_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Jep: http://talk.sonymobile.com/message/350265#350265Touchdomex schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:10:
Ik kom er net achter dat mijn coating begint te slijten. Dit is toch een door sony erkent probleem?Precies op de hoekjes ook... Valt mij spontaan op dat de hoekjes glimmend zijn terwijl ze mat horen te zijn...
Telefoon heb ik nu net iets minder dan een maand.
Het is al bekend bij sony maar staat niet ergens op de eigen website nog.
Vanavond maar bellen. Achterkant kraakt ook wat dus die wordt dan ook vervangensilasje1 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:23:
[...]
Jep: http://talk.sonymobile.com/message/350265#350265
Het is al bekend bij sony maar staat niet ergens op de eigen website nog.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Heb je een T of een V? Dan kan ik het zelf namelijk ook in de gaten houden namelijk.Touchdomex schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:10:
Ik kom er net achter dat mijn coating begint te slijten. Dit is toch een door sony erkent probleem?Precies op de hoekjes ook... Valt mij spontaan op dat de hoekjes glimmend zijn terwijl ze mat horen te zijn...
Telefoon heb ik nu net iets minder dan een maand.
En is de oplossing blijvend?
Xperia T.Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:01:
[...]
Heb je een T of een V? Dan kan ik het zelf namelijk ook in de gaten houden namelijk.
En is de oplossing blijvend?
Als het goed is wordt de volledige achterkant vervangen voor eentje met een andere coating dus ja het is vrij permanent
Verwijderd
Thanks. Voor alle duidelijkheid. Ik heb maandag een T besteld, dus mocht dit probleem zich bij mij voor doen, dan wil ik graag weten of het blijvend opgelost kan worden en dat je niet om de zoveel tijd een nieuw hoesje moet regelen. Ik begon me al een klein beetje zorgen te maken, eerlijk gezegd.Touchdomex schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:03:
[...]
Xperia T.
Als het goed is wordt de volledige achterkant vervangen voor eentje met een andere coating dus ja het is vrij permanent
In de paar uur dat ik de "T" binnen meteen maar ff los gegaan:
- Bootloader unlock
- Doomkernel (JB) + CWM erop.
- Gestripte en klein beetje gewijzigde 4.1.2 stockROM erop.
- Andere en meer "notification panel" icoontjes mod.
- Kleinere 'back', 'home' & 'menu' icoontjes mod.
Nu wachten op een 5x4 Home en ik ben nog happyer dan ik nu ben met de "T".
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Kan niet wachten!
Update:
Root is niet mogelijk zonder te downgraden

Dan maar even zonder root, kijken of ik zonder kan.
[ Voor 21% gewijzigd door Griffin op 07-03-2013 20:24 ]
Jij ook alNnoitra schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:13:
Zo, ook ik verhuis vanuit het Arc topic hierheen![]()
In de paar uur dat ik de "T" binnen meteen maar ff los gegaan:
- Bootloader unlock
- Doomkernel (JB) + CWM erop.
- Gestripte en klein beetje gewijzigde 4.1.2 stockROM erop.
- Andere en meer "notification panel" icoontjes mod.
- Kleinere 'back', 'home' & 'menu' icoontjes mod.
Nu wachten op een 5x4 Home en ik ben nog happyer dan ik nu ben met de "T".
Wat voor mods heb je gedaan? Ik twijfel ook nog steeds maar ik ben wel tevreden over mijn huidige rom namelijk.
YupTouchdomex schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:20:
Jij ook al![]()
Wat voor mods heb je gedaan? Ik twijfel ook nog steeds maar ik ben wel tevreden over mijn huidige rom namelijk.
Hij's nu te krijgen voor 'slechts' €358 minus een bijdrage van de baas en de rest uit bruto loon

Deze om TWRP toe te voegen voor het kunnen installeren van .zip bestanden.
Toen deze ROM.
Daarna deze kernel.
En als laatste deze voor de kleinere 'knoppen' onder en de notification panel.
Twijfel twijfel twijfelNnoitra schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:52:
[...]
Yup![]()
Hij's nu te krijgen voor 'slechts' €358 minus een bijdrage van de baas en de rest uit bruto loon, dus ik kon het niet laten
![]()
Deze om TWRP toe te voegen voor het kunnen installeren van .zip bestanden.
Toen deze ROM.
Daarna deze kernel.
En als laatste deze voor de kleinere 'knoppen' onder en de notification panel.
Toestel is snel zat. Eigenlijk root ik liever mijn Nexus 7
Eerst maar wachten totdat mijn telefoon gefixed is door Sony.
Verder geen andere apps open of actief.
Op mijn S hapert ie nooit, de T zou toch beter moeten zijn...
Edit: dit betreft offline, dus kan niet aan verbinding liggen oid
[ Voor 16% gewijzigd door randy_e op 08-03-2013 00:05 ]
psn: Dutch-President
Verwijderd
De vraag is al eens vaker gesteld hier, maar ik heb het antwoord niet kunnen vinden. Als ik kijk bij accugebruik dan neemt de mediaserver altijd een % of 20. Ik luister veel muziek (walkman, tune-in, Spotify) maar de mediaserver heb ik uit staan. Weet iemand hier een oplossing voor?
Verwijderd
Er geen geen oplossing voor iets wat niet een probleem is (pas als 't % vele malen hoger zou liggen heb je mogelijk een issue te pakken)Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:13:
Hier ook geen problemen met Spotify, ook niet op 3g.
De vraag is al eens vaker gesteld hier, maar ik heb het antwoord niet kunnen vinden. Als ik kijk bij accugebruik dan neemt de mediaserver altijd een % of 20. Ik luister veel muziek (walkman, tune-in, Spotify) maar de mediaserver heb ik uit staan. Weet iemand hier een oplossing voor?
Want: -->
please note that the mere presence of the mediaserver process does not indicate a problem. It's supposed to always be there, because it's where the audio mixer and such run. *Any* sound playback, including notifications and touch sounds, will activate the mediaserver process, even if it is only briefly. Those hundreds of screen touches and notifications do add up over time.
Probeer de settings van je router eens aan te passen of update handmatig naar 4.1.2 ?Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:03:
Even een vraagje. Van het weekend heb ik mijn gloednieuwe Xperia T in gebruik genomen en sindsdien ben ik een voor een de functionaliteiten in gebruik aan het nemen, zoals ik dat ook gewend was op mijn vorige telefoon. Nu krijg ik echter het toestel niet op onze Wi-fi (via Ziggo) aangesloten vanwege een authenticatie probleem. Bij mijn oude toestel had ik geen enkel probleem. Via Google kan ik niet een eenduidig antwoord vinden. De een wijt het aan Android ICS (v. 4.0.4), de ander aan de versleuteling van de internetverbinding. Hebben jullie evt. nog tips?
[ Voor 34% gewijzigd door Nnoitra op 12-03-2013 11:11 ]
Verwijderd
Ik vind het % toch vrij hoog voor iets waarvan ik niet weet wat het precies doet. Heb de mediaserver namelijk uit staan en toch gebruikt het accu.Nnoitra schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:25:
[...]
Er geen geen oplossing voor iets wat niet een probleem is (pas als 't % vele malen hoger zou liggen heb je mogelijk een issue te pakken)![]()
-->
Je zegt dat je heel veel muziek luistert. Hou dat eens in je achterhoofd en lees dan het bericht (en vooral de quote) van Nnoitra nog eens.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:33:
[...]
Ik vind het % toch vrij hoog voor iets waarvan ik niet weet wat het precies doet. Heb de mediaserver namelijk uit staan en toch gebruikt het accu.
Hint: als er geluid uit je speaker komt, dan is het Mediaserver-proces daarvoor verantwoordelijk
Rail Away!
Verwijderd

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403
Edit:
Alleen nog ff wachten op de Sony widgets.. Hopelijk vandaag.
(alleen geen timescape widgets, schijnt te moeilijk te zijn)
[ Voor 42% gewijzigd door Nnoitra op 15-03-2013 10:40 ]
Ik heb ook dat de mediaserver 40-60% (!) van de accu inneemt, ik heb mijn wifi uitstaan, stream of luister helemaal niets en toch blijft die slurpen, zelfs als ik hem op stand-by heb staan. Bij mij blijft ook vaak 'Throw' in de notificatie balk staan, misschien dat het daar mee te maken heeft, maar die kan ik ook niet uitzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:33:
[...]
Ik vind het % toch vrij hoog voor iets waarvan ik niet weet wat het precies doet. Heb de mediaserver namelijk uit staan en toch gebruikt het accu.
Dit moet toch uit te schakelen zijn? Mijn T is nu veel sneller leeg namelijk, te vervelend.

Verwijderd
Ik zal eerst de update proberen, alvorens ik me waag aan de routerinstellingen.Nnoitra schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:25:
[...]
Probeer de settings van je router eens aan te passen of update handmatig naar 4.1.2 ?
Btw, vandaag via provider Telfort teruggekregen dat ik nu op een zogeheten white spot woon, waardoor de dekking niet goed is (contract mag nu tussentijds beëindigd worden en ik mag derhalve overstappen wanneer ik dat wil). Ik moet hierdoor vanuit de keuken bellen binnenshuis om goed bereikbaar/verstaanbaar te zijn. Internetten gaat op een vergelijkbare wijze. Daarom wilde ik via wifi internetten.
Mediaserver is niet uit te zetten; zoals ik hierboven als postte regelt deze service alles wat met audio te maken heeft. Alleen het "share content" is uit te zetten.Lemonde schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:05:
Ik heb ook dat de mediaserver 40-60% (!) van de accu inneemt, ik heb mijn wifi uitstaan, stream of luister helemaal niets en toch blijft die slurpen, zelfs als ik hem op stand-by heb staan. Bij mij blijft ook vaak 'Throw' in de notificatie balk staan, misschien dat het daar mee te maken heeft, maar die kan ik ook niet uitzetten.
Dit moet toch uit te schakelen zijn? Mijn T is nu veel sneller leeg namelijk, te vervelend.
Per definitie hoeft 40-60% niet problematisch of veel te zijn: als dit bijvoorbeeld op een accuverbruik van 10% is waarbij je een paar mails/apps/sms binnenkrijgt die een notificatie geluid geven.
Dus alleen een percentage roepen zegt weinig zonder de randzaken ook te noemen
Overigens schijnt het wel helpen om alles wat geluid 'moet' maken (muziek widgets, alarm, etc) van je 'hoofd' homescreen te halen. Verplaats ze naar een linker/rechter scherm.
En voor 't geval je een mp3 collectie hebt; scan op 'slechte' mp3's en delete ze.
Ze kunnen voor wakelocks zorgen, wat ook weer voor stroomvreterij kan zorgen..
http://download.cnet.com/...3000-2141_4-10543407.html
Het "Throw" is toch uit tezetten --> 'Settings', 'Xperia', 'Throw settings' ?
Nu nog de ROCK cover en ik ben voorzien. Zwarte Xperia T met een wit en een rood hoesje
Verwijderd
Btw, sommige apps werken bij mij niet. Ik krijg Carbon (twitter) en Hotmail niet zover dat ze ook updates ontvangen. Ik zal eens kijken of ik vanavond die update erop kan zetten en dan hoop ik dat dat ook verholpen is.
De Walkman Bug word in week 14 opgelost met een software-update!
Dat is pas in April.... Mei ongeveer hier in NL dus?silasje1 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:27:
http://talk.sonymobile.com/message/437382#437382
De Walkman Bug word in week 14 opgelost met een software-update!
Verwijderd
Ook de Carbon-app krijg ik nog niet aan de praat.
Zijn er mensen van een Iphone 4S naar dit toestel overgestapt?! En zijn deze dan nog blij met de overstap?!
Battle.net || Strava
Maar als je nog makkelijk een jaar vooruit kan met je toestel kun je ook wachten, er komen vast nog interessantere telefoons aan.
als je toch een 4s hebt, is het misschien verstandig om te wachten tot de Z gedaald is in prijs ;-)retlaw schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:38:
Ik twijfel enorm om een Xperia T te bestellen bij een abbo verlenging... Heb een Xperia Arc gehad waar ik erg tevreden mee was. Nu een Iphone 4S. Eigenlijk is die nog goed en kan ik daar nog makkelijk een jaar mee doen icm sim only... Maar Sony heeft imo een erg mooi toestel afgeleverd met de Xperia T...
Zijn er mensen van een Iphone 4S naar dit toestel overgestapt?! En zijn deze dan nog blij met de overstap?!
Ik vind een Z echt te groot... Heb deze even in het echt bekeken en vind het (nog) niks. Misschien later, maar nu nog niet. De Xperia T heeft een mooi maatje en voor dit maatje een relatief groot scherm. Dat ie misschien niet het snelst is maakt me niet zoveel uit. Ik heb ook naar een HTC One S gekeken, maar die is hetzelfde formaat als de Xperia T, maar dan een scherm van 4,3 inch en Sense...DarkChylde schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:04:
[...]
als je toch een 4s hebt, is het misschien verstandig om te wachten tot de Z gedaald is in prijs ;-)
Battle.net || Strava
Verwijderd
Qua apps heb ik het probleem vastgesteld. De Hotmail-app update niet automatisch omdat hij niet via het 'thuisnetwerk' kan updaten. Bij Telfort, wat via KPN loopt, kan dat alleen niet anders. Ik update deze nu zelf steeds maar.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:52:
Even een update: gisteren de T geupdate naar de laatste versie van Android. Helaas brengt het geen verbetering voor wat betreft de Wifi-verbinding. Ik zal dus eens de router in moeten duiken.
Ook de Carbon-app krijg ik nog niet aan de praat.
Nog geen tijd gehad om me te verdiepen in de Wifi-verbinding.
Verwijderd
Volgens mij werkt dit niet goed: ik heb de optie ' automatische selectie' uitstaan. Desondanks kiest de telefoon in de auto automatisch de carkit als speler. Dit is erg onhandig want hierdoor werkt de Flitsmeister app niet meer goed: ik hoor de waarschuwingen alleen tijdens het bellen, maar dan rij ik meestal langzaam genoegNnoitra schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:18:
[...]
Het "Throw" is toch uit tezetten --> 'Settings', 'Xperia', 'Throw settings' ?

Ik moet dus na het starten van de app iedere keer via Throw aangeven dat ik de telefoon als speler wil hebben, erg onhandig. Heb al van alles geprobeerd, ook via smart connect e.d. Maar zie niet hoe ik hier van af kom. 'echt' uitzetten lijkt dus niet te werken en je kunt ook geen default aangeven. Heeft iemand een idee?
Ik ben de facebook app met het regelmatig aanzetten van gps een beetje beu. Kan die app zonder issues op Disabled gezet worden in Settings > Apps, of loop ik dan tegen issues aan vanwege de xperia/facebook integratie en dergelijke (die ik niet aan heb gezet)? Ook heb ik het account verwijderd uit Settings > Accounts.
[ Voor 11% gewijzigd door Bundin op 19-03-2013 02:15 ]
Uhmm, probeer dit es:Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:04:
[...]
Volgens mij werkt dit niet goed: ik heb de optie ' automatische selectie' uitstaan. Desondanks kiest de telefoon in de auto automatisch de carkit als speler. Dit is erg onhandig want hierdoor werkt de Flitsmeister app niet meer goed: ik hoor de waarschuwingen alleen tijdens het bellen, maar dan rij ik meestal langzaam genoeg![]()
Ik moet dus na het starten van de app iedere keer via Throw aangeven dat ik de telefoon als speler wil hebben, erg onhandig. Heb al van alles geprobeerd, ook via smart connect e.d. Maar zie niet hoe ik hier van af kom. 'echt' uitzetten lijkt dus niet te werken en je kunt ook geen default aangeven. Heeft iemand een idee?
Bluetooth --> 'Paired Devices'; selecteer je carkit --> settings --> 'Media audio' uitvinken.
Alle media (van apps, media player, etc etc) blijft dan op je telefoon en zal via de telefoonspeaker gaan.
Kan zijn dat dit alleen werkt als je gepaired bent met je carkit.
Als je deze wel via je carkit wilt horen, dan moet je 'm wel aanvinken en op je carkit bluetooth als input zetten (als dat kan op die van jou).
Media audio kan niet 'inbreken' op andere input zoals 'phone audio' wel kan.
(Voor zover ik weet tenminste
[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 19-03-2013 10:22 ]
Afaik kan je 'm zonder problemen disablen (je kunt de app dan niet meer gebruiken natuurlijkBundin schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 02:13:
Xperia T:
Ik ben de facebook app met het regelmatig aanzetten van gps een beetje beu. Kan die app zonder issues op Disabled gezet worden in Settings > Apps, of loop ik dan tegen issues aan vanwege de xperia/facebook integratie en dergelijke (die ik niet aan heb gezet)? Ook heb ik het account verwijderd uit Settings > Accounts.
Rail Away!
Ben al in diverse winkels geweest maar nergens lijken ze de V te hebben (of ze weten niet eens dat ie bestaat).
Nou, hier is iemand die in het bezit is van de Xperia V. Ik heb de telefoon nu zo ongeveer een maand en ben er helemaal tevreden mee. Ik heb ook een beknopte review gemaakt een paar dagen geleden. Het is mijn eerste review, dus er kan zeker nog wel wat aan worden verbeterd, denk ik. Foto's en dergelijke moet ik dan ook nog toevoegen.
dat probleem heb ik ook!jap85 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:08:
Zitten hier ook mensen met een V? En zo ja wat zijn de ervaringen ermee? Lees alleen maar over T hier namelijk.
Ben al in diverse winkels geweest maar nergens lijken ze de V te hebben (of ze weten niet eens dat ie bestaat).
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
heb mn xperia t net een week terug van raparatie. luidspreker was stuk. [volgens het raparatie rapport heeft een software update het verholpen] had zelf al naar jelly bean geupdate maar toen was en bleef de luidspreker defect. nu een kleine week later excact dezelfde klacht. weer geen geluid uit mn telefoon dus geen beltoon e.d. iemand anders bekend met dit probleem. heb zelf het idee dat het iets met de Walkman functie te maken heeft. wel vreemd dat dan je beltoon enzo het ook gelijk niet doen lijkt me maar ja. maar weer contact opnemen met hi en een nieuwe eisen
de achterkant was van mijn T ook beschadigd maar deze hebben ze zonder probleem vervangen.
Verwijderd
Yes, dit werkt!Nnoitra schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:19:
[...]
Uhmm, probeer dit es:
Bluetooth --> 'Paired Devices'; selecteer je carkit --> settings --> 'Media audio' uitvinken.
Alle media (van apps, media player, etc etc) blijft dan op je telefoon en zal via de telefoonspeaker gaan.
Kan zijn dat dit alleen werkt als je gepaired bent met je carkit.
Als je deze wel via je carkit wilt horen, dan moet je 'm wel aanvinken en op je carkit bluetooth als input zetten (als dat kan op die van jou).
Media audio kan niet 'inbreken' op andere input zoals 'phone audio' wel kan.
(Voor zover ik weet tenminste)
Ben er erg blij mee, dus thanks!
Het is het inpluggen van de headset die het doet. Ik heb er ook af en toe last van. Het is supervervelend en een softwarereset heeft 2x niets uitgehaald. Ik wacht tot april. Het enige wat wel jammer is dat al het geluid uit de speaker het niet doet. Restart fixt het probleem. Probeer het maar eens. Alarmen gaan ook niet meer af. Lees maar terug ik heb het ook....capital_h schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:27:
Hallo,
heb mn xperia t net een week terug van raparatie. luidspreker was stuk. [volgens het raparatie rapport heeft een software update het verholpen] had zelf al naar jelly bean geupdate maar toen was en bleef de luidspreker defect. nu een kleine week later excact dezelfde klacht. weer geen geluid uit mn telefoon dus geen beltoon e.d. iemand anders bekend met dit probleem. heb zelf het idee dat het iets met de Walkman functie te maken heeft. wel vreemd dat dan je beltoon enzo het ook gelijk niet doen lijkt me maar ja. maar weer contact opnemen met hi en een nieuwe eisen
de achterkant was van mijn T ook beschadigd maar deze hebben ze zonder probleem vervangen.
Ik heb hier ook last van, telkens als ik een kabel inplug (headset/stereokabel) en ik trek 'm er daarna uit, heb ik geen geluid meer uit mijn telefoon. Nog een keer inpluggen en er weer uit halen lost het probleem meestal op.Touchdomex schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:54:
[...]
Het is het inpluggen van de headset die het doet. Ik heb er ook af en toe last van. Het is supervervelend en een softwarereset heeft 2x niets uitgehaald. Ik wacht tot april. Het enige wat wel jammer is dat al het geluid uit de speaker het niet doet. Restart fixt het probleem. Probeer het maar eens. Alarmen gaan ook niet meer af. Lees maar terug ik heb het ook....
Werkt ook niet altijd hier. Erg vervelend... Dat zeker wel! Mede omdat het constant wisselt wanneer wel en wanneer niet.Toempf schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:56:
[...]
Ik heb hier ook last van, telkens als ik een kabel inplug (headset/stereokabel) en ik trek 'm er daarna uit, heb ik geen geluid meer uit mijn telefoon. Nog een keer inpluggen en er weer uit halen lost het probleem meestal op.
Eens gekeken met CPU spy, en inderdaad, de deep sleep state wordt niet gebruikt.
Jullie daar ook last van? Of is het gewoon een applicatie die de boosdoener is (hoe vindt je die??).
Verder leuk toestel natuurlijk, maar het is wel stom dat als hij 's nachts op airplane mode staat er de volgende ochtend 30% van de accu weg is.
update:
Met cpu spy en wakelock detector blijkt "wifistatemachine" de schuldige. Maar wie daar dan weer verantwoordelijk voor is...
[ Voor 14% gewijzigd door Frankzzz op 23-03-2013 15:22 ]
Ik heb geen problemen met de batterij.Frankzzz schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:17:
Hier de xperia T, maar deze loopt als een malle leeg.
Eens gekeken met CPU spy, en inderdaad, de deep sleep state wordt niet gebruikt.
Jullie daar ook last van? Of is het gewoon een applicatie die de boosdoener is (hoe vindt je die??).
Verder leuk toestel natuurlijk, maar het is wel stom dat als hij 's nachts op airplane mode staat er de volgende ochtend 30% van de accu weg is.
Bedoel je met deep sleep state de uitgebreide stand-by modus?
De uitgebreide stand-by modus heb ik standaard aan staan.
Airplane mode heb ik nog nooit gebruikt.
Bij regelmatig gebruik kan ik minimaal een dag met de batterij.
Bij gewoon gebruik tot 2 dagen.
Dat je telefoon niet in deep sleep gaat ligt normaal gesproken aan activiteit van een app.Frankzzz schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:17:
Hier de xperia T, maar deze loopt als een malle leeg.
Welke app je batterij leegtrekt kun je vinden met Better Battery Stats.
Rail Away!
Meestal is er een app die locatie/maps activeert. Dus let daar ook op vooral!Bundin schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:45:
Maps is hier de boosdoener. Hele locatiegebeuren maar eens uitgezet, het viel me al op dat ik het gps-icon wel erg vaak in beeld zag.
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
Dat moet je dan wel elke keer doen als Maps actief is geweest, toch? Iets als Greenify is dan wel stukken handiger, wel root nodigsilasje1 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:30:
Het google maps probleem is makkelijk op te lossen. Als je bij Energiebeheer -> Batterij kijkt en dan op Maps drukt en dan nu stoppen heb je daar geen last meer van
Rail Away!
klopt maar het werkt welMad Marty schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:26:
[...]
Dat moet je dan wel elke keer doen als Maps actief is geweest, toch? Iets als Greenify is dan wel stukken handiger, wel root nodig
Gebruik je maps nooit: Maps verwijderen.
Gebruik je maps heel soms: 'freezen' / 'unfreezen' met Titanium Backup
Gebruik je maps regelmatig: 'hibernaten' met Greenify.
een reset heeft bij niet geholpen en ook de telefoon herstellen niet. telefoon inmiddels weer opgestuurd.
Verwijderd
Kan ik dit nog verhelpen, afgezien van het installeren van andere app's of browsen naar de betreffende website/webmail?
Settings -> Wireless & Networks More -> Mobile Networks -> Data Roaming aanzetten. Wel opletten als je in het buitenland bent natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:19:
Ik heb mijn Xperia T nu enkele weken in gebruik en het is me opgevallen dat enkele apps (zoals Hotmail) niet automatisch updaten. Dit komt omdat ik geen gebruik maak van het 'thuisnetwerk'. Ik heb het idee dat dit komt doordat ik Telfort als provider heb, die gebruik maakt van het KPN netwerk. Dan geldt dit kennelijk als een ander netwerk. Op de Galaxy Ace had ik hier echter helemaal geen last van.
Kan ik dit nog verhelpen, afgezien van het installeren van andere app's of browsen naar de betreffende website/webmail?
Blijkbaar is 'National Roaming' geen optie meer in JB? Ik dacht namelijk dat dit wel mogelijk was, maar kan het zo ook even niet vinden.
@randy_e (hieronder): klopt, T-Mobile heeft z'n eigen netwerk, je roamt dus niet. Telfort maakt gebruik van KPN.
[ Voor 13% gewijzigd door Mad Marty op 26-03-2013 09:34 ]
Rail Away!
Of bedoel je push notificaties? Volgens mij kan je dat weer bij de instellingen van de app zelf regelen.
Ik zit bij T mobile en geen problemen mee.
Edit: bij mij staat roaming uit
[ Voor 8% gewijzigd door randy_e op 26-03-2013 09:30 ]
psn: Dutch-President
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Helaas kan dat niet, want dan heb ik geen internet meer. Ik heb navraag gedaan bij Telfort en die vonden het vreemd dat ik bij de Galaxy Ace nooit Roaming hoefde aan te zetten. Volgens hen moet dat. Ze adviseren het zelfs bij het instellen van de Xperia T via hun website. Ik heb de optie National Roaming ingeschakeld btw (Android 4.1.2).Mad Marty schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:29:
[...]
Settings -> Wireless & Networks More -> Mobile Networks -> Data Roaming aanzetten. Wel opletten als je in het buitenland bent natuurlijk
Blijkbaar is 'National Roaming' geen optie meer in JB? Ik dacht namelijk dat dit wel mogelijk was, maar kan het zo ook even niet vinden.
@randy_e (hieronder): klopt, T-Mobile heeft z'n eigen netwerk, je roamt dus niet. Telfort maakt gebruik van KPN.
Ik heb dus ook last van deze bug. Hopelijk trekt Sony die bug er snel uit want echt handig is die niet

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:36:
[...]
Bedankt voor je reactie. Helaas kan dat niet, want dan heb ik geen internet meer. Ik heb navraag gedaan bij Telfort en die vonden het vreemd dat ik bij de Galaxy Ace nooit Roaming hoefde aan te zetten. Volgens hen moet dat. Ze adviseren het zelfs bij het instellen van de Xperia T via hun website. Ik heb de optie National Roaming ingeschakeld btw (Android 4.1.2).
Waar vind je trouwens National Roaming? Ik kan 'm bij mij niet vinden (4.1.2 T-Mobile Skyfall).
Rail Away!
Verwijderd
Ik heb het verkeerd gelezen, zie ik nu. Ik kan dus niet internetten zonder roaming aan te zetten.Mad Marty schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:03:
[...]
Bij AANvinken van data-roaming zou je juist een data-verbinding moeten hebben. Als je dan niet kunt internetten is er iets anders aan de hand.
Waar vind je trouwens National Roaming? Ik kan 'm bij mij niet vinden (4.1.2 T-Mobile Skyfall).
National Roaming --> Zet je data-verkeer uit. Ga het menu in en selecteer bij gegevensroaming Nationaal roamen.
Dus je probleem is wél opgelost nu?Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:35:
[...]
Ik heb het verkeerd gelezen, zie ik nu. Ik kan dus niet internetten zonder roaming aan te zetten.
National Roaming --> Zet je data-verkeer uit. Ga het menu in en selecteer bij gegevensroaming Nationaal roamen.
Raar, ik kan in 4.1.2 alleen Roaming wel of niet aanvinken, ik krijg niet (meer) de keuze om National Roaming toe te staan.
Rail Away!
[ Voor 94% gewijzigd door Riqy op 29-03-2013 21:36 ]
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
n.b. de samsung van mijn vrouw die vindt het netwerk wel en alle andere apparaten in huis ook.
Hij bevalt me tot nu toe beter dan de Xperia s moet ik zeggen.
My iRacing
Mocht je dit soort problemen hebben, kijk dus uit
Als iemand een idee weet om ze toch te kunnen gebruiken dan hou ik me aanbevolen
Staat hier ook: http://www.sonymobile.com...ed-headset-not-working-1/
[ Voor 14% gewijzigd door AmbroosV op 03-04-2013 23:43 ]
Mijn vrouw heeft precies hetzelfde maar dan met een unbranded xperia V.Johannes77 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:00:
Mijn vriendin heeft de Xperia T(skyfall T-Mobile), die sinds de update regelmatig volledig vastloopt. Aan-uit knop werkt totaal niet. Developers aan/reset werkt wel, maar dát kan 30 seconden duren, áls hij hem pakt. Probleem doet zich zowel voor als hij een nacht aan de oplader heeft gelegen, als tijdens gebruik van de telefoon.
Build-nummer 9.1.A.0.490
Ooit gevonden wat de oorzaak was? Tips om oorzaak te vinden?
Thanks!
Hmm, probleem gevonden denk ik. Schijnt dus dat dit een groot probleem is bij veel xperia V bezitters. (sleep of death / SOD)
[ Voor 9% gewijzigd door kingcharles op 06-04-2013 00:16 . Reden: SOD draadje op Sony forum ontdekt ]
Verwijderd
Ik vroeg me af of het wel kan zonder sim. :unsure:zeve schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:49:
hallo vandaag de T aangeschaft. ik heb hem even opgestart zonder een simkaart erin (die moet ik nog activeren). Alleen doet zich nu het vreemde voor dat hij mijn wifi netwerk niet kan vinden. Hij vindt wel de omliggende wifi netwerken, bijv de buren. is dit een instelling? of is er iets anders aan de hand.
n.b. de samsung van mijn vrouw die vindt het netwerk wel en alle andere apparaten in huis ook.
Ik heb zelf ook wat problemen gehad met aansluiting vinden op de Wifi. In eerste instantie gaf hij steeds een melding over een authenticatiefout.Onlangs heb ik de oude Wifi eruit gegooid en het netwerk opnieuw opgezocht en nu werkt het wel. Het kan te maken hebben gehad met het feit dat het netwerk ook nog maar net aangesloten was en dat hij daarom ook nog goed ingesteld moet worden na communicatie met de centrale server. Ik heb me laten vertellen dat dit wel een week kan duren.
Eventjes resetten en opnieuw inleren van de batterijstatus Dat komt vanzelf. Ik heb het ook gehad.silasje1 schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:56:
Ik heb de laatste tijd mijn Xperia T batterij percentage niet goed weergeeft. Bij 27% ging hij afsluiten. Ik had hem ooit bij 25% gereboot en had ineens 58% toen. Hopelijk komt die update snel. Mijn telefoon lagt helaas ook regelmatig, meer dan tijdens ICS
Ik heb hem nu volledig opgeladen en volume_up en power ingedrukt gehouden tot ik 4 keer tril kreeg. Als het goed is werkt hij nu weer. De update die walkman bug zou oplossen zou vorige week komen maar heb nog niks vernomen helaasTouchdomex schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:58:
[...]
Eventjes resetten en opnieuw inleren van de batterijstatus Dat komt vanzelf. Ik heb het ook gehad.
Denk dat ze het lockscreenbugje erbij plakken. Die is namelijk best wel ernstig en de Xperia T is daar ook vatbaar voor.silasje1 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:38:
[...]
Ik heb hem nu volledig opgeladen en volume_up en power ingedrukt gehouden tot ik 4 keer tril kreeg. Als het goed is werkt hij nu weer. De update die walkman bug zou oplossen zou vorige week komen maar heb nog niks vernomen helaas
Overigens morgen wordt mijn Xperia T opgehaald door Hi. Kan die nog netjes op de verzekering worden gerepareerd. Volgende maand of die maand erop overkopen voor weinig 150 euro of minder
Blijkbaar kan je geen contact maken met een wifi netwerk als je sim kaart niet geldig. want nadat ik er een werkende simin had gedaan dan wordt wifinetwerk wel gevonden en op me oude toestel zonder werkende sim kan hij niet aankoppelen op het wifi netwerk. afijn weer wat geleerdVerwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:26:
[...]
Ik vroeg me af of het wel kan zonder sim. :unsure:
Ik heb zelf ook wat problemen gehad met aansluiting vinden op de Wifi. In eerste instantie gaf hij steeds een melding over een authenticatiefout.Onlangs heb ik de oude Wifi eruit gegooid en het netwerk opnieuw opgezocht en nu werkt het wel. Het kan te maken hebben gehad met het feit dat het netwerk ook nog maar net aangesloten was en dat hij daarom ook nog goed ingesteld moet worden na communicatie met de centrale server. Ik heb me laten vertellen dat dit wel een week kan duren.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2228799
Nog meer dingen gefixed? Want geen changelog of wel?silasje1 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:28:
Nieuwste update is vandaag uitgekomen! Walkman bug is gefixed gelukkig:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2228799
Helaas geen changelog as usual. Hopelijk is de lag met weer widget weg. Ik wacht even op officiele update via PCCTouchdomex schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:30:
[...]
Nog meer dingen gefixed? Want geen changelog of wel?
Ik moet wachten totdat mijn toestel er weer issilasje1 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:35:
[...]
Helaas geen changelog as usual. Hopelijk is de lag met weer widget weg. Ik wacht even op officiele update via PCC
My iRacing
Volgens iemand op XDA, is het lockscreen issue ook gefixt.Touchdomex schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:30:
Nog meer dingen gefixed? Want geen changelog of wel?
Kijk dat zijn de updates die je wil hebbenNnoitra schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:55:
[...]
Volgens iemand op XDA, is het lockscreen issue ook gefixt.
Nu wil ik mijn Xperia T ook weer terug
Hope for the best, prepare for the worst...
Helaas nog niet.wenneyhanney schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:53:
Heeft iemand zijn Xperia T te kunnen voorzien van de nieuwste firmware (9.1.A.1.140) via PCC?
Bij zulk soort vragen is het wel handig om te vermelden of je een branded firmware hebt of niet. Branded duurt eigenlijk altijd sowieso langer.wenneyhanney schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:53:
Heeft iemand zijn Xperia T te kunnen voorzien van de nieuwste firmware (9.1.A.1.140) via PCC?
Hier unlocked bootloader en custom kernel, dus via PCC kan ik toch niet updaten
Rail Away!
My iRacing
En dan moet eerst ook nog de 'regio' firmware uitkomen.Mad Marty schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:19:
Bij zulk soort vragen is het wel handig om te vermelden of je een branded firmware hebt of niet. Branded duurt eigenlijk altijd sowieso langer.
Al met al kan het nog zo een week(regio) tot wel een maand (branded) duren.
Waarom flash je niet gewoon die .tft met de flashtool?
Heb je geen unlocked bootloader of iets dergelijks voor nodig; alleen de flashtool en de .tft
Beide vind je wel op XDA
Die van de XDA heeft ook James Bond dus leuk extra'tje
[ Voor 21% gewijzigd door silasje1 op 11-04-2013 20:43 ]
*edit
Zonet ook maar ff geflashed, voelt stuk soepeler aan.
Lockscreen bug verholpen
[ Voor 52% gewijzigd door Riqy op 11-04-2013 21:29 ]
My iRacing
Ik vind de walkman app nogsteeds bagger. Als ik snel door nummers heen 'swype' loopt hij vast of skippen nummers etc. Ik gebruik nu gewoon weer google play music. Voor de rest is de update erg goed. Geen homescreen lag meerRiqy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:58:
al getest met lockscreen en walkman app ? hoe lijkt dat?
*edit
Zonet ook maar ff geflashed, voelt stuk soepeler aan.
Lockscreen bug verholpenwalkman ga ik nog ff testen