Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
RDX_Charade schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:15:
Gisteravond probeerde ik wat eigen ringtones toe te voegen, maar kan dat nu alleen met Zune of is er ook een andere manier om gewoon MP3's daarvoor te gebruiken... Want Zune op mijn computer met Vista kon mijn 8X niet echt vinden. In Android was dat toch makkelijk om een MP3 bestand als ringtone in te stellen. Gewoon op je telefoon zelf...

Via verkenner kan ik gewoon browsen in mijn telefoon, maar wanneer je MP3 bestand in ringtones plaatst kan je die niet selecteren.
Ik heb dit gedaan via de windows phone 8 desktop app. je kiest een nummer en selecteert hem als ringtone en dat zet hij hem er voor je in.

Heb nu even niet een pc dus kan het niet voor je opzoeken, maar zoek even Windows Phone sync in google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Net een htc 8x (de blauwe versie) gekocht! Hopelijk bevalt wp8 me, voor zover ik er al mee kunnen prutsen heb vind ik het wel een leuk OS. Was eerst aan het kijken naar de nexus 4 maar deze bleek uiteindelijk gewoon ONMOGELIJK te verkrijgen.
Zodra ik er een weekje mee heb kunnen spelen zal ik mijn voor en nadelen ook hier eens posten.

Heeft iemand wat must have wp8 apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
yochi schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:32:

Heeft iemand wat must have wp8 apps?
Ik ben ook een beginnend WP8-er,
(must have) apps die ik er nu op heb staan:
- metrotube (bij gebrek aan een echte youtube app van google)
- spel: Contre Jour. al was het alleen maar voor de graphics en muziek, maar ook de gameplay is erg leuk
- voor twitter gebruik ik Rowi
- de bekende dingen : NOS, nu.nl, buienradar
- gmaps om toch google maps te hebben...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:57
AcoLyte! schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:17:
[...]

Vreemd. Dat kan ik wel gewoon, kabeltje, MP3 slepen, en selecteren maar.. Windows 7 overigens.
Narathan schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:18:
[...]

Ik heb dit gedaan via de windows phone 8 desktop app. je kiest een nummer en selecteert hem als ringtone en dat zet hij hem er voor je in.

Heb nu even niet een pc dus kan het niet voor je opzoeken, maar zoek even Windows Phone sync in google
Super... Uiteindelijk toch gelukt... :) Ook gewoon in Vista dus. Maar niet zonder herbenoemen... Makkelijker zou zijn om MP3 bestanden van je telefoon in te stellen als ringtone, maargoed bij iOS gaat het ook niet zo makkelijk als bij Android of Symbian... ;). Kostte dus mee moeite dan ik had verwacht... Ik kan geen apps installeren in Vista overigens... :(

[ Voor 33% gewijzigd door Suntoro op 21-12-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
RDX_Charade schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:49:
Super... Uiteindelijk toch gelukt... :) Ook gewoon in Vista dus. Maar niet zonder herbenoemen... Makkelijker zou zijn om MP3 bestanden van je telefoon in te stellen als ringtone, maargoed bij iOS gaat het ook niet zo makkelijk als bij Android of Symbian... ;). Kostte dus mee moeite dan ik had verwacht... Ik kan geen apps installeren in Vista overigens... :(
Wat bedoel je met applicaties installeren installeren in Vista? Dit topic gaat over de 8X en dat klinkt nogal alsof je iets probeert te installeren buiten de telefoon om.

Volgens mij blijft je . toets hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Razr schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:12:
[...]

Wat bedoel je met applicaties installeren installeren in Vista? Dit topic gaat over de 8X en dat klinkt nogal alsof je iets probeert te installeren buiten de telefoon om.

Volgens mij blijft je . toets hangen.
Ik bedoel je kan niet gewoon een MP3 bestand kopiëren en plakken in de ringtones map. Als je het MP3 bestand herbenoemd in de map ringtones (op de 8X) via verkenner is hij uiteindelijk wel zichtbaar bij ringtones onder aangepast... Je kan niet 2 identieke bestanden in music en in ringtones neerzetten. Maar ook kun je een MP3 bestand in je map music niet instellen als ringtone. Ik las hier dingen over een desktop app voor je PC, maar die kun je in Vista niet installeren op je computer. Maar het is dus al gelukt wat ik wilde. Alleen moest ik het betreffende MP3 bestand dus herbenoemen (in de 8X via verkenner in mijn Vista PC).

Maar ik heb niets hoeven syncen in ieder geval... ;).

Ben er wel achter als je het MP3 bestand in ringtones plaatst, kun je dat bestand weer niet afspelen met de music player van WP8, wel kopiëren en plakken. Alleen mag het niet dezelfde naam hebben... :? Maargoed, nu ik dit weet, weet ik dat.... ;). Jammer dat je dit niet gewoon via de 8X zelf kan, maar dat je dus altijd een PC (met kabel) nodig hebt op deze manier.

[ Voor 16% gewijzigd door Suntoro op 21-12-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie eigenlijk hoe je die albums goed bij elkaar krijg? Als ik bijvoorbeeld een album naar de music map sleep pakt hij sommige albums wel en in andere albums ziet de player elk nummer als eigen album terwijl het gewoon in een album hoort te zitten. Heeft een van jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hi,

Ik krijg vandaag mijn HTC 8X binnen en vroeg me af waar ik een goede hoesje kan kopen. Heeft iemand al een hoesje kunnen vinden? Ik kon namelijk geen officiele HTC hoesje vinden.
Alvast bedankt.

POST NL moet opschieten! :P

Hebben jullie al goede tips en trucs voor de nieuwkomers in W8? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sniperc op 24-12-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 13:01
Sniperc schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:26:
Hi,

Ik krijg vandaag mijn HTC 8X binnen en vroeg me af waar ik een goede hoesje kan kopen. Heeft iemand al een hoesje kunnen vinden? Ik kon namelijk geen officiele HTC hoesje vinden.
Alvast bedankt.

POST NL moet opschieten! :P

Hebben jullie al goede tips en trucs voor de nieuwkomers in W8? :)
Ik heb gewoon een originele hardcase van HTC gehaald bij de Phonehouse. Hij is er helaas wel enkel in het blauw maar hij werkt prima, was iets van 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Y-Foxy schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:29:
[...]

Ik heb gewoon een originele hardcase van HTC gehaald bij de Phonehouse. Hij is er helaas wel enkel in het blauw maar hij werkt prima, was iets van 20 euro.
Oh, dat is ook jammer. Heb ik zometeen een mooie zwarte 8X moet er alsnog een blauwe case eromheen. T_T

Alternatieven? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik heb zelf deze:

Nillkin Matte Hard Cover Case
http://www.ebay.nl/itm/14..._trksid=p3984.m1497.l2649

Deze heb ik besteld:
Incipio Feather Case
http://shop.htcpedia.com/htc-8x-incipio-feather-case.html

Ben zelf héél erg tevreden met de Nillkin. Ik ben alleen benieuwd hoe de Incipio er uit ziet en voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Wauw, de Nillkin bruine, zwarte en witte zien er gelikt uit op de zwarte 8X. Hmmm welke wordt het?

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Nillkin en de andere?

Verzending vertraagd, komt donderdag pas binnen T_T

[ Voor 14% gewijzigd door Sniperc op 24-12-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 16:33
Ik heb deze hard cover besteld op Ebay, voldoet prima voor mij

[ Voor 8% gewijzigd door jra2k op 24-12-2012 13:56 . Reden: tekst toegevoegd ]

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Sniperc schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:53:
Wauw, de Nillkin bruine, zwarte en witte zien er gelikt uit op de zwarte 8X. Hmmm welke wordt het?

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Nillkin en de andere?

Verzending vertraagd, komt donderdag pas binnen T_T
De andere heeft een matte afwerking en een gesloten rand rondom de uitsparingen bij de camera- en volumeknop. De Nillkin heeft een soort van soft-plastiek gevoel (beetje samsung plastic gevoel, het voelt wat goedkoop aan). De case is wel héél sterk. Ik heb serieus na 1 maand gebruik nog zelfs geen krasjes op deze cover! Verder zit er een bobbeltjes patroon op de achterkant voor een prima grip. Het oogt vindt ik heel zakelijk. O+

Had zelf de zwarte eerst willen halen, maar een beetje kleur is ook wel leuk (en dan neem ik bruin, typisch :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Niet online
Narathan schreef op maandag 24 december 2012 @ 18:52:
[...]

De andere heeft een matte afwerking en een gesloten rand rondom de uitsparingen bij de camera- en volumeknop. De Nillkin heeft een soort van soft-plastiek gevoel (beetje samsung plastic gevoel, het voelt wat goedkoop aan). De case is wel héél sterk. Ik heb serieus na 1 maand gebruik nog zelfs geen krasjes op deze cover! Verder zit er een bobbeltjes patroon op de achterkant voor een prima grip. Het oogt vindt ik heel zakelijk. O+

Had zelf de zwarte eerst willen halen, maar een beetje kleur is ook wel leuk (en dan neem ik bruin, typisch :+ )
Wanneer heb je die andere binnen? Ik zou graag een korte review willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:33
Gisteren ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een (zwarte) HTC 8X. Wat een geniaal toestel zeg! Ik had hiervoor een android toestel (HTC Desire HD) waar ik erg tevreden over was, maar Windows Phone 8 gooit er nog een schepje bovenop!

Wat wel een beetje jammer is, is dat ik vandaag al mijn eerste spontane reboot heb gehad. De telefoon zat in mijn broekzak, voelde hem 2x trillen en op 't moment dat ik hem uit de broekzak haalde was hij aan 't booten. Ik heb nog enkel Whatsapp, Soundhound, Angry Birds Star Wars, Solitaire en Slot Machine geïnstalleerd. Hopelijk komt hier snel een fix voor vanuit Microsoft.

Heeft iemand nog apps aan te bevelen naast degene welke ik al geïnstalleerd heb? Ik kan Metrotube niet vinden in de store, kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Google heeft weer eens wat aangepast aan Youtube waardoor Metrotube niet meer werkt. Wordt aan gewerkt.

Gisteren even de 8x in de handen gehad, wat is dat toestel licht zeg!
Ik geef denk ik toch de voorkeur aan een wat zwaarder toestel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Mijn 8x heeft een probleem. Rechtsboven laat de coating los. De glimmende zwarte onderlaag komt er doorheen. Heb niks geks gedaan. Ben nu op vakantie maar als ik terug ben zal ik htc eens bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Sniperc schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:01:
[...]

Wanneer heb je die andere binnen? Ik zou graag een korte review willen zien.
Ik hoop deze week nog. Ik maak wel een korte review met foto's

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

SparksNL schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:03:
Wat wel een beetje jammer is, is dat ik vandaag al mijn eerste spontane reboot heb gehad. De telefoon zat in mijn broekzak, voelde hem 2x trillen en op 't moment dat ik hem uit de broekzak haalde was hij aan 't booten. Ik heb nog enkel Whatsapp, Soundhound, Angry Birds Star Wars, Solitaire en Slot Machine geïnstalleerd. Hopelijk komt hier snel een fix voor vanuit Microsoft.
Reboot heeft alles te maken met het ingedrukt houden van de power knop door dat de telefoon in je broekzak zit.

Hou de power knop maar eens lang ingedrukt zonder los te laten. De HTC 8x zal dan rebooten.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Narathan
Nee, ook ik had een reboot gisteren uit het niets. En mijn telefoon lag op tafel. En de powerknop steekt nog geen millimeter uit dus lijkt me niet dat je die zo makkelijk kan indrukken per ongeluk in je broek? Althans, nog niet dat probleem gehad met mijn Dell Venue Pro destijds, en die powerknop stak zeker 3 mm uit.

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Heeft iemand het probleem gehad dat de update status preparing to install 100% blijft hangen? Bij mij zit deze nu al een tijdje op 100%

Edit:
Heb een tijdje gewacht en lockscreen pass afgelegd en nu is de telefoon aan het herstarten. Blijkbaar was ik een beetje te ongeduldig.

[ Voor 35% gewijzigd door yochi op 27-12-2012 13:47 ]

• AA674
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01-2022
Na 12 dagen genoten te hebben van mijn HTC 8x vanmorgen paniek toen ik hem na het loskoppelen van het opladen wilde aanzetten.
Telefoon deed helemaal niets meer.

Na een tijdje toch maar weer aan de lader en de rode led lichte op. Toen hij naar een kwartier op groen stond telefoon weer losgekoppeld maar hij bleef dood.

Geprobeerd, volgens de gebruiksaanwijzing , om fabrieksgegevens herstellen procedure te starten met de knopen. Ook dit lukte niet.

Contact gehad met de leverancier en HTC.
Telefoon wordt direct teruggenomen als DOA en na het opsturen zal ik een nieuwe krijgen.
Nu maar hopen dat het niet te lang gaat duren. Tot zover niets als lof voor de leverancier en HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 09:04

marmich

Get shit Done!

Inmiddels voor het werk in het bezit van een HTC 8X black toestel.
Mijn eerste versie was geen succes, ik had het probleem dat mijn toestel steeds bleef rebooten.
Ook na de laatste software update geen verbetering. Inmiddels een ander toestel, deze blijft wel goed werken en ook weer voorzien van de laatste software.

Firmware:1532.20.20003.401
hardware:0002
Software ver. radio:1.11b.32.19.23_2_15.42.32.19
Hardware ver. radio:2.126.0.D4
Bootloader-versie: 0.0.1532.20(159895)
Chip soc: 8260A

Ook heb ik het toetsel kunnen vergelijken met een iPhone 5.
Wat opviel was dat de Iphone 5 iets lichter in gewicht is en wat minder dik is dan de htc 8x
Wel is de HTC is breeder door zijn ronde vorm en dus iets lekker in de hand ligt dan de Iphone 5.

Als laatst heb ik nu last van ligte krasjes in het display zoals eerder gemeld door anderen in het forum.
zie hier HTC 8X krasjes in display van mijn eigen HTC 8x

Het is moeilijk te bewijzen maar ik kan zelf met zekerheid zeggen dat ik het zelfde er mee omga als mijn Iphone en deze heeft totaal geen krasjes in het display.

Wel heb ik een ticket laten aanmaken bij HTC met een klacht dat er nu al (na 3 weken) intensief gebruik er krasjes in het display zitten. ik ben ook benieuwd wat hiervan de uitkomst zal zijn.
Hou jullie op de hoogte.

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weet iemand ook waneer de gele en rode 8x in Nederland tekoop is.
Wil namelijk heel graag die gele ziet er apart uit dan alle andere zwart/witte smartphones :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AA674
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01-2022
AA674 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:33:
Na 12 dagen genoten te hebben van mijn HTC 8x vanmorgen paniek toen ik hem na het loskoppelen van het opladen wilde aanzetten.
Telefoon deed helemaal niets meer.

Na een tijdje toch maar weer aan de lader en de rode led lichte op. Toen hij naar een kwartier op groen stond telefoon weer losgekoppeld maar hij bleef dood.

Geprobeerd, volgens de gebruiksaanwijzing , om fabrieksgegevens herstellen procedure te starten met de knopen. Ook dit lukte niet.

Contact gehad met de leverancier en HTC.
Telefoon wordt direct teruggenomen als DOA en na het opsturen zal ik een nieuwe krijgen.
Nu maar hopen dat het niet te lang gaat duren. Tot zover niets als lof voor de leverancier en HTC.
Even een update,

Gisteren toestel teruggestuurd en vandaag al een nieuw toestel thuisbezorgd gekregen.

Toestel opgestart en de back-up erop gezet, die ik gelukkig een paar dagen geleden had gemaakt.
Alleen wat wachtwoorden invoeren, wat instellingen aanpassen en de tegeltjes rangschikken en klaar was ik.

Complimenten voor de service van HTC en mijn leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Kijk dat is nou mooi om te horen. Veel succes en vooral plezier met je nieuwe toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Kan ik makkelijk films kijken op de 8X? Ik wil ze het liefst gewoon vanaf mijn pc op de telefoon knallen. Op de iphone kan ik dit doen met een losse app. Hoe werkt dat met de 8X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Htc is bij mij niet meewerkend...
mijn coating laat los en htc zegt dat het niet onder garantie valt.
ik laat het er niet bij zitten.

@matvkeulen: geen probleem, gewoon via Windows verkenner erop knallen en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
T7D_Sneezy schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:27:

@matvkeulen: geen probleem, gewoon via Windows verkenner erop knallen en kijken.
Hmmm dat coating probleem heb ik ook, vooral bij de usbaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
T7D_Sneezy schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:27:

Coating laat los in de hoek bij mij. Volgende keer dus een Nokia, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb het idee dat in vergelijking met mijn Omnia 7 de ontvangst van de HTC 8x veel minder is. Zelfde provider (Vodafone) maar als ik in de auto zit of in een winkel of bij iemand thuis is de ontvangst vaak helemaal weg of zeer beperkt.

Kan me niet herinneren dat dit ook het geval was bij de Samsung.

Verder prima toestel. :) Maar goede ontvangst is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
pluisman schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 10:08:
[...]

Coating laat los in de hoek bij mij. Volgende keer dus een Nokia, dat is duidelijk.
Dit is zwaar klote... Misschien haal ik gewoon heel die coating eraf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
Mag ik vragen wat jullie bedoelen met coating ? Bedoelen jullie de soft touch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Y-Foxy schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 14:23:
Mag ik vragen wat jullie bedoelen met coating ? Bedoelen jullie de soft touch ?
yup, die komt los. Daaronder zit glimmend plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
pluisman schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 10:08:
[...]

Heb je wel eens een Nokia Lumia 800 gezien na één jaar? Dat is nog erger dan een maanlandschap. Bij mij 8x is er één hoekje waar de coating loslaat, kan me er niet druk om maken, het is en blijft een gebruiksvoorwerp.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik zie nog niks, heb er zo'n rubber achtig doorzichtig ding om van Ebay en ik moet zeggen dat dat goed werkt, eerst had ik een ander hoesje maar die gaf zwart af 😞 dat was wel balen. Krasjes heb ik ook (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:13

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ramon schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:41:[...]
Heb je wel eens een Nokia Lumia 800 gezien na één jaar?
Zeker, ik heb er een. Nog als nieuw. Gewoon in mijn broekzak (wel met bijgeleverde hoes), geen krasje op te bekennen. Zeer solide telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:11:
[...]

yup, die komt los. Daaronder zit glimmend plastic
Welke kleur glimmend plastic gewoon wit?

Ik hoorde hier al meerdere problemen over op WPCentral.com/WMPowerUser enz. Dat valt toch gewoon onder de garantie? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
beschuit schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Zeker, ik heb er een. Nog als nieuw. Gewoon in mijn broekzak (wel met bijgeleverde hoes), geen krasje op te bekennen. Zeer solide telefoon.
Duuuuuuuuuuh |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
CokeZero schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:58:
[...]

Welke kleur glimmend plastic gewoon wit?

Ik hoorde hier al meerdere problemen over op WPCentral.com/WMPowerUser enz. Dat valt toch gewoon onder de garantie? :/
zwart plastic. Htc zegt geen garantie tegen mij. Morgen maar weer bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
HTC blijft volhouden dat het loslaten van de coating een gebruikersschade is.... Ze willen mij geen garantie verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie toevallig of je Nokia Maps kan gebruiken op deze mobiel?
En zo ja hoeveel gaat het dan kosten of is het gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:56:
Weten jullie toevallig of je Nokia Maps kan gebruiken op deze mobiel?
En zo ja hoeveel gaat het dan kosten of is het gratis?
nokia Maps is op dit moment nog exclusief voor de Lumia toestellen. Ik betwijfel of deze snel voor andere toestellen beschikbaar gaat komen als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Brodit actieve houder is beschikbaar bij Coolblue. Ik heb hem net besteld.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Y-Foxy schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:23:
[...]

nokia Maps is op dit moment nog exclusief voor de Lumia toestellen. Ik betwijfel of deze snel voor andere toestellen beschikbaar gaat komen als ik eerlijk ben.
Paar pagina's terug (onder RDX_Charade) vroeg ik mij ook af of Nokia Drive beschikbaar zou komen in de app store. Helaas idd alleen Nokia only, en betwijfel ook of het ooit algemeen beschikbaar komt...

Met de Kerst heb ik Navigon Europe aangeschaft (toch wel erg prijzig, maar ik ben tevreden). Ik vond Google navigatie toch wel fijner werken op Android in NL, maar offline vond ik dat ik niet altijd fijn werken met de Google maps... Handig genoeg om OSM maps te gebruiken ben ik dan weer niet.

Maar de aanschaf van Navigon tilt mijn 8X wel naar het prijsniveau van een Lumia 920 ermee, zonder daarmee verder net zo goed te zijn... :(

Tot nu toe heeft Navigon me nog niet in de steek gelaten en het voldoet voor mij, maar het is niet top. Mijn oude Garmin navigatie in de auto vond ik fijner werken, dat terwijl Navigon toch een Garmin merk schijnt te zijn... Toch went het allemaal wel weer en fijn dat het probleemloos offline werkt in. Het scheelde me in ieder geval de aanschaf van een TomTom of Garmin, en de 8X staat best strak op het dasboard... :)

Komende zaterdag heb ik mijn 8X 3 weken, maar ik heb nog geen enkel krasje op het glas zitten. Wel ziet de achterkant er lichtjes gebruikt uit (maar dat mag geen naam hebben). Dat heb ik met elke telefoon wel, alleen is de coating van de 8X natuurlijk iets zachter dan geanodiseerd of geborsteld aluminium. Ik leg mijn telefoon dan ook altijd op die achterkant ergens neer. Voor de rest zit hij onbeschermd in mijn jaszak, binnenzak of broekzak... Maar voornamelijk ligt hij op mijn bureau op werk of op tafel thuis... Een houder voor in de auto heb ik nog niet, maar ik overweeg om er weer een aan te schaffen van Haicom, goedkoop en blijft goed zitten in het ventilatierooster. Op mijn Desire Z deed de GPS het gewoon prima daar, en ik denk met de 8X ook.... (die doet het al als mijn telefoon ergens anders ligt in de auto).

Overigens krijg ik best vaak positief commentaar van iPhone 4 gebruikers. Met name het scherm en het UI, maar zijn ze wel wat huiverig betreft WP8... Maar ook het design van de 8X wordt gewaardeerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Suntoro op 02-01-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

c70070540 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:32:
Brodit actieve houder is beschikbaar bij Coolblue. Ik heb hem net besteld.
Heb hem sinds afgelopen zaterdag in mn auto zitten, pasvorm is weer perfect zoals gewend bij alle Brodit houders die ik tot nu toe gehad heb.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

xylonite schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:43:
[...]

Heb hem sinds afgelopen zaterdag in mn auto zitten, pasvorm is weer perfect zoals gewend bij alle Brodit houders die ik tot nu toe gehad heb.
Gisteren omgeruild voor de Brodit Samsung Omnia 7 houder die er inzat in mijn auto. Prima inderdaad. Helemaal mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
@Suntoro

Ik gebruik zelf ook navigon en wat ik er tot nu toe van merk, is dat hij wel stukken beter is dan de navigatie van Nokia. Daarnaast biedt hij veel meer mogelijkheden. Ik kan niet oordelen van de wp8 versie (want gebruik de wp7.8 versie), maar dit is wat mij opviel.
Overigens krijg ik best vaak positief commentaar van iPhone 4 gebruikers. Met name het scherm en het UI, maar zijn ze wel wat huiverig betreft WP8... Maar ook het design van de 8X wordt gewaardeerd.
Tja, ik ken zat mensen die huiverig zijn over Microsoft (vooral ipad en ios gebruikers). Als ze zien hoe strak en smooth mijn surface draait, kunnen ze er niet omheen dat het een mooier product is. Misschien kunnen ze het niet hebben dat Microsoft eindelijk met iets initiatief komt.

[ Voor 47% gewijzigd door vali op 04-01-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
Weet iemand van jullie waarom de telefoon niet vekrijgbaar is bij Mediamarkt/ Saturn?..
Ik was daar van het weekend om de 8x te bekijken..en ze hadden hem helaas niet.

ik twijfel namelijk enorm tussen een lumia 820, 920 en de 8x van HTC..

ik bel, internet, sms, mail, whatsapp, agenda.. heb een outlook account..andere kant heb ik een ipad mini waar ik video/music voor gebruik..

mijn wensen zijn dus wat algemeen, waarbij een lumia 6 serie misschien zou voldoen..maar wil toch een hogere standaard..

Wat adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Queros schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:39:
Weet iemand van jullie waarom de telefoon niet vekrijgbaar is bij Mediamarkt/ Saturn?..

ik bel, internet, sms, mail, whatsapp, agenda.. heb een outlook account..andere kant heb ik een ipad mini waar ik video/music voor gebruik..

mijn wensen zijn dus wat algemeen, waarbij een lumia 6 serie misschien zou voldoen..maar wil toch een hogere standaard..

Wat adviseren jullie?
Ik had vanuit mijn werk de keuze uit deze modellen. Uiteindelijk voor de 8x gekozen vanwege drie zaken:
1) De 920 was niet meer beschikbaar (snel weg)
2) De 820 heeft een andere (lagere) resolutie
3) De 820 heeft maar 8GB geheugen
4) De 820 weegt meer

Voordeel voor de 820 tov de 8x is dat de 820 een microsd slot heeft...

De resolutie was uiteindelijk, samen met het mindere gewicht en 16GB geheugen wat de doorslag gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Bij de Saturn in Amersfoort heb ik de blauwe zien liggen vandaag met de zwarte er naast :)

De HTC 8x heb ik zelf genomen omdat ik de Nokia niet mooi vond. Hij is ook lekker licht, maar om heel eerlijk te zijn had ik achteraf een Nokia moeten nemen vanwege al de exclusieve apps die toch wel erg handig hadden kunnen zijn voor mijn doeleinden. Ik hoop dat HTC in elk geval de equalizer weer terug brengt zoals ze op hun WP7/7.5 toestellen hadden. Verder is de 8x echt een pareltje! Trek je zeker de aandacht mee op een positieve manier. Werkt lekker vlot, powerknop is wel even flink wennen maar na een weekje heb je dat ook waarschijnlijk onder de knie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy

Wat adviseren jullie?
Ik heb mijn zwarte 8X toch echt bij de Mediamarkt gekocht. Kwa keuze van de genoemde toestellen valt de 820 autmatisch af sinds het maar een midrange toestel met lagere resolutie is. De 920 heeft de betere camera en meer geheugen maar is echt een log zwaar beest (past echt niet in een broekzak) . De 8X is een stuk kleiner, beats audio (als je er om geeft )

Ik ben zelf vor de 8X gegaan nadat ik de lumia 920 echt in handen heb gehad, het formaat was voor mij echt het grote probleem en de beschikbaarheid op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
matvkeulen schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:30:
Kan ik makkelijk films kijken op de 8X? Ik wil ze het liefst gewoon vanaf mijn pc op de telefoon knallen. Op de iphone kan ik dit doen met een losse app. Hoe werkt dat met de 8X?
Daar heb niet eens een losse app voor nodig. Video's bekijken zit er al standaard op, Mits het gewoon normale video bestanden zijn... Ik heb mijn een vakantie film erop staan van 1.6Gb en ik had wat afleveringen van Homeland er op staan a 400Mb per aflevering...

De 8X wordt gewoon als externe schijf gezien, dus als je ze in je map video's plakt speelt hij ze gewoon af. Hetzelfde geldt voor muziek... ;). Ik heb ook nooit gesnapt waarom sommige iTunes prefereren voor dit gemak.

Ergens mis ik het slot wel voor mijn oude 32Gb Micro-sd voor meer tv-series of filpjes, maar het is geen ramp...

[ Voor 7% gewijzigd door Suntoro op 05-01-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Misschien wassie uitverkocht? Heb mijn 8x ook bij de MM vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:58

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Gisteren bij een T-Mobile winkel in Zwolle ook de zwarte HTC 8X gekocht. Mijn 3 haar oude iPhone 3Gs was aan het einde van zijn Latijn. Soms hield het scherm er bij 75% al mee op.

Ik ben tot nu heel enthousiast over deze telefoon. Mooi groot scherm, licht en ligt prima in de hand.

De verkoopster zei er gelukkig bij dat het de eerste dagen even zoeken wordt omdat Win8 heel anders is, en daar heeft ze gelijk in. Ik weet niet of het aan de dag 'gisteren' lag maar de store waar je apps kunt downloaden lag er regelmatig uit. Iets met een foutcode 80....

Wat wel leuk is, ik had de avond ervoor wat gegevens via Outlook, personen, aangemaakt. Dus, in de nieuwe HTC mijn live account ingevoerd en daar staan al mijn contacten direct in de telefoon.

Ik heb ook een Xbox360 en ik ben helemaal into Windows8. Op mijn PC's nog niet, Op de Xbox360 zit een browser. een app Skydrive. Maar je kunt natuurlijk, net zoals op een PC, naar Outlook.com en dan Skydrive, Personen en Agenda. Op de Xbox360 gaat dat, deze week, helaas niet goed. Personen en Outlook, het lijkt wel of er een stylesheet ontbreekt.

Ook mis ik een aantal apps die ik op de iPhone wel heb zoals Ziggo en een afstandbediening voor mijn Samsung TV. Maar goed, dat is verder geen ramp. Ik kan Twitteren en Whatsappen en bankieren via de ABN-Amro app.

En, oja, je kunt er ook mee bellen. Bijna vergeten.

Voorlopig is de HTC 8X nog één grote ontdekkingstocht, en dat is leuk. Want de iPhone had mij niks meer te bieden en ik ben daar helemaal op uitgekeken.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
vali schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:19:
@Suntoro

Ik gebruik zelf ook navigon en wat ik er tot nu toe van merk, is dat hij wel stukken beter is dan de navigatie van Nokia. Daarnaast biedt hij veel meer mogelijkheden. Ik kan niet oordelen van de wp8 versie (want gebruik de wp7.8 versie), maar dit is wat mij opviel.
Ik denk overigens dat her gewoon dezelfde versie voor WP8, wat voor mij overigens geen ramp is... Want ik heb toch geen vergelijk met andere versies.... ;). Maar naar aanleiding van de vele positieve ervaringen in de app store heb ik Navigon aangeschaft. Voor 60,- euro had ik namelijk geen nieuwe Garmin of TomTom die net zo goed waren... En het is gewoon handig om een apparaat te gebruiken die je toch altijd al bij je hebt in de auto.

Tot nu toe bevalt de Navigon app me heel erg goed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was deze week op wintersport en kon op geen enkele manier verbinding maken met een netwerk, alle instellingen geprobeerd, niets helpt. Nu ik een Nederland ben krijg ik ook hier geen verbinding meer. Vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met de verbinding thuis is inmiddels opgelost. Maar is er iemand die op vakantie is geweest ook geen verbinding meer. Zodra ik nederland uit was gereden kwam er een kruisje bij de verbdingstreepjes te staan, terwijl ik alleen mijn data en roaming uit had gezet. Vervolgens kon ik niet eens meer bellen en kon ik met geen enkel netwerk verbinding maken, dit terwijl hij wel netwerken vond toen ik er handmatig naar zocht. Heeft iemand ook al zoiets gehad? Ik begin dit toestel na dit, en na die krasjes helemaal zat te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, er zijn nog meer, voor mij, vreemde zaken aan de hand. Heb mijn ziggo mailaccount geïnstalleerd, maar nu zegt de HTC 8X dat er na 15 minuten naar mail wordt gezocht.

Want? Waarom niet direct?

Tis allemaal nog nieuw dus ik heb wel geduld. Bleek na 3 minuten toch al mail te ontvangen ...

Gisteren mijn Twittercontacten gekoppeld. Vond het achteraf een slecht plan, dus wel ongedaan gemaakt ... dacht ik, maar Twitter zegt dat het niet mag?

Het blijft allemaal wat onwennig en dus zoeken...

Wat ik ook nog wat verwarrend vind, is dat zowel 3G als WiFi op het scherm staan. Want waar heb ik nou verbinding mee? Bij de iPhone was het of WiFi of 3G.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 05-01-2013 20:02 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Kies je alleen voor Wifi, zie je een Wifi icoon. Kies je voor 3G, dan zie je 3G icoon. Kies je voor beiden, dan moet je checken of je Wifi icoon zichtbaar is (connectie heeft), indien ja, dan internet je via Wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Thankx ... want toen ik de HTC kocht kreeg ik een berichtje van T-Mobiel met de felicitaties (uiteraard) en daarna een berichtje dat mijn databundel was verbruikt en op een lagere snelheid werd gezet. (ha..)

Maar dat kan natuurlijk net samenvallen met het aflopen van het iPhone abbo. (kijk er binnenkort wel even naar)

En tot nu toe superblij met de HTC 8X (in black) :9

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 05-01-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Ik heb sinds een week dat hij een sim kaart fout aangeeft, het is een nieuwe sim kaart, dus geen idee wat er aan de hand is. Smsjes komen dan ook niet meer binnen, de laatste keer moest ik mijn sim kaart er even uithalen en toen des de boel het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Heb je de kaart zelf bijgeknipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:47:
Probleem met de verbinding thuis is inmiddels opgelost. Maar is er iemand die op vakantie is geweest ook geen verbinding meer. Zodra ik nederland uit was gereden kwam er een kruisje bij de verbdingstreepjes te staan, terwijl ik alleen mijn data en roaming uit had gezet. Vervolgens kon ik niet eens meer bellen en kon ik met geen enkel netwerk verbinding maken, dit terwijl hij wel netwerken vond toen ik er handmatig naar zocht. Heeft iemand ook al zoiets gehad? Ik begin dit toestel na dit, en na die krasjes helemaal zat te raken...
Wat voor provider heb je? Zelf heb ik telfort en als ik sowieso roaming uitzet heb ik ook geen verbinding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:47:
Logisch toch dat als je roaming uitzet, je niet in het buitenland kan bellen?? En krasjes, die komen er niet magisch op natuurlijk :)
GerCor schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:57:
Tsja, er zijn nog meer, voor mij, vreemde zaken aan de hand. Heb mijn ziggo mailaccount geïnstalleerd, maar nu zegt de HTC 8X dat er na 15 minuten naar mail wordt gezocht.

Want? Waarom niet direct?
Nee er staat dat er "iedere 15 minuten" naar e-mail wordt gezocht. Dat is omdat ziggo mail geen push ondersteunt. Hij begint wel degelijk nadat je je nieuwe mail-account hebt ingesteld met mail ophalen.
Tis allemaal nog nieuw dus ik heb wel geduld. Bleek na 3 minuten toch al mail te ontvangen ...

Gisteren mijn Twittercontacten gekoppeld. Vond het achteraf een slecht plan, dus wel ongedaan gemaakt ... dacht ik, maar Twitter zegt dat het niet mag?
Geloof niet dat twitter daar een probleem mee zou hebben ;)
Het blijft allemaal wat onwennig en dus zoeken...

Wat ik ook nog wat verwarrend vind, is dat zowel 3G als WiFi op het scherm staan. Want waar heb ik nou verbinding mee? Bij de iPhone was het of WiFi of 3G.
Dan was het op de iPhone dus fout. Als beiden aanstaan, dan gaat je internet, store downloads en e-mail e.d. via WiFi en bellen en sms via 3G. Staat alleen WiFi aan, kan je dus geen telefoontjes of sms ontvangen. Staat alleen 3G aan, gaat alles via 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die krasjes zijn bekend bij hun, dus die ondoordachte conclusie is geheel onterecht. En ik heb tele2 tmobile als provider. Als ik m'n roaming en data uitzette had ik helemaal geen verbinding meer, dus ook niet bellen of smsen. Normaal gesproken zou dat nog moeten kunnen dus ook dit heb ik maar bij htc aangegeven. Ik wacht nog op een antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:49:
Die krasjes zijn bekend bij hun, dus die ondoordachte conclusie is geheel onterecht. En ik heb tele2 tmobile als provider. Als ik m'n roaming en data uitzette had ik helemaal geen verbinding meer, dus ook niet bellen of smsen. Normaal gesproken zou dat nog moeten kunnen dus ook dit heb ik maar bij htc aangegeven. Ik wacht nog op een antwoord...
Bij tele2 moet je eigenlijk altijd roaming aanzetten in het buitenland (binnenland ook naar mijn weten)... Snap niet waarom je hier zo'n probleem van maakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
vali schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:26:
[...]
Bij tele2 moet je eigenlijk altijd roaming aanzetten in het buitenland (binnenland ook naar mijn weten)... Snap niet waarom je hier zo'n probleem van maakt :?
Als niemand dat een probleem vindt, waarom zit de optie er dan uberhaupt in? MS zou de eerste zijn die nutteloze opties weg zou halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 14:04
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:49:
Je bent ook bekend met deze info van Tele2?
Als je in het buitenland aankomt, moet je je telefoon uitzetten. Zet je telefoon dan weer aan en toets een 1 in voor de normale pincode (bijvoorbeeld als je pincode 3303 is toets dan 13303). Zo weet je telefoon dat deze in het buitenland is.
Maar let op!! Wanneer je een Rode simkaart van na 23 juli hebt hoef je niets te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
fruitbakje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:22:
[...]

Als niemand dat een probleem vindt, waarom zit de optie er dan uberhaupt in? MS zou de eerste zijn die nutteloze opties weg zou halen...
Omdat bedrijven zoals tel2 of telfort niet of nauwelijks goede netwerk dekking hebben, werken op netwerken van kpn, Vodafone of T-Mobile. Roaming kost altijd iets meer batterij en als je het niet hoef te gebruiken, waarom zou je het dan aanzetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Bedankt Ramon voor die info. Ik merk dat op de achtergrond er wat Win8 betreft aan alles nog gewerkt wordt. Nou gaat deze topic over de 8X maar als ik naar de Xbox360 kijk zie je ook dat ze aan het kloten zijn met Outlook, Personen, Agenda en Skydrive.

Grafisch ziet het er op de 8X in ieder geval stukken beter, moderner, uit dan op de iPhone maar veel apps zijn nog niet helemaal op het niveau van de iPhone.

Twitter in het engels, bij ABN-Amro geen overzicht beleggingen en geen acceptgiro's scannen. Beetje karig allemaal hoor. :(

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 08-01-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

beccie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 06:29:
Ik heb sinds een week dat hij een sim kaart fout aangeeft, het is een nieuwe sim kaart, dus geen idee wat er aan de hand is. Smsjes komen dan ook niet meer binnen, de laatste keer moest ik mijn sim kaart er even uithalen en toen des de boel het weer.
Ik had gisteren avond hetzelfde probleem na een herstart van de telefoon ging het weer goed, vanochtend toen ik wakker werd kreeg ik weer de melding. Na weer een herstart gaat het tot nu toe goed.

Ik heb sinds ik de telefoon heb (2 maanden) verder niet aan de simkaart o.i.d. gezeten, het is ook gewoon een originele micro sim niet bijgeknipt ofzo.

Gisteren avond wel de EHBO en zaagmans app geïnstalleerd Als het nog eens gebeurt zal ik die EHBO app eens verwijderen, je kan vanuit die app 112 bellen wellicht doet die iets vreemds.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
vali schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:45:
[...]
Omdat bedrijven zoals tel2 of telfort niet of nauwelijks goede netwerk dekking hebben, werken op netwerken van kpn, Vodafone of T-Mobile. Roaming kost altijd iets meer batterij en als je het niet hoef te gebruiken, waarom zou je het dan aanzetten??
Ah wacht. Ik snap waarom die 'dochter-/onderaannemers' dan als het ware roamen, dat is het probleem niet. Ik had het over de optie om roaming aan te zetten. Ik snap waarom mensen dat willen uitzetten, en dat die optie in WP zit. Dus ik snap waarom mensen het irritant vinden als ze dat aan moeten zetten om ook in NL te mogen bellen/sms'en (en internetten).
Ik dacht dat je niet snapte waarom mensen dat uit zouden willen zetten. We hadden het allebei over net iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dus de opties roaming en data, ik zette deze beiden uit op mijn Blackberry en Kon vervolgens gewoon bellen zonder maar iets met de pincode te doen of wat dan ook. Klopt het dus dat die 1 voor die pincode alleen voor wp geldt? En als je roaming aan laat staan verbruikt je telefoon dan geen data meer. In het kort dus, wat moet je doen als je in het buitenland komt en je geen data wilt verstoken maar wel bellen kunnen blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hmmm .... ik heb de HTC 8X nu toch al uren aan de lader maar verder dan 99% komt het niet.

Never mind .... iets te ongeduldig (groen ....) _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 07-01-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem_liu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 08:21
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:44:
Je hebt dus de opties roaming en data, ik zette deze beiden uit op mijn Blackberry en Kon vervolgens gewoon bellen zonder maar iets met de pincode te doen of wat dan ook. Klopt het dus dat die 1 voor die pincode alleen voor wp geldt? En als je roaming aan laat staan verbruikt je telefoon dan geen data meer. In het kort dus, wat moet je doen als je in het buitenland komt en je geen data wilt verstoken maar wel bellen kunnen blijven?
Om geen data te verbruiken in het buitenland zet je Roaming uit. Data mag dan aanblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 14:04
En de 1 voor de pincode is voor alle telefoons van Tele2 voor als je in het buitenland bent. Heeft niets met wp te maken. Die 1 is zoals op de site te lezen is niet nodig als je een rode sim van na 23 juli hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKneus schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:58:
En de 1 voor de pincode is voor alle telefoons van Tele2 voor als je in het buitenland bent. Heeft niets met wp te maken. Die 1 is zoals op de site te lezen is niet nodig als je een rode sim van na 23 juli hebt
Dat is wel vreemd dan want met mijn blackberry had ik nergens last van... enig idee waarom dan? Volgende keer als ik in het buitenland kom zal ik het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Sheik schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:14:
Heb je de kaart zelf bijgeknipt?
Nee, is een nieuwe simkaart. Mijn oude was al best oud dus ik had een nieuwe aangevraagd bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Het is wel begonnen nadat ik er een siliconen
hoesje om heb gedaan, dat hoesje zit ook over e knoppen aan de zijkant. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46
Ik ben sinds kort gebruiker van een HTC 8X en eerlijk gezegd niet volledig naar tevredenheid. Dat ligt over het grote deel aan de beperkte beschikbaarheid van apps en ook de OS zelf. Ik heb nog geen goede oplossing gevonden om filmpjes te bekijken.
De afwerking van deze telefoon had van mij ook iets netter gemogen, zeker gezien de prijs die je neer moet leggen. Zo is het afdekroostertje van de speaker aan de voorzijde van mijn telefoon niet recht in het glas gezet. De linkerkant steekt iets boven het glas uit en de rechterkant is in het glas verzonken. Klein detail, maar het oppervlakte van je scherm is dan niet geheel vlak. Het plastic roostertje steekt gewoon boven het glas uit. Dat is wel weer jammer. Zoiets verwacht ik wel bij een super budget telefoon, maar van een smartphone van boven de 500 euro verwacht ik wel een nettere afwerking. Verder is het een fijn toestel met een comfortabele afmeting. In vergelijking met een Google Nexus is ie net iets smaller, en dat is precies goed om de telefoon beter met 1 hand te bedienen. Qua werkvlak van het scherm is er geen verschil met de Google Nexus, ondanks dat de Nexus een 4,7" scherm heeft en de 8X 4,3". De onderste centimeter van het scherm van de Nexus is permanent bezet door de Android functie toetsen, dus daar heb je over het algemeen niets aan. Ik dacht in aanvang dat het verschil groter was, maar het is dus nihil. Scheelt enkel wat in breedte, millimetertje of wat.
De Nexus was een stuk duurder dan de 8X toen ik hem kocht. Dus daar heeft de 8X zeker een plus. Ik zie dat alleen wel vertaald in een beperkte bruikbaarheid door de krap bezette apps markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Het aantal nieuwe apps groeit dagelijks. Uiteraard had je van te voren kunnen controleren welke apps al zijn uitgebracht voor WP8 en welke je zou missen.

Mijn 8X is echt perfect geassembleerd. Als ik jou was zou ik toch eens melding maken bij de winkel.

Ik lees heel veel kriiek over de bouwkwaliteit, maar niet zozeer over het OS terwijl je het wel expliciet noemt in je 2de zin. Was je wel helemaal tevreden over je vorige OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk1
  • Laatst online: 05-12-2024
Poops_McGhee schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:31:
...De afwerking van deze telefoon had van mij ook iets netter gemogen, zeker gezien de prijs die je neer moet leggen. Zo is het afdekroostertje van de speaker aan de voorzijde van mijn telefoon niet recht in het glas gezet. De linkerkant steekt iets boven het glas uit en de rechterkant is in het glas verzonken. Klein detail, maar het oppervlakte van je scherm is dan niet geheel vlak. Het plastic roostertje steekt gewoon boven het glas uit. Dat is wel weer jammer. Zoiets verwacht ik wel bij een super budget telefoon, maar van een smartphone van boven de 500 euro verwacht ik wel een nettere afwerking. ...
Dit is bij mij ook het geval! Maar stoor me er niet echt aan, ben het met je eens, slordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Poops_McGhee schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:31:
Ik ben sinds kort gebruiker van een HTC 8X en eerlijk gezegd niet volledig naar tevredenheid. Dat ligt over het grote deel aan de beperkte beschikbaarheid van apps en ook de OS zelf. Ik heb nog geen goede oplossing gevonden om filmpjes te bekijken.

De Nexus was een stuk duurder dan de 8X toen ik hem kocht. Dus daar heeft de 8X zeker een plus. Ik zie dat alleen wel vertaald in een beperkte bruikbaarheid door de krap bezette apps markt.
Aan de hardware qua design kan een developer weinig aan veranderen, maar de app market blijft groeien. Zelf moest ik ook fftjes wachten tot er een goede app was dat full hd mkv files goed kon afspelen (vooral dts sound), maar die is er sinds kort voor Windows 8 rt. Voor de wp8 store heb ik weinig ervaring omdat mijn lumia 920 pas volgende week komt, maar ik ga ervanuit dat vlc dit probleem voor je gaat oplossen.

Bij android duurde het ook fftjes voordat er goede film ondersteuning was namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 09-01-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Die van mij zit smooth in elkaar .... niks zit scheef o.i.d. Maar inderdaad, aan nuttige apps ontbreekt het nog. Zit te wachten op Ziggo live TV.

Maar wat natuurlijk wel een prachtige app is, is SmartGlass waarmee je de Xbox360 kunt bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Sheik schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:41:

Ik lees heel veel kriiek over de bouwkwaliteit, maar niet zozeer over het OS terwijl je het wel expliciet noemt in je 2de zin. Was je wel helemaal tevreden over je vorige OS?
Op zich ben ik niet ontevreden over Android, mits het op een Nexus apparaat staat. Anders heb je teveel te maken met de update policies van de fabrikanten zelf. En het aantal apps was ook niet verkeerd. Zat uiteraard wel een hele grote berg met troep apps bij, maar dat heb je bij elk platform wel.
Eerlijk gezegd had ik van Windows Phone nog wel verwacht dat er in ieder geval een soort van WMP app in zou zitten.

Qua look & feel vind ik WP 8 er wel meer "af" dan Android. Op de een of andere manier vind ik Android er toch net een beetje Budget uitzien, ondanks dat het wel heel snel en vloeiend loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
vali schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:32:
[...]

Aan de hardware qua design kan een developer weinig aan veranderen, maar de app market blijft groeien. Zelf moest ik ook fftjes wachten tot er een goede app was dat full hd mkv files goed kon afspelen (vooral dts sound), maar die is er sinds kort voor Windows 8 rt. Voor de wp8 store heb ik weinig ervaring omdat mijn lumia 920 pas volgende week komt, maar ik ga ervanuit dat vlc dit probleem voor je gaat oplossen.

Bij android duurde het ook fftjes voordat er goede film ondersteuning was namelijk.
Ik heb ook mijn geld op VLC gezet, maar ik las dat ze eigenlijk niet zo zitten te wachten om een app voor W8 RT en WP8 te gaan maken. Ze gaan zich eerst op een Windows 8 app storten en daarna misschien voor W8 RT en WP8 verder. Overigens, er is wel een app voor Win 8 RT, maar die is zwaar waardeloos, als je Mobile.HD bedoeld. Die kan alleen mkv's afspelen die geen hardcoded subtitles hebben en h264 + AAC bevatten. Al het andere doet ie niet of slecht. En op mijn Win 8 RT tablet doet ie het na een update al helemaal niet meer. Niet eens een avi. Het is inderdaad nog even wachten tot de apps volgroeider zijn en beter op de hardware zijn afgestemd. Ik heb vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tot nu toe geïnstalleerd

Twitter (nah...)
3FM
BNR
Buienradar
ABN-Amro (ach)
My Notes (gebruik ik voor mijn werk)
myMediaHub (leuk, video van mijn netwerk kijken)
Nieuws van RTV Oost (gebruik ik eigenlijk niet)
NU.nl
NOS
P2000 meldingen (mijn zwager zit bij de brandweer, altijd leuk om te kunnen zien waar hij naar toe rent)
Q-Music
Radio1
Radio 2
Radio Veronica
Skydrive
Skyradio
SlamFM radio
Spoorboekje
TV gids
Uitzending gemist
Weather App
WhatsApp (gebruik ik de hele dag door)
Wifi On/Off (erg geinig)
YouTube

Zo'n beetje alles wat ik er op die verrekte iPhone ook had. Op Ziggo na dan...

Maar ben vooral zeer positief over het synchroniseren via live.nl (outlook, agenda, afspraken e.d.)

Mijn vriendin en ik werken bij hetzelfde bedrijf en proberen alles te optimaliseren. Vanmiddag zag ik iemand op de Tv zeggen: het is eigenlijk net als met het spelletje golf. In zo min mogelijk slagen het balletje er in proberen te krijgen. :*)

EDIT: krijg net een nieuwsbrief van Ziggo binnen maar wat een dramaopmaak. Alles staat in smalle kolommen. Niet te lezen op de HTC 8X. Aan de slag Microsoft .... dit kan natuurlijk niet.

Moet een instelling zijn, als ik het naar mijn live account stuur is het wel goed... Even zoeken hoe dat kan.,

[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 10-01-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Als ik je lijst zo bekijk kan je beter TuneinRadio installeren ipv losse radio apps...
En Metrotube als Youtube app, mooier dan welke officiele Youtube app dan ook, naar mijn idee.

[ Voor 35% gewijzigd door Sheik op 10-01-2013 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

TuneinRadio lijkt inderdaad een goed idee ware het niet dat die het zo'n 3 sec. volhoudt ... en dan is het stil. Ik heb die zooi ook op mijn Samsung TV. Even leuk en dan een servererror.

Ziggo mail ook weer gefixed ... iets met SSL aanvinken...

MetroTube kost 0,99 euro. Ik betaal uit principe nooit voor een app.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 10-01-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het al irritanter worden. 20 mailtjes verder met HTC en dan sturen ze me ineens naar een servicepunt. Spontane reboots 3x op een dag, krassen op het scherm nadat je m van tafel pakt en geen verbinding in het buitenland terwijl dat met andere telefoons waaronder de Iphone 5 en een Blackberry wel kan met dezelfde simkaart. Droefenis. Nooit meer HTC voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Spijtig, met mijn HTC 8X geen problemen. (ben overigens nog niet in het buitenland geweest) Moet zeggen dat mijn startscherm steeds vrolijker wordt ondanks de vele blauwe tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
GerCor schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:38:

MetroTube kost 0,99 euro. Ik betaal uit principe nooit voor een app.
Want iedereen moet werken zonder iets te verdienen zodat jij alles gratis krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

T7D_Sneezy schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:35:
[...]

Want iedereen moet werken zonder iets te verdienen zodat jij alles gratis krijgt?
Je legt het maar uit zoals je wilt ... mij boeit dit soort onzin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
GerCor schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:15:
[...]

Je legt het maar uit zoals je wilt ... mij boeit dit soort onzin niet.
Dan weet je in ieder geval al dat je nooit een developer wilt worden ... Niemand kan namelijk alles gratis blijven aanbieden... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Je kunt ook iets niet aanbieden en je met nuttigere zaken bezig houden dan parasiteren op een ander zijn naam. Ik ga alleen voor het orgineel door mensen die er veel tijd en moeite in hebben gestoken iets te realiseren.

Ik vind dit echt iets als een Barcelona die bakken geld betaald om de club draaiende te houden en jij dan in een achterafstraatje petjes en shirtjes met het Barcelona logo erop gaat verkopen OMDAT JIJ MOET WERKEN.

Ik zit bij de ABN-Amro. Kan dus bankzaken doen GRATIS, via de app. Dat levert mij voordeel op, want ik hoef niet meer naar een fysieke bank. Moet ik dan ook met mensen in discussie gaan die de gratis app niet hebben willen omdat het alleen maar banen kost?

Trouwens, ik heb al een wereldidee gelanceerd m.b.t. de woningbouw. Wordt nu door alle bedrijven en instellingen, gemeentes m.b.t woningbouw toegepast. Kreeg ik ook geen cent extra voor, was gewoon in loondienst van een bedrijf die iets nieuws wilde verzinnen.

[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 10-01-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor niets gaat de zon op....

(Sorry ik moest het zeggen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:55:
Voor niks gaat de zon op....

(Sorry ik moest het zeggen :p)
Niet voor niks hoor, wel gratis.

Jou wordt elke dag gratis informatie aangeleverd, zoals deze site. Kun je 'kletsen' met mij. Betaal je ook geen cent voor aan de mensen van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal er geen cent voor nee, maar de adverteerders wel.
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste