Ik vind het veranderen van de opslagmedia naar een standaard die momenteel vele malen meer gebruikt wordt juist een vooruitgang. Zo goed als alle laptops worden tegenwoordig standaard met een SD slot uitgerust. Als alle bedrijven zich maar zouden vasthouden aan wat de klant al heeft zouden we nu nog zitten vinylplaten, floppy's, VHS etc.rockhopper schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:30:
[...]
Het gaat mij meer om het principe dat het lijkt dat Canon in een ruk onze investeringen in CF als onbelangrijk afdoet. Dat noem ik klant-onvriendelijk. Ik had wat meer "meedenken met de klanten die we al hebben" verwacht, en daarmee dus een dual slot.
Het is allemaal nog niks in vergelijking met de verandering van FD naar EOS. Hele foto uitrustingen waren opeens end of life. Heeft het negatieve gevolgen gehad? Destijds voor de fotografen wel, maar nu niet meer, want Canon staat nog steeds samen met Nikon aan de top van de markt.
Wat mij betreft is het belangrijkste aspect van de 6D de autofocus. Die voelde goed aan op de Photokina, maar het wordt afwachten wat mensen erover te vertellen hebben zodra de camera verkocht wordt. Ik vind het persoonlijk belachelijk dat je in deze camera GPS en WiFi ingebouwd krijgt, terwijl ik daar €300,- en €800,- respectievelijk apart nog moet bijleggen om het te krijgen op de 5D Mark III. Veel mensen doen het af als onbelangrijke features, maar geotaggen is gewoon erg vet in Lightroom. Ook Liveview op je smartphone via WiFi is erg handig als je camera op een dergelijke manier staat opgesteld (bijvoorbeeld heel laag of heel hoog) dat je niet door zoeker of achter op het scherm kan kijken.