Mooi man dat het gelukt is!
vandaag de Sony Xperia Yuga in mijn handen gehad, een prototype. Heel leuk toestel, erg responsive, mag ook wel met een quadcore, en een enorm groot scherm.De plastic achterkant die een glazen indruk moet geven is niet zo super. Ik vraag me ook af hoe het zit met de batterij drainage op 3G. Valt bij mijn Xperia S tegen.
Wait wait wait, wut, Yuga? Wie wat waar wanneer hoe waarom?cy-gor25 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:54:
vandaag de Sony Xperia Yuga in mijn handen gehad, een prototype. Heel leuk toestel, erg responsive, mag ook wel met een quadcore, en een enorm groot scherm.De plastic achterkant die een glazen indruk moet geven is niet zo super. Ik vraag me ook af hoe het zit met de batterij drainage op 3G. Valt bij mijn Xperia S tegen.
De achterkant van de Yuga is normaal ook Dragontrail Glass trouwens...
Ik heb een paar uur geleden m'n Xperia T binnengekregen en moet zeggen dat het een mooi toestel is.
Pluspunten:
Pluspunten:
- Mooi toestel, strak design maar niet saai
- Mooi scherm
- Reageert goed en alles draait vloeiend
- Je kan bloatware verwijderen
- Start belachelijk snel op
- Fysieke camera-knop
- Plek andere fysieke knoppen is stiekem best handig
- Vorm van het toestel is fijn om vast te houden
- Sony past Android niet heel erg aan, lijkt veel op vanilla Android
- Stof in de naden rondom het scherm
- Stof op de lijst om het scherm (lijkt wel statisch)
- Klepje voor sim en microsd voelt niet solide aan
- Bij kleine kijkhoek al grijzig
- Best veel overbodig apps out of the box geïnstalleerd
- Hoewel ik dit al wist: geen Android 4.1
Een protoype bij een telecomprovider. Hij mocht zelfs het gebouw niet verlaten. Ik kon 'm niet testen maar hij ziet er zeer goed uit, licht ook, fantastisch scherm maar over de levensduur van de batterij konden ze me nog niets zeggen. Voor de rest heb ik weinig info, helaasAmbroosV schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:15:
[...]
Wait wait wait, wut, Yuga? Wie wat waar wanneer hoe waarom?
De achterkant van de Yuga is normaal ook Dragontrail Glass trouwens...
Weet je misschien een heel klein beetje meer over in welk kwartaal we hem kunnen verwachten? Ik denk dat ik in 2013 een Full HD telefoon koop, hogere resolutie zie ik voorlopig nog niet komen door gebrek aan content en rekencapaciteit.
Ben dus een beetje aan het overwegen of ik nu nog de T koop of voor zijn opvolger ga. Kun je het design van de Yuga (Z) verder beschrijven? ik heb alleen nog maar foto's van de voorkant gezien.
Ben dus een beetje aan het overwegen of ik nu nog de T koop of voor zijn opvolger ga. Kun je het design van de Yuga (Z) verder beschrijven? ik heb alleen nog maar foto's van de voorkant gezien.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Hoger dan full HD op 5" gaat er (denk ik) nooit komen, zou gewoon een verspilling van CPU-power zijn. Zelfs full HD is al bijna een verspilling van CPU-power 
Aankondiging op CES (binnen twee weken ongeveer), release zeker nog in Q1 (februari/maart).
Ik moet misschien ook eens langsgaan bij mijn vriendjes van Sony Mobile, zien of ze er ook een paar hebben liggen daar
Aankondiging op CES (binnen twee weken ongeveer), release zeker nog in Q1 (februari/maart).
Ik moet misschien ook eens langsgaan bij mijn vriendjes van Sony Mobile, zien of ze er ook een paar hebben liggen daar
full HD op 5 inch is al totale verspilling van cpu (gpu eigenlijk) power. alles boven de 220 ppi zien wij met onze ogen niet. Dus dat houdt eigenlijk in dat het scherm van de T al hoog genoeg is om geen losse pixels te kunnen onderscheiden...AmbroosV schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:35:
Hoger dan full HD op 5" gaat er (denk ik) nooit komen, zou gewoon een verspilling van CPU-power zijn. Zelfs full HD is al bijna een verspilling van CPU-power
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Inderdaad. Maar héél soms kan je toch nog net wat aliasing onderscheiden. Vooral bij tekst op kleine fonts. Full HD is inderdaad absurd hoog, maar als het bestaat wil ik het eigenlijk best wel graag hebbenRiqy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:40:
[...]
full HD op 5 inch is al totale verspilling van cpu (gpu eigenlijk) power. alles boven de 220 ppi zien wij met onze ogen niet. Dus dat houdt eigenlijk in dat het scherm van de T al hoog genoeg is om geen losse pixels te kunnen onderscheiden...
Verwijderd
Ben ik het niet mee eens, op mijn Xperia S is de dpi iets van 340 en toch kan ik nog pixels zien...De Yuga of Odin zijn voor mij dan ook zeer welkom.Riqy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:40:
[...]
full HD op 5 inch is al totale verspilling van cpu (gpu eigenlijk) power. alles boven de 220 ppi zien wij met onze ogen niet. Dus dat houdt eigenlijk in dat het scherm van de T al hoog genoeg is om geen losse pixels te kunnen onderscheiden...
Dat bedoel ik, een high end van nu is dus straks alweer achterhaald. Dan kan ik dus beter nog ff wachten en dan gelijk een telefoon met full-HD kopen. Ik verwacht dat zo'n telefoon iig qua scherm nog wel een poos mee kan met de concurrentie.AmbroosV schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:35:
[...]
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Hallo
Weet iemand hoe je de covers van cd aan kunt passen, in de walkman functie van de gsm.
Heb een hitzone eropgezet meerdere artiesten cd. Mp3 hebbenhet juiste tag erin. Maar pakt toch een andere, waar die ergens op de gsm staat???
Weet iemand hoe je de covers van cd aan kunt passen, in de walkman functie van de gsm.
Heb een hitzone eropgezet meerdere artiesten cd. Mp3 hebbenhet juiste tag erin. Maar pakt toch een andere, waar die ergens op de gsm staat???
Kan zijn dat die tags zijn opgeslagen in de MP3 bestanden, volgens mij is dat ook een tag functie. Er moet dan sowieso wel een plaatje in de map van de cd staan, deze word dan weergegeven.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Een preview van Jelly Bean:
http://www.mediafire.com/?q2p9gptkcls7qw2
Gewoon installeren als elke andere APK, zitten heel wat leuke nieuwe dingen in ^^
http://www.mediafire.com/?q2p9gptkcls7qw2
Gewoon installeren als elke andere APK, zitten heel wat leuke nieuwe dingen in ^^
Alle mp3 hebben het juiste plaatje in de tag.. En een plaatje in directory zetten? Hoe moet i heten?Riqy schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:57:
Kan zijn dat die tags zijn opgeslagen in de MP3 bestanden, volgens mij is dat ook een tag functie. Er moet dan sowieso wel een plaatje in de map van de cd staan, deze word dan weergegeven.
maar deze wordt niet gepakt opeen of andere rede?
Tijdens het afspelen van een nummer kan je in de menu-opties kiezen om de informatie te bewerken. Daar kan je handmatig album-art uit Album toewijzenniek1974 schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:39:
[...]
Alle mp3 hebben het juiste plaatje in de tag.. En een plaatje in directory zetten? Hoe moet i heten?
maar deze wordt niet gepakt opeen of andere rede?
Anderen er ook zo'n last van dat de Walkman app regelmatig vastloopt en dat je dan opnieuw je nummer moet herstarten?
Nee nog nooit last van gehad, heb em ook wel eens een hele dag achtereenvolgens gebruiktdagizmo schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:25:
Anderen er ook zo'n last van dat de Walkman app regelmatig vastloopt en dat je dan opnieuw je nummer moet herstarten?
My iRacing
HoiAmbroosV schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:09:
[...]
Tijdens het afspelen van een nummer kan je in de menu-opties kiezen om de informatie te bewerken. Daar kan je handmatig album-art uit Album toewijzen
Via deze functie kan ik alleen album art downloaden, maar geen cover handmatig eraan koppelen. Het probleem is ook een hitzone is een samenrapsel van verschillende artiesten , ik zou graag zelf handmatig P
op willen stellen
In dat geval moet je zorgen dat als de bestanden nog op je PC staan, je ze daar al goed hebt kwa album art. Deze album art kun je als het goed is vanuit de ID3 tags bewerken (daar kun je wel plaatjes rechtstreeks koppelen)niek1974 schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:30:
[...]
Hoi
Via deze functie kan ik alleen album art downloaden, maar geen cover handmatig eraan koppelen. Het probleem is ook een hitzone is een samenrapsel van verschillende artiesten , ik zou graag zelf handmatig P
op willen stellen
My iRacing
Het hangt er vanaf hoe je 't wil. Als je per nummer een andere cover wil ga je de tags moeten bijwerken om ook elk nummer effectief een ander album te geven. Als je ze toch bij elkaar wil houden kan je maar één albumcover instellen. Dacht ik toch.niek1974 schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:30:
[...]
Hoi
op willen stellen
Ja ik Will een cover bij een verzameld cd.. Maar kan dat niet instellen, als ik hem laat zoeken vind i wat anders via automatische zoeken.. Tags ja dat had ik al geprobeerd alle mp3 dat ik voorzien van een cover tag (dezelfde allemaal) maar deze pakt i helemaal niet. Ook heb ik een cover in de directory gezet?AmbroosV schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:52:
[...]
Het hangt er vanaf hoe je 't wil. Als je per nummer een andere cover wil ga je de tags moeten bijwerken om ook elk nummer effectief een ander album te geven. Als je ze toch bij elkaar wil houden kan je maar één albumcover instellen. Dacht ik toch.
Het is uiteindelijk gelukt thanks. In die editie menu om artiest en album etc aan te passen kan men nogmaals op de cover klikken, men kan dan handmatig een cover toevoegen
[ Voor 11% gewijzigd door niek1974 op 23-12-2012 22:26 ]
Nee, maar ik heb wel dat als ik Winamp gebruik de muziek om de 4 seconden even hapert, waardoor ik maar ben overgestapt naar de Walkman app (die het gewoon goed doet).dagizmo schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:25:
Toevoeging, laatste post was nl ook van mij:
Heeft iemand ook dat als je Whatsapp opent het scherm eerst heel licht is en dan langzaam bijtrekt? Het lijkt alsof het scherm het contrast aanpast, omdat dat normaal heel wit staat ingesteld. Het ligt niet aan de Bravia Engine optie.
[ Voor 26% gewijzigd door Framoes op 24-12-2012 16:25 ]
Ik las zojuist op gsmarena.com dat de update voor de Xperia T wordt uitgerold. Ik krijg 'm nog niet binnen via PC companion, maar misschien een van jullie wel? (ik heb trouwens een Zwitserse rom draaien)
Gewoon doen
Ik heb ook nog niets.staringgg schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:58:
Ik las zojuist op gsmarena.com dat de update voor de Xperia T wordt uitgerold. Ik krijg 'm nog niet binnen via PC companion, maar misschien een van jullie wel? (ik heb trouwens een Zwitserse rom draaien)
Volgens Xperiablog gaat het waarschijnlijk om een developers versie
http://www.xperiablog.net/
Maar wie weet...
Nope, dat is een BROWN-toestel, Xperiablog heeft gelijk. De topicposter heeft mij een screenshot van EMMA (met mijn credentials, hopen dat ik geen problemen krijg) doorgestuurd van het toestel en het gaat hier om een BROWN prototype. Plus ik heb het nagevraagd bij een van de projectmanagers software voor de TX/GX/SX.frjemd schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:20:
[...]
Ik heb ook nog niets.
Volgens Xperiablog gaat het waarschijnlijk om een developers versie
http://www.xperiablog.net/
Maar wie weet...
Ziet er zo uit:

Sony Mobile/Ericsson werkt al jaren met een systeem waar prototypes en devtoestellen BROWN zijn, retailtoestellen zijn RED. BROWN-toestellen hebben een volledig andere set keys op de DRM-partitie staan (zowel smartphones als featurephones) en accepteren ook onder geen enkel geval firmware van RED-toestellen. Omgekeerd net hetzelfde. De firmware is met een andere key gesigned. Daarom ook dat er op de screenshots een "Debug menu"-app beschikbaar is.
De firmware is ook niet beschikbaar via SEUS/PCC en zelfs niet op EMMA (met mijn login). Firmware is alleen beschikbaar via OTA op dit moment.
Februari ^^
[ Voor 17% gewijzigd door AmbroosV op 24-12-2012 22:50 ]
Moet je eens proberen met een V sample, daar kan je wel al 4.1 op zetten
Draait wel lekker, ziet er wat anders uit maar om nou te zeggen dat het beter is? Niet echt, het is anders, merk weinig verschil qua snelheid. Maar goed, hier geilt iedereen op JB dus dat _moet_ wel beter zijn
Ik heb sinds een week de Xperia T. Nog niet geroot. Software versie .195.
Ik heb nu inmiddels al twee keer gehad dat de camera app vast liep na het maken van een foto. Iemand ook deze ervaring?
Tevens heb ik ook regelmatig thuis dat als de telefoon via Wifi verbonden is, ineens geen webpagina's meer worden weergegeven. Wif uit en aan lost het dan meestal weer op. Met mijn vorige telefoon (HTC Desire HD) nooit dit probleem gehad. Iemand die dit bekend voorkomt?
Ik heb nu inmiddels al twee keer gehad dat de camera app vast liep na het maken van een foto. Iemand ook deze ervaring?
Tevens heb ik ook regelmatig thuis dat als de telefoon via Wifi verbonden is, ineens geen webpagina's meer worden weergegeven. Wif uit en aan lost het dan meestal weer op. Met mijn vorige telefoon (HTC Desire HD) nooit dit probleem gehad. Iemand die dit bekend voorkomt?
Er is inmiddels versie 7.0.A.3.223.ThatGuy2303 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 09:37:
Misschien verhelpt die update je problemen (nooit last van gehad overigens).
Androidplanet zit weer helemaal fout (zoals gewoonlijk, die kopiëren alles zonder het te controleren) - die update was voor de ontwikkelingsprototypes en komt niet naar de gewone retail-toestellen (en is voorlopig ook nog niet gelekt).
De update voor iedereen komt pas in februari.
Als je doorklikt naar de bron kan ik niet of nergens achterhalen dat dat zo is.AmbroosV schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:23:
[...]
Androidplanet zit weer helemaal fout (zoals gewoonlijk, die kopiëren alles zonder het te controleren) - die update was voor de ontwikkelingsprototypes en komt niet naar de gewone retail-toestellen (en is voorlopig ook nog niet gelekt).
De update voor iedereen komt pas in februari.
Daar kan ik geen stukken die verwijzen dat het naar ontwikkelingsprototypes enzo gaat
PSN: McMillan0984
No offense, maar als je dit topic al even volgt zou je moeten weten dat ik als bron al betrouwbaarder ben dan GSMarena etcClavat schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:32:
[...]
Als je doorklikt naar de bron kan ik niet of nergens achterhalen dat dat zo is.
Daar kan ik geen stukken die verwijzen dat het naar ontwikkelingsprototypes enzo gaat
Ze hebben het ondertussen aangepast, je kan het hier op Xperiablog ook vinden: http://www.xperiablog.net...ly-bean-screenshot-leaks/
Heb je toevallig apps geïnstalleerd die je camera ook kunnen bedienen,ThatGuy2303 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 09:37:
Dit had ik, mijn camera liep elke week zeker vast qua camera, en als ik verder ging had ik kans dat gsm compleet vast liep. Heb de apps er al 3wk eraf en geen enkel probleem meer. Het waren de kleine apps, ik kon de camera daar mee bedienen,
Voor zover ik weet heb ik geen andere apps op de telefoon die gebruik maken van de camera.niek1974 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:10:
[...]
Heb je toevallig apps geïnstalleerd die je camera ook kunnen bedienen,
Dit had ik, mijn camera liep elke week zeker vast qua camera, en als ik verder ging had ik kans dat gsm compleet vast liep. Heb de apps er al 3wk eraf en geen enkel probleem meer. Het waren de kleine apps, ik kon de camera daar mee bedienen,
Een nieuwe versie van de firmware krijg ik op dit moment nog niet aangeboden als ik check.
Weet iemand hier of een van de voorgeïnstalleerde apps je toestel af en toe wakker maakt? M'n batterij loopt namelijk in standby soms best snel leeg en ondanks dat er geen wakelock is, lijkt het toestel wel best vaak even wakker te zijn.
Alles wat je hebt aan accounts die syncen natuurlijk, email, agenda, kalender, facebook, whatsapp, etc. Hier gaat de T erg lang mee, zeer tevreden! Zit nu al op 1d15h met nog ruim 60% over, constant wifi aan, gsm bereik is wat aan de brakke kant hier dus hij zal op een wat hoger vermogen moeten zenden voor bellen. Exchange hier heeft in die tijd bijvoorbeeld 266 wakeups gedaan (wel over wifi natuurlijk).
Ik heb gmail, google calendar en whatsapp op automatisch synchroniseren staan en verder heb ik twitter en facebook vandaag nog niet bekeken op m'n telefoon.Sick Nick schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:59:
Alles wat je hebt aan accounts die syncen natuurlijk, email, agenda, kalender, facebook, whatsapp, etc. Hier gaat de T erg lang mee, zeer tevreden! Zit nu al op 1d15h met nog ruim 60% over, constant wifi aan, gsm bereik is wat aan de brakke kant hier dus hij zal op een wat hoger vermogen moeten zenden voor bellen. Exchange hier heeft in die tijd bijvoorbeeld 266 wakeups gedaan (wel over wifi natuurlijk).
Ik zie nu wel dat Google Services (accountbeheer, contacten synchroniseren, bladwijzers synchroniseren, Google Play services) voor 23% van het verbruik staat en 565 wakeups heeft gedaan. Lijkt me best veel voor zaken die ik weinig gebruik.
Ik heb een nieuwe T gekregen omdat die van mij niet gerepareerd kon worden. Ondertussen al een andere telefoon gekocht dus die van mij staat de koop hier op de site.
Ik ben inmiddels 2 maanden een zeer tevreden gebruiker van de Sony Xperia T.
Ik heb het toestel gekocht in combinatie met een Krusell ColorCover.
Helaas lijkt de cover te klein om volledig om het toestel te klikken. Na niet al te lange tijd begon de cover haarscheuren te vertonen.
Dit heb ik gemeld bij Krusell en heb netjes een nieuwe cover gekregen.
De nieuwe cover heb ik vorige week binnen gekregen en opnieuw lijkt de cover te klein voor het toestel...
Designfout???
En ja, vandaag ontstond het eerste scheurtje dan ook weer....
Heeft iemand ook dit soort problemen gehad met een Krusell ColorCover voor de Xperia T?

Ik heb het toestel gekocht in combinatie met een Krusell ColorCover.
Helaas lijkt de cover te klein om volledig om het toestel te klikken. Na niet al te lange tijd begon de cover haarscheuren te vertonen.
Dit heb ik gemeld bij Krusell en heb netjes een nieuwe cover gekregen.
De nieuwe cover heb ik vorige week binnen gekregen en opnieuw lijkt de cover te klein voor het toestel...
Designfout???
En ja, vandaag ontstond het eerste scheurtje dan ook weer....
Heeft iemand ook dit soort problemen gehad met een Krusell ColorCover voor de Xperia T?
Ik heb een 'Roxfit' cover voor de xperia T die sterk lijkt op jouw case, maar die wel goed om de telefoon past. Ze verkopen dat ook als 'smart pack' in combinatie met twee (waardeloze) screen protectors..
Ik heb ineens geen geluid meer. Ringtone doet het nog wel, maar als ik opneem hoor ik niks. Voor de rest speelt er geen enkel geluid af. Slechts 3 weken zonder problemen gezeten met dit ding, ben er klaar mee.

Druk op het toetsenblok eens *#*#SERVICE#*#* in (S = 7, E = 3) en doe daar eens de speaker, earphone, microphone en secondary microphone-testen. Als ze daar werken zou ik gewoon eens een reset doen met Sony Update Service. Als het zelfs dan nog niet gaat is het gewoon een hardwareprobleem en heb je toevallig héél veel pech gehad. Kan met elke telefoon wel eens voorkomen.Toempf schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:24:
Ik heb ineens geen geluid meer. Ringtone doet het nog wel, maar als ik opneem hoor ik niks. Voor de rest speelt er geen enkel geluid af. Slechts 3 weken zonder problemen gezeten met dit ding, ben er klaar mee.
Met ^^, en dan nog, dan zal het waarschijnlijk gewoon onder de garantie vallen neem ik aanAmbroosV schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:39:
[...]
Druk op het toetsenblok eens *#*#SERVICE#*#* in (S = 7, E = 3) en doe daar eens de speaker, earphone, microphone en secondary microphone-testen. Als ze daar werken zou ik gewoon eens een reset doen met Sony Update Service. Als het zelfs dan nog niet gaat is het gewoon een hardwareprobleem en heb je toevallig héél veel pech gehad. Kan met elke telefoon wel eens voorkomen.
Rail Away!
Verwijderd
Ik heb de T nu 5 dagen en de eerste indrukken zijn prima. Lekker snel (na de Desire HD), goed geluid en mooi scherm. De accu deed het na de tweede lading al 1 dag en 10 uur. Ook werkt hij prima samen met mijn Xperia Tablet en Sony TV. Twee rare dingen, de standaard weerwidget deed het prima, maar vindt nu geen locaties meer. En met de knopjes van de koptelefoon kon ik eerst nummers skippen, nu zijn ze in één keer voor harder en zachter. Over de headset zelf ben ik tevreden, zit goed geluid in.
De weer widget die niet update is een probleem van Accuweather, begreep ik van XDA. Het skippen van muzieknummers gaat toch dmv long-press? Misschien hou je m niet lang genoeg ingedrukt?
Rail Away!
Verwijderd
Ok, vond het al vreemd. Kan nergens een goede gebruiksaanwijzing voor de headset vinden. Heb wel longpress geprobeerd, maar dan gaat ie alleen maar steeds harder of zachter. Wil wel skippen als je twee of drie keer het middelste knopje indrukt. Maar vreemde was dus dat ik eerst niet het volume kon bedienen maar dat hij dan skipte.Mad Marty schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:21:
De weer widget die niet update is een probleem van Accuweather, begreep ik van XDA. Het skippen van muzieknummers gaat toch dmv long-press? Misschien hou je m niet lang genoeg ingedrukt?
Gisteren alle speakers en microphone tests gedaan, niks deed het. Daarna de telefoon ongeveer 3 gereboot, en vannacht uit laten staan. Wonder boven wonder deed alles het vanochtend weer, maar terwijl ik dit typ kom ik er achter dat het geluid weer weggevallen is.AmbroosV schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:39:
[...]
Druk op het toetsenblok eens *#*#SERVICE#*#* in (S = 7, E = 3) en doe daar eens de speaker, earphone, microphone en secondary microphone-testen. Als ze daar werken zou ik gewoon eens een reset doen met Sony Update Service. Als het zelfs dan nog niet gaat is het gewoon een hardwareprobleem en heb je toevallig héél veel pech gehad. Kan met elke telefoon wel eens voorkomen.

Het is dus een bekend probleem de loslatende coating. Ik ga hem opsturen dan maar en hopen op het beste
[ Voor 3% gewijzigd door silasje1 op 03-01-2013 13:47 ]
Ik zou toch eens proberen een repair te doen met Sony Update Service, maar waarschijnlijk is het een hardwareprobleem en gaat je telefoon opgestuurd moeten worden voor reparatie.Toempf schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:36:
[...]
Gisteren alle speakers en microphone tests gedaan, niks deed het. Daarna de telefoon ongeveer 3 gereboot, en vannacht uit laten staan. Wonder boven wonder deed alles het vanochtend weer, maar terwijl ik dit typ kom ik er achter dat het geluid weer weggevallen is.
Offtopic: je hebt overal de naam van de medewerker doorgestreept behalve in de eerste zinsilasje1 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:45:
[afbeelding]
Het is dus een bekend probleem de loslatende coating. Ik ga hem opsturen dan maar en hopen op het beste

Ontopic: hebben veel mensen last van de loslatende coating? Mij telefoon heeft er gelukkig nog geen last van (in bezit sinds 2e helft oktober).
woeps haha edit: aangepastShivan_20 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:41:
[...]
Offtopic: je hebt overal de naam van de medewerker doorgestreept behalve in de eerste zin![]()
Ontopic: hebben veel mensen last van de loslatende coating? Mij telefoon heeft er gelukkig nog geen last van (in bezit sinds 2e helft oktober).
ja kijk maar:
http://talk.sonymobile.com/thread/59627?start=0&tstart=0
http://forum.xda-develope...p?p=35066537#post35066537
Ik ga denk ik terug wisselen van mijn T naar m'n S. De T (gewonnen) kan ik wel voor heel wat verkopen - en m'n S doet het even goed (plus het grotere intern geheugen is wel handig). Binnen enkele weken kan ik me dan een Xperia Z(L) aanschaffen ^^
Heeft iemand anders hier ook dat bij het openen van sommige apps (met name licht van kleur en vlak na aanzetten scherm vanuit standby) dat het scherm eerst veel te licht is? Alsof het contrast heel laag is en zich pas na een paar seconden bijstelt.
Ik heb de schermhelderheid niet op automatisch staan, geprobeerd hoog en laag te zetten en de Bravia Engine optie aan- en uitgezet, maar niks lijkt het te verhelpen.
Ik heb de schermhelderheid niet op automatisch staan, geprobeerd hoog en laag te zetten en de Bravia Engine optie aan- en uitgezet, maar niks lijkt het te verhelpen.
Dat viel mij ook al op. Geen idee of het per applicatie verschilt, maar ik heb het iig geconstateerd bij WhatsApp en Twitter.
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Met name WhatsApp valt het me bij op. Het lijkt echt op aanpassen van contrast.Priet schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:26:
Dat viel mij ook al op. Geen idee of het per applicatie verschilt, maar ik heb het iig geconstateerd bij WhatsApp en Twitter.
Weet iemand trouwens waarom de Xperia T op internet niet lijkt te bestaan. Als ik op Google zoek, corrigeert Google het naar Xperia S en op de site van Sony zelf, staat de T niet in het lijstje op de pagina van software updates.
Dat is toch op z'n minst vreemd te noemen.
Eindelijk! Ik heb mij ook al zitten dood zoeken op dit probleem! Heb al Bravia Engine ook al proberen af te zetten maar biedt geen soelaas... Heb het vooral bij mij berichten app als ik van iets licht (webpages) of het lockscreen kom!
[ Voor 5% gewijzigd door Snobbieh op 03-01-2013 18:36 ]
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Is perfect normaal. Het is een soort van dynamische helderheid om energie te besparen.
Wanneer er geen heldere elementen op het schem staan gaan de schermhelderheid en het gamma omlaag, waardoor er niet echt een zichtbaar verschil is.
Het wisselen tussen niveau's van dat ding gaat geleidelijkaan. Daardoor zie je bij het wisselen tussen donkere en lichte schermen soms de kleuren en het contrast wat veranderen. Het is heel zichtbaar wanneer je in Chrome in het tab-overzicht alle tabs sluit. Je ziet dan het contrast heel duidelijk veranderen.
Wanneer er geen heldere elementen op het schem staan gaan de schermhelderheid en het gamma omlaag, waardoor er niet echt een zichtbaar verschil is.
Het wisselen tussen niveau's van dat ding gaat geleidelijkaan. Daardoor zie je bij het wisselen tussen donkere en lichte schermen soms de kleuren en het contrast wat veranderen. Het is heel zichtbaar wanneer je in Chrome in het tab-overzicht alle tabs sluit. Je ziet dan het contrast heel duidelijk veranderen.
Wat de Nexus 7 ook doet als je video's bekijkt (functionaliteit van de Tegra 3). Ik vind het geen dealbreaker, maar erg mooi is het niet. Het zal wel wennen.AmbroosV schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:35:
Is perfect normaal. Het is een soort van dynamische helderheid om energie te besparen.
EDIT:
Heeft iemand trouwens de changelog voor update 7.0.a.2.233? Kan 'm online en in dit topic niet vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Framoes op 03-01-2013 19:45 ]
Ie staat nogtans op XDA developers hoor!
Volg het linkje maar :)
Volg het linkje maar :)
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Ik krijg de update naar 7.0.a.2.233 niet voor elkaar. PC companion loopt steeds vast wanneer je je telefoon uit moet zetten en 5 seconden moet wachten daarna moet je de volume knop omlaag ingedrukt houden en de usb kabel aansluiten. Dan gebeurt er niets meer. Is dit een bekend probleem? Enig idee of deze update ook over the air gaat komen?
Probeer eens met Sony Update Service in plaats van PC Companion: http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/Yavuz007 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:55:
Ik krijg de update naar 7.0.a.2.233 niet voor elkaar. PC companion loopt steeds vast wanneer je je telefoon uit moet zetten en 5 seconden moet wachten daarna moet je de volume knop omlaag ingedrukt houden en de usb kabel aansluiten. Dan gebeurt er niets meer. Is dit een bekend probleem? Enig idee of deze update ook over the air gaat komen?
Als je Windows 8 gebruikt moet je driver signing uitzetten, en USB 3-poorten geven ook regelmatig problemen.
onze xperia t heeft een probleem met switchen van wifi en 3g.
Als hij buiten bereik van wifi gaat, schakelt hij niet over naar 3g.
Handmatig wifi uitzetten helpt dan wel.
Maar is heel irritant.
(zoeken in dit topic op wifi en 3g geeft te veel hits)
Als hij buiten bereik van wifi gaat, schakelt hij niet over naar 3g.
Handmatig wifi uitzetten helpt dan wel.
Maar is heel irritant.
(zoeken in dit topic op wifi en 3g geeft te veel hits)
Heb je de laatste nieuwe software op het toestel staan? Kan me herrineren dat dit een probleem van een van de eerdere firmware versies was...
My iRacing
De laatste t-mobile versie.
Was van plan te gaan naar de unbranded, maar toen kwam t-mobile net met een nieuwe versie.
Dacht dat het .195 was.
Als het in de nieuwe firmware opgelost is toch maar gaan unbranden..
Was van plan te gaan naar de unbranded, maar toen kwam t-mobile net met een nieuwe versie.
Dacht dat het .195 was.
Verwijderd
Vrouwenvolk...heerlijk. Mijn vriendin heeft net vakkundig haar gsm laten slopen. Nu heb ik haar een voorstel gedaan die menigeen nooit zou afslaan, namelijk dat zij de Xperia T van mij krijgt en ik een W995. Ik vind dat nog steeds een heerlijk toestel dus die zou ik dan graag weer willen. Weet je wat ze zegt? Vind jouw telefoon niet mooi, en nu kunnen we niet meer appen en spelletjes spelen en het is zo makkelijk en bla bla bla.
Dat snap je toch niet?
Dat snap je toch niet?
Er is inmiddels een nieuwere firmware uit, de 7.0.A.3.223DarkChylde schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:06:
De laatste t-mobile versie.
Dacht dat het .195 was.
Rail Away!
O.oVerwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:23:
Vrouwenvolk...heerlijk. Mijn vriendin heeft net vakkundig haar gsm laten slopen. Nu heb ik haar een voorstel gedaan die menigeen nooit zou afslaan, namelijk dat zij de Xperia T van mij krijgt en ik een W995. Ik vind dat nog steeds een heerlijk toestel dus die zou ik dan graag weer willen. Weet je wat ze zegt? Vind jouw telefoon niet mooi, en nu kunnen we niet meer appen en spelletjes spelen en het is zo makkelijk en bla bla bla.
Dat snap je toch niet?
psn: Dutch-President
Verwijderd
Na enig beraad heb ik haar wel zover gekregen dat ze een Xperia neemt. Een Xperia J in het roze
Hallo. Ik twijfel over dit toestel om het te kopen (de T, want de V heeft verder geen voordelen ten opzichte van de T??). Alleen ik twijfel nog; kan de processor nog lang genoeg mee (qua 3D games kan die niet lang mee denk ik maa dat maakt niet echt veel uit)
Ook is er geen push mail aanwezig heb ik gelezen, is dit via apps van derde ook niet mogelijk?
Wat ik me ook afvraag is of ik niet beter op een nieuwer model kan wachten.
Kan iemand me overtuigen of ik het wel of niet moet halen, zou graag meningen horen!
Ook is er geen push mail aanwezig heb ik gelezen, is dit via apps van derde ook niet mogelijk?
Wat ik me ook afvraag is of ik niet beter op een nieuwer model kan wachten.
Kan iemand me overtuigen of ik het wel of niet moet halen, zou graag meningen horen!
Hallo!
Voordeel van de V is dat hij waterdicht is, voor de rest is er quasi geen verschil.
Qua meegaan zit je wel goed. De Snapdragon S4 dualcore blijft zelfs in 2013 nog bij de midden- tot hoge range. Er zijn nu al vrijwel geen games die de volledige kracht benutten.
Push mail kan wel via Gmail, en er zijn zeker en vast apps te vinden die IMAP IDLE ondersteunen (maar ik raad je aan gewoon Gmail te gebruiken).
De nieuwere modellen hebben hier ook al een topic (Xperia Z en Xperia ZL), maar die komen nog niet direct op de markt (kan nog enkele weken/maanden zijn) en zullen naar alle waarschijnlijkheid wel wat meer kosten. Qua CPU en GPU zijn die wel een stuk sterker, maar de full-HD-schermen vereisen zo veel processorkracht dat het verschil in de praktijk te verwaarlozen is.
Voordeel van de V is dat hij waterdicht is, voor de rest is er quasi geen verschil.
Qua meegaan zit je wel goed. De Snapdragon S4 dualcore blijft zelfs in 2013 nog bij de midden- tot hoge range. Er zijn nu al vrijwel geen games die de volledige kracht benutten.
Push mail kan wel via Gmail, en er zijn zeker en vast apps te vinden die IMAP IDLE ondersteunen (maar ik raad je aan gewoon Gmail te gebruiken).
De nieuwere modellen hebben hier ook al een topic (Xperia Z en Xperia ZL), maar die komen nog niet direct op de markt (kan nog enkele weken/maanden zijn) en zullen naar alle waarschijnlijkheid wel wat meer kosten. Qua CPU en GPU zijn die wel een stuk sterker, maar de full-HD-schermen vereisen zo veel processorkracht dat het verschil in de praktijk te verwaarlozen is.
Dankje!
Trouwens, ik heb nu een iPhone 3Gs en na me termijn van 2 jaar abbo bij de Xperia T zou ik hem misschien willen verkopen, maar dit zal een probleem zijn als de batterij niet vervangbaar is. Nu heb ik gelezen dat je hem niet kan vervangen, maar dat zeiden ze van de iPhone ook terwijl die uiteindelijk met moeite open te schroeven bleek wat ik dan ook had gedaan. Zal je de Xperia T in de toekomst de batterij kunnen vervangen (of laten doen door een bedrijfje)?
Niemand zal het wel weten hier, aangezein je de telefoon pas 3 maanden kan hebben maar als iemand iets weet hou ik me aanbevolen want het zou voor mij doorslaggevend zijn!
Trouwens de bundel die ik wil nemen is deze, is zeker aan te raden (je bent in 2 jaar tijd 718.52€ kwijt voor 300min/sms en 1GB data, helaas 2Mb/s), de goedkoopste die ik ken vinden:
https://www.studentmobiel...n_id=1178#bestelformulier
Trouwens, ik heb nu een iPhone 3Gs en na me termijn van 2 jaar abbo bij de Xperia T zou ik hem misschien willen verkopen, maar dit zal een probleem zijn als de batterij niet vervangbaar is. Nu heb ik gelezen dat je hem niet kan vervangen, maar dat zeiden ze van de iPhone ook terwijl die uiteindelijk met moeite open te schroeven bleek wat ik dan ook had gedaan. Zal je de Xperia T in de toekomst de batterij kunnen vervangen (of laten doen door een bedrijfje)?
Niemand zal het wel weten hier, aangezein je de telefoon pas 3 maanden kan hebben maar als iemand iets weet hou ik me aanbevolen want het zou voor mij doorslaggevend zijn!
Trouwens de bundel die ik wil nemen is deze, is zeker aan te raden (je bent in 2 jaar tijd 718.52€ kwijt voor 300min/sms en 1GB data, helaas 2Mb/s), de goedkoopste die ik ken vinden:
https://www.studentmobiel...n_id=1178#bestelformulier
[ Voor 21% gewijzigd door nino_070 op 05-01-2013 01:14 ]
Snappen jullie nou de verschillen in deze resultaten:
reviews: Shoot-out: smartphones getest op accu, scherm en meer
De Xperia V komt eigenlijk vaak beter uit de test dan de Xperia T, opmerkelijk toch?
De Xperia V komt eigenlijk vaak beter uit de test dan de Xperia T, opmerkelijk toch?
De V is hoogstwaarschijnlijk getest met veel nieuwere firmware dan de T. Arnoud heeft de T nog getest met de allereerste firmware (onder andere zonder Miracast) en dat was een vrij oude branch. De Xperia V draait al van bij de release op een nieuwere branch.nino_070 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:39:
Snappen jullie nou de verschillen in deze resultaten:
Het gaat pas relevant worden na de release van JB voor de T wanneer ze allebei softwarematig gelijk getrokken worden. In de praktijk zal je dan merken dat er vrijwel geen verschil is (op het scherm na, dat is gewoon hardware).
Grootste voordeel van de V ten opzichte van de T is naar mijn mening dat de V LTE ondersteund en de T niet. Dat waterdichtheid is ook leuk daar niet van ;-)AmbroosV schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:43:
Hallo!
Da's ook waar, maar heeft niet veel nut in een idioot land als BelgiëFransfb schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:44:
[...]
Grootste voordeel van de V ten opzichte van de T is naar mijn mening dat de V LTE ondersteund en de T niet. Dat waterdichtheid is ook leuk daar niet van ;-)
Ik ben altijd best tevreden met de snelheden van 3G, ik haal hier in Leuven bij de 'goedkoopste' provider al 8Mbps over HSPA, veel sneller moet het niet gaan op je telefoon.
Precies, hier ook via Vodafone al 9 Mbit via HSPA+, zie het nu nietecht van sneller internet op je telefoon...
My iRacing
Vind LTE wel leuk aangezien ik 2-3 jaar met een telefoon doe. En de latency is blijkbaar ook iets lager bij LTE ( in goede omstandigheden) en dat boeit me veel meer als puur snelheid. ( LTE vreet wel stroom ;p)
Oke ik heb gelezen dat de T in februari JB krijgt. Ik las alleen in de reviews dat de V vaker hapert dan de T (reviews: Sony's waterbestendige Xperia V) terwijl er identieke hardware in zit. Het lijkt me dus dat na de update in februari de T ook meer haperingen zal vertonen, jammer
Dat waren demo units op IFA met beta-firmware. De V had toen een softwarebranch die nog maar net gestart was, de Xperia T was veel dichter bij release en de software was veel beter afgewerkt. Ondertussen is de V wel wat vlotter dankzij Project Butter. Er zijn al reviews van de releaseversie van de V op andere sites.nino_070 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:45:
Oke ik heb gelezen dat de T in februari JB krijgt. Ik las alleen in de reviews dat de V vaker hapert dan de T (reviews: Sony's waterbestendige Xperia V) terwijl er identieke hardware in zit. Het lijkt me dus dat na de update in februari de T ook meer haperingen zal vertonen, jammer
Mannen, ik ben hem even kwijt hoor...
Sony Bridge for Mac geeft aan dat er een firmware update is voor mijn Xperia T, mijn telefoon geeft aan dat er een updaten is.
Allebei zeggen ze dat ik kan updaten naar 223.
Voer ik de update uit via Sony Bridge, blijf ik hangen in"talking to update engine "
hier weer dat er verschillen zijn in toestellen etc etc.
ik op blogs die reppen over developer, Brown, toestellen die alleen maar de update zouden hebben moeten ontvangen... Ik ben echt het spoor helemaal bijster.
Is het nu zo dat in gewoon beter kan wachten op de Android update die te wachten staat in februari, of is er iets dat ik over het hoofd zie?
Sony Bridge for Mac geeft aan dat er een firmware update is voor mijn Xperia T, mijn telefoon geeft aan dat er een updaten is.
Allebei zeggen ze dat ik kan updaten naar 223.
Voer ik de update uit via Sony Bridge, blijf ik hangen in"talking to update engine "
hier weer dat er verschillen zijn in toestellen etc etc.
ik op blogs die reppen over developer, Brown, toestellen die alleen maar de update zouden hebben moeten ontvangen... Ik ben echt het spoor helemaal bijster.
Is het nu zo dat in gewoon beter kan wachten op de Android update die te wachten staat in februari, of is er iets dat ik over het hoofd zie?
...:::everybeat.nl
Ik heb geen ervaring met Bridge, maar Google zegt dat er wel meer mensen problemen mee hebben gehad. Heb je de laatste versie van Bridge? Heb je een andere PC/Mac waar je op kunt proberen te updaten?
Dit heeft helemaal niks te maken met verschillende versies van toestellen en brown/red devices. De kans dat je zonder te weten een brown device hebt is wel heel erg klein
Dit heeft helemaal niks te maken met verschillende versies van toestellen en brown/red devices. De kans dat je zonder te weten een brown device hebt is wel heel erg klein
Rail Away!
Jups, ik heb inderdaad de laatste versie van Bridge.
Het kromme in dit geval is, dat ik sinds halverwege december eerst de oude versie van bridge had, welke begon dat 223 klaar stond voor mij.
Hele tijd bleef deze al haken tijdens het "talking to update engine" stadium. (Heb dit herhaaldelijk voor meer dan 45 minuten laten staan)
Rond de jaarwisseling heb ik een update op Bridge uitgevoerd, dit leidde tot hetzelfde resultaat. (Weer herhaaldelijk tot 45 minuten laten gaan.)
Nu krijg ik sinds een dag of twee ook op mijn toestel de melding dat er een update naar 223 beschikbaar is. Echter, als ik op de telefoon verder ga en probeer te installeren, krijg ik de melding dat ik pc/mac nodig heb.
Vervolgens ga ik weer terug naar mijn mac, weer hetzelfde euvel.
Misschien dat ik maar eens in Bridge de optie repair this phone ga proberen, want ik weet het ondertussen ook niet echt meer.
En Google, wat ik al sinds halverweg december doe, maakt mij alleen maar in de war. Weet ook wel dat de kans dat ik een BROWN heb, heul erg klein is, maar er waren wat verhalen dat de updates alleen maar voor de BROWN toestellen waren en nog niet voor de RED toestellen.
Vraag mij dan ook nog af, waarom mijn toestel dan nu met dit geëmmer komt.
Het kromme in dit geval is, dat ik sinds halverwege december eerst de oude versie van bridge had, welke begon dat 223 klaar stond voor mij.
Hele tijd bleef deze al haken tijdens het "talking to update engine" stadium. (Heb dit herhaaldelijk voor meer dan 45 minuten laten staan)
Rond de jaarwisseling heb ik een update op Bridge uitgevoerd, dit leidde tot hetzelfde resultaat. (Weer herhaaldelijk tot 45 minuten laten gaan.)
Nu krijg ik sinds een dag of twee ook op mijn toestel de melding dat er een update naar 223 beschikbaar is. Echter, als ik op de telefoon verder ga en probeer te installeren, krijg ik de melding dat ik pc/mac nodig heb.
Misschien dat ik maar eens in Bridge de optie repair this phone ga proberen, want ik weet het ondertussen ook niet echt meer.
En Google, wat ik al sinds halverweg december doe, maakt mij alleen maar in de war. Weet ook wel dat de kans dat ik een BROWN heb, heul erg klein is, maar er waren wat verhalen dat de updates alleen maar voor de BROWN toestellen waren en nog niet voor de RED toestellen.
...:::everybeat.nl
Dat gaat over updates naar 4.1 en dit is een update waarmee je toestel op 4.0.4 blijft. Het is dus nog niet de update die de dev toestellen sinds kort ontvangen.Ome_Les schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:19:
Jups, ik heb inderdaad de laatste versie van Bridge.
Thanks voor je tips.. helaas heb ik W8 en usb 3.. Hopelijk komt er snel een nieuwe usb 3 driver uit voor W8AmbroosV schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:07:
[...]
Probeer eens met Sony Update Service in plaats van PC Companion: http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/
Als je Windows 8 gebruikt moet je driver signing uitzetten, en USB 3-poorten geven ook regelmatig problemen.
Verwijderd
Je kan je data kabel toch gewoon achter op je computer pluggen? Daar zit vast en zeker nog wel een USB2.0.
Toevallig heb ik een Sony Vaio met helaas twee usb 3 poorten.. Ik zal mijn oude pentium 4 PC maar uit de kelder halen:)Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:46:
Je kan je data kabel toch gewoon achter op je computer pluggen? Daar zit vast en zeker nog wel een USB2.0.
Sinds afgelopen weekend ook in het bezit van een Xperia T. Gisteren succesvol de laatste nieuwste software update uitgevoerd via Companion. Sinds vanmorgen is mijn toestel echter geheel 'dood'.
Het led lampje brandt wel gewoon groen (dat is het vreemde), maar de telefoon vertoont verder helemaal geen leven meer. Herstart / reset van de telefoon, zoals beschreven in de handleiding, biedt geen oplossing.
Iemand een suggestie om dit op te lossen? Of toch maar contact opnemen met de winkel?
Het led lampje brandt wel gewoon groen (dat is het vreemde), maar de telefoon vertoont verder helemaal geen leven meer. Herstart / reset van de telefoon, zoals beschreven in de handleiding, biedt geen oplossing.
Iemand een suggestie om dit op te lossen? Of toch maar contact opnemen met de winkel?

Thx. geupdate en lijkt nu goed te gaan.Mad Marty schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:05:
[...]
Er is inmiddels een nieuwere firmware uit, de 7.0.A.3.223
Verwijderd
Ik heb ook de update gedaan naar .223 maar nu heeft mijn toestel geen root acces meer. Moet ik ook de kernel updaten?
Ik heb per ongeluk via SuperSU de root acces weer gelocked. Ik heb wel een nieuwere kernel erop gezet die aan aansluit bij de .223 update.
Ik heb per ongeluk via SuperSU de root acces weer gelocked. Ik heb wel een nieuwere kernel erop gezet die aan aansluit bij de .223 update.
Is er al een fix dat je telefoon niet reboot in sleepmode als je wifi aan staat?
[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]
Als je update via PC Companion of SEUS vervalt inderdaad je root. Wat bedoel je met 'een nieuwere kernel'? Welke? Als je bootloader unlocked is kun je een .223-kernel met root-access flashen (bijvoorbeeld de Advanced Stock Kernel)Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:42:
Ik heb ook de update gedaan naar .223 maar nu heeft mijn toestel geen root acces meer. Moet ik ook de kernel updaten?
Nooit last van gehad. Welke firmware gebruik je?ToasterxD schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:13:
Is er al een fix dat je telefoon niet reboot in sleepmode als je wifi aan staat?
Rail Away!
4.0.4Mad Marty schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:14:
Nooit last van gehad. Welke firmware gebruik je?
Build-nummer
7.0.A.3.223
Heb de telefoon een week, en dit was de laatste beschikbare versie via PC Companion. Provider is KPN.
[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]
Verwijderd
Ik heb de nieuwe rom geïnstalleerd via flashtool. Draait prima, maar ik ben mijn root kwijt. Omdat ik een kernel had die root acces had heb ik gekeken naar een recentere versie en die heb ik erop gezet. Het is degene waar jij naar linkt. Met een rootchecker van de app marktet ben ik gaan kijken of ik root acces heb en dat blijkt niet zo te zijn.Mad Marty schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:14:
[...]
Als je update via PC Companion of SEUS vervalt inderdaad je root. Wat bedoel je met 'een nieuwere kernel'? Welke? Als je bootloader unlocked is kun je een .223-kernel met root-access flashen (bijvoorbeeld de Advanced Stock Kernel)
[...]
Nooit last van gehad. Welke firmware gebruik je?
Ik volg alle tutorials stipt maar niets helpt om weer root acces te krijgen. Heb ook Root_with_Restore_by_Bin4ry_v18 geprobeerd maar dat is al helemaal niet werkbaar te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 14:43 ]
Hm, ik kan er ook niets over vinden op XDA oid, dus ik denk dat dit niet iets softwarematigs is. Ik zou eerder gokken dat er iets met de hardware is, dus ik zou terug naar de winkel gaan.ToasterxD schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:22:
[...]
4.0.4
Build-nummer
7.0.A.3.223
Heb de telefoon een week, en dit was de laatste beschikbare versie via PC Companion. Provider is KPN.
Ah, je hebt dus niet via PCC of SEUS gedaan, maar een andere ROM geflashed. Weet je nog welke?Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:27:
[...]
Ik heb de nieuwe rom geïnstalleerd via flashtool. Draait prima, maar ik ben mijn root kwijt. Omdat ik een kernel had die root acces had heb ik gekeken naar een recentere versie en die heb ik erop gezet. Het is degene waar jij naar linkt. Met een rootchecker van de app marktet ben ik gaan kijken of ik root acces heb en dat blijkt niet zo te zijn.
Ik volg alle tutorials stipt maar niets helpt om weer root acces te krijgen. Heb ook Root_with_Restore_by_Bin4ry_v18 geprobeerd maar dat is al helemaal niet werkbaar te krijgen.
Als je geen root-access hebt na het flashen van de advanced stock kernel, dan is deze niet geflashed. Wat doe je précies om ask te flashen? Je probeert toch wel via fastboot? De Bin4ry methode werkt alleen voor 1.303, dus die mag je vergeten
Rail Away!
Verwijderd
Hoi, ik heb alle stappen op de eerste pagina dorgenomen om de telefoon te rooten. Dat is allemaal goed gegaan. Alleen wil ik nu een app starten ''autokiller geheugen'' en die geeft aan dat mijn toestel eerst geroot moet worden...
Hoe kom ik er achter of het rooten wel goed is gegaan? Waar zou ik dat aan kunnen zien??
Hoe kom ik er achter of het rooten wel goed is gegaan? Waar zou ik dat aan kunnen zien??
Verwijderd
@Mad Marty
Ik heb de nieuwste stock rom geflasht. Ik had .195 en heb nu .223 er op staan met deze kernel omdat die overeen komt met de ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1922925
Ik heb een all in one tooltje gebruikt zoals aangeven in mijn vorige post maar dat werkt helemaal niet. Daar waar de telefoon zou moeten rebooten blijft deze hangen en daardoor dus geen root.
Ik heb een unlocked bootloader.
Ik heb de nieuwste stock rom geflasht. Ik had .195 en heb nu .223 er op staan met deze kernel omdat die overeen komt met de ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1922925
Ik heb een all in one tooltje gebruikt zoals aangeven in mijn vorige post maar dat werkt helemaal niet. Daar waar de telefoon zou moeten rebooten blijft deze hangen en daardoor dus geen root.
Ik heb een unlocked bootloader.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 15:02 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:55:
Hoi, ik heb alle stappen op de eerste pagina dorgenomen om de telefoon te rooten. Dat is allemaal goed gegaan. Alleen wil ik nu een app starten ''autokiller geheugen'' en die geeft aan dat mijn toestel eerst geroot moet worden...
Ja, je nieuwe firmware heeft geen root access. Lees ook http://lifehacker.com/565...why-you-shouldnt-use-them eens door.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:56:
Okee, na het rooten heb ik geupdate met PC companion..
Kan dat er mee te maken hebben?
PS Root checker geeft aan dat ik geen root acces heb.
Ik denk dat het 'tooltje' dat je gebruikt inderdaad niet werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:56:
@Mad Marty
Ik neem aan dat je een unlocked bootloader hebt, omdat je via Flashtool (nog een aanname) een stock rom hebt geflashed, en niet via PCC of SEUS.
De manier om een rooted kernel te flashen is via Fastboot. Start je telefoon op in Fastboot modus (telefoon uit, volume up ingedrukt houden en dan de USB kabel er in), check of je telefoon is verbonden in fastboot modus ('fastboot devices'), flash kernel ('fastboot flash boot kernel.elf' (vervang kernel.elf met de kernel die je wilt flashen
Fastboot is onderdeel van de Android SDK.
Rail Away!