hmzz ik heb eigelijk nog niets vreemds mee gemaakt voor de rest. maar hoe gaan we terug... dat is simpelweg mijn backup terugzetten of is er ergens ook een backup te downloaden. kak, moet ik al mijn apps weer opnieuw installeeren ( geen zin, dus maar titanium gebruiken)Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:30:
[...]
Ik heb het ook meegemaakt met de 29-11 rom. Af en toe was er ook ander vreemd gedrag (reboots, vastlopen). ben terug gegaan naar de vorige update en alles loopt terug zoal het hoort.
Verwijderd
Had nog een nandoid backup staan dus stelde niet veel voor die terug te zetten.Flbderks schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:32:
[...]
hmzz ik heb eigelijk nog niets vreemds mee gemaakt voor de rest. maar hoe gaan we terug... dat is simpelweg mijn backup terugzetten of is er ergens ook een backup te downloaden. kak, moet ik al mijn apps weer opnieuw installeeren ( geen zin, dus maar titanium gebruiken)
Ja ik had dus een nandroid backup waar hoe raar het ook was elke keer de CWM eraf kukkelde, kan ik jouw nandoid backup wellicht ergens downloaden? dan heb ik ( ga ff vanuit dat jij CWM erop hebt staan) tenminste nogVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:34:
[...]
Had nog een nandoid backup staan dus stelde niet veel voor die terug te zetten.In die nandroid zitten trouwens ook alle apps die je had staan
Verwijderd
Ik vrees dat ik dan ook al mijn persoonlijke info mee upload en dat zie ik minder zittenFlbderks schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:36:
[...]
Ja ik had dus een nandroid backup waar hoe raar het ook was elke keer de CWM eraf kukkelde, kan ik jouw nandoid backup wellicht ergens downloaden? dan heb ik ( ga ff vanuit dat jij CWM erop hebt staan) tenminste nog

Uhmzzzz nee begrijpelijk dat jij dat niet wil, enige wat je zou kunnen doen is al je persoonlijke gegevens eraf halen, nieuwe backup maken en die ter download beschikbaar stellen , en je eigen backup terugzetten maar dat is teveel gevraagd, dat snapt deze simpele man ook wel, al zou het wel erg fijn zijnVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:39:
[...]
Ik vrees dat ik dan ook al mijn persoonlijke info mee upload en dat zie ik minder zittenMijn nandroid is een backup van mijn gehele geconfigureerde Jiayu (dus mailadressen, inlog gegevens e.d.) Misschien kan je de vorige update opzoeken en CWM toevoegen net als men heeft gedaan met de 29-11 update (Hoewel ik niet weet hoe dat in zijn werk gaat
)

Verwijderd
Vraagt inderdaad wel wat werk en deze week lukt dat niet zomaar omdat ik steeds bereikbaar moet zijn voor het werk (wachtdienstFlbderks schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:41:
[...]
Uhmzzzz nee begrijpelijk dat jij dat niet wil, enige wat je zou kunnen doen is al je persoonlijke gegevens eraf halen, nieuwe backup maken en die ter download beschikbaar stellen , en je eigen backup terugzetten maar dat is teveel gevraagd, dat snapt deze simpele man ook wel, al zou het wel erg fijn zijn![]()
![]()

Nou ik heb dat al een aantal keer geprobeerd, en dat werkte vreemd genoegd niet vandaar, maar ik wacht wel
heb geduld, dus als je het een x zou willen doen zou het top zijn, dan kan ik in ieder geval nog terug met een werkende CWM.
Verwijderd
Ik zal er na mijn wachtdienst eens naar kijken dan. Misschien dat iemand in de tussentijd reeds op de proppen kan komen met een werkende backupFlbderks schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:50:
Nou ik heb dat al een aantal keer geprobeerd, en dat werkte vreemd genoegd niet vandaar, maar ik wacht welheb geduld, dus als je het een x zou willen doen zou het top zijn, dan kan ik in ieder geval nog terug met een werkende CWM.
Thnx in ieder gevalVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:53:
[...]
Ik zal er na mijn wachtdienst eens naar kijken dan. Misschien dat iemand in de tussentijd reeds op de proppen kan komen met een werkende backupMisschien zijn er nog mensen bereid de vorige update te voorzien van een cwm net als de 29-11
Ben er zelf niet genoeg in thuis om dat te proberen
Gewoon de update installeren die je terug wilt hebben. Uiteraard ben je je apps wel kwoijt.Flbderks schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:32:
[...]
hmzz ik heb eigelijk nog niets vreemds mee gemaakt voor de rest. maar hoe gaan we terug...
Dat begrijp ik Jobr, maar het gaat me om de CWM die ik dan kwijt ben want dat werkte de vorige maal ook niet meer.jobr schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:56:
[...]
Gewoon de update installeren die je terug wilt hebben. Uiteraard ben je je apps wel kwoijt.
Dit heb ik ook al drie keer gehad in de anderhalve week dat ik 'm heb!joris1989 schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:05:
Wow mijn G3 had net ff een tripaanval. ik unlockte het scherm en het had allemaal gekleurde pixels in een grijze knipperende achtergrond. een xtje scherm aan en uit deed het, maar het was toch ff wazig
Scherm aan/uit zetten lukte wel maar verder niets, enige wat helpt op dat moment is accu er uit halen.
Wat ik nog minder leuk vind is dat het touchscreen aan de linkerzijde op de x-as niet meer reageerd
Met app Dev Tools d.m.v pointer location is goed te zien welk deel er niet reageerd.
Als ik heel hard op het glas duw reageerd het touchscreen weer wel op die plaats.
Zit te overwegen om 'm terug te sturen voor garantie.
Zou top zijn!Chris.nl schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:40:
Rond half 12 kan ik wel een schone nandriod van 15-nov online zetten.

Ik zit met een raar "probleem". Na veel en verschillende soorten Android versies geïnstalleerd te hebben was ik uit eindelijk de IMEI uit mijn G3 kwijt. Toestel zelf gaf 'ongeschikt' aan en MTKDroidTools gaf 'null' aan. SIM-beheer was grijs gekleurd en de toestel herkende geen simkaarten. Toen ik bij de verkoper aangaf dat ik gebruik wilde maken van de garantie gaf hij mij een link waar ik de meest recente firmware voor de G3 kon downloaden. Heb gedownload en geïnstalleerd, toestel doet het weer, maar heb nu totaal andere en 2 verschillende IMEI-nummers. Voorheen was dit 1 IMEI-nummer voor beide SIM-sloten. Veranderen van de IMEI-nummer is geen probleem dankzij MTKDroidTools maar mijn vraag is kan het kwaad om dit zo te laten. Het enige wat ik kan bedenken is dat er nog iemand met dezelfde IMEI-nummer rond loopt en zolang hij niet op hetzelfde netwerk zit kan dit bij mijn weten geen kwaad.
Iemand advies hierover?
Iemand advies hierover?
nbx
Kan niet zoveel kwaad tenzij iemand een telefoon gestolen heeft met dat IMEI-nummer, dan kan je misschien niet op een bepaald netwerk.Diablo_GT schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:33:
Ik zit met een raar "probleem". Na veel en verschillende soorten Android versies geïnstalleerd te hebben was ik uit eindelijk de IMEI uit mijn G3 kwijt. Toestel zelf gaf 'ongeschikt' aan en MTKDroidTools gaf 'null' aan. SIM-beheer was grijs gekleurd en de toestel herkende geen simkaarten. Toen ik bij de verkoper aangaf dat ik gebruik wilde maken van de garantie gaf hij mij een link waar ik de meest recente firmware voor de G3 kon downloaden. Heb gedownload en geïnstalleerd, toestel doet het weer, maar heb nu totaal andere en 2 verschillende IMEI-nummers. Voorheen was dit 1 IMEI-nummer voor beide SIM-sloten. Veranderen van de IMEI-nummer is geen probleem dankzij MTKDroidTools maar mijn vraag is kan het kwaad om dit zo te laten. Het enige wat ik kan bedenken is dat er nog iemand met dezelfde IMEI-nummer rond loopt en zolang hij niet op hetzelfde netwerk zit kan dit bij mijn weten geen kwaad.
Iemand advies hierover?
M'n ZTE Blade functioneert gewoon met het ongeldige IMEI-nummer 8888...87
Ok, hier een nandroid van de 15-nov-2012 firmware met permanente CWM. link
Ik had de vier Chinese apps eruit gehaald en hem geroot met SuperUser.
Wanneer android 4.1.x uitkomt kan je wel weer updaten naar SuperSU.
Wanneer je via de playstore SuperUser niet kan updaten, moet je eerst even Superuser Update Fixer installeren.
Link werkt rond 23:40, upload is nog bezig.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb vandaag mijn G3 aangekregen. Ik woon in België en heb Telenet simkaart. Ik heb ook een tweede Mobistar simkaart die ik ooit eens ergens bij heb gekregen.
Met die Telenet kaart kan ik wel bellen en sms'en, maar de gsm geeft steeds melding dat ik daarbij aan roaming doe en vraagt of ik er mee door wil gaan. In de balk bovenaan staat langs de ontvangst-streepjes ook een R.
Met die Mobistar kaart werkt alles normaal.
Ik heb de APN instellingen van Telenet al ingegeven, en als mobiele provide rheb ik mobistar opgegeven (omdat Telenet via de netwerken van mobistar zou werken)
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe of moet doen?
Hoe zit dat met dat her-rooten? Is dat nodig? Is zoiets omkeerbaar naar de originele settings?
Het is mijn eerste smartphone, ik ben er niet vertrouwd mee.
Bedankt alvast om mij verder te helpen!
Dries
Ik heb vandaag mijn G3 aangekregen. Ik woon in België en heb Telenet simkaart. Ik heb ook een tweede Mobistar simkaart die ik ooit eens ergens bij heb gekregen.
Met die Telenet kaart kan ik wel bellen en sms'en, maar de gsm geeft steeds melding dat ik daarbij aan roaming doe en vraagt of ik er mee door wil gaan. In de balk bovenaan staat langs de ontvangst-streepjes ook een R.
Met die Mobistar kaart werkt alles normaal.
Ik heb de APN instellingen van Telenet al ingegeven, en als mobiele provide rheb ik mobistar opgegeven (omdat Telenet via de netwerken van mobistar zou werken)
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe of moet doen?
Hoe zit dat met dat her-rooten? Is dat nodig? Is zoiets omkeerbaar naar de originele settings?
Het is mijn eerste smartphone, ik ben er niet vertrouwd mee.
Bedankt alvast om mij verder te helpen!
Dries
TOP! dan kunnen we altijd terug :):)Chris.nl schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:05:
[...]
Ok, hier een nandroid van de 15-nov-2012 firmware met permanente CWM. link
Ik had de vier Chinese apps eruit gehaald en hem geroot met SuperUser.
Wanneer android 4.1.x uitkomt kan je wel weer updaten naar SuperSU.
Wanneer je via de playstore SuperUser niet kan updaten, moet je eerst even Superuser Update Fixer installeren.
Link werkt rond 23:40, upload is nog bezig.
[ Voor 5% gewijzigd door Flbderks op 12-12-2012 00:35 ]
De 29-nov-2012 update bevalt mij prima hoor. 'k Heb hier niet zo'n flikkerent scherm meegemaakt als jullie twee. Daarnaast nog altijd een hele goede ontvangst, prima gesprekskwaliteit, mega accuduur en simpelweg stabiel Android 4.0.4.Flbderks schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:35:
TOP! dan kunnen we altijd terug :):)overigens nu nog niet want de Update Rom bevalt mij eerlijk gezegd wel prima, en hoe bij jou Chris?
En GPS
(en ik niet haha, werkt hier voor geen meter)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Heb deze nacht met de 15-11 rom ook een freeze en reboot gehad
Als ik een vervangtoestel vind voor men werk sim zal ik de nieuwe update er nog eens opgooien. Ditmaal zonder apps te restoren via titanium, misschien dat het probleem daar zit...

Dat zou kunnen, ik verwijder bij een nieuwe rom eerst wat sys-apps met titanium, daarna doe ik via CWM een volledige wipe en installeer ik m'n shit handmatig.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:22:
Heb deze nacht met de 15-11 rom ook een freeze en reboot gehadAls ik een vervangtoestel vind voor men werk sim zal ik de nieuwe update er nog eens opgooien. Ditmaal zonder apps te restoren via titanium, misschien dat het probleem daar zit...
Als ik een backup maak is dat met CWM, niet met titanium backup. Misschien klinkt het als een boel gedoe, maar als je er dan wel een stabiel toestel aan overhoud win je die tijd wel terug.
@Frixbit: Ik ben ook van Belgie en heb hetzelfde probleem gehad met die Telenet kaart. Je kan er meer over lezen hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=35340
@CLB: Hier ook nog altijd een gps die voor geen meter werkt. Heb vrijdag nog een G3 besteld voor mijn vader en zal met de stock rom onmiddellijk eens de GPS testen. Eens zien als die wel goed werkt of als dit hetzelfde is...
@CLB: Hier ook nog altijd een gps die voor geen meter werkt. Heb vrijdag nog een G3 besteld voor mijn vader en zal met de stock rom onmiddellijk eens de GPS testen. Eens zien als die wel goed werkt of als dit hetzelfde is...
Deze heb je vast al geprobeerd?Pistolebob schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:23:
Ik kom met geen mogelijkheid met *bliep op internet.
Heeft iemand waarbij *bliep met de G3 wel werkt, de volledige APN instellingen?
https://untappd.com/user/OzzBier
Verwijderd
Dat is inderdaad misschien een betere methode. Momenteel staat de 29-11 update er een uurtje op. Heb al een aantal keer de batterij moeten verwijderen omdat alles vastliep tijdens of na de instalatie van swiftkey.Chris.nl schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:31:
[...]
Dat zou kunnen, ik verwijder bij een nieuwe rom eerst wat sys-apps met titanium, daarna doe ik via CWM een volledige wipe en installeer ik m'n shit handmatig.
Als ik een backup maak is dat met CWM, niet met titanium backup. Misschien klinkt het als een boel gedoe, maar als je er dan wel een stabiel toestel aan overhoud win je die tijd wel terug.

Hoe lang gaat de batterij bij jullie gemiddeld mee? Ik doe er nog niet veel langer dan een dag mee.
[ Voor 43% gewijzigd door RobertowNL op 12-12-2012 10:20 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Zat ik net te denken: [BlackBerry 10 L-Series] Ervaringen en Discussie
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Maandagochtend om 7u15 van de lader gehaald en gisteravond om 23:30 had hij nog 18% over.RobertowNL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:18:
[afbeelding]
Lijkt wel een beetje op de Jiayu
![]()
Hoe lang gaat de batterij bij jullie gemiddeld mee? Ik doe er nog niet veel langer dan een dag mee.
Ik doe er bij licht gebruik ( whatsapp af en toe facebook) gemiddeld 2 dagen mee.
Ik zit overigens nu op 90 % met 12 uur accutijd op dit moment.
Ik zit overigens nu op 90 % met 12 uur accutijd op dit moment.
[ Voor 28% gewijzigd door Flbderks op 12-12-2012 10:43 ]
Lijkt er best veel op ja, ik dacht eerste dat je een cover van Blackberry op je G3 had gemonteerdRobertowNL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:18:
[afbeelding]
Lijkt wel een beetje op de Jiayu
![]()
Ik doe 2 volle dagen met mijn accu, bij gemiddeld gebruik. Ik zet hem 's nachts uit.
Ben na de 29-11 update uitermate tevreden met mijn G3. Nog een klein ergernisje: als je de speaker tijdens gesprekken ook maar een klein beetje verschuift wordt het geluid van gesprekken direct veel zachter.
[ Voor 16% gewijzigd door Gionimo op 12-12-2012 11:28 ]
Nadat ik mijne geupdate had naar de rom van 29-11 doe ik er veel langer mee, het langste (met toch intensief forum en whatsapp gebruik) was 1dag en 14uur toen was hij op 30%. Daarna heb ik hem aan de oplader gehangen.
Moet ik eerlijk zeggen ik ga inderdaad tot het gaatje, zon 1-3 procent dan hang ik hem er nog aan....Hailfall schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:31:
Nadat ik mijne geupdate had naar de rom van 29-11 doe ik er veel langer mee, het langste (met toch intensief forum en whatsapp gebruik) was 1dag en 14uur toen was hij op 30%. Daarna heb ik hem aan de oplader gehangen.
Bij normaal gebruik (facebook, whatsapp, bellen, sms, beetje internet) nu 1d 4h 42m op accu nog 46% over. Niet verkeerd al zeg ik het zelf.
Jullie vergeten de onscreentijd
Mijn JiaYu ligt al 5 dagen zonder opladen, te liggen, ja, dat wel
onscreentijd dat kan ik niet controleren toch? ahahCLB schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:11:
Jullie vergeten de onscreentijdMijn JiaYu ligt al 5 dagen zonder opladen, te liggen, ja, dat wel
Ok, dan ga ik ook maar eens updaten. Kijken of de batterij langer mee gaat met 29-11.Gionimo schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:26:
[...]
Lijkt er best veel op ja, ik dacht eerste dat je een cover van Blackberry op je G3 had gemonteerd
Ik doe 2 volle dagen met mijn accu, bij gemiddeld gebruik. Ik zet hem 's nachts uit.
Ben na de 29-11 update uitermate tevreden met mijn G3. Nog een klein ergernisje: als je de speaker tijdens gesprekken ook maar een klein beetje verschuift wordt het geluid van gesprekken direct veel zachter.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Jawel, naar batterij, klikken en dan op 'scherm' klikken, dan zie je zoveel uur / minuten (met Android 4.xx)Flbderks schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:16:
onscreentijd dat kan ik niet controleren toch? ahah
Staat er bij mij niet eens bij, moet wel zeggen ik schroef scherm altijd terug naar minimaal....CLB schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:21:
[...]
Jawel, naar batterij, klikken en dan op 'scherm' klikken, dan zie je zoveel uur / minuten (met Android 4.xx)

In de trein ruim een 35 minuten zitten internetten. Deels via wifi deels via 3G.
Ook meer dan een uur muziek via Spotify aangehad (gedownload, dus niet 3G).
Daarnaast ook active sync van Gmail, whatsapp, facebook, trackapack (en wellicht nog meer).
[ Voor 28% gewijzigd door RobertowNL op 12-12-2012 12:38 ]
Lol bij mij staat beeldscherm er niet eens bij , zo weinig heb ik hem misschien aan staan
Bij staat alleen:
Mobiel Stand By
Wi-Fi
Telefoon inactief
Blijkbaar is mijn Android systeem ook heeeeeeel zuinig
Mobiel Stand By
Wi-Fi
Telefoon inactief
Blijkbaar is mijn Android systeem ook heeeeeeel zuinig
Vandaag even druk bezig geweest met me inlezen over Chinese mobieltjes en de G3 lijkt me toch een erg mooi toestel!
Vooral de dual-sim optie is voor mij van belang. Nu loop ik met 2 telefoons rond...
Ben wel benieuwd hoe de overstap van iPhone 4 naar de jiayu G3 zal zijn. Stap vooruit, achteruit of opzij?
Nog even een vraagje over bluetooth in combinatie met dualsim toestellen.
Ik heb op dit moment in mijn auto een parrot kit die 'multipairing' ondersteunt, hij registreert dus 2 toestellen tegelijk. Zodra ik met 1 van de 2 ga bellen dan valt de ander weg. Zodra ik ophang verbindt hij weer.
Lijkt me soortgelijk aan het bellen in dual sim!
Mijn vraag: Wordt de G3 met 2 simkaarten dan 2x geregistreerd door mij parrot, of verwerkt hij maar 1 van de 2 simkaarten? Ik weet dat dit een vrij specifieke vraag is, maar ik hoop dat iemand dit weet! Aangezien ik veel in de auto zit en op beide telefoons/simkaarten veel bel en gebeld wordt.
Vooral de dual-sim optie is voor mij van belang. Nu loop ik met 2 telefoons rond...
Ben wel benieuwd hoe de overstap van iPhone 4 naar de jiayu G3 zal zijn. Stap vooruit, achteruit of opzij?
Ik heb op dit moment in mijn auto een parrot kit die 'multipairing' ondersteunt, hij registreert dus 2 toestellen tegelijk. Zodra ik met 1 van de 2 ga bellen dan valt de ander weg. Zodra ik ophang verbindt hij weer.
Mijn vraag: Wordt de G3 met 2 simkaarten dan 2x geregistreerd door mij parrot, of verwerkt hij maar 1 van de 2 simkaarten? Ik weet dat dit een vrij specifieke vraag is, maar ik hoop dat iemand dit weet! Aangezien ik veel in de auto zit en op beide telefoons/simkaarten veel bel en gebeld wordt.
Uhm ik weet niet of ik het helemaal goed heb hoor:
Je hebt sowieso maar 1 bluetooth verbinding, volgens mij is het niet mogelijk om meerdere bluetooth verbindingen te maken met 1 module, zoals in de G3. Het lijkt mij gewoon dat wanneer je op 1 van je 2 simkaarten een belletje krijgt dan geeft ie dat door aan de parrot.
Dit is dus gewoon bedacht, ik heb er zelf verder geen ervaringen mee.
Ps, ik denk dat het sowieso altijd even wennen is om van OS over te stappen, maar uiteindelijk lijkt het toch allemaal wel op elkaar.
Je hebt sowieso maar 1 bluetooth verbinding, volgens mij is het niet mogelijk om meerdere bluetooth verbindingen te maken met 1 module, zoals in de G3. Het lijkt mij gewoon dat wanneer je op 1 van je 2 simkaarten een belletje krijgt dan geeft ie dat door aan de parrot.
Dit is dus gewoon bedacht, ik heb er zelf verder geen ervaringen mee.
Ps, ik denk dat het sowieso altijd even wennen is om van OS over te stappen, maar uiteindelijk lijkt het toch allemaal wel op elkaar.
Zoals het zou moeten werken is eigenlijk simpel, je telefoon heeft maar 1 bluetooth verbinding (net zoals je maar 1 microfoon en luidspreker hebt). Die ene bluetooth verbinding koppel je aan je Parrot.Smobbo schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:07:
Vandaag even druk bezig geweest met me inlezen over Chinese mobieltjes en de G3 lijkt me toch een erg mooi toestel!
Wanneer je gebeld wordt op 1 van de 2 sims zal deze altijd via de bluetooth gaan. Het maakt niet uit op welke sim je gebeld wordt, Android stuurt de data altijd langs bluetooth, mits je verbonden bent.
Bluetooth gaat geen andere werking geven dan wanneer je je telefoon normaal gesproken gebruikt, bluetooth is gewoon een draadloze verlenging van je microfoon en luidspreker.
[ Voor 4% gewijzigd door M-Opensource op 12-12-2012 14:43 ]
"Find what you love and let it kill you"
Maar zijn vraag is ook, hoe werkt dat als je zelf gaat bellen? Kun je kiezen met welke sim je belt?
Dat kan je in de telefoon instellen, je kan kiezen dat wanneer je een bepaalde contact belt met welke SIM dat moet gebeuren. Het lijkt mij verder niet dat de parrot die keuze kan maken.
Ik snap dat BT de keuze niet maakt, ik snapt eechter wel zijn vraag. Had die zelf ook. Mijne komt vandaag binnen.joris1989 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:53:
Dat kan je in de telefoon instellen, je kan kiezen dat wanneer je een bepaalde contact belt met welke SIM dat moet gebeuren. Het lijkt mij verder niet dat de parrot die keuze kan maken.
Aaah, ja dat klinkt natuurlijk heel logisch!
Bedankt voor de snelle reacties :)!
Over het zelf bellen had ik al ergens gelezen dat je inderdaad kan instellen in het bluetooth menu met welke simkaart je standaard belt. Daar moet ik dan gewoon een snelkoppeling naar maken om te kunnen wisselen (dat kan misschien in android? in iOS mogen dat soort dingen niet).
Bedankt voor de snelle reacties :)!
Over het zelf bellen had ik al ergens gelezen dat je inderdaad kan instellen in het bluetooth menu met welke simkaart je standaard belt. Daar moet ik dan gewoon een snelkoppeling naar maken om te kunnen wisselen (dat kan misschien in android? in iOS mogen dat soort dingen niet).
In deze telefoon zit in het instellingenmenu een submenu: Sim beheer. Daar kun je instellen welke SIM je voor spraakoproep, videogesprek, berichten en gegevensverbinding wil gebruiken. En onderin de mogelijkheid om contactpersonen aan een SIM te verbinden. Dit is dus niet alleen voor bluetooth maar ook voor gewone belletjes.
Nu weer paar keer meegemaakt vandaag:
Tripaanval. ik unlockte het scherm en het had allemaal gekleurde pixels in een grijze knipperende achtergrond. een xtje scherm aan en uit deed het weer normaal.
Ik heb de rom update maar ik merk de verbeteringen wel van de accu. dus eigelijk wil ik niet terug. Heeft iemand dit probleem al opgelost? of weet iemand de oorzaak....
Tripaanval. ik unlockte het scherm en het had allemaal gekleurde pixels in een grijze knipperende achtergrond. een xtje scherm aan en uit deed het weer normaal.
Ik heb de rom update maar ik merk de verbeteringen wel van de accu. dus eigelijk wil ik niet terug. Heeft iemand dit probleem al opgelost? of weet iemand de oorzaak....
Mijn G3 heeft de tripaanvallen met stock rom (15-11 versie) is wel geroot.Flbderks schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:11:
Laatste week trouwens niet meer voor gevallen.
Zag dat jij versie 29-11 er op hebt.
Terug gaan heeft misschien dus niet veel zin.
Ik had dit ook met de oudere rom versies. Nu met de laatste versie heb ik het nog niet gezien. Geen rootFlbderks schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:11:
Update voor de gene die problemen hebben met hun GPS!!
Ik heb vorige week 2 toestellen gekocht en een daarvan heeft het bekende GPS probleem.
Hoe het kan vertel het maar, je zou zeggen dat 2 dezelfde toestellen allebei hetzelfde zouden moeten zijn.
Laten we het maar houden op de kleur de 1 is zwart en de ander grijs
Ik was een beetje aan het zoeken op het internet en kwam het volgende tegen.
Using Root explorer or other applications browse to /system/etc/gps.conf
Edit it and set any of the following servers based on your individual location.
For more details you may visit the link provided above as Source.
Heel simpel installeer even Superuser voor root acces en Es File Explorer.
Open Es File Explorer ga naar instellingen scroll helemaal naar beneden en open ROOT OPTIES!
Zorg dat hier alle VINKJES ingevuld staan!
Ga nu terug naar het begin scherm van Es File Explorer.
Nu gaan we naar de map SYTEM daarna ETC......... maak nu eerst een backup van de map GPS.CONFIG.
Hierna druk je wat langer op het bestand GPS.CONFIG dan opent er een scherm selecteer OPENEN ALS!! daarna TEKST daarna DB TEXT EDITOR.
Nu zie je staan bij de eerste regel, NTP_SERVER=cn.pool.ntp.org
Alles wat achter het = teken staat moet je veranderen.
Er zijn meerdere opties maar ik heb op het toestel die goed was het verandert in europe.pool.ntp.org .....dus
( NTP_SERVER=europe.pool.ntp.org ) deze is specifiek gericht op europa!!
En het andere toestel met het gps probleem verandert in nl.pool.ntp.org dus ( NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org )
Beide toestellen hebben nu in 10 sec een fix!!
Heel veel succes allemaal.
Oja, vergeet niet GPS TEST te installeren!! Google Play: GPS Test
Hieronder staan de verschillende GPS zones!
Global — pool.ntp.org
----------------------------------------------------------------------------
Europe — europe.pool.ntp.org
Asia — asia.pool.ntp.org
Oceania — oceania.pool.ntp.org
North America — north-america.pool.ntp.org
South America — south-america.pool.ntp.org
Africa — africa.pool.ntp.org
Austria — at.pool.ntp.org
Switzerland — ch.pool.ntp.org
Germany — de.pool.ntp.org
Denmark — dk.pool.ntp.org
Spain — es.pool.ntp.org
France — fr.pool.ntp.org
Italy — it.pool.ntp.org
Luxembourg — lu.pool.ntp.org
Netherlands — nl.pool.ntp.org
Norway — no.pool.ntp.org
Poland — pl.pool.ntp.org
Sweden — se.pool.ntp.org
Slovenia — si.pool.ntp.org
United Kingdom — uk.pool.ntp.org
Finland — fi.pool.ntp.org
Ireland — ie.pool.ntp.org
Russian Federation — ru.pool.ntp.org
Belgium — be.pool.ntp.org
Portugal — pt.pool.ntp.org
Greece — gr.pool.ntp.org
Hungary — hu.pool.ntp.org
Bulgaria — bg.pool.ntp.org
Romania — ro.pool.ntp.org
Czech Republic — cz.pool.ntp.org
Yugoslavia — yu.pool.ntp.org
Estonia — ee.pool.ntp.org
Belarus — by.pool.ntp.org
Slovakia — sk.pool.ntp.org
Ukraine — ua.pool.ntp.org
Lithuania — lt.pool.ntp.org
Macedonia — mk.pool.ntp.org
Moldova — md.pool.ntp.org
Latvia — lv.pool.ntp.org
Croatia — hr.pool.ntp.org
Republic of Serbia — rs.pool.ntp.org
Bosnia and Herzegovina — ba.pool.ntp.org
Asia — asia.pool.ntp.org
Philippines — ph.pool.ntp.org
Malaysia — my.pool.ntp.org
Turkey — tr.pool.ntp.org
Singapore — sg.pool.ntp.org
India — in.pool.ntp.org
Hong Kong — hk.pool.ntp.org
United Arab Emirates — ae.pool.ntp.org
Japan — jp.pool.ntp.org
Bangladesh — bd.pool.ntp.org
Israel — il.pool.ntp.org
Korea — kr.pool.ntp.org
Thailand — th.pool.ntp.org
Iran — ir.pool.ntp.org
Taiwan — tw.pool.ntp.org
China — cn.pool.ntp.org
Indonesia — id.pool.ntp.org
Vietnam — vn.pool.ntp.org
Pakistan — pk.pool.ntp.org
Oman — om.pool.ntp.org
Uzbekistan — uz.pool.ntp.org
Sri Lanka — lk.pool.ntp.org
Kyrgyzstan — kg.pool.ntp.org
Cambodia — kh.pool.ntp.org
Qatar — qa.pool.ntp.org
Saudi Arabia — sa.pool.ntp.org
Australia — au.pool.ntp.org
New Zealand — nz.pool.ntp.org
New Caledonia — nc.pool.ntp.org
Canada — ca.pool.ntp.org
United States — us.pool.ntp.org
Mexico — mx.pool.ntp.org
Guatemala — gt.pool.ntp.org
Panama — pa.pool.ntp.org
Bahamas — bs.pool.ntp.org
Costa Rica — cr.pool.ntp.org
El Salvador — sv.pool.ntp.org
Brazil — br.pool.ntp.org
Chile — cl.pool.ntp.org
Argentina — ar.pool.ntp.org
Venezuela — ve.pool.ntp.org
Tanzania — tz.pool.ntp.org
South Africa — za.pool.ntp.org
Angola — ao.pool.ntp.org
Madagascar — mg.pool.ntp.org
Ik heb vorige week 2 toestellen gekocht en een daarvan heeft het bekende GPS probleem.
Hoe het kan vertel het maar, je zou zeggen dat 2 dezelfde toestellen allebei hetzelfde zouden moeten zijn.
Laten we het maar houden op de kleur de 1 is zwart en de ander grijs
Ik was een beetje aan het zoeken op het internet en kwam het volgende tegen.
Using Root explorer or other applications browse to /system/etc/gps.conf
Edit it and set any of the following servers based on your individual location.
For more details you may visit the link provided above as Source.
Heel simpel installeer even Superuser voor root acces en Es File Explorer.
Open Es File Explorer ga naar instellingen scroll helemaal naar beneden en open ROOT OPTIES!
Zorg dat hier alle VINKJES ingevuld staan!
Ga nu terug naar het begin scherm van Es File Explorer.
Nu gaan we naar de map SYTEM daarna ETC......... maak nu eerst een backup van de map GPS.CONFIG.
Hierna druk je wat langer op het bestand GPS.CONFIG dan opent er een scherm selecteer OPENEN ALS!! daarna TEKST daarna DB TEXT EDITOR.
Nu zie je staan bij de eerste regel, NTP_SERVER=cn.pool.ntp.org
Alles wat achter het = teken staat moet je veranderen.
Er zijn meerdere opties maar ik heb op het toestel die goed was het verandert in europe.pool.ntp.org .....dus
En het andere toestel met het gps probleem verandert in nl.pool.ntp.org dus ( NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org )
Beide toestellen hebben nu in 10 sec een fix!!
Heel veel succes allemaal.
Oja, vergeet niet GPS TEST te installeren!! Google Play: GPS Test
Hieronder staan de verschillende GPS zones!
Global — pool.ntp.org
Asia — asia.pool.ntp.org
Austria — at.pool.ntp.org
Switzerland — ch.pool.ntp.org
Germany — de.pool.ntp.org
Denmark — dk.pool.ntp.org
Spain — es.pool.ntp.org
France — fr.pool.ntp.org
Italy — it.pool.ntp.org
Luxembourg — lu.pool.ntp.org
Netherlands — nl.pool.ntp.org
Norway — no.pool.ntp.org
Poland — pl.pool.ntp.org
Sweden — se.pool.ntp.org
Slovenia — si.pool.ntp.org
United Kingdom — uk.pool.ntp.org
Finland — fi.pool.ntp.org
Ireland — ie.pool.ntp.org
Russian Federation — ru.pool.ntp.org
Belgium — be.pool.ntp.org
Portugal — pt.pool.ntp.org
Greece — gr.pool.ntp.org
Hungary — hu.pool.ntp.org
Bulgaria — bg.pool.ntp.org
Romania — ro.pool.ntp.org
Czech Republic — cz.pool.ntp.org
Yugoslavia — yu.pool.ntp.org
Estonia — ee.pool.ntp.org
Belarus — by.pool.ntp.org
Slovakia — sk.pool.ntp.org
Ukraine — ua.pool.ntp.org
Lithuania — lt.pool.ntp.org
Macedonia — mk.pool.ntp.org
Moldova — md.pool.ntp.org
Latvia — lv.pool.ntp.org
Croatia — hr.pool.ntp.org
Republic of Serbia — rs.pool.ntp.org
Bosnia and Herzegovina — ba.pool.ntp.org
Asia — asia.pool.ntp.org
Philippines — ph.pool.ntp.org
Malaysia — my.pool.ntp.org
Turkey — tr.pool.ntp.org
Singapore — sg.pool.ntp.org
India — in.pool.ntp.org
Hong Kong — hk.pool.ntp.org
United Arab Emirates — ae.pool.ntp.org
Japan — jp.pool.ntp.org
Bangladesh — bd.pool.ntp.org
Israel — il.pool.ntp.org
Korea — kr.pool.ntp.org
Thailand — th.pool.ntp.org
Iran — ir.pool.ntp.org
Taiwan — tw.pool.ntp.org
China — cn.pool.ntp.org
Indonesia — id.pool.ntp.org
Vietnam — vn.pool.ntp.org
Pakistan — pk.pool.ntp.org
Oman — om.pool.ntp.org
Uzbekistan — uz.pool.ntp.org
Sri Lanka — lk.pool.ntp.org
Kyrgyzstan — kg.pool.ntp.org
Cambodia — kh.pool.ntp.org
Qatar — qa.pool.ntp.org
Saudi Arabia — sa.pool.ntp.org
Australia — au.pool.ntp.org
New Zealand — nz.pool.ntp.org
New Caledonia — nc.pool.ntp.org
Canada — ca.pool.ntp.org
United States — us.pool.ntp.org
Mexico — mx.pool.ntp.org
Guatemala — gt.pool.ntp.org
Panama — pa.pool.ntp.org
Bahamas — bs.pool.ntp.org
Costa Rica — cr.pool.ntp.org
El Salvador — sv.pool.ntp.org
Brazil — br.pool.ntp.org
Chile — cl.pool.ntp.org
Argentina — ar.pool.ntp.org
Venezuela — ve.pool.ntp.org
Tanzania — tz.pool.ntp.org
South Africa — za.pool.ntp.org
Angola — ao.pool.ntp.org
Madagascar — mg.pool.ntp.org
Geen satellieten kunnen zien / geen fixes...
Lees effe het forum of de andere forums.Gionimo schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:38:
Wat is het 'bekende' GPS probleem dan?
Ik zeg het ik heb er 2 gekocht de een zeg dat ik in Scheveningen staat en de andere zegt tegelijkertijd dat ik in Groningen staat!

Voor het instellen van de NTP-server voor je GPS is een hele simple app genaamd FasterFix.
Is iets makkelijker als zelf de gps.conf aanpassen.
Is iets makkelijker als zelf de gps.conf aanpassen.
[ Voor 0% gewijzigd door DashHunter op 12-12-2012 23:28 . Reden: typos ]
Verwijderd
Na de 29-11 update werkt de GPS totaal niet meer, geen enkele sataliet word gevonden.
De instructies die ik zie zijn alleen te doen als je root hebt?
Kan het ook zonder root acces?
Namelijk de 15-11 werkte prima, maar geen backup ergens van.
Accuduur sterk verbeterd dus wil wel de laatste update houden.
Nee, zonder root zal het helaas niet lukken om het gps.conf bestand te kunnen aanpassen.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:33:
Na de 29-11 update werkt de GPS totaal niet meer, geen enkele sataliet word gevonden.
Verwijderd
Ok geen root, dus of terug naar 15/11 of rooten.
Nu GPS status gedownload, daarna via menu a-gps data gereset, opnieuw gedownload.
Ligt nu te wachten op connectie maar zie het somber in ..
Nu GPS status gedownload, daarna via menu a-gps data gereset, opnieuw gedownload.
Om je gsm te rooten moet je het volgende doen.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:56:
Ok geen root, dus of terug naar 15/11 of rooten.
Eerst het volgende downloaden http://uploaded.net/file/xdevcthz kies hier free download!!
Bestanden uitpakken
- Toestel aansluiten op de PC
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar..........gaat vanzelf!!
- Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien
- Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar
Echt waar heel simpel
Verwijderd
thnx! Zit in de nachtdienst dus heb er de tijd voor.Gertnl schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:05:
[...]
Om je gsm te rooten moet je het volgende doen.
Eerst het volgende downloaden http://uploaded.net/file/xdevcthz kies hier free download!!
Bestanden uitpakken
- Toestel aansluiten op de PC
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar..........gaat vanzelf!!
- Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien
- Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar
Echt waar heel simpel
Wel een beetje nerveus, las iets over het imei nummer dat verdwijnt, daar ook een fix voor die ik kan uitvoeren voordat die weg is?
Uhhh yeb..... Mobileuncle installeren en daarmee een backup maken!!Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:08:
[...]
thnx! Zit in de nachtdienst dus heb er de tijd voor.
Wel een beetje nerveus, las iets over het imei nummer dat verdwijnt, daar ook een fix voor die ik kan uitvoeren voordat die weg is?
Maar ja daar heb je ook Root voor nodig
Iemand eigenlijk al een mooie full-cover gevonden? Dus die hem helemaal inpakt?
Op ebay nix, op chinaprices.us nix, op google nix.
Op ebay nix, op chinaprices.us nix, op google nix.
Verplaatst naar andere topic.
[ Voor 96% gewijzigd door Gionimo op 13-12-2012 10:43 ]
Ik zie geen map of bestand GPS.CONFIG in /system/etc 
Heb de 29-11 uodate, geroot via SuperSU, maar dat lijkt me niet het probleem want ik kan wel de vinkjes aanzetten bij rootopties in ES File Explorer. En ik zie ook wel een heleboel andere systeemmappen enzo.
Heb de 29-11 uodate, geroot via SuperSU, maar dat lijkt me niet het probleem want ik kan wel de vinkjes aanzetten bij rootopties in ES File Explorer. En ik zie ook wel een heleboel andere systeemmappen enzo.
Niet in /system/etc maar direct in /etcIndiaan706 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:37:
Wel erg vreemd allemaalIndiaan706 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:37:
Ik heb hier 2 dezelfde toestellen waarvan 1 er wel goed werkt en de andere niet.
En allebij hadden ze wel het betreffende bestandje.
Misschien de buitenkant hetzelfde maar van binnen niet
Nu heb ik nog wat anders gevonden.
Heb het net zelf ook geïnstalleerd.
Ik heb deze methode genomen
ICE CREAM SANDWICH FLASHING MODE [4.0.x]
1. Download this file : http://www.mediafire.com/?13b8nskz5x0hhar
2. Make sure you have an updated Nandroid backup
3. Flash this file in ClockWorkMode Recovery and reboot.
4. See if the gps works.
5. If it doesn't work, restore stock ics gps H/W from here http://www.mediafire.com/?69wld5el79b7xl5
6. If it does work, ENJOY!
Het komt van deze site....... http://www.alliance-rom.com/community/wiki/gps-fix/
Succes!!
[ Voor 3% gewijzigd door Gertnl op 13-12-2012 12:34 ]
Zojuist een iron grey versie besteld bij mixeshop!
Ben erg benieuwd waneer ik kan gaan genieten van mijn Jiayu!
Dus zeer waarschijnlijk weer een gelukkige Jiayu eigenaar er bij!
Ben erg benieuwd waneer ik kan gaan genieten van mijn Jiayu!
Dus zeer waarschijnlijk weer een gelukkige Jiayu eigenaar er bij!
Misschien iemand die het weet: als je naar je apps scherm gaat, en dan de optie "manage apps" kiest dan kom je in het lijstje tweemaal een "weather" app tegen. Echter als je teruggaat naar je apps screen, dan is daar geen weather app te bekennen. Ook niet als widget.
Ik kan deze app niet deleten, en om de zoveel tijd kan ik het wederom "force stop"pen want kennelijk start het uit zichzelf weer op. Is er een ander programma die hiervan gebruikt maakt? Zoals de kalender of google maps?
Ik kan deze app niet deleten, en om de zoveel tijd kan ik het wederom "force stop"pen want kennelijk start het uit zichzelf weer op. Is er een ander programma die hiervan gebruikt maakt? Zoals de kalender of google maps?
Ik heb die dubbele weather app gedelete met Titanium Backup.OssieW schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:32:
Misschien iemand die het weet: als je naar je apps scherm gaat, en dan de optie "manage apps" kiest dan kom je in het lijstje tweemaal een "weather" app tegen. Echter als je teruggaat naar je apps screen, dan is daar geen weather app te bekennen. Ook niet als widget.
[ Voor 3% gewijzigd door Xufuja op 13-12-2012 19:45 ]
Mocht iemand ooit een kapotte G3 hebben, ben ik geïnteresseerd om 'm over te nemen.
M'n camera glas is kapot, en waarschijnlijk niet te fixen..
Ik heb in ieder geval geen idee hoe dit te fixen is.
Camera werkt gewoon, alleen het glas wat ervoor zit is gebarsten, zonder dat ik de G3 ooit heb laten vallen.
Camera werkt gewoon, alleen het glas wat ervoor zit is gebarsten, zonder dat ik de G3 ooit heb laten vallen.
[ Voor 36% gewijzigd door Pistolebob op 13-12-2012 20:13 ]
Een telefoon met de zelfde lens is toch echt de oplossing denk ik of niks kunnen vinden? Hij lijkt op de zelfde lens als enkele samsung toestellen ook hebbenPistolebob schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:10:
Mocht iemand ooit een kapotte G3 hebben, ben ik geïnteresseerd om 'm over te nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 13-12-2012 20:36 ]
Klopt, telefoon lijkt er niet minder van te worden als je die weather apps delete, blijft apart waarom die er wel opstonden.Creqaw schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:45:
Ik heb die dubbele weather app gedelete met Titanium Backup.
'k Weet niet of de volgende (wat mij betreft onzin-) app al bekend was:
App die ik ook met TB gewist heb is een Chinese testapp, onder de naam

Wanneer je *#59# invoert kom je in deze testapp. screen
Via multitasking kan je zien dat het idd die app is. screen
Hoe zit het met de performance van dit toestel?
Ik heb nu een LG Optimus 2x Speed die toch wel erg traag begint te worden, slechte batterijduur, begint langzaam uit elkaar te vallen dus ik ben even aan het kijken naar een nieuwe, niet al te dure smartphone en het enige nadeel aan de JiaYu G3 lijkt me op het eerste gezicht de processor.
En op welke versie van Android draait ie inmiddels, en hoe zit het met de custom rom community?
Ik heb nu een LG Optimus 2x Speed die toch wel erg traag begint te worden, slechte batterijduur, begint langzaam uit elkaar te vallen dus ik ben even aan het kijken naar een nieuwe, niet al te dure smartphone en het enige nadeel aan de JiaYu G3 lijkt me op het eerste gezicht de processor.
En op welke versie van Android draait ie inmiddels, en hoe zit het met de custom rom community?
hoidoei
TS lezen?Remcom00 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:16:
Even een vraagje: hoe kan ik in mijn intern geheugen kijken om bv iets te veranderen? Kan alleen maar op mijn sd kaart kijken. Ook als ik hem aan mijn pc hang via usb. Wat doe ik fout?
[ Voor 12% gewijzigd door Tinman op 14-12-2012 15:43 ]
Wat wil je veranderen/ Met mobileGo kun je wel goed op je telefoon terecht.Tinman schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:42:
Even een vraagje: hoe kan ik in mijn intern geheugen kijken om bv iets te veranderen? Kan alleen maar op mijn sd kaart kijken. Ook als ik hem aan mijn pc hang via usb. Wat doe ik fout?
Niks speciaals maar op al mijn andere telefoons kon ik met bestandsbeheer kiezen uit telefoongeheugen of sd kaart.
[ Voor 3% gewijzigd door Tinman op 14-12-2012 16:34 ]
M'n telefoon staat nu 11 uur aan en is 11% in batterij gedaald, met 20 minuten onscreen tijd, fijn hoor
Heb 'm net uit de verpakking gehaald en een half uurtje mee gespeeld, en ik ben echt onder de indruk. Ik heb een Xperia S als vergelijkingsmateriaal en tot nu toe vind ik 'm wat algehele kwaliteit betreft best dicht in de buurt komen.
Nu ff rooten/upgraden/whatever en dan wat uitgebreider reviewen. Aan de mensen die nog twijfelen, voor dit geld krijg je er geen spijt van!
Nu ff rooten/upgraden/whatever en dan wat uitgebreider reviewen. Aan de mensen die nog twijfelen, voor dit geld krijg je er geen spijt van!
Iemand die al een mooi hoesje voor dit toestel heeft gevonden?
hoidoei
Deze zag ik toevallig ook staan, heb het gisteren gestopt en is tot nu toe nog niet weer aangegaan. Geen idee wat het is, maar het programma mag veels te veel. Misschien toch maar me telefoon rooten om dit soort onbekende apps er helemaal uit te halen....Chris.nl schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:27:
[...]
Klopt, telefoon lijkt er niet minder van te worden als je die weather apps delete, blijft apart waarom die er wel opstonden.
'k Weet niet of de volgende (wat mij betreft onzin-) app al bekend was:
App die ik ook met TB gewist heb is een Chinese testapp, onder de naam [afbeelding]
Wanneer je *#59# invoert kom je in deze testapp. screen
Via multitasking kan je zien dat het idd die app is. screen
Ik heb nu al heel de thread doorgelezen, maar vind nergens duidelijkheid over de gpu.
Is het mogelijk om grafisch zware games zoals de nieuwe GTA vice city ed te spelen?
Is het mogelijk om grafisch zware games zoals de nieuwe GTA vice city ed te spelen?
In de TS staat de GPU gewoon genoemd, kwestie van Googlen = nee
Verwijderd
Leuk dat er een topic is over dit toestel!
Komende van een HTC sensation kan ik alleen maar zeggen; wat een fantastisch fijn toestel die G3.
Alhoewel ik een beetje huiverig was; van HTC naar de voor mij zeer onbekende Jiayu is best een stap,is de Jiayu een grote verrassing!
Gekocht bij fastcardtech met een levertijd van 2 weken maar zonder bijkomende douanekosten
Het uitpakken is een feestje; vanuit dat tupperware bakje heb je ineens dat bakbeest van een telefoon te pakken. Geen goedkope ellende maar een degelijk in elkaar gezette telefoon. Als je de backcover openmaakt lijkt alles een beetje fragiel maar dat valt echt heel erg mee. De batterij van 2750 is ongeveer 56% opgeladen en het aanvullen van de rest neemt niet heel veel tijd in beslag.
Dan voor de eerste keer aan; WOUW wat gaat dat rap en wat heeft het scherm een mooie beeldkwaliteit.
Het touchscreen scherm werkt fantastistisch en de telefoon is in alles wat ik er tot nu toe mee doe zeer snel.
Opvallend: het bereik en de snelheid waarmee bijvoorbeeld Wifi wordt aangezet.
Meteen geroot middels de Bin4ry_v17 methode en dat lukte maar niet; migraine kreeg ik ervan
Ik kreeg maar een foutmelding dat er een tweede emulator aan het werk was.
Gelukkig via Google erachter gekomen dat dit kwam door een pas door mij op de PC gezet programma; Bluestacks (programma om android op de pc te kunnen draaien) Nadat ik dit programma uitgezet had liep alles op rolletjes en was root op mijn Jiayu in zeer korte tijd een feit.
Mijn Sensation ruil ik zonder problemen in voor de Jiayu; ik ben tot nu toe heel blij met de aankoop.
Groet, Mike
Komende van een HTC sensation kan ik alleen maar zeggen; wat een fantastisch fijn toestel die G3.
Alhoewel ik een beetje huiverig was; van HTC naar de voor mij zeer onbekende Jiayu is best een stap,is de Jiayu een grote verrassing!
Gekocht bij fastcardtech met een levertijd van 2 weken maar zonder bijkomende douanekosten
Het uitpakken is een feestje; vanuit dat tupperware bakje heb je ineens dat bakbeest van een telefoon te pakken. Geen goedkope ellende maar een degelijk in elkaar gezette telefoon. Als je de backcover openmaakt lijkt alles een beetje fragiel maar dat valt echt heel erg mee. De batterij van 2750 is ongeveer 56% opgeladen en het aanvullen van de rest neemt niet heel veel tijd in beslag.
Dan voor de eerste keer aan; WOUW wat gaat dat rap en wat heeft het scherm een mooie beeldkwaliteit.
Het touchscreen scherm werkt fantastistisch en de telefoon is in alles wat ik er tot nu toe mee doe zeer snel.
Opvallend: het bereik en de snelheid waarmee bijvoorbeeld Wifi wordt aangezet.
Meteen geroot middels de Bin4ry_v17 methode en dat lukte maar niet; migraine kreeg ik ervan
Ik kreeg maar een foutmelding dat er een tweede emulator aan het werk was.
Gelukkig via Google erachter gekomen dat dit kwam door een pas door mij op de PC gezet programma; Bluestacks (programma om android op de pc te kunnen draaien) Nadat ik dit programma uitgezet had liep alles op rolletjes en was root op mijn Jiayu in zeer korte tijd een feit.
Mijn Sensation ruil ik zonder problemen in voor de Jiayu; ik ben tot nu toe heel blij met de aankoop.
Groet, Mike
Mooi om te horen
Begin zelf ook al aardig hyped te worden
.
Hoe weet ik eigenlijk zeker dat ik geen extra douane kosten krijg als ik m uit het buitenland bestel?
Heb al even gegoogled maar werd er niet veel wijzer van.
Begin zelf ook al aardig hyped te worden
Hoe weet ik eigenlijk zeker dat ik geen extra douane kosten krijg als ik m uit het buitenland bestel?
hoidoei
Zeker weten doe je het niet, gewoon afwachten tot de bezorger aan de deur komt.Remcom00 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:52:
Mooi om te horen![]()
Begin zelf ook al aardig hyped te worden.
Umi X1 JB 4.1.2 officially released en natuurlijk zijn er vriendelijke porters die gelijk het naar de G3 hebben geport.
G3 4.1.2 rom:
http://pan.baidu.com/shar...reid=159036&uk=2181800484
G3 4.1.2 rom:
Verwijderd
Dag Creqaw,Creqaw schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:16:
Umi X1 JB 4.1.2 officially released en natuurlijk zijn er vriendelijke porters die gelijk het naar de G3 hebben geport.
G3 4.1.2 rom:
hartelijk dank voor deze info! Is het in het geval van deze nieuwe rom mogelijk om bij een geroot toestel het bestand in de root van de SD kaart te plaatsen en te laten updaten door de telefoon of is daar echt meer voor nodig?
Blijft de nederlandse taal ook beschikbaar? En waarschijnlijk ben ik al mijn instellingen kwijt; of toch niet?
Alvast hartelijk dank voor jouw moeite!
Groet, Mike
Ik twijfel tussen de JiaYu G3 en Nexus 4. Ik kom van een Desire HD.
Heeft een van jullie ook getwijfeld tussen de bovestaande? Jiayu natuurlijk qua specs minder maar prijs beter.
Heeft een van jullie ook getwijfeld tussen de bovestaande? Jiayu natuurlijk qua specs minder maar prijs beter.
Dus kun je dit ook niet echt vergelijken......MaStar schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:30:
Ik twijfel tussen de JiaYu G3 en Nexus 4. Ik kom van een Desire HD.
Ja daar heb ik ook tussen getwijfeld. Ik ben voor de Jiayu gegaan, maar eigenlijk vooral omdat de Nexus 4 niet fatsoenlijk leverbaar was.
De Jiayu is ook wat goedkoper, maar ik verwacht ook wel dat hij dan weer niet zo lang mee zal gaan als de Nexus (Al was ik bang dat de Nexus na een val het ook niet zou overleven). Het voelt nu, na mijn koop, niet zo alsof ik de beste deal gemaakt, maar ook niet de slechtste. De Nexus 4 zal beter zijn, maar is ook duurder. De G3 doet z'n werk en het scherm vind ik ook mooi, ik ben alleen wat bang voor z'n bouwkwaliteit.
Succes met kiezen
De Jiayu is ook wat goedkoper, maar ik verwacht ook wel dat hij dan weer niet zo lang mee zal gaan als de Nexus (Al was ik bang dat de Nexus na een val het ook niet zou overleven). Het voelt nu, na mijn koop, niet zo alsof ik de beste deal gemaakt, maar ook niet de slechtste. De Nexus 4 zal beter zijn, maar is ook duurder. De G3 doet z'n werk en het scherm vind ik ook mooi, ik ben alleen wat bang voor z'n bouwkwaliteit.
Succes met kiezen
Je moet echt CWM hebben om dit te flashen, Jiayu's update systeem gaat waarschijnlijk niet werken. Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen want ik heb hun update systeem er gelijk afgegooit toen ik alle Chinese apps heb gepurged maar van wat ik heb gezien heb je voor hun eigen update system nog wat andere files nodig die hier niet bij zitten. CWM flashen is niet moeilijk, dat garandeer ik.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:12:
[...]
Dag Creqaw,
hartelijk dank voor deze info! Is het in het geval van deze nieuwe rom mogelijk om bij een geroot toestel het bestand in de root van de SD kaart te plaatsen en te laten updaten door de telefoon of is daar echt meer voor nodig?
Blijft de nederlandse taal ook beschikbaar? En waarschijnlijk ben ik al mijn instellingen kwijt; of toch niet?
Alvast hartelijk dank voor jouw moeite!
Groet, Mike
Ik gebruik nooit de Nederlandse taal en dat heb ik dus ook niet gechecked maar op FOK! is er gemeld dat de Nederlandse taal beschikbaar is als je dat via een app instelt.
Je instellingen zijn weg aangezien alles geformateerd word. De nodige dingen kan je dmv apps zoals Titanium Backup een backup van maken.
Ik moet wel zeggen dat ik alweer terug ben op ICS. In het instellingen menu stonden twee opties die maar niet weg konden ook al verwijderde ik de apks (zonder apk zorgt de optie voor een fc in settings menu). Het is dus opzich geen probleem maar ik en mijn OCD konden het niet hebben.
Daarnaast is die JB niet geoptimaliseerd voor de G3 maar voor de Umi X1. Chipset is dan wel hetzelfde maar wat zit er nog meer op de printplaat? Op FOK las ik dat de camera er ook niet beter op wordt.
Als iemand die firmware gebruikt en vage klachten krijgt, er wel graag bij vermelden dat je op een niet stock ROM zit.
Als iemand die firmware gebruikt en vage klachten krijgt, er wel graag bij vermelden dat je op een niet stock ROM zit.
Ik haal met de G3 2,5 dag qua accu. (officiële rom 29/11) Waarbij screen on time 5u bedraagt, standby 35% en idle 33%. Heb geen 3G gebruikt, WiFi alleen indien nodig. Voor de rest klooien met GPS test, paar minuten Where's my Perry? en 6 uur browsen via Chrome/Opera mini. Kan zelfs als ik dan rustig aan doe (dan zit de accu op 20%) nog de derde dag goed doorkomen
Heck, heb zelfs nog 6 uur standby door weten te brengen op 3% en toen ik thuis was 1% en hop aan de oplader 
WiFi/3G heb ik nooit 24/7 aan staan, vind dat onnodig stroom verbrassen terwijl als ik het nodig heb ik het ook wel kan aanzetten. Dus vandaar deze cijfers. Verder geen films of games of flink muziek luisteren, hoe leuk zo'n smartphone ook is: tis geen entertainment geval voor mij maar een communicatie geval. Dus veel browsen, af en toe bellen en whatsappen, eens in de zoveel tijd smsje sturen. En als ik die informatie zo lees over de port poging van 4.1.2. wacht ik de officiële release wel af
WiFi/3G heb ik nooit 24/7 aan staan, vind dat onnodig stroom verbrassen terwijl als ik het nodig heb ik het ook wel kan aanzetten. Dus vandaar deze cijfers. Verder geen films of games of flink muziek luisteren, hoe leuk zo'n smartphone ook is: tis geen entertainment geval voor mij maar een communicatie geval. Dus veel browsen, af en toe bellen en whatsappen, eens in de zoveel tijd smsje sturen. En als ik die informatie zo lees over de port poging van 4.1.2. wacht ik de officiële release wel af
Voor degene die de 4.1.2 ROM hebben geflashed en de boot logo lelijk vinden (draak geval), hier is een zip die het restored naar Jiayu stock logo: https://dl.dropbox.com/u/18909060/G3_LOGO_RESTORE.zip
Ik dacht dat CWM het wel zou restoren met een backup, dus niet en heb dit in elkaar gezet.
Ik dacht dat CWM het wel zou restoren met een backup, dus niet en heb dit in elkaar gezet.
Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.