Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 03:25:
[...]

Aanvulling, nova is niet speelbaar (was in de aanbieding vandaag :P)
Filmpje zal ik (mits optijd wakker) vandaag even naar kijken ;)

[...]

Root is echt super simpel:
- Download: http://uploaded.net/file/0fpyh5c5 (file via: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460 )
- Activeer ADB (in settings)
- Connect de telefoon (via usb aan de PC)
- Start het script
- kies optie 1
- Klik restore op je telefoon
- klaar.
Hallo robertowNL,

Het is me verder nu wel duidelijk dan moet het denk ik gaan lukken ga het proberen op mijn zte blade.Ps waar moet ik het verhaal zoeken van activeer adb (settings) In de telefoon.Waar staat adb voor?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 12:00
Mijn telefoon begint de laatste tijd toch steeds vaker vast te lopen (dagelijks), vaak ook met de mededeling dat de launcher app gecrasht is. Ik gebruik overigens gewoon de standaard rom en launcher die er al op stonden. Nu moet ik elke keer wanneer hij vastloopt mijn achterkantje eraf halen om mijn batterij er even uit te halen, zodat ik de telefoon weer aan kan zetten, maar is er misschien niet een andere manier om je telefoon uit te zetten of te rebooten met een bepaalde toetsencombi? Mijn achterkantje begint namelijk al wat scheurtjes te vertonen van het steeds verwijderen, dus ik ben bang als het zo door gaat dat ie kapot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 10:18
dutchgio schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:15:
[...]

Excuus, niet dit forum.
Hier is het te vinden;

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526524

Vallt me trouwens op dat de meeste die hun G3 al hebben hun verzending via DHL laten doen ipv EMS. is hier een specifieke reden voor, op de verzendtijd na?
EMS bezorgt niet in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

mollleman schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:15:
Mijn telefoon begint de laatste tijd toch steeds vaker vast te lopen (dagelijks), vaak ook met de mededeling dat de launcher app gecrasht is. Ik gebruik overigens gewoon de standaard rom en launcher die er al op stonden.
Kan je niet beter achterhalen waarom de telefoon bij jou telkens vastloopt? Dat de launcher vastloopt doet mij denken aan een brakke widget of een andere applicatie die geheugen opsnoept. In het uiterste geval een factory reset?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 15:03
Welke SD card nemen jullie? Ik ben er niet in thuis en zie allemaal verschillende soorten in de PriceWatch http://tweakers.net/categ...media-geheugen/producten/

[ Voor 3% gewijzigd door goldstriker op 30-12-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
mijn B63M geraakt wat traag ( alhoewel nog maar jaartje oud ) ....

200 dollar voor de G3 heb ik zeker over, lijkt mij top apparaat , maar hóe bagger is de camera eigenlijk ? en gaat het over foto-EN-filmopnamen die slecht zijn ? voorbeelden daarvan te vinden ? tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
guy5927 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:03:
...maar hóe bagger is de camera eigenlijk ? en gaat het over foto-EN-filmopnamen die slecht zijn ? voorbeelden daarvan te vinden ? tnx !
Hebben jullie de 'fix' niet toegepast zoals hier te lezen?

Volgens mij is de camera van de G3 een stuk acceptabeler dan menige doen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
goldstriker schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:20:
Welke SD card nemen jullie? Ik ben er niet in thuis en zie allemaal verschillende soorten in de PriceWatch http://tweakers.net/categ...media-geheugen/producten/
Zolang het maar een MicroSD is. Ik had nog een oude 8GB class 4 liggen en die zit er nu in, maar ik ga die vervangen voor 16GB class 10 (die krijg ik toch gratis bij een ander product, trouwens 8GB is te weinig voor me). Volgens de handleinding kan er trouwens maximaal 64GB in.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Waarom is de app drawer zo laggy? Zou dit met jelly bean wat vlotter gaan? Ik ben geneigd om de animaties uit te zetten maar kan nergens vinden waar dit mogelijk is.

[ Voor 40% gewijzigd door Ruffzz op 01-01-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruffzz schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 16:21:
Waarom is de app drawer zo laggy? Zou dit met jelly bean wat vlotter gaan? Ik ben geneigd om de animaties uit te zetten maar kan nergens vinden waar dit mogelijk is.
Waarschijnlijk omdat de GPU die bij de MT6577 zit crappy is en de resolutie van Jiayu G3 net teveel van het goeie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:16
Project butter in jellybean moet inderdaad het systeem vloeiender laten te verlopen.
Volgens mij heeft dit verder niet met GPU te maken maar eerder RAM en CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:49:
[...]

Project butter in jellybean moet inderdaad het systeem vloeiender laten te verlopen.
Volgens mij heeft dit verder niet met GPU te maken maar eerder RAM en CPU.
Kun je dit niet verhelpen met de spare parts app.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:42

RobertowNL

For your gear!

Heb het hier afgelopen week gehad na een reflash naar de 29-11 rom. Opnieuw geflashed en echt geen lagg in de app drawer.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 16:57:
[...]

Waarschijnlijk omdat de GPU die bij de MT6577 zit crappy is en de resolutie van Jiayu G3 net teveel van het goeie is.
Crappy is wat overtrokken naar mijn idee. Ja de GPU is niet de nieuwste maar redelijk zware games draaien ook prima op het 720P scherm bijvoorbeeld GTA 3 (zie eerder in het topic voor andere games).

4.1.2 voor de Jiayu G2 (singlecore) is gisteren vrij gegeven dus de 4.1.2 rom G3 kan niet veel langer meer duren.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48
Heb nu dus ook de G3. Daar gaan 2 sims in. 1 van de baas, die wil ik gebruiken voor al het telefoonverkeer en sms, inkomensd en uitgaand. En 1 met een data abo, dat ik enkel daar voor wil gaan gebruiken.

Dat is zo toch ook in te stellen? Dus als ik bel simkaart 1 pakken, als ik wil internetten simkaart 2 gebuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Jups

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 22:25
guy5927 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:03:
mijn B63M geraakt wat traag ( alhoewel nog maar jaartje oud ) ....

200 dollar voor de G3 heb ik zeker over, lijkt mij top apparaat , maar hóe bagger is de camera eigenlijk ? en gaat het over foto-EN-filmopnamen die slecht zijn ? voorbeelden daarvan te vinden ? tnx !
Je hebt de reviews toch kunnen lezen? Maakt acceptabele foto's met weinig detail en scherp stellen is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
Hawleri schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:50:
[...]

Hebben jullie de 'fix' niet toegepast zoals hier te lezen?

Volgens mij is de camera van de G3 een stuk acceptabeler dan menige doen denken.
Omdat die fix mogelijk problemen veroorzaakt en eigenlijk geen echte verbetering opleverert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gionimo schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:33:
[...]

Omdat die fix mogelijk problemen veroorzaakt en eigenlijk geen echte verbetering opleverert
Verschil in foto's op he forum niet gezien? Tijd voor een bril misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
dutchgio schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:49:
[...]

Verschil in foto's op he forum niet gezien? Tijd voor een bril misschien.
Dit is geen forum voor opticiens.
Die link naar fok is voor een al twee maanden oud bericht. Het verhaal van die fix heeft zich daarna verder ontwikkeld en volgens mij was de conclusie dat het mogelijk problemen veroorzaakt en niet echt verbeteringen opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Niet online
Gionimo schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:33:
[...]

Waar haal je die informatie vandaan? Klopt geen testikel van namelijk. Als je (fok) forum doorspit dan kom je genoeg voorbeelden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:35

XanderDrake

Build the future!

Jongens, jongens. Laten we het nieuwe jaar rustig beginnen.

Is een planning voor een stock Android 4.1 rom?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
Hier haal ik het vandaan: [JiaYu G3] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
XanderDrake schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 08:46:
Jongens, jongens. Laten we het nieuwe jaar rustig beginnen.

Is een planning voor een stock Android 4.1 rom?
" First up is an update for the JiaYu G3 from it’s current Android ICS 4.0 ROM to Android 4.1 Jelly Bean. JiaYu haven’t given us a specific launch date or time frame (which is wise of them), but they assure us that the G3 will get JB soon."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 06:42

RobertowNL

For your gear!

dutchgio schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:09:
[...]

" First up is an update for the JiaYu G3 from it’s current Android ICS 4.0 ROM to Android 4.1 Jelly Bean. JiaYu haven’t given us a specific launch date or time frame (which is wise of them), but they assure us that the G3 will get JB soon."
Andi had het fout :)

De 31e is (uit het niets) 4.1.2 vrij gegeven voor de single core versie (G2). Over de G3 is zover ik kan lezen / zoeken nog niet bekend. (geruchten deze week wellicht zag ik ergens in een draadje, maar daar kan ik ook wat roepen ;))

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dussss kunnen we de G3 ook wel snel verwachten toch? Ik kan me voorstellen dat JB wel veel goeds doet voor de G3!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Is het nodig om bij dit toestel een screen protector te gebruiken??? aangezien het gorilla glas heeft. Ik heb youtube filmpjes gezien dat ze er met een mes op aan het raggen zijn en geen krasje vertoont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

vwtune schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:36:
Is het nodig om bij dit toestel een screen protector te gebruiken??? aangezien het gorilla glas heeft. Ik heb youtube filmpjes gezien dat ze er met een mes op aan het raggen zijn en geen krasje vertoont
Mijn LG Optimus 2x heeft ook Gorilla glass en het werkt perfect, na meer dan een jaar gebruik zonder protector is erop de scherm geen enkel krasje te bekennen, in tegen stelling met de rest van de behuizing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:49
dutchgio schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:09:
[...]

Hallo,
Welke website, fora hou je in de gaten waar ze zo'n nieuws posten? Ik hou het hier in de gaten, maar ook nog wat op een duits forum ( http://chinamobiles.org/s...n-Recovery-Tools-amp-ROMs ) en daar zie ik ook net dat iemand iets post over de 4.1.2 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik hou gewoon via Google translate het forum van Jiayu in de gaten... Nog geen 4.1.2. voor de G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:49
Bij mij zat er één in het doosje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
Ik heb hem nu ook al een weekje, en hij bevalt me zeer goed. Mijn vorige smartphone was een HTC desire Z (waarvan helaas de spatiebalk was overleden). Mijn abbonement was nog niet afgelopen, maar om hem te laten repareren vond ik niet zo'n goed plan. Ik merkte echt dat hij langzamer werd. Toch maar voor de G3 gegaan, wat dus een hele voouitgang is.

Via mixeshop besteld, ruim twee weken duurde de levering (DHL). Geen inklaringskosten, maar ook geen engelse user manual. Is die ergens online te vinden? Ik krijg hem niet zo gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
argon007 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:01:
[...]

Hallo,
Welke website, fora hou je in de gaten waar ze zo'n nieuws posten? Ik hou het hier in de gaten, maar ook nog wat op een duits forum ( http://chinamobiles.org/s...n-Recovery-Tools-amp-ROMs ) en daar zie ik ook net dat iemand iets post over de 4.1.2 versie.
Ik blijf een beetje op de hoogte van de ontwikkelingen op de volgende manier:

http://www.gizchina.com/?s=Jiayu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Nou ik ben dan ook over, ga een Jiayu G3 van Tweaker Q-bone kopen :).
€207,50 incl verzenden voor het toestel (Iron Gray), zwart hoesje en screenprotector, nette prijs lijkt me zo.
Kan mn LG Optimus 2x de deur uit, die valt van ellende uit elkaar :p.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hebben er mensen ervaring met bestellen bij retailheaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:37:
Ik heb er inmiddels 1 besteld daar en zal volgende week binnen komen.Ik ga het afwachten en hoop op goed resultaat.Heb hier voor een toestel direct uit china laten komen maar nooit wat van gezien dat waren dus wel oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dutchgio schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:37:
Ik.
2 telefoons gekocht, oa de G3. Hou er rekening mee dat zij dus ook afhankelijk zijn van de aanvoer uit China. En het nieuwjaar is daar zometeen, dus alles zal spaak lopen.

Grootste voordelen ; geen gezeik met dounane, geen gezeik met kwijtraken, garantie in nederland.

Je betaald meer, maar ik vond het zeer de moeite om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
maartend schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:05:
[...]

Ik.
2 telefoons gekocht, oa de G3. Hou er rekening mee dat zij dus ook afhankelijk zijn van de aanvoer uit China. En het nieuwjaar is daar zometeen, dus alles zal spaak lopen.

Grootste voordelen ; geen gezeik met dounane, geen gezeik met kwijtraken, garantie in nederland.

Je betaald meer, maar ik vond het zeer de moeite om te doen.
Inderdaad, om die redenen bestel ik ook liever niet in china. Ook het betalen met paypal of een creditcard spreekt me noet zo aan. Het enige nadeel is de prijs,die tochq een stuk hoger ligt, maar als je alles optelt scheelt dit ongeveer 40-50 euro, maardan heb je wel een nederlamdse verkoper waar je terecht kunt als er iets mee is, en een jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dutchgio schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:08:
[...]

Inderdaad, om die redenen bestel ik ook liever niet in china. Ook het betalen met paypal of een creditcard spreekt me noet zo aan. Het enige nadeel is de prijs,die tochq een stuk hoger ligt, maar als je alles optelt scheelt dit ongeveer 40-50 euro, maardan heb je wel een nederlamdse verkoper waar je terecht kunt als er iets mee is, en een jaar garantie.
En dat jaar is ook bij hun best nog rekbaar.
En omdat ik er 2 tegelijk kocht viel er danig iets aan de prijs te doen en was het voor mij helemaal snel rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
maartend schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:17:
[...]

En dat jaar is ook bij hun best nog rekbaar.
En omdat ik er 2 tegelijk kocht viel er danig iets aan de prijs te doen en was het voor mij helemaal snel rond.
Wat bedoel je met 'rekbaar'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dutchgio schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:38:
[...]

Wat bedoel je met 'rekbaar'?
Afhankelijk van wat het is zeggen ze na een jaar en een dag echt niet ; te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Even heel wat anders; de G3 is arm v7, toch?
Dan kun je bijna alles porten wat je wil.
Ik wil best proberen met behulp van de flahsable rom, cm9 of iets proberen te booten op de G3.
Alleen heb ik er zelf nog geen, dus doe zou dan iemand anders moeten testen? Er kan niks verkeerd gaan als je eerst een nandroid maakt. Heb wel ervaring met porten, kan zelf htc sense op mn samsung met armv6 draaien. Al is dat bijna alleen booten.

Zo xal het met de G3 ook zijn. Eerst bootende release maken, daarna per onderdeel de hardware werkend maken, zdat ie bugfree is.

Intresse??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:08:
Deze retailer moet zelf ook terug gaan naar dezelfde Chineese bron als er iets mis is met de door jou gekochte G3. Mochten deze Chinezen moeilijk doen, dan zitten jullie in hetzelfde schuitje.
Verder lees ik dit:
Over het algemeen wordt er geen garantie afgegeven op het moment dat u een product tweede hands koopt. Volgens het Burgerlijk Wetboek moet een verkocht product wel deugdelijk zijn en geen verborgen gebreken vertonen. Daarom heeft u in deze gevallen zes maanden de tijd om in dergelijke gevallen bij de verkoper uw aankoopbedrag terug te eisen. U, als koper, zal wel moeten bewijzen dat er aan het product een gebrek kleeft en dat het product het gebrek al vertoonde op het moment dat u het product kocht of dat u bij aankoop van het product redelijkerwijs niet kon weten dat het product dit gebrek binnen 6 maanden ging vertonen.
Dit lijkt me geen leuk gesteggel tussen jou, de Nederlandse shop en de Chinese shop, zeker als je je G3 het pas na 6 maanden begeeft.

Conclusie: Al met al zou ik niet blind staren op het feit dat je hem uit NL haalt. Ik zie geen voordeel, zeker als je de prijsverhoging in gedachten houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 26-09 11:33
dutchgio schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:13:
Ik wil best proberen met behulp van de flahsable rom, cm9 of iets proberen te booten op de G3.
Alleen heb ik er zelf nog geen, dus doe zou dan iemand anders moeten testen? Er kan niks verkeerd gaan als je eerst een nandroid maakt. Heb wel ervaring met porten, kan zelf htc sense op mn samsung met armv6 draaien. Al is dat bijna alleen booten.

Zo xal het met de G3 ook zijn. Eerst bootende release maken, daarna per onderdeel de hardware werkend maken, zdat ie bugfree is.

Intresse??
Ik bied mij aan als testpersoon! Is er iets dat ik moet/kan aanleveren?
Kan overigens alleen in de avond testen, overdags heb ik de telefoon zakelijk nodig :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
XanderDrake schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:16:
[...]

Deze retailer moet zelf ook terug gaan naar dezelfde Chineese bron als er iets mis is met de door jou gekochte G3. Mochten deze Chinezen moeilijk doen, dan zitten jullie in hetzelfde schuitje.
Verder lees ik dit:

[...]

Dit lijkt me geen leuk gesteggel tussen jou, de Nederlandse shop en de Chinese shop, zeker als je je G3 het pas na 6 maanden begeeft.

Conclusie: Al met al zou ik niet blind staren op het feit dat je hem uit NL haalt. Ik zie geen voordeel, zeker als je de prijsverhoging in gedachten houdt.
Kort? Klopt niet Je koopt hem nl. niet tweedehands, je koopt hem nieuw. Ze gelden als retailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
M-Opensource schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:44:
[...]

Ik bied mij aan als testpersoon! Is er iets dat ik moet/kan aanleveren?
Kan overigens alleen in de avond testen, overdags heb ik de telefoon zakelijk nodig :)
Op zoek gaan naar een toestel die qua hardware dicht bij de G3 zit en een custom rom zoals AOKP of cyanogenmod heeft ;)
Ht moet in principe met bijna elk toestel lukken, alleen is het dan meer werk om de hardware werkend te krijgen. Maar de mediatek zit niet in zoveel 'A merken' als samsung, htc, lg en dergelijke, maar moet wel mogelijk zijn.
Testen zal via bericht of hier gebeuren, maar ik ben niet aansprakelijk. je flasht het zelf. Al kan er vrij weinig gebeuren. Ik heb nog geen datum wanneer, maar zoiezo niet vandaag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 03-01-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
Ziet er wederom goed uit! Ook weer een stukje dunner dan de G3. Hopelijk stoppen ze een iets betere camera in die G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Als deze ook dual-sim heeft en een betere camera dan stap ik eigenlijk direct over als ie uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirth
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 22:31
Als hij te bestellen valt, natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 29-09 13:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik gebruik geen screen protector en mijn scherm heeft onderhand toch wel krassen terwijl ik er best zuinig op ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Kan ik de backup van mijn LG Optimus 2x ook terugzetten op deze telefoon (dmv Titanium Backup)?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu als backup/development phone de G3 al week maar mijn accu is niet helemaal lekker volgens mij. Als ik het toestel uitzet en de volgende dag probeer aan te zetten lukt dit niet, pas na een 10-tal minuten opladen en dan de accu er 30 seconden uit laten voor deze er terug in te plaatsen gaat de telefoon aan met een charge van 70%. Ook al laat ik de telefoon een dag opladen gaat deze niet boven de 70%.

Hier blijft de G3 dan even stabiel op, om opeens 1% accu per 10 seconden te verliezen als ik de kabel eruit haal. Met de charger aan blijft het percentage stabiel maar het verbeterd niet. Ik heb al een 2e accu besteld bij mixeshop maar heeft iemand nog suggesties voordat deze accu /delete gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Je hebt je toestel geroot en CWM staat er op neem ik aan?
Even CWM ingaan en je battery stats wipen, onder advanced.
Duurt daarna eventjes tot je telefoon weer de precieze waarde afgeeft, net zoals bij een nieuw toestel.
dutchgio schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:13:

Intresse??
Ik dacht ARM V9, volgens [url="Je hebt je toestel geroot en CWM staat er op neem ik aan? Even CWM ingaan en je battery stats wipen, onder advanced. Duurt daarna eventjes tot je telefoon weer de preciese waarde afgeeft, net zoals bij een nieuw toestel."]deze[/url] site ook.

Of is Cortex A9 compleet wat anders dan ARM V9?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Remcom00 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:49:
Duurt daarna eventjes tot je telefoon weer de precieze waarde afgeeft, net zoals bij een nieuw toestel.

[...]

Ik dacht ARM V9, volgens [url="Je hebt je toestel geroot en CWM staat er op neem ik aan? Even CWM ingaan en je battery stats wipen, onder advanced. Duurt daarna eventjes tot je telefoon weer de preciese waarde afgeeft, net zoals bij een nieuw toestel."]deze[/url] site ook.

Of is Cortex A9 compleet wat anders dan ARM V9?
Galaxy note, note 2, s3 en dergelijke zijn ook allemaal armv7.

Op decwebsite van ARM vond ik dit:
Cortex-A9
Architecture ARMv7-A Cortex

Dus cortex a9 is meer de naam, en armv7 de architectuur waarop die gebaseerd is.

Mediatek processors worden(nog) niet ondersteund door cyanogenmod, maarja, dat worden zoveel devices noet, envdie draaien wel meen onofficiele build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ah zo :).

Hoop wel op Cyanogenmod en vooral op MIUI, maar eerst maar eens wachten op de officiële 4.1

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Remcom00 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:29:
Ah zo :).

Hoop wel op Cyanogenmod en vooral op MIUI, maar eerst maar eens wachten op de officiële 4.1
De mione x1 en dergelijke hebben toch ook een mediatek en draaien 'altijd' miui 'out of the box'?
Want dan moet dat best te porten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Remcom00 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:42:
Kan ik de backup van mijn LG Optimus 2x ook terugzetten op deze telefoon (dmv Titanium Backup)?
Je kan apps+ data hbackuppen, en vervolgens titanium backup installeren op je G3 en dezelfde backup vanaf je SD kaart herstellen, zorg wel dat ze in dezelfde map staan anders herkent titanium backup ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
dutchgio schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:53:
[...]

De mione x1 en dergelijke hebben toch ook een mediatek en draaien 'altijd' miui 'out of the box'?
Want dan moet dat best te porten zijn.
Volgens mij draaien de Xiaomi's op een Qualcomm chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, even zomaar een kleine update. Ik heb inmiddels twee G3's (tenminste, een is van mijn vrouw). Ik heb de iron gray versie en mijn vrouw de zilverkleurige. Die zilverkleurige vind ik eigenlijk nog mooier dan de iron gray. Ben nog altijd zeer tevreden over het toestel en verbaas me er nog steeds over wat 'ie allemaal kan. Zo heb ik laatst de game Real Racing 2 geïnstalleerd nadat ik die gezien had op een iPhone 5. Dat spel is zo ongelooflijk mooi dat ik niet verwacht had dat 'ie goed zou draaien op de G3, maar dat doet 'ie dus gewoon wel. Alleen de menu's zijn wat traag, maar het spel zelf is prima te spelen.

Wat ik wel merk is dat de achterkant erg krasgevoelig is. Ik ben vrij voorzichtig, maar toch zitten er al krasjes op de achterkant. Gelukkig kun je op Aliexpress voor rond de 9 dollar een originele nieuwe achterkant kopen, wat ik misschien wel een keer ga doen. En dan misschien maar zo'n siliconen Jiayu-hoesje erbij. Mijn vrouw heeft er zo een en die is best mooi.

Ik denk dat ik sowieso de JiaYu G4 ga kopen zodra die verkrijgbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Laatst online: 29-09 20:41
Ondersteund de G3 eigenlijk usb host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan deze te kopen,wat me opviel de eerste keer dat ik hem zag,qau vorm,de ronding enz lijkt het wel de Iphone.
Nog iemand opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Wait what 7(8)7.
De iPhone heeft inderdaad ook een camera achterop en een scherm voorop, maar voor de rest lijken ze in de verre verste nog nieteens op elkaar.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vind hem een beetje lijken op Sony smartphones. Maar totaal niet op de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:05:
Wait what 7(8)7.
De iPhone heeft inderdaad ook een camera achterop en een scherm voorop, maar voor de rest lijken ze in de verre verste nog nieteens op elkaar.
Ik had het niet over de voorkant,maar als je zijkant bekijkt(de metalen kant) en de hoekrondingen lijkt het net de Iphone,de rest buiten beschouwing.
Nog bedankt voor de ludieke reply :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon nu een paar dagen in het bezit, mijn eerste smartphone, en ben er super blij mee.
Nu ben ik vandaag opzoek geweest naar een passende hoes maar helaas niets kunnen vinden. Wel een verkoper van de Media Markt erg blij gemaakt :*) dat hij mijn toestel even mocht vasthouden..... hij had er veel over gehoord en gelezen maar nog niet in het echt gezien hij vond het een super ding, net zo als wij op dit forum. Verder heb ik als leek de vraag of het zin heeft om deze telefoon te rooten of is dit meer voor de gevorderde gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

pimNH schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:56:
Ondersteund de G3 eigenlijk usb host?
Het toetsenbord dat ik erop aansloot werd niet herkend iig.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:14:
of het zin heeft om deze telefoon te rooten of is dit meer voor de gevorderde gebruiker?
Met de eenvoud waarmee het te doen is, zou ik het doen. Ook al gebruik je nu geen applicaties die het vereisen, dan komt dat in de toekomst wel.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
Kirth schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:27:
Als hij te bestellen valt, natuurlijk..
Bestellen is nu geen probleem. Alleen wanneer ga je hem krijgen?
Als het net zo'n verhaal wordt als met de G3 dan duurt het nog wel even. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:01:
Ben van plan deze te kopen,wat me opviel de eerste keer dat ik hem zag,qau vorm,de ronding enz lijkt het wel de Iphone.
Nog iemand opgevallen?
Ik ben het wel met je eens, de metalen strips die de g3 aan de voorkant heeft lijken op de strips die de iPhone aan de achterkant heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Ik had de update naar 4.1 nu toch wel verwacht na de update voor de G2 een aantal dagen geleden. Heeft iemand al de leaked rom getest? Is deze merkbaar sneller / vloeiender onder jelly bean ?

[ Voor 3% gewijzigd door Ruffzz op 04-01-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:49:
Al geprobeerd, maar helaas veranderd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen om de G3 te verbinden met het internet via Tele2 het is mijn eerste smartphone.
Verbinding via Wifi gaat perfect maar nu nog buitenshuis internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Via de website de APN-instellingen zoeken dunkt me...

Dit is ook wel een mooie concurrent voor de JiaYu G3: [Umi X1]
Kleinere accu en geen dual-sim maar het design is weer iets heel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:25:
Wie kan mij helpen om de G3 te verbinden met het internet via Tele2 het is mijn eerste smartphone.
Verbinding via Wifi gaat perfect maar nu nog buitenshuis internetten.
Precies zoals CLB zegt, zoek ff een telefoon met Android 4.0 op de Tele2 site, dan kun je gewoon het stappenplan volgen, maar veel hoef je niet te wijzigen. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. bij mij is het wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
joris1989 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:56:
[...]

Precies zoals CLB zegt, zoek ff een telefoon met Android 4.0 op de Tele2 site, dan kun je gewoon het stappenplan volgen, maar veel hoef je niet te wijzigen. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. bij mij is het wel gelukt.
Instellingen> draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten > nieuw toegangspunt
Vul dan het volgende in:

Bij Naam, voer Tele2 Internet in.
Bij APN, voer internet.tele2.nl in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 02 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies voor 'internet' als je hier alleen een dropdown menu krijgt. Vul default (kleine letters) in als je een leeg invoerscherm krijgt en android 4.0 gebruikt.
Kies het opties-symbool.
Kies Opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Telefoon vanmiddag binnengekregen, tof toestel :).

Heb alleen een probleem, als ik met WIFI verbind (WEP beveiliging) valt ie na een aantal seconden opeens weer weg :(.
Heb gewoon 2 streepjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Remcom00 op 05-01-2013 17:52 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Heb inmiddels de jelly bean rom geïnstalleerd via CWM. Loopt een klein beetje soepeler over het algemeen maar de GPS is totaal naar de kloten, nog erger dan het al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt om internet in te stellen :*) maar ik blijf een leek dus nog een vraag: als ik internet via Tele2 schakelt deze zich dan uit als ik via een Wifi verbinding ga internetten of moet ik dan zelf ergens iets uitschakelen zodat het MB verbruik binnen de perken blijft, ik heb maar een 500MB abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

dutchgio schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:17:
[...]

Instellingen> draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten > nieuw toegangspunt
Vul dan het volgende in:

Bij Naam, voer Tele2 Internet in.
Bij APN, voer internet.tele2.nl in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 02 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies voor 'internet' als je hier alleen een dropdown menu krijgt. Vul default (kleine letters) in als je een leeg invoerscherm krijgt en android 4.0 gebruikt.
Kies het opties-symbool.
Kies Opslaan
Heb ik ook geprobeerd, maar bij APN-Type kan ik kiezen tussen IPv4, IPv6 en IPv4/IPv6, welke moet ik nemen? Nvm, werkt al :). Ben voor IPv4/IPv6 gegaan.

Welke sim-kaart slot moet ie eigenlijk in, de linker met een G er op of de rechter met de W?

[ Voor 4% gewijzigd door Remcom00 op 05-01-2013 18:43 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
SIM-kaart slot maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
Remcom00 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:37:
[...]

Heb ik ook geprobeerd, maar bij APN-Type kan ik kiezen tussen IPv4, IPv6 en IPv4/IPv6, welke moet ik nemen? Nvm, werkt al :). Ben voor IPv4/IPv6 gegaan.

Welke sim-kaart slot moet ie eigenlijk in, de linker met een G er op of de rechter met de W?
W staat voor WCDMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Tip om de snelheid van de telefoon een boost te geven.

1.Settings -> Developer options ->
2.Druk op Window animation scale en kies .5 voor geringe verbetering, of zet het helemaal uit voor een significant snellere UI.
3. Herhaal stap 2 bij Transition en Animation duration scale.

Je verliest een beetje eye candy als je dit toepast maar daar heb ik persoonlijk geen last van. Zeker niet als ik aan het werk ben.

Let op ! Alleen mogelijk in jelly bean.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruffzz op 05-01-2013 21:10 . Reden: werkt niet in ICS ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Even een korte off topic vraag. Hoe zet ik mijn contacten/berichten/whatsapp etc. snel over van mijn Legend naar de G3? Ik vind zoveel verschillende opties/programma's dat ik niet zie wat nou de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ruffzz schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:37:
Tip om de snelheid van de telefoon een boost te geven.

1.Settings -> Developer options ->
2.Druk op Window animation scale en kies .5 voor geringe verbetering, of zet het helemaal uit voor een significant snellere UI.
3. Herhaal stap 2 bij Transition en Animation duration scale.

Je verliest een beetje eye candy als je dit toepast maar daar heb ik persoonlijk geen last van. Zeker niet als ik aan het werk ben.
Stap 2 staat er bij mij al niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
maartend schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:55:
[...]

Stap 2 staat er bij mij al niet bij.
Ai .. dacht dat ICS deze functie ook wel had :/ . Ik draai een custom jelly bean rom. Zal het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Je kan wel in de uitgebreide ontwikkelaarsopties komen via instellingen->over de telefoon en dan een keer of vier snel op de andriodversie tappen. Dan kom je zeg maar "In dat verborgen menu"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Freakster86 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:52:
Even een korte off topic vraag. Hoe zet ik mijn contacten/berichten/whatsapp etc. snel over van mijn Legend naar de G3? Ik vind zoveel verschillende opties/programma's dat ik niet zie wat nou de beste is.
Titanium backup does it all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ruffzz schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:09:
[...]

Ai .. dacht dat ICS deze functie ook wel had :/ . Ik draai een custom jelly bean rom. Zal het aanpassen.
Die had ik al zien staan. Mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:34:
Het is me gelukt om internet in te stellen :*) maar ik blijf een leek dus nog een vraag: als ik internet via Tele2 schakelt deze zich dan uit als ik via een Wifi verbinding ga internetten of moet ik dan zelf ergens iets uitschakelen zodat het MB verbruik binnen de perken blijft, ik heb maar een 500MB abonnement.
Er zijn apps om dit te limiten zodra je bijvoorbeeld door je bundel heen bent, wel root nodig, zonder root kunnen ze het alleen bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
maartend schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:25:
[...]

Die had ik al zien staan. Mening?
Positief. Verwacht geen wonderen maar het systeem loopt toch een stukje vloeiender met name dmv de aanpassing die ik eerder al genoemd had..De moeite waard dat zeker. GPS werkt nog steeds voor geen meter helaas.. :|

Ik kom van een galaxy s3 af en moet aardig wennen aan het verschil maar daar had ik op gerekend. De dual sim functionaliteit is voor mij ideaal zodat ik werk en privé gescheiden kan houden op 1 telefoon. Dat is ook de reden dat ik deze tel gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ruffzz schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:34:
[...]
De dual sim functionaliteit is voor mij ideaal zodat ik werk en privé gescheiden kan houden op 1 telefoon. Dat is ook de reden dat ik deze tel gekocht heb.
Dat is ook mijn reden. Nu nog eens goed opzoeken hoe ik eea moet instellen.

Heb 2 sims.
1 prive, die is enkel bedoeld voor internet.
1 werk, die is bedoeld om alle telefoontjes/sms'je ste ontvangen en te voeren.

Maar nu komt het leuke. Ik wil 2 whatsapp laten lopen. Heb nl. contact via whatsapp met mijn clienten (werk in de ggz) en natuurlijk ook prive whatsapp ik.

Ik durf er nauwelijks aan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
maartend schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:45:
[...]

Dat is ook mijn reden. Nu nog eens goed opzoeken hoe ik eea moet instellen.

Heb 2 sims.
1 prive, die is enkel bedoeld voor internet.
1 werk, die is bedoeld om alle telefoontjes/sms'je ste ontvangen en te voeren.

Maar nu komt het leuke. Ik wil 2 whatsapp laten lopen. Heb nl. contact via whatsapp met mijn clienten (werk in de ggz) en natuurlijk ook prive whatsapp ik.

Ik durf er nauwelijks aan te beginnen.
Je kunt niet op 1 telefoon 2 verschillende accounts voor whatsapp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37
Hmm, zie ik het goed dat hij WiFi niet uitzet wanneer het scherm uit staat? Dat zou ook een hoop accu moeten schelen lijkt me?

Heeft iemand de officiële Leather Case? Hoe zit de telefoon hier in/op/aan? Geplakt? Geklemd? Magnetisch?

Het enige wat ik er over kan vinden is een plaatje met een honingraat maar daar is dus gokken :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de G3 binnen (2-stuks) en eentje is al kaduuk... LCD kapot, display werkt wel maar met witte lijnen die met de graphics meebewegen (ineens tijdens het browsen begonnen, niet gevallen)

Geen idee wat de return policy is bij Mixeshop.com, staat niet op de website vermeld...

Leuk toestel, zolang het scherm werkt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dutchgio schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:48:
Je kunt niet op 1 telefoon 2 verschillende accounts voor whatsapp gebruiken.
Jawel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:14:
[...]
Hmm, zie ik het goed dat hij WiFi niet uitzet wanneer het scherm uit staat? Dat zou ook een hoop accu moeten schelen lijkt me?

Heeft iemand de officiële Leather Case? Hoe zit de telefoon hier in/op/aan? Geplakt? Geklemd? Magnetisch?

Het enige wat ik er over kan vinden is een plaatje met een honingraat maar daar is dus gokken :P
Dat hoesje heb ik er dus bijbesteld, is best aardig en werkt met een met rubber gevoerd metalen beugeltje waarin je je toestel klemt... Ben alleen bang dat mijn toestel misschien wat warm is geworden tijdens het gebruik in het hoesje terwijl hij aan de lader hing. Kan zijn dat de beeldscherm controller daar niet zo goed tegen heeft gekund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:49
Mensen, even over de GPS ; hieronder de gps.conf die ik heb aangepast (mbv ander forum, en op NL gericht).

Daarna in de auto getest met YGPS (In de mobileuncle tools). zolang ik YGPS op de voorgrond laat, werkt het allemaal prima. Echter, switch ik dan naar Maps / ingress / whatever lijkt het wel alsof de eh 'focus' verloren wordt, en het signaal snel minder wordt ; weer switchen naar YGPS levert binnen 1-5 sec weer een fix. (Run in BG staat aan, btw).

Lijkt dus een softwarematig probleem te zijn ?!

gps.conf :

NTP_SERVER=0.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=1.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=3.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org

XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin

# DEBUG LEVELS: 0 - none, 1 - Error, 2 - Warning, 3 - Info
# 4 - Debug, 5 - Verbose
DEBUG_LEVEL =0

# Intermediate position report, 1=enable, 0=disable
INTERMEDIATE_POS=0

# Accuracy threshold for intermediate positions
# less accurate positions are ignored, 0 for passing all positions
ACCURACY_THRES=0

# Report supl ref location as position, 1=enable, 0=disable
REPORT_POSITION_USE_SUPL_REFLOC=1

# Wiper (wifi positioning), 1=enable, 0=disable
ENABLE_WIPER=1

################################
##### AGPS server settings #####
################################

# FOR SUPL SUPPORT, set the following
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276
SUPL_NO_SECURE_PORT=3425
SUPL_SECURE_PORT=7275
SUPL_TLS_HOST=FQDN
SUPL_TLS_CERT=/etc/SuplRootCert

# FOR C2K PDE SUPPORT, set the following
C2K_HOST=c2k.pde.com
C2K_PORT=1234

CURRENT_CARRIER=common
DEFAULT_AGPS_ENABLE=TRUE
DEFAULT_SSL_ENABLE=FALSE

# TRUE for "User Plane", FALSE for "Control Plane"
DEFAULT_USER_PLANE=TRUE

[ Voor 56% gewijzigd door MEN-O op 06-01-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MEN-O

Snap het niet, heb zonder a-gps altijd binnen 10-20sec een fix. Ook in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kan de feature in titanium niet vinden.
Kan in jellybean misschien ook door middel van de meerdere gebruikers accounts, waar elke user aparte apps heeft en dergelijke, en dus ook whatsapp. Maar heb geen ervaring met jellybean en user accounts, en of je daartussen snel kunt wisselen..
Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.