kegeltje26 schreef op zondag 02 december 2012 @ 05:52:
Heerlijk foontje
Ik heb de Skyfall uitvoering..
Enige waar ik jaloers op Nokia ben, is het draadloze opladen (maar Win (Phone) 8 lijkt mij niets).
Verder lekker snel apparaatje, en wat gaat die batterij lang mee (vergeleken met mn oude brakke HTC Desire Z)

Ik ben inmiddels al 2 maanden verder, en kan er nu wat meer over zeggen:
Pro's:
-720p scherm
-Sony's apps: met name de film app is erg goed, in Landscape modus verdwijnen dan de homebutton logootjes ed en dan kan je van de complete 720p genieten in films. Laat mensen altijd kwijlen met de BBC Earth trailer

Stream mogelijkheden met DLNA zijn ook erg handig, werkt goed met PS3

-Goed geluid uit de luidspreker, als je muziek luistert. Geluid uit de telefoon luidspreker tijdens bellen is prima.
-Lange batterijcapaciteit! het wordt alleen maar beter, doe tegenwoordig zelfs 2 dagen met mijn telefoon! Blijft een verbetering vanaf HTC Desire Z. Geholpen heeft 1x de batterij compleet leeg te trekken en dan naar 100% opladen.Verder zet ik WiFi en HSDPA uit als ik het niet nodig heb (werk).
-design is nog steeds mooi en ligt prettig in de hand.
-Gecombineerde swype/T9 modus werkt meestal prima tijdens typen.
-verschillende notificatie LED's

Bij groen is het Whatsapp of Wordfeud notificatie, Blauw is Handcent bericht. Wit is wat anders (update oid)
-goede camera. Ik weet niet wat sommige mensen zeuren, maar de camera is echt een verbetering tov HTC Desire Z. Meestal scherpe foto's, terwijl ik geen supervaste hand heb ofzo. Bij de Desire Z resulteerde elke lichte trilling in een bewogen beeld. Het scherpstellen kan je helpen door het onderwerp wat je wil fotograferen aan te raken, hij stelt zich dan erop in. Of je houdt de cameraknop ietsje langer ingedrukt

-James Bond foto's/filmpjes zijn geinige extra
Cons:
-afbladderen plastic bij hoekjes: heb dit ook, maar het wordt gelukkig niet veel erger. Blijft alleen in de hoekjes. Ikzelf stoor mij er niet echt aan, maar kan mij voorstellen dat sommigen het gaat ergeren. First World Problems denk ik dan maar
-snel in stand-by modus schieten. Ik heb het geprobeerd aan te passen maar toch schiet het ding snel in scherm spaar modus en zet het dan snel op zwart. Met name tijdens bellen irritant, moet eerst de power knop dan aanraken om vervolgens op "gesprek beeindigen" knop te drukken. Misschien bij de laatste update verholpen?
-gevoelige camera knop. Soms tijdens whatsappen ofzo raak je het dan aan tijdens typen en zit je een debiele foto van je knie oid te maken.
-soms flikkeren van het scherm bij browsen op webpagina's met witte achtergronden.
-scrollen verloopt toch vaak licht stotterend. Kan ook aan Android liggen (nog niet geupdate naar JB)?
-SD kaart is niet makkelijk toegankelijk, eerst moet de hele case eraf.
-T-Mobile apps. Alleen handig is de MyT-Mobile app, verder heb ik Top Games etc eraf gedonderd. Uiteraard hangt dit af van welke provider je hebt.
-Google apps. Dit is vervelender, ik gebruik Facebook nooit, maar de bijbehorende app erafgooien kan niet. Zelfde geldt voor Google+. Krijg dan beetje zo'n Microsoft gevoel die hetzelfde doet met, "we duwen IE door je strot.".
-Kalender app. De standaard (Sony?) kalender app werkt alleen met cloud services. Ik wil helemaal niet mijn aktiviteiten op Internet hebben met het risico dat iemand het kan inzien. Na lang zoeken de Jorte kalender app gevonden, maar de vroegere HTC kalender app was toch stukken beter.
Alles bij elkaar ben ik toch heel tevreden. De pros wegen zwaarder dan de cons voor mij, welke lichte irritaties zijn. En misschien weten er mensen hier nog oplossingen voor?