Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik had de vorige rocksmith niet gespeeld maar heb deze, mede door een enthousiasteling in de vriendenkring, toch aangeschaft. Ik heb er nog geen spijt van.

Nou speel ik wel al bijna twee decennia gitaar dus ik moet ineens op een hele andere manier naar het instrument kijken maar het went snel. Het is wel jammer dat het spel extreem onhandig is als je normaal een floyd op je gitaar hebt, dan gaat omstemmen echt niet even, ik was gisteren begonnen met een gitaar, toen ik slayer wilde spelen moest ik een andere halen en bij dat nummer van pantera heb ik iets zonder floyd gepakt. Leuk hoor dat ze de originele stemming echt aanhouden maar wat voegt het toe? Als ze alle in afwijkende standaardstemming staande nummers gewoon in a 440 hadden gezet was het een stuk makkelijker. Maargoed, weer een reden om meer gitarn speelklaar te maken :)

Wat is de goedkoopste manier om veel meer nummers te krijgen, is er een rocksmith 1 versie zonder die dongel waarvan je de nummers over kan zetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het voordeligste nog via steam toch? speel je het op de PC?

er was in steam geloof ik een optie voor tien euro waarbij je de nummers van de eerste rocksmith game over kon zetten naar rocksmith 2014 maar ik weet niet of je dan eerst ook nog die eerste versie van rocksmith moet kopen.

het is jammer dat het niet zomer is nu want in de zomervakantie heb je meestal steam summer sale en daar zou je hem dan voor een belachelijke lage prijs kunnen kopen, maar duurt nog even die sale...er is in de steam shop ook DLC te downloaden (extra nummers)

het is aan de ene kant jammer dat er geen door spelers gegenereerde content is maar aan de andere kant vind ik het ook weer niet jammer, waarborgt de kwaliteit als de gitaaraanslagen overeenkomen met de echte uitvoering van het liedje anders krijg je hetzelfde als met guitar hero dat iemand een liedje voorziet van knopjes die je in moet drukken die helemaal niet kloppen met het liedje zelf (beetje net als een film kijken waarvan de ondertiteling tevroeg of te laat inzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:52
Voor zowel de DLC als de originele Rocksmith 1 nummers moet je Rocksmith 1 ook aangeschaft hebben en op Steam geactiveerd hebben. Ubisoft heeft bij Valve aangevraagd of RS1 DLC ook zonder RS1 gekocht kan worden, maar dat blijkt er nog niet helemaal doorheen te zijn. Maar zou wel ... een keer ... moeten komen :+.

Overigens heb ik nog steeds problemen met benden bij RS2014. Vaak bij korte bends herkent ie überhaupt mijn noten helemaal niet, maar klinken ze op gehoor wel goed. Ook vind ik het nog steeds lastig zien hoever dat je moet benden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik speel hem op ps3 dus steam zit er sowieso niet tussen, ik zoek weer even verder :-)

Bends vind ik inderdaad lastig in te schatten, rocksmith doet alleen all half step en full step bends en dat verschil is lastig te zien. Daarnaast zitten in de muziek heel erg vaak bends die niet precies een halve of hele stap zijn.

Wat ik vervelender vind is dat rocksmith voor een loopje een vaste manier van spelen heeft, dan blijven ze bijvoorbeeld op de b snaar terwijl ik het lekkerder vind spelen om dan bv een hoge noot op de e snaar te pakken.

Maargoed, het went allemaal wel :-) blijft een cool spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Even voor de duidelijkheid: als ik alleen RS2014 heb kan ik dus niet de originele nummers uit het vorige RS spel spelen, en ook niet DLC nummers kopen die voor het oude RS spel waren? Ik zou graag een DLC bundel kopen maar die is dus alleen voor de oude RS, daar heb ik dus niks aan als ik niet ook het oude spel koop? Beetje jammer...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
NickThissen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:31:
Even voor de duidelijkheid: als ik alleen RS2014 heb kan ik dus niet de originele nummers uit het vorige RS spel spelen, en ook niet DLC nummers kopen die voor het oude RS spel waren? Ik zou graag een DLC bundel kopen maar die is dus alleen voor de oude RS, daar heb ik dus niks aan als ik niet ook het oude spel koop? Beetje jammer...
Klopt helaas. Wat je het beste kunt doen is de oude Rocksmith op je verlanglijst zetten, dan krijg je van Steam een email als het spel in de aanbieding is. De Winter Sale komt er weer aan komende maand en er is best een kans dat hij er dan op komt voor nog geen tientje. Daarnaast zou je natuurlijk het internet af kunnen struinen voor een goedkope Steam key, maar veel goedkoper dan 25 dollar ga je ze niet vinden denk ik. Volgens mij heb je, als je de oude Rocksmith hebt, overigens alsnog de disc import tool nodig die op Steam beschikbaar is voor 9,99. Dan zijn alle oude Rocksmith nummers meteen converted naar Rocksmith 2014. Als je dan nog oude Rocksmith DLC wil, moet je die erboven op betalen.. ja het is niet ideaal, maar blijkbaar de enige manier om het voor elkaar te krijgen. Helaas.. :/

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsja, ondertussen betaal je wel de hoofdprijs dan... laat maar zitten :)

Nog een vraag; hoe kun je een nummer spelen waarbij je meteen alle noten ziet? Ik begreep dat dit mogelijk was in RS2014 (maar niet in de oude) maar ik kan het niet vinden. Niet dat ik goed genoeg ben om mee te spelen, bij lange na niet, maar ik vraag me bij veel nummers wel af wat ik nou eigenlijk zou moeten spelen terwijl ik een keer in de 10 seconden een snaar aanspeel, daar leer ik vrij weinig mee...

Ik heb een beetje het gevoel dat het niveau of VEEL te laag is (een snaar in 10 seconden) en als ik die vaak genoeg raak springt hij over op VEEL te moeilijk (meteen 3 akkoorden achter elkaar die ik nog niet eens ken), liefst zou ik gewoon alle noten zien en dat ik dan zelf wat meespeel en zelf kijk of het een beetje klopt of niet, is dat niet mogelijk?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Volgens mij kun je de difficulty setting handmatig in het liedje opschroeven. Maar Rocksmith leert vanzelf wat je niveau is als je een paar keer fouten maakt wanneer het VEEL te moeilijk wordt. Ik speel zelf gewoon door en op een gegeven moment kom je dan vanzelf uit op een niveau waar je op dat moment het beste bij past. Maar je kunt het idd ook handmatig instellen.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja ik zal wel blind zijn maar ik kan het echt nergens vinden. Mijn probleem is vooral dat ik mezelf sommige riffs verkeerd aanleer omdat ik niet kan zien hoe het eigenlijk moet. Bijv een stukje waar je steeds een of twee frets moet opschuiven, ik dacht slim te zijn en dat meteen met meerdere vingers te doen (dat leren ze je zelfs aan in de lessons) ipv met de wijsvinger te schuiven; blijkt ineens dat ik die andere vingers toch echt ook nodig heb en dus wel moet gaan schuiven. Heb ik dus niks gehad aan die eerste paar keer spelen want het moet ineens compleet anders. Als ik kan zien hoe het eigenlijk moet dan kan ik het mezelf meteen goed aanleren (ook al kan ik misschien niet de volledige akkoorden meteen spelen).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:13
NickThissen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:44:
Nou ja ik zal wel blind zijn maar ik kan het echt nergens vinden. Mijn probleem is vooral dat ik mezelf sommige riffs verkeerd aanleer omdat ik niet kan zien hoe het eigenlijk moet. Bijv een stukje waar je steeds een of twee frets moet opschuiven, ik dacht slim te zijn en dat meteen met meerdere vingers te doen (dat leren ze je zelfs aan in de lessons) ipv met de wijsvinger te schuiven; blijkt ineens dat ik die andere vingers toch echt ook nodig heb en dus wel moet gaan schuiven. Heb ik dus niks gehad aan die eerste paar keer spelen want het moet ineens compleet anders. Als ik kan zien hoe het eigenlijk moet dan kan ik het mezelf meteen goed aanleren (ook al kan ik misschien niet de volledige akkoorden meteen spelen).
Mee eens! Ik kan ook niet vinden hoe je handmatig je difficulty kunt aanpassen tijdens het spelen :S

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 16:58
wat ik zelf vanmiddag gedaan heb is, als het in learn a song even te snel lastig wordt, is om gewoon de hele song in rif repeater te doen. snelheid aanpassen en moeilijkheid op je gewenste niveau en dan kun je aan de gang. ik deed bijvoorbeeld stukken op moeilijkheid 100 en snelheid 20 en daarna opvoeren

alternatief is score attack. daar blijft het niveau constant hetzelfde maar is snelheid e.d. natuurlijk niet aan te passen. je weet dan wel wat je moet spelen als je op hard speelt.
Ik raad aan om in LAS te spelen en dan via rifrepeater precies in te stellen wat je wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ben er zojuist achter gekomen dat ik mijn DLC en mijn RS1 songs niet kan importeren in RS2014. Helaas heb ik er jaren geleden voor gekozen om RS1 te importeren uit Amerika met als gevolg dat de Europeese versie van RS2014 de songs niet wilt importeren van de Amerikaanse versie. Zucht... Niet echt region-free dus... Maar ik kon het verwachten natuurlijk een paar jaar terug toen ik het spel kocht :P

Mocht er iemand dus nog interesse hebben in Rocksmith 2014 voor de PS3 zonder kabel, stuur me maar een berichtje :)

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 11:01

burgt

Starbass

Inmiddels wat uurtjes achter de rug op Rocksmith 2014 en hij is wel een stuk fijner dan de vorige, niet meer de vele laad schermen en niet elke keer weer opnieuw stemmen (tenzij je steeds nummers selecteerd met een alternative stemming..)

Ook de oude nummers zijn wat geupgrade, bijvoorbeeld bij de DLC van Pearl Jam - Alive zijn de slides gedetailleerder (lange toon op het einde nog naar boven of beneden sliden)

Het nivo is gemakkelijk te wijzigen via de rif-repeater; start een nummer en druk op spatie, selecteer het hele nummer en pas de moeilijkheid aan en druk op start song.

Alleen jammer dat het publiek van die vage schimmen is geworden in plaats van leuk op en neer springende meisjes :P

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nu ik een tijdje alweer RS2014 (PC) heb begin ik me toch steeds meer te storen aan de bends die in het spel zitten. Het werkt gewoon maar de halve tijd. Vooral op de hoge snaren pakt RS2014 mijn bends nauwelijks, met name de korte bends gaan gewoonweg niet. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

De oude versie van Rocksmith (2011) is vrijdag 7,50 dollar (5 euro) op Amazon.com. Wat is de beste manier om aan zo'n USB-verloopje te komen? :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Thanks! Helaas te duur om de aanschaf van het spel los zelf aantrekkelijk te laten zijn.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 11:01

burgt

Starbass

je kan natuurlijk de nieuwe met kabel kopen, kun je ze beide spelen met dezelfde kabel ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Soepstengel
Heb inmiddels de USA versie van het spel binnen en de EU versie heb ik inmiddels alweer verkocht. Nu (10 dollar armer en nog wat meer voor twee Green Day nummers) kan ik dan eindelijk weer alle nummers van het origineel spelen en de DLC die ik daarop had gekocht, heel fijn :) Zitten nu veel leuke nummers tussen voor mij, en ik speel weer elke dag een paar uurtjes!

Die bends zijn inderdaad erg vervelend! Je wordt echt afgestraft als je het maar een beetje fout doet, dat mogen ze van mij wel veranderen. Vooral met het nummer Use Somebody van Kings of Leon, hij rekent het elke keer gewoon fout. Alles in het spel is redelijk opbouwend, niets hoeft perfect, maar die bends wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooo wat is het rustig geweest hier op het forum!

Heb helaas ook niet veel te melden maar wilde even kwijt dat na een lange tijden zoeken en kijken ik er bijna uit ben!

ik ga NIET voor de gitaar bundel, heb heel lang zitten twijfelen over of ik voor een SG of LP model zou gaan van Epiphone en denk toch dat ik voor de Epiphone Les Paul Standard ga in de kleur Pelham blue!

maar het is lastig.....heel lastig hahaha dus ehh wordt vervolgt haha 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:45
Gewoon de knoop doorhakken. Als je eenmaal wat kan spelen, kan je altijd nog voor een andere/betere gitaar gaan. Zelf ben ik erg blij dat ik begonnen ben om op me ouwe dag nog een instrument op te pakken, want ik vind het echt leuk om te doen. Ik kan er nog niks van, maar merk best snel kleine verbeteringen. Zeker nu de vingers wat soepeler worden.

Koop gewoon die Les Paul en starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddye schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:00:
Gewoon de knoop doorhakken. Als je eenmaal wat kan spelen, kan je altijd nog voor een andere/betere gitaar gaan. Zelf ben ik erg blij dat ik begonnen ben om op me ouwe dag nog een instrument op te pakken, want ik vind het echt leuk om te doen. Ik kan er nog niks van, maar merk best snel kleine verbeteringen. Zeker nu de vingers wat soepeler worden.

Koop gewoon die Les Paul en starten!
Dit werkt inderdaad wel heel Motiverend Eddy! :*)

Ikzelf ben 29 en tja die leeftijd speelt ook mee, ik hoef ook echt geen Rockstar te worden ofzo en zou al blij zijn als ik wat deuntjes erop zou kunnen spelen maar vond de drempel best hoog om erin te duiken als gitaar leek en "niet de jongste" maar we gaan ervoor! Thanks!! _/-\o_

p.s. iemand ervaringen met musicstore.de ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:22
Is het spel ook voor linkshandigen geschikt eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Ik dacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
sander_dr schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:24:
Is het spel ook voor linkshandigen geschikt eigenlijk?
Ja, voor linkshandige en RS2014 ook voor kleurenblinden. Niet dat het jou helpt, maar mocht iemand het in het vervolg zoeken :+.

Music store is een goede winkel, maar ik zou je toch echt aanraden om ook even in een muziekwinkel te gaan kijken. Ik heb namelijk de eerste keer een Les Paul (namaak) gekocht en die is uiteindelijk heel erg tegengevallen. Ik vond deze vooral te zwaar om lekker mee te spelen en het fretboard past ook niet helemaal bij me. Mijn SG is vele malen lichter en heeft een soepelere nek, wat ik erg prettig vind.

Dus nogmaals als tip; niet blind kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
alex3305 schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:53:
[...]

Music store is een goede winkel, maar ik zou je toch echt aanraden om ook even in een muziekwinkel te gaan kijken. Ik heb namelijk de eerste keer een Les Paul (namaak) gekocht en die is uiteindelijk heel erg tegengevallen. Ik vond deze vooral te zwaar om lekker mee te spelen en het fretboard past ook niet helemaal bij me. Mijn SG is vele malen lichter en heeft een soepelere nek, wat ik erg prettig vind.

Dus nogmaals als tip; niet blind kopen!
Eens. Ik ben naar een muziekwinkel in Utrecht gegaan, daar gewoon uitgelegd wat het plan is (ervaring 0, leren via Rocksmith, in de toekomst wat privelessen) en daar gewoon verschillende gitaren bekeken en vastgehouden. Via die weg uitgekomen op de Dot. Ik vond ook het gewicht van de Les Paul tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Epi Dot is ook een heel mooi instrument om mee te beginnen. Het nadeel van de Dot, maar ook de SG, vind ik (persoonlijk) echter dat ze beide iets minder veelzijdig zijn dan de Les Paul. Daarom heb ik tegenwoordig een Ibanez AS37 én een SG :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
alex3305 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:29:
Epi Dot is ook een heel mooi instrument om mee te beginnen. Het nadeel van de Dot, maar ook de SG, vind ik (persoonlijk) echter dat ze beide iets minder veelzijdig zijn dan de Les Paul. Daarom heb ik tegenwoordig een Ibanez AS37 én een SG :+.
Als het me ooit gaat lukken om te leren spelen, zal er ongetwijfeld nog 1 (of meerdere) gitaren bijkomen ;)

Edit: er is ook een update voor RS2014 PS3

[ Voor 4% gewijzigd door Eddye op 03-12-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn baas vond het blijkbaar ook te lang duren allemaal, hoef niet meer opzoek naar een gitaar of rocksmith haha heb de gitaar bundel voor de pc gekregen :P

dus nu kan het grote avontuur beginnen straks, en als ik de Les Paul junior ontgroeid ben / of eindelijk een beetje heb leren spelen dan gaan we voor de upgrade (SG of les paul standard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:22
alex3305 schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:53:
[...]

Ja, voor linkshandige en RS2014 ook voor kleurenblinden. Niet dat het jou helpt, maar mocht iemand het in het vervolg zoeken :+.
Mooi! Dan ga ik het spel voor Kerst vragen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:57:
Nou mijn baas vond het blijkbaar ook te lang duren allemaal, hoef niet meer opzoek naar een gitaar of rocksmith haha heb de gitaar bundel voor de pc gekregen :P

dus nu kan het grote avontuur beginnen straks, en als ik de Les Paul junior ontgroeid ben / of eindelijk een beetje heb leren spelen dan gaan we voor de upgrade (SG of les paul standard)
Leuk presentje! Succes met oefenen, en volhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddye schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:20:
[...]

Leuk presentje! Succes met oefenen, en volhouden!
Dankjewel! en komt goed, ben pas net begonnen en dacht bij mezelf "hey! waarom heb ik nog geen last van mn vingers" maar daar kwam ik achter na het lesje "Bends" maar nog een hele lange weg te gaan hier alvorens er iets fatsoenlijks uit mn speakers komt hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08 11:25
Vandaag ook eindelijk maar eens Rocksmith gehaald. Ik zat een paar maanden geleden al te azen op de 2011 versie, maar toen ik hoorde dat de nieuwe versie eraan kwam toch maar even daar op gewacht. Dus mijn Ibanez uit de mottenballen getrokken, en nu eens eindelijk beginnen met gitaar spelen (ooit gekocht, maar nooit echt op gespeeld, bekende verhaal).

Alleen wat mij niet helemaal duidelijk is, vooral na de Sustains 101 video, is of je een normale aanslag (toon) moet muten of niet. In die Sustains 101 video geven ze duidelijk aan dat er bepaalde noten zijn die je niet moet muten, maar hoe zit dat dan met 95% van alle andere noten? :+ Moet je deze gewoon aanslaan en verder spelen, of moet je hem aanslaan, paar seconden wachten, en dan muten?

Tot zover deze gitaar n00b

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik ben van de week weer eens aan de slag gegaan, wel weer even inkomen in de rocksmith displaymethodiek die ik als gitarist vaak niet snap (wat de fuk komt er nu weer deze kant opvliegen, arg, paniek, ohnee dat is gewoon een barre G akkoord, etc). Ik merk dat het dan meestal beter werkt om een nummer handmatig ietsje moeilijker te zetten, dan wordt het patroon waar je heen moet sneller duidelijk, dat omhooglevellen doet rocksmith namelijk pas als je iets helemaal goed speelt en als je maar zes noten krijgt in een lang stuk ben ik de samenhang een beetje kwijt...

Grootste ergernis van mij was de slechte stemmethodiek in het spel maar dat heb ik opgelost door een stemapparaat tussen gitaar en rocksmithkabel te hangen zodat ik midden in een nummer ook ff snel een snaar bij kan stemmen. Ik heb prima gitaren maar als ik van drop des naar e standard ga moet ik iets meer stemmen dan rocksmith doet bij wisselen van nummers.

Nu alleen nog een mute mogelijkheid bij het stemmen in het spel, wie wil er nou een stemmende gitaar horen?

Edit:

Vraagje, heeft er iemand op de ps3 dlc van rocksmith 2014? Ik snap het systeem niet helemaal. Tussende nummers zie ik dingen van Megadeth en Pantera met verwijzingen naar song packs van die bands, maar tussen de song packs zie ik die niet staan. Is er een manier om toch die packs te kopen? In de psn store staan die packs er ook niet bij rocksmith 2014. Zijn die twee niet compatible ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door Jheroun op 08-12-2013 14:36 ]

• Soepstengel
Jheroun schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:36:
Vraagje, heeft er iemand op de ps3 dlc van rocksmith 2014? Ik snap het systeem niet helemaal. Tussende nummers zie ik dingen van Megadeth en Pantera met verwijzingen naar song packs van die bands, maar tussen de song packs zie ik die niet staan. Is er een manier om toch die packs te kopen? In de psn store staan die packs er ook niet bij rocksmith 2014. Zijn die twee niet compatible ofzo?
Ik denk dat dat packs zijn van de oude versie van Rocksmith. Die kan je volgens mij gewoon kopen van de oude versie en die worden dan in RS2014 geimporteerd. Al mijn DLC van de oude Rocksmith zit in ieder geval ook in de nieuwe versie nu.

Overigens, voor de mensen die problemen hebben met de bends in het spel, zet in riff repeater de error margin (of zoiets) aan. Dat zorgt ervoor dat die niet zo nauw kijkt naar de bends, in ieder geval in de riff repeater, en zo kan je als nog wel door level'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:02

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb gister toch maar besteld, dan wel de bundel met gitaar voor PC.
Mooi prijsje via ebay, nieuw voor 160,-. Uiteraard veel geld maar het proberen waard :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:47:
[...]

Dankjewel! en komt goed, ben pas net begonnen en dacht bij mezelf "hey! waarom heb ik nog geen last van mn vingers" maar daar kwam ik achter na het lesje "Bends" maar nog een hele lange weg te gaan hier alvorens er iets fatsoenlijks uit mn speakers komt hoor! :)
Ik ben benieuwd of je het nog leuk vind, en of het een beetje aan je verwachting voldoet?

Ik zit zelf in zo'n frustrerende fase dat je niet vooruit komt :(
Blijven oefenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

De mijne ligt onder de boom hier :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Eddye schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:37:
[...]
Ik zit zelf in zo'n frustrerende fase dat je niet vooruit komt :(
Blijven oefenen....
Een ander liedje spelen wil dan ook wel eens helpen ;) Pak dan ook vooral even iets dat onder je niveau ligt

Omdat ik hoofdpijn krijg van het leren van de solos uit Slayer en Iron Maiden heb ik laatst de Alice in Chains DLC gekocht, speelt een stuk relaxter en nou begin ik die nummers eindelijk een beetje echt te leren. Hoewel ik sommige dingen op andere posities op de nek zou spelen zijn de 'tabs' die je in rocksmith voor je kiezen krijgt in ieder geval correct. De tabs die ik van Would had klopten allemaal net niet, vooral in de laatste paar akkoorden.

Volgende DLC wordt die van Iron Maiden of die van Megadeth (als ik die pack waar naar gerefereerd wordt nog ergens kan vinden).

Zien iemand hier de laatst uitgegeven Muse DLC al eigenlijk? Ik zie geen nummers tussen songs staan en tussen de songpacks staat hij ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-08 17:45
Jheroun schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:34:
[...]
Zien iemand hier de laatst uitgegeven Muse DLC al eigenlijk? Ik zie geen nummers tussen songs staan en tussen de songpacks staat hij ook al niet.
Kan ook zijn dat de pack eerst in de US is uitgekomen en dat deze wat later ook voor ons te downloaden/kopen is. Dat was met de vorige Rocksmith ook vaak het geval. Even afwachten dus.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb er nu totaal een uurtje of 3 opzitten. Totale noob dus dan is de leercurve best hoog, erg lastig allemaal iig. Maar wat gaaf als het allemaal net wel lukt (ook op de totale noob settings zeg maar :+ )

Dit gaat nog heel wat uurtjes (leer)plezier opleveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je input lag met de gitaar op de pc of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie ook of je beslist de rocksmith kabel moet gebruiken of dat je ook een gewone USB gitaarkabel kan gebuiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-08 17:45
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:46:
Weten jullie ook of je beslist de rocksmith kabel moet gebruiken of dat je ook een gewone USB gitaarkabel kan gebuiken?
Kwestie van proberen, maar ben bang dat je de originele kabel moet gebruiken.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je moet de Rocksmith kabel gebruiken om Rocksmith te kunnen spelen. Het is dan natuurlijk ook een soort van DRM wat gebruikt wordt zodat je minder makkelijk het spel illegaal kunt spelen ;).

Qua inputlag zit er geloof ik zo'n 20 - 30ms op. Dat merk je wel als je wat langer gitaar speelt, maar als je net begint zul je er geen last van hebben. Verder heb ik er eigenlijk geen last van en gaat het hier gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Als je de audio analoog aansluit -dus geen hdmi voor het geluid- is de lag verwaarloosbaar. Ik heb het nooit gemeten maar ik merk het niet eens. Het is stukken beter dan de lag die ik met de drumkit bij guitar hero kreeg, daar moest ik echt aan wennen. Rocksmith was echt plug en play.

Ik heb me vandaag uren gestort op de solos in war ensemble en cemetary gates, boven de 30 kom ik met die stukken nog niet echt :). An sich is die oefenmodus goed om rustig op te bouwen maar soms moet ik hem echt even op speed 1 zetten om te zien wat er allemaal langskomt.

Anyhow, fantastisch spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jheroun schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:07:
Als je de audio analoog aansluit -dus geen hdmi voor het geluid- is de lag verwaarloosbaar. Ik heb het nooit gemeten maar ik merk het niet eens. Het is stukken beter dan de lag die ik met de drumkit bij guitar hero kreeg, daar moest ik echt aan wennen. Rocksmith was echt plug en play.

Ik heb me vandaag uren gestort op de solos in war ensemble en cemetary gates, boven de 30 kom ik met die stukken nog niet echt :). An sich is die oefenmodus goed om rustig op te bouwen maar soms moet ik hem echt even op speed 1 zetten om te zien wat er allemaal langskomt.

Anyhow, fantastisch spel.
cool, zal overwegen aan te schaffen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep draait als een tierelier en lag heb ik nog niet opgemerkt. Moet er wel bijzeggen dat ik met koptelefoon speel en dus ook analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 11:18

Isniedood

nee, echt niet!

Ik mag me straks aansluiten bij de Rockmith gang. Was helemaal vergeten dat dit spel ooit uit ging komen (of eigenlijk de vorige versie). Kwam hem nu ergens tegen en besloten te bestellen.

Geen ervaring met het bespelen van een gitaar en heb er dus een cheapass Squier by fender bijgekocht (€100). Ook daar had ik geen verstand van. Hou zelf nogal van Muse, Sum 41, Black Keys ed. maar echt geen idee welke gitaar daar bij aansloot. Achteraf wellicht beter een Les Paul kunnen kopen, maargoed eerst maar eens kijken hoe het gaat bevallen. Ik kan niet wachten!

edit:

Trouwens, ik heb hem voor de pc en ben van plan hem te spelen via de receiver welke is aangesloten op de tv. Receiver op direct sound en tv op game mode, alles aangesloten via hdmi. Iemand ervaring met deze setup. Aangezien ik overal dingen als lag lees.

[ Voor 19% gewijzigd door Isniedood op 13-03-2014 14:17 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
@Isniedood: Een andere, betere gitaar kopen kan altijd nog, natuurlijk.
Ik heb zelf de PS3 versie, en daarmee wordt aanbevolen de PS3 analoog te verbinden met je versterker/receiver vanwege eventuele lag. Ik kan mee voorstellen dat dat bij de PC versie hetzelfde is.

Veel plezier in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Helemaal waar, dat is ook de insteek geweest. enige vervelende is dat ik zou gaan spelen op mijn tv en dat ik dan een extra kabel van 10 meter moet trekken. Maargoed, ik probeer het gewoon eerst met HDMI en kan dan altijd nog een SPDIF kabel kopen.

Eind van de week hoop ik dan eindelijk te kunnen beginnen. Niet helemaal goed gegaan met de verzending dus wacht nog steeds op het spel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Even topic-kick.
Kazu schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:15:

Alleen wat mij niet helemaal duidelijk is, vooral na de Sustains 101 video, is of je een normale aanslag (toon) moet muten of niet. In die Sustains 101 video geven ze duidelijk aan dat er bepaalde noten zijn die je niet moet muten, maar hoe zit dat dan met 95% van alle andere noten? :+ Moet je deze gewoon aanslaan en verder spelen, of moet je hem aanslaan, paar seconden wachten, en dan muten?

Tot zover deze gitaar n00b
Zelfde vroeg ik mij dus ook al af. De normale noten sla ik ook aan als een sustain, op een enkele keer na als het dan echt niet klinkt en hij gemute moet worden om te kloppen bij de muziek. Hoe is precies de bedoeling dat je een normale noot aanslaat?

Ik ben nu sinds afgelopen weekend begonnen en helemaal verslaafd. Het leren gaat sneller dan verwacht al ben ik nog lang niet vingervlug. Bij accoorden raak ik in de knoop dus die sla ik nog even over. Eerst maar zorgen dat ik de snaren blind kan vinden en een beetje snel kan switchen tussen verschillende noten.

De audio lag merk ik niet, ondanks dat hij met mijn pc is aangesloten via HDMI op mijn receiver, die staat in direct audio. TV op Game en het loopt strak.

Picking wordt langzaam beter en ben bijna helemaal over op alternative picking. Van de gedane lessen had ik het meeste moeite met bends. Uiteindelijk bleek dat ik te snel begon met benden waardoor hij niet wist of ik de juiste fret aansloeg.

Sowieso herkent hij soms de juiste fret niet. Vooral merkbaar in het eendenspelletje. Dat is praktisch onspeelbaar. Met gewoon spelen gaat t veel minder vaak fout.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste