[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:14
sweebee schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:29:
Mijn MacBook duurt er heel lang over om af te sluiten, meer mensen hier last van? En wat kan ik er aan doen? [video]
Hij bewaard nu standaard de applicaties met de status daarvan, waardoor die weer geopend worden bij het overnieuw opstarten. Wanneer je dan veel programma's open hebt staat. Of een paar die veel ram gebruiken duur het afsluiten lang. Dus of je kan het vinkje "open vensters opnieuw bij inloggen" uitzetten. Of gewoon wat programma's afsluiten voordat je hem uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
ppl schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:37:
Volgens mij moet ook vandaag de dag nog de power adapter aangesloten zijn wil dat gaan werken. Zonder die poweradapter gaat ie slapen.
Ja, die is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

justahuman schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:42:
[...]

Hij bewaard nu standaard de applicaties met de status daarvan, waardoor die weer geopend worden bij het overnieuw opstarten. Wanneer je dan veel programma's open hebt staat. Of een paar die veel ram gebruiken duur het afsluiten lang. Dus of je kan het vinkje "open vensters opnieuw bij inloggen" uitzetten. Of gewoon wat programma's afsluiten voordat je hem uitzet.
Ook met de Resume funtie uitgevinkt, duurt het afsluiten vaak erg lang, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023

EmJeej

Woei!

azt33 schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:11:
[...]

Ik had dit juist met de upgrade naar Mountain Lion - 10.8.2 heeft dit juist gefixt bij mij. Enige oplossing bij mij was rebooten, wat nogal vervelend was...
Al paar keer een herstart geven, staat ook redelijk veel meldingen over op het forum

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat baal ik enorm van Mountain Lion. Heb steeds complete vastlopers. Het scherm van mijn Macbook slaat gewoon vast. De muis reageert nergens meer op, toetsen werken niet meer, het sluiten van de deksel doet niets. Harde reset is de enige optie.

Daarnaast is Safari ook echt een drama qua snelheid. Het was lekker vlot, maar nu is het echt weer bagger.

Mijn Macbook kan mijn printer niet meer aansturen onder 10.8.2. Onder 10.8.1 geen enkel probleem. De Windows laptop van mijn vriendin pakt de printer wel gewoon.

Ook verliest mijn Macbook steeds de verbinding met mijn Apple TV 2, althans hij krijgt momenteel helemaal geen verbinding meer. Airplay werkt op een of ander manier niet meer.

Clean install heeft niets uitgehaald en heb verder geen vreemde dingen draaien. Als ik tijd heb hoop ik dat internet recovery mijn Macbook kan herstellen naar Lion.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Ik blijf voorlopig nog wel bij Lion, gisteren bijgewerkt naar 10.7.5 die sinds een paar dagen beschikbaar is waarin onder andere Gatekeeper is toegevoegd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Nog steeds last van de enorm irritant bug dat three finger swipe voor wisselen tussen pagina's in Chrome, Finder of iPhoto niet werkt. Pas als ik in Finder of Chrome eerst two-finger scroll doe dan werkt het weer. Maar in iPhoto werkt three-finger swipe absoluut niet (en staat goed ingesteld bij "instellingen").

Best irritant, aangezien het een van de meest gebruikte gestures is die ik gebruik.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:44
Ik had na de update naar .2 ineens last dat mijn internet wegviel. Hij wilde geen pagina meer openen, terwijl ik wel was aangesloten op WiFi. Nadat ik maar toch een clean install had gedaan werkt de MBP weer vlotjes.

Het enige wat ik ben tegengekomen is dat het scrollen in de App Store niet meer zo "snappy" gaat als voorheen, een kleine framedrop lijkt het. Ook heb ik het idee dat de accu toch iets minder meegaat dan in Lion.
Maargoed, zes uur tot zes en een half uur is prima :)

Met Safari heb ik geen problemen gevonden, het loopt nog steeds stabiel, stabieler dan voorheen. Ook het cpu verbruik is tussen de 5 en 10%. Ook met het trackpad geen problemen en ook ik maak veelvuldig gebruik van de gestures. Sterker nog, ik gebruik helemaal geen muis op m'n MacBook, tenzij ik echt keihard moet gaan word editen met afbeeldingen, maar voor al het andere gebruik gewoon het trackpad.

Wel jammer dat zoveel mensen last hebben van foutjes en bugs, voor mij is alles juist met 10.8.2 als sneeuw voor de zon verdwenen. Het is lastig en vervelend, maar hebben mensen als een fresh install geprobeerd?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• AleSyS
  • Laatst online: 15-04-2021
Na de de upgrade naar ML wordt mijn MB Pro (early 2011) bloedje heet aan de onderkant. Ook de batterij duur is zwaar verminderd. Draai nu 10.8.2, maar geen vooruitgang. Ik ga een fresh install proberen. Hopelijk verhelpt dit het overmatig warm worden. Ik hoor ook de verntilator flink blazen.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eerst eens wát je processor zo bezig houdt.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
AleSyS schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:37:
Na de de upgrade naar ML wordt mijn MB Pro (early 2011) bloedje heet aan de onderkant. Ook de batterij duur is zwaar verminderd. Draai nu 10.8.2, maar geen vooruitgang. Ik ga een fresh install proberen. Hopelijk verhelpt dit het overmatig warm worden. Ik hoor ook de verntilator flink blazen.
Zal weinig helpen, grote kans dat het Spotlight is die aan het indexeren is. Kijk maar eens in je Activiteitenweergave welk proces er aan de gang is.

• BillSpaarbank
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:24:
[...]

Zal weinig helpen, grote kans dat het Spotlight is die aan het indexeren is. Kijk maar eens in je Activiteitenweergave welk proces er aan de gang is.
Lijkt me sterk dat spotlight opnieuw gaat indexeren na een upgrade toch?

• me_mrtn
BillSpaarbank schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:58:
[...]

Lijkt me sterk dat spotlight opnieuw gaat indexeren na een upgrade toch?
Spotlight wil maar al te graag indexeren. :) Soms zelfs na een kernel panic.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb vandaag 3x de melding gezien dat er geïndexeerd werd... En ik heb hem niet 1 keer opnieuw opgestart, en niets geïnstalleerd...

FreeReef.nl

• BillSpaarbank
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:00:
[...]

Spotlight wil maar al te graag indexeren. :) Soms zelfs na een kernel panic.
Weer wat geleerd vandaag :)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

World Citizen schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:27:
Ik heb vandaag 3x de melding gezien dat er geïndexeerd werd... En ik heb hem niet 1 keer opnieuw opgestart, en niets geïnstalleerd...
Hij indexeert idd veeeeeel vaker met de laatste update. Vaak lijkt t spontaan zonder enige aanleiding.

I am the great Cornholio!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Vandaag werd het grappig...

Ik heb niet een heel goede setup voor test doeleinden, maar het heeft altijd gewerkt, en nu is het vreemd.

Ik heb thuis aan mijn Airport een USB HDD hangen met mijn iTunes library. Die deel ik via de ingebouwde functie van de Airport over WAN gekoppeld via mijn Apple Id.

En dan open ik die op het werk op mijn Macbook Pro 2011. Ik kan dan bv ook met mijn telefoon syncen.

Vandaag lag de iPhone via USB verbonden aan mijn Macbook, en ineens begon de muziek te haperen met intervallen van 3 seconden.
De iPhone piepte een keer of 5 net alsof hij aangesloten word aan de pc (oplaadgeluid?).

Ik zet iTunes op pauze, en hij deed het weer een keer of 5.

Reboot en het kwam niet meer voor.

FreeReef.nl

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Afbeeldingslocatie: http://osxdaily.com/wp-content/uploads/2012/01/remove-menu-bar-icons.jpg

Help! Vandaag heb ik per ongeluk mijn geluid- regelaar door middel van CMD ingedrukt aan het menubalk weggehaald, zoals hierboven op de foto weergegeven. Nu weet ik niet hoe ik dit terug zet, heeft iemand hier ervaring mee?

An  a day keeps the doctor away.

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:17
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/3427/schermafbeelding2012092p.png

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

An  a day keeps the doctor away.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
/edit
Never mind, sorry :)

[ Voor 95% gewijzigd door UltraSub op 27-09-2012 09:34 ]

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Ik weet niet of ik het al eerder had of niet, maar wat mij opvalt bij ML is:
Als ik uit slaapmodus kom omdat me accu leeg was dan moet ik echt rot lang wachten totdat ik me muis en keyboard kan gebruiken. Krijg inlog scherm al te zien etc, maar voordat ik wat kan doen moet ik meer dan halve minuut wachten.... Bekent iets of moet ik een nieuwe topic aanmaken voor dit grapje?

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:56
Ik heb een probleempje met de internet recovery van ML:

Mijn MBP early 2011 is door de vorige eigenaar met zijn Apple ID geactiveerd op Lion (uiteraard). Als in een internetrecovery doe, matcht mijn Apple ID uiteraard niet met de Lion versie die op mijn MBP verkocht is. Logisch.

Heb daarom op mijn Apple ID ML aangekocht (draait prima als ik de gedownloade image uit de store naar USB "brandt" en zo de install doe) maar de internet recovery blijft naar Lion kijken en een foutmelding op mijn Apple ID geven.

Is dat aan te passen? Of is dat te wijten aan de specifieke combi MBP-Lion?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Moet je ML gewoon installeren zoals Apple dat wil: vanuit de app store als upgrade. Dan wordt ook je recovery geüpdate.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• BillSpaarbank
  • Niet online
afterburn schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:42:
Moet je ML gewoon installeren zoals Apple dat wil: vanuit de app store als upgrade. Dan wordt ook je recovery geüpdate.
Maar dus niet de internet recovery.

• breinonline
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Als ik afsluit dan laat ik Mail gewoon mee afsluiten. Als ik opnieuw de computer start en dan inlog, start Mail weer op. Hij opent dan echter de map All mail (Gmail) of mijn Sent mail. Dat zijn overigens niet de laatst geopende mappen. Ik wil gewoon de inbox als eerste te zien krijgen. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg? Reopen windows bij inloggen staat trouwens uit,

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Smultie
  • Niet online
breinonline schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:08:
Als ik afsluit dan laat ik Mail gewoon mee afsluiten. Als ik opnieuw de computer start en dan inlog, start Mail weer op. Hij opent dan echter de map All mail (Gmail) of mijn Sent mail. Dat zijn overigens niet de laatst geopende mappen. Ik wil gewoon de inbox als eerste te zien krijgen. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg? Reopen windows bij inloggen staat trouwens uit,
Waarschijnlijk staat Mail.app onder instellingen-gebruikers bij items die opstarten bij het opstarten van je Mac. Verder denk ik dat je bij de instellingen van Mail.app kunt instellen welke folders moeten worden geopend bij het starten van die app.

Aan de andere kant, ik heb Mail.app nog nooit gebruikt, dus ik kan er ook enorm naast zitten :P

• breinonline
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Smultie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:11:
[...]

Waarschijnlijk staat Mail.app onder instellingen-gebruikers bij items die opstarten bij het opstarten van je Mac.
Klopt :)
Verder denk ik dat je bij de instellingen van Mail.app kunt instellen welke folders moeten worden geopend bij het starten van die app.

Aan de andere kant, ik heb Mail.app nog nooit gebruikt, dus ik kan er ook enorm naast zitten :P
Daar zit je naast, had ik inderdaad ook gedacht maar ik kan het nergens vinden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik heb op sommige websites dat ik rare lettertypes krijg.. te klein ofzo. misschien dat ze missen? ik heb geprobeerd de juiste lettertypes weer te installeren maar ik kreeg melding dat ze er al op stonden. heb ook al de caches geleegd maar dit had ook geen zin. iemand een makkelijke oplossing hiervoor?

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1d0D0u3P1k2f/Schermafbeelding%202012-09-28%20om%2009.19.51.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Het is al gelukt, heb even mountain lion erop nieuw overheen gegooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik heb vd week precie het zelfde probleem gehad! Ik kon het oplossen door naar de app lettertype catalogus te gaan. En daar naar "Archief -> Herstel Standaard Lettertype" dat was voor mij de oplossing.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Weet iemand trouwens waarom ik een komma krijg als ik op de nummeric PUNT toets druk. Dit terwijl ik een Nederlands toetsenbord heb en Nederlands als invoerbron heb geselecteerd. Oftewel, of het icoon op de toets klopt niet of er zit een fout in de invoerbroncode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is normaal, omdat die toets geen punt is maar een 'decimal separator'. Dat is in Nederland een komma. D'r staat een punt op gedrukt omdat er nou eenmaal iets op moet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:51:
Dat is normaal, omdat die toets geen punt is maar een 'decimal separator'. Dat is in Nederland een komma. D'r staat een punt op gedrukt omdat er nou eenmaal iets op moet.
Oke, beetje verwarrend gemaakt.

De reden waarom het vervelend is, omdat ik het vaak gebruik als punt bij het tikken (automatisme), dus dan wordt je dat wel zat.

Zijn er trouwens hier nog mensen die inmiddels weer af en toe kernel panics krijgen onder ML 10.8 ook al zitten we nu op 10.8.2?

Ik had hier gisteren weer een kernel panic nadat mijn iMac blijkbaar in de ochtend was aangegaan toen iemand op de toets drukte. Kon dus niet een rapport vinden om te zien of het weer ging om de Airport Aetheros.

[ Voor 46% gewijzigd door Pyrone89 op 28-09-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vandaag begonnen op mijn eerste Mac. Tot nu toe loopt alles redelijk op rolletjes. Valt me echter op dat mijn contacten, die syncen met Google, geen foto's hebben. Op mijn telefoon en in Gmail zelf staan ze er wel. Even wat op gegoogled, en ik lees op een paar plekken dat dat een bug zou zijn? Kan iemand dit bevestigen, of me vertellen hoe ik het op kan lossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik draai 10.8.2 en merk dat ik de video's op driving-fun.com niet kan bekijken. Ik heb Silverlight al geupdate en alsnog doet hij niks. Hij start gewoon niet.
Niet in safari, noch in chrome.
Iemand ervaring hiermee en een mogelijke fix? Ik weet niet wat ik kan doen, naast het updaten van silverlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 10:24
Eindelijk ML erop geïnstalleerd, gewacht op een update die de batterijproblemen oplostte en dat was 10.8.2. Nu loop ik wel tegen een probleem aan: ik kan mijn notities niet met mijn iPhone synchroniseren. Toen ik het bij mijn iPhone wilde instellen, moest ik een @icloud.com account aanmaken terwijl ik al een ander email-adres gebruik voor mijn iCloud. Hoe kan ik de notities op mijn iPhone synchroniseren met mijn Mac, en andersom? Op mijn Mac staat het al aangevinkt onder mijn iCloud, inmiddels staat het ook aangevinkt op mijn iPhone maar er gebeurt niks.

[ Voor 12% gewijzigd door Conscience NL op 28-09-2012 23:54 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Conscience NL schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:50:
Eindelijk ML erop geïnstalleerd, gewacht op een update die de batterijproblemen oplostte en dat was 10.8.2. Nu loop ik wel tegen een probleem aan: ik kan mijn notities niet met mijn iPhone synchroniseren. Toen ik het bij mijn iPhone wilde instellen, moest ik een @icloud.com account aanmaken terwijl ik al een ander email-adres gebruik voor mijn iCloud. Hoe kan ik de notities op mijn iPhone synchroniseren met mijn Mac, en andersom? Op mijn Mac staat het al aangevinkt onder mijn iCloud, inmiddels staat het ook aangevinkt op mijn iPhone maar er gebeurt niks.
Heb je al een nieuwe notitie aangemaakt of een bestaande bewerkt?

• Conscience NL
jelle. schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:59:
[...]

Heb je al een nieuwe notitie aangemaakt of een bestaande bewerkt?
Oh, nieuwe notities worden wel gesynct :). Bestaande notities echter niet; ook niet als ik eentje daarvan bewerk verschijnt hij niet in de lijst op mijn Mac. Enig idee?

• RnB

RnB

Dan zullen ze niet in je iCloud map staan. Heb je voor een Google adres notitiesynchronisatie aanstaan? Of voor een ander adres? Dan heb je binnen Notities verschillende mappen, waar iCloud dan 1 van is.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:20
Ik heb een heel raar probleem.

Als ik een email type naar mij zelf t.test@bedrijf-nieuw.nl voor het onthouden van dingen komt bij het intoetsen van a.test ook het emailadres van t.test@bedrijf-oud.nl.

Nu heb ik nooit vanaf deze mac naar dit email adres gemaild en kan ik hem dus ook niet deleten onder
Window/previous recipients.

Ik ben via exchange gesynct en ook daar kan ik het emailadres t.test@bedrijf-oud.nl niet vinden.

Ergens moet dit email adres zijn opgeslagen in mijn mac alleen heb geen idee waar ik het moet zoeken.

Mocht iemand tips hebben graag.

Verwijderd

Je kunt hem laten auto-aanvullen > pijltje >remove address ?

• ppl
  • Niet online
xppn schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:30:
Ik weet niet of ik het al eerder had of niet, maar wat mij opvalt bij ML is:
Als ik uit slaapmodus kom omdat me accu leeg was dan moet ik echt rot lang wachten totdat ik me muis en keyboard kan gebruiken. Krijg inlog scherm al te zien etc, maar voordat ik wat kan doen moet ik meer dan halve minuut wachten.... Bekent iets of moet ik een nieuwe topic aanmaken voor dit grapje?
Dat is doodnormaal en gebeurd al sinds jaar en dag. Dat komt door de deepsleep/safe sleep/hoe je het noemen wilt. Als je 'm laat slapen schrijft een Apple notebook standaard de inhoud van z'n geheugen weg naar een file op de schijf maar hij houdt de notebook op spanning zodat je snel weer aan het werk kunt. Als je accu leeg (of bijna leeg) is dan is dat laatste dus niet mogelijk. Hij valt dan terug op die file op je schijf. Als je de boel weer aan de lader legt en 'm opstart dan moet ie de inhoud van de file op de schijf weer terugzetten in het geheugen. Hoe snel hij dat kan is afhankelijk van hoeveel geheugen je hebt en hoe snel je schijf is. Dat je een halve minuut (of langer) even niets kunt met je muis en toetsenbord is dan ook normaal.

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49
Maar dan blijft het toch vreemd dat "we" hier met Lion geen last van hadden. Ik heb het ook met volle accu hoor. Als ik m'n MBA 's ochtends openklap kan ik ook een halve minuut wachten voordat ik iets kan doen.

• UltraSub
Hmm. Herkenbaar. Net dus mijn eerste Mac, een Air 8/256/i5. En hoewel meestal erg snel actief ook al gehad dat ik een seconde of 15 niks kon, terwijl beeld er wel al staat. Met nog 80% in de battery.
Nu klinkt het verhaal hier boven erg plausibel, maar als ik dan lees dat het voorheen niet gebeurde, bij voldoende accu dus, zou het dan toch niet een bug kunnen zijn die het apparaat doet denken dat deepsleep (onterecht) nodig is?

• ppl
  • Niet online
Daftz schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:37:
Maar dan blijft het toch vreemd dat "we" hier met Lion geen last van hadden. Ik heb het ook met volle accu hoor. Als ik m'n MBA 's ochtends openklap kan ik ook een halve minuut wachten voordat ik iets kan doen.
Ik weet niet anders dan dat het zo is: met Tiger, Leopard, Snow Leopard, Lion en Mountain Lion. Maar dan wel alleen wanneer hij uit die deepsleep komt. Met het commando "pmset" kun je aanpassen wat je laptop moet doen aan slaapstand (de hibernatemode). Je kunt 'm altijd in deepsleep (suspend to disk) laten gaan, altijd in lichte slaap (suspend to RAM) of een combinatie van beide (dit is voor de laptops de default). Mogelijk dat in jouw geval die hibernatemode is ingesteld op deepsleep. Op de volgende link staat het verder uitgelegd inclusief de benodigde commando's om het aan te passen. Met het commando "pmset -g" vraag je de huidige instellingen op. Anyway, zie: OSX: Changing Hibernation Mode. TUAW heeft een leuk artikel over waarom je het uit zou willen zetten: Why hibernate or 'safe sleep' mode is no longer necessary in OS X Lion.

Een andere mogelijkheid is een probleempje met de SMC. Kan zijn dat daar iets niet goed staat. De SMC kun je weer resetten naar de factory defaults wat vaak nog wel eens dit soort rariteiten wil verhelpen. Apple heeft een uitleg hoe te resetten: Intel-based Macs: Resetting the System Management Controller (SMC).

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gezocht gezocht gezocht maar niks concreets gevonden; ik wil mijn contacten op voornaam gesorteerd hebben in ML (het heet dus ook Contacten en niet meer Adresboek zoals voorheen). Ze zijn gesynced via iCloud, op mijn iPhone en iPad staan ze wel goed gesorteerd. Ik kan nergens instellingen of opties vinden waar ik dit kan regelen. Op internet veel handleidingen over hoe dit werkt bij Adresboek maar helaas, zo zit het nu dus niet meer in elkaar. Ook kan ik bijvoorbeeld geen contact helemaal verwijderen?

• ppl
  • Niet online
Dan heb je er wel heel erg overheen zitten kijken :P Contacts > Preferences > General > Sort by.

• Pyrone89
Apple biedt dan wel haar excuses aan voor het Maps fiasco, mijn inziens zijn ze ons ook een excuus verschuldigd voor ML.

Zo hebben ze nog steeds niet het probleem met iCloud agenda's gefixed van ML: die worden gewoon simpelweg niet goed geupdate in Agenda in ML. Je moet de app helemaal opnieuw opstarten of elke losse activiteit aanklikken om hem wakker te maken.

Vroeger versprong het gewoon terwijl je zat te kijken. Nu gebeurt dit alleen als je net de Agenda app vers hebt geopend.

Heb echt alles al geprobeerd. Wil niet moeten overstappen op BusyCal, maar als ze dit volhouden zal ik wel moeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 29-09-2012 23:08 ]

• Icephase

Icephase

ppl schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:54:
Dan heb je er wel heel erg overheen zitten kijken :P Contacts > Preferences > General > Sort by.
Bij mij in elk geval NIET te vinden! Hoe? Waar? Bij mij ziet het er (ongeveer) zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://6.mshcdn.com/wp-content/gallery/apple-os-x-mountain-lion-top-15-new-features/10-contacts.jpg

Ik zie nergens 'preferences' of 'voorkeuren' staan... ook via systeemvoorkeuren lukt het niet, kan niets aan voorkeuren voor contacten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

woelders schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:44:
[...]

Bij mij in elk geval NIET te vinden! Hoe? Waar? Bij mij ziet het er (ongeveer) zo uit:
[afbeelding]

Ik zie nergens 'preferences' of 'voorkeuren' staan... ook via systeemvoorkeuren lukt het niet, kan niets aan voorkeuren voor contacten vinden.
Not sure if troll, maar kijk 's onder "Contacten" in de menubalk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:05:
[...]

Waarom zou zoiets een troll zijn?

Je bent volgens de criteria hier blijkbaar al snel een troll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

CyBeR schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:05:
[...]

Géén troll, en inmiddels gevonden... djieses, ik moet écht wennen aan OSX, hahaha! Bedankt in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

woelders schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:23:
[...]

Géén troll, en inmiddels gevonden... djieses, ik moet écht wennen aan OSX, hahaha! Bedankt in elk geval!
Voor de meeste programma's is CMD + , de optie voor opties/voorkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
TheAshcat schreef op zondag 30 september 2012 @ 08:49:
[...]

Voor de meeste programma's is CMD + , de optie voor opties/voorkeuren
Ja CMD , (zonder + dus O-) )

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:23:
[...]

Waarom zou zoiets een troll zijn?

Je bent volgens de criteria hier blijkbaar al snel een troll
Preferences staan bij vrijwel iedere applicatie in vrijwel ieder OS wel ergens in het menu verstopt. Als je een beetje moeite doet vindt je de preferences al vrij snel. Het was wel heel erg gemakkelijk roepen dus dat er dan iemand gaat twijfelen of iemand nou echt geen moeite wil doen, dom is of er gewoon overheen kijkt kan ik me dan wel voorstellen.
woelders schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:23:
:D

Het grote voordeel aan OS X: menu's staan altijd in de menubalk bovenaan en de plekken van de diverse onderdelen is ook nagenoeg altijd hetzelfde. Maar euh, probeer anders eens wat sites als macnoob.nl om het gewenningsproces te versnellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ppl schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:03:
[...]
:D

Het grote voordeel aan OS X: menu's staan altijd in de menubalk bovenaan en de plekken van de diverse onderdelen is ook nagenoeg altijd hetzelfde. Maar euh, probeer anders eens wat sites als macnoob.nl om het gewenningsproces te versnellen :P
Inderdaad erg handig! Met name met een dual screen setup! Voor een programma op m'n tweede scherm hoef ik alleen maar helemaal naar de andere kant van m'n eerste scherm! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Daar heb je dan weer toolboxes, palets en shortcuts voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Heeft iemand inmiddels al ontdekt hoe je Agenda op OSX correct kunt laten syncen?

In tegenstelling tot de iPad en iPhone verspringen events namelijk niet als je ze ergens anders hebt aangepast, tenzij je de App opnieuw start.

Ben benieuwd welke mensen met een all-Apple set-up qua apparaten en diensten hier al een oplossing voor hebben. Het is namelijk bijzonder vervelend om continue Agenda opnieuw te moeten laten starten om correct te laten bijwerken.

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrone89 op 30-09-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik gebruik een Macbook en een iPhone en alles veranderd realtime. Ergens gaat het mis bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RnB schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:44:
Ik gebruik een Macbook en een iPhone en alles veranderd realtime. Ergens gaat het mis bij jou.
Oke, even ter check om te kijken waar verschillen tussen onze set-ups kunnen zitten.

1, Gebruik je de iCloud Agenda (en dus niet Google of iets dergelijks)?

2. Welke settings heb jij in 'Accounts' in de Voorkeuren bij Agenda voor de betreffende account?

3. Blijft het bij jou ook werken na langere tijd Agenda te hebben draaien (bij mij werkt het alleen bij net starten van de Agenda app eventjes correct)?

4. Heb je een @me.com, @mac.com of @icloud.com adres als Apple ID? Ik namelijk niet en heb nu sinds kort de melding van een 'Alternatieve Apple ID' als ik op Apple.com mijn accountgegevens bekijk, misschien dat het probleem in dit proces is ontstaan.

5. Draai je overal de nieuwste officiële software versie (iOS 6, OSX 10.8.2 etc)?

6. Gebruik je standaardmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
ppl schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:22:
Daar heb je dan weer toolboxes, palets en shortcuts voor ;)
Tips? Ik werk constant met 2 schermen boven elkaar en vindt het toch met regelmaat lastig dat het menu maar op 1 scherm staat.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Pyrone89 schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:58:
[...]

Oke, even ter check om te kijken waar verschillen tussen onze set-ups kunnen zitten.

Ja

2. Welke settings heb jij in 'Accounts' in de Voorkeuren bij Agenda voor de betreffende account?
Deze begrijp ik niet. Ik heb bij mijn iCloud Calendar & Reminders aanstaan.

3. Blijft het bij jou ook werken na langere tijd Agenda te hebben draaien (bij mij werkt het alleen bij net starten van de Agenda app eventjes correct)?
Ik heb de Calender app eigenlijk nooit open staan, dus dit kan ik helaas niet voor je checken. Ik gebruik alleen Fantastical en Calendar zo nu en dan.

4. Heb je een @me.com, @mac.com of @icloud.com adres als Apple ID? Ik namelijk niet en heb nu sinds kort de melding van een 'Alternatieve Apple ID' als ik op Apple.com mijn accountgegevens bekijk, misschien dat het probleem in dit proces is ontstaan.
Ik heb een @gmail.com als AppleID adres, maar merk sinds kort dat ik ook kan inloggen met mijn @me.com adres. Toch gebruik ik altijd mijn gmail.

5. Draai je overal de nieuwste officiële software versie (iOS 6, OSX 10.8.2 etc)?
Ja

Welke meldingen bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Bedankt, bij meldingen en accounts heb ik het over Agenda --> Voorkeuren en dan vervolgens het tweede en laatste tabje.

Ik denk dat jij ook zult merken dat je het probleem tegenkomt als je Agenda langere tijd laat runnen.

Als tijdelijke workaround sluit ik en start ik Agenda nu maar elke keer helemaal af, wat niet echt de bedoeling is maarja.

Als je nog even kunt laten weten hoe het zit met de twee vragen die nu hopelijk wat duidelijk zijn ben ik je zeer erkentelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Pyrone89 schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:58:
[...]

Ja én BusyCal

2e tabje => Vernieuw agenda's: automatisch (push)
laatste tabje => Account: iCloud

Ja, Agenda én BusyCal staan bij mij de hele dag aan/open
Ik heb én een @me.com én een @icloud.com adres, maar mijn Apple ID maakt gebruik van een totaal ander adres.
Yep
Ik maak geen gebruik van standaardmeldingen op Agenda, maar wel bij BusyCal
En bij mij werkt het allemaal feilloos. Soms duurt het op mijn iPhone iets langer als ik deze een lange tijd niet geopend heb. Maar alles wordt uiteindelijk prima gesynchroniseerd!!
Dus ik heb geen idee waarom het bij jou niet zou werken.

Edit: toevoeging
Of ik nu iets in Agenda óf in BusyCal wijzig, het is een paar seconden later te zien in allebei de programma's én op mijn iPhone's en iPad

[ Voor 4% gewijzigd door funske op 01-10-2012 14:24 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:27:
Heeft iemand inmiddels al ontdekt hoe je Agenda op OSX correct kunt laten syncen?

In tegenstelling tot de iPad en iPhone verspringen events namelijk niet als je ze ergens anders hebt aangepast, tenzij je de App opnieuw start.

Ben benieuwd welke mensen met een all-Apple set-up qua apparaten en diensten hier al een oplossing voor hebben. Het is namelijk bijzonder vervelend om continue Agenda opnieuw te moeten laten starten om correct te laten bijwerken.
Hier werkt het met iCloud (me.com en icloud.com tegenwoordig) zonder problemen. Ik zie bij mijn Exchange account van werk dat het ook gewoon vrijwel instant is. Je kunt in Calendar in OS X onder Preferences > Accounts instellen wat hij moet doen: Push of Fetch. Idem voor in iOS. Kijk dus vooral even je instellingen goed na. Mocht het nog niet werken dan is het handig dat je even kort samenvat welk soort account je hebt en wat je instellingen zijn. Maakt het vergelijken ook wat makkelijker.
Xanion schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:10:
Tips? Ik werk constant met 2 schermen boven elkaar en vindt het toch met regelmaat lastig dat het menu maar op 1 scherm staat.
Als het kan gebruik maken van die paletten e.d. en zoveel mogelijk met toetscombinaties ipv de muis te doen. Dat is ook een heel stuk beter voor je gezondheid, reduceert RSI aanzienlijk. Het menu kun je ook middels die toetsen bereiken: ctrl-f2 maakt de menubalk actief, daarna kun je met de pijltjes toetsen verder door de menu's navigeren.

[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 01-10-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik gebruik 1 account, die rechstreeks is ingesteld door iCloud zelf door op het vinkje in het iCloud menu te klikken. Ik gebruik de optie die standaard erin staat, namelijk 'Automatisch (push)' en heb lechts 1 agenda in mijn account. Tussen iPad, iPhone en iCloud.com wordt alles direct gesynced. Vanaf OSX Agenda uit (dus als ik daar wat verander) ook. Naar OSX Agenda toe (dus inbound) niet, alsof de connectie met de Apple server op de achtergrond is verbroken. Enigst wat helpt is de hele applicatie 'Agenda' opnieuw op te starten. Ik heb zover ik weet geen programma's die het netwerkverkeer na bepaalde tijd dichtgooien (zicht wel achter meerdere switches, maar dat is nooit een probleem geweest en dan zou de iPad ook niet werken). Ben in ieder geval blij t horen dat het geen algemene bug is. Nu alleen nog uitvinden waar het bij mij door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Ik heb ook de problemen die Pyrone89 heeft... Voorheen kwam een activiteit meteen in Agenda/iCal, maar nu gebeurt dat pas als ik hem afsluit en opnieuw opstart. Ik gebruik gewoon mijn iCloud account, die ik vóór ML ook al gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Oke, kun jij ook wat details van je instellingen posten zoals wij hierboven. Dan kunnen we kijken of we een oorzaak kunnen pinpointen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Eigenlijk ook precies hetzelfde als jij. Bij iCloud heb staat Agenda's en Herinneringen aangevinkt. Als ik iets op mijn iPhone in Agenda zet, verschijnt hij op iCloud.com na een aantal seconden. Hetzelfde probleem als jij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 07:21

BombaAriba

Ondertitel

Kunnen jullie die app niet gewoon even helemaal leeggooien en dan opnieuw proberen?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Kijk ook even of je de wijziging/toevoeging wel ziet op icloud.com. Dat geeft een directe blik op wat er in iCloud staat. Je zou ook eventueel het account opnieuw kunnen toevoegen of alleen even het agenda deel uit- en weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Thx voor de tips, alleen zijn beiden al geprobeerd zonder effect. Op icloud.com wordt zoals gezegd wel alles direct geupdate. Het probleem ligt hem echt in OSX Agenda met betrekking tot wijzigingn die binnen zouden moeten komen maar dat niet doen (zoal gezegd, alsof de connectie op de achtergrond wordt verbroken, waarbij ook handmatig vernieuwen niet meer werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:29:
Vandaag begonnen op mijn eerste Mac. Tot nu toe loopt alles redelijk op rolletjes. Valt me echter op dat mijn contacten, die syncen met Google, geen foto's hebben. Op mijn telefoon en in Gmail zelf staan ze er wel. Even wat op gegoogled, en ik lees op een paar plekken dat dat een bug zou zijn? Kan iemand dit bevestigen, of me vertellen hoe ik het op kan lossen? :)
Opgelost. Geen Google Sync in contacts.app instellen, dus uitgevinkt laten. Vervolgens via settings, mail contacts and calendars een CardDAV account toevoegen. En presto, alles werkt vlekkeloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:58
Daftz schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:37:
Check eens hoe de standbydelay staat ingesteld dmv. "pmset -g" Bij mijn MacBook Air stond deze setting na upgrade naar ML ingesteld op 4200 seconden (=70 minuten). Dit houdt in dat na 70 min. stand by het geheugen naar disk/ssd geschreven wordt met de vertraging in de startup tijd als gevolg. Wanneer je de standbydelay ophoogt naar bijv 12 uur oid heb je hier geen last meer van. Maar loop je wel meer risico dat je data kwijt raakt bij een lege accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:12:
[...]

Waarom gebruik je Launchpad daar niet voor? Dan kan je alle mapjes in de Applicaties map buiten beschouwing laten en gewoon mapjes (dus Audio, Video, etc) maken in Launchpad zelf.
Na een tijdje zoeken ben ik het programma Overflow tegen gekomen. Echt een top app als je een aantal apps vaak gebruikt maar niet elke keer de hele lijst met apps wilt doorspitten. Launchpad vond ik niet zo geweldig hoewel het op zich best functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:44
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:38:
[...]

Na een tijdje zoeken ben ik het programma Overflow tegen gekomen. Echt een top app als je een aantal apps vaak gebruikt maar niet elke keer de hele lijst met apps wilt doorspitten. Launchpad vond ik niet zo geweldig hoewel het op zich best functioneert.
En manier die je je zou kunnen aanleren is via Spotlight programma's op te starten.
Is misschien niet voor iedereen, maar ik vind het zalig werken.

Als je een programma wil opstarten druk je op 'Command' gevolgd door de 'Spatie'. Op dat moment opent Spotlight zich in de rechterbovenhoek. Voor veel programma's hoef je alleen de eerste twee letters in te typen en het meest gebruikte programma komt dan naar boven. Op basis van je reactie past hij automatisch aan wat je wil opstarten.

Als ik bijvoorbeeld Safari wil opstarten dan hoef ik alleen Command+Spatie+sa(fari)+Enter in te typen.
Dit geldt voor alle programma's. Dit gaat veel sneller dan eerst met je muis naar de dock of naar launchpad of overflow.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Dan geef mij Alfred maar, die werkt iets sneller dan Spotlight

[ Voor 23% gewijzigd door funske op 04-10-2012 11:54 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Medetweakers, werkt bij jullie de Europa League LiveStream van RTL op Mountain Lion?

http://www.rtl.nl/compone...etbal_livestream_insc.xml

Heb Silverlight geïnstalleerd, maar bij mij blijft hij bufferen (tekst in het midden), verder niets......

Ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
LaptopSmurf schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:14:
Medetweakers, werkt bij jullie de Europa League LiveStream van RTL op Mountain Lion?

Heb Silverlight geïnstalleerd, maar bij mij blijft hij bufferen (tekst in het midden), verder niets......

Ben zeer benieuwd!
Werkt bij mij gewoon op Mountain Lion met Silverlight.
Alleen ik houd niet van voetbal, dus ben ik na 20 seconden gestopt met kijken.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
LaptopSmurf schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:14:

Ben zeer benieuwd!
Ik krijg live voetbal te zien! Ben geen voetbalfan, dus gelijk weer uit. :)

Het kan wel eens helpen om Silverlight helemaal te verwijderen, MacBook uit en aan en opnieuw installeren.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Bedankt voor de feedback!

Heb je tip opgevolgd en het werkt nu wel!

[ Voor 47% gewijzigd door Fd1sk op 04-10-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Er is een kleine update voor 10.8.2 uitgebracht genaamd update 1.0 die het versienummer ophoogt naar 12C60.

Op zich geen heel boeiende wijzigingen http://www.macrumors.com/...-8-2-supplemental-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Zag ik ook, beetje jammer, er is genoeg te fixen. Zo vind ik sinds 10.8.2 de stabiliteit van Safari om te huilen. Continue paginas die blijven hangen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14
Geen last met Safari sinds ML eigelijk. Grotere dingen zullen wel in 10.8.3 oid gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Ik merk aan mijn rMBP (16gb, 256gb, 2,3ghz) dat kopiëren, van en naar netwerklocaties, usb-sticks en sd kaartjes constant problemen oplevert. Ik heb meerdere pogingen nodig om de totale inhoud te kopiëren omdat het na verloop van tijd gewoon stopt. ML geeft aan dat het kopiëren voltooid is maar vervolgens heb ik slechts 1/3 van de inhoud verplaatst. Bij netwerklocaties geeft ML aan dat de verbinding verloren is en vervolgens kan ik die locatie niet meer bereiken. Zijn er meer mensen met een soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik doe dat ook regelmatig, maar bij mij geen problemen.
De grootte maakt niet echt uit, er zitten files tussen van 12GB, maar ook van een aantal MB's. Ik vind de snelheid echter wel tegenvallen (max 18MBps, lange tijd 13MBps), terwijl ik toch op een 5GHz n netwerkje die theoretisch 450Mbps (56MBps) moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zou er niet vanuit gaan dat die snelheid aan je Mac ligt, maar eerder aan je netwerk. Het feit dat je 5Ghz hebt, zegt lang niet alles. ;)

Zo heb ik een half jaar geleden serieus tijd geinvesteerd in mijn wifi netwerk. Draai nu 2 dual-mode AP's, in een roaming setup, die serieus getuned is naar de omgeving hier. Toentertijd draaide ik nog Windows only. Ik ging van 1.5MB/s naar 7.5MB/s sustained, na ook tig Windows drivers geprobeer te hebben. Ik schaf een MBA aan, en die doet zonder enige vorm van tuning op hetzelfde netwerk 12.5 - 13MB/s. Terwijl de resterende Windows machines blij zijn met 5.5 - 7.5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

UltraSub schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:05:

Zo heb ik een half jaar geleden serieus tijd geinvesteerd in mijn wifi netwerk. Draai nu 2 dual-mode AP's, in een roaming setup, die serieus getuned is naar de omgeving hier. Toentertijd draaide ik nog Windows only. Ik ging van 1.5MB/s naar 7.5MB/s sustained, na ook tig Windows drivers geprobeer te hebben. Ik schaf een MBA aan, en die doet zonder enige vorm van tuning op hetzelfde netwerk 12.5 - 13MB/s. Terwijl de resterende Windows machines blij zijn met 5.5 - 7.5MB/s.
Dit is een feit... Laatst zat een Windows vriend bij mij en was een torrent aan het downloaden. Toen vroeg hij of ik geen netwerkkabel ergens had, want het ging zo langsaam. En inderdaad hij haalde een max van 1.5MB per seconden. Ik keek verbaasd, want mijn iMac haalt 6.5MB per seconden (ziggo Z2)...

We hebben er een uur aan besteed met drivers en instellingen, maar het kwam er gewoon niet uit op de windows PC.....

Vroeger zwoor ik bij een bekabeld netwerk. Er zou nog geen draadloos binnen komen al kreeg ik er geld bij (voor vast pc's dan he), Toen kocht ik mijn iMac,en die staat op de salon tafel... daar kon ik geen kabel heen trekken. Met veel tegenzin heb ik dan maar draadloos aangezet. Per direct verbaasd over wat Wifi nou werkelijk kan... Sindsdien trek ik nog geen kabel meer al krijg ik er geld bij :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb de laastste tijd een gek probleem. Mijn harddisk (secundair, de iMac draait vooral op de SSD) is constant aan het ratelen. Dat zie ik ook in de activiteitenweergave, maar ik kan niet achterhalen welk programma dat doet. Ook de Time Capsule wordt regelmatig geactiveerd zonder dat er een backup draait. Ik snap werkelijk niet wat er aan de hand is maar ik wil er graag van af ;) Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

UltraSub schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:05:
Ik zou er niet vanuit gaan dat die snelheid aan je Mac ligt, maar eerder aan je netwerk. Het feit dat je 5Ghz hebt, zegt lang niet alles. ;)
Oké true, maar hoe zou ik dat dan kunnen tunen?
Ik zit letterlijk naast mijn Airport Extreme (er zal 1,5m tussen zitten). Of is een het kopiëren van files over een draadloos netwerk zo'n complexe actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Je kunt hier eens mee beginnen?
Standaard verhaal als channels, wat je moet doen om N te connecteren enz.

Maar als ik zie dat je sustained 13MB/s haalt, denk ik dat je al aardig aan de max zit.. :)

[ Voor 20% gewijzigd door UltraSub op 07-10-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wow, is 13MBps sustained serieus de max bij een 450Mbps verbinding?
Dus heel simpel gezegd gaat er zo'n 75% weg aan verliezen? Nu komt het niet zo heel vaak voor dat ik grote bestanden heen en weer zet vanaf mijn Airport disc, maar toch had ik er meer van verwacht.

Om weer ontopic te gaan: meer mensen last van tekst die wegvalt of windows van embedded video die op een ander deel van de pagina een leeg wit vak achterlaten in Safari? Dit trouwens op een rMBP. Dit komt vooral voor wanneer ie switcht tussen de twee grafische kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ja, wifi kent een gigantische hoeveelheid verlies. Onderzoekers van de Universiteit Twente doen daar nu onderzoek naar (hoeveel verlies precies, waardoor en hoe zou dit opgelost kunnen worden). Wifi is handig voor een draadloze internet verbinding op mobiel spul zoals een smartphone en een laptop en met 802.11n gaat dat allemaal iets lekkerder dan met voorgaande standaarden. Als je echt veel data wilt overzetten gaat er niks boven een kabel want dat is een heel stuk betrouwbaarder, stabieler en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Conscience NL schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:38:
Eigenlijk ook precies hetzelfde als jij. Bij iCloud heb staat Agenda's en Herinneringen aangevinkt. Als ik iets op mijn iPhone in Agenda zet, verschijnt hij op iCloud.com na een aantal seconden. Hetzelfde probleem als jij dus.
Heb jij inmiddels al een fix hiervoor gevonden?

Ik ga binnenkort proberen om tegelijk OSX clean te installen, via iCloud.com (via een andere PC) de agenda te verwijderen en een nieuwe verse agenda te maken met een andere naam, alle iOS devices te resetten en de Airport Extreme terug te zetten naar fabrieksinstellingen (mocht het te maken hebben met Ziggo of de 2 switches die tussen de Ziggo router zitten en de Airport Extreme).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De hd van mijn zusje's MacBook met lion is gecrasht. Ik dus nieuwe schijf ingebouwd en start via de internet recovery. Wat blijkt? Je kan alleen mountain lion installeren en krijg een melding dat mij Apple id geen ml heeft gekocht. De install dvd van show leopard is niet meer leesbaar, wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
magnifor schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:02:
De hd van mijn zusje's MacBook met lion is gecrasht. Ik dus nieuwe schijf ingebouwd en start via de internet recovery. Wat blijkt? Je kan alleen mountain lion installeren en krijg een melding dat mij Apple id geen ml heeft gekocht. De install dvd van show leopard is niet meer leesbaar, wat te doen?
Download je toch even een DMG'tje? Je hebt er indirect gewoon voor betaald, je zet het even op een USB-stick, je brand een DVD'tje of je partitioneert even een externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Kan je een install usb vanuit Windows maken?

[ Voor 6% gewijzigd door magnifor op 07-10-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
magnifor schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:12:
Kan je een install usb vanuit Windows maken?
Zal vast wel een goed format programma zijn waarna je InstallESD.dmg kunt pleuren. Beetje Google gebruiken kan geen kwaad lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Wat een gezeik allemaal. Heb voor 10.7 betaald dus moet gewoon de mogelijkheid hebben om via internet 10.7 te installeren.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste