Toon posts:

Rocksmith europe release

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• 147126
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-03-2018
Er zit in het spel een optie 'beeldvertraging', die kan ook op 0. (Daarnaast, naar het nummer/ritme luisteren is beter dan op het beeldscherm kijken wanneer noten gespeeld moeten worden :P )

[Voor 49% gewijzigd door 147126 op 05-01-2013 16:27]

• Struikrover
  • Laatst online: 05-12 12:24

Struikrover

Discussiewinnaar 2015

Ach, al met al hangt het dus heel erg van je configuratie af. Ik ga hem maar gewoon ergens op de kop doen denk ik, en als het me niet lukt om naar tevredenheid in sync te spelen na een hoop gepruts (ik heb wel enigszins audiokennis dus daarmee zou het wel moeten lukken) dan gaat ie gewoon weer terug.

Like brothers on a hotel bed

• DieterVDW
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hou ermee rekening dat je software normaal niet kan retourneren hé. Bij mij nu toevallig wel omdat Amazon een fout had gemaakt...

Kun je eigenlijk het gitaargeluid in Rocksmith dempen zodat je enkel nog de muziek hoort?
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, gewoon mijn gitaar in de versterker pluggen en de FX uit naar de computer. Dan mis je natuurlijk wel alle effecten die Rocksmith op je sound zet, maar valt misschien nog mee te leven...

• Struikrover
  • Laatst online: 05-12 12:24

Struikrover

Discussiewinnaar 2015

Ja daar heb je wel een punt, misschien moet ik dan alleen de kabel kopen en het spel los downloaden eerst, en daarna alsnog het spel kopen als hij bevalt...
Lastig :(

Like brothers on a hotel bed

• 147126
Je haalt er makkelijk genoeg 'value' uit. in de maand dat ik dit spel heb heb ik het 63 uur gespeeld. Zelfs als de latency te erg is (wat dan volgens mij dan toch echt aan de computer ligt, want zelfs met mijn oude Athlon II is het prima speelbaar) dan kun je dus de hele modelling van rocksmith gewoon bypassen en heb je 0ms latency.
DieterVDW schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:57:
Kun je eigenlijk het gitaargeluid in Rocksmith dempen zodat je enkel nog de muziek hoort?
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, gewoon mijn gitaar in de versterker pluggen en de FX uit naar de computer. Dan mis je natuurlijk wel alle effecten die Rocksmith op je sound zet, maar valt misschien nog mee te leven...
Ja dat kan dus. Zorg wel dat je een clean gitaargeluid naar RS stuurt. Je kunt dan ook de basemulatie niet gebruiken of je gespeelde nummers terugluisteren.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07-12 14:40

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

Sinds kort heb ik ook Rocksmith aangeschaft, maar ondervind veel problemen.
Regelmatig (vaker wel dan niet) crashed Rocksmith terug naar het bureaublad met alleen een standaard Windows mededeling dat rocksmith stopte met functioneren.
Ik heb het geheugen getest en memtest geeft geen fouten aan.
Tevens heb ik ook een andere videokaart geprobeerd, maar ook daarmee loop ik tegen dezelfde problemen aan. Via Google kwam ik een stappenplan tegen met veel voorkomende fouten, deze heb ik doorlopen, maar tot nog toe geen oplossing die werkt.

Specs:
mobo: ASUS A8N-E (firmware Revision 1013)
cpu: AMD Athlon 64 3500+ 2.21GHz
gfx: GeForce 6600 GT (ATI Radeon HD 4600 series ook geprobeerd)
mem: 3GB(2x 1GB + 2x 512MB)

Iemand enig idee wat precies de bottleneck zou kunnen zijn?
Een complete nieuwe pc is momenteel nog geen optie.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 147126

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07-12 15:40

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:50

burgt

Starbass

Ik was van plan Rocksmith op te pakken, maar bij de lokale Feedback staat de PC versie voor 59,99 en bij de mediamarkt hebben ze hem al niet meer liggen (hij heeft er lang gelegen, verkocht niet zo goed zeiden ze..)
Ben ook wel een beetje laat natuurlijk ;)
Dan maar online bestellen, er zitten nog wel leuke bnummers bij de oude lijst, en die zijn ook weer in de nieuwe te gebruiken. Heb vroeger wel gitaar gespeeld, maar ben op een gegeven moment overgestapt op basgitaar. Ben benieuwd of m'n contrabas er ook op werkt ;)

Voor de 2014 editie zijn ondertussen bijne de helft van de nummers bekend gemaakt:
Aerosmith - Walk this Way
Alice In Chains - Stone
Arctic Monkeys - R U Mine?
Avenged Sevenfold - Bat Country
Bob Dylan - Knockin’ On Heaven’s Door
B'z - Ultra Soul
EarlyRise - Wasteland
Iron Maiden - The Trooper
Jack White - Sixteen Saltines
Kiss - Rock And Roll All Nite
La Sera - Love That's Gone
Mastodon - Blood and Thunder
Oasis - Don't Look Back In Anger
Pantera - Cemetery Gates
Paramore - Now
Radiohead - Paranoid Android
Red Fang - Wires
R.E.M. - Losing My Religion
Rise Against - Savior
Screaming Females - Rotten Apple
Slayer - War Ensemble
Splashh - All I Wanna Do
The Kinks - You Really Got Me
The Rolling Stones - Paint It, Black
The Shins - For A Fool
The Smashing Pumpkins - The Chimera
The Who - My Generation
Weezer - Say It Ain't So
White Zombie - Thunder Kiss '65

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• burgt

burgt

Starbass

en weer wat nieuwe namen op de website voor de 2014 editie:
Alice Cooper - No More Mr. Nice Guy
Magic Wands - Black Magic
Muse - Knights of Cydonia
Nirvana - Heart Shaped Box
PAWS - Sore Tummy

Gisteren de eerste rocksmith ontvangen en wat zitten spelen. en het werkt wel leuk, ik moet alleen de audio lag nog zien te minimaliseren.

Ook de PearlJam pack gedownload, aangezien ik de nummers goed ken (ik speel bas in een PJ coverband), was ik wel benieuwd naar wat ze ervan gemaakt hebben, maar vond de baspartij niet echt overeenkomen met het orgineel; ik mis een hoop slides bij Alive, heel het einde van Jeremy slaat nergens op (maar dat wordt natuurlijk normaal ook op een 12-snarige bas gespeeld) en bij black missen ook wat belangerijke details. Ik zie net een filmpje op youtube dat het voor een deel ligt aan het automatisch schalen van de moeilijkheid.. wordt nog beter dus ;)

De standaard nummers zijn wel erg leuk, een aantal die ik gisteren tegenkwam kende ik nog niet, maar ze zijn wel erg goed. En gelukkig is de "snaren balk" om te draaien, dat voelt wat logischer als je tabs gewend bent.

Ik mis alleen nog de benaming van de tonen of de akkoorden, maar volgens mij was dat een van de toevoegingen in de 2014 editie.

Ook crashed het programma noggal graag; de resolutie is niet te wijzigen vanuit het settings menu en als de audio aansluit krijg ik een popup op de laptop wat voor signaal het is, dan springt hij dus uit fullmode en crashed Rocksmith.

Al met al wel een leuke game en redelijk te doen als je al wat ervaring hebt, heb gisteren oa twee venue's gespeeld en meteen bij allebei de dubbele encore binnengesleept :D

[Voor 4% gewijzigd door burgt op 06-09-2013 11:17]

• 147126
Ahhh yeah, alle DLC is forward compatible en je kunt ook alle orginele songs uit Rocksmith 1 importeren (als je die hebt natuurlijk).

[Voor 18% gewijzigd door 147126 op 12-09-2013 21:04]

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:26
Voor mij wordt Rocksmith pas interessant als het drumsets gaat ondersteunen... tot die tijd moet ik me behelpen met DTXpress. :p

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:34

Damian

Insane Obtrusion

Morgen komt hij in de US uit. Kijken of ie dan al ergens te bestellen is en hier heen te halen is.

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-12 21:55
Bol.com gaf aan dat ze Rocksmith de 21e konden leveren. Nja, dat ze dan niet op maandag leveren snap ik dan wel in verband met PostNL. Maar het lijkt erop dat ook daar de release gewoon op de 24e zal zijn, aangezien de levertijd nu naar 3 - 5 werkdagen verschoven is.

Maakt overigens ook niet uit, want dan annuleer ik Rocksmith bij bol.com en koop ik 'em wel op Steam waar die wel op de 22e (internationaal) uitkomt.

• MichelatNL
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 07-12 16:22
Vandaag (00.32 uur) een mailtje van bol.com ontvangen dat mijn bestelling is overgedragen aan de bezorgdienst.
Rocksmith 2014 voor de PS3.

Zie alleen nog niks op https://mijnpakket.postnl.nl staan.Misschien dat het op een andere manier wordt verzonden.

Edit: Vanavond bij thuiskomt pakketje van bol.com met daarin Rocksmith 2014 in de brievenbus.
Moet er wel bijzeggen dat ik hem al iets van een maand geleden besteld heb.

[Voor 25% gewijzigd door MichelatNL op 22-10-2013 19:18]

• alex3305
Mijn bestelling (Rocksmith 2014 PC) bij bol.com is vandaag nog steeds niet verzonden, dus toch maar geannuleerd. Vooral omdat gisteren erbij stond dat de levertijd 3 - 5 werkdagen zou zijn en nu weer op "Nog niet verschenen" staat. Waarschijnlijk komt RS2014 dus pas de 24e voor de pc uit.

Nu maar besteld bij Steam, is ietsjes duurder, maar zit wel al één nummer DLC bij en is waarschijnlijk vanavond al uit.

• alex3305
Echt heel erg flauw van Ubisoft en Steam. Het spel komt ook daar pas de 24e uit, terwijl eerder werd bevestigd door een medewerker van de studio dat het spel wereldwijd de 22e op Steam uit zou komen...

• SmellyOrc
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-11 01:22
Met een VPN kan je 'em al downloaden. Ik heb zelf spotflux gebruikt. Lage snelheid ~300-600 KBps, maar het werkte. Heb al een paar uur gespeeld. Heerlijk <3

• alex3305
Ik heb 'em ook al gedownload via een VPN. Overigens kun je de VPN ook tijdens het downloaden uitzetten. Steam geeft dan wel een downloadsnelheid van 0kB/s aan, maar eigenlijk gaat de download dan gewoon met je volle snelheid :).

Gisteravond heb ik nog even gespeeld, maar ik moest wel ontzettend wennen aan de nieuwe notatie. Alles is wat kleiner heb ik het idee, en iets onduidelijker dan het origineel. Maar goed, misschien is dat wennen.

• Jackal131
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-11 19:18
Wat ook ergerlijk is ten opzichte van de eerste Rocksmith, is het stemmen. Je moet veel vaker de gitaar stemmen. Misschien een kwestie van wennen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• alex3305
Ik denk dat je het verkeerd bedoeld Jackal, je moet vaker in een andere toonsoort stemmen. Ja dat was gelukkig bij de eerste RS een stuk minder, daar was alles in E-standaard of Drop-D.

Aan de andere kant wel fijn dat je nu in ieder geval stukken kunt spelen zoals ze eigenlijk bedoeld zijn. Alhoewel transposen in sommige gevallen ook niet verkeerd zou zijn geweest :).

• 147126
Iemand een idee waar je de 'song import' pack kan vinden in de shop? (€10 om alle orginele rocksmith nummers over te zetten naar 2014)

• swoopinghawk
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 00:31
@Shadow, voor x360 weet ik toevallig dat de tool nog niet echt goed werkt/ te vinden is. Er schijnt een prompt te zijn voor het downloaden van het progje als je 2014 voor het eerst opstart. 1 van de aangegeven (mogelijke) oplossingen is de save van het 2014 spel verplaatsen naar bijv. een stickje en dan opstarten vanaf HDD (waar dus wel de 2013 save staat).

Ik ben zelf op zoek naar een tweaker die zijn originele rocksmith spel (x360) wil uitlenen (wanneer de song import pack fatsoenlijk werkt) voor het importeren van die nummers naar mijn Rocksmith 2014.
Uiteraard betaal ik de verzendkosten.

Iemand die mij daarbij kan/wil helpen? :)

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:41
Shadow schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:04:
Iemand een idee waar je de 'song import' pack kan vinden in de shop? (€10 om alle orginele rocksmith nummers over te zetten naar 2014)
Die zocht ik ook al :x

• 147126
Heb hem al gevonden, het heet 'disk import tool' en stond op steam op de homepage van de rocksmith store. Nu heb ik een mega collectie nummers in rocksmith. Wel jammer dat je voortgang verloren gaat, je moet alle nummers weer vanaf 0 beginnen te spelen.

[Voor 41% gewijzigd door 147126 op 27-10-2013 09:20]

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:41
Er voor de Ps3?

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 14:28
Ik ben benieuwd, ik krijg em als het goed is vandaag of morgen binnen :)

• VTB
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-11 13:18
Rocksmith 2014 zaterdag binnen gekregen. (Xbox)

Maar een paar nummers, oefeningen kunnen spelen.

Korte impressie tov vorige deel

Stemmen is nauwkeuriger. Hierdoor duurde het nogal voordat het spel alle snaren goedkeurde.
Hij vraagt nu niet meer om opnieuw te stemmen wanneer je hetzelfde nummer weer start.
Sowieso lijkt alles sneller te laden.
Betere filmpjes en uitleg bij oefeningen

Interface tijdens nummers laat nu duidelijker zien waar je je hand moet zetten.
Benden van snaren (omhoog, omlaag) zie je nu.

Wat ik wat minder vond is al de uiteindelijke akkoorden laten zien terwijl je nog maar 1 noot hoeft aan te slaan. Te onoverzichtelijk
De gele en oranje kleur snaar lijken te veel op elkaar. Kleurverschil is niet duidelijk.

• Rik027
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 04-12 13:00
Heeft iemand enig idee of de ondisc nummers ook overdraagbaar zijn cross-platform? Heb de originele Rocksmith op de 360 en 2014 op de pc. Kon het niet vinden op de Ubi site, al stond daar wel vermeldt dat de dlc niet overdraagbaar is cross-platform.

XBL: Sgt Rik NL

• alex3305
Nee cross-platform is niets overdraagbaar. Dat is meerdere malen door Ubisoft bevestigd.

Overigens heb ik nog steeds veel moeite met benden in RS2014. Het benden is wel preciezer, maar ik vind het ook wat onduidelijker en moet er nog steeds aan wennen (na een week...). Verder vind ik RS2014 momenteel wel veel beter dan RS2011.

• Vivaladen
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020
Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook nog mensen aan rocksmith zijn begonnen zonder enige ervaring met een gitaar? Ikzelf wil al heel lang gitaar leren spelen (niet als pro maar gewoon wat bekende classic rock deuntjes leren spelen) maar ik heb nog nooit een gitaar opgepakt! Iemand ervaringen hiermee?

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

• Soepstengel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:44
Ben zelf ook overgestapt op RS2014 na het orgineel. Werkt een stuk beter nu, laadtijden zijn veel minder en visueel gezien is het ook wat duidelijker geworden. Je wordt ook veel meer geholpen bij nummers dan voorheen terwijl ze overigens ook niet in de weg zitten.

Wat me wel erg iriteert is dat ze ervoor hebben gekozen om veel meer nummers toe te voegen waarvoor je je gitaar helemaal om moet stemmen. Als dat nou alleen dropped D was geweest dan had ik dat niet zo erg gevonden, maar het zijn vooral nummers waar je echt heel je gitaar om moet stemmen, en dan nog twee keer ook want ja je stemt heel je gitaar om dus als je de laatste snaar hebt gehad is de eerste snaar alweer ontstemt (vanwege de spanning op je hele gitaar). Ik had het fijn gevonden als ze (waar het kan) de optie hadden gegeven om de nummers te transposen zodat je niet heel je gitaar om hoeft te bouwen.

Ik krijg het overigens niet voor elkaar om op mijn PS3 de RS1 nummers over te zetten naar de RS2014 versie (voor 10 euro), hij staat niet in de store. Daarnaast heb ik een hele zwik DLC gedownload voor RS1, ook die kan ik niet vinden in RS2014, hebben meer mensen daar last van? Wellicht heeft het bij mij te maken met het feit dat het allemaal Amerikaanse DLC is (omdat ik toendertijd de Amerikaanse versie van het spel had gekocht).

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q

• F0nz0
  • Registratie: december 2008
Vivaladen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:24:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook nog mensen aan rocksmith zijn begonnen zonder enige ervaring met een gitaar? Ikzelf wil al heel lang gitaar leren spelen (niet als pro maar gewoon wat bekende classic rock deuntjes leren spelen) maar ik heb nog nooit een gitaar opgepakt! Iemand ervaringen hiermee?
De Rocksmith 2011 versie is niet geschikt om gitaar te leren spelen. De nieuwe versie die ik niet ken, zal wel iets verbeterd zijn in dat opzicht maar het is eigenlijk meer een spel. Er wordt in de oude versie summier ingegaan op basistechnieken, waardoor de kans bestaat dat je een verkeerde methodiek aanleert. Ook het spelederdwijs aan de slag gaan met de muzieknummers ervoer ik als te lastig. Als beginner kijk je eigenlijk constant waar je je vingers moet neerzetten, maar tegelijkertijd moet je ook de aanwijzingen op je scherm volgen en dan raak je achter en dat is echt niet te doen.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:34

Damian

Insane Obtrusion

F0nz0 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:31:
[...]

De Rocksmith 2011 versie is niet geschikt om gitaar te leren spelen. De nieuwe versie die ik niet ken, zal wel iets verbeterd zijn in dat opzicht maar het is eigenlijk meer een spel. Er wordt in de oude versie summier ingegaan op basistechnieken, waardoor de kans bestaat dat je een verkeerde methodiek aanleert. Ook het spelederdwijs aan de slag gaan met de muzieknummers ervoer ik als te lastig. Als beginner kijk je eigenlijk constant waar je je vingers moet neerzetten, maar tegelijkertijd moet je ook de aanwijzingen op je scherm volgen en dan raak je achter en dat is echt niet te doen.
Ben ik niet met je eens. Ik ben ook zonder ervaring begonnen en kan door Rocksmith echt meer dan daarvoor. Akkoorden, kleine rifjes enzo. Vingervlugheid leer je er wel zeker van.

Techniek is inderdaad een ander verhaal, daar ontbreekt wel het 1 en ander aan.

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• alex3305
Vivaladen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:24:
Ik ben aan RS2011 begonnen zonder enige gitaarervaring. Ik kan je vertellen dat ik binnen een maand de gemakkelijke nummers wel redelijk kon spelen, althans de riffs ervan. Solo's is dan nog een ander verhaal. Na een paar maanden begonnen de nummers steeds beter te lukken en zelfs solo's begonnen enigszins hoorbaar te worden. Wel moest ik nog veel kijken op het fretboard en voelen op welke snaar ik zat. Maar eigenlijk is dat gaandeweg (nu een jaar later) helemaal verdwenen. Natuurlijk kijk ik nog wel op het fretboard waar ik zit, en speel ik soms de verkeerde noten, maar volgens mij heeft iedereen dat. Echter kan ik nu zowat altijd blindelings de juiste snaar vinden met mijn slaghand.

RS2014 is overigens zeer zeker een goede verbetering op RS2011. Het leert je nieuwe technieken, en technieken uit RS2011 beter oppakken. Buiten dat zou ik nog steeds wel aanraden om bijvoorbeeld Youtube video's te kijken of les te nemen. Rocksmith is een geweldige tool om gitaar te leren spelen en in mijn optiek vooral geweldig om als beginneling aan te beginnen. Een nummer (of een gedeelte) kunnen spelen, wat gister nog niet lukte is een beter gevoel dan elke trophy of achievement die je ooit hebt gehaald.

Maar om te zeggen dat Rocksmith allesomvattend is, nee dat zeker niet. Het spel, want dat blijft het, heeft zeker zijn tekortkomingen. Alhoewel die in de 2014 variant goed zijn aangepakt.

Met betrekking tot de import nummers en oude dlc op de PS3, blijkt dat dat niet helemaal goed is gegaan in de EU store. Maar dat zou deze week opgelost moeten worden. Anders even contact opnemen met Ubisoft of even op het Rocksmith forum kijken.

• Vivaladen
Bedankt allen voor de reactie en sorry voor mijn late reactie haha

Heb voornamelijk op Amerikaanse forums zitten lezen, reviews op amazon enzo en youtube filmpjes gekeken maar (vooral op youtube) viel me op dat er voornamelijk toch veel mensen op reageerden die al gitaar speelden of na een aantal jaar de draad weer oppakten, geen mensen die nog nooit een gitaar vast hebben gehouden.

las inderdaad veel dat de score die je behaald als een soort van "leer liniaal" werkt en je motiveert om die score steeds wat op te beuren en het een beetje verslavend maakt.

ikzelf wil geen Rockster worden ofzo en hoef ook niet de moeilijkste solo's eruit te persen, lijkt mij gewoon enorm gaaf om bijvoorbeeld de intro's van wat bekende nummers (ac dc, rolling stones, ccr etc) te kunnen spelen en hopelijk over een X aantal jaar wat stukjes te kunnen spelen van mijn favoriete artiesten (Mark Knopfler, jimmi hendrix, eric clapton, bruce springsteen etc)

en nee ben niet zo oud als mijn muziek smaak zich voordoet, pas 29! haha en dan te bedenken dat mijn muziekleraar me wel kon wurgen met wat ik op de middelbare school muziek noemde haha

maar ik wil uiteindelijk voor de versie van rocksmith op de pc gaan! en zit er over te denken om de gitaar bundel aan te schaffen met de Epiphone Les Paul junior

• Soepstengel
Vivaladen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:00:
Bedankt allen voor de reactie en sorry voor mijn late reactie haha

Heb voornamelijk op Amerikaanse forums zitten lezen, reviews op amazon enzo en youtube filmpjes gekeken maar (vooral op youtube) viel me op dat er voornamelijk toch veel mensen op reageerden die al gitaar speelden of na een aantal jaar de draad weer oppakten, geen mensen die nog nooit een gitaar vast hebben gehouden.

las inderdaad veel dat de score die je behaald als een soort van "leer liniaal" werkt en je motiveert om die score steeds wat op te beuren en het een beetje verslavend maakt.

ikzelf wil geen Rockster worden ofzo en hoef ook niet de moeilijkste solo's eruit te persen, lijkt mij gewoon enorm gaaf om bijvoorbeeld de intro's van wat bekende nummers (ac dc, rolling stones, ccr etc) te kunnen spelen en hopelijk over een X aantal jaar wat stukjes te kunnen spelen van mijn favoriete artiesten (Mark Knopfler, jimmi hendrix, eric clapton, bruce springsteen etc)

en nee ben niet zo oud als mijn muziek smaak zich voordoet, pas 29! haha en dan te bedenken dat mijn muziekleraar me wel kon wurgen met wat ik op de middelbare school muziek noemde haha

maar ik wil uiteindelijk voor de versie van rocksmith op de pc gaan! en zit er over te denken om de gitaar bundel aan te schaffen met de Epiphone Les Paul junior
Haha ik ben 25 en deel denk ik wel je muziek smaak, dat is echt niet leeftijdsgebonden hoor! Ik ben ooit eens begonnen met het spelen van gitaar door middel van tabletuur, youtube lessen etc etc. Ik miste echter altijd een duidelijke richting, ik deed maar wat om eerlijk te zijn, en dan is het lastig om verder te gaan. Toen Rocksmith 1 uit kwam was ik meteen verkocht, eindelijk een tool die mij ging helpen gitaar te spelen. Het laat je niet alleen nummers spelen maar leert je ook wat technieken, en als het even niet lukt pak je gewoon een ander nummer uit het lijstje. Op die manier ben ik echt een stuk verder gekomen en ik zit dan nu ook in een bandje dat gewoon voor de lol regelmatig bij elkaar komt om wat nummers te spelen. Ik ben echt de beste niet, maar ik kan zeker wel wat nummertjes spelen nu, mede dankzij Rocksmith.

Het is enorm laagdrempelig om te beginnen, en zeker als er voor jou leuke nummers inzitten dan schiet het echt op! Qua gitaar wil ik je aanraden om misschien niet de bundel aan te schaffen, weet je zeker dat je die gitaar leuk vindt? Een gitaar is naar mijn idee heel persoonlijk, ik vind dat het een extensie moet zijn van jou als persoon en dat die voor jou perfect is. Lees jezelf een beetje in op internet wat betreft de aanschaf van een gitaar en probeer er wat uit in een muziek winkel, als je vrienden hebt die daar een beetje thuis in zijn neem die dan mee om je te adviseren. Kijk bij je gitaar vooral naar hoe dicht de snaren op de frets liggen, slechte gitaren hebben (zeker aan de onderkant van je hals, vanaf de 12de fret) een te grote afstand zitten tussen de snaren en het fretboard. Voor de rest kan je op nog veel meer dingen letten, maar dan wordt deze post wel heel erg lang ;) Ik zou in ieder geval zeggen, doen als je enigszins interesse hebt! En als je een beetje goede gitaar koopt kan je die altijd weer verkopen via Marktplaats zonder al teveel verlies (of koo er eentje via Marktplaats).

• F0nz0
  • Registratie: december 2008
Ervaring is handig maar niet essentieel en je moet aanleg of veel geduld hebben. Dat laatste had ik niet echt en zat daarna in een verhuizing/verbouwing. En momenteel is de pc geconfisqueerd door BF4. Dus ik denk dat de bevindingen van de anderen, die wel hebben doorgezet, accurater is. En RS2014 is flink verbeterd, zo te lezen.

Je eerste gitaar zou ik wel in een winkel in de buurt kopen. Kun je altijd terug voor garantie en is ook leuker. Ik heb deze: http://www.feedbackmusic....g-400-hc/100005486/104060. Staat ook leuk in de woonkamer :) en ik speel er wel op, alleen blijft dat een beetje bij pingelen en Smoke on the Water.

[Voor 3% gewijzigd door F0nz0 op 01-11-2013 21:22]

• alex3305
Vivaladen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:00:
[...]
Dat is vooral in Rocksmith 2011, in 2014 werkt het met percentages. Hoe hoger het percentage, hoe beter je hebt gespeeld.
Dat was bij mij ook niet het geval. Ik vind het gewoon erg leuk om te doen en dat vind ik zeker nog steeds. Ik kan je wel zeggen dat je voorlopig het meeste van o.a. Jimi Hendrix en Clapton wel kunt vergeten, dat komt echt pas na een flinke tijd spelen. Echter zijn bands zoals Deep Purple (Smoke on the Water) en Aerosmith (Walk This Way) relatief makkelijk om te spelen en RS2014 zorgt er wel voor dat je niveau bij deze nummers geleidelijk omhoog gaat.

Tja ik ben 'pas' 24 en heb ongeveer wel dezelfde muzieksmaak, zelfs nog wat progressiever (Frank Zappa bijv.), dus dat is helemaal niet erg. Daar is Rocksmith (vind ik) ook wel redelijk voor bedoeld. Lekker bekende riffs kunnen spelen en uiteindelijk beter gitaar leren spelen.

De Epiphone Les Paul Jr. is inderdaad erg goedkoop in combinatie met de Rocksmith bundel, maar ik zou deze niet direct aanraden. Zelf is mijn ervaring met dergelijke budget-instrumenten namelijk niet erg goed. Ze raken vaak snel uit toon (wat vervelend wordt) en de onderdelen zijn van mindere kwaliteit waardoor het geheel gewoon een stuk minder speelt.

Persoonlijk zou ik je inderdaad bijvoorbeeld een Epiphone G-400 aanraden, maar nog een beter advies is om naar een muziekwinkel te gaan die ook occasions verkoopt, zodat je toch een goede gitaar kunt hebben voor een lagere prijs. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar meestal ga ik naar Lets Play Music Center in Eindhoven. Er staat nagenoeg niets op de site, maar ze hebben ontzettend veel gitaren hangen. Daarnaast zijn ze erg vriendelijk, hebben veel kennis en tijd voor je en is er gratis koffie en thee. Dat is helaas bij de 'buren' (Feedback) wel anders. Daar is het vaak erg druk en dat kun je als beginner toch als onprettig ervaren, aangezien je (denk ik) toch wel wat advies wilt hebben.

Als laatste tip trouwens, pak geen tremolo of een zwevende brug voor je eerste gitaar. Ook zijn .009 snaren erg prettig omdat deze erg licht zijn en je dus je vingersterkte daarmee beter op kunt bouwen zonder dat het meteen veel pijn doet.

• Vivaladen
Nogmaals dank allen voor de reactie's ! leuk om zoveel herkenbaars te lezen kwa muzieksmaken!
Mijn collega's op mijn werk zijn allemaal zo rond de 60 en noemen mij een ouwe lul! haha

Ga me nu maar een beetje verdiepen in de gitaarsoorten, een vriend van mij heeft zo'n Epiphone les paul (die zakk wylde, met die ivoor en zwarte cirkels erop) en dat model ligt erg fijn in de hand vind ik, heb ook een stratocaster vast gehad maar die voelde op de één of andere manier niet zo goed (en dat van iemand die nog nooit gitaar heeft gespeeld) wel lag het gewicht vd Les paul wat hoger maar dat vind ik op de één of andere manier wel fijn.

heb net ook even de G-400 bekeken en dat is een mooie plank zeg! ziet er mooi uit en veel lovende reviews, ik weet nog niet zeker wat ik doe maar leek mij verstandig om maar met een goedkoop instapmodel te beginnen toch? mocht het hele avontuur na een aantal jaren niet zo goed verlopen dan val ik me ook geen financiele buil en mocht het goed verlopen dan kan ik gaan upgraden naar een duurder model.

tot nu toe hebben de les paul lookalike's van Epiphone mijn voorkeur maar ga me er maar eens goed in verdiepen, had al gelezen dat ik als ik ga upgraden de special 2 van Epiphone het beste kon overslaan haha

maar hartstikke bedankt voor de snelle antwoorden en het warme ontvangst allemaal! echt fijn om ook iemand te treffen die er met 0% ervaring is ingestapt

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

Woont iemand die dit speelt toevallig een beetje in de buurt van Enschede?
Ik zit er aan te denken om de PC versie + gitaar te bestellen (http://www.woodbrass.com/...mith-ubisoft-p164349.html) maar vind het wel erg veel geld om dit blindelings te doen. Zeker daar ik een totale noob ben.

I am the great Cornholio!

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21:42
3 dagen geleden ook de stap gewaagd. Al tijdens het eerste deel van Rocksmith wilde ik eigenlijk instappen, maar de reviews hielden me toch een beetje tegen. Nu Rocksmith 2014 aangeschaft en naar en muziekwinkel gegaan en het verhaal uitgelegd, en informatie verkregen. Daar een mooie Epiphone Archtone Dot gekocht.
Nu ben ik dus drie dagen aan de gang met het spel en wat een super manier om een gitaar te leren spelen! Je kan alles langzamer laten afspelen met de riff repeater (ook bij de Lessons). Op die manier kan je onderaan beginnen, steeds sneller laten afspelen, zodat je het echt onder de knie krijgt. Je merkt bij jezelf steeds verbetering. Het instrument is al een stuk minder 'eng' en soms kan ik al ontspannen een klein stukje spelen. Totdat het fout gaat, dan ga je uit paniek weer je handen aanspannen, waardoor het weer slechter gaat...

Blijven oefenen is het devies.

• alex3305
Fijn om te horen dat het al goed gaat, zelfs na 3 dagen. Overigens vind ik het erg slim dat je een Epi Dot hebt gekocht, net een mooier instrument dan de Les Paul die je bij de bundel krijgt.

• Eddye
alex3305 schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:05:
Fijn om te horen dat het al goed gaat, zelfs na 3 dagen. Overigens vind ik het erg slim dat je een Epi Dot hebt gekocht, net een mooier instrument dan de Les Paul die je bij de bundel krijgt.
Goed is een groot woord :)

Overigens is er ook heel veel informatie te halen op www.justinguitar.com
Erg veel tips voor oefeningen, en wat meer uitleg.

[Voor 57% gewijzigd door Eddye op 03-11-2013 15:11]

• Vivaladen
Zooo goed bezig Eddye! en bedankt voor de link!

ik heb zelf ook niet stilgezeten, heb jullie advies meegenomen en ben me eens wat verder gaan verdiepen en ik ga NIET voor de bundel met gitaar erbij!

Heleboel gelezen over de Epiphone Les paul junior en de special 2 maar het kwam er een beetje op neer dat het een leuke gitaar is om mee te beginnen maar bij de meeste al snel vervangen werd door een opvolger, de junior heeft ook geen G90 erop gemonteerd wat de special 2 dan weer wel heeft (de meeste mensen die op verschillende gitaar fora een junior kopen kopen hem als gitaar om te modden, of leuk speeltje erbij)

daarnaast staan er een boel op de veiling sites voor relatief lage prijzen dus wil je er vanaf dan moet je je verlies nemen, maarja ik ben dus verder gaan kijken.

de Dot en G400 ook nog bekeken en beluisterd (woon helaas niet bij die mooie gitaarshop in eindhoven) maar betrapte me erop dat ik steeds stiekem naar de les paul modellen neig kwa sound en kwa looks, in de muziekwinkel ook nog even een stratocaster vastgehouden maar mijn blik week alweer af naar wat er op de muur hing haha

toen kwam ik ineens de Epiphone Les Paul standard tegen en ben me daar ook even op gaan inlezen, die kost wel iets meer maar zou dan in principe nog minder kwijt zijn dan als ik van een les paul junior over zou stappen naar een ander model dus denk dat ik voor die ga!

Iemand hier nog persoonlijke ervaringen met de Les Paul Standard van Epiphone?

Ik ben natuurlijk wel veel aan het lezen erover maar ik blijf nog een newbie op dit gebied en heb verder geen ervaring, in de winkel was het ook eigenlijk wat pingelen (met de blik van : i have no idea what iam doing) en de winkel medewerker wat laten spelen op van alles (zonder te kijken op wat ie speelde zodaat ik het voor mij mooiste geluid eruit kon pikken zonder door het uiterlijk bevooroordeeld te zijn maar kwam toch weer op de les paul standard uit)

• Eddye
@Vivaladen: Inderdaad een topsite.

Ben elke dag trouw aan het oefenen nu. Ik moet wel zeggen dat de lessen niet goed overeenkomen met de te spelen songs. In de lessen ben je al snel bezig met slides en bends enzo, maar in de tweede song komt direct al een akkoord. Akkoorden worden in de lessen pas later behandeld. Dat vind ik niet echt logisch. De mini games zijn erg goed om te oefenen. Tot nu toe geen spijt.

• Vivaladen
Echt goed bezig Eddye! en leuk om te lezen, moet wel zeggen dat het me enorm motiveert om ook gauw te beginnen, die stukjes van je, soort van gitaar dagboekje!

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Ik had de vorige rocksmith niet gespeeld maar heb deze, mede door een enthousiasteling in de vriendenkring, toch aangeschaft. Ik heb er nog geen spijt van.

Nou speel ik wel al bijna twee decennia gitaar dus ik moet ineens op een hele andere manier naar het instrument kijken maar het went snel. Het is wel jammer dat het spel extreem onhandig is als je normaal een floyd op je gitaar hebt, dan gaat omstemmen echt niet even, ik was gisteren begonnen met een gitaar, toen ik slayer wilde spelen moest ik een andere halen en bij dat nummer van pantera heb ik iets zonder floyd gepakt. Leuk hoor dat ze de originele stemming echt aanhouden maar wat voegt het toe? Als ze alle in afwijkende standaardstemming staande nummers gewoon in a 440 hadden gezet was het een stuk makkelijker. Maargoed, weer een reden om meer gitarn speelklaar te maken :)

Wat is de goedkoopste manier om veel meer nummers te krijgen, is er een rocksmith 1 versie zonder die dongel waarvan je de nummers over kan zetten ofzo?

• Vivaladen
volgens mij is het voordeligste nog via steam toch? speel je het op de PC?

er was in steam geloof ik een optie voor tien euro waarbij je de nummers van de eerste rocksmith game over kon zetten naar rocksmith 2014 maar ik weet niet of je dan eerst ook nog die eerste versie van rocksmith moet kopen.

het is jammer dat het niet zomer is nu want in de zomervakantie heb je meestal steam summer sale en daar zou je hem dan voor een belachelijke lage prijs kunnen kopen, maar duurt nog even die sale...er is in de steam shop ook DLC te downloaden (extra nummers)

het is aan de ene kant jammer dat er geen door spelers gegenereerde content is maar aan de andere kant vind ik het ook weer niet jammer, waarborgt de kwaliteit als de gitaaraanslagen overeenkomen met de echte uitvoering van het liedje anders krijg je hetzelfde als met guitar hero dat iemand een liedje voorziet van knopjes die je in moet drukken die helemaal niet kloppen met het liedje zelf (beetje net als een film kijken waarvan de ondertiteling tevroeg of te laat inzet)

• alex3305
Voor zowel de DLC als de originele Rocksmith 1 nummers moet je Rocksmith 1 ook aangeschaft hebben en op Steam geactiveerd hebben. Ubisoft heeft bij Valve aangevraagd of RS1 DLC ook zonder RS1 gekocht kan worden, maar dat blijkt er nog niet helemaal doorheen te zijn. Maar zou wel ... een keer ... moeten komen :+.

Overigens heb ik nog steeds problemen met benden bij RS2014. Vaak bij korte bends herkent ie überhaupt mijn noten helemaal niet, maar klinken ze op gehoor wel goed. Ook vind ik het nog steeds lastig zien hoever dat je moet benden.

• Jheroun
  • Niet online
Ik speel hem op ps3 dus steam zit er sowieso niet tussen, ik zoek weer even verder :-)

Bends vind ik inderdaad lastig in te schatten, rocksmith doet alleen all half step en full step bends en dat verschil is lastig te zien. Daarnaast zitten in de muziek heel erg vaak bends die niet precies een halve of hele stap zijn.

Wat ik vervelender vind is dat rocksmith voor een loopje een vaste manier van spelen heeft, dan blijven ze bijvoorbeeld op de b snaar terwijl ik het lekkerder vind spelen om dan bv een hoge noot op de e snaar te pakken.

Maargoed, het went allemaal wel :-) blijft een cool spel.

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:25
Even voor de duidelijkheid: als ik alleen RS2014 heb kan ik dus niet de originele nummers uit het vorige RS spel spelen, en ook niet DLC nummers kopen die voor het oude RS spel waren? Ik zou graag een DLC bundel kopen maar die is dus alleen voor de oude RS, daar heb ik dus niks aan als ik niet ook het oude spel koop? Beetje jammer...

Mijn iRacing profiel

• WickedWizard
  • Laatst online: 06-06 11:51
NickThissen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:31:
Even voor de duidelijkheid: als ik alleen RS2014 heb kan ik dus niet de originele nummers uit het vorige RS spel spelen, en ook niet DLC nummers kopen die voor het oude RS spel waren? Ik zou graag een DLC bundel kopen maar die is dus alleen voor de oude RS, daar heb ik dus niks aan als ik niet ook het oude spel koop? Beetje jammer...
Klopt helaas. Wat je het beste kunt doen is de oude Rocksmith op je verlanglijst zetten, dan krijg je van Steam een email als het spel in de aanbieding is. De Winter Sale komt er weer aan komende maand en er is best een kans dat hij er dan op komt voor nog geen tientje. Daarnaast zou je natuurlijk het internet af kunnen struinen voor een goedkope Steam key, maar veel goedkoper dan 25 dollar ga je ze niet vinden denk ik. Volgens mij heb je, als je de oude Rocksmith hebt, overigens alsnog de disc import tool nodig die op Steam beschikbaar is voor 9,99. Dan zijn alle oude Rocksmith nummers meteen converted naar Rocksmith 2014. Als je dan nog oude Rocksmith DLC wil, moet je die erboven op betalen.. ja het is niet ideaal, maar blijkbaar de enige manier om het voor elkaar te krijgen. Helaas.. :/

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• NickThissen
Tsja, ondertussen betaal je wel de hoofdprijs dan... laat maar zitten :)

Nog een vraag; hoe kun je een nummer spelen waarbij je meteen alle noten ziet? Ik begreep dat dit mogelijk was in RS2014 (maar niet in de oude) maar ik kan het niet vinden. Niet dat ik goed genoeg ben om mee te spelen, bij lange na niet, maar ik vraag me bij veel nummers wel af wat ik nou eigenlijk zou moeten spelen terwijl ik een keer in de 10 seconden een snaar aanspeel, daar leer ik vrij weinig mee...

Ik heb een beetje het gevoel dat het niveau of VEEL te laag is (een snaar in 10 seconden) en als ik die vaak genoeg raak springt hij over op VEEL te moeilijk (meteen 3 akkoorden achter elkaar die ik nog niet eens ken), liefst zou ik gewoon alle noten zien en dat ik dan zelf wat meespeel en zelf kijk of het een beetje klopt of niet, is dat niet mogelijk?

Mijn iRacing profiel

• WickedWizard
  • Laatst online: 06-06 11:51
Volgens mij kun je de difficulty setting handmatig in het liedje opschroeven. Maar Rocksmith leert vanzelf wat je niveau is als je een paar keer fouten maakt wanneer het VEEL te moeilijk wordt. Ik speel zelf gewoon door en op een gegeven moment kom je dan vanzelf uit op een niveau waar je op dat moment het beste bij past. Maar je kunt het idd ook handmatig instellen.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• NickThissen
Nou ja ik zal wel blind zijn maar ik kan het echt nergens vinden. Mijn probleem is vooral dat ik mezelf sommige riffs verkeerd aanleer omdat ik niet kan zien hoe het eigenlijk moet. Bijv een stukje waar je steeds een of twee frets moet opschuiven, ik dacht slim te zijn en dat meteen met meerdere vingers te doen (dat leren ze je zelfs aan in de lessons) ipv met de wijsvinger te schuiven; blijkt ineens dat ik die andere vingers toch echt ook nodig heb en dus wel moet gaan schuiven. Heb ik dus niks gehad aan die eerste paar keer spelen want het moet ineens compleet anders. Als ik kan zien hoe het eigenlijk moet dan kan ik het mezelf meteen goed aanleren (ook al kan ik misschien niet de volledige akkoorden meteen spelen).

Mijn iRacing profiel

• Soepstengel
NickThissen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:44:
Nou ja ik zal wel blind zijn maar ik kan het echt nergens vinden. Mijn probleem is vooral dat ik mezelf sommige riffs verkeerd aanleer omdat ik niet kan zien hoe het eigenlijk moet. Bijv een stukje waar je steeds een of twee frets moet opschuiven, ik dacht slim te zijn en dat meteen met meerdere vingers te doen (dat leren ze je zelfs aan in de lessons) ipv met de wijsvinger te schuiven; blijkt ineens dat ik die andere vingers toch echt ook nodig heb en dus wel moet gaan schuiven. Heb ik dus niks gehad aan die eerste paar keer spelen want het moet ineens compleet anders. Als ik kan zien hoe het eigenlijk moet dan kan ik het mezelf meteen goed aanleren (ook al kan ik misschien niet de volledige akkoorden meteen spelen).
Mee eens! Ik kan ook niet vinden hoe je handmatig je difficulty kunt aanpassen tijdens het spelen :S

• superlex
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06-07 17:25
wat ik zelf vanmiddag gedaan heb is, als het in learn a song even te snel lastig wordt, is om gewoon de hele song in rif repeater te doen. snelheid aanpassen en moeilijkheid op je gewenste niveau en dan kun je aan de gang. ik deed bijvoorbeeld stukken op moeilijkheid 100 en snelheid 20 en daarna opvoeren

alternatief is score attack. daar blijft het niveau constant hetzelfde maar is snelheid e.d. natuurlijk niet aan te passen. je weet dan wel wat je moet spelen als je op hard speelt.
Ik raad aan om in LAS te spelen en dan via rifrepeater precies in te stellen wat je wenst.

• Soepstengel
Ben er zojuist achter gekomen dat ik mijn DLC en mijn RS1 songs niet kan importeren in RS2014. Helaas heb ik er jaren geleden voor gekozen om RS1 te importeren uit Amerika met als gevolg dat de Europeese versie van RS2014 de songs niet wilt importeren van de Amerikaanse versie. Zucht... Niet echt region-free dus... Maar ik kon het verwachten natuurlijk een paar jaar terug toen ik het spel kocht :P

Mocht er iemand dus nog interesse hebben in Rocksmith 2014 voor de PS3 zonder kabel, stuur me maar een berichtje :)

• burgt

burgt

Starbass

Inmiddels wat uurtjes achter de rug op Rocksmith 2014 en hij is wel een stuk fijner dan de vorige, niet meer de vele laad schermen en niet elke keer weer opnieuw stemmen (tenzij je steeds nummers selecteerd met een alternative stemming..)

Ook de oude nummers zijn wat geupgrade, bijvoorbeeld bij de DLC van Pearl Jam - Alive zijn de slides gedetailleerder (lange toon op het einde nog naar boven of beneden sliden)

Het nivo is gemakkelijk te wijzigen via de rif-repeater; start een nummer en druk op spatie, selecteer het hele nummer en pas de moeilijkheid aan en druk op start song.

Alleen jammer dat het publiek van die vage schimmen is geworden in plaats van leuk op en neer springende meisjes :P

• alex3305
Nu ik een tijdje alweer RS2014 (PC) heb begin ik me toch steeds meer te storen aan de bends die in het spel zitten. Het werkt gewoon maar de halve tijd. Vooral op de hoge snaren pakt RS2014 mijn bends nauwelijks, met name de korte bends gaan gewoonweg niet. Meer mensen hier last van?

• C0nscious
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 19:42

C0nscious

Mysteryman.

De oude versie van Rocksmith (2011) is vrijdag 7,50 dollar (5 euro) op Amazon.com. Wat is de beste manier om aan zo'n USB-verloopje te komen? :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• C0nscious
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 19:42

C0nscious

Mysteryman.

Thanks! Helaas te duur om de aanschaf van het spel los zelf aantrekkelijk te laten zijn.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• burgt

burgt

Starbass

je kan natuurlijk de nieuwe met kabel kopen, kun je ze beide spelen met dezelfde kabel ;)

• Soepstengel
Heb inmiddels de USA versie van het spel binnen en de EU versie heb ik inmiddels alweer verkocht. Nu (10 dollar armer en nog wat meer voor twee Green Day nummers) kan ik dan eindelijk weer alle nummers van het origineel spelen en de DLC die ik daarop had gekocht, heel fijn :) Zitten nu veel leuke nummers tussen voor mij, en ik speel weer elke dag een paar uurtjes!

Die bends zijn inderdaad erg vervelend! Je wordt echt afgestraft als je het maar een beetje fout doet, dat mogen ze van mij wel veranderen. Vooral met het nummer Use Somebody van Kings of Leon, hij rekent het elke keer gewoon fout. Alles in het spel is redelijk opbouwend, niets hoeft perfect, maar die bends wel.

• Vivaladen
Zooo wat is het rustig geweest hier op het forum!

Heb helaas ook niet veel te melden maar wilde even kwijt dat na een lange tijden zoeken en kijken ik er bijna uit ben!

ik ga NIET voor de gitaar bundel, heb heel lang zitten twijfelen over of ik voor een SG of LP model zou gaan van Epiphone en denk toch dat ik voor de Epiphone Les Paul Standard ga in de kleur Pelham blue!

maar het is lastig.....heel lastig hahaha dus ehh wordt vervolgt haha 8)7

[Voor 21% gewijzigd door Vivaladen op 02-12-2013 08:48]

• Eddye
Gewoon de knoop doorhakken. Als je eenmaal wat kan spelen, kan je altijd nog voor een andere/betere gitaar gaan. Zelf ben ik erg blij dat ik begonnen ben om op me ouwe dag nog een instrument op te pakken, want ik vind het echt leuk om te doen. Ik kan er nog niks van, maar merk best snel kleine verbeteringen. Zeker nu de vingers wat soepeler worden.

Koop gewoon die Les Paul en starten!

• Vivaladen
Eddye schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:00:
Gewoon de knoop doorhakken. Als je eenmaal wat kan spelen, kan je altijd nog voor een andere/betere gitaar gaan. Zelf ben ik erg blij dat ik begonnen ben om op me ouwe dag nog een instrument op te pakken, want ik vind het echt leuk om te doen. Ik kan er nog niks van, maar merk best snel kleine verbeteringen. Zeker nu de vingers wat soepeler worden.

Koop gewoon die Les Paul en starten!
Dit werkt inderdaad wel heel Motiverend Eddy! :*)

Ikzelf ben 29 en tja die leeftijd speelt ook mee, ik hoef ook echt geen Rockstar te worden ofzo en zou al blij zijn als ik wat deuntjes erop zou kunnen spelen maar vond de drempel best hoog om erin te duiken als gitaar leek en "niet de jongste" maar we gaan ervoor! Thanks!! _/-\o_

p.s. iemand ervaringen met musicstore.de ?

[Voor 3% gewijzigd door Vivaladen op 02-12-2013 09:06]

• Eddye

• sander_dr
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:40
Is het spel ook voor linkshandigen geschikt eigenlijk?

• Eddye
Ik dacht van wel.

• alex3305
sander_dr schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:24:
Is het spel ook voor linkshandigen geschikt eigenlijk?
Ja, voor linkshandige en RS2014 ook voor kleurenblinden. Niet dat het jou helpt, maar mocht iemand het in het vervolg zoeken :+.

Music store is een goede winkel, maar ik zou je toch echt aanraden om ook even in een muziekwinkel te gaan kijken. Ik heb namelijk de eerste keer een Les Paul (namaak) gekocht en die is uiteindelijk heel erg tegengevallen. Ik vond deze vooral te zwaar om lekker mee te spelen en het fretboard past ook niet helemaal bij me. Mijn SG is vele malen lichter en heeft een soepelere nek, wat ik erg prettig vind.

Dus nogmaals als tip; niet blind kopen!

• Eddye
alex3305 schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:53:
[...]

Music store is een goede winkel, maar ik zou je toch echt aanraden om ook even in een muziekwinkel te gaan kijken. Ik heb namelijk de eerste keer een Les Paul (namaak) gekocht en die is uiteindelijk heel erg tegengevallen. Ik vond deze vooral te zwaar om lekker mee te spelen en het fretboard past ook niet helemaal bij me. Mijn SG is vele malen lichter en heeft een soepelere nek, wat ik erg prettig vind.

Dus nogmaals als tip; niet blind kopen!
Eens. Ik ben naar een muziekwinkel in Utrecht gegaan, daar gewoon uitgelegd wat het plan is (ervaring 0, leren via Rocksmith, in de toekomst wat privelessen) en daar gewoon verschillende gitaren bekeken en vastgehouden. Via die weg uitgekomen op de Dot. Ik vond ook het gewicht van de Les Paul tegenvallen.

• alex3305
Epi Dot is ook een heel mooi instrument om mee te beginnen. Het nadeel van de Dot, maar ook de SG, vind ik (persoonlijk) echter dat ze beide iets minder veelzijdig zijn dan de Les Paul. Daarom heb ik tegenwoordig een Ibanez AS37 én een SG :+.

• Eddye
alex3305 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:29:
Epi Dot is ook een heel mooi instrument om mee te beginnen. Het nadeel van de Dot, maar ook de SG, vind ik (persoonlijk) echter dat ze beide iets minder veelzijdig zijn dan de Les Paul. Daarom heb ik tegenwoordig een Ibanez AS37 én een SG :+.
Als het me ooit gaat lukken om te leren spelen, zal er ongetwijfeld nog 1 (of meerdere) gitaren bijkomen ;)

Edit: er is ook een update voor RS2014 PS3

[Voor 4% gewijzigd door Eddye op 03-12-2013 19:26]

• Vivaladen
Nou mijn baas vond het blijkbaar ook te lang duren allemaal, hoef niet meer opzoek naar een gitaar of rocksmith haha heb de gitaar bundel voor de pc gekregen :P

dus nu kan het grote avontuur beginnen straks, en als ik de Les Paul junior ontgroeid ben / of eindelijk een beetje heb leren spelen dan gaan we voor de upgrade (SG of les paul standard)

• sander_dr
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:40
alex3305 schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:53:
[...]

Ja, voor linkshandige en RS2014 ook voor kleurenblinden. Niet dat het jou helpt, maar mocht iemand het in het vervolg zoeken :+.
Mooi! Dan ga ik het spel voor Kerst vragen. Ben benieuwd.

• Eddye
Vivaladen schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:57:
Nou mijn baas vond het blijkbaar ook te lang duren allemaal, hoef niet meer opzoek naar een gitaar of rocksmith haha heb de gitaar bundel voor de pc gekregen :P

dus nu kan het grote avontuur beginnen straks, en als ik de Les Paul junior ontgroeid ben / of eindelijk een beetje heb leren spelen dan gaan we voor de upgrade (SG of les paul standard)
Leuk presentje! Succes met oefenen, en volhouden!

• Vivaladen
Eddye schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:20:
[...]

Leuk presentje! Succes met oefenen, en volhouden!
Dankjewel! en komt goed, ben pas net begonnen en dacht bij mezelf "hey! waarom heb ik nog geen last van mn vingers" maar daar kwam ik achter na het lesje "Bends" maar nog een hele lange weg te gaan hier alvorens er iets fatsoenlijks uit mn speakers komt hoor! :)

• Kazu
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:39
Vandaag ook eindelijk maar eens Rocksmith gehaald. Ik zat een paar maanden geleden al te azen op de 2011 versie, maar toen ik hoorde dat de nieuwe versie eraan kwam toch maar even daar op gewacht. Dus mijn Ibanez uit de mottenballen getrokken, en nu eens eindelijk beginnen met gitaar spelen (ooit gekocht, maar nooit echt op gespeeld, bekende verhaal).

Alleen wat mij niet helemaal duidelijk is, vooral na de Sustains 101 video, is of je een normale aanslag (toon) moet muten of niet. In die Sustains 101 video geven ze duidelijk aan dat er bepaalde noten zijn die je niet moet muten, maar hoe zit dat dan met 95% van alle andere noten? :+ Moet je deze gewoon aanslaan en verder spelen, of moet je hem aanslaan, paar seconden wachten, en dan muten?

Tot zover deze gitaar n00b

PS5 PSN: UnrealKazu

• Jheroun
  • Niet online
Ik ben van de week weer eens aan de slag gegaan, wel weer even inkomen in de rocksmith displaymethodiek die ik als gitarist vaak niet snap (wat de fuk komt er nu weer deze kant opvliegen, arg, paniek, ohnee dat is gewoon een barre G akkoord, etc). Ik merk dat het dan meestal beter werkt om een nummer handmatig ietsje moeilijker te zetten, dan wordt het patroon waar je heen moet sneller duidelijk, dat omhooglevellen doet rocksmith namelijk pas als je iets helemaal goed speelt en als je maar zes noten krijgt in een lang stuk ben ik de samenhang een beetje kwijt...

Grootste ergernis van mij was de slechte stemmethodiek in het spel maar dat heb ik opgelost door een stemapparaat tussen gitaar en rocksmithkabel te hangen zodat ik midden in een nummer ook ff snel een snaar bij kan stemmen. Ik heb prima gitaren maar als ik van drop des naar e standard ga moet ik iets meer stemmen dan rocksmith doet bij wisselen van nummers.

Nu alleen nog een mute mogelijkheid bij het stemmen in het spel, wie wil er nou een stemmende gitaar horen?

Edit:

Vraagje, heeft er iemand op de ps3 dlc van rocksmith 2014? Ik snap het systeem niet helemaal. Tussende nummers zie ik dingen van Megadeth en Pantera met verwijzingen naar song packs van die bands, maar tussen de song packs zie ik die niet staan. Is er een manier om toch die packs te kopen? In de psn store staan die packs er ook niet bij rocksmith 2014. Zijn die twee niet compatible ofzo?

[Voor 16% gewijzigd door Jheroun op 08-12-2013 14:36]

• Soepstengel
Jheroun schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:36:
Vraagje, heeft er iemand op de ps3 dlc van rocksmith 2014? Ik snap het systeem niet helemaal. Tussende nummers zie ik dingen van Megadeth en Pantera met verwijzingen naar song packs van die bands, maar tussen de song packs zie ik die niet staan. Is er een manier om toch die packs te kopen? In de psn store staan die packs er ook niet bij rocksmith 2014. Zijn die twee niet compatible ofzo?
Ik denk dat dat packs zijn van de oude versie van Rocksmith. Die kan je volgens mij gewoon kopen van de oude versie en die worden dan in RS2014 geimporteerd. Al mijn DLC van de oude Rocksmith zit in ieder geval ook in de nieuwe versie nu.

Overigens, voor de mensen die problemen hebben met de bends in het spel, zet in riff repeater de error margin (of zoiets) aan. Dat zorgt ervoor dat die niet zo nauw kijkt naar de bends, in ieder geval in de riff repeater, en zo kan je als nog wel door level'n.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb gister toch maar besteld, dan wel de bundel met gitaar voor PC.
Mooi prijsje via ebay, nieuw voor 160,-. Uiteraard veel geld maar het proberen waard :)

• Eddye
Vivaladen schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:47:
[...]

Dankjewel! en komt goed, ben pas net begonnen en dacht bij mezelf "hey! waarom heb ik nog geen last van mn vingers" maar daar kwam ik achter na het lesje "Bends" maar nog een hele lange weg te gaan hier alvorens er iets fatsoenlijks uit mn speakers komt hoor! :)
Ik ben benieuwd of je het nog leuk vind, en of het een beetje aan je verwachting voldoet?

Ik zit zelf in zo'n frustrerende fase dat je niet vooruit komt :(
Blijven oefenen....

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

De mijne ligt onder de boom hier :'(

• Jheroun
  • Niet online
Eddye schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:37:
[...]
Ik zit zelf in zo'n frustrerende fase dat je niet vooruit komt :(
Blijven oefenen....
Een ander liedje spelen wil dan ook wel eens helpen ;) Pak dan ook vooral even iets dat onder je niveau ligt

Omdat ik hoofdpijn krijg van het leren van de solos uit Slayer en Iron Maiden heb ik laatst de Alice in Chains DLC gekocht, speelt een stuk relaxter en nou begin ik die nummers eindelijk een beetje echt te leren. Hoewel ik sommige dingen op andere posities op de nek zou spelen zijn de 'tabs' die je in rocksmith voor je kiezen krijgt in ieder geval correct. De tabs die ik van Would had klopten allemaal net niet, vooral in de laatste paar akkoorden.

Volgende DLC wordt die van Iron Maiden of die van Megadeth (als ik die pack waar naar gerefereerd wordt nog ergens kan vinden).

Zien iemand hier de laatst uitgegeven Muse DLC al eigenlijk? Ik zie geen nummers tussen songs staan en tussen de songpacks staat hij ook al niet.

• Jackal131
Jheroun schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:34:
[...]
Zien iemand hier de laatst uitgegeven Muse DLC al eigenlijk? Ik zie geen nummers tussen songs staan en tussen de songpacks staat hij ook al niet.
Kan ook zijn dat de pack eerst in de US is uitgekomen en dat deze wat later ook voor ons te downloaden/kopen is. Dat was met de vorige Rocksmith ook vaak het geval. Even afwachten dus.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb er nu totaal een uurtje of 3 opzitten. Totale noob dus dan is de leercurve best hoog, erg lastig allemaal iig. Maar wat gaaf als het allemaal net wel lukt (ook op de totale noob settings zeg maar :+ )

Dit gaat nog heel wat uurtjes (leer)plezier opleveren :D

• 414524
  • Registratie: december 2021
  • Niet online
Heb je input lag met de gitaar op de pc of valt dat wel mee?

• eggy99
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 30-10-2014
Weten jullie ook of je beslist de rocksmith kabel moet gebruiken of dat je ook een gewone USB gitaarkabel kan gebuiken?

• Jackal131
eggy99 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:46:
Weten jullie ook of je beslist de rocksmith kabel moet gebruiken of dat je ook een gewone USB gitaarkabel kan gebuiken?
Kwestie van proberen, maar ben bang dat je de originele kabel moet gebruiken.

• alex3305
Je moet de Rocksmith kabel gebruiken om Rocksmith te kunnen spelen. Het is dan natuurlijk ook een soort van DRM wat gebruikt wordt zodat je minder makkelijk het spel illegaal kunt spelen ;).

Qua inputlag zit er geloof ik zo'n 20 - 30ms op. Dat merk je wel als je wat langer gitaar speelt, maar als je net begint zul je er geen last van hebben. Verder heb ik er eigenlijk geen last van en gaat het hier gewoon goed.

• Jheroun
  • Niet online
Als je de audio analoog aansluit -dus geen hdmi voor het geluid- is de lag verwaarloosbaar. Ik heb het nooit gemeten maar ik merk het niet eens. Het is stukken beter dan de lag die ik met de drumkit bij guitar hero kreeg, daar moest ik echt aan wennen. Rocksmith was echt plug en play.

Ik heb me vandaag uren gestort op de solos in war ensemble en cemetary gates, boven de 30 kom ik met die stukken nog niet echt :). An sich is die oefenmodus goed om rustig op te bouwen maar soms moet ik hem echt even op speed 1 zetten om te zien wat er allemaal langskomt.

Anyhow, fantastisch spel.

• 414524
  • Registratie: december 2021
  • Niet online
Jheroun schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:07:
Als je de audio analoog aansluit -dus geen hdmi voor het geluid- is de lag verwaarloosbaar. Ik heb het nooit gemeten maar ik merk het niet eens. Het is stukken beter dan de lag die ik met de drumkit bij guitar hero kreeg, daar moest ik echt aan wennen. Rocksmith was echt plug en play.

Ik heb me vandaag uren gestort op de solos in war ensemble en cemetary gates, boven de 30 kom ik met die stukken nog niet echt :). An sich is die oefenmodus goed om rustig op te bouwen maar soms moet ik hem echt even op speed 1 zetten om te zien wat er allemaal langskomt.

Anyhow, fantastisch spel.
cool, zal overwegen aan te schaffen nu :)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep draait als een tierelier en lag heb ik nog niet opgemerkt. Moet er wel bijzeggen dat ik met koptelefoon speel en dus ook analoog.

• Isniedood
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 06-12 11:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik mag me straks aansluiten bij de Rockmith gang. Was helemaal vergeten dat dit spel ooit uit ging komen (of eigenlijk de vorige versie). Kwam hem nu ergens tegen en besloten te bestellen.

Geen ervaring met het bespelen van een gitaar en heb er dus een cheapass Squier by fender bijgekocht (€100). Ook daar had ik geen verstand van. Hou zelf nogal van Muse, Sum 41, Black Keys ed. maar echt geen idee welke gitaar daar bij aansloot. Achteraf wellicht beter een Les Paul kunnen kopen, maargoed eerst maar eens kijken hoe het gaat bevallen. Ik kan niet wachten!

edit:

Trouwens, ik heb hem voor de pc en ben van plan hem te spelen via de receiver welke is aangesloten op de tv. Receiver op direct sound en tv op game mode, alles aangesloten via hdmi. Iemand ervaring met deze setup. Aangezien ik overal dingen als lag lees.

[Voor 19% gewijzigd door Isniedood op 13-03-2014 14:17]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Eddye
@Isniedood: Een andere, betere gitaar kopen kan altijd nog, natuurlijk.
Ik heb zelf de PS3 versie, en daarmee wordt aanbevolen de PS3 analoog te verbinden met je versterker/receiver vanwege eventuele lag. Ik kan mee voorstellen dat dat bij de PC versie hetzelfde is.

Veel plezier in ieder geval.

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Helemaal waar, dat is ook de insteek geweest. enige vervelende is dat ik zou gaan spelen op mijn tv en dat ik dan een extra kabel van 10 meter moet trekken. Maargoed, ik probeer het gewoon eerst met HDMI en kan dan altijd nog een SPDIF kabel kopen.

Eind van de week hoop ik dan eindelijk te kunnen beginnen. Niet helemaal goed gegaan met de verzending dus wacht nog steeds op het spel helaas.

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Even topic-kick.
Kazu schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:15:

Alleen wat mij niet helemaal duidelijk is, vooral na de Sustains 101 video, is of je een normale aanslag (toon) moet muten of niet. In die Sustains 101 video geven ze duidelijk aan dat er bepaalde noten zijn die je niet moet muten, maar hoe zit dat dan met 95% van alle andere noten? :+ Moet je deze gewoon aanslaan en verder spelen, of moet je hem aanslaan, paar seconden wachten, en dan muten?

Tot zover deze gitaar n00b
Zelfde vroeg ik mij dus ook al af. De normale noten sla ik ook aan als een sustain, op een enkele keer na als het dan echt niet klinkt en hij gemute moet worden om te kloppen bij de muziek. Hoe is precies de bedoeling dat je een normale noot aanslaat?

Ik ben nu sinds afgelopen weekend begonnen en helemaal verslaafd. Het leren gaat sneller dan verwacht al ben ik nog lang niet vingervlug. Bij accoorden raak ik in de knoop dus die sla ik nog even over. Eerst maar zorgen dat ik de snaren blind kan vinden en een beetje snel kan switchen tussen verschillende noten.

De audio lag merk ik niet, ondanks dat hij met mijn pc is aangesloten via HDMI op mijn receiver, die staat in direct audio. TV op Game en het loopt strak.

Picking wordt langzaam beter en ben bijna helemaal over op alternative picking. Van de gedane lessen had ik het meeste moeite met bends. Uiteindelijk bleek dat ik te snel begon met benden waardoor hij niet wist of ik de juiste fret aansloeg.

Sowieso herkent hij soms de juiste fret niet. Vooral merkbaar in het eendenspelletje. Dat is praktisch onspeelbaar. Met gewoon spelen gaat t veel minder vaak fout.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee