Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
vreemd whatsapp draait gewoon op de achtergrond, ookal druk je het met de linker knop weg.

is dus n bug ergens, andere keer stond wel gewoon uit, getest met andere app
denk dat deze app + wifi de accu leeg maakt

[ Voor 77% gewijzigd door silverfaustx op 07-09-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Dan staat whatsapp vast ingesteld bij achtergrond taken.. Dat ie mag blijven draaien en zo. Het is sowieso lastig in te schatten wat batterij verbruikt, je kan nml nogal veel instellen.. Vast een insteling bij je wifi, of en achtergrond taak of zo. Sowieso, je telefoon zelf zal ook nog wat prik gebruiken om bereikbaar te blijven. Als je een slecht signaal hebt, nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackintos
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo Allemaal ik heb sinds kort een samsung ativ en kon nergens goede screen protector kopen dus na lang zoeken kwam ik op een screen protector van een htc one die past precies over het scherm zonder knippen of veranderen dit is een leuke tip voor andere gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
bij de kijkshop universele voor 3 voor 1.50

maar whatsapp draait altijd als je wifi aan hebt, nergens n optie om het ECHT uit tedoen, als je het niet gebruikt (enige tussen optie is batterij spaarstand altijd aan houden), dan krijg je de bericht pas als je het aan doet ipv altijd (scheelt gelijk n uur aan accu dit via battery app) maar of whatsapp dan zelf uit staat is niet te zien..tenzij hier n programma voor is?

geen app die elke ding op je foon kan besnuffelen hoeveel stroom ze zuipen?
en n app die je accu kan testen of die wel goed is?

ik test dit via bluestacks op pc en mn ativ

mja mss overdrijf ik maar wil gewoon weten of alles het doet zoals het moet :) (beetje ocd)

[ Voor 132% gewijzigd door silverfaustx op 07-09-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Dude.. Settings -> Swipe naar rechts -> background tasks. En nee, als je daar whatapp uitzet, dan kan je geen berichten meer ontvangen. Maar als ie aanstaat, dan gebruikt ie batterij ja. :F

Als ik geen benzine in m'n auto flikker of de motor niet start, is ie het zuinigst. Maar ja, dan rijdt ie ook niet he.. :/ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destoel
  • Laatst online: 10-09 21:08
Weet iemand of de Ativ S bij Amazon.de op het garantiebewijs 'European Bloc' heeft staan? Ik ben van plan om hem op Amazon te bestellen, maar zou het wel fijn vinden als ik gebruik kan maken van de Nederlandse garantieservices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
destoel schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:36:
Weet iemand of de Ativ S bij Amazon.de op het garantiebewijs 'European Bloc' heeft staan? Ik ben van plan om hem op Amazon te bestellen, maar zou het wel fijn vinden als ik gebruik kan maken van de Nederlandse garantieservices.
Ik kan je alleen vertellen dat op het garantiebewijs van mijn vorige in Duitsland gekochte Samsung Omnia dit niet stond. Maar toen ik ermee naar het Samsung repair center in Amsterdam ging, werd het toestel gewoon gerepareerd zonder dat er zelfs maar naar de factuur werd gevraagd: aan de hand van de IMEI keken ze naar de leeftijd van het toestel en dat was genoeg voor reparative binnen garantie.

Geen garantie overigens van mijn kant dat dit altijd zo werkt bij Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:19:
Dude.. Settings -> Swipe naar rechts -> background tasks. En nee, als je daar whatapp uitzet, dan kan je geen berichten meer ontvangen. Maar als ie aanstaat, dan gebruikt ie batterij ja. :F

Als ik geen benzine in m'n auto flikker of de motor niet start, is ie het zuinigst. Maar ja, dan rijdt ie ook niet he.. :/ |:(
whatsapp verbruikt samen met wifi te veel stroom, 5% pu exc andere apps of scherm

en die setting had ik allang gevonden, en je hoeft niet onbeschoft te doen

[ Voor 9% gewijzigd door silverfaustx op 08-09-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, als we allemaal onze posts gaan editen nadat je eerst iemand hebt zitten flamen uit angst geen reakties meer te krijgen.. Dat kunnen de mensen die je geflamed hebt uiteraard ook. ;w

En onbeschoft, tsjah, weet niet hoe jij opgevoed bent, maar volgens mij is er niet al te veel van blijven hangen bij je, met je "ga jij maar weg want jij weet niets". Lol. Leuk om te lezen, zeker als ik kijk welke 'lieve helpdesk' vragen jij stelt, haha. En je flames natuurlijk snel wegediten naderhand, voordat iemand anders het leest, anders heb je jezelf er natuurlijk mee. :'(

Maar veel succes met floodposten en het anderen voor je karretje spannen omdat je geen zin hebt om zelf iets te lezen, of in dit topic te zoeken, zelfs als mensen je normaal vertellen waar de info te vinden is. :z

[ Voor 116% gewijzigd door xxxneoxxx op 09-09-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
ik zal het iig nog verder testen met wifi aan en zonder bepaalde apps, om n vergelijking te krijgen (want daar hebben de mensen echt iets aan)

power savings altijd aan hebben (ja dat weet ik ook wel dat dat bestaat, dus vind ik niet echt behulpzaam) staan is irritant, want dan moet je whatsapp openen om te zien of je n bericht hebt. (je kunt echt merken dat die app nog in de beta zit, want er mankeerd vanalles mee)
ik denk dat die audio api geval niet helemaal verholpen is

en er zijn apps die nooit echt helemaal uit gaan (dat kun je in de settings wat jij zei ook zien), zoals IE en alles van bing (die als eerste eraf gehaald)
maar nergens duidelijk wat precies hoeveel verbruikt, en dat was mijn vraag hier eerder..niemand schijnt het te weten... :(

en niemand zegt hier hoe lang hun accu mee gaat, dus ik zoek het wel op de wp8 forum.

[ Voor 255% gewijzigd door silverfaustx op 08-09-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
destoel schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:36:
de warranty card van samsung die er bij zit, staat er ook in het Nederlands geschreven, maar ik weet niet waar ik die eu bloc wat jij bedoeld kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destoel
  • Laatst online: 10-09 21:08
silverfaustx schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:32:
[...]

de warranty card van samsung die er bij zit, staat er ook in het Nederlands geschreven, maar ik weet niet waar ik die eu bloc wat jij bedoeld kan vinden.
Bedankt voor het kijken.
Op de Samsung site staat: 'SAMSUNG Electronics Benelux ondersteunt een product dat in Europa is gekocht wanneer het een 'EU Bloc Warranty' heeft. Deze garantie is aanwezig waar aan de bovenkant van de kaart van de productgarantie duidelijk ' European Bloc' aangegeven is.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:40

Niku

Alagaesii

destoel schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:18:
[...]

Bedankt voor het kijken.
Op de Samsung site staat: 'SAMSUNG Electronics Benelux ondersteunt een product dat in Europa is gekocht wanneer het een 'EU Bloc Warranty' heeft. Deze garantie is aanwezig waar aan de bovenkant van de kaart van de productgarantie duidelijk ' European Bloc' aangegeven is.'
Neem toch aan dat NL wel onder 'European Bloc' valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
kan iemand n plaatje geven als voorbeeld, want ik heb ik zon kleine papiertje in allerlei talen waar je heen kan gaan als er iets is , maar het staat er idd bij samsung dat het er letterlijk op moet staan..

heb de ativ s ook via amazon.de , de phone bevalt me er goed (alleen ben ik aan testen hoe de accu het doet, en dat kan wel eens irritant worden haha)

[ Voor 11% gewijzigd door silverfaustx op 08-09-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
ok, net de phone 100% geladen vanaf 4% ofzo want toen ging die vanzelf uit
heb alles uit, achtergrond app uit, wifi uit, verlichting op minimaal, spaarstand altijd aan. rebooted
en nog zegt die je hebt maar 11uur over... maar ik heb al eerder opgemerkt, dat als die bv zegt 6uur over en die staat op standby, en je kijkt 2 uur later weer, zal die nog steeds 6-7uur over zeggen (dat vind ik juist vreemd, de battery geeft het niet juist weer lijkt het, dit verschilt per battery app ook en sommige trekken teveel stroom)

probeer mn foon te min maxen

[ Voor 40% gewijzigd door silverfaustx op 08-09-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 22:59
silverfaustx schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:00:
ok, net de phone 100% geladen vanaf 4% ofzo want toen ging die vanzelf uit
heb alles uit, achtergrond app uit, wifi uit, verlichting op minimaal, spaarstand altijd aan. rebooted
en nog zegt die je hebt maar 11uur over... maar ik heb al eerder opgemerkt, dat als die bv zegt 6uur over en die staat op standby, en je kijkt 2 uur later weer, zal die nog steeds 6-7uur over zeggen (dat vind ik juist vreemd, de battery geeft het niet juist weer lijkt het, dit verschilt per battery app ook en sommige trekken teveel stroom)

probeer mn foon te min maxen
Leg m vannacht maar naast je bed en kijk wat die morgen zegt qua resterende tijd... Ik zit aan de ~24u met een batterij die ik nu 2x geladen heb...

Edit: heb je GDR2 er al op en heb je em n die update een (harde) reset gegeven?

[ Voor 4% gewijzigd door jorisjan op 08-09-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
nu wel alles op uit of laag, zegt die 2 dagen over
heb de laaste paar dagen zitten testen met dingen aan of uit terwijl ik slaap, maar ben daar nog niet klaar mee.(mss overdrijf ik gewoon betreft de accu en is alles prima, en is het omdat je de eerste paar dagen dat ding veel vaker gebruikt, dus ook eerder leeg gaat EN n accu moet eerst n paar weken inwerken voor die optimaal is)

weet niet of ik GDR2 heb , kreeg wel n grote update toen ik hem eerst aan deed, maar n fabrieks reset heb ik niet gedaan (als dat alleen voor data sense is, heb ik er niets aan, heb n prepaid erin)

edit volgens mij wel, 8.0.10327.77

je kunt screenshots maken van de ativ als je home en lock tegelijk in drukt

ps

heb geen spijt dat ik het gehaald heb, echt n super mobieltje, zeer ondergewaardeerd...

[ Voor 49% gewijzigd door silverfaustx op 09-09-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
@silverfaustfx:

Probeer anders ff NFC uit te schakelen. Ik weet niet of dat de oplossing is, want ik hoor/lees daar weer erg tegenstrijdige berichten over, maar ik had na de update ook ontzettende accu drain en heb sindsdien 3 dingen gedaan:

1. factory reset
2. Na de factory reset heb ik NFC uitgeschakeld
3. Na de factory reset heb ik ingesteld dat Wifi aan blijf, ook in slaap stand

Drain lijkt nu weg te zijn. Welke van de 3 het is geweest in mijn geval weet ik niet, maar mss dat jij dat nog ss kan testen en dan zou ik uiteraard met punt 2 en 3 beginnen ;)

En zet je PM aan, dan kan ik je mss ook helpen met een eerder verzoek van je ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AmonTobin op 09-09-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, sowieso is nfc uitzetten handig. Vreemd dat dit standaard aan staat, gezien de toepassingen op zn zachts gezegd beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
AmonTobin schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:21:
@silverfaustfx:

Probeer anders ff NFC uit te schakelen. Ik weet niet of dat de oplossing is, want ik hoor/lees daar weer erg tegenstrijdige berichten over, maar ik had na de update ook ontzettende accu drain en heb sindsdien 3 dingen gedaan:

1. factory reset

Drain lijkt nu weg te zijn. Welke van de 3 het is geweest in mijn geval weet ik niet, maar mss dat jij dat nog ss kan testen en dan zou ik uiteraard met punt 2 en 3 beginnen ;)

nfc staat al uit, dat is die touch to send geval
alles staat uit of de achtergrond uitgeschakeld wat ik uit kan doen. (inc de email updates, xbox en andere zooi)
maar met wifi uit heb ik amper drain meer, vannacht 1% per uur ,dus als het scherm uit is, is alles ook echt uit, ja dat lijkt logisch maar soms is dat toch niet zo.(vandaar mijn eerdere reaktie)
want soms lijken instellingen pas te werken als je de mobiel reboot.

heb meerdere battery apps getest, want sommige drainen ook. nu battery sense erop.
maar de apps die ik installeerd heb kunnen ook accu slurpen ookal staan ze niet aan (want je kan niet alles blokkeren), maar dat is bijna niet te testen, onhandig en sommige gewoon nodig..

sorry geen idee waar die pm knop zit, zit op tweakers vooral voor pricewatch.

ps

lees dat het verstandiger is de accu niet helemaal leeg te laten raken voor je deze oplaad (en ook niet te lang op vol)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1168036

edit pm staat aan

[ Voor 33% gewijzigd door silverfaustx op 09-09-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

silverfaustx schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:41:
[...]

nfc staat al uit, dat is die touch to send geval
alles staat uit of de achtergrond uitgeschakeld wat ik uit kan doen. (inc de email updates, xbox en andere zooi)
maar met wifi uit heb ik amper drain meer, vannacht 1% per uur ,dus als het scherm uit is, is alles ook echt uit, ja dat lijkt logisch maar soms is dat toch niet zo.(vandaar mijn eerdere reaktie)
want soms lijken instellingen pas te werken als je de mobiel reboot.

heb meerdere battery apps getest, want sommige drainen ook. nu battery sense erop.
maar de apps die ik installeerd heb kunnen ook accu slurpen ookal staan ze niet aan (want je kan niet alles blokkeren), maar dat is bijna niet te testen, onhandig en sommige gewoon nodig..

sorry geen idee waar die pm knop zit, zit op tweakers vooral voor pricewatch.

ps

lees dat het verstandiger is de accu niet helemaal leeg te laten raken voor je deze oplaad
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1168036

beste is gewoon opladen bij 50% tot 100% en dan de volgende keer weer, en dat telt dan als 1 charge
PM moet je even aanzetten in je profiel.

En gebruik alsjeblieft leestekens/hoofdletters in je tekst, leest een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:01
silverfaustx schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:50:
ik zal het iig nog verder testen met wifi aan en zonder bepaalde apps, om n vergelijking te krijgen (want daar hebben de mensen echt iets aan)

power savings altijd aan hebben (ja dat weet ik ook wel dat dat bestaat, dus vind ik niet echt behulpzaam) staan is irritant, want dan moet je whatsapp openen om te zien of je n bericht hebt. (je kunt echt merken dat die app nog in de beta zit, want er mankeerd vanalles mee)
ik denk dat die audio api geval niet helemaal verholpen is

en er zijn apps die nooit echt helemaal uit gaan (dat kun je in de settings wat jij zei ook zien), zoals IE en alles van bing (die als eerste eraf gehaald)
maar nergens duidelijk wat precies hoeveel verbruikt, en dat was mijn vraag hier eerder..niemand schijnt het te weten... :(

en niemand zegt hier hoe lang hun accu mee gaat, dus ik zoek het wel op de wp8 forum.
Vandaag : vanaf 8 uur (100%)

- WhatsApp staat aan en iets van 25 verstuurd en ook ontvangen
- 15 Min gebeld
- Mail gecontroleerd (elk uur auto)
- Facebook bekeken, iets van 10 min
- Settings wat mee zitten spelen

Staat nu 16:56 op 94%

Heb je wellicht een slecht bereik zodat je telefoon constant aan het zoeken is en proberen een connectie op te bouwen ?

Tot nu toe is dit veruit de beste telefoon qua batterij duur die ik tot op heden heb gehad, zelfs als ik heel veel mobiel internet, en runtastic aan heb met liveupdate (2-3 uur) en lekker wat zit te spelen kom ik tot nu niet verder dan 50-50% verbruik

[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 09-09-2013 17:12 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
50% accu verbruikt in 9 uur met gemiddeld verbruik ?
nee mn wifi is juist erg goed, met speed test 20Mbps (ziggo)
ik zet wel steeds mn wifi uit als ik het niet gebruik en weer aan als die aan staat.(staat de jouwe altijd aan?)
wat gebruik jij om je accu verbruik te zien , de ingebouwde of n app?

ik zal mn wifi nu altijd aan houden en kijken hoelang die dat volhoud, zonder veel andere dingen

edit

nu wifi en whatsapp altijd aan, maar de scherm staat uit.
94% accu over nu, en er staat dat die nog 5 uur en 30min mee kan ongeveer (dit lijkt mij te weinig, maar wifi pakt altijd veel)
dus ik laat dat ding nu ff liggen en dan kijk ik over 5uur weer..

edit : nu n uur later staat die op 92% en 13 uur en 20min over (dit snap ik dan niet) wifi en whatsapp en batterysense nog steeds aan op de achtergrond.
edit: 2uur later 91% en nog 22 uur over, wifi gewoon aan ...1% per uur wow

en dit hoort meer in de wp8 topic thuis en niet bij de ativ

[ Voor 248% gewijzigd door silverfaustx op 09-09-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:01
Ik gebruik battery booster Pro....

Ik doelde meer op je telefoon verbinding, als je slecht bereik heb dan wil de telefoon steeds een "betere" mast opzoeken...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
bereik is prima, kpn netwerk

begin nu toch te denken, dat er n bepaalde app was die veel drainde + veel gebruik om alles tetesten/nog niet alles getweaked en het steeds zoeken naar mn eigen wifi om de zoveel minuten (maar dat laastste ga ik nog uit proberen, of dat verschil maakt)
nachts wifi gewoon uit.

[ Voor 88% gewijzigd door silverfaustx op 09-09-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
AmonTobin schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:21:
@silverfaustfx:

1. factory reset

zo heb ik het nu ook ingesteld... Vanochtend van de lader, nu nog 73% over. Nog ca 2 dagen resterend >:) wauw echt goed. Ben een gemiddelde gebruiker, wat whatsapp, 10m gebeld en beetje nu.nl/weerbericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
nut van n factory reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:19
Ik heb sinds de GDR2 een veel langere laadtijd van mijn accu nodig. Voorheen was ie met een uurtje of 2 echt wel vol, maar nu duurt het minstens 2 keer zo lang. Als ik tijdens het laden Whatsapp gebruik, dan loopt de accu nog steeds harder leeg dan dat ie oplaadt. Harde reset gedaan, accu los gehad, werkt niet.
Ik heb een andere lader gebruikt (Samsung Galaxy Nexus), met hetzelfde resultaat. Hij laadt net zo snel alsof hij aan een pc hangt. Voor de rest doet ie het nog steeds perfect.
Nog iemand last van de accu na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
heb je alles zoals in de vorige pagina's beschreven getweaked?
denk dat je ergens anders n drain hebt dan, of teveel apps? click je ze echt weg met de linker knop? (ik gebruik nu battery sense, free version)

mn accu gaat nu langer mee vind ik (tenzij ik echt heel veel doe en lang), en voor mij zo'n beetje opgelost nu.
het van 0 naar 100 laden duurt ongeveer 2 en half uur, maar je moet juist nooit de accu helemaal leeg laten gaan, altijd van 25-50% naar 95% (voor n li ion)

maar ik kan geen vergelijking geven over de accu van voor de update, want ik kreeg meteen de update na eerste gebruik.

[ Voor 95% gewijzigd door silverfaustx op 10-09-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

@silverfaustx

Hoe weet je of je de GDR2 update hebt? Ik heb al vaker gegoogled en hier rondgezocht, maar hoe in hemelsnaam weet je nou of je de GDR2 hebt?! Hoe ben jij daar zo zeker van?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pas op, eng Germaans!!!

Afbeeldingslocatie: http://wparea.de/wp-content/uploads/2013/07/Samsung-ATIV-S-Nach-GDR-2-Update-691x768.jpg

Die OS versie (10327) moet je dan dus hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 10-09-2013 15:01 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:44:
@silverfaustx

Hoe weet je of je de GDR2 update hebt? Ik heb al vaker gegoogled en hier rondgezocht, maar hoe in hemelsnaam weet je nou of je de GDR2 hebt?! Hoe ben jij daar zo zeker van?
dat stond hier eerder in de forum, dan heb je die nr's

zie plaatje

edit

nu 20uur geleden sinds laatste keer opladen en maar 30% accu eraf en nog 6dagen over (maar dat komt omdat accu niets zuipt zonder wifi en scherm uit, dus gewoon standby dan en het duurt ff voordat t goed update)
wifi en whatsapp en battery sense staan aan (scherm uit, na 30 sec), en nachts wifi uit
en wat gemiddeld verbruik nu

volgens mij doet alles het nu goed, en denk accu het best goed doet en gewoon aan mij en wat instellingen lag..eens testen hoelang ik het kan volhouden tot de volgende oplaadbeurt

[ Voor 63% gewijzigd door silverfaustx op 10-09-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
silverfaustx schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:06:
heb je alles zoals in de vorige pagina's beschreven getweaked?
denk dat je ergens anders n drain hebt dan, of teveel apps? click je ze echt weg met de linker knop? (ik gebruik nu battery sense, free version)

mn accu gaat nu langer mee vind ik (tenzij ik echt heel veel doe en lang), en voor mij zo'n beetje opgelost nu.
het van 0 naar 100 laden duurt ongeveer 2 en half uur, maar je moet juist nooit de accu helemaal leeg laten gaan, altijd van 25-50% naar 95% (voor n li ion)

maar ik kan geen vergelijking geven over de accu van voor de update, want ik kreeg meteen de update na eerste gebruik.
Factory reset gedaan en apps 1 voor 1 hersteld. Er staan geen apps open op de achtergrond. Zonder iets te gebruiken doet de accu het prima, behalve dat ie erg langzaam oplaadt. Apps zijn het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Poops_McGhee schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:11:
Ik heb sinds de GDR2 een veel langere laadtijd van mijn accu nodig. Voorheen was ie met een uurtje of 2 echt wel vol, maar nu duurt het minstens 2 keer zo lang. Als ik tijdens het laden Whatsapp gebruik, dan loopt de accu nog steeds harder leeg dan dat ie oplaadt. Harde reset gedaan, accu los gehad, werkt niet.
Ik heb een andere lader gebruikt (Samsung Galaxy Nexus), met hetzelfde resultaat. Hij laadt net zo snel alsof hij aan een pc hangt. Voor de rest doet ie het nog steeds perfect.
Nog iemand last van de accu na de update?
Ik heb ook het probleem dat opladen een stuk langer duurt dan in het begin: eerst 2,5 uur, nu ruim 4 uur. Ik heb echter nog geen GDR2 update ontvangen. Ik heb echter wel al een aantal keer een fabrieksreset gedaan, dus wellicht ligt het probleem hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Data sense hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

silverfaustx schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:06:

Als ik m'n accu in de spanne van 25-50% alweer moet gaan opladen kan ik m'n telefoon net zo goed thuis laten. Same thing voor het naar 95 ipv 100% laden, dan moet ik de wekker gaan zetten. Ik gebruik de accu gewoon zoals ik altijd gedaan heb, en het ideale aan de Ativ S is dat je 'm kunt vervangen, mocht ie slecht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Hier staat mn accu op 98% en geeft aan 1day and 18 hours left :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
27% accu over, nog 14u49 phone use te gaan...

Oh, en al 1 dag 15u van de lader af...

(Stond vanochtend op zo'n 60% en 40u te gaan )

Gemiddend zo'n 30~40% per dag gebruik

[ Voor 13% gewijzigd door jorisjan op 10-09-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
kippengaas schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:33:
[...]

Ik heb ook het probleem dat opladen een stuk langer duurt dan in het begin: eerst 2,5 uur, nu ruim 4 uur. Ik heb echter nog geen GDR2 update ontvangen. Ik heb echter wel al een aantal keer een fabrieksreset gedaan, dus wellicht ligt het probleem hierin.
Nee, ik heb de factory reset pas na het ondervinden van de langere laadtijd gedaan. En daarvoor nog nooit een factory reset uitgevoerd.
We zien wel of er verbetering in komt....

• silverfaustx
  • Niet online
50% accu verbruikt sinds maandag avond, nu op 44%
ik ga nu ff n game spelen en dan weer checken
edit : flow free nam 3% accu in 10minuten, is dit normaal ?

[ Voor 69% gewijzigd door silverfaustx op 11-09-2013 01:05 ]

• jorisjan
Je maakt je echt TE druk om accugebruik gast!

Geniet gewoon van je telefoon en hoe snel en soepel het allemaal gaat. En hoe scherp alles eruit ziet! Je hebt een toptelefoon en als die 1,5 tot 2 dagen meegaat is 90% van de smartphoone (android) gebruikers jaloers op je...

• silverfaustx
  • Niet online
dat vind jij, ik wil gewoon weten of alles het doet zoals het behoord te doen...
maar 2 dagen gaat die echt niet mee met veel gebruik, als je 5uur dat scherm aan hebt staan is die leeg.

[ Voor 21% gewijzigd door silverfaustx op 11-09-2013 02:30 ]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Grootverbruiker is je scherm. Keil je helderheid op laag, tenzij je naar buiten gaat. Hoop nog steeds op een quick-slider om helderheid aan te passen vanaf de tiles.
En ja, je maakt je zeker wel te druk. Het is een toptoestel. Heb ondertussen al een 2e omdat de vorige door een noodlottig ongelukje kapot is gegaan. Merk wel dat deze langer mee gaat dan m'n vorige qua accu. Heerlijk!

• xxxneoxxx
silverfaustx schreef op woensdag 11 september 2013 @ 02:25:
dat vind jij, ik wil gewoon weten of alles het doet zoals het behoord te doen...
maar 2 dagen gaat die echt niet mee met veel gebruik, als je 5uur dat scherm aan hebt staan is die leeg.
Misschien kan je eens op het wpcentral forum kijken, daar zijn ze immers wel duidelijk en specifiek betreft deze vragen.

• Niku

Niku

Alagaesii

silverfaustx schreef op woensdag 11 september 2013 @ 02:25:
Je maakt je echt te druk, deed ik de eerste dagen ook. Maar als je 'm normaal gaat gebruiken houdt ie het prima vol. En dat zeg ik als heavy user.
En anders de batterij besparing aangooien, dan stopt alles met syncen. Werkt prima.

• silverfaustx
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:02:
[...]

Misschien kan je eens op het wpcentral forum kijken, daar zijn ze immers wel duidelijk en specifiek betreft deze vragen.
daar staat idd ook relevante info

[ Voor 45% gewijzigd door silverfaustx op 11-09-2013 19:49 ]

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 07:12
Ik heb hem nu enkele weken en het is echt een geniaal toestel. Ik laad hem nu om de ca.4 dagen op, gebruik alleen whatsapp en schakel wifi en 3G alleen aan als ik er gebruik van wil maken. Bij "normaal" gebruik trekt de accu het ongeveer 2 dagen.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 22:50
Heeft iemand toevallig een manier om een hdmi kabel aan te sluiten op de Ativ S? Lijkt me ideaal om te doen, alleen zie ik zo snel geen toepassing voor de Ativ S. MHL wordt (nog) niet ondersteund.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 08:24
Heb de update nu voor twee weken, maar sinds een week begint de telefoon enorm te laggen,.... meerder mensen hier last van?

• xxxneoxxx
da_PSI schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:17:
Heb de update nu voor twee weken, maar sinds een week begint de telefoon enorm te laggen,.... meerder mensen hier last van?
Nope. Factory reset al geprobeerd?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:45
Stoute schoenen aangetrokken en ik heb vanavond de Ativ S besteld ter vervanging van mn iphone 4. Ben benieuwd. Is er een accessiores topic? Ik zoek me suf naar zo'n cover als op de S4, maar die zal er wel niet zijn.

Hop,hop,hop!

• Niku

Niku

Alagaesii

Nope. Officiële in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er op EBAY in meerdere kleuren , vervangt je achtercover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:17:
Is er op EBAY in meerdere kleuren , vervangt je achtercover
Die heb ik gezien, alleen niet met een raampje waar je eventueel de klok doorheen kunt bekijken, of wie er belt.

Moet ook niet teveel willen met een wat ouder toestel toch :)

Hop,hop,hop!

• silverfaustx
  • Niet online
op amazon waar ik hem haalde hebben ze ook covers, anders op ebay
kwa formaat is het bijna de s3 alleen de hoeken zijn anders.

let op voor je de cover erin doet, eerst n sdcard erin doen, anders gaat dat niet zo makkelijk...

[ Voor 28% gewijzigd door silverfaustx op 14-09-2013 12:33 ]

• xxxneoxxx
Poops_McGhee schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:39:
[...]

Nee, ik heb de factory reset pas na het ondervinden van de langere laadtijd gedaan. En daarvoor nog nooit een factory reset uitgevoerd.
We zien wel of er verbetering in komt....
Ben benieuwd. Mijn theorie, zonder diepgaande kennis te hebben van de manier van laden bij WP:Het is zo dat tegenwoordig telefoons de batterijen calibreren. (Of vice versa) Bij Android is dit iig wel zo, dus zal vast bij WP ook zo zijn. Het duurt dan een paar keer laden voordat dit helemaal efficient gebeurt. Mogelijk was je batterij was de eerste paar keer laden, out of the box nog niet OK gecalibreerd. Dit wordt beter naar verloop van tijd, wat mogelijk resulteert in kortere laadtijden. Na GDR2 is je telefoon die calibratie misschien kwijt, en moet de boel zich dus opnieuw calibreren, en zal de laadtijd dus weer afnemen na verloop van tijd.

Tot zo ver mijn theorie dan. :P Veel aannames, dat dan weer wel. Als je laadtijden korter worden, dan bewijst dit, mogelijk, mijn theorie. Misschien iets om gerichter verder op te zoeken, batterij calibratie. Ik zelf zou het niet merken, aangezien de mijne meestal snachts aan de lader hangt, dus een uurtje of 2 verschil merk ik niet echt me dunkt. Als iemand deze theorie kan weerleggen, graag. ;)

Een ander issue kan zijn dat nu allicht onbewust een setting aan staat die stroom gebruikt. Als bijv. Wifi on in standby aan staat of nfc aan staat en voorheen niet, dan kan dit ook het langere laden (gedeeltelijk) verklaren.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:31

winnie

de poes...

Iemand anders ook problemen met de stabiliteit van de Bluetooth verbinding na GDR2?
Mijn telefoon verliest na +/- 10 minuten de verbinding met/in de auto. Pairen gaat goed, opnieuw pairen ook. Maar na 10 minuten is steeds de verbinding weg. Het valt me op dat ik dat voor GDR2 nog niet had. Vandaar de vraag.

Blijkbaar is het hier niet zo'n issue, maar een search mbv google leert dat er meer mensen op deze aardkloot problemen hebben met bluetooth, ativ-s en gdr2. Enige remedie: gdr2 terugdraaien.
http://answers.microsoft....c5-4ba3-9c1f-4e2c2f07b405
Ik hoop dus ook maar op GDR3 als oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door winnie op 16-09-2013 19:54 . Reden: aanvulling ]

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 16:18
Ik heb nog steeds geen GDR2, kan al bijna gaan wachten op GDR3 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 20:17
Hallo mensen, ik heb een vraag specifiek betreft het audio gedeelte van deze telefoon.

Ik heb momenteel een Nokia 620 en deze gebruikt als instap toestel voor Windows Phone. Aangezien de huidige prijs van de Ativ S lijkt dit een hele leuke opvolger!

Maar hoe zit het met het geluid, in de zin van muziek luisteren via oordopjes? Ik lees gemengde reacties op het internet. De een zegt dat het heel afgevlakt klinkt, de ander prijst juist de volle geluidskwaliteit.

Zelf heb ik de equalizer bijna niet aangeraakt op m'n Lumia. Oordopjes zijn blijkbaar de grootse invloed van wat ik lees.

Hopelijk kan iemand mij wat meer vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 22:50
Narathan schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:43:
Hallo mensen, ik heb een vraag specifiek betreft het audio gedeelte van deze telefoon.

Ik heb momenteel een Nokia 620 en deze gebruikt als instap toestel voor Windows Phone. Aangezien de huidige prijs van de Ativ S lijkt dit een hele leuke opvolger!

Maar hoe zit het met het geluid, in de zin van muziek luisteren via oordopjes? Ik lees gemengde reacties op het internet. De een zegt dat het heel afgevlakt klinkt, de ander prijst juist de volle geluidskwaliteit.

Zelf heb ik de equalizer bijna niet aangeraakt op m'n Lumia. Oordopjes zijn blijkbaar de grootse invloed van wat ik lees.

Hopelijk kan iemand mij wat meer vertellen!
Ik heb het even voor je getest mbv m'n Sennheiser HD595 en het geluid is inderdaad een tikje teleurstellend. Heb dezelfde nummers afgespeeld via pc en de Ativ en het klinkt inderdaad allemaal wat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Michielgb schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:37:
[...]

Ik heb het even voor je getest mbv m'n Sennheiser HD595 en het geluid is inderdaad een tikje teleurstellend. Heb dezelfde nummers afgespeeld via pc en de Ativ en het klinkt inderdaad allemaal wat vlak.
Of neutraal, tis net hoe je het bekijkt. ;) Niet iedereen houdt van bass-boost achtige software truukjes zoals veel telefoons wel hebben. ;)

First off; de hardware:
Volgens mij zit in de Ativ S ongeveer dezelfde hardware als in de Sammy Galaxy S3. In de Galaxy S3 zit een, voor mobiele begrippen, bovengemiddelde Wolfson DAC. In de galaxy S1 zat ook een Wolfson, in de Galaxy s2 heeft Samsung dit niet gedaan, en heeft toen ook de hifi community over zich heen gehad vanwege dit besluit. :P Mind you; Ik heb al vaker rond zitten surfen, maar kom nergens bevestiging tegen dat dezelfde DAC in de Ativ S zit. Gewoon nergens. :/

Firmware/software:
Volgende pijnpuntje is ook dat goeie hardware valt of staat met de software die hem aandrijft. En op dat vlak laat helaas Windows Phone ook nogal wat steken vallen. Als je bijvoorbeeld een headphone hebt die niet bass heavy is terwijl je dat graag hebt bij bepaalde muziek, kan je er meestal nog wel iets tegenaan equalisen. Volgens mij heeft Microsoft de API's benodigd om fatsoenlijke te kunnen equalisen alleen aan hun Nokia-vrinden vrijgegeven.. :( Voor de rest heeft nml geen enkel merk dat Windows phones maakt, enige vorm van equalising aan boord als ik mij niet vergis. (Op HTC na, die Beats hebben, maar da's niet echt een instelbare equaliser - meer een bass boost functie.)
Ook zijn er geen softwarematige equiliser apps beschikbaar. Vooralsnog. Ook is er geen FLAC support en houdt het voorbij MP3/WMA support vrij snel op binnen WinPhone op dit moment helaas.

Dit alles buiten beschouwing gelaten; ik vind het geluid, alhoewel idd vrij neutraal, niets eens heel erg slecht. E.e.a. hangt vast af van de muziek die je luistert, maar het is jammer dat er niet meer uit de hardware gehaald kan worden. Ik denk dat dit vnml te danken is aan de onvolwassenheid van het OS zelf, en het feit dat dit waarsch. vrij laag op het prio lijstje staat van MS.

My 2 cents: het geluid is naar mijn idee iig op de Ativ S beter dan op menigeen Android device, out of the box dan. Dit heeft denk ik vnml te maken met de gebruikte hardware. Mits je met het neutrale geluid kan leven dan.
Als nou toch een Poweramp uit zou komen voor Windows phone + Microsoft een keer wat meer codecs zou supporten (flac!), dat zou het al zoveel beter maken. Maar goed..
http://forum.powerampapp....ramp-for-windows-8-phone/
:'(

Edit: iemand trouwens via de proxy "workaround" eigenlijk de Nokia equaliser al eens geprobeerd? :o Ik kan iig bevestigen dat HTC attentive phone het niet doet.. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door xxxneoxxx op 15-09-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Bedankt voor jullie feedback! Ik zal eens m'n equalizer uit zetten en een paar dagen zonder deze te gebruiken testen (of het mij erg stoort). Ik heb ook een paar android toestellen gehad en die klonken inderdaad een stuk slechter. De Galaxy S1 klonk inderdaad echt heerlijk, daarna heb ik eigenlijk alleen maar Chinese telefoontjes gebruikt dus ik was al gewend aan een teleurstellende kwaliteit totdat ik de 620 dus nam.

Ik heb verder wel een bass-heavy koptelefoon dus dat zit wel goed.

Ik hoop nog steeds stiekem dat ze met 8.1 een equalizer integreren, nu helemaal omdat ze deels Nokia (en dus de Lumia lijn) willen gaan fuseren met Microsoft. Dus ik probeer eigenlijk nu voor weinig geld dit toestel te kopen en dan maar hopen dat ze in de toekomst dit gewoon inbakken. Want nu zou dus alleen HTC een beats audio hebben. Slechte zaak. En ik ga niet 100-200 euro meer neerleggen voor enkel een equalizer en een paar exclusieve apps waarvan ik mij ga afvragen hoe exclusief die blijven na de overname...

Hebben jullie verder nog iets van een screenprotector of slim case in gebruik? Ben zelf niet zo'n fan van die dingen, maar ik heb ook geen idee hoe snel de behuizing gaat slijten?

Alvast hartelijk bedankt voor de feedback tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, Beats is ook niet zaligmakend.. Hier wordt e.e.a. uitgelegd over de werking ervan op Anroid telefoons. Ik verwacht niet dat dit op Windows heel anders zal zijn:

http://www.engadget.com/2...-with-beats-audio-review/

In het kort; er is een voorgedefineerde standaard equaliser setting, die actief wordt als je beats audio aan zet.. Welke dus lage en hogere tonen accentueert. Ik geloof dat ik enige tijd geleden zelfs heb gelezen dat veel telefoons met de z.g. beats audio standaard een equaliser setting aan hebben die de boel doffig/saai laat klinken. Als je vervolgens Beats activeert, klinkt het zo lekker levendig. Dan is het verschil tussen de beats aan en beats uit setting zo lekker groot. (kan alleen ff het linkje niet vinden..) Tsjah..

Daarom zou een ingebouwde equaliser m.i. de beste oplossing zijn. :) En ik blijf met je mee hopen.. Misschien komt het nog, who knows. Aparte app of optie binnen het OS om geluid mee te EQ'en, zou allebei tof zijn. Poweramp heb ik destijds voor mijn Android telefoon ook gewoon gekocht, vond ik duidelijk het geld waard. En ik zou zo weer geld wegleggen voor eenzelfde app voor WinPho. Als ie er nu eens was.. :'(

M.b.t. je cover/bumper vraag: Een aantal mensen heeft een bumper gekocht. Even in dit topic zoeken op Ebay - daar komen ze vandaan. Heb er zelf de metalen/zilveren omheen zitten, ziet er wel sjiek en zakelijk uit. Geen screenprotector though. Zonde van het scherm imho.

[ Voor 6% gewijzigd door xxxneoxxx op 15-09-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:57

Praetextatus

the dutch_paki

Ook een blije gebruiker van Ativ S. Vorige week over genomen van een medetweakert. Update stond al klaar en meteen binnen gehaald. Ik ben een power user en doe er toch bijna 2 dagen mee. De voor mij belangrijke apps had ik gecheckt voordat ik tot aanschaf over ging en deze waren beschikbaar.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
tspawn schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:16:
Ik heb nog steeds geen GDR2, kan al bijna gaan wachten op GDR3 :-)
O ja, dat is waar ook, de GDR2 update... Ik heb het ook weer eens gecontroleerd. Krijg nu steeds fout 80072ee2. Dat zou erop duiden dat de updateservers overbelast zijn of zo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Zie mijn post (winnie in "[WP8] Ervaringen met de Samsung ATIV S - Deel 1") : GDR2 kent een serieus probleem met bluetooth. Mocht je veel van bluetooth gebruik maken, dan is GDR2 mogelijk een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 11:01
timofp schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:13:
Klein probleempje, ik krijg geen extra toetsenbord geïnstalleerd, als ik Nederlands (België) probeer blijft hij eeuwig hangen op downloaden voorbereiden, Nederlands (Nederland) moet blijkbaar niet gedownload worden maar blijft eeuwig staan op installeren voorbereiden.

Solved, eerst moest er blijkbaar een update voor het ENG toetsenbord worden geïnstalleerd, dit duurde maar liefst 10 minuten en vergde 2 reboots, dat voor een simpel toetsenbord taal?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem bij de telefoon van mijn vrouw. Nederlands (Nederland) blijft staan op downloaden voorbereiden, waarna hij een foutmelding geeft (attentie) waarin staat dat het mislukt is en of ik het opnieuw wil proberen.
Ik zie alleen geen updates voor de Engelse toetsenborden dus dat kan ik niet proberen. Het Nederlandse toetsenbord verwijderen en opnieuw aanklikken werkt ook niet. De Belgische ook toevoegen werkt niet omdat hij blijft hangen op downloden voorbereiden. Iemand een idee? Ze komt van een hardware toetsenbord en zonder autocorrectie ergert de vrouw zich een ongeluk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Dat had ik ook een paar dagen. Na een paar dagen (een nacht op wifi??) wilde die ineens wél downloaden en installeren. Werkt erg goed trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Heb ook mijn NL tobo een paar keer moeten retryen qua download, op verschillende momenten. Lijkt of dat de servers waar deze gehost worden af en toe druk zijn of zo. En dat de installatie lang duurt is zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

mijn batterij is nu telkens na een halve dag leeg. Zijn er goede apps die het gebruik checken? Wellicht heb ik last van een onzuivere app.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
winnie schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:55:
Zie mijn post (winnie in "[WP8] Ervaringen met de Samsung ATIV S - Deel 1") : GDR2 kent een serieus probleem met bluetooth. Mocht je veel van bluetooth gebruik maken, dan is GDR2 mogelijk een no-go.
Ik heb 0,0 problemen met bluetooth en GDR2, mijn carkit (Ford focus) en bluetooth headset doen het zonder problemen. Zijn de firmware versies van jou bluetooth apparaten wel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Tsja, ik zou niet weten hoe ik de firmware voor mijn carkit in de auto moet updaten. Maar mijn problemen zijn pas ontstaan nar gdr2. Daarvoor 0,0 problemen. EN met mij dus blijkbaar meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Heb zelf een ouwe Pioneer autoradio met BT handfree en a2dp, nog geen issues gevonden vooralsnog. Maar maak weinig lange ritten, bel dus ook zo goed als niet in de auto. Heb destijds de f/w van mijn autoradio kunnen flashen d.m.v. een software update van de Pioneer site zelf af. Mischien een idee om eens naar te kijken. Kwaad kan het allicht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Het is een af fabriek geleverde citroen radio. Maar nogmaals: ik ben niet de enige. In de VS zijn er blijkbaar ook problemen en daar wordt citroen überhaupt niet geleverd.

• basset
xxxneoxxx schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:58:
Heb ook mijn NL tobo een paar keer moeten retryen qua download, op verschillende momenten. Lijkt of dat de servers waar deze gehost worden af en toe druk zijn of zo. En dat de installatie lang duurt is zeker..
En een spontane reboot als ie geïnstalleerd is, waar ik eigenlijk wel om moest lachen (het is tenslotte windows)

Anyweg, wat ik wel merk, is dat ik een soort task manager mis. Sommige games zijn bijna niet normaal af te sluiten met de back knop. Maar zover ben ik behoorlijk enthousiast over windows phone.

Sommige dingen mis ik, zoals snelle toggles (waar je ios ook voor moest jailbreaken), runkeeper (even een goed alternatief voor de fiets zoeken), een goed werkende 1password waar je ook kunt toevoegen en een goede camscanner (kwestie van zoeken).

Hop,hop,hop!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
Mijn vriendin heeft nu ook de Samsung Ativ S en ze is er redelijk tevreden over. Het enige waar ze aan stoort is het feit dat de telefoon wel eens uit uitvalt. Dan pakt ze hem bv uit de tas en dan staat de telefoon opeens uit. Zijn er andere mensen bekend met dit probleem?

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• xxxneoxxx
basset schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:05:
[...]

En een spontane reboot als ie geïnstalleerd is, waar ik eigenlijk wel om moest lachen (het is tenslotte windows)
Hmm, vreemd.. Bij mij gaf ie nml aan, tijdens de installatie of daarvoor, dat na de installatie de telefoon een reboot nodig had. ;)

• basset
xxxneoxxx schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:39:
[...]

Hmm, vreemd.. Bij mij gaf ie nml aan, tijdens de installatie of daarvoor, dat na de installatie de telefoon een reboot nodig had. ;)
Ik zat midden in een whatsapp gesprek en zat verder niet op meldingen te letten....ik was al blij dat ie nu wel installeerde :)

Nu alleen nog even een goede batterij monitortool zoeken, die aangeeft wat ik waaraan verbtuikt heb. Dat is bij android dan standaard wel weer goed geregeld. Zo hebben al die OS'sen hun voor en tegens :)

Hop,hop,hop!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Potver, supervette applicatie gevonden, is ie er alleen (wederom -_-) voor Nokia :(

http://www.windowsphone.c...96-4a7a-ba2c-bcd7780d7db5

• xxxneoxxx
basset schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:51:
[...]
Ik zat midden in een whatsapp gesprek en zat verder niet op meldingen te letten....ik was al blij dat ie nu wel installeerde :)
Grappig dat je eerst hier over het OS aanvloog (spontane reboot - het is immers Windows) om vervolgens het standaard gedrag van een gemiddelde Windows gebruiker uit te leggen. ;) (Er kwam misschien wel een melding, maar heb deze genegeerd) 8) Hahaha. :)

• basset
xxxneoxxx schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:10:
[...]

Grappig dat je eerst hier over het OS aanvloog (spontane reboot - het is immers Windows) om vervolgens het standaard gedrag van een gemiddelde Windows gebruiker uit te leggen. ;) (Er kwam misschien wel een melding, maar heb deze genegeerd) 8) Hahaha. :)
Dat zei ik toch? Ik zat gewoon niet op te letten en klikte gewoon next next next zeg maar. :)
(stom eigenlijk, want dat betekent doorgaans een ask toolbar er bij of andere software die je niet nodig hebt.....

Hop,hop,hop!

• motormuis10000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 12:37
NeFoRcE schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:03:
Potver, supervette applicatie gevonden, is ie er alleen (wederom -_-) voor Nokia :(

http://www.windowsphone.c...96-4a7a-ba2c-bcd7780d7db5
Via de proxy truc toch aan de praat gekregen! :)

[ Voor 11% gewijzigd door motormuis10000 op 19-09-2013 16:09 ]

• xxxneoxxx
basset schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:38:
[...]

Dat zei ik toch? Ik zat gewoon niet op te letten en klikte gewoon next next next zeg maar. :)
(stom eigenlijk, want dat betekent doorgaans een ask toolbar er bij of andere software die je niet nodig hebt.....
Haha, het was ook maar een geintje, 2 stereotypen achter elkaar. ;) Je zou eigenlijk niet op hoeven letten. Aan de andere kant, een reboot zou ook niet nodig moeten zijn maar goed.. Is een van de weinige keren dat de telefoon echt aangeeft een reboot nodig te hebben.
motormuis10000 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:26:
[...]
Ziet er inderdaad mooi uit. Ik heb de proxy truc geprobeerd, maar krijg hem daar niet mee aan de praat. ;(
Dan zal het net als flip to silence van HTC (HTC attentive Phone) ook vast een hardware afhankelijkheid hebben helaas. Op mijn lijstje om te proberen staat eigenlijk alleen nog de muziek equaliser van Nokia.. Het nadeel is alleen, als ie niet werkt, dan zit je weer met een instelling/app die waarschijnlijk niet te verwijderen is. Dan wil ik m'n telefoon weer factory reset geven en ben ik weer een paar uur bezig. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
Op basis van de summiere gegevens die eerder in dit forum zijn vermeld heb ik ook geprobeerd om de proxy truc toe te passen. Bij mij lukt het niet, waarschijnlijk omdat ik iets niet goed doe. Als er bijv. staat dat je je proxy moet instellen dan weet ik al niet of dit de proxy van de computer of de proxy instelling van de Ativ S moet zijn.
*knip, Dit is dus niet de bedoeling

[ Voor 34% gewijzigd door PaT op 20-09-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, Nokia EQ doet het dus niet op de Ativ S. Bummer. Nu weer een nutteloze optie extra in m'n settings menu, "Audio".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik denk/hoop dat WP 8.1 een native EQ gaat krijgen. Het is toch eigenlijk wel bizar dat WP dit nog steeds niet heeft. Ik ga toch maandag de Ativ S bestellen. De Lumia 925 leek heel eventjes ook interessant, maar ik maak toch geen gebruik van de camera op die manier. Eigenlijk waren de EQ en de looks de enigste argumenten, maar toen ik hem vandaag even in m'n handen had (de Ativ S) was ik toch wel onder de indruk van de looks. Ding is op de een of andere manier heel professioneel/zakelijk qua vormgeving.

Verwijderd

EQ is toch ook niet interessant? Als je een EQ nodig hebt dan heb je gewoon de verkeerde in-ears of hoofdtelefoon.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:56

DjVe

Hatsaflats!

Een EQ heb ik niet nodig, aangezien de oortjes van Samsung al best goed klinken van zichzelf. Enige vervelende is de noise op de 3,5 mm jack als je niets qua muziek aan hebt staan. Volgens mij interfereert de wifi/bluetooth/gsm module dan een beetje.

• Narathan
DjVe schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:40:
Een EQ heb ik niet nodig, aangezien de oortjes van Samsung al best goed klinken van zichzelf. Enige vervelende is de noise op de 3,5 mm jack als je niets qua muziek aan hebt staan. Volgens mij interfereert de wifi/bluetooth/gsm module dan een beetje.
Ik heb dat ook gehoord bij een collega van mij bij zijn HTC 8X. Alleen die popt/kraakt/ruist echt heel storend. Tijdens muziek is er niets aan de hand vreemd genoeg.

Ik heb dit ook wel gehad bij mijn Desire X destijds. Het stoorde mij heel erg in het begin. Na een tijdje lette ik er niet echt meer op. Volgens mij verschilt dit echt van toestel tot toestel. Ik hoop dat het bij mijn model niet zo erg is

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 01:20:
EQ is toch ook niet interessant? Als je een EQ nodig hebt dan heb je gewoon de verkeerde in-ears of hoofdtelefoon.
Leuk idd als je een set oordopjes hebt. Maar ik heb wat verschillende koptelefoons. Eentje is heel sterk in elektronische muziek, andere beter in metal etc etc. Helaas klinkt het niet ok als je metal gaat luisteren met de phone die sterk is in elektronische muziek. Als de bas en sub bass nogal overheerst is dat jammer. Dan is het toch leuk om een equaliser te hebben om de boel wat beter te laten klinken. Handiger dan iig allemaal verschillende koptelefoons mee te moeten zeulen op vakantie bijvoorbeeld.
Aangezien de telefoon met xbox music uitgerust wordt, mag je aannemen dat het ook de bedoeling is dat je er muziek mee kunt luisteren. Vervult dus ook de rol van een mp3speler. Beetje mp3 speler heeft ook een minimale EQ functie, dus ja, waarom de telefoon niet? Gebruik ervan is uiteraard optioneel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
edit gelukt

[ Voor 85% gewijzigd door silverfaustx op 22-09-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik heb wellicht een leuke case gevonden:
http://www.acesdirect.nl/...0&utm_source=tweakers.net

Heeft iemand ervaring met deze? Ik heb eentje gehad op mijn Nexus 4 en moet zeggen dat die erg fijn in de hand lag. Misschien een beetje glad, maar niet zo glad dat het toestel uit je handen vliegt als je hem uit je broekzak haalt. :+

hopen dat wit niet zo snel gaat verkleuren. Staat persoonlijk erg mooi bij het chrome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
heb n wit lederen cover die ook de scherm beschermd, was n tientje op amazon
zit stevig in mn hand, zonder is deze phone erg glad..

[ Voor 26% gewijzigd door silverfaustx op 22-09-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
Heb ook geprobeerd om achter de proxy truc te komen. Mijn truc om er achter te komen werd geblokkeerd.
Ik had al gelezen dat het niet de bedoeling was bij dit forum. Maar het duurde niet lang dus erg alert van de moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
tweakers2013 schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:30:
Heb ook geprobeerd om achter de proxy truc te komen. Mijn truc om er achter te komen werd geblokkeerd.
Ik had al gelezen dat het niet de bedoeling was bij dit forum. Maar het duurde niet lang dus erg alert van de moderator.
Vind persoonlijk dat het hier ook niet besproken moet worden. Zelf heb ik het toegepast om de folder app van Samsung te downloaden, maar er zijn er vele die vollop betaalde apps binnen halen. Dat vind ik erg jammer om te zien, omdat dit voor Microsoft een reden is om het sneller te dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
Vali, hoewel ik het geprobeerd heb ben ik het roerend met je eens.

[ Voor 39% gewijzigd door tweakers2013 op 22-09-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Dus je vind het jammer dat het mogelijk is, om vervolgens te stellen dat het te moeilijk is en dus niet voor iedereen even bereikbaar is? Heb nogal moeite om je posts te begrijpen, tweakers2013. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
Ik zal het iets anders verwoorden.
Het zou eigenlijk niet moeten kunnen.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakers2013 op 22-09-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
sommige amerikaanse apps werken hier niet ookal download je ze (die echt gratis zijn), zoals pandora of hulu
en nokia apps doen het niet op ativ, omdat je daar de amber update voor nodig hebt of niet de hardware hebt voor foto's
de rest wat je wel via proxy kan krijgen is niets bijzonders of kun je ergens anders ook vinden.

maar ontopic, beste manier om "other storage" kleiner te maken ?
paar apps zoals shrink geprobeerd, maar doet weinig..

toch wel n paar grote dingen die wp8 nog mist

al je files goed kunnen beheren
geen eqaulizer voor audio
geen flash video speler (youtube doet het wel, maar gamekings dan weer niet)
geen mkv speler
whatsapp personen toevoegen kan makkelijker..
geen candy crush.. (via fb kan niet, omdat je geen flash hebt)

[ Voor 249% gewijzigd door silverfaustx op 23-09-2013 20:36 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.