• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:11
Krylinck schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Dus het is niet raar dat ik niet één fret kan skippen bij gebruik van de 2de en 4de vinger? Of is dat ook echt trainingsonderhevig?
Ik neem aan dat je bedoeld dat als je je middel vinger op de 2e fret heb staan, je niet je pink op de 4e fret krijgt?
Dat is inderdaad echt trainen. Wat een goede oefening is is een simpele oefening:
Je begint met je lage e snaar wijs vinger op de 5e fret, sla deze toon en aan en zet dan de middelvinger op de 6e fret, zonder je wijsvinger op te tillen, vervolgens zet je je ring vinger op de 7e fret, en uiteindelijk je pink op de 8e. Daarna vanafj je pink weer een voor een je vingers optillen, en dan door naar de A-snaar, en zo elke snaar af. Omdat je je vingers laat staan rek je je vinger spieren en pezen een beetje op waardoor ze wat leniger worden.

Als het makkelijk gaat, begin je op de 4e fret net zolang tot je de oefening bij de 1e fret kan. :)

Langzaam beginnen, je vingerplaatsing is belangrijker dan snelheid.
LinuX-TUX schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:33:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met 2e en 4e vinger :$

Zelf doe ik powerchords altijd met 3 snaren, weet niet of dat pas later in het spel is of dat dit spel echt alleen basaal met 2 snaren het doet (wat ik wel herken van de nirvana nummers, die doen idd alleen maar 2 snaren lijkt het)

Wijsvinger - Ringvinger - Pink :: en oefenen oefenen oefenen. Nummers zoals Glycerine van Bush. Lekker simpel, makkelijk, 4 accorden, allen powerchords en goed af te wisselen om ook de dempslag te leren. (maar die staat dan weer niet op Rocksmith helaas, net als Anouk - nobody's wife, ook een goed powerchord nummer)
Ik heb al meerdere 3-vinger powerchords voorbij zien komen in de game.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• LiquidT_NL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-05 14:41
Gewoon blijven gaan, power chords heb ik als eerste geleerd. Als het niet zo lekker in de game lukt, ga gewoon in die jam-mode en speel een beetje random power chords. 2-string power chords doe je met wijs- en ringvinger, pak je de root octave erbij (3-string power chords) doe je dat inderdaad met de pink.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:24
SnowDude schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:33:
Je begint met je lage e snaar wijs vinger op de 5e fret, sla deze toon en aan en zet dan de middelvinger op de 6e fret, zonder je wijsvinger op te tillen, vervolgens zet je je ring vinger op de 7e fret, en uiteindelijk je pink op de 8e. Daarna vanafj je pink weer een voor een je vingers optillen, en dan door naar de A-snaar, en zo elke snaar af. Omdat je je vingers laat staan rek je je vinger spieren en pezen een beetje op waardoor ze wat leniger worden.

Als het makkelijk gaat, begin je op de 4e fret net zolang tot je de oefening bij de 1e fret kan. :)
Bij mij gaat dat pinkje echt niet lukken , ik heb grote handen met korte vingers. Als ik die pink op die fret wil zetten dan verdraai ik mijn hand,arm en schouder zowat uit de kom. :D

Dat is nog veel rek en strekwerk dus...... |:(

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 03-11 09:46
Krylinck schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:26:

Heeft iemand trouwens een tip hoe je het beste die powerchords kan pakken? Ik red het niet goed met mijn tweede en vierde vinger en mijn pink kan ik nog niet zo goed coördineren dat hij de ringvinger kan vervangen. Resultaat: foute aanslag of pijn.
Als je met 2e en 4e vinger je middelvinger en pink bedoelt, oefen je niet echt goed.

Je hebt 2 mogelijkheden om de power chords makkelijk te spelen:
  • wijsvinger - ringvinger - pink
  • wisjvinger - ringvinger plat over 2 snaren
Zelf verkies ik de eerste methode. Go with the flow van Queens of the Stone Age is een leuke track om je power chords te oefenen.

En gewoon veel spelen... Maar stoppen wanneer iets verrekt of pijnlijk aanvoelt.

[Voor 11% gewijzigd door Aegir81 op 29-10-2012 15:45]

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 26-11 10:56
Aegir81 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:43:
[...]

Als je met 2e en 4e vinger je middelvinger en pink bedoelt, oefen je niet echt goed.

Zelf verkies ik de eerste methode. Go with the flow van Queens of the Stone Age is een leuke track om je power chords te oefenen.

En gewoon veel spelen... Maar stoppen wanneer iets verrekt of pijnlijk aanvoelt.
Pijn ... })

Als het m'n spieren zijn wel, maar eelt moet je gewoon laten groeien door te doen ... en als het pijn doet, nog NET even iets langer :7

Niet tot bloedens toe natuurlijk :+
/me LinuX-TUX is ook watje eerste klas. Lekker op vakantie geweest, te weinig gespeeld voor het weggaan. Lekker in de zee liggen dag in dag uit tot je handen eruit zien als dat van een oud vrouwtje ... byebye eelt ... en afgelopen weekend 'welcome pain' B-)

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:25
Ik bedoelde trouwens mijn wijsvinger en ringvinger. ;) Maar dat gaan we dus ook even oefenen. :)

Arts, maar niet je huisarts. Advies is gebaseerd op online communicatie, niet op eigen bevindingen! | Strava

• Mrs Redhair
Aegir81 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:43:
[...]

Ah, dat maakt een hoop duidelijker want zoals ik al aangaf ging het mij echt niet lukken. :) Powerchords, come to Redneck :Y

• LiquidT_NL
Redneck schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:45:
[...]

Ah, dat maakt een hoop duidelijker want zoals ik al aangaf ging het mij echt niet lukken. :) Powerchords, come to Redneck :Y
Aanvullend spelen veel mensen powerchords ook door gewoon twee snaren te doen, bijvoorbeeld voor F power chord:
F: 1e fret (dikke) E-snaar
C: 3e fret A-snaar

en that's it, ook gewoon een powerchord. Hij wordt enkel wat voller van klank door de F-octaaf toe te voegen (F: 3e fret D-snaar)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Krylinck
Is er trouwens een manier om nummers in stukjes te spelen, plus eventueel vertraagd? Dat zou me wel helpen bij het oefenen van de vingerzetting. :)

Arts, maar niet je huisarts. Advies is gebaseerd op online communicatie, niet op eigen bevindingen! | Strava

• Obversarix
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-12-2019
Krylinck schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:44:
Is er trouwens een manier om nummers in stukjes te spelen, plus eventueel vertraagd? Dat zou me wel helpen bij het oefenen van de vingerzetting. :)
Vertraagd niet, maar het kan wel op normale snelheid.
Riff..... heet het dacht ik uit mijn hoofd.

• LiquidT_NL
Riff repeater kan ook vertraagd toch? Dat is het makkelijkst om moeilijke stukjes van een nummer snel te leren.

• Obversarix
LiquidT_NL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:57:
Riff repeater kan ook vertraagd toch? Dat is het makkelijkst om moeilijke stukjes van een nummer snel te leren.
Dan heb ik dat niet gevonden.
Op zich niet zo erg :P
Ik speel nu alles op minimaal 65% moeilijkheid ofzo.

• Mrs Redhair
LiquidT_NL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

Aanvullend spelen veel mensen powerchords ook door gewoon twee snaren te doen, bijvoorbeeld voor F power chord:
F: 1e fret (dikke) E-snaar
C: 3e fret A-snaar

en that's it, ook gewoon een powerchord. Hij wordt enkel wat voller van klank door de F-octaaf toe te voegen (F: 3e fret D-snaar)
he super, dank je. Tried en happy :) Dit lukt wel met die worstenvingers van mij :)

• Warmaster88
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-11 21:42

Warmaster88

Calvé Pindabaas

Redneck schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

he super, dank je. Tried en happy :) Dit lukt wel met die worstenvingers van mij :)
Desnoods doe je zoals mij, gebruik je Wijsvinger en leg je Pink plat op de 2 snaren eronder.
X
--/
--/
Zoiets dus ;)

• Mrs Redhair
Ah ok :)

• LiquidT_NL
Redneck schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

Ja power chords zijn niet echt precisie werk. Ik heb ook vrij kleine, dikke vingertjes. Maar je kan makkelijk wat smokkelen met de plaatsing van je vingers, sterk nog, het is makkelijker.

Stel je speelt een B powerchord. Dat is 2e fret A-snaar, 4e fret D-snaar, evt. 4e fret G-snaar.

code:
1
2
3
4
5
6
e  -
B  -
G (4)
D  4
A  2
E  -

Dan hoor je eigenlijk enkel de G, D en A-snaar aan te slaan. Naast het feit dat exact die drie snaren goed aanslaan ontzettend veel precisie vergt, is het ook gewoon wel eens lekker om wat meer "zorgeloos" aan te slaan. Om de e, B en E snaar niet aan te slaan, kan je dus ook je vingers wat anders plaatsen. De dikke E snaar kan je blokken met je wijsvinger. Met je andere vinger (ringvinger, tenzij je ook je pink gebruikt) kan je die wat "slordiger" over de hogere snaren leggen. Zo demp je die snaren.

Wat er dan gebeurt: je probeert nog steeds de 3 snaren voornamelijk aan te slaan, maar mocht je missen en de dikke E snaar meenemen, of de B-snaar, dan zijn die gedempt. Die demping is zo sterk t.o.v. de snaren die wel klinken, dat je nog steeds een vrij zuiver power chord krijgt.

Bij open akkoorden is dit dus niet zomaar mogelijk, omdat je daar vaak niet je wijsvinger bij een snaar hebt die moet worden gedempt (gezien de snaar boven je wijsvinger vaak open is). Hoe dan ook gebruiken mensen vaak alsnog hun duim om bijvoorbeeld bij een A-akkoord:

code:
1
2
3
4
5
6
e  0
B  2
G  2
D  2
A  0
E  -

De dikke E-snaar te dempen door gewoon hun duim er tegen aan te leggen.

De reden dat ik dit uitleg is dat je zo hopelijk ook inziet dat er best wel veel dingen nog met je frethand kunnen worden gedaan en maakt het spelen van power-chords minder krampachtig. Want let's be honest: als je keihard Nirvana aan het spelen bent, wil je gewoon wat vrijer zijn in je spelen. Zo klinkt het beter, is het makkelijker en is het wat meer ontspanning dan inspanning.

(toen ik dit in de vingers had was voor mij ook het moment dat gitaarspelen van oefenen-oefenen-oefenen overging naar met superveel plezier gitaar spelen)

Dit is dan ook wat Warmaster bedoelt, maar misschien dat het zo wat meer helder is.

• Aegir81
LiquidT_NL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:15:
[...]

De dikke E-snaar te dempen door gewoon hun duim er tegen aan te leggen.

De reden dat ik dit uitleg is dat je zo hopelijk ook inziet dat er best wel veel dingen nog met je frethand kunnen worden gedaan en maakt het spelen van power-chords minder krampachtig. Want let's be honest: als je keihard Nirvana aan het spelen bent, wil je gewoon wat vrijer zijn in je spelen. Zo klinkt het beter, is het makkelijker en is het wat meer ontspanning dan inspanning.

(toen ik dit in de vingers had was voor mij ook het moment dat gitaarspelen van oefenen-oefenen-oefenen overging naar met superveel plezier gitaar spelen)

Dit is dan ook wat Warmaster bedoelt, maar misschien dat het zo wat meer helder is.
Dat is inderdaad iets wat je kunt gaan doen maar volgens mij oefen je toch beter nauwkeuriger. In het begin wat doorzetten en op precisie werken zal op de lange termijn meer renderen dan jezelf slordigheidjes te permitteren.

Eén keer je alles perfect weet te vinden kun je bepaalde snaren gaan dempen tijdens het spelen.

• Mrs Redhair
Thanks, LiquidT_NL :)

Dat E dempen met de duim heb ik een maat van mij jaren geleden al zien doen. Was het vergeten, maar ik weet het nu weer. In Rocksmith wat met akkoorden aan het stoeien geweest , en dat ging me goed af moet ik zeggen. Morgen weer verder, want na een uur oefenen had wel een beetje teveel pijn in mijn vingers. Nee niet de toppen maar peespijn. Ja ik ben stijf, oud, 48 jaar en moe. Maar enthousiast als een twintiger. :Y

[Voor 3% gewijzigd door Mrs Redhair op 31-10-2012 15:10]

• LiquidT_NL
Redneck schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:06:
Thanks, LiquidT_NL :)

Dat E dempen met de duim heb ik een maat van mij jaren geleden al zien doen. Was het vergeten, maar ik weet het nu weer. In Rocksmith wat met akkoorden aan het stoeien geweest , en dat ging me goed af moet ik zeggen. Morgen weer verder, want na een uur oefenen had wel een beetje teveel pijn in mijn vingers. Nee niet de toppen maar peespijn. Ja ik ben stijf, oud, 48 jaar en moe. Maar enthousiast als een twintiger. :Y
Het is ook zeker geen must en zoals hierboven al aangegeven, je moet alsnog zuiver kunnen spelen. Ik vind het wel een handige tip om mee te geven, al is het maar omdat (hard) aanslaan vaak moeilijk gaat zonder extra snaren te raken.

En tja, zo te horen houd je leeftijd je niet tegen!

• Mrs Redhair
Ja foefjes zijn overal, eerst maar eens leren hoe het moet. ;)

Uitrusten met muziek :)
Ik zit nu naar een LP te luisteren, Todd Rundgren's Utopia.

Gitaargod uit de jaren 70 _/-\o_

[Voor 57% gewijzigd door Mrs Redhair op 31-10-2012 15:42]

• Obversarix
LP's? wat zijn dat :P (geintje natuurlijk)

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-11 01:23
Ik heb Rocksmith nu voor de PC, maar ELKE keer als ik de videosettings aan wil passen (resolutie, kwaliteit, etc.) crasht het spel naar de desktop en krijg een een melding dat rocksmith.exe er mee is gestopt -O-

Wat is dit voor iets achterlijks, en belangrijker: hoe los ik dit op?

Ik draai het spel op Windows 8 met Catalyst 12.11. Heb rocksmith.exe al geprobeerd op win7 compatibility te zetten en hem dan te starten (via steam) maar dat lost het niet op.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

Morgen komt de mijn via Wehkamp (PC pre-order prijs) - het was een weekje wachten maar zo maar eens wat nieuwe snaren spannen!

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Krylinck
@Avalaxy: even rocksmith.ini aanpassen, vanaf iets met [win32] of iets dergelijks kun je proberen die regel en de regels eronder uit te sluiten dmv een # ervoor. Werkte bij mijn gekraakte versie prima. De Steamversie werkte vanaf eergister direct al zonder problemen.

• Mrs Redhair
Check, 5 over tien, tijd voor wat oefenwerk.

Even rust @ 10.37 :)

Soundgarden was even hard werken.

Nu de laatste 2 van vandaag oefenen, optreden halen, spelen, en dan is het weer genoeg voor vandaag. :)

edit: Dat werd wat meer werk want ik wilde dat akkoord goed hebben in Play with Fire Rolling Stones. Dat hele nummer foutloos behalve dat dus. maar het is gelukt. _/-\o_

[Voor 102% gewijzigd door Mrs Redhair op 01-11-2012 14:39]

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 26-11 22:41
Het gaat hier steeds beter met Rocksmith (PC) en uiteindelijk zelfs nog het serienummer van bol.com gekregen :+.

Alleen heb ik er regelmatig last van dat bij mij de Rocksmith-kabel er gewoonweg mee stopt. Het ding werkt nog wel, maar het is net of hij geen contact meer maakt. Dat gebeurt vaak in een nummer of net na het stemmen. Het spel gaat dan wel gewoon door, mijn gitaartonen klinken nog gewoon door de speakers, maar er worden geen noten meer geregistreerd.... Heel vaag probleem.

Anyway, eerste werkte het door de kabel te repluggen in de USB-poort, alleen zelfs dat werkt nu niet meer, want dan loopt gewoon het spel vast. Leuk als je net 4/5 nummers hebt gedaan in een optreden :/... Ach ja, toch eens kijken wat ze bij Rocksmith/UBI erover te zeggen hebben :).

• Krylinck
Heb ik ook, het nummer opnieuw starten is vaak genoeg... Heb één keer echt even helemaal terug moeten gaan tot het beginscherm.

• alex3305
Krylinck schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:15:
Heb ik ook, het nummer opnieuw starten is vaak genoeg... Heb één keer echt even helemaal terug moeten gaan tot het beginscherm.
Alleen lukt dat niet tijdens een optreden... En dat probleem had ik dus vanavond :/

• Krylinck
Bij de pc kun je gewoon op escape drukken, lukt dat ook niet?

• Mrs Redhair
Ook een dingetje. Speel ik een nummer , dan zie ik dat noten op E snaar helemaal niet goed zijn. Pijltjes naar links wijzend alsof ik 1 fret op moet schuiven. 8)7

Dat heb ik nu opgelost door na het stemmen de E snaar iets losser te draaien. En dat werkt prima. d:)b

Ik bleef wat laag in de punten, nu weet ik waarom. :)

[Voor 9% gewijzigd door Mrs Redhair op 02-11-2012 10:56]

• Aegir81
Redneck schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:55:
Ook een dingetje. Speel ik een nummer , dan zie ik dat noten op E snaar helemaal niet goed zijn. Pijltjes naar links wijzend alsof ik 1 fret op moet schuiven. 8)7

Dat heb ik nu opgelost door na het stemmen de E snaar iets losser te draaien. En dat werkt prima. d:)b

Ik bleef wat laag in de punten, nu weet ik waarom. :)
Dat is vreemd. Klinkt je open snaar dan nog goed?

Waarschijnlijk is het een intonatieprobleem. Dat kun je checken door een tuner te gebruiken, stem dan eerste alle snaren zodat ze juist gestemd staan als je ze aanslaat.

Controleer daarna door de 12e fret in te duwen op elke snaar en te controleren of de noot dezelfde is.

Je dikste snaar is bijv. E (mi), op de 12e fret is het dezelfde noot maar 1 octaaf hoger. Daar mag geen afwijking opzitten, als de noot op de 12e fret hoger of lager klinkt dan heb je een intonatieprobleem.

Van dik naar dun: E A D G B E of mi - la - re - sol - si - mi

• Mrs Redhair
Open snaar klinkt goed, als ik na hem losser gedraait te hebben weer stem in het programma zegt dat ook dat het goed is.
Losser draaien is echt maar een ietsiepietsie losser. Maar anders worden noten op die E niet geregistreerd.

Ik zal het straks even testen op fr 12.

• Vicros
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02-06 08:40
Redneck schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:31:
Open snaar klinkt goed, als ik na hem losser gedraait te hebben weer stem in het programma zegt dat ook dat het goed is.
Losser draaien is echt maar een ietsiepietsie losser. Maar anders worden noten op die E niet geregistreerd.

Ik zal het straks even testen op fr 12.
Het kan ook de plaatsing van je vinger zijn , leg je vinger wat dichter bij de fret. Druk de snaar in maar zet niet te veel kracht. Dit was bij mij eerst ook het probleem , heb er nu geen last meer van

• LiquidT_NL
K03N schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:06:
[...]

Het kan ook de plaatsing van je vinger zijn , leg je vinger wat dichter bij de fret. Druk de snaar in maar zet niet te veel kracht. Dit was bij mij eerst ook het probleem , heb er nu geen last meer van
Klopt, zeker de E-snaar lijkt heel veel speling te hebben als je harder indrukt. Ik heb dat probleem vaak als ik naar drop-D tuning wil op mijn gitaar (de E-snaar terug naar een D draaien): vaak fret ik dan de 2e fret en die stem ik dan naar E (zodat de open snaar een D geeft), maar dan moet ik ook opletten dat ik niet veel te hard druk.

• Mrs Redhair
Echt, de plaatsing van mijn vinger maakte niet uit. D stemming of niet. Ik zie het meer als finetunen van mijn gitaar. Ik zal ook een goed stemapparaat eens zijn werk laten doen. Ik vertrouw die van het spel toch minder.

• Tonton
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-11 03:55
hmm ik ook enthusiast gisteren (als ervaren gitarist) om lekker mee te jammen..
maar geen key in mijn doosje... nou heerlijke eerste aankoop ervaring hoor.. NOT.

Gisteren Ubi ticket aangemaakt met aankoopbon, maar nu nog geen reactie :(
gaat dus vast over het weekendje heen.. vind ik echt klote service.. koop je wat... werkt het niet..
en ook niet erboven op zitten om hun eigen fout proberen alsnog te fixen.
klant wacht wel.. geld al binnen..

maar eens kijken vanavond naar een andere manier om hem werkend te krijgen.. werken ze lekker zelf in de hand zo..

(zo moest dat ff kwijt)

• alex3305
Krylinck schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:48:
Bij de pc kun je gewoon op escape drukken, lukt dat ook niet?
Jawel, spatiebalk ook om te pauzeren, maar je kunt tijdens een optreden niet het nummer herstarten.

Als je bij UBI een ticket aanmaakt heb je in de meeste gevallen binnen 24 uur een key binnen.

• Krylinck
Bij mij werd het ook over het weekend heengetild. Ik heb nog een key voor je liggen als je wilt, als ik de jouwe tezijnertijd terugkrijg. :)

• Tonton
Krylinck schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:38:
Bij mij werd het ook over het weekend heengetild. Ik heb nog een key voor je liggen als je wilt, als ik de jouwe tezijnertijd terugkrijg. :)
Dat zou super zijn, PM me maar.
Uiteraard krijg je die andere key terug, ik heb echt niets aan 2 keys..
Zo te zien kan ik je niet DM'men. Mail ook goed?
Sure! profile is up to date

[Voor 12% gewijzigd door Tonton op 02-11-2012 17:06]

• Krylinck
Zo te zien kan ik je niet DM'men. Mail ook goed?

• Mrs Redhair
Lekker anderhalf uur aan 1 stuk doorgehaald, het ging niet vanzelf, maar we komen verder. Ik zit nu op 278,000 punten. Niet slecht voor een amateur :P

Om mee te jammen vind ik Higher Ground van de RH Chilipeppers echt een topper. Heerlijk. :9~ _/-\o_

• Obversarix
Redneck schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:23:
Lekker anderhalf uur aan 1 stuk doorgehaald, het ging niet vanzelf, maar we komen verder. Ik zit nu op 278,000 punten. Niet slecht voor een amateur :P

Om mee te jammen vind ik Higher Ground van de RH Chilipeppers echt een topper. Heerlijk. :9~ _/-\o_
Hoe kan je op 278K zitten als ik, ook als amateur, binnen een week op 4,4 miljoen zat?
Zwaar vreemd als je het mij vraagt.

• daaan
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-11 13:02

daaan

Brandweer Zoutkamp

Aanleg, ritmegevoel, oog-hand coordinatie etc.

Ik merk dat ik vaak nét naast de juist fret zit, of de verkeerde snaar aan sla (doh). Verder vind ik af en toe dat hij wat grote stappen neemt in een liedje.

Voor de rest: Awesome.

One's never alone with a rubber duck.

• Mrs Redhair
daaan schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:00:
Aanleg, ritmegevoel, oog-hand coordinatie etc.

Ik merk dat ik vaak nét naast de juist fret zit, of de verkeerde snaar aan sla (doh). Verder vind ik af en toe dat hij wat grote stappen neemt in een liedje.

Voor de rest: Awesome.
+1 Precies dat ja, net niet het goede doen. Na 2 of 3 keer een nummer spelen en dan nog niet de score halen , dan krijg je een schermpje met "verlaag score Ja/Nee" IK kies verlaag de score, en dan lukt het wel in 1 of 2 keer.
En dan gaat het niet zo hard. Dan gaat het van 15,000 naar 7,500 en dat tikt niet echt aan. Misschien eens niet de score verlagen en het nummer blijven spelen. Uiteindelijk lukt het dan wel, alleen als je daarvoor 10 keer hetzelfde moet spelen, dat is niet echt leuk.

@ Obversarix , Ik doe me best, :*) en met maar een uurtje per dag, misschien dat jij meer uren maakt. Het gaat mij al snel genoeg, en het is geen wedstrijdje toch ? :+ ( eigenlijk wel, me against the machine >:) )

btw, een gitaar was nooit iets voor mij, bij de schoolband (1980) viel ik soms nog wel in als drummer. :X
Muzikaal genie? Echt niet. ;)

[Voor 17% gewijzigd door Mrs Redhair op 03-11-2012 09:00]

• Tonton
Zo kan ik mijn PC ervaringen ook ff posten dankzij support van Krylinck!!
Ik ben redelijk ervaren gitarist en had toch aardig plezier gehad paar maanden aan guitar hero.
Dat lekker meejammen vind ik ook wel grappig :)
Dus zeker benieuwd naar deze

In het begin was audio delay echt te groot
Vooral als je op pauze zet (free jam) is het onmogelijk een snelle rif te spelen.
Ik kan het niet in ieder geval met zo'n delay in mijn oren.
Dus van SP/DIF naar analoog, was eerste goede stap. Amp op pure direct.
en ook nog die Audio setting waarde van 4 naar 1 geeft ook veel verschil
Nu is het nog maar 10 ~ 20ms delay gok ik.. het zit er nog wel..

Dan dat beeld delay. mijn oog oor coordinatie is blijkbaar erg slecht om dat te boordelen op dat witte vlakje met die drumstokkies pfff ik schuif wat maar niet confident en timing voelt nog steeds niet top :(
TV op gaming gezet trouwens.

Nou dan het spel :)
Het stemmen: wat een onzin zo vaak. Stem frequency moeten ze option doen (low med high)
mijn (opschepmode) Ibanez Jem 7VWH, is sowieso met geen mogelijkheid te ontstemmen..
Ook zijn de introducties wat tenenkrommend :) ohja joh druk je een snaar zo op, stem je een gitaar zo?
maar ook wel logisch het is een game voor iedereen alle niveaus...

Ik heb de eerte 12 nummers en 3 optredens aan 1 stuk doorgespeeld. Makkie :P accuracy in de 90's%.
lastige is natuurlijk niet het gitaarspel maar om zo snel in 1x door te krijgen wat tablature wil..
en als je dan nummer ook nog niet kent kun je de timing niet direct voelen..
Bij hele akkoorden dat hij dan het akkoord (C#m ofzo) er gewoon bijzet is lekker handig. makkelijk scoren :)

Ook vind ik dat hij niet heel kritisch is, soms speel ik wat fout maar accepteert hij toch.
Toch beetje gevolg van dat het moeilijk defnieerbaar is voor software.
Het zijn geen 0/1 buttons zoals guitar hero
of dat oplichten van ok kan ook zijn bij kleine foutjes en dat je dan gewoon minder punten krijgt, weet ik niet.

Ik vind het jammer dat niveau altijd wijzigt tijdens nummer.
Soms zie ik lekker powerchords of hele akkoorden aankomen, maak ik foutje haalt ie ze weg!!
onzin laat me nou lekker spelen :(
of lekker nummer oefenen op hard totdat het lukt, kan dat?

Ook heb ik na eerste ervaring ff de tab omgedraaid (lage E onderin beeld), ga ik zo ff proberen :)
das wat logischer zoals normale tab. liggen tab en gitaar in het verlengde van elkaar, kun je voor mijn gevoel sneller tab live interpreteren

Die opmerkingen langs de hals probeer ik ook mee te krijgen maar best lastig te zien.
goede streak enzo, bijvoorbeeld mijn mute was niet muted genoeg (ik mute hem half zodat ik toon nog wel hoor, want dat spel zet er niet genoeg distortion op voor full mute, maar goed)
Dat helpt score wel als je dat zo meekrijgt. en timing geeft hij ook tips..

Volgens mij kan het allemaal nog net wat beter en dan wordt het gelijk heel leuk...
nu hikt het er tegen aan, niet gevoel dat ik gewoon lekker kan meejammen..

Ik vond in bloom wel lekker meejammen :) en the bends ook lekker heb ik ff bij songs meegepakt
zal nog wel komen bij volgend optredentje :)

• Aegir81
Tonton schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:09:
Ook heb ik na eerste ervaring ff de tab omgedraaid (lage E onderin beeld), ga ik zo ff proberen :)
das wat logischer zoals normale tab. liggen tab en gitaar in het verlengde van elkaar, kun je voor mijn gevoel sneller tab live interpreteren
Heb ik ook gedaan. Het is zoveel logischer als je ze omdraait.

Wat mij betreft hadden ze ook een gewone tab kunnen toevoegen, daar kun je toch iets makkelijker vooruit kijken en je ziet veel sneller wat er moet gespeeld worden.

• Obversarix
Redneck schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:53:
[...]
@ Obversarix , Ik doe me best, :*) en met maar een uurtje per dag, misschien dat jij meer uren maakt. Het gaat mij al snel genoeg, en het is geen wedstrijdje toch ? :+ ( eigenlijk wel, me against the machine >:) )
Ik heb nu 22u staan volgens steam. Daarvan heeft hij er in totaal 4-5u van in idle gestaan (eten en gewoon op laten staan :P)
Ik maak er ook geen wedstrijd van, maar ik vond het gewoon vreemd dat het verschil zo groot is.

• Mrs Redhair
Dan zal jij wel een grotere aanleg hebben dan mij. :+

Als we maar lekker gaan :P

• Obversarix
Ik stel voor dat we, als Rocksmith groep, een keer iets afspreken als een soort LAN-party.
Een keertje lekker rocken ;)

• alex3305
Al met al kan ik me niet direct vinden in de kritieken van Tonton. Zelf ben ik namelijk wel een amateur gitarist, maar volgens mij heb ik er wel redelijke aanleg voor. Zo vind ik de introducties wel handig, en het niveauwisseling ook. Zo brengt het spel toch uitdaging ondanks dat je niet af kunt gaan. Dat het stemmen iedere keer moet stoort mij ook niet zo meer, het is nu meer routine geworden.

Omdraaien van het fretboard zou voor mij lastiger zijn, ik vind dit logischer, alleen snap ik best dat sommige mensen het andersom willen hebben, maar goed daarvoor zit de optie er ook in :). Delay heb ik overigens ook geen last van. Hier staat nu alles op standaard en dat werkt eigenlijk best wel goed :). De enige negatieve puntjes die ik nog heb is dat het kabeltje er soms mee stopt en daarmee soms ook het hele spel. En dat de teksten langs het fretboard nagenoeg niet te lezen zijn.

Overigens heb ik er nu ongeveer 23u inzitten volgens Steam, waarvan ik ook 23u heb gespeeld :$. 22/60 achievements zijn ook al ontgrendeld en ik zit momenteel op rank Nationale Support Act. Alleen heb ik gister bij het benden mezelf gesneden aan de lage E-snaar :( En dat doet pijn :P.

• Krylinck
Als leerprogramma slaagt het spel wel, er zit een prima opbouw in en ik vind de uitleg die gegeven word juist wel handig. Alleen het verloop in chords oefenen (traag) en een nummer spelen met elkaar soms direct opvolgende chords is nogal snel. Verder geen klagen, ik merk echt dat ik beter word. 1,3 miljoen punten op het moment, na 4 uur spelen.

• Tonton
en als beginners, spelen jullie die riffs ook zonder het spel aan?
dat zou ik wel gaaf vinden dat je het echt gitaar leert spelen via het spel.
zonder spel kun je goed timing and feel van een riff verbeteren.

ook akkoorden lijkt me lasting als beginner, ik zie het ook niet zo snel ik denk gewoon c mineur, ok en dan staat die hele tab balk vol. lijkt me lastig te zien als beginner.
lijkt me grote stap

• alex3305
Nee ik heb nog niets gespeeld zonder het spel of in de zogenaamde amp-modus. Dan fungeert je computer dus als gitaarversterker. Maar het kan wel als je daar behoefte aan hebt en in zoverre kun je dus ook echt gitaar spelen.

Overigens zit er ook een performance mode in het spel gebakken, waarbij je geen noten ziet, maar wel publiek, de songtekst en hoe goed je het doet. Ook zit daarbij gewoon de achtergrondband.

Akkoorden zijn an sich niet zo heel lastig als je het door hebt. Zelf had ik nog nooit akkoorden gespeeld, maar het lukt nu al wel aardig :). Maar ook daar heeft Rocksmith een aantal hulpmiddelen voor. Zo zijn er mini-games voor akkoorden en begin je bij lange na niet met akkoorden. Ook zit er een akkoordenboek in ter referentie.

• Krylinck
Doe ik dan weer wel. :) Ik heb ook even de tabs opgezocht van andere nummers, wat gerommeld met amps, pedalen en instellingen ervan en kom dan redelijk in de buurt van het geluid van het origineel. En die riffs zijn wel grappig, alleen jammer dat ik in het begin nog niet echt nummers zoals Radar Love vind, iets in die richting. Smoke On the Water is dan wel weer leuk, maar die beheers ik echt nog niet helemaal.

En ja, die hele balk vol is echt een ramp. Zeker als je een akkoord speelt en binnen een halve seconde moet switchen naar een andere greep. Ik druk tussendoor dus vaak op escape, lees de akkoorden af op het gepauzeerde scherm, speel ze een paar keer achter elkaar en probeer dan zo goed en kwaad als het gaat te spelen.

• LiquidT_NL
Kan me erg vinden in Tonton zijn post, met name het ontbreken van vooruit kijken op de tab. Ik wist overigens niet dat je het freatboard kon omdraaien zodat het lijkt op een gitaartab.

• alex3305
Dat op pauze zetten doe ik zelf ook weleens. Erg prettig. Overigens als tip, de spatiebalk is ook een pauzeknop :).

• Mrs Redhair
Goed idee tabs van nummers opzoeken, ik had het zelf kunnen bedenken 8)7

Gisteren niets gedaan, en dat zal vandaag niet anders zijn. Veel te doen,dus geen tijd. Morgen na het werk naar de sportschool, en heb ik pas tijd na het eten. -O-
Dinsdag niet naar de sportschool, dan kan ik lekker los gaan voordat moeders de vrouw thuiskomt uit haar werk. >:)

Fijn dat het spel sneller is dan ik. In het diepe gegooid worden was met zwemmen voor mij ook de beste leerschool.

• Victorio
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-09 11:30
Zo. Ik meld me ook maar even in dit topic. :9

Heb een jaar geleden voor 100 euro een gitaartje gekocht en via Youtube wat lesjes proberen te volgen. Op zich best leuk maar al snel geen motivatie meer om er regelmatig wat mee te doen. Al snel werd Rocksmith aangekondigd en na lang wachten heb ik het spel sinds 4 dagen in huis. _/-\o_

Het was even prutsen met de kabel, ik denk dat ik in Apparaatbeheer / Geluid wat heb veranderd, waarna het spel m'n gitaar herkende. De interface van het spel is ook even wennen en zoeken, en het spel bedenkt zoveel voor je waardoor de logica achter de career mode in het begin lijkt te ontbreken.

Maar na een paar uurtjes: Geweldig!!! O+

M'n Steam account: http://steamcommunity.com/id/VictorioNL

Na 9 uurtjes oefenen zit ik op 1.000.000 punten en heb ik 23/60 (38%) prestaties behaald. Dat waren de makkelijke... de rest zal nog wel even gaan duren. :)

Ik heb dit topic even snel doorgelezen en ik kan als totale leek, zonder ooit les te hebben gehad, bevestigen dat het spel best goed in elkaar zit. Het eerste uur raak je praktisch niets, na een paar uurtjes gaat het al een stuk beter en inmiddels ben ik de eerste akkoorden aan het oefenen. Met 'Boys don't cry' had ik best wat moeite. Maar de kick van uiteindelijk 56k punten halen is enorm. (Ja, daar ben ik best trots op. :+ )

De Basgitaar emulatie mode vind ik trouwens ook erg gaaf! Gewoon om even het gevoel te krijgen van zo'n gitaar en de rol ervan in de nummers. Tot slot zijn de Amp en Tune settings ook erg grappig om mee te spelen. Zo krijg ik met m'n goedkope gitaar (waar een 10W versterkertje bij zat; matig geluid dus) opeens tóch stoere geluiden te horen. :o

Vraagje
Volgens mij is het niet mogelijk om een 'oud' optreden opnieuw te spelen, op hetzelfde niveau. Dat vind ik wel jammer. Hoe pakken jullie dit aan? Wanneer besluit je na kwalificatie van de setlist ook echt het optreden te gaan doen? Want dat kan echt maar één keer toch? Ik maak er ook totaal geen wedstrijdje van en ga soms terug naar eenvoudige technieken om die steeds beter uit te voeren. Maar ik zou dus ook het eerste event graag (foutloos) over willen doen.

[Voor 13% gewijzigd door Victorio op 04-11-2012 12:11]

• Tonton
Voor mensen zonder goede verstreker, je kunt met Amplitube op bv Iphone of Ipad ook best vette sound eruit halen, Moet je hem wel digital verbinden met een Apogee Jam.
Slash amp en full distortion ervoor maar ook Crunch met rotary ervoor en heb je heerlijke Jimi sound...
zomaar een tipje :)
en die is wel zonder delay ;)

• LinuX-TUX
Zo, nog steeds hooked and playing. Begin me wel wat te irriteren bij het riff repeteren dat je niet heel snel kan switchen naar andere stukjes ZONDER het suffe afstemmen en laden tussendoor, maar dat terzijde.

Vraagje voor de Rocksmith PC eigenaren onder ons, als je hem los koopt (wehkamp/bart smit of wat anders, GEEN steam iig) kan je dan ook gebruik maken van downloadable content?

[Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-11-2012 10:58]

• Jaapio_B
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:28
LinuX-TUX schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:57:
Vraagje voor de Rocksmith PC eigenaren onder ons, als je hem los koopt (wehkamp/bart smit of wat anders, GEEN steam iig) kan je dan ook gebruik maken van downloadable content?
Volgens mij moet je Rocksmith altijd via Steam activeren. Dus kan je achteraf gewoon de dlc via steam kopen.

Aan alles komt een eind.

• LinuX-TUX
Jaapio_B schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:29:
[...]

Volgens mij moet je Rocksmith altijd via Steam activeren. Dus kan je achteraf gewoon de dlc via steam kopen.
Thnx, zag idd al een wazige omschrijving staan met dezelfde strekking ergens, maar de verwoording die jij hanteert is een stuk duidelijker.

• Obversarix
De laatste tijd komen er steeds meer spellen uit die steam-activated zijn.
De cd is dan eigenlijk een gratis onderzetter die je erbij krijgt.
Ik zeg niet dat daar is mis mee is, maar zo werkt het wel.

• NenF2018
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 27-07 14:15
Hoe kom ik in het gedeelte waar je vrij kan spelen? Ik zie wel de modus waar je je pedalen kan aanpassen, maar kan nergens vrij spelen!

• Obversarix
Fvanderwijk schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:39:
Hoe kom ik in het gedeelte waar je vrij kan spelen? Ik zie wel de modus waar je je pedalen kan aanpassen, maar kan nergens vrij spelen!
Naar het hoofdmenu gaan en dan "Nummers" selecteren.

• Mrs Redhair
Daar kies ik dan Higher Ground. Al was gisteravond met mijn dronken harses Sweet Home Alabama ook een toppertje. :P

[Voor 58% gewijzigd door Mrs Redhair op 05-11-2012 14:44]

• NenF2018
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 27-07 14:15
Obversarix schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:29:
[...]

Naar het hoofdmenu gaan en dan "Nummers" selecteren.
Nee, ik bedoel niet de nummers vrij spelen....Maar gewoon de studio ofzo! Waar je gewoon kan spelen zonder nummer....Ik dacht namelijk dat dat er ook was.

[Voor 29% gewijzigd door NenF2018 op 05-11-2012 16:30]

• Obversarix
Fvanderwijk schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:28:
[...]

Nee, ik bedoel niet de nummers vrij spelen....Maar gewoon de studio ofzo! Waar je gewoon kan spelen zonder nummer....Ik dacht namelijk dat dat er ook was.
Bij nummers speel je ze niet vrij, maar hetgeen wat je bedoeld is de versterker.
Uit mijn hoofd moet je op "v" duwen in het hoofdmenu.
Ik kan me vergissen...

• alex3305
Nee A van Amp. Staat gewoon linksonderin het menu inderdaad.

• Obversarix
alex3305 schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:10:
Nee A van Amp. Staat gewoon linksonderin het menu inderdaad.
Hangt dus af van welke taal Rocksmith draait, want bij mij is het dus wel V van versterker ;)

• alex3305
Helemaal vreemd dus, want ik draai ook de Nederlandse variant maar bij mij is het toch echt de A. Ach misschien heb ik niet goed gekeken en werken zowel de A als V toevallig.

• BCC
  • Laatst online: 09:09
In de bas track komen soms vierkantjes voorbij die ik niet snap. Heeft iemand enig idee wat je hier moet spelen? Het ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
 --===============---------
 --|-----------[]|---------
 --|[]-----------|---------
    3     5     7      9

En daarna krijg je een paar keer enkel de vierkantjes zonder de noten.
Ik neem aan dat je niet een akkoord maar een terts moet spelen? Maar in welk ritme dan?

[Voor 10% gewijzigd door BCC op 05-11-2012 22:25]

• Warmaster88
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-11 21:42

Warmaster88

Calvé Pindabaas

BCC schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:07:
In de bas track komen soms vierkantjes voorbij die ik niet snap. Heeft iemand enig idee wat je hier moet spelen? Het ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
 --|------------X|---------
 --|X------------|---------
    3     5     7      9

Is dit geen Palm mute? Bij de gitaar wel als ik mij niet vergis.

• LiquidT_NL
BCC schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:07:
code:
1
2
3
4
5
 --|-----------[]|---------
 --|[]-----------|---------
    3     5     7      9

Ik neem aan dat je niet een akkoord maar een terts moet spelen? Maar in welk ritme dan?
Ziet er wel uit als het akkoord, maar voor zover ik weet zijn akkoorden wel heel zeldzaam op de bass. Als je er echt niet uitkomt, gewoon die oefen dingen doen, dan zie je vanzelf bij welk onderwerp die vierkanten voorbij komen EN hoe je ze moet spelen

• BCC
  • Laatst online: 09:09
Ja, dat dacht ik dus ook maar ik kan dit nergens in de bass techniques terugvinden :X. De website van ubisoft is trouwens ook erg slecht op dit gebied.

[Voor 54% gewijzigd door BCC op 06-11-2012 09:43]

• Jaapio_B
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:28
Volgens mij worden die akkoorden in de laatste bass technique challenge uitgelegd. Ik ben ze volgens mij wel een keertje tegen gekomen.

Aan alles komt een eind.

• kowlier
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 25-11 15:23
vrijdag besteld bij bol.com, nu hopen dat ie deze week aankomt.
wat mij wel opviel, is dat er heel veel dlc is, maar de prijzen ervan belachelijk hoog zijn :/
2+ € per nummer, toch wat overdreven volgens mij...

PSN - ps4 : sir_kowlier

• LinuX-TUX
kowlier schreef op maandag 12 november 2012 @ 08:59:
vrijdag besteld bij bol.com, nu hopen dat ie deze week aankomt.
wat mij wel opviel, is dat er heel veel dlc is, maar de prijzen ervan belachelijk hoog zijn :/
2+ € per nummer, toch wat overdreven volgens mij...
Hier ook hetzelfde ... classic rock pack kost nog meer dan een extra kabeltje.

• alex3305
3 euro per nummer inderdaad. Bij Rock Band / Guitar Hero was het twee euro per nummer. Alhoewel ik het aan de dure kant vind, kan ik me de prijs wel voorstellen. Uiteindelijk moet er een uitgebreidere tab moet worden gemaakt dan bij die voorgaande games. Overigens betaal je bij RB ook 80 cent tot 1 euro extra per nummer voor de Pro Guitar upgrade.

• kowlier
mja, als ik zie welke toffe nummers er al zijn bijgemaakt zal het ofwel een heel dure bedoening worden, of even de moraal overboord gooien en de dlc wat minder legaal benutten.

• alex3305
Dat is persoonlijk natuurlijk. Ik zit vooral te wachten op het nieuwe Rush (5-pack) wat vandaag uit zal komen :D.

• Jackal131
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-11 19:18
alex3305 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:13:
Dat is persoonlijk natuurlijk. Ik zit vooral te wachten op het nieuwe Rush (5-pack) wat vandaag uit zal komen :D.
Op de site van Rocksmith staat vermeld dat de Rush pack 15 delig is, met daarin nummers van Pearl Jam. Helaas bleek het inderdaad om een 5-pack te gaan en dus geen nummers van Pearl Jam.

Jammer...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• kowlier
bummer, nog altijd geen nieuws over verzending bij bol :(

• _naief
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23-11 21:42
Ik snap niet helemaal wat je nu met de extra gitaren, versterkers en effectenpedaaltjes kan doen, die je vrij speelt. Je kan ze niet gebruiken tijdens een nummer.

• ybastiaans
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 11:19
_naief schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:23:
Ik snap niet helemaal wat je nu met de extra gitaren, versterkers en effectenpedaaltjes kan doen, die je vrij speelt. Je kan ze niet gebruiken tijdens een nummer.
Wel hoor, druk tijdens het nummer maar eens op driehoekje, rondje of vierkantje op de PS3 controller. Met kruisje ga je weer terug naar de instelling van het nummer zelf.

• _naief
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23-11 21:42
Aah thanks! Ga het gelijk thuis uitproberen.

• Victorio
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-09 11:30
_naief schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:23:
En in de PC versie wissel je naar een andere Tone met de F1, F2 en F3 toetsen. :)

• Splendiddd
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-11 14:33
Jackal131 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:57:
[...]

Op de site van Rocksmith staat vermeld dat de Rush pack 15 delig is, met daarin nummers van Pearl Jam. Helaas bleek het inderdaad om een 5-pack te gaan en dus geen nummers van Pearl Jam.

Jammer...
Even voor de mensen die dit niet weten, je kan alle tracks ook kopen met een US account, dit doe ik ook op de XBox. Je kan dan deze tracks ook gewoon spelen met je EU account. echter wel op dezelfde console uiteraard.
Ook moet je opletten dat je tracks niet dubbel koopt.
Dit werkt trouwens ook voor Rockband (de RB Network songs zijn niet beschikbaar in de EU)

Een US account aanmaken is niet moeilijk, gewoon een adres gebruiken van een hotel of kennis en koppelen aan je paypal ;-)

• kowlier
volgens bol komt mijn versie vandaag toe, dus vingers gekruist...
(en hopen dat er iemand thuis is om de deur open te doen...)

• Beerkeeper
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:22
Splendiddd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:49:
[...]

Even voor de mensen die dit niet weten, je kan alle tracks ook kopen met een US account, dit doe ik ook op de XBox. Je kan dan deze tracks ook gewoon spelen met je EU account. echter wel op dezelfde console uiteraard.
Ook moet je opletten dat je tracks niet dubbel koopt.
Dit werkt trouwens ook voor Rockband (de RB Network songs zijn niet beschikbaar in de EU)

Een US account aanmaken is niet moeilijk, gewoon een adres gebruiken van een hotel of kennis en koppelen aan je paypal ;-)
Werkt dit ook voor de PS3, dat de DLC niet regio-locked is?

Het assortiment is een stuk uitgebreider in de US dan in EU :o

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• kowlier
bummer, net bericht gehad van bol dat rocksmith tot onbepaalde tijd onbeschikbaar zal zijn...

• Splendiddd
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-11 14:33
Beerkeeper schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:32:
[...]

Werkt dit ook voor de PS3, dat de DLC niet regio-locked is?

Het assortiment is een stuk uitgebreider in de US dan in EU :o
Durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar vermoed van wel.

• kowlier
kowlier schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:36:
bummer, net bericht gehad van bol dat rocksmith tot onbepaalde tijd onbeschikbaar zal zijn...
heel vreemd, krijg net een mail dat mijn kopie van rocksmith onderweg is naar mij thuis :p
betrouwbare berichtgeving much?

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:39
Yeah ik heb hem binnen :) Twee keer zelfs :+ Eerst besteld bij Wehkamp woensdag, met een week levertijd. Gisteren gevonden via Marktplaats (ook wat goedkoper) en daar gekocht. Kreeg ik van Wehkamp ineens een mail dat hij ook vandaag binnen zou komen.

Ach, sturen we die van de Wehkamp terug :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• gibsonneke
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-11 20:16
Is er toevallig een lijst beschikbaar met dlc die nog gereleased zou worden? :)

• Peter_Aragorn
Eerste potje gespeeld op de 360. Ik heb wel iets van lag, zeker meer dan een maat van me. Hoe kan ik dit het beste compenseren?!

• Aegir81
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:26:
Eerste potje gespeeld op de 360. Ik heb wel iets van lag, zeker meer dan een maat van me. Hoe kan ik dit het beste compenseren?!
Welke verbinding gebruik je? HDMI voor beeld & audio? Component? Digital out?

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-11 12:35

psychoclown

Back in black

Deze past iets beter in Harware & Spielerij Algemeen (HSA).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Peter_Aragorn
Aegir81 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:14:
[...]

Welke verbinding gebruik je? HDMI voor beeld & audio? Component? Digital out?
HDMI.

• alex3305
gibsonneke schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:19:
Is er toevallig een lijst beschikbaar met dlc die nog gereleased zou worden? :)
Nee, word elke twee weken uitgebracht met een teaser de week ervoor.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee