Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:05
Sinds vrijdag ben ik ook in het bezit van een Jiayu G3. Ik heb meteen de laatste update geinstalleerd en alles lijkt prima te werken. Het enige probleem wat ik al twee keer heb ervaren is wanneer ik 'savonds na bed ga, als het toestel in vliegmodus is gezet, 'sochtends niet meer aan gaat en helemaal leeg is. De batterij word dus helemaal leeggetrokken in de nacht, help?
De batterij stond op respectievelijk 20% en 34% toen ik hem in vliegmodus heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 22:25
Maandag1987 schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:55:
Sinds vrijdag ben ik ook in het bezit van een Jiayu G3. Ik heb meteen de laatste update geinstalleerd en alles lijkt prima te werken. Het enige probleem wat ik al twee keer heb ervaren is wanneer ik 'savonds na bed ga, als het toestel in vliegmodus is gezet, 'sochtends niet meer aan gaat en helemaal leeg is. De batterij word dus helemaal leeggetrokken in de nacht, help?
De batterij stond op respectievelijk 20% en 34% toen ik hem in vliegmodus heb gezet.
Hmm, bij mij daalt hij in vliegmodus ~6% tijdens de nacht, dus dat is niet in de haak. Sluit je wel alle apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
Ik gebruik Advanced task killer pro (Killed all apps als mijn scherm uit wordt gezet.) daarnaast draait JuiceDefender Ultimate. Verder heb ik quicklaunch geinstalleerd voor mijn lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Maandag1987 schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:38:
Ik gebruik Advanced task killer pro (Killed all apps als mijn scherm uit wordt gezet.) daarnaast draait JuiceDefender Ultimate. Verder heb ik quicklaunch geinstalleerd voor mijn lockscreen.
Taskkiller is sinds Android 2.3 echt nergens voor nodig, sterker nog... het maakt je systeem onnodig traag omdat elke app die je wilt starten weer volledig ingeladen moet worden. Android heeft een prima memory management wat dat betreft.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
Taskkiller heb ik zojuist gedeinstalleerd, bij mijn vorige gsm (HTC Desire S) gebruikte ik hem ook. Maar Taskkiller kan niet het probleem zijn toch? Is het een van de apps die ik geinstalleerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kan makkelijk, als die constant actief blijft en elke seconden apps wil killen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Waarom zet je hem dan op vliegmodus? Nergens voor nodig toch? Je zit nu eenmaal niet in een vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
Ik zet mijn telefoon in vliegmodus zodat ik hem niet hoef uit te zetten 'snachts maar ook niet bereikbaar ben (zodat ik niet word wakker gebeld of gesmst).
Task killer zou alleen apps killen als het scherm uitgaat, het zou inderdaad zou maar kunnen dat de task killer dwars zat. Morgenvroeg weet ik meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
Is het bij jullie ook zo dat wanneer je uit de vliegmodus gaat dat je telefoon niet opnieuw om een pincode vraagt? Dat deed mijn Desire hiervoor wel altijd. (wellicht dat het gewoon Android 4.0 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Heb ik nog nooit hoeven doen bij android. Misschien kan je dit ergens instellen?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook geen pincode geven, bij mijn vorige toestellen wel. Het is dus niet enkel bij jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Dat is apart, want bij het deactiveren van vliegtuigmodus wordt je SIM opnieuw aangeroepen, en dus heb je PIN nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Even terugkomend op mijn vraag of anderen ook last hadden van max 99% charge aan de lader.
cvheereveld schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:09:
Ik zal hem vanavond de nacht er aan laten hangen en eens kijken wat er gebeurd is 's ochtends.
De telefoon blijkt toch het niveau charged (100%) te (kunnen) bereiken. Na unpluggen zakt het toestel wel snel naar 99%. Conclusie is in ieder geval niks aan de hand.

[ Voor 10% gewijzigd door SqnLdr op 17-12-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 22:01
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:48:
Mijn Sensation ruil ik zonder problemen in voor de Jiayu; ik ben tot nu toe heel blij met de aankoop.
Ben je er echt zo blij mee? Ik had ook een sensation en moet zeggen dat ik daar net zo blij mee was als de Jiayu G3.
Tuurlijk is het bedrag wat je betaald voor een G3 zeer mooi... Maar als mij sensation niet gejat was had ik geen G3 gehad. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik voor JB 4.1.2. (CM10) verschillende roms had waarbij ik ook veel blijer zou worden van een G3 dan van mij sensation toen der tijd. Maar een sensation (met cm10) is wel te vergelijken met een jiayu G3....

Behalve dan de camera!!!!
Wat een bagger onderdeel is dat zeg.... pff waarschijnlijk gaat de G3 ook gewoon de deur weer uit als er een betere/leukere chinese telefoon is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 21:17
Creqaw schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:16:
Umi X1 JB 4.1.2 officially released en natuurlijk zijn er vriendelijke porters die gelijk het naar de G3 hebben geport.
G3 4.1.2 rom:
http://pan.baidu.com/shar...reid=159036&uk=2181800484
Al iemand ervaring met deze Rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik zit met een irritant probleem, namelijk dat de mediaknoppen van m'n auto via bluetooth niet lekker werken met deze telefoon. Met m'n Xperia S kon ik met Spotify gemakkelijk next/previous gebruiken. Met m'n G3 lukt dat 1, soms 2 keer en vervolgens vertikt ie het.

Het gekke is dat de knoppen op de G3 wel oplichten als ik op het stuur op een knop druk, dus het signaal lijkt wel door te komen, Android luistert er echter niet goed naar lijkt het...

Zelf bellen en telefoontjes aannemen gaat overigens prima dus het lijkt toch iets in de software van Android te zijn.

Heeft iemand anders ervaring met deze telefoon icm bluetooth radio in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argon007 schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:02:
[...]

Downloading and trying tonight :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
argon007 schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:02:
[...]

Yup, draait stabiel.
Staat standaard veel Chinese troep op.
Chrome en o.a. het spel Yesterday werken niet.
(Kunnen wel geinstalleerd worden, maar crashen na het openen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 21:17
nogal een grote gebruiker van Chrome, dan wacht ik wel nog even :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je er echt zo blij mee? Ik had ook een sensation en moet zeggen dat ik daar net zo blij mee was als de Jiayu G3.
Ik ben er echt zo blij mee. Let wel op het was de allereerste sensation die ik had dus niet de xl ofzo. Het beeldscherm en de reactiesnelheid, interface noem maar op ervaar ik als veel beter en vooral veel sneller.
De camera; ach dat is niet mijn belangrijkste reden voor een mobiele telefoon. Als ik mooie plaatjes wil schieten dan doe ik dat wel met een fotocamera en indien deze niet voorhanden is; de camera van de G3 is ook weer niet zo slecht. Ik blijf bij mijn oordeel dat de Jiayu veel kwaliteit voor het geld geeft en dat ik mijn sensation met plezier aan mijn vriendin heb gegevendie er op haar beurt ook weer heel blij mee is';-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
M-Opensource schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:57:
Ik zit met een irritant probleem, namelijk dat de mediaknoppen van m'n auto via bluetooth niet lekker werken met deze telefoon. Met m'n Xperia S kon ik met Spotify gemakkelijk next/previous gebruiken. Met m'n G3 lukt dat 1, soms 2 keer en vervolgens vertikt ie het.

Het gekke is dat de knoppen op de G3 wel oplichten als ik op het stuur op een knop druk, dus het signaal lijkt wel door te komen, Android luistert er echter niet goed naar lijkt het...

Zelf bellen en telefoontjes aannemen gaat overigens prima dus het lijkt toch iets in de software van Android te zijn.

Heeft iemand anders ervaring met deze telefoon icm bluetooth radio in de auto?
In navolging van dit probleem heb ik nog iets anders met Bluetooth, wanneer ik iemand probeer te bellen met m'n Bluetooth carkit worden alle nummers anders doorgegeven... Klinkt vaag, hier is een voorbeeld:

Nummer staat als volgende in de telefoon: +31612345678
Wanneer ik zonder carkit het nummer bel dan draait ie dit nummer: +31612345678, zoals verwacht dus.

Wanneer ik via de carkit iemand bel dan probeert ie dit: 3161-234-5678, wat dus misgaat want de voorloopnullen of plusje worden niet meegenomen.

Andere Android phones hebben dit probleem niet met m'n carkit dus er zit iets in die rom wat niet lekker meewerkt.

Heeft iemand al ervaring met bellen via Bluetooth met de Jiayu G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
Ik vind het eigenlijk best komisch de we een stuk elektronica uit China in handen hebben, maar dat er nergens "made in China" staat. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan-a
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01-2023
Gionimo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:46:
Ik vind het eigenlijk best komisch de we een stuk elektronica uit China in handen hebben, maar dat er nergens "made in China" staat. ;-)
De meeste electronica worden in China gemaakt. Volgens mij is het verplicht om dit op producten te zetten die naar de westerse markt gaan. Waarschijnlijk is dit niet verplicht voor deze toestellen die officieel alleen in China verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 14:56
Ik heb hem nu binnen maar hij pakt mijn vodafone simkaart niet? lichit misschien aan de pincode die op de simkaart staat want die moets ik nergens invoeren? Ik heb hem in beide slots geprobeerd.

edit:

simkaart zat verkeerd om XD

[ Voor 9% gewijzigd door linkje op 19-12-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Nu online

OzzieMann

linkje schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:45:
Ik heb hem nu binnen maar hij pakt mijn vodafone simkaart niet? lichit misschien aan de pincode die op de simkaart staat want die moets ik nergens invoeren? Ik heb hem in beide slots geprobeerd.

edit:

simkaart zat verkeerd om XD
:+ LOL. ik zat al meteen te denken aan PAP verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
arjan-a schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:52:
[...]

De meeste electronica worden in China gemaakt. Volgens mij is het verplicht om dit op producten te zetten die naar de westerse markt gaan. Waarschijnlijk is dit niet verplicht voor deze toestellen die officieel alleen in China verkocht worden.
Dat dacht ik ook al, en temeer om deze reden vond ik het komisch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
  • Laatst online: 22-09 14:56
Geweldige standaard ringtone echt zo stereotype hyper asian melodietje XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkje schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:22:
Geweldige standaard ringtone echt zo stereotype hyper asian melodietje XD
Ja ik heb hem express laten staan, hij is hilarisch. Ik krijg gelijk zin om naar een karaoke bar te gaan en me helemaal vol te gieten. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
Maandag1987 schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:55:
Ik zet mijn telefoon in vliegmodus zodat ik hem niet hoef uit te zetten 'snachts maar ook niet bereikbaar ben (zodat ik niet word wakker gebeld of gesmst).
Task killer zou alleen apps killen als het scherm uitgaat, het zou inderdaad zou maar kunnen dat de task killer dwars zat. Morgenvroeg weet ik meer :)
Na het installeren van Betterbatterystats kon ik achterhalen dat JuiceDefender mijn telefoon de hele tijd awake hield, waardoor de gsm erg snel leeg liep. Deze is gedeinstalleerd en het probleem is opgelost.

Wat betreft de vliegmodus, hoef ik inderdaad mijn pincode niet opnieuw in te vullen, opzich handig maar niet helemaal de bedoeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirth
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 22:31
Heb de mijne nu ongeveer een dag. Heerlijke telefoon. Werkt vlot, heel mooi scherm/weergave. Dual SIM doet 'ie ook prima (zit met een 3G kaart + gewoon bellen/smsen). Enige minpunt tot nu toe is eigenlijk dat hij hélemaal niet hard trilt. Voel 'm bijna niet als hij in mijn zak zit en ik een bericht krijg.

Valt dit gewoon op te lossen? Vond nergens een setting ervoor, dus ben bang dat ik er Cyanogen ga moeten over gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Kirth schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:44:
Heb de mijne nu ongeveer een dag. Heerlijke telefoon. Werkt vlot, heel mooi scherm/weergave. Dual SIM doet 'ie ook prima (zit met een 3G kaart + gewoon bellen/smsen). Enige minpunt tot nu toe is eigenlijk dat hij hélemaal niet hard trilt. Voel 'm bijna niet als hij in mijn zak zit en ik een bericht krijg.

Valt dit gewoon op te lossen? Vond nergens een setting ervoor, dus ben bang dat ik er Cyanogen ga moeten over gooien..
Ik vraag me af of Cyanogen wel werkt, volgens mij wordt de chip van de G3 niet ondersteund... En anders horen wij graag van je als het wel gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Kirth schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:44:

Cyanogenmod porten zonder sources is best wel een gedoe anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirth
  • Laatst online: 28-09 22:31
Excuses, ik meen gelezen te hebben dat er aan een CM port gewerkt werd. Had 't blijkbaar (behoorlijk hard) mislezen. Ik vind 't wel jammer dat de intensiteit van het trillen niet aangepast kan worden, dacht altijd dat dit een standaard Android feature was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
M-Opensource schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:00:
[...]

In navolging van dit probleem heb ik nog iets anders met Bluetooth, wanneer ik iemand probeer te bellen met m'n Bluetooth carkit worden alle nummers anders doorgegeven... Klinkt vaag, hier is een voorbeeld:

Nummer staat als volgende in de telefoon: +31612345678
Wanneer ik zonder carkit het nummer bel dan draait ie dit nummer: +31612345678, zoals verwacht dus.

Wanneer ik via de carkit iemand bel dan probeert ie dit: 3161-234-5678, wat dus misgaat want de voorloopnullen of plusje worden niet meegenomen.

Andere Android phones hebben dit probleem niet met m'n carkit dus er zit iets in die rom wat niet lekker meewerkt.

Als conclusie op m'n problemen heb ik een oplossing! Ik ben geswitched naar de gelekte Jelly Bean ROM (Creqaw in "[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie"). Deze werkt echt top, bovendien is de ROM merkbaar sneller.

Overigens werkt Chrome prima is mijn ervaring, ik zag dat er melding was dat het niet werkte. Er staat ook veel vage Chinese apps op, Titanium Backup doet daar niet moeilijk mee en heb ze allemaal kunnen verwijderen.

Tot nu toe lijkt die Jelly Bean ROM een toppertje :)

(als dit zo blijft gaan m'n HTC Desire en Xperia S de deur uit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Ok, mooi dat die nieuwe rom zo goed bevalt! Ik baal op zich ook wel dat er geen Cyanogenmod is voor de G3. Ik zat te denken om het eens te proberen, maar dat gaat me nooit lukken. Die 4.1.2 rom klinkt ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een webshop aanraden om de G3 aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:10:
retailheaven.nl

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@Kunner
Ik net dat lightake de Jiayu G3 weer binnen heeft (www.lightake.com) a 202,-
Bertrouwbare shop zoals velen hier hebben ervaren (ook met teruggave geld!!).

• Hailfall
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04-2015
joris1989 schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:05:
Wow mijn G3 had net ff een tripaanval. ik unlockte het scherm en het had allemaal gekleurde pixels in een grijze knipperende achtergrond. een xtje scherm aan en uit deed het, maar het was toch ff wazig :P
Okay nu had ik dit net ook.. heel apart... }:|

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 20:41
Dat had ik laatst ook voor de eerste keer, ik vond het er wel vet uit zien.

• Gionimo
Ik had het ook, schijnbaar doet iedere G3 dat.

• Gertnl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08-2023
Iemand al gehoord van de volgende Rom??
http://www.gizmochina.com...update-ready-to-download/

[ Voor 13% gewijzigd door Gertnl op 20-12-2012 20:30 ]

• RobertowNL
  • Laatst online: 06:42

RobertowNL

For your gear!

Lewa OS, ja dat is zoiets als MUI ;) Geen officele update dus.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
LeWa OS 4 is gebaseerd op ICS (niet op JB) dus wat dat betreft geen update voor wat we stock hebben. Ik vind het nu juist prettig om een vrijwel volledig originele andriod versie zelf naar smaak te kunnen inrichten qua launcher en dergelijke. Daarnaast zit ik er niet op te wachten om een ingebakken anti-virus app m'n alles te laten scannen (als ik het artikel goed begrijp). LeWa schijnt wel polulair te zijn, maar ik geef het bij voorbaat geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Nu online

OzzieMann

Gionimo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:07:
Ik had het ook, schijnbaar doet iedere G3 dat.
Nog niet iedere G3

*knocks on wood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nou idd, hier ook een stabiel toestel zonder gedoe.
Heb geen titanium backup gebruikt, en instellingen->toegankelijkheid->snel opstarten uit staan.
Geen idee of dit echt uitmaakt, maar bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-09 16:21
M-Opensource schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:00:
[...]

Je wordt er niet wijzer van, echter ik heb precies hetzelfde probleem ;( . Als iemand een oplossing heeft......

I don't care if I feel Better as long as you feel worse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Chris.nl schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:23:
[...]

Nou idd, hier ook een stabiel toestel zonder gedoe.
Heb geen titanium backup gebruikt, en instellingen->toegankelijkheid->snel opstarten uit staan.
Geen idee of dit echt uitmaakt, maar bla.
Mijn toestel is ook stabiel en zonder gedoe. Het is echt 1 of 2 gebeurd en het enige dat je moet doen is scherm uit en aan. Verder hou ik hem tot nu toe nog redelijk stock, behalve root. Mijn Desire leek slechter te worden na te veel romgeklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Kaaf schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:02:
[...]

Je wordt er niet wijzer van, echter ik heb precies hetzelfde probleem ;( . Als iemand een oplossing heeft......
Ik heb de oplossing een paar posts terug gezet, de Jelly Bean rom loste voor mij het gedoe op :)

M-Opensource in "[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 11% gewijzigd door M-Opensource op 21-12-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik krijg die rom van 4.1.2 niet werkend, enkel bootloops :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
UMI heeft een update gepost en het schijnt dat de JB ROM wat bugs heeft o.a. met stand by batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:07
Ik heb sinds gisteren ook mijn Jiayu G3! Wat een mooi toestel!
Ik kom van een iPhone 4 af en deze jiayu is toch wel een stuk indrukwekkender!
Hij voelt stevig aan zonder dat hij zwaar is.

Het is mijn eerste ervaring met Android (alleen 'vroeger' met een HTC Touch HD in dualboot android (1.5 ofzo?) erop gehad). Het is dus nog even zoeken waar alle instellingen staan!

Ondertussen bezig met het eea instellen, Root acces heb ik ondertussen, CWM wil niet lukken (ik verdenk mijn usb-poorten), maar dat komt tzt wel.
De batterij duur van de standaard ROM is erg goed. Vannacht 7 uur standby gehad met wifi aan (en 2 simkaarten erin), hij was 7 % verloren :).

Bij mij is trouwens de ROM versie: G3 20121129-082828. Volgens mij hebben ze dus in de fabriek de nieuwe versie er alvast opgezet!

Tot slot nog een vraag: Welk type oplader kan ik gebruiken? Degene die erbij zit heeft een 'platte' aansluiting en het opzet stuk voor de nederlandse aansluiting past niet goed. Op dit moment heb ik gewoon mijn oude iPhone lader gebruikt. Werkt prima, hij laadt gewoon op.
Kan ik hem echter sneller laden met een ander type lader, of is er een soort 'universele' standaard lader?
op de lader staat overigens: 100-240V 50/60Hz 0.10A en 5.0V 500mA. Dit betekent toch dat het een 500mili ampere lader is? Daar moet ik dan toch op zoeken voor een nieuwe/extra lader?

Edit: en toen bedacht ik me nog een vraag:
Er zit een aantal chineze apps op. Met Titanium Backup ben ik de meeste kwijt. Er staat er echter nog 1 (met een kat in een geel rondje als logo), als ik deze wil verwijderen geeft Titanium aan dat deze app met de ROM verbonden is (via com.UCMobile.apk). Kan ik deze wel verwijderen, of sloop ik dan bepaalde functionaliteit?

[ Voor 12% gewijzigd door Smobbo op 22-12-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Ik dacht dat iemand getest had dat een grotere lader niet werkte, dat de G3 max 500mA hardwarematig wil opladen.

Is dat die browser? Ik heb alle chinese apps er afgegooid dmv root browser, ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Smobbo schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 10:47:
Ik heb sinds gisteren ook mijn Jiayu G3! Wat een mooi toestel!
Ik kom van een iPhone 4 af en deze jiayu is toch wel een stuk indrukwekkender!
Hij voelt stevig aan zonder dat hij zwaar is.

Het is mijn eerste ervaring met Android (alleen 'vroeger' met een HTC Touch HD in dualboot android (1.5 ofzo?) erop gehad). Het is dus nog even zoeken waar alle instellingen staan!

Ondertussen bezig met het eea instellen, Root acces heb ik ondertussen, CWM wil niet lukken (ik verdenk mijn usb-poorten), maar dat komt tzt wel.
De batterij duur van de standaard ROM is erg goed. Vannacht 7 uur standby gehad met wifi aan (en 2 simkaarten erin), hij was 7 % verloren :).

Bij mij is trouwens de ROM versie: G3 20121129-082828. Volgens mij hebben ze dus in de fabriek de nieuwe versie er alvast opgezet!

Tot slot nog een vraag: Welk type oplader kan ik gebruiken? Degene die erbij zit heeft een 'platte' aansluiting en het opzet stuk voor de nederlandse aansluiting past niet goed. Op dit moment heb ik gewoon mijn oude iPhone lader gebruikt. Werkt prima, hij laadt gewoon op.
Kan ik hem echter sneller laden met een ander type lader, of is er een soort 'universele' standaard lader?
op de lader staat overigens: 100-240V 50/60Hz 0.10A en 5.0V 500mA. Dit betekent toch dat het een 500mili ampere lader is? Daar moet ik dan toch op zoeken voor een nieuwe/extra lader?

Edit: en toen bedacht ik me nog een vraag:
Er zit een aantal chineze apps op. Met Titanium Backup ben ik de meeste kwijt. Er staat er echter nog 1 (met een kat in een geel rondje als logo), als ik deze wil verwijderen geeft Titanium aan dat deze app met de ROM verbonden is (via com.UCMobile.apk). Kan ik deze wel verwijderen, of sloop ik dan bepaalde functionaliteit?
Die app kan je rustig verwijderen, die waarschuwing klopt maar daarmee verwijder je alleen die app, geen andere functionaliteit.

Links en rechts heb ik gelezen dat een lader met meer vermogen dan 500mA zinloos is omdat ie niet harder dan dat kan laden, het officiële Jiayu forum zegt net iets anders.
Via google translate gelezen dat ie <700mA trekt dus in theorie zou een sterkere lader net een beetje verschil kunnen maken.

bron
Punt 9 gaat over maximale laadvermogen
Punt 12 gaat over het flikkerende scherm Hier ook veel besproken.
Kiestoetsen:: * # 59 # G3 tot engineering detectie te activeren
Alice scherm

pre-G3 de Alice scherm problemen zijn aan bod gekomen teruggestuurd naar de fabrikant op te lossen. De huidige G3 moet dit probleem door het assemblageproces, met name in het dubbelzijdige plakband vast scherm op basis van toegenomen gebruik van stalen wapening scherm. Echter, omdat de dubbelzijdig klevende foam met compositie zelf is een zekere mate van flexibiliteit, zodat wanneer ingedrukt op het scherm kunnen tekenen van een lichte versoepeling, neem het niet erg.
2 externe scherm scheuren
het externe scherm slaat de gevallen weinig. De Corning Gorilla is geen wondermiddel, maar krasbestendig Naishuai iedereen eraan herinneren om meer te betalen de Preventie van Wreedheid aan G3-for-extern scherm kost 20 yuan duurder dan de G2.
3, het scherm licht lekkage eisen voor terugkeer
IPS scherm licht lekkage is een veel voorkomend probleem, Apple iPad1 \ nieuwe ipad, heeft ook een kleine lichte lekkage. Algemeen goed zichtbaar tegen een zwarte achtergrond. Lichte lichte lekkage, niet het normale gebruik van invloed zijn, zal niet instemmen met de terugkeer verzoek. Andere systeeminstellingen interface, software interface gradiënt effecten, weergegeven door zwarte gebleekt, is dit niet het scherm lichtlekkage prestaties.
4, het scherm belicht
3 in overeenstemming met de nationale regelgeving, en zal niet instemmen met de terugkeer verzoek.
Test of er een lichtpuntje, drukt u op * # 59 # in het engineering-detectie modus, selecteert u "LCD" geconstateerde abnormale pixels van verschillende kleuren. Studenten door middel van dekking van uw camera's om hoogtepunten te ontdekken, deze aanpak is verkeerd en absurd, de specifieke gedetailleerde: http://bbs.ejiayu.com/thread-310862-1-1.html
5 camera schudden abnormaal geluid.
Dit is toegelicht, de back-verlichte camera interne focus motor onderdelen, bewegende delen, is normaal.
6, het rasterpunt matrix.
Let op de schermverlichting of witte achtergrond, kunt u een klein punt kolom uitlijning regels, beter bekend als het rooster. Het capacitieve scherm heeft een rooster weerstand scherm. Het capacitieve scherm werkt besloten de G+ F scherm is niet eenvoudig om de G + G te zien, het scherm is relatief gemakkelijk te zien. Sommige mensen zelfs rooster is iets niet duidelijk teruggestuurd naar het terugkeerbeleid, dit enigszins sprakeloos, neem dan eerst goed begrijpen.
7, studenten zeiden de G3 plat op het bureaublad, tiptoetsen ongevoelig, en het houden omhoog met geen enkel probleem.
Volgens het werkingsprincipe van de capacitieve scherm, de hand is een goede geleider. De capaciteit scherm door het aftasten van de huidige verandering is om te werken. Plat op de desktop tiptoetsen ongevoelig, algemene telefoon heeft een folie. Film, capacitieve scherm oppervlak geleidbaarheid was zwakker (elektrostatische, magnetische veld, en dergelijke, zijn niet per se de huidige, te diep, dat niet duidelijk was), zet het op de tafel, meer geleidend is slecht, dus capacitief touch screen Key gevoeligheid is laag. Hand de telefoon opneemt, de hand gemakkelijk geleidend, dus ik heb niet veel impact.
Ik weet niet dat wij niet begrijpen, hoe dan ook, is als de telefoon folie (G3's film zeer dik) op de tafel, de geleidende slechte, gevoeligheid wordt verminderd, wat resulteert capacitieve scherm touch knoppen ongevoelig. Handbediening niet over dit probleem. Ik hoop dat iedereen zich bewust is, is dit een normale, niet-capacitieve scherm kwaliteitsproblemen. De ingenieurs zei dat de manier om dit probleem, dat de gevoeligheid van de capacitieve scherm parameters aan te passen, zodat normaal niet gewend te gevoelig te lossen, maar ook zeer gevoelig voor opladen jump scherm.
Oplossing: Gebruik geen folie of met een hand druk, een vinger contact te gebruiken met het metalen deel van de onderkant van het scherm, een andere vinger touch-toetsen.
8, het stroomverbruik van snelle, korte stand-by.
Voor het eerst beschreven, voordat de oude G3 rom elektriciteit is onjuist, kan schakelaar machine machtsvertoon fluctuaties relatief groot zijn de specifieke stand-by tijd onderworpen aan de algemene stand-by prestaties. Test momenteel een nieuwe versie van de bijgewerkte software zal verbeteren dit probleem.
Batterijprestaties Draadloos elk van de sterkte van de telefoon niet hetzelfde, niet hetzelfde over de telefoon signaalsterkte van vele factoren die het mobiele telefoon batterij standby, zodat iedereen telefoon standby time performance anders geen vergelijking met andere waarde.
Kennis van de wetenschap: de gemeenschappelijke factoren die van invloed standby prestaties
een mobiele telefoon netwerk signaal is slecht. Gebruiker geografische locatie of weersomstandigheden beïnvloeden het netwerk signalering. Wanneer de gebruiker van het netwerk signaal zwak is, zal de telefoon automatisch de het signaal communicatie ontvanger zendvermogen, wat resulteert in een verhoogde energieverbruik.
b, op de achtergrond worden uitgevoerd van het programma, en nog veel meer functioneel. Het systeem achtergrond applicatie software is niet gesloten gelanceerd of Bluetooth, GPS, WiFi, GPRS, en andere functies niet gesloten zal het stroomverbruik toenemen.
c, helderheid van het scherm, het volume van de luidspreker, zal trillingen geopend stroomverbruik verhogen.
d, met behulp van low-grade-geheugenkaart, zal sterk toenemen van het energieverbruik.
e, batterij contacten, zal de SIM-kaart contacten verhogen het energieverbruik als gevolg van oxidatie slecht contact.
f lopen vaak grote programma's om de CPU-belasting te verhogen zal sterk verhoogt het energieverbruik. Zoals games, video, fotografie, internet.
9, langzaam opladen probleem.
G3 achten voor de bescherming van de batterij en de telefoon circuit, wordt de maximale stroom beperkt tot minder dan 700 mA. Als de lading is bijzonder traag, of is niet van de macht, druk dan op * # 59 # op de telefoon technische detectie modus, selecteert u de "power", dan sluit u de USB-kabel op te laden, om de laadstroom waarden in acht nemen, normaal moet rond de 400 tot 700 mA, indien de laadstroom is zeer klein, het zal leiden tot het probleem niet kan worden opgeladen, vervangt u de datakabel of het opladen van het hoofd herbevestiging. Als u de datakabel of het opladen van hoofd telefoon opladen plaatje problemen uit te sluiten, is het raadzaam Depot op te lossen.
10, het scherm kloof kwesties.
G3 in het ontwerp, op en neer, vernietiging van een zekere kloof, numerieke eenheden "zijde". De belangrijkste overweging bij montage toleranties, maar worden de scherm moeilijk contact met de metalen plaat. Volledige contactgegevens zonder dat daarbij een gat veroorzaakt door hard contact, telefoon druppel grens de grond raakt gemakkelijk directe invloed scherm schade aan het scherm. Gezien de huidige kloof probleem gevoelig, zullen we verdere vermindering van de rekenwaarde van de voorbehouden kloof.
11, geeft het scherm het water rimpelingen.
Sommige noordelijke gebieden heeft de koude winter, mobiele telefoon externe scherm midden is er een zekere kloof ingevoerd, de kloof midden is niet een vacuüm, is om lucht bevatten. Telefoon van een tas of zak te komen, de warme lucht koude geval de vorming van fijne nevel condensatie in het bovenstaande scherm, waardoor het water rimpel effect. Algemeen gebruik voor enige tijd, de koorts van het scherm kunt u de mist verspreiden. Ook herinnerde de winter droge omgeving, makkelijk om statische elektriciteit te produceren, contact opnemen met de G3 metalen films om voorzichtig te zijn van statische elektriciteit te.
12, het scherm flikkeren, verdacht splash screen?
G3 past automatisch de helderheid van het scherm wordt automatisch ingeschakeld, wordt automatisch de helderheid van het scherm wanneer de lichtsensor is gevoelig voor licht verandert. Omdat de lichtsensor is gevoeliger, dus wanneer u de telefoon kan u het scherm voor een helder donker, maar houd er rekening mee dat dit niet een probleem is van het scherm. Oplossing: zet de helderheid van het scherm automatisch aangepast instellingen.
13 GPS niet zoeken ster?
GPS werkt via de telefoon ingebouwde GPS-chip ontvangt het satellietsignaal gegevens om te berekenen waar de lengte-en breedtegraad informatie. Satellietsignaal is erg zwak in de kamer, is waarschijnlijk ook worden belemmerd door hoge gebouwen en andere gebouwen. Daarom is de voorgestelde buiten (of op zijn minst een balkon of een raam), wordt als er een hoogbouw resulteren in ongunstige signaal aanbevolen dat u de A-GPS, netwerk-assisted positionering testen GPS-signaal. Set-methoden: ten eerste, opent u de GPS-functie in "Instellingen - Location Services", en open vervolgens de A-GPS-ondersteunde positionering.
14, kan WIFI geen verbinding maken met de draadloze router?
WIFI draadloze router kanaal en encryptie methoden hebben veel standaarden, kan niet garanderen dat de telefoon WIFI draadloze router is compatibel met zowel. Ontmoet de WIFI niet functioneren juist aansluiten van de draadloze router, probeer dan de eerste draadloze router wachtwoord encryptie of vervanging encryptie te annuleren, versleutelde compatibiliteitsproblemen uit te sluiten.
15, hard op de rand van de bovenkant van het scherm zwarte gebied, zal het scherm zijn abnormaal
de bovenkant van het scherm zwarte rand van het gebied als gevolg van de interne LCD-aansluitkabel en driver IC-chip, hard pushen kan de kabel-verbinding abnormaal is zelfs driver IC De chip wordt geplet om iedereen eraan te herinneren om voorzichtig te zijn om het scherm te beschermen, het geweld squeeze scherm niet aan door de mens veroorzaakte schade te voorkomen.
16, het scherm af en toe Huaping
het huidige systeem kan er wat software bug, of door de gebruiker geïnstalleerde software zijn, is er een conflict met de bug zal het scherm om Huaping het fenomeen wanneer de werking van het concrete geval. Algemene opnieuw te openen op het scherm of start de telefoon opnieuw op te lossen. Dit is een software probleem, niet een hardware kwaliteitsproblemen.
17, het systeem vaak ontvangen van onbekende reclame push
G3 fabriek slechts een paar van de benodigde software gebouwd, tijdelijk niet ingebouwd geen software van derden die een vergoeding vraagt. Gebruikers naar een andere game of applicatie software te installeren, is het moeilijk om ervoor te zorgen dat de bron en de bestemming van de betrouwbaarheid van de software. Sommige software van derden zal vaak door te drukken bericht te zoeken voordelen voor de reclame of promotie van andere software. Deze advertenties duwen met de beste domeinen officiële los van elkaar. De oplossing: verwijder de onbetrouwbare software zelf installeren door een onderzoek, of om de fabrieksinstellingen te herstellen.
18, is de camera niet werkt
installeren van enkele van derden camera software zal ervoor zorgen dat het systeem software conflict leidde tot de camera-functie niet werkt, het camerawerk. De oplossing: om de fabrieksinstellingen of zware borstel systeem te herstellen. De andere recent enkele vrienden een third-party camera optimalisatie software te installeren, zal leiden tot de front camera werkt niet.
Waarschijnlijk heb ik daarom nog nooit last gehad van het flikkerende scherm?
'k Heb de helderheid niet op automatisch staan..

[ Voor 183% gewijzigd door Chris.nl op 22-12-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Ik heb sinds een klein weekje ook deze telefoon. Ik vind het een meer dan prima ding. Ik kom van een HTC desire (1ste gen) dus dit was een behoorlijker vooruitgang.

Ik had hem eerst alleen geroot omdat ik ook de foutmelding kreeg van de usb port die niet wilde connecten met een unknown device. Ondertussen heb ik met behulp van mobile uncle toch ook maar CMW erop gezet.

Ik heb door middel van titanium backup het volgende weg gegooid;
Alle chinese aps
De browser (na installatie nieuwe browser (Dolphin))
De 2 weather apps
De launcher heb ik verwijderd (Na installatie Apex Launcher)

Alles werkt hier nog steeds prima.

Enige wat me toch een klein beetje tegen valt is de camera. En dan niet zozeer de kwaliteit, hier had ik van te voren al genoeg over gelezen. Maar dat het beeld erg snel bewogen is. Als ik iemand fotografeer die ook maar een klein beetje beweegt zie ik een slow mo veeg door de foto heen.

Ook vind ik de SIM opties wat mager. Wellicht dat hier ooit wat betere support voor komt. Ik kan bijvoorbeeld wel instellen dan ik een bepaald nummer met een bepaalde SIM wil bellen, echter als ik dan ok echt ga bellen krijg ik alsnog een popup met welke sim ik wil bellen (er staat wel suggested sim bij). Ik heb echter liever dat hij gelijk gaat bellen.

*edit
Overigens de lader die er bij zit is leven gevaarlijk in mijn optiek. Door het EU verloop stuk zou ik zo mijn vinger er tussen krijgen terwijl alles nog onder stroom staat. Ook past het verloop stukje niet in onze stopcontacten met ingebouwde kinder beveiliging. Ik heb mijn oude HTC lader gepakt. Die is een stuk degelijker en laad prima.

Maar al met al....voor het geld ben ik zeer...zeer tevreden.

[ Voor 11% gewijzigd door DrDoo op 22-12-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Chris.nl schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:59:
[...]

Die app kan je rustig verwijderen, die waarschuwing klopt maar daarmee verwijder je alleen die app, geen andere functionaliteit. Meeste mensen zullen zeggen dat een lader met meer dan 500mA zinloos is omdat ie niet harder dan dat kan laden, op het Jiayu forum had ik zelf (via google translate) gelezen dat ie max 700mA trekt (bronvermelding moet ik even nazoeken) dus een sterkere lader kan zin hebben maar is echt niet noodzakelijk.
Bedankt voor de bevestiging!
Ik ga even op zoek naar een goede oplader.
Ik merk trouwens wel dat het scherm best vaak 'verkeerd zit'. Gisteren had ik hier nog geen last van.
Dan klik ik bijvoorbeeld op het icoon rechtsonder in de dok en opent hij de middelste (dus niet de direct aangrenzende). Als ik heel bewust met mijn vinger/nagel klik is er niets aan de hand, maar als ik met mijn duim klik (dus een wat groter oppervlak raakt het scherm) dan zit hij geregeld mis. Ook met typen kan hij zo een aanslag registreren van een letter die 4-5 letters verderop zit...?

Waar zou dat aan kunnen liggen? Hardware probleempje (ergens een slechte verbinding) of een softwarematig probleem?

Edit: Ik wil niet 'paranoide' over komen, maar als ik hem van de lader haal heb ik het bovenstaande probleem niet...? Ik ga even uitgebreid testen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Smobbo op 22-12-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
Smobbo schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 12:31:
[...]

Bedankt voor de bevestiging!
Ik ga even op zoek naar een goede oplader.
Ik merk trouwens wel dat het scherm best vaak 'verkeerd zit'. Gisteren had ik hier nog geen last van.
Dan klik ik bijvoorbeeld op het icoon rechtsonder in de dok en opent hij de middelste (dus niet de direct aangrenzende). Als ik heel bewust met mijn vinger/nagel klik is er niets aan de hand, maar als ik met mijn duim klik (dus een wat groter oppervlak raakt het scherm) dan zit hij geregeld mis. Ook met typen kan hij zo een aanslag registreren van een letter die 4-5 letters verderop zit...?

Waar zou dat aan kunnen liggen? Hardware probleempje (ergens een slechte verbinding) of een softwarematig probleem?

Edit: Ik wil niet 'paranoide' over komen, maar als ik hem van de lader haal heb ik het bovenstaande probleem niet...? Ik ga even uitgebreid testen :)
Ik ken dit van het gebruik van mijn Ipod met een onbekende lader uit hongkongistan. Dan pakt hij ook vaak mis. Zet ik een gerenomeerde USB-lader erop, dan is er totaal geen probllem.

Ergo ; je bent niet paranoia, het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik was even bezig met een review die ik al gepost had willen hebben, maar heb een vreemd issue ontdekt waarvan ik tot nog toe niet kan achterhalen wat het is.

Beide ROMs (ICS en JB) heb ik geprobeerd en beide hebben het issue.

Even de situatie schetsen, ik gebruik meerdere accounts op m'n telefoon:
- 3 google accounts (mail, contacts, calendar)
- 1 corporate account (mail, contact, calendar)
- whatsapp
- linkedin
- viber
- 2 twitter accounts

Wat er gebeurd is erg raar, contacten worden samengevoegd. En niet zoals je zou verwachten, zoals Google exacte namen combineert tot één contact, want dat zou logisch zijn.

De telefoon combineert contacten die totaal niks met elkaar te maken hebben! De data van Pietje en Jantje worden samengevoegd onder één contactnaam. Op deze manier zie ik dus in Whatsapp 2x Pietje staan met verschillende nummers!

Het vervelende is dus dat als ik iemand wil bellen die zo'n samengevoegd contact is, ik dus niet zeker weet welk nummer er gebeld wordt... Wat rare situaties op kan leveren. Twee dagen terug stuurde ik een grappig Whatsapp bericht naar een goede vriend die dus bij een klant terecht kwam... Wat uiteindelijk niet grappig bleek... Heel vervelend dus.

Het gebeurd niet bij alle contacten, het zijn er slechts een handjevol heb ik ontdekt, maar waarom het gebeurd is een compleet mysterie tot nu toe. Het gekke is ook dat dit niet gesynced wordt naar m'n Google accounts, als ik op Gmail inlog en de contacten bekijk dan is alles prima in orde, dus het probleem zit echt in de software ergens.

Zijn er meerdere mensen die gekke dingen hebben gezien in dit gebied? Zoniet, dan wil ik bij deze iedereen waarschuwen, check je contactlist en vergelijk deze met je Google account, het kan dus voorkomen dat er rare mixes ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Heb je niet een of andere app z'n werk laten doen? Ik heb volgens mij nergens last van. Ik had eergisteren nog wel een x een tripaanval, ach ja scherm uit en aan en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Enige waar ik last van heb is dat Google Chrome mobile continu elke website vernieuwd na twee seconden. Dus nu gebruik ik maar de stock ICS browser naast Opera mini. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, anders dan niet meer gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

joris1989 schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:24:
Heb je niet een of andere app z'n werk laten doen? Ik heb volgens mij nergens last van. Ik had eergisteren nog wel een x een tripaanval, ach ja scherm uit en aan en gaan.
Op die ene keer na niet meer tegen gekomen. Wel opnieuw een flash gedaan, wellicht valt dat te proberen?
Joosie200 schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:49:
Enige waar ik last van heb is dat Google Chrome mobile continu elke website vernieuwd na twee seconden. Dus nu gebruik ik maar de stock ICS browser naast Opera mini. Heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, anders dan niet meer gebruiken ;)
Raar, hier al vanaf dag 1 Chorme in gebruik en nergens last van/ Al opnieuw geïnstalleerd?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ik heb sinds een week deze smartphone in mijn viezier. Ik bezit nu een LG Optimus 2X, waar ik redelijk tevreden over ben, behalve dat hele ICS debakel.

Er zijn veel plus punten aan de G3, high end scherm met hoge resolutie, metal finish, mega accu en natuurlijk lage prijs.
Waar ik mee zit, vergeleken met hedendaagse mid-to-high end smartphones, is de relatief trage CPU maar vooral brakke GPU. Net wat filmpjes gekeken en ja, op de native reso (720p) van de G3 zal je niets recents kunnen spelen lijkt me. NOVA 3 doet op een vergelijkbare telefoon 5 FPS... In dit topic vind ik bijna niets.
Ik kom nu van een Tegra 2 en ik denk dat die GPU al een stuk sneller is.

Heeft iemand gaming evaringen? 3D games dan wel, Angry Birds en Wheres my water geloof ik wel. Fruit Ninja heb ik nu ook wel grijs gespeeld. Ik zoek mensen die GTA3 of Vice City hebben gespeeld, of Max Payne, Shadow Gun of Modern Combat.

Bedankt

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

XanderDrake schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:36:
Ik heb sinds een week deze smartphone in mijn viezier. Ik bezit nu een LG Optimus 2X, waar ik redelijk tevreden over ben, behalve dat hele ICS debakel.

Er zijn veel plus punten aan de G3, high end scherm met hoge resolutie, metal finish, mega accu en natuurlijk lage prijs.
Waar ik mee zit, vergeleken met hedendaagse mid-to-high end smartphones, is de relatief trage CPU maar vooral brakke GPU. Net wat filmpjes gekeken en ja, op de native reso (720p) van de G3 zal je niets recents kunnen spelen lijkt me. NOVA 3 doet op een vergelijkbare telefoon 5 FPS... In dit topic vind ik bijna niets.
Ik kom nu van een Tegra 2 en ik denk dat die GPU al een stuk sneller is.

Heeft iemand gaming evaringen? 3D games dan wel, Angry Birds en Wheres my water geloof ik wel. Fruit Ninja heb ik nu ook wel grijs gespeeld. Ik zoek mensen die GTA3 of Vice City hebben gespeeld, of Max Payne, Shadow Gun of Modern Combat.

Bedankt
Games die wel werken:
- AB starwars
- Granny Smit werkt
- Plants vs zombies _/-\o_
- TempleRun werkt

Games die ik wel even voor je ga testen:
- Shadowgun
- Shadowgun: deadzone
- Temple Run: Brave
- Wild blood
- GTA III heb ik al eens gedaan, werkte toen wel goed zal zo even herinstalleren en testen

Nova 3 is mij een beetje te duur :+

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Nova 3 is niet speelbaar. Bij de cutscenes speelt het geluid goed af, maar het beeld loopt erg achter. Het spelen zelf loopt wat beter maar nog steeds stotterend.

Mijn volumeknop lijkt niet echt lekker vast te zitten. Wanneer ik het zichtbare deel indruk hoor ik een klikje wanneer het contact maar met 'echte' veerknopje eronder. Vervolgens werkt het zonder 'klik' tot ik er een uurtje niet aankom en het weer los gaat laten.
Het is niet te zien dat er iets los zit en het is verder ook geen belemmering in gebruik. Meer mensen met dit verschijnsel?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• M-Opensource
M-Opensource schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:47:
Ik was even bezig met een review die ik al gepost had willen hebben, maar heb een vreemd issue ontdekt waarvan ik tot nog toe niet kan achterhalen wat het is.

Beide ROMs (ICS en JB) heb ik geprobeerd en beide hebben het issue.

Even de situatie schetsen, ik gebruik meerdere accounts op m'n telefoon:
- 3 google accounts (mail, contacts, calendar)
- 1 corporate account (mail, contact, calendar)
- whatsapp
- linkedin
- viber
- 2 twitter accounts

Wat er gebeurd is erg raar, contacten worden samengevoegd. En niet zoals je zou verwachten, zoals Google exacte namen combineert tot één contact, want dat zou logisch zijn.

De telefoon combineert contacten die totaal niks met elkaar te maken hebben! De data van Pietje en Jantje worden samengevoegd onder één contactnaam. Op deze manier zie ik dus in Whatsapp 2x Pietje staan met verschillende nummers!

Het vervelende is dus dat als ik iemand wil bellen die zo'n samengevoegd contact is, ik dus niet zeker weet welk nummer er gebeld wordt... Wat rare situaties op kan leveren. Twee dagen terug stuurde ik een grappig Whatsapp bericht naar een goede vriend die dus bij een klant terecht kwam... Wat uiteindelijk niet grappig bleek... Heel vervelend dus.

Het gebeurd niet bij alle contacten, het zijn er slechts een handjevol heb ik ontdekt, maar waarom het gebeurd is een compleet mysterie tot nu toe. Het gekke is ook dat dit niet gesynced wordt naar m'n Google accounts, als ik op Gmail inlog en de contacten bekijk dan is alles prima in orde, dus het probleem zit echt in de software ergens.

Zijn er meerdere mensen die gekke dingen hebben gezien in dit gebied? Zoniet, dan wil ik bij deze iedereen waarschuwen, check je contactlist en vergelijk deze met je Google account, het kan dus voorkomen dat er rare mixes ontstaan.
Na een aantal dagen klooien is het opgelost, dit bleek veroorzaakt te worden door een restore van Whatsapp vanaf m'n Sony Xperia S. Gooide for some reason m'n contactenlijst in de war. Issue lag bij mij dus :)

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Ik heb de G3 nu een maand of twee in bezit en ben er erg tevreden over. Wel loop ik tegen het onderstaande aan, ben benieuwd of andere dat ook hebben of wellicht kunnen testen.

Als ik wil navigeren met Waze blijft mijn scherm niet aan staan. De optie, auto-lock voorkomen staat aangevinkt (ook uitgevinkt getest), maar dat bied niet het juiste resultaat.
Als ik navigeer met de google maps app dan blijft het scherm wel aan.

Heeft iemand van jullie waze geinstalleerd op de g3 of zou iemand dat eens kunnen testen? Ben benieuwd of het aan het toestel ligt (lijkt me niet het geval) of aan de software.

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

(3D) Games die wel werken:
- AB starwars
- Granny Smit
- TempleRun werkt goed
- Wild blood werkt goed
- GTA3 werkt ook goed (Met wild blood op de achtergrond toch iets lag, maar toen dat uit stond ging het goed).
- Temple Run: Brave (alleen een scherm time out bij niet aanraken)

Shadowgun (normale versie) download de bestanden niet... Zal eens kijken of ik dat kan fixen.
BiggyB schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:09:
Ik heb de G3 nu een maand of twee in bezit en ben er erg tevreden over. Wel loop ik tegen het onderstaande aan, ben benieuwd of andere dat ook hebben of wellicht kunnen testen.

Als ik wil navigeren met Waze blijft mijn scherm niet aan staan. De optie, auto-lock voorkomen staat aangevinkt (ook uitgevinkt getest), maar dat bied niet het juiste resultaat.
Als ik navigeer met de google maps app dan blijft het scherm wel aan.

Heeft iemand van jullie waze geinstalleerd op de g3 of zou iemand dat eens kunnen testen? Ben benieuwd of het aan het toestel ligt (lijkt me niet het geval) of aan de software.
Beeld gaat hier ook uit.
Als je hem in de auto aan de lader hebt kan je bij ontwikkelaarsopties aanzetten dat het beeld niet uit gaat tijdens het laden (tijdelijke workaround?)

[ Voor 6% gewijzigd door RobertowNL op 27-12-2012 14:26 ]

• BiggyB
RobertowNL schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:25:
[...]

Beeld gaat hier ook uit.
Als je hem in de auto aan de lader hebt kan je bij ontwikkelaarsopties aanzetten dat het beeld niet uit gaat tijdens het laden (tijdelijke workaround?)
Bedankt voor de tip, die kan ik iig als workaround gebruiken ja! Hoop dat er bij Waze een update komt om dit op te lossen want anders blijf ik tussen die opties wisselen (wil snachts tijdens het opladen het scherm gewoon uit natuurlijk :D)

• Chris.nl
  • Niet online
BiggyB schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:36:
Hoop dat er bij Waze een update komt om dit op te lossen want anders blijf ik tussen die opties wisselen (wil snachts tijdens het opladen het scherm gewoon uit natuurlijk :D)
Ik heb hem zelf niet uitgeprobeerd, maar met de (gratis) app screen on zou het scherm ingeschakeld moeten blijven bij de applicatie's die je zelf instelt.

• BiggyB
Chris.nl schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:51:
[...]

Ik heb hem zelf niet uitgeprobeerd, maar met de (gratis) app screen on zou het scherm ingeschakeld moeten blijven bij de applicatie's die je zelf instelt.
Die ga ik eens testen! Ik had al gezocht voor zo'n app maar op deze was ik niet gestuit...Als de app doet wat t zegt dan is het wat mij betreft prima!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

RobertowNL schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:25:
(3D) Games die wel werken:
- AB starwars
- Granny Smit
- TempleRun werkt goed
- Wild blood werkt goed
- GTA3 werkt ook goed (Met wild blood op de achtergrond toch iets lag, maar toen dat uit stond ging het goed).
- Temple Run: Brave (alleen een scherm time out bij niet aanraken)

Shadowgun (normale versie) download de bestanden niet... Zal eens kijken of ik dat kan fixen.
Cool cool, dank je dat je mijn vraag serieus neemt.

Ook ben ik onder de indruk van de game die de G3 aan kan op native reso. Ik ben ook wel verbaast, ik bedoel, de SGX 531 is te vinden in smartphones sinds 2008!
Ik zou je erg dankbaar zijn als je eens een filmpje van bijv GTA3 of Wild blood kan zetten op youtube, niet alleen voor mij, maar voor de duizende andere (want zo veel hits kregen Jiayu G3 filmpjes) die benieuwd zijn naar de vaardigheden van deze smartphone.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• BiggyB
BiggyB schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:53:
[...]

Die ga ik eens testen! Ik had al gezocht voor zo'n app maar op deze was ik niet gestuit...Als de app doet wat t zegt dan is het wat mij betreft prima!
Helaas, geen resultaat met screen on. Ik ga nog wat andere applicaties testen, mocht ik de winnende vinden laat ik het hier weten.

edit:

Keep screen on: Doet wat het moet doen, je kan zelf aangeven of je het scherm nonstop aan, voor een periode aan, of systeeminstellingen wilt gebruiken.

KeepScreen: Hier kan je per applicatie aangeven of het scherm aan moet blijven. De applicatie runt als service op de achtergrond en als je geselecteerde applicatie opstart wordt het scherm vastgehouden. Dit was dus precies wat ik zocht!

Thnx voor de tips!

[ Voor 43% gewijzigd door BiggyB op 27-12-2012 15:34 ]

• Smobbo
Ik heb ondertussen weer wat meer met het toestel kunnen werken en hij bevalt nog altijd erg goed.
Heb nu TomTom geïnstalleerd (voor de wintersport), die werkt prima!
Bluetooth in de auto werkt goed icm een parrot 9100. Hij doet er wel vrij lang over om verbinding te krijgen (in vergelijking met een iPhone 4). Helaas leest hij niet de contacten lijst uit. Ik gok dat ik iets verkeerd ingesteld heb (op de telefoon of de carkit)... Zodra ik er achter ben post ik het!

Heeft iemand al voor elkaar gekregen om de led voor tijdens het opladen uit te krijgen. Zeker als hij volledig opgeladen is (en de led constant groen oplicht) is het vrij irritant. S nachts licht de kamer daardoor iets teveel op ;). Met behulp van de app light manager heb ik al eea in kunnen stellen, maar de led uit bij charging en fully charged werkt niet...

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Smobbo schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:42:
Ik heb ondertussen weer wat meer met het toestel kunnen werken en hij bevalt nog altijd erg goed.
Heb nu TomTom geïnstalleerd (voor de wintersport), die werkt prima!
Bluetooth in de auto werkt goed icm een parrot 9100. Hij doet er wel vrij lang over om verbinding te krijgen (in vergelijking met een iPhone 4). Helaas leest hij niet de contacten lijst uit. Ik gok dat ik iets verkeerd ingesteld heb (op de telefoon of de carkit)... Zodra ik er achter ben post ik het!

Heeft iemand al voor elkaar gekregen om de led voor tijdens het opladen uit te krijgen. Zeker als hij volledig opgeladen is (en de led constant groen oplicht) is het vrij irritant. S nachts licht de kamer daardoor iets teveel op ;). Met behulp van de app light manager heb ik al eea in kunnen stellen, maar de led uit bij charging en fully charged werkt niet...
Parrot wel up to date? Hier hielp een update bij mijn Xperia S om dit probleem op te lossen ;)
XanderDrake schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:08:
[...]

Ook ben ik onder de indruk van de game die de G3 aan kan op native reso. Ik ben ook wel verbaast, ik bedoel, de SGX 531 is te vinden in smartphones sinds 2008!
Ik zou je erg dankbaar zijn als je eens een filmpje van bijv GTA3 of Wild blood kan zetten op youtube, niet alleen voor mij, maar voor de duizende andere (want zo veel hits kregen Jiayu G3 filmpjes) die benieuwd zijn naar de vaardigheden van deze smartphone.
Zou nog een video-review doen, wellicht neem ik het nog even mee.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:27
Volg dit topic al een week, en ben toch er erg verrast met de kwaliteit(positieve reacties die ik lees) die het toestel heeft, ook qua specs en prijs, wat in nederland toch onmogelijk is van menig smartphonemaker.
Ik heb wel wat vragen;

Hoe is de werking van dual sim, als je maar 1 sim kaartgebruikt? Ik heb gelezen dat de ene sim kaart voor de internetverbinding is en de ander voor het sms-en en bellen? Het is dus niet mogelijk om 1 simkaart voor zowel smsen, bellen en te internetten op 1 simkaart als op een normale telefoon? Of behoord het dual sim idee juist als 'extraatje' ?
M.b.t tot de bestellingen; prijzen en voorraden varieren nogal; overigens worden de dollar> euro verhoudingen soms krom aangegeven; waar ik de actuale wisselkoers aanhoud zit ik rond de 150 euro, maar de site zelf houd data van een goede economische tijd aan, waarin 202 dollar voor 215 euro staat? Of gaat het hier niet om amerikaanse dollars?

Last but not least, hoe zit het met development?
ik ben nu redelijk actief met porten van roms op mijn android device, maar er is dan nog wel het enige 'voorwerk' nodig. Ik werk niet met sources, github, compilen, linux en dergeljike. Zijn er custom kernels beschikbaar? Ik zie wel enkele roms voorbijkomen, maar niet veel. Mogelijk omdat deze rond gaan op chinese fora en niet internationaal beschikbaar komen? Of omdat er geen XDA subforum specifiek voor de jiayu is? Want dat is wel een punt. Het liefst zou ik er wel mee kunnen 'klooien', en dan iets meer dan alleen bloatware verwijderen. Cm10 en dergelijke is mogelijk, als je een apperaat kan vinden dat ongeveer dezelfde specificaties heeeft, vooral de processor en schermresolutie zijn nodig, voor het 'booten' en het niet hoeven resizen, want dat kan nogal wat werk schelen, maar zal geen probleem zijn, de processor is meer een probleem? Op dit moment kan ik alles wat dezelfde arm processor heeft porten. Het gaat dan om een armv6 processor, die in behoorlijk wat toestellen zit.

[ Voor 35% gewijzigd door dutchgio op 27-12-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

dutchgio schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:55:
Hoe is de werking van dual sim, als je maar 1 sim kaartgebruikt? Ik heb gelezen dat de ene sim kaart voor de internetverbinding is en de ander voor het sms-en en bellen? Het is dus niet mogelijk om 1 simkaart voor zowel smsen, bellen en te internetten op 1 simkaart als op een normale telefoon?
Eén van de simsloten is te gebruiken met WCDMA+GSM en de andere alleen voor GSM. Snel internet is dus maar op één van de simkaarten mogelijk, hoewel dat vanuit android wel te wisselen is. Buiten dat kun je dus met beiden simkaarten bellen, gebeld worden of SMS'en.
de site zelf houd data van een goede economische tijd aan, waarin 202 dollar voor 215 euro staat? Of gaat het hier niet om amerikaanse dollars?
Dan zit je op een verkeerde site. Voldoende mensen hier die hun telefoon voor ~€160 hebben ontvangen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Dat is ook ideaal voor mij. Ik zit nu bij T-mobile en kan nu gratis bellen en sms naar mijn vriendin, maar het ontvangst voor internet bij T-mobile is een ramp. Dus zat ik te denken om bijv. Hollandse Nieuwe te halen voor internet ontvangst (vodafone netwerk).
De G3 kan daar gewoon netjes mee omgaan? Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
XanderDrake schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:52:
Dus zat ik te denken om bijv. Hollandse Nieuwe te halen voor internet ontvangst (vodafone netwerk).
De G3 kan daar gewoon netjes mee omgaan? Iemand ervaring daarmee?
Ik zou niet weten waarom het niet zou werken, is een gewone SIM op Nederlands netwerk, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nextron schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:45:
[...]
Eén van de simsloten is te gebruiken met WCDMA+GSM en de andere alleen voor GSM. Snel internet is dus maar op één van de simkaarten mogelijk, hoewel dat vanuit android wel te wisselen is. Buiten dat kun je dus met beiden simkaarten bellen, gebeld worden of SMS'en.

[...]
Dan zit je op een verkeerde site. Voldoende mensen hier die hun telefoon voor ~€160 hebben ontvangen.
En WCDMA staat bekend als ? 4G? Aangezien 3G dacht ik HSPDA is, en 2G edge(gsm). Maar WCDMA zal wel onder de noemer vallen van snel internet, als hetvin nederland maar ondersteund word.

Hoe zit het met mogelijke extra kosten? Worden pakketjes vaak gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
dutchgio schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:25:
[...]

En WCDMA staat bekend als ? 4G? Aangezien 3G dacht ik HSPDA is, en 2G edge(gsm). Maar WCDMA zal wel onder de noemer vallen van snel internet, als hetvin nederland maar ondersteund word.

Hoe zit het met mogelijke extra kosten? Worden pakketjes vaak gecontroleerd?
Als kosten erbij komen is het meestal ~30 euro maar genoeg mensen hier hebben niks hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07
Bij Parrot carkits moet je de firmware updaten en vervolgens pairen via het instellingenmenu op de carkit, kiezen voor "AT Sync". Had ik bij mijn Samsung GT-S6500D ook, die kon eerst ook niet in de contacten.

Overigens valt hier tijdens het rijden regelmatig even de BT-verbinding weg. Mogelijk dat het sinds gisteren opgelost is, had nog een verzoek op telefoon staan om contacten te downloaden, die heb ik nu op "altijd toestaan" gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Mijn kritiekpunten op de G3 tot nu toe zijn toch wel de erg trage GPS fix, maar ik had het idee dat dat voor de update niet zo was, dus ik denk een software issue. En verder heeft mijn G3 al wat krasjes op de achterkant. Dat is echter alleen onder bepaalde hoeken te zien, dus dat is geen probleem. (alleen de tekst gaat er ook af) Ik ga hem toch niet verkopen, ik kan me niet voorstellen dat ik een (oude) Chinaphone hier makkelijk kwijt kan, dus dat is eigenlijk alleen voor mezelf. Scherm is nog helemaal krasvrij. Verder 0,0 bescherming en ik gebruik hem dus ook gewoon los in de zak bij hardlopen. En de powerknop voelt ook wat fragiel aan.

Dit dus voor iemand die de G3 +- 4 weken in bezit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heb zojuist de jiayu g3 besteld en wil graag weten van jullie wat ik moet doen om iedergeval alle chineze rotzooi er af tehalen dus apps.Lees over titanium back up enz maar ben op dat gebied een leek dwz moet ik de betaalde versie downloaden of de gratis.Verder wil ik straks de telfoon zoveel mogelijk standaard houden op het instaleren van i launcher na en uiteraard enkele apps.Evt verdere dingen watbetreft software of apps waardoor de telefoon beter of evt sneller werkt is prima.Ga Dus geen andere android software er op gooien.Ik ben nu in het bezit van een samsung galaxy s2 die ik voornaamelijk gebruik voor normale apps zoals fb,nu.nl,nos,weer enz zal het me erg tegen vallen? Hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:48:
Hallo heb zojuist de jiayu g3 besteld en wil graag weten van jullie wat ik moet doen om iedergeval alle chineze rotzooi er af tehalen dus apps.Lees over titanium back up enz maar ben op dat gebied een leek dwz moet ik de betaalde versie downloaden of de gratis.Verder wil ik straks de telfoon zoveel mogelijk standaard houden op het instaleren van i launcher na en uiteraard enkele apps.Evt verdere dingen watbetreft software of apps waardoor de telefoon beter of evt sneller werkt is prima.Ga Dus geen andere android software er op gooien.Ik ben nu in het bezit van een samsung galaxy s2 die ik voornaamelijk gebruik voor normale apps zoals fb,nu.nl,nos,weer enz zal het me erg tegen vallen? Hoor het wel.
Gratis versie an titanium backup is prima. Je hebt wel rootvacces nodig, dit is duidelijk en uitgebreid beschreven in post #1.
Vergbaasd me wel dat je deze koopt, aangezien je een s2 hebt, die toch zeker niet onderdoet voor dit toestel lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ben ook van een S2 over gegaan naar deze, kon bijna kosteloos 'upgraden' door de S2 aan m'n zusje te verkopen :P.

Reden voor mij was de grotere batterij en 720p scherm en dual sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dus jullie willen zeggen dat ik er weinig op vooruit ga of het zelfde is? Dat hoop ik maar dat was ook de bedoeling.Deze word betaald door mijn baas en had een bepaald budget.kon ook een xiaomi m1 kopen het nadeel alleen is hier zit geen dual sim op en gorilla screen meede ik.voordeel was dan wel 1,5 ghtz quad core maar denk voor mijn werk dus bellen smsen en fb enz enz niet veel uitmaakt vond mijn s2 snel genoeg.Roodvacces zal ik effe teruk kijken #1 is eerste topic of pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Qua batterijduur, os (stock Android) en het scherm ga je er ruim op vooruit, qua cpu/gpu kracht en camera ga je er op achteruit.
Ligt er een beetje aan waar je je telefoon voor gaat gebruiken, maar hij lijkt me snel genoeg en hij kan de meeste games aardig spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Remcom00 op 28-12-2012 21:08 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:41

Harrie

NederVlaming

Heren, ik denk erover om ook deze telefoon te bestellen, ter vervanging van mijn ZTE Blade (zoals verschillende onder jullie ook gedaan hebben las ik).

Nu ben ik er nog niet helemaal uit welke kleur nu eigenlijk de mooiste is. Een hoop vage foto's op al die sites, en renders en weet ik wat allemaal.

In dit topic ben ik al verschillende mooie foto's tegen gekomen,
van de grijze:
Verwijderd in "[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie"
CLB in "[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie" <- CLB, of is dit toch de zwarte? Ik las dat je per sé een grijze wilde, maar deze foto is redelijk donker?

en de zwarte:
Chris.nl in "[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie" ?

Maar ik heb nog geen mooie foto's van de zilveren gezien. Is er een tweaker die deze kan maken?
M-Opensource? Heb jij een zilveren gekregen? M-Opensource in "Jiayu G3 - Levertijden en prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:50:
Oke dus jullie willen zeggen dat ik er weinig op vooruit ga of het zelfde is? Dat hoop ik maar dat was ook de bedoeling.Deze word betaald door mijn baas en had een bepaald budget.kon ook een xiaomi m1 kopen het nadeel alleen is hier zit geen dual sim op en gorilla screen meede ik.voordeel was dan wel 1,5 ghtz quad core maar denk voor mijn werk dus bellen smsen en fb enz enz niet veel uitmaakt vond mijn s2 snel genoeg.Roodvacces zal ik effe teruk kijken #1 is eerste topic of pagina?
Excuus, niet dit forum.
Hier is het te vinden;

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526524

Vallt me trouwens op dat de meeste die hun G3 al hebben hun verzending via DHL laten doen ipv EMS. is hier een specifieke reden voor, op de verzendtijd na?

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 28-12-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:08:
Qua batterijduur, os (stock Android) en het scherm ga je er ruim op vooruit, qua cpu/gpu kracht en camera ga je er op achteruit.
Ligt er een beetje aan waar je je telefoon voor gaat gebruiken, maar hij lijkt me snel genoeg en hij kan de meeste games aardig spelen.
ja camera moet ik nog onder vinden en de processors voor wat ik doe lijkt het mij geen probleem maar ga er zelf achter komen maar hebben mensen ervaringen hoor ik het graag.Maar ik kan het verhaal van rootvacces niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Hmm.. net nu ik eigenlijk op het punt staat om deze G3 te bestellen lees ik zo nu en dan op Gizchina toch weer wat nieuws over de G4 die met een MT6589 Quad-core uitgerust zou worden, evenveel zou kosten, een iets groter scherm heeft, maar als totaal wel even groot is als de G3... zal ik dan toch nog die paar maandjes wachten :p (zo blijf je natuurlijk wachten! Want de volgende komt daar natuurlijk ook weer achteraan.)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Nu lekker de G3 bestellen en als er iets leukers uitkomt de G3 doorverkopen ;) Op de G4 kun je zeker nog wel een half jaar wachten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Freakster86 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:20:
Nu lekker de G3 bestellen en als er iets leukers uitkomt de G3 doorverkopen ;) Op de G4 kun je zeker nog wel een half jaar wachten lijkt mij.
Ik kan nog wel even wachten, nu ik die berichten zo lees...
Vooral de prijs moet de doorbraak zijn. Houd die dezelfde prijs aan...
Ik denk trouwens niet dat een gebruikte chinaphone nog veel opleverd, dan kun je beter een nexus oid kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Je zult er i.i.g. geen enorm verlies op lijden. Ik heb nu 140 euro betaald. Afkloppen dat er geen belasting bijkomt. Een telefoon met deze specs is over een half jaar nog zeker wel 125 euro waard imho (mits onbeschadigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:15:
[...]

Excuus, niet dit forum.
Hier is het te vinden;

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526524

Vallt me trouwens op dat de meeste die hun G3 al hebben hun verzending via DHL laten doen ipv EMS. is hier een specifieke reden voor, op de verzendtijd na?
Hallo bedankt voor je reaktie heb even zitten kijken maar denk niet dat ik hier aan ga beginnen.Als ik verwezen wordt naar xda developers en een tig aan bestanden zie is bij mij het einde zoek hahahaha.Dus zal denk ik een andere oplossing moeten zoeken iemand in de buurt van twente die mij dit kan fixen? Of denk ik er echt te moeilijk over.Heb namelijk zelf ook een zte blade gehad en 1 bestand gedownload via de app store die werkte alleen als je telefoon geroot is en destijd telf gecrasht dit wil ik nu dus niet.Dus wil safty.Wat zijn de beste handeling op het afblijven na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:18:
[...]

Hallo bedankt voor je reaktie heb even zitten kijken maar denk niet dat ik hier aan ga beginnen.Als ik verwezen wordt naar xda developers en een tig aan bestanden zie is bij mij het einde zoek hahahaha.Dus zal denk ik een andere oplossing moeten zoeken iemand in de buurt van twente die mij dit kan fixen? Of denk ik er echt te moeilijk over.Heb namelijk zelf ook een zte blade gehad en 1 bestand gedownload via de app store die werkte alleen als je telefoon geroot is en destijd telf gecrasht dit wil ik nu dus niet.Dus wil safty.Wat zijn de beste handeling op het afblijven na dan.
Ik heb zelf (nog) geen G3, maar rooten via superoneclick is niet mogelijk? Dat is bijna universeel!
Op mijn androidfoon was het puur een .zipje installeren via recovery, zelfs op stock recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

XanderDrake schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:08:
[...]

Aanvulling, nova is niet speelbaar (was in de aanbieding vandaag :P)
Filmpje zal ik (mits optijd wakker) vandaag even naar kijken ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:18:
[...]

Root is echt super simpel:
- Download: http://uploaded.net/file/0fpyh5c5 (file via: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460 )
- Activeer ADB (in settings)
- Connect de telefoon (via usb aan de PC)
- Start het script
- kies optie 1
- Klik restore op je telefoon
- klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat hoort niet in dit topic :)
Mijn JiaYu mag denk weer weg, gebruik 'm te weinig... Alleen GPS doet' t nog steeds wat brak, gek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een Jiayu hoef je geen fatsoenlijke XDA support voor te verwachten, daar is het merk gewoon te klein voor en XDA focus zich voornamelijk op de grote merken en soms krijgt een Chinees toestel extra aandacht, maar meestal zijn het internationale toestellen.

Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een soort Chinese XDA want die zijn er zeker weten.
Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.