Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op donderdag 06 december 2012 @ 01:19:
[...]

Ik kan je verzekeren, dat is bij elk merk zo. Ik werk tijdens de vakanties bij The Phone House België en die dingen slijten nu eenmaal. Het is inderdaad wel wat snel hier maar dat soort dingen vallen nooit onder de garantie.

Begrijp me niet verkeerd, het is niet leuk en het had voorkomen moeten worden, maar op dit moment kan Sony daar ook niet echt iets aan doen. De backcover vervangen heeft niet veel nut aangezien een nieuwe ontwerpen met een ander materiaal veel te lang zou duren (of ze moesten de metalen cover van de US-versie gebruiken).

Ik zal het eens navragen wanneer ik nog iemand van Sony zie, is binnenkort als alles goed gaat.
Ik heb de 12W38.

Als Sony hier niets aan doet dan zou dat in mijn ogen belachelijk zijn. Na zo kort een toestel te gebruiken mag de coating toch niet gaan vervellen? Dit lijkt me eerder een fout in het ontwerp of productie dan een normale gang van zaken. Dat toestellen slijten snap ik, maar niet na twee week tot twee maand dat heb ik nog nooit gezien.

Maar goed we zullen wel zien hoe men hiermee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sick Nick schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:08:
De T heeft geen verwisselbare back cover, het is een unibody constructie. Dus verwisselen van de achterkant is meteen verwisselen van de complete behuizing (aangezien het glas gelijmd zit).
Ik heb een Arc. :P Mijn eerste post hier was een reactie op de tegenvallende service van Sony (met als voorbeeld mijn afgesleten back cover).

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 06-12-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 22:36
Heb het toestel nu bijna 2wk, best een mooi toestel, maar leest steeds meer negatieve dingen. Ook mij valt het foto toestel tegen. Het focussen duurt vaak lang en heb nu al drie vastlopers gehad. Camera niet beschikbaar tekst komt op scherm.ik moet hem dan rebooten
dat had ik niet van een flaggeschip van Sony. Heb de nieuwe software. . Heeft iemand ook deze problemen!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
niek1974 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:54:
Heb het toestel nu bijna 2wk, best een mooi toestel, maar leest steeds meer negatieve dingen. Ook mij valt het foto toestel tegen. Het focussen duurt vaak lang en heb nu al drie vastlopers gehad. Camera niet beschikbaar tekst komt op scherm.ik moet hem dan rebooten
dat had ik niet van een flaggeschip van Sony. Heb de nieuwe software. . Heeft iemand ook deze problemen!???
Camera niet beschikbaar is hoogstwaarschijnlijk door een third-party app. Flashlight-apps die hun dingen niet goed afsluiten bijvoorbeeld of apps die de frontcamera gebruiken kunnen problemen geven. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met m'n Xperia T eerlijk gezegd, geen vastlopers, geen langdurige hangs, niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
Hier ook geen enkel software matig probleem. Alleen de coating dan die loslaat. De camera valt mij wel wat tegen kwa foto's vergeleken met de Xperia Neo (al moet ik de instellingen van de camera eens aanpassen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
12MP en 13MP was inderdaad niet zo'n slimme keuze van Sony. Pixels zijn te klein waardoor ze niet genoeg licht kunnen vangen -> ruis. Ze waren imo beter bij 8MP gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's zijn niet best nee. Mijn vriendin heft een Sensation van HTC en die maakt knappere foto's dan ik. Gemiste kans van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 22:29
Hiervoor gebruikte ik zoals bij sommige misschien bekend een iPhone 4, dit was kwa muziek kwaliteit al een stap terug van mijn sony NW A818 (geloof dat dat het typenummer is).
Nu valt het mij de laatste tijd steeds meer op dat de muziek kwaliteit van de Xperia T nog weer een stap terug is van mijn iPhone.
Ik kan dit het best omschrijven als een ''leeg'' geluid.

Ik gebruik dezelfde oortjes (senneiser) daar zit het niet in, ik heb meerdere equalizer setting geprobeerd maar dit helpt ook niet.
Ik gebruik overigens de standaard walkman app.

Dan kun je zeggen gebruik dan je sony walkman speler mar ik wil juist het gemak van 1 apparaat gebruiken.

Is dit echt puur het apparaat of ligt het ergens anders aan? (oortjes, app, o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Geen last van. Ik gebruik niet de standaard oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Niels-88 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:54:
Hiervoor gebruikte ik zoals bij sommige misschien bekend een iPhone 4, dit was kwa muziek kwaliteit al een stap terug van mijn sony NW A818 (geloof dat dat het typenummer is).
Nu valt het mij de laatste tijd steeds meer op dat de muziek kwaliteit van de Xperia T nog weer een stap terug is van mijn iPhone.
Ik kan dit het best omschrijven als een ''leeg'' geluid.

Ik gebruik dezelfde oortjes (senneiser) daar zit het niet in, ik heb meerdere equalizer setting geprobeerd maar dit helpt ook niet.
Ik gebruik overigens de standaard walkman app.

Dan kun je zeggen gebruik dan je sony walkman speler mar ik wil juist het gemak van 1 apparaat gebruiken.

Is dit echt puur het apparaat of ligt het ergens anders aan? (oortjes, app, o.i.d.)
Het is wat anders. Ik heb een NW-A805 (= A818 maar met minder geheugen en moet nog met SonicStage) en het geluid van de A805 is inderdaad wat beter gebalanceerd en helderder. De Xperia T maakt het wat dof en de stereo separation is wat minder goed. Laten dat nu net twee dingen zijn waarvoor Sennheiser gekend staat en je hebt een wat dubbel dof geluid. Ik heb Sony Professional-IEM's (MDR-7550) en hoewel het geluid anders is op m'n Xperia T is het niet echt minder goed, eerder gewoon anders.

De DAC in een telefoon is zelden erg goed, daarentegen zijn de DAC en de hoofdtelefoonversterker in de NW(Z)-A8xx-serie bij de top van de portable apparaten. Dat je wat verschil kan horen is dus best normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Ik gebruik de sony walkman app samen met Beats Tour oordopjes, geluid is daarmee gewoon goed. Standaard oordopjes die meegeleverd zijn klinken alleen goed na complete equalizer instellingen. Heb verder geen ervaring met andere oordopjes in combinatie met de T...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07-2023
Oordopjes:
Ik vind de standaard Sony oordopjes niet al te goed.
Sennheiser geeft een veel beter geluid (niet dof vind ik).
CX-300-II Precision heeft een zware bas. CX-400-II Precision is helderder en bevalt mij het beste.
Als koptelefoon heb ik een Sennheiser PX-100-II. Zeer goede koptelefoon. Aanrader.

Als alternatief voor Walkman kan je ook Poweramp gebruiken. Poweramp heeft veel instellingsmogelijkheden m.b.t. equalizer die Walkman niet heeft.

Als hoesje heb ik nu een Muvit slim case. Speciaal gemaakt voor de Xperia T (volgt de ronding).
Is o.a. te koop bij T-mobile.

Slijtage van de coating: niks te zien. Telefoon zit meestal in het hoesje.
Stofvanger: het scherm trekt inderdaad meer stof aan dan mijn vorige toestel (X10).

Foto's: in een donkere omgeving zijn de foto's inderdaad niet goed te noemen. Veel ruis. Dit was ook al een probleem bij de X10. In normale omstandigheden zijn de foto's wel scherp.

De telefoon bevalt mij zeer goed en voldoet aan de verwachtingen.
Op een paar uitzonderingen na wordt er op dit forum geklaagd over relatief kleine problemen.
Er zijn weinig meldingen over het slecht functioneren van het toestel in vergelijking tot andere fora (bijv. HTC of Samsung).

[ Voor 6% gewijzigd door frjemd op 08-12-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
frjemd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:54:
Oordopjes:
Ik vind de standaard Sony oordopjes niet al te goed.
Sennheiser geeft een veel beter geluid (niet dof vind ik).
Het is niet dat Sennheisers dof zijn, maar hun algemene sound signature heeft een wat afgevlakte treble (alsof je achter een doek zit) vergeleken met wat je normaal hoort omdat ze in het algemeen een vrij vlakke frequency response hebben (en dat is goed - geeft een accuraat geluid). De Xperia T is ook vrij neutraal qua geluid (zonder equalizer toch) en dat zijn de meeste mensen niet meer gewoon. Geluid is tegenwoordig eerder V-shaped (sterke bass, sterke treble), en wanneer je dan een neutraal geluid hoort waar de middentonen ook goed aan bod komen vinden veel mensen het wat punch missen.

Voor moderne muziek (Netsky bijvoorbeeld) klinkt een neutraal geluid ook vrij slecht en erg saai, maar bij muziek waar niet de meerderheid elektronisch is klinkt het best leuk. Luister bijvoorbeeld eens naar Chan Chan van de Buena Vista Social Club of Anti-pioneer van Feist door een hoofdtelefoon met een neutraal geluid - klinkt héérlijk.

Niet elke versterker klinkt even goed met elk paar oortjes. Het is altijd wat zoeken tot je een combinatie hebt die je exact het sound geeft dat je wil. Bij mij steekt de combo van mijn laptop (die een geweldige DAC heeft) en mijn Sony-IEM's overal met kop en schouders bovenuit, maar toen ik het aan een vriend liet horen ging hij al snel terug naar zijn iPod en z'n grote Sennheiser-hoofdtelefoon.

Einde offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere keer als ik gebeld heb en ophang krijg ik het volgende te zien: Instellingen mobiel netwerk. Zeer vervelend maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Gegevenstoegang staat uit omdat ik op wifi zit. Moet ik dit eerst weer aanzetten om dat irritante scherm weg te krijgen?

Ik begin me steeds meer af te vragen of ik niet beter een ander toestel had kunnen kiezen. Ben er eigenlijk helemaal niet zo content mee als ik gehoopt had. Toestel wordt ook langzamer en ik heb niet eens veel apps er op staan. Als ik terug ga naar 'home' dan heb ik mijn achtergrond en 3 seconden later zie ik de snelkoppelingen en de tijd pas weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:24:
Iedere keer als ik gebeld heb en ophang krijg ik het volgende te zien: Instellingen mobiel netwerk. Zeer vervelend maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Gegevenstoegang staat uit omdat ik op wifi zit. Moet ik dit eerst weer aanzetten om dat irritante scherm weg te krijgen?

Ik begin me steeds meer af te vragen of ik niet beter een ander toestel had kunnen kiezen. Ben er eigenlijk helemaal niet zo content mee als ik gehoopt had. Toestel wordt ook langzamer en ik heb niet eens veel apps er op staan. Als ik terug ga naar 'home' dan heb ik mijn achtergrond en 3 seconden later zie ik de snelkoppelingen en de tijd pas weer.
Normaal gaat dat eerste probleem wel weg na een reboot, anders is er meer mis.

Het probleem van de launcher redraws heb ik inderdaad ook al gemerkt. Ik heb het nog niet zelf geprobeerd, maar bij Instellingen > Opties voor ontwikkelaars de achtergrondproceslimiet op 4 zetten schijnt daar wel mee te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik proberen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toempf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 22:57
Hallo, zit al een tijdje te lurken op de site + forum en heb voornamelijk vanwege dit topic maar eens een account aangemaakt. Ben sinds 21-11 in bezit van een Xperia T en ben er om eerlijk te zijn matig tevreden over.

Heb hiervoor ruim 2 jaar een HTC Desire HD gehad, en de vele launcher resets waren uiteindelijk een goede reden om een nieuwe telefoon te halen. Om vervolgens weer met hetzelfde probleem te zitten :/ Voor de rest had ik problemen met het foto- en video album, de index bleef zichzelf resetten, en met afbeeldingen was dat ook zo. Apps begonnen zich raar te gedragen, games bleven opnieuw opstarten en automatisch naar het pauzemenu gaan, en van andere apps viel ineens het toetsenbord weg tijdens het typen. Dit gebeurde ineens bij zoveel apps tegelijkertijd dat ik de oorzaak hiervan wel bij de telefoon moet leggen.

Afijn, paar uur geleden overal een back-up van gemaakt en de hele handel gereset. De problemen lijken nu opgelost te zijn *klopt af*

Klein vraagje nog: Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn Facebook events te synchroniseren met de agenda. Uiteraard alles aangevinkt om dit te kunnen doen (of ik heb iets over het hoofd gezien) maar met 0,0 resultaat. Iemand hier die tegen hetzelfde probleem aangelopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Heb je de Facebook voor Xperia wel toegang gegeven tot je facebook gegevens ? Als het goed is vraagt ie daar wel om zodra je dit activeert...

De rest van de problemen die je noemt heb ik nog nooit last van gehad, hopelijk heeft de reset geholpen voor jou toestel. Zo niet dan kun je nog es proberen via SUS de firmware een keer compleet opnieuw te installeren op het toestel...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toempf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 22:57
Ja, Facebook voor Xperia heeft toegang tot mijn gegevens. Het vreemde is namelijk dat verjaardagen van vrienden wel gesynchroniseerd worden met de agenda. Het zijn enkel de events die ik niet te zien krijg. Heb na de restart geen problemen meer gehad, op een enkele launcher reset na dan. Maar daar valt wel mee te leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:24:
Ik heb dit probleem ook, maar ik dacht dat het door een bug kwam in een 2G-3G app, tenminste ik las bij de review van die app dat meer dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Toempf schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:26:
Ja, Facebook voor Xperia heeft toegang tot mijn gegevens. Het vreemde is namelijk dat verjaardagen van vrienden wel gesynchroniseerd worden met de agenda. Het zijn enkel de events die ik niet te zien krijg. Heb na de restart geen problemen meer gehad, op een enkele launcher reset na dan. Maar daar valt wel mee te leven :)
Het zou kunnen dat ze dat weggelaten hebben aangezien het voor niet-Amerikaanse gebruikers (de grote meerderheid) niet goed werkt.

Facebook heeft altijd de veronderstelling dat elke tijd die je ingeeft in een of andere Amerikaanse tijdzone is. Gevolg is dat alle events op een gesyncte kalender een achttal uur te laat staan - en dan heeft het niet veel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudie_V schreef op maandag 10 december 2012 @ 01:57:
[...]

Ik heb dit probleem ook, maar ik dacht dat het door een bug kwam in een 2G-3G app, tenminste ik las bij de review van die app dat meer dit probleem hebben.
Heb er nog steeds last van. Waar ik ook last van heb is dat als ik een foto maak ik deze niet kan opslaan op het intern geheugen, maar wel op de SD kaart. Nu is dat niet zo'n probleem ware het niet dat ik de genomen foto niet als achtergrond kan gebruiken omdat mijn telefoon het volgende aangeeft:

"Geen geheugen, geen extern geheugen beschikbaar"

Ik heb een SD kaartje van 8GB erin zitten, wordt herkent door de telefoon. Ik heb een andere kernel 3.0.8+1.0.21100-02477-g0d376f4 zodat ik mijn telefoon kon unrooten. Ik heb de SD kaart ook al eens gemount bij het opstarten van de telefoon.

Ook de hoekjes beginnen steeds meer schade te vertonen en bladderen af. De menu's zijn langzaam, gaat niet snel genoeg terug naar het home screen, trekt stof aan dat het niet normaal meer is en zo kan ik de lijst wel aanvullen. Achteraf gezien had ik beter even kunnen wachten op de Lumia 920 aangezien mijn ervaring met de vorige Lumia erg goed was.

Ik zou de Xperia T met de wetenschap van nu niet gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:52:
[...]

Heb er nog steeds last van. Waar ik ook last van heb is dat als ik een foto maak ik deze niet kan opslaan op het intern geheugen, maar wel op de SD kaart. Nu is dat niet zo'n probleem ware het niet dat ik de genomen foto niet als achtergrond kan gebruiken omdat mijn telefoon het volgende aangeeft:

Ik heb een SD kaartje van 8GB erin zitten, wordt herkent door de telefoon. Ik heb een andere kernel 3.0.8+1.0.21100-02477-g0d376f4 zodat ik mijn telefoon kon rooten. Ik heb de SD kaart ook al eens gemount bij het opstarten van de telefoon.

Ook de hoekjes beginnen steeds meer schade te vertonen en bladderen af. De menu's zijn langzaam, gaat niet snel genoeg terug naar het home screen, trekt stof aan dat het niet normaal meer is en zo kan ik de lijst wel aanvullen. Achteraf gezien had ik beter even kunnen wachten op de Lumia 920 aangezien mijn ervaring met de vorige Lumia erg goed was.

De problemen die je aangeeft (behalve het stof aantrekken :P ) zouden erg goed door je custom kernel kunnen komen. Probeer eens een stock kernel, of update je kernel.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deed de telefoon daarvoor ook al niet vandaar dat ik er een andere kernel op gezet heb.

Dit is de kernel:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1922925

Als iemand een link heeft naar de stock kernel dan graag. Ik ga het toestel helemaal terug naar stock brengen en dan ga ik eens achter mijn oren krabben of ik het toestel wel of niet van de hand ga doen. Ik ben het toestel zo langzaam aan zat aan het worden.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:52:
[...]

Ik heb een SD kaartje van 8GB erin zitten, wordt herkent door de telefoon. Ik heb een andere kernel 3.0.8+1.0.21100-02477-g0d376f4 zodat ik mijn telefoon kon unrooten. Ik heb de SD kaart ook al eens gemount bij het opstarten van de telefoon.

Raar dat je je fotos niet op het intern geheugen kan zetten. In de camera app heb ik bij settings -> data storage de keuze uit Internal Storage (/sdcard) en SD Card (/ext_card). Heb jij deze keuzes niet dan?

Waarom heb je die andere kernel geladen om te unrooten? Kan je niet makkelijker gewoon root houden zodat je van de kernel af kan blijven? En bij mij wordt de SD kaart automatisch gemount bij het starten, waarom zeg je "Ik heb de SD kaart ook al eens gemount bij het opstarten van de telefoon"?

Ik moet zeggen dat mijn Xperia T naar wens functioneert, ik ondervindt geen enkel hinder of de door jou geschetste problemen. Menu's zijn vlot, terug naar homescreen ook zonder problemen.
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:48:
Deed de telefoon daarvoor ook al niet vandaar dat ik er een andere kernel op gezet heb.

Dit is de kernel:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1922925

Als iemand een link heeft naar de stock kernel dan graag. Ik ga het toestel helemaal terug naar stock brengen en dan ga ik eens achter mijn oren krabben of ik het toestel wel of niet van de hand ga doen. Ik ben het toestel zo langzaam aan zat aan het worden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2021150
Bij methode two staat een link naar de generic stock firmware, hoop dat deze naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die keuze ook. Alleen als ik er voor kies om de genomen foto's op het intern geheugen te plaatsen zegt hij na een foto nemen: geheugenfout. Op extern is er geen probleem al kan ik dan niet de genomen foto als achtergrond/wallpaper nemen.

De kernel is met CW mod dus kan ik de SD kaart mounten en unmounten. Aangezien hij op umnount stond heb ik via het booten de kaart op mount gezet.

De ROM heb ik al bijna. Ik ben nu bezig de stock ROM te downloaden. Die draai ik nu ook, maar gooi hem er weer overheen en dan ook een stock kernel. En die zoek ik, de kernel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:44:
Ik heb die keuze ook. Alleen als ik er voor kies om de genomen foto's op het intern geheugen te plaatsen zegt hij na een foto nemen: geheugenfout. Op extern is er geen probleem al kan ik dan niet de genomen foto als achtergrond/wallpaper nemen.

De kernel is met CW mod dus kan ik de SD kaart mounten en unmounten. Aangezien hij op umnount stond heb ik via het booten de kaart op mount gezet.

De ROM heb ik al bijna. Ik ben nu bezig de stock ROM te downloaden. Die draai ik nu ook, maar gooi hem er weer overheen en dan ook een stock kernel. En die zoek ik, de kernel :)
Ok duidelijk. Ik zou nog even voor de zekerheid die stock rom flashen, maar als ik het zo al lees dat je bij een foto nemen op de internal storage die foutmelding krijg zou ik met het toestel terug gaan! Misschien is het interne flash geheugen gewoon niet goed: fout bij opslaan foto's, trage menu's, langzaam terug naar homescreen.. kan brak flash geheugen zijn.

Edit: probeer als je weer geflasht heb eens je interne opslag vol te schrijven, kijken of dat lukt?

[ Voor 4% gewijzigd door Rudie_V op 10-12-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een full factory reset gedaan en nog kan ik geen foto's opslaan op het interne geheugen. Ik ga op zoek naar de stock kernel, en als het dan nog niet werkt ga ik er mee heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Maar je zit dus niet op de standaard firmware? Je kan dan ook niet verwachten dat alles werkt. Al een geprobeerd volledige te resetten via je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:59:
Ik heb net een full factory reset gedaan en nog kan ik geen foto's opslaan op het interne geheugen. Ik ga op zoek naar de stock kernel, en als het dan nog niet werkt ga ik er mee heen.
Gewoon met Flashtool de nieuwste firmware flashen en je hebt terug de gewone kernel.

En ik ga ook akkoord met het punt dat je wanneer je aangepaste software draait (root, andere kernels, ...) je eigenlijk geen recht op klagen hebt. Het overgrote merendeel van de 'developers' op XDA zijn script kiddies die wat tutorials volgen en hier en daar een paar modules toevoegen/vervangen. Bij Sony zit een groot team van enorm slimme mensen die écht weten hoe het systeem in elkaar zit, en zelfs daar sluipen nog bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de standaard rom zoals die geleverd is met mijn toestel, helemaal stock zonder enige aanpassing.

De kernel is ook een stock kernel met enig verschil dat deze kernel unroot is en de bootloader is unlocked. Dus zo stock als maar zijn kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:08:
Ik draai de standaard rom zoals die geleverd is met mijn toestel, helemaal stock zonder enige aanpassing.

De kernel is ook een stock kernel met enig verschil dat deze kernel unroot is en de bootloader is unlocked. Dus zo stock als maar zijn kan.
Uhm.. unlocked bootloader .. is je garantie dan niet weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet, en anders maak ik hem weer zo dat die locked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bij het unlocken van je bootloader wordt je DRM-partitie volledig en permanent gewist. Een bootloader relock is mogelijk en genoeg om Sony Update Service etc terug te doen werken, maar een unlock blijft altijd en permanent aanwezig. Het is onmogelijk om de DRM-partitie terug te flashen aangezien deze (voor zover ik weet) uniek is voor elk toestel.

Op de Xperia's van 2011 kon je daardoor bijvoorbeeld TrackID niet meer gebruiken na een unlock. Ondertussen is daar een DRM-loze versie van, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het volgende gedaan (ben er mee bezig):

Andere kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2011725

Andere ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2007736

Ik heb de originele kernel gevonden en ik heb de originele ROM ook. Mocht dit niet werken dan gooi ik die erop en hoop ik dat de camera werkt naar behoren.

Het schijnt dat het te maken heeft met het CM10 - FreeXperia Project van XDA. Op een of andere manier heeft het met het geheugen te maken hoe CM10 of Sony er mee omgaat. Hoe je het weer fixed staat nergens. Ik kan dus geen wallpapers maken van de foto's die ik neem. Foto's worden wel opgeslagen op de SD kaart, intern geheugen werkt voor foto's niet. Ik heb nu verschillende rom's gebruikt in combinatie met verschillende kernels...probleem blijft.

Edit:

Alles opgelost. Heb nu een custom kernel draaien en een custom rom. Beide werken zeer goed. Het probleem lag inderdaad bij de CM10 mod die het geheugen op een of andere manier veranderd heeft. Ik heb na lang zoeken en uitproberen het intern geheugen geformatteerd een factory reset via recovery gedaan. ROM erop en alles werkt weer.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 18:10
Ha AmbroosV,

Heb je het nieuwe geheugen kaartje al? En zo ja, hoe bevalt het? :9~

Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

JJM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
JJM vd E schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:41:
Ha AmbroosV,

Heb je het nieuwe geheugen kaartje al? En zo ja, hoe bevalt het? :9~

Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

JJM
Ze zijn 't geheugenkaartje kwijtgespeeld bij Amazon UK (al sinds 29 november geen trackingupdates meer gehad), en aangezien ze met super saver delivery 10 volledige werkdagen na dispatching wachten voor ze 't opnieuw verzenden hebben ze pas vandaag een vervangbestelling opgemaakt.

Als alles goed gaat kan ik dit weekend dus wat laten weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Ik heb nu sinds een aantal dagen ook de Xperia T, komende vanaf de ouwe getrouwe Desire. Ben er tot nu toe erg content mee, heerlijk snel en genoeg ruimte voor apps, wat met m'n Desire zelfs met a2sd oplossingen toch erg behelpen was. Ook ben ik erg blij met het scherm en de scherpte bij het kijken van video. Wel is de automatische helderheid imho soms wat aan de lage kant. En, zoals al vaker aangegeven is, het scherm is wel een stofmagneet. Elke keer als ik m uit m'n broekzak haal moet ik 'm eerst even schoonvegen. Ik vraag me af of dit wellicht door de screenprotector komt die er op zit, alsof die net een beetje statisch is oid. Iemand ervaring met het verwijderen van deze screenprotector en of dat het stofprobleem oplost?

Voor de rest ben ik uiteraard bezig geweest met het rooten van het apparaat. Ik kreeg 'm geleverd met de 1.303 firmware en heb deze eerst geroot met Bin4ry, geen probleem. Uiteindelijk toch gekozen om de update naar 3.197 te maken, en gehoopt dat ik root kon behouden met behulp van de aanwijzingen in http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=34832594. Helaas werkt dit alleen voor OTA updates, de 3.197 (in tegenstelling tot de 195) moest met PC Companion geïnstalleerd worden, waarbij root altijd verloren gaat. Dus ik draai nu even de 197 zonder root, maar wil deze wel gaan rooten.

Eerste stap hierbij is het unlocken van de bootloader. De aanwijzingen van de officiële manier op http://unlockbootloader.sonymobile.com/instructions zijn op zich duidelijk, maar helaas niet helemaal correct. Wanneer je de Android SDK geïnstalleerd hebt, moet je eerst met behulp van de SDK Manager de Google USB driver installeren onder Extras. De SDK Manager staat standaard in /sdk/tools/lib/, maar van daaruit werkt-ie niet :/ Kopieer 'm naar /sdk/ om 'm werkend te krijgen (waarom die eerst in /sdk/tools/lib/ staat is mij een raadsel...). Daarna kun je de modded android_winusb.inf naar sdk/extras/google/usb_drivers/ kopiëren. Bij mij werkte fastboot mode daarna nog steeds niet. Ik werk op Windows 8, dus het kan zijn dat het daaraan ligt. Eerst heb ik geprobeerd om de Fastboot- en Xperia TX-drivers die bij Flashtool geleverd worden te installeren, deels lukte dit, maar niet alle drivers konden worden geïnstalleerd. Na lang zoeken kwam ik er achter dat bij Windows 8 unsigned drivers niet kunnen worden geïnstalleerd zonder een omweg te nemen. Dus, bij Windows 8, volg eerst de stappen in http://pureinfotech.com/2...n-windows-8-step-by-step/ en installeer daarna de Fastboot- en Xperia TX-drivers van Flashtool.

Met de bovenstaande acties is het uitendelijk gelukt om via Fastboot m'n bootloader te unlocken (let ook op dat tijdens bootloader unlock er een factory reset wordt uitgevoerd, dat wist ik niet en ik moest dus alles opnieuw instellen :P). Volgende stap, wanneer ik tijd heb is om weer root te verkrijgen op 3.197 :) Volgens mij wordt het tijd voor een rooten-en-custom-roms-topic ;) B)

Disclaimer: ik heb vanalles geprobeerd om fastboot modus werkend te krijgen, dus het kan zijn dat sommige stappen overbodig zijn, of overbodig op Windows < 8 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mad Marty op 11-12-2012 14:39 . Reden: Disclaimer ;-) ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk hé knutselen! Ik ben tot laat bezig geweest maar nu draait alles wel weer. Geen langzaam terug gaan naar homescreen, foto's instellen als wallpaper werkt weer, opslag keuze werkt weer. Nog even en ik wordt positief over de telefoon. Ik kan na gisternacht wel stellen dat heel veel problemen kwamen door de CM10 Free Xperia mod. Die komt er ook niet weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
AmbroosV schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:33:
[...]

Ze zijn 't geheugenkaartje kwijtgespeeld bij Amazon UK (al sinds 29 november geen trackingupdates meer gehad), en aangezien ze met super saver delivery 10 volledige werkdagen na dispatching wachten voor ze 't opnieuw verzenden hebben ze pas vandaag een vervangbestelling opgemaakt.

Als alles goed gaat kan ik dit weekend dus wat laten weten :P
Nevermind, ik krijg een refund. De idioten weten niet echt wat ze doen en de estimated arrival date van het vevangproduct stond op 7 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Ik heb een andere screenprotector aangebracht en er is al veel minder stof aanwezig! Het verwijderen van de screenprotector was wel een heel karwei. Eerst met een Föhn de lijm los laten gaan en dan heeeeelll veeeelll pulken. Na 30 minuten kwam ie pas los :P De screenprotector die ik nu heb werkt goed al had deze ietsje dikker gemogen want ik heb nu soms dat ik het scherm zie reageren als ik hard druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Ik krijg de melding van een systeem update 7.0.A.3.197 (android 4.1?) die alleen via pc companion binnen te halen valt en blijkbaar niet OTA. Ben niet thuis kan het dus niet verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silasje1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:52:
Ik heb een andere screenprotector aangebracht en er is al veel minder stof aanwezig! Het verwijderen van de screenprotector was wel een heel karwei. Eerst met een Föhn de lijm los laten gaan en dan heeeeelll veeeelll pulken. Na 30 minuten kwam ie pas los :P De screenprotector die ik nu heb werkt goed al had deze ietsje dikker gemogen want ik heb nu soms dat ik het scherm zie reageren als ik hard druk
Misschien handig voor een ander om er bi te vermelden om welke screenprotector het gaat en waar die te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
GRUMBLER schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:17:
Ik krijg de melding van een systeem update 7.0.A.3.197 (android 4.1?) die alleen via pc companion binnen te halen valt en blijkbaar niet OTA. Ben niet thuis kan het dus niet verifiëren.
Android 4.1 gaat 7.1 of 8.x of 9.x zijn. Ook pas in Q1 2013 hoor, vroeger moet je het écht niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
@Stekkepoot
Mooi dat alles weer werkt en het dus aan die rom lag, veel plezier verder met de T!

@GRUMBLER
7.0.A.3.197 is gewoon android 4.0.4
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002431
http://sdl2.4pda.ru/2209689.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 09-09 07:10
Oké thanx, enig idee waarom dit niet OTA kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
GRUMBLER schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:41:
Oké thanx, enig idee waarom dit niet OTA kan?
Hangt er vanaf wat er bijgewerkt moet worden. Basebands etc worden niet snel OTA gedaan (bij Sony). OTA-packages worden altijd pas later gemaakt want ze vereisen veel meer testing, dus het kan wel dat die update binnen een paar weken wel OTA beschikbaar gaat zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door AmbroosV op 12-12-2012 19:55 ]

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Over de screenprotector. Ik heb eentje gekocht bij de plaatselijke telefoonshop. Deze was helaas net een mm te groot waardoor je lelijke bubbels krijgt. Deze dus eraf gehaald. Ik had deze overigens direct geplakt. Nu lijkt de t inderdaad zelf ook al een screenprotector te hebben. Maar is deze wel afdoende? Het lijkt bijna één met het glas en ik vraag mij af of je er niet beter eentje overheen kunt plakken. Het is mijns inziens namelijk echt onderdeel van.het scherm en niet zozeer een protector die erbovenop ligt. Iemand al passende protectors gevonden, anders dan de versies die nét te groot zijn?

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 13:04
Heb mijn Xperia T nu 1 maand. ben er tevreden over de kwaliteit.

Maar helaas slijt het soort rubber in de hoekjes wel erg snel. zoals op pagina 24 is gepost
http://tweakimg.net/g/for...429/Silasje1/IMG_9378.jpg

Momenteel poging gedaan to het rooten van mijn telefoon de bootloader is unlocked maar de stappen daarna lukken niet echt.

Krijgen van root toegang wilt niet lukken.

Van het weekend maar eens proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Xzito op 13-12-2012 10:50 ]

LOL EU: InXzitoWeTrust

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Xzito schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:46:
Heb mijn Xperia T nu 1 maand. ben er tevreden over de kwaliteit.

Maar helaas slijt het soort rubber in de hoekjes wel erg snel. zoals op pagina 24 is gepost
http://tweakimg.net/g/for...429/Silasje1/IMG_9378.jpg

Momenteel poging gedaan to het rooten van mijn telefoon de bootloader is unlocked maar de stappen daarna lukken niet echt.

Wat heb je gedaan, en wat lukt er precies niet? Krijg je foutmeldingen?

Rail Away!

Verwijderd

Xzito schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:46:

Je kan ook een stock kernel erop zetten die root toegang heeft. Is de makkelijkste manier volgens mij.
Rudie_V schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:49:
@Stekkepoot
Mooi dat alles weer werkt en het dus aan die rom lag, veel plezier verder met de T!
Het lag zeker weten aan de rom van Free Xperia. Maar er zijn nog een aantal kleine ongemakken zoals de hoekjes die afbladderen, al is het minimaal het hoort niet zo te zijn.

• silasje1
dagizmo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:43:
Over de screenprotector. Ik heb eentje gekocht bij de plaatselijke telefoonshop. Deze was helaas net een mm te groot waardoor je lelijke bubbels krijgt. Deze dus eraf gehaald. Ik had deze overigens direct geplakt. Nu lijkt de t inderdaad zelf ook al een screenprotector te hebben. Maar is deze wel afdoende? Het lijkt bijna één met het glas en ik vraag mij af of je er niet beter eentje overheen kunt plakken. Het is mijns inziens namelijk echt onderdeel van.het scherm en niet zozeer een protector die erbovenop ligt. Iemand al passende protectors gevonden, anders dan de versies die nét te groot zijn?
ik heb deze:
http://www.mobielbereikba...splay-folie-sony-xperia-t

en dit hoesje:
http://www.mobielbereikba...pouch-black-red-maat-xxxl

• silasje1
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=21834

Nieuwe versie beschikbaar op Sony Pc companion!

Nieuwe Baseband en Kernel versie.

[ Voor 12% gewijzigd door silasje1 op 13-12-2012 17:35 ]

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Kan iemand me vertellen of de software merkbaar beter is geoptimaliseerd sinds de laatste update? In de review van Tweakers waren ze niet onverdeeld positief over de software.

Zit namelijk te twijfelen tussen deze en een One X.

• AmbroosV
Framoes schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:52:
Kan iemand me vertellen of de software merkbaar beter is geoptimaliseerd sinds de laatste update? In de review van Tweakers waren ze niet onverdeeld positief over de software.

Zit namelijk te twijfelen tussen deze en een One X.
Er is erg kort na de release een grote update geweest. Als ik m'n Xperia T vergelijk met de One X van een van mijn vrienden is het verschil vrij klein. Het scherm van de One X is wat mooier maar naar mijn mening is Sense niet echt intuitief.

Op de One X heb je natuurlijk wel al Jelly Bean, voor de Xperia T komt JB pas in januari. Niet dat dat zoveel uitmaakt.

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
AmbroosV schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:57:
[...]

Er is erg kort na de release een grote update geweest. Als ik m'n Xperia T vergelijk met de One X van een van mijn vrienden is het verschil vrij klein. Het scherm van de One X is wat mooier maar naar mijn mening is Sense niet echt intuitief.

Op de One X heb je natuurlijk wel al Jelly Bean, voor de Xperia T komt JB pas in januari. Niet dat dat zoveel uitmaakt.
Dualcore en toch mee kunnen komen met de quadcores. Die Krait processor is voor mij een reden om voor de T te gaan. Misschien nog even in de mediamarkt in het echt bekijken, maar denk dat dit hem toch wordt.

Thanks voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Laatst online: 21-08 09:38
Gisteren na lang twijfelen een Xperia T gekocht. Was abonnee van Hi, sinds gisteren van KPN Mobiel. Vreemd genoeg heb ik echter geen 3G (of HSDPA) bereik. Sinds ik mijn huis (wifi) heb verlaten kan ik alleen maar bellen en gebeld worden.

Gegevensverbinding staat aan, etc. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 23:07
dedominee schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:17:
Gisteren na lang twijfelen een Xperia T gekocht. Was abonnee van Hi, sinds gisteren van KPN Mobiel. Vreemd genoeg heb ik echter geen 3G (of HSDPA) bereik. Sinds ik mijn huis (wifi) heb verlaten kan ik alleen maar bellen en gebeld worden.

Gegevensverbinding staat aan, etc. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Bij T-mobile kan je een sms met de instellingen van mobiel internet versturen via my T-mobile, wellicht dat dat bij KPN ook ongeveer zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Sms ja naar 1300 en je krijgt de instellingen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:58
silasje1 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:21:
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=21834

Nieuwe versie beschikbaar op Sony Pc companion!

Nieuwe Baseband en Kernel versie.
Inmiddels ook beschikbaar voor de Duitse Generic Skyfall editie. Ga m zo direct installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Laatst online: 21-08 09:38
Hmm, nog steeds geen 3G. Instellingen van KPN er zelf in gezet, maakt geen verschil KPN gebeld, die weten het ook niet en verwijzen me naar een KPN winkel. Lekker... Volgens mij gaat het gewoon mis bij de wissel tussen Hi en KPN Mobiel, ook al ontkent KPN dat zelf.

Gmail app blijft eindeloos laden, dus die doet het ook niet (op wifi). Goed begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Zo, die 64GB SD-kaart valt wat tegen :<

Werkt wel, maar alleen in FAT32. Ik heb EXT2, EXT3, EXT4, EXFAT en zelfs NTFS geprobeerd, niets werkt. Altijd 'onbekende indeling'. Die 4GB file size limit van FAT32 is _niet_ fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

Rudie_V schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:50:
Voor de mensen die willen rooten, zowel de oude 7.0.A.1.303 als de nieuwe 7.0.A.3.195 firmware zijn te rooten.

De 7.0.A.1.303 firmware is te rooten via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460

De 7.0.A.3.195 firmware is te rooten via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2021150
Methode 1 werkte bij mij niet, waarschijnlijk doordat ik veel .apk bestanden verwijdert heb uit de sytem/app en data/app van apps/bloatware die ik toch niet gebruikt, hierdoor wilde de update naar .195 niet installeren. Ik heb methode 2 gebruikt: nieuwe flash .303 rom, download nieuwe .195 update, rooten met bin4ry_v11 script, runme-after-OTA-UPDATE.bat om goede ric file terug te zetten, installeren .195 en klaar!
Vergeet niet bij deze als je geroot heb via Root_with_Restore_by_Bin4ry_v11-OTA om na het rooten de batchfile runme-after-OTA-UPDATE.bat te runnen, deze zet een ric file terug en voorkomt het spontaan rebooten :)
Zijn er meer mensen die dit geprobeerd hebben? Ik zit op 303 met root maar methode 1 wil maar niet lukken. De telefoon meldt telkens dat de update is mislukt. Ik heb verder geen APK's verwijderd oid.
Het draaien van run-if-OTA-update-FAIL.bat biedt helaas ook geen uitkomst.

Moet ik trouwens ook runme-AFTER-OTA-UPDATE.bat ook uitvoeren als de update niet geslaagd is?

/Edit: het lijkt me niet:
3) after the succefull update...RUN the file "runme-after-OTA-UPDATE.bat" in the toolkit

[ Voor 5% gewijzigd door Priet op 15-12-2012 11:54 ]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
was eindelijk gelukt om eem rom op mijn tel te zetten.

4.1.2 merk toch het verschil tegenover 4.0.4. mis wel de sony shil een beetje vond het doorzichtige menu wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 23:07
Xzito schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:14:
was eindelijk gelukt om eem rom op mijn tel te zetten.

4.1.2 merk toch het verschil tegenover 4.0.4. mis wel de sony shil een beetje vond het doorzichtige menu wel mooi.
Dit is een goede theme voor Cyanogenmod roms: SONY UXP Theme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Is Cyanogenmod met 4.1 al stabiel voor de Xperia T ? Eerder overweeg ik het niet om em te proberen...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Zojuist heb ik de 7.0.A.3.223 firmware geinstalleerd. Gevoelsmatig lijkt de camera beter te werken, sneller te starten en de led lijkt minder blauwig (kleurbalans lijkt beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:40
HeyJIJdaar schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:08:
Zojuist heb ik de 7.0.A.3.223 firmware geinstalleerd. Gevoelsmatig lijkt de camera beter te werken, sneller te starten en de led lijkt minder blauwig (kleurbalans lijkt beter).
Update is nu ook voor Nederland beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
arcticbreeze schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:36:
[...]
Update is nu ook voor Nederland beschikbaar?
Yup, vrijdag al. Maar nog niet via OTA, wel via Sony PC Companion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Shivan_20 schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:45:
[...]

Yup, vrijdag al. Maar nog niet via OTA, wel via Sony PC Companion...
Of via Sony Update Service :) :+

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riqy schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:58:
[...]

Of via Sony Update Service :) :+
Voor mij niet, zowel sony update service als pc companion zegt dat ik de laatste versie heb.
Versie is 3.195 dit is wel raar een simlock vrije telefoon staan wel apps van vodafone op.
Hoe kan dit? Hoe kan ik zien waar de xperia t vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 18:10
Ha AmbroosV,

Bedankt voor je reactie. Zoals ik al schreef (typte) ben ik een leek. Werkt het 64gig geheurgen kaartje helemaal niet? Of zitten er restricties aan?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

JJM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
JJM vd E schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:45:
Ha AmbroosV,

Bedankt voor je reactie. Zoals ik al schreef (typte) ben ik een leek. Werkt het 64gig geheurgen kaartje helemaal niet? Of zitten er restricties aan?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

JJM
Het kaartje werkt wel, maar alleen in de FAT32 bestandsindeling. De beperking hierbij is dat je er geen grotere bestanden op kan zetten als 4gb. Verder zou hij gewoon prima moeten werken...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:21:
[...]

Voor mij niet, zowel sony update service als pc companion zegt dat ik de laatste versie heb.
Versie is 3.195 dit is wel raar een simlock vrije telefoon staan wel apps van vodafone op.
Mijn SI is 1265-9803, weet iemand welke land code dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:21:
[...]

Als er apps van Vodafone op staan, dan is je telefoon Vodafone 'branded'. Afaik moet Vodafone de firmware dan nog goedkeuren/branden voordat-ie in PC Companion komt te staan.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Mad Marty schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:36:
[...]

Als er apps van Vodafone op staan, dan is je telefoon Vodafone 'branded'. Afaik moet Vodafone de firmware dan nog goedkeuren/branden voordat-ie in PC Companion komt te staan.
HeyJIJdaar schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:08:
Betekend dat ik moet gaan rooten, wat ik liever niet doe om brander weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Nee niet per definitie. Je kan ook via de flashtool een unbranded image op je telefoon flashen, bijvoorbeeld gewoon de generic NL. Die krijgt de updates vaak direct zodra ze bij SONY worden uitgegeven.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Riqy schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:50:
Nee niet per definitie. Je kan ook via de flashtool een unbranded image op je telefoon flashen, bijvoorbeeld gewoon de generic NL. Die krijgt de updates vaak direct zodra ze bij SONY worden uitgegeven.
Hoe kom ik aan een generic nl en de juiste flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

arcticbreeze schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:53:
[...]

Hoe kom ik aan een generic nl en de juiste flashtool?
Flashtool: eerste hit op Google.

FTFs van de verschillende firmwares worden op XDA gepost, dus zoek daar even de juiste.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een site met de officiële ROM's zoals Sony ze uitgeeft:
http://www.tasteofandroid...d-sony-xperia-stock-roms/

Hier een officiële ROM voor Xperia T van Sony:
http://uploaded.net/folder/2fvm79

Let wel dat het downloaden enige tijd duurt. Misschien ook wel handig om dit te vermelden in de start post zodat mensen niet hoeven te zoeken via een zoekmachine.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:38:
Hier een site met de officiële ROM's zoals Sony ze uitgeeft:
http://www.tasteofandroid...d-sony-xperia-stock-roms/

Hier een officiële ROM voor Xperia T van Sony:
http://uploaded.net/folder/2fvm79

Let wel dat het downloaden enige tijd duurt. Misschien ook wel handig om dit te vermelden in de start post zodat mensen niet hoeven te zoeken via een zoekmachine.
Ik heb even overleg gehad met AmbroosV over de startpost. Hij is momenteel druk met examens en dergelijke, maar geeft mij rechten om de startpost te kunnen aanpassen. Dit zal ik doen zodra ik de rechten daarvoor heb gekregen.

Mochten mensen nog suggesties hebben voor in de startpost, stuur die dan even door naar mij via een PM :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Ik had me rot gezocht naar officiële roms dus vandaar dat ik het graag wilde delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Riqy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:06:
[...]

Ik heb even overleg gehad met AmbroosV over de startpost. Hij is momenteel druk met examens en dergelijke, maar geeft mij rechten om de startpost te kunnen aanpassen. Dit zal ik doen zodra ik de rechten daarvoor heb gekregen.

Mochten mensen nog suggesties hebben voor in de startpost, stuur die dan even door naar mij via een PM :)
Bij de eerste link krijg je een melding van een trojan horse blocked!
Welke rom is dan het meest geschikt voor de Nederlandse gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Avira had ik nergens last van, maar ik heb nu Bitdefender en die blokkeert de eerste link ook. De ROM's zijn veilig voor zover ik weet. Het vreemde is dat als ik via Google zoek naar tasteofandroid de site als veilig wordt aangemerkt door de safe search van Bitdefender.

In de tweede link zie je de ROM's voor de Xperia T. Voor nederlands kies je deze: LT30_7.0.A.3.195_Central Europe.ftf

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:03:
Met Avira had ik nergens last van, maar ik heb nu Bitdefender en die blokkeert de eerste link ook. De ROM's zijn veilig voor zover ik weet. Het vreemde is dat als ik via Google zoek naar tasteofandroid de site als veilig wordt aangemerkt door de safe search van Bitdefender.

In de tweede link zie je de ROM's voor de Xperia T. Voor nederlands kies je deze: LT30_7.0.A.3.195_Central Europe.ftf
Is er ook een nedelandse beschrijving hoe flashtool werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
arcticbreeze schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:09:
[...]

Is er ook een nedelandse beschrijving hoe flashtool werkt?
AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)" :)

Je moet alleen een nieuwere versie van Flashtool hebben (0.9.9 of hoger dacht ik) en dan de juiste .ftf nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
AmbroosV schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:10:
[...]

AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)" :)

Je moet alleen een nieuwere versie van Flashtool hebben (0.9.9 of hoger dacht ik) en dan de juiste .ftf nemen :)
zal em van de week nog wel even aanpassen voor de T en in de startpost verwerken :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flashtool kan vanaf hier gedownload worden: http://androxyde.github.com/index.html?1350585408000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Riqy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:24:
[...]

zal em van de week nog wel even aanpassen voor de T en in de startpost verwerken :)
Heb vaak custom roms op mijn Defy+ gezet, deze was niet kapot te krijgen.
Hoe zit het met de xperia T? Is er altijd een unbrick mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Riqy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:24:
[...]

Heb het geprobeerd maar het lukt niet volgens de handleiding, krijg de flashtool drivers ook niet geïnstalleeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soft brick gehad. Dus ik ga er vanuit dat het ook erger kan. Voor zover ik weet zijn er wel een aantal mogelijkheden om te unbricken, pin me er alleen niet op vast. Bij mij bleef de T hangen bij het opstarten en niets deed het meer en moest hem eerst uitzetten middels een bepaalde handeling die ik vergeten ben.

@arcticbreeze
Misschien dat onderstaande video je kan helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:05:
Ik heb een soft brick gehad. Dus ik ga er vanuit dat het ook erger kan. Voor zover ik weet zijn er wel een aantal mogelijkheden om te unbricken, pin me er alleen niet op vast. Bij mij bleef de T hangen bij het opstarten en niets deed het meer en moest hem eerst uitzetten middels een bepaalde handeling die ik vergeten ben.

@arcticbreeze
Misschien dat onderstaande video je kan helpen.
[video]
Heb het zo gedaan als in video + usb debugging aan usb verbinding veranderd in MSC flashtool, programma vroeg om andere drivers. Flashtool drivers proberen te installeren (lukte niet) jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
arcticbreeze schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:37:
[...]

Heb het zo gedaan als in video + usb debugging aan usb verbinding veranderd in MSC flashtool, programma vroeg om andere drivers. Flashtool drivers proberen te installeren (lukte niet) jammer.
Heb je wel PC companion of SUS geinstalleerd? deze zorgen namelijk voor de drivers voor het toestel

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Riqy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:39:
[...]

Heb je wel PC companion of SUS geinstalleerd? deze zorgen namelijk voor de drivers voor het toestel
Ja SUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Herkent SUS je telefoon wel zodra je daarin de procedure opstart? Dit is in principe hetzelfde wat de flashtool doet volgens mij...

Wat je ook nog zou kunnen proberen is je telefoon rechtstreeks op een USB aansluiting (niet via usb hub). Dit veroorzaakt bij mijn eigen PC ook problemen...

[ Voor 22% gewijzigd door Riqy op 18-12-2012 22:46 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
Riqy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:45:
[...]

Herkent SUS je telefoon wel zodra je daarin de procedure opstart? Dit is in principe hetzelfde wat de flashtool doet volgens mij...
Heb het geprobeerd op een laptop met vista, ga morgen proberen op mijn W7 PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen USB 3 poort gebruiken Die werkte bij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
draai nu free xperia zonder problemen alles werkt.

Echter de batterij drain lijkt enorm naar 8 uurtjes waarvan 2 uur muziek met wat browsen is me telefoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik die ROM er ook op gehad maar ik heb er wel het een en ander aan problemen mee gehad. Maar goed, die ROM is ook continu in ontwikkeling. Ga je ooit naar een andere ROM vergeet dan niet om je INTERNE geheugen te formatteren. Doe je dit niet dan krijg je problemen met je opslag voor bijvoorbeeld foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:35:
Geen USB 3 poort gebruiken Die werkte bij niet.
Het is mij gelukt om een generic rom te flashen. Eerst Sony update service gestart en vebonden met
xperia t ( juiste drivers laden) vervolgens probleem loos flashtool gebruikt voor het flashen.
Dank voor alle tips en trucs. d:)b
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste