• Xiliath
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 19:14
HDMI == lag.
je kan het beste je component kabel gebruiken voor geluid, beeld kun je nog wel over HDMI laten lopen.

Er zit volgens mij ook een instructieboekje bij waarin dit uigelegd wordt. (en heeeeeel veel topics als je googled)

• LiquidT_NL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-05 14:41
Volgens mij geven de laadschermen zelfs een schema waar die manier van aansluiten wordt aangeraden :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:06
Xiliath schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:01:
[...]

HDMI == lag.
je kan het beste je component kabel gebruiken voor geluid, beeld kun je nog wel over HDMI laten lopen.

Er zit volgens mij ook een instructieboekje bij waarin dit uigelegd wordt. (en heeeeeel veel topics als je googled)
Oke. Een optische kabel, voor enkel geluid, kan niet in de 360 toch?!

Component heb ik weinig zin in. Zo'n gedoe met meerdere verschillende kabels etc... >:)

[Voor 9% gewijzigd door Peter_Aragorn op 25-11-2012 13:01]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Bokmaaa
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07-12 16:56
Gewissel met kabels heb ik ook niet zo'n zin in.. Mijn setup is Randapparatuur ==> Versterker ==> TV

Alleen voor Rocksmith zou ik dan de kabel naar TV iedere keer moeten wisselen, en dus mn AV meubel van de muur om bij de achterkant van mn versterker te komen. Een directe kabel voor het geluid is geen probleem, maar daarmee is wel mn DTS verleden tijd.

Vooralsnog slik ik de lag maar gewoon :P

• BSTNjitRam
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 07-12 17:00
Zijn er nog mensen die op PS3 spelen?

Het lijkt me bij de challenges wel eens leuk om highscores te zien in mijn "Friends" overzicht ;)
(Rocksmith zegt nu steeds dat ik geen vrienden heb :( )

Het liefst ook mensen die nog aan het begin van hun gitaarcarriere staan, ik speel nl pas gitaar sinds Rocksmith ;)

Ben de laatste dagen flink bezig gegaan met de Scale Runner challenge en de vooruitgang is echt adembenemend. De eerste keer kwam ik nog niet aan de 10 miljoen en nu tik ik de 40 miljoen al aan 8) En een streak van 120 !

Wereldrecord staat op >150M dus er is nog ruimte genoeg voor verbeteringen.

De meeste moeite heb ik met de scales waarbij je over meer dan 4 frets noten moet aanslaan en dus moet gaan bewegen met je hand.

Bordspellenopruiming! https://www.marktplaats.nl/u/martijn/14875712/

• Bokmaaa
Ja, hier PS3. Ik speel al een tijdje gitaar, maar ben nooit verder gekomen dan powerchords :D Jouw scores in scalerunner haal ik dan ook lang niet :)

PSN ID weet ik zo ff niet, ik zoek hem thuis voor je op.

• BSTNjitRam
Bij scale runner was ik in het begin gewoon zo blond om niet te zien dat de volgende noot altijd 1 hoger of lager lag. Ik dacht dat ze allemaal random waren dus ik zat steeds te kijken tussen het scherm en het fertboard |:( 8)7

Heb het daarna ook een hele tijd laten liggen omdat het zo moeizaam ging. Maar als je dat eenmaal doorhebt én je speelt het een paar keer achter elkaar dan schiet je echt vooruit qua score :D

40M is trouwens wel met alle 11 de scales opgetelt, duurde ook lang door voordat ik dát doorhad. Dan lijkt het verschil toch wel wat kleiner met de wereldtop (ik haalde de eerste keer iets van 500k punten op de eerste scale en voelde me een absolute ubernoob vergeleken bij die 150M scores :X )

Powerchords ben ik nog niet eens aan begonnen. Heb al genoeg moeite met de "gewone" akkoorden. Het zetten lukt vaak wel, maar het overnemen is waardeloos. Op full speed een akkoord in Rocksmith herkennen + kunnen zetten lukt ook vrijwel nooit.

Mijn PSN is trouwens NjitRam83

• Bokmaaa
Powerchords zijn het makkelijkste wat er is. Je zet je vingers goed neer, en schuiven maar. Als je de frets weet te vinden zit je geramd :)

• kowlier
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06-12 16:26
hmm, blijkbaar heb ik een probleem met de powerchords technique session. als ik die speel registreert hij nooit mijn aanslagen, maar de rest van de game gaat wel vlot :/

PSN - ps4 : sir_kowlier

• LiquidT_NL
BSTNjitRam schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:07:
Powerchords ben ik nog niet eens aan begonnen. Heb al genoeg moeite met de "gewone" akkoorden. Het zetten lukt vaak wel, maar het overnemen is waardeloos. Op full speed een akkoord in Rocksmith herkennen + kunnen zetten lukt ook vrijwel nooit.
Als je zover bent om "gewone" akkoorden te pakken, lukken power chords je helemaal zeker. Powerchords zijn juist leuk, je leert het heel snel en kan al heel snel nummers spelen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Jackal131
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-11 19:18
BSTNjitRam schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:40:
Ben de laatste dagen flink bezig gegaan met de Scale Runner challenge en de vooruitgang is echt adembenemend. De eerste keer kwam ik nog niet aan de 10 miljoen en nu tik ik de 40 miljoen al aan 8) En een streak van 120 !
Mijn hoogste score tot nu toe is 350.000. _O-
Duurt denk ik nog wel even eer ik de miljoen haal :o

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Obversarix
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-12-2019
Jackal131 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:15:
[...]

Ik zal vanmiddag is kijken maar ik zit ook op 40mil+ dacht ik :)

• BSTNjitRam
Jackal131 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:15:
[...]

Speel je ze wel alle 11 dan? Want je scores worden opgeteld en daaruit komt je totaalscore.
Mijn beste highscore op een single scale is iets van 5M, bij 1 van de simpelere scales waarbij je slechts 4 aangrenzende frets hoeft te gebruiken.

Bij de laatste of voorlaatste kom ik niet boven 1M uit...

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:02
Het leukste vind ik tot nu toe van die minigames is quick pick dash.

Scale runner is niet zo heel moeilijk als het ik het speel met de scales die ik al ken en dat zijn ze bijna allemaal al gelukkig ;P

Dat Super slider is maar wat ongelukkig, ik ben helemaal niet zo'n tetrismens

• Jackal131
BSTNjitRam schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:30:
[...]

Speel je ze wel alle 11 dan? Want je scores worden opgeteld en daaruit komt je totaalscore.
Mijn beste highscore op een single scale is iets van 5M, bij 1 van de simpelere scales waarbij je slechts 4 aangrenzende frets hoeft te gebruiken.

Bij de laatste of voorlaatste kom ik niet boven 1M uit...
Ah, dat zal het zijn. Heb er nu 3 gedaan (de bovenste 3).

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• BSTNjitRam
Quick Pick Dash heb ik volgens mij pas 1x gedaan. Die gaan we vanavond nog maar eens proberen dan.

Gister wel de lat weer wat hoger gelegd bij Scale Runner: 46M in totaal met een nieuwd highscore op de Blues scale van 7.9M.

Ik speel ze nu altijd alle 11 achter elkaar. Volgens mij kan je je highscore daarna nog wel finetunen door de scales waarop het slecht ging opnieuw te doen, maar dat heb ik nog niet gedaan. Weet ook niet of ik dat wel wil, dan kan je ook niet echt meer vergelijken met vorige scores.

@Torched: Wat is je highscore bij Quick Pick Dash?
Dan heb ik iets om op te mikken :p

• kowlier
hmm, toen ik gisteren mijn rocksmith kabel uit de pc trok (omdat ie er blijkbaar voor zorgde dat mijn mic niet werkte op ventrilo...) kreeg ik een bluescreen :/ en het is niet het eerste sinds ik rocksmith speel. zijn er nog mensen met problemen?

• Torched
QPD zit ik rond de 6 miljoen, het is een beetje ongelukkig omdat je niet naar je gitaar kunt kijken vind ik zelf.

Wat het beste werkt is een zo dik mogelijk plectrum pakken, andere snaren zoveel mogelijk muten en je meest gevoelige pickup nemen.

En ik heb soms dat het hele spel even bevriest om daarna weer door te gaan op de plek waar hij normaliter zou moeten zijn qua tijd.

• kowlier
mja, het is de bedoeling dat je leert spelen zonder te kijken :)
ik speelde al een jaar (wel op een laag niveau) en sinds ik rocksmith heb gaat het mij heel wat beter af.
ik kan eindelijk al rechtstaand spelen, single note picking gaat heel wat vlotter, en het blindelings vinden van de juiste snaren en frets gaat ook al een stuk vlotter.
wel vind ik het volume van hetgeen je speelt heel stil. ik hoor niet altijd wat ik doe of waar het misgaat.

• BSTNjitRam
Quick Pick Dash gister geprobeerd, kwam in de eerste poging rond de 4M uit, tweede poging haalde ik de 3M nog niet eens :p

Vanaf +- level 13 wisselen de snaren zo snel van kleur dat ze meestal al geswitched zijn voordat ik de vorige snaar heb gevonden :s

Verder ook beide Ducks en de Bend minigames nog eens geprobeerd. Mijn vorige highscores waren blijkbaar enorm laag, want ook hier ging ik er weer makkelijk overheen :p

• Torched
Zolang ik alles goed speel hoor ik het vrij goed, het lijkt alleen dat als ik fouten ga maken dat ze het wegdraaien. En dat is vrij irritant ja. Laat mij gewoon knoeien want mijn oren moeten ook horen dat ik fouten maak.

Ik speel zelf al een jaar of 4 en heb een aantal nummers ook al vrij vlot gemasterd, Ik moest alleen niet dat avenged sevenfold pack kopen want dat is nog wel iets boven mijn niveau. Maar daar komen we wel.

Lane switching word je vanzelf beter in. Ik had er eerst ook moeite mee.

Want het enige nadeel is tot zover aan het hele spel is dat notebending een beetje krom in elkaar zit en niet altijd opgepikt word door de software.
Ik kan gerust een noot veel te hoog benden en dan alsnog alle punten krijgen. T'klinkt voor geen meter maar punten krijg je wel gewoon.

• BSTNjitRam
Scale Runner scores weer wat bijgeschaafd.
Totaal is nu 66M met als beste scale meer dan 12M en een streak van >230 (volgens mij op de lydian scale).

Laatste scale gaat nog steeds waardeloos en kom ik niet boven de 2M uit.
Switchen tussen de 9e fret op de lage E snaar en de 5e fret op de A snaar gaat gewoon waardeloos en kost enorm veel tijd :(

• LiquidT_NL
Ik moet die scale runner ook maar eens proberen, heb graag een simpele methode om andere ladders te leren, of andere posities.

• Bokmaaa
Ik heb ook flink wat schaafwerk in scale runner te doen als ik hier die miljoenenscores zie! Ik zit gemiddeld op zo'n 300.000 per scale.

En de timing bij het benden ontgaat me volledig. Over het algemeen ben ik snel genoeg bij de juiste noot, maar ik bak er niets van :(

• BSTNjitRam
Ik vind de scale runner sowieso de leukste minigame die erbij zit, voornamelijk door de relatieve voorspelbaarheid.

Bij de Duck games vlieg je het hele fretboard over zonder enig patroon. De meeste noten pak ik hier dan ook met de wijsvinger tenzij de volgende noot max 3 frets hoger zit.

Baseball vind ik maar lastig met dat benden erbij + dat ik de timing nooit juist krijg, bij de laatste keer spelen is me pas opgevallen dat er aangegeven wordt wanneer je het beste de noot kunt spelen.

Slider heb ik nauwelijks gespeeld, Harmonics nog helemaal niet (pasgeleden wel eindelijk unlocked).

Quick Pick Dash gaat me na een aantal levels ook te snel, maar hier zijn het aantal keuzes tenminste beperkt dus dat is nog wel te doen.

Voor Dawn of the Chordead moet ik nog een hoop akkoorden uit mijn hoofd gaan leren want voor de wat onbekendere akkoorden moet ik een aantal keren tussen het scherm en mijn fretboard heen en weer kijken...

• TimDux
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-12-2015
Nog meer mensen problemen met de installatie? Spel via Steam geinstalleerd maar elke keer dat ik het spel start krijg ik blauw scherm en reboot de pc. Hier het dmp bestand mocht iemand er wijzer van worden.
Heeft iemand suggesties?

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07-12 14:30
Ik heb interesse in deze rocksmith maar kan je ook aan het spel beginnen zonder enige basiskennis? Kan je gitaar leren spelen via deze game?

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07-12 15:40
TimDux schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:57:
Nog meer mensen problemen met de installatie? Spel via Steam geinstalleerd maar elke keer dat ik het spel start krijg ik blauw scherm en reboot de pc. Hier het dmp bestand mocht iemand er wijzer van worden.
Heeft iemand suggesties?
Hier echt moeten installeren als administrator (vanaf CD) & ook runnen als administrator. Daarvoor had ik of een error dat hij niet kon starten of idd een blue screen.
Ekfad schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:17:
Ik heb interesse in deze rocksmith maar kan je ook aan het spel beginnen zonder enige basiskennis? Kan je gitaar leren spelen via deze game?
Ja, je kan echt leren spelen. Zou wel overwegen om een keer een les te nemen ivm houding en dergelijke. Maar je komt een heel eind als je alleen het spel doet.

• zezke
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 07-12 15:22
Zo gebruik ik het momenteel (in combinatie met een boek). Ik heb de indruk dat het wel een aardige stimulans is buiten het zonder interactie te leren.

Bricklink store

• Jackal131
Ik heb ook totaal geen gitaarervaring, maar vermaak prima met dit spel!!!

• DieterVDW
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb Rocksmith gekocht via Amazon. Daar stond dat Windows XP ondersteund wordt, maar dit blijkt officieel niet zo te zijn. Geen groot probleem op het eerste zicht, spel werkt prima.

De audio vertraging is echter bijzonder erg. Ik schat dat deze minimaal 200ms moet zijn, echt bijzonder vervelend bij het spelen.
Ik heb al getest zonder mijn surround setje, gewoon hoofdtelefoon in de geluidskaart, maar geen verschil merkbaar. Ik heb ook al getest met mijn SoundBlaster kaart en met de ingebouwde Realtek geluidskaart.

ASIO4All driver maakt ook niks uit ...

Nog iemand tips... ?

• Jackal131
Op de playstation kun je ingame ook nog iets aan de vertraging doen. Ik neem aan dat dat op de PC niet anders is. 200ms lijkt me wel bijzonder veel.

• LinuX-TUX
DieterVDW schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:32:
Ik heb Rocksmith gekocht via Amazon. Daar stond dat Windows XP ondersteund wordt, maar dit blijkt officieel niet zo te zijn. Geen groot probleem op het eerste zicht, spel werkt prima.

De audio vertraging is echter bijzonder erg. Ik schat dat deze minimaal 200ms moet zijn, echt bijzonder vervelend bij het spelen.
Ik heb al getest zonder mijn surround setje, gewoon hoofdtelefoon in de geluidskaart, maar geen verschil merkbaar. Ik heb ook al getest met mijn SoundBlaster kaart en met de ingebouwde Realtek geluidskaart.

ASIO4All driver maakt ook niks uit ...

Nog iemand tips... ?
200ms ... dat is best extreem. Nu meen ik me te herinneren dat ik vroeger voor m'n muis een patch heb uit moeten voeren onder XP om de polling rate van de muis van 125hz (effectief 8ms!) naar 1000hz (1ms vertraging) heb gezet. Misschien heb je last van zo'n zelfde iets. Maar 200ms is wel HEEL extreem!

Heb je effecten aanstaan van je geluidskaart. (hal, gang, echo, 5.1 upscaling etc)?

Denk namelijk dat je het eerder in die hoek moet zoeken. Merk je het zelf eigenlijk niet met filmpjes?

• 147126
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-03-2018
Je kunt ook met de buffersize's van ASIO spelen (zit ergens in een configmenu in rocksmith). Maar omdat het XP is; is het niet gewoon een langzame computer?

• DieterVDW
Ik heb al geprobeerd met die Audio Engine setting te spelen, maar lager dan de default waarde van 4 krijg ik crappy geluid.

De PC heb ik paar weken geleden geupgraded met een nieuwe mobo, een Core i5 en 8GB RAM.
Dus lijkt me sterk dat dat het probleem is.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat Windows XP de oorzaak is, maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk. DirectX is DirectX, onafhankelijk van OS lijkt me?

Gelukkig is Amazon nogal flexibel met hun return policy. Ik vind het een erg tof concept en het is leuk, maar zodra het iets ingewikkelder wordt is het echt niet speelbaar met deze lag ...

Ik maak er vanavond anders eens een filmpje van ..

@Linux-Tux: Ik ben me niet bewust van enige effecten die actief zijn. Ik heb ook met 2 geluidskaarten getest.
Daarnaast als ik record vanaf de Rocksmith USB gitaar adapter dan zie ik een onmiddellijke respons in de VU meter van mijn recording applicatie. Daar ligt het dus niet aan.
In andere games merk ik geen enkele vertraging in geluid.
De oorzaak lijkt me dan ook echt wel de Rocksmith software zelf .. Wel vreemd dat niet meer mensen hier last van hebben dan ...

[Voor 26% gewijzigd door DieterVDW op 19-12-2012 09:36]

• LinuX-TUX
DieterVDW schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:33:
Ik heb al geprobeerd met die Audio Engine setting te spelen, maar lager dan de default waarde van 4 krijg ik crappy geluid.

De PC heb ik paar weken geleden geupgraded met een nieuwe mobo, een Core i5 en 8GB RAM.
Dus lijkt me sterk dat dat het probleem is.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat Windows XP de oorzaak is, maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk. DirectX is DirectX, onafhankelijk van OS lijkt me?

Gelukkig is Amazon nogal flexibel met hun return policy. Ik vind het een erg tof concept en het is leuk, maar zodra het iets ingewikkelder wordt is het echt niet speelbaar met deze lag ...

Ik maak er vanavond anders eens een filmpje van ..

@Linux-Tux: Ik ben me niet bewust van enige effecten die actief zijn. Ik heb ook met 2 geluidskaarten getest.
Daarnaast als ik record vanaf de Rocksmith USB gitaar adapter dan zie ik een onmiddellijke respons in de VU meter van mijn recording applicatie. Daar ligt het dus niet aan.
In andere games merk ik geen enkele vertraging in geluid.
De oorzaak lijkt me dan ook echt wel de Rocksmith software zelf .. Wel vreemd dat niet meer mensen hier last van hebben dan ...
Snap dat het echt niet te doen is. Zelf heb ik het idd op de X360 al snel bij snellere nummers. Ga dan binnenkort ook echt hun tips opvolgen over analoog geluid. (nu nog HDMI, +/- 20/30ms vertraging)

Zou zelf gewoon task manager starten en alle crap mbt realaudio/rltk/audigy etc uit knallen om er zeker van te zijn dat audio fratsen allemaal uit staan. Configuratie op standaard stereo zetten. Ben met je eens dat dit aan Rocksmith/machine ligt. Het vergt immers wel wat meer van je PC dan een gemiddeld spel. Direct I/O (low latency), verwerken over USB, effecten van het spel er overheen van je pedalen en weer verwerkt uitspugen over je speakers.
Als er dan ook nog iets op je machine aanstaat dat het geluid 'ge-egaliseerd' (Dynamic EQ) eruit komt dan ga je heel snel nat, omdat hij dan wat langer je geluid buffert als referentie. Dit soort technieken worden overal ingestopt tegenwoordig en ook (on)bewust gebruikt door iedereen omdat het zo fijn is dat je je volume niet helemaal open hoeft te draaien tijdens films. En als er dan een explosie volgt het geluid weer snel zachtgedraaid moet worden.

Waarom wel met rocksmith en niet met films/spellen?
Rocksmith gaat toch analoog en spellen leveren het veelal (net zoals films) direct aan met een digitale stream die zich leent voor dynamic EQ.

Hoop giswerk, maar een onderbouwing waarom effecten het veelal verprutsen voor low latency audio.

Zal je net zien, is het gewoon een virusscanner of ander zwaar process op de achtergrond die het spel onspeelbaar maakt :+
Zie ook hieronder. Al hoewel ik het alleen met de film eens ben. Spellen niet helemaal. Je zou toch op je muisknopje drukken om te schieten en 200ms later pas een schot zien & horen. Gaat dus niet helemaal op.

[Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-12-2012 10:20]

• LiquidT_NL
LinuX-TUX schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:54:

Waarom wel met rocksmith en niet met films/spellen?
Films/spellen hoeven niet direct inkomende signalen te verwerken en uit te poepen, maar bufferen! :)

• DieterVDW
LinuX-TUX schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:54:
[...]
Zou zelf gewoon task manager starten en alle crap mbt realaudio/rltk/audigy etc uit knallen om er zeker van te zijn dat audio fratsen allemaal uit staan. Configuratie op standaard stereo zetten.
Goeie tips, zal ik eens proberen!
Enige wat ik nog kan bedenken is dat de geluidskaart/driver/windows by default 1 of andere surround effectje toepast bij het upmixen naar 6 kanalen... Ik probeer nog eens met enkel 1 output.

Ik vind het wel vreemd. Ik werk zelf regelmatig met home-recording en media-conversion, dus ben wel wat thuis in het wereldje. In de veronderstelling dat er nauwelijks vertraging zit op de input via USB (test met VU meter) en op de output (alle andere applicaties dan Rocksmith zijn OK) is het inderdaad enkel de Rocksmith processing die aan de basis kan liggen. En DSP + beetje buffering introduceert echt geen 200ms delay ... :?

• kowlier
iemand het foo fighters pack al geprobeerd? ik vond maar 2 liedjes echt de moeite :(
zoveel goede nummers om uit te kiezen en dan stellen ze die 4 samen :(

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05:06
kowlier schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:17:
iemand het foo fighters pack al geprobeerd? ik vond maar 2 liedjes echt de moeite :(
zoveel goede nummers om uit te kiezen en dan stellen ze die 4 samen :(
Smaken verschillen ;)

Born on the Bayou van CCR gekocht. Wil eigenlijk ook Keep on Chooglin' hebben :Y

Mezelf op Song 2 van Blur gegooid. Ik ben nog nieuwkomer dus accoorden stampen is een nono. Behalve in Song 2 , ik zie de noten en ik speel ik het accoord, dan komen die accoorden uiteindelijk ook in beeld, en gaat de score rapido omhoog. :)

Score voor dat nummer moet 70.000 zijn en dat haal ik nu met gemak.

[Voor 6% gewijzigd door Mrs Redhair op 21-12-2012 16:32]

• kowlier
akkoorden is vooral een probleem van vingerzetting (bij mij toch :p). ik ken ze wel niet vanbuiten, maar de meeste nummers kan ik nu wel aardig meespelen. al 4.5 miljoen rockstar points maar ik zit nog altijd op het 3e event :p

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05:06
kowlier schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:24:
akkoorden is vooral een probleem van vingerzetting (bij mij toch :p).
Me 2

Dikke korte vingers maken het nog lastiger. :X

• LinuX-TUX
DieterVDW schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:21:
[...]

Goeie tips, zal ik eens proberen!
Enige wat ik nog kan bedenken is dat de geluidskaart/driver/windows by default 1 of andere surround effectje toepast bij het upmixen naar 6 kanalen... Ik probeer nog eens met enkel 1 output.

Ik vind het wel vreemd. Ik werk zelf regelmatig met home-recording en media-conversion, dus ben wel wat thuis in het wereldje. In de veronderstelling dat er nauwelijks vertraging zit op de input via USB (test met VU meter) en op de output (alle andere applicaties dan Rocksmith zijn OK) is het inderdaad enkel de Rocksmith processing die aan de basis kan liggen. En DSP + beetje buffering introduceert echt geen 200ms delay ... :?
Heb je je lag een beetje naar beneden kunnen brengen? Las namelijk van de week op de facebook pagina van Rocksmith onder de challenge post (Nederlandse post, is alweer 2 weken oud bijna) dat iemand z'n USB drivers had geupdate en dat daarna de lag weer 'acceptabel' was....misschien ook waard om even te checken.

• DieterVDW
LinuX-TUX schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:10:
[...]

Heb je je lag een beetje naar beneden kunnen brengen? Las namelijk van de week op de facebook pagina van Rocksmith onder de challenge post (Nederlandse post, is alweer 2 weken oud bijna) dat iemand z'n USB drivers had geupdate en dat daarna de lag weer 'acceptabel' was....misschien ook waard om even te checken.
Nog niet verder bekeken... Ik probeer het asap eens als ik de tijd vind...
Maar in ieder geval, leuk spel maar als dit lagprobleem niet opgelost geraakt wordt dat een retourtje ...

• Abductee
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07-12 12:51
Voor mensen die de game echt willen gebruiken om gitaar te leren spelen, is deze video een echte aanrader:

Ook voor mensen die al wel enige ervaring hebben, is deze video volgens de reacties interessant...

• Struikrover
  • Laatst online: 05-12 12:24

Struikrover

Discussiewinnaar 2015

Hij is nu op steam in de aanbieding, ik zit al een tijdje te twijfelen of ik hem zal kopen of niet en ben er nog niet helemaal uit. Gelukkig is de laagste vermelding op budgetgaming ook dusdanig dat het qua prijs niets uitmaakt of ik deze steam actie wel of niet meepak.

Ik heb in ieder geval al wat jaartjes ervaring met de gitaar uit mijn tienerjaren (à la enkele uren per dag oefenen, en een jaar lang les gehad) dus de basis zit wel goed, hopelijk komt de fun weer een beetje terug zodat ik wat meer nummers ga kennen en spelen mocht ik het spel kopen :)

Like brothers on a hotel bed

• Obversarix
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-12-2019
Struikrover schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:10:
Hij is nu op steam in de aanbieding, ik zit al een tijdje te twijfelen of ik hem zal kopen of niet en ben er nog niet helemaal uit. Gelukkig is de laagste vermelding op budgetgaming ook dusdanig dat het qua prijs niets uitmaakt of ik deze steam actie wel of niet meepak.

Ik heb in ieder geval al wat jaartjes ervaring met de gitaar uit mijn tienerjaren (à la enkele uren per dag oefenen, en een jaar lang les gehad) dus de basis zit wel goed, hopelijk komt de fun weer een beetje terug zodat ik wat meer nummers ga kennen en spelen mocht ik het spel kopen :)
Het spel is het echt waard.
Zelfs ervaren mensen (hoor jij bij ;)) kunnen hier echt plezier aan beleven.

• Struikrover

Struikrover

Discussiewinnaar 2015

Ik kan alleen heel slecht tegen lag in dit soort games, en ook al heb ik gewoon een analoge throughput naar mijn ouderwetse stereo die verder geen digitale bewerkingen uitvoert, ben ik toch bang dat het niet direct genoeg aan zal voelen, door de vertraging in de ADC die in de Ubisoft kabel zit, in het USB protocol en in de verwerking in de game (wat waarschijnlijk de grootste klap is, want daar moet bepaald worden welke noot je aanslaat, zit wat error correctie op etc).

Hoe merkbaar is het in de praktijk? Als het in dit topic vermeld staat ga ik de boel nog wel even lezen, maar is er iemand die zijn setup zo heeft ingesteld dat ie eigenlijk nul vertraging, of nul merkbare vertraging heeft?

• Arrogant
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:18

Arrogant

S.F.W.

Struikrover schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:33:
Ik kan alleen heel slecht tegen lag in dit soort games, en ook al heb ik gewoon een analoge throughput naar mijn ouderwetse stereo die verder geen digitale bewerkingen uitvoert, ben ik toch bang dat het niet direct genoeg aan zal voelen, door de vertraging in de ADC die in de Ubisoft kabel zit, in het USB protocol en in de verwerking in de game (wat waarschijnlijk de grootste klap is, want daar moet bepaald worden welke noot je aanslaat, zit wat error correctie op etc).

Hoe merkbaar is het in de praktijk? Als het in dit topic vermeld staat ga ik de boel nog wel even lezen, maar is er iemand die zijn setup zo heeft ingesteld dat ie eigenlijk nul vertraging, of nul merkbare vertraging heeft?
In de opmerkingen onder dit review staat het volgende:

"Ergens bij de Game Options kan je een latency/buffer waarde instellen. Standaard staat die op 4, maar ik heb 'm op 1 gezet en heb geen merkbare latency. Hoe lager dat getal, hoe meer kans op kraken maar wel minder latency dus je moet dan een beetje het evenwicht zoeken :) Een sterkere CPU zal een lagere waarde aankunnen."

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu!

• DieterVDW
Struikrover schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:33:
Voor mij is het in ieder geval erg genoeg om de game te returnen. Ik schat 200-300 ms lag. Doenbaar bij trage nummers maar hel bij snellere nummers. YMMV.

• Struikrover

Struikrover

Discussiewinnaar 2015

DieterVDW schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:02:
[...]

Voor mij is het in ieder geval erg genoeg om de game te returnen. Ik schat 200-300 ms lag. Doenbaar bij trage nummers maar hel bij snellere nummers. YMMV.
Dat lijkt me dan wel weer heel veel. Wat ik aan de hand van veel posts op internet begrijp is dat de lag bij een goede configuratie nog iets van 30 ms zal zijn. Jouw vertraging doet me dus ondanks dat ik dat nog niet zelf heb kunnen ervaren vermoeden dat er iets anders in het signaalpad ervoor heeft gezorgd dat er 200-300ms tussen het aanslaan en het geluid zat. Had je wel alle digitale geluidsbewerkingen uitgezet en zo? HDMI is traag, versterkers met equalizer zijn traag, het liefst wil je gewoon geen aanpassingen en direct doorsturen aanzetten, of alles analoog hebben voor zo weinig mogelijk audio lag

• 147126
Als je echt zonder latency wil kun je de RS interface kabel op een pre-DSP kanaal van een Behringer V-Amp (/line6 pod) aansluiten, het gitaarvolume in het spel op 0 zetten, en je koptelefoon op het gemodelleerde signaal van de V-Amp zetten (gemixed met het computergeluid via een mengpaneeltje). Je luistert dan (real time) naar de V-Amp in plaats van naar rocksmith (je kunt dan niet gebruik maken van de ingebouwde 'effecten' etc. uit RS maar who cares).

[Voor 8% gewijzigd door 147126 op 05-01-2013 16:12]

• Struikrover

Struikrover

Discussiewinnaar 2015

Ja, je luistert dan real time naar geluid, maar je moet dan dus nog wel de video delay configureren, en hopen dat je die zo laag kunt zetten dat het weer in sync is met je geluid, anders speel je alle noten verkeerd ;)

• 147126
Er zit in het spel een optie 'beeldvertraging', die kan ook op 0. (Daarnaast, naar het nummer/ritme luisteren is beter dan op het beeldscherm kijken wanneer noten gespeeld moeten worden :P )

[Voor 49% gewijzigd door 147126 op 05-01-2013 16:27]

• Struikrover

Struikrover

Discussiewinnaar 2015

Ach, al met al hangt het dus heel erg van je configuratie af. Ik ga hem maar gewoon ergens op de kop doen denk ik, en als het me niet lukt om naar tevredenheid in sync te spelen na een hoop gepruts (ik heb wel enigszins audiokennis dus daarmee zou het wel moeten lukken) dan gaat ie gewoon weer terug.

• DieterVDW
Hou ermee rekening dat je software normaal niet kan retourneren hé. Bij mij nu toevallig wel omdat Amazon een fout had gemaakt...

Kun je eigenlijk het gitaargeluid in Rocksmith dempen zodat je enkel nog de muziek hoort?
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, gewoon mijn gitaar in de versterker pluggen en de FX uit naar de computer. Dan mis je natuurlijk wel alle effecten die Rocksmith op je sound zet, maar valt misschien nog mee te leven...

• Struikrover

Struikrover

Discussiewinnaar 2015

Ja daar heb je wel een punt, misschien moet ik dan alleen de kabel kopen en het spel los downloaden eerst, en daarna alsnog het spel kopen als hij bevalt...
Lastig :(

• 147126
Je haalt er makkelijk genoeg 'value' uit. in de maand dat ik dit spel heb heb ik het 63 uur gespeeld. Zelfs als de latency te erg is (wat dan volgens mij dan toch echt aan de computer ligt, want zelfs met mijn oude Athlon II is het prima speelbaar) dan kun je dus de hele modelling van rocksmith gewoon bypassen en heb je 0ms latency.
DieterVDW schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:57:
Kun je eigenlijk het gitaargeluid in Rocksmith dempen zodat je enkel nog de muziek hoort?
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, gewoon mijn gitaar in de versterker pluggen en de FX uit naar de computer. Dan mis je natuurlijk wel alle effecten die Rocksmith op je sound zet, maar valt misschien nog mee te leven...
Ja dat kan dus. Zorg wel dat je een clean gitaargeluid naar RS stuurt. Je kunt dan ook de basemulatie niet gebruiken of je gespeelde nummers terugluisteren.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07-12 14:40

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

Sinds kort heb ik ook Rocksmith aangeschaft, maar ondervind veel problemen.
Regelmatig (vaker wel dan niet) crashed Rocksmith terug naar het bureaublad met alleen een standaard Windows mededeling dat rocksmith stopte met functioneren.
Ik heb het geheugen getest en memtest geeft geen fouten aan.
Tevens heb ik ook een andere videokaart geprobeerd, maar ook daarmee loop ik tegen dezelfde problemen aan. Via Google kwam ik een stappenplan tegen met veel voorkomende fouten, deze heb ik doorlopen, maar tot nog toe geen oplossing die werkt.

Specs:
mobo: ASUS A8N-E (firmware Revision 1013)
cpu: AMD Athlon 64 3500+ 2.21GHz
gfx: GeForce 6600 GT (ATI Radeon HD 4600 series ook geprobeerd)
mem: 3GB(2x 1GB + 2x 512MB)

Iemand enig idee wat precies de bottleneck zou kunnen zijn?
Een complete nieuwe pc is momenteel nog geen optie.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 147126

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinuX-TUX

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:50

burgt

Starbass

Ik was van plan Rocksmith op te pakken, maar bij de lokale Feedback staat de PC versie voor 59,99 en bij de mediamarkt hebben ze hem al niet meer liggen (hij heeft er lang gelegen, verkocht niet zo goed zeiden ze..)
Ben ook wel een beetje laat natuurlijk ;)
Dan maar online bestellen, er zitten nog wel leuke bnummers bij de oude lijst, en die zijn ook weer in de nieuwe te gebruiken. Heb vroeger wel gitaar gespeeld, maar ben op een gegeven moment overgestapt op basgitaar. Ben benieuwd of m'n contrabas er ook op werkt ;)

Voor de 2014 editie zijn ondertussen bijne de helft van de nummers bekend gemaakt:
Aerosmith - Walk this Way
Alice In Chains - Stone
Arctic Monkeys - R U Mine?
Avenged Sevenfold - Bat Country
Bob Dylan - Knockin’ On Heaven’s Door
B'z - Ultra Soul
EarlyRise - Wasteland
Iron Maiden - The Trooper
Jack White - Sixteen Saltines
Kiss - Rock And Roll All Nite
La Sera - Love That's Gone
Mastodon - Blood and Thunder
Oasis - Don't Look Back In Anger
Pantera - Cemetery Gates
Paramore - Now
Radiohead - Paranoid Android
Red Fang - Wires
R.E.M. - Losing My Religion
Rise Against - Savior
Screaming Females - Rotten Apple
Slayer - War Ensemble
Splashh - All I Wanna Do
The Kinks - You Really Got Me
The Rolling Stones - Paint It, Black
The Shins - For A Fool
The Smashing Pumpkins - The Chimera
The Who - My Generation
Weezer - Say It Ain't So
White Zombie - Thunder Kiss '65

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:50

burgt

Starbass

en weer wat nieuwe namen op de website voor de 2014 editie:
Alice Cooper - No More Mr. Nice Guy
Magic Wands - Black Magic
Muse - Knights of Cydonia
Nirvana - Heart Shaped Box
PAWS - Sore Tummy

Gisteren de eerste rocksmith ontvangen en wat zitten spelen. en het werkt wel leuk, ik moet alleen de audio lag nog zien te minimaliseren.

Ook de PearlJam pack gedownload, aangezien ik de nummers goed ken (ik speel bas in een PJ coverband), was ik wel benieuwd naar wat ze ervan gemaakt hebben, maar vond de baspartij niet echt overeenkomen met het orgineel; ik mis een hoop slides bij Alive, heel het einde van Jeremy slaat nergens op (maar dat wordt natuurlijk normaal ook op een 12-snarige bas gespeeld) en bij black missen ook wat belangerijke details. Ik zie net een filmpje op youtube dat het voor een deel ligt aan het automatisch schalen van de moeilijkheid.. wordt nog beter dus ;)

De standaard nummers zijn wel erg leuk, een aantal die ik gisteren tegenkwam kende ik nog niet, maar ze zijn wel erg goed. En gelukkig is de "snaren balk" om te draaien, dat voelt wat logischer als je tabs gewend bent.

Ik mis alleen nog de benaming van de tonen of de akkoorden, maar volgens mij was dat een van de toevoegingen in de 2014 editie.

Ook crashed het programma noggal graag; de resolutie is niet te wijzigen vanuit het settings menu en als de audio aansluit krijg ik een popup op de laptop wat voor signaal het is, dan springt hij dus uit fullmode en crashed Rocksmith.

Al met al wel een leuke game en redelijk te doen als je al wat ervaring hebt, heb gisteren oa twee venue's gespeeld en meteen bij allebei de dubbele encore binnengesleept :D

[Voor 4% gewijzigd door burgt op 06-09-2013 11:17]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• 147126
Ahhh yeah, alle DLC is forward compatible en je kunt ook alle orginele songs uit Rocksmith 1 importeren (als je die hebt natuurlijk).

[Voor 18% gewijzigd door 147126 op 12-09-2013 21:04]

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:26
Voor mij wordt Rocksmith pas interessant als het drumsets gaat ondersteunen... tot die tijd moet ik me behelpen met DTXpress. :p

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:34

Damian

Insane Obtrusion

Morgen komt hij in de US uit. Kijken of ie dan al ergens te bestellen is en hier heen te halen is.

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-12 21:55
Bol.com gaf aan dat ze Rocksmith de 21e konden leveren. Nja, dat ze dan niet op maandag leveren snap ik dan wel in verband met PostNL. Maar het lijkt erop dat ook daar de release gewoon op de 24e zal zijn, aangezien de levertijd nu naar 3 - 5 werkdagen verschoven is.

Maakt overigens ook niet uit, want dan annuleer ik Rocksmith bij bol.com en koop ik 'em wel op Steam waar die wel op de 22e (internationaal) uitkomt.

• MichelatNL
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 07-12 16:22
Vandaag (00.32 uur) een mailtje van bol.com ontvangen dat mijn bestelling is overgedragen aan de bezorgdienst.
Rocksmith 2014 voor de PS3.

Zie alleen nog niks op https://mijnpakket.postnl.nl staan.Misschien dat het op een andere manier wordt verzonden.

Edit: Vanavond bij thuiskomt pakketje van bol.com met daarin Rocksmith 2014 in de brievenbus.
Moet er wel bijzeggen dat ik hem al iets van een maand geleden besteld heb.

[Voor 25% gewijzigd door MichelatNL op 22-10-2013 19:18]

• alex3305
Mijn bestelling (Rocksmith 2014 PC) bij bol.com is vandaag nog steeds niet verzonden, dus toch maar geannuleerd. Vooral omdat gisteren erbij stond dat de levertijd 3 - 5 werkdagen zou zijn en nu weer op "Nog niet verschenen" staat. Waarschijnlijk komt RS2014 dus pas de 24e voor de pc uit.

Nu maar besteld bij Steam, is ietsjes duurder, maar zit wel al één nummer DLC bij en is waarschijnlijk vanavond al uit.

• alex3305
Echt heel erg flauw van Ubisoft en Steam. Het spel komt ook daar pas de 24e uit, terwijl eerder werd bevestigd door een medewerker van de studio dat het spel wereldwijd de 22e op Steam uit zou komen...

• SmellyOrc
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-11 01:22
Met een VPN kan je 'em al downloaden. Ik heb zelf spotflux gebruikt. Lage snelheid ~300-600 KBps, maar het werkte. Heb al een paar uur gespeeld. Heerlijk <3

• alex3305
Ik heb 'em ook al gedownload via een VPN. Overigens kun je de VPN ook tijdens het downloaden uitzetten. Steam geeft dan wel een downloadsnelheid van 0kB/s aan, maar eigenlijk gaat de download dan gewoon met je volle snelheid :).

Gisteravond heb ik nog even gespeeld, maar ik moest wel ontzettend wennen aan de nieuwe notatie. Alles is wat kleiner heb ik het idee, en iets onduidelijker dan het origineel. Maar goed, misschien is dat wennen.

• Jackal131
Wat ook ergerlijk is ten opzichte van de eerste Rocksmith, is het stemmen. Je moet veel vaker de gitaar stemmen. Misschien een kwestie van wennen.

• alex3305
Ik denk dat je het verkeerd bedoeld Jackal, je moet vaker in een andere toonsoort stemmen. Ja dat was gelukkig bij de eerste RS een stuk minder, daar was alles in E-standaard of Drop-D.

Aan de andere kant wel fijn dat je nu in ieder geval stukken kunt spelen zoals ze eigenlijk bedoeld zijn. Alhoewel transposen in sommige gevallen ook niet verkeerd zou zijn geweest :).

• 147126
Iemand een idee waar je de 'song import' pack kan vinden in de shop? (€10 om alle orginele rocksmith nummers over te zetten naar 2014)

• swoopinghawk
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 00:31
@Shadow, voor x360 weet ik toevallig dat de tool nog niet echt goed werkt/ te vinden is. Er schijnt een prompt te zijn voor het downloaden van het progje als je 2014 voor het eerst opstart. 1 van de aangegeven (mogelijke) oplossingen is de save van het 2014 spel verplaatsen naar bijv. een stickje en dan opstarten vanaf HDD (waar dus wel de 2013 save staat).

Ik ben zelf op zoek naar een tweaker die zijn originele rocksmith spel (x360) wil uitlenen (wanneer de song import pack fatsoenlijk werkt) voor het importeren van die nummers naar mijn Rocksmith 2014.
Uiteraard betaal ik de verzendkosten.

Iemand die mij daarbij kan/wil helpen? :)

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:41
Shadow schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:04:
Iemand een idee waar je de 'song import' pack kan vinden in de shop? (€10 om alle orginele rocksmith nummers over te zetten naar 2014)
Die zocht ik ook al :x

• 147126
Heb hem al gevonden, het heet 'disk import tool' en stond op steam op de homepage van de rocksmith store. Nu heb ik een mega collectie nummers in rocksmith. Wel jammer dat je voortgang verloren gaat, je moet alle nummers weer vanaf 0 beginnen te spelen.

[Voor 41% gewijzigd door 147126 op 27-10-2013 09:20]

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:41
Er voor de Ps3?

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 14:28
Ik ben benieuwd, ik krijg em als het goed is vandaag of morgen binnen :)

• VTB
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23-11 13:18
Rocksmith 2014 zaterdag binnen gekregen. (Xbox)

Maar een paar nummers, oefeningen kunnen spelen.

Korte impressie tov vorige deel

Stemmen is nauwkeuriger. Hierdoor duurde het nogal voordat het spel alle snaren goedkeurde.
Hij vraagt nu niet meer om opnieuw te stemmen wanneer je hetzelfde nummer weer start.
Sowieso lijkt alles sneller te laden.
Betere filmpjes en uitleg bij oefeningen

Interface tijdens nummers laat nu duidelijker zien waar je je hand moet zetten.
Benden van snaren (omhoog, omlaag) zie je nu.

Wat ik wat minder vond is al de uiteindelijke akkoorden laten zien terwijl je nog maar 1 noot hoeft aan te slaan. Te onoverzichtelijk
De gele en oranje kleur snaar lijken te veel op elkaar. Kleurverschil is niet duidelijk.

• Rik027
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 04-12 13:00
Heeft iemand enig idee of de ondisc nummers ook overdraagbaar zijn cross-platform? Heb de originele Rocksmith op de 360 en 2014 op de pc. Kon het niet vinden op de Ubi site, al stond daar wel vermeldt dat de dlc niet overdraagbaar is cross-platform.

XBL: Sgt Rik NL

• alex3305
Nee cross-platform is niets overdraagbaar. Dat is meerdere malen door Ubisoft bevestigd.

Overigens heb ik nog steeds veel moeite met benden in RS2014. Het benden is wel preciezer, maar ik vind het ook wat onduidelijker en moet er nog steeds aan wennen (na een week...). Verder vind ik RS2014 momenteel wel veel beter dan RS2011.

• Vivaladen
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020
Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook nog mensen aan rocksmith zijn begonnen zonder enige ervaring met een gitaar? Ikzelf wil al heel lang gitaar leren spelen (niet als pro maar gewoon wat bekende classic rock deuntjes leren spelen) maar ik heb nog nooit een gitaar opgepakt! Iemand ervaringen hiermee?

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

• Soepstengel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:44
Ben zelf ook overgestapt op RS2014 na het orgineel. Werkt een stuk beter nu, laadtijden zijn veel minder en visueel gezien is het ook wat duidelijker geworden. Je wordt ook veel meer geholpen bij nummers dan voorheen terwijl ze overigens ook niet in de weg zitten.

Wat me wel erg iriteert is dat ze ervoor hebben gekozen om veel meer nummers toe te voegen waarvoor je je gitaar helemaal om moet stemmen. Als dat nou alleen dropped D was geweest dan had ik dat niet zo erg gevonden, maar het zijn vooral nummers waar je echt heel je gitaar om moet stemmen, en dan nog twee keer ook want ja je stemt heel je gitaar om dus als je de laatste snaar hebt gehad is de eerste snaar alweer ontstemt (vanwege de spanning op je hele gitaar). Ik had het fijn gevonden als ze (waar het kan) de optie hadden gegeven om de nummers te transposen zodat je niet heel je gitaar om hoeft te bouwen.

Ik krijg het overigens niet voor elkaar om op mijn PS3 de RS1 nummers over te zetten naar de RS2014 versie (voor 10 euro), hij staat niet in de store. Daarnaast heb ik een hele zwik DLC gedownload voor RS1, ook die kan ik niet vinden in RS2014, hebben meer mensen daar last van? Wellicht heeft het bij mij te maken met het feit dat het allemaal Amerikaanse DLC is (omdat ik toendertijd de Amerikaanse versie van het spel had gekocht).

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q

• F0nz0
  • Registratie: december 2008
Vivaladen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:24:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook nog mensen aan rocksmith zijn begonnen zonder enige ervaring met een gitaar? Ikzelf wil al heel lang gitaar leren spelen (niet als pro maar gewoon wat bekende classic rock deuntjes leren spelen) maar ik heb nog nooit een gitaar opgepakt! Iemand ervaringen hiermee?
De Rocksmith 2011 versie is niet geschikt om gitaar te leren spelen. De nieuwe versie die ik niet ken, zal wel iets verbeterd zijn in dat opzicht maar het is eigenlijk meer een spel. Er wordt in de oude versie summier ingegaan op basistechnieken, waardoor de kans bestaat dat je een verkeerde methodiek aanleert. Ook het spelederdwijs aan de slag gaan met de muzieknummers ervoer ik als te lastig. Als beginner kijk je eigenlijk constant waar je je vingers moet neerzetten, maar tegelijkertijd moet je ook de aanwijzingen op je scherm volgen en dan raak je achter en dat is echt niet te doen.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:34

Damian

Insane Obtrusion

F0nz0 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:31:
[...]

De Rocksmith 2011 versie is niet geschikt om gitaar te leren spelen. De nieuwe versie die ik niet ken, zal wel iets verbeterd zijn in dat opzicht maar het is eigenlijk meer een spel. Er wordt in de oude versie summier ingegaan op basistechnieken, waardoor de kans bestaat dat je een verkeerde methodiek aanleert. Ook het spelederdwijs aan de slag gaan met de muzieknummers ervoer ik als te lastig. Als beginner kijk je eigenlijk constant waar je je vingers moet neerzetten, maar tegelijkertijd moet je ook de aanwijzingen op je scherm volgen en dan raak je achter en dat is echt niet te doen.
Ben ik niet met je eens. Ik ben ook zonder ervaring begonnen en kan door Rocksmith echt meer dan daarvoor. Akkoorden, kleine rifjes enzo. Vingervlugheid leer je er wel zeker van.

Techniek is inderdaad een ander verhaal, daar ontbreekt wel het 1 en ander aan.

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• alex3305
Vivaladen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:24:
Ik ben aan RS2011 begonnen zonder enige gitaarervaring. Ik kan je vertellen dat ik binnen een maand de gemakkelijke nummers wel redelijk kon spelen, althans de riffs ervan. Solo's is dan nog een ander verhaal. Na een paar maanden begonnen de nummers steeds beter te lukken en zelfs solo's begonnen enigszins hoorbaar te worden. Wel moest ik nog veel kijken op het fretboard en voelen op welke snaar ik zat. Maar eigenlijk is dat gaandeweg (nu een jaar later) helemaal verdwenen. Natuurlijk kijk ik nog wel op het fretboard waar ik zit, en speel ik soms de verkeerde noten, maar volgens mij heeft iedereen dat. Echter kan ik nu zowat altijd blindelings de juiste snaar vinden met mijn slaghand.

RS2014 is overigens zeer zeker een goede verbetering op RS2011. Het leert je nieuwe technieken, en technieken uit RS2011 beter oppakken. Buiten dat zou ik nog steeds wel aanraden om bijvoorbeeld Youtube video's te kijken of les te nemen. Rocksmith is een geweldige tool om gitaar te leren spelen en in mijn optiek vooral geweldig om als beginneling aan te beginnen. Een nummer (of een gedeelte) kunnen spelen, wat gister nog niet lukte is een beter gevoel dan elke trophy of achievement die je ooit hebt gehaald.

Maar om te zeggen dat Rocksmith allesomvattend is, nee dat zeker niet. Het spel, want dat blijft het, heeft zeker zijn tekortkomingen. Alhoewel die in de 2014 variant goed zijn aangepakt.

Met betrekking tot de import nummers en oude dlc op de PS3, blijkt dat dat niet helemaal goed is gegaan in de EU store. Maar dat zou deze week opgelost moeten worden. Anders even contact opnemen met Ubisoft of even op het Rocksmith forum kijken.

• Vivaladen
Bedankt allen voor de reactie en sorry voor mijn late reactie haha

Heb voornamelijk op Amerikaanse forums zitten lezen, reviews op amazon enzo en youtube filmpjes gekeken maar (vooral op youtube) viel me op dat er voornamelijk toch veel mensen op reageerden die al gitaar speelden of na een aantal jaar de draad weer oppakten, geen mensen die nog nooit een gitaar vast hebben gehouden.

las inderdaad veel dat de score die je behaald als een soort van "leer liniaal" werkt en je motiveert om die score steeds wat op te beuren en het een beetje verslavend maakt.

ikzelf wil geen Rockster worden ofzo en hoef ook niet de moeilijkste solo's eruit te persen, lijkt mij gewoon enorm gaaf om bijvoorbeeld de intro's van wat bekende nummers (ac dc, rolling stones, ccr etc) te kunnen spelen en hopelijk over een X aantal jaar wat stukjes te kunnen spelen van mijn favoriete artiesten (Mark Knopfler, jimmi hendrix, eric clapton, bruce springsteen etc)

en nee ben niet zo oud als mijn muziek smaak zich voordoet, pas 29! haha en dan te bedenken dat mijn muziekleraar me wel kon wurgen met wat ik op de middelbare school muziek noemde haha

maar ik wil uiteindelijk voor de versie van rocksmith op de pc gaan! en zit er over te denken om de gitaar bundel aan te schaffen met de Epiphone Les Paul junior

• Soepstengel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:44
Vivaladen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:00:
Bedankt allen voor de reactie en sorry voor mijn late reactie haha

Heb voornamelijk op Amerikaanse forums zitten lezen, reviews op amazon enzo en youtube filmpjes gekeken maar (vooral op youtube) viel me op dat er voornamelijk toch veel mensen op reageerden die al gitaar speelden of na een aantal jaar de draad weer oppakten, geen mensen die nog nooit een gitaar vast hebben gehouden.

las inderdaad veel dat de score die je behaald als een soort van "leer liniaal" werkt en je motiveert om die score steeds wat op te beuren en het een beetje verslavend maakt.

ikzelf wil geen Rockster worden ofzo en hoef ook niet de moeilijkste solo's eruit te persen, lijkt mij gewoon enorm gaaf om bijvoorbeeld de intro's van wat bekende nummers (ac dc, rolling stones, ccr etc) te kunnen spelen en hopelijk over een X aantal jaar wat stukjes te kunnen spelen van mijn favoriete artiesten (Mark Knopfler, jimmi hendrix, eric clapton, bruce springsteen etc)

en nee ben niet zo oud als mijn muziek smaak zich voordoet, pas 29! haha en dan te bedenken dat mijn muziekleraar me wel kon wurgen met wat ik op de middelbare school muziek noemde haha

maar ik wil uiteindelijk voor de versie van rocksmith op de pc gaan! en zit er over te denken om de gitaar bundel aan te schaffen met de Epiphone Les Paul junior
Haha ik ben 25 en deel denk ik wel je muziek smaak, dat is echt niet leeftijdsgebonden hoor! Ik ben ooit eens begonnen met het spelen van gitaar door middel van tabletuur, youtube lessen etc etc. Ik miste echter altijd een duidelijke richting, ik deed maar wat om eerlijk te zijn, en dan is het lastig om verder te gaan. Toen Rocksmith 1 uit kwam was ik meteen verkocht, eindelijk een tool die mij ging helpen gitaar te spelen. Het laat je niet alleen nummers spelen maar leert je ook wat technieken, en als het even niet lukt pak je gewoon een ander nummer uit het lijstje. Op die manier ben ik echt een stuk verder gekomen en ik zit dan nu ook in een bandje dat gewoon voor de lol regelmatig bij elkaar komt om wat nummers te spelen. Ik ben echt de beste niet, maar ik kan zeker wel wat nummertjes spelen nu, mede dankzij Rocksmith.

Het is enorm laagdrempelig om te beginnen, en zeker als er voor jou leuke nummers inzitten dan schiet het echt op! Qua gitaar wil ik je aanraden om misschien niet de bundel aan te schaffen, weet je zeker dat je die gitaar leuk vindt? Een gitaar is naar mijn idee heel persoonlijk, ik vind dat het een extensie moet zijn van jou als persoon en dat die voor jou perfect is. Lees jezelf een beetje in op internet wat betreft de aanschaf van een gitaar en probeer er wat uit in een muziek winkel, als je vrienden hebt die daar een beetje thuis in zijn neem die dan mee om je te adviseren. Kijk bij je gitaar vooral naar hoe dicht de snaren op de frets liggen, slechte gitaren hebben (zeker aan de onderkant van je hals, vanaf de 12de fret) een te grote afstand zitten tussen de snaren en het fretboard. Voor de rest kan je op nog veel meer dingen letten, maar dan wordt deze post wel heel erg lang ;) Ik zou in ieder geval zeggen, doen als je enigszins interesse hebt! En als je een beetje goede gitaar koopt kan je die altijd weer verkopen via Marktplaats zonder al teveel verlies (of koo er eentje via Marktplaats).

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q

• F0nz0
  • Registratie: december 2008
Ervaring is handig maar niet essentieel en je moet aanleg of veel geduld hebben. Dat laatste had ik niet echt en zat daarna in een verhuizing/verbouwing. En momenteel is de pc geconfisqueerd door BF4. Dus ik denk dat de bevindingen van de anderen, die wel hebben doorgezet, accurater is. En RS2014 is flink verbeterd, zo te lezen.

Je eerste gitaar zou ik wel in een winkel in de buurt kopen. Kun je altijd terug voor garantie en is ook leuker. Ik heb deze: http://www.feedbackmusic....g-400-hc/100005486/104060. Staat ook leuk in de woonkamer :) en ik speel er wel op, alleen blijft dat een beetje bij pingelen en Smoke on the Water.

[Voor 3% gewijzigd door F0nz0 op 01-11-2013 21:22]

• alex3305
Vivaladen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:00:
[...]
Dat is vooral in Rocksmith 2011, in 2014 werkt het met percentages. Hoe hoger het percentage, hoe beter je hebt gespeeld.
Dat was bij mij ook niet het geval. Ik vind het gewoon erg leuk om te doen en dat vind ik zeker nog steeds. Ik kan je wel zeggen dat je voorlopig het meeste van o.a. Jimi Hendrix en Clapton wel kunt vergeten, dat komt echt pas na een flinke tijd spelen. Echter zijn bands zoals Deep Purple (Smoke on the Water) en Aerosmith (Walk This Way) relatief makkelijk om te spelen en RS2014 zorgt er wel voor dat je niveau bij deze nummers geleidelijk omhoog gaat.

Tja ik ben 'pas' 24 en heb ongeveer wel dezelfde muzieksmaak, zelfs nog wat progressiever (Frank Zappa bijv.), dus dat is helemaal niet erg. Daar is Rocksmith (vind ik) ook wel redelijk voor bedoeld. Lekker bekende riffs kunnen spelen en uiteindelijk beter gitaar leren spelen.

De Epiphone Les Paul Jr. is inderdaad erg goedkoop in combinatie met de Rocksmith bundel, maar ik zou deze niet direct aanraden. Zelf is mijn ervaring met dergelijke budget-instrumenten namelijk niet erg goed. Ze raken vaak snel uit toon (wat vervelend wordt) en de onderdelen zijn van mindere kwaliteit waardoor het geheel gewoon een stuk minder speelt.

Persoonlijk zou ik je inderdaad bijvoorbeeld een Epiphone G-400 aanraden, maar nog een beter advies is om naar een muziekwinkel te gaan die ook occasions verkoopt, zodat je toch een goede gitaar kunt hebben voor een lagere prijs. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar meestal ga ik naar Lets Play Music Center in Eindhoven. Er staat nagenoeg niets op de site, maar ze hebben ontzettend veel gitaren hangen. Daarnaast zijn ze erg vriendelijk, hebben veel kennis en tijd voor je en is er gratis koffie en thee. Dat is helaas bij de 'buren' (Feedback) wel anders. Daar is het vaak erg druk en dat kun je als beginner toch als onprettig ervaren, aangezien je (denk ik) toch wel wat advies wilt hebben.

Als laatste tip trouwens, pak geen tremolo of een zwevende brug voor je eerste gitaar. Ook zijn .009 snaren erg prettig omdat deze erg licht zijn en je dus je vingersterkte daarmee beter op kunt bouwen zonder dat het meteen veel pijn doet.

• Vivaladen
Nogmaals dank allen voor de reactie's ! leuk om zoveel herkenbaars te lezen kwa muzieksmaken!
Mijn collega's op mijn werk zijn allemaal zo rond de 60 en noemen mij een ouwe lul! haha

Ga me nu maar een beetje verdiepen in de gitaarsoorten, een vriend van mij heeft zo'n Epiphone les paul (die zakk wylde, met die ivoor en zwarte cirkels erop) en dat model ligt erg fijn in de hand vind ik, heb ook een stratocaster vast gehad maar die voelde op de één of andere manier niet zo goed (en dat van iemand die nog nooit gitaar heeft gespeeld) wel lag het gewicht vd Les paul wat hoger maar dat vind ik op de één of andere manier wel fijn.

heb net ook even de G-400 bekeken en dat is een mooie plank zeg! ziet er mooi uit en veel lovende reviews, ik weet nog niet zeker wat ik doe maar leek mij verstandig om maar met een goedkoop instapmodel te beginnen toch? mocht het hele avontuur na een aantal jaren niet zo goed verlopen dan val ik me ook geen financiele buil en mocht het goed verlopen dan kan ik gaan upgraden naar een duurder model.

tot nu toe hebben de les paul lookalike's van Epiphone mijn voorkeur maar ga me er maar eens goed in verdiepen, had al gelezen dat ik als ik ga upgraden de special 2 van Epiphone het beste kon overslaan haha

maar hartstikke bedankt voor de snelle antwoorden en het warme ontvangst allemaal! echt fijn om ook iemand te treffen die er met 0% ervaring is ingestapt

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

Woont iemand die dit speelt toevallig een beetje in de buurt van Enschede?
Ik zit er aan te denken om de PC versie + gitaar te bestellen (http://www.woodbrass.com/...mith-ubisoft-p164349.html) maar vind het wel erg veel geld om dit blindelings te doen. Zeker daar ik een totale noob ben.

I am the great Cornholio!

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21:42
3 dagen geleden ook de stap gewaagd. Al tijdens het eerste deel van Rocksmith wilde ik eigenlijk instappen, maar de reviews hielden me toch een beetje tegen. Nu Rocksmith 2014 aangeschaft en naar en muziekwinkel gegaan en het verhaal uitgelegd, en informatie verkregen. Daar een mooie Epiphone Archtone Dot gekocht.
Nu ben ik dus drie dagen aan de gang met het spel en wat een super manier om een gitaar te leren spelen! Je kan alles langzamer laten afspelen met de riff repeater (ook bij de Lessons). Op die manier kan je onderaan beginnen, steeds sneller laten afspelen, zodat je het echt onder de knie krijgt. Je merkt bij jezelf steeds verbetering. Het instrument is al een stuk minder 'eng' en soms kan ik al ontspannen een klein stukje spelen. Totdat het fout gaat, dan ga je uit paniek weer je handen aanspannen, waardoor het weer slechter gaat...

Blijven oefenen is het devies.

• alex3305
Fijn om te horen dat het al goed gaat, zelfs na 3 dagen. Overigens vind ik het erg slim dat je een Epi Dot hebt gekocht, net een mooier instrument dan de Les Paul die je bij de bundel krijgt.

• Eddye
alex3305 schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:05:
Fijn om te horen dat het al goed gaat, zelfs na 3 dagen. Overigens vind ik het erg slim dat je een Epi Dot hebt gekocht, net een mooier instrument dan de Les Paul die je bij de bundel krijgt.
Goed is een groot woord :)

Overigens is er ook heel veel informatie te halen op www.justinguitar.com
Erg veel tips voor oefeningen, en wat meer uitleg.

[Voor 57% gewijzigd door Eddye op 03-11-2013 15:11]

• Vivaladen
Zooo goed bezig Eddye! en bedankt voor de link!

ik heb zelf ook niet stilgezeten, heb jullie advies meegenomen en ben me eens wat verder gaan verdiepen en ik ga NIET voor de bundel met gitaar erbij!

Heleboel gelezen over de Epiphone Les paul junior en de special 2 maar het kwam er een beetje op neer dat het een leuke gitaar is om mee te beginnen maar bij de meeste al snel vervangen werd door een opvolger, de junior heeft ook geen G90 erop gemonteerd wat de special 2 dan weer wel heeft (de meeste mensen die op verschillende gitaar fora een junior kopen kopen hem als gitaar om te modden, of leuk speeltje erbij)

daarnaast staan er een boel op de veiling sites voor relatief lage prijzen dus wil je er vanaf dan moet je je verlies nemen, maarja ik ben dus verder gaan kijken.

de Dot en G400 ook nog bekeken en beluisterd (woon helaas niet bij die mooie gitaarshop in eindhoven) maar betrapte me erop dat ik steeds stiekem naar de les paul modellen neig kwa sound en kwa looks, in de muziekwinkel ook nog even een stratocaster vastgehouden maar mijn blik week alweer af naar wat er op de muur hing haha

toen kwam ik ineens de Epiphone Les Paul standard tegen en ben me daar ook even op gaan inlezen, die kost wel iets meer maar zou dan in principe nog minder kwijt zijn dan als ik van een les paul junior over zou stappen naar een ander model dus denk dat ik voor die ga!

Iemand hier nog persoonlijke ervaringen met de Les Paul Standard van Epiphone?

Ik ben natuurlijk wel veel aan het lezen erover maar ik blijf nog een newbie op dit gebied en heb verder geen ervaring, in de winkel was het ook eigenlijk wat pingelen (met de blik van : i have no idea what iam doing) en de winkel medewerker wat laten spelen op van alles (zonder te kijken op wat ie speelde zodaat ik het voor mij mooiste geluid eruit kon pikken zonder door het uiterlijk bevooroordeeld te zijn maar kwam toch weer op de les paul standard uit)

• Eddye
@Vivaladen: Inderdaad een topsite.

Ben elke dag trouw aan het oefenen nu. Ik moet wel zeggen dat de lessen niet goed overeenkomen met de te spelen songs. In de lessen ben je al snel bezig met slides en bends enzo, maar in de tweede song komt direct al een akkoord. Akkoorden worden in de lessen pas later behandeld. Dat vind ik niet echt logisch. De mini games zijn erg goed om te oefenen. Tot nu toe geen spijt.

• Vivaladen
Echt goed bezig Eddye! en leuk om te lezen, moet wel zeggen dat het me enorm motiveert om ook gauw te beginnen, die stukjes van je, soort van gitaar dagboekje!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee