[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

World Citizen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:56:
[...]

You are looking at it wrong.... :)

- Waarom uberhaubt alles verplaatsen. Je systeem loopt er eerder slechter dan beter mee,
- het is een fictieve verplaatsing want er word niks verplaatst.. het ziet er hooguit zo uit.
- Waarom ben je eigenlijk met bestanden bezig... Een mac is om mee te werken
- Wat is je doel buiten mentale (fictieve) rust
- Alles werkt toch naar behoren?
Op zich heb je helemaal gelijk maar aangezien ik nogal wat verschillende apps heb had ik er de gewoonte van gemaakt om bvb all video-apps in een map Video te zetten en bvb all audio in een map Audio. Voor mij was dat lekker overzichtelijk. Ieder zijn voorkeur maar dit was die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Heb zelf, sinds ML, al 2x gehad dat mijn MBP reboot met een foutmelding op het scherm (soort BSOD). Steeds te laat met foto maken en te weinig tijd om de melding te lezen. Meer mensen met die probleem?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:43:
[...]

Op zich heb je helemaal gelijk maar aangezien ik nogal wat verschillende apps heb had ik er de gewoonte van gemaakt om bvb all video-apps in een map Video te zetten en bvb all audio in een map Audio. Voor mij was dat lekker overzichtelijk. Ieder zijn voorkeur maar dit was die van mij.
Waarom gebruik je Launchpad daar niet voor? Dan kan je alle mapjes in de Applicaties map buiten beschouwing laten en gewoon mapjes (dus Audio, Video, etc) maken in Launchpad zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:59
Vraagje, heb nu een mac mini summer 2010 ( Eerste unibody ) staan als fileserver. Heb alleen 1 probleempje. Ik krijg SMB niet aan de praat. Als ik dit aanvink bij delen kan ik de gedeelde mappen alsnog niet benaderen op mijn vriendin haar windows laptop. Voorheen had ik een macmini uit 2007 met leopard als fileserver en hier had ik er geen problemen mee. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:12:
[...]

Waarom gebruik je Launchpad daar niet voor? Dan kan je alle mapjes in de Applicaties map buiten beschouwing laten en gewoon mapjes (dus Audio, Video, etc) maken in Launchpad zelf.
Ik ga er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24

World Citizen

FreeReef.nl

Dat doe ik inderdaad ook, en eigenlijk gebruik ik overal Spotlight voor... het is wat onhandig met tooltjes die je niet vaak gebruikt omdat je de naam niet kent... maar meestal 99% start ik alles op met Spotlight..

Als ik in mijn Applicatie folder kijk krijg ik ook het heen en weer als fellow opruimer, maar ik heb moeten leren mijzelf daarbij neer te leggen. Indertijd heb ik ook wel eens wat dingen "opgeruimd" maar het werd er nooit beter van. Sindsdien inderdaad spotlight, en sinds Lion ook Launchpad.. Al vind ik launchpad ook niet de meest prettige manier van werken.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Mocht je nou helemaal into Launchpad raken, dan raad ik je Launchpad Manager aan om het een en ander te regelen. Veel apps die je bijvoorbeeld niet gebruikt, kan je met Launchpad Manager verwijderen uit Launchpad, zodat je dat niet als ''troep'' erbij hebt.

Zo ziet bijvoorbeeld mijn Launchpad eruit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0cUdeXVNBHhbDacHcDqO1XIS/full.png

Zoals je ziet, alleen de apps die ik gebruik heb ik in Launchpad laten staan.

Om ontopic te blijven: Ik wacht met smart op 10.8.2. Vele ''bugs'' en glitches zijn niet echt opgelost met de .1 update. Ik hoop dat .2 een boel verbeteringen met zich meebrengen, zowel op grafisch als op performance gebied. Ik merk nu niet echt de power van mijn rMBP, omdat Mountain Lion niet 100% lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
RnB schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:37:
[...]

Om ontopic te blijven: Ik wacht met smart op 10.8.2. Vele ''bugs'' en glitches zijn niet echt opgelost met de .1 update. Ik hoop dat .2 een boel verbeteringen met zich meebrengen, zowel op grafisch als op performance gebied. Ik merk nu niet echt de power van mijn rMBP, omdat Mountain Lion niet 100% lekker werkt.
Same.

Ik veronderstel (hoop) dat deze te downloaden valt wanneer iOS6 beschikbaar komt? Aangezien iOS6 en 10.8.2 toch wel een paar gemeenschappelijke features hebben (Facebook integratie, betere iMessages ondersteuning, betere Facetime ondersteuning,...), kwestie om alles in lijn met elkaar te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:44
Pyr0wl schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:24:
[...]

Same.

Ik veronderstel (hoop) dat deze te downloaden valt wanneer iOS6 beschikbaar komt? Aangezien iOS6 en 10.8.2 toch wel een paar gemeenschappelijke features hebben (Facebook integratie, betere iMessages ondersteuning, betere Facetime ondersteuning,...), kwestie om alles in lijn met elkaar te houden :)
Dat hoop ik ook! Hoewel mijn accu nog netjes 4 - 5 uur mee gaat merk ik wel degelijk verschil tussen Lion en Mountain Lion. Gezien het aantal nieuwe seeds omtrent 10.8.2 voor de devs mag de release van 10.8.2 dichtbij zijn. Zelf vind ik de integratie van Twitter en Facebook wel een grappige feature. Vooralsnog vind ik notification center een beetje dubbelop.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

RnB schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:37:
[...]

Mocht je nou helemaal into Launchpad raken, dan raad ik je Launchpad Manager aan om het een en ander te regelen. Veel apps die je bijvoorbeeld niet gebruikt, kan je met Launchpad Manager verwijderen uit Launchpad, zodat je dat niet als ''troep'' erbij hebt.

Zo ziet bijvoorbeeld mijn Launchpad eruit:

[afbeelding]

Zoals je ziet, alleen de apps die ik gebruik heb ik in Launchpad laten staan.

Thanks!
(heb je nou een foto van mijn meest gebruikte apps geplaatst? knap heur :) )

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 18-09-2012 13:04 ]

FreeReef.nl

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu iOS 6 er is, weet iemand wanneer 10.8.2 komt? Ik weet het: hele stomme vraag, maar volgens mij is iOS 6 heel erg verweven met veel functies, zoals Facebook en iMessage, in 10.8.2...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:17
Zal wel snel zijn. het document bij 10.8.2 zegt dat het geen bugs kent. Hij draait hier ook prima. Misschien later vandaag?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

THE_BASE schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:02:
Nu iOS 6 er is, weet iemand wanneer 10.8.2 komt? Ik weet het: hele stomme vraag, maar volgens mij is iOS 6 heel erg verweven met veel functies, zoals Facebook en iMessage, in 10.8.2...
Zeker geen gekke vraag: hij is nu beschikbaar. :) Staat in de App Store onder updates.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• carpebios
Ik krijg met de dev versie ook die melding! Apart. Toch niet helemaal gelijk dus aan de dev versie.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Rivanov
  • Laatst online: 22:03
10.8.2 is uit!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• carpebios
spuit 11

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Grote download vergeleken met de vorige keer: 365,42 MB.

Vooral nuttig voor FaceTime op de Mac ook via je je telefoonnummer. Dat je niet meer tegen mensen hoeft te zeggen "Kun je me terugbellen op mijn email". (Zo ongeveer de enige situatie waarin die uitspraak iets zinnigs betekent).

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:21

BombaAriba

Ondertitel

Wel mooi dat Apple de OSX update zo synchroon laat lopen met iOS6. Heb ook alle updates lekker snel binnen. Ook de iOS update heb ik gewoon met glasvezelsnelheid binnen kunnen halen :)

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Verwijderd

10.8.2 en heb het idee dat de "lag" verdwenen is op de rMBP, erg prettig en mocht ook wel!

Verder is ook MS Office geupdated voor Retina!

http://blog.officeformac....-for-office-for-mac-2011/

update : Na installen van de EFI update is de lag 100% verdwenen op de rMBP! Eindelijk!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 21:22 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Nu dan gaan we maar weer ML installeren en batterij testen dit weekend :-) Over een klein tijdje meer... :)

"That was left handed..." - JJH

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Na iOS 6 dus ook nog eens een update voor OSX.
M'n dag kan niet meer stuk! :P

An  a day keeps the doctor away.

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

HardCoreGamer schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:01:
Na iOS 6 dus ook nog eens een update voor OSX.
M'n dag kan niet meer stuk! :P
Word je zo blij van die Facebook-integratie? iOS6 heeft ook al niks 'schokkends' gebracht. Ik denk dat de meeste Apple producten wel uit zijn ontwikkeld aangezien alles goed werkt en waarom iets wijzigen wat al goed werkt. Uiteraard zullen de specs verbeteren maar voor de rest? Weinig schokkends zonder grote Steve.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

De updates...

Wat is het verschil tussen "Addresses" en "Resolves" eigenlijk?
Als in: "we hebben het aangepakt maar niet opgelost"?

http://support.apple.com/kb/HT5460

Facebook

- Single sign on for Facebook
- Adds Facebook as an option when sharing links and photos
- See Facebook friends' contact information and profile pictures in Contacts
- Facebook notifications now appear in Notification Center

Game Center

- Share scores to Facebook, Twitter, Mail, or Messages
- Facebook friends are included in Game Center friend recommendations
- Added Facebook "Like" button for games
- Challenge friends to beat your score or achievement

Other new features

- Adds Power Nap support for MacBook Air (Late 2010)
- iMessages sent to your phone number now appear in Messages on your Mac*
- You can now add passes to Passbook (on your iPhone or iPod touch) from Safari and Mail on your Mac*
- FaceTime can now receive calls sent to your phone number*
- New shared Reminders lists
- New sort options allow you to sort notes by title, the date you edited them, and when you created them
- Dictation now supports additional languages: Mandarin, Cantonese, Spanish, Korean, Canadian English, Canadian French, and Italian
- Dictionary app now includes a French definition dictionary
- Sina Weibo profile photos can now be added to Contacts
* Requires iOS 6

General fixes

The OS X Mountain Lion v10.8.2 update also includes general operating system fixes that improve the stability, compatibility and security of your Mac, including the following fixes:

- Adds an option to discard the changes in the original document when choosing Save As
- Unsent drafts are now opened automatically when launching Mail
- Receive Twitter notifications for mentions and replies from anyone
- URLs are shortened when sending tweets from Notification Center
- Notifications are disabled when AirPlay Mirroring is being used
- Adds SSL support for Google searches from the Smart Search Field in Safari
- Adds a new preference to have Safari launch with previously open webpages
- Resolves an issue that may cause the "Enable Autodiscover" checkbox to always remain checked
- Enables access to the Mac App Store when Parental Controls are enabled
- Support for @icloud.com email addresses
- Resolves a video issue with some VGA projectors when connected to certain Mac notebooks
- Addresses an issue that may prevent Active Directory accounts from being locked out
- Resolves an issue that may cause the policy banner to re-appear prior to logging in
- Improvements to SMB
- Addresses an issue with NIS users when auto-login is enabled
- Addresses an issue in which the Keychain may not be accessible
- Ability to pre-authenticate a FileVault protected system
- Addresses an issue that may cause Xsan to not automatically start after migrating from Mac OS X Snow Leopard

FreeReef.nl

Verwijderd

BombaAriba schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:46:
[...]

Word je zo blij van die Facebook-integratie? iOS6 heeft ook al niks 'schokkends' gebracht. Ik denk dat de meeste Apple producten wel uit zijn ontwikkeld aangezien alles goed werkt en waarom iets wijzigen wat al goed werkt. Uiteraard zullen de specs verbeteren maar voor de rest? Weinig schokkends zonder grote Steve.
Blah blah, specs verbeteren door een software update?? Of kom je maar wat trollen hier?

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:03:
[...]

Blah blah, specs verbeteren door een software update?? Of kom je maar wat trollen hier?
Nee, wat ik zeg is dat het os eigenlijk wel is uitgegroeid. Er is eigenlijk niks dat nog echt nodig is qua nieuwe features volgens mij. Wellicht wat kleine dingen maar er zijn geen grote zaken meer die aangepakt moeten worden. En ik zeg niet dat het gebrek aan grote veranderingen iets slechts is.

Het os is simpel gezegd volwassen en het geen waar ik eigenlijk bang voor ben is dat het os bejaard wordt doordat het te log wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door BombaAriba op 19-09-2012 22:19 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Waarom zie zie ik niks in OSX van die facebook integratie?

• Rivanov
  • Laatst online: 22:03
Moet je instellen bij Systeem Voorkeuren > Mail, Contacts, Calendar

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Recon24 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:28:
Dat vind ik zo mooi van apple, niet ingesteld? Vind je het nergens terug....

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Nu alleen nog LinkedIn erin verwerken en ze zijn klaar. Zeker voor mensen die werken staan daar hun meeste contactgegevens.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Rivanov schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:29:
Moet je instellen bij Systeem Voorkeuren > Mail, Contacts, Calendar
Thnx, had daar nog niet gekeken, was ook wel logisch natuurlijk dat het daar tussen zou zitten.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Recon24 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:28:
Quicklook eens een plaatje in Finder en klik op de deel knop..werkt ongeacht of je een Facebook account hebt ingesteld of niet :X
xppn schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:40:
Dat vind ik zo mooi van apple, niet ingesteld? Vind je het nergens terug....
Was dat maar waar, de realiteit is helaas anders. Ik heb geen Vimeo, geen Flickr, geen Facebook, geen Twitter en toch staan ze onder de deel-knop wanneer ik een plaatje of video quicklook of wanneer ik op die deel-knop in Safari klik. In iOS 5 en 6 is dat niet anders. Het zou me niets verbazen als een en ander contractueel is afgesproken om via deze weg meer users te creëren.

• _Piwi_
  • Laatst online: 08:40
Ik zie Vimeo niet terugkomen (niet ingesteld). De andere wel maar die gebruik ik dan ook :)

• _Piwi_
Maakt OSX 10.8.2 trouwens opeens gebruik van de 5GHz? Ik haal nu 7 MB/s op mijn WIFI waar dat eerst max 1,5 - 2 MB/s was.
Ik klaag niet verder ;)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Ga morgen maar is updaten, ik hoop dan gelijk de bugfix met de interne Wifi gefixt is :P

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
"Opnieuw opstarten vereist" ... ik dacht altijd dat men er bij OSX zo prat opging dat men nooit hoeft te rebooten --- zoals dat bij Windows wel het geval is ... --- De echte updates op OSX niveau zijn erg beperkt, het hele facebook gebeuren kan mij gestolen worden, ik heb en wil geen facebook account.

oh ja, before the flames: ik installeer de update op een Core i7 3,4GHz (Mid 2011).

• RnB

RnB

superbig91 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:27:
Maakt OSX 10.8.2 trouwens opeens gebruik van de 5GHz? Ik haal nu 7 MB/s op mijn WIFI waar dat eerst max 1,5 - 2 MB/s was.
Ik klaag niet verder ;)
Dat is heel raar, 10.8.1 ondersteunde 5GHz wifi al. Je zal dat toch zelf ingesteld hebben.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

R3M1 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:30:
"Opnieuw opstarten vereist" ... ik dacht altijd dat men er bij OSX zo prat opging dat men nooit hoeft te rebooten --- zoals dat bij Windows wel het geval is ... --- De echte updates op OSX niveau zijn erg beperkt, het hele facebook gebeuren kan mij gestolen worden, ik heb en wil geen facebook account.

oh ja, before the flames: ik installeer de update op een Core i7 3,4GHz (Mid 2011).
:') jeetje, moeten rebooten voor een update, waar gaat het heen met de wereld!

[ Voor 76% gewijzigd door Fietsbel op 19-09-2012 23:32 ]

39

• _Piwi_
RnB schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:32:
[...]

Dat is heel raar, 10.8.1 ondersteunde 5GHz wifi al. Je zal dat toch zelf ingesteld hebben.
Ik heb 10.8.1 overgeslagen geloof ik... Ja dat verklaardT een hoop =)

• R3M1
Fietsbel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:32:
[...]

Was het niet altijd het standaard geneuzel bij de iMac dat men nooit hoefde te rebooten zoals bij Windows wel het geval is? Ik ben overgestapt van Windows naar OSX ... maar om te zeggen dat het allemaal zoveel beter of slechter is dan Windows 7, nou nee.

• Pyrone89
Ze zijn trouwens op icloud.com vergeten ook een label voor gemarkeerd toe te voegen.

Beetje jammer. Merk echt dat de teams van iOS, OSX en iCloud.com wel eens wat vaker met elkaar mogen overleggen.
R3M1 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:30:

Dit is dan ook meer een service pack dan een gewone update. 99% van de gewone updates kun je over het algemeen wel gewoon installeren zonder te herstarten. De overige 1% zijn zaken die op laag niveau moeten worden aangepast (zoals een EFI update) waarbij het logisch is dat er moet worden gereboot.

[ Voor 66% gewijzigd door Pyrone89 op 19-09-2012 23:48 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

R3M1 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:41:
[...]

Was het niet altijd het standaard geneuzel bij de iMac dat men nooit hoefde te rebooten zoals bij Windows wel het geval is? Ik ben overgestapt van Windows naar OSX ... maar om te zeggen dat het allemaal zoveel beter of slechter is dan Windows 7, nou nee.
Kan geen antwoord geven op je vraag omdat ik het macosx "godsdienst" niet predikeer.
Fijn voor je dat je bent overgestapt, maar als je dat hebt gedaan omdat je een enkele keer moet rebooten voor een update kon je beter je energie in iets anders stoppen.
Dit soort updates verschijnen natuurlijk ook meermaals per dag, je bent zo een uur per dag kwijt aan rebooten... :F

39

• R3M1
Pyrone89 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:46:
Ze zijn trouwens op icloud.com vergeten ook een label voor gemarkeerd toe te voegen.

Beetje jammer. Merk echt dat de teams van iOS, OSX en iCloud.com wel eens wat vaker met elkaar mogen overleggen.

[...]

Dit is dan ook meer een service pack dan een gewone update. 99% van de gewone updates kun je over het algemeen wel gewoon installeren zonder te herstarten. De overige 1% zijn zaken die op laag niveau moeten worden aangepast (zoals een EFI update) waarbij het logisch is dat er moet worden gereboot.
Ah ok, dus dit moet je zien als een Service Pack ... ja, dan kan ik begrijpen dat er een reboot gedaan moet worden.

• R3M1
Fietsbel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:50:
[...]
Kan geen antwoord geven op je vraag omdat ik het macosx "godsdienst" niet predikeer.
Fijn voor je dat je bent overgestapt, maar als je dat hebt gedaan omdat je een enkele keer moet rebooten voor een update kon je beter je energie in iets anders stoppen.
Dit soort updates verschijnen natuurlijk ook meermaals per dag, je bent zo een uur per dag kwijt aan rebooten... :F
In Windows 7 komen dagelijks updates binnen waarvoor de machine niet hoeft te rebooten, ik vraag mij alleen af waarom ik elke keer bij een "update" hier de imac moet rebooten, 10.8.1. en nu 10.8.2 -- maar goed ik heb net een begrijpelijke verklaring gekregen.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Fietsbel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:32:
[...]

Ik weet niet, maar na het installeren van de update werd mijn MacBook opnieuw opgestart en werden alle programma's die ik open had staan opnieuw geopend.

Ik kon dus gewoon weer verder op de website waar ik gebleven was. :)

• Pyrone89
R3M1 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:54:
[...]

In Windows 7 komen dagelijks updates binnen waarvoor de machine niet hoeft te rebooten, ik vraag mij alleen af waarom ik elke keer bij een "update" hier de imac moet rebooten, 10.8.1. en nu 10.8.2 -- maar goed ik heb net een begrijpelijke verklaring gekregen.
Om nog even verder te gaan om mijn vorige post.

De telling bij OSX is als volgt (OS X met voorheen de X als 10 geloof ik, maar inmiddels is het gewoon OSX gaan heten zonder dat de X duidt op 10, anders zou het OS 10 10.8.2 zijn)

Versie Stelsel.Versie OS.Versie Servicepack (sorry, kan even geen ander woord vinden om de 10 in OSX 10.8.2 te beschrijven)

Oftewel 10.8.2 is servicepack 2 van OS versie 8 van het OS stelsel nummer 10.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nice!

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibo3lGyMA9d2wE.png

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2012 00:20 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• _Piwi_
Leuke website om passbook te testen. Benieuwd wanneer het in NL wordt gebruikt bij festivals e.d.
Paylogic gaat het in ieder geval al ondersteunen. En Kinepolis in België als ik mij niet vergis.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Yep. Maar het punt was dus dat Safari 't nu ondersteunt (en Mail naar het schijnt-- niet geprobeerd maar ik geloof 't) en dat je 't dus vanaf je computer draadloos naar je telefoon of iPod kunt sturen (via iCloud).

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

ROFL, typ ik per ongeluk pAssSource.com in. 8)7

Verder wel een leuke website om voor de grap een paar tickets te maken.
Ben benieuwd of bedrijven als Pathé, KNMI, NS etc. deze techniek nog gaat ondersteunen, of zijn wij volledig overgestapt naar de OV Chipkaart w.b.t NS en het busvervoer?

Verwijderd

Ik zie dat jij nog een download icon rechts in je safari browser hebt zitten. Ik ben die icoon sinds mountain lion allang kwijt... kan hem ook niet via 'aanpassen knoppenbalk' erbij zetten ofzo. Heb jij iets bijzonders daarvoor gedaan?

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 02:42:
[...]

Ik zie dat jij nog een download icon rechts in je safari browser hebt zitten. Ik ben die icoon sinds mountain lion allang kwijt... kan hem ook niet via 'aanpassen knoppenbalk' erbij zetten ofzo. Heb jij iets bijzonders daarvoor gedaan?
toolbar customize gewoon in het grijze gebied klikken met ctrl ;)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Verwijderd

ken-dj schreef op donderdag 20 september 2012 @ 02:48:
[...]

toolbar customize gewoon in het grijze gebied klikken met ctrl ;)
Weet ik, maar heel dat download icoontje staat er niet meer tussen.

• ken-dj

ken-dj

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 02:50:
[...]

Weet ik, maar heel dat download icoontje staat er niet meer tussen.
kan je wel downloaden .?
(alt+cmd + l werkt ook niet ?)
staat je download folder er nog wel ?

stop Safari..

Ga naar ~/Library/Preferences

verplaats com.apple.Safari.plist bestand van Preferences folder naar desktop,

Restart Safari. download iets.als je het icon verplaats het .plist bestand naar de prullenmand. of verplaats em eerst naar de Preferences folder misschien lukt het dan.

anders : ~/Library/Caches/com.apple.Safari/Cache.db

verplaats Cache.db bestand naar prullenmand.

Stop restart Safari.

nog niet ..? ~/Library/Safari

verplaats Downloads.plist bestand uit de Safari naar prullenmand.

nu weer Safari.

mocht dat niet lukken ....instaleer safari opnieuw meer opties weet ik niet oook niet anders 8)7

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

• Pyrone89
Overigens, om de integratie met telefoonnummer en e-mail adres goed te laten werken moet je eenmalig overal uitloggen bij FaceTime en iMessage en vervolgens weer inloggen.

Even ter informatie

Verwijderd

Hoe verander ik mijn plaatje met Berichten, had altijd gewoon een foto van mijzelf, maar nu ineens van een Ferrari..

• Bosmonster
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Mis ik trouwens iets? Kan nergens iets vinden van Facebook of een login hiervoor.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Bosmonster schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:46:
Mis ik trouwens iets? Kan nergens iets vinden van Facebook of een login hiervoor.
Settings -> Mail, Contacts & Calendars -> Facebook

• Bosmonster
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Eswip schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:47:
[...]

Settings -> Mail, Contacts & Calendars -> Facebook
Maar dan gaat ie gelijk mn contacten ophalen en dat wil ik niet. Mijn Facebook contacten zijn irrelevant.

• Pyrone89
Overigens, Twitter en Facebook hebben een kleine bug: ze blijven namelijk enkele contacten telkens vernieuwen.

Zo blijft hij bij Twitter elke opstartbeurt 2 contacten bijwerken als ik er op klik (als je daarna nog een keer klikt wel 0 contacten), en bij Facebook blijft hij 4 contacten bijwerken, ongeacht hoe vaak je er op klikt.

Bij iOS speelt dit probleem niet.

• ken-dj

ken-dj

Bosmonster schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:48:
[...]

Maar dan gaat ie gelijk mn contacten ophalen en dat wil ik niet. Mijn Facebook contacten zijn irrelevant.
Dat kon je bij de ouwe versie uitzetten : syncing off.

Maar gebruik fb niet meer dus waar het nu zit ...zou het ff opzoeken.

[iOS 6] Ervaringen & Discussie

[ Voor 7% gewijzigd door ken-dj op 20-09-2012 11:08 ]

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Op mijn MBP2011 met ML 10.8.1 heb ik toegang tot shares op mijn werk en thuis. Ik heb voor alle shares ingesteld dat hij verbinding maakt bij inloggen. Er staat een vinkje bij verbergen. Dat betekend dat als ik op mijn werk ben, ik geen verbinding heb met de shares van thuis en vise versa.

Prima, maar hoe voorkom ik dat ik elke keer als ik opstart per share waar geen verbinding mee kan worden gemaakt een foutmeding krijg: "er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met de server..."?

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:44
Volgens mij moet je rebooten, niet alleen omdat OS X 10.8.2 meer een service pack is. Maar ook omdat er voor de nieuwe MBPs een EFI update zat die een bug fixte dat je systeem helemaal vast liep als deze een hoog processor gebruik had.

Daarnaast moet je voor veel updates die in het systeem zijn verweven al sowieso booten. Misschien ook omdat ik nagenoeg nooit mijn Mac uitzet. Hij staat óf aan, of ligt te slapen. Een reboot heb ik nauwelijks nodig.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Verwijderd

ken-dj schreef op donderdag 20 september 2012 @ 03:05:
[...]

kan je wel downloaden .?
(alt+cmd + l werkt ook niet ?)
staat je download folder er nog wel ?

stop Safari..

Ga naar ~/Library/Preferences

verplaats com.apple.Safari.plist bestand van Preferences folder naar desktop,

Restart Safari. download iets.als je het icon verplaats het .plist bestand naar de prullenmand. of verplaats em eerst naar de Preferences folder misschien lukt het dan.

anders : ~/Library/Caches/com.apple.Safari/Cache.db

verplaats Cache.db bestand naar prullenmand.

Stop restart Safari.

nog niet ..? ~/Library/Safari

verplaats Downloads.plist bestand uit de Safari naar prullenmand.

nu weer Safari.

mocht dat niet lukken ....instaleer safari opnieuw meer opties weet ik niet oook niet anders 8)7
Dank voor je uitleg.

com.apple.Safari.plist verwijderen en iets downloaden en opeens verscheen dat icoontje weer in Safari..en blijft nu ook staan. :*)

Wel raar dat deze custom nog steeds niet in het icon lijstje staat. Dus mocht ik hem er weer eens uitgooien is hij niet via 'pas knoppenbalk aan' er weer terug in te zetten.

Dan kan je zeggen: "dan moet je hem er ook niet uitgooien"..ok maar technisch klopt er iets niet.

Although: thanks!

• ken-dj

ken-dj

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:11:
[...]

Dank voor je uitleg.

com.apple.Safari.plist verwijderen en iets downloaden en opeens verscheen dat icoontje weer in Safari..en blijft nu ook staan. :*)

Wel raar dat deze custom nog steeds niet in het icon lijstje staat. Dus mocht ik hem er weer eens uitgooien is hij niet via 'pas knoppenbalk aan' er weer terug in te zetten.

Dan kan je zeggen: "dan moet je hem er ook niet uitgooien"..ok maar technisch klopt er iets niet.

Although: thanks!
:D ur wc

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:48:
[...]

Hij download eerst al je contacten, en daarna kan je het vinkje weghalen en zie je die Facebook contacten nergens meer! :)

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Gister 10.8.2 geïnstalleerd. Als mijn iMac vanzelf in slaap gaat na x aantal minuten krijg ik hem niet meer uit zn slaap. Ik hoor de hardeschijf wel draaien maar het scherm blijft zwart. Het enige wat nog werkt is de iMac volledig uitzetten en opnieuw opstarten. Nog meer mensen met deze problemen?

• ppl
  • Niet online
R3M1 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:54:
Je bedoelt maandelijks. Patch tuesday is maar 1x per maand dus er komen helemaal niet dagelijks updates binnen en ook dan moet je vrijwel altijd rebooten. Dat is allemaal niet zo raar omdat er veel systeem zaken worden aangepast. Het meest makkelijke om te doen is de machine te rebooten. Je kunt natuurlijk ook alleen de aangepaste zaken opnieuw starten/laden maar dat vergt aardig wat technische kennis van de gebruiker. Ik zie eigenlijk weinig verschil tussen OS X en Windows op dit vlak qua reboots.
SacreBleu schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:53:
Volgens mij moet je rebooten, niet alleen omdat OS X 10.8.2 meer een service pack is. Maar ook omdat er voor de nieuwe MBPs een EFI update zat die een bug fixte dat je systeem helemaal vast liep als deze een hoog processor gebruik had.
Ook de MBA 2012 heeft een EFI update. Deze update staat echter volledig los van 10.8.2 want je krijgt 'm ook na de 10.7.5 update. De updates voor iPhoto en Aperture hebben dezelfde eis als die EFI update: 10.8.2/10.7.5. Dit gebeurd wel vaker dus controleer altijd na het updaten nog eens op updates.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
One thing for sure: Shutdown van 20 seconden is niet gefixed.

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Weet neit of iemand zich mijn probleem nog herinnert, maar het was opgelost aan de hand van een clean install van ML. Maar het vervelende was dat het vanavond weer was :@. Nu ben ik gewoon wat apps uit gaan zetten en het lag aan de app Rightzoom. Verwijdert en het werkt weer perfect!
Gdzr schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:26:
[afbeelding]

Dit is vanaf het openen van Illustrator, tot en met de "fout". Wat mij opvalt is de 4e regel. Fail to create accelerator instance.

En deze regel:

05-09-12 16:24:41,662 Adobe Illustrator\[7736]: objc\[7736]: Object 0x10a0e49a0 of class NSConcreteMapTable autoreleased with no pool in place - just leaking - break on objc_autoreleaseNoPool() to debug

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07
PBP schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:41:
Gister 10.8.2 geïnstalleerd. Als mijn iMac vanzelf in slaap gaat na x aantal minuten krijg ik hem niet meer uit zn slaap. Ik hoor de hardeschijf wel draaien maar het scherm blijft zwart. Het enige wat nog werkt is de iMac volledig uitzetten en opnieuw opstarten. Nog meer mensen met deze problemen?
Ja, hier ook op een MBA2011. Ik begin me zo langzamerhand te irriteren aan dit soort issues. Jarenlang tevreden Mac gebruiker zonder een centje pijn, maar met ML stelt Apple mijn loyaliteit op de proef. Dat batterij-gedoe is zo langzamerhand ook een terugkerend fenomeen. Verder een mooi OS hoor, ML, daar niet van, maar zou het echt zo moeilijk zijn voor Apple om dit soort dingen fatsoenlijk te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Clean install doet echt wonderen... hoe vervelend ik dat ook vind, ik upgrade niet meer.

Mijn macbook had ik wat verplooid (na de nieuwe update) en besloot deze opnieuw te installeren...
Van een hoop traagheid problemen was ik af.

Dus gisteren avond mijn iMac ook maar gedaan, en warempel hij start sneller op, en vooral af. Safari hangt veel minder, en alles voelt feller aan... Uiteraard moeten we hem een tijdje gebruiken en volgooien om het zeker te weten, maar ik weet zeker dat het sowieso stabieler en sneller is.

USB schijfje met Mlion maken heb je in een uur gedaan, dmv iCloud is je systeem ook weer zo online... FF inloggen tijdens de installatie, en alles staat weer klaar voor je. Je bent er nog geen 2 uur mee bezig incl mail, printers, bookmarks, software enz enz... (in verhouding tot de dag die ik kwijt ben aan een win7 of XP machine)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 20:54
Na het installeren van OS X 10.8.2 heb ik een vaag probleem met kleuren. Als ik bijvoorbeeld naar Time Machine ga dan veranderd mijn hele scherm naar vervaagde kleuren. Alsof hij een ander kleurenschema pakt. En dit doet hij bij meerdere programma's, waaronder Chrome. Als ik naar sommige sites ga heb ik het bij het laden van de website heel even en dan is het weer normaal. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb zelf het vermoeden dat de videokaart dit doet?

Ik kan trouwens bij de instellingen van het beeldscherm niet zien dat hij een ander kleurenschema heeft geselecteerd.

Mijn Setup:
MacBook Pro (2.2Ghz Core i7) Early 2011
8GB Ram (Zelf install)
Samsung 830 SSD 256GB (Zelf install)
Intel HD 3000 512Mb (Shared)
ATi Radeon HD 6750M (1024Mb)

---------------
**EDIT**
---------------

Het probleem is opgelost. Ik heb een "PRAM Reset" gedaan en het probleem is weg!

PRAM Reset: http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=en_US

[ Voor 61% gewijzigd door nalufrank op 21-09-2012 09:56 ]

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online
Daftz schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:18:
[...]

Ja, hier ook op een MBA2011. Ik begin me zo langzamerhand te irriteren aan dit soort issues. Jarenlang tevreden Mac gebruiker zonder een centje pijn, maar met ML stelt Apple mijn loyaliteit op de proef. Dat batterij-gedoe is zo langzamerhand ook een terugkerend fenomeen. Verder een mooi OS hoor, ML, daar niet van, maar zou het echt zo moeilijk zijn voor Apple om dit soort dingen fatsoenlijk te testen?
Het gekke is, als ik hem handmatig in sluimer zet, ontwaakt hij wel gewoon. Het is alleen als hij na aantal minuten zelf in slaap gaat :X . Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Laatst online: 19:07
PBP schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:55:
[...]

Het gekke is, als ik hem handmatig in sluimer zet, ontwaakt hij wel gewoon. Het is alleen als hij na aantal minuten zelf in slaap gaat :X . Heb jij dat ook?
Klopt, is bij mij ook zo. Het zal met een of andere "deep sleep" te maken hebben. Dit fenomeen zorgt er ook voor dat zodra ik mijn MBA 's ochtends openklap, ik wel een login scherm krijg, maar de eerste 10 seconden niets kan invoeren. Ook een bekend probleem wat met 10.8.2 helaas nog niet verholpen is.

Heb jij trouwens een clean install gedaan, of ook een upgrade? Ik ga maar eens wat dingen uitsluiten, ben nu FileVault aan het uitzetten. Clean install kan altijd nog, maar daar wacht ik nog even mee. Ik heb teveel settings in teveel apps die ik liever niet allemaal ga terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online
Daftz schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:51:
[...]

Klopt, is bij mij ook zo. Het zal met een of andere "deep sleep" te maken hebben. Dit fenomeen zorgt er ook voor dat zodra ik mijn MBA 's ochtends openklap, ik wel een login scherm krijg, maar de eerste 10 seconden niets kan invoeren. Ook een bekend probleem wat met 10.8.2 helaas nog niet verholpen is.

Heb jij trouwens een clean install gedaan, of ook een upgrade? Ik ga maar eens wat dingen uitsluiten, ben nu FileVault aan het uitzetten. Clean install kan altijd nog, maar daar wacht ik nog even mee. Ik heb teveel settings in teveel apps die ik liever niet allemaal ga terugzetten.
Upgrade gedaan. Met andere 2 Macs nooit last gehad. Behalve met deze dus. Ik heb nu bij energiestand>schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang uitgevinkt. En nu lijkt hij wel gewoon wakker te worden. Hiervoor ging hij in sluimer en leek na een tijd vanzelf wakker te zijn geworden maar met het scherm zwart (en daarna dus rebooten).

Geen idee of het nu echt opgelost is, nog even verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Dat uit sluimer het scherm niet aanzetten herken ik van de mac mini 2011 van mijn vriendin, daar is het nog wel op te vangen door even de beeldschermstekker er uit en weer in te doen, want de mac zelf wordt dus wel wakker, stuurt alleen het scherm niet meer aan daarna.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online
LoneWolf schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:18:
Dat uit sluimer het scherm niet aanzetten herken ik van de mac mini 2011 van mijn vriendin, daar is het nog wel op te vangen door even de beeldschermstekker er uit en weer in te doen, want de mac zelf wordt dus wel wakker, stuurt alleen het scherm niet meer aan daarna.
Mac is ook wakker (hoor de hardeschijf draaien). Hij lijkt uit zichzelf al wakker te zijn geworden alleen het scherm blijft dan zwart. Dat uit zichzelf wakker worden zal wel te maken hebben met die sluimerstand netwerkfunctie, dus die even uitgezet nu. Vreemde probleempjes weer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
  • Laatst online: 26-05-2023

EmJeej

Woei!

Gister geupdate naar 10.8.2 en sindsdien werkt mijn trackpad niet goed meer op mijn MacBook Pro (2012)
Ook de "functie" toetsen niet meer bij de F toetsen.
Apple forum stroomt ook redelijk vol met deze meldingen... lekker!

Trackpad functioneren de "Multifinger" opties ook niet meer en hangt hij af en toe:
YouTube: MBP early 2011 trackpad problem after OS X 10.8.2 upgrade

[ Voor 32% gewijzigd door EmJeej op 21-09-2012 11:52 ]

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
PBP schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:41:
Ook al paar keer gehad op mijn MBPr. Enige wat dan hielp is de power ingedrukt houden tot hij uitschakelt en weer opnieuw opstarten. Erg klote als je aan het werk bent en even koffie gaat halen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Xanion schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:56:
[...]

Ook al paar keer gehad op mijn MBPr. Enige wat dan hielp is de power ingedrukt houden tot hij uitschakelt en weer opnieuw opstarten. Erg klote als je aan het werk bent en even koffie gaat halen.
heb ik ook gehad wat bij mij toen hielp was laptop dicht klappen macsafe loskoppelen laptop weer open en spatiebalk indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
nalufrank schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:50:
Na het installeren van OS X 10.8.2 heb ik een vaag probleem met kleuren. Als ik bijvoorbeeld naar Time Machine ga dan veranderd mijn hele scherm naar vervaagde kleuren. Alsof hij een ander kleurenschema pakt. En dit doet hij bij meerdere programma's, waaronder Chrome. Als ik naar sommige sites ga heb ik het bij het laden van de website heel even en dan is het weer normaal. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb zelf het vermoeden dat de videokaart dit doet?
Dat heb je helemaal goed. Het komt door het switchen tussen de 2 videokaarten (de Intel en de AMD) die in je MBP zit (lijkt alsof hij idd kleurprofielen wisselt). Wanneer je naar TM gaat doet hij iets met CoreImage wat er voor zorgt dat hij van de Intel naar de AMD switcht. Als je op sommige websites zit gebeurd hetzelfde. Andere applicaties/sites vereisen niet die bepaalde CoreImage functionaliteit waardoor hij weer terug switcht naar de Intel zodat er weer wat energie bespaart wordt. Een PRAM reset lijkt het nu voor velen op te lossen (en dat heb je inmiddels zelf ook kunnen ervaren).
Daftz schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:51:
Of zet deepsleep middels het commando "pmset" gewoon uit want sinds dat hele unibody design is het eigenlijk niet echt nuttig meer. De batterij zit er nu vast in en haal je niet zomaar eruit. In het pre-unibody tijdperk kon je dat nog wel waardoor het juist zin had om dat te doen zodat je geen data kwijtraakte. Mocht je nu power tekort hebben dan kun je beter een shutdown doen en aanvinken dat ie alles moet bewaren. Dan is er daarna geen stroomgebruik meer en is alles bewaard. Kun je later bij een stopcontact inpluggen, batterij opladen en de machine weer starten met behoud van data.

Als je het echt wil oplossen dan zou ik eerst eens beginnen met het doorspitten van wat logs en daar kan de applicatie "Console" je heel mooi mee helpen. Zoek dan eens op dingen als "wake" en "sleep" in de "All messages" log.

Verwijderd

Ook 10.8.2. op een MBA 2010 geinstalleerd maar ben ik de enige die het gevoel heft dat de accuduur er echt niet op voorruit is gegaan. Ik zie procenten van de accuduur letterlijk teruglopen.

De accuduur is naar mijn gevoel met 40-50% verminderd sinds ML.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:31

Laguna

Connaisseur

Ik zit met mijn MBA 2011 nog steeds op Lion, maar zo te lezen ga ik er weinig op vooruit indien ik upgrade naar Mountain Lion. Wie met een MBA 2011 is wel lovend over de upgrade naar Mountain Lion?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:18
Bij mij geeft Safari geen geluid bij QuickTime- en YouTube-filmpjes.

[ Voor 42% gewijzigd door BleuZ op 22-09-2012 14:29 ]

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Laguna schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:55:
Ik zit met mijn MBA 2011 nog steeds op Lion, maar zo te lezen ga ik er weinig op vooruit indien ik upgrade naar Mountain Lion. Wie met een MBA 2011 is wel lovend over de upgrade naar Mountain Lion?
Ik. Sinds de beta's ben ik al lovend over het systeem. In het begin (tijdens de DP's) wel wat kernel panics, maar voor de rest is het smooth operator. Safari gebruik ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Finder is stabieler als in Lion; Power Nap heb ik geen oordeel over, maar alleen al de delta updates zijn ideaal. Ik vind het haast Snow Leopard-niveau.

• carpebios
idem!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:03:
Ook 10.8.2. op een MBA 2010 geinstalleerd maar ben ik de enige die het gevoel heft dat de accuduur er echt niet op voorruit is gegaan. Ik zie procenten van de accuduur letterlijk teruglopen.

De accuduur is naar mijn gevoel met 40-50% verminderd sinds ML.
Voor je gevoel ? Meet het eens na zou ik zeggen. Hier geen problemen met de accuduur MBP 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy2000 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:34:
[...]

Voor je gevoel ? Meet het eens na zou ik zeggen. Hier geen problemen met de accuduur MBP 2011.
Hoe kan ik dat nameten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Met een klok?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:17
Mijn MacBook duurt er heel lang over om af te sluiten, meer mensen hier last van? En wat kan ik er aan doen? [YouTube: http://youtu.be/TiIuocoAqqk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Issues:

(Batterij duur is nog in de test fase, MBA late 2011).

- Contacten adres book: 1. geen mogelijkheid om mensen te wissen? 2. Telefoonnummers zijn niet meer in format aan te passen.

- Adobe CS 5.5 en MS Office 2011 hebben allebei moeite om hun installatie in de launchpad af te ronden. Hulp programma's staan wel onder applications folder, maar niet in launchpad.

- Safari is "buggy" en vreet een berg meer CPU.

- Schijfruimte gebruik OS is aanzienlijk meer in plaats van minder in het begin(?)

- Kan geen jpg meer toekennen aan mezelf in het user menu: drie opties zijn recent, camera of default. Waarom geen folder open icoontje?

- Het afsluiten duurt minstens 12 seconden langer tov Lion.

- Virtualbox werkt bij mij (gelukkig).

Dit is na twee dagen licht gebruik van 10.8.2, heb ik Mail en programma's nog niet eens serieus gebruikt. :(

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jouke74 schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:42:

- Kan geen jpg meer toekennen aan mezelf in het user menu: drie opties zijn recent, camera of default. Waarom geen folder open icoontje?
Omdat je gewoon een file erin moet pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safari vreet sinds de laatste update men cpu letterlijk op, enkel force quit helpt na enkele uren browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
EmJeej schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:25:
Gister geupdate naar 10.8.2 en sindsdien werkt mijn trackpad niet goed meer op mijn MacBook Pro (2012)
Ook de "functie" toetsen niet meer bij de F toetsen.
Apple forum stroomt ook redelijk vol met deze meldingen... lekker!

Trackpad functioneren de "Multifinger" opties ook niet meer en hangt hij af en toe:
YouTube: MBP early 2011 trackpad problem after OS X 10.8.2 upgrade
Ik had dit juist met de upgrade naar Mountain Lion - 10.8.2 heeft dit juist gefixt bij mij. Enige oplossing bij mij was rebooten, wat nogal vervelend was...

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update is mn MBPr echt verslechterd... Als ik een bestand open duurt het even en krijg ik dat gekleurde laad dingetje, Dingen lopen vast en moet geforceerd sluiten, afsluiten duurt lang... zwaar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

weg- verkeerde topic 8)7

[ Voor 87% gewijzigd door Yalopa op 23-09-2012 13:57 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Mijn Macbook Air (Mid 2011) wil niet meer aanblijven in clamshell mode sinds mijn 10.8.2 update. Ik heb een externe monitor en mijn MBA normaal dichtgeklapt liggen, extern usb tobo en trackpad. Maar ik kan hem nu wel aandoen, inloggen, maar poef dan gaat ie weer in sluimer. Hij blijft uiteraard wel aan als ik MBA wel open houdt.
Iemand enig idee/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Boeiend schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:25:
Mijn Macbook Air (Mid 2011) wil niet meer aanblijven in clamshell mode sinds mijn 10.8.2 update. Ik heb een externe monitor en mijn MBA normaal dichtgeklapt liggen, extern usb tobo en trackpad. Maar ik kan hem nu wel aandoen, inloggen, maar poef dan gaat ie weer in sluimer. Hij blijft uiteraard wel aan als ik MBA wel open houdt.
Iemand enig idee/oplossing?
Omdat ook de normale manier van sluimeren is. Probeer iets als NoSleep, InsomniaX, InsomniaT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
me_mrtn schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:27:
[...]

Omdat ook de normale manier van sluimeren is. Probeer iets als NoSleep, InsomniaX, InsomniaT.
Niet dus, aanschakelen en gebruiken in clamshell mode met externe monitor is gewoon mogelijk hoor. Alleen zit er nu bij mij ergens een kink in de kabel, volgens mij ook juist nu door 10.8.2. Heeft altijd goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Volgens mij moet ook vandaag de dag nog de power adapter aangesloten zijn wil dat gaan werken. Zonder die poweradapter gaat ie slapen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste