• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 15:03
Pistolebob schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:15:
[...]

https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily?filter=simonly
€ 14,85 voor 10GB dataverkeer, onbeperkt sms, onbeperkt bellen naar vodafoneklanten en 75 belminuten.
:P
Oh, dat is mooi. Hoe kom ik aan zo'n code?

• Gionimo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 22:25
SpongeRob schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:51:
Ik heb m'n G3 vanmiddag binnen gekregen en heb gelijk 3 lagen plastidip eroverheen gezet en de achterkant is nu net zo stroef als m'n Motorola Defy met rubber coating op de achterkant.
Voor een zilveren lijkt me transparant wel de meest nette optie inderdaad.
Zin om wat meer uitleg te geven en een fotootje?
Ik vraag me trouwens ook af of die originele Jiayu hoesjes wel een stap vooruit zijn. Er staat namelijk dat ze hard plastic zijn, en dat is toch meestal ook wel glad.

[ Voor 16% gewijzigd door Gionimo op 29-11-2012 22:58 ]

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Uitleg is heel simpel, je spuit gewoon de plastidip op de achterkant, je hoeft niks af te plakken of iets dergelijks.
Als je wilt weten hoe plastidip werkt, kun je even op youtube kijken, het is heel erg simpel en doeltreffend spul.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb'm net binnen gekregen en natuurlijk gelijk aan het testen en installeren geslagen. En daarbij vallen me de volgende dingen meteen al op:

* Het gewicht: Ik hou niet van wegwaai telefoons
* De achterkant: Hoewel mensen zeggen dat'ie zo super glad is, ik vind het erg meevallen. Maar misschien heb ik wel extreem klamme handen....
* Android: Hoewel Android 4.0 zit er wel een schilletje overheen waardoor er mee CM10-achtige functies in zitten. Of misschien ook wel niet hoor. Ik heb altijd CyanogenMod gehad op m'n telefoons.
* De triller die erin zit maakt wat rare geluidjes. Alsof er iets los aan zit. Maar dat boeit niet, ding gaat toch uit....

Verder.... Heul fijn! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:24:

* De triller die erin zit maakt wat rare geluidjes. Alsof er iets los aan zit. Maar dat boeit niet, ding gaat toch uit....
Irriteert mij ook inderdaad, ding ziet er retestrak uit maar dat trillen klinkt zo "goedkoop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
Jarrean schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:33:
[...]

Irriteert mij ook inderdaad, ding ziet er retestrak uit maar dat trillen klinkt zo "goedkoop"
Ja, ik vind het klinken alsof je met plastic aan het knisperen bent. Ben er trouwns na 4 dagen al aan gewend en hoor het niet meer.
Ben er trouwens ook achter dat vloeiend afspelen van een HD-aflevering van Downton Abbey wat teveel gevraagd is voor de G3. Heb verschillende apps geprobeerd, maar geen van allen kan het beeld vloeiend weergeven. Het is wel kijkbaar, maar het is duidelijk niet zoals het hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door Gionimo op 30-11-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
SpongeRob schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:49:
Uitleg is heel simpel, je spuit gewoon de plastidip op de achterkant, je hoeft niks af te plakken of iets dergelijks.
Als je wilt weten hoe plastidip werkt, kun je even op youtube kijken, het is heel erg simpel en doeltreffend spul.
Inderdaad op YouTube wat kunnen vinden over Plastidippen:

Lijkt me een goed alternatief voor een hoesje, maar slijt waarschijnlijk dus je zal binnen 4-5 maanden nogmaals moeten sprayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppiek
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-10-2022
-ION- schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:10:
[...]

Heb ik al geprobeerd, factory reset, nieuwe rom geflashed, via andere (kpn) simkaart geprobeerd, mobiele data aan/uit. Pff ik snap het niet als ik mezelf opneem met de geluidsrecorder kan ik het wel normaal afspelen. 8)7 dus die mic. kan dan niet stuk zijn. of bestaat er zoiets als een mic die te zacht opneemt? Hoe vraag ik dan om een refund?
@ -ION-
Hoe is dit afgelopen ? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Gionimo schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:50:
[...]
Inderdaad op YouTube wat kunnen vinden over Plastidippen: [video]

Lijkt me een goed alternatief voor een hoesje, maar slijt waarschijnlijk dus je zal binnen 4-5 maanden nogmaals moeten sprayen.
Ziet er goed uit... ik heb al een extra back cover onderweg dus dit is misschien wel een goed idee voor die cover :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet trouwens wat de 'sleep' instelling inhoudt in de statusbalk die je naar beneden kunt trekken. Staat naast 'screen brightness'. Is dat iets om de processorsnelheid in te stellen??

Edit:

Het is de timeout van het scherm! Hendig! :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
noppiek schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:27:
[...]

@ -ION-
Hoe is dit afgelopen ? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. :?
Nogsteeds hetzelfde, mic doet het wel gewoon in skype, heel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:52

RobertowNL

For your gear!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EFu8U.jpg
Ik zie dubbel :D

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Laatst online: 20:41
mooi wat zit er in die kleine doosjes? en weet iemand een goed leren hoesje, die er om heen kan tegen broekzakstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppiek
  • Laatst online: 14-10-2022
-ION- schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:31:
[...]

Nogsteeds hetzelfde, mic doet het wel gewoon in skype, heel erg vreemd.
ION, krijg je als je hem root extra settings die het mogelijk maken om de ruis/echo onderdrukking aan te passen ? Ik denk namelijk dat het hem daar in zit.

Ik zou hem niet graag terug sturen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Heeft iemand trouwens al een Xperia fast charge technology charger geprobeerd? Of zit dat echt verwerkt in de Xperia telefoon en niet de charger? Zal wel fijn zijn als je met zo'n grote batterij snel kan chargen.

Verder nog compleet randomly wat dingen uninstalled met Titanium en alles schijnt nog te werken. Weet iemand toevallig welke Mediatek dingen weg kunnen?

[ Voor 45% gewijzigd door Xufuja op 30-11-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
noppiek schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:49:
[...]

ION, krijg je als je hem root extra settings die het mogelijk maken om de ruis/echo onderdrukking aan te passen ? Ik denk namelijk dat het hem daar in zit.

Ik zou hem niet graag terug sturen.. :'(
Ik heb hem geroot, maar er komen geen extra settings bij hoor. Dit gebeurt naar mijn weten nooit wanneer je een android root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 22-09 13:26
Aangezien ik mijn G3 nu ook een dagje in huis heb waag ik me even in dit forum. Een aantal vraagjes waar jullie wellicht al antwoord op hebben gevonden:

*Batterij gaat bij mij enorm snel (5%,bij tien minuten idle). Staat (nog) niet veel bijzonders op. Ik las 'ergens' dat je die handig kon kalibreren, weet iemand hoe? Of wellicht een linkje?

*Ik heb een 'update' icoon rechtsboven in naast beide netwerkmeters. Dat is zo'n pakje (playstore) met een pijl eromheen. Als ik bij instellingen--> Over de telefoon00> Systeemupdates (wat ik dacht dat het pakje was) dan krijg ik: "er is een onbekende fout opgetreden. Sluit af en probeer het opnieuw" . Reboot e.d. geeft geen effect.

* In navolging op vorige vraag. Op mn desire HD kon ik via Powerknop en Hometoets printscreens maken. Dat lukt me nu niet. Weet iemand of dat kan?
edit: Its simple, just hold Volume down and power button simultaneously for about 2 seconds

[ Voor 6% gewijzigd door BiggyB op 01-12-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kunt de powerknop en volume - nog proberen... voor een screenshot... De rest weet ik (nog) niet :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
[quote]CLB schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:29:
Je kunt de powerknop en volume - nog proberen... voor een screenshot... De rest weet ik (nog) niet :)
[/quote]
Bedankt voor je snelle reactie! Helaas werkt dat niet bij mij...

edit± Its simple, just hold Volume down and power button simultaneously for about 2 seconds

[ Voor 16% gewijzigd door BiggyB op 01-12-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
BiggyB schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:28:
Aangezien ik mijn G3 nu ook een dagje in huis heb waag ik me even in dit forum. Een aantal vraagjes waar jullie wellicht al antwoord op hebben gevonden:

*Batterij gaat bij mij enorm snel (5%,bij tien minuten idle). Staat (nog) niet veel bijzonders op. Ik las 'ergens' dat je die handig kon kalibreren, weet iemand hoe? Of wellicht een linkje?

*Ik heb een 'update' icoon rechtsboven in naast beide netwerkmeters. Dat is zo'n pakje (playstore) met een pijl eromheen. Als ik bij instellingen--> Over de telefoon00> Systeemupdates (wat ik dacht dat het pakje was) dan krijg ik: "er is een onbekende fout opgetreden. Sluit af en probeer het opnieuw" . Reboot e.d. geeft geen effect.
Batterij kan je kalibreren door de batterij-statistieken die android heeft bijgehouden te 'resetten' door wipen of verwijderen, dit kan op een aantal manieren.

1 Hiervoor heb je CWM recovery nodig.
- Boot in CWM recovery en kies: advanded -> Wipe Battery Stats

2 Hiervoor heb je ROOT nodig.
- Navigeer naar /data/system/ en verwijder het bestand batterystats.bin
Wanneer je android reboot, zal je zien dat het bestand opnieuw is aangemaakt.

3 Hier voor heb je ROOT nodig.
- Download één van de vele apps die je helpt opnieuw te kalibreren, in feite zal die app dan 't batterystats.bin bestand voor je wipen. Dit kan je dus net zo goed handmatig doen.

Die batterystats wipen wanneer je een volle accu hebt. Zelf laat ik dan eerst een paar keer de accu leeglopen totdat de phone zichzelf uitschakelt. Kan makkelijk aan het eind van de dag door met 100% helderheid een film te laten afspelen, 's nachts opladen heb je de volgende ochtend weer een volle accu. Omdat android weer verse statistieken aanmaakt kalibreert het zichzelf in een paar dagen.

Dat jij een update icoon ziet is nieuw voor mij, die heb ik nog nooit gezien.

De foutmelding die jij krijgt bij het handmatig checken op een update kreeg ik ook, blijkbaar werkt dit dus niet. Er zit een update programma op de phone, die zou moeten werken wanneer je handmatig een update van Jiayu op je microSD zet.

Zelf heb ik met CWM recovery de laatste officiële update van uit Jiayo op m'n phone gezet, en met titanium backup de update app van de ROM verwijderd samen met enkele Chinese apps.

Eigenlijk brengt ook die laatste officiële update niets nieuws, hopelijk komt er binnenkort een 4.1 update, maar 4.0.4. bevalt tot nu toe ook prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 01-12-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
@Chris.nl

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik had het Rooten en Custom Rom topic al doorgenomen maar had me er nog niet aan gewaagd om CWM te flashen of de telefoon te rooten. Ik denk dus dat het handig is dat ik me daar eerst wat verder in verdiep, dan kan ik daarna jouw tips toepassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Welkom. Ik bedenk me trouwens net nog een 4e manier waarvoor je geen CWM of ROOT nodig hebt :P
- Wanneer je accu 100% is de phone terugzetten op fabriekinstellingen (factory reset).
Als het goed is wordt dan die batterystats.bin ook gewiped. Maar dan ben je alle andere dingen dus ook foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Om even wat mythes uit te wereld te helpen, het verwijderen van de batterystats.bin calibreert niet je batterij. Het heeft geen effect op de accuduur. Dit is een tijdje geleden al ontkracht door Dianne Hackborn (Developer bij google's android afdeling) https://plus.google.com/u...0261832/posts/FV3LVtdVxPT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
O, nou goed om te weten! 'k Mot natuurlijk geen onzin verkondigen hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
natuurlijk niet, dat is toch alleen maar voor de indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Net de JiaYu G3 van 'Boppos' bekeken en mee gespeeld, moooooi dingetje zeg, heel leuk scherm!
Mooi, helder, redelijk snel ook nog, alleen ik was in de veronderstelling dat hij iets meer 'metalig' zou zijn...

Achterkantje is van plastic, ik dacht van metaal ofzo, maar ach, hoesje erom / plastidippen, ja leuk! :)

Nu nog m'n eigen G3, rooten, instellen, mooi als 'ragtelefoon'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zorgt deze 'camera-fix' ervoor dat die RAW-mode wordt geactiveerd, of is dit weer iets anders?

Camera-fix
(die zorgt voor minder compressie tijdens het opslaan van foto's en dus betere resultaten)
- Bestanden downloaden
- Toestel aansluiten op de PC
- Kopieer het zipbestand naar de root van je microSD kaartje
- Boot de telefoon in CWM recovery (telefoon eerst uit en dan powerbutton & volume+ tegelijk indrukken)
- Kies: "Install zip from sdcard"
- Kies: "Choose zip from sdcard" en navigeer naar het zipbestand
- Bevestig je keuze en de camera-fix wordt toegepast

Of kan die RAW-mode alleen met die Mobile Uncle app worden geregeld?

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 02-12-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
krijg je dan een .raw ofzo bestand, of gewoon een jpg bestand? en moet je toestel geroot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:21:
Zorgt deze 'camera-fix' ervoor dat die RAW-mode wordt geactiveerd, of is dit weer iets anders?

Camera-fix
(die zorgt voor minder compressie tijdens het opslaan van foto's en dus betere resultaten)
- Bestanden downloaden
- Kopieer het zipbestand naar de root van je microSD kaartje
- Boot de telefoon in CWM recovery (telefoon eerst uit en dan powerbutton & volume+ tegelijk indrukken)
- Kies: "Install zip from sdcard"
- Kies: "Choose zip from sdcard" en navigeer naar het zipbestand
- Bevestig je keuze en de camera-fix wordt toegepast

Of kan die RAW-mode alleen met die Mobile Uncle app worden geregeld?
RAW kan alleen via de mobile uncle app helaas. Dit is alleen een fix voor de compressie.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even die compressie fix erop gezet maar ik zie toch niet al te veel verschil. De bestanden die eruit komen zouden toch wel wat groter moeten zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Die camera update hé, waarom probeert het de framework-res.apk te deleten? Lijkt me nergens voor nodig:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
ui_print("");
ui_print("#########################");
ui_print("# chen-1 #");
ui_print("#########################");
show_progress(1.000000, 0);
ui_print("");
set_progress(0.200000);

mount("ext4", "EMMC", "/dev/block/mmcblk0p8", "/system");
delete_recursive("/data/dalvik-cache");

set_progress(0.400000);

ui_print("");
ui_print("Flashing ...");
ui_print("");

delete("/system/app/framework-res.apk");
package_extract_dir("system", "/system");
set_progress(0.500000);

ui_print("Fix permissions ...");
set_progress(0.600000);
set_perm_recursive(0, 0, 0755, 0644, "/system/app");
set_perm_recursive(0, 0, 0755, 0644, "/system/fonts");
set_perm_recursive(0, 0, 0755, 0644, "/system/framework");
set_perm_recursive(0, 0, 0755, 0644, "/system/media");
set_progress(0.700000);

ui_print("");
ui_print("Umount Partitions ...");
unmount("/system");
set_progress(1.000000);

ui_print("");
ui_print("Done! Enjoy!");

En waarom messed het met de build.prop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#!/sbin/sh
busybox echo "" >> /system/build.prop
busybox echo "windowsmgr.max_events_per_sec=60" >> /system/build.prop
busybox echo "debug.performance.tuning=1" >> /system/build.prop
busybox echo "video.accelerate.hw=1" >> /system/build.prop
busybox echo "debug.sf.hw=1" >> /system/build.prop
busybox echo "dalvik.vm.execution-mode=int:jit" >> /system/build.prop
busybox echo "ro.service.swiqi.supported=true" >> /system/build.prop
busybox echo "persist.service.swiqi.enable=1" >> /system/build.prop

//edit
busybox echo "ro.service.swiqi.supported=true" >> /system/build.prop
busybox echo "persist.service.swiqi.enable=1" >> /system/build.prop

Schijnt met Sony's Bravia Engine te maken te hebben dus ik vermoed dat die zip gewoon een Bravia Engine port is ofzo.

//edit Als dat zo is betekent het dus dat de foto's zelf niet beter worden maar alleen beter lijken op je scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Xufuja op 02-12-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HDR jpeg voor de fix vs HDR jpeg na de fix. En een normale jpeg voor fix vs een normale jpeg na fix

Zag dat de G3-camera de hdr functie had, nou die wou ik wel meenemen in de test. :P Maar los van een minieme toename qua bestandsgrootte (2,10MB vs 2,40MB) zie ik nou evenmin een verbetering t.o.v. toen ik de G2-camera-update-zip er door heen jaste. Kortom: denk dat ik die rollback-zip maar ga toepassen. Want de camera output wordt er niet mooier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Hm, mijn front camera doet het niet. Nouja, doet het wel maar het beeld is zo donker dat het gewoon zwart is en je moet het echt recht in een lamp houden om wat te zien. Enige camera related iets dat ik heb gedaan is de G2 update flashen, iemand zelfde probleem of is mijn front camera defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Creqaw schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:25:
iemand zelfde probleem of is mijn front camera defect?
Dat eerste kan ik beamen. Maarja.. leuk zo'n front camera, ik doe er niks mee. Dus het had er voor mij net zo goed niet op hoeven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Beamen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tweakers en alles meteen op zijn Engels lezen _O- Beamen, je weet wel: +1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Joosie200 schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:36:
[...]

Tweakers en alles meteen op zijn Engels lezen _O- Beamen, je weet wel: +1 :+
Ah, nu voel ik me dom. Wist niet eens dat het woord bestond in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Creqaw schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:14:
//edit Als dat zo is betekent het dus dat de foto's zelf
niet beter worden maar alleen beter lijken op je scherm.
Oftewel het is gewoon nonsens?
Joosie200 schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:23:
Kortom: denk dat ik die rollback-zip maar ga toepassen.
En waar vinden we die? Kan die ook in de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Als je een nadroid backup gedaan hebt na het rooten maar voor de g2-update en camera-fix, dan zou ik toch via CWM de boel weer kunnen terugdraaien door die backup te pakken als uitgangspunt? Heb na deze twee zips weinig fiducie dat die G3-rollback wel gaat doen wat ie belooft te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:43:

Het is echt zolang je de foto's alleen maar bekijkt op je telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nou, dan heb ik ook weer wat opgestoken. Die fix stelt dus niet echt wat voor, vond het al zo apart dat die niet gewoon in een firmware update zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:43:
[...]
[...]
En waar vinden we die? Kan die ook in de TS!
:Y en ik heb mijn eigen zips maar even online geslingerd zoals ik ze uit het Jiayu G3 topic op Fok haalde..

G2 camera update die weinig deed. En de G3 camera update die dus ook weinig deed in mijn ogen. Ten slotte de G3 camera roll back die de boel weer zoals de G3 camera out of the box is zou moeten herstellen.

[ Voor 30% gewijzigd door Joosie200 op 02-12-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dank!

Okee slaat dus nergens op :s En die Mobile Uncle? Dat is een aparte camera-applicatie dus?
Of laat die de standaard camera foto's maken in het .raw formaat? Volgens mij dus een aparte app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Aparte app waar je via de Engineer mode 'pure raw' kan selecteren > capture mode en dan slaat ie raw foto's op. Punt is: Photoshop kan het niet handelen met adobe camera raw. Krijg je mooi 50 tinten grijs in beeld :P Dus leuke vondst, maar je hebt er niks, noppes, nada aan. En zoals gezegd: camera g2 update > gevolgd door camera g3 update helpt ook geen klap. Dus ik start CWM maar op, tijd om de nadroidbackup aan te spreken!

[ Voor 23% gewijzigd door Joosie200 op 02-12-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Het komt er dus op neer dat we moeten wachten op een firmware update (als die ooit komt) voor een improved camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Yes, dat zal dan wel! Achja crappy camera is het en zal het wel blijven, zie liever 'n 720P video fix ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Lang leve CWM en nadroid backup, frontcamera doet het weer (mocht die ooit van pas komen :P) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Joosie200 schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:04:
Lang leve CWM en nadroid backup, frontcamera doet het weer (mocht die ooit van pas komen :P) :)
Dus dat kwam echt door de G2 zip dat de front camera kapot was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ja of die g3 update.. Een van de twee was iig de boosdoener. Hoe het ook zij.. ik neem voor nu maar ICS voor lief al was ik met mijn Blade al CM10 en dus JB gewend. Maar zolang er geen CM10 of aanverwanten verschijnt als custom rom voor de G3 kunnen alle andere zips me wat. Ik blijf niet bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMHZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Heb net mijn Jiayu G3 besteld via Mixeshop. Nou maar hopen dat hij snel aankomt! Heeft iemand van jullie overigens games als: NFS en Fifa op de JiaYu geprobeerd op 720p? Trekt de GPU die games een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Dat gorrilla glas is echt top, zit nu een week in mijn broekzak met sleutels en geen krasje te bekennen. Helaas krast het aluminium gedeelte wel redelijk snel. Dat zit al aardig onder.
Ik stoor me er niet aan, maar kan me voorstellen dat sommigen daar wel een hoesje voor zouden willen hebben.
Heb net mijn Jiayu G3 besteld via Mixeshop. Nou maar hopen dat hij snel aankomt! Heeft iemand van jullie overigens games als: NFS en Fifa op de JiaYu geprobeerd op 720p? Trekt de GPU die games een beetje?
Die spellen heb ik nog niet geprobeerd maar GTA3 al wel, deze draait prima.

[ Voor 33% gewijzigd door Jarrean op 03-12-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Ik heb opgemerkt dat de contacten van SIM2 niet goed zijn! Ik heb vanaf een oude Nokia de contacten geexporteerd naar SIM2, deze in mn G3 gestopt en alles leek aanwezig.
Totdat ik vanochtend werd gebeld op SIM2 door de ene naam terwijl het geheel iemand anders was! Na uit gesloten te hebben dat er met een ander nummer gebeld werd ben ik de namen met de nummers op SIM2 gaan vergelijken en wat blijkt: Die zijn totaal geshuffeld! Geen logische volgorde oid, gewoon alles door elkaar.

Iemand dit ook al ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Joosie200 schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:07:
Ja of die g3 update.. Een van de twee was iig de boosdoener. Hoe het ook zij.. ik neem voor nu maar ICS voor lief al was ik met mijn Blade al CM10 en dus JB gewend. Maar zolang er geen CM10 of aanverwanten verschijnt als custom rom voor de G3 kunnen alle andere zips me wat. Ik blijf niet bezig ;)
Ik heb even de G2 update reversed en toen deed de front camera het weer dus dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Boppos had het erover 'dat zijn G3 werd geleverd met de laatste software van 15 november'

But where can I check that out :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
CLB schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:59:
Boppos had het erover 'dat zijn G3 werd geleverd met de laatste software van 15 november'

But where can I check that out :p
Settings -> About phone -> scroll down voor build date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ahh het ging om de build date, dank! Ook 15 hier! Laatste vraag, capacitieve buttons en trillen, lukt dat?

HTC One X+ vs JiaYu G3

HTC One X+ vs JiaYu G3

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 03-12-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
Die van mij ligt aan het infuus en deze keer ga ik hem er niet vantevoren afhalen, been there, done that 2x. 3 uur duurde het opladen toch? Het is niet echt uit de quick start guide te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
CLB schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:24:
Ahh het ging om de build date, dank! Ook 15 hier! Laatste vraag, capacitieve buttons en trillen, lukt dat?

[afbeelding]

[afbeelding]
Je moet dat instellen per Audioprofiel. Onderste optie: trillen bij aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
BiggyB schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:51:
Je moet dat instellen per Audioprofiel. Onderste optie: trillen bij aanraken.
Dank! Klaar dan voor even :) Heb twee apps uninstalled, waarbij dat kon.
En wat dingetjes getest, maar nu verder opladen, vanmiddag denk rooten en de hele shit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
CLB schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:53:
[...]

Dank! Klaar dan voor even :) Heb twee apps uninstalled, waarbij dat kon.
En wat dingetjes getest, maar nu verder opladen, vanmiddag denk rooten en de hele shit :)
Ik ben benieuwd hoe en wat je gebruikt voor het rooten. Ik heb het topic bekeken maar met mijn beperkte kennis van zaken vind ik het nog wat tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
In de TS van het roottopic heb ik een how-to geplaatst, die ik dus ga gebruiken

Rooten van je JiaYu G3:
- Bestanden downloaden
- Bestanden uitpakken
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar
- Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien
- Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar

Dus dat stelt echt niks voor :) Maar dat is hier offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:18
Heb mij ook een G3 besteld verleden week vrijdag. Vandaag mailtje gehad van Linda met trackingnummer van DHL. Woensdag/Donderdag verwacht ik hem ongeveer te hebben. G3 dient wel verstuurd te worden naar Belgie, hopelijk ga ik niet langs de Douane... Anders laat ik hier wel even een berichtje wat mij dat dan koste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
CLB schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:58:
In de TS van het roottopic heb ik een how-to geplaatst, die ik dus ga gebruiken

Rooten van je JiaYu G3:
- Bestanden downloaden
- Bestanden uitpakken
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar
- Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien
- Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar

Dus dat stelt echt niks voor :) Maar dat is hier offtopic ;)
Daar wilde ik aan beginnen, want: makkelijk. Maar toen zag ik zaken dat er eerst een recovery geflashed moest worden enz. Dat zag ik weer minder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En waar zie je dat dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Je kan ook gewoon de 15 November update erop zetten, dan is die pre-rooted. Tenminste, ik had factory reset/wipe data en SD card 3x gedaan en de Superuser app stond er nog steeds op.

//edit CWM flashen is trouwens niet moeilijk zolang je de preloader driver maar hebt geïnstaleerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Xufuja op 03-12-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in de Camera settings kijk zie ik daar allemaal heel fijne opties:

Exposure
Self timer
Sharpness (deze staat bij mij op low)
Hue
Saturation
Brightness
Contrast
Pictures size
ISO
AE meter
Anti-Flicker

Het meeste doet het gewoon helemaal niet. Terwijl die instellingen dan weer wel terug te vinden zijn in de MobileUncle Tools. De meesten dan toch tenminste.

Zou het flashen van een andere camera tool misschien helpen om zaken te fixen. Ik heb namelijk een keer in een opwelling Camera ZoomFX gekocht en daar kun je wat meer zaken instelling. Nog niet getest of het verschilt van elkaar trouwens. Tevens kun je met die tool ook alle 'instellingen' van de telefoon wbt camera naar de ontwikkelaar sturen en bij mij is dat de volgende output:

Device Model = JY-G3
Device Code = H958
Build = 15
Screen Resolution = 1280x720

zoom=0;hue=middle;max-num-detected-faces-hw=15;af-draw=0;video-stabilization=false;zoom-supported=true;cap-mode=normal;aflamp-mode-values=off,on,auto;pano-idx=0;contrast=middle;whitebalance=auto;video-stabilization-values=false,true;scene-mode=auto;jpeg-quality=85;exposure-meter=center;preview-format-values=yuv420sp,yuv420p,yuv420i-yyuvyy-3plane;rotation=0;jpeg-thumbnail-quality=85;burst-num=1;preview-format=yuv420sp;exposure-values=0,1,2,3,-1,-2,-3;preview-size=640x480;focal-length=3.5;iso-speed=auto;cap-mode-values=normal,burstshot,smileshot,bestshot,evbracketshot,mav,hdr,autorama,asd,pano_3d,single_3d,face_beauty;flash-mode-values=auto,on,off,torch;ae-mode-values=1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22;preview-frame-rate-values=15,24,30;iso-speed-eng=0;hue-values=low,middle,high;max-num-metering-areas=1;aflamp-mode=off;preview-frame-rate=30;focus-mode-values=auto,continuous-picture,continuous-video,macro,infinity,manual,fullscan;jpeg-thumbnail-width=160;scene-mode-values=auto,portrait,landscape,night,night-portrait,theatre,beach,snow,sunset,steadyphoto,fireworks,sports,party,candlelight;preview-fps-range-values=(5000,30000);jpeg-thumbnail-size-values=0x0,160x120,320x240;contrast-values=low,middle,high;zoom-ratios=100,114,132,151,174,200,229,263,303,348,400;preview-size-values=176x144,320x240,352x288,480x320,480x368,640x480,720x480,800x480,864x480,1280x720;zsd-supported=true;exposure=0;exposure-meter-values=center,spot,average;picture-size-values=320x240,640x480,1024x768,1280x960,1600x1200,2048x1536,2560x1920,3264x2448;edge-values=low,middle,high;preview-fps-range=5000,30000;isp-mode=0;min-exposure-compensation=-3;focus-meter=spot;antibanding=auto;max-num-focus-areas=5;vertical-view-angle=360;pano-dir=right;ae-mode=1;horizontal-view-angle=360;prv-int-fmt=yuv420i-yyuvyy-3plane;brightness=middle;video-stabilization-supported=true;jpeg-thumbnail-height=120;cam-mode=0;smooth-zoom-supported=false;capfname=/sdcard/DCIM/cap00;saturation-values=low,middle,high;af-y=0;zsd-mode=on;af-x=0;focus-mode=continuous-picture;afeng-mode=0;tv-delay=240;rawfname=/sdcard/DCIM/raw00.raw;auto-whitebalance-lock-supported=true;edge=middle;max-num-detected-faces-sw=0;picture-format-values=jpeg;iso-speed-values=auto,100,200,400,800,1600;max-exposure-compensation=3;exposure-compensation=0;exposure-compensation-step=1.0;brightness-values=low,middle,high;focus-meter-values=spot,multi;flash-mode=off;effect-values=none,mono,sepia,negative,aqua,blackboard,whiteboard;picture-size=2560x1920;max-zoom=10;effect=none;afeng-pos=0;saturation=middle;whitebalance-values=auto,daylight,cloudy-daylight,shade,twilight,fluorescent,warm-fluorescent,incandescent;picture-format=jpeg;focus-distances=0.95,1.9,Infinity;rawsave-mode=0;zsd-mode-values=off,on;auto-exposure-lock-supported=true;antibanding-values=60hz,50hz,auto,off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
In meerdere van de -tig handleidingen/video's komt dat ter sprake. Je comment, en die van @Creqaw, doen mij goed. Ga m binnenkort dus even rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hailfall
  • Laatst online: 21-04-2015
Ik heb mijn G3 net ook binnen van Mixeshop en ik zie in mijn Call History dat er 01-09 een call is gemaakt naar een chinees nummer.. wtf` :/

Ach ja hij doet het verder gewoon goed enzo maar wel heel apart dat te zien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flbderks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:03
Hailfall schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:33:
Ik heb mijn G3 net ook binnen van Mixeshop en ik zie in mijn Call History dat er 01-09 een call is gemaakt naar een chinees nummer.. wtf` :/

Ach ja hij doet het verder gewoon goed enzo maar wel heel apart dat te zien haha
Wellicht testcall, stond hij ook al op engels? accu er al in. allemaal tekenen van testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hailfall
Ja dat is inderdaad mogelijk. Hij stond idd al op Engels met accu er al in, testcall was dan wel erg lang geleden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flbderks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:03
Hailfall schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:42:
Ja dat is inderdaad mogelijk. Hij stond idd al op Engels met accu er al in, testcall was dan wel erg lang geleden haha.
Klopt, maar ik verwacht dat de datum en tijd niet goed stond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB

Ik had hetzelfde. Ik ging er ook vanuit dat dit was om te testen en om de telfoon naar het engels te zetten.
Accu was ook opgeladen tot 58%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
BiggyB schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:47:
[...]

Ik had hetzelfde. Ik ging er ook vanuit dat dit was om te testen en om de telfoon naar het engels te zetten.
Accu was ook opgeladen tot 58%
61% hier en dat is ook zo in hun screenshots. Zal wel stock battery charge zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
BiggyB schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:37:
Ik heb opgemerkt dat de contacten van SIM2 niet goed zijn! Ik heb vanaf een oude Nokia de contacten geexporteerd naar SIM2, deze in mn G3 gestopt en alles leek aanwezig.
Totdat ik vanochtend werd gebeld op SIM2 door de ene naam terwijl het geheel iemand anders was! Na uit gesloten te hebben dat er met een ander nummer gebeld werd ben ik de namen met de nummers op SIM2 gaan vergelijken en wat blijkt: Die zijn totaal geshuffeld! Geen logische volgorde oid, gewoon alles door elkaar.

Iemand dit ook al ervaren?
Ik heb vandaag zitten kloten hiermee. Nogmaals alle contacten naar de SIM gekopieerd op mn oude telefoon, nogmaals goed gezet op de nieuwe, 1 contact per keer geprobeerd, nieuwe contacten aangemaakt...

En nu doet ie het ineens. Vraag me niet wat het precies heeft veroorzaakt maar ik ben iig blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Is het iemand gelukt om een Google Talk apk te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Creqaw schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:48:
[...]

61% hier en dat is ook zo in hun screenshots. Zal wel stock battery charge zijn.
Bij mij was het 56% dat is ook beter dan 100% opgeladen. 40%zou nog beter zijn, zie ook de Li-Ion wiki

Verder nog iets geks: Als ik mijn scherm uit zet blijft alles zichtbaar.
Even anders gezegt: de backlight staat uit, het touchscreen werkt niet maar de kristallen lijken actief te blijven. Op mijn home screen staat een klok daaraan kan ik zien dat de tijd ook gewoon verspringt. En na 10 min ongeveer gaat het scherm echt uit.
Ben ik zo dom geweest om een instelling over het hoofd te zien of hebben jullie dit ook? Het is heel moeilijk te zien maar ik zal er eens een keer foto van proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Bij mij staat het scherm echt uit... denk ik. Ik kan uiteraard heel blind zijn en het gewoon niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hailfall
boppos schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:18:
[...]

Bij mij was het 56% dat is ook beter dan 100% opgeladen. 40%zou nog beter zijn, zie ook de Li-Ion wiki
Die van mij zat op 40% toen ik hem kreeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:46

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Dito, misschien zijn onze toestellen door dezelfde Chinees vastgehouden die niet wist hoe je bij de factory reset komt.

Gezien mijn vorige telefoon al wat jaartjes oud was en net geen twee centimeter dik is, was ik juist erg verrast hoe dun de G3 is :9, hoe goed de geluidskwaliteit van gesprekken is en hoe fijn een capacitief scherm is vergeleken met resistief.

Het enige 'mankement' dat mij is opgevallen is dat mijn frontcamera niet goed naar voren is gericht. Wanneer ik de telefoon recht voor me houd, dan is mijn hoofd zichtbaar tegen de linkerkant van het scherm. Een paar graden draaien lost dat natuurlijk wel op.[/care]

Eén ding is me nog niet duidelijk met het kiezen tussen de SIM-kaartjes. In de berichten- en contactpersoon-applicatie kun je linksboven de gewenste SIM-kaart kiezen, maar in de telefoonapplicatie niet. Hier wordt de standaard-SIM gekozen of wordt het expliciet gevraagd zodra je belt.
Ik zou het graag hebben dat de standaard-SIM wordt gebruikt tenzij ik anders aangeef...

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Kun je dat niet in het Sim-beheer geval aangeven? Daar kun je iig je sim-kaart nummer ingeven wat gebruik moet worden wanneer. En dat kan je (onderaan) volgens mij nog op contact doen ook. Misschien dat Tasker je zelfs nog kan helpen :)

Mijn eerste indrukken na +- 6 uur. Oploaden duurt lang (500 mA lader..., heb zelf gelukkig nog een 2A lader) Scherm is mooi, verder is het voor mij nog een gewone telefoon. Ik gebruik de volume toetsen om mijn scherm aan te krijgen, dat is echt veel fijner dan helemaal dat knopje bovenop. Verder voelt hij goed aan, ik ga alleen denk ik wel nog een case kopen, want als het regent dan denk ik dat hij het niet overleeft in mijn broekzak. (die case zal natuurlijk niet reteveel helpen, maar met al die kieren die de G3 heeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nextron schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:06:
Gezien mijn vorige telefoon al wat jaartjes oud was en net geen twee centimeter dik is, was ik juist erg verrast hoe dun de G3 is :9, hoe goed de geluidskwaliteit van gesprekken is en hoe fijn een capacitief scherm is vergeleken met resistief.
Nou, hier na anderhalve week ook flink positieve ervaring met dit ding. Scherm is erg mooi, geluidskwaliteit van gesprekken is prima en de accu haalt het eind van de dag op zijn sloffen.

Daarnaast valt het me op dat ik nog nooit zo'n goede ontvangst heb gehad als met deze telefoon.
Hiervoor een Samsung en HTC gehad, met de Jiayu heb ik binnenshuis ineens 3G ontvangst waar ik dit eerder niet had, daarnaast heb ik in de trein veel beter 3G ontvangst.

Weet iemand of ze in China andere normen hebben voor toegestane straling & vermogen? Omdat ik nu zo'n super ontvangst heb zou het me niets verbazen als dit toestel aan andere eisen voldoet.
'k Zie ook nergens een CE-keurmerk.
boppos schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:18:
Verder nog iets geks: Als ik mijn scherm uit zet blijft alles zichtbaar.
Even anders gezegt: de backlight staat uit, het touchscreen werkt niet maar de kristallen lijken actief te blijven. Op mijn home screen staat een klok daaraan kan ik zien dat de tijd ook gewoon verspringt. En na 10 min ongeveer gaat het scherm echt uit.
Ben ik zo dom geweest om een instelling over het hoofd te zien of hebben jullie dit ook? Het is heel moeilijk te zien maar ik zal er eens een keer foto van proberen te maken.
Je hebt volgens mij een instelling over het hoofd gezien.
Beveiliging -> Automatisch vergrendelen ik denk dat je die op 10 minuten hebt staan.
Als ik dit zelf zo instel blijven mijn kristallen ook actief...
Beveilinging -> Aan/uit-knop vergrendelt direct heb je toevallig ook niet aangevinkt?

[ Voor 38% gewijzigd door Chris.nl op 03-12-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Chris.nl schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:37:
[...]

Je hebt volgens mij een instelling over het hoofd gezien.
Beveiliging -> Automatisch vergrendelen ik denk dat je die op 10 minuten hebt staan.
Als ik dit zelf zo instel blijven mijn kristallen ook actief...
Beveilinging -> Aan/uit-knop vergrendelt direct heb je toevallig ook niet aangevinkt?
Je hebt gelijk dat heb ik niet. Ik heb namelijk exchange email en agenda van me werk en dan is een pincode verplicht. Even zoeken naar de gehackte mail.apk en exchange.apk dan maar.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Chris.nl schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:37:
Nou, hier na anderhalve week ook flink positieve ervaring met dit ding. Scherm is erg mooi, geluidskwaliteit van gesprekken is prima en de accu haalt het eind van de dag op zijn sloffen.
Op mijn vorige telefoon kon ik de lettergrootte niet te klein zetten omdat er anders te weinig pixels waren om letters te identificeren. Bij de G3 zijn mijn ogen de limitatie. Ik heb een webpagina uitgezoomd tot de tekstregel zo dik was als een dunne pennenstreep en dus niet meer leesbaar. Vervolgens een loep erbij en de tekst is te lezen _/-\o_.

Vervolgens een 720p x264 mkv op de geheugenkaart gezet en geprobeerd af te spelen. De standaard player stottert en geeft geen geluid (ac3). Vervolgens DicePlayer geprobeerd, vanwege de SMB-ondersteuning, maar die liep vast op de hardwaredecoder en stottert met de softwaredecoder.
MX Player werkt ook niet lekker met de hardwaredecoder, maar loopt perfect met de softwaredecoder oOo, vanwege de multicore-decoding. Deze vind ik ook prettiger werken alleen kan deze niet op netwerkshares komen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Als je een een video af wilt spelen met MX Player vergeet dan niet de HW+ Decoder aan te zetten. Dit werkt namelijk super op de G3, biedt ondersteuning voor meerdere soorten codecs en verbeterd te prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
MX player met S/W loopt inderdaad toch goed op x264 mkv 720p, vreemd dat ik dat over het hoofd heb gezien. Het beeld wordt er wel wat donkerder door. H/W+ geeft Geluid maar geen beeld. H/W lopt maar is niet vloeiend genoeg.

Accu opladen duurt 4 uur is mijn ervaring. Tot nu toe lukt het me niet langer dan anderhalve dag met een lading te doen. Standby met WiFi aan lijkt al veel energie op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Gionimo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:29:
MX player met S/W loopt inderdaad toch goed op x264 mkv 720p, vreemd dat ik dat over het hoofd heb gezien. Het beeld wordt er wel wat donkerder door. H/W+ geeft Geluid maar geen beeld. H/W lopt maar is niet vloeiend genoeg.

Accu opladen duurt 4 uur is mijn ervaring. Tot nu toe lukt het me niet langer dan anderhalve dag met een lading te doen. Standby met WiFi aan lijkt al veel energie op te maken.
Mij is het nog minder lang gelukt. Meestal net een dag. Ik las op fok net wel over een update van 29nov die iets doet aan accu gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Voor wie een extreem simpel dock wil:

Pak het doosje van je G3, pak het witte schuimrubberen gedeelte waar je telefoon in lag, knip vanaf het gat recht naar beneden, stop hier de usb kabel doorheen, zet het witte schuimrubberen gedeelde rechtop in het kleine vak van het plastic doosje (en eventueel nog iets er voor leggen zodat hij wat meer omhoog staat), zet je telefoon er in. Je telefoon ligt lekker in dat schuimrubberen gedeelte en laadt op! :)

Ik kan er helaas zelf geen foto van maken, maar ik vind het leuk gelukt :P Misschien dat ik nog wel iets achter dat schuimrubberen gedeelte maak... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

-ION- schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:23:
Als je een een video af wilt spelen met MX Player vergeet dan niet de HW+ Decoder aan te zetten. Dit werkt namelijk super op de G3, biedt ondersteuning voor meerdere soorten codecs en verbeterd te prestaties.
Gionimo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:29:
H/W+ geeft Geluid maar geen beeld. H/W lopt maar is niet vloeiend genoeg.
Vreemd dat dit verschilt. Bij mij geeft H/W+ alleen een stilstaand beeld zonder geluid, terwijl dat ROM-onafhankelijk zou moeten zijn.
Jammer, H/W(+) is natuurlijk wat accuvriendelijker.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Laatst online: 29-09 13:00
Zo gauw ik een launcher app op mijn G3 zet wordt hij zo traag als dikke stront, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

chiIIed schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:11:
Zo gauw ik een launcher app op mijn G3 zet wordt hij zo traag als dikke stront, meer mensen hier last van?
Met SSlauncher heel af en toe (vooral na een boot veel trager). Overigens de laatste week niks meer van gemerkt (na een update van de widgets/launcher).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Had ik ook, zelfs stock launcher lagged hard. Ik heb Trebuchet (CM launcher) erop gezet en het is smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Same here. t lijkt alsof ie niet door de GPU word gerenderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Laatst online: 29-09 13:00
Ik heb nu novalauncher geinstalleerd, werkt tot zo ver lekker smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hailfall
boppos schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:49:
[...]

Mij is het nog minder lang gelukt. Meestal net een dag. Ik las op fok net wel over een update van 29nov die iets doet aan accu gebruik...
Is het zeker dat die update iets aan het accu gebruik doet?

Ik vind het apart dat ik nu (al) op 85% zit vanaf vanochtend 6:30, wel met alleen 3G aan en het bekijken van forums/facebook. Beeldscherm had ik zelf al donker gezet om batterij te sparen.

Ben benieuwd hoe hij verder de dag doorkomt, maar ben in iig wel tevreden er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
Hailfall schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:57:
[...]

Is het zeker dat die update iets aan het accu gebruik doet?

Ik vind het apart dat ik nu (al) op 85% zit vanaf vanochtend 6:30, wel met alleen 3G aan en het bekijken van forums/facebook. Beeldscherm had ik zelf al donker gezet om batterij te sparen.

Ben benieuwd hoe hij verder de dag doorkomt, maar ben in iig wel tevreden er mee.
Is dat met of zonder die nieuwe firmware? Het is bekend dat met de "oude" firmware de G3 de eerste procenten heel snel gaan, later wordt dat wel ergens gecompenseerd. Mijne bleef gisteren erg lang op 40% staan.

Ik zal later nog wel even een reviewtje schrijven, heb hem nu 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hailfall
Ik heb nog niks geupdate of geroot dus nog de oude firmware ;)
Misschien dat ik maar moet updaten.. ik kijk nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 10:18
-ION- schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:10:
[...]

Same here. t lijkt alsof ie niet door de GPU word gerenderd.
Ga eens naar "about phone" en druk een paar keer snel op "android version". Nu kom je in de uitgebreide Developer options en vink dan "Force GPU rendering" aan.

Daar werd mijn telefoon een stuk soepeler van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:07

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Op de mijne hebben ze zelfs een spelletje gespeeld :P Ik installeer Ruzzle Free en wil me aanmelden krijg ik de melding dat ik eerder aangemeld zou zijn met een naam bestaande uit Chineze tekens. LOL.
Maar ja. Foontje doet wat het moet doen en zaten geen gebruikssporen op. :D

https://untappd.com/user/OzzBier

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.