Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

LVGH schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:18:
Is er iets te doen aan het flikkeren van het scherm? Behalve het uitzetten van automatische helderheid.. Is geen gezicht. Horen jullie ook af en toe hinderlijke tikken bij het overschakelen van audio (radio, walkman) en het ontvangen van een melding op de telefoon? Toetsenbord is matig. Soms langzaam, vooral bij backspace, en pijltjestoetsen ontbreken.

De aan/uit knop zit inderdaad op een onhandige plek maar je went er wel aan. Ontbreken van hardware knoppen zie ik wel als een ontwerpmissertje, onderste cm van de telefoon wordt hierdoor niet gebruikt. Net als de uitstekende camera, dat kan echt niet meer anno 2012, zeker niet in een telefoon die toch al niet bijzonder dun is. Hoop dat de accuduur nog beter wordt, is niet beter dan mijn twee jaar oude Desire HD. Ben al met al nog niet bijster onder de indruk van de telefoon, had meer ontwikkeling verwacht.
Heb deze telefoon nu een maandje ongeveer, en vind het gewoon een top toestel
Geen 1 van jouw punten die je noemt heb ik last van, telefoon is gewoon 100% soepel en geen gekke zaken

Geen hardware knoppen is geen ontwerpmisser, maar hoe het eigenlijk hoord bij alle Android Toestellen vanaf ICS.. dat app makers er nog niet altijd rekening mee houden kan Sony ook weinig aan doen, apps die er wel rekening mee houden gebruiken ook gewoon het hele scherm

Accu duur is niet heel geweldig, maar goed genoeg voor mij.. valt me wel op dat hij soms opeens heel hard naar beneden gaat, maar dat ik dan bijvoorbeeld nog een paar uur op 1% kan werken.. een bugje denk ik
Een goed trilalarm, hoge schermresolutie, SD slot en een verwijderbare accu zijn een aantal van m'n wensen, en de V / TX lijkt daar goed aan te voldoen.
De T heeft ieder geval geen verwijderbare accu, en het trillen is voor mij wel goed genoeg, maar ik heb telefoons gehad die veel harder trilde

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Urgh... Het rooten van mijn T wil niet geweldig, beter gezegd niet, lukken via OSX. :(

Is iemand dit al gelukt vanuit OSX?

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 04:40:
Voor de bezitters van de V/T/TX: hoe is het trilalarm?
Ik heb nu een Xperia X1 en daarbij vind ik het trilalarm veel te slap; naar mijn idee was dat er eentje voor een telefoon van 80 gram, niet een van 145 gram.

De Nokia 6120 die ik hiervoor had (89 gram) trilt veel harder. Sinds ik de X1 heb, heb ik derhalve veel meer gemiste oproepen en een hogere telefoonrekening omdat ik dus vaak moet terugbellen.

Een goed trilalarm, hoge schermresolutie, SD slot en een verwijderbare accu zijn een aantal van m'n wensen, en de V / TX lijkt daar goed aan te voldoen.
Tril alarm van de Xperia T is voor mijn idee wel harder als gemiddelde telefoons die ik zelf gehad heb (xperia s, desire z) dus dat zit wel goed. Toestel heeft zoals eerder genoemd geen vervangbare accu, maar daar heeft sony zijn redenen voor: sneller opladen, betere accu performance

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ome_Les schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:00:
Urgh... Het rooten van mijn T wil niet geweldig, beter gezegd niet, lukken via OSX. :(

Is iemand dit al gelukt vanuit OSX?
Wel via Windows, maar daar heb je denk ik weinig aan.

Edit:
Ik kan nu opeens wel mijn foto's en wallpapers opslaan op de interne schijf. Ik heb een sd kaartje gekocht en toen pas kon ik kiezen waar ik de opslag wilde. Vervolgens heen en weer geswitched en nu kan ik opslaan waar ik wil. Blijf het vreemd vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riqy schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:18:
[...]

Tril alarm van de Xperia T is voor mijn idee wel harder als gemiddelde telefoons die ik zelf gehad heb (xperia s, desire z) dus dat zit wel goed. Toestel heeft zoals eerder genoemd geen vervangbare accu, maar daar heeft sony zijn redenen voor: sneller opladen, betere accu performance
Dat heeft verder weinig te maken met het al of niet verwijderbaar zijn van de accu. Maar ik neem aan dat in alle drie hetzelfde tril alarm zit, vandaar. Om te kopen kijk ik inderdaad vooral naar de V. Ik koop altijd een 2e accu bij telefoons zodat ik geen gezeur heb als ik een keer een aantal dagen zonder laadmoment heb. Tevens worden accu's na verloop van tijd minder, dus dan is een vervangbare accu wel zo handig. De 2,3mm minder breedte is ook een pluspunt. 65mm breed is naar mijn idee sowieso al te veel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund666
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Ik zit met een enorm probleem. Gisteren mijn Xperia T geleverd gekregen, geprobeerd te updaten naar de nieuwste versie. En toen sloeg ie dus uit, enige dat ik nog te zien krijg is het Sony opstartlogo. Geprobeerd het toestel opnieuw te flashen met Flashtool en de Europese LT30_7.0.A.3.195_CentralEurope tft geprobeerd te installeren. De ene keer kom ik op 10% met error, de andere keer pas rond 36% met dito error.....

Deze error overigens: ERR_SEVERITY="MAJOR";ERR_CODE="0009";ERR_DYNAMIC="Block verification failed 0x30000510"; Op Google nul resultaat. Terugsturen of heb ik nog iets gemist?

It is written only Link can get AIDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Het lijkt erop dat er een fout in de image zit die je gedownload hebt, tenminste daar lijkt het op als ik de foutcode bekijk...

Heb je al een geprobeerd de image opnieuw te downloaden en het daarna opnieuw te proberen?

Wat je anders nog kan proberen is Sony Update Service downloaden en kijken of je daarmee de telefoon kunt herstellen...

Mocht dit niet lukken dan is er mogelijk iets met het geheugen in je telefoon aan de hand, en zou ik em als ik jou was terugbrengen naar de winkel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Riqy op 25-11-2012 14:21 ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Sigmund666 schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:38:
Ik zit met een enorm probleem. Gisteren mijn Xperia T geleverd gekregen, geprobeerd te updaten naar de nieuwste versie. En toen sloeg ie dus uit, enige dat ik nog te zien krijg is het Sony opstartlogo. Geprobeerd het toestel opnieuw te flashen met Flashtool en de Europese LT30_7.0.A.3.195_CentralEurope tft geprobeerd te installeren. De ene keer kom ik op 10% met error, de andere keer pas rond 36% met dito error.....

Deze error overigens: ERR_SEVERITY="MAJOR";ERR_CODE="0009";ERR_DYNAMIC="Block verification failed 0x30000510"; Op Google nul resultaat. Terugsturen of heb ik nog iets gemist?
Probeer het eens met Sony Update Service: http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/

Zorg dat je niet op een USB-hub zit. Als het niet lukt, probeer dan eens met een andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Waarom hebben jullie voor de xperia T gekozen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, maar weet t ff niet meer. Ik heb nu een htc desire hd en wil eigenlijk een telefoon van hetzelfde formaat maar dan nieuwere specs. alleen alle telefoons lijken nu niet helemaal te voldoen aan mijn eisen. Dit zijn mijn belnagrijkste eisen:

- formaat van mijn htc desire hd, ik heb de htc one x ook 2 weken gehad, maar teruggebracht omdat ik hem te groot vond.
- microsd
- 720p scherm

de xperia t voldoet aan die eisen, maar voor dezelfde prijs kan je ook een telefoon met snellere hardware krijgen. Dat is een beetje mijn dilemma nu.

Dus wat heeft jullie over de streep getrokken om de xperia t te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Mad_Cow schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:11:
- Het "aparte" design van de telefoon
- De sony software shell (een van de lichtere momenteel)
- De goeie hardware specs (die zijn echt totaal niet slecht)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Mad_Cow schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:11:
Waarom hebben jullie voor de xperia T gekozen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, maar weet t ff niet meer. Ik heb nu een htc desire hd en wil eigenlijk een telefoon van hetzelfde formaat maar dan nieuwere specs. alleen alle telefoons lijken nu niet helemaal te voldoen aan mijn eisen. Dit zijn mijn belnagrijkste eisen:

- formaat van mijn htc desire hd, ik heb de htc one x ook 2 weken gehad, maar teruggebracht omdat ik hem te groot vond.
- microsd
- 720p scherm

de xperia t voldoet aan die eisen, maar voor dezelfde prijs kan je ook een telefoon met snellere hardware krijgen. Dat is een beetje mijn dilemma nu.

Denk dat de T een mooie combi is tussen het scherm en de rest van de specs in verhouding tot het formaat.

Ikzelf twijfel ook nog steeds. Ook bij mij is het formaat een van de belangrijkste factoren en daar twijfel ik nog aan bij de T. Wel hoef ik niet perse 720p scherm...

Snellere hardware is leuk in benchmarks maar of je het nou daadwerkelijk merkt tijdens het gebruik is de vraag. tevens ga je dan richting high-end wat meetsal leidt tot grotere schermen en dus grotere telefoons.

Je kan op gsmarena een zoekfunctie gebruiken om de voor jou ideale telefoon te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij mede de streep heeft overgetrokken is de knoppen op de zijkant. Ik bel met links en typ met rechts. Ideaal, en je kan overal zo bij. Hij ligt ook lekker in de hand. Waar ik wel een negatief punt over heb is de camera. Die vind ik slecht. Verder is het een stofmagneet, en dan overdrijf ik niet.

Voor de rest wilde ik niet meelopen met de S3 hype. Ik heb heel bewust gekozen voor deze telefoon, ook omdat ik in het verleden zeer positieve ervaringen heb gehad met Sony telefoons. De hardware is gewoon goed te noemen. Alles draait vlekkeloos, de media software die erop zit is voldoende, het scherm is prachtig evenals de beeldkwaliteit. Ondanks de grootte van het scherm valt de afmeting toch mee. Was even bang dat de T te groot zou zijn voor mijn kleine handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:28:
Wat mij mede de streep heeft overgetrokken is de knoppen op de zijkant. Ik bel met links en typ met rechts. Ideaal, en je kan overal zo bij. Hij ligt ook lekker in de hand. Waar ik wel een negatief punt over heb is de camera. Die vind ik slecht. Verder is het een stofmagneet, en dan overdrijf ik niet.

Voor de rest wilde ik niet meelopen met de S3 hype. Ik heb heel bewust gekozen voor deze telefoon, ook omdat ik in het verleden zeer positieve ervaringen heb gehad met Sony telefoons. De hardware is gewoon goed te noemen. Alles draait vlekkeloos, de media software die erop zit is voldoende, het scherm is prachtig evenals de beeldkwaliteit. Ondanks de grootte van het scherm valt de afmeting toch mee. Was even bang dat de T te groot zou zijn voor mijn kleine handen.
Hoe denk je dat het toestel een volledig rechsthandige zou bevallen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Batsu schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:40:
[...]

Hoe denk je dat het toestel een volledig rechsthandige zou bevallen??
Ik denk goed, aangezien ik volledig rechtshandig ben en ook erg tevreden ben over de telefoon :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Riqy schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:43:
[...]

Ik denk goed, aangezien ik volledig rechtshandig ben en ook erg tevreden ben over de telefoon :)
zit de power knop niet in de weg?
Ik heb hem eens geprobeerd in de MM en alhoewel het toestel goed in de han ligt vond ik vooral de powerknop eigenlijk verkeerd gepositioneerd. Ben bang dat ik die in de dagelijkse praktijk te vaak per ongeluk ga indrukken. Of is dat een kwestie van wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Nee dit is een kwestie van wennen. Al moet ik zeggen dat ik hier na een paar dagen al aan gewend was :)
De power button zit bij mij precies op de plaats waar ik mijn duim op het toestel leg, dus druk em snel aan als het ware, daarna moet je gewoon jezelf aanwennen je duim net iets erboven neer te leggen aan de zijkant, maar dat went snel vond ik.

Reden voor die powerbutton aan de zijkant is denk ik het formaat van de telefoon, hij is net iets te groot om je vinger omheen te krijgen en een knop aan de bovenkant in te drukken...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe het een rechtshandige zou bevallen, al ben ik zelf ook rechts. Ik bel met links en mijn vingers zitten dan op de knoppen en ik kan zonder te kijken het toestel bedienen tijdens het bellen. De powerknop zit mij niet in de weg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Aan de T bezitters: hoe is WiFi met betrekking tot het bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
smartje74 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:51:
Aan de T bezitters: hoe is WiFi met betrekking tot het bereik?
Voor zover ik heb kunnen constateren redelijk goed, ook snelheid van wifi is erg goed (haal hier thuis gewoon 55-60 mbit)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:28
Een van de voordelen van de powerknop aan de zijkant vind ik zelf is dat hij niet meer aangaat in het hoesje in mijn broekzak, aangezien de powerknop ook volledig in het hoesje zit. Met de knop bovenop drukte ik deze nogal eens per ongeluk in, of ging hij aan als ik ging zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
KoekjevanLU schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:55:
Een van de voordelen van de powerknop aan de zijkant vind ik zelf is dat hij niet meer aangaat in het hoesje in mijn broekzak, aangezien de powerknop ook volledig in het hoesje zit. Met de knop bovenop drukte ik deze nogal eens per ongeluk in, of ging hij aan als ik ging zitten.
Volledig mee eens :) ik herken dit probleem van mijn vorige telefoons :+

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 22:36
hallo

ik heb een vraag . ik heb nu een paar dagen weer een Xperia T in bezit, maar merk dat bij het bellen een stoor signaal erop zit, als ik goed luister (oor tegen de telefoon)lijkt het op tikkend geluid .. . heeft iemand daar ook last van ????? ik heb nog niet vaak gebeld , 3 keer en elke keer lijkt het aanwezig te zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen last van in ieder geval. Is dit op een bepaalde plek of is dit overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
betreffende de tikken een bepaalde plek .. Ik heb nog even zitten te testen .. een bepaalde plek mmhh , het lijkt van wel ja .. als ik mijn oor meer op de sensoren(de vier sensoren links boven in het scherm) leg , lijkt het tikken er allen te zijn, ander niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had meer over een plek in huis of buiten. Kan interference zijn van andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Bij mij is de Sony T helaas afgevallen. Ik heb er tien minuten mee gespeeld bij de MM maar ik drukte te vaak de knoppen aan de rechterkant in helaas. De zoektocht gaat verder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi1345
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 11:49
is een van jullie ook al het zilver kleurige ringetje om de camera verloren bij de Sony T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb mijn T (Generic UK, zwart, gewonnen) net ontvangen en ben aangenaam verrast! Toch wel aardig wat sneller dan een Xperia S, niet groter en veel aangenamer in de hand door de ruwere achterkant.

Ben nu aan het updaten met EMMA ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Tsjonge Ambroos... weer een telefoon gewonnen! Is EMMA weer een ander update programma dan SEUS of PC Companion? Welke versie ga je er op zetten en ik neem aan dat je gaat rooten!?
AmbroosV schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:57:
Ik heb mijn T (Generic UK, zwart, gewonnen) net ontvangen en ben aangenaam verrast! Toch wel aardig wat sneller dan een Xperia S, niet groter en veel aangenamer in de hand door de ruwere achterkant.

Ben nu aan het updaten met EMMA ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
tikkend geluid afkomstig van de sensoren net naast de speaker

na wat verder te kijken , blijkt echt een zacht tikkend geluid vanuit de sensoren te komen. als je de oor op de speaker en de sensoren leg. Dit hoor ik alleen als er een telefonische verbinding is(bellen of gebeld worden maakt niet uit )

meerdere keren met verschillende verbinding getest. het blijft gewoon aanwezig . als je je oor alleen op de speaker houd , hoor je het bijna niet.... heeft iemand dit probleem ook ????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Laatst online: 03-02 18:55
niek1974 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:46:
tekkend geluid afkomstig van de sensoren net naast de speaker

na wat verder te kijken , blijkt echt een zacht tekkend geluid vanuit de sensoren te komen. als je de oor op de speaker en de sensoren leg. Dit hoor ik alleen als er een telefonische verbinding is(bellen of gebeld worden maakt niet uit )

meerdere keren met verschillende verbinding getest. het blijft gewoon aanwezig . als je je oor alleen op de speaker houd , hoor je het bijna niet.... heeft iemand dit probleem ook ????????
Wat is een tekkend geluid?

Tikkend ken ik wel, maar tekkend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
eawert schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:53:
Tsjonge Ambroos... weer een telefoon gewonnen! Is EMMA weer een ander update programma dan SEUS of PC Companion? Welke versie ga je er op zetten en ik neem aan dat je gaat rooten!?

[...]
EMMA is een beetje SEUS+++. In EMMA kan je voor het flashen zien welke firmware en customization je flashed (met naam en customization-nummer en bij welke SI's die customization hoort). Flashen met EMMA is niet beter maar gewoon informatiever. Voor EMMA is wel een login nodig en die is moeilijk vast te krijgen :P

Mijn telefoon kwam uit de UK en is een Generic UK, ik blijf die gewoon draaien zolang de nieuwste versies beschikbaar zijn. Voor kleine bugfixes (bvb .195 -> .197) is flashen met Flashtool toch tijdverlies.

Rooten doe ik niet :P Apps die ik niet moet hebben schakel ik gewoon uit via Instelligen en voor de rest heb ik gewoon geen behoefte aan root. Ooit wel gedaan op m'n Xperia Arc S maar daarna op mijn Neo/S/T niet meer gedaan (en ook niet echt van plan).

Ik ben wel echt onder de indruk. De software is veel gepolijster dan die op de Xperia S en écht veel sneller. Batterijduur is ook beter dan de S. Scherm van de T is beter qua contrast dan de S. Mijn Xperia S is wel nog eentje van de allereerste batch met het soms-gele-vlekken-scherm. Die batch had een ander scherm met een groter kleurbereik en een betere witbalans dan de latere batches. De Xperia T zit qua kleuren bijna helemaal gelijk met de tweede batch Xperia S, maar moet wel onderdoen voor de eerste batch Xperia S. Wit op mijn S is minder blauwig en rood is dieper rood (en minder rozig). In het algemeen is het scherm van de T wel veel beter.

En ik ben wel een fan van de Arc-vorm. Samen met het heerlijk ruwe materiaal van de T maakt dat dat hij erg leuk in de hand ligt. De knopjes zo laag zijn heerlijk, moet ik mijn wijsvinger niet altijd helemaal uitrekken. Minpuntje is wel dat de T best wel een stofmagneet is vergeleken met de S.

De speaker is ook anders. De T geeft een voller geluid maar mist wat helderheid. Ik heb een lichte voorkeur voor het geluid van de T.

Zo :+ heb ik ook eens mijn mening gegeven - nu die S nog verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
kegeltje26 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:12:
[...]

Wat is een tekkend geluid?

Tikkend ken ik wel, maar tekkend :?
ja sorry een beetje slordig . moest ff snel posten en ben redelijk pissed... heb 5wk moeten wachten op een ander toestel nu is er weer iets aan de hand!!!...... ik ben benieuwd of iemand anders dit probleem nu ook heeft , of ben ik de enige met een defect toestel .. tevens een collega laten horen , die constateerde het TIKKEN ook ...

nu blijkt dat het tikkend geluid ook heeeeel iets hoorbaar is als men alleen te toestel uit standby haald, dus ff op power knop drukken en je oor bij de sensoren houden ..

[ Voor 14% gewijzigd door niek1974 op 27-11-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

AmbroosV schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:21:
[...]

En ik ben wel een fan van de Arc-vorm. Samen met het heerlijk ruwe materiaal van de T maakt dat dat hij erg leuk in de hand ligt. De knopjes zo laag zijn heerlijk, moet ik mijn wijsvinger niet altijd helemaal uitrekken. Minpuntje is wel dat de T best wel een stofmagneet is vergeleken met de S.
Hoe moet ik dat zien qua stofmagneet? Waar gaat die stof dan overal zitten? Heb dit punt namelijk in meerdere reviews gezien, maar het test-exemplaar bij de MediaMarkt had zover ik kon nagaan geen uitzonderlijke hoeveelheid stof te pakken.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ruud2001 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:04:
[...]

Hoe moet ik dat zien qua stofmagneet? Waar gaat die stof dan overal zitten? Heb dit punt namelijk in meerdere reviews gezien, maar het test-exemplaar bij de MediaMarkt had zover ik kon nagaan geen uitzonderlijke hoeveelheid stof te pakken.
Toen ik hem gisterenavond voor het eerst in mijn broekzak stak zat er overal stof onder de randen. Vandaag geen last meer van gehad, ik denk dat al het stof er al uit is. Het is in ieder geval niet storend, gewoon iets meer dan de Xperia S omdat de T een paar opstaande randjes heeft (die 'm dan wel weer solide doen aanvoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
Bij mij is hij best stoffig vergeleken met mijn SE Xperia Neo. Niet hinderlijk maar gewoon een puntje van opmerkzaamheid. Verder top toestel. Batterij gaat best lang mee op wifi. 3G niet veel gebruikt nog maar ziet er gewoon goed uit. Ik haalde mijn dag makkelijk met beetje van alles wisselend NFC/WIFI/3G.
Inkijkhoeken zijn niet zo goed als de SIII maar zijn goed genoeg vergeleken met de Neo.

Verder snel apparaatje en de JB update kijk ik met smart naar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
heeft de xperia T geen file manager/verkenner , ik dacht dat vanaf android 4 alle gsm zoiets zouden krijgen
moet ik dus toch astro installeren , of heeft iemand een beter idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
is het mogelijk , de GSM via USB te benaderen, zonder de programmas van SONY , gewoon via een verkenner op de PC ??.. ik krijg alleen de mogeljkjheid software te installerrn. maar niet de drie opties als massa store te gebruiken etc

gevonden :)

[ Voor 4% gewijzigd door niek1974 op 28-11-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
niek1974 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:40:
heeft de xperia T geen file manager/verkenner , ik dacht dat vanaf android 4 alle gsm zoiets zouden krijgen
moet ik dus toch astro installeren , of heeft iemand een beter idee ??
ES File Explorer werkt goed :)

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Zijn er hier trouwens bezitters van de Xperia T die een hoesje gebruiken voor hun telefoon?

Heb m'n HTC Desire al ruim 2,5 jaar in een case-made cover zitten, en zit er aan te denken om de nieuwe phone straks ook in een beschermhoesje te stoppen. De case-made heeft de levensduur van m'n Desire iig aanzienlijk verlengd :)

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Ruud2001 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:56:
Zijn er hier trouwens bezitters van de Xperia T die een hoesje gebruiken voor hun telefoon?

Heb m'n HTC Desire al ruim 2,5 jaar in een case-made cover zitten, en zit er aan te denken om de nieuwe phone straks ook in een beschermhoesje te stoppen. De case-made heeft de levensduur van m'n Desire iig aanzienlijk verlengd :)
Van dat merk, de Tough case :)

Volgens medewerker van Case-Mate voor kerst beschikbaar.

Verwijderd

Ik vind het sowieso een 'schande' dat je bij zo'n duur toestel niet eens een hoesje krijgt. Die kreeg ik bij mijn HTC HD2 wel. Nu moet ik apart een hoesje aanschaffen en die kosten al snel 20 euro of meer.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:38:
Ik vind het sowieso een 'schande' dat je bij zo'n duur toestel niet eens een hoesje krijgt. Die kreeg ik bij mijn HTC HD2 wel. Nu moet ik apart een hoesje aanschaffen en die kosten al snel 20 euro of meer.
dan kan je wel bezig blijven.

Ik moet élke keer een autolader kopen, waarom doen ze dat er niet bij
Ik moet élke keer een screenprotector halen, waarom doen ze dat er niet bij

Als ze alle accessoires meeleverde die "handig" zijn, dan wordt de telefoon al gauw duurder. Daarbij; zoveel mensen, zoveel smaken, dus je zal maar een heeel klein deel van de klanten blij maken met het specifieke hoesje

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
418O2 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:43:
[...]

dan kan je wel bezig blijven.

Ik moet élke keer een autolader kopen, waarom doen ze dat er niet bij
Ik moet élke keer een screenprotector halen, waarom doen ze dat er niet bij

Als ze alle accessoires meeleverde die "handig" zijn, dan wordt de telefoon al gauw duurder. Daarbij; zoveel mensen, zoveel smaken, dus je zal maar een heeel klein deel van de klanten blij maken met het specifieke hoesje
screenprotector zit er ook bij :o :*)

Verwijderd

Een hoesje is toch wel het minste wat ze erbij kunnen doen.

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 23:07
Voor wie in Amsterdam is een mooie aanbieding vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A8360-HCAAANjB-.jpg:large

Verwijderd

Mooie aanbieding, maar helaas maar 500mb dataverbruik.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe veel/weinig is dat dan? Wat moet ik me voorstellen bij 500 mb?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
^ Te verhogen met 500mb voor dacht ik euro of 2 per maand. (was in Oss tenminste zo)

Verwijderd

Jorgen schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:53:
Hoe veel/weinig is dat dan? Wat moet ik me voorstellen bij 500 mb?
Dat is wat filmpjes kijken, mailen, facebook, whatsapp, muziek streamen, foto's uploaden. je zit er snel op tegenwoordig.
Source90 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:14:
^ Te verhogen met 500mb voor dacht ik euro of 2 per maand. (was in Oss tenminste zo)
Voor die 2 euro zou ik het dan niet laten. Enige nadeel van dat abonnement is dat je er twee jaar aan vast zit. Maar voor iemand die zuinig is met zijn toestel en niet elk jaar de snelste phone wil is het een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik zit om één of andere reden de laatste paar maanden altijd over 5 gigabyte per maand, waarschijnlijk omdat ik door de week nooit WiFi beschikbaar heb en wel een fan ben van streamen. En soms ook nog wat tetheren.

Het is echt vreselijk irritant dat er in België geen enkele provider meer dan 2GB standaard geeft. Ik herlaad nu ongeveer drie keer per maand voor €15 prepaid, per €15 heb ik 60 minuten bellen, 1000 smsjes en 2GB data (en onbeperkt bellen naar anderen op hetzelfde netwerk). €45/maand vind ik wel wat veel.

Er zijn wel providers met 'ongelimiteerd', maar dan staat daar in kleine lettertjes onder dat na 2GB je snelheid gecapped wordt op 128Kb/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is behoorlijk wat je dan verbruikt. Aan de andere kant vind ik het prepaid bedrag en wat je er voor terug krijgt niet slecht. Als je dat x 3 moet doen is het wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Zo mijn T is opgestuurd voor reparatie.Hoop dat ze wat kunnen vinden en het repareren en dat ik niet wordt afgescheept met 'niks gevonden dus niks gemaakt'. Klachten waar helaas ook wat vaag en ze vielen te trickeren. Zo viel hij af en toe uit tijdens een gesprek en soms kon ik niet ophangen doordat het scherm zwart bleef. Zodra hij terug is gaat hij op marktplaats. Helemaal blij met mijn iphone5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier 500 belminuten, onbeperkt SMS'en, onbeperkt bellen binnen zelfde provider en 10GB dataverkeer. Na de 10GB wordt het 32 kbps
Voor EUR 24,30 per maand, incl. BTW, sim-only. In Nederland dan wel ja.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertaler
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 12:30
Malt007 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:26:
Zo mijn T is opgestuurd voor reparatie.Hoop dat ze wat kunnen vinden en het repareren en dat ik niet wordt afgescheept met 'niks gevonden dus niks gemaakt'. Klachten waar helaas ook wat vaag en ze vielen te trickeren. Zo viel hij af en toe uit tijdens een gesprek en soms kon ik niet ophangen doordat het scherm zwart bleef. Zodra hij terug is gaat hij op marktplaats. Helemaal blij met mijn iphone5.
Herkenbaar helaas... Bedoelde je te zeggen dat je dee problemen kon triggeren, of juist niet? Laat je nog iets horen over de uitslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertaler
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 12:30
Had je toevallig ook de Bond-uitvoering van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:06
Source90 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:04:
[...]

Van dat merk, de Tough case :)

Volgens medewerker van Case-Mate voor kerst beschikbaar.
Heb Valenta nr 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Bij mij is de coating in het hoekje al gaan "vervellen". Even met belsimpel contacteren wat zij er van zeggen.... Verder goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund666
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Riqy schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:20:
Het lijkt erop dat er een fout in de image zit die je gedownload hebt, tenminste daar lijkt het op als ik de foutcode bekijk...

Heb je al een geprobeerd de image opnieuw te downloaden en het daarna opnieuw te proberen?

Wat je anders nog kan proberen is Sony Update Service downloaden en kijken of je daarmee de telefoon kunt herstellen...

Mocht dit niet lukken dan is er mogelijk iets met het geheugen in je telefoon aan de hand, en zou ik em als ik jou was terugbrengen naar de winkel ;)
Heeft niet gewerkt. Ik heb hem inmiddels teruggestuurd omdat ik ook een probleem met het geheugen in gedachte had vanwege het feit dat ik op het ene moment op 95% kom met de installatie en bij het andere moment op 10% afkap. :)
Toch bedankt voor de tip(s)

It is written only Link can get AIDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Heerlijk foontje :)

Ik heb de Skyfall uitvoering..
Enige waar ik jaloers op Nokia ben, is het draadloze opladen (maar Win (Phone) 8 lijkt mij niets).

Verder lekker snel apparaatje, en wat gaat die batterij lang mee (vergeleken met mn oude brakke HTC Desire Z) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Wellicht wisten jullie het al, maar het ding heeft 3 geheugenplaatsen, tenminste als je een SD kaartje plaatst. Het heeft intern geheugen van 2 Gb, dan nog een 10 Gb geheugen chip die te vinden is op /sdcard/ en dan je eigen SD kaart, te vinden onder /ext_card/ ! Ik vind dit erg verwarrend, ik zag in Quickpic opeens 2 X 100ANDRO map verschijnen met verschillende inhoud. Hierdoor heb je ook niets aan app2SD app.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
kegeltje26 schreef op zondag 02 december 2012 @ 05:52:
Verder lekker snel apparaatje, en wat gaat die batterij lang mee (vergeleken met mn oude brakke HTC Desire Z) :)
Erg herkenbaar, heb hiervoor zelf ook een Desire Z gehad, en die had soms al moeite met een halve dag... Deze haalt makkelijk 1,5 - 2 dagen met de accu
silasje1 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:43:
Bij mij is de coating in het hoekje al gaan "vervellen". Even met belsimpel contacteren wat zij er van zeggen.... Verder goed toestel.
dat schijnt een bekend probleem te zijn, mijne heeft het aan de hoekjes aan de onderkant ook al...

[ Voor 35% gewijzigd door Riqy op 02-12-2012 23:38 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
kegeltje26 schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:03:
Wellicht wisten jullie het al, maar het ding heeft 3 geheugenplaatsen, tenminste als je een SD kaartje plaatst. Het heeft intern geheugen van 2 Gb, dan nog een 10 Gb geheugen chip die te vinden is op /sdcard/ en dan je eigen SD kaart, te vinden onder /ext_card/ ! Ik vind dit erg verwarrend, ik zag in Quickpic opeens 2 X 100ANDRO map verschijnen met verschillende inhoud. Hierdoor heb je ook niets aan app2SD app.. :{
Niet helemaal juist. Er is één interne geheugenchip van 16GB, waarvan 4GB /system, 2GB /data en 10GB /sdcard. Die 10GB is /sdcard omwille van compatibiliteitsredenen. Extra SD's worden inderdaad /ext_card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silasje1 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:43:
Mijn Xperia T begint nu ook al in de hoekjes te vervellen, erg vreemd dit zeg.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 02:20:
[...]

Mijn Xperia T begint nu ook al in de hoekjes te vervellen, erg vreemd dit zeg.
Foto??

Ik ben wel benieuwd naar de ernst ervan...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
Weet iemand meer over de beschikbaarheid van de xperia V in Nederland?

In diverse landen (Duitsland, België/Frankrijk) staat de telefoon met 'nieuw' op de site van Sony Mobile, alleen op de NL site is de V verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Voor zover ik weet komt de Xperia V in 2013 naar Nederland, direct met Jelly Bean, bij KPN. Maar dat is al relatief oude data. In België komt hij helemaal niet uit.

De V is net uit in Scandinavië, dus als je er echt eentje wil kan je 'm best daar kopen. Tripje naar Denemarken ofzo ^^

[ Voor 7% gewijzigd door AmbroosV op 03-12-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik heel erg tegen aan hik is dat als ik 3G uitzet en een WiFi verbinding maak ik geen ontvangst heb en dus niet kan surfen of streamen. Iemand een idee hoe dat kan of ervaart iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

AmbroosV schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:52:
Voor zover ik weet komt de Xperia V in 2013 naar Nederland, direct met Jelly Bean, bij KPN. Maar dat is al relatief oude data. In België komt hij helemaal niet uit.

De V is net uit in Scandinavië, dus als je er echt eentje wil kan je 'm best daar kopen. Tripje naar Denemarken ofzo ^^
Gelukkig maakt de postbode die tripjes dagelijks, lekker bestellen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
Sick Nick schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:06:
[...]

Gelukkig maakt de postbode die tripjes dagelijks, lekker bestellen dus ;)
omgerekend ben je bijna 600 euro kwijt en dan nog verzendkosten...

ik heb nog maar even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Vinand schreef op maandag 03 december 2012 @ 02:27:
[...]

Foto??

Ik ben wel benieuwd naar de ernst ervan...
Hier 2 foto's van de "slijtage". Het is in de linker bovenhoek als de telefoon van voren word bekeken.

Afbeeldingslocatie: http://i350.photobucket.com/albums/q429/Silasje1/IMG_9379.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i350.photobucket.com/albums/q429/Silasje1/IMG_9378.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Ik heb precies datzelfde probleem, alleen dan aan de onderste hoeken...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik heb er al bijna twee maanden geen last van, zit wel altijd in hoesje in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Heb hier een comment geplaatst op de hoop dat er wat mee wordt gedaan : http://talk.sonymobile.com/message/330391#330391 (om te posten, kan je met FB account inloggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 18:10
Hier een zeer tevreden T gebruiker! Kom van een Xperia S, maar wat een verschil! (zoek alleen nog iemand voor de S, financieel was het niet zo slim... ;) )

Op alle punten is het een top toestel! Heb gelukkig (na een paar maanden, had hem zeer snel na introductie) geen problemen met coating. Dit toestel is zeer ondergewaardeerd!

Nog wel een vraag, heb nu een micro sd kaart met 32 gig. Maar dat is eigenlijk te weinig. Nu kwam ik dit tegen:
http://www.conrad.nl/ce/n...-adapter/0412037&ref=list

Gaat dit werken? Volgens de site ondersteund de T tot 32 gig. En zo ja, zijn er dan nog dingen om op te letten?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Met vriendelijke groet,

JJM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
AmbroosV schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:12:
[...]

Niet helemaal juist. Er is één interne geheugenchip van 16GB, waarvan 4GB /system, 2GB /data en 10GB /sdcard. Die 10GB is /sdcard omwille van compatibiliteitsredenen. Extra SD's worden inderdaad /ext_card.
Ah, thanx verhelderend. Je werkt bij Sony ofzo dat je dit allemaal weet?

Het is wel lastig, veel apps herkennen ext_card niet als de SD card :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
JJM vd E schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:21:
Hier een zeer tevreden T gebruiker! Kom van een Xperia S, maar wat een verschil! (zoek alleen nog iemand voor de S, financieel was het niet zo slim... ;) )

Op alle punten is het een top toestel! Heb gelukkig (na een paar maanden, had hem zeer snel na introductie) geen problemen met coating. Dit toestel is zeer ondergewaardeerd!

Nog wel een vraag, heb nu een micro sd kaart met 32 gig. Maar dat is eigenlijk te weinig. Nu kwam ik dit tegen:

Gaat dit werken? Volgens de site ondersteund de T tot 32 gig. En zo ja, zijn er dan nog dingen om op te letten?

Met vriendelijke groet,

JJM
Wat je zelf zegt. Tot 32 Gb dus 64 werkt niet :P Inc Intern geheugen dan 42 Gb aan ruimte...

Maar wil je complete speelfilms erop zetten dan? Kan je beter op een NAS doen, die DLNA ondersteunt, en dan via die fantastische Sony Media App naar je mobiel laten streamen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
kegeltje26 schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:49:
[...]

Wat je zelf zegt. Tot 32 Gb dus 64 werkt niet :P Inc Intern geheugen dan 42 Gb aan ruimte...

Maar wil je complete speelfilms erop zetten dan? Kan je beter op een NAS doen, die DLNA ondersteunt, en dan via die fantastische Sony Media App naar je mobiel laten streamen _O_
64GB werkt wel ;) als je die dan nog eerst via je PC (met Linux of een VM-image) formatteerd als ext3 kan je er zelfs bestanden groter dan 2GB opzetten die perfect werken!

En nee, werk niet bij Sony, maar dit is ongeveer een van mijn hobby's :P Het plan is wél om er ooit te gaan werken.

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 03-12-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
JJM vd E schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:21:

Met vriendelijke groet,

JJM
http://www.amazon.co.uk/g...ef=oh_details_o00_s00_i00 is waarschijnlijk goedkoper, ik heb deze net besteld, kan 'm dit weekend testen (komt thuis aan en daar ben ik alleen in het weekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik zo een beetje goed kijk zie ik inderdaad ook dat de onderste hoeken aan het vervellen zijn, dit terwijl de telefoon eigenlijk alleen maar op mijn bureau ligt.

Verder zou ik wel eens willen weten waarom mijn wifi het niet wil doen, en als die het wel doet dan is de verbinding brak. Gisteren had 3G zich zelf uitgezet om wat voor reden dan ook. Zet ik het weer aan doet de verbinding het nog niet. Mijn vriendin heeft nergens last van (HTC nog wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32

abeker

...

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:32:
Verder zou ik wel eens willen weten waarom mijn wifi het niet wil doen, en als die het wel doet dan is de verbinding brak. Gisteren had 3G zich zelf uitgezet om wat voor reden dan ook. Zet ik het weer aan doet de verbinding het nog niet. Mijn vriendin heeft nergens last van (HTC nog wat).
Daar had ik eerst last van, totdat ik besloot m'n kabelmodem (van Ziggo, met ingebouwde wifi router) te herstarten. Daarna nooit meer problemen mee gehad.

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook exact dezelfde loslatende coating als de rest van jullie heeft. Ik heb contact opgenomen met studentmobiel gisteren, maar nog geen reactie terug. Als ik wat hoor dan post ik dat uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Hmm... toch wel zorgwekkend dat er nu al 4 gebruikers zijn die melden dat de coating loslaat:
  • Riqy
  • silasje1
  • Stekkepoot
  • CAVE343
Hebben we hier toevallig te maken met een mislukte batch? Hoelang hebben jullie het toestel al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
ik heb hem nu 2 weken. op het kaartje dat uit mijn sim/sd slot komt staat er: PM-0030-BV. Misschien is dit een slechte batch (voor zover die PM wat betekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Abeker
Ik heb hem net opnieuw opgestart, ga zo eens kijken of het werkt. Dank voor de tip.

@Ruud2001
Geen idee, mar ik denk eerder dat het ergens mis is gegaan met het coaten. Op de hoeken is het vaak zo dat die meer belast zijn, dus het kan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Ruud2001 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:53:
Hmm... toch wel zorgwekkend dat er nu al 4 gebruikers zijn die melden dat de coating loslaat:
  • Riqy
  • silasje1
  • Stekkepoot
  • CAVE343
Hebben we hier toevallig te maken met een mislukte batch? Hoelang hebben jullie het toestel al?
vanaf helemaal aan het begin (volgens mij eerste week oktober, voor precieze datum moet ik ff in mijn papieren zoeken)
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:49:
@Ruud2001
Geen idee, mar ik denk eerder dat het ergens mis is gegaan met het coaten. Op de hoeken is het vaak zo dat die meer belast zijn, dus het kan maar zo.
Het is bij mij de onderkant, de kant waarmee hij altijd naar beneden in mijn broekzak zit. lijkt me vreemd dat ie in mijn zak kan "schuren" als het ware...

[ Voor 30% gewijzigd door Riqy op 05-12-2012 18:27 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij niet vreemd. Je schuift de telefoon je zak in, en de hoeken slijten altijd het hardst. Maar dat het zo snel al gebeurt lijkt erop dat er niet voldoende coating op zit. Ik heb mijn toestel nu twee weken.

Waar ik mij nog meer aan erger is de camera. Je kan geen fatsoenlijke foto maken 's avonds in de huiskamer. De HTC nog wat van mijn vriendin maakt scherpere en betere foto's.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dit gaat wel heel rap inderdaad, dat je na een jaar intensief gebruik wat slijtage ziet in de hoeken lijkt me normaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Waar vind ik het batch nummer van mijn Xperia T eigenlijk?

NVM al gevonden:
12W44

staat op het uitschuif informatie kaartje als je van voren bekijkt

Wat zijn de batch nummers van de andere?

[ Voor 58% gewijzigd door silasje1 op 05-12-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
kun je even toelichten waar je dat nummer gevonden hebt ? :+

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Riqy schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:29:
kun je even toelichten waar je dat nummer gevonden hebt ? :+
Je moet eerst het klepje openen (waar sim en microsim ingaat). Daar zie je een wit puntje, trek deze uit met bijv een mesje. Lees dan de kant waar het nummer 12 staat met daarachter W en de twee getallen die de week zijn. Dus bijv 12W45

zie hier uitleg sony zelf: http://www-support-downlo...267-2657.1_Android4.0.pdf (bladzijde 138)

[ Voor 14% gewijzigd door silasje1 op 05-12-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
gevonden :)

Het nummer van mijne is 12W38

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Niet veel wijzer van geworden helaas dan. Batch van week 38 en week 44. Ik heb op XDA een topic aangemaakt: http://forum.xda-develope...p?p=35066537#post35066537
en hier is er een op Sony's eigen forum: http://talk.sonymobile.com/message/330391

ben benieuwd wat daar uitkomt... morgen maar sony even bellen want de online chat adviseert toestel op te zenden (en dan een tijdje kwijt wat ik niet waard vind als het niet opgelost word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat gaat waarschijnlijk gewoon onder normale gebruiksslijtage vallen. Heb je altijd wel met matte oppervlakken. Of ze worden glanzend door wrijving of ze brokkelen lichtjes af.

Mijn Xperia S had na een paar maanden al aan de achterkant enorme volledig glanzende vlekken door gewoon in en uit mijn broekzak te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
AmbroosV schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:13:
Dat gaat waarschijnlijk gewoon onder normale gebruiksslijtage vallen. Heb je altijd wel met matte oppervlakken. Of ze worden glanzend door wrijving of ze brokkelen lichtjes af.
Sony is echt ruk als het aankomt op dit soort dingen. De lak aan de onderkant van 't klepje van mijn Arc begint spontaan af te bladeren terwijl het toestel daar -nooit- op is gevallen (zit in een lederen hoes en 't ding valt sowieso bijna nooit).

Stukje uit mijn mail:
Een paar dagen geleden viel het mij op dat de lak van de achterkant (de cover) begint af te bladeren aan de onderkant. Het toestel zit altijd in een (zacht) hoesje, en is nooit bloot gevallen.
Reactie:
Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:

Helaas kan ik in deze niks voor u beteknen. De lakschade aan de achterkant van uw toestel, valt niet onder de garantie. Dit heeft te maken met gebruikersschade.
Inclusief mooie tikfout.
8)7

Mijn reactie:
Bedankt voor uw antwoord. Ik heb echter het vermoeden dat u mijn eerste mail niet goed gelezen heeft. De lakschade komt NIET door gebruikersschade, het toestel is nooit bloot gevallen waardoor dit per definitie onmogelijk is. Voor zover ik kan zien ligt het toch echt aan de mindere kwaliteit van de lak zelf.
Hun reactie:
Ik begrijp dat dit vervelend is, zeker als u toch zo goed met uw toestel omgaat. Echter dit is niet een schade die onder de garantie valt. Evenmin is het een probleem dat vaker voorkomt.
En zo ben ik dus afgescheept door de klantenservice van Sony. Zeer kwalijk als je het mij vraagt en voor mij ook een serieus punt om Sony te verlaten als ik op het punt sta om een nieuw toestel uit te kiezen.

Voor alle duidelijkheid, ik ben iemand die -zeer- zuinig is op zijn spullen.. Telefoon heeft vanaf dag 1 in een stevige Valenta hoes gezeten.

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 06-12-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
SChief schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:26:
[...]

Sony is echt ruk als het aankomt op dit soort dingen. De lak aan de onderkant van 't klepje van mijn Arc begint spontaan af te bladeren terwijl het toestel daar -nooit- op is gevallen (zit in een lederen hoes en 't ding valt sowieso bijna nooit).
Ik kan je verzekeren, dat is bij elk merk zo. Ik werk tijdens de vakanties bij The Phone House België en die dingen slijten nu eenmaal. Het is inderdaad wel wat snel hier maar dat soort dingen vallen nooit onder de garantie.

Begrijp me niet verkeerd, het is niet leuk en het had voorkomen moeten worden, maar op dit moment kan Sony daar ook niet echt iets aan doen. De backcover vervangen heeft niet veel nut aangezien een nieuwe ontwerpen met een ander materiaal veel te lang zou duren (of ze moesten de metalen cover van de US-versie gebruiken).

Ik zal het eens navragen wanneer ik nog iemand van Sony zie, is binnenkort als alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 08-09 15:07
SChief schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:26:
[...]
De lak aan de onderkant van 't klepje van mijn Arc begint spontaan af te bladeren terwijl het toestel daar -nooit- op is gevallen (zit in een lederen hoes en 't ding valt sowieso bijna nooit).
Vreemd, ik heb de Arc vanaf dag één gehad (tot vandaag, nu T) en dit komt me niet bekend voor.

Wat ik wel weet, is dat je de originele achterkantjes voor een paar euro op Ebay kunt kopen. Mijn vriendin had haar Arc in een hard vakje van de auto laten schuiven, dat is hij op een gegeven moment wel lelijk...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Voor de mensen die willen rooten, zowel de oude 7.0.A.1.303 als de nieuwe 7.0.A.3.195 firmware zijn te rooten.

De 7.0.A.1.303 firmware is te rooten via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460

De 7.0.A.3.195 firmware is te rooten via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2021150
Methode 1 werkte bij mij niet, waarschijnlijk doordat ik veel .apk bestanden verwijdert heb uit de sytem/app en data/app van apps/bloatware die ik toch niet gebruikt, hierdoor wilde de update naar .195 niet installeren. Ik heb methode 2 gebruikt: nieuwe flash .303 rom, download nieuwe .195 update, rooten met bin4ry_v11 script, runme-after-OTA-UPDATE.bat om goede ric file terug te zetten, installeren .195 en klaar!
Vergeet niet bij deze als je geroot heb via Root_with_Restore_by_Bin4ry_v11-OTA om na het rooten de batchfile runme-after-OTA-UPDATE.bat te runnen, deze zet een ric file terug en voorkomt het spontaan rebooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
AmbroosV schreef op donderdag 06 december 2012 @ 01:19:
[...]

Ik kan je verzekeren, dat is bij elk merk zo. Ik werk tijdens de vakanties bij The Phone House België en die dingen slijten nu eenmaal. Het is inderdaad wel wat snel hier maar dat soort dingen vallen nooit onder de garantie.

Begrijp me niet verkeerd, het is niet leuk en het had voorkomen moeten worden, maar op dit moment kan Sony daar ook niet echt iets aan doen. De backcover vervangen heeft niet veel nut aangezien een nieuwe ontwerpen met een ander materiaal veel te lang zou duren (of ze moesten de metalen cover van de US-versie gebruiken).

Ik zal het eens navragen wanneer ik nog iemand van Sony zie, is binnenkort als alles goed gaat.
Het minste wat ze kunnen doen is een nieuwe backcover opsturen.. Had ook geen oplossing verwacht als in een tweede revisie van een backcover die dit probleem niet heeft (kost veel te veel geld en tijd). Maar de US Arc heeft een metalen achterkant? Daar heb ik wel interesse in eigenlijk, op eBay kan ik ze tot nu toe niet vinden.. Of heb je het over een ander toestel? :P

Voorbeeldje (van een hele lange tijd geleden): vroeger, toen ik nog klein was ( :+ ), had ik een Gameboy Color.. Die dingen werkten gewoon op AA-batterijen en het compartiment was afgeschermd met een dekseltje. Het haakje waarmee het dekseltje vastklikte werd na een aantal jaren(!) lam. Nintendo gebeld en gevraagd hoeveel een nieuwe zou kosten ('t ding is immers jaren oud), kreeg ik te horen dat ik er eentje gratis thuisgestuurd zou krijgen. O+

Dus ja, Sony kan er weldegelijk iets aan doen. En dan moet je nagaan dat m'n Arc iets ouder dan 1 jaar is.. Binnen de garantietermijn verwacht je dat je hoe dan ook geholpen wordt, en niet wordt afgescheept met een 'nee sorry, doen we niets aan, doei.'
Jiriki schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:41:
[...]

Vreemd, ik heb de Arc vanaf dag één gehad (tot vandaag, nu T) en dit komt me niet bekend voor.

Wat ik wel weet, is dat je de originele achterkantjes voor een paar euro op Ebay kunt kopen. Mijn vriendin had haar Arc in een hard vakje van de auto laten schuiven, dat is hij op een gegeven moment wel lelijk...
Die dingen zijn wel los te krijgen ja, maar je verwacht dat Sony zoiets gewoon oplost (en al helemaal als het binnen de garantie valt)..

[ Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 06-12-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

De T heeft geen verwisselbare back cover, het is een unibody constructie. Dus verwisselen van de achterkant is meteen verwisselen van de complete behuizing (aangezien het glas gelijmd zit).
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste