HDMI == lag.
je kan het beste je component kabel gebruiken voor geluid, beeld kun je nog wel over HDMI laten lopen.
Er zit volgens mij ook een instructieboekje bij waarin dit uigelegd wordt. (en heeeeeel veel topics als je googled)
HDMI == lag.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Oke. Een optische kabel, voor enkel geluid, kan niet in de 360 toch?!Xiliath schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:01:
[...]
HDMI == lag.
je kan het beste je component kabel gebruiken voor geluid, beeld kun je nog wel over HDMI laten lopen.
Er zit volgens mij ook een instructieboekje bij waarin dit uigelegd wordt. (en heeeeeel veel topics als je googled)
[ Voor 9% gewijzigd door Peter_Aragorn op 25-11-2012 13:01 ]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
PSN - ps4 : sir_kowlier
Als je zover bent om "gewone" akkoorden te pakken, lukken power chords je helemaal zeker. Powerchords zijn juist leuk, je leert het heel snel en kan al heel snel nummers spelen.BSTNjitRam schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:07:
Powerchords ben ik nog niet eens aan begonnen. Heb al genoeg moeite met de "gewone" akkoorden. Het zetten lukt vaak wel, maar het overnemen is waardeloos. Op full speed een akkoord in Rocksmith herkennen + kunnen zetten lukt ook vrijwel nooit.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Mijn hoogste score tot nu toe is 350.000.BSTNjitRam schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:40:
Ben de laatste dagen flink bezig gegaan met de Scale Runner challenge en de vooruitgang is echt adembenemend. De eerste keer kwam ik nog niet aan de 10 miljoen en nu tik ik de 40 miljoen al aanEn een streak van 120 !
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik zal vanmiddag is kijken maar ik zit ook op 40mil+ dacht ikJackal131 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:15:
[...]
Mijn hoogste score tot nu toe is 350.000.![]()
Duurt denk ik nog wel even eer ik de miljoen haal
Speel je ze wel alle 11 dan? Want je scores worden opgeteld en daaruit komt je totaalscore.Jackal131 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:15:
[...]
Mijn hoogste score tot nu toe is 350.000.![]()
Duurt denk ik nog wel even eer ik de miljoen haal
Ah, dat zal het zijn. Heb er nu 3 gedaan (de bovenste 3).BSTNjitRam schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:30:
[...]
Speel je ze wel alle 11 dan? Want je scores worden opgeteld en daaruit komt je totaalscore.
Mijn beste highscore op een single scale is iets van 5M, bij 1 van de simpelere scales waarbij je slechts 4 aangrenzende frets hoeft te gebruiken.
Bij de laatste of voorlaatste kom ik niet boven 1M uit...
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Verwijderd
Hier echt moeten installeren als administrator (vanaf CD) & ook runnen als administrator. Daarvoor had ik of een error dat hij niet kon starten of idd een blue screen.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:57:
Nog meer mensen problemen met de installatie? Spel via Steam geinstalleerd maar elke keer dat ik het spel start krijg ik blauw scherm en reboot de pc. Hier het dmp bestand mocht iemand er wijzer van worden.
Heeft iemand suggesties?
Ja, je kan echt leren spelen. Zou wel overwegen om een keer een les te nemen ivm houding en dergelijke. Maar je komt een heel eind als je alleen het spel doet.Ekfad schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:17:
Ik heb interesse in deze rocksmith maar kan je ook aan het spel beginnen zonder enige basiskennis? Kan je gitaar leren spelen via deze game?
Zo gebruik ik het momenteel (in combinatie met een boek). Ik heb de indruk dat het wel een aardige stimulans is buiten het zonder interactie te leren.Ekfad schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:17:
Ik heb interesse in deze rocksmith maar kan je ook aan het spel beginnen zonder enige basiskennis? Kan je gitaar leren spelen via deze game?
Ik heb ook totaal geen gitaarervaring, maar vermaak prima met dit spel!!!Ekfad schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:17:
200ms ... dat is best extreem. Nu meen ik me te herinneren dat ik vroeger voor m'n muis een patch heb uit moeten voeren onder XP om de polling rate van de muis van 125hz (effectief 8ms!) naar 1000hz (1ms vertraging) heb gezet. Misschien heb je last van zo'n zelfde iets. Maar 200ms is wel HEEL extreem!DieterVDW schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:32:
Ik heb Rocksmith gekocht via Amazon. Daar stond dat Windows XP ondersteund wordt, maar dit blijkt officieel niet zo te zijn. Geen groot probleem op het eerste zicht, spel werkt prima.
De audio vertraging is echter bijzonder erg. Ik schat dat deze minimaal 200ms moet zijn, echt bijzonder vervelend bij het spelen.
Ik heb al getest zonder mijn surround setje, gewoon hoofdtelefoon in de geluidskaart, maar geen verschil merkbaar. Ik heb ook al getest met mijn SoundBlaster kaart en met de ingebouwde Realtek geluidskaart.
ASIO4All driver maakt ook niks uit ...
Nog iemand tips... ?
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door DieterVDW op 19-12-2012 09:36 ]
Snap dat het echt niet te doen is. Zelf heb ik het idd op de X360 al snel bij snellere nummers. Ga dan binnenkort ook echt hun tips opvolgen over analoog geluid. (nu nog HDMI, +/- 20/30ms vertraging)DieterVDW schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:33:
Ik heb al geprobeerd met die Audio Engine setting te spelen, maar lager dan de default waarde van 4 krijg ik crappy geluid.
De PC heb ik paar weken geleden geupgraded met een nieuwe mobo, een Core i5 en 8GB RAM.
Dus lijkt me sterk dat dat het probleem is.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat Windows XP de oorzaak is, maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk. DirectX is DirectX, onafhankelijk van OS lijkt me?
Gelukkig is Amazon nogal flexibel met hun return policy. Ik vind het een erg tof concept en het is leuk, maar zodra het iets ingewikkelder wordt is het echt niet speelbaar met deze lag ...
Ik maak er vanavond anders eens een filmpje van ..
@Linux-Tux: Ik ben me niet bewust van enige effecten die actief zijn. Ik heb ook met 2 geluidskaarten getest.
Daarnaast als ik record vanaf de Rocksmith USB gitaar adapter dan zie ik een onmiddellijke respons in de VU meter van mijn recording applicatie. Daar ligt het dus niet aan.
In andere games merk ik geen enkele vertraging in geluid.
De oorzaak lijkt me dan ook echt wel de Rocksmith software zelf .. Wel vreemd dat niet meer mensen hier last van hebben dan ...
[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-12-2012 10:20 ]
Films/spellen hoeven niet direct inkomende signalen te verwerken en uit te poepen, maar bufferen!LinuX-TUX schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:54:
Waarom wel met rocksmith en niet met films/spellen?
Goeie tips, zal ik eens proberen!LinuX-TUX schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:54:
[...]
Zou zelf gewoon task manager starten en alle crap mbt realaudio/rltk/audigy etc uit knallen om er zeker van te zijn dat audio fratsen allemaal uit staan. Configuratie op standaard stereo zetten.
Smaken verschillenkowlier schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:17:
iemand het foo fighters pack al geprobeerd? ik vond maar 2 liedjes echt de moeite
zoveel goede nummers om uit te kiezen en dan stellen ze die 4 samen
[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 21-12-2012 16:32 ]
Me 2kowlier schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:24:
akkoorden is vooral een probleem van vingerzetting (bij mij toch).
Heb je je lag een beetje naar beneden kunnen brengen? Las namelijk van de week op de facebook pagina van Rocksmith onder de challenge post (Nederlandse post, is alweer 2 weken oud bijna) dat iemand z'n USB drivers had geupdate en dat daarna de lag weer 'acceptabel' was....misschien ook waard om even te checken.DieterVDW schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:21:
[...]
Goeie tips, zal ik eens proberen!
Enige wat ik nog kan bedenken is dat de geluidskaart/driver/windows by default 1 of andere surround effectje toepast bij het upmixen naar 6 kanalen... Ik probeer nog eens met enkel 1 output.
Ik vind het wel vreemd. Ik werk zelf regelmatig met home-recording en media-conversion, dus ben wel wat thuis in het wereldje. In de veronderstelling dat er nauwelijks vertraging zit op de input via USB (test met VU meter) en op de output (alle andere applicaties dan Rocksmith zijn OK) is het inderdaad enkel de Rocksmith processing die aan de basis kan liggen. En DSP + beetje buffering introduceert echt geen 200ms delay ...
Nog niet verder bekeken... Ik probeer het asap eens als ik de tijd vind...LinuX-TUX schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:10:
[...]
Heb je je lag een beetje naar beneden kunnen brengen? Las namelijk van de week op de facebook pagina van Rocksmith onder de challenge post (Nederlandse post, is alweer 2 weken oud bijna) dat iemand z'n USB drivers had geupdate en dat daarna de lag weer 'acceptabel' was....misschien ook waard om even te checken.
Het spel is het echt waard.Struikrover schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:10:
Hij is nu op steam in de aanbieding, ik zit al een tijdje te twijfelen of ik hem zal kopen of niet en ben er nog niet helemaal uit. Gelukkig is de laagste vermelding op budgetgaming ook dusdanig dat het qua prijs niets uitmaakt of ik deze steam actie wel of niet meepak.
Ik heb in ieder geval al wat jaartjes ervaring met de gitaar uit mijn tienerjaren (à la enkele uren per dag oefenen, en een jaar lang les gehad) dus de basis zit wel goed, hopelijk komt de fun weer een beetje terug zodat ik wat meer nummers ga kennen en spelen mocht ik het spel kopen
In de opmerkingen onder dit review staat het volgende:Struikrover schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:33:
Ik kan alleen heel slecht tegen lag in dit soort games, en ook al heb ik gewoon een analoge throughput naar mijn ouderwetse stereo die verder geen digitale bewerkingen uitvoert, ben ik toch bang dat het niet direct genoeg aan zal voelen, door de vertraging in de ADC die in de Ubisoft kabel zit, in het USB protocol en in de verwerking in de game (wat waarschijnlijk de grootste klap is, want daar moet bepaald worden welke noot je aanslaat, zit wat error correctie op etc).
Hoe merkbaar is het in de praktijk? Als het in dit topic vermeld staat ga ik de boel nog wel even lezen, maar is er iemand die zijn setup zo heeft ingesteld dat ie eigenlijk nul vertraging, of nul merkbare vertraging heeft?
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Voor mij is het in ieder geval erg genoeg om de game te returnen. Ik schat 200-300 ms lag. Doenbaar bij trage nummers maar hel bij snellere nummers. YMMV.Struikrover schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:33:
Hoe merkbaar is het in de praktijk? Als het in dit topic vermeld staat ga ik de boel nog wel even lezen, maar is er iemand die zijn setup zo heeft ingesteld dat ie eigenlijk nul vertraging, of nul merkbare vertraging heeft?
Dat lijkt me dan wel weer heel veel. Wat ik aan de hand van veel posts op internet begrijp is dat de lag bij een goede configuratie nog iets van 30 ms zal zijn. Jouw vertraging doet me dus ondanks dat ik dat nog niet zelf heb kunnen ervaren vermoeden dat er iets anders in het signaalpad ervoor heeft gezorgd dat er 200-300ms tussen het aanslaan en het geluid zat. Had je wel alle digitale geluidsbewerkingen uitgezet en zo? HDMI is traag, versterkers met equalizer zijn traag, het liefst wil je gewoon geen aanpassingen en direct doorsturen aanzetten, of alles analoog hebben voor zo weinig mogelijk audio lagDieterVDW schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:02:
[...]
Voor mij is het in ieder geval erg genoeg om de game te returnen. Ik schat 200-300 ms lag. Doenbaar bij trage nummers maar hel bij snellere nummers. YMMV.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 16:12 ]
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 16:27 ]
Verwijderd
Ja dat kan dus. Zorg wel dat je een clean gitaargeluid naar RS stuurt. Je kunt dan ook de basemulatie niet gebruiken of je gespeelde nummers terugluisteren.DieterVDW schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:57:
Kun je eigenlijk het gitaargeluid in Rocksmith dempen zodat je enkel nog de muziek hoort?
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, gewoon mijn gitaar in de versterker pluggen en de FX uit naar de computer. Dan mis je natuurlijk wel alle effecten die Rocksmith op je sound zet, maar valt misschien nog mee te leven...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Oktober pas ... nog even wachten dus
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
[ Voor 4% gewijzigd door burgt op 06-09-2013 11:17 ]
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 21:04 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
[ Voor 25% gewijzigd door MichelatNL op 22-10-2013 19:18 ]
Verwijderd
Die zocht ik ook al :xVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:04:
Iemand een idee waar je de 'song import' pack kan vinden in de shop? (€10 om alle orginele rocksmith nummers over te zetten naar 2014)
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2013 09:20 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
XBL: Sgt Rik NL
Verwijderd
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
De Rocksmith 2011 versie is niet geschikt om gitaar te leren spelen. De nieuwe versie die ik niet ken, zal wel iets verbeterd zijn in dat opzicht maar het is eigenlijk meer een spel. Er wordt in de oude versie summier ingegaan op basistechnieken, waardoor de kans bestaat dat je een verkeerde methodiek aanleert. Ook het spelederdwijs aan de slag gaan met de muzieknummers ervoer ik als te lastig. Als beginner kijk je eigenlijk constant waar je je vingers moet neerzetten, maar tegelijkertijd moet je ook de aanwijzingen op je scherm volgen en dan raak je achter en dat is echt niet te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:24:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook nog mensen aan rocksmith zijn begonnen zonder enige ervaring met een gitaar? Ikzelf wil al heel lang gitaar leren spelen (niet als pro maar gewoon wat bekende classic rock deuntjes leren spelen) maar ik heb nog nooit een gitaar opgepakt! Iemand ervaringen hiermee?
Ben ik niet met je eens. Ik ben ook zonder ervaring begonnen en kan door Rocksmith echt meer dan daarvoor. Akkoorden, kleine rifjes enzo. Vingervlugheid leer je er wel zeker van.Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:31:
[...]
De Rocksmith 2011 versie is niet geschikt om gitaar te leren spelen. De nieuwe versie die ik niet ken, zal wel iets verbeterd zijn in dat opzicht maar het is eigenlijk meer een spel. Er wordt in de oude versie summier ingegaan op basistechnieken, waardoor de kans bestaat dat je een verkeerde methodiek aanleert. Ook het spelederdwijs aan de slag gaan met de muzieknummers ervoer ik als te lastig. Als beginner kijk je eigenlijk constant waar je je vingers moet neerzetten, maar tegelijkertijd moet je ook de aanwijzingen op je scherm volgen en dan raak je achter en dat is echt niet te doen.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik ben aan RS2011 begonnen zonder enige gitaarervaring. Ik kan je vertellen dat ik binnen een maand de gemakkelijke nummers wel redelijk kon spelen, althans de riffs ervan. Solo's is dan nog een ander verhaal. Na een paar maanden begonnen de nummers steeds beter te lukken en zelfs solo's begonnen enigszins hoorbaar te worden. Wel moest ik nog veel kijken op het fretboard en voelen op welke snaar ik zat. Maar eigenlijk is dat gaandeweg (nu een jaar later) helemaal verdwenen. Natuurlijk kijk ik nog wel op het fretboard waar ik zit, en speel ik soms de verkeerde noten, maar volgens mij heeft iedereen dat. Echter kan ik nu zowat altijd blindelings de juiste snaar vinden met mijn slaghand.Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:24:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook nog mensen aan rocksmith zijn begonnen zonder enige ervaring met een gitaar? Ikzelf wil al heel lang gitaar leren spelen (niet als pro maar gewoon wat bekende classic rock deuntjes leren spelen) maar ik heb nog nooit een gitaar opgepakt! Iemand ervaringen hiermee?
Verwijderd
Haha ik ben 25 en deel denk ik wel je muziek smaak, dat is echt niet leeftijdsgebonden hoor! Ik ben ooit eens begonnen met het spelen van gitaar door middel van tabletuur, youtube lessen etc etc. Ik miste echter altijd een duidelijke richting, ik deed maar wat om eerlijk te zijn, en dan is het lastig om verder te gaan. Toen Rocksmith 1 uit kwam was ik meteen verkocht, eindelijk een tool die mij ging helpen gitaar te spelen. Het laat je niet alleen nummers spelen maar leert je ook wat technieken, en als het even niet lukt pak je gewoon een ander nummer uit het lijstje. Op die manier ben ik echt een stuk verder gekomen en ik zit dan nu ook in een bandje dat gewoon voor de lol regelmatig bij elkaar komt om wat nummers te spelen. Ik ben echt de beste niet, maar ik kan zeker wel wat nummertjes spelen nu, mede dankzij Rocksmith.Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:00:
Bedankt allen voor de reactie en sorry voor mijn late reactie haha
Heb voornamelijk op Amerikaanse forums zitten lezen, reviews op amazon enzo en youtube filmpjes gekeken maar (vooral op youtube) viel me op dat er voornamelijk toch veel mensen op reageerden die al gitaar speelden of na een aantal jaar de draad weer oppakten, geen mensen die nog nooit een gitaar vast hebben gehouden.
las inderdaad veel dat de score die je behaald als een soort van "leer liniaal" werkt en je motiveert om die score steeds wat op te beuren en het een beetje verslavend maakt.
ikzelf wil geen Rockster worden ofzo en hoef ook niet de moeilijkste solo's eruit te persen, lijkt mij gewoon enorm gaaf om bijvoorbeeld de intro's van wat bekende nummers (ac dc, rolling stones, ccr etc) te kunnen spelen en hopelijk over een X aantal jaar wat stukjes te kunnen spelen van mijn favoriete artiesten (Mark Knopfler, jimmi hendrix, eric clapton, bruce springsteen etc)
en nee ben niet zo oud als mijn muziek smaak zich voordoet, pas 29! haha en dan te bedenken dat mijn muziekleraar me wel kon wurgen met wat ik op de middelbare school muziek noemde haha
maar ik wil uiteindelijk voor de versie van rocksmith op de pc gaan! en zit er over te denken om de gitaar bundel aan te schaffen met de Epiphone Les Paul junior
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 21:22 ]
Dat is vooral in Rocksmith 2011, in 2014 werkt het met percentages. Hoe hoger het percentage, hoe beter je hebt gespeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:00:
[...]
las inderdaad veel dat de score die je behaald als een soort van "leer liniaal" werkt en je motiveert om die score steeds wat op te beuren en het een beetje verslavend maakt.
Dat was bij mij ook niet het geval. Ik vind het gewoon erg leuk om te doen en dat vind ik zeker nog steeds. Ik kan je wel zeggen dat je voorlopig het meeste van o.a. Jimi Hendrix en Clapton wel kunt vergeten, dat komt echt pas na een flinke tijd spelen. Echter zijn bands zoals Deep Purple (Smoke on the Water) en Aerosmith (Walk This Way) relatief makkelijk om te spelen en RS2014 zorgt er wel voor dat je niveau bij deze nummers geleidelijk omhoog gaat.ikzelf wil geen Rockster worden ofzo en hoef ook niet de moeilijkste solo's eruit te persen, lijkt mij gewoon enorm gaaf om bijvoorbeeld de intro's van wat bekende nummers (ac dc, rolling stones, ccr etc) te kunnen spelen en hopelijk over een X aantal jaar wat stukjes te kunnen spelen van mijn favoriete artiesten (Mark Knopfler, jimmi hendrix, eric clapton, bruce springsteen etc)
Tja ik ben 'pas' 24 en heb ongeveer wel dezelfde muzieksmaak, zelfs nog wat progressiever (Frank Zappa bijv.), dus dat is helemaal niet erg. Daar is Rocksmith (vind ik) ook wel redelijk voor bedoeld. Lekker bekende riffs kunnen spelen en uiteindelijk beter gitaar leren spelen.en nee ben niet zo oud als mijn muziek smaak zich voordoet, pas 29! haha en dan te bedenken dat mijn muziekleraar me wel kon wurgen met wat ik op de middelbare school muziek noemde haha
maar ik wil uiteindelijk voor de versie van rocksmith op de pc gaan! en zit er over te denken om de gitaar bundel aan te schaffen met de Epiphone Les Paul junior
Verwijderd
I am the great Cornholio!
Goed is een groot woordalex3305 schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:05:
Fijn om te horen dat het al goed gaat, zelfs na 3 dagen. Overigens vind ik het erg slim dat je een Epi Dot hebt gekocht, net een mooier instrument dan de Les Paul die je bij de bundel krijgt.
[ Voor 57% gewijzigd door Eddye op 03-11-2013 15:11 ]
Verwijderd
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq