Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
Mad Marty schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:25:
[...]

Dat ging toch over het slijten van de coating? Hoe lang was je 'm kwijt? Heb je een ander soort back cover gekregen dan? Ben benieuwd of je na verloop van tijd weer dezelfde slijtage zal zien namelijk. (Ik heb er ook een klein beetje last van, maar wil 'm eigenlijk niet te lang kwijt zijn :) )
Ja klopt slijten van coating. Ik was hem 4 weken kwijt incl. zenden naar Dynafix die het doorstuurt naar teleplan.
Ik heb gewoon een nieuwe back-cover, er was een slechte batch waar de coating los liet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertaler
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:18
Bahbah, 4 weken telefoon kwijt. Fijn dat je ons op de hoogte houdt Silas.

[ Voor 40% gewijzigd door vertaler op 31-01-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Jelly Bean Update gecertificeerd:
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=21834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele telefoon laten ophalen voor dat stukje plastic aan de achterkant? Kunnen ze dat niet gewoon naar je opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:57:
Hele telefoon laten ophalen voor dat stukje plastic aan de achterkant? Kunnen ze dat niet gewoon naar je opsturen?
Is niet simpel zelf te vervangen hoogstwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over welk stukje hebben we het dan? Het 'klepje' dat je eraf haalt om de accu te verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

De achterkant zit gewoon vast hoor. Het klepje is voor de simkaart en sd-kaart.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Gisteren is de JB rom gecertifieerd geraakt.
Zie post op Xperia Blog

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Update is uitgebracht:
Afbeeldingslocatie: http://i350.photobucket.com/albums/q429/Silasje1/Afbeelding1-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Serieus, nu al?

Edit: blijkbaar, net XDA gezien. Impressive! Welke customization heb je?

[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 01-02-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Hier ook :D Nu aan het updaten. Zo hoort het, valideren en gewoon pushen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:37:
[...]

Serieus, nu al?

Edit: blijkbaar, net XDA gezien. Impressive! Welke customization heb je?
http://s350.photobucket.c...29/Silasje1/jelly%20bean/

Heb gewoon los gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

De mijne ook los gekocht (bij coolblue), kreeg wel eentje met t-mobile meuk maar dat was na een EU ftf file ook opgelost :P

Ziet er wel leuk uit, tussen de homescreens zit nu een mooiere animatie (zelfde als de Z heeft), allemaal net wat gelikter en soepeler. En google now natuurlijk, altijd een leuke extratje :)

[ Voor 44% gewijzigd door Sick Nick op 01-02-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Damn, nu zit ik hier met mijn Xperia S op ICS tot ik een Xperia Z geregeld krijg :P

Best wel Jelly (pun intended). Veel plezier met de update in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Arghl, "PC companion moet verbinding maken met de online servers, dit is op dit moment niet mogelijk". Dan Update Service maar downloaden en eens proberen ...

Overigens wel netjes, ze leren het steeds beter. Niks informeren, gewoon certificeren en *pats* releasen die hap :Y)

/edit
Update Service doet het bij mij wel, nu aan het installeren :)

[ Voor 38% gewijzigd door KoekjevanLU op 01-02-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caracca
  • Laatst online: 06-06-2024
zelf zit ik bij T-mobile, ik ben hem (xperia T) nu ook aan het updaten naar 4.1.2. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Caracca op 01-02-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Inderdaad! Ik heb nu ook de update! Wat gaat dat snel bij Sony zeg!

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Als PC Companion geen verbinding krijgt liggen de servers gewoon plat :P Dat krijg je als er snelle berichtgeving is zoals nu op Tweakers, Xperiablog, XDA, ... Je kan altijd eens proberen met Sony Update Service.

Wat zijn je eerste indrukken van de update? Merk je de boter?

[ Voor 13% gewijzigd door AmbroosV op 01-02-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:54
Bij mij nog geen update; mmm gekocht bij Vodafone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
dez1983 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:01:
Bij mij nog geen update; mmm gekocht bij Vodafone :(
Bij mij ook niet, gekocht bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Updates voor de toestellen met branding komen wat later wel.

Heeft er iemand hier al een FTF gemaakt van een Nederlandse editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Ben em ook aant installeren via SUS momenteel.

Hoe zit het met compatibiliteit van de apps?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Riqy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:38:
Ben em ook aant installeren via SUS momenteel.

Hoe zit het met compatibiliteit van de apps?
Flash werkt erg slecht als je een forced install doet, voor de rest zijn er denk ik weinig problemen met JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Verklaar u nader?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Flash is niet compatibel met Jelly Bean en gaat dus ook verwijderd worden met de update naar Jelly Bean (dacht ik toch). Wanneer de installatie toch behouden blijft of wanneer je een manuele installatie doet werkt het wel in sommige third-party browsers (niet in de ingebouwde Browser en niet in Chrome), maar om de zoveel tijd krijg je een hoop grafische glitches en moet je de browser sluiten. De nieuwe dingen in Project Butter hebben dat veroorzaakt...

Voor de rest denk ik wel dat vrijwel alles nog werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door AmbroosV op 01-02-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Eerste indruk: draait echt super smooth nu door project butter :9~

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geen update hier, alleen PC Companion heeft zichzelf geupdate. Heb toch echt 7.0.A.3.223 geinstalleerd staan (zelf gedaan om van vodafone branding af te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bundin schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:48:
Geen update hier, alleen PC Companion heeft zichzelf geupdate. Heb toch echt 7.0.A.3.223 geinstalleerd staan (zelf gedaan om van vodafone branding af te komen).
Gooi eens op de dialer *#*#SERVICE#*#* in, dan Service info > Software info > Customization. Kan je de code daar (of een screenshot) even doorgeven? Dan zoek ik op welke regio je hebt.

Anders haal je gewoon de FTF even van XDA (er staat er ook ééntje in de comments op Xperiablog) en flash je 'm zelf snel. Kan gewoon zonder gegevensverlies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Customization version:
1265-1620_R5F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bundin schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:54:
Customization version:
1265-1620_R5F
Dat is Central Europe, nog even wachten op de update dus.

Of je flashed gewoon met deze .ftf: https://docs.google.com/f...mc/edit?usp=sharing&pli=1 - is Generic Switzerland. Hoe? AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)" - maar probeer een nieuwere versie van Flashtool te gebruiken, ik ben niet zeker of 0.9.5 nieuw genoeg is voor de Xperia T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
hmm.. wat is de voor NL/BE gebruikelijke versie dan? Ik wil graag eindigen met de hier geldende standaard :) Indien nodig flash ik eerst een goede 223 (of eerder) versie om daarna dit automatisch binnen te kunnen hengelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bundin op 01-02-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Daar heeft nog niemand een FTF van gemaakt. Zowel België als Nederland hebben hun eigen standaard-ROM. Het enige verschil is dat de Nederlandse ondersteuning heeft voor NL-Alert en nationaal roamen, de Belgische heeft alleen nationaal roamen. De meegeleverde apps zijn ook wat verschillend, op de Belgische kan je een paar apps van kranten vinden bijvoorbeeld.

Je zit met die Generic Switzerland in ieder geval best goed. Is een best cleane customization en ontvangt altijd snel updates. Beter dan Central Europe als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Vandaag ook mijn Xperia T in gebruik genomen :)
Omdat ik bij mijn Xperia Neo helemaal klaar was met de bloated Sony ROM en weinig opslagruimte heb ik het ding meteen geunlockt, geformatteerd en CyanogenMod 10 (laatste nightly) erop gezet

Telefoon werkt echt helemaal super tot nu toe, scherm is mooie upgrade en snelheid is totaal niet te vergelijken met mijn oude Xperia Neo

Ik heb al wel een probleempje gevonden van de Cyanogenmod rom: de autofocus werkt niet bij het filmen, hebben hier meer mensen last van ?
Edit:
Je moet blijkbaar op het scherm drukken om daarop scherp te stellen, weten we dat ook weer :)

[ Voor 8% gewijzigd door DaWaN op 01-02-2013 23:26 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Ik heb de generic DE. Alle apps blijven gewoon bewaard (als je tenminste die optie heb gekozen bij het flashen, natuurlijk :P). Heb er een reeks getest en alles werkt prima.

Eerste indrukken: mooi stukje werk van Sony. Had JB al op mn tablet (TF300), maar de T werkt toch vele malen smoother. Dat deed hij al en dat is zeker niet minder geworden. Ander lockscreen is even wennen, camera is wat uitgebreid en doet het voor mijn gevoel ook wat beter. De rest laat ik over aan meer ervaren reviewers :) Verder is het gewoon dezelfde fantastische foon die het al was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Goed, dan gooi ik die Switzerland er wel even op. Wil toch vanavond nog aanprutsen met de JB rom :)

En done. Toch maar gewoon de standaard full wipe en een factory reset na de flash gedaan. Te vaak gemekker gehad met andere apparaten waar niet wipen resulteerde in problemen.

Als ergens een Generic NL versie opduikt hoor ik het echter graag :)

[ Voor 58% gewijzigd door Bundin op 02-02-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:54
Customization version:
1266-0618_R14F

Ambroosv? Welke versie is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Daar kan ik niets over vinden, is geen veel voorkomende customization. Zelf met Flashtool geflashed of nog steeds de originele? Als dat het geval is, kan je me dan je SI eens geven?

Ik kan het altijd wel opzoeken via EMMA, maar dan moet ik op één of andere manier een minuutje toegang hebben tot je PC (mag mijn wachtwoord niet zomaar uitlenen - ik mag eigenlijk niet eens een account hebben daarop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
dez1983 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:34:
Customization version:
1266-0618_R14F

Ambroosv? Welke versie is dit dan?
ik heb de zelfde versie.
Bij Vodafone gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dan veronderstel ik dat dat een Vodafone-branded kit is. Vreemd dat ik er niets over gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
ga er wel van ui staat allemaal vodafone meuk op die je niet kan verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Niet online
AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:02:
Daar heeft nog niemand een FTF van gemaakt. Zowel België als Nederland hebben hun eigen standaard-ROM. Het enige verschil is dat de Nederlandse ondersteuning heeft voor NL-Alert en nationaal roamen, de Belgische heeft alleen nationaal roamen. De meegeleverde apps zijn ook wat verschillend, op de Belgische kan je een paar apps van kranten vinden bijvoorbeeld.

Je zit met die Generic Switzerland in ieder geval best goed. Is een best cleane customization en ontvangt altijd snel updates. Beter dan Central Europe als je 't mij vraagt.
Zelf heb ik ook de Zwitserse TFT, update vanmiddag opgehaald: Dikke prima! Loopt soepel en strak, een vooruitgang! Deze update, is ook echt een update: niet alleen een nieuwe versie van android maar ook nog een extra features _/-\o_ Goed werk van Sony

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Uitermate soepel lopende update, dit :) Als nieuwe Xperia-gebruiker ben ik erg tevreden in ieder geval. Deze mag nog een jaar of anderhalf mee maar daarna eerst kijken wat Sony biedt, dan pas de rest. Ik dacht dat ik Sense zou missen maar dat is totaal niet het geval.

Welke extra features heb je 't over, staringgg? Naast de nieuwe camera app ben ik nog niet echt iets nieuws tegengekomen dat niet standaard JB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07-2023
Snobbieh schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:52:
Inderdaad! Ik heb nu ook de update! Wat gaat dat snel bij Sony zeg!
Idd. Volgens de laatste berichten half februari...
Toevallig keek ik op Tweakers...
Bliksem! Nu al? Telefoon snel opladen en JB downloaden...
Is binnen! Ziet er goed uit. Lijkt soepeler te scrollen e.d.
Moet nieuwe functies nog ontdekken, maar ben blij dat de update er al sneller dan verwacht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
https://docs.google.com/f...IZDVGd1U/edit?usp=sharing

de NL versie. Weet niet zeker of het werkt maar heb het van de repair FILE afgehaald dus denk dat het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Thanks Silasje1 voor de FTF, heb 'm gechecked en lijkt in orde!

Ik heb de fipo aangepast met een gids hoe je zelf JB kan flashen, vrijwel zonder risico en Generic NL:
Manueel updaten naar Jelly Bean met Flashtool

By the way, thanks Riqy voor de excellente toevoegingen aan de startpost en de guide!

[ Voor 61% gewijzigd door AmbroosV op 02-02-2013 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
AmbroosV schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 02:05:

Ik heb de fipo aangepast met een gids hoe je zelf JB kan flashen, vrijwel zonder risico en Generic NL:

By the way, thanks Riqy voor de excellente toevoegingen aan de startpost en de guide!
Ziet er top uit :) Screenshots kunnen jullie hier o.a. vinden en mogen jullie ook gebruiken zo nodig:
http://s350.beta.photobuc...sje1/library/jelly%20bean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal

zijn er ook tools voor OSX? Heb nergens thuis windows. Anders moet ik even naar wat vrienden.

edit:
nevermind. Al wat gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door The Fatal op 02-02-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)

Geen probleem :) had gisteravond de firmware versie al bijgewerkt voor de T in de startpost O-)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
AmbroosV schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:12:
Als PC Companion geen verbinding krijgt liggen de servers gewoon plat :P Dat krijg je als er snelle berichtgeving is zoals nu op Tweakers, Xperiablog, XDA, ... Je kan altijd eens proberen met Sony Update Service.

Wat zijn je eerste indrukken van de update? Merk je de boter?
Het toestel lijkt vloeiender te draaien. M'n accu lijkt ook sneller leeg te raken. Na een paar uur al op 75% is wel extreem.

Ik ben ook blij dat je nu het aantal homescreens kan aanpassen en kan bepalen wel je heenspringt als je op home drukt. Sowieso is de nieuwe manier van dingen toevoegen aan je homescreens wel goed uitgewerkt. Op de aanpassingen die Sony heeft gedaan aan Android valt echt niks af te dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Iemand die mij een stap voor stap link kan geven om ren Xperia t te flashen en de bootloader te unlocken?

Vorige week namelijk een Xperia T overgenomen maar hij is t-mobile brander..

Samsungs flashen is geen enkel probleem maar bij de Xperia snap ik er niet zoveel van...

Probleem: mijn Xperia geeft volgens mij geen juiste batterij percentage aan. Voordat ik naar bed ging was hij 82% en toen ik wakker werd was hij 85%, nu met 5 minuten browsen is hij naar 76% gedropt...

Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Hier JB helaas nog niet beschikbaar via PC Companion

(Cust. 1265-1614_R6F, provider Hi dus niet branded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Knamix schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:33:
Iemand die mij een stap voor stap link kan geven om ren Xperia t te flashen en de bootloader te unlocken?

Vorige week namelijk een Xperia T overgenomen maar hij is t-mobile brander..

Samsungs flashen is geen enkel probleem maar bij de Xperia snap ik er niet zoveel van...

Probleem: mijn Xperia geeft volgens mij geen juiste batterij percentage aan. Voordat ik naar bed ging was hij 82% en toen ik wakker werd was hij 85%, nu met 5 minuten browsen is hij naar 76% gedropt...

Hoe kan ik dit verhelpen?
Zie voor de handleiding om dit te doen de startpost van het topic ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Riqy schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:34:
[...]

Zie voor de handleiding om dit te doen de startpost van het topic ;)
Moet ik hierbij ook de bootloader unlocken? Zie het namelijk nergens staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Knamix schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:45:
[...]

Moet ik hierbij ook de bootloader unlocken? Zie het namelijk nergens staan
Nope, zal het even verduidelijken, ook in de fipo. Flashtool is een reverse-engineered Sony Update Service (en EMMA etc). Doet eigenlijk exact hetzelfde als Update Service en een deel van PC Companion met als enige verschil dat je zelf de te flashen bestanden moet aanleveren.

Om te flashen met Flashtool moet je helemaal niets speciaal doen. Geen bootloader unlock, geen root. Werkt altijd en is veilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de vodafone update langer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
AmbroosV schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:49:
[...]

Nope, zal het even verduidelijken, ook in de fipo. Flashtool is een reverse-engineered Sony Update Service (en EMMA etc). Doet eigenlijk exact hetzelfde als Update Service en een deel van PC Companion met als enige verschil dat je zelf de te flashen bestanden moet aanleveren.

Om te flashen met Flashtool moet je helemaal niets speciaal doen. Geen bootloader unlock, geen root. Werkt altijd en is veilig :)
Zou je even de link kunnen controleren? als ik erop klik ga ik weer naar de pagina van de Xperia T topic (JB firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:55:
Gaat de vodafone update langer duren?
Updates van provider branded toestellen duren altijd langer, omdat de provider vaak de firmware moet goedkeuren voordat ie word uitgegeven. Mocht je niet kunnen wachten dan kun je ervoor kiezen er een unbranded firmware op te zetten dmv de flashtool, zie hiervoor de startpost ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Xperia T (T-mobile branded) heeft de update nu ook vrijgegeven! via PC Companion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Iemand die de JB update heeft gehad, is jullie maximale resolutie bij de camera nu ook veranderd naar 12 megapixel in plaats van 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Komt omdat ie nu superior auto+ heeft (dat gele icoontje), wil je maximale resolutie pakken moet je hem op normaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Afbeeldingslocatie: http://i350.photobucket.com/albums/q429/Silasje1/Screenshot_2013-02-02-15-07-09.png

Hier trouwens de informatie voor de customization voor de FTF voor NL:
https://docs.google.com/f...G0ZEpmNDRIZDVGd1U/preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemonde
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 13:48
Knamix schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:40:
Iemand die de JB update heeft gehad, is jullie maximale resolutie bij de camera nu ook veranderd naar 12 megapixel in plaats van 13?
Klopt kwam ik ook achter, maar het blijkt dat de 13 MP zit verstopt in de normale camera modus, de telefoon staat nu namelijk ingesteld op 'Superieur automatisch' en die kan maar maximaal 12 MP (waarom weet ik niet), maar dit kun je links bovenin het scherm selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Hoe kan je de batterij calibreren bij de xperia T?

ik dropte van 15% naar 0 in minder dan 1 minuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Mijn ervaring: gewoon een tijdje gebruiken, trekt wel bij. Na een flash is het vrij gebruikelijk dat de batt meter een tijdje van slag is.

Hmm, de NL en de eerder gelinkte Zwitserse versie verschillen in aanwezigheid van simlock.ta en partition-image.sin. Maakt dat iets uit?

[ Voor 33% gewijzigd door Bundin op 02-02-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat is software Customized NL, hoort bij handsets van Generic Trade NL. Standaard unbranded firmware voor Nederland dus. Die kan je best flashen, heeft NL-alert en nationaal roamen aan boord en de meeste andere firmware niet.
Bundin schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:55:
Hmm, de NL en de eerder gelinkte Zwitserse versie verschillen in aanwezigheid van simlock.ta en partition-image.sin. Maakt dat iets uit?
Nah, die twee dingen worden niet dikwijls geupdatet en zijn daarom niet zo belangrijk.

[ Voor 22% gewijzigd door AmbroosV op 02-02-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19
Zo net even voor het vrouwtje ge-upgrade naar JB middels flashtool en de perfecte uitleg ;)

Voor zover ik kon zien wel een stukje vloeiender!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
AmbroosV schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:44:

Dat is software Customized NL, hoort bij handsets van Generic Trade NL. Standaard unbranded firmware voor Nederland dus. Die kan je best flashen, heeft NL-alert en nationaal roamen aan boord en de meeste andere firmware niet.
Via Flashtool en de FTF van Silasje nu ook JB. Maar toch is de app burgeralarm/NL-alert niet meer te vinden. Wel Nationaal roamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Iemand sinds JB last van uitval met 20-15% batterij?

Het is al de tweede keer en ook al helemaal opgeladen en laten leeglopen maar het helpt niet.

(via Sony Companion geupdate)

Officiele manier! niet geflasht :(

[ Voor 9% gewijzigd door Knamix op 03-02-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
als ik deze berichten lees denk ik dat ik maar beter kan wachten op de officiële update? om batterijproblemen te voorkomen. Raar trouwens dat die er nog niet is, mijn T is gewoon simlockvrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Wat in.de op staat is ook officiële firmware.
ik merkte wel dat ik nu bijv. GTA vice niet meer kan spelen.
zelfs na herinstalleren niet.
Krijg geen beeld.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Knamix schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:41:
Iemand sinds JB last van uitval met 20-15% batterij?

Het is al de tweede keer en ook al helemaal opgeladen en laten leeglopen maar het helpt niet.

(via Sony Companion geupdate)

Officiele manier! niet geflasht :(
Doe eens een battery stats reset. Telefoon helemaal uitzetten en dan standby+volume-omhoog indrukken tot de telefoon drie maal na elkaar trilt. Dan gewoon terug opstarten. Dit reset de batterijstats. Daarna eens een volledige laadcyclus doorlopen en het komt wel in orde.

Als het dan nog blijft is het een RMA denk ik. Ik heb er nog wel van gehoord bij andere Xperia T's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
AmbroosV schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:59:
[...]

Doe eens een battery stats reset. Telefoon helemaal uitzetten en dan standby+volume-omlaag indrukken tot de telefoon drie maal na elkaar trilt. Dan gewoon terug opstarten. Dit reset de batterijstats. Daarna eens een volledige laadcyclus doorlopen en het komt wel in orde.

Als het dan nog blijft is het een RMA denk ik. Ik heb er nog wel van gehoord bij andere Xperia T's.
Als je dat doet krijg je alleen de veilige modus stand en trilt dus niet 3keer

Je bedoelt volume omhoog knop

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Iemand met KPN die hem al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Clavat schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:10:
[...]

Als je dat doet krijg je alleen de veilige modus stand en trilt dus niet 3keer

Je bedoelt volume omhoog knop
Inderdaad, ik vergis me altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
AmbroosV schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:01:
[...]

Inderdaad, ik vergis me altijd :P
En dan staat het nog wel in de startpost :P

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
kegeltje26 schreef op zondag 02 december 2012 @ 05:52:
Heerlijk foontje :)

Ik heb de Skyfall uitvoering..
Enige waar ik jaloers op Nokia ben, is het draadloze opladen (maar Win (Phone) 8 lijkt mij niets).

Verder lekker snel apparaatje, en wat gaat die batterij lang mee (vergeleken met mn oude brakke HTC Desire Z) :)
Ik ben inmiddels al 2 maanden verder, en kan er nu wat meer over zeggen:

Pro's:
-720p scherm
-Sony's apps: met name de film app is erg goed, in Landscape modus verdwijnen dan de homebutton logootjes ed en dan kan je van de complete 720p genieten in films. Laat mensen altijd kwijlen met de BBC Earth trailer :P Stream mogelijkheden met DLNA zijn ook erg handig, werkt goed met PS3 :)
-Goed geluid uit de luidspreker, als je muziek luistert. Geluid uit de telefoon luidspreker tijdens bellen is prima.
-Lange batterijcapaciteit! het wordt alleen maar beter, doe tegenwoordig zelfs 2 dagen met mijn telefoon! Blijft een verbetering vanaf HTC Desire Z. Geholpen heeft 1x de batterij compleet leeg te trekken en dan naar 100% opladen.Verder zet ik WiFi en HSDPA uit als ik het niet nodig heb (werk).
-design is nog steeds mooi en ligt prettig in de hand.
-Gecombineerde swype/T9 modus werkt meestal prima tijdens typen.
-verschillende notificatie LED's :) Bij groen is het Whatsapp of Wordfeud notificatie, Blauw is Handcent bericht. Wit is wat anders (update oid)
-goede camera. Ik weet niet wat sommige mensen zeuren, maar de camera is echt een verbetering tov HTC Desire Z. Meestal scherpe foto's, terwijl ik geen supervaste hand heb ofzo. Bij de Desire Z resulteerde elke lichte trilling in een bewogen beeld. Het scherpstellen kan je helpen door het onderwerp wat je wil fotograferen aan te raken, hij stelt zich dan erop in. Of je houdt de cameraknop ietsje langer ingedrukt :)
-James Bond foto's/filmpjes zijn geinige extra :)

Cons:
-afbladderen plastic bij hoekjes: heb dit ook, maar het wordt gelukkig niet veel erger. Blijft alleen in de hoekjes. Ikzelf stoor mij er niet echt aan, maar kan mij voorstellen dat sommigen het gaat ergeren. First World Problems denk ik dan maar
-snel in stand-by modus schieten. Ik heb het geprobeerd aan te passen maar toch schiet het ding snel in scherm spaar modus en zet het dan snel op zwart. Met name tijdens bellen irritant, moet eerst de power knop dan aanraken om vervolgens op "gesprek beeindigen" knop te drukken. Misschien bij de laatste update verholpen?
-gevoelige camera knop. Soms tijdens whatsappen ofzo raak je het dan aan tijdens typen en zit je een debiele foto van je knie oid te maken.
-soms flikkeren van het scherm bij browsen op webpagina's met witte achtergronden.
-scrollen verloopt toch vaak licht stotterend. Kan ook aan Android liggen (nog niet geupdate naar JB)?
-SD kaart is niet makkelijk toegankelijk, eerst moet de hele case eraf.
-T-Mobile apps. Alleen handig is de MyT-Mobile app, verder heb ik Top Games etc eraf gedonderd. Uiteraard hangt dit af van welke provider je hebt.
-Google apps. Dit is vervelender, ik gebruik Facebook nooit, maar de bijbehorende app erafgooien kan niet. Zelfde geldt voor Google+. Krijg dan beetje zo'n Microsoft gevoel die hetzelfde doet met, "we duwen IE door je strot.".
-Kalender app. De standaard (Sony?) kalender app werkt alleen met cloud services. Ik wil helemaal niet mijn aktiviteiten op Internet hebben met het risico dat iemand het kan inzien. Na lang zoeken de Jorte kalender app gevonden, maar de vroegere HTC kalender app was toch stukken beter.

Alles bij elkaar ben ik toch heel tevreden. De pros wegen zwaarder dan de cons voor mij, welke lichte irritaties zijn. En misschien weten er mensen hier nog oplossingen voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Niet online
Clavat schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:55:
Wat in.de op staat is ook officiële firmware.
ik merkte wel dat ik nu bijv. GTA vice niet meer kan spelen.
zelfs na herinstalleren niet.
Krijg geen beeld.
Ik heb tijdens het spelen van 'Bike Race' (Bike Race Free - Top Free Game) sinds de update last van glitches, het spel loopt verre van soepel. (verder speel ik geen spelletjes)

Daarnaast is ook het kijken van filmpjes in de browser niet altijd stabiel, zo viel mijn telefoon uit tijdens het kijken van een youtube filmpje en een keer tijdens een filmpje van tweakers.net

Ik denk dat er grafisch nog wat bijgespijkerd moet worden aan deze nieuwe software: verder loopt de telefoon lekker soepel _/-\o_

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
AmbroosV schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:44:
[...]

Ik zie echter geen NL-Alert in die NL ftf die gelinked was... Enig idee hoe/wie/wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bundin schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:46:
[...]

Ik zie echter geen NL-Alert in die NL ftf die gelinked was... Enig idee hoe/wie/wat?
Heb het net nog gehoord, vreemd. Normaal zit die er wel bij. Heb het net gemeld, normaal kunnen ze die pushen via het Update Center. De testrun van maandag ga je wel missen...

Je kan proberen de nodige app zelf te installeren (https://www.dropbox.com/s/r7ar9tmho6rgjoq/SemcPws.apk - komt van m'n Xperia S) - maar ik ben niet zeker of je die werkend gaat krijgen. Moet normaal in /system/app zitten en daar kan je niet aan zonder root.

[ Voor 39% gewijzigd door AmbroosV op 03-02-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Bundin schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:46:
[...]

Ik heb em na de update naar JB ook niet meer in mijn software... dat verklaart misschien meer...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
Heb vanmiddag al de NL Alert versie van Ambroos geinstalleerd (stond een paar pagina's terug).
Installeren gaat prima, of ie werkt zie ik morgen om 12 uur bij het testalarm :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
ik heb ook geen NL Alert na de JB update. Wss is het niet complitabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Helaas valt mijn telefoon nog steeds uit bij 17%..

opnieuws ICS flashen want daar had ik het probleem niet?

Is JB bij jullie smoother? ik merk namelijk bijna tot geen verschil met ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
JB draait bij mij echt super soepel, merk daarin heel veel verschil met ICS.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Tijdens flashmode installeert/download hij de drivers niet bij mij (wanneer ik volume omlaag ingedrukt moet houden)

gebruik geen hub o.i.d. en heb meerdere usb poorten geprobeerd...

wel merk ik dat als ik mijn xperia t aansluit aan me laptop dat hij telkens de drivers installeert.. alsof hij voor het eerst mijn laptop ingaat

iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Harvey, let op dat je Sony Update Service of PC Companion hebt geïnstalleerd en PC Companion niet draaiend is op de achtergrond. Flashen met Windows 8 werkt ook niet (driverprobleem van Sony's kant), en soms geven USB3-poorten ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral als die USB 3.0 poorten niet rechtstreeks vanaf de chipset komen maar via een of andere 'losse' chip.

Dom vraagje: zit er nog iets van niet-gemakkelijk omzeilbare localisatie (bijv. qua taal) op die Xperia T / V?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 02:07:
Vooral als die USB 3.0 poorten niet rechtstreeks vanaf de chipset komen maar via een of andere 'losse' chip.

Dom vraagje: zit er nog iets van niet-gemakkelijk omzeilbare localisatie (bijv. qua taal) op die Xperia T / V?
Nope. Alle regioversies bevatten altijd alle talen, en als je van bepaalde specifieke branding af wil kan je gewoon firmware van een andere regio flashen :) is extreem simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Heb sind 1 feb ook de 4.1.2 versie, via PC companion. Sindsdien is de achtergrond bij contacten en bellen wit. Voorheen was dit zwart.

Weet iemand of dit ook weer aan te passen is? Of is dit de sony skin die niet meer te wijzigen is? Heb alle instellingen volgens mij al geprobeerd.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Shivan_20 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:32:
Heb vanmiddag al de NL Alert versie van Ambroos geinstalleerd (stond een paar pagina's terug).
Installeren gaat prima, of ie werkt zie ik morgen om 12 uur bij het testalarm :P...
Bij mij werkte het niet. Ik heb alle notificaties aangevinkt voor europa. Ook push messages in messaging nog extra aangezet, maar geen alert ontvangen. Ik heb overigens de duitse skyfall firmware. Maar je zou toch verwachten dat zo'n alert systeem in heel europa hetzelfde werkt, of is het NL systeem soms weer afwijkend?

Is er geen appje o.i.d. om dit te testen. Die 3 testjes van de overheid zijn gewoon veel te weining om de instellingen te kunnen controleren. Wat een faalsysteem zeg. 8)7

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ekitch schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:46:
Weet iemand of dit ook weer aan te passen is? Of is dit de sony skin die niet meer te wijzigen is? Heb alle instellingen volgens mij al geprobeerd.
Kan niet aangepast worden, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

ambilight schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:22:
[...]

Bij mij werkte het niet. Ik heb alle notificaties aangevinkt voor europa. Ook push messages in messaging nog extra aangezet, maar geen alert ontvangen. Ik heb overigens de duitse skyfall firmware. Maar je zou toch verwachten dat zo'n alert systeem in heel europa hetzelfde werkt, of is het NL systeem soms weer afwijkend?

Is er geen appje o.i.d. om dit te testen. Die 3 testjes van de overheid zijn gewoon veel te weining om de instellingen te kunnen controleren. Wat een faalsysteem zeg. 8)7
Bij mij ook niet. Maar kan dat wellicht komen doordat de WiFi was ingeschakeld waardoor de 3G wordt uitgeschakeld?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Priet schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:06:
[...]

Bij mij ook niet. Maar kan dat wellicht komen doordat de WiFi was ingeschakeld waardoor de 3G wordt uitgeschakeld?
Cell Broadcast (het systeem achter NL-Alert) is universeel, werkt zelfs op een Nokia 3310 :)

Wat misschien wel belangrijk is om te melden, staat op de site van NL-Alert voor de Xperia T:
Let op! Bel je met dit toestel via het netwerk van KPN dan kun je NL-Alert ontvangen. Het is de verwachting dat je met dit toestel in de loop van 2013 ook via de netwerken van T-Mobile en Vodafone NL-Alert kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
silasje1 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:55:
[...]

Ja klopt slijten van coating. Ik was hem 4 weken kwijt incl. zenden naar Dynafix die het doorstuurt naar teleplan.
Ik heb gewoon een nieuwe back-cover, er was een slechte batch waar de coating los liet.
Ik zie nu ook dat de coating aan het slijten is op de hoekjes. Het valt nu nog niet echt op, maar het is natuurlijk niet mooi. Hopen dat Coolblue er geen 4 weken over doet, heb namelijk alleen een oude Blackberry (waarbij een normale internetbundel niet werkt) en een iPhone 3G die zo traag is dat ik er niks mee kan.

Is er een andere oplossing dan hopen op het beste? Zijn die back-covers niet ergens goedkoop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heeft een van jullie toevallig betterbatterystats op jellybean?

bij mij valt op dat audioOut2 meer dan 30% gebruikt..

(partial wakelocks)

[ Voor 8% gewijzigd door Knamix op 04-02-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
AmbroosV schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:29:
[...]

Cell Broadcast (het systeem achter NL-Alert) is universeel, werkt zelfs op een Nokia 3310 :)

Wat misschien wel belangrijk is om te melden, staat op de site van NL-Alert voor de Xperia T:
Let op! Bel je met dit toestel via het netwerk van KPN dan kun je NL-Alert ontvangen. Het is de verwachting dat je met dit toestel in de loop van 2013 ook via de netwerken van T-Mobile en Vodafone NL-Alert kan ontvangen.
Ik heb zelf Simyo, wat ook via het KPN Netwerk gaat, maar ik heb via de apk van AmbroosV ook geen alert ontvangen (generic DE skyfall rom, op JB inmiddels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
AmbroosV schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:29:
[...]

Hier Hi (en dus KPN) en niets ontvangen. Ben de hele dag verbonden geweest via het GSM netwerk (3G) en niet via WiFi.
Dus of de NL-Alert versie van Ambroos werkt niet op Jelly Bean of de Xperia T, of het hele NL-Alert systeem werkt er nog niet zo goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de JB update erop gezet... en wow batterylife is ff flink verbeterd zeg! Ik heb wel een harde reset moeten doen, want na de update deden heel veel apps het niet meer en ook na de update ging mijn battery heel snel leeg. Maar na de hard reset en de apps opnieuw te hebben geinstalleerd ben ik wel erg onder de indruk. Na 9 uur heb ik nog 73% over. Das een stuk beter dan ICS. Daar had ik na een dag werken nog ongeveer 50% over. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
KoekjevanLU schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:07:
[...]

Ik heb zelf Simyo, wat ook via het KPN Netwerk gaat, maar ik heb via de apk van AmbroosV ook geen alert ontvangen (generic DE skyfall rom, op JB inmiddels).
Precies dezelfde setup hier en ook niets ontvangen. Op het support forum van Simyo staat nog iets over een ander toestel en dat je cell broadcast moet aanzetten en een kanaal 919 moet toevoegen. Kan op de T echter zo gauw niks vinden over het expliciet aanzetten van cell broadcasts en al helemaal niet over het toevoegen van een specifiek ontvangstkanaal. Ik heb bij messaging wel push messages aangezet. Maar dat lijkt mij toch alleen voor textberichten.

De civil alert app laat mij alleen kiezen tussen Europa en Amerika. Daarnaast heb ik dus alle mogelijke berichtsoorten aangezet.

Ik zie trouwens op het simyo forum dat er meer mensen zijn die een telefoon hebben die volgens nlalert.nl standaard geschikt is voor ontvangst van civil alerts, maar die ook niets hebben ontvangen.

Tot nu toe lijkt mij dat alert systeem dik falen als je niet weet waarom de ontvangst van alerts mis gaat en je tussentijds niets kunt testen als je settings veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:11:
Ook ik heb de JB update erop gezet... en wow batterylife is ff flink verbeterd zeg!
Tot nu toe ben ik voorzichtig pessimistich over batterylife met JB. Heb al een harde reset gedaan en een paar keer sinds afgelopen vrijdag opnieuw 100% geladen, maar de batterijduur lijkt toch iets sneller af te nemen dan voorheen. Ik zit na 15 uur voornamelijk standby op 70% en Juice Defender geeft een verbetering van ongeveer 1.8x aan. Terwijl het met ICS vaak 2.0x was. Gisteravond een uurtje muziek geluisterd en toen gaf de batterij nog maar 50% aan. Voorheen zat ik met normaal internet gebruik en een uurtje muziek na een dag ongeveer op 60%. Ik kon dus makkelijk twee dagen op 1 lading vooruit.

Ik kijk het nog maar eens een paar dagen aan.
Ben in ieder geval wel tevreden over de verbeterde response.

PS: ik ondervind nog steeds onderbrekingen bij het afspelen van muziek als wifi aan staat. Dat was al zo onder ICS en dus nog steeds onder JB. Het maakt niet veel uit of ik Sony's walkman of powerAmp gebruik. Zijn er meer mensen met dat probleem hier? Het verhogen van de threadpriority voor powerAmp helpt niet, ook als het scherm aan is stottert de weergave regelmatig. Ik gebruik My Data Manger app om mijn dataverbruik bij te houden. Misschien dat die roet in het eten gooit?

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste