Wordt eenvoudig gecompenseerd door Wassenaar schat ik zoToet3r schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:22:
oa Apeldoorn, Emmen, Deventer moeten nog er is misschien nog kansje voor de pvda.
is wel echt PvdA grondgebied afgaand op de vorige verkiezingen.
onwaarschijnlijk is het wel
Toch nog rood in Brabant: Tilburg is, zoals verwacht, naar de PvdA gegaan
Virussen? Scan ze hier!
Rutte kent geen stress, dat moet ik hem wel nageven, Rutte is altijd relaxed...sianto schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:14:
Wat als Rutte nu van de stress een hartaanval krijgt?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Straks nog een Lelystad en Zeewolde...
Tilburg

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Scheelt netto minder dan 3000 stemmen, niet veel dus voor zo'n grote stad.....wildhagen schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:25:
Toch nog rood in Brabant: Tilburg is, zoals verwacht, naar de PvdA gegaan
Hier gaat de VVD geen pijn van lijden
Cogitationis poenam nemo patitur
Tilburg trok me sowieso al niet maar nu ze rood zijn...
Zeewolde gaat vast VVD worden, Lelystad denk ik ook wel.QErikNL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:26:
Straks nog een Lelystad en Zeewolde...
Kutstad maar het is geen Urk..
I served in a company of heroes.
Sommige mensen denken dat het een potje Risk is geworden met rode en blauwe vakjes...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
kun je dat excelletje ook uploaden?

Dat is wat ik bedoelBullet NL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:27:
[...]
Zeewolde gaat vast VVD worden, Lelystad denk ik ook wel.
VVD loopt verder uit 130K
Dat is de prijs die men uiteindelijk moet betalen, die wordt altijd afgewenteld op de samenleving als geheel. De VS en de UK zijn schoolvoorbeelden van deze historische evolutie, en dat terwijl in de VS al zichtbaar wordt dat juist de traditionele voedingbodem van de "zuil" zijn belangen niet behartigd ziet. In tegendeel. Kijk naar het percentage van MKB in de VS wat zichzelf nog in eigendom heeft, als een voorbeeld. Kijk ook naar de resultaten daar van de vastgoed crisis kantorenmarkt die ze daar al gehad hebben (wat wij nog krijgen). Vele voorbeelden. En toch, vanwege de factoren angst en "geloof" (ideologie kent die factor ook, het is gewoon menselijk ten slotte) blijft die voedingsbodem er in door gaan, ook al wordt nu langzaam duidelijk dat dit enkel is vanuit een overtuiging van participatie in de opgebouwde netwerken. Maar ja, die staan enkel de top 5 procent ter beschikking. En dat is nu precies de trend die men aanhaalde als roemrijk doel op het partijcongres. Dan vraag je je toch af hoe mensen zich kunnen laten misleiden door een kreet als "wij raken niet aan de HRA". De prijs moet tenslotte altijd betaald worden.gambieter schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:21:
[...]
Kan goed, de VVD heeft een ruk naar rechts en conservatief gemaakt (geen remmende werking van een andere partij in dat kwadrant), terwijl de PvdA daar de SP al had zitten.
[...]
Ik ben bang dat je gelijk gaat hebben en dat men triomfantelijk gaat negeren waardoor die stemmenwinst komt, en gaat denken dat het op eigen verdienste is. Ik zie de formatie redelijk somber in.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
60k was 1 zetel??
De kiesdeler was 50K.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Yeah Veldhoven!
Je moet wel weten wat je moet doen om die restzetels werkend te krijgen. Stomme VBA scripts worden niet automatisch geactiveerd. AlstuRocketKoen schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:27:
[...]
kun je dat excelletje ook uploaden?
Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel mensen er naar de stembus zijn gegaan. Kiesdeler (aantal stemmen voor 1 zetel) = totaal uitgebrachte stemmen / 150Bullet NL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:28:
60k was 1 zetel??
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Goh Veldhoven, doet mn geboorteplaats toch nog wat nuttigs
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Verwijderd
Prima te doen daar. Veel studenten wat sowieso meestal wel een opwaardering betekent van een stadTommyGun schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:27:
[...]
Tilburg trok me sowieso al niet maar nu ze rood zijn...
Vorige keer (2010) was de kiesdeler 62.773. Dat zal hij dit jaar ook zeker gaan worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 13-09-2012 02:31 ]
Het CDA is bijzonder snel gestegen naar 39 zetels, aldus Herman.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Moet toch wel raar voelen voor Samsom. Doe je het zó goed, doet je concurrent het nòg beter...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De opkomst is toch ietsje lager?Malarky schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:30:
[...]
Vorig jaar was de kiesdeler 62.773. Dat zal hij dit jaar ook zeker gaan worden.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Reden voor beide om zich niet als "overwinnaar" te zien. Die is er namelijk niet met een dergelijke polarisatie.Fiber schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:30:
Moet toch wel raar voelen voor Samsom. Doe je het zó goed, doet je concurrent het nòg beter...
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Misschien gaat hij zich straks voor de lol vastketenen aan de auto van RutteFiber schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:30:
Alleen het noorden is rood, de rest van het land is behoorlijk blauw....
Ik woon echt in de verkeerde regio, met de gemeente raadverkiezingen is het zelfs nog erger....
Ik woon echt in de verkeerde regio, met de gemeente raadverkiezingen is het zelfs nog erger....
Maar er zijn meer kiesgerechtigden toch? Nouja we zullen het zien, maar het zal geen 50K worden, dat is nu al overschreden.
De verdeeldheid is compleet. Als de getallen uit Malarky's spreadsheet het worden, dan zijn het 76 zetels voor conservatief (VVD, CDA, PVV, CU, SGP) en 74 voor progressief (PvdA, SP, GL, D66, 50+, PvdD), wat mogelijk een iets arbitraire verdeling is, en als je de PVV niet meetelt als zwabberpartij, dan heeft links (PvdA, SP, GL, CU, PvdD, 50+) 67 zetels en rechts (VVD, CDA, D66, SGP) er 68; waarbij je de positie van D66 en CU zou kunnen wisselen.
De Nederlandse kiezer lijkt wel een vrouw die niet kan beslissen welk jurkje te dragen
De Nederlandse kiezer lijkt wel een vrouw die niet kan beslissen welk jurkje te dragen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
thx. in 2010 doet ie daar niet moeilijk over gelukkigMalarky schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:29:
[...]
Je moet wel weten wat je moet doen om die restzetels werkend te krijgen. Stomme VBA scripts worden niet automatisch geactiveerd. Alstu
Tja, daar had Cohen ook last van....Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:31:
[...]
Misschien gaat hij zich straks voor de lol vastketenen aan de auto van Rutte.
Ik zou zeggen, kom naar Eindhoven, maar dat is ook roodBullet NL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:31:
Alleen het noorden is rood, de rest van het land is behoorlijk blauw....
Maar hoeveel mensen mochten er in totaal?
En overwinnaars zijn er wel degelijk vanavond. Morgen misschien minder, als de formatie begint. Het gaat een drama worden om een oud-Hollandsch dichtgetikt regeerakkoord te bouwen waarmee de kamer zo weinig mogelijk roet in het eten kan gooien...
Hoop 't niet, dan ga ik verhuizen naar Veldhoven of Geldrop-Mierlo of een andere VVD plaatsMueR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:32:
[...]
Ik zou zeggen, kom naar Eindhoven, maar dat is ook rood
Ach de Mod's zijn hier (kleur) rood, dus komt goed met Tweakers :þ
if the corruption has no consequences then there is no end to it
Ik heb ook 2010, houdt er rekening mee dat je per restzeteld bold maakt en dan weer op alt+control+f9 drukt en dan de volgende restzetel bold maakt. Als iemand een oplossing daarvoor weet, dan graag (A)RocketKoen schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:32:
[...]
thx. in 2010 doet ie daar niet moeilijk over gelukkig
"De Nederlandse kiezer" bestaat niet. Iedereen heeft zijn eigen belangen en stemt om die te beschermen. Dan is die verdeeldheid nog best logisch.gambieter schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:32:
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Nooooooooooooooooooooooo
Erger nog eigenlijk. Geen jurk, maar schoenen. Reden te meer voor een bruggenbouwer in het midden, die als tolk/vertaler en onderhandelaar kan optreden. Lijm en glijmiddel tegelijk. Ik zie daar persoonlijk eigenlijk enkel een rol voor D66, meer specifiek de persoon Pechtold. Gezien de polarisatie van het land, zou ik het premierschap ook niet toedelen aan VVD of PvDA. Geen van beide is hier de winnaar, met een dergelijke polarisatie is immers de kans dat de samenleving de verliezer als geheel wordt te groot om die weg in te slaan.gambieter schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:32:
De verdeeldheid is compleet. Als de getallen uit Malarky's spreadsheet het worden, dan zijn het 76 zetels voor conservatief (VVD, CDA, PVV, CU, SGP) en 74 voor progressief (PvdA, SP, GL, D66, 50+, PvdD), wat mogelijk een iets arbitraire verdeling is, en als je de PVV niet meetelt als zwabberpartij, dan heeft links (PvdA, SP, GL, CU, PvdD, 50+) 67 zetels en rechts (VVD, CDA, D66, SGP) er 68; waarbij je de positie van D66 en CU zou kunnen wisselen.
Een tik van rechts heb je zo hoorMidnight4u schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:34:
Ach de Mod's zijn hier (kleur) rood, dus komt goed met Tweakers :þ
Verwijderd
Zoiets als dit PvdA, SP, CDA en D66?gambieter schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:32:
Grin
Tja, Eindhoven he...
Argh, die herhaling van Rutte. Beeldvorming boven inhoud, claimen zonder égards voor de polarisatie.
Ik hoop oprecht dat hij in de uiteindelijke speech dat nou niet doet.
Ik hoop oprecht dat hij in de uiteindelijke speech dat nou niet doet.
En hoeveel mensen zouden vanwege HRA VVD gestemd hebben. En hoeveel mensen zouden thuis gebleven zijn omdat Geert niet meer liep te hakken op de Islam..
Nee joh, de meesten hebben zich met de beurs laten nemen, "wij raken niet aan de HRA". De rest is beeldvorming.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:37:
Meer dan 2 miljoen mensen zijn gewoon voor de versoepeling van het ontslagrecht. WTF.
Present. Uitleg wil ik echter niet tikken op de tabletVerwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:37:
Meer dan 2 miljoen mensen zijn gewoon voor de versoepeling van het ontslagrecht. WTF.
VVD bashen begonnen?
Ik pak er in ieder geval 1 op de overwinning. Jammer van Eindhoven, maar blijft lastig voor een stad.
Ik pak er in ieder geval 1 op de overwinning. Jammer van Eindhoven, maar blijft lastig voor een stad.
Zou Mark al in bed liggen of zo in die luxe suite en gewoon in slaap gevallen zijn...

Wassenaar 52,4% VVD. Wat een verrassing
Stand blijft op zo inclusief restzetels (SGP leverde weer in). Nee niet bij de NOS want zoals je ziet in mijn excel zouden ze hem wel hebben zonder lijstcombinatie.

[ Voor 41% gewijzigd door Malarky op 13-09-2012 02:41 ]
Uit mijn hoofd is dat 77 zetels? Niet erg stabiel, maar op zich zou ik dit niet eens zo erg vinden. Hangt er weer vanaf wat de partners gaan eisen voor hun medewerking.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:35:
Zoiets als dit PvdA, SP, CDA en D66?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tja, blijkbaar vinden de mensen het toch belangrijk.....Virtuozzo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:38:
[...]
Nee joh, de meesten hebben zich met de beurs laten nemen, "wij raken niet aan de HRA". De rest is beeldvorming.
Beurs of niet, de VVD heet netto gezien 0.8% meer stemmen gekregen dan de PvdA op het moment. (volgens de NOS op dit moment)
PP in Ehv?
Wel raar dat we eigenlijk bijna een tweepartijenstelsel gecreëerd hebben zo. Geen vooruitgang.
Eindhoven stelt niet teleur, historisch gezien. Ah well, die 4% in één stad gaan het verschil niet maken.
Hmmm, ik gok op 3 zetels verschil, mooie woorden van Samsom nu het is alleen niet genoeg!
Bedankt voor de felicitaties!
Bedankt voor de felicitaties!
Hoezo is dat geen vooruitgang?Goron schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:41:
Wel raar dat we eigenlijk bijna een tweepartijenstelsel gecreëerd hebben zo. Geen vooruitgang.
Ik taai af, morgen om 9 uur cursus.
was leuk.
Wat ook opvalt, de VVD is een partij aan de macht die weet te winnen, de PvdA verliest meestal zetels wanneer ze mee doen in een kabinet!
Herman weet het! Rutte wacht op Vlissingen
Verwijderd
Je bent ondernemer en vindt het makkelijker om je personeel te kunnen ontslaan. Zoiets?MueR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:39:
[...]
Present. Uitleg wil ik echter niet tikken op de tablet
Vind ik veel te simplistisch, haalt de dynamiek uit de verkiezingen. Ook hebben nieuwe initiatieven weinig kans zo.
Nou, gefelicteerd VVD stemmers hier en daar.
Jammer genoeg heeft PvdA of de SP het niet gered. Ik hoop wel dat het nu eens wel een stabiel regering gaat worden i.p.v. tijdelijke banen aldaar.
Het zal voor mij persoonlijk zeker niet beter worden, maar ik geef niet op.
Jammer genoeg heeft PvdA of de SP het niet gered. Ik hoop wel dat het nu eens wel een stabiel regering gaat worden i.p.v. tijdelijke banen aldaar.
Het zal voor mij persoonlijk zeker niet beter worden, maar ik geef niet op.
Kom op hop naar 3 zetels verschil
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Denk niet dat de PvdA hier zin in zal hebben: 2 sterk rechts-conservatief georienteerde partijen (VVD, CDA), 1 rechts-progressieve partij (D66) en PvdA als de enige links-progressieve partner. Dat is voor hen eigenlijk een kansloos gevecht.Sjah schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:43:
Wiegel was in Oog in Oog. Was voor een PvdA VVD, CDA en D'66 kabinet. tJa wel meer dan 100 zetels.
Absoluut, ik kan het ook heel goed begrijpen. Zowel als methodiek van campagne (los van de moraal van het gebruik daarvan) als van perspectief van kiezer. De haalbaarheid van de uitspraak is echter nihil. Met name vanwege factoren die we politiek niet meer onder controle hebben. Verschuiving van positie tussen economie en politiek. Los van het gegeven dat de waarde van onderpand zwaar overgewaardeerd is, en dat het verlies op gegeven moment genomen zal moeten worden. Enzovoorts. De HRA zal aangepast moeten worden, en dat zal niet te verkopen zijn in een scheve verdeling. En dan is er nog het gegeven van supranationale verplichtingen, die we zelf op de weg gezet hebben.Bullet NL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:40:
[...]
Tja, blijkbaar vinden de mensen het toch belangrijk.....
Beurs of niet, de VVD heet netto gezien 0.8% meer stemmen gekregen dan de PvdA op het moment. (volgens de NOS op dit moment)
Die 0.8% (op dit moment), ik zou het erg interessant vinden als de media daadwerkelijk eens wat onderzoek deden naar alle factoren van invloed voor deze verkiezingen. Peilingen is een ding, beeldvorming een ander. Maar de verschuiving van stem van frustratie naar stem van beurs is op zijn minst interessant. Zeker als je kijkt naar de verschuivingen binnen gemeenten en de verdelingen van hypothecaire tegoeden in die gemeenten.
Maar ja, we zullen zien. Ik vermoed dat het een onderzoek zou worden wat niet erg leuk zou zijn op dit moment, en dat die boot dus subtiel afgehouden zou worden.
Nee, ik ben gewoon loonslaaf hoorVerwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:44:
[...]
Je bent ondernemer en vindt het makkelijker om je personeel te kunnen ontslaan. Zoiets?
Verwijderd
Waarom moeten mensen hier nou weer denken een conclusie te moeten trekken over beweegredenen in de lijn dat iets niet strookt met de eigen visie, en het DUS kortzichtige stemmers die zich in de zeik laten nemen moeten zijn?
Dat is net zo cliche als kijken naar waar rood het grootst is en dat koppelen aan kansrijkheid, allochtonen, gemiddeld inkomen. Je vindt waarschijnlijk tig zaken die je kán uiten als gerelateerd. Feit is dat ieder zijn redenen heeft, aan alle kanten zijn er mensen die er meer of minder een idee bij hebben. Zullen we die keuze in warde laten?
Thanks
Dat is net zo cliche als kijken naar waar rood het grootst is en dat koppelen aan kansrijkheid, allochtonen, gemiddeld inkomen. Je vindt waarschijnlijk tig zaken die je kán uiten als gerelateerd. Feit is dat ieder zijn redenen heeft, aan alle kanten zijn er mensen die er meer of minder een idee bij hebben. Zullen we die keuze in warde laten?
Thanks
In Rotterdam wordt nog volop gekleurd lijkt het.
Het zijn overwegend rechtse kiezers die hun eigen belangen beschermen, en dat is precies wat er mis mee isNMe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:34:
[...]
"De Nederlandse kiezer" bestaat niet. Iedereen heeft zijn eigen belangen en stemt om die te beschermen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ze zijn er nog aan het stemmen.tuinïnen schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:45:
In Rotterdam wordt nog volop gekleurd lijkt het.
Wow ik zie de ochtendkranten op televee, dat is mij nog niet eerder gebeurd.
[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 13-09-2012 02:47 ]
Toch jammer dat VVD en D66 nooit samen aan 76 zouden komen...
heej alex, lul! samen beetje besturen? ik praes en jij aedil?
is goed man! doen we! paar hertjes erbij voor de leuk?
ja joh, wil je jeanine hennis es doen? geef ik makkelijk een 7.5
zeveneneenhalf man? meen je niet!
Ik zie het dan helemaal goedkomen met die formatie
heej alex, lul! samen beetje besturen? ik praes en jij aedil?
is goed man! doen we! paar hertjes erbij voor de leuk?
ja joh, wil je jeanine hennis es doen? geef ik makkelijk een 7.5
zeveneneenhalf man? meen je niet!
Ik zie het dan helemaal goedkomen met die formatie
Hij zal "stemmen tellen" bedoeld hebben. Of (weer) hertellen.
Zeewolde is binnen 39.5% VVD
Weer leuk geweest. Good night!
We hebben veel te veel partijen in Nederland. Deze verkiezingen waren helemaal absurd met al die nieuwe partijen. Keuze is leuk, maar die versplintering heeft alleen als effect dat het vormen van een coalitie lastiger wordt en er uiteindelijk door de regering geen fluit bereikt wordt. Geef me dan maar een tweepartijencoalitie met een brede oppositie over het hele politieke spectrum.Goron schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:44:
[...]
Vind ik veel te simplistisch, haalt de dynamiek uit de verkiezingen. Ook hebben nieuwe initiatieven weinig kans zo.
Klopt, maar pssssttt, ze zijn niet de grootste...gambieter schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:45:
[...]
Denk niet dat de PvdA hier zin in zal hebben: 2 sterk rechts-conservatief georienteerde partijen (VVD, CDA), 1 rechts-progressieve partij (D66) en PvdA als de enige links-progressieve partner. Dat is voor hen eigenlijk een kansloos gevecht.
De VVD tune gaat weer aan ^^
Je mist de belangrijkste reden voor de stemmenwinst van de VVD: angst voor links (eerst SP, later PvdA). Net zoals de PvdA veel groter is dan te voorspellen was, als tegenwicht voor de VVD. Je houd jezelf een beetje voor de gek als je denkt dat de "winst" komt door prestaties.Bullet NL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:44:
Wat ook opvalt, de VVD is een partij aan de macht die weet te winnen, de PvdA verliest meestal zetels wanneer ze mee doen in een kabinet!
En dan zeggen ze "nee de groeten". Succes Rutte, met het rechtbreien van een 6-partijen coalitie. Ze kunnen dan wel tweede zijn, de onderhandelingspositie verschilt weinig (alleen het MP-schap is vergeven).Sjah schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:48:
[...]
Klopt, maar pssssttt, ze zijn niet de grootste...
Ze hebben maar voor 1 nummer betaald?
blijkbaar is download verbod er al
Het grootste is de polarisatie. Welke partij dan ook, daar zouden ze zwaar over na moeten denken. Het maakt eigenlijk het verschil uit tussen "partij" en "land" in termen van visie en belang.Sjah schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:48:
[...]
Maar ja, Mark zal wel de oogkleppen daar voor op hebben in zijn speech. Erg jammer, kwestie van staatsmanschap.
In Katwijk waren ze 2 uur geleden al klaar met 'tellen' van de stemmen, maar de resultaten zijn er nog steeds niet 
Wel een meerderheid voor VVD overigens...

[ Voor 16% gewijzigd door ChrissieOne op 13-09-2012 02:50 ]
Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science
Klopt, de VVD zal leiding pakken in de onderhandelingen, Rutte heeft mooi twee jaar kunnen proberen, nu is hij er helemaal klaar voor om goed stelling te nemen tegen Samsom in de onderhandelingen voor een nieuw kabinet.Sjah schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:48:
[...]
Hoeft niet. Het is geen regel, gewoon traditie. Is eerder voorgekomen dat de grotere partij niet de premier leverde.
Zou in onze omstandigheden van polarisatie eigenlijk best een goed idee zijn om daar eens over na te denken als partijen.
En dat is nu precies de verkeerde houding: tegen. Het is geen computerspelletje waar er een held is en een boze draak, dit is iets waar men gezamenlijk uit zal moeten komenBullet NL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:50:
stelling te nemen tegen
misschien door een hertelling.ChrissieOne schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:50:
In Katwijk waren ze 2 uur geleden al klaar met 'tellen' van de stemmen, maar de resultaten zijn er nog steeds niet
Ik denk dat de groei van de PvdA juist zit in het succes van Rutte met zijn VVD.gambieter schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:49:
[...]
Je mist de belangrijkste reden voor de stemmenwinst van de VVD: angst voor links (eerst SP, later PvdA). Net zoals de PvdA veel groter is dan te voorspellen was, als tegenwicht voor de VVD. Je houd jezelf een beetje voor de gek als je denkt dat de "winst" komt door prestaties.
Niet voor niets is met name Groen Links helemaal leeg gelopen tot de harde kern richting de PvdA.
Samson heeft gewonnen dankzij Rutte.....
En met gewonnen bedoel ik dan alleen de zetelaantallen....
[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 13-09-2012 02:52 ]
Maar dat is nu juist precies het gedrag wat men cultiveert.gambieter schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:51:
[...]
En dat is nu precies de verkeerde houding: tegen. Het is geen computerspelletje waar er een held is en een boze draak, dit is iets waar men gezamenlijk uit zal moeten komen.