Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
kippengaas schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:19:
[...]

Waar kan ik de CSC code vinden? Ik heb het toestel van marktplaats dus tja, de oorsprong van het toestel weet ik eerlijk gezegd niet.
Vanuit Samsung Diagnostic:

Opletten dat je daar geen andere CSC kiest! Er is vast een manier om de huidige alleen te kunnen zien vanuit Diagnostic, kan ik alleen niet zo snel vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
xxxneoxxx schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:32:
Volgens mij was er iemand in dit topic die 'm ook nog niet binnen heeft - ik ben dan ook benieuwd naar de CSC code van dat toestel om eerlijk te zijn. Zou iets moeten zeggen over de oorspong van het toestel namelijk. ;)
Ben ik dat? Afijn, ik ben maar eens gaan kijken en kom er nu achter dat mijn CSC de waarde BSE heeft. Een Belgische provider dus. Zou dat komen omdat ik bij Tele2 zit? Ben benieuwd of dat nou de reden is dat ik nog steeds geen GDR2 heb.
Bij onze vrienden van XDA staat hoe je je toestel kunt omzetten en zo gemakkelijk de GDR2 update forceren (ten koste van een harde reset). Wat ik me dan afvraag is op welke CSC ik hem daarna het beste kan zetten. Bijvoorbeeld op KPN? Of kan dat niet zomaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mjah, volgens mij kan je het dus aanpassen middels de wat ik gepost heb, maar goed, of dat het gewenste resultaat heeft - of dat het misschien wel de hele boel bricked, geen idee..
Ik heb bij mezelf de code even gechecked, ik heb PHN. Zit zelf bij KPN, maar toestel los gekocht bij Saturn, zat geen abo of zo bij. Mocht je er mee willen rommelen, zou ik mij iig ff goed inlezen, want voor het zelfde geld gaat je telefoon kiehard over z'n nek.. Op XDA is er vast wel e.e.a. over te lezen. Misschien heeft iemand het hier het al eens geprobeerd?

Ik lees iig verschillende verhalen dat de grotere updates op basis van CSC nummer uitgerold zouden worden (bepaalde categorieen eerst - is ook vast een lijstje van te vinden op internet) maar 100% bevestiging dat het specifiek op CSC nummer aan komt heb ik niet gezien. Lijstje:

http://ykkfive.blogspot.n...rence-2.html#.UnK7h7RN9hE

[ Voor 3% gewijzigd door xxxneoxxx op 31-10-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Het staat hieronder vrij duidelijk uitrgelegd. Nu nog even moed verzamelen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2498869

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
xxxneoxxx schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:38:
[...]

Vanuit Samsung Diagnostic:

Opletten dat je daar geen andere CSC kiest! Er is vast een manier om de huidige alleen te kunnen zien vanuit Diagnostic, kan ik alleen niet zo snel vinden..
Samsung Diagnostic? Dat klinkt als een app of iets in de instellingen... maar daar kon ik het niet vinden. Ook google helpt me niet echt veel verder. Hoe kom ik bij Samsung Diagnostic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
En als je zoekt op Samsung Diagnostic Ativ S, en dan de eerste hit aan klikt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 16:18
Vreemd ik heb net netjes kunnen updaten naar GDR 3, alleen het terugzetten van de back-up ging niet helemaal lekker dus nog maar even een harde reset gedaan, maar ik krijg nu alleen een lock screen en daarna zie ik alleen een batterij icoontje rechtsboven. Iemand een idee ?

Edit: Nog een Hard reset en hij werkt weer.

Edit 2: en nu werken de apps installatie niet meer...

Nou dat was even heel vreemd, na de upgrade naar GDR3 kon ik geen een app meer installeren, constant een foutmelding 8007049a. Met geen mogelijkheid kwam er weer wat op.

Eindelijk opgelost door bij windowsphone.com de telefoon uit het profiel te verwijderen, hierna werkt hij weer.

Dat was even spannend.... :O

[ Voor 44% gewijzigd door tspawn op 02-11-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:16
Hartverscheurende keuze: ik heb op dit moment het doosje met mijn Ativ S in handen, maar (zie Huawei W1-topic), ondertussen werkt mijn Huawei terug en zit hij zelfs op GDR3 ondertussen. Terugsturen en mijn 183 euro recupereren die ik zeker voor andere dingen kan gebruiken of dit toptoestelletje toch maar houden maar dan met twee telefoons zitten :S
Het verstand zegt: 't is crisis, geen centen verspillen als het niet nodig is.
Het hart zegt: super toestel voor een super prijs.
Gelukkig wat bedenktijd...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 09:57
Sinds een weekje heb ik zakelijk de Ativ S.
Ik ben op zoek naar een manier om 's avonds om 22u de vliegtuigstand te activeren en 's morgens om 8u deze weer uit te schakelen.
Bij mijn Android werkt dit prima via Tasker, in Windows Phone 8 schijnt dit wat lastiger te zijn.

Huidige software is GDR2, met GDR3 zou deze functie geïntegreerd zijn. Klopt dat?
Zijn er apps waarmee dit met GDR2 alsnog kan, of moet ik wachten op GDR3?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Grappig. heb ooit de NL alert setup wizard gebruikt, welke aangaf dat mijn toestel niet geschikt zou zijn.. Niet verder meer naar om gekeken. Krijg zojuist opeens spontaan een popup, dat NL alert ingesteld is op mijn telefoon. Heb er een screenshot van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e9eyGg7.png

Nog iemand bij wie dit voorheen al werkte, of is er iets gewijzigd/geactiveerd aan de NL alert kant?
chaola schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:03:
Hartverscheurende keuze: ik heb op dit moment het doosje met mijn Ativ S in handen, maar (zie Huawei W1-topic), ondertussen werkt mijn Huawei terug en zit hij zelfs op GDR3 ondertussen.uper prijs.
Gelukkig wat bedenktijd...
Edit: laat me raden, bij de W1 was de batterij uiteindelijk helemaal leeg, en na 'm opnieuw aan de lader gehangen te hebben is ie het spontaan weer gaan doen?

[ Voor 37% gewijzigd door xxxneoxxx op 04-11-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vanochtend even gekloot met interop unlocken en die drie rijen tegels op je scherm... ik vind er weinig aan. Dat laat ik wel voor de aankomende Nokia phablets. Met 3 rijen op de Ativ worden de kleine tiles nog kleiner dan op m'n oude Lumia 800 :). Daarnaast worden de icoontjes en tekst in je app lijst ook geschaald die worden dus ook kleiner. Opeens erg veel lege ruimte rondom de app lijst.

De enige reden waaom het unlocken leuk is (IMO), is dat je de accent kleuren kan wijzigen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Propane schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:22:
Vanochtend even gekloot met interop unlocken en die drie rijen tegels op je scherm... ik vind er weinig aan. Dat laat ik wel voor de aankomende Nokia phablets. Met 3 rijen op de Ativ worden de kleine tiles nog kleiner dan op m'n oude Lumia 800 :). Daarnaast worden de icoontjes en tekst in je app lijst ook geschaald die worden dus ook kleiner. Opeens erg veel lege ruimte rondom de app lijst.

De enige reden waaom het unlocken leuk is (IMO), is dat je de accent kleuren kan wijzigen :P.
Is dit al mogelijk bij de Ativ S? (meer accent kleuren dan de standaard bedoel ik..)

Ik dacht dat dit vooralsnog voorbehouden was aan de WP7 toestellen?

[ Voor 4% gewijzigd door xxxneoxxx op 06-11-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:36:
[...]

Is dit al mogelijk bij de Ativ S? (meer accent kleuren dan de standaard bedoel ik..)

Ik dacht dat dit vooralsnog voorbehouden was aan de WP7 toestellen?
Ja, als je je toestel unlocked hebt kun je via het register de bestaande accent kleuren wijzigen. Makkelijker is het zelfs om het via een tooltje te doen die je kunt sideloaden na de unlock.

Je kunt niet echt een kleur toe voegen, maar je kan accent kleuren die je toch niet gebruikt vervangen met custom RGB waardes. Ik draai nu een soort Facebook blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Propane schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:51:
[...]
Ja, als je je toestel unlocked hebt kun je via het register de bestaande accent kleuren wijzigen. Makkelijker is het zelfs om het via een tooltje te doen die je kunt sideloaden na de unlock.

Je kunt niet echt een kleur toe voegen, maar je kan accent kleuren die je toch niet gebruikt vervangen met custom RGB waardes. Ik draai nu een soort Facebook blauw.
Hmm, grappig, dat schept mogelijkheden voor high contract gelijkende themes zonder high contrast nadelen.. :P Vraag is alleen of apps die accentkleuren gebruiken, goed om kunnen gaan met zwart als accentkleur, lol. Maakt het OS wel mooi qua minimalistische look.. Plus, het is extreem goed voor battery life, veel zwart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Way ahead of you... Het kan, maar ik vind het zelf niet zo mooi. Zal morgen wel eens wat screenshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Haha, ik hou me aanbevolen. ;) Ben benieuwd.

Heb het zelf nog niet zo op interop unlocken. Ken mezelf, dan ga ik een interop unlock doen voor 1 ding, en voor je het weet zit je continue te rommelen met andere zaken, wordt de telefoon traag of sloop je hem. Nope, voorlopig nog maar even niet. Zelfbescherming. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Buzz-01 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:08:
Sinds een weekje heb ik zakelijk de Ativ S.
Ik ben op zoek naar een manier om 's avonds om 22u de vliegtuigstand te activeren en 's morgens om 8u deze weer uit te schakelen.
Bij mijn Android werkt dit prima via Tasker, in Windows Phone 8 schijnt dit wat lastiger te zijn.

Huidige software is GDR2, met GDR3 zou deze functie geïntegreerd zijn. Klopt dat?
Zijn er apps waarmee dit met GDR2 alsnog kan, of moet ik wachten op GDR3?
haal n app met naam batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 09:57
Thanks voor de tip. Er zijn meerdere apps met de naam "batterij", heb ze geprobeerd.
Ik krijg hiermee alleen niet voor elkaar wat ik wil, maar ik heb mijn vraag niet heel duidelijk geformuleerd.

Ik wil graag dat mijn toestel om 22u automatisch op flight-mode of stil gaat, en om 8u ook automatisch weer op normaal profiel. Bij mijn Android doe ik dit via de app Tasker, op mijn Ativ S kom ik niet verder dan een snelkoppeling naar het flight-mode scherm op het homescreen.
Mijn vraag is of dit enkel met GDR3 gaat of dat dit ook met GDR2 via een losse app kan.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Hier zijn wat screenshots van een zwarte accent kleur:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2823/10722040383_bb3b17d6cd_n.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5537/10721755095_2b7701ce33_n.jpg

Ik ben er niet echt weg van, maar vooral de zwart op wit versie kan wel. De zwart op zwart neemt de hele Metro ervaring een beetje weg, haha. Wit hoef je ook niet te proberen, aangezien tekst en icoontjes op de tiles ook gewoon wit blijven.

Nog een nuttige reden voor een unlock... Je kan de volume limiet na het opstarten wijzigen. Als je de telefoon reboot staat het volume toch altijd op 19? Dit kun je veranderen naar een waarde die je zelf wilt, of helemaal uitzetten. Als je het helemaal uitzet heb je na een reboot hetzelfde volume als ervoor.
Buzz-01 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:56:
Thanks voor de tip. Er zijn meerdere apps met de naam "batterij", heb ze geprobeerd.
Ik krijg hiermee alleen niet voor elkaar wat ik wil, maar ik heb mijn vraag niet heel duidelijk geformuleerd.

Ik wil graag dat mijn toestel om 22u automatisch op flight-mode of stil gaat, en om 8u ook automatisch weer op normaal profiel. Bij mijn Android doe ik dit via de app Tasker, op mijn Ativ S kom ik niet verder dan een snelkoppeling naar het flight-mode scherm op het homescreen.
Mijn vraag is of dit enkel met GDR3 gaat of dat dit ook met GDR2 via een losse app kan.
Dit kan (voor zover ik weet) nog niet met Windows Phone. In Windows 8.1 heeft Microsoft zoiets toegevoegd, met de naam Quiet Hours. Er is volgens mij een goede kans dat dit ook naar Windows Phone toe komt bij de WP 8.1 update. Ik heb het nog niet in GDR3 gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door Propane op 07-11-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Thanks voor de screenshots Propane! Vind toch zwart op zwart wel mooi.. Jammer dat het dus niet helemaal werkt. Toch maar eens aan de slag met een interop unlock. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Ik vind zwart op zwart wel mooi, maar het neemt inderdaad de Metro/WP ervaring weg, daarom zal ik geen zwart op zwart nemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Hebben er meer mensen last van dat de telefoon de laatste paar dagen een stuk sneller leeg loopt? Sinds dinsdag gaat het erg hard en haal ik op een volle lading het eind van de dag niet, terwijl ik dit voorheen wel haalde. Na een uurtje of 12 houdt ie er mee op .... :S
RoJan schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:05:
[...]

Ben ik dat? Afijn, ik ben maar eens gaan kijken en kom er nu achter dat mijn CSC de waarde BSE heeft. Een Belgische provider dus. Zou dat komen omdat ik bij Tele2 zit? Ben benieuwd of dat nou de reden is dat ik nog steeds geen GDR2 heb.
Bij onze vrienden van XDA staat hoe je je toestel kunt omzetten en zo gemakkelijk de GDR2 update forceren (ten koste van een harde reset). Wat ik me dan afvraag is op welke CSC ik hem daarna het beste kan zetten. Bijvoorbeeld op KPN? Of kan dat niet zomaar :?
Ik ben er inmiddels achter dat mijn CSC ook op BSE staat. Ook ik heb Tele 2 als sim only provider. Is het jou inmiddels gelukt om GDR2 erop te krijgen? Zo ja, welke CSC code heb je gebruikt?

[ Voor 60% gewijzigd door kippengaas op 07-11-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
kippengaas schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:39:
Ik ben er inmiddels achter dat mijn CSC ook op BSE staat. Ook ik heb Tele 2 als sim only provider. Is het jou inmiddels gelukt om GDR2 erop te krijgen? Zo ja, welke CSC code heb je gebruikt?
Ik heb het nog steeds niet gedaan, ga het denk ik morgen toch maar doen. Ik had gehoopt op een reactie hier over welke BSE handig zou zijn om te gebruiken. Is hier iemand die dit leest en zijn of haar CSC wil vermelden?
Ik denk dat ik anders maar KPN neem. Dat klinkt zo vertrouwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
Vandaag een bug die voor de tweede keer optreed en verband houdt met het alarm. De eerste keer was de bug dat mijn alarm in de ochtend niet afging. Ik zag toen ik wakker werd nog wel de melding staan die ik weg moest klikken.
Vanochtend ging ie wel eenmaal af , vervolgens zag ik later de melding nog staan, maar was de telefoon verder vastgelopen. Accu er uit halen was de enige optie. Wel fijn weer dat de accu er uit kan op zo'n moment ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Zie mijn eerdere post. Was vrij snel met de update, er zit in mijn geval een KPN zakelijk sim kaart in, en toestel is los gekocht, dus niet branded. Mijn CSC: PHN.

Oh, en je BSE zou ik niet veranderen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door xxxneoxxx op 08-11-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
xxxneoxxx schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:43:
Zie mijn eerdere post. Was vrij snel met de update, er zit in mijn geval een KPN zakelijk sim kaart in, en toestel is los gekocht, dus niet branded. Mijn CSC: PHN.

Oh, en je BSE zou ik niet veranderen. :+
LOL. En bedankt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Hebben jullie ook dat de onderkant aan de achterkant enorm snel bekrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
kippengaas schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:39:
Ik heb inmiddels de stap gewaagd met de CSC code PHN en het is gelukt!
Ik heb wel de informatie van twee websites gecombineerd, omdat de informatie van XDA sloeg op een iets ander type toestel. Wat heb ik gedaan:

- In de dialer ##634# ingevoerd
- Vervolgens in het scherm dat dan verschijnt *#78*598031 ingevoerd
- CSC op PHN gezet
- Harde reset bevestigd
- De telefoon start dan opnieuw op, reset de gegevens en start opnieuw
- Na het invoeren van alle gegevens opnieuw gecontroleerd en presto! GDR2 staat erop! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
RoJan schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:56:
[...]

Ik heb wel de informatie van twee websites gecombineerd, omdat de informatie van XDA sloeg op een iets ander type toestel. Wat heb ik gedaan:

- CSC op PHN gezet
- Harde reset bevestigd
- Na het invoeren van alle gegevens opnieuw gecontroleerd en presto! GDR2 staat erop! _/-\o_
Net even ook stappen doorlopen, maar ik zie als CSC code alleen maar:
ATO
BTU
DBT
ITV
XEF
XEO
Staat nu op BTU (ik heb een hi abonnement) telefoon via expansys gekocht vorige jaar december.. Maar wtf hoe kan ik phn instellen?
Zit overigens op GDR3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Epiphany schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:40:
[...]

ATO
BTU
DBT
ITV
XEF
XEO
Staat nu op BTU (ik heb een hi abonnement) telefoon via expansys gekocht vorige jaar december.. Maar wtf hoe kan ik phn instellen?
Zit overigens op GDR3.
Vreemd, ik kan me niet voorstellen dat dat door de GDR3 update komt.... Ik heb het net nog even nagekeken, maar wanneer ik de codes heb ingevoerd staat er
CSC version I8750OXXAMA3
En daaronder kan ik een hele grote reeks CSC codes kiezen, waaronder PHN. Dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Epiphany schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:40:
[...]

ATO
BTU
DBT
ITV
XEF
XEO
Zit overigens op GDR3.
Waarom zou je het aan willen passen als je al gdr3 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
xxxneoxxx schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:18:
[...]

Waarom zou je het aan willen passen als je al gdr3 hebt?
Csc versie hier is: i8750oxabme1
Uit pure nieuwsgierigheid, om te kijken waar mijn telefoon op staat en omdat het kan

[ Voor 17% gewijzigd door Epiphany op 09-11-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
[...]

- CSC op PHN gezet
- Harde reset bevestigd
Top! Fijn dat het voor je gewerkt heeft. Ik ga er vanmiddag ook even mee aan de slag. Bedankt voor het delen van de stappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
[...]

- CSC op PHN gezet
- Harde reset bevestigd
Tof om te lezen dat het gewerkt heeft. :D

Weer wat bevestigd dus; updates worden uitgerold op basis van CSC code. Zou leuk zijn als ze ook eens zouden beginnen met de officiele GDR3 update.. Beetje knullig dat MS de GDR3 update al even vrijgegeven heeft alszijnde de beta.. Stel, het duurt nog een paar maanden voor de officiële uitrol begint, en er blijken geen drivers toegevoegd te zijn vanuit Samsung aan GDR3. Dan weet je direct waar het meeste oponthoud vandaan komt. (telco's dus. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Alles leek koek en ei na mijn update naar GDR2, maar er is toch wel een probleem. Ik weet niet of ik een instelling over het hoofd zie, maar ik krijg nu geen enkele melding meer als ik het scherm niet aan heb. Geen E-mail-, Twitter- of WhatsApp melding meer.
ik hoop maar dat ik gewoon een stomme instelling over het hoofd zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Ok bij mij is het updaten niet helemaal vlekkeloos gegaan. Ik heb eindelijk de GDR2 (en ook 3) update erop kunnen krijgen. De telefoon was nog bezig met allerlei apps aan het installeren en ondertussen werden ook de Nederlandse taal woordenboek/suggesties gedownload. Op een gegeven moment kreeg ik een melding dat dit geïnstalleerd kon worden. Nou prima, ik dus op ok gedrukt. De telefoon werd opnieuw opgestart en ik kreeg de welbekende tandwielen in beeld. Na een seconde of 10 valt de telefoon uit. Hij reageert niet als ik kort op een knop druk. Pas als ik lang op de aan/uit knop druk gaat de telefoon weer aan, tandwielen in beeld en na 10 seconden valt ie weer uit...... Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen? Ik kan dus nu helemaal niks meer met de telefoon :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
kippengaas schreef op maandag 11 november 2013 @ 03:34:
Ok bij mij is het updaten niet helemaal vlekkeloos gegaan. Ik heb eindelijk de GDR2 (en ook 3) update erop kunnen krijgen. De telefoon was nog bezig met allerlei apps aan het installeren en ondertussen werden ook de Nederlandse taal woordenboek/suggesties gedownload. Op een gegeven moment kreeg ik een melding dat dit geïnstalleerd kon worden. Nou prima, ik dus op ok gedrukt. De telefoon werd opnieuw opgestart en ik kreeg de welbekende tandwielen in beeld. Na een seconde of 10 valt de telefoon uit. Hij reageert niet als ik kort op een knop druk. Pas als ik lang op de aan/uit knop druk gaat de telefoon weer aan, tandwielen in beeld en na 10 seconden valt ie weer uit...... Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen? Ik kan dus nu helemaal niks meer met de telefoon :S
Harde reset? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Hmmm vreemd, in plaats van dat ik een groot uitroepteken te zien krijg bij de hard reset krijg ik een bliksem tekentje met een tandwiel ernaast. Hier kan ik ook niet zo veel mee.

[ Voor 15% gewijzigd door kippengaas op 11-11-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:39:
Hier zijn wat screenshots van een zwarte accent kleur:

[afbeelding] [afbeelding]

Ik ben er niet echt weg van, maar vooral de zwart op wit versie kan wel. De zwart op zwart neemt de hele Metro ervaring een beetje weg, haha. Wit hoef je ook niet te proberen, aangezien tekst en icoontjes op de tiles ook gewoon wit blijven.
Hoe ben je achter die color code gekomen voor zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:05:
[...]

Hoe ben je achter die color code gekomen voor zwart?
Ik gebruik een tooltje van XDA, SamWP8 Tools. Daar zit een color picker met RGB sliders in. Gewoon alle drie op nul en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Ok nou hij is officieel dood verklaart door een Samsung service medewerker na mijn avontuurtje om er GDR2 op te zetten.... Prettig. Helaas gekocht via marktplaats, daarom geen winkel bon en dus geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
kippengaas schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:03:
Ok nou hij is officieel dood verklaart door een Samsung service medewerker na mijn avontuurtje om er GDR2 op te zetten.... Prettig. Helaas gekocht via marktplaats, daarom geen winkel bon en dus geen garantie.
Is hij echt niet meer tot leven te wekken?? Kan toch niet door die GDR2 update komen lijkt me. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Heeft er iemand ervaring met de screenprotectors van Zagg? Is dit een aanrader of niet?
http://www.bol.com/nl/p/i...-screen/9200000012047316/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
RoJan schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:20:
[...]

Is hij echt niet meer tot leven te wekken?? Kan toch niet door die GDR2 update komen lijkt me. :X
Ik heb een paar geprobeerd een hard reset uit te voeren, maar ik kom nooit bij het schermpje waar een groot uitroepteken staat. Dit werkt dus helaas niet.
Ik denk ook niet dat het door die update komt, maar meer dat het toestel zichzelf ging herstarten terwijl er nog een x aantal apps op de achtergrond werden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Telefoon aan laten staan, wachten tot ie helemaal leeg is (en uitvalt) en dan aan de pc hangen om op te laden? Wil bij een aantal Nokia's en Htc's helpen om ze weer tot leven te wekken als ze gelijksoortig gedrag vertonen. Proberen kan geen kwaad, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Ja prima, ik zal het eens proberen. Ik zal hem dan wel telkens aan moeten zetten (omdat ie dus telkens uitvalt na een halve minuut). Maarja niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Niku schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:28:
Heeft er iemand ervaring met de screenprotectors van Zagg? Is dit een aanrader of niet?
http://www.bol.com/nl/p/i...-screen/9200000012047316/
Zagg screenprotectors zijn erg goed, heb ze jarenlang gebruikt. Nu met de nieuwere schermen die minder krasgevoelig zijn zit ik nog te twijfelen of ik er een op mijn Ativ S ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

troftnom schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:42:
[...]

Zagg screenprotectors zijn erg goed, heb ze jarenlang gebruikt. Nu met de nieuwere schermen die minder krasgevoelig zijn zit ik nog te twijfelen of ik er een op mijn Ativ S ga doen.
Ik zit ook nog te twijfelen. Wil eigenlijk van mijn huidige 'inschuif-trekkoord' hoesje af, misschien bumper met screenprotector.
Nog meer mensen met ervaringen met Zagg screenprotectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik zelf helemaal niets, geen protector
Heb gdr3 via dat developer account en werkt prima, alles oke zonder sod's en de blocked nrs die vastlopen (gdr2) Nu is alles eindelijk goed voor mijn ativ s
Moet zeggen dat ik teleurgesteld ben over Skype, werkt voor geen meter in vergelijking met Facetime van Apple Facetime werkt altijd goed zonder problemen en Skype laat het vaak afweten
Spreek uit ervaring , vlieg de hele wereld rond met een iPhone 4s en/dus een ativ s En kan goed vergelijken
Voor mij persoonlijk is Apple's iOS superieur aan wp8 in alle opzichten en alle apps, de ativ s blijft dus mijn 2e telefoon want er zijn teveel problemen waar de iPhone gewoon werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Een vriend van me heeft ook dit toestel en hij heeft wél nog een garantiebewijst. Heeft iemand enig idee of ik dit kan gebruiken of gaat dat niet werken omdat ze gaan checken of het toestel daadwerkelijk gekoppeld moet zijn aan dat garantie bewijs? (Dmv serie nummer of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippengaas schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:09:
Een vriend van me heeft ook dit toestel en hij heeft wél nog een garantiebewijst. Heeft iemand enig idee of ik dit kan gebruiken of gaat dat niet werken omdat ze gaan checken of het toestel daadwerkelijk gekoppeld moet zijn aan dat garantie bewijs? (Dmv serie nummer of iets dergelijks)
Het beste is naar de samsung service in Rijswijk te gaan en te vragen je toestel opnieuw te resetten of installeren
Ze zijn zeer meegaand en vriendelijk en doen niet moeilijk , ik zou het gewoon proberen of opsturen
Niet geschoten is altijd mis, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:44:
[...]

Het beste is naar de samsung service in Rijswijk te gaan en te vragen je toestel opnieuw te resetten of installeren
Ze zijn zeer meegaand en vriendelijk en doen niet moeilijk , ik zou het gewoon proberen of opsturen
Niet geschoten is altijd mis, toch?
Ik ben laatst bij een Samsung Service center geweest in Amsterdam bij een Vodafone winkel. Die medewerker gaf aan dat het waarschijnlijk een hardware probleem was (misschien het moederbord), dus dat hij er niks meer aan kon doen). Ik weet dus niet zo goed of het nut heeft om ook nog naar Rijswijk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Korte vraag aangezien er in het aankoop advies forum maar weinig gereageerd wordt,
heeft iemand spijt van zijn aankoop van de ativ S, en had hij zij/liever een lumia 920/925 gekocht?
En zo Ja, waarom.
Daarnaast, en is het de 100/200 euro extra wel waard?? De nokia software lijkt me ook wel leuk,
maar een losse navigatie app is goedkoper, en de extra camera functies zijn voor mij niet erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, op de specifieke nokia apps en gimmicks na (glance en o.a. de ingebouwde equaliser bij sommige modellen) mis je niet heel veel.. Ik bedoel, meeste mensen kopen de telefoon vanwege het OS. De Nokia's zijn iig wel degelijker gebouwd, materiaalkeuze bij de Samsungs is wel erg plastic, maar ook redelijk degelijk naar mijn idee. Oogt wat zakelijk dan de meeste Nokia's, ondanks plastic.

Reken iig wel wat extra voor een hoesje/bumper of whatever bij de Samsung ter bescherming. Zal bij een Nokia minder nodig zijn. Ook app exclusiviteit is iets waar de nokia fanboys altijd mee schermen, maar de vraag is in hoeverre dit gehandhaafd blijft met de aankomende overname van Microsoft.

[ Voor 6% gewijzigd door xxxneoxxx op 13-11-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:00
MrDrako schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:30:
Korte vraag aangezien er in het aankoop advies forum maar weinig gereageerd wordt,
heeft iemand spijt van zijn aankoop van de ativ S, en had hij zij/liever een lumia 920/925 gekocht?
En zo Ja, waarom.
Daarnaast, en is het de 100/200 euro extra wel waard?? De nokia software lijkt me ook wel leuk,
maar een losse navigatie app is goedkoper, en de extra camera functies zijn voor mij niet erg belangrijk.
Nog even los van de software: ik heb een Galaxy S3 van mijn werk en vind de schermhelderheid erg tegen vallen. Het scherm van mijn Lumia 800 is in fel zonlicht een stuk indrukwekkender. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Ativ S zich verhoudt tot de Nokia toestellen.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 15:34
coenox schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:47:
[...]

Nog even los van de software: ik heb een Galaxy S3 van mijn werk en vind de schermhelderheid erg tegen vallen. Het scherm van mijn Lumia 800 is in fel zonlicht een stuk indrukwekkender. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Ativ S zich verhoudt tot de Nokia toestellen.
Kom ook van een Lumia 800 en de helderheid van de Ativ-S is toch wel een stuk minder in zonlicht.

• RoJan
MrDrako schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:30:
En zo Ja, waarom.
Ik heb er qua toestel nog steeds geen spijt van, maar ik vind de effort die Nokia er in stopt indrukwekkend. Nokia staat straks gelijk aan Windows Phone. Ik houd mijn ATIV-S, maar zou nu waarschijnlijk een topmodel van Nokia kopen.
coenox schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:47:
[...]

Toch vind ik dat de ATIV-S het op dat vlak zeer goed doet. Zeer goed scherm.

[ Voor 23% gewijzigd door RoJan op 14-11-2013 10:19 ]

• xxxneoxxx
Tsjah, ander type scherm, andere gedragingen. De meeste mensen zijn juist erg onder de indruk van de helderheid/felheid van de kleuren van het scherm op de Ativ S. Dat van het zonlicht is alleen wat lastig misschien bij navigeren. Maar de diverse voors en tegens wegen niet op tegen het grootste voordeel wat de ativ S imho heeft; de aanschafprijs. Je krijgt gewoon een high end/upper mid end telefoon voor een prijs waarvoor je net een instapmodel Nokia hebt.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:23

tijmeng

Panasonic 7J

mmm begin nu toch een iriitatiepuntje te hebben met mn AtivS icm GDR3 preview. Sinds de installatie daarvan werkt mn wifi niet goed meer. Ga nu al 1,5 maand dik over mn databundel heen omdat hij thuis mn wifi amper nog pakt.

eens kijken of ene hardreset iets uithaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Laatst online: 24-09 20:43
tijmeng schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:09:
mmm begin nu toch een iriitatiepuntje te hebben met mn AtivS icm GDR3 preview. Sinds de installatie daarvan werkt mn wifi niet goed meer. Ga nu al 1,5 maand dik over mn databundel heen omdat hij thuis mn wifi amper nog pakt.

Gebruik je geen DataSense om je databundel te limiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
klopt inderdaad heb ik ook gedaan werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 22:35
Ik hoop dat sinterklaas al voor 5 december een cadeautje voor ons Ativ S bezitters heeft...
http://wmpoweruser.com/samsung-ativ-s-now-receiving-update3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hopelijk heeft Samsung nog iets gedaan met GDR3 ipv gewoon alleen de update te releasen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
xxxneoxxx schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:40:
Hopelijk heeft Samsung nog iets gedaan met GDR3 ipv gewoon alleen de update te releasen. :(
Ik ben al blij als ik hem gewoon snel krijg, zonder eerst zelf aan mijn toestel te moeten hoeven knoeien!
Maar je moet die Lumia bezitters eens horen klagen. Net of zij zoveel te klagen hebben. De Ativ-S krijgt die update zo snel omdat Samsung er gewoon niets aan hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nou ja, wat geupdate drivers zou leuk zijn. Voor zowel stabiliteit als performance redenen allicht. Er zit wel wat tijd tussen de verschillende updates, en hardware leveranciers brengen met reden firmware en driver updates uit lijkt mij.
Anyways, zoals het er naar uit ziet (geruchten), gaan de rest van de Nokia exclusive zaken als Glance straks standaard onderdeel uitmaken van het OS. Misschien dat Nokia bepaalde ontwikkelingen eerder zal krijgen, maar ze zullen uiteindelijk in het OS geintegreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
Ik krijg de update nu ook binnen, maar ik heb er allemaal tweaks, zoals WPHtweaks (om een homescreen met 3 kolommen ipv 2 te hebben, en een paar andere dingetjes) op m'n telefoon staan nu.

Als ik die update installeer, zijn die tweaks dan weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

kippengaas schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:19:
[...]

Ik ben laatst bij een Samsung Service center geweest in Amsterdam bij een Vodafone winkel. Die medewerker gaf aan dat het waarschijnlijk een hardware probleem was (misschien het moederbord), dus dat hij er niks meer aan kon doen). Ik weet dus niet zo goed of het nut heeft om ook nog naar Rijswijk te gaan.
2 dingen:
1) waar zit dat service center? Ik wil weleens kijken of ze voor mij weer de originele firmware erop willen zetten.
2) Toestel opsturen/langsbrengen in Rijswijk moet wel lukken hoor. Zij weten ook wel dat het toestel nog niet lang genoeg bestaat om geen garantie te hoeven leveren. Ik had de mijne opgestuurd, ik heb ook geen bon, en ze hebben 'm gewoon gerepareerd.
tijmeng schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:09:

Ik heb sinds GDR2 en GDR3 veel issues met wifi en bluetooth. Waar ik met GDR1 perfect kon bellen in de auto, is dat nu totaal kapot. Alle audio stottert enzo. Vreemd genoeg werkt het afspelen van muziek wel goed (afgezien van die BT disconnects die ik ook ervaar).
Ik heb ook ergens gelezen dat dat stotter probleem met BT te verhelpen is door de WIFI uit te zetten. Dat zegt mij dat MS echt iets grondig heeft gesloopt op radio gebied. Door deze issues, en dat WhatsApp berichten te vaak niet aankomen, ben ik geneigd een Nexus 5 te kopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Aapzak op 16-11-2013 17:01 ]

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Aapzak schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:52:
[...]
2 dingen:
1) waar zit dat service center? Ik wil weleens kijken of ze voor mij weer de originele firmware erop willen zetten.
2) Toestel opsturen/langsbrengen in Rijswijk moet wel lukken hoor. Zij weten ook wel dat het toestel nog niet lang genoeg bestaat om geen garantie te hoeven leveren. Ik had de mijne opgestuurd, ik heb ook geen bon, en ze hebben 'm gewoon gerepareerd.
1) Ik weet niet precies waar dat service center zit in Rijswijk zit, maar je kan op deze website wel even kijken waar een Samsung service adres in de buurt zit. Uiteindelijk kwam ik terecht bij een Vodafone winkel in Amsterdam.
2) Ik heb een mail terug gehad van Dynafix dat ze het toestel zonder bon gratis voor me kunnen repareren door het serie nummer te checken of er nog garantie op staat. Ik heb dit nummer terug gemaild, dus wacht even af wat hiervan de uitkomst gaat zijn. Ik heb alleen niet veel hoop. Ik heb het toestel op marktplaats gekocht, maar deze persoon reageert niet meer op een mail van mij of hij nog een aankoop bewijst heeft. Dit vind ik wel verdacht, want zoiets zou toch een kleine moeite moeten zijn. Dus iets zegt mij dat hij dit toestel niet helemaal legaal heeft verkregen....

Mocht ik het toestel niet gratis kunnen laten repareren dan ga ik me maar oriënteren op een nieuw toestel, dit keer niet via marktplaats. Of dit WP8 wordt weet ik nog niet, de Ativ S heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding maar ik erger me nog wel af en toe aan wat dingen (ook aan het WP8 als platform an sich).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
kippengaas schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:38:
ik erger me nog wel af en toe aan wat dingen (ook aan het WP8 als platform an sich).
Ik ook. Maar dat had ik bij Android ook (misschien nog wel sterker) en ik denk dat dat ook voor iOS geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Laatst online: 29-06 12:37
Ik heb ooit eens iets gelezen over het activeren van de fm radio in de ativ s.
Kan iemand in niet -tweakers taal vertellen hoe dat moet?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Raar momentje. Telefoon nog 4%, lader er in, bam 100%. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:01
motormuis10000 schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:56:
Ik heb ooit eens iets gelezen over het activeren van de fm radio in de ativ s.
Kan iemand in niet -tweakers taal vertellen hoe dat moet?
Alvast bedankt!
Hetgene wat je waarschijnlijk gelezen hebt is dat er geen radio optie in de Ativ-S zit. Zoek niet verder, het is er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Laatst online: 29-06 12:37
Hmm, wat ik gelezen heb, is het er wel, maar vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
motormuis10000 schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:22:
Hmm, wat ik gelezen heb, is het er wel, maar vergrendeld.
Je kunt de software kant van de FM Radio unlocken door middel van een register tweak, zodat je een Radio app of iets dergelijks krijgt. Maar de hardware is simpelweg niet aanwezig/beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-01-2024
Aangezien ik nog steeds geen GDR 2 update gekregen heb ben ik benieuwd naar mijn csc code.
Hoe kan ik de csc code van mijn Ativ S opvragen, zonder deze te moeten veranderen?
Wellke stappen moet ik hiervoor in de diagnosis app uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ik denk dat de voortkomt uit het feit dat er in de US een andere variant is, met o.a. LTE ondersteuning, en een andere chipset. Mogelijk dat deze het wel heeft. Amerikanen op fora zoals xda-devs zullen gewoon meeposten zonder zelf te weten dat hun Ativ S Neo geen gewone ATiv S is.
Overigens; screenshot foutje of Chinese knockoff-hommage draaiend op Android? :D

https://www.uitbieden.nl/payment/dualsim-telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Bernie V schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:00:
Aangezien ik nog steeds geen GDR 2 update gekregen heb ben ik benieuwd naar mijn csc code.
Hoe kan ik de csc code van mijn Ativ S opvragen, zonder deze te moeten veranderen?
Wellke stappen moet ik hiervoor in de diagnosis app uitvoeren?
Als je iets hoger kijkt bij één van mijn vorige posts dan vind je een stappenplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:01
xxxneoxxx schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:00:

Overigens; screenshot foutje of Chinese knockoff-hommage draaiend op Android? :D

https://www.uitbieden.nl/payment/dualsim-telefoon
Moet wel een erg slechte knockoff zijn. 480x480 beeldscherm is dus vierkant, of de pixels moeten rechthoekig zijn. Je hebt overigens wel een WP8 UI voor Android. Ik heb die ooit eens op een Galaxy Nexus gedraaid en dat werkt op zich goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
RoJan schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:41:
[...]

Als je iets hoger kijkt bij één van mijn vorige posts dan vind je een stappenplan.
RoJan, bedankt voor je reactie. Ja ik had je post al gezien dat je via *#78*598031 de csc kan veranderen maar kun je die ook enkel bekijken door *#78*598031 ?

Heb je na het updaten je csc code terug gezet zoals ie origineel stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
@ hierboven: ja, je kan je CSC bekijken zonder het te veranderen. Mijn CSC staat op DBT (Duits). Ik lees op WPC dat toestellen met de Oostenrijkse ATO CSC GDR3 ontvangen. Ik heb geen zin om m'n toestel te resetten enkel voor een update als GDR3. Ga ervan uit dat de Duitse toestellen wel snel geüpdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ik denk de Nederlandse ook wel. ;)

Ach, als ik echt haast had gehad, had ik de developer preview wel gebruikt. Ben wel benieuwd naar de bugfixes. Of Bluetooth stabieler is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
Irminsul schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:20:
@ hierboven: ja, je kan je CSC bekijken zonder het te veranderen. Mijn CSC staat op DBT (Duits). Ik lees op WPC dat toestellen met de Oostenrijkse ATO CSC GDR3 ontvangen. Ik heb geen zin om m'n toestel te resetten enkel voor een update als GDR3. Ga ervan uit dat de Duitse toestellen wel snel geüpdate worden.
ff gechecked: mijn CSC staat op BSE. ATO of DBT kan ik alvast niet kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ik kan weer geen phn kiezen. Ik heb de software handmatig geflasht en toen DBT gekozen. Misschien dat een regio gebonden firmware slechts bepaalde csc codes bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Zou kunnen, ik denk dat bepaalde regio ROMs bepaalde CSC's bevatten. Zelf heb ik net even gechecked; ik heb PHN als CSC, en ik heb de volgende CSC's beschikbaar:

AUT
BSE
COA
EPL
ETL
EUR
HTS
HUI
ILO
MBM
MTL
NEE
NZC
O2C
O2I
O2U
ONE
OPS
OPT
ORX
PCL
PHN
PRO
PRT
PTR
SEB
SER
SIO
SWC
TEN
TIM
TMN
TNZ
TPH
VNZ
VVT
XEH
XFA
XFV
XSA

..dus ook geen DBT. Dus dat jij dan net PHN weer mist kan kloppen denk ik zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
@ xxxneoxxx: Ik heb dezelfde lijst met beschikbare CSC codes.

Ik heb mijn toestel los gekocht (Coolblue België). Als provider heb ik de Belgische provider BASE. Mijn CSC code is BSE, is dit dan puur toeval want BSE zou de CSC code van BASE zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ik zou verwachten van wel.. ;) Heb een tijdje geleden een lijstje gevonden, waar CSC codes per land gelist worden:

http://ykkfive.blogspot.n...ference.html#.UoscwuKmajc

Maar daar staat ook een BAS bij Belgie.. Misschien met frequentiebanden te maken o.i.d.. LTE/geen LTE bijvoorbeeld. Zo heeft Nederland ook TFT en TNL, wat mij Telfort lijkt, en VDF, VDP, wat mij beide Vodafone lijkt.

Ik denk dus idd toeval. Alhoewel ik mij ook best kan voorstellen dat er niet zo nauw gekeken wordt, er zal onderling best met GSM's geschoven worden tussen bijvoorbeeld ketens van winkels. Zeker bij Windows Phone toestellen, waar verder niet echt provider branding plaats vindt, lijkt het mij dus dat je best een toestel kan hebben bedoeld voor levering bij een abo, welke los uitgeleverd is. Maar da's speculatie van mijn kant. Misschien dat iemand die in een telecom zaak werkt uitsluitsel kan geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
xxxneoxxx schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:17:
Ik zou verwachten van wel.. ;) Heb een tijdje geleden een lijstje gevonden, waar CSC codes per land gelist worden:

http://ykkfive.blogspot.n...ference.html#.UoscwuKmajc

Maar daar staat ook een BAS bij Belgie.. Misschien met frequentiebanden te maken o.i.d.. LTE/geen LTE bijvoorbeeld. Zo heeft Nederland ook TFT en TNL, wat mij Telfort lijkt, en VDF, VDP, wat mij beide Vodafone lijkt.

Ik denk dus idd toeval. Alhoewel ik mij ook best kan voorstellen dat er niet zo nauw gekeken wordt, er zal onderling best met GSM's geschoven worden tussen bijvoorbeeld ketens van winkels. Zeker bij Windows Phone toestellen, waar verder niet echt provider branding plaats vindt, lijkt het mij dus dat je best een toestel kan hebben bedoeld voor levering bij een abo, welke los uitgeleverd is. Maar da's speculatie van mijn kant. Misschien dat iemand die in een telecom zaak werkt uitsluitsel kan geven. ;)
En is het in mijn geval (simlock free Belgisch toestel) aangeraden na een wijziging van CSC en updaten van je toestel de originele CSC terug te kiezen? De kans zou dan dus bestaan dat ik dan in de toekomst weer geen updates zal ontvangen? Of laat ik de CSC code dan bv staan op PHN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Bernie V schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:58:
[...]

En is het in mijn geval (simlock free Belgisch toestel) aangeraden na een wijziging van CSC en updaten van je toestel de originele CSC terug te kiezen? De kans zou dan dus bestaan dat ik dan in de toekomst weer geen updates zal ontvangen? Of laat ik de CSC code dan bv staan op PHN?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb exact dezelfde configuratie volgens mij, alleen bij Coolblue NL gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Ik stond op het punt een nieuw toestel te kopen, maar toen kreeg ik net een e-mail van Dynafix dat mijn toestel nog binnen de garantie termijn valt. Ze hadden het serienummer gecheckt en blijkbaar zat het toch goed. Dus ik heb het toestel net opgestuurd. Hopelijk krijg ik snel (en zonder onverwachtse kosten) mijn toestel gerepareerd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35
Heb sinds een weekje een raar probleem met de Ativ S: als ik hem aan de lader hang stopt hij ergens willekeurig met laden. Hij gaat dan bv niet verder dan 63% na een hele nacht opladen. De volgende keer kan het dan weer normaal zijn. Het laad icoontje staat er gewoon wel, en heb ook geen battery drain.(wordt ook niet warm ofzo)

Ik heb proberen dit te googlen, maar kwam niet echt verder. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Edit: aan de laptop laadt hij wel goed. Het lijkt dus de lader te zijn achteraf.

[ Voor 8% gewijzigd door Pepperoni op 26-11-2013 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bth27
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09 21:19
Je gsm eens herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Met die lader had ik ook wel. Ik gebruik nu wel dezelfde kabel maar een ander usb plugje, heb nu nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 22:59
Iemand al de officiële GDR3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Jup, kreeg netjes een over-the-air update vanaf de Preview for Developers een week of twee terug ofzo. Voor zover ik kan zien geen changes van preview naar officieel. Kan ook niet zeggen of het dingen fixed, want bij mij werkt alles sinds aanschaf al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik heb de laatste tijd heel erg het gevoel dat mijn netwerk slecht werkt. Als ik apps open duurt het toch vrij lang voordat die irritante stipjes stoppen met over het beeld bewegen en dat ik data krijg.

Ik had het eerst niet echt door maar toen het in de trein onmogelijk werd te internetten heb ik voor de lol eens mijn oude Galaxy S2 meegenomen. Hele reis heen en weer gewoon internet, geen enkel probleem. Er is dus echt wat aan de hand met deze telefoon.

Zowel op mobiel internet als op wifi merk ik dat het gewoon veel langer duurt voordat ik mijn data binnen heb. Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie misschien oplossingen? Want ondanks dit soort dingetjes ben ik inmiddels toch wel gehecht aan WP8 en ik ga liever niet terug naar mijn SGS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Aapzak schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:49:
Ik heb de laatste tijd heel erg het gevoel dat mijn netwerk slecht werkt. Als ik apps open duurt het toch vrij lang voordat die irritante stipjes stoppen met over het beeld bewegen en dat ik data krijg.

Ik had het eerst niet echt door maar toen het in de trein onmogelijk werd te internetten heb ik voor de lol eens mijn oude Galaxy S2 meegenomen. Hele reis heen en weer gewoon internet, geen enkel probleem. Er is dus echt wat aan de hand met deze telefoon.

Zowel op mobiel internet als op wifi merk ik dat het gewoon veel langer duurt voordat ik mijn data binnen heb. Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie misschien oplossingen? Want ondanks dit soort dingetjes ben ik inmiddels toch wel gehecht aan WP8 en ik ga liever niet terug naar mijn SGS2.
Ik heb precies hetzelfde.... Sinds een maandje ofzo, zit al wel op gdr3. Snap er werkelijk niets van. Krijg vaak een melding dat bv de store niet beschikbaar is, dat mn ING app niet kan inloggen etc, Doe je het dan nog een keer dan gaat alles rap zat.

Heb het bijna bij al mn apps. Eerste request voor bv een artikel duurt eeuwen en mislukt vaak, cancel je dat en klik je nog eens dan is het er direct. Heb dit zowel op wifi als 3g en met allerlei apps: ING, autoweek, ebay, tweakers, downloaden uit de store (apps vinden geen probleem).

Begin me er zo onderhand aardig aan te irriteren, ik wacht nog even op de officiele gdr3 update, als dat niets uithaalt maar eens hard resetten.

btw icm tmobile en verschillende wifi netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Nope, hier nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

tijmeng schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:30:
[...]

Ik heb precies hetzelfde.... Sinds een maandje ofzo, zit al wel op gdr3. Snap er werkelijk niets van. Krijg vaak een melding dat bv de store niet beschikbaar is, dat mn ING app niet kan inloggen etc, Doe je het dan nog een keer dan gaat alles rap zat.

Heb het bijna bij al mn apps. Eerste request voor bv een artikel duurt eeuwen en mislukt vaak, cancel je dat en klik je nog eens dan is het er direct. Heb dit zowel op wifi als 3g en met allerlei apps: ING, autoweek, ebay, tweakers, downloaden uit de store (apps vinden geen probleem).

Begin me er zo onderhand aardig aan te irriteren, ik wacht nog even op de officiele gdr3 update, als dat niets uithaalt maar eens hard resetten.

btw icm tmobile en verschillende wifi netwerken.
Same here, dacht dat het aan m'n wifi netwerk lag, maar het lijkt dus vaker voor te komen.

Al is het voor mijn gevoel op 3G een stuk beter. Maar ja, alle bijna alle first-requests zijn verrot. Klik ik op een link in IE, laadt ie tot ongv 5 mm voor 't einde. En daar hangt ie. Dus; URL kopieren, nieuw tabblad openen, en plakken en gaan.

ING net zo, Rabo.

Maar apps zoals Teletekst doen het volgens mij altijd wel goed...

Akward

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

NeFoRcE schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:01:
[...]

Same here, dacht dat het aan m'n wifi netwerk lag, maar het lijkt dus vaker voor te komen.

Al is het voor mijn gevoel op 3G een stuk beter. Maar ja, alle bijna alle first-requests zijn verrot. Klik ik op een link in IE, laadt ie tot ongv 5 mm voor 't einde. En daar hangt ie. Dus; URL kopieren, nieuw tabblad openen, en plakken en gaan.

ING net zo, Rabo.

Maar apps zoals Teletekst doen het volgens mij altijd wel goed...

Akward
Dat in IE heb ik dus exact hetzelfde. Het ziet er in het begin hoopvol uit maar aan het einde toch 0 resultaat.

Ik zit overigens wel op exotische combi van de gelekte GDR2 build met de Russische CSC van XDA en de developers preview. Dus in principe is dat best vragen om problemen ja. Waar zitten jullie op?

Ik ga straks thuis weer de gelekte GDR2 flashen en geen truukjes uithalen met CSC of developers preview van GDR3, kijken of dat beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Dat van IE heb ik ook. Laatst nog hard lopen vloeken.. "hoe moeilijk kan het zijn die paar kbs binnen halen". Als ik dan review lees van Tweakers over een bv de Lumia 920 die de tweakers frontpage in 2 seconden laadt.... bij mij duurt die request met regelmaat minimaal 10 seconden en dan soms wordt er wat geladen.

Ik zit trouwens gewoon op een originele GDR2 met developer preview GDR3.

Kan het wellicht aan een stukje wifi beveiliging liggen? Verbinden met het wifi netwerk bij het uit standby halen duurt ook iets van 30 seconden. Maar als ik wifi aanlaadt tijdens standby is het probleem ook aanwezig.
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.