Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:03
APN instellingen? Waar doe ik dat? Heb Vodafone idd

Edit: maakt het nog uit dat mijn SIM een paar jaar oud is? Moet ik een nieuwe aanvragen? Heb vandaag een nieuw abonnement afgesloten.

[ Voor 57% gewijzigd door goldstriker op 19-11-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:20
De sim in de meest rechtse (W) stoppen, en je toestel aan zetten, ik zelf heb telfort, en bij mij gaf hij ook geen teken van 3g doet hij trouwens nog niet maar mijn 3g werkt wel, haalde automatisch de instellingen op bij telfort en gaf ook gelijk het R etje boven mijn netwerk sterkte dus Roaming, anders werkte het niet
kijk ook even of bij instellingen, sim-beheer, je gegevens verbinding aanstaat, en bij gegevensgebruik bij meer de Voorkeur GPRS-overdracht uitstaat.

hebben meer mensen last van software probleempjes net als ik heb dus geen 3g teken.
hoop dat er snel 4.1 beschikbaar komt.

Root was ook simpel

verder wel een leuk speel toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:47
goldstriker schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:44:
APN instellingen? Waar doe ik dat? Heb Vodafone idd

Edit: maakt het nog uit dat mijn SIM een paar jaar oud is? Moet ik een nieuwe aanvragen? Heb vandaag een nieuw abonnement afgesloten.
Ja je zult waarschijnlijk een nieuwe APN moeten maken daar is een handleiding voor op de Vodafone site ik heb de HTC genomen is ook Android,

http://www.vodafone.nl/kl...ten/Toestelhandleidingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:47
Iemand er in geslaagd om die UC browser te verwijderen ? Het is in het Chinees en daar kan ik niet veel mee. Heb al wat gegoogled maar op deze telefoon nog niet kunnen vinden hoe te verwijderen.

Iemand een suggestie ?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Probleem opgelost, gewoon de stock browser verwijderen want het was daar een bookmark van. Punt is dat ik nergens binnen de browser zelf de bookmark tevoorschijn kon toveren. Afijn.. stock browser eruit, chrome erin naast opera mini = ejiayu uit appdrawer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 20-11-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Noppesnada schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:11:
Iemand er in geslaagd om die UC browser te verwijderen ? Het is in het Chinees en daar kan ik niet veel mee. Heb al wat gegoogled maar op deze telefoon nog niet kunnen vinden hoe te verwijderen.

Iemand een suggestie ?

John
Ik lees net ergens dat je dat doet met Titanium Backup. Kan nu alleen niet meer vinden waar ik dat las!
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's

daar dus.
Ook wel fijn om het bestaan ervan even hier te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Fijn is dat heh, zo'n Topicstart met info of even geduld opbrengen:
CLB schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:39:
Normaal moet alle zooi over rooten, custom roms en tweaks in een eigen topic...

Ik zal is een modje lief aankijken om te kijken of hij wat kan verplaatsen naar 'n nieuw topic...
Zodat het hier alleen over ervaringen gaat, want de laatste tig pagina's is daar weing over te lezen :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21

Diablo_GT

nbx

Noppesnada schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:11:

Iemand een suggestie ?

John
Ik heb de applicatie direct uit /system/app/ verwijderd middels ES File explorer. Het heette iets met com.UCxxx.apk. Je hebt wel root nodig.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-09 13:58
Ik ben benieuwd of iemand kan nagaan of de volgende toepassing mogelijk is met de JiaYu G2:

1) 720p/1080p MKV film afspelen
2) vanaf een USB OTG aangesloten harddisk/pendrive
3) output naar een TV over een MHL naar HDMI verbinding
4) terwijl de telefoon opgeladen wordt.

Temeer omdat ik weinig kan vinden over accessoires (USB OTG, MHL support) en praktische toepassingen (met als ideaal voorbeeld 1080p MKV x264 playback over WIFI), hoop ik dat iemand hier iets over kan vertellen. :)

Voor de Galaxy S3 is Samsung afgeweken van de standaard MHL, om de combinatie met USB OTG mogelijk te maken. Is er voor de JiaYu G3 een soortgelijke mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Zouden er voor de Jiayu ook bv. Aluminium backcovers los te koop zijn? Ben wel van plan om deze Jiayu G3 ooit nog es aan te schaffen, weet niet of het in de toekomst nog gaat lukken voor zo'n €135,- maar ik blijf het een mooi toestel vinden. Heb vandaag een zwarte leren hoes ontvangen voor de Jiayu, aangezien ik zelf geen Jiayu heb wil ik em wegdoen, want daar heb ik op 't moment dus helemaal niks aan.

Op internet vond ik dit: http://www.aliexpress.com...U-G3-JY-G3/682197136.html , dus de backcovers zijn wel los te bestellen. Kan je mooie combinaties mee maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/jiayu-g3-oreo-colour-option.jpg
Bovenstaande lijkt me wel mooi.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:41
lijkt op ice cream sandwich :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 19:52

RobertowNL

For your gear!

Pure liefde toen ik die zag :P (Was één van de eerste design tekeningen).
GS88 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:29:
Zouden er voor de Jiayu ook bv. Aluminium backcovers los te koop zijn? Ben wel van plan om deze Jiayu G3 ooit nog es aan te schaffen, weet niet of het in de toekomst nog gaat lukken voor zo'n €135,- maar ik blijf het een mooi toestel vinden. Heb vandaag een zwarte leren hoes ontvangen voor de Jiayu, aangezien ik zelf geen Jiayu heb wil ik em wegdoen, want daar heb ik op 't moment dus helemaal niks aan.

Op internet vond ik dit: http://www.aliexpress.com...U-G3-JY-G3/682197136.html , dus de backcovers zijn wel los te bestellen. Kan je mooie combinaties mee maken.

[afbeelding]
Ook de back cover waar je over spreekt heb ik op een foto gezien. Helaas nooit uitgekomen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:43

[afbeelding]
De achterkant is niet van Aluminium btw als je de telefoon koop. Dit is gewoon zeer buigzaam plastic. Maar mochten er wel losse aluminium back covers in de omloop zijn dan ben ik wel geinterreseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES

[afbeelding]
Ik heb het idee dat als je alleen een 'witte' achterkant besteld, het helemaal niet mooi is op een zwart toestel.
Die 'ice cream' kan je er dus niet mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Btw ik heb de RadioNL app. Niet alle zenders werken, weet niet of dit nu aan de app of de telefoon ligt.
Enige zender die het echt goed doet is 538.

Ik heb los de SlamFM geprobeerd en deze blijft zelfs hangen bij ophalen lijst zenders. Beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

aart44 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:10:
[...]

Ja je zult waarschijnlijk een nieuwe APN moeten maken daar is een handleiding voor op de Vodafone site ik heb de HTC genomen is ook Android,

Ik heb vorige week een Newman N1 telefoon ontvangen en kreeg eerst ook geen internet via 3G. Oplossing is dat je bij de APN instellingen instelt dat hij PAP authenticatie doet... toen werkte het.

(dit kostte mij wel 1,5 uur met de Vodafone helpdesk voordat ik er achter was dat dit zo moest worden ingesteld)

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Mijn anTuTu Benchmark is 5106.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
als ik in de android market een app wil downloaden dan krijg ik de error: Fout bij het ophalen van informatie van de server. [RPC:S-5:AEC-0]\

Opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door pimNH op 21-11-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:58:
Net Google Play versie 3.10.9 ontvangen... En als ik nu wat wil installeren vanuit de Store krijg ik:
'Error retrieving information from server. [RPC:S-5:AEC-0]' Toch wel fijn zo'n automatische update :+
EDIT: Kan vaker voorkomen, lees ook 'verwijder je Google account en voeg 'm weer toe' weird hoor...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
aart44 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:10:
[...]

pecari schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:14:
De sim in de meest rechtse (W) stoppen, en je toestel aan zetten, ik zelf heb telfort, en bij mij gaf hij ook geen teken van 3g doet hij trouwens nog niet maar mijn 3g werkt wel, haalde automatisch de instellingen op bij telfort en gaf ook gelijk het R etje boven mijn netwerk sterkte dus Roaming, anders werkte het niet
kijk ook even of bij instellingen, sim-beheer, je gegevens verbinding aanstaat, en bij gegevensgebruik bij meer de Voorkeur GPRS-overdracht uitstaat.

hebben meer mensen last van software probleempjes net als ik heb dus geen 3g teken.
hoop dat er snel 4.1 beschikbaar komt.

Root was ook simpel

verder wel een leuk speel toestel.
Bedankt mensen, heb inmiddels internet (geen tijd om eerder te reageren). Vraag me wel af hoe ik die Chinese apps eraf kan halen, en of dat wel nodig is. Wordt wel iets in dit topic hierover gezegd, maar dat is mij niet helemaal duidelijk.

Linksboven zie ik trouwens nog een driehoekje met een uitroepteken, een waarschuwing dus. Waar is die voor?

[ Voor 3% gewijzigd door goldstriker op 21-11-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Om apps te kunnen uninstalleren zul je eerst moeten rooten! Driehoekje = trek de notificatiebalk is omlaag...
Das nog best wel leuk hoor, ben nog wel benieuwd hoe de GPU zal presteren, spelletje wel / niet :)
Wat ik ook wel fijn vind, is een MicroSD-slot haha, kan ik m'n 32GB kaartje eindelijk weer is gebruiken :9

[ Voor 62% gewijzigd door CLB op 21-11-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 19:52

RobertowNL

For your gear!

CLB schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:46:
Om apps te kunnen uninstalleren zul je eerst moeten rooten! Driehoekje = trek de notificatiebalk is omlaag...

[...]

Das nog best wel leuk hoor, ben nog wel benieuwd hoe de GPU zal presteren, spelletje wel / niet :)
Wat ik ook wel fijn vind, is een MicroSD-slot haha, kan ik m'n 32GB kaartje eindelijk weer is gebruiken :9
GTA 3 werkt prima ;). Kan ook bevestigen dat 64Gb kaartjes werken :D

Het driehoekje is van 1 van de sim slots, 1 keer op het kruisje klikken (balk omlaag trekken, kruisje zit rechts boven) om de melding te verwijderen. Dan komt hij niet terug tot de volgende reboot.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 21-11-2012 23:51 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

• Ryatzu
Ja de telefoon ondersteund 64GB kaartjes.

• Gionimo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 22:25
Andi van Gizchina heeft ook een G3, en hij maakt er binnenkort een review over op zijn site. Ben benieuwd of hij net zo enthousiast is als RobertNL.

• CLB
  • Niet online
Ryatzu schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:38:
Ja de telefoon ondersteund 64GB kaartjes.
Al een tijdje geen SD-kaartjes kunnen gebruiken ivm One X & One X+ :+, maar met de G3 kan dat weer >:)

• Noppesnada
Weet er iemand trouwens welk thema het is zoals afgebeeld bij de post van GS88 ?

Vind het thema wat er standaard op staat lelijk

John

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:58
Mijn G3 is sinds vannacht ook onderweg vanuit China, besteld via MisterTao. :)

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
ZIjn er mensen die nog last hebben van een verkeerd liggend scherm of andere hardware issues? Als ik dat weet, dan is het rond, want dat zou toch wel erg zonde zijn... Dan kan ik iig mijne bestellen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Eypo op 22-11-2012 12:49 ]

• Noppesnada
@joris1989. Heb hem nu sinds maandag, maar ben nog niets tegengekomen. Display is goed, GPS werkt (duurt even voor een eerste fix). Geen rare dingen (tot nu toe) gevonden

• pimNH
opladen duurt wel lang op usb van laptop, ik zal hem vanavond wel aan mijn 2a lader hangen, dat is het nadeel van zo'n grote accu he :p

ik heb internet en tv van ziggo (niet in een pakket) maar als ik de ziggo tv app wil gebruiken dan krijg ik de melding dat de tv app alleen is voor abbonees met tv en internet. iemand ervaring?

[ Voor 42% gewijzigd door pimNH op 22-11-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
pimNH schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:05:
opladen duurt wel lang op usb van laptop, ik zal hem vanavond wel aan mijn 2a lader hangen, dat is het nadeel van zo'n grote accu he :p

ik heb internet en tv van ziggo (niet in een pakket) maar als ik de ziggo tv app wil gebruiken dan krijg ik de melding dat de tv app alleen is voor abbonees met tv en internet. iemand ervaring?
op je thuisnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
ja, op me ipod heeft ie ook altijd gewerkt...

[ Voor 91% gewijzigd door pimNH op 23-11-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 21:19
Ziggo werkt bij mij gewoon normaal op de Jiayu. Ik heb wel een alles-in-1 pakket, ik weet niet als dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:45

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Is je telefoon geroot? Ik heb gelezen dat die Ziggo-app daarop controleert.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
nee ik heb hem nog niet geroot, het tv en het internet abbonement zijn wel los van elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Volgens mij is de authenticatie in de Ziggo Android app iets strenger dan in de iOS app misschien dat het daar aan ligt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Laatst online: 00:21

Diablo_GT

nbx

Nextron schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:13:
Is je telefoon geroot? Ik heb gelezen dat die Ziggo-app daarop controleert.
Uit ervaring kan ik dit bevestigen. Op een geroot device gaat de ziggo app niet werken.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Diablo_GT schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:36:
[...]

Uit ervaring kan ik dit bevestigen. Op een geroot device gaat de ziggo app niet werken.
Klopt, maar dan krijg je wel een andere melding dan de vraagsteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Diablo_GT schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:36:
[...]

Superuser installeren en dan "temp unroot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
ja op android moet je inloggen met je mijn ziggo account, die heb ik aangemaakt, ik voldoe aan de eisen, niet geroot tv van ziggo en internetverbinding/abbonement van ziggo, maar nog doet ie het niet. ik heb ook de vraag gesteld aan de klantenservice, maar daar verwacht ik eerlijk gezegd heel weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

pimNH schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:11:
ja op android moet je inloggen met je mijn ziggo account, die heb ik aangemaakt, ik voldoe aan de eisen, niet geroot tv van ziggo en internetverbinding/abbonement van ziggo, maar nog doet ie het niet. ik heb ook de vraag gesteld aan de klantenservice, maar daar verwacht ik eerlijk gezegd heel weinig van.
Wellicht stom antwoord, maar maak je verbinding met het interne wifi netwerk zodat je met een Ziggo ip adres de app benaderd/kortom op internet zit?
Kan het zijn dat je (net als bij KPN) Android 4.x moet draaien? (Ik heb niet gekeken of je toestel ICS heeft)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
nee ik zit gewoon op ons thuis netwerk ziggo, en op de jiayu staat android 4.nogwat ics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
Weet iemand of je met een dual sim telefoon als deze ook kunt bellen de ene sim, en gebeld worden via de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:45

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Niet tegelijkertijd. Wanneer je belt kies je welke SIM je gebruikt, maar de ander is dan niet bereikbaar.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
Heb hem nu 3 dagen in gebruik, maar krijg de hele tijd een melding. "Beperkte toegang gewijzigd"

Weet iemand hoe ik die kan fixen? Heb al geprobeert de APN handmatig instellen en de data uitzettten.
Ik kan bovendien geen APN's verwijderen, ook niet na een reboot :X

EDIT:
Nog een probleem, tijdens het bellen ben ik nauwelijks te verstaan aan de andere kant van de lijn klink ik heel erg zacht.
Provider: Simpel (i know |:( )

[ Voor 23% gewijzigd door -ION- op 25-11-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
-ION- schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:18:

EDIT:
Nog een probleem, tijdens het bellen ben ik nauwelijks te verstaan aan de andere kant van de lijn klink ik heel erg zacht.
Provider: Simpel (i know |:( )
Ik krijg ook klachten over een slechte verbinding. (Simyo . KPN dus)
had ik met mijn Lumia over t-mobile nooit.
Als ik daar geen oplossing voor kan vinden is het exit Jiayu voor mij. Moet wel kunnen bellen met m'n telefoon.

edit: op dat duitse custom rom forum:
Automated hat wohl auch das offizielle installiert und bei ihm ist der Sound scheinbar besser geworden.
edit2: dat gaat over de luidspreker :(

[ Voor 16% gewijzigd door G-NiLES op 26-11-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hier geen problemen qua volume met Vodafone. Als je wil uitsluiten dat het een hardwarere/microfoon probleem is kan je via Wifi een Skype testcall maken, dan hoor je je eigen stem terug. Zelfs wanneer ik wat voor me uit mompel krijg ik het goed terug te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Chris.nl schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:57:
Hier geen problemen qua volume met Vodafone. Als je wil uitsluiten dat het een hardwarere/microfoon probleem is kan je via Wifi een Skype testcall maken, dan hoor je je eigen stem terug. Zelfs wanneer ik wat voor me uit mompel krijg ik het goed terug te horen.
Als ik mezelf opneem met de geluidsrecorder en dit afspeel ben ik wel normaal te verstaan. Dus ik snap er echt niks van.
Ook getest met viber maar daar klink ik heel erg slecht, niet heel zacht maar gewoon vervormd en met lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Chris.nl schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:57:
Ik ga gewoon hier iemand mijn tel geven en naar m'n kantoortoestel bellen en het 'for myself' aanhoren. Ik geef jullie straks een update.

[ Voor 3% gewijzigd door G-NiLES op 26-11-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accu lijkt al lam vanaf de start. Heb ik m eindelijk tot 100% opgeladen, trek de stekker eruit en heb TuneIn 10 min draaien, is de accu al terug tot 90%. (her)kent iemand dit probleem ook? Bestaat er ook zoiets als accu-training?

[ telefoon sinds vrijdag in bezit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
ja de eerste 10 procent gaan heel snel de rest gewoon normaal, ik dacht dat android het zelf aanleert om met accu niveaus om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Die notification dropdown box whatever het heet heeft een paar van die handige "power control" dingen alleen kan je van die ook de settings aanpassen? Brightness bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Ik sta echt op het punt om een refund te vragen, ik kan er gewoon niet eens mee bellen op deze manier. (Ben bijna niet te horen tijdens het bellen)
Wat me ook opvalt is dat er een grotere vertraging zit tussen de invoer op het touchscreen en de uitvoer in vergelijking met mijn ZTE Blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand van jullie nog een cover te veel besteld toevallig ? ben vergeten een cover bij te bestellen...heeft er iemand eentje waar hij of zij vanaf wil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
Hier een video gemaakt met mijn G3 op "hoge" kwaliteit (640x480). Het valt me tegen dat de kwaliteit zo matig is en dat er dus geen HD-recording op zit.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IKVLJOgj5vU&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
-ION- schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:04:
Ik sta echt op het punt om een refund te vragen, ik kan er gewoon niet eens mee bellen op deze manier. (Ben bijna niet te horen tijdens het bellen)
Wat me ook opvalt is dat er een grotere vertraging zit tussen de invoer op het touchscreen en de uitvoer in vergelijking met mijn ZTE Blade
Nou, dan denk ik dat je een brak exemplaar te pakken hebt, volume zou echt niet zo slecht moeten wezen en de mijne reageert wel snappy. Balen voor je.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ION- schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:04:
een factory reset doen misschien ? Heb je misscihen een zware live wallpaper op de achtergrond draaien ? veel widgets op de desktop ? kijk even hoeveel geheugen ieder van je apps gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:24:
[...]

een factory reset doen misschien ? Heb je misscihen een zware live wallpaper op de achtergrond draaien ? veel widgets op de desktop ? kijk even hoeveel geheugen ieder van je apps gebruikt.
Heb ik al geprobeerd, factory reset, nieuwe rom geflashed, via andere (kpn) simkaart geprobeerd, mobiele data aan/uit. Pff ik snap het niet als ik mezelf opneem met de geluidsrecorder kan ik het wel normaal afspelen. 8)7 dus die mic. kan dan niet stuk zijn. of bestaat er zoiets als een mic die te zacht opneemt? Hoe vraag ik dan om een refund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
ligt het niet aan de ontvanger van het gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Ok heel erg vaag nu, via Skype ben ik wel gewoon duidelijk en op normaal volume te verstaan.
Maar via Viber ben ik weer niet te verstaan, ik klink vervormd, met lag en gekraak.
pimNH schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:22:
ligt het niet aan de ontvanger van het gesprek?
Lijkt me niet heb gebeld naar mijn vaste telefoon, en andersom.

[ Voor 11% gewijzigd door -ION- op 27-11-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
is er niet een microfoonvolume optie ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 22-09 13:26
-ION- schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:28:
Ok heel erg vaag nu, via Skype ben ik wel gewoon duidelijk en op normaal volume te verstaan.
Maar via Viber ben ik weer niet te verstaan, ik klink vervormd, met lag en gekraak.

[...]

Lijkt me niet heb gebeld naar mijn vaste telefoon, en andersom.
Viber klinkt bij mij altijd brak traag én vervormd. Op wat voor (Wifi) netwerk ik ook zit.
Wellicht ligt het daar gewoon aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Laatst online: 13:00
Heb op 24 november bij Mixeshop.com besteld, gister even gekeken hoe het er mee voor stond bleek dat er gewoon niks in mijn orderlijstje stond. Via 3 verschillende browers (Chrome, Firefox, IE) mijn orderstatus bekeken maar in geen enkele stond er iets. Heb wel een confirmatie email gehad met ordernummer en alles. Probeer ik het order nummer te zoeken krijg ik de error 'Sorry, No Found This Order'.

Gelijk tina erop aangesproken op Skype waarna zij mij vertelde dat er niks aan de hand was. Ze vertelde me ook dat binnen 2 dagen mijn telefoon verstuurd zou worden. Vind het een beetje vreemd tbh.

Vandaag probeerde ik tony en linda te bereiken maar geen van beide kwamen online op skype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Omdat ze in China zitten, tijdzones :) Geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Waarom staat er de hele dag dan dat ze online zijn :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollleman
  • Laatst online: 12:00
Heeft er iemand al een desktop dock voor de Jiayu g3? Hij past eigenlijk best goed in degene die ik heb voor mijn Galaxy S2 (ondanks dat ie veel dikker is), maar de usb connector op de G3 zit achterstevoren in vergelijking met de S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
chiIIed schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:25:
Heb op 24 november bij Mixeshop.com besteld, gister even gekeken hoe het er mee voor stond bleek dat er gewoon niks in mijn orderlijstje stond. Via 3 verschillende browers (Chrome, Firefox, IE) mijn orderstatus bekeken maar in geen enkele stond er iets. Heb wel een confirmatie email gehad met ordernummer en alles. Probeer ik het order nummer te zoeken krijg ik de error 'Sorry, No Found This Order'.

Gelijk tina erop aangesproken op Skype waarna zij mij vertelde dat er niks aan de hand was. Ze vertelde me ook dat binnen 2 dagen mijn telefoon verstuurd zou worden. Vind het een beetje vreemd tbh.

Vandaag probeerde ik tony en linda te bereiken maar geen van beide kwamen online op skype?
Die online status moet je niets van aan trekken, klopt niets van ;)

Bij mij ging dit precies hetzelfde, ik bestelde zaterdag 17-11, er ging iets fout bij de paypal transactie (geld was wel overgemaakt) maar er stond niets bij orderstatus. Ik contact opgenomen en ze hadden mijn bestelling gewoon binnen gekregen, woensdag 21-11 kreeg ik (na nog eens vragen) het tracking nummer van dhl (hij was net verzonden). Vrijdag 23-11 kwam dhl aan de deur :+

Alles bij elkaar aardige mensen en goed contact maar een beetje een warboel daar. Ze doen hun best je te helpen maar ze zijn wat chaotisch.

OT: wat een fijn ding :9 en nog een stuk steviger dan ik had verwacht, de galaxy advance is echt plastic rommel vergeleken met de jiayu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn telefoon is sinds gisteren binnen en sinds vandaag staat de order bij mixeshop op shipped hehe! dus dan weet je wat voor waarde die status heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
chiIIed schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:09:
Waarom staat er de hele dag dan dat ze online zijn :P?
Dat is gewoon een static plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Haha inderdaad, nu stond ze op 'offline' en gaf ze m'n Track & Trace code door :p

Komt vandeweek binnen dan denk ik, net als die van 'Boppos', allebei Iron Gray (als het goed is) Exciting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Merk nu pas dat ik het in het verkeerde topic gezet heb 8)7
Jarrean schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:26:
[...]

Die online status moet je niets van aan trekken, klopt niets van ;)

Bij mij ging dit precies hetzelfde, ik bestelde zaterdag 17-11, er ging iets fout bij de paypal transactie (geld was wel overgemaakt) maar er stond niets bij orderstatus. Ik contact opgenomen en ze hadden mijn bestelling gewoon binnen gekregen, woensdag 21-11 kreeg ik (na nog eens vragen) het tracking nummer van dhl (hij was net verzonden). Vrijdag 23-11 kwam dhl aan de deur :+

Alles bij elkaar aardige mensen en goed contact maar een beetje een warboel daar. Ze doen hun best je te helpen maar ze zijn wat chaotisch.
Ben dan gelukkig niet de enige met problemen :P Ik ben er nu ieder geval een beetje geruster op geworden.
Creqaw schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:29:
[...]

Dat is gewoon een static plaatje.
Oke, wel beetje raar dan..

Edit: Net met Tina gesproken die mij melde dat vanavond mijn telefoon wordt geshipped en ik morgen kon terug komen voor een tracking code. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door chiIIed op 28-11-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met dit toestel in de wagen als muziekspeler via bluetooth? Werken de autocontrols gewoon? Mijn Acer Gallant verbindt wel met de car kit maar ik kan de audio player niet beheren vanaf mijn stuur of de middenconsole. Ik overweeg dus mijn Gallant terug te sturen en dit toestel in de plaats te kopen, gezien ik die functie constant gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 2 weken de JiaYu g3. Alles doet het, maar krijg de 3G niet aan de praat. Heb met Telfort gebeld, die kunnen er verder ook weinig mee, alle instellingen staan goed, het juiste netwerk geselecteerd (KPN) etc. dus hij zou het moeten doen. Heeft iemand hier misschien nog een tip voor me? Baal ervan :-( Wifi doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Misschien het verkeerde sim slot? Maar één van de twee ondersteunt 3G.

Iemand die wat meer wil zeggen over hoe de jiayu G3 in de hand ligt? En hoe stevig hij is (dus hoe valbestendig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
alfaleader schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:45:
Iemand die wat meer wil zeggen over hoe de jiayu G3 in de hand ligt? En hoe stevig hij is (dus hoe valbestendig)?
Hoe voelt vrij stevig aan maar best wel log, de valbestendigheid ga ik niet voor je uittesten.
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:03:
Heb sinds 2 weken de JiaYu g3. Alles doet het, maar krijg de 3G niet aan de praat. Heb met Telfort gebeld, die kunnen er verder ook weinig mee, alle instellingen staan goed, het juiste netwerk geselecteerd (KPN) etc. dus hij zou het moeten doen. Heeft iemand hier misschien nog een tip voor me? Baal ervan :-( Wifi doet het prima.
Staan je APN's goed geconfigureerd? http://www.telfort.nl/mij...m/instellingen/handmatig/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
alfaleader schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:45:

Voelt kwalitatief echt goed. Ligt redelijk in de hand, maar omdat ie zo groot en glad is heb je echt een hoesje nodig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Ok, perfect! Net wat ik moest weten, zaterdag bestel ik de mijne!

Welk hoesje hebben jullie besteld? Hardcase of silicon? Op mixeshop ziet het siliconhoesje er niet zo mooi uit, maar toch heb ik liever een silicon hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:15:
Heeft er iemand ervaring met dit toestel in de wagen als muziekspeler via bluetooth? Werken de autocontrols gewoon? Mijn Acer Gallant verbindt wel met de car kit maar ik kan de audio player niet beheren vanaf mijn stuur of de middenconsole. Ik overweeg dus mijn Gallant terug te sturen en dit toestel in de plaats te kopen, gezien ik die functie constant gebruik.
Ik heb geen wagen maar wel ervaring met afspelen op een bluetooth headset.
Play, pauze, vorige of volgende nummer en het aannemen en wegdrukken van een telefoongesprek gaat prima hier via A2DP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien het verkeerde sim slot? Maar één van de twee ondersteunt 3G.
Nee, heb ik geprobeerd.
Staan je APN's goed geconfigureerd?
Ja, zou wel moeten, heb ieg voor zover mogelijk die telfortinstructie gevolgd (zou alleen bijv niet weten waar ik "Verbindingsnaam Telfort Spot" in moet vullen. Hij herkent telfort als de provider, ik heb KPN 3G geselecteerd als netwerk, en de klantenservice van telfort wist het ook niet meer, kwam niet verder dan dat het wel zou komen doordat ik een Chinese telefoon heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Met de Motorola Droid 4 en Vodafone, moet de klantenservice je apart toegang geven tot de zakelijke APN, kan misschien zoiets zijn? Geen idee hoor, is een suggestie. Hier mensen met 'n G3 & Vodafone en problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:03:
Heb zelf Vodafone, en moest in de APN settings één dingetje wijzigen geloof ik. De rest stond allemaal goed, dus je kijkt er makkelijk overheen. Zou nog eens goed kijken of iedere setting echt goed staat.

Misschien kun je ook een simkaart van iemand lenen, om te kijken of 3G het überhaupt doet. Misschien een simkaart van één van de grote drie (Vodafone, KPN, T-Mobile), ik kan me vergissen, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat er iets was als je een 'afgeleid netwerk' gebruikte (zoals Telfort --> KPN).

[ Voor 12% gewijzigd door goldstriker op 28-11-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:27:
[...]

Nee, heb ik geprobeerd.

[...]

Ja, zou wel moeten, heb ieg voor zover mogelijk die telfortinstructie gevolgd (zou alleen bijv niet weten waar ik "Verbindingsnaam Telfort Spot" in moet vullen. Hij herkent telfort als de provider, ik heb KPN 3G geselecteerd als netwerk, en de klantenservice van telfort wist het ook niet meer, kwam niet verder dan dat het wel zou komen doordat ik een Chinese telefoon heb :?
1. Beide simslots kunnen gebruikt worden voor een simkaart waar je 3g op wil gebruiken, echter kan er maar een tegelijkertijd staan ingesteld hiervoor.
2. Ik heb een KPN prepaid kaartje als 2e sim en hier werkt 3g zonder problemen mee. Er moet dus echt iets aan je apn settings mankeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:29:
Hier mensen met 'n G3 & Vodafone en problemen?
Nee hoor, alles prima hier.
Hoefde alleen nog het Verificatietype op PAP te zetten, rest stond al goed.
Tetheren werkt ook prima.

Verwijderd

Chris.nl schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:35:
[...]

Ik heb geen wagen maar wel ervaring met afspelen op een bluetooth headset.
Play, pauze, vorige of volgende nummer en het aannemen en wegdrukken van een telefoongesprek gaat prima hier via A2DP
Toppie :)

Morgen horen of ik mijn Acer kan terugbrengen. Inmiddels wil die ook het telefoonboek niet meer laden.

• Jarrean
Heeft iemand al iets gevonden om de achterkant wat ruwer te maken zonder hoesje oid?
Vanmorgen door die gladde achterkant al per ongeluk een valtest gedaan, van 1.5 meter op een houten vloer. Niets aan de hand.
Gorrilla glas is ook echt een uitkomst, ik doe mijn telefoon altijd zonder hoesje in mijn zak bij mijn sleutels, vorige telefoons kregen dan al meteen wat mini krasjes (niet storend maar in het licht met scherm uit zag je ze wel). Hier heb ik totaal geen last van met mijn Jiayu.

Blij verrast door de kwaliteit!

edit,
Dit ziet er erg interessant uit, iemand ervaring met plastidip?

[ Voor 10% gewijzigd door Jarrean op 29-11-2012 09:02 ]

Verwijderd

Er moet dus echt iets aan je apn settings mankeren
Heb de hele handleiding van Telfort doorlopen, alles ingevuld, enige 2 dingen die niet genoemd worden zijn: Drager (daar kan ik LTE of eHRPD of Niet gespecificeerd aanvinken, dat laatste stond ingesteld). En APN-protocol. Staat nu 1pv4 aangevinkt, maakt dat nog iets uit? Kan nog kiezen tussen ipv6 of een combi van beide.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik ben van plan de achterkant van m'n G3 (welke nog niet binnen is.....) te gaan plastidippen, ik heb nog een spuitbusje staan.
Het is gewoon een soort rubberachtig laagje en dus ideaal om je G3 wat minder glad mee te maken.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb je roaming aan staan? Ik heb begrepen dat Telfort niet de 3g levert maar dat je gebruik maakt van het KPN netwerk. Als de telefoon echter een Telfort kaartje ziet en je hebt roaming niet aan staan zal hij geen verbinding gaan leggen. Iets met Chinees en tabelletjes met netwerken die niet goed of volledig ingevuld zijn geloof ik.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Verwijderd

Heb je roaming aan staan?
Ja, dat ook. Verder doet-ie ook gewoon alles, alleen geen internet via 3g. Word er moedeloos van en Telfort komt ook niet verder dan "zal wel aan die Chinese telefoon liggen".

• Jarrean
SpongeRob schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:29:
Ik ben van plan de achterkant van m'n G3 (welke nog niet binnen is.....) te gaan plastidippen, ik heb nog een spuitbusje staan.
Het is gewoon een soort rubberachtig laagje en dus ideaal om je G3 wat minder glad mee te maken.
Welke kleur plastidip en welke kleur G3 heb/krijg je? Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien! Is dat spul er makkelijk af te halen als blijkt dat het niet werkt/er niet uit ziet?

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Beide zwart, plastidip kun je er zo weer af trekken na een laag of 4-5 zonder probleem, dus dat is geen probleem.

Verwijderd

Hij doet het! Geen idee hoe, heb voor de viermiljoenste keer alle instellingen nagelopen, en nu doet-ie het! Erg bedankt :D

• Jarrean
Voor mijn zilveren G3 zou transparant dan het beste zijn denk ik he?

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Ik heb m'n G3 vanmiddag binnen gekregen en heb gelijk 3 lagen plastidip eroverheen gezet en de achterkant is nu net zo stroef als m'n Motorola Defy met rubber coating op de achterkant.
Voor een zilveren lijkt me transparant wel de meest nette optie inderdaad.

• goldstriker
Zit nog eens te kijken voor wat abonnementjes. Met een dual-sim telefoon kun je best leuke dingen doen, maar is helaas voor mij (als student) nog net iets te duur. Waar doel ik op?

Sim 1: KPN € 40,00 per maand
Sim 2: Vodafone € 27,50 per maand
Totaal: 67,50 per maand voor onbeperkt bellen en sms'en (KPN) en 10GB internet op 14,4 Mbps (Vodafone). Daarnaast bij beide abbonementen krijg je een eerste periode ook nog korting. Best leuk lijkt me.

• Jarrean
goldstriker schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:06:
Zit nog eens te kijken voor wat abonnementjes. Met een dual-sim telefoon kun je best leuke dingen doen, maar is helaas voor mij (als student) nog net iets te duur. Waar doel ik op?

Totaal: 67,50 per maand voor onbeperkt bellen en sms'en (KPN) en 10GB internet op 14,4 Mbps (Vodafone). Daarnaast bij beide abbonementen krijg je een eerste periode ook nog korting. Best leuk lijkt me.
Wie verbruikt ooit zoveel?
Het voordeel voor mij is vooral dat ik geen extra toestel nodig heb voor het werk.

• goldstriker
Jarrean schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:34:
[...]

Wie verbruikt ooit zoveel?
Het voordeel voor mij is vooral dat ik geen extra toestel nodig heb voor het werk.
Maar hoe doe je dat dan? Kun je bellen en gebeld worden via zowel sim 1 als sim 2, tegelijkertijd?

• -ION-
goldstriker schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:56:
[...]

Maar hoe doe je dat dan? Kun je bellen en gebeld worden via zowel sim 1 als sim 2, tegelijkertijd?
Ja je kan beide simkaarten een naam (en een kleur) geven, en instellen of je automatisch met een van de 2 simkaarten wil bellen/smsen of dat je bij elk sms/gesprek je aan wilt klikken welke sim je wilt gebruiken. (videobellen werkt alleen met de sim waarop 3g aanstaat)
Gebeld en gesmst worden kunnen beide sims tegelijk.

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
goldstriker schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:06:

https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily?filter=simonly
€ 14,85 voor 10GB dataverkeer, onbeperkt sms, onbeperkt bellen naar vodafoneklanten en 75 belminuten.
:P
Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.