[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 15:34
Grappig om te zien hoe Windows gebruikers zitten te zwoegen om W8 als upgrade aan de praat te krijgen. Natuurlijk lukt het bij een hoop ook prima, maar de smoothness waarmee dit bij Apple gaat is toch wel prijzenswaardig.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Sluuz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:22:
Grappig om te zien hoe Windows gebruikers zitten te zwoegen om W8 als upgrade aan de praat te krijgen. Natuurlijk lukt het bij een hoop ook prima, maar de smoothness waarmee dit bij Apple gaat is toch wel prijzenswaardig.
Je maakt een grapje he?

Lees nog eens de topics terug van rond de tijd dat OSX ML werd gereleased. Een en al drama, o.a. met codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Pyrone89 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:27:
[...]

Je maakt een grapje he?

Lees nog eens de topics terug van rond de tijd dat OSX ML werd gereleased. Een en al drama, o.a. met codes.
Bullshit, dat was de 30 dagen upgrade reeks. Dat liep niet allemaal even soepel, maar waar Windows nog steeds mee bezig is, is chaos. Eerst XP installeren en dan upgraden. Bepaalde versies die je kunt kopen zijn niet te upgraden maar alleen clean install. Vanuit XP kun je zaken niet meenemen. Eén grote warboel voor consumenten die ook niet opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Je maakt een grapje he?

Uhh, dat viel best mee toch? ML gekocht uit de AppStore en de installatie ging vlekkeloos.

Ik heb inmiddels ook een Windows 8 versie gekocht om in VMware Fusion te draaien. Ik zeg gekocht, maar ik bedoel eigenlijk alleen betaald. Geen mailbevestiging, geen downloadlink, gewoon helemaal niets. Inmiddels 4 keer met MS gebeld om het op te lossen, maar er komt gewoon geen oplossing. Helaas heb ik W8 nodig voor het werk om toch een beetje op de hoogte te zijn, maar het liefst laat ik heel MS voor wat het is :r Maar goed, ik ga offtopic.

Ik heb totaal geen problemen gehad met de ML upgrade.

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-10-2012 14:45 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Je maakt een grapje he?

Appels en peren: in de eerste dagen had Apple het proces rondom het aanvragen van gratis upgrade-codes niet op orde (danwel probeerden er veel meer mensen van gebruik te maken dan ze hadden gedacht). De problemen zaten NIET in het upgraden zelf: ik had geen recht op een gratis upgrade, dus heb ML gewoon gekocht. Installeren en gaan, geen probleem.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

[...]

Je maakt een grapje he?

Dit was maar een klein deel van de gebruikers, zelf had ik ook geen probleem gehad op release dag.

De mensen met problemen schreeuwen het hardst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TheAshcat schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

De mensen met problemen schreeuwen het hardst.
En Pyrone voert die groep hier op GoT aan :+

[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 30-10-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
me_mrtn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:03:
Omgekeerd hier. De UI van Safari is beter dan FireFox en Opera en stukken sneller dan Chrome tegenwoordig.
Dan hoop ik dat je de responsiviteit van de interface bedoeld en niet de layout want dat laatste is bij webbrowsers al heel lang vrijwel volledig identiek. De verschillen zijn vaak uiterst subtiel plus dat je het vaak zelf kunt aanpassen.
Sluuz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:22:
Er zullen altijd problemen zijn met upgrades maar het grote probleem bij die van Windows 8 was niet eens technisch van aard: het was de licentie. Er waren enorm veel vragen over welke versie men nou moest nemen. Dat had Microsoft kunnen besparen als ze een simpel tabelletje hadden waarin de licenties duidelijk werden uitgelegd. Met name het stukje over wat men moet doen bij een lege schijf ontbreekt volledig (eerst Windows XP SP3, Vista of 7 installeren, daarna de upgrade van Windows 8 draaien).

In dat opzicht heeft Apple dat net even wat beter gedaan. De nadruk ligt hier op "net" want ook hier was in het begin wat onduidelijkheid over hoe je de machine een herinstallatie geeft als je schijf de geest heeft gegeven (geen probleem met internet recovery en zo'n recovery usb stick). Ik weet niet wat erger is, de onduidelijkheid over welke versie je nou moet hebben of het feit dat een upgrade mis gaat (vergeet niet dat velen upgrades aanpakken als een mooie gelegenheid voor een herinstallatie/opruiming). Over een tijdje zullen we er wel niks meer van horen.
Dat betrof maar een bepaalde groep gebruikers (mensen die een Mac hadden gekocht die in aanmerking kwam voor een gratis upgrade (bij Microsoft kost je dat 15 euro)) en was ook in een week tijd opgelost geloof ik. Het probleem ontstond meer doordat een aantal mensen geen geduld hadden en van een mug een olifant zijn gaan maken. Ik heb me daar meer aan zitten ergeren dan aan het feit dat ik geen werkende codes had. De technische problemen met het upgraden zelf vielen wel mee. Natuurlijk zullen er wat mensen met problemen zijn, das bij iedere upgrade van wat dan ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ppl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:32:
[...]

Dan hoop ik dat je de responsiviteit van de interface bedoeld en niet de layout want dat laatste is bij webbrowsers al heel lang vrijwel volledig identiek. De verschillen zijn vaak uiterst subtiel plus dat je het vaak zelf kunt aanpassen.
Bij een veelvoud aan tabs blijft de interface inderdaad lekker reageren in Safari. Chrome wordt traag bij mij op meerdere systemen, zowel de stable als dev releases sinds een aantal maanden. Niet alleen onder ML dus. Chrome blijft nog wel eens gewoon 15 sec freezen, het geheugengebruik gaat soms door het dak. Met Safari heb ik die problemen niet en kan ik ook met iCloud lekker doorgaan op m'n iDevices. Overigens gebruik ik nauwelijks plugins.

Edit: ander probleem wat ik met Chrome heb is dat de Chrome Renderer (proces) soms blijft hangen en excessief veel CPU-load neemt. Proces herstarten of Chrome herstarten is het enige oplossing dan, maar dat kan totaal willekeurig zijn wanneer ik niet eens Chrome zelf gebruik. Zit ik aan een documentje te werken of wat dan ook en hoppa op totaal willekeurige momenten.

[ Voor 18% gewijzigd door me_mrtn op 30-10-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Net voor het eerst eens die facebook integratie geprobeerd door een foto te uploaden met tekst erbij. Werkte prima, maar de full HD foto die ik wilde uploaden werd automagisch verkleint naar zo'n 800pix breed.
Ik heb zo'n beetje overal gezocht in de systeemvoorkeuren, maar ik zou graag instellen dat die foto niet verkleint moet worden. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Met tekst erbij? Vanuit iPhoto? Of hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Meh, sinds kort heb ik last van random crashes met Mountain Lion. Gisteren bijv. toen ik iMessage wou openen. Het moest toen wel net lukken dat het hele iCloud gebeuren eventjes daal is geweest dus nu vraag ik me af of het hiermee te maken zou kunnen gehad hebben? Anyway, een van dezer dagen eens een format doen en dan afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Pyrone89 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:11:
Nog steeds geen hints naar een 10.8.3? Of denkt Apple soms dat alles loopt zoals het moet als machines crashen bij internetten?

We kunnen zo langzamerhand de 'crash' eigenschap beter onder OSX gaan scharen dan onder Windows, aangezien die laatste juist sinds de laatste versies (7 en 8) enorm stabiel lijkt te zijn, en notabene onder allerlei configuraties.
Heb jij na die problemen (Safari crashes, iCloud, mss meer?) OS X opnieuw geïnstalleerd (clean install)?
Ik las je replies net en toen kwam het weer in me op dat Safari bij mij ook erg vaak crashte, maar nu ik (weer) een clean install heb gedaan van ML, loopt ie erg smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
UltraSub schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:02:
Met tekst erbij? Vanuit iPhoto? Of hoe...
Nee, foto stond op bureaublad -> rechtermuisknop > Deel > Facebook en dan komt er zo'n klein venstertje.
Maar je kan niks instellen voor die foto. Of zijn die instellingen ergens verstopt in een menuutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Scirocco schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:32:
[...]

Nee, foto stond op bureaublad -> rechtermuisknop > Deel > Facebook en dan komt er zo'n klein venstertje.
Maar je kan niks instellen voor die foto. Of zijn die instellingen ergens verstopt in een menuutje?
Ik heb het nog nergens gezien. Is het niet FB wat resized?
Anyway, met iPhoto krijg je niet eens de mogelijkheid om er een tekst aan toe te voegen, die shared gewoon met de title (bij mij IMGxxx dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
UltraSub schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:24:
[...]

Ik heb het nog nergens gezien. Is het niet FB wat resized?
Anyway, met iPhoto krijg je niet eens de mogelijkheid om er een tekst aan toe te voegen, die shared gewoon met de title (bij mij IMGxxx dus).
Hoe bedoel je nog niet gezien? Je kunt toch nu bij een foto in een bepaalde map rechtermuis knop klikken en dan op 'Deel' of 'share' klikken?

Zou indd ook kunnen dat FB hem automatisch verkleint, maar dit moet toch ergens in te stellen zijn. Als je het normaal doet, via facebook, kan je ook kiezen voor hoge kwaliteit foto's, beschrijving, titel etc.

Ik zag net dat je rechts boven in het vakje dus wel de map kunt aanpassen
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8325/8141844403_d5ff3de983.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Scirocco op 31-10-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, dat bedoel ik niet, heb de share functie wel gezien en gebruikt :)
Ik bedoel dat ik geen settings heb gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RnB schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:12:
[...]

Heb jij na die problemen (Safari crashes, iCloud, mss meer?) OS X opnieuw geïnstalleerd (clean install)?
Ik las je replies net en toen kwam het weer in me op dat Safari bij mij ook erg vaak crashte, maar nu ik (weer) een clean install heb gedaan van ML, loopt ie erg smooth.
Ik ga dat maar opnieuw doen, want de problemen blijven aanhouden.

Nog zoiets: als ik zoals hieronder getoond probeer via de deelknop in Safari probeer iets op Facebook te posten gebeurt er niks, behalve dat ik vanaf dan overal 2x moet klikken in plaats van 1x, met als enigste oplossing om Safari te herstarten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Probeer eerst eens Safari 6.0.2, gehele changelog is nog niet bekend, maar wie niet waagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58

World Citizen

FreeReef.nl

Pyrone89 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:49:
Laat ik even duidelijk zijn: ik vind Safari ook fijner dan Chrome. Wat ik echter niet fijn vindt is dat er blijkbaar een bom verborgen zit die het gemiddeld 1 a 2 keer per week compleet laat crashen. Als je de forums afgaat zie je dat meer mensen dit hebben.
Yup, ik zat jullie discussie te lezen, en inderdaad Safari werkt in het algemeen eigenlijk perfect en snel zat. Echter regelmatig crashed de gehele boel. Ik heb wel het vermoeden dat er dan enkele websites waar plugins gebruikt worden bij zitten. Ik heb het idee dat Flash sowieso de helft van de problemen veroorzaakt.

Nu ben echter helemaal voor het beleid van Apple omtrent het uitsluiten van plugins, maar dit werkt niet echt lekker.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
me_mrtn schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:29:
Probeer eerst eens Safari 6.0.2, gehele changelog is nog niet bekend, maar wie niet waagt...
Grappig dat je dat zegt: ik probeer het te downloaden maar krijg telkens direct een foutmelding (NSURLErrorDomain fout -3001.)(102)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:26:
[...]

Grappig dat je dat zegt: ik probeer het te downloaden maar krijg telkens direct een foutmelding (NSURLErrorDomain fout -3001.)(102)
Gisteravond niet geprobeerd, maar ik krijg dezelfde foutmelding nu ook nog.

Edit: via Debug lukte het mij ook niet, maar hier is de directe link voor Safari 6.0.2.

[ Voor 24% gewijzigd door me_mrtn op 02-11-2012 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Thanks, maar ik heb het idee dat de update is teruggetrokken: in tegenstelling tot alle andere updates wordt hier geen melding meer van gemaakt op de site met het linkje dat leidt naar beveiligingsupdates. Daar wordt 6.0.1 Safari alleen vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zie de foutmelding, op andere fora wordt ook melding gemaakt van de zelfde error, maar even afwachten. Het is tenslotte nog nacht in Cupertino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:46
ik krijg ook een foutmelding als ik de update wil uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:20
Hier ook foutmelding, heb 'm toen maar via macupdate.com binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ook hier een foutmelding. Inderdaad maar even wachten tot Apple hem terug trekt, en hem fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Zojuist gewoon probleemloos ge-update via de App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkAboutIt schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:10:
Zojuist gewoon probleemloos ge-update via de App Store.
Oh, mij lukt het niet, nog steeds zelfde "error code"

Edit 23.05 uur: Gelukt, volgens Apple lag het aan een server. Niet precies is aangegeven wat het probleem was.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Gisteren kreeg ik ook steeds die foutmelding. Juist nog 's geprobeerd en nu ging het wel, tot ik een ander probleem tegenkwam :? Toen ik aan de update begon stond Safari nog open dus op een gegeven moment krijg ik een installatiewaarschuwing dat ik safari moet afsluiten. Dus ik sluit Safari, maar nu krijg ik die installatiewaarschuwing niet weg en de update gaat ook niet verder. Iemand een idee wat ik nu moet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Op dat vergrootglasicoon klikken dat naast 'Safari' staat in die waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Heb ik al meerdere keren geprobeerd maar helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Vreemd, heb je al geprobeerd handmatig Safari te stoppen en daarna op dit te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Het is weg, maar vraag me niet hoe 8)7 Ik heb vanalles geprobeerd, geforceerd afsluiten, opnieuw opstarten, wat dan weer niet ging omdat omdat die update nog bezig was. Maar ineens was het dus weg en de update is gedaan. Toch bedankt Pyrone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
botech schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:41:
Het is weg, maar vraag me niet hoe 8)7 Ik heb vanalles geprobeerd, geforceerd afsluiten, opnieuw opstarten, wat dan weer niet ging omdat omdat die update nog bezig was. Maar ineens was het dus weg en de update is gedaan. Toch bedankt Pyrone ;)
De 'ram op alles wat je ziet' methode heeft soms zo zijn voordelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 10:24
Een 'probleem' waar ik het nu wel mee heb gehad, is de cursor van de muis. Soms verandert hij gewoon niet in de staat waarin hij moet veranderen (het '<->' pijltje als je een venster wilt verbreden, of het 'handje' als je op iets hovert wat klikbaar is). Meer mensen last van?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vandaag dat mijn muisklikken niet meer geregistraard werden leek het wel. Hij bewoog wel, maar klikken deed helemaal niks. Rebooten werkte niet, maar disconnecten en weer connecten met magic mouse verhielp het. Ik dacht ik laat het effe weten :-)
Imac 2011/10.8.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:51:
Ik had vandaag dat mijn muisklikken niet meer geregistraard werden leek het wel. Hij bewoog wel, maar klikken deed helemaal niks. Rebooten werkte niet, maar disconnecten en weer connecten met magic mouse verhielp het. Ik dacht ik laat het effe weten :-)
Imac 2011/10.8.2
Ik heb dat ook wel eens, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt Youtube nu wel fatsoenlijk in Safari op 1080P na deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wat was er met Youtube op 1080p binnen Safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Ik heb een vraagje over Finder. Als ik mijn Macintosh HD open in Finder, geeft de statusbar aan dat er nog ~40GB vrij is. Rechtsklikken > Get Info geeft hetzelfde aan. Als ik echter via About This Mac of Quick Look kijk, heb ik ineens nog maar 16GB over.

Is er iemand die weet welke van de 2 klopt en hoe het dan komt dat er 2 verschillende waardes worden gegeven?

EDIT: Dit is het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1zx8g9d.png

[ Voor 10% gewijzigd door Muchachooo op 04-11-2012 14:33 . Reden: Foto erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Ik had onlangs iets gelezen hier op got dat dit door Time Machine kwam. (hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:17
Dat is idd de lokale time machine backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:24:
Wat was er met Youtube op 1080p binnen Safari?
altijd ellende, vastlopers, zwarte schermen, tijdlijn die van minuut 1 naar minuut 3 overspringt en weer terug, zandlopertjes, stilstaand beeld en geluid wat gewoon doorloopt, etc etc. en ja ik heb flash player al 379 keer opnieuw geïnstalleerd en ja ik heb hml 5 al aan en uitgezet, 32bit modus aangevinkt maar niets helpt.
Altijd ellende dus

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 07:21

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:03:
[...]

altijd ellende, vastlopers, zwarte schermen, tijdlijn die van minuut 1 naar minuut 3 overspringt en weer terug, zandlopertjes, stilstaand beeld en geluid wat gewoon doorloopt, etc etc. en ja ik heb flash player al 379 keer opnieuw geïnstalleerd en ja ik heb hml 5 al aan en uitgezet, 32bit modus aangevinkt maar niets helpt.
Altijd ellende dus
Chrome op OSX heeft anders ook nog genoeg stommigheden op sites zoals YouTube. Schokkerig beeld wat soms plots verschijnt.

Het lijkt wel alsof alle browsers en sommige websites nog een beetje moeite hebben met html5, waarschijnlijk gewoon kinderziektes.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:03:
[...]

Altijd ellende dus
Click2flash of Click2plugin wel eens gebruikt? Probeer het eens, ik denk dat een boel problemen van je mbt flash verholpen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Ik kan ineens helemaal geen YouTube filmpjes meer afspelen op YouTube zelf. Embedded players werken wel, maar op de site zelf niet. Flash al opnieuw geinstalleerd maar helpt niet. Gebruikt Mountain Lion volledig up to date, net als Safari. In bijvoorbeeld FireFox werkt het wel gewoon.

Het is trouwens een iMac 27" 2011.
i5 3.1 GHz met een SSD en 8GB memory.

Iemand een idee wat het kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Bloemstukje op 05-11-2012 09:28 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik heb Adobe Reader geïnstalleerd, maar ik wil in Safari gewoon Preview gebruiken om .pdf te openen. Waar kan ik deze instelling wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Ghehe schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:39:
Ik had onlangs iets gelezen hier op got dat dit door Time Machine kwam. (hier)
Dank, ook goed artikel. Als ik het goed begrijp maakt OS X dus automatisch ruimte vrij als je dat nodig hebt, door delen van die local backup te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

sweebee schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:56:
Dat is idd de lokale time machine backup.
En als je die lokale backups niet wilt: sudo tmutil disablelocal

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:14:
Ik heb Adobe Reader geïnstalleerd, maar ik wil in Safari gewoon Preview gebruiken om .pdf te openen. Waar kan ik deze instelling wijzigen?
'Toon info' bij willekeurig pdf bestand, en daar kan je bij 'openen met' een ander programma aangeven, en daaronder dan op 'Wijzig alles' klikken en dan zal ie altijd pdf's met dat programma openen :)

edit: Bij mij werkt het op deze manier iig wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja, dat kende ik, maar ik wil alleen in Safari gebruik maken van Preview en dus niet van de Adobe Reader plugin. Buiten Safari, dus gewoon op mijn desktop, dan wil ik er wel gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:12

Nietzman

Woei!

In /Library/Internet Plug-ins/ alle Adobe rommel weggooien. Is een van de meest irritante eigenschappen van Adobe Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 14-07 21:38
In de openingspost las ik dat de voornaamste verandering van OS X zich voordoet in de iOS integratie.
Dus met andere woorden ook veel online gebruik.

Zelf wil ik waarschijnlijk de nieuwe iMac (late 2012) gaan aanschaffen en deze geheel offline gaan gebruiken. De reden dat ik hem offline wil gebruiken is omdat ik zeer krachtige applicaties wil runnen en niet een veilig gevoel heb als mijn Mac 24/7 met het internet is verbonden. Voor online acties gebruik ik namelijk wel een iPad/laptop.

Mijn vraag is dan ook: Is het dan wel verstandig om OS X te gebruiken hiervoor of is OSX steeds meer een online OS geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
OS X werkt prima off-line.

De "iOS integratie", zoals jij het noemt, uit zich met name in iCloud sync (die je gewoon uit kan zetten) en apps met dezelfde naam en functionaliteit op zowel OS X en iOS. Verder zijn een aantal bedieningselementen uit iOS overgenomen (zoals bijv. Launchpad, dat je applicaties onder OS X op dezelfde manier toegankelijk maakt als apps op een iOS device) en is de bediening via touch (Magic Trackpad) uitgebreid.

Er is (buiten iCloud sync) geen enkele reden om online te moeten zijn met OS X. Met iOS ook niet, trouwens, dus ik weet niet waar jouw "online OS" idee vandaan komt. Net zo min als ik snap wat het draaien van "zeer krachtige applicaties" met veiligheid te maken heeft, overigens...

De enige vraag die overblijft: kunnen die "zeer krachtige applicaties" wel draaien onder OS X?

[ Voor 19% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 06-11-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Er is een nieuwe Adobe Flash. 11.5 is nu uitgebracht. Hopelijk zijn daarmee de problemen in Safari verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde net m'n externe HDD aan te sluiten maar kwam er achter dat deze is geformatteerd als een NTFS schijf. Ik heb MacFuse geinstalleerd, maar wanneer ik MacFuse open bij systeemvoorkeuren, dan zie ik de volgende melding: MacFUSE doens't appear to be installed. Er staat ook Unable to contact update server.

Iemand die me hierbij kan helpen hoe ik toch NTFS kan gebruiken? En wat zou eventueel een andere oplossing zijn (los van de HDD als FAT32 formatteren)?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Is het normaal dat ML er zo slecht mee om gaat als ik mijn MBA thuis dicht klap, op het werk open klap en een zeer unresponsive systeem heb gedurende 3 minuten of zo. Met zo'n strandbal enz. En op het werk dicht klappen en thuis weer openen zelfde effect. Vind dat het niet echt lekker werkt, dacht dat een MBA juist bedoeld was om portable te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Nee, dat is zeker niet normaal. Normaal is dat je hem dicht klapt en je op je werk direct verder kunt waar je gebleven was.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:11
UltraSub schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:48:
Is het normaal dat ML er zo slecht mee om gaat als ik mijn MBA thuis dicht klap, op het werk open klap en een zeer unresponsive systeem heb gedurende 3 minuten of zo. Met zo'n strandbal enz. En op het werk dicht klappen en thuis weer openen zelfde effect. Vind dat het niet echt lekker werkt, dacht dat een MBA juist bedoeld was om portable te zijn.
Nee, herken hier helemaal niets in. Als mijn MBA dicht klap en op het werk weer open kan ik gelijk ver waar ik me bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Het wordt volgens mij veroorzaakt door programma's die een netwerkconnectie hebben/hadden en die bij het openen proberen te resumen. iTunes kan ik het mee forceren, dan gaat het echt mis. Als ik die thuis open laat staan (itunes library staat op NAS), en op het werk de MBA open klap, kost me dat geheid een reboot voor ik normaal kan werken. Makkelijk op te lossen door cmd-q voor iTunes als je klaar bent, wel lullig als je het vergeet. Maar dan Crashplan. Die is ook constant actief. Duidelijk te zien dat die een veroorzaker is, als ik over het icoontje ga van Crashplan, plop, meteen strandbal.

Gisteren op het werk de MBA gebruikt, kom thuis, probeer een vpn tunnel op te zetten naar Juniper op het werk, werkt niet fatsoenlijk. Na reboot wel.

Is erg irritant, hoop dat iemand een oplossing heeft :)
Ding is verder nog compleet standaard, nog niks aan getweaked eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
UltraSub schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:46:
Hmm.. Het wordt volgens mij veroorzaakt door programma's die een netwerkconnectie hebben/hadden en die bij het openen proberen te resumen. iTunes kan ik het mee forceren, dan gaat het echt mis. Als ik die thuis open laat staan (itunes library staat op NAS), en op het werk de MBA open klap, kost me dat geheid een reboot voor ik normaal kan werken. Makkelijk op te lossen door cmd-q voor iTunes als je klaar bent, wel lullig als je het vergeet. Maar dan Crashplan. Die is ook constant actief. Duidelijk te zien dat die een veroorzaker is, als ik over het icoontje ga van Crashplan, plop, meteen strandbal.

Gisteren op het werk de MBA gebruikt, kom thuis, probeer een vpn tunnel op te zetten naar Juniper op het werk, werkt niet fatsoenlijk. Na reboot wel.

Is erg irritant, hoop dat iemand een oplossing heeft :)
Ding is verder nog compleet standaard, nog niks aan getweaked eigenlijk.
Probeer Powernap eens uit te zetten, gebruik je Chrome toevallig? Die heeft er bij een handje van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Weet niet of jullie dit al hadden opgemerkt, maar ik vind het wel grappig gedaan:

http://appleinsider.com/a..._original_apple_macintosh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:21:
Ik probeerde net m'n externe HDD aan te sluiten maar kwam er achter dat deze is geformatteerd als een NTFS schijf. Ik heb MacFuse geinstalleerd, maar wanneer ik MacFuse open bij systeemvoorkeuren, dan zie ik de volgende melding: MacFUSE doens't appear to be installed. Er staat ook Unable to contact update server.

Iemand die me hierbij kan helpen hoe ik toch NTFS kan gebruiken? En wat zou eventueel een andere oplossing zijn (los van de HDD als FAT32 formatteren)?

Thanks!
Het beste is ExFat. Dat is de opvolger van FAT32 en wordt op elk OS ondersteunt. FAT32 gebruik je alleen nog voor systemen die nog te lui zijn geweest ExFAT te implementeren (bijvoorbeeld de PS3, mediaspelers, auto's etc. kortom allerlei non-computer systemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nietzman schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:16:
In /Library/Internet Plug-ins/ alle Adobe rommel weggooien. Is een van de meest irritante eigenschappen van Adobe Reader.
Top bedankt!
Ik was al aan het zoeken in de Library/Safari map, maar daar kon ik dus niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:21:

Thanks!
Ik gebruik altijd osxfuse + NTFS-3G. Zie hier voor een korte omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Pyrone89 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:51:
Er is een nieuwe Adobe Flash. 11.5 is nu uitgebracht. Hopelijk zijn daarmee de problemen in Safari verholpen.
Flash is het probleem niet met het crashen van Safari (naar mijn idee), ik heb het ook heel veel bij non flash sites.

Ik vind het wel vreemd dat wij de enige twee hier zijn die er last van hebben. Misschien toch een clean install doen. Hoewel ik daar liever nog even mee wacht.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Underworld schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:31:
[...]

Flash is het probleem niet met het crashen van Safari (naar mijn idee), ik heb het ook heel veel bij non flash sites.

Ik vind het wel vreemd dat wij de enige twee hier zijn die er last van hebben. Misschien toch een clean install doen. Hoewel ik daar liever nog even mee wacht.
Ja, de nucleaire optie is idd niet fijn. Heel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
me_mrtn schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:10:
[...]

Probeer Powernap eens uit te zetten, gebruik je Chrome toevallig? Die heeft er bij een handje van namelijk.
Geen Chrome, Firefox.
Powernap zal ik volgende week eens proberen (wissel niet meer van netwerk de rest van de week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:51:
Lol dat hoop ik nu al 2 jaar als er weer een nwe flash player uit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Underworld schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:31:
[...]

Heb zelf hier ook sporadisch last van een crashende Safari. Dan open ik een nieuw venster of ik klik op een link en dan sluit hij Safari compleet af. Soms als ik een adres intyp en dan enter druk. Het is compleet random bij flash/non-flash sites, maar gezien het eens in de paar dagen/week gebeurt vind ik het geen reden om mijn systeem compleet opnieuw te installeren.
Heb met Safari overigens wel meer problemen. Google Docs doet het ook niet lekker (ik kan niet scrollen in grotere excel achtige bestanden bijvoorbeeld) en daar gebruik ik FireFox dan voor. Voor de rest werkt Safari ook niet altijd goed met Youtube dus ook daar soms FireFox voor als Safari zijn dag weer niet heeft. Het is irritant, maar ik wacht tot ik van iemand wat hulp kan krijgen met het inbouwen van een SSD in m'n iMac voordat ik opnieuw ga installeren. Tot die tijd is het wel werkbaar, zeker gezien ik Safari heel veel gebruik en de crashes erg beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ankhie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:42:
[...]

Heb zelf hier ook sporadisch last van een crashende Safari. Dan open ik een nieuw venster of ik klik op een link en dan sluit hij Safari compleet af. Soms als ik een adres intyp en dan enter druk. Het is compleet random bij flash/non-flash sites, maar gezien het eens in de paar dagen/week gebeurt vind ik het geen reden om mijn systeem compleet opnieuw te installeren.
Heb met Safari overigens wel meer problemen. Google Docs doet het ook niet lekker (ik kan niet scrollen in grotere excel achtige bestanden bijvoorbeeld) en daar gebruik ik FireFox dan voor. Voor de rest werkt Safari ook niet altijd goed met Youtube dus ook daar soms FireFox voor als Safari zijn dag weer niet heeft. Het is irritant, maar ik wacht tot ik van iemand wat hulp kan krijgen met het inbouwen van een SSD in m'n iMac voordat ik opnieuw ga installeren. Tot die tijd is het wel werkbaar, zeker gezien ik Safari heel veel gebruik en de crashes erg beperkt zijn.
Sporadisch omdat je sporadisch 1080p vids bekijkt? Bij mij speelt het probleem voornamelijk op als ik een 1080p op Youtube wil bekijken. Gaat 8 van de 10 keer fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Net even getest maar ik kan gewoon 1080p afspelen zonder crash. Paar verschillende filmpjes gedaan, no problemo. Bij mij is het gewoon echt random en kan elke pagina zijn.
Draai Safari 6.0.2 op Mountain Lion op een iMac late 2011 (i7 3,4 met 8GB en 1TB hdd).

Op mijn MacBook Pro (non-retina) 2012 heb ik nooit ergens last van. Die heeft met Lion een schone install gehad op een SSD en Mountain Lion eroverheen en daar heb ik nog geen enkele crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Misschien ligt het dan aan de iMac firmware. Ik heb namelijk ook een iMac 2011. Als de anderen dat ook hebben begint het duidelijker te worden dat het misschien daar aan ligt.

[ Voor 38% gewijzigd door Pyrone89 op 08-11-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Ik heb exact hetzelfde op het MBA 13" uit 2011, net Safari 6.0.2 op 10.8.2
Safari crast relatief vaak als ik op links klik, of een nieuwe tab open. Er komt dan niet eens een crash report...
Ook het scrollen vertoont soms aardig wat lag en er is niet echt een patroon uit op te maken wanneer wel/niet, of bij welke sites.
Flash heb ik niet, dus daar kan het al niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het benaderen van een externe hdd die aangesloten is op de router.
Dit heb ik ingesteld op de router, en vanaf Windows 7 zie ik de schijf en kan ik ermee verbinden. Dit lukt echter niet in OSX (10.8). Ik zie de schijf wel (en de andere Windows pc's), maar ik kan met de schijf geen contact maken. Verbinden met de Windows pc's is geen probleem.
Als ik probeer te verbinden met de schijf krijg ik de melding:"The version of the server you are trying to connect to is not supported. Please contact your system administrator to resolve the problem.". Ook in Finder in het menuitem 'Go' en dan 'Connect to Server...' het adres invoeren haalt niets uit(zowel smb://<adres> als de andere protocollen).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn mail. Deze had ik op mijn ipad zo ingesteld dat wanneer ik deze in de mailclient op m'n ipad las, deze gelijk op m'n hotmail werd gemarkeerd werd als gelezen. Nu heb ik ook mijn mail ingesteld op m'n mac. Als ik dan m'n mail open in de mailclient van m'n mac, dan markeert hij de berichten niet als gelezen wanneer ik mijn e-mail open in Safari.

Ik heb al een regel gemaakt met 'Als voldaan is aan 'één of meer van de volgende voorwaarden: Aan bevat [e-mailadres] worden de volgende taken uitgevoerd: Markeer als gelezen'. In principe zou dit het probleem moeten oplossen toch? Dit zorgt er blijkbaar voor dat mijn inkomende mail in de client zelf als gelezen wordt gemarkeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05

lasharor

7 december 2004

Kan iemand vertellen wat er gebeurt als ik op "Stop reservekopie" druk terwijl TimeMachine bezig is met een backup?

Stopt die er dan gewoon helemaal mee of is het een soort pauze stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Breekt af, en dat wat hij wilde doen gaat bij de volgende run opnieuw.
Dus als het je eerste full sync is, met GB's aan data en je zit op 90%, niet afbreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:05

lasharor

7 december 2004

Oke, thanks.

Is idd de eerste sync, nu op iets meer dan de helft maar het duurt zo nog wel een tijdje voordat die klaar is. Vandaar dat ik me afvroeg of het een pauzeer stand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee monitoren, ik wil dan graag op de rechter safari full screen hebben en op de linker staat m'n dock etc dan gewoon open. Maar als ik rechtsboven op die pijltjes van vergroten klik, gaat m'n linker monitor op grijs/donkere kleur. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Het venster handmtig vergroten en niet de full-screen knop gebruiken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, begin me steeds meer te ergeren op ML. Eerst op m'n MacBook allemaal rare dingen zoals ineens vastlopen van programma's / systeem e.d. En dat na een Clean Install.

Nu sinds 2 weken een MAC Mini en word niet echt gelukkig van ML. Grootste probleem wat ik nu heb is dat de prullenmand niet leeggemaakt kan worden. Als ik de prullenmand leeg wil halen loopt het systeem helemaal vast en moet ik rebooten. Heb gisteren een clean install gedaan, dus partitie verwijdert / geformatteerd en nadat ML na uren eindelijk gedownload was geïnstalleerd. Nu zie ik echter dat de prullenmand weer vol zit. Dit komt vermoedelijk van de Externe HDD. Zodra de Externe HDD gevonden wordt na het opstarten wordt de prullenmand gevuld. Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Heb geprobeerd veilig te verwijderen van prullenmand, met verschillende programma's waarmee gelockte bestanden e.d. unlockt worden maar met alle dingen loopt hij finaal vast.

De Externe HDD formatteren is geen optie omdat hier al mijn multimedia opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ik neem aan dat die drive geen NTFS-indeling heeft? Want daar kan OS X officieel niets mee.

Doe anders eens het volgende in een Terminal:
code:
1
sudo rm -Rv /Volumes/Externe\ HDD/.Trashes/*

Vervang "Externe HDD" door de naam van je externe drive (of gebruik Tab om het pad vanaf /Volumes automatisch aan te vullen).

Laat die Externe HDD ook eens door Disk Utility checken (en evt. repairen).

Overigens: als je de drive niet kan formatteren, betekent dat dat je geen back-up hebt?

[ Voor 38% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-11-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:04:
Doe het volgende in een Terminal:
code:
1
sudo rm -Rv /Volumes/Externe\ HDD/.Trashes/*

Vervang "Externe HDD" door de naam van je externe drive (of gebruik Tab om het pad vanaf /Volumes automatisch aan te vullen).

Laat die Externe HDD ook eens door Disk Utility checken (en evt. repairen).

Overigens: als je de drive niet kan formatteren, betekent dat dat je geen back-up hebt?
Ding knalde er weer finaal uit :( Heb net nog cocktail en trasher geprobeerd, bij beide hing het ding helemaal vast. Heb nog geprobeerd via een VM de .trashes the verwijderen, maar dan geeft Windows aan dat ik geen toegang heb.

Externe HDD heb ik al laten checken maar geen resultaat.

Ik wist dat die vraag kwam. De belangrijke data heb ik uiteraard een Back-up van. Maar er staan ook al mijn series e.d. op en die mogen opzicht wel verloren gaan als de schijf crasht aangezien ik die weer opnieuw kan downloaden. Maar mijn vakantie foto's e.d. wordt wat lastiger :P En om die series weer allemaal opnieuw te downloaden heb ik ook vrij weinig zin in, aangezien ik maar een download snelheid heb van max 800 KB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:07:
Ik heb een probleem met het benaderen van een externe hdd die aangesloten is op de router.
Dit heb ik ingesteld op de router, en vanaf Windows 7 zie ik de schijf en kan ik ermee verbinden. Dit lukt echter niet in OSX (10.8). Ik zie de schijf wel (en de andere Windows pc's), maar ik kan met de schijf geen contact maken. Verbinden met de Windows pc's is geen probleem.
Als ik probeer te verbinden met de schijf krijg ik de melding:"The version of the server you are trying to connect to is not supported. Please contact your system administrator to resolve the problem.". Ook in Finder in het menuitem 'Go' en dan 'Connect to Server...' het adres invoeren haalt niets uit(zowel smb://<adres> als de andere protocollen).
Iemand die hier een verklaring/oplossing voor heeft? Dit is best wel irritant omdat ik ook met Windows machines werk en die daar hun backup op draaien, dus ik kan niet zomaar de schijf aan m'n Mac hangen, en ik heb best wel wat data die ik op de netwerkschijf wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
De melding lijkt me toch voldoende: de versie van Samba gebruikt door je router wil niet samenwerken met de versie van Samba die OSX gebruikt. Ik zou zeggen, zoek daar eens op voor mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Is wel sterk hoor. Ben ik toch benieuwd wat voor belachelijk oude samba versie dan op die router draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je die Samba versie controleert dan? Ik heb al gekeken in de instellingen, en daar heb ik het niet kunnen vinden. Ook heb ik gegoogled hoe je dit moet doen en daar kwam ook geen duidelijk antwoord uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik het probleem opgelost! Heb de externe HDD aan een Windows bak gegooid en de .trashes map proberen te verwijderen. Helaas lukte dit niet. Ik heb de schijf toen op fouten gescand en daarna de map in een nieuwe map verplaatst. Toen kon ik de map verwijderen en is de prullenmand weer leeg :D De finder had het straks ook behoorlijk gehad, na opstarten meer dan 2 GB gebruik waarna het systeem niet vooruit te branden was. Gelukkig nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En alweer gezeik met time machine. En met netwerk. En met hangende ML. En alle passwords in de keychain weer opnieuw invullen. En iMessages en Facetime opnieuw inloggen. 3 crashes achter elkaar op een nearly blanco en nieuwe MBA. Hmm..

Over Time Machine, sparse bundle already in use. Krijg het (nog) niet opgelost. Tips?

/edit
Mijn TimeMachine staat op een QNAP TS-509 Pro. TM disabled, AFP disabled, AFP weer enabled, TM enabled. Disk opnieuw geselecteerd in TM prefs. En hij gaat weer. Grootste angst was dat ik mijn backup weer opnieuw moest beginnen. Staat in remote replica, echt geen zin om opnieuw te syncen ;)

/edit 2
Na een succesvolle backup, start ik finder, die hangt. Heb een harde reboot moeten doen met de power knop. Daarna TM weer dood, looking for backup disk. Heb net iets teveel crashes met Apple naar mijn zin. W7 was stabieler :(

[ Voor 46% gewijzigd door UltraSub op 14-11-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
UltraSub schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:23:
En alweer gezeik met time machine. En met netwerk. En met hangende ML. En alle passwords in de keychain weer opnieuw invullen. En iMessages en Facetime opnieuw inloggen. 3 crashes achter elkaar op een nearly blanco en nieuwe MBA. Hmm..

Over Time Machine, sparse bundle already in use. Krijg het (nog) niet opgelost. Tips?
Dat heb ik ook na een verse install. Bij mij helpt het dan om via het Airport appje de Dataschijf te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
kdbruin schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:05:
De melding lijkt me toch voldoende: de versie van Samba gebruikt door je router wil niet samenwerken met de versie van Samba die OSX gebruikt. Ik zou zeggen, zoek daar eens op voor mogelijke oplossingen.
Apple gebruikt sinds OSX 10.7 een eigen versie van SMB, Samba of wat het ook genoemd wordt. Ook mensen met media spelers die het onder 10.6 prima deden lopen hierdoor tegen problemen aan in 10.7 en 10.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:45:
[...]

Apple gebruikt sinds OSX 10.7 een eigen versie van SMB, Samba of wat het ook genoemd wordt. Ook mensen met media spelers die het onder 10.6 prima deden lopen hierdoor tegen problemen aan in 10.7 en 10.8
SMBX is dat en daar hebben we het al eens over gehad. me_mrtn in "[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3"

Ondersteuning voor SMB1 is komen te vervallen onder 10.7 en hoger.

[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 14-11-2012 22:51 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb net deze vraag gepost op het Apple forum want ik kom er niet uit.
Hi,

I have a problem with
"Opening quicklook with the spacebar on AppleFullsize keyboard from my local machine"

And yes, I only have that exact problem....

Things that work:
- Opening quicklook with the spacebar from my Macbook's keyboard on my local machine

- Opening quicklook with the spacebar from my Macbook's keyboard on my remotely controlled iMac (controlled via iCloud from my Macbook)

- Closing quicklook with the spacebar from my Macbook's keyboard on my local machine

- Closing quicklook with the spacebar from my Macbook's keyboard on my remotely controlled iMac (controlled via iCloud from my Macbook)

- Opening quicklook with the spacebar from a Logitech External keyboard on my local machine

- Opening quicklook with the spacebar from a Logitech External keyboard on my remotely controlled iMac (controlled via iCloud from my Macbook)

- Closing quicklook with the spacebar from a Logitech External keyboard on my local machine

- Closing quicklook with the spacebar from a Logitech External keyboard on my remotely controlled iMac (controlled via iCloud from my Macbook)

- Opening quicklook with the spacebar from my AppleFullsize keyboard on my remotely controlled iMac (controlled via iCloud from my Macbook)

- Closing quicklook with the spacebar from my AppleFullsize keyboard on my local machine

- Closing quicklook with the spacebar from my AppleFullsize keyboard on my remotely controlled iMac (controlled via iCloud from my Macbook)

Thing that doesn't work:
- Opening quicklook with the spacebar from my AppleFullsize keyboard on my local machine

I think this is extremely wierd. (I work in IT for 20 years now... this is not possible)

Somehow OSX only denies Quicklook from a externally attached Apple Keyboard on my Local machine. The function is obviously working as you can see when I try it remotely and with other keyboards.

Anybody who has a clue deserves Cake!

Thanks Already

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik heb een probleem met mijn macbook pro 2012....dit moet aan mountain lion liggen.

i could not connect to internet using wifi even though my macbook pro can detect the network. but when i click to connect, another window popped up saying could not join the the network. a connection timeout occured. After that i cannot detect the network anymore even though my ipad and iphone 5 can detect the network. And work fine as always.

Dit is precies wat er bij mij gaande is. Net een nwe install er overheen gedaan, hij deed het even maar na een reboot weer het zelfde probleem. Ik heb mijn router een update en reset gegeven maar niets hoor.
Andere netwerken van de buren en zo ziet hij gewoon.Ipad 3 en iphone 5 draaien normaal op het netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door angelico66 op 16-11-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Hebben meerdere mensen hier last van het veranderen van je kalibratie na het starten van een applicatie zoals Lightroom of Chrome? Mijn scherm gaat van de standaard stand naar een soort blauwe waas. Bij het afsluiten springt hij weer terug op de normale kleuren.. Gaat om een eind 2010 MBP 15''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Man man krijg ik toch het heen en weer van TimeMachine zeg. Na alle sparsebundle perikelen afgelopen weken, vanmorgen popup, ik wil ff een nieuwe maken en alle history weg gooien. Zucht.
Net ff de boel gemount en geprobeerd te fixen. Ben benieuwd, heb er een hard hoofd in. Staat nu alweer een kwartier op "looking for backup disk". Ik dacht echt toen ik een Mac kocht, mooi, geen troubleshoot en geklooi meer, gewoon altijd een werkende setup. Dus niet. :(

Gelukkig heb ik ook nog Crashplan draaien. Dat werkt tenminste.

/edit
Fix werkt wel.
http://www.garth.org/arch...-based-backup-errors.html

[ Voor 17% gewijzigd door UltraSub op 17-11-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
UltraSub schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:11:
Man man krijg ik toch het heen en weer van TimeMachine zeg. Na alle sparsebundle perikelen afgelopen weken, vanmorgen popup, ik wil ff een nieuwe maken en alle history weg gooien. Zucht.
Net ff de boel gemount en geprobeerd te fixen. Ben benieuwd, heb er een hard hoofd in. Staat nu alweer een kwartier op "looking for backup disk". Ik dacht echt toen ik een Mac kocht, mooi, geen troubleshoot en geklooi meer, gewoon altijd een werkende setup. Dus niet. :(

Gelukkig heb ik ook nog Crashplan draaien. Dat werkt tenminste.

/edit
Fix werkt wel.
http://www.garth.org/arch...-based-backup-errors.html
Ik zou adviseren om hem helemaal te resetten naar fabrieksinstellingen en de data-schijf in de Time Capsule leeg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

UltraSub schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:11:
Ik dacht echt toen ik een Mac kocht, mooi, geen troubleshoot en geklooi meer, gewoon altijd een werkende setup. Dus niet. :(
UltraSub schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:23:
Mijn TimeMachine staat op een QNAP TS-509 Pro.
Afaik worden QNAP's niet door Apple gemaakt :P

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste