Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
MuziekLiefhebbert
Die heb ik hier op kantoor ook regelmatig, wegens slecht bereik.xxxneoxxx schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:01:
Behalve dan de spontrane "ik heb geen bereik"-reboots.
Vergeleken met de Lumia 620 moet ik eerlijk zijn en zeggen dat dit toestel echt op elk vlak beter scoort (beetje oneerlijke vergelijking).
Ik was bang dat de audio afgevlakt zou klinken wat niet het geval is bij mijn unit. Ook hoor ik geen ruis of wat dan ook, geen lag... De auto brightness doet wel vreemd in de zin van het steeds opnieuw instellen van de helderheid. Ik heb hem maar op Medium gezet.
De fysieke Windows knop en volume knoppen aan de linker kant waren wel even wennen. Dat nep-chroom ziet er echter heel gelikt uit, wat een bizar licht toestel is het voor zijn formaat.
Batterij lijkt ook prima voor de derde laadcyclus. Eindig de dag meestal met 70%, waar m'n Lumia al bijna op apegapen lag, smekende om stroom. Series kijken op m'n telefoon doe ik nu ook en dit heeft echt heel weinig impact op de accu tot nu toe.. Uurtje video kijken kost nog geen 2% accu (althans, dat zegt het toestel).
Dus bedankt voor de mensen die mij hebben overgehaald. Nu hopen dat 8.1 ook nog te zien is op dit toestel en Samsung WP weer wat beter gaat supporten.
goed om te horen dat het allemaal goed werkt zal mij morgen benieuwen hoe het werkt ben erg benieuwd dank voor je uitgebreide bevindingenNarathan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:09:
Ik heb het toestel nu een paar dagen (meteen de GDR2 update gedaan) dus ik kan niet echt spreken van een lange gebruikerservaring. Wel ben ik ben er echt heel erg blij mee!
Vergeleken met de Lumia 620 moet ik eerlijk zijn en zeggen dat dit toestel echt op elk vlak beter scoort (beetje oneerlijke vergelijking).
Ik was bang dat de audio afgevlakt zou klinken wat niet het geval is bij mijn unit. Ook hoor ik geen ruis of wat dan ook, geen lag... De auto brightness doet wel vreemd in de zin van het steeds opnieuw instellen van de helderheid. Ik heb hem maar op Medium gezet.
De fysieke Windows knop en volume knoppen aan de linker kant waren wel even wennen. Dat nep-chroom ziet er echter heel gelikt uit, wat een bizar licht toestel is het voor zijn formaat.![]()
Batterij lijkt ook prima voor de derde laadcyclus. Eindig de dag meestal met 70%, waar m'n Lumia al bijna op apegapen lag, smekende om stroom. Series kijken op m'n telefoon doe ik nu ook en dit heeft echt heel weinig impact op de accu tot nu toe.. Uurtje video kijken kost nog geen 2% accu (althans, dat zegt het toestel).
Dus bedankt voor de mensen die mij hebben overgehaald. Nu hopen dat 8.1 ook nog te zien is op dit toestel en Samsung WP weer wat beter gaat supporten.
Ik zat gewoon midden in mijn woonkamer met goed bereik..
Iemand enig idee waarom dit soort zaken gebeuren ?
Hoop niet dat dit soort zaken vaker gebeuren want ik ben tot nu toe heel positief over dit toestel.
IS dit een WP8 probleem of een specifiek Ative S ding ?
MuziekLiefhebbert
Ik heb nog niet eerder een reboot gehad op m'n Lumia of op m'n huidige Ativ S. Misschien je simkaart vervangen? Kan me herinneren dat ik dat wel eens heb gehad op m'n android toestellen (ook al klinkt het niet logisch).oldsmelly schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 07:44:
Na een aanal dagen geleden een nachtelijke reboot te hebben gehad, kreeg ik er gisteren weer 1 precies midden in een telefoongesprek...
Hoop niet dat dit soort zaken vaker gebeuren want ik ben tot nu toe heel positief over dit toestel.
Ik vind het beheer van contacten niet heel erg prettig werken en ook de standaard agenda is niet heel goed. Heel vervelend is dat al je facebookcontacten door je gewone telefooncontacten heen staan en het maken van groepen is echt een drama.
Volumeregeling vind ik wel een groot nadeel van dit OS .
Bluetooth werkt weer als een zonnetje. Alleen is de mediaplayer niet super.
De games sectie vind ik ook erg goed. Ze komen niet in je lijstje met apps te staan. Dat scheelt heel veel rommel.
Hoop positieve dingen en p[aar minder positief, maar nog steeds overwegend positief
Jammer dat in de afgelopen 3 dagen opeens de batterij heel snel gaat. Dat was in de eerste week niet zo. Nu gewoon 30% in de nacht....Zal wel ergens een vreemde app zitten..
Hop,hop,hop!
Facebook mensen kan je aan de contancten koppelen (als je wilt) die je wilt zien, daarna kan je bij instellen uitvinken dat je facebook mensen ziet. Zodoende schoon je contacten lijst flink op. Snap persoonlijk niet wat je een drama vind aan een groep aanmaken? Werkt hier zonder problemen.basset schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:40:
Ik heb hem nu een paar weekjes en hij bevalt super (beter dan Android) echter blijft IOS wel onovertroffen kwa gebruikersgemak moet ik toegeven.
Ik vind het beheer van contacten niet heel erg prettig werken en ook de standaard agenda is niet heel goed. Heel vervelend is dat al je facebookcontacten door je gewone telefooncontacten heen staan en het maken van groepen is echt een drama.
Volumeregeling vind ik wel een groot nadeel van dit OS .
Bluetooth werkt weer als een zonnetje. Alleen is de mediaplayer niet super.
De games sectie vind ik ook erg goed. Ze komen niet in je lijstje met apps te staan. Dat scheelt heel veel rommel.
Hoop positieve dingen en p[aar minder positief, maar nog steeds overwegend positief
Jammer dat in de afgelopen 3 dagen opeens de batterij heel snel gaat. Dat was in de eerste week niet zo. Nu gewoon 30% in de nacht....Zal wel ergens een vreemde app zitten..
Dit is een reactie op mijn vraag/probleem?jorisjan schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:13:
Staat er al GDR2 op? Gdr1 schijnt dit nog wel eens te veroorzaken, maar vrijwel iedereen is al over op GDr2 en daarin (lijkt) het opgelost
Zie http://answers.microsoft....90-4f52-8966-50c836115afe, hier geven ze juist aan dat ze het probleem wel hebben bij de update...
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Hmm, als ik dat lees dan ben ik blij dat ik nog altijd geen GDR2 heb (wat op zich bizar is). Ik heb heel zelden wel eens een uitval, maar dat is inderdaad te danken aan een slechte verbinding.Tijgertje84 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:16:
[...]
Dit is een reactie op mijn vraag/probleem?
Zie http://answers.microsoft....90-4f52-8966-50c836115afe, hier geven ze juist aan dat ze het probleem wel hebben bij de update...
Wat ook wel een 'grappige' feature is, merkte ik in het buitenland (Engeland). Hij stond ingesteld op automatische operator selectie. Op drukke plaatsen (met veel operators en sterke signalen) veranderde hij constant van operator. Er kwam dan vrolijk steeds een signaal dat dat was gebeurd. Gevolg was dat ik soms 5 keer per minuut moest bevestigen dat ik het bericht had gezien. Issue verdween pas nadat ik de meest voor de hand liggende operator handmatig had gekozen.

Leuk en fraai toestel, die ATIV-S, leuk operating system, dat WP8, maar er is nog best veel gedonder mee.
150 man aan 1 groep toevoegen werkt nou niet echt snel als je ze per 1 moet toevoegenvali schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:58:
[...]
Facebook mensen kan je aan de contancten koppelen (als je wilt) die je wilt zien, daarna kan je bij instellen uitvinken dat je facebook mensen ziet. Zodoende schoon je contacten lijst flink op. Snap persoonlijk niet wat je een drama vind aan een groep aanmaken? Werkt hier zonder problemen.
Ahhh er kunnen er maar 25 in 1 groep. Ik wil mijn collega's wel op de telefoon, maar niet in mn reguliere lijst. Nou ja, dat is dan een beperking waar ik mee moet leren leven
[ Voor 15% gewijzigd door basset op 27-09-2013 12:03 ]
Hop,hop,hop!
Dus dat is het!! Zat 3 weken terug ook in Engeland en vroeg me al af wat die meldingen steeds warenRoJan schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:23:
[...]
Wat ook wel een 'grappige' feature is, merkte ik in het buitenland (Engeland). Hij stond ingesteld op automatische operator selectie. Op drukke plaatsen (met veel operators en sterke signalen) veranderde hij constant van operator. Er kwam dan vrolijk steeds een signaal dat dat was gebeurd. Gevolg was dat ik soms 5 keer per minuut moest bevestigen dat ik het bericht had gezien. Issue verdween pas nadat ik de meest voor de hand liggende operator handmatig had gekozen.
gisteren ook tot 3x toe hetzelfde, gewoon midden in een gesprek met vol bereik wegvallenoldsmelly schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 07:44:
Na een aanal dagen geleden een nachtelijke reboot te hebben gehad, kreeg ik er gisteren weer 1 precies midden in een telefoongesprek...
had mn vorige telefoon ook, ik dacht dat het een android+samsung bug was
MuziekLiefhebbert
PSN ID: Aapzak
n uur video kijken en maar 2% accu, dat kan dus nooit, zal eerder 20% zijn.Narathan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:09:
Series kijken op m'n telefoon doe ik nu ook en dit heeft echt heel weinig impact op de accu tot nu toe.. Uurtje video kijken kost nog geen 2% accu (althans, dat zegt het toestel).
als dat zo was kon je nonstop 50 uur lang het scherm aan houden, en dat kan geen enkel apparaat met n accu.
battery sense is heel nauwkeurig en heeft geen drain, daarmee testen
je kunt zo ook goed een voor een testen welke apps je accu stiekem drainen.
[ Voor 50% gewijzigd door silverfaustx op 29-09-2013 23:17 ]
n hoesje ?Niku schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:16:
Beetje jammer van het ontwerp dat overal stof en zooi achter blijft zitten. Hier iemand een oplossing voor?
n app zoeken voor andere lijsten, voor alle standaard samsung zooi, zijn er ook alternatieven of addons tevinden.basset schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:53:
[...]
150 man aan 1 groep toevoegen werkt nou niet echt snel als je ze per 1 moet toevoegen
Ahhh er kunnen er maar 25 in 1 groep. Ik wil mijn collega's wel op de telefoon, maar niet in mn reguliere lijst. Nou ja, dat is dan een beperking waar ik mee moet leren leven
Duits toestelletje via amazon tot nu toe tevreden
Heb ook een hele vage paarse waas aan de onderkant van mijn scherm, maar die zie je alleen als je echt heel erg er op gaat letten bij een witte achtergrond. Het stoort mijn niet genoeg om hem terug te sturen en het schijnt vaker voor te komen bij AMOLED schermen. M'n galaxy nexus had juist een groene waas en die was veel aanweziger haha.
Wat is de accuduur trouwens fijn van dit toestel! Heb nog geen een keer gehad dat ik krap zat met de batterij. En mensen vinden het ook een interessant toestel om te zien, leuk meegenomen
Nog een aanvulling: Microsoft pakt het bluetooth probleem op.winnie schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:17:
Iemand anders ook problemen met de stabiliteit van de Bluetooth verbinding na GDR2?
Mijn telefoon verliest na +/- 10 minuten de verbinding met/in de auto. Pairen gaat goed, opnieuw pairen ook. Maar na 10 minuten is steeds de verbinding weg. Het valt me op dat ik dat voor GDR2 nog niet had. Vandaar de vraag.
Blijkbaar is het hier niet zo'n issue, maar een search mbv google leert dat er meer mensen op deze aardkloot problemen hebben met bluetooth, ativ-s en gdr2. Enige remedie: gdr2 terugdraaien.
http://answers.microsoft....c5-4ba3-9c1f-4e2c2f07b405
Ik hoop dus ook maar op GDR3 als oplossing.
http://answers.microsoft....ff-48d1-be7a-2f14863a03cb Eerste reply
Daarmee is voor mij meteen bewezen dat het aan de GDR2 update ligt en niet aan de auto. Wachten op GDR3 dus maar. GDR3 schijnt eind november getest te gaan worden.
http://wmpoweruser.com/wp...te-november-says-telstra/
Voordelen in mijn ogen voor de Ativ:
- Wel een micro usb slot.
- Dedicated camera button
- Betere camera
Nadelen:
- Minder te customizen dan android.
Andere optie is een Sony Xperia ZL, maar die is meteen 2 keer zo duur. Iemand nog meer goede redenen om voor de Ativ te kiezen?
Als ik goed kijk zie ik namelijk vaag door alles heen een ingebrand Whatsapp style er doorheen...
Om het duidelijk te zien: instellingen > Thema > en zet de achtergrond op wit en kijk in dat zelfde scherm maar eens goed onderin.. ik zie dus de whatsapp knoppen er gewoon vaag/duidelijk zichtbaar staan!
I'm not amused als dat nu al zo erg is..
Benieuwd naar jullie schermen, hoor het graag!
Het OS en de soepelheid waarop het loopt op een Ativ S. Android is toch meer bloated imo.Mother_lepard schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:45:
Gezien de slechte camera van de Nexus 4 en de lage prijs van de Ativ S zit ik toch te twijfelen om mijn Nexus 4 te verkopen en een Ativ S ervoor terug te kopen. Ik gebruik de camera van m'n telefoon best veel namelijk. De camera van de Iphone 4s van m'n werk is prima, echter die telefoon heb ik zelden bij en de camera is het enige wat ik goed vind aan de Iphone.
Voordelen in mijn ogen voor de Ativ:
- Wel een micro usb slot.
- Dedicated camera button
- Betere camera
Nadelen:
- Minder te customizen dan android.
Andere optie is een Sony Xperia ZL, maar die is meteen 2 keer zo duur. Iemand nog meer goede redenen om voor de Ativ te kiezen?
Hoewel een aantal dingen in Android wel weer beter zijn. Maar voor het geld heb je en meer dan prima toestel. Die camera button is overigens niet heel goed vind ik, maar ik heb er te weinig gebruik van gemaakt, dus zal het wel wennen zijn.
Hop,hop,hop!
Bedankt!basset schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:22:
[...]
Het OS en de soepelheid waarop het loopt op een Ativ S. Android is toch meer bloated imo.
Hoewel een aantal dingen in Android wel weer beter zijn. Maar voor het geld heb je en meer dan prima toestel. Die camera button is overigens niet heel goed vind ik, maar ik heb er te weinig gebruik van gemaakt, dus zal het wel wennen zijn.
Scherm rotatie is nog niet uit te zetten? (klein irritatie puntje voor mij destijds in Windows Phone 7.5)
Ik begreep ook dat er geen notificatie led aanwezig is. Lichten de knoppen onder het scherm wel op bij berichten?
[ Voor 86% gewijzigd door Mother_lepard op 30-09-2013 14:15 ]
idd geen notificatieled. Autorotatie uitzetten mis ik eigenlijk niet op een telefoon( wel op een tablet lijkt het me een ramp)Mother_lepard schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:12:
[...]
Bedankt!
Scherm rotatie is nog niet uit te zetten? (klein irritatie puntje voor mij destijds in Windows Phone 7.5)
Ik begreep ook dat er geen notificatie led aanwezig is. Lichten de knoppen onder het scherm wel op bij berichten?
Goede vraag van die knoppen. Zou wel moeten kunnen lijkt me, maar ik heb er eigenlijk nog niet op gelet. Misschien is er een app voor...Ik mistte het op mn iphone eigenlijk ook niet.
Hop,hop,hop!
thxIrminsul schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:50:
Ik gebruik er 1 van de Galaxy S3, hij is net iets te lang en een beetje te breed maar na een paar keer gaat ie er al beter in. Lukt prima dan
Even kort, nee, nee en nee...Mother_lepard schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:12:
[...]
Bedankt!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
de start knop heeft geen led
de camera is goed, en er zijn heel veel apps voor foto's
ook de hd opnames zijn prima, heb mn spelende kat er mee op genomen
als je n mobiel wilt voor 200euro die net zo goed is als n galaxy s3, deze halen.
[ Voor 70% gewijzigd door silverfaustx op 30-09-2013 17:09 ]
Welke cover heb je?silverfaustx schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:13:
[...]
dan weet ik het niet, heb n mooie cover en screen protector
Op welke helderheid staat je scherm? Ik heb zelf nog niet eerder last gehad van ingebrand amoled scherm op m'n Galaxy Nexus destijds en die heb ik 2 jaar actief gebruikt. Ik heb wel dit gezien bij vrienden met een S2 en bij m'n stiefmoeder haar S3. Hun hebben wel het scherm constant op maximale helderheid staan... Ik ga zelf niet verder als medium. Ook niet gedaan op m'n GNex.BAMMER schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:28:
Ik heb mijn Ativ nu inmiddels een tijdje en ben nieuwsgierig naar het inbranden van het scherm!
Als ik goed kijk zie ik namelijk vaag door alles heen een ingebrand Whatsapp style er doorheen...
Om het duidelijk te zien: instellingen > Thema > en zet de achtergrond op wit en kijk in dat zelfde scherm maar eens goed onderin.. ik zie dus de whatsapp knoppen er gewoon vaag/duidelijk zichtbaar staan!
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat hoe hoger je helderheid staat hoe sneller het er in brandt.
[ Voor 0% gewijzigd door Narathan op 30-09-2013 20:30 . Reden: spellingsfoutje ]
Twijfel ook. Ben benieuwd wat het bij jou wordt en waarom.Mother_lepard schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:26:
Nog even de knop doorhakken over een Nokia Lumia 920 of deze... en dan kan ik gaan bestellen.
Kies de Ativ S. Krijg je geen spijt van. Toch nét wat fijner dan de 920. Maat van mij had de 920, maar is uiteindelijk teruggestapt naar de 820. Reden weet ik zo niet. Ik ben in ieder geval supercontent met de Ativ S.
Professioneel Heftruck Syndroom
Camera is voor mij belangrijk en de 920 i.c.m. de pro camera software heeft daar een streepje voor op de Ativ. Is overigens ook het enige pluspunt van de 920. Qua gewicht en formaat zou ik voor de Ativ gaan. En aangezien ik nog een 16 gb micro usb kaart heb liggen zou het qua opslag ook niks uitmaken.NeFoRcE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:15:
Zelfde euvel gehad als hierboven;
Kies de Ativ S. Krijg je geen spijt van. Toch nét wat fijner dan de 920. Maat van mij had de 920, maar is uiteindelijk teruggestapt naar de 820. Reden weet ik zo niet. Ik ben in ieder geval supercontent met de Ativ S.
[ Voor 45% gewijzigd door Nilco op 01-10-2013 13:09 ]
ja heb ik ook, lijkt wel of een of andere lichtsensor ff aan het werk isMEGATRON schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:01:
Ik zie als ik mijn telefoon unlock enkele tegels flikkeren/knipperen. Dit heb ik trouwens ook als ik de telefoon herstart op het simcode scherm. Dit knippert/flikkert dan ook ongeveer 1 seconde. Hebben jullie dit ook?
Nee, gelukkig niet. Nog nooit gezien.MEGATRON schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:01:
Ik zie als ik mijn telefoon unlock enkele tegels flikkeren/knipperen. Dit heb ik trouwens ook als ik de telefoon herstart op het simcode scherm. Dit knippert/flikkert dan ook ongeveer 1 seconde. Hebben jullie dit ook?
Dat komt als je auto brightness aan hebt staan. Je hebt ook een soort micro stotteringen af en toe.reller schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:32:
[...]
ja heb ik ook, lijkt wel of een of andere lichtsensor ff aan het werk is
Als je de helderheid op een vaste waarde zet dan is het voorbij. Ik hoop dat ze dit oplossen met GDR3
Verder is de 920 klaar voor LTE (met veel frequenties, kans is groot dat jouw provider ondersteund wordt) en heb je wat software die je anders niet krijgt, zoals Here Drive.
Verder ben ik overigens wel tevreden over de ATIV S, het toestel werkt prima en voelt fijn aan.
PSN ID: Aapzak
[ Voor 89% gewijzigd door SvenVis op 02-10-2013 21:01 ]
Srsly.. Nog steeds geen gdr2?Aapzak schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:03:
Ik zou voor de 920 gaan. Deels omdat ik nogsteeds mijn GDR2 update niet heb gekregen, Samsung blijft een irritant bedrijf wat updates betreft.

[ Voor 14% gewijzigd door silverfaustx op 02-10-2013 22:58 ]
kan ook zijn dat ze aan het refreshen zijn, heb dat met n facebook live tile (maar n fractie van n seconde)MEGATRON schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:01:
[ Voor 3% gewijzigd door silverfaustx op 02-10-2013 23:00 ]
Protip; ik check elke dag de apps "Myappfree" en "Appdeals" even. Deze houden aanbiedingen van apps bij. Helaas lijken deze ook niet alles te vinden, zo is bijvoorbeeld de app "Remote Desktop" schijnbaar "limited time" in de aanbieding. Goedkoopste rdp app (nu 1,99 euro) die ik heb kunnen vindensilverfaustx schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:58:
er zijn dagelijks apps tevinden die normaal geld kosten, zoek naar n deal app in de store (voor die dat nog niet wisten)
voor Windows Phone en doet het ook nog eens redelijk OK.
Helaas heb ik nog geen app kunnen vinden ala Appshopper voor Ios, die app is echt uber wat dat betreft. Bespaart je een hoop geld. (een app flaggen als interessant, en een push notification/mailtje ontvangen als deze in prijs zakt - best handig)
Nadeel aan dit alles, voor je het weet zit memory van je telefoon vol.
Facebook net zo. De feed updaten gaat vaak wel goed, maar even de notificaties weergeven duurt zo allemachtig lang om vervolgens een timeout te geven. De app afsluiten werkt soms, maar soms moet ik gewoon de tel herstarten.
Bullshit apps enzo heb ik niet echt. Zijn er meer mensen met dit euvel?
Professioneel Heftruck Syndroom
is net weer een update voor vrijgegeven, is nu een wrapper naar de mobiele site.aliteDC schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:56:
Is de youtube app nou weer geblokkeerd. Kan er verder niets over vinden maar hij doet het iig paar dagen niet meer.
zeker, zeker
Ik zeg: Fuck Google alltogether. Dan maar geen Youtube op m'n WP8 phone of waar dan ook. Zo denderend vind ik het nou ook weer niet.Niku schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:01:
Gewoon Metrotube gaan gebruiken, vind ik echt ideaal. Van die snelkoppeling naar de site word je niet vrolijk.
Ik ben klaar met Google.
Precies, hier nog één. Ik probeer alles wat met Google te maken heeft uit mijn leven te bannen. En dat lukt al vrij aardig.Poops_McGhee schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:44:
[...]
Ik zeg: Fuck Google alltogether. Dan maar geen Youtube op m'n WP8 phone of waar dan ook. Zo denderend vind ik het nou ook weer niet.
Ik ben klaar met Google.
Wat gebruik je als zoekmachine? Ben nog op zoek naar een goed alternatief...RoJan schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:04:
[...]
Precies, hier nog één. Ik probeer alles wat met Google te maken heeft uit mijn leven te bannen. En dat lukt al vrij aardig.
Ik moet zeggen dat t.o.v. een tijd geleden Bing echt een behoorlijk goed alternatief voor Google aan het worden is. Een andere leuke zoekmachine is duckduckgo.Epiphany schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:59:
[...]
Wat gebruik je als zoekmachine? Ben nog op zoek naar een goed alternatief...
Duckduckgo dan maar eens proberen. Bing kan ik eigenlijk nooit in vinden wat ik wil, denk dat ik teveel last van google heb daarin, misschien dat ik even door moet zetten ofzoMrBB schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:12:
[...]
Ik moet zeggen dat t.o.v. een tijd geleden Bing echt een behoorlijk goed alternatief voor Google aan het worden is. Een andere leuke zoekmachine is duckduckgo.
Duckduckgo maakt gebruikt van bing statistieken, dus zoveel verschil zou het niet moeten uitmakenEpiphany schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:31:
[...]
Duckduckgo dan maar eens proberen. Bing kan ik eigenlijk nooit in vinden wat ik wil, denk dat ik teveel last van google heb daarin, misschien dat ik even door moet zetten ofzo
Hoezo ? Ik vind Bing persoonlijk beter werken naar het zoeken naar foto's bijvoorbeeld.Tevens gebruik ik het ook steeds vaker met mijn smartphone. Waarom zou ik mijzelf daarmee hebbenNiku schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:22:
Ach, een persoonlijke vete uitvechten met Google heeft totaal geen zin. Uit principe vervanging zoeken voor bijvoorbeeld Google als zoekmachine, daar heb je alleen jezelf mee.
edit:
Voor de mensen die nog steeds geen datasense hebben maar dit wel willen, er zijn roms die dit wel bevatten.
Blijft natuurlijk wel op eigen risico.
[ Voor 25% gewijzigd door vali op 09-10-2013 10:40 ]
Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die Bing niet beter vinden werken dan Google, en dan uit principe toch Bing nemen.
dat ik er geen ontvangen heb na maanden wachten.....Michielgb schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 00:34:
Iemand nog een tip voor een goede flip cover? Ik heb een nep-lederen hoesje gekocht maar vind 'm nu toch wat te dik. Ik kom wel wat flip covers tegen die de batterij-klep vervangen met een hoes aan de voorkant. Iemand daar ervaring mee?
Heb in de tussentijd al een barst in mn scherm... dus sja die cover heeft ook geen nut meer.
Iemand ervaring met het glas vervangen? Nieuw glas kost 15€ en heb op Youtube al zat filmpjes zitten kijken van de galaxy III en IV. Alleen zit bij de ATIV S het scherm ook gelijmd of hebben wij ee scherm zonder lijm (zoals sommige S3's )
Ik heb zo'n flipcover (die je achterklep vervangt) op mijn Note1 gehad. Die heb ik snel vervangen nadat ik 2x ineens heel die klep eraf trok. Ik heb nu deze en die werkt goed.
http://www.nillkin.com/en...=1&scid=13&id=3022&page=1
Het is niet een persoonlijke vete die uitgevochten wordt. Het is simpelweg niet mee willen doen aan het verdienmodel van Google, waar ik persoonlijk op tegen ben. Aangezien er geen product van Google is waar hun verdienmodel niet in is vertegenwoordigd en ik er geen vertrouwen in heb dat die producten er ooit zullen komen, ban ik Google uit mijn ecosystemen. Ik deed er al vrij weinig mee; mail accountje voor de spam en forum registraties af en toe maps voor Streetview, maar dat was het dan ook wel.Niku schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:22:
Ach, een persoonlijke vete uitvechten met Google heeft totaal geen zin. Uit principe vervanging zoeken voor bijvoorbeeld Google als zoekmachine, daar heb je alleen jezelf mee.
Google Search gebruik ik al niet meer sinds ik een WP8 smartphone heb. Bing voldoet prima.
En sinds de release van Windows 8 vind ik IE een prima browser. Chrome komt er niet in en nu zeker niet meer.
Ik heb op eBay een officiële van Samsung gekocht, althans, dat zegt de verpakking. Op zich niet zo gek en op eBay niet duur ook (linkje weet ik niet meer), maar in mijn geval wel vuilgevoelig. Ik heb een knal gele. De batterij klep is wel iets dikker dan de normale klep en qua pasvorm is de mijne in ieder geval helemaal goed. Qua bescherming is het niet zo super. De flip flap is niet heel stevig, ook niet slap.Michielgb schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 00:34:
Iemand nog een tip voor een goede flip cover? Ik heb een nep-lederen hoesje gekocht maar vind 'm nu toch wat te dik. Ik kom wel wat flip covers tegen die de batterij-klep vervangen met een hoes aan de voorkant. Iemand daar ervaring mee?
Hij zit ook niet superstrak op je phone, maar kan makkelijk schuiven. Vuil kan via 3 kanten naar binnen komen, dus als dat tussen je flip flap en scherm komt en de boel schuift in je broekzak, dan kan het gaan krassen.Voor het geld hoef je het niet te laten.
Ik denk hier precies hetzelfde over. Meest irritante vind ik alweer als ik inlog op youtube, dat google+ letterlijk door je strot wordt geduwd en je moet uitkijken dat je niet je originele naam insteld i.p.v. je nickname.. Heel irritant, ook de reden dat ik liever een app gebruik op mijn wp en tablet, daar krijg je de melding niet.Poops_McGhee schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:19:
[...]
Het is niet een persoonlijke vete die uitgevochten wordt. Het is simpelweg niet mee willen doen aan het verdienmodel van Google, waar ik persoonlijk op tegen ben. Aangezien er geen product van Google is waar hun verdienmodel niet in is vertegenwoordigd en ik er geen vertrouwen in heb dat die producten er ooit zullen komen, ban ik Google uit mijn ecosystemen. Ik deed er al vrij weinig mee; mail accountje voor de spam en forum registraties af en toe maps voor Streetview, maar dat was het dan ook wel.
Google Search gebruik ik al niet meer sinds ik een WP8 smartphone heb. Bing voldoet prima.
En sinds de release van Windows 8 vind ik IE een prima browser. Chrome komt er niet in en nu zeker niet meer.
(klein beetje offtopic)
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 09-10-2013 14:51 ]
DuckDuckGo en ixQuick. Nadeel van DuckDuckGo vind ik dat het erg Amerikaans georiënteerd is, maar als je een goede zoekterm opgeeft lukt het best. ixQuick is weer meer op NL gericht.Epiphany schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:59:
[...]
Wat gebruik je als zoekmachine? Ben nog op zoek naar een goed alternatief...
Exact mijn idee. En hoezo kan je niet vechten tegen Google? Er zijn genoeg bedrijven omgevallen omdat ze eerst gebruikers en daarna de publieke opinie tegen kregen. Google speelt het wel veel slimmer dan bijvoorbeeld Lotus, Ashton Tate, Wordperfect, IBM, Blackberry en HTC deden (om er maar eens een paar te noemen), maar als je maar genoeg je best doet krijg je vanzelf de wind tegen.Poops_McGhee schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:19:
[...]
Het is niet een persoonlijke vete die uitgevochten wordt. Het is simpelweg niet mee willen doen aan het verdienmodel van Google, waar ik persoonlijk op tegen ben. Aangezien er geen product van Google is waar hun verdienmodel niet in is vertegenwoordigd en ik er geen vertrouwen in heb dat die producten er ooit zullen komen, ban ik Google uit mijn ecosystemen. Ik deed er al vrij weinig mee; mail accountje voor de spam en forum registraties af en toe maps voor Streetview, maar dat was het dan ook wel.
Ik heb nu alleen nog een e-mailadres bij google, en een daaraan gekoppeld leeg Youtube account en dito google+ account omdat dat niet opzegbaar is. Het e-mailadres ben ik aan het uitfaseren.
Daarnaast geen Android meer, geen zoeken met google, geen drive, geen muziekdienst, geen... noem maar op. Het kan dus wel, alternatieven zat.
Toch ook nog even dit: ik vind dat geen enkele partij te groot moet worden. Dus ook Microsoft of Apple niet. Spreiding van diensten en goede concurrentie, dat is het.
Ze mogen best te groot worden, als ze maar volwassen met zaken omgaan. Dat is de lijn die Google heeft doorbroken door trieste eisen te stellen aan de Youtube app van Microsoft.RoJan schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:21:
[...]
Toch ook nog even dit: ik vind dat geen enkele partij te groot moet worden. Dus ook Microsoft of Apple niet. Spreiding van diensten en goede concurrentie, dat is het.
Eerst moesten er ad-banners toegelaten worden. Dat was al een verschrikking, want ik vond de ad-loze app een verademing. Microsoft voldoet en daarna wordt de eis neergelegd dat Microsoft de app in html5 moet schrijven, als enige. iOS en Android Youtube apps (door Google zelf gemaakt) zijn, net zoals de laatste Microsoft Youtube app, native apps. Google staat dat voor Microsoft niet toe. In de app dev kit kun je in 8 of meer programmeertalen je apps schrijven. Waarom 'onze' Youtube app dan niet voldoet, terwijl hij dezelfde specs heeft als die van Google zelf is geen raadsel meer. Het is pure treiterij.
Dát gedrag hoort niet bij een te groot geworden bedrijf. Microsoft heeft ook echt wel twijfelachtige praktijken uitgevoerd, maar is wel (na de tik op de vingers en flinke boetes) met de stroom mee gaan lopen.
Ieder technologie bedrijf heeft zo zijn strategie. Dat mag en is goed voor de concurrentie. Wat Google nu met WP8 apps doet is geen eerlijke concurrentie meer. Dat is puur flauwigheid.
MuziekLiefhebbert
Jezelf een bump geven is niet zo mijn ding, maar ik zie hier alleen maar youtube gezeur voorbij komen...BAMMER schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:28:
Ik heb mijn Ativ nu inmiddels een tijdje en ben nieuwsgierig naar het inbranden van het scherm!

Je geeft ook niet heel veel info. ;P Heb even je voorgaande post opgezocht, en achtergrond bij mij veranderd naar wit. Wat door verschillende vensters heen gebladerd.. Nope, geen ingebrand beeld zichbaar. Als het zo erg is, zou ik er toch aan gaan denken 'm te laten repareren..BAMMER schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:59:
[...]
Jezelf een bump geven is niet zo mijn ding, maar ik zie hier alleen maar youtube gezeur voorbij komen...Dus bij deze: mensen kijk er eens naar of jullie hetzelfde ook hebben, mijn scherm is gewoon aan het inbranden, en behoorlijk ook nog!
Heb je wel aanstaan dat je scherm na x seconden uit gaat? dan zou nml m.i. inbranden bijna onmogelijk moeten zijn, tenzij een of ander vaag defect.
Heb je al eens een reset geprobeerd?kippengaas schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:51:
Nou ik ben benieuwd wanneer ik eens die GDR2 update krijg. Inmiddels al maanden beschikbaar, maar mijn telefoon geeft tóch nog steeds aan niks te kunnen vinden
En heb je wifi aanstaan?
Ik heb hem ook nog steeds niet, hoor. Ik snap helemaal niets van die updatecyclus... Als die er al is. Overigens is Samsung berucht m.b.t. zijn lakse updates, maar ik heb geen idee of dat hier ook speelt.kippengaas schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:51:
Nou ik ben benieuwd wanneer ik eens die GDR2 update krijg. Inmiddels al maanden beschikbaar, maar mijn telefoon geeft tóch nog steeds aan niks te kunnen vinden
Maar met name de CalDav/CardDav ondersteuning mis ik nogal.
En het is ook niet chique om iets wat andere mensen bezig houdt af te doen als 'gezeur'. Misschien moet je wat minder WhatsappenBAMMER schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:59:
[...]
Jezelf een bump geven is niet zo mijn ding, maar ik zie hier alleen maar youtube gezeur voorbij komen...Dus bij deze: mensen kijk er eens naar of jullie hetzelfde ook hebben, mijn scherm is gewoon aan het inbranden, en behoorlijk ook nog!
Een andere optie is, als je er echt om verlegen zit, een firmware te flashen met de GDR2 update er al in. Is e.e.a. over te vinden op XDA developers. Alleen niet helemaal zonder risico uiteraard.
[ Voor 9% gewijzigd door xxxneoxxx op 11-10-2013 10:43 ]
Wifi staat aan (tenminste als het scherm aanstaat). Ik heb nog geen reset gedaan, omdat ik dan weer een paar uur verder ben om alle instellingen en apss terug te zetten zoals ze stonden. Er zit niet heel veel in GDR2 wat me interesseert (behalve data sense), dus ik wacht nog maar even tot GDR3. Als het dan weer zo lang duurt zal ik wel proberen om de update op een andere manier binnen te hengelen. Ik heb overigens tele2. Maar ik heb het vermoeden dat dit toestel niet uit Nederland komt, waardoor de update mogelijke nog niet vrijgegeven is (?).jorisjan schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:36:
[...]
Heb je al eens een reset geprobeerd?
En heb je wifi aanstaan?
Het is de Nokia 920 geworden. Straks even ophalen in Duitsland. Met name de camera, maar ook de Nokia apps en de innovatie bij de 920 trokken me over de streep. Nu hopen dat ik snel kan wennen aan de overgang!Mother_lepard schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:26:
Nog even de knop doorhakken over een Nokia Lumia 920 of deze... en dan kan ik gaan bestellen.
Ik zie
- Geen SD
- Geen Verwisselbare accu
- Kleiner scherm
Dus behalve de betere camera zie ik niet echt "meer innovatie" ?
MuziekLiefhebbert
- Veel zwaarder, zeg maar 'lomp'oldsmelly schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 04:23:
Vraag me dan af wat de innovaties zijn van de 920 tov de Ative s ?
Ik zie
- Geen SD
- Kleiner scherm
- Veel dikker
- Lelijk, al is dat natuurlijk persoonlijk....
Wel veel betere ondersteuning, eigen apps, navigatie...
Voornamelijk is hij meer innovatief door de betere ondersteuning. Zo heeft Glimp tegenwoordig de mogelijkheid om een eigen achtergrond in te stellen en brengt GDR3 meer mogelijkheden bij de Lumia lijn. Dat nu deel van Nokia door Microsoft is kan eventueel ervoor zorgen dat alle andere fabrikanten ook meer optiesoldsmelly schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 04:23:
Vraag me dan af wat de innovaties zijn van de 920 tov de Ative s ?
Ik zie
- Geen SD
- Kleiner scherm
Dat hij iets dikker en zwaarder is, is iets persoonlijk. Zelf vind ik het wat fijner dat je voelt dat je iets in je handen hebt.
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.