Ik heb nu sinds een aantal dagen ook de Xperia T, komende vanaf de ouwe getrouwe Desire. Ben er tot nu toe erg content mee, heerlijk snel en genoeg ruimte voor apps, wat met m'n Desire zelfs met a2sd oplossingen toch erg behelpen was. Ook ben ik erg blij met het scherm en de scherpte bij het kijken van video. Wel is de automatische helderheid imho soms wat aan de lage kant. En, zoals al vaker aangegeven is, het scherm is wel een stofmagneet. Elke keer als ik m uit m'n broekzak haal moet ik 'm eerst even schoonvegen. Ik vraag me af of dit wellicht door de screenprotector komt die er op zit, alsof die net een beetje statisch is oid. Iemand ervaring met het verwijderen van deze screenprotector en of dat het stofprobleem oplost?
Voor de rest ben ik uiteraard bezig geweest met het rooten van het apparaat. Ik kreeg 'm geleverd met de 1.303 firmware en heb deze eerst geroot met Bin4ry, geen probleem. Uiteindelijk toch gekozen om de update naar 3.197 te maken, en gehoopt dat ik root kon behouden met behulp van de aanwijzingen in
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=34832594. Helaas werkt dit alleen voor OTA updates, de 3.197 (in tegenstelling tot de 195) moest met PC Companion geïnstalleerd worden, waarbij root altijd verloren gaat. Dus ik draai nu even de 197 zonder root, maar wil deze wel gaan rooten.
Eerste stap hierbij is het unlocken van de bootloader. De aanwijzingen van de officiële manier op
http://unlockbootloader.sonymobile.com/instructions zijn op zich duidelijk, maar helaas niet helemaal correct. Wanneer je de Android SDK geïnstalleerd hebt, moet je eerst met behulp van de SDK Manager de Google USB driver installeren onder Extras. De SDK Manager staat standaard in /sdk/tools/lib/, maar van daaruit werkt-ie niet

Kopieer 'm naar /sdk/ om 'm werkend te krijgen (waarom die eerst in /sdk/tools/lib/ staat is mij een raadsel...). Daarna kun je de modded android_winusb.inf naar sdk/extras/google/usb_drivers/ kopiëren. Bij mij werkte fastboot mode daarna nog steeds niet. Ik werk op Windows 8, dus het kan zijn dat het daaraan ligt. Eerst heb ik geprobeerd om de Fastboot- en Xperia TX-drivers die bij Flashtool geleverd worden te installeren, deels lukte dit, maar niet alle drivers konden worden geïnstalleerd. Na lang zoeken kwam ik er achter dat bij Windows 8 unsigned drivers niet kunnen worden geïnstalleerd zonder een omweg te nemen. Dus, bij Windows 8, volg eerst de stappen in
http://pureinfotech.com/2...n-windows-8-step-by-step/ en installeer daarna de Fastboot- en Xperia TX-drivers van Flashtool.
Met de bovenstaande acties is het uitendelijk gelukt om via Fastboot m'n bootloader te unlocken (let ook op dat tijdens bootloader unlock er een factory reset wordt uitgevoerd, dat wist ik niet en ik moest dus alles opnieuw instellen

). Volgende stap, wanneer ik tijd heb is om weer root te verkrijgen op 3.197

Volgens mij wordt het tijd voor een rooten-en-custom-roms-topic
Disclaimer: ik heb vanalles geprobeerd om fastboot modus werkend te krijgen, dus het kan zijn dat sommige stappen overbodig zijn, of overbodig op Windows < 8
[
Voor 5% gewijzigd door
Mad Marty op 11-12-2012 14:39
. Reden: Disclaimer ;-) ]