Lijkt mij wel, anders zouden ze hem niet zo snel in huis hebben. De mijne is nu een weekje onderweg sinds 'hij is verzonden' met Singapore post. Dus ik verwacht die pas op zijn vroegst over twee weken, zo niet pas eind november. Had ergens ook gelezen dat ze binnen in China al zeven dagen nodig hebben om richting een verdeelcentrum te komen die internationaal post verstuurd. Vanuit daar naar Europa en vanuit Europa naar NL. Dus dan gaat er met gemak twee, zo niet drie tot vier weken over heen vanaf dat jij bericht krijgt van: hij is verzonden!Nextron schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:39:
Iedereen die hem nu al binnen hebben gekregen en inklaringskosten hebben moeten betalen: Ik neem aan dat de verzending via DHL/UPS ging en niet de gratis airmail?
Hoe is het eigenlijk met garantie geregeld bij Jenny ?Nextron schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:31:
Jenny was hier of op Fok! al een keer genoemd: $205 (mogelijk nog $5 Mastercard korting). Ik was verbaasd toen ik met iDeal betaalde dat er zulke gunstige wisselkoers werd gehanteerd, in tegenstelling tot PayPal.
Zie niets op de website staan volgens mij.
Voor CLB, ene gz_robert op Fok heeft kennelijk de iron-gray versie ontvangen terwijl ie zwart had besteld bij geekbuying 
(boven: G3, onder: ZTE Blade
)

Voor de overige tweakers die ook op Fok zitten is dit dubbel, maarja..
(boven: G3, onder: ZTE Blade

Voor de overige tweakers die ook op Fok zitten is dit dubbel, maarja..
Holy moly, ik ga morgen bestellen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Raar aangezien er heel weinig grijze units uitgeleverd zijn! Maar hij heeft wel geluk!
Nu maar hopen dat ik morgen ook een grijze binnen krijg :P!.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Zo, en als een echte tweaker is die op de zelfde dag dat ik hem ontvangen heb ook al geroot.
Gebruik gemaakt van dit tooltje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460
Gebruik gemaakt van dit tooltje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460
Doet me denken aan me blade, had al vantevoren wat custom roms bekeken.Rikkiz0r schreef op donderdag 08 november 2012 @ 00:45:
Zo, en als een echte tweaker is die op de zelfde dag dat ik hem ontvangen heb ook al geroot.
Kreeg hem binnen, aangezet, eenmaal bij de launcher aangekomen te zijn 2 keer heen en weer geswiped, uitgezet en custom rom erop geflasht.
Kan je ons vertellen welke CPU frequencies er in deze kernel zitten?
[ Voor 22% gewijzigd door -ION- op 08-11-2012 09:09 ]
Dan is het nu wel wachten op een Tweakers review
En daarmee bedoel ik: een review waarin goed kritisch naar de telefoon gekeken wordt, in vergelijking met andere telefoons.
Ik zit er ook over te denken om deze gewoon te bestellen als speeltje... maar als hij nou echt crap blijkt, dan niet natuurlijk
Ik zit er ook over te denken om deze gewoon te bestellen als speeltje... maar als hij nou echt crap blijkt, dan niet natuurlijk
UNOX: The worst operating system
Verwijderd
Hierbij alvast wat eerste indrukken (heb hem natuurlijk nog niet zo lang in bezit):

Uitpakken
Mijn G3 werd geleverd in een net plastic doosje, met een Chinese handleiding, een oplader, EU-adaptertje, (kort) USB-kabeltje en een in-ear headsetje met afstandsbediening. In een apart doosje zat een zwarte cover van hard plastic en een screenprotector.
Ik had een zwarte G3 besteld, maar volgens mij is hij toch echt niet zwart. Meer donkergrijs. Ik denk (weet haast zeker) dat ik de iron grey versie heb gekregen in plaats van de zwarte. Misschien dat ze daarom een zwarte cover erbij hebben gedaan...
Design/afwerking
Ik vond de telefoon op het eerste gezicht supermooi. Ik maakte me van tevoren een beetje zorgen over de dikte omdat 'ie er op sommige foto's best wel dik uitziet, maar hij is helemaal niet zo dik als ik verwacht had. Het formaat is echt super. Het is gewoon een prachtige telefoon om te zien!
De afwerking valt me helaas wat tegen. Het aan/uit knopje aan de bovenkant zit een beetje scheef, wat echt zichtbaar is. Ik kan ermee leven, maar toch. De naad aan de bovenkant van het scherm, tussen het scherm en het metaal, is aan de rechterkant net ietsje breder dan aan de linkerkant. Het valt bijna niet op hoor, maar afwerking kan gewoon beter (maar daar is de prijs misschien ook naar).

Gelukkig voelen de knopjes wel redelijk solide aan. Je hebt wel eens van die knopjes op apparaten die heel goedkoop aanvoelen als je ze indrukt, maar dat is hier niet het geval.
Scherm
Het scherm ben ik echt zeer tevreden over. Het scherm is erg helder, de kleuren zijn mooi, de kijkhoek is goed en dankzij de HD resolutie ziet het er natuurlijk superscherp uit. Geen last van backlight bleeding of wat dan ook, het is gewoon een heel mooi scherm. Het is weliswaar geen Super AMOLED, maar wat mij betreft komt het in de buurt. Ik heb hem vanochtend naast een Samsung Galaxy SIII gelegd van een collega en je ziet wel direct verschil.
Ook reageert het scherm erg goed, beter dan mijn ZTE Blade. Ik denk dat het wat dat betreft niet onder doet voor een dure smartphone van een A-merk. Ook de drie touchknoppen onder het scherm reageren goed. Geen enkele klacht over het scherm dus.
Eerste indrukken
De telefoon had ik dus gelijk aangezet. Het duurde nogal lang voordat ik eindelijk wist hoe ik 3G aan de praat kon krijgen. Bleek aan Vodafone te liggen (verificatie MOET op 'PAP' ingesteld staan).
Taal stond ingesteld op Engels en heb ik in Nederlands veranderd. De trilfunctie bij het indrukken van toetsen en bij acties heb ik uitgeschakeld. Het trillen - hoe zal ik het zeggen - laat een beetje te wensen over. Je hoort een bepaald bijgeluidje waardoor het 'goedkoop' klinkt. Bij mijn ZTE Blade, waarvan ik zelf de behuizing had vervangen, had ik ongeveer hetzelfde doordat het aan/uitknopje meetrilde. Ook hier kan ik mee leven, maar kan het toch niet onvermeld laten.
Interface
Het gebruik van de interface gaat zeer vloeiend. De G3 is gewoon heel snel. Het starten van apps gaat snel, unlocken gaat snel, alles werkt gewoon lekker soepel, een hele verbetering ten opzichte van mijn ZTE Blade.
Internet
De standaard browser werkt echt heerlijk snel. Zware pagina's worden echt snel geladen. Ik ben zelf nogal een voetbalfan en een website als Voetbalzone.nl is best wel een 'zware' site om te laden. Op de G3 duurt het slechts een paar seconden. Op het HD scherm is het een genot om desktop-versies van websites te bekijken. Echt super, hier ben echt blij mee!
Geluid
Het geluid uit de speaker is niet slecht, wel aan de 'schelle' kant. Ik heb wel eens mobieltjes gehad (van Nokia en Sony Ericsson) die beter geluid leverden. Het volume is meer dan okay.
Via de koptelefoonuitgang is het geluid ook gewoon prima. Een echte audiofiel zal misschien wel iets te klagen hebben, maar ik denk dat er weinig smartphones zullen zijn die beter geluid bieden (waarschijnlijk alleen de echt dure toestellen).
Play Store
De Play Store staat standaard op de G3 voorgeinstalleerd, wat natuurlijk erg fijn is. Op het eerste gezicht staan volgens mij alle bekende en Nederlandse apps er gewoon in. Ik heb persoonlijk gelijk nu.nl, Spotify, facebook, Whatsapp, instagram etc geinstalleerd. Ik zie echt alle bekende apps erbij staan, van buienradar en de NS reisplanner tot RTL XL en uitzendinggemist. Perfect!

Camera
De camera kan ik nog niet echt goed beoordelen. Ik heb wel binnen wat foto's gemaakt. Zonder naar de kwaliteit van de foto's op een computer te kijken, kan ik zeggen dat het binnenshuis fotograferen bij weinig licht (waar bijna alles telefoons moeite mee hebben) alleszins meevalt. Het flitsertje is denk ik alleen nuttig als je van redelijk dichtbij iets of iemand fotografeert. Wat ik leuk vind zijn de vele mogelijkheden, zoals HDR, tap-to-focus, gezichtsherkenning, scenes, noem maar op. Het is een enorme verbetering ten opzichte van mijn Blade en daar ben ik al zeer blij mee.
Ik heb vanochtend ook buiten wat foto's gemaakt. Ziet er op het scherm van mijn telefoon best goed uit. Mooi kleuren en prima contrast.
De foto's heb ik nog niet op mijn computer bestudeerd, dus over de echte kwaliteit kan ik weinig zeggen (ik heb er geen hoge verwachtingen van, maar verwacht dat het voor de gemiddelde gebruiker meer dan voldoende zal zijn).
Video afspelen
Ik heb nog niet genoeg tijd gehad natuurlijk om het afspelen van video's grondig te testen. Wel heb ik in de IMDB app een HD (720p) filmtrailer afgespeeld. Het beeld is echt schitterend! Supervloeiend, haarscherp, om van te watertanden! Via Youtube zal het denk ik niet anders zijn.
Games
Ik heb nog geen games uitgeprobeerd.
Batterij
Over de batterij kan ik nog weinig zeggen natuurlijk. Toen ik de telefoon voor het eerst aanzette zat de batterij op 63%. Na bijna 4 uur continu spelen en alles uitproberen, zat 'ie op 27%. Dit zegt echter weinig natuurlijk. Vannacht heb ik 'm helemaal opladen. Sinds 08:15 uur heb ik heel even wat op facebook gezeten, een stuk of vier apps gedownload, gps aangezet om Google Maps uit te proberen, wat foto's gemaakt en heel even wat collega's de G3 laten zien. De battterij zit nu op 89%.

Uitpakken
Mijn G3 werd geleverd in een net plastic doosje, met een Chinese handleiding, een oplader, EU-adaptertje, (kort) USB-kabeltje en een in-ear headsetje met afstandsbediening. In een apart doosje zat een zwarte cover van hard plastic en een screenprotector.
Ik had een zwarte G3 besteld, maar volgens mij is hij toch echt niet zwart. Meer donkergrijs. Ik denk (weet haast zeker) dat ik de iron grey versie heb gekregen in plaats van de zwarte. Misschien dat ze daarom een zwarte cover erbij hebben gedaan...
Design/afwerking
Ik vond de telefoon op het eerste gezicht supermooi. Ik maakte me van tevoren een beetje zorgen over de dikte omdat 'ie er op sommige foto's best wel dik uitziet, maar hij is helemaal niet zo dik als ik verwacht had. Het formaat is echt super. Het is gewoon een prachtige telefoon om te zien!
De afwerking valt me helaas wat tegen. Het aan/uit knopje aan de bovenkant zit een beetje scheef, wat echt zichtbaar is. Ik kan ermee leven, maar toch. De naad aan de bovenkant van het scherm, tussen het scherm en het metaal, is aan de rechterkant net ietsje breder dan aan de linkerkant. Het valt bijna niet op hoor, maar afwerking kan gewoon beter (maar daar is de prijs misschien ook naar).

Gelukkig voelen de knopjes wel redelijk solide aan. Je hebt wel eens van die knopjes op apparaten die heel goedkoop aanvoelen als je ze indrukt, maar dat is hier niet het geval.
Scherm
Het scherm ben ik echt zeer tevreden over. Het scherm is erg helder, de kleuren zijn mooi, de kijkhoek is goed en dankzij de HD resolutie ziet het er natuurlijk superscherp uit. Geen last van backlight bleeding of wat dan ook, het is gewoon een heel mooi scherm. Het is weliswaar geen Super AMOLED, maar wat mij betreft komt het in de buurt. Ik heb hem vanochtend naast een Samsung Galaxy SIII gelegd van een collega en je ziet wel direct verschil.
Ook reageert het scherm erg goed, beter dan mijn ZTE Blade. Ik denk dat het wat dat betreft niet onder doet voor een dure smartphone van een A-merk. Ook de drie touchknoppen onder het scherm reageren goed. Geen enkele klacht over het scherm dus.
Eerste indrukken
De telefoon had ik dus gelijk aangezet. Het duurde nogal lang voordat ik eindelijk wist hoe ik 3G aan de praat kon krijgen. Bleek aan Vodafone te liggen (verificatie MOET op 'PAP' ingesteld staan).
Taal stond ingesteld op Engels en heb ik in Nederlands veranderd. De trilfunctie bij het indrukken van toetsen en bij acties heb ik uitgeschakeld. Het trillen - hoe zal ik het zeggen - laat een beetje te wensen over. Je hoort een bepaald bijgeluidje waardoor het 'goedkoop' klinkt. Bij mijn ZTE Blade, waarvan ik zelf de behuizing had vervangen, had ik ongeveer hetzelfde doordat het aan/uitknopje meetrilde. Ook hier kan ik mee leven, maar kan het toch niet onvermeld laten.
Interface
Het gebruik van de interface gaat zeer vloeiend. De G3 is gewoon heel snel. Het starten van apps gaat snel, unlocken gaat snel, alles werkt gewoon lekker soepel, een hele verbetering ten opzichte van mijn ZTE Blade.
Internet
De standaard browser werkt echt heerlijk snel. Zware pagina's worden echt snel geladen. Ik ben zelf nogal een voetbalfan en een website als Voetbalzone.nl is best wel een 'zware' site om te laden. Op de G3 duurt het slechts een paar seconden. Op het HD scherm is het een genot om desktop-versies van websites te bekijken. Echt super, hier ben echt blij mee!
Geluid
Het geluid uit de speaker is niet slecht, wel aan de 'schelle' kant. Ik heb wel eens mobieltjes gehad (van Nokia en Sony Ericsson) die beter geluid leverden. Het volume is meer dan okay.
Via de koptelefoonuitgang is het geluid ook gewoon prima. Een echte audiofiel zal misschien wel iets te klagen hebben, maar ik denk dat er weinig smartphones zullen zijn die beter geluid bieden (waarschijnlijk alleen de echt dure toestellen).
Play Store
De Play Store staat standaard op de G3 voorgeinstalleerd, wat natuurlijk erg fijn is. Op het eerste gezicht staan volgens mij alle bekende en Nederlandse apps er gewoon in. Ik heb persoonlijk gelijk nu.nl, Spotify, facebook, Whatsapp, instagram etc geinstalleerd. Ik zie echt alle bekende apps erbij staan, van buienradar en de NS reisplanner tot RTL XL en uitzendinggemist. Perfect!

Camera
De camera kan ik nog niet echt goed beoordelen. Ik heb wel binnen wat foto's gemaakt. Zonder naar de kwaliteit van de foto's op een computer te kijken, kan ik zeggen dat het binnenshuis fotograferen bij weinig licht (waar bijna alles telefoons moeite mee hebben) alleszins meevalt. Het flitsertje is denk ik alleen nuttig als je van redelijk dichtbij iets of iemand fotografeert. Wat ik leuk vind zijn de vele mogelijkheden, zoals HDR, tap-to-focus, gezichtsherkenning, scenes, noem maar op. Het is een enorme verbetering ten opzichte van mijn Blade en daar ben ik al zeer blij mee.
Ik heb vanochtend ook buiten wat foto's gemaakt. Ziet er op het scherm van mijn telefoon best goed uit. Mooi kleuren en prima contrast.
De foto's heb ik nog niet op mijn computer bestudeerd, dus over de echte kwaliteit kan ik weinig zeggen (ik heb er geen hoge verwachtingen van, maar verwacht dat het voor de gemiddelde gebruiker meer dan voldoende zal zijn).
Video afspelen
Ik heb nog niet genoeg tijd gehad natuurlijk om het afspelen van video's grondig te testen. Wel heb ik in de IMDB app een HD (720p) filmtrailer afgespeeld. Het beeld is echt schitterend! Supervloeiend, haarscherp, om van te watertanden! Via Youtube zal het denk ik niet anders zijn.
Games
Ik heb nog geen games uitgeprobeerd.
Batterij
Over de batterij kan ik nog weinig zeggen natuurlijk. Toen ik de telefoon voor het eerst aanzette zat de batterij op 63%. Na bijna 4 uur continu spelen en alles uitproberen, zat 'ie op 27%. Dit zegt echter weinig natuurlijk. Vannacht heb ik 'm helemaal opladen. Sinds 08:15 uur heb ik heel even wat op facebook gezeten, een stuk of vier apps gedownload, gps aangezet om Google Maps uit te proberen, wat foto's gemaakt en heel even wat collega's de G3 laten zien. De battterij zit nu op 89%.

Weet iemand nog een mooie leren case voor deze phone? Die originele vind ik echt afschuwelijk: http://www.aliexpress.com...eeshipping/668716673.html
Bovendien wordt deze met lijm bevestigd volgens Ugood.
Bovendien wordt deze met lijm bevestigd volgens Ugood.
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik die zwarte cover die er bij mij bij zat erg mooi vind. Ik ben normaal niet zo van de covers, maar deze vind ik echt mooi. Ziet er stijlvol uit. Hij is niet van siliconen, maar gewoon hard plastic. De G3 ziet er met die cover misschien zelfs wel NOG stijlvoller uit :-)
gz_robert = hagen77Joosie200 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:54:
Voor CLB, ene gz_robert op Fok heeft kennelijk de iron-gray versie ontvangen terwijl ie zwart had besteld bij geekbuying
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ok bedankt, nu weet ik alleen niet of de mijne standaard hiermee word geleverdVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:48:
Ik moet zeggen dat ik die zwarte cover die er bij mij bij zat erg mooi vind. Ik ben normaal niet zo van de covers, maar deze vind ik echt mooi. Ziet er stijlvol uit. Hij is niet van siliconen, maar gewoon hard plastic. De G3 ziet er met die cover misschien zelfs wel NOG stijlvoller uit :-)
EDIT: Heb je hier ook een foto van?
[ Voor 3% gewijzigd door -ION- op 08-11-2012 10:51 ]
@hagen die problemen die jij met de afwerking noemt, daar heb ik totaal geen last van..
@ion waarmee kan ik de clockspeed uitlezen?
No-frills CPU Control of SetCPURikkiz0r schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:51:
@hagen die problemen die jij met de afwerking noemt, daar heb ik totaal geen last van..
Verwijderd
Dan heb jij geluk, want bij mij is het gewoon zo. Zie de foto van het ietwat scheve aan/uit knopje. Het stoort me gelukkig niet echt.Rikkiz0r schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:51:
Verwijderd
Onderstaande foto heb ik vanochtend met de G3 gemaakt. De kwaliteit is, zoals ik al verwachtte, op zijn zachtst gezegd belabberd. Qua kleuren, belichting en contrast valt het allemaal nog wel mee, maar op pixelniveau is het gewoon slecht. Alle details zijn weg. Je ziet niet eens de bakstenen van het Witte Huis. Nu heb ik hier een paar weken geleden al wat research naar gedaan op Chinese forums, voornamelijk op het forum van JiauYu. Daar zegt die 'wade' dat het komt doordat er veel te heftig aan jpeg-compressie wordt gedaan, waardoor dus alle details als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dat kan ook niet anders, omdat de foto's maar ~1,3MB groot zijn, terwijl een 8 megapixel foto normaliter een stuk groter is. Er is een oplossing voor. Op dat forum had ik gezien dat je via een of andere Chinese tool van Mobile Uncle of zoiets iets kunt aanpassen, waardoor de foto's worden opgeslagen in het RAW formaat. Ze zijn dan wel een stuk groter (4 tot 5 MB), maar de kwaliteit is echt vele malen beter. Ik ga dit een keer uitzoeken als ik tijd heb. Als iemand hier al meer van weet dan hou ik me aanbevolen.

Ok bedanktRikkiz0r schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:14:
[...]
Hij loopt op max 1.001ghz en minimaal op 250mhz.
Dat ziet er niet al te best uit inderdaad, gelukkig gebruik ik de camera vrijwel nooitVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:17:
Onderstaande foto heb ik vanochtend met de G3 gemaakt. De kwaliteit is, zoals ik al verwachtte, op zijn zachtst gezegd belabberd. Qua kleuren, belichting en contrast valt het allemaal nog wel mee, maar op pixelniveau is het gewoon slecht. Alle details zijn weg. Je ziet niet eens de bakstenen van het Witte Huis. Nu heb ik hier een paar weken geleden al wat research naar gedaan op Chinese forums, voornamelijk op het forum van JiauYu. Daar zegt die 'wade' dat het komt doordat er veel te heftig aan jpeg-compressie wordt gedaan, waardoor dus alle details als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dat kan ook niet anders, omdat de foto's maar ~1,3MB groot zijn, terwijl een 8 megapixel foto normaliter een stuk groter is. Er is een oplossing voor. Op dat forum had ik gezien dat je via een of andere Chinese tool van Mobile Uncle of zoiets iets kunt aanpassen, waardoor de foto's worden opgeslagen in het RAW formaat. Ze zijn dan wel een stuk groter (4 tot 5 MB), maar de kwaliteit is echt vele malen beter. Ik ga dit een keer uitzoeken als ik tijd heb. Als iemand hier al meer van weet dan hou ik me aanbevolen.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door -ION- op 08-11-2012 11:28 ]
Mooie review! De camera is voor mij ook niet echt boeiend, het enige waar ik foto's van maak is van documenten om ze te digitaliseren
Bouwkwaliteit is wel jammer, maar dat had ik al verwacht. Ik denk dat het toch de opvolger van mijn Desire gaat worden, helemaal nu ik iets minder te makken heb...
BTW het is ICS dat er op draait of is het toch JB? (was wat verwarring eerst) en ik neem aan dat het verder gewoon kaal Android is?
Bouwkwaliteit is wel jammer, maar dat had ik al verwacht. Ik denk dat het toch de opvolger van mijn Desire gaat worden, helemaal nu ik iets minder te makken heb...
BTW het is ICS dat er op draait of is het toch JB? (was wat verwarring eerst) en ik neem aan dat het verder gewoon kaal Android is?
[ Voor 18% gewijzigd door Eypo op 08-11-2012 11:46 ]
Zijn er al custom roms voor dit ding trouwens? Anders misschien zelf maar even verdiepen in het bakken van custom roms want ik mis namelijk een aantal features die ik in CM10 op m'n S2 wel had...
Custom Roms zouden ook het camera compressie probleem aan kunnen pakken.
Custom Roms zouden ook het camera compressie probleem aan kunnen pakken.
Het is 4.0.4 wat er op staat, het is volgens mij kaal android met enkele kleine aanpassingen van Jiayu zelf.joris1989 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:34:
Mooie review! De camera is voor mij ook niet echt boeiend, het enige waar ik foto's van maak is van documenten om ze te digitaliseren![]()
[ Voor 55% gewijzigd door Rikkiz0r op 08-11-2012 12:01 ]
Verwijderd
Okay, ik heb gevonden hoe je de kwaliteit van de camera enorm kunt verbeteren. Maar ik heb de hulp van een zeer handige tweaker nodig. Je kunt via een tool uit Google Play instellen dat foto's worden opgeslagen in het RAW formaat. Zie dit Chinese topic:
http://bbs.ejiayu.com/thread-234412-1-1.html
Google translate levert dit op:
Als ik het goed begrijp moet je de Mobile Uncle Toolbox installeren, en dan ergens de Raw Capture Mode inschakelen. Dit levert Google Translate op:
Naar mobiele oom toolbox te installeren, in MTK technische mode, vind de camera open verkiezingen Raw Capture Mode, en selecteer vervolgens de opnamestand, OK. Terug verkiezing Raw Type, aan Pure Raw kiezen, op OK. Ga terug naar het punt van de Start Preview, kunt u foto's. De foto's sdcard / DCIM / CameraEM in Daarnaast is de techniek mode fotografie aan de dezelfde tijd te besparen het JPEG-bestand van elke foto en Raw-bestanden. Raw bestand groter, speciale software te openen nodig hebben, meestal minder nuttig, foto's en meer, zal een groot deel van de TF-kaart ruimte, gelieve te schrappen.
Je moet dus de Mobileuncle MTK Tools app uit de Play Store hebben. Daarin moet je naar de Engineer Mode gaan en daarna naar Engineer Mode (MTK). Vervolgens durf ik niet verder te gaan... Ben niet zo technisch....
http://bbs.ejiayu.com/thread-234412-1-1.html
Google translate levert dit op:
Als ik het goed begrijp moet je de Mobile Uncle Toolbox installeren, en dan ergens de Raw Capture Mode inschakelen. Dit levert Google Translate op:
Naar mobiele oom toolbox te installeren, in MTK technische mode, vind de camera open verkiezingen Raw Capture Mode, en selecteer vervolgens de opnamestand, OK. Terug verkiezing Raw Type, aan Pure Raw kiezen, op OK. Ga terug naar het punt van de Start Preview, kunt u foto's. De foto's sdcard / DCIM / CameraEM in Daarnaast is de techniek mode fotografie aan de dezelfde tijd te besparen het JPEG-bestand van elke foto en Raw-bestanden. Raw bestand groter, speciale software te openen nodig hebben, meestal minder nuttig, foto's en meer, zal een groot deel van de TF-kaart ruimte, gelieve te schrappen.
Je moet dus de Mobileuncle MTK Tools app uit de Play Store hebben. Daarin moet je naar de Engineer Mode gaan en daarna naar Engineer Mode (MTK). Vervolgens durf ik niet verder te gaan... Ben niet zo technisch....
Verwijderd
Op eigen risico he ;-)Rikkiz0r schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:02:
Ik ga het even proberen hagen!
Weet iemand of root nodig is als ik een custom rom van de XDA community op de Newman N1 wil zetten. Spaart me geld uit als ik 'm niet laat rooten door de verkoper.
Kan aan mij liggen.. maar waarom vraag je dat in een JiaYu G3 topic ? (of is dat toevallig dezelfde.. en kan ik ook hier naar kijken als de JiaYu niet leverbaar is).Arsenius schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:11:
Weet iemand of root nodig is als ik een custom rom van de XDA community op de Newman N1 wil zetten. Spaart me geld uit als ik 'm niet laat rooten door de verkoper.
[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 08-11-2012 12:13 ]
Verwijderd
Hij draait op Android 4.0.4.joris1989 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:34:
Mooie review! De camera is voor mij ook niet echt boeiend, het enige waar ik foto's van maak is van documenten om ze te digitaliseren![]()
Oh sorry, omdat ik ze beide heb openstaan, Chinese Smartphone topic en deze. My bad.Korvaag schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:12:
[...]
Kan aan mij liggen.. maar waarom vraag je dat in een JiaYu G3 topic ? (of is dat toevallig dezelfde.. en kan ik ook hier naar kijken als de JiaYu niet leverbaar is).
Hmm ik heb nu enkele .raw files geschoten, enkel heb ik nog nooit eerder gewerkt met .raw files heeft iemand enig idee hoe je ze opent in photoshop want dat will niet zo goed lukken...
Hier is hij binnen. Welliswaar niet via Lightake maar via één van de andere Chinezen waar ik regelamtig contact mee heb. Helaas had ze er maar 1 
Ja slechte foto's, maar ja het is niet anders.

Broertjes

Dik?!

Broertjes

Dik?!

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
Ik ben wel heel benieuwd naar je bevindingen. Een nadeel is wel dat je de foto's waarschijnlijk niet kan delen via bijv. facebook...Rikkiz0r schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:18:
Hmm ik heb nu enkele .raw files geschoten, enkel heb ik nog nooit eerder gewerkt met .raw files heeft iemand enig idee hoe je ze opent in photoshop want dat will niet zo goed lukken...
Hee ziet er nice uit, dit is geloof ik wel de zwarte?RobertowNL schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:24:
Hier is hij binnen. Welliswaar niet via Lightake maar via één van de andere Chinezen waar ik regelamtig contact mee heb. Helaas had ze er maar 1
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Broertjes![]()
[afbeelding]
Dik?!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan niet wachten tot ik de mijne binnen heb maar dat duurt nog wel een week of 3/4
Nou, je kan die raw photos alleen maar schieten van uit die mobile uncle tool. En dan worden ze in een bepaald mapje opgeslagen echter is het me nog niet gelukt om ze (op de goede manier?) te openen.
Ik vrees dat er echt een custom rom aan te pas moet komen. Iemand hier ervaring met het bouwen van een CM?
Verwijderd
Kun je me vertellen wat je precies gedaan hebt in die tool? Wil het thuis ook wel even uitproberen. Er verandert dus in principe niks aan je toestel en die RAW foto's worden puur vanuit die tool gemaakt? De camera-app blijft dus ongewijzigd?Rikkiz0r schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:32:
Ik denk dat hier reverse engineering aan te pas moet komen en die ervaring heb ik neit:(
Ja dat klopt zoals ik vernomen heb wel. Oke hier even een kort stappenplan:
1. Open de app
2. Klik Engineer Mode
3. Enigneer Mode (MTK)
4. Camera
5. Raw Capture Mode op "Capture Mode" zetten.
6. Raw Type op "Pure Raw" zetten.
7. Start Preview en je kan fotos maken.
Foto's worden opgeslagen in /sdcard/DCIM/CameraEM/
1. Open de app
2. Klik Engineer Mode
3. Enigneer Mode (MTK)
4. Camera
Verwijderd
Cool, ik ga het toch ook effe proberen.Rikkiz0r schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:50:
1. Open de app
2. Klik Engineer Mode
3. Enigneer Mode (MTK)
4. Camera
Kun je de camera ook op een lagere resolutie gebruiken? Heb je dan ook last van het compressieverlies?
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Verwijderd
Ja, je kunt de camera ook op een lagere resolutie zetten, bijv. 3 of 5 megapixel. Maar ik zie volgens mij niet of nauwelijks verbetering van de kwaliteit.
Ik heb 'm bij http://tmallbox.com vandaan.
als je niet thuis ben en ze komen hem brengen met kosten die je nog moet betalen, wat gebeurt er dan?
[edit]
iemand hem al binnen van jenny op aliexpress?
[edit]
[ Voor 21% gewijzigd door pimNH op 08-11-2012 19:02 ]
Dan komen ze de volgende dag weer proberen.
Ik ben trouwens op zoek naar de wallpaper van deze Jiayu telefoon, ik vind hem namelijk wel mooi. Heeft iemand 'm toevallig?

Ik heb trouwens ook even gezocht naar een manier om de jpeg compressie te verminderen, maar dingen die op andere toestellen werken lijken hier niet op te werken.
Ik ben trouwens op zoek naar de wallpaper van deze Jiayu telefoon, ik vind hem namelijk wel mooi. Heeft iemand 'm toevallig?

Ik heb trouwens ook even gezocht naar een manier om de jpeg compressie te verminderen, maar dingen die op andere toestellen werken lijken hier niet op te werken.
[ Voor 80% gewijzigd door Rikkiz0r op 08-11-2012 19:03 ]
er werd wel eens een pakketje (aangetekend ofzo) bij de supermarkt afgeleverd. ik weet neit of die ook aannemen als er een douaneschuld aanzit:/
Als t via TNT komt, wordt het de volgende dag weer aangebode en daarna bij ophaalplek, supermarkt bijvoorbeeld. Moet je t daar afrekenen voor je het meekrijgt.pimNH schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:55:
als je niet thuis ben en ze komen hem brengen met kosten die je nog moet betalen, wat gebeurt er dan?
[edit]
[ Voor 7% gewijzigd door Musta op 08-11-2012 19:38 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Je kan ook gewoon een naheffing krijgen hoor, heb ik ook vaak zat gehadpimNH schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:12:
er werd wel eens een pakketje (aangetekend ofzo) bij de supermarkt afgeleverd.
ik weet neit of die ook aannemen als er een douaneschuld aanzit:/
@ Hagen77: Ik ben jaloers op je
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 08-11-2012 19:41 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Other > Maestro > iDeal
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
tnx nu nog het moeilijkste, wachten 
161 euro, ideal houd leuke koersen aan
161 euro, ideal houd leuke koersen aan
[ Voor 36% gewijzigd door pimNH op 08-11-2012 20:38 ]
Heeft iemand zich al gewaagd aan een recovery te flashen? Ik las net dit namelijk: http://techideki.com/how-...-recovery-mode/#more-1084
Hopelijk is er iemand zo handig om een CWM voor de JG3 te bouwen.
[ Voor 17% gewijzigd door -ION- op 08-11-2012 21:10 ]
Heeft Jenny ze wel op voorraad? Zie erbij staan 'Pre-Order'?
Dit zou ik ook erg waarderen.-ION- schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:08:
Heeft iemand zich al gewaagd aan een recovery te flashen? Ik las net dit namelijk: http://techideki.com/how-...-recovery-mode/#more-1084
Hmm:
Misschien morgen dit maar eens proberen...
http://www.koushikdutta.c...work-recovery-to-new.html
[ Voor 15% gewijzigd door Rikkiz0r op 08-11-2012 23:48 ]
Er wordt regelmatig 'iets' verstuurd, wanneer Jenny's levering blijkbaar binnenkomt.Gouwden schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:46:
Lol; 11 van haar 19 verkochte G3's zijn voor NL'ers... waarschijnlijk allen GoT'ers/FOK!'ers.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
dit klopt, hier ook een bestelling gedaan. Binnen paar dagen verstuurd.Nextron schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 00:34:
[...]
Er wordt regelmatig 'iets' verstuurd, wanneer Jenny's levering blijkbaar binnenkomt.
Lol; 11 van haar 19 verkochte G3's zijn voor NL'ers... waarschijnlijk allen GoT'ers/FOK!'ers.
Gewoon even chatten/mailen met de verkoper.
Ik heb gisteren gevraagd. Ze krijgt er zaterdag 30 binnen. Aantal pre-orders is > 30.Gouwden schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:46:
Nieuwe leverdatum weet ze pas na zaterdag.
Ik kan zo bij jenny niet aangeven welke kleur ik wil? Ik zou namelijk graag de grijze of zwarte willen.
Ondertussen wel al een mailtje eruit gedaan, gevraagd wanneer ze grijze/zwarte binnenkrijgt en of ik deze kan (pre)orderen.
Ondertussen wel al een mailtje eruit gedaan, gevraagd wanneer ze grijze/zwarte binnenkrijgt en of ik deze kan (pre)orderen.
Zouden jullie in Telecomproviders een topic aan kunnen maken over de levertijden en beschikbaarheid van dit toestel? Dat soort reacties hebben weinig te maken met de feitelijke ervaringen met het toestel zelf en horen dus niet hier thuis
Verwijderd
Ik heb 'm gekocht bij Geekbuying.com, maar daar is 'ie sinds 3 november (de dag waarop ik hem besteld had) uitverkocht. Ze krijgen hem wel weer binnen, maar er staat niet wanneer. Je kan ze even mailen om te vragen wanneer ze hem weer hebben. Ik had ze ook gemaild om te vragen of ze hem nog hadden en kreeg vrij snel antwoord.CLB schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:38:
[...]
@ Hagen77: Ik ben jaloers op jeHoeveel heb je er nu voor betaald en heb je 'n directe link voor me?
Bij Geekbuying kost 'ie omgerekend 174 euro, maar omdat ik voor express shipping via DHL koos en aan de deur 25,20 euro douanekosten moest betalen, was ik uiteindelijk dus iets van 217 euro kwijt.
PaT schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:52:
Zouden jullie in Telecomproviders een topic aan kunnen maken over de levertijden en beschikbaarheid van dit toestel? Dat soort reacties hebben weinig te maken met de feitelijke ervaringen met het toestel zelf en horen dus niet hier thuis
Jiayu G3 - Levertijden en prijzen
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
hagen77 & RoberttownNL: geen van beide durven jullie het voor als nog aan om de G3 te rooten?
Hetzij via deze manier, dan wel via XDA? Ben namelijk benieuwd welke van beide manieren nu het veiligste zal zijn om te gebruiken. En aangezien ik nog wie weet wel drie weken geduld moet hebben, is het wel fijn om te weten straks op welke wijze ik succesvol mijn exemplaar geroot krijg. Stap 2 is dan om CM10 op de een of andere manier Jiayu G3-ready te krijgen, want dat is mijn uiteindelijke wens. Gewoon meekunnen met de nieuwste CM-rom.
Met mijn Blade heb ik het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden en er zal genoeg via XDA/Modaco te vinden zijn hoe je een eigen custom rom bakt en/of een bestaande verbouwt. Maar daar heb je wel root voor nodig, dus eerst het een voordat ik met het andere bezig ga/of mij er in ga verdiepen...

Verwijderd
Hey ik heb deze methode nu ook even geprobeerd en ben er eigenlijk best enthousiast over! Bij mij zijn twee bestanden opgeslagen, een .jpg en een .raw. Die .raw is maar liefst 14MB groot. Die jpeg is veel kleiner (1MB), maar heeft echt veel betere kwaliteit dan de foto's die je met de normale camera app maakt. Acceptabele kwaliteit, zeg maar.Rikkiz0r schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:50:
1. Open de app
2. Klik Engineer Mode
3. Enigneer Mode (MTK)
4. Camera
Deze foto gemaakt met de Raw Capture mode: http://i.imgur.com/RmbtR.jpg
Nogal een verschil vergeleken met deze: http://i.imgur.com/UbWae.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 12:30 ]
Inderdaad zeg.. Er valt zelfs een heel poppetje weg op de trap 
(en op de kade)
(en op de kade)
[ Voor 13% gewijzigd door Korvaag op 09-11-2012 12:43 ]
Wow, dat is inderdaad nogal een spectaculair verschil! Kijk het verschil in detail in het groen van de boom! Stoer hoor!Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:15:
[...]
Hey ik heb deze methode nu ook even geprobeerd en ben er eigenlijk best enthousiast over! Bij mij zijn twee bestanden opgeslagen, een .jpg en een .raw. Die .raw is maar liefst 14MB groot. Die jpeg is veel kleiner (1MB), maar heeft echt veel betere kwaliteit dan de foto's die je met de normale camera app maakt. Acceptabele kwaliteit, zeg maar.
Verwijderd
Onderstaande foto heb ik vanmiddag met de G3 gemaakt in de Raw Capture Mode. Echt stukken beter dan met de normale camera app. Veel meer detail. En dan heb ik het .raw bestand nog niet eens gebruikt.
Foto via de Mobile Uncle app gemaakt:
http://i.imgur.com/wdKaG.jpg
Foto gemaakt met de normale camera app op de G3:
http://i.imgur.com/LcNAe.jpg
Foto via de Mobile Uncle app gemaakt:
http://i.imgur.com/wdKaG.jpg
Foto gemaakt met de normale camera app op de G3:
http://i.imgur.com/LcNAe.jpg
Maakt het verschil uit of je foto's maakt met zoiets als Camera ZOOM FX? of Pudding Camera?
Dit hoort in het levertijden topic
[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 09-11-2012 16:36 ]
Does killing time damage eternity?
[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 09-11-2012 16:36 ]
Dat hoort thuis in dit topic: Jiayu G3 - Levertijden en prijzen-ION- schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:49:
Krijg net een bericht van Jenny (AliExpress):
[...]
Werkt dit ook als je met ideal hebt betaald?
Ik baal hier echt van!
En dat soort berichten horen daar ook!
[ Voor 35% gewijzigd door PaT op 09-11-2012 16:37 ]
Lees de "let op" tekst eens?
[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 09-11-2012 16:35 ]
Als je even terug leest kan je zien hoe ik mijne geroot hebJoosie200 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:11:
hagen77 & RoberttownNL: geen van beide durven jullie het voor als nog aan om de G3 te rooten?Hetzij via deze manier, dan wel via XDA? Ben namelijk benieuwd welke van beide manieren nu het veiligste zal zijn om te gebruiken. En aangezien ik nog wie weet wel drie weken geduld moet hebben, is het wel fijn om te weten straks op welke wijze ik succesvol mijn exemplaar geroot krijg. Stap 2 is dan om CM10 op de een of andere manier Jiayu G3-ready te krijgen, want dat is mijn uiteindelijke wens. Gewoon meekunnen met de nieuwste CM-rom.
Met mijn Blade heb ik het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden en er zal genoeg via XDA/Modaco te vinden zijn hoe je een eigen custom rom bakt en/of een bestaande verbouwt. Maar daar heb je wel root voor nodig, dus eerst het een voordat ik met het andere bezig ga/of mij er in ga verdiepen...
[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 09-11-2012 16:37 ]
Zouden hagen77 en Rikkiz0r zo vriendelijk willen zijn de volgende punten even te bespreken:
- Hoe is de spraakkwalitiet en verstaanbaarheid vice versa tijdens gesprekken?
- Werkt de GPS-fix vlotjes?
- Typt het standaard keyboard lekker?
- Hoe vergaat het de batterij als de telefoon gebruikt wordt als mp3 speler, met earphones.
Thanks!
- Hoe vergaat het de batterij als de telefoon gebruikt wordt als mp3 speler, met earphones.
Thanks!
Die van mij kwam pre-rootedJoosie200 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:11:
hagen77 & RoberttownNL: geen van beide durven jullie het voor als nog aan om de G3 te rooten?Hetzij via deze manier, dan wel via XDA? Ben namelijk benieuwd welke van beide manieren nu het veiligste zal zijn om te gebruiken. En aangezien ik nog wie weet wel drie weken geduld moet hebben, is het wel fijn om te weten straks op welke wijze ik succesvol mijn exemplaar geroot krijg. Stap 2 is dan om CM10 op de een of andere manier Jiayu G3-ready te krijgen, want dat is mijn uiteindelijke wens. Gewoon meekunnen met de nieuwste CM-rom.
Zo! Ik denk dat ik de foto's ook maar in Raw ga maken. Met het 64GB kaartje wat er nu in zit kan ik eerst wel even vooruitVerwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:15:
[...]
Hey ik heb deze methode nu ook even geprobeerd en ben er eigenlijk best enthousiast over! Bij mij zijn twee bestanden opgeslagen, een .jpg en een .raw. Die .raw is maar liefst 14MB groot. Die jpeg is veel kleiner (1MB), maar heeft echt veel betere kwaliteit dan de foto's die je met de normale camera app maakt. Acceptabele kwaliteit, zeg maar.
Gisteren helaas weinig tijd gehad om met de G3 te spelen maar ik denk dat ik dat dit weekend wel weer in ga halen

Scherm is beter als verwacht overigens! Op de foto's leken de kleuren minder dan in werkelijkheid. Het scherm is overigens niet te vergelijken met de Xperia S naar mijn idee. Zal zo even een paar foto's maken op maximale en minimale helderheid met de zelfde foto op de achtergrond. Iemand een idee welke foto's ik moet proberen?
[ Voor 7% gewijzigd door RobertowNL op 09-11-2012 21:30 ]
Nog even ter verdere info. Ik heb hem nu in mijn bezit. Het is de echte versie.
Ik heb er zelfs nog een screenprotectorfolie en een rubberen schokbescherming omranding (of hoe moet je zoiets beter beschrijven?
)
Ben onder de indruk van de snelheid van het toestel. Ik kom natuurlijk ook wel van de ZTE Blade, maar toch.
Weet iemand mss wat die paar chinese apps zijn of doen??
Ik heb er zelfs nog een screenprotectorfolie en een rubberen schokbescherming omranding (of hoe moet je zoiets beter beschrijven?
Ben onder de indruk van de snelheid van het toestel. Ik kom natuurlijk ook wel van de ZTE Blade, maar toch.
Welke apps gaat het om? Bij mij stonden er weinig meer op :P!BaDMaN schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:07:
Nog even ter verdere info. Ik heb hem nu in mijn bezit. Het is de echte versie.
Ik heb er zelfs nog een screenprotectorfolie en een rubberen schokbescherming omranding (of hoe moet je zoiets beter beschrijven?)
Baidu = textinvoer (kan je verwijderen)
QQ = Chat (Kan je ook verwijderen)
Weet niet wat je verder nog hebt aan Chinese apps?
Een begint met UC en dan wat tekens en icoontje is precies een bruin poesje of eekhoorn of zoiets?
Die QQ, is dat zo'n pinguin met sjaal? En die Baidu is dat en blauw iets met du in het midden?
Die QQ, is dat zo'n pinguin met sjaal? En die Baidu is dat en blauw iets met du in het midden?
Dit zijn de apps die er bij mij nog op stonden:BaDMaN schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:23:
Een begint met UC en dan wat tekens en icoontje is precies een bruin poesje of eekhoorn of zoiets?

Hiervan kan QQ nog wel weg, maar dat gebruik ik zelf zo af en toe nog wel eens
[ Voor 11% gewijzigd door RobertowNL op 09-11-2012 23:04 ]
Ik heb ook de UC logo met Chinese tekens (het icoontje lijkt mij meer op een kat dan een eekhoorn
) die pinguin heb ik dan weer niet, baidu was gewoon te verwijderen. Het is kennelijk een extra browser: http://technode.com/2012/...nese-no-1-mobile-browser/
Dit is mijn eerste android, of nog beter gezegd mijn eerste smartphone, komend van alleen een pc achtergrond kan ik het bijna niet hebben dat er programma's opzitten die niet te verwijderen zijn, en die dan ook nog van alles en nog wat met je informatie mogen doen. Zie als voorbeeld de torch wat gewoon een lampje is, en wat die allemaal mag doen op je telefoon. Hopelijk alleen als je het gebruikt, want ik zie mezelf dit niet echt doen.
Maar oh wat is dat scherm mooi, en internetten & videos kijken gaat zo lekker vergeleken met sommige mobieltjes die mensen om me heen hebben. Het is nu nog kijken wat de houdbaarheid van deze Chinese makelij is, maar tot zover kan ik alleen maar zeggen dat deze mobiel de €175 meer dan waard is.
p.s. Als er nog iemand bekend is met een case die gebruikt kan worden met de Jiayu G3, post deze dan a.u.b. De originele lederen van Jiayu vind ik eerlijk gezegd ook niet om aan te zien.
Dit is mijn eerste android, of nog beter gezegd mijn eerste smartphone, komend van alleen een pc achtergrond kan ik het bijna niet hebben dat er programma's opzitten die niet te verwijderen zijn, en die dan ook nog van alles en nog wat met je informatie mogen doen. Zie als voorbeeld de torch wat gewoon een lampje is, en wat die allemaal mag doen op je telefoon. Hopelijk alleen als je het gebruikt, want ik zie mezelf dit niet echt doen.
Maar oh wat is dat scherm mooi, en internetten & videos kijken gaat zo lekker vergeleken met sommige mobieltjes die mensen om me heen hebben. Het is nu nog kijken wat de houdbaarheid van deze Chinese makelij is, maar tot zover kan ik alleen maar zeggen dat deze mobiel de €175 meer dan waard is.
p.s. Als er nog iemand bekend is met een case die gebruikt kan worden met de Jiayu G3, post deze dan a.u.b. De originele lederen van Jiayu vind ik eerlijk gezegd ook niet om aan te zien.
Ik hoop dat ik ze ook mag beantwoorden (deels morgenGionimo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:13:
Zouden hagen77 en Rikkiz0r zo vriendelijk willen zijn de volgende punten even te bespreken:
Thanks!
- Gps fix
Zonder A-GPS en EPO duurt het een poos (koude start, eerste keer GPS) maar met A-GPS aan had ik binnen 25 seconden wel een fix:

Na een minuutje:

Dit is binnen, zal morgen even wat dingen gaan testen :)!
EPO geeft overigens een error bij de download, dus daar ga ik nog eens even naar kijken.
- Keyboard
Gewoon standaard Android, typt opzich prima (toetsen zijn groot genoeg) maar zelf ga ik vast een ander keyboard installeren (Dit omdat ik dat ook op mijn andere toestellen/tablets heb).
Met een root kan je alles verwijderenOssieW schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:29:
Ik heb ook de UC logo met Chinese tekens (het icoontje lijkt mij meer op een kat dan een eekhoorn) die pinguin heb ik dan weer niet, baidu was gewoon te verwijderen. Het is kennelijk een browser: http://technode.com/2012/...nese-no-1-mobile-browser/
Dit is mijn eerste android, of nog beter gezegd mijn eerste smartphone, komend van alleen een pc achtergrond kan ik het bijna niet hebben dat er programma's opzitten die niet te verwijderen zijn, en die dan ook nog van alles en nog wat met je informatie mogen doen. Zie als voorbeeld de torch wat gewoon een lampje is, en wat die allemaal mag doen op je telefoon. Hopelijkalleen als je het gebruikt, want ik zie mezelf dit niet echt doen.
Maar oh wat is dat scherm mooi, en internetten & videos kijken gaat zo lekker vergeleken met sommige smartphones die mensen om me heen hebben. Het is nu nog kijken wat de houdbaarheid van deze Chinese makelij is, maar tot zover kan ik alleen maar zeggen dat deze mobiel de €175 meer dan waard is.
Premissies van de apps (zoals torch) nog niet bekeken zal straks eens kijken.
al een idee wat voor hoesje je zoekt? Die van de G3 zijn inderdaad niet al te mooi

Verwijderd
- Spraakkwaliteit weet ik nog niet. Ik heb nog niet gebeld.Gionimo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:13:
Thanks!
- Over GPS kan ik nog weinig zeggen. Ik probeerde op mijn werk vanachter het raam even of Google Maps mijn locatie kon vonden. Lukte niet. Toen ik naar buiten liep had 'ie direct een fix. Vervolgens ging ik de metro in en had 'ie zodra ik boven de grond kwam mijn locatie weer. Maakt op mij een goede indruk.
- Het toetsenbord vind ik een verademing vergeleken met die op mijn vorige toestel (ZTE Blade). Op de Blade vond ik het een ramp om een bericht te tikken, op de G3 gaat het gewoon heerlijk. Nauwelijks typo's meer. Je kunt Nederlands als invoertaal selecteren.
- Ik speel geen mp3's af, maar gebruik Spotify als ik in het openbaar vervoer zit. Vandaag dus 's morgens en 's avonds gebruikt. Vanmorgen zat de batterij bij aankomst op mijn werk geloof ik nog boven de 95%.
De batterij zat zojuist overigens nog op 74% (en ik heb hem dus niet opgeladen vandaag). Ik heb toch de camera weer wat uitgeprobeerd, foto's bekeken, Spotify dus twee keer gebruikt, gps de hele dag aangehad, en af en toe wat apps gecheckt (facebook, nu.nl). Volgens mij had ik dit met mijn Blade nooit gered, nu nog op 74%.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:45:
[...]
- Spraakkwaliteit weet ik nog niet. Ik heb nog niet gebeld.
En Bedankt voor de antwoorden RoberttowNL en hagen77!
Ik ben een fietser, en een beetje veel regen weerhoud mij niet om toch voor de fiets te kiezen. Ik ben op zoek naar een case die een beetje beschermt tegen de vocht die tijdens een stortbui zijn weg vindt in mijn jaszak (hoeft niet niet per sé waterdicht) ik ben niet echt een persoon die zijn telefoon laat vallen maar bescherming tegen krassen en zwaartekracht ben ik niet op tegen.RobertowNL schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:44:
al een idee wat voor hoesje je zoekt? Die van de G3 zijn inderdaad niet al te mooi(slangenleer look
)
Ik zat te kijken naar de Krusell SEaLABox welke een XL versie laten zien op hun site waar de Jiayu in zou kunnen passen, maar dan kan ik mijn earphone jack niet gebruiken of ik moet gaan bluetoothen om muziek te luisteren. Dit doe ik liever niet, plus ik lees toch redelijk slechte reviews voor deze case.
Als mogelijkheid zit ik nu te denken aan een zakje die tijdens mijn fietstocht de telefoon een beetje beschermt, zoals die van Amazon http://ecx.images-amazon..../91Iyy6c05XL._AA1500_.jpg .Maar het liefst wil ik toch ook zo'n opklapbare lederen hoes.
Even snel een foto van het scherm naast die van mijn Xperia S, zou hem graag ook nog eens echt willen testen maar ik heb daar helaas de apparatuur niet voor
Plaatjes zijn klikbaar maar verwacht er niet te veel van. Het is puur om het verschil in kleur even te laten zien.
Volle helderheid:

normale/auto helderheid (Geen goede vergelijking dus
):
Volle helderheid:

normale/auto helderheid (Geen goede vergelijking dus

[ Voor 14% gewijzigd door RobertowNL op 10-11-2012 00:29 ]
Poeh, de Jiayu ziet er een stuk minder scherp uit. Als je het vergelijkt met die afbeelding vanaf je PC, is de Jiayu dan te groen of de Sony te rood?
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Ik kan je vertellen dat dat soort zand in (in real life) in San Francisco een bruin rode gloed heeft, niet groen....
Minder scherp is het niet. Maar wel fletser en een andere weergave van de kleuren. Zal eens kijken of ik morgen een paar goede foto's kan maken, bovenstaande foto's laten alleen verschil zien maar verder niks (en ook dat doen ze slechtNextron schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:10:
Poeh, de Jiayu ziet er een stuk minder scherp uit. Als je het vergelijkt met die afbeelding vanaf je PC, is de Jiayu dan te groen of de Sony te rood?
Zal morgen eens even een gewone compact camera pakken en in goed licht een paar foto's proberen te maken (al zullen dan nog geen hoogstandjes worden aangezien ik geen aanleg heb tot fotograaf).
Als iemand nog een goede foto heeft die dit soort verschillen mooi laat zien dan houd ik me aanbevolen!
Jiayu laat veel minder rood zien. Het water is op de PC en Xperia ook blauw en niet zo grauw/groen als op de Jiayu. Maar dit scherm verslaat menig scherm dat in andere smartphones van 200 euro zitten! Dat durf ik zo wel te zeggen
[ Voor 31% gewijzigd door RobertowNL op 10-11-2012 02:00 ]
Je zou van die testfoto's voor schermen kunnen gebruiken. Van die slides met oplopende kleuren bedoel ik.
Kleuren lijken op de vergelijkplaatjes een beetje flets, maar zou gauw je er geen vergelijking naast houd merk je er niks van/is het niet storend.
Ik ben trouwens wel heel tevreden met de batterij, ik had hem gisteren de hele dag intensief gebruikt en ik had aan het eind van de dag nog 40% over
mijn S2 zou sowiezo allang leeg zijn geweest dan.
Ik ga zo ff kijken of ik CWM kan porten, echter vrees ik ervoor dat ik m'n telefoon brick...
Ik ben trouwens wel heel tevreden met de batterij, ik had hem gisteren de hele dag intensief gebruikt en ik had aan het eind van de dag nog 40% over
Ik ga zo ff kijken of ik CWM kan porten, echter vrees ik ervoor dat ik m'n telefoon brick...
:W 'let op' niet gelezen?
[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 10-11-2012 12:26 ]
Geen bevestiging van de order, wel van verzending.bobke1 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:07:
Ik hen een vraag aan het forum
Gisteren avond onze tijd heb ik een JiaYu G3 besteld bij geekbuying.com
En betaald met PayPal ,van PayPal heb ik een bevestiging van betaling gekregen maar hebt van geekbuying.com nog geen order bevevestiging gekregen ,mijn vraag is of dat normaal is ,of zou er iets zijn misgelopen,graag van iemand een antwoordje ,om mij gerust te stellen.
Komt goed.Freakster86 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 08:24:
Je zou van die testfoto's voor schermen kunnen gebruiken. Van die slides met oplopende kleuren bedoel ik.
Denk dat je met de flash tools een heel eind kan komen als je hem bricked.Rikkiz0r schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:07:
Kleuren lijken op de vergelijkplaatjes een beetje flets, maar zou gauw je er geen vergelijking naast houd merk je er niks van/is het niet storend.
Ik ben trouwens wel heel tevreden met de batterij, ik had hem gisteren de hele dag intensief gebruikt en ik had aan het eind van de dag nog 40% overmijn S2 zou sowiezo allang leeg zijn geweest dan.
Ja denk ik ook wel, heb iig nu voor de zekerheid een dump van m'n rom gemaakt 
Edit: Ik heb van de rom die ik gedumpt heb ook even een CWM flashable zip gemaakt, kan iemand even controleren of die goed is? Klik! of Klik hier
Edit2:
Hmm het lukt me niet om een boot.img dump te maken, is er iemand die daar wel verstand van heeft?
Edit: Ik heb van de rom die ik gedumpt heb ook even een CWM flashable zip gemaakt, kan iemand even controleren of die goed is? Klik! of Klik hier
Edit2:
Hmm het lukt me niet om een boot.img dump te maken, is er iemand die daar wel verstand van heeft?
[ Voor 78% gewijzigd door Rikkiz0r op 10-11-2012 13:11 ]
Ben ook wel benieuwd naar een fotootje die binnenshuis gemaakt is!
Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.