Paar pagina's terug (onder RDX_Charade) vroeg ik mij ook af of Nokia Drive beschikbaar zou komen in de app store. Helaas idd alleen Nokia only, en betwijfel ook of het ooit algemeen beschikbaar komt...
Met de Kerst heb ik Navigon Europe aangeschaft (toch wel erg prijzig, maar ik ben tevreden). Ik vond Google navigatie toch wel fijner werken op Android in NL, maar offline vond ik dat ik niet altijd fijn werken met de Google maps... Handig genoeg om OSM maps te gebruiken ben ik dan weer niet.
Maar de aanschaf van Navigon tilt mijn 8X wel naar het prijsniveau van een Lumia 920 ermee, zonder daarmee verder net zo goed te zijn...
Tot nu toe heeft Navigon me nog niet in de steek gelaten en het voldoet voor mij, maar het is niet top. Mijn oude Garmin navigatie in de auto vond ik fijner werken, dat terwijl Navigon toch een Garmin merk schijnt te zijn... Toch went het allemaal wel weer en fijn dat het probleemloos offline werkt in. Het scheelde me in ieder geval de aanschaf van een TomTom of Garmin, en de 8X staat best strak op het dasboard...
Komende zaterdag heb ik mijn 8X 3 weken, maar ik heb nog geen enkel krasje op het glas zitten. Wel ziet de achterkant er lichtjes gebruikt uit (maar dat mag geen naam hebben). Dat heb ik met elke telefoon wel, alleen is de coating van de 8X natuurlijk iets zachter dan geanodiseerd of geborsteld aluminium. Ik leg mijn telefoon dan ook altijd op die achterkant ergens neer. Voor de rest zit hij onbeschermd in mijn jaszak, binnenzak of broekzak... Maar voornamelijk ligt hij op mijn bureau op werk of op tafel thuis... Een houder voor in de auto heb ik nog niet, maar ik overweeg om er weer een aan te schaffen van Haicom, goedkoop en blijft goed zitten in het ventilatierooster. Op mijn Desire Z deed de GPS het gewoon prima daar, en ik denk met de 8X ook.... (die doet het al als mijn telefoon ergens anders ligt in de auto).
Overigens krijg ik best vaak positief commentaar van iPhone 4 gebruikers. Met name het scherm en het UI, maar zijn ze wel wat huiverig betreft WP8... Maar ook het design van de 8X wordt gewaardeerd.
[
Voor 33% gewijzigd door
Suntoro op 02-01-2013 20:51
]