Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
er zit een balk erover heen vandaarFreakster86 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:22:
Bij de eerste foto valt me op dat er bij de sony op de bovenste balk een 'donkere' lijn loopt. Dat zie je aan de buitenlijnen. Dit heeft de jiayu niet.
Animu~
Verwijderd
Toch echt een beauty voor die prijs. Is dit nou de zwarte of iron grey? (even vergeten)
Hoop echt dat Jiayu snel gaat leveren aan LT.
Is dat nou een notificatieledje linksonder de speakergrill? Zo ja, welke kleuren?
En hoeveel MB ruimte heb je voor het installeren van games en applicaties?
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 10-11-2012 20:24 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Notificatieledje is RGB.CLB schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:23:
Ik MOET die iron gray versie hebben! Maar nog nergens concreet te bestellen...
Is dat nou een notificatieledje linksonder de speakergrill? Zo ja, welke kleuren?
Hagen volgens mij heb jij gewoon de black hoor, ik heb iig dezelfde.
Verwijderd
Dat is inderdaad een notificatielampje. En ik moet zeggen, ook die vind ik erg leuk en handig. Hij knippert blauw als je een facebookberichtje hebt of zo, rood als je een e-mail binnen hebt en groen voor weer iets anders.CLB schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:23:
Ik MOET die iron gray versie hebben! Maar nog nergens concreet te bestellen...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Hier zie je de grijze en de zwarte naast elkaar. Ik heb 100% zeker die rechtse, de grijze dus.Rikkiz0r schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:28:
[...]
Notificatieledje is RGB.
Hagen volgens mij heb jij gewoon de black hoor, ik heb iig dezelfde.

Foto van mijn toestel (helaas bij slecht licht):

Verwijderd

Verwijderd
Hahaaaa, wacht maar tot je hem in het echt ziet!PaT schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:23:
Mooi ding hoor Bob! Ik zou er bijna afscheid van mijn Lumia voor nemen....bijna!
Verwijderd
Ja, heerlijk snel. Websites als die van De Telegraaf, Voetbalzone.nl of Tweakers worden binnen enkele seconden geladen. Apps starten ook lekker snel op. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik mijn ZTE Blade gewend was. Ten opzichte van de Blade is de G3 gewoon echt vele malen sneller.pimNH schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:48:
is het internetten een beetje snel op dat ding?
Op de 4e foto lijkt het alsof het scherm is ingedeukt of de bovenrand uitsteekt. Optisch effect?Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:47:
Nog wat foto's...
Verwijderd
Komt door optisch effect dan. Het scherm is niets mis mee, gewoon recht en strak.Freakster86 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:35:
[...]
Op de 4e foto lijkt het alsof het scherm is ingedeukt of de bovenrand uitsteekt. Optisch effect?
Verwijderd
Nou, ik zat nog even te kijken wat je nou precies bedoelt. Het lijkt op de foto misschien ook alsof het metaal boven het scherm iets uitsteekt (wat dus niet zo is), door de naad tussen het scherm en het metaal. Dit heb ik in een eerdere post al gezegd, de afwerking had beter gekund.Freakster86 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:41:
Ok! just checking![]()
Ben eigenlijk best jaloers
Ik zie nog niks op XDA of Modaco..
Naast dit kleine euvel (de naad) zijn er verder dan nog afwerkingsfouten die je hebt kunnen vinden?Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:48:
[...]
Nou, ik zat nog even te kijken wat je nou precies bedoelt. Het lijkt op de foto misschien ook alsof het metaal boven het scherm iets uitsteekt (wat dus niet zo is), door de naad tussen het scherm en het metaal. Dit heb ik in een eerdere post al gezegd, de afwerking had beter gekund.
Ik heb op alle foto's eigenlijk niets kunnen zien.
Die naad... die gingen we toch allemaal vol smeren met lijm?
Verwijderd
Ja, ik heb de pech dat het aan/uit knopje bij mij een beetje scheef zit. Dat vind ik eigenlijk erger dan die naad. Je ziet het niet als je gewoon de telefoon voor je hebt, dus het is ook geen ramp, maar toch vind ik het een beetje jammer.Freakster86 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:53:
[...]
Naast dit kleine euvel (de naad) zijn er verder dan nog afwerkingsfouten die je hebt kunnen vinden?
Ik heb op alle foto's eigenlijk niets kunnen zien.
Die naad... die gingen we toch allemaal vol smeren met lijm?
Is dat zelf in te stellen, vooraf ingesteld of gebruik je iets als Light Flow?Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:33:
Hij knippert blauw als je een facebookberichtje hebt of zo, rood als je een e-mail binnen hebt en groen voor weer iets anders.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Rotterdam
Ik ga vandeweek is naarstig op zoek naar een Iron Gray verkoper

Als ik Iron Gray kleurgarantie heb zou ik zo €200,- neerleggen en klaar, maar helaas.
Het is dat ik niet nabij Rotterdam woon, anders had ik die van mij naast die van Hagen gelegdCLB schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:31:
Lijkt / is Iron Gray (terwijl hij denkt dat die zwart is)
Ik ga vandeweek is naarstig op zoek naar een Iron Gray verkoper![]()
Als ik Iron Gray kleurgarantie heb zou ik zo €200,- neerleggen en klaar, maar helaas.
Maar ik ben 99.9% zeker dat hij zwart is (de achterkant althans), de metalen stukjes aan de voorkant zijn niet helemaal zwart maar eerder wel donker grijs
off topic: gisteren even geprutst met een homescreen: http://i.imgur.com/0l9qw.jpg
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Edit:
Het is me gelukt
[ Voor 34% gewijzigd door Rikkiz0r op 11-11-2012 19:25 ]
Ik heb me verdiept om CWM in het Engels te krijgen. Het schijnt binnen CWM een configinstelling te zijn, maar ik weet er te weinig van om daarmee aan de slag te gaan.Rikkiz0r schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:39:
....
Het is me gelukt, die chinese recovery is dus CWM based enkel is die in het chinees.. .....
Ook is het me gelukt om de Chinese CWM recovery.img te updaten met CWM recovery builder. Ik weet niet of hij daarna Engelstalig is, want ik bezit nog geen G3 om het te testen.
Verder is het mogelijk om CWM te porten mbv deze guide In dat geval zou hij gewoon in het Engels moeten zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 11-11-2012 22:33 ]
Echter gebeurd er niks als ik in die recovery boot en als ik m'n chinese recovery terug flash gebeurt er ook niks... Vreemd...
Is er toevallig iemand die veel verstand heeft van recoverys porten?
Edit:
Elinx ik heb ook geprobeert die chinese recovery door die recovery builder heen te halen echter build die hem dan niet maar geeft die een error.
Edit2: Stock recovery door de recovery builder heen halen werkt wel, maar die werkt net als mijn eigen gecompilede recovery ook niet....
Edit3: M'n chinese recovery werkt nu wel weer. Dan moeten we het daar maar mee doen voorlopig...
[ Voor 39% gewijzigd door Rikkiz0r op 11-11-2012 23:19 ]
Volgens mij is de Koushik CWM link hetzelfde wat de recovery builder nu doet.Rikkiz0r schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:51:
Ik heb hem net geprobeerd te porten m.b.v. http://www.koushikdutta.c...work-recovery-to-new.html porten?
.............
Edit: ...
Edit2: ...
Edit3: ....
De link die ik eerder heb vermeld is CWM specifiek voor de MTK65xx CPU
E: Bij mij verliep de chinese G3 recovery.img er vlekkeloos met de recovery builder
E2: Stock recovery heb ik (nog) niet
E3: Als het werkt is het OK, maar toch liever in het Engels
[ Voor 37% gewijzigd door elinx op 11-11-2012 23:48 ]
Hier is hij, wel even hernoemen.Rikkiz0r schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:46:
elinx kan je mij die recovery.img sturen? Dan flash ik hem.
Ik ga morgen die MTK specifieke guide wel proberen.
[ Voor 44% gewijzigd door Rikkiz0r op 12-11-2012 00:01 ]
Hij werkt dus wel, maar heeft de chinese config overgenomen, jammer. Bedankt voor het testen.Rikkiz0r schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:56:
Die is nog steeds in het chinees
Ik ga morgen die MTK specifieke guide wel proberen.
De MTK guide ging me op dit moment nog wat te ver als ik niet kan testen. Succes
Ze halen de kernel uit de stock recovery.img en plaatsen die vervolgens in de CWM recovery.
Het zou mi ook moeten kunnen met de chinese recovery.img, maar zoals ik zei, dat gaat me nu nog wat te ver.
[ Voor 48% gewijzigd door elinx op 12-11-2012 00:19 ]
Dat valt toch wel mee:Rikkiz0r schreef op maandag 12 november 2012 @ 00:30:
Hmm dat is een vreemde manier van handelen,....
uitpakken van Jiayu G3 recovery.img
kernel ervan bij cwm plaatsen,
inpakken tot een Jiayu G3 cwm recovery.img
Alleen de uitgebreide beschrijving van Cygwininstallatie en de plaatjes in het stappenplan maken het onoverzichtelijk.
Ik heb met Ubuntu het perl unpackscript succesvol kunnen uitvoeren. Het kernelbestand in één map met het CWMbestand geplaatst, maar het perl repackscript loopt helaas vast op mkbootimg.exe.
Op xda is dit ook vermeld en wordt eventueel een oplossing gegeven. Helaas is het me nog niet gelukt, Ik heb nu helaas geen tijd om ermee verder te gaan. Ik zal deze manier ook nog eens bekijken. Anders misschien toch maar in Windows met Cygwin aan de slag.
[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 12-11-2012 08:47 ]
Verwijderd
had het eerst ni besteld omdat ik wilde afwachten wat het ging worden.
Op lightake is het dus al uitverkocht en op fastcardtech is het in stoch.
heeft het iemand het al besteld via fastcardtech ?
productreview: Jiayu G3 Zwart review door RobertowNL
Op/aanmerkingen, dingen die nog getest moeten worden? Ik hoor het wel
Lekker bezig, bedankt!RobertowNL schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:18:
Gisteren even besteed om een begin te maken aan de review:
productreview: Jiayu G3 Zwart review door RobertowNL
Nice, zoiets ofzo: productreview: HTC One X Wit review door CLBRobertowNL schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:18:
EPO is een techniek van MediaTek die de posietie van de satalieten bijhoud/berekend zodat de telefoon sneller een fix krijgt (zo lees ik het
Ondertussen er ook achter dat WIFI/GPS/BT/FM chip bij de MTK6577 ingebakken zit (wist ik niet):
Blijkbaar dus ook bluetooth 3.0 en 4.0?● Low power, small size and high performance WLAN/Bluetooth/GPS/FM solution
● WLAN 802.11 a/b/g/n dual band single stream (20/40MHz) with dual band LNA and 2.4GHz PA integration
● Bluetooth 3.0+HS and V4.0 Low Energy support with PA integration
● Support GPS/Galileo/QZSS/SBAS with -165dBm tracking sensitivity
● FM Tx/Rx with RDS/RBDS support
● Support WAPI hardware encryption and Wi-Fi Direct
● Support FM over Bluetooth
● PLC (Packet Loss Concealment) technology for superior audio quality
● Advanced AlwaysLocateTM location awareness technology with ultra low power consumption
● Flexible host interfaces support include single SDIO interface for all wireless functions
Naast GPS ook Galileo zal dit ook aan te zetten via firmware? (of werkt dat automagisch?)
[ Voor 57% gewijzigd door RobertowNL op 12-11-2012 20:16 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Rikkiz0r op 12-11-2012 22:30 ]
Ik heb deze JYG3 recovery met Ubuntu aangemaakt, volgens de "ingewikkelde" MTK65xx methode met wat tips van XDA. Misschien wil je die eens testen? Ik ben wel benieuwd of die wel werkt.Rikkiz0r schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:42:
Ik heb net m'n eigen geporte recoverys (die niet werkten..) zi......
[ Voor 18% gewijzigd door elinx op 13-11-2012 07:54 ]
M.a.w. kun je bijv de app buienradar installeren ?
[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 13-11-2012 13:11 ]
Hierbij bevestigd. Geen enkel probleem met playstore en apps.jobr schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:10:
Kan iemand met een G3 bevestigen dat de playstore goed werkt ?
M.a.w. kun je bijv de app buienradar installeren ?
Ben erg blij met de Jiayu G3.
Vorige week laten kopen in Shanghai door collega en mee laten nemen naar NL. Super toestel.
Werkt niet, net als mijn eigen...elinx schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 01:23:
[...]
Ik heb deze JYG3 recovery met Ubuntu aangemaakt, volgens de "ingewikkelde" MTK65xx methode met wat tips van XDA. Misschien wil je die eens testen? Ik ben wel benieuwd of die wel werkt.
Heb jij toevallig de stock recovery.img?
Jammer dat het niet wil werken. Ik zal ze weer verwijderen.Rikkiz0r schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:32:
[...]
Werkt niet, net als mijn eigen...
Ik heb geexperimenteerd met de recovery van de chinese CWM, omdat ik niet in bezit ben van de stock versie. (ik heb immers geen JYG3)
Maar mi hoeft dat ook niet, want het enige wat er gedaan wordt is dat de kernel eruit gevist wordt en wordt samengevoegd met een standaard CWM zonder kernel.
Voor de recovery builder werd zelfs aangeraden om de recovery van een werkende versie te nemen. Dat bleek ook, want die CWM werkte wel, hoewel nog steeds met Chinees menu.
Vooral over dat laatste was enigszins verrast omdat ik dacht dat de buildermethode hetzelfde zou werken als de MTK methode.
Dus de MTKkernel met een nieuwe CWMversie samenvoegen. Blijkbaar worden dan niet de taalbestanden gewist.
De opties die ik nog kan proberen zijn.
In de uitgepakte versie proberen te achterhalen wat de taalbestanden zijn, deze verwijderen en vervolgens het geheel weer inpakken.
Op zoek gaan naar het configbestand, Chinese taal uitzetten en het geheel weer inpakken.
Zit het echter in de kernel dan houdt het voor mij op, want dat gaat mij een straatje te ver.
Verwijderd
YouTube: Jiayu G3 MTK6577 Dual-Core 4,5" 720p 1280x720 Test Gorilla Glass
Dus screenprotectors kunnen in de prullebak
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 19:15 ]
Op verschillende sites lees ik dat deze Glonass zou ontvangen, maar dat is info van Chinese websites, dus ik weet niet of het betrouwbaar is.
Ja die heb ik gezienVerwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:10:
Hebben jullie deze al gezien, daar gaan ze met een stanley mes bruut over het glas heen.
YouTube: Jiayu G3 MTK6577 Dual-Core 4,5" 720p 1280x720 Test Gorilla Glass
Dus screenprotectors kunnen in de prullebak
Wel handig zo'n toestel zonder uitsparingen, knopjes en speakers vlak bij het glas. Dat maakt het plakken een stuk makkelijker
Eerlijk gezegd niet. Alleen binnen geprobeerd. Zal morgen even wat testen als ik onderweg ben (buiten).Luke-san schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:56:
RobertowNL of hagen77 hebben jullie de gps test al buiten gedaan?
Op verschillende sites lees ik dat deze Glonass zou ontvangen, maar dat is info van Chinese websites, dus ik weet niet of het betrouwbaar is.
De telefoon heeft een MT6620 chipset als je daar op googled kom ik tegen dat hij inderdaad Glonass zou moeten kunnen ontvangen. (evenals ondersteuning voor BT 3/4.0?)
Zelfs 5Ghz Wifi. TopRobertowNL schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:05:
[...]
Ja die heb ik gezienToch vandaag de screenprotector er op geplakt.
Wel handig zo'n toestel zonder uitsparingen, knopjes en speakers vlak bij het glas. Dat maakt het plakken een stuk makkelijker
[...]
Eerlijk gezegd niet. Alleen binnen geprobeerd. Zal morgen even wat testen als ik onderweg ben (buiten).
De telefoon heeft een MT6620 chipset als je daar op googled kom ik tegen dat hij inderdaad Glonass zou moeten kunnen ontvangen. (evenals ondersteuning voor BT 3/4.0?)
Laatste poging gedaan.Rikkiz0r schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:32:
[...]
Werkt niet, net als mijn eigen...
Ik heb geen taalbestanden kunnen vinden in de ramdisk, dus eea moet in de kernel verstopt zitten. Ik heb de chinese CWM van de G3 uitgepakt, en ook die van een andere MTK6577, waarvan ik zeker weet dat deze engelstalig is. Ik heb daarna de kernel van de MTK6577 GSM verruild voor die van de G3. Daar na het geheel weer ingepakt. Dit alles is goed verlopen, maar ik heb echter enige twijfel of dit wel de juiste manier is.
[ Voor 14% gewijzigd door elinx op 14-11-2012 00:20 ]
Ik was tot ongeveer dezelfde conclusie als jou gekomen, stuur de recovery.img maar.elinx schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:59:
[...]
Laatste poging gedaan.
Ik heb geen taalbestanden kunnen vinden in de ramdisk, dus eea moet in de kernel verstopt zitten. Ik heb de chinese CWM van de G3 uitgepakt, en ook die van een andere MTK6577, waarvan ik zeker weet dat deze engelstalig is. Ik heb daarna de kernel van de MTK6577 GSM verruild voor die van de G3. Daar na het geheel weer ingepakt. Dit alles is goed verlopen, maar ik heb echter enige twijfel of dit wel de juiste manier is.
Zie PM,
Waarom ik twijfel, is dat de MTK methode het andersom doet.
Dus de kernelbestanden van de JYG3 samenvoegen met de ramdisk van een standaard MTK65xxCWM.
Nu heb ik een werkende JYG3 ramdisk samengevoegd met een kernel van een ander MTK65xx toestel.
Mijn gevoel zegt dat dit niet kan werken.
Zoals eerder gezegd, gaat een nieuwe kernel compileren me een stap te ver.
[ Voor 58% gewijzigd door elinx op 14-11-2012 12:02 ]
Even twee nieuwe screenshots gemaakt (buiten), wel met wifi aan dus wellicht dat de fix daar wat sneller door gaatLuke-san schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:56:
RobertowNL of hagen77 hebben jullie de gps test al buiten gedaan?
Fix na +- 1 minuut (iets langer)

Fix na 2/3 minuten, schommelde wat tussen 25 en 30 feet;

[ Voor 5% gewijzigd door RobertowNL op 14-11-2012 15:11 ]
Flash met SP_Flash_Tool_v3.1222.00
Bron XDA
[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 14-11-2012 19:21 ]
Niet slecht, maar ik vermoed dat Glonass niet actief is gesteld.RobertowNL schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:10:
[...]
Even twee nieuwe screenshots gemaakt (buiten), wel met wifi aan dus wellicht dat de fix daar wat sneller door gaat?
Glonass wordt alleen actief wanneer je een slecht GPS bereik hebt om stroom te besparen.Luke-san schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:50:
[...]
Niet slecht, maar ik vermoed dat Glonass niet actief is gesteld.
In dit geval waren er genoeg GPS satellietjes te vinden.
Dus dat vraagt om nog een test
65 t/m 88 is Glonass.
Op de test binnenhuis waren ze volgens mij ook niet te zien dacht ik.Pistolebob schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:54:
[...]
Glonass wordt alleen actief wanneer je een slecht GPS bereik hebt om stroom te besparen.
In dit geval waren er genoeg GPS satellietjes te vinden.
Dus dat vraagt om nog een test
65 t/m 88 is Glonass.
Ondertussen gevonden:
- http://rflaserworks.com/ (Skateboard tape?)
- http://geckostrips.com/sh...gory&offset=0&sort=normal (duur!)
- Plastidip (wellicht ook een optie? of is dat te glad? Nooit mee gewerkt)
[ Voor 61% gewijzigd door RobertowNL op 15-11-2012 21:02 ]
http://www.ebay.com/itm/3...sh=item19cb8d57d2&vxp=mtr
het heeft wel 3d textuur, dus ik denk dat het wel ruw is.
[ Voor 12% gewijzigd door pimNH op 15-11-2012 21:40 ]
Voor dat geld gaan we het proberen.pimNH schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:39:
of dit, weet niet of het glad of ruw is
http://www.ebay.com/itm/3...sh=item19cb8d57d2&vxp=mtr
het heeft wel 3d textuur, dus ik denk dat het wel ruw is.
Ik kan bevestigen dat bovenstaande manier werktelinx schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:16:
JYG3 Root met Engelstalige recovery
Flash met SP_Flash_Tool_v3.1222.00
Bron XDA
Heb er vandaag 2 gedaan.
Does killing time damage eternity?
Test uitgevoerd met 3g uit, gps uit, wifi uit. Scherm helderheid op 2/3 (dat is meer dan de normale helderheid bij mij).

Om dit even in perspectief te zetten:
Telefoon:
In the Antutu battery benchmark test, the Galaxy S3 scored 597
bron
Tablets:As an alternative, I’ve also started using AnTuTu battery benchmark as an alternative. I’m still benchmarking my various devices so I’ll have more scores in a future review.
AnTuTu Battery test scores (higher is better)
Samsung Galaxy Note (LTE) 580
HTC One S 342
Samsung Galaxy S II HD LTE 332
bron
Qware tablet
Heb met AnTuTu tester even m'n batterij getest en kom uit op een score van 507 (tussen poor en normal) waarmee ik toch meer bovenaan dan onderaan sta.
[sub]bron[/sub]
TF300
Autonomy side, it holds the road well, and seems in the upper middle of Android tablets. It provides an average score of 484 AnTuTu benchmark in performance mode, but an excellent 894 in energy saving mode.
bron
[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 16-11-2012 01:18 ]
Verwijderd
Geen idee of het ruw is inderdaad. Maar niet al te duur, €2,50 ex btw voor een strip van 152x10 cm. Kan je flink wat telefoons opnieuw inpakken.
Of een 3D CAD maken van de achterkant en in beter kunststof laten printen?
[ Voor 22% gewijzigd door OzzieMann op 16-11-2012 11:19 ]
https://untappd.com/user/OzzBier
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren een JiaYu G3 (mijn 1e smartphone) in huis en ik stuit op 2 problemen. Misschien wil een van jullie me helpen? Hij blijft op roaming staan, wat ik ook doe. Hij leest mijn simkaart wel, ik kan bij al mijn contacten bijv., maar als ik wil bellen/sms'en krijg ik bericht dat dat via roaming gaat. Dan breek ik maar af. Bij Instellingen, Meer, en Mobiele Netwerken heb ik hem zelf een mobiele provider laten selecteren. Als ik kijk bij simgegevens, noemt hij mijn provider (Telfort), met het juiste nr. Onder het kopje Roaming, heeft hij Telfort staan, met mijn nummer. Als ik dat aanvink, krijg ik een waarschuwing of ik echt wel gegevensroaming wil toestaan. Maar ook als ik het niet aanvink, blijft bij de R-melding geven. Ik heb werkelijk geen idee.
En op internet kan ik ook al niet, want er "is een verificatieprobleem". Het wachtwoord klopt, heb het modem gereset, hielp niet. Heeft één van jullie een tip voor me? Ik baal enorm en zit al uren te prutsen
Alvast bedankt!
Een telefoon die normaal in NL wordt verkocht is zo geconfigureerd dat hij ziet dat het id van Telfort onder KPN valt... en laat dan niet zien dat je aan het roamen bent.
Effectief maakt het geen klap uit, met 1 uitzondering: je moet altijd data roaming aan hebben staan voor dataverkeer, dus je telefoon gaat niet automatisch uit qua data als je de grens overgaat.
Voor mij een reden om mijn vorige telefoon (een Alcatel) in te ruilen voor een HTC waarbij dat wel netjes geconfigureerd is.
zie bv hier:
https://forum.telfort.nl/...-melding-nederland-20020/
of hier een fix voor de Galaxy S2 om even een idee te geven hoe het opgelost kan worden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1294547
[ Voor 15% gewijzigd door Korvaag op 16-11-2012 12:26 ]
UNOX: The worst operating system

Eerste indruk:
Wat een bakbeest i.v.m. mijn Blade
Plastic fantastic.. zeker qua afwerking. Maar ach.. alle waar naar zijn geld
Conclusie: prima ding voor €155 euro (198 dollar betaald) en €0 btw/inklaringskosten.
[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 16-11-2012 12:49 ]
De achterkant is het enige wat het toestel plastic fanstastic maakt naar mijn idee. Maar verder voelt hij wel lekker stevig aanJoosie200 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:48:
En mijn zwarte G3 is gearriveerd en ligt aan de oplader.Kreeg zelfs een backcover erbij, handig want de achterkant is best glad. Ik was wel vergeten om een Amerikaanse > eu verloopstekker te kopen. Dacht dat ie wel bijgeleverd zou worden, nou nee dus. Besteld op 30 oktober bij Jenny-Jenny op Aliexpress. Verstuurd op 31 oktober, op 9 november het vliegtuig in bij Hong Kong. 13 november in NL, 16 november bezorgd. Dus het kan wel in een kleine 2,5 week met Singapore registered airmail
![]()
Eerste indruk:
Wat een bakbeest i.v.m. mijn Blade(maarja, je moet ergens de accu in kwijt kunnen)
Conclusie: prima ding voor €155 euro (198 dollar betaald) en €0 btw/inklaringskosten.
Hij is inderdaad niet klein, maar hij heeft dan ook een wat groter scherm dan de blade llijkt mij
Same here! De grijze variant danwel. Ik kreeg er wel een verloopstekkertje bij! En een bumper en een screenprotector. Was dan ook ~170 euro kwijt incl verzending. Van mij besteld op 11 november, gisteren 1e afleverpoging en vandaag bij poging 2 in bezit. Prachtig toestel, zeker voor het geld!Joosie200 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:48:
En mijn zwarte G3 is gearriveerd en ligt aan de oplader.Kreeg zelfs een backcover erbij, handig want de achterkant is best glad. Ik was wel vergeten om een Amerikaanse > eu verloopstekker te kopen. Dacht dat ie wel bijgeleverd zou worden, nou nee dus. Besteld op 30 oktober bij Jenny-Jenny op Aliexpress. Verstuurd op 31 oktober, op 9 november het vliegtuig in bij Hong Kong. 13 november in NL, 16 november bezorgd. Dus het kan wel in een kleine 2,5 week met Singapore registered airmail
![]()
Eerste indruk:
Wat een bakbeest i.v.m. mijn Blade(maarja, je moet ergens de accu in kwijt kunnen)

Ziet er toch verdomd mooi en strak uit. Misschien moeten ze maar eens een patent op het design nemen ;-)Dreadramon schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:55:
[...]
Same here! De grijze variant danwel. Ik kreeg er wel een verloopstekkertje bij! En een bumper en een screenprotector. Was dan ook ~170 euro kwijt incl verzending. Van mij besteld op 11 november, gisteren 1e afleverpoging en vandaag bij poging 2 in bezit. Prachtig toestel, zeker voor het geld!
Ja werkt inderdaad. ThanksBaDMaN schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:14:
[...]
Ik kan bevestigen dat bovenstaande manier werkt![]()
Heb er vandaag 2 gedaan.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 19:55 ]
Mijn internet doet het niet, in SIM management heb ik 'data connection' aanstaan. Welke SIM-card houder moet ik hebben, die aan de zijkant of in het midden? Beiden heb ik geprobeerd, maar ze doen het niet. Wat kan er dan mis zijn, iets in de instellingen misschien?
Er staan tussen de apps nog wat Chinese apps, bijvoorbeeld 'UC 8.3.0' of iets dergelijks, volgens mij is dat een browser, en nog een paar apps en widgets. Wat hebben jullie daarmee gedaan? Is het trouwens mogelijk en nuttig om een volledige 'verse' installatie van Android te doen?
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.