Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Zo na 2 maanden heeft de microfoon het al begeven.. als ik iemand bel of gebeld wordt dan hoord de andere partij mij niet :(

Edit: hij werkt weer :P Heb alleen sinds vandaag de 3G niet meer aan gaat.

Edit 2: 3G ook weer gefixed door middel van de verbindingsinstellingen app van HTC..

[ Voor 40% gewijzigd door JerX op 19-06-2013 14:02 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:57
Zijn er eigenlijk nog wel gebruikers tevreden over hun HTC 8X... Ik ondervind nog steeds geen problemen heb mijn 8X al ruim een halfjaar in gebruik... Nog steeds regelmatig de vraag van iPhone gebruikers of WP8 wat is... Op een paar apps na, ben ik daar content mee. Nog steeds werken WA en FB niet zoals ik zou willen, maar dat ligt aan WP8. Hetzelfde geldt voor de ING welke in juni (???) uitgebracht zou worden...

Maargoed op fora lees je wel vaker de problemen met produkten. Personen die nergens last van hebben laten niet zo vaak iets van zich horen... Dus toch maar een keertje weer iets positiefs van mijn kant.

Over de accuduur van ruim een dag ben ik tevreden (mits ik bepaalde apps en antennes uit heb staan)... Meestal staat (op BT na) alles wel aan, en dan is het ook vaak ruim een dag. Wel heb ik mijn 8X 1 keer laten vallen op straat, waarbij hij gelukkig plat neer viel. Wat hele kleine pitjes in coating, maar dat gaat niet afbladeren ofzo...

Verder meer dat tevreden over de camera, waarmee ik afgelopen week mooiere foto´s schoot dan met mijn oude Canon G10...

Als je problemen hebt met een produkt, gewoon terug gaan naar de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ja ik ben nog zeker tevreden over dit toestel op 2 dingen na.
1. Ik koop in vervolg een Nokia vanwege de support en hoeveelheid apps die steeds vaker voor mij van meerwaarde zijn (Drive)
2. Scherm is gerepareerd een poos geleden. Door Whatsapp wordt telefoon zo gloeiend heet dat de plaksel van het nieuwe scherm loslaat en soms omhoog komt. Ik heb het opgelost door opnieuw te plakken. Dit is geen HTC 8X probleem, maar heeft wel te maken met de bouwkwaliteit na een reparatie die wat zwakke plekjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ook ik ben zeer zeker nog tevreden. Ik heb mijn 8X sinds begin december vorig jaar en nog 0,0 problemen gehad. Ik kan me niet vinden in de vieze/verkleurde hoeken (ik heb een blauwe editie) of zoals hierboven wordt vermeld, een loslatend scherm.

De apps die ik het meest gebruik zijn WhatsApp, Rabobank, Facebook, NU en wat dingen zoals Endomondo en dan natuurlijk "apps" van WP zelf (mail, personen hub etc.). WhatsApp zou inderdaad wat verbeterd kunnen worden maar over het algemeen werkt het voor mij prima. Ook heb ik geen gekke dingen met de batterij, hij gaat voor mij (na een kleine 7 maanden) bij normaal gebruik nog meer dan een dag mee. Als ik in het buitenland ben en data uitstaat zelfs een dag of drie.

Ik zou hem zo weer kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
Nou,
van mijn kant dan ook een positief geluid over deze telefoon,
Nog steeds zeer tevreden over, inmiddels een half jaar ofzo in bezit. SIM kaart is even een issue geweest, maar een stukje tape heeft geholpen.
1 hoekje begint een beetje te slijten, maar aangezien mijn telefoon altijd in mijn broekzak zonder bumpers/hoesjes/screenprotectors zit vind ik dit acceptabel.
Over de WP8 en de apps: WP8 nog steeds heel mooi, strak etc, maar toch mis ik soms wel een aantal dingen, zoals ING, Instagram, datasense en FM radio, waarbij de laatste 2 misschien wel toegevoegd gaan worden in de volgende update.
Veel gebruikte apps: Fietstijden.nl, camera360, IMDB, weerplaza.nl

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirxess
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 23:17
Ik ben ook tevreden met m’n 8x. Het OS is hartstikke solide. Ik blijf het interface heel prettig vinden en alles is strak, snel en mooi (al wil ik toch m’n kleurenthema zelf kunnen kiezen :) ). Ik ga gewoon met het toestel om en ik heb nog geen krasjes of beschadigingen. De camera vind ik erg fijn en snel en de integratie met Skydrive is ook goed gedaan.

Nadelen zijn het in periodes slechter zijn van mijn aan-/uitknop (ik heb nog even garantie dus ik kijk het aan maar die zou kapot kunnen gaan), whatsapp (een onzorgvuldig gebouwde app maar het werkt) en dat de ‘nieuwe’ apps voor de andere 2 OS-en vaak niet beschikbaar zijn (de apps die m'n vrienden dan net nieuw hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Oh, gelukkig... Dus toch ook nog een steeds een hoop tevreden gebruikers... Ik twijfelde al of WP8 nou wel of niet een toekomst had, want bij ING zeggen ze dat het Marktaandeel erg klein is voor hun ING app. Maar hij komt er uiteindelijk wel...

Op zich inderdaad ook wel jammer dat er geen Strava app is, maar omdat ik toch al een Garmin Edge 800 heb moet ik mijn KOMmetjes en segment tijden later zelf maar opzoeken op de website.... ;). Wel jammer fietsmaten met iPhones en Androids dat wel gelijk kunnen bekijken op hun app... Andere trackers interesseren me overigens niet, omdat ik dan mijn bekende tegenstanders mis... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:58

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Hier ook nog steeds een zeer tevreden gebruiker. Geen enkel probleem met de HTC 8X. Twee keer gevallen en nog steeds geen krasje. Pijnpunt blijft de batterij. Bij een paar uur twitteren en tweakers.net lezen, tussendoor een paar Viber berichten, is die binnen een paar uur leeg. Nog niet geprobeerd de telefoon (altijd online) niet te gebruiken en dan te kijken hoe lang de batterij het volhoudt. Ik denk dat makkelijk 2 dagen moet zijn. '

Geen Whatsapp dus (klote bedrijf), wel prachtige apps zoals TvGids, Trein en regenmeter. Dan de iets mindere apps zoals Twitter (niet in het Nederlands, geen retweets kunnen verwijderen en het duurt uren voordat je verwijderde berichten uit de tijdslijn verdwijnen), de zeer beperkte ABN-AMRO app (net iets meer dan een sladochecker), Skype (ik snap werkelijk niks van Skypesoftware) en BNR.

Veel gebruikte apps zijn bij mij Myhotmail Pro en True Calendar 8. Wil niet meer zonder (tot er betere komen natuurlijk)

ik ben alleen 'bang' dat WP8 het niet gaat redden. En dat lig niet aan WP8, want dat is geweldig, maar omdat Microsoft haar eigen gebruikers regelmatig in de kou laat staan en derden, gezien het marktaandeel van WP8, er niets in zien.

Nou zijn de topmensen bij Microsoft ook tot op het bot gewoon hufters, maar ze worden gedwongen zich als een normaal mens te gedragen, en dat gaat ze zelden goed af. Als het kon zetten ze hun klanten een pistool op het hoofd om het geld met geweld af te pakken, heb ik het idee.

Maar, terug naar HTC 8X. Wat mij betreft een dikke 10. HTC wordt op de been gehouden door de HTC ONE, anders waren ze allang failliet, als ik de media mag geloven.

Volgende telefoon wordt dan ook hoogstwaarschijnlijk een Nokia, om hun support aan WP8. Als ik de discussie op tweakers.net over de Lumia 920 volg .... dan lees je niks dan ellende, maar dat zijn hopelijk de incident gevallen.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 20-06-2013 02:31 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 08-09 09:28
GerCor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 02:22:
ik ben alleen 'bang' dat WP8 het niet gaat redden. En dat lig niet aan WP8, want dat is geweldig, maar omdat Microsoft haar eigen gebruikers regelmatig in de kou laat staan en derden, gezien het marktaandeel van WP8, er niets in zien.
In de kou? Microsoft gaat met een grote update uitkomen voor hun Windows platform. Microsoft heeft hopelijk goed geluisterd naar hun klanten en gaan wij mooie dingen terug zien in 8.1!

Ik denk dat WP8 echt wel aantrekkelijker wordt. Voor een redelijk nieuw platform is het al redelijk volwassen. Ik hoop dat 8.1 WP8 weer een stuk volwassener maakt en anders moet WP9 dat toch wel gaan doen. Android heeft ook het zelfde weggetje gelopen and look at them ;)

Maar volgens mij raken we offtopic :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar ik las net een foldertje van Phonehouse en meer dan de Lumia 520 staat er wat WP8 betreft niet in. Geen HTC of wat dan ook.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
Ik ben ook nog steeds tevreden gebruiker van de HTC 8X. Ik vind het nog steeds een bovengemiddeld mooi toestel om te zien, nog geen last van loslatende coating (*klopt af) of andere rare beschadigingen en dat vind ik netjes met normaal gebruik en zonder hoesjes of beschermfolie. Bovendien vind ik het formaat en de schermkwaliteit nog steeds helemaal prima :)

Enige probleem wat ik heb is niet 8X gerelateerd maar WP8 gerelateerd: ik wacht nog steeds op de ING app, maar die schijnt er nu snel aan te komen. En Whatsapp werkt nog niet zoals ik zou willen. Chatscherm opent soms erg traag en "lijkt" soms vast te lopen zo traag gaat het, maar doet dat uiteindelijk niet... Maar goed, ook daar schijnt de update snel voor te komen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
Iemand die het volgende probleem ook herkent: http://forums.wpcentral.c...en-touch-sensitivity.html
My touchscreen become clumsy and it activate the point on the screen where I don't touch them. I don't know how to explain, but when I'm typing, then its like touching by themselves. Touching the keypad randomly and I need to backspace just to erase the false input. it very annoying. Then, at home, the live tiles keep opening randomly like there is something touch it on the screen, even I don't touch it.
Ik heb dit probleem ook, de ene dag/week komt het vaker voor dan de andere. De afgelopen week heb ik het dagelijks een paar keer, maar het kan maar zo zijn dat het na vandaag een paar dagen of weken niet voor komt.
Het scherm 'flipt' dan helemaal, als ik een berichtje aan het typen ben komt er alleen maar jibberish te staan. Ik wil Hallo typen, druk de H in staat er: "HqwJa slpq"

Ook heb ik last van wat lijkt op een touch screen grounding issue wanneer ik de telefoon aan een computer oplaadt: deze video illustreert het mooi: YouTube: HTC Sensation touch screen grounding issue. Ik krijgt het lockscreen dan niet omhoog :P

Misschien maar even contact opnemen met HTC. Voor de rest ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Laatst online: 19:25
Volgens mij is dat issue gerelateerd aan de buiten temperatuur. Als het heel koud of heel warm is doet ie bij mij ook raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nergens last van, hooguit bij notificaties van Viber (hetzefde zwarte scherm als bij Whatsapp). Alles draait hier TOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
GerCor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:34:
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar ik las net een foldertje van Phonehouse en meer dan de Lumia 520 staat er wat WP8 betreft niet in. Geen HTC of wat dan ook.
Daarom heb ik ook een NEE NEE sticker op mijn brievenbus zitten, omdat soort onzin folders niet te hoeven lezen... :) Met online shoppen vind je vaak alles wat je wil vinden... ;)
[b][message=40443920,noline]Enige probleem wat ik heb is niet 8X gerelateerd maar WP8 gerelateerd: ik wacht nog steeds op de ING app, maar die schijnt er nu snel aan te komen. En Whatsapp werkt nog niet zoals ik zou willen. Chatscherm opent soms erg traag en "lijkt" soms vast te lopen zo traag gaat het, maar doet dat uiteindelijk niet... Maar goed, ook daar schijnt de update snel voor te komen.
Dat vind ik als een enige idd een wel een punt. Dat het wel lang duurt met sommige apps, mis die ING app ook nog steeds. Ook al eens een reactie op de ING FB pagina achtergelaten, maar echt reageren doen ze daar niet meer op... Op zich mis ik ook het een en ander in WA, maar ben er aardig aan gewend geraakt en mis het nu ook niet meer. In Android was er wat meer onderscheid in de groeps chats, maar de achteruitgang went op zich ook wel weer... Heel soms wat traag, maar niet altijd (en dat vind ik wel gek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
Suntoro schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:53:

[...]
Dat vind ik als een enige idd een wel een punt. Dat het wel lang duurt met sommige apps, mis die ING app ook nog steeds. Ook al eens een reactie op de ING FB pagina achtergelaten, maar echt reageren doen ze daar niet meer op... Op zich mis ik ook het een en ander in WA, maar ben er aardig aan gewend geraakt en mis het nu ook niet meer. In Android was er wat meer onderscheid in de groeps chats, maar de achteruitgang went op zich ook wel weer... Heel soms wat traag, maar niet altijd (en dat vind ik wel gek).
Je weet dat de ING app sinds vanochtend te downloaden is? ;)
FutureCow in "Windows Phone Store en applicaties"

[ Voor 7% gewijzigd door E2TK op 26-06-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
E2TK schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:05:
[...]

Je weet dat de ING app sinds vanochtend te downloaden is? ;)
FutureCow in "Windows Phone Store en applicaties"
Ja, toevallig keek ik nog woensdagmorgen vroeg in de store, maar er was nog niets... Zie later ik opeens via de ING FB pagina verschijnen dat de app er voor Windows is... Ik liet onlangs al een berichtje achter op hun FB pagina waar die app nu bleef... Was al bijna eind juni. Maar ze hebben gedaan wat beloofd was, de app in juni uitbrengen voor WP.... Ziet er goed uit, maar mag ook al wat uitgebreid worden. Vooralsnog werkt hij zoals ik gewend was van Android, dus prima voor zover... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Zucht...weer mijn telefoon gevallen en scherm voor 2de keer kapot. Het was een val van 20-25 cm op een houten vloer. Ik krijg er wel het laplazerus van dat het scherm toch wel erg snel kapot springt. Ik laat vaker een telefoon vallen, per ongeluk weliswaar, maar het lijkt alsof de 8X er wel heel slecht tegen kan. Misschien doordat het scherm 'bekneld' zit in het frame waardoor er bij de minste of geringste druk barsten ontstaan.

Anyway, ik ga nu toch kijken voor de Lumia 925 en laat deze niet nogmaals repareren. Heel fijn toestel verder, maar naar mijn idee een heel klein beetje een miskoop qua bouwkwaliteit. Hij kraakte ook behoorlijk vanaf het begin. Kan altijd exemplarisch zijn, maar ben toch wel een beetje klaar nu met HTC. Ik blijf hem nog gebruiken totdat ik een nieuwe heb. Kan ik hem nog steeds aanraden? Ja, mits hij behoorlijk goedkoper is dan de Lumia 820 op dit moment. Reden? Nokia software ondersteuning is niet meer te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mee eens, volgende WP8 Phone wordt zeker een Nokia. De extra software van Nokia is de meerprijs zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 00:03
Vanmorgen met mijn 8X een behoorlijke battery drain gehad. In 2,5 uur van volledig opgeladen na 32% batterij over. Vermoed dat de oorzaak de Facebook app was die op de achtergrond bezig was met controle of er updates waren.

Ben naast de irritante Whatsapp toestanden een zeer tevreden gebruiker van de 8X en dan met name Windows Phone.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik ben sinds zaterdag (TIJDELIJK) teruggegaan naar Android en heb een HTC One gekocht. Ik ben gewoonweg niet tevreden over de bouwkwaliteit van mijn HTC 8X. Het design is mooi, maar daarom kent het toestel wel een aantal kostbare kwetsbaarheden.

Voordat ik besloot de HTC One te kopen heb ik eerst de Lumia 925 2 uur lang gebruikt. Mijn hart ligt nog steeds bij WP8 :) Maar laten we eerlijk zijn, voor deze relatief hoge prijs krijg ik te weinig functionaliteit en bijzonderheden terug. Helaas heeft dat weer te maken met de onvolwassenheid van het OS en het aanbod en kwaliteit van apps. Als ik de Lumia had gekocht, had ik toch weer het gevoel gekregen alsof ik een mooie Audi A8 koop met een 1.2 TFSI motortje achterin. Het kost veel geld, ziet er mooi uit, maar het is beperken.

Ik ga ervanuit dat WP8 zal blijven evolueren en als MS dit tempo aanhoudt zullen ze over pakweg 2 jaar voldoen aan mijn eisen en wensen. Ik kan er niet omheen, Android werkt met de HTC One op vrijwel alle fronten handiger, beter en sneller. Ik krijg het niet uitgesproken, vandaar dat ik het type :)

Als WP8 fan zal ik alles blijven volgen, maar mijn verstand heeft me ertoe aangezet de HTC 8X niet meer te laten repareren maar het geld te leggen bij een telefoon zonder beperkingen. Ik wil nu graag de telefoon gebruiken zoals het bedoeld is 'SMART' en niet wachten wachten wachten. De apps en techniek zijn er, alleen niet voor WP8. Ondanks mijn volledig committment aan WP8 (sinds november) heb ik toch het schip vroegtijdig verlaten. Ja ik voel me een verrader :(

Aan iedereen die geinteresseerd is in de HTC 8X raad ik aan heel goed na te denken over de Lumia (920) die WP8 met de Nokia apps toch wel stukken completer maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Sheik op 08-07-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46
Ik heb mijn 8X destijds vervangen met een Ativ S. ik heb meerdere battery drains gehad met de 8X en daarnaast liet de afwerking te wensen over. Het roostertje van de frontspeaker zat scheef in de glasplaat en de sealing zat hier en daar los, al vrij snel. Ik verlies dan snel vertrouwen in een fabrikant en ga niet eens tot garantie over. Toestel verkopen en een ander merk halen.
Met de Samsung ben ik veel blijer. Groter scherm, stuk beter afgewerkt en stijlvoller.
WP8 is heerlijk. Zakelijk heb ik een iOS toestel en ondanks dat het geen slechte OS is, het voelt wel als een stap terug tov Windows Phone 8. Android heb ik nu compleet links laten liggen. De groeten met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vandaag weer aankondigingen van veel nieuwe apps. Ik vind het wel leuk om op apps te wachten. Hebben we in ieder geval wat te zeiken, want dat kunnen Nederlanders als de beste.

Hilarisch hoe mensen uitkijken naar de WhatsApp update. Ik heb dat er al weken geleden van af geflikkerd. Bagger app. Maar op een dag is er een super update en gaan 'we' weer ergens anders over zeiken.

Prima telefoon, de HTC 8X, en ik ben nou eenmaal 'verliefd' op WP8. En, als het goed is, deze week kunnen we de exclusieve Nokia Here Drive+ app installeren.

Ook eindelijk ..... pffff. :P

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 11-07-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:46
GerCor schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:49:
En, als het goed is, deze week kunnen we de exclusieve Nokia Here Drive+ app installeren.
Dat klinkt goed, zal het er bij de meid op zetten. Ze heeft nu navigatie via 'Kaarten' en daar de NL map gedownload.

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 13-07-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zijn nog steeds niet beschikbaar. FF wachten nog ....

Moet toch zeggen dat de accu van de HTC 8X erg snel leeg is. Ik heb bijna het idee dat opladen langer duurt dan het gebruik.

Ik zit te denken de telefoon naar fabrieksinstellingen terug te zetten, maar geen idee wat ik dan allemaal zelf moet invullen. Telefoon is in de winkel gebruiksklaar gemaakt.

EDIT: Sjeeessus, al 2 uur aan de lader, nog maar 23% geladen.

[ Voor 82% gewijzigd door GerCor op 13-07-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Lijkt me dat er dan iets niet goed gaat. A; de telefoon laadt niet goed of B; de telefoon laadt goed maar iets trekt de accu ook weer leeg.

Toevallig nieuwe apps geïnstalleerd? Reboot al geprobeerd? Mijn vriendin heeft de 8X maar die doet er zo'n 2 dagen mee. Licht gebruik, enkel bellen / smsen/w.appen dus geen games / navigatie / streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Whatsapp verwijderd. Kijken wat dat oplevert.

Bijna alle apps weer geïnstalleerd, alleen de e-mailaccounts nog even aanmaken. Ga toch even van 6,5 gig over naar 11 gig over. Nou, de moeite waard, dacht ik. 8)

EDIT

Batterij gaat stukken langer mee, ook met WA geïnstalleerd, en eindelijk een goed overzicht bij foto's. Eerder had ik als ik de mappen met foto's zag alleen grijze vlakken, nu staan er ook foto's.

Dus, blij met mijn beslissing de telefoon even een reset te geven. _/-\o_

[ Voor 84% gewijzigd door GerCor op 14-07-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vooralsnog het idee dat batterij het met de whatsapp update een stuklanger volhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yep, eigenlijk is bij mij alles beter geworden. WhatsApp top (al kan er natuurlijk nog veel verbeteren), laden gaat sneller en langere batterijduur.

EDIT.

Toch 2 probleempjes na terugbrengen naar fabrieksinstellingen.

Eerst problemen met notificaties Twitter. Twitter verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dus, dat is 1 probleem minder. Werkt nu goed.

Maar nu lukt het downloaden en installeren van de betaalde app HERE Drive + nog steeds niet. HERE Transit ging prima. Volgens T-Mobile zou het, wat hun betreft, gewoon moeten lukken. Ik vind het wel vreemd dat er nog steeds geen recensies zijn in de Store bij HERE Drive +, dus misschien meer mensen die problemen hebben?

EDIT 2. Wel te koop via Windows Store, maar dan alleen via creditcard of PayPal.

EDIT 3. Het ligt niet aan T-Mobile, Nokia verwijst naar Microsoft / Xbox.

EDIT 4. Na het vingerwijzen blijkt dat je bij T-Mobile voor maximaal 20 euro in de store kunt kopen. Dus, uiteindelijk via PayPal gekocht. Ik ben sinds vandaag weer een blij mens.

[ Voor 83% gewijzigd door GerCor op 17-07-2013 06:21 . Reden: Aankoop HERE Drive+ gelukt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
De HTC 8X is voor de geinteresseerden bij iBood nu voor 219,- te koop :) Koopje en niet twijfelen, gewoon doen! Ik heb hem nog 505,- betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
In januari betaalde ik nog precies het dubbele van die iBood aanbieding :(. Doorverkopen zal dus niet echt veel meer opleveren als ik een nieuwe telefoon zou willen kopen (bijvoorbeeld de Lumia 1020 :P). Zie ook het artikel op de frontpage nieuws: Prijzen Windows Phones Nokia, HTC en Samsung kelderen in Nederland

Mijn ervaringen met het toestel zelf zijn eigenlijk veelal positief. Ik heb geen last gehad van reboots gehad. Buiten het zwart vekleuren van de hoekjes van de blauwe coating (waarbij na opsturen de body is vervangen voor een gloednieuwe) heb ik ook nog geen mankementen gehad. Het enige waar ik echt aan heb moeten wennen is de batterijduur van 1 dag (matig intensief gebruik) of 2 dagen (zeer licht gebruikt). Maar ik kom ook van een oude SonyEricsson met ruim een week batterijduur, dus ik was dit ook totaal niet gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
iemand de GDR2 update al binnen, uitrol is blijkbaar gestart. Aantal Ativs en ook een 8s hebben hem al binnen. Geen idee welke operators verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
Ik heb net gecontroleerd op updates, maar ik zie nog niks verschijnen. Die update is nou ook niet iets waar ik wakker van lig als ik hem dagen later krijgt, hooguit Data Sense is een noemenswaardige toevoeging vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Volgens mij eerst unbranded. Komt vanzelf onze kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Yup update is er! De mijne is hem net aan het downloaden!!

Heb wel een unbranded 8x.

Zie ook: http://www.wpcentral.com/htc-8x-getting-gdr2-os-update-today
En de release notes: http://www.windowsphone.c...ws-phone-8-update-history

Fm radio is toegevoegd in de muziek app. Nog niet kunnen testen omdat ik de headset niet bij de hand heb. Die is namelijk vereist. Zou niet bij alle modellen zijn toegevoegd. 8x ondersteund het dus blijkbaar wel.

Hierbij de exacte update details:

Afbeeldingslocatie: http://files.idigi.nl/8x/8x-upd-18072013.png

[ Voor 61% gewijzigd door Alpha89 op 18-07-2013 21:40 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Same here! Zwarte unbranded 8x. Nu aan het updaten naar gdr2 :D

Edit: hmm, geen data sense, daar keek ik het meeste naar uit :(

[ Voor 34% gewijzigd door Magnetic_Man op 18-07-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
Op mijn blauwe unbranded 8X haal ik momenteel ook de update binnen. Alleen... geen Data Sense? :( Wat een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bij de Samsung Ativ S gebruikers heb ik gelezen dat DataSense pas zichtbaar werd na een harde reset. Dat is geen leuk klusje (back-up maken!!) maar misschien het proberen waard?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
PaT schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:59:
Bij de Samsung Ativ S gebruikers heb ik gelezen dat DataSense pas zichtbaar werd na een harde reset. Dat is geen leuk klusje (back-up maken!!) maar misschien het proberen waard?
Houd er rekening mee dat het erg provider afhankelijk is. Lijkt me sterk dat er hier in Nederland ondersteuning voor is.

Maar als iemand vrijwillig wil resetten houd ik me aanbevolen voor de uitslag :p

Edit:

De "meer ruimte maken app" heeft nu een extra regel met 'tijdelijke bestanden'. Staat bij "tik hier om inactieve tijdelijke bestanden op te ruimen". Heb blijkbaar 1,85GB aan tijdelijke bestanden. Helaas werkt de knop niet :(

[ Voor 19% gewijzigd door Alpha89 op 18-07-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb gdr2 vanmiddag geinstalleerd. Mag ik eerlijk zijn? Is dit nou de eerste grote update met zo weinig verbeteringen?? Ik raak niet opgewonden van de minimale progressie die WP8 boekt eerlijk gezegd. Waarom niet op z'n minst een week overview van de agenda app gemaakt, of een mooie live tile die functioneel is? Ik weet dat het app updates zijn maar op geen enkel onderdeel merk ik verdorie vooruitgang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Sheik schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:26:
Ik heb gdr2 vanmiddag geinstalleerd. Mag ik eerlijk zijn? Is dit nou de eerste grote update met zo weinig verbeteringen?? Ik raak niet opgewonden van de minimale progressie die WP8 boekt eerlijk gezegd. Waarom niet op z'n minst een week overview van de agenda app gemaakt, of een mooie live tile die functioneel is? Ik weet dat het app updates zijn maar op geen enkel onderdeel merk ik verdorie vooruitgang....
Dit is de tweede update. Het zijn zogenaamde GDR (general distribution release) updates. Vergelijk het maar met hotfixes. Jij zoekt grotere nieuwe wijzingen. Die zullen wel komen met WP 8.1.

Hierbij alle fixes dusver:
http://www.windowsphone.c...ws-phone-8-update-history

Ik verwacht volgende maand meer nieuws over een mogelijk WP8.1 of een keynote van MS.

Volgens mij krijgen andere SmartPhone OSen ook maar 1x per jaar echte grote veranderingen en wijzingen.

Ojah, en wellicht is de app Simple Calender iets voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ja ik verwacht iets meer eerlijk gezegd dan wat hotfixes. Begrijp me niet verkeerd, hotfixes zijn altijd mooi meegenomen maar als gebruiker merk ik niets van de GDR2 update. En dat was toch wel een update waar ook op GOT enorm naar werd uitgekeken.

Het is dan ook jammer dat de functionaliteiten die er wel in moeten zitten, niet voor iedereen beschikbaar zijn, denk aan Data Sense.

Ik ga ervanuit dat de grote wijzigingen komen in 8.1, maar komen die er ook echt? Zitten we niet al maanden te wachten op kleine wijzigingen? Denk bijvoorbeeld aan een stupide agenda live tile, agenda weekoverzicht, de storage bug etc. Dit zijn naar mijn idee kleine wijzigingen waar MS veel gebruikers een plezier mee zou doen. Ook die kans laten ze gewoon voorbij gaan. Simple Calendar gebruik ik al, maar toch bedankt voor je tip!

Ik heb sinds een paar dagen een update gedaan van Android 4.1 naar 4.2. Het is een minor update, maar als je ziet hoeveel er veranderd is in positieve zin dat wil je niet weten. Dat is met de WP ervaring die ik nu heb hetzelfde als de overgang van WP8 naar WP9. Het OS ontwikkelt echt te traag en dat werkt bij mij enorm op mijn zenuwen. Ik wil NU resultaten en progressie zien, niet weer over een x-aantal maanden een kleine update zien. Kom op MS, trek me weer terug naar WP8 en laat me niet zo overtuigd raken van de nieuwe Android versies.. :(
Alpha89 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:54:
[...]
KNIP --> Goed verhaal Alpha89 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sheik op 19-07-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Alpha89 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:11:
[...]

Houd er rekening mee dat het erg provider afhankelijk is. Lijkt me sterk dat er hier in Nederland ondersteuning voor is.

Maar als iemand vrijwillig wil resetten houd ik me aanbevolen voor de uitslag :p
Oh, ik heb mijn back-up aardig in de cloud. Wil me er dus wel aan wagen. Ik laat het zo weten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb het gedaan zojuist, geen resultaat, geen ondersteuning voor Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik ook niet met Vodafone. Die reset werkt dus niet.
Dan toch maar weer bij Vodafone gaan zeuren dat ze Data Sense moeten gaan ondersteunen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Had het al verwacht. Thanks voor het testen Magnetic_Man en Sheik!

Ik ben niet meer zo reset achtig sinds ik alle saved games ben kwijt geraakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Alpha89 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:23:
Had het al verwacht. Thanks voor het testen Magnetic_Man en Sheik!

Ik ben niet meer zo reset achtig sinds ik alle saved games ben kwijt geraakt....
Ze zouden ook gewoon die savegames moeten syncen imo. Daar is Xbox live toch voor?
Maargoed, dat staat wellicht ook wel op het lijstje voor 8.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sheik schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:41:

Ik heb sinds een paar dagen een update gedaan van Android 4.1 naar 4.2. Het is een minor update, maar als je ziet hoeveel er veranderd is in positieve zin dat wil je niet weten.
[...]
Dat klopt. Dat wil ik niet weten.

Het heeft helemaal niks met de HTC 8X te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 19-07-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Overbodige reactie lijkt me. Je moet het in de context lezen, dat weet jij maar al te goed.
GerCor schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:36:
[...]
Dat klopt. Dat wil ik niet weten.

Het heeft helemaal niks met de HTC 8X te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Sheik schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:04:
Overbodige reactie lijkt me. Je moet het in de context lezen, dat weet jij maar al te goed.

[...]
Het blijft een hele lastige. Ik als IT'er zie graag verandering, ik hou van nieuwe dingen. Microsoft heeft ook rekening te houden met de "gewone" gebruiker. Die houdt helemaal niet van verandering over het algemeen.

Als ik een store update zie moet die er meteen op, net als met OS updates.

Als ik bij m'n vader langsga zie ik een waslijst aan store updates die sinds mijn laatste bezoek zijn binnengekomen :D

[ Voor 18% gewijzigd door mcetweaker op 19-07-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Dat klopt ook zeker wel mcetweaker, Het opmerkelijke is gewoon dat de meest basale huis-tuin-en-keuken gebruiker juist die dingen "missen/te belangrijk vinden" waar wij 'hard core fan' ook nog even zonder zouden kunnen. Helaas zie je dat ook terug in de verkoop aantallen van dit toestel. Het is een geweldig toestel maar het wordt tegengehouden door falen van het OS en ondersteuning van het platform.
De grote massa is nog niet overtuigd en dat zal niet gaan lukken op deze manier, ze moeten basis zaken op orde maken en dan pas denken aan een WP8.1/Blue/WP9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Is er een truuk op de update te 'forcen'? Mijn (unbranded) 8X blijft volhouden dat er nog geen update beschikbaar is :( Met de WP7 telefoon's had je zo een leuk truukje met Zune + de verbinding verbreken. Mss heeft iemand weet van een truuk om de GDR2 update te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Vergeet niet dat MS eerst nog een hele hoop architecturele zaken moest tacklen, zoals de migratie naar NT-kernel enzo. Ik verwacht dat zodra de basis-zaken geregeld zijn dat dingen in een stroomversnelling zullen raken.

Maar vergeet ook niet dat de hoofdfilosofie van MS bij WP is om een simpel systeem neer te zetten. Dat betekent dus niet dat ze, zoals in Windows en Android goed te zien is, voor iedere optie gewoon een vinkje zullen bouwen zodat je een configuratiescherm krijgt waar je duizelig van wordt. MS wil sensible defaults bieden die voor iedereen (of toch voor de meesten) geschikt zijn, en features op die manier ontwerpen en uitwerken kost gewoon veel tijd.

Overigens ben ik zelf zeer tevreden met mijn HTC 8x. Zeker met de 3 jaar support die MS heeft aangekondigd, daar kan iOS of Android niet tegenop.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En met de voorheen exclusieve HERE apps van Nokia is het nog mooier. Prachtige telefoon, beste aankoop sinds jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Dit maakt me natuurlijk ook weer heel erg blij :p

reviews: HTC 8X sneller op diverse vlakken na update Windows Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
GDR2 draait prima hier, is het iemand al opgevallen dat BA veel voller klinkt? Het blijkt nu ook te werken als je bijvoorbeeld in myTube/Metrotube iets gaat kijken. Voorheen moest ik altijd even mijn headset er uit trekken om BA weer te activeren. Weer een zorg minder... Accu lijkt ook wat zuiniger, ik had voorheen een drain van ongeveer 10% per uur, nu 3-5% per uur. Heb verder geen data sense op Telfort helaas.

De radio is ook leuk, maar ik ervaar wel dat hij af en toe stoort. Kan ook komen omdat hij in m'n broekzak zat, dus moet nog wat meer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Narathan schreef op zondag 21 juli 2013 @ 10:18:
GDR2 draait prima hier, is het iemand al opgevallen dat BA veel voller klinkt? Het blijkt nu ook te werken als je bijvoorbeeld in myTube/Metrotube iets gaat kijken. Voorheen moest ik altijd even mijn headset er uit trekken om BA weer te activeren. Weer een zorg minder... Accu lijkt ook wat zuiniger, ik had voorheen een drain van ongeveer 10% per uur, nu 3-5% per uur. Heb verder geen data sense op Telfort helaas.

De radio is ook leuk, maar ik ervaar wel dat hij af en toe stoort. Kan ook komen omdat hij in m'n broekzak zat, dus moet nog wat meer testen.
Nu je het zegt, de ringtones en sms geluiden klikken op de speaker ook veel voller geloof ik. Gisteren voor het eerst de bijgeleverde headset gebruikt om wat te spotifien. Maar het verschil met BA uit en BA aan is wel te merken. Bij mij staat ie nu voor altijd aan op de headset!

-------------------------

Overigens d'r moet toch wat van mijn hart. Overal op het internet kom je die Lumnia fans tegen. Weet niet of jullie die ook wel eens tegen komen. Hun zinnen beginnen meestal met hoe geweldig nokia wel niet is en dat HTC crappy service heeft en Samsung niet eens moeite doet... Ze gaan overigens nog niet eens in op het onderwerp.

Hebben die gasten überhaupt door dat HTC tot nog toe altijd als eerste een grote roll-out heeft gehad van GDR updates? En dan ben ik heel eerlijk hoe goed die camera ook is van de Lumnia. Ik zou nooit zo'n koelkast willen hebben. Laatst de 920 naast mijn 8x gehad. Ik weet wel welke telefoon ik pak hoor. Call me crazy. Leuk dat Nokia zoveel gratis apps meelevert. En dat inductie laden is ook wel kinky. Maar met hun exclusieve app-deals maken ze m.i. ook de WP markt een beetje kapot.

En dan de service. Mijn telefoon is helemaal gratis gerepareerd toen de soft touch laag los liet. En sinds dat ie gerepareerd is heeft de laag ook niet meer losgelaten. Mijn 8x heeft alleen een screenprotector. En geen back-cover.

Maarjah zullen wel gewoon fanboys zijn op het Internet die ik maar beter kan negeren :) . Dat iedereen gewoon koopt wat hij zelf fijn vindt en anderen in hun waarden laat.

Deh mijn stoom is uitgeblazen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Waarom moet je daar stoom over afblazen? Ik heb ook een HTC 8X en het kan mij helemaal niks schelen wat een ander daarvan vindt. Ook die gasten die Android en iPhone ophemelen t.o.v. Windows Phone. Ik negeer dat soort geneuzel altijd, raak ik niet opgewonden van.

Alleen nieuws omtrent Windows Phone kan me opwinden, zoals laatst toen Nokia haar exclusieve apps van HERE beschikbaar stelde voor niet Nokia telefoons. Wat een mooie dag was dat. Maar goed, Nokia had al veel eerder aangegeven dat die apps na verloop van tijd beschikbaar zouden komen en ze hebben woord gehouden.

Windows Phone is top en de HTC 8X is top.

Ja toch, lekker zeiken en zeuren over de brakke WhatsApp app, en dat lost zich op .... gaan we weer wat anders zoeken om over te zeiken. Daar zijn Nederlanders namelijk kampioen in.

[ Voor 51% gewijzigd door GerCor op 21-07-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Zeiken over de brakke WA app heeft te maken met het feit dat het te zonde voor woorden is dat WP8 hierdoor marktaandeel verliest. Zie het zeiken uit betrokkenheid ipv afzeiken dat WP8 niks is. Ik vind je wel altijd net wat te kort door de bocht GerCor, met je uitspraken scheer je veel mensen over 1kam en negeer je compleet argumenten en feiten.
Ik begrijp Alpha89 wel en als iemand zich zo betrokken voelt kan ik dat wel waarderen als dat geuit wordt op zijn of haar eigen manier. Hou discussies open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
GerCor schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:49:
Alleen nieuws omtrent Windows Phone kan me opwinden, zoals laatst toen Nokia haar exclusieve apps van HERE beschikbaar stelde voor niet Nokia telefoons. Wat een mooie dag was dat. Maar goed, Nokia had al veel eerder aangegeven dat die apps na verloop van tijd beschikbaar zouden komen en ze hebben woord gehouden.
Ja, maar dat zijn niet de enige apps die exclusief waren. De Nokia WP-market staat vol met apps en games welke alleen aangeboden worden voor de Nokia Windows Phones. Dat vind ik jammer. Het gaat daarbij wel meestal om tijdelijke exclusiviteit. Maar toch :\ ...
Sheik schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:02:
Zeiken over de brakke WA app heeft te maken met het feit dat het te zonde voor woorden is dat WP8 hierdoor marktaandeel verliest. Zie het zeiken uit betrokkenheid ipv afzeiken dat WP8 niks is. Ik vind je wel altijd net wat te kort door de bocht GerCor, met je uitspraken scheer je veel mensen over 1kam en negeer je compleet argumenten en feiten.
Ik begrijp Alpha89 wel en als iemand zich zo betrokken voelt kan ik dat wel waarderen als dat geuit wordt op zijn of haar eigen manier. Hou discussies open.
Klopt, dat soort slechte apps mogen wat mij betreft nooit meer toegelaten worden in de market. Die verpesten gewoon de ervaring. Daarom ben ik ook blij dat ook de Facebook app eens flink onder handen is genomen. Nu hopen dat de officiele Youtube app snel terug komt zoals hij was.

Het platform is heel mooi op zich. Vooral als developers zich een beetje moeite nemen en apps niet van het ene platform naar het anderen verslepen.

Over de hardware zijn we i.i.g dik tevreden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sheik schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:02:
Ik probeer helemaal niemand over 1 kam te scheren. Ik zeg alleen: Nederlanders zeiken altijd en, net zoals jij nu ook weer doet, kunnen ook prima uitleggen waarom ze ergens over zeiken. Kijk, dat hele WhatsApp is voor mij niet belangrijk. Ik koop niet een Windows Phone voor WhatsApp. Er komt een moment dat WhatsApp prima draait en als mensen geen Windows Phone kopen omdat WA nog niet perfect functioneert, dan hou je ze niet tegen. Misschien kopen zij later een Windows Phone. En misschien ook niet, zal mij een zorg zijn. Mijn dochter, mijn zoon en mijn vriendin kopen geen Windows Phone omdat ze de blokjes lelijk vinden. Hebben ze het nog niet eens over hoe slecht WhatsApp is op een Windows Phone, want dat weten ze niet eens omdat de hele Windows Phone ze niet interesseert.

En verhalen dat WA prima draait op een Android toestel of op een iPhone, boeien mij persoonlijk niet want dat hele Android en iPhone interesseert mij weer niet.

Ik heb ook niet het idee dat WhatsApp het zorgenkindje van MS is, eerder de tegenvallende verkopen van de Surface RT.

En, ik schreef het al eerder, het kan zomaar afgelopen zijn met WhatsApp: http://www.nu.nl/tech/353...j-betaald-abonnement.html

Kortom, allemaal tijdelijk geneuzel. Windows Phone is op de goede weg en ik heb geduld en begrip. Het is een nieuw OS en ook Microsoft zelf weet niet hoe Windows Phone er in 2015 uitziet.

We gaan het meemaken, en tot nu gaat het misschien met horten en stoten maar dat vind ik zelf helemaal niet erg.

Ik lees net weer op WPcentral dat de GDR2 update de HTC 8x kan killen. Dus ja, iedereen die de GDR2 al heeft geïnstalleerd ....... opgepast.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 22-07-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Nog nergens last van hier :)

Dat verhaal op wp-central was wel overdreven zeg. Numerous 8xen hadden er last van. Dat vertaal ik naar tientallen. Maar als je de bronnen leest die twee topics waren het hooguit 4 of 5 man met dat issue.

Overigens hadden ook meerdere Lumnia's er last van met GDR1. Wellicht een app bug ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Houd er wel rekening mee dat de GDR2 nu enkel nog beschikbaar is voor unlocked 8X toestellen. Dat is maar een enorm klein deel van de markt. Als daar nu inderdaad al dit soort meldingen van komen, kan dit aantal aardig toenemen als deze breder wordt uitgerold.

Maar ik heb zelf ook nog nergens last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Alpha89 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 23:55:
Nog nergens last van hier :)

Dat verhaal op wp-central was wel overdreven zeg. Numerous 8xen hadden er last van. Dat vertaal ik naar tientallen. Maar als je de bronnen leest die twee topics waren het hooguit 4 of 5 man met dat issue.

Overigens hadden ook meerdere Lumnia's er last van met GDR1. Wellicht een app bug ofzo.
Geen idee wat het bereik van WPcentral is. Ik kan me voorstellen dat 13-jarige meisjes, zoals mijn dochter, WPcentral niet volgt als ze een HTC 8X zou hebben. Dat is meer het type van .... naar de Phonehouse en waarschijnlijk de telefoon op laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
Ik gebruik zelf ook weer op de 8X sinds GDR2 en ik ben echt blij met het resultaat. Ik had destijds enkel een tweedehandse Lumia 822 op ebay gekocht voor een prikkie om te kijken of die exclusieve apps echt zo'n meerwaarde hebben als dat iedereen doet lijken.

Ik mis alleen de equalizer op de 8X... Maar met GDR2 klinkt het allemaal al vele malen beter, dus weinig gemis. :) Hoop stiekem wel dat ze later een normale equalizer in WP8 bakken, slaat nergens op dat een fabrikant dit mag/kan bepalen, maar dat is mijn mening!

Dat over die " sudden death" die sommige hebben na GDR2 levert ook serieus 0,0% informatie op.

Welke batch hebben we het hier over bijvoorbeeld? Ik weet nog heel goed dat in het begin een heleboel mensen last hadden van reboots en telefoons die een soft reset nodig hadden na een te lange stand-by en dit was een bepaalde batch telefoons.

Sommige mensen hebben last van "peelers", waar de randjes makkelijk afslijten, of schermen die zonder duidelijke reden heel snel krassen of er af vielen. Ik heb dit zelf allemaal niet ervaren en de reboots die de 8X had in het begin, een dik jaar geleden, kan ik nog op een hand tellen. Ik denk slechts drie keer?

Kortom, als mensen niet wat meer informatie leveren dan "help mijn telefoon is een boekensteun geworden na GDR2" dan kan niemand daar mee geholpen worden, toch?

Ik heb revisienummer hardware: 0002. Voor zover ik mij kon herinneren was 0003 een slechte batch?

Verder heb ik al dik over de 20 uur muziek geluisterd inclusief radio, youtube podcasts afgespeeld via myTube en wat series gekeken. Beetje navigatie gebruikt en het enigste wat mij is opgevallen is dat het allemaal alleen maar beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Het probleem, zoals ik het begrepen heb, doet zich voor als je muziek aan het luisteren bent en dan een WhatsApp bericht ontvangt. De powerknop lang(genoeg) ingedrukt houden schijnt voor de HTC 8X een oplossing te kunnen zijn.

Het zal verder onderzocht moeten worden want ik lees zo vaak over problemen die ik totaal niet herken. Wat we wel aan deze berichtgeving hebben is dat een aantal HTC's plotseling kunnen overlijden na installatie van GDR2. M.a.w., het is nu bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Vervelende bug, maar ook ik heb er gelukkig (nog) geen last van, zelfs niet met de procedure die GerCor beschrijft. Hoop niet dat HTC straks weer het haasje is met swappen van telefoons en dat het software matig opgelost kan worden bij een repair center.
Ohja, ik heb revisie 002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Hoe heet de HERE app? HERE Maps van HERE Europese BV? Kan m niet vinden in de store.

Update is nu aan het installeren .

[ Voor 18% gewijzigd door Card Nox op 22-07-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
Er zijn meerdere HERE apps, welke bedoel je? Je hebt HERE Maps, Transit en HERE Drive+ voor de 8X beschikbaar en daarvan is alleen Maps gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door maasmaas op 23-07-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Excuus voor mijn incompleetheid. Ik doel op de navigatie app. Dit is Here Drive+ neem ik aan, meende ook dat die gratis was, blijkbaar dus niet :)

Gisteren de update bij de vriendin geïnstalleerd, geen issues gehoord so far.

[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 23-07-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Volgens mij is dat gratis voor Lumia toestellen van Nokia. Vond zelf altijd dat dat gratis zijn al in de prijs van de Lumia's zat verwerkt. En omdat vooraf gezegd was dat de apps na verloop van tijd ook beschikbaar kwamen voor niet Nokia toestellen, heb ik moeiteloos een HTC 8X gekocht.

Het ging mij inderdaad om de navigatie app HERE Drive+ van Nokia. De rest van Nokia apps boeit mij minder in die zin dat ik eigenlijk niet eens welke apps Nokia heeft uitgebracht. Ik heb wel ook gelijk de TRANSIT app (1,99) gekocht en Nokia Maps (gratis) gedownload.

Maar ik dacht gelezen te hebben dat de update van HERE Drive+ Nokia bezitters ook geld kost. Er staat wel ergens een lijstje op internet wat het precies allemaal kost. HERE Drive+ kostte mij in ieder geval 34,99 euro en ik ben er blij mee.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 24-07-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
En ja hoor, gisteravond een freeze met mijn unbranded HTC 8X. Ik heb het zelf geforceerd min of meer door media af te spelen en te whatsappen en dat duurde lang genoeg om voor het eerst een bevroren 8X te hebben.

Ik probeerde het met een 3/4 lege accu om zodoende de freeze sneller op te lossen. Niets hielp meer, ik drukte zeker 3 minuten lang op de aan/uit knop zonder resultaat. Ja 1x trilde de telefoon, maar that's it.
Ik heb de telefoon maar aan de stroom gehangen en laten leeglopen. De telefoon laadt niet op in de freeze. Op het moment dat hij leeg was ging de led knipperen voor een poosje en daarna begon het laden. De telefoon startte niet op, maar bleef voor een half uurtje laden. Ineens kwam hij tot leven, ik hoorde een trilling en zag de 8X uit de dood herijzen. Hij is nu volledig opgeladen en doet het weer. Ik reproduceer het niet meer maar wacht op een bugfix (als die komt). De accu lijkt niet te zijn beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Oef. Dat is wel nasty. Heb het zelf gelukkig nog niet gehad, maar ik vind het wel bijzonder dat het dus blijkbaar te forceren is door de combinatie media afspelen + whatsapp te openen.
Mag toch hopen dat ze hier inderdaad snel een fix voor brengen.

Wel goed om te horen dat het in iedergeval geen 'brick' is, maar nog wel op te lossen door een volledige ontlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet met zekerheid kan vaststellen of het echt door die combo komt. Ik denk dat het eerder komt door Whatsapp dan de media afspeler van MS. Het is speculeren, maar misschien heeft het te maken met de onlangs uitgekomen update van Whatsapp waar die media workaround is uit gesloopt. Misschien heeft het zelfs niets met GDR2 te maken. Het blijft voor mij giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
GerCor schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:12:
Het probleem, zoals ik het begrepen heb, doet zich voor als je muziek aan het luisteren bent en dan een WhatsApp bericht ontvangt. De powerknop lang(genoeg) ingedrukt houden schijnt voor de HTC 8X een oplossing te kunnen zijn.

Het zal verder onderzocht moeten worden want ik lees zo vaak over problemen die ik totaal niet herken. Wat we wel aan deze berichtgeving hebben is dat een aantal HTC's plotseling kunnen overlijden na installatie van GDR2. M.a.w., het is nu bekend.
Ik heb naast mijn studie een bijbaan als postbode dus ik loop eigenlijk altijd wel met muziek op, maar ik app ook vrolijk met m'n vrienden en leidinggevende (hip :+ ). Ik moet wel toegeven dat ik een soort van "hapering" zie als ik WA open. Meer alsof de FPS gekelderd is. Maar verder heb ik echt geen vastlopers o.i.d. gehad.

Ik heb wel dat de telefoon soms echt heel warm wordt! Maar volgens mij heeft m'n toestel dat altijd al gedaan, ik loop nu alleen een poosje zonder case rond dus misschien merk ik het daardoor sneller?

Persoonlijk denk ik eerder dat WA er iets mee te maken heeft, ook al is dat wederom slechts speculatie van mijn kant. De accuduur is nog steeds wel okay, ik kan met mijn zwaardere gebruik toch 12 uur vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:28

Mud

Gisteren heb ik de GDR2 update geïnstalleerd en sindsdien doet whatsapp geen geluiden en notifications afspelen als mijn phone gelocked is. Ook wordt in het startscherm de live title niet meer bijgewerkt. Whatsapp heb ik al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helaas heeft dit het niet opgelost.

Heeft iemand anders ook deze problemen? Erg irritant als je geen geluidje krijgt als er een nieuw whatsapp bericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik kan je vertellen dat het niks met GDR2 te maken heeft, want toen ik dat las (ik heb geen GDR2) gelijk mijn vriendin gevraagd mij een WA te sturen. Bericht komt aan, maar geen notificatie en geen cijfer op de LIVE-TILE. Dus, het zal wel weer aan MS liggen want ik kreeg daarvoor een 1 op Twitter te staan, maar geen hoorbare toon.

Edit: sinds vanmorgen werkt het weer, heb ik het idee. Krijg weer notificatietoon binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 25-07-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de HTC X8 unbranded gisterenavond succesvol updated naar GDR2, en vanochtend tijdens het afspelen via podcaster app bricked. Niet meer opladen, niet meer opstarten. Uiteraard laatste versie van Whatsapp aanwezig. Ligt nu aan de oplader al een uurtje te bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:46:
Hier ook de HTC X8 unbranded gisterenavond succesvol updated naar GDR2, en vanochtend tijdens het afspelen via podcaster app bricked. Niet meer opladen, niet meer opstarten. Uiteraard laatste versie van Whatsapp aanwezig. Ligt nu aan de oplader al een uurtje te bricken.
Je kan nu zelf ook je telefoon flashen, HTC heeft dat uitgebracht. ;)

http://wmpoweruser.com/di...it-back-to-life-yourself/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik weet niet of ik nou een ROM wil gaan flashen van een of andere willekeurige vietnamese website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROM flashen gaat niet lukken, aangezien mijn phone op geen enkele mogelijkheid tot een power on komt, dus ook niet trilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Zie je rood lampje? Zo nee, dan loopt hij nog steeds langzaam leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Nog steeds geen rare GDR2 issues hier.

Loopt als een trein hier :)

Ook helemaal tevreden nu mijn belangrijkste apps fatsoenlijk lopen.

[ Voor 57% gewijzigd door Alpha89 op 27-07-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Mijn 8X vind nog steeds dat hij up-to-date is :\ Wel vreemd want ik hem vrij snel nadat hij uitkwam in Duitsland gekocht, bij de vorige updates moest ik ook al twee/drie weken wachten nadat de meeste hem al hadden :( Volgens mij staat mijn device-ID onderaan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook nog steeds te wachten op m'n 8X update. Ik kwam wel dit tegen op een website, zou er iets mee te maken kunnen hebben?
HTC has temporarily halted the GDR2 rollout because of firmware issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Niet alleen in Nederland is de rollout blijkbaar nog steeds on hold. Ik heb GDR2 draaien maar vanwege een bijna-brick verwacht ik binnenkort ook een update/bux fix. Op WP Central heeft al iemand een bugfix op de HTC servers ontdekt. Bewijs is moeilijk te leveren, maar het is wel waarschijnlijk dat HTC met een fix moet komen voor de mensen die zijn uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Laatst online: 23:03
Helaas, die van mij is nu ook in die vegetatieve staat beland. Ik was ook muziek aan het luisteren via Xbox Music en zal vermoedelijk een WhatsAppje hebben ontvangen... Volgens mij zat er niet heel veel juice meer in, maar hij houdt het lekker vol, hij is nog steeds niet leeg. Qua knopjes enzo werkt inderdaad niets.

Er zijn nu dus twee updates geweest voor de 8X met bijbehorende firmware updates, en nu heb ik met allebei gerommel gehad (na Portico liep ie random vast, nieuw toestel ontvangen na 3(!) keer opsturen), en nu dus dit. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met HTC ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Kan ik me goed voorstellen. Ik heb de pech gelukkig niet gehad, zowel voor als na Portfico. Maar na GDR2 baal ik wel dat mijn toestel niet meer OK is. Hij is hersteld na de 'brick' uiteindelijk maar ik durf geen muziek meer te luisteren met WA geinstalleerd/actief.
Ik heb 'ergens' gelezen dat HTC een bugfix uitbrengt voor de GDR2 update. Indien dit niet het geval is, raad ik echt iedereen af om GDR2 te installeren op de HTC 8X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

T-Mobile .... nog steeds geen GDR2. Maar dat het weken zou duren wist ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Laatst online: 23:03
Even voor de volledigheid: na twee dagen in coma te hebben gelegen is mijn 8X weer in het land der levenden. Het toestel gedraagt zich ook alsof er verder niets is gebeurd.

Maar voorlopig luister ik even geen muziek meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Om daar maar eens 'modern' op te antwoorden. Dat is best chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Grrrr.... Mijne is ook zojuist dood gegaan. Kan ik nog iets anders doen dan wachten? Hij was nog helemaal vol, dus ik neem aan dat dat wel even kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ja dat kan best wel een behoorlijk lange tijd duren, maar vooralsnog heb ik geen andere oplossing ondertussen gezien op internet dan je accu laten leeglopen. Leg hem in de ijskast, misschien dat ie dan sneller leegtrekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirxess
  • Laatst online: 26-08 23:17
IJskast werkt averechts hiervoor :) Lithium-ions liepen dacht ik juist langzamer leeg (en verouderen minder snel) in de ijskast. Ook uitkijken met vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Of in de oven...uitkijken met droogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Maar valt dit allemaal niet onder de garantie van HTC zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Jazeker is dat garantie. Maar als je het zelf kan fixen hoeft je telefoon niet zolang weg ter reparatie met alle gevolgen van dien. De software bug blijft ook bij nieuwe toestellen bestaan, dus veel schiet je er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vandaag contact gehad met miepje van htc, daar schoot ik dus ook niks mee op. Kon hem opsturen voor garantie. Ze vroeg dan wel of ik de accu er uit kon halen voordat ik hem opstuurde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
pientertje schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:39:
Vandaag contact gehad met miepje van htc, daar schoot ik dus ook niks mee op. Kon hem opsturen voor garantie. Ze vroeg dan wel of ik de accu er uit kon halen voordat ik hem opstuurde 8)7
haha ik zou echt gaan lachen als ze dat over de telefoon zei. Had dan wel gevraagd of ze een koevoet erbij wilde leveren om hem open te maken :P
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste