Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Peter_Aragorn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:42:
Weet iemand hier of de PC-versie minder lag heeft dan de 360-versie?
Ik merk wel enige lag, maar dat kan er aan liggen dat ik momenteel ingeplugd ben in een USB 1.1 slot. Misschien moet ik toch maar eens de USB 2.0 slots gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:37
Ik merk niets van lag op de xbox. Je kan kalibreren overigens voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
De kabel is een beveiligde, "unieke Rocksmith"-kabel voor zover het laatste jaar bekend is geworden, normale kabels zullen niet werken. Mocht je voor die 10 euro verschil het willen proberen, laat gerust je resultaten weten, zal voor anderen natuurlijk alleen maar handig zijn.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Overlegne schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:23:
[...]

Ik merk hier geen lag (niet merkbaar in ieder geval ;) ) op de pc versie.
Ja ik dacht dat de 360- en PS3-versie er wel last van hadden namelijk...

Haal ik de PC-versie :)

[ Voor 28% gewijzigd door Peter_Aragorn op 23-10-2012 00:11 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:38
Peter_Aragorn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:26:
[...]
Ja ik dacht dat de 360- en PS3-versie er wel last van hadden namelijk...
Is sterk afhankelijk van het geluidsmedium en hoe deze is aangesloten.
PS3 via optische kabel aangesloten op 7.1 setje heeft merkbare geen lag.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonlichtstad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 01:13
Peter_Aragorn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:42:
Weet iemand hier of de PC-versie minder lag heeft dan de 360-versie?
Ik bemerk wel enige lag met mijn PC versie, maar misschien moet ik eens een andere USB port gebruiken. Dat het niet hoeft weet ik ook, want ik maak ook gebruik van een externe USB geluidsinterface voor mijn gitaar en in combinatie de bijbehorende ASIO drivers heb ik maar een lag van < 10 ms.

Gerbrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40

Bestla

M/M -> V/F

2e kabel besteld bij Ubi. Die van DX vertrouw ik niet zo in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:45
Aw yeah! Ik heb hem gisteren ook besteld voor de PC *O* Ik kan niet wachten!

Ik speel zelf al 4 jaar gitaar, maar ik vond al die gitaarspellen met die nepgitaren maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Heeft iemand die op de PC speelt ergens in de game-bestanden gekeken of je de mastery in één keer op bijv 60 kan zetten? Speel het al lang op de Xbox dus om nu weer vanaf 0 te beginnen met langzaam de opbouw naar wat meer noten spelen voelt echt tergend langzaam...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
MacorgaZ schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:04:
Heeft iemand die op de PC speelt ergens in de game-bestanden gekeken of je de mastery in één keer op bijv 60 kan zetten? Speel het al lang op de Xbox dus om nu weer vanaf 0 te beginnen met langzaam de opbouw naar wat meer noten spelen voelt echt tergend langzaam...
Ik zal is voor je kijken ;)

Edit: Ik snap er echt geen bal van XD

[ Voor 4% gewijzigd door Obversarix op 23-10-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
volgens mij kan je de mastery van elk deel handmatig instellen via de riff repeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Ja, dat kan ook, maar dan ook echt bij een nummer 7 aparte stukken instellen, en dat bij meerdere nummers om het algemene niveau omhoog te krijgen - nogal een gedoe dat je niet gewoon kan instellen dat je al redelijk kan spelen...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

Anoniem: 284785 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:40:
Bij de optie ASIO4ALL geen (merkbare) latency, in welke instelling dan ook via S/PDIF. Goed nieuws! Via BT is er latency die "acceptabel" lijkt,

[...]

Alles werkt dus de Air Guitar kan in de kast en is het nu wachten op de CD-key. :)
CD-key maandag ontvangen en bij het spelen via m'n Bleutooth 2.1 stereo headset is er alleen sprake van zogenaamde "initial latency" van 25-40ms bij het aanslaan van de eerste toon, de tonen die direct daarna worden gespeeld vertonen geen, althans voor mij, hoorbare latency. Dus voor wie dit overweegt: dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
MacorgaZ schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:04:
Het niveau gaat redelijk snel omhoog. Kost je misschien 1 a 2 dagen (paar uurtjes) om weer op een goed niveau te zitten.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38

BCC

Ik kan al redelijk bas spelen en heb gisteren een PS3 + Rocksmith gekocht.
Er zit inderdaad latency in het systeem, wat logisch is, omdat de analyse en amp-moddeling nou eenmaal een beetje tijdkost.
Hierdoor is het in het begin heel erg wennen: normaal speel je als bassist je noten net te laat en nu moet je steeds net te vroeg spelen.
Verder vind ik het jammer dat je geen noten ziet, maar alleen frets en vakjes. Als je een A moet spelen maakt Rocksmith het namelijk ook niet uit waar je hem op de bas speelt.
Verder heb ik mij gisterenavond prima vermaakt :)!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stingray05
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik ondervind zelf geen problemen met de latency. Volgens mij is dat ook enigszins in te stellen, toch? Weet dat dit met home recording ook vaak een probleem is op wat oudere computersystemen, maar volgens mij is de audio bewerking nou niet zo ingewikkeld als het opnemen van 16 sporen tegelijk. Een beetje console zou het toch wel aan moeten kunnen.

Maaruh, je noten te laat spelen als bassist en te vroeg op Rocksmith? Dan wordt je uiteindelijke timing zoals onzer aller Bootsy Collins altijd roept: "On the one!" ;)

Ook ik kan me prima vermaken met het spel, al moet ik zeggen dat het soms lastig is nummers die je al jaren speelt op de Rocksmith manier te spelen. In plaats van alles op gehoor doen is het nu kijken naar het scherm, waar verder natuurlijk niet zo veel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:38
Stingray05 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:34:
Ik ondervind zelf geen problemen met de latency. Volgens mij is dat ook enigszins in te stellen, toch? Weet dat dit met home recording ook vaak een probleem is op wat oudere computersystemen, maar volgens mij is de audio bewerking nou niet zo ingewikkeld als het opnemen van 16 sporen tegelijk. Een beetje console zou het toch wel aan moeten kunnen.

Maaruh, je noten te laat spelen als bassist en te vroeg op Rocksmith? Dan wordt je uiteindelijke timing zoals onzer aller Bootsy Collins altijd roept: "On the one!" ;)

Ook ik kan me prima vermaken met het spel, al moet ik zeggen dat het soms lastig is nummers die je al jaren speelt op de Rocksmith manier te spelen. In plaats van alles op gehoor doen is het nu kijken naar het scherm, waar verder natuurlijk niet zo veel gebeurt.
Zit er ook over te dubben en vooral 'computer' vs 'x360' op dit vlak. Weet dat met computers meer te tunen valt dan met een home cinema set, maar toch.

Nu ben ik een redelijke sync freak. Werd al gek tijdens fable & forza dat de controllers zo'n enorme latency hadden. (80ms + ... geen grapje)

Ben er zo achter gekomen dat de TV ook nog een speciale 'Game Mode' had om alle render effecten eruit te halen die het beeld welliswaar strakker maken, (zelfs met 1080p bron van de xbox zelf ... Anti Aliassing gaat NOG een stapje verder) maar die het hele spel plezier gelijk slopen.

Denk toch dat de X360 variant gaat winnen en dat het is wat je zegt, dan maar half uur configureren en in de toekomst er OOK profijt hebben met perfect gesyncte films door de xbox heen :Y)

Denk te beginnen met A/V latency 0 te zetten op de receiver, daar m'n TV toch al op game mode staat. Geluid loopt door de receiver heen met HDMI. Misschien 8ms voor TV response tijd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Ik heb op mijn pc alles op maximaal staan en merk zelf nul comma nada latency.
Is dit nu gewoon door goeie afstelling of merk ik het gewoon niet :P ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38

BCC

Obversarix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:49:
Ik heb op mijn pc alles op maximaal staan en merk zelf nul comma nada latency.
Is dit nu gewoon door goeie afstelling of merk ik het gewoon niet :P ??
Met mijn TV op game en het geluid direct via de reciever is de latency nu een stuk minder. Ik merk dat er nog steeds latency in zit, maar ik kan er zelf prima voor compenseren, dus *LAST* heb ik er niet van.
Wat je wel houdt is dat het echt anders is om via de PS3 te spelen dan los via een versterker.
Met een leadgitaar heb je hier minder last van dan met een bas, omdat een bas veel strakker moet spelen dan een lead-gitaar. Dat komt omdat de bas samen met de drummer de groove opzet.
There's a very small amount of latency that is built-in to the Rocksmith cable and the game. It's about 30 ms, which practically borders on the physical limit of human detection.
Muzikanten merken dingen als latency veel sneller op omdat ze hiervoor 'getrained' zijn.

Wat ik echter niet snap is de visual delay. Deze staat standaard op 50ms, maar nu ik mijn audio 'geoptimaliseerd' heb, heb ik het gevoel dat ik deze HOGER moet zetten. Als ik hem lager zet, dan klopt er namelijk helemaal niets meer van. De uitleg in het spel is echter erg uitgebreid, maar zeer onduidelijk. Weet iemand hoe dit werkt?

Hier vind ik net de uitleg van Ubisoft: http://forums.ubi.com/sho...cy-READ-THIS-FIRST-Forums ..
1) Mute your audio completely. Play through a song, using only the visual cues to help you hit the notes at the right time.

2) Listen to what you just played in the replay of your performance following the song. Were you playing the notes early or late? Watch the screen, were you getting more "Late 0.4" messages than usual? More "Early Groove"s? Does it look like you're hitting right on time?

3) If you think you're consistently late, push the notes back a bit by choosing a lower ms value. (e.g. 75 -> 50 ms). If you're consistently early, advance the notes by adding ms to your correction value (75 -> 100). You'll probably have to repeat steps 1-3 a few times to get a good playable setting.

4) Keep your correction adjustments on the smaller side of the bar. With the possible exception of plasmas, most modern TVs don't need 300 ms of lag correction, and many new, affordable LCD TVs with Game Mode enabled don't need any correction at all! Rocksmith's 50ms suggestion really is a pretty good starting point.
dus ik moet zelf aan de bak :)

[ Voor 53% gewijzigd door BCC op 24-10-2012 13:09 . Reden: Ubisoft forumpost toegevoegd ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Toch lekker als je overspannen thuis zit en de dokter zegt dat ik leuke dingen moest gaan doen..........Juist ! gitaar spelen weer oppakken. Ben de hele dag al bezig met Rocksmith, en ik ga lekker, zo lekker dat had ik niet verwacht als gitaarnoob zijnde.

We zijn in het begin, maar nu houd ik vol, het is superleuk en veel leuker dan met zo'n plasticnepgitaar van een playstation.

Mijn rag-geval een Stagg, een ubergoedkoop ding wat wel lekker speelt, maar als ik beter kan spelen komt er een betere.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img189/8057/20121024121014.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Bestla op 24-10-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Als ik thuis ben van werk, ga ik waarschijnlijk ook nog eventjes spelen.
Ondertussen kan ik bijna alle nummers op redelijke moeilijkheid spelen.
Ze worden alleen ubermoeilijk als ze de dunne E-snaar nodig hebben.
Die mis ik namelijk nog steeds. Iemand in Eindhoven die toevallig Ernie Ball 10's heeft liggen die hij wil verkopen aan mij ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

E,A,D,snaar gaat nog wel ,dus er is nog een lange weg te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 24-10-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29
Obversarix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:29:Die mis ik namelijk nog steeds. Iemand in Eindhoven die toevallig Ernie Ball 10's heeft liggen die hij wil verkopen aan mij ? O-)
Voor nog geen 6 euro heb je toch gewoon een hele nieuwe set snaren bij feedback? Sowieso vervang ik mijn snaren zeker 3 a 4 keer per jaar.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
SnowDude schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:42:
[...]
Voor nog geen 6 euro heb je toch gewoon een hele nieuwe set snaren bij feedback? Sowieso vervang ik mijn snaren zeker 3 a 4 keer per jaar.
Ik heb geen manier om daar binnen 2 weken heen te gaan :(
Dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Obversarix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:50:
[...]

Ik heb geen manier om daar binnen 2 weken heen te gaan :(
Dus vandaar
Die zitten toch ook gewoon in Eindhoven? Maar Feedback heeft ook een online shop :) En bestel een paar setjes extra ;) Ik heb altijd 3 complete sets in vooraad, sinds dat ik een keer op zaterdag een snaar brak en pas op dinsdag een nieuwe kon halen :(

[ Voor 23% gewijzigd door SnowDude op 24-10-2012 13:53 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
SnowDude schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:42:
[...]
3 a 4 keer per jaar :|

Slijp je je fretjes ofzo? Of vervang je ze 'preventief' om striemen door knappende snaren te voorkomen?

Alternatief: je speelt 2 uur per dag, drukt ze stevig aan en doet dan nog eens bending oid. In dat geval hoop ik dat nivo nog eens te evenaren :Y)

Kortste wat ik heb gehad waren crappy snaren op m'n akoestische gitaar, sindsdien 6 a 8 maanden met een setje. Elektrisch nog 0 keer hoeven vervangen. (ook 6 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
LinuX-TUX schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:58:
[...]

Slijp je je fretjes ofzo? Of vervang je ze 'preventief' om striemen door knappende snaren te voorkomen?

Alternatief: je speelt 2 uur per dag, drukt ze stevig aan en doet dan nog eens bending oid. In dat geval hoop ik dat nivo nog eens te evenaren :Y)
Ik speel meestal een half uur tot een uur per dag (nu met rocksmith nog wel meer :)), en vervang de snaren eigenlijk altijd preventief. Het verschil in toon is zeker aanwezig al na 4 maanden. Maar ik heb ook een zee aquarium in mijn huiskamer staan en daardoor is mijn kamer relatief vochtig, en dat zie je terug in aanslag op mijn snaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Zojuist via feedback 4 pakjes besteld ;)
Ik wist niet van de online shop en ik woon precies aan de andere kant van Eindhoven i.v.t. de feedback.
Eigenlijk moet mijn gitaar wel is een keer fatsoenlijk worden afgesteld gezien de snaren veel te hoog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
MacorgaZ schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:28:
Ja, dat kan ook, maar dan ook echt bij een nummer 7 aparte stukken instellen, en dat bij meerdere nummers om het algemene niveau omhoog te krijgen - nogal een gedoe dat je niet gewoon kan instellen dat je al redelijk kan spelen...
In de opties kan je volgens mij alle nummers naar hoogste zetten.
BCC schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:01:
[...]

Met mijn TV op game en het geluid direct via de reciever is de latency nu een stuk minder. Ik merk dat er nog steeds latency in zit, maar ik kan er zelf prima voor compenseren, dus *LAST* heb ik er niet van.
Wat je wel houdt is dat het echt anders is om via de PS3 te spelen dan los via een versterker.
Met een leadgitaar heb je hier minder last van dan met een bas, omdat een bas veel strakker moet spelen dan een lead-gitaar. Dat komt omdat de bas samen met de drummer de groove opzet.
Same here, echt ontzettend wennen t.o.v. een gewone versterker. Ik noem mezelf geen muzikant met 3 jaar gitaar ervaring, maar ik merk toch echt een flinke delay.
LinuX-TUX schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:58:
[...]

Kortste wat ik heb gehad waren crappy snaren op m'n akoestische gitaar, sindsdien 6 a 8 maanden met een setje. Elektrisch nog 0 keer hoeven vervangen. (ook 6 maanden)
Ik heb zelf nogal zweethanden en daardoor gaan mijn snaren ook hard, zeker als ik net even een week ofzo niet speel, dan zijn de dunnere snaren bijna verroest. Na even spelen zijn ze weer soepel, maar vervangen is toch echt fijner.

Vergeet ook niet dat er zat mensen zijn die elke 10~20 uur spelen vervangen. Ik zit zelf op eens in de 2~4 maanden per gitaar gemiddeld. Meestal preventief, of ik sla er door heen.
Obversarix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:11:
Zojuist via feedback 4 pakjes besteld ;)
Ik wist niet van de online shop en ik woon precies aan de andere kant van Eindhoven i.v.t. de feedback.
Eigenlijk moet mijn gitaar wel is een keer fatsoenlijk worden afgesteld gezien de snaren veel te hoog liggen.
Kan je ook wel redelijk zelf met een beetje guide.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
LiquidT_NL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

In de opties kan je volgens mij alle nummers naar hoogste zetten.

[...]

Same here, echt ontzettend wennen t.o.v. een gewone versterker. Ik noem mezelf geen muzikant met 3 jaar gitaar ervaring, maar ik merk toch echt een flinke delay.
Het hoogst behaalde ja, dat is dus nog laag bij mij.
Vandaar dat ik vroeg naar een simpele ini waar je het kon veranderen ofzo.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Ik ben vandaag aardig bezig als gitaarnoob na 4 uur Rocksmith excl pauzes en dan 75% noten goed hebben over E,A,D,G,B. De hoge E heb ik nog niet voorbij zien /horen komen.

I'm goed bezig. 8) Beter laat dan nooit op mijn 48 jarige leeftijd >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 24-10-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
MacorgaZ schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:05:
[...]

Het hoogst behaalde ja, dat is dus nog laag bij mij.
Aha, ik dacht dat je daarmee alles omhoog kon zetten.

Ik heb de game overigens nu al relatief lang (sinds release), maar ik blijf er bij dat het toch erg behelpen is op mijn semi-ervaring niveau dat ik heb op de gitaar zelf.

Dat werd gisteren weer pijnlijk duidelijk: met wat moeite de single notes van Self Esteem spelen, dan krijg je power chords. Dan stop je even met spelen, kijk je goed naar de chords die je moet spelen, en dan lukt het wel. Punt is dat de 10 minuten daarvoor makkelijk kunnen worden geskipped als ze gewoon direct die power chords laten zien. Al is het maar omdat je mogelijk de single notes gaat fretten met je ringvinger of pink, en dan compleet moet overslaan naar de powerchords.

En waarom ze niet gewoon een scrolling tab hebben... Dat is voor mij zoveel makkelijker dan deze 3D prut :( De reden waarom ik de game eigenlijk sinds de release maanden niet heb gespeeld.

Niet dat ik me niet vermaak hoor met de game :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Bestla schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:48:
Ik ben vandaag aardig bezig als gitaarnoob na 4 uur Rocksmith excl pauzes en dan 75% noten goed hebben over E,A,D,G,B. De hoge E heb ik nog niet voorbij zien /horen komen.

I'm goed bezig. 8) Beter laat dan nooit op mijn 48 jarige leeftijd >:)
Ik heb nu sinds de release een week terug er 12u inzitten en ik kan op het hoogste niveau Go With The Flow spelen ;)
Daarvoor had ik nauwelijks ervaring. Mijn ervaring met Guitar Hero en Rock Band is 250+ uren waarschijnlijk en daar speelde ik alles met gemak op expert (behalve Dragonforce nummers :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Powerchords?

Ik ben allang bij als ik het bij kan houden atm.

Laaterz kom ik er wel an toe denk ik ;) Luisterd met schuin oor naar de Rock 500 op Arrow

@ Obversarix : Ik heb echt geen ervaring, 0,0 nada noppes. Ik ben allang blij dat er goed gespeeld geluid uit komt.
En ik stop niet tot ik Freebird kan spelen ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Bestla op 24-10-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Godsamme. Net Rocksmith PC binnengehad van Bol.com, alleen hier ook geen cd-key. Moet ik er weer achterheen en zal me zeer waarschijnlijk weer flink wat tijd gaan kosten voordat ik kan spelen :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Bestla schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:00:
Powerchords?

Ik ben allang bij als ik het bij kan houden atm.

Laaterz kom ik er wel an toe denk ik ;) Luisterd met schuin oor naar de Rock 500 op Arrow

@ Obversarix : Ik heb echt geen ervaring, 0,0 nada noppes. Ik ben allang blij dat er goed gespeeld geluid uit komt.
En ik stop niet tot ik Freebird kan spelen ;)
Mijn ervaring is een beetje tokkelen. Meer niet.
En Freebird is echt verrekte irritant XD

Edit: Mijn steam-naam is trouwens calaesto voor de mensen die daar willen praten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Obversarix op 24-10-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alex3305 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:20:
Moet ik er weer achterheen en zal me zeer waarschijnlijk weer flink wat tijd gaan kosten voordat ik kan spelen :-(.
Valt mee. Mailtje naar Ubisoft sturen en de volgende werkdag heb je je code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Obversarix schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:37:
[...]

Mijn ervaring is een beetje tokkelen. Meer niet.
En Freebird is echt verrekte irritant XD

Edit: Mijn steam-naam is trouwens calaesto voor de mensen die daar willen praten ;)
Mijn steam-name is Led4Zep ;) Een beetje zoals mijn vorige nickname alhier. :) en calaesto is genoteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn jullie (kritische) ervaringen tot nu toe met de software? Die van mij, als absolute beginner, na een paar uur proberen:
  • De lange tijd dat het opstarten iedere keer duurt voordat je door alle splash screens heen bent (ondanks drukken op Esc), je profiel hebt geselecteerd en aangeven wel type gitaar je speelt.
  • Er totaal geen aandacht wordt besteed aan de hand techniek: hoe houd je de gitaar correct vast, met welke vinger(s) bespeel je de snaren. Dat soort basale technieken komen niet aan de orde.
  • De tune check van de gitaar bij elk nummer/event. Een keer bij opstarten van de software zou toch voldoende moeten zijn.
  • Het tunen van de gitaar is in Rocksmith veel minder accuraat/precies dan bij AmpliTube 3.
  • Het veel te snel verdwijnen van schermen waar een en ander wordt uitgelegd, zoals bij Riff Repeater.
  • Het niet kunnen onderbreken van een nummer/event om terug naar het hoofdmenu te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 24-10-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Heb het spel vandaag binnengekregen , zonder serial helaas. Heb dus ondertussen maar de demo gedownload en effe wat geprobeerd , was wel weer moeilijk na 2 jaar niet gespeeld te hebben vanwege een blessure.

Het correct tunen van je gitaar is niet echt helemaal top in mijn ogen , volgens het spel was het perfect en toen ik vervolgens de enige minigame in de demo wou doen registreerde hij alles 1 fret lager op de neck (3=2,5=4)
Dit onstaat volgens mij vanwege het feit dat de ingame tuner niet lang genoeg ijkt , als je hem aan het stellen bent en je gaat even over het "0"punt heen dan is hij al goed terwijl je in de werkelijkheid alweer op "+2" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anoniem: 284785 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:30:
  • Er totaal geen aandacht wordt besteed aan de hand techniek: hoe houd je de gitaar correct vast, met welke vinger(s) bespeel je de snaren. Dat soort basale technieken komen niet aan de orde.
  • De tune check van de gitaar bij elk nummer/event. Een keer bij opstarten van de software zou toch voldoende moeten zijn.
Ik heb wel eens op het gamer.nl forum een hele flinke post gepost over mijn ervaring met de game (heb hem al sinds de release), maar ik ben met betrekking tot je eerste punt er wel uit dat je de game meer als "game" of speelse manier om bekend te raken met een gitaar moet zien, dan een manier om echt gitaar of een nummer te leren. Er zit voor de ECHT prille beginner te weinig "les" voor. Als je enigszins bekend bent is het een leuke game, maar nummers ermee leren is echt TE omslachtig en gaat veel makkelijker/sneller via een tab (of zelf even luisteren) + backing track. Maar als je het puur gewoon als game ziet en ook een beetje de frustratie los laat dat sommige riffjes zo beperkt klinken (denk eraan: game, geen nummer-leer-methode), dat het een stuk leuker gaat.

De tune check is een beetje overbodig, maar je kan ze wel redelijk achter elkaar aan slaan, dus duurt echt niet lang. Alhoewel je met nieuwe snaren zeker elke paar minuten de eerste keer moet tunen, als je in ieder geval een beetje kracht in je slag hebt.

edit:
Dit onstaat volgens mij vanwege het feit dat de ingame tuner niet lang genoeg ijkt , als je hem aan het stellen bent en je gaat even over het "0"punt heen dan is hij al goed terwijl je in de werkelijkheid alweer op "+2" zit.
Ik weet niet of die gitaar ook 2 jaar niets heeft gedaan, maar if so en alles was zwaar ontstemd dan is het sowieso zo dat de snaren invloed op elkaar hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door LiquidT_NL op 25-10-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Als iemand een code nodig heeft, ik heb er wel eentje over ;)
Ik had binnen 2 uur mijn code via Ubisoft binnen, en kreeg er later ook nog eentje van Wehkamp.

Nu hoor ik veel mensen zich hier 'gitaarnoob' noemen, maar zijn er hier mensen met echt 0.0 ervaring?
Ik speel gitaar sinds een week voordat Rocksmith uitkwam, en ik bak er weinig van :P
75% goed haal ik wel eens, maar het klinkt dan niet echt geweldig als ik het naluister. Ik raak de snaren wel, maar half gedempt is het dan doordat ik hem niet goed vasthou bijvoorbeeld.
Anyway, ik ben nu bij 'Nirvana - in bloom' waar je 34.700 punten moet halen :P
Daar kom ik nog niet echt voorbij, ik haalde als max iets van 20k punten, misschien iets eronder.
Dan heb ik 60-70% van de noten goed maar geen lange streaks, doordat ik soms een noot fout doe (lees: switchen van fret 3 naar 6 en per ongeluk naar 7 gaan)

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ChrissieOne schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:37:
(lees: switchen van fret 3 naar 6 en per ongeluk naar 7 gaan)
Dat soort dingen hoort er bij en daar is Rocksmith ook uitstekend geschikt voor: gewoon bekend raken met je gitaar en je fretboard. Leer je vanzelf af met genoeg oefenen! Het moeilijkste van gitaar spelen is vaak ook niet de juiste noot spelen, maar ook timing en zuiver spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door LiquidT_NL op 25-10-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Om toch te spelen heb ik inmiddels maar even de illegale versie binnengehengeld. Voor de meeste mensen heb je er niets aan, aangezien je toch nog zo'n kabel moet kopen, maar om het uit te proberen wanneer je geen volledige versie hebt is het wel handig :+.

Anyway, ik moet zeggen dat het spel mij erg goed bevalt. Alhoewel ik eigenlijk nog nooit gitaar heb gespeeld vind ik het erg leuk en heb ik ook het gevoel dat ik echt aan het leren ben. Dat het tunen voor elk nummer moet vind ik eigenlijk wel logisch. Stel er komt iemand aan de knopjes van je gitaar terwijl je aan het spelen bent - om je te vervelen - dan is het handig dat je erna weer moet tunen. De tuner is overigens niet perfect, maar goed.

Het enige waar ik nogal last van heb is dat de kabel soms uitvalt, een snelle in/uit de USB poort verhelpt dat eigenlijk helemaal, maar toch kan het irritant zijn. Verder bouwt het spel soms het nummer iets te snel op naar mijn zin, maar goed dat is denk ik op sommige punten wel doorbijten.

Wat ik erg goed vind, is dat ze ook wat 'fatsoenlijke' nummers in het spel hebben gestopt in plaats van alleen indie-bands. Nu kun je tenminste ook meespelen met nummers die je eventueel kent. Het enige grote nadeel vind ik alleen dat het spel op sommige punten leeg aanvoelt en dat de navigatie door het spel met het toetsenbord een drama is. Spatie om terug naar het hoofdmenu te gaan, en ESC om terug te gaan naar het vorige menu? Beetje vreemd vind ik het allemaal. Maar misschien is het ook gewoon wennen.

Al met al heb ik er aardig wat plezier van en hoop ik dat ik morgen mijn serienummer binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Wat zijn jullie (kritische) ervaringen tot nu toe met de software? Die van mij, als absolute beginner, na een paar uur proberen:

• De lange tijd dat het opstarten iedere keer duurt voordat je door alle splash screens heen bent (ondanks drukken op Esc), je profiel hebt geselecteerd en aangeven wel type gitaar je speelt.
Ik vind dit bij de xbox juist wel mee vallen, je moet wel een aantal keer op een knop drukken om de intro te skippen en de gitaar te kiezen.
Op de xbox zit in het hoofdmenu ergens een lijst met fimlpjes, daar zit dit wel degelijk tussen.
Eens dat zou wat minder mogen, maar een gitaar met nieuwe snaren onstemt wel snel als je er veel op speelt,
• Het tunen van de gitaar is in Rocksmith veel minder accuraat/precies dan bij AmpliTube 3.
Bij mij komt hij goed overeen met mijn losse tuner.
• Het veel te snel verdwijnen van schermen waar een en ander wordt uitgelegd, zoals bij Riff Repeater.
Is me eerlijk gezegt niet opgevallen.
• Het niet kunnen onderbreken van een nummer/event om terug naar het hoofdmenu te gaan.
Dit is op mijn xbox ook geen probleem, kan er gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:58
  • Akkoord, het spel zou beter het profiel onthouden, de kans dat je plots een andere gitaar gebruikt of bas speelt. Deze optie konden ze gewoon ergens in het menu gestoken hebben.
  • Er is een filmpje die dit uitlegt. Verder geeft het spel via een 'blauwe strook' van 4 frets aan waar je je hand moet plaatsen. De eerste fret in die strook is dan voor je wijsvinger, ...
  • Het tunen werkt prima bij mij. Toevallig een zwevende brug op je gitaar?
  • Niet gemerkt, maar is zeker mogeliijk.
  • Ik speel het spel op Xbox360 en daar lukt dit wel. Gewoon even op de startknop duwen. Esc/spatiebalk/Enter?
K03N schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:47:
Het correct tunen van je gitaar is niet echt helemaal top in mijn ogen , volgens het spel was het perfect en toen ik vervolgens de enige minigame in de demo wou doen registreerde hij alles 1 fret lager op de neck (3=2,5=4)
Dit lijkt me niet aan het spel te liggen maar aan je gitaar. Heeft je gitaar een zwevende brug (bijv. Floyd Rose)? Als je daar een snaar stemt gaat de brug lichtjes meebewegen waardoor de andere snaren licht ontstemd geraken. Tegen dat je bij de laatste snaar bent kan de eerste inderdaad al zwaar ontregeld worden.

Probeer eens via de fine tuner je gitaar te stemmen en wanneer je klaar bent met de laatste snaar, start dan de fine tuner opnieuw en kijk hoe de stemming van je dikste snaren is.

Als het net nieuwe snaren zijn dan moet je ook een aantal keer opnieuw stemmen voor de 'rek' er wat uit is. Het is normaal dat je dan elke paar minuten opnieuw moet stemmen.

Verder kan het ook aan de intonatie van je gitaar liggen. De open snaar klinkt dan wel goed maar de andere noten zullen iets hoger/lager klinken.

[ Voor 29% gewijzigd door Aegir81 op 25-10-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnowDude schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:50:

[...]
Op de xbox zit in het hoofdmenu ergens een lijst met fimlpjes, daar zit dit wel degelijk tussen.

[...]

Dit is op mijn xbox ook geen probleem, kan er gewoon uit.
Ja, op het Steam forum werd ik daar op geattendeerd. Had nog geen aandacht aan de video sectie geschonken, omdat ik er vanuit ging dat deze meer over gevorderde technieken gingen.

Op de pc schijnt dit via Space bar en Esc te kunnen. Vanavond nog maar eens proberen.
Aegir81 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:00:
Als het net nieuwe snaren zijn dan moet je ook een aantal keer opnieuw stemmen voor de 'rek' er wat uit is. Het is normaal dat je dan elke paar minuten opnieuw moet stemmen.
Dat klinkt logisch. Las ook ergens dat het beter is om bij het stemmen met de twee buitenste snaren te beginnen om vervolgens om en om de binnenste snaren te stemmen.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 25-10-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Aegir81 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:00:
[...]

Er is een filmpje die dit uitlegt. Verder geeft het spel via een 'blauwe strook' van 4 frets aan waar je je hand moet plaatsen. De eerste fret in die strook is dan voor je wijsvinger, ...
Mja dit gaat natuurlijk niet echt op voor de meeste akkoorden, of slides of whatever. Ik snap wel dat je als beginner graag dat soort dingen hoort hoe het zou moeten, hoewel het als je wat beter bent natuurlijk toch geen zak uitmaakt.
Verder kan het ook aan de intonatie van je gitaar liggen. De open snaar klinkt dan wel goed maar de andere noten zullen iets hoger/lager klinken.
Oh jah intonatie :)

Om te testen voor intonatie kan je het beste even een tuner regelen (op je telefoon of lenen of zelf eentje hebben), en dan kijken of de open snaar dezelfde noot geeft als die snaar op de 12 fret. Dus op de E snaar: zowel open moet het een E zijn als wanneer je de 12e fret fret.
Anoniem: 284785 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:04:
Dat klinkt logisch. Las ook ergens dat het beter is om bij het stemmen met de twee buitenste snaren te beginnen om vervolgens om en om de binnenste snaren te stemmen.
Uiteindelijk maakt dat niet eens zo heel veel uit. Ik ga altijd gewoon van dik naar dun, en dat herhaal ik als ik merk dat hij nog niet helemaal in tune is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:37
ChrissieOne schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:37:
Als iemand een code nodig heeft, ik heb er wel eentje over ;)
Ik had binnen 2 uur mijn code via Ubisoft binnen, en kreeg er later ook nog eentje van Wehkamp.

Nu hoor ik veel mensen zich hier 'gitaarnoob' noemen, maar zijn er hier mensen met echt 0.0 ervaring?
Ik speel gitaar sinds een week voordat Rocksmith uitkwam, en ik bak er weinig van :P
75% goed haal ik wel eens, maar het klinkt dan niet echt geweldig als ik het naluister. Ik raak de snaren wel, maar half gedempt is het dan doordat ik hem niet goed vasthou bijvoorbeeld.
Anyway, ik ben nu bij 'Nirvana - in bloom' waar je 34.700 punten moet halen :P
Daar kom ik nog niet echt voorbij, ik haalde als max iets van 20k punten, misschien iets eronder.
Dan heb ik 60-70% van de noten goed maar geen lange streaks, doordat ik soms een noot fout doe (lees: switchen van fret 3 naar 6 en per ongeluk naar 7 gaan)
hehe, ik ben daar ook inderdaad. Veel Riff Repeaters doen enzo; ik vind die double stops wel tricky vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Ik speel nu In Bloom op 50-60k 69,5k nu ik vandaag mijn nieuwe snaren binnen kreeg.
Bijvoorbeeld net ook 91618 gescoord op Combo van Bring Me To Life (Evanescence)

Edit: Ik heb een steam groep aangemaakt voor de mensen die geintresseerd zijn.
http://steamcommunity.com/groups/GoTRS

[ Voor 29% gewijzigd door Obversarix op 25-10-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Anoniem: 284785 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:04:

[...]

Dat is wel beter als al je snaren helemaal los zijn, als je dan eerst je bovenste twee snaaren zou stemmen, dan trek je de hals een beetje scheef. Als je snaren al redelijk op spanning zijn maakt niet niet echt veel uit, ik ga meestal van boven naar beneden, en begin dan weer bovenaan op nieuw, net zolang alles helemaal in tune is.

een zwevende brug, zoals bij een stratocaster is vaak wat lastiger te tunen, dit is wel te verbeteren door een extra veer er in te zetten, of door de brug helemaal vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Obversarix schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:18:
Ik speel nu In Bloom op 50-60k 69,5k nu ik vandaag mijn nieuwe snaren binnen kreeg.
Bijvoorbeeld net ook 91618 gescoord op Combo van Bring Me To Life (Evanescence)

Edit: Ik heb een steam groep aangemaakt voor de mensen die geintresseerd zijn.
http://steamcommunity.com/groups/GoTRS
Membership invite ? Please count me in. :) I'm Led4Zep @Rocksmith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Bestla schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:41:
[...]

Membership invite ? Please count me in. :) I'm Led4Zep @Rocksmith
Toegevoegd (ik vond alleen iemand genaamd lz)

Als je niks hebt moet je maar calaesto zoeken en mij toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
SnowDude schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:48:
een zwevende brug, zoals bij een stratocaster is vaak wat lastiger te tunen, dit is wel te verbeteren door een extra veer er in te zetten, of door de brug helemaal vast te zetten.
Ik zal wel even kijken of ik nog een veer heb liggen , ik ben echter bang van niet . Maar ik ga hem zeker weten niet vastzetten , is namelijk erg zonde van de tremolo .

Krijg net een mailtje van ubisoft met daarin de code voor het spel en een DLC code voor het ongemak.
Voer ik de DLC code in, is het de Time saver pack en hij is al gebruikt :') .
Gaat dus weer lekker goed daar bij de Ubisoft helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
Rocksmith is vandaag ook bij mij aangekomen, samen met een Epiphone SG Junior zodat ik naast mijn bas ook een gitaar heb om mee te spelen. Helaas zat er ook hier geen code bij, gelukkig heb ik de demo en een nieuwe gitaar om mijn tijd mee te verdoen.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
K03N schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:20:
[...]

Krijg net een mailtje van ubisoft met daarin de code voor het spel en een DLC code voor het ongemak.
Voer ik de DLC code in, is het de Time saver pack en hij is al gebruikt :') .
Gaat dus weer lekker goed daar bij de Ubisoft helpdesk
Hier hetzelfde, alleen kon ik die Time Saver wel gebruiken. Ik hoopte eigenlijk meer op een extra nummer oid dan een 'domme' timesaver :/

Edit: alex3305 ook voor op Steam.

[ Voor 3% gewijzigd door alex3305 op 25-10-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ja dat is hun policy, de fucking timesavers voor de mensen zonder key :') Heb al meer mensen hierover gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:05

Stoney3K

Flatsehats!

Hier ook maar eens 55 euro armer en een Rocksmith kabeltje rijker ;)... nu nog kijken dat ik er een CD key en een elektrische gitaar bij kan regelen.

Intussen maar eens proberen of Rocksmith een beetje leuk om kan gaan met mijn akoestische gitaar. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Stoney3K schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:04:
Hier ook maar eens 55 euro armer en een Rocksmith kabeltje rijker ;)... nu nog kijken dat ik er een CD key en een elektrische gitaar bij kan regelen.

Intussen maar eens proberen of Rocksmith een beetje leuk om kan gaan met mijn akoestische gitaar. :Y)
Neem aan dat je de game ook gekocht hebt ;)?!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Zo niet, heeft ie absurd veel betaald voor dat kabeltje. ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Krylinck schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:58:
Niet te zuinig ook XD
Iemand die interesse heeft in de steam-groep?
Hij heet Gathering of Tweakers: Rocksmith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:05

Stoney3K

Flatsehats!

Krylinck schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:58:
Er zat inderdaad zo'n rare onderzetter bij, die heb ik maar weggegooid, want meestal staan er alleen drivers op en Windows herkende het ding toch al als USB geluidskaart. :+

Die gitaarkabel zelf is trouwens ook niets anders dan een USB Audio Device, dus als je een 'standaard' geluidskaart kan foppen dat ie zich voordoet als een Rocksmith kabel (via INF hacks) kun je in weze ook elke geluidskaart gebruiken.

Vooral handig denk ik voor mensen die hun gitaar door een amp of mengpaneel willen patchen met USB-aansluiting.

Voor de volledigheid nog evn mijn Steam. Smijt me ook maar in de groep :)

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 25-10-2012 22:23 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Stap genomen, in een gewone winkel gekocht gisteren. Wel 20 euro duurder dan de 2 goedkoopste webshops :(. Maar zowel bart smit als die andere hanteerde 89,- euro. Zal wel iets te maken hebben met web vs echt.

Kon het niet laten, dus na wat gepieker toch maar weer in de auto gesprongen om hem voor de X360 te kopen :Y)

Nog niet kunnen oefenen, maar wel al de intro gedaan. Alleen dat aanslaan "maak herrie" maakte mijn vriendin al gek :+
Vanavond maar eens kijken wat ik er van bak (nadat ik m'n plectrum heb getraceerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Heb jij dat probleem ook? :P Ik ben mijn plectrum ook altijd kwijt, de hond vindt het leuk om hem zo nu en dan van mijn amp te pakken en op te eten...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Ik heb een bakje waar ik mijn 10 plectrums in heb liggen.
Scheelt natuurlijk ook dat ik geen hond heb die op mijn kamer op de eerste verdieping komt om ze op te knagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Plectrum tussen snaren klemmen, en gewoon een hele rits van hebben. Ik heb er zo'n 30 overal en nergens in huis, ik kan dus altijd wel eentje ergens vandaan plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Krylinck schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:57:
Heb jij dat probleem ook? :P Ik ben mijn plectrum ook altijd kwijt, de hond vindt het leuk om hem zo nu en dan van mijn amp te pakken en op te eten...
Ik misplaats ze gewoon zelf. En heb het nadeel dat de kleur van m'n plectrums iets teveel overeen komen met de houtkleur van de meeste meubels in m'n huis ... gevolg, je ziet ze echt niet meer.

En dan als je denkt dat je ze allemaal kwijt bent, zit je bij je gitaarleraar, pak je je stemapparaatje welke nog in originele doos zit, flikkeren ze er bijna allemaal uit omdat je het handig vond om ze erachter erbij te prikken naast het instructie boekje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Dat kan natuurlijk ook nog ja :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik wil ook wel lid worden van de steam groep: 88warmaster88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Overlegne schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:10:
Ik wil ook wel lid worden van de steam groep: 88warmaster88
Done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

LiquidT_NL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:11:
Plectrum tussen snaren klemmen, en gewoon een hele rits van hebben. Ik heb er zo'n 30 overal en nergens in huis, ik kan dus altijd wel eentje ergens vandaan plukken.
Eentje tussen de snaren en de rest in een doosje op de hobbykamer. Ben ze nooit kwijtgeraakt omdat ik ze niet gebruikte >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Bestla schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

Eentje tussen de snaren en de rest in een doosje op de hobbykamer. Ben ze nooit kwijtgeraakt omdat ik ze niet gebruikte >:)
Oja, zo had m'n pa ook een bakje. Achter de lamellen in de vensterbank in het zonnetje. Laatst wilde ik er 1 pakken, alle 4 uitgedroogd, verkleurd en gekruld door de zon :+ (ook de wat dikkere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Plectra moet je gewoon als je in de muziek winkel bent naar vragen, zij hebben 1000en en geven ze vaak gratis weg. Ik heb dan wel Dunlop Ultex plectra, dus daar ben ik "iets" voorzichtiger mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
LiquidT_NL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:11:
Ik heb er ook altijd een tussen mijn snaren zitten, en op elke kast en tafel in huis ligt er ook meestal wel eentje. En naast mijn versterker heb ik een bakje met de inbus sleutels en schroeven draaiers voor mijn gitaar, en daar heb ik ook wel 20 verschillende plectrums bij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Jullie raden het nooit.

Ik had een foutieve DLC code gekregen en daar over geklaagd. Nu krijg een een mailtje met daarin een Rocksmith CD code en een Time saver DLC code :')

Het is nu 100% zeker dat de Ubisoft support desk volledig doorgedraaid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
K03N schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:05:
Jullie raden het nooit.

Ik had een foutieve DLC code gekregen en daar over geklaagd. Nu krijg een een mailtje met daarin een Rocksmith CD code en een Time saver DLC code :')

Dat was niet duidelijk omdat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Obversarix schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:31:
[...]

Dat was niet duidelijk omdat ??
Was wel redelijk duidelijk maar dat ze zo erg zijn wist ik dus ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bIBdE.png

Er staat tenslotte een klein stukje lager dat ik al een cdkey heb gekregen en dat ik aangaf dat de dlc niet werkte.

[ Voor 17% gewijzigd door Vicros op 26-10-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K03N schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:05:
Het is een Frans bedrijf dus eerder een permanent probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Anoniem: 284785 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:01:
[...]

Het is een Frans bedrijf dus eerder een permanent probleem...
Lijkt me ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
vind het trouwens ook wel knap dat die Immanuel mij bij elk probleem heeft geholpen , alle 6 tickets dus.
Misschien is dat de rede van de gratis code , misschien vind hij/zij/het me wel erg aardig ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Immanuel heeft net mijn ticket naar het tweede niveau gestuurd. Ook bij mij is ie lekker bezig dus. Heeft iemand trouwens een idee hoe lang het duurt voor de normale key dan binnen komt?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het dat Rocksmith niet werkt met de ASIO4ALL drivers?

Voor de rest is het best lastig. Je hebt de neiging bij het spelen op je gitaar te kijken of je wel de goede noot aanslaat maar dan mis je vliegende bakstenen en gefocused op je scherm mis je de juiste snaar. Ik bak er soms geen hout van. :) Als je Guitar Hero bent gewend of al gitaar kan spelen is het wat makkelijker denk ik.

Een mogelijkheid om het ambient geluid uit te schakelen zou ook welkom zijn. Bij het tunen zit soms iemand op de achtergrond op z'n gitaar te tokkelen. Geschuifel, gewoosh van schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Anoniem: 284785 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:12:

Voor de rest is het best lastig. Je hebt de neiging bij het spelen op je gitaar te kijken of je wel de goede noot aanslaat maar dan mis je vliegende bakstenen en gefocused op je scherm mis je de juiste snaar. Ik bak er soms geen hout van. :) Als je Guitar Hero bent gewend of al gitaar kan spelen is het wat makkelijker denk ik.
Valt wel mee met mij, gewoon onthouden welke en waar ze zullen komen en ik zit al klaar. Soms is het wat teveel, maar dan is het zaak wel door te spelen, Dat moet je in een band ook ;)

Ik wil aan de akkoorden gaan beginnen. Ik wil verder. :) I want too much |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 27-10-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Damn, hooked. Geweldig spel, zomaar even 5 uur weggespeeld :Y)

Begin was echt TE simpel (voor mij dan met een beetje gitaar achtergrond) maar m'n zwakke punten komen wel even keihard naar boven (dempslag & flageolet ... terwijl ik dat tweede toch altijd wel lekker weg weten spelen bij Metellica. Rocksmith vindt het NIET ok *arf*)

De latency is idd verwaarloosbaar bij HDMI op de xbox, maar wel degelijk aanwezig. Doet een beetje aan als een slecht mengpanel om te syncen bij een optreden. Gevolg: je slaat de noten correct aan op de muziek, maar je bent feitelijk 10 ms te laat voordat je hem versterkt terug hoort komen.

Overweeg nog wel even het analoge kabeltje voor de xbox erbij te zoeken, maar ... dacht hem in het digitale tijdperk niet meer nodig te hebben ... dus dat wordt dadelijk even zoeken. ( weet niet eens of die erbij zat bij de xbox slim :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
damnit, dees weekend 4 winkels afgegaan maar nergens rocksmith gevonden :(

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
kowlier schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:17:
damnit, dees weekend 4 winkels afgegaan maar nergens rocksmith gevonden :(
Hmmm, hier in Schiedam hadden zowel Bart Smit als GameStart hem. Niet de standaard speelgoed winkels afgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
de saturn, dreamland, en nog 2 muziekwinkels met een grote collectie.
heb geen zin om hem te kopen in game mania voor 75+€ :/

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
kowlier schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:59:
de saturn, dreamland, en nog 2 muziekwinkels met een grote collectie.
heb geen zin om hem te kopen in game mania voor 75+€ :/
Hier ook voor 89 euro gekocht. Winkels kan je niet echt vergelijken met webshops.

En bij mij was het die 15,- extra wel waard, heb me dit weekend prima vermaakt :Y)

Tegelijkertijd even naar de aankomende DLC te kijken, das prijzig :/ ... ook niet meer grappig. Maar dat laat ruimte over voor m'n kerstkado :) Even een classic pakket van 30 euro :|
Nog andere mensen hier die bij Ubisoft om Mark Knopfler (Dire Straits) / Guns'n'Roses dingen hebben aangevraagd, zo ja, wat? (muv Metallica .. kan je wel om vragen, denk alleen niet dat dat OOIT gehonoreerd wordt)

[ Voor 33% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-10-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Bij de Wehlkamp was die 65 incl verzendkosten (PS3).

De losse nummers van de DLC vind ik nog aardig prijzig. Ik zal dan ook niet zomaar willekeurige nummers aan schaffen, maar echt die nummers die mij echt kunnen bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
LinuX-TUX schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:02:
[...]
Nog andere mensen hier die bij Ubisoft om Mark Knopfler (Dire Straits) hebben aangevraagd, zo ja, wat?
Mark Knopfler zou wel vet zijn, hoewel ik zelf met plectrum speel is hij toch een van mijn grootste gitaar helden. Helaas is de game niet ingesteld op fingerpicking en al helemaal niet op de stijl van Knopfler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Laatst online: 03-07 12:59
Heb mijn kopie op Steam gekocht, jammer genoeg is de kabel hier nergens te vinden in België. Game Mania, Saturn en Free Record Shop verkopen hem iig al niet. Bummer, zat ik al een heel weekend te wachten en zelfs nu kan ik nog niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Op ubisoft.com is hij gewoon los te koop en via dealextreme.com ook.

Feli kakature :)F <- undercover belgische vlag ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Bestla op 29-10-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Laatst online: 03-07 12:59
Weet ik, heb enkele dagen geleden al eentje besteld bij Amazon.
Maar de verwachte leverdatum is 3 november. Daarom dacht ik van gewoon een kabeltje te kopen in een winkel.

Bedank trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door kakature op 29-10-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
SnowDude schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:48:
[...]
Mark Knopfler zou wel vet zijn, hoewel ik zelf met plectrum speel is hij toch een van mijn grootste gitaar helden. Helaas is de game niet ingesteld op fingerpicking en al helemaal niet op de stijl van Knopfler.
Niet ingesteld betekend niet dat ze het niet kunnen leveren in hun spel ... denkik. Heb sultans of swing al liggen in tablatuur en de solo's uitgeschreven, maar denk dat het spel me er beter bij kan houden dan die gortdroge A4'tjes.

Echt een nummer waarbij ik een extra stimulans kan gebruiken. Paar keer getracht in m'n uppie het in te studeren ... allen van korte duur ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Nog steeds mijn code niet gekregen, dus maar gekraakt... Mooi spel, werkt echt geweldig! :D Had eerst wat problemen met stemmen, maar kwam erachter dat het volume op m'n gitaar op 1 stond of zo. Haha. Nou ja, het is in elk geval weer eens wat anders dan guitar hero oid, op de gewone gitaar kan ik aardig wat akkoordjes tikken, maar met Rocksmith moet je zelfs in het begin het hele fretboard over. Lastig!

Heeft iemand trouwens een tip hoe je het beste die powerchords kan pakken? Ik red het niet goed met mijn tweede en vierde vinger en mijn pink kan ik nog niet zo goed coördineren dat hij de ringvinger kan vervangen. Resultaat: foute aanslag of pijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Krylinck schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:26:
Heeft iemand trouwens een tip hoe je het beste die powerchords kan pakken? Ik red het niet goed met mijn tweede en vierde vinger en mijn pink kan ik nog niet zo goed coördineren dat hij de ringvinger kan vervangen. Resultaat: foute aanslag of pijn.
Klinkt misschien simpel, maar gewoon veel trainen, en vooral ook je pink trainen. Veel toonladders oeffenen, en dan als je vingers op de frets laten staan.

Wat ook helpt is veel spelen met meridiaankogels (Wikipedia: Meridiaankogels) wil wel helpen voor de coordinatie van je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Zag dat er een DLC was van B.B. King - The Thrill is gone. Maar 6 euro voor één liedje vind ik echt aan de dure kant hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Fvanderwijk schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:58:
Zag dat er een DLC was van B.B. King - The Thrill is gone. Maar 6 euro voor één liedje vind ik echt aan de dure kant hoor.
6 euro? Ik meen me te herinneren dat de losse nummers 2,99 euro kosten.
Of verschilt dat ook nog per platform? In de PSN store kosten ze in ieder geval 2,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
SnowDude schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:48:
[...]
Klinkt misschien simpel, maar gewoon veel trainen, en vooral ook je pink trainen.
Dus het is niet raar dat ik niet één fret kan skippen bij gebruik van de 2de en 4de vinger? Of is dat ook echt trainingsonderhevig?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Krylinck schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Dus het is niet raar dat ik niet één fret kan skippen bij gebruik van de 2de en 4de vinger? Of is dat ook echt trainingsonderhevig?
Ik weet niet wat je bedoelt met 2e en 4e vinger :$

Zelf doe ik powerchords altijd met 3 snaren, weet niet of dat pas later in het spel is of dat dit spel echt alleen basaal met 2 snaren het doet (wat ik wel herken van de nirvana nummers, die doen idd alleen maar 2 snaren lijkt het)

Wijsvinger - Ringvinger - Pink :: en oefenen oefenen oefenen. Nummers zoals Glycerine van Bush. Lekker simpel, makkelijk, 4 accorden, allen powerchords en goed af te wisselen om ook de dempslag te leren. (maar die staat dan weer niet op Rocksmith helaas, net als Anouk - nobody's wife, ook een goed powerchord nummer)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste