[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.205 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

capsoft schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:52:
[...]
Maar goed, het ging mij eigenlijk om de afname van 100 naar 60%.
Het kan aan zoveel factoren liggen. Misschien dat hij toen toevallig een bups foto's en video's synchroniseerde? Toevallig tijdelijk slecht zend/ontvangstbereik voor polling met een zendmast?
Lastig te checken dus met je eenmalige (?) info. Hou een geschiedenis bij, om te kijken of dit structureel is.

Ik heb zelf zo'n snelle daling wel eens meegemaakt, maar echt heel zelden. Alleen in een of twee gevallen was dat voor mij onverklaarbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Fireshade op 02-10-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 21:05
En ook blije eigenaar van een L920 :)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn Lumia 920 moet helaas DOA. De sensor die er tijdens het bellen voor zorgt dat je scherm uitgaat, werkt niet. Hopelijk snel weer een goede!

Als ik een back-up van de telefoon maak via instellingen, maakt hij dan een volledige back-up zodat ik bij ontvangst van de nieuwe Lumia de volledige instellingen, apps etc. weer terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 16:44

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Meeste apps gaat hij inderdaad terugzetten, net als je contactpersonen & social media accounts (mits aan je account gekoppeld)
Home screen moet je helaas wel weer opnieuw indelen.. dit vind ik persoonlijk een gemiste kans

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
dreameater schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:07:
Meeste apps gaat hij inderdaad terugzetten, net als je contactpersonen & social media accounts (mits aan je account gekoppeld)
Home screen moet je helaas wel weer opnieuw indelen.. dit vind ik persoonlijk een gemiste kans
Dat is idd een gemiste kans! Een full-backup zou toch ook een full-restore moeten zijn. Ik kan tientallen dingen bedenken die ik mis in een Windows Phone of überhaupt in een telefoon. Wellicht toch eens voor zitten om Nokia dit te melden. Zullen ze er ook iets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, eindelijk krijg ik de update binnen. GDR3 is al bijna....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:21:
Hehe, eindelijk krijg ik de update binnen. GDR3 is al bijna....
volgens mij verwachten ze hem 22 oktober http://www.wpcentral.com/...ed-microsoft-norway-photo
maar dan moeten alle carriers de nokia versie van gdr3 nog aanpassen en op update servers zetten. dus ik verwacht hem (helaas) niet voor november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olmo30
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Ik snap er niks van? Ondertussen is het oktober en als ik naar instellingen --> telefoonupdates --> controleren op updates, en nog steeds niks.

Systeem --> info vertelt mij dat ik nog steeds op software versie 8.0 draai en dus geen lumia.

Wat gaat hier mis? Of zoek ik gewoon op de verkeerde plek naar updates :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
Olmo30 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:59:
Ik snap er niks van? Ondertussen is het oktober en als ik naar instellingen --> telefoonupdates --> controleren op updates, en nog steeds niks.

Systeem --> info vertelt mij dat ik nog steeds op software versie 8.0 draai en dus geen lumia.

Nope, het is gewoon wachten op je carrier enz. Als je niet wilt wachten gewoon flashen die handel. Heb ik ook gedaan. Uit ervaring met WP7 weet ik dat je soms een eeuwigheid kan wachten. Flashen is IMO dan makkelijker. Kost je even een half uur om uit te vogelen hoe het werkt en het daadwerkelijk te doen en dan ben je van het gezeik af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:38

Na de GDR2/Amber update blijft er ook gewoon 8.0 staan hoor. 8.1 wordt pas in het voorjaar van 2014 verwacht. Ik zou zeggen ga eens naar instellingen --> extra's+info.

Zie je daar ook Lumia Amber staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024

Doe extra's+info eens updaten! Met SysApp Pusher bijvoorbeeld. En kijk dan wat er staat.

[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 03-10-2013 17:13 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olmo30
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Oeps, bij extra's & Info zie ik inderdaad Lumia Amber staan bij software versie.. blijkbaar heb ik hem dan toch?

Excuus voor deze onwetendheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OvhsIWV.jpg

Dan deel ik mijn plaatje ook even..
Raad eens waar ik 3G heb geswitched naar 2G :)
En tegenlijk ook wifi heb uitgezet.
Ik zat op een locatie waar er weinig ontvangst was, dus hij bleef maar naar 3g zoeken..
Dit is ZONDER dat ik de telefoon gebruikte..
De telefoon draint gewoon door het zoeken van signaal
op 2 uur tijd van 80% naar 30%!!

Toen zette ik 3G op 2G en had ie een verbruik van 0.26% per uur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
defcon84 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:35:
[afbeelding]

Dan deel ik mijn plaatje ook even..
Raad eens waar ik 3G heb geswitched naar 2G :)
En tegenlijk ook wifi heb uitgezet.
Ik zat op een locatie waar er weinig ontvangst was, dus hij bleef maar naar 3g zoeken..

Toen zette ik 3G op 2G en had ie een verbruik van 0.26% per uur :+
Ik doe dit tegenwoordig ook als in de trein zit naar school. Probeer zo veel mogelijk op het wifi te zitten en met 2g aan inplaats van 3g merk ik dat de accu stuk minder snel leeg gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

defcon84 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:35:
Dat is normaal voor alle mobiele telefoons. Stop je telefoon eens in een metalen kluis met netwerk aan. Dan gaat ie nog harder leeg, ook in 2G :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 13:36
Ik vind het alleen wel niet ok dat dit als een 'acceptable solution' wordt gezien.
Ik haal iets van 8 uur met normaal gebruik op één batterij. Dus ik laad twee keer bij op een dag. Net whatsapp als achtergrondtaak weg gehaald. Ben benieuwd.

Vroeger haalde ik makkelijk 1,5 dag op één batterij. Mijn telefoon is toen terug gegaan ter reparatie en na de update kreeg ik dit (de drain)? Maar weet niet zeker of het nou door de update of telefoonswitch kan. Wel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik moet ook twee keer per dag opladen, met mijn E7 kon ik bij ZEER ZWAAR gebruik rustig anderhalve dag door. Nu moet ik dus laden, gelukkig kan ik ook in de auto laden, anders ging het echt niet.

Nu weet ik dat het komt door zeer veel whatsappen (dus continu scherm aan) en dat terugschakelen naar 2G is wat ik dus altijd doe. De E7 heeft een amoled scherm en heeft hier dus gewoon geen last van, met een zwart thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Laatst online: 02-10 08:48
Ik doe makkelijk een dag met mijn accu. S'avonds in bed kijk ik nog vaak complete shows op youtube (ja, youtube) waardoor ik het laatste beetje wel altijd nog bijna op maak.

Ik ben niet vaak onderweg dus ik zit meestal wel op wifi. Zal ook de batterij app eens downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ben ik de enigste, of zijn er meerdere die na de lang verwachte amber update merken dat er juist meer problemen zijn bijgekomen. Zo gebeurt het vaak dat notifications van whatsapp niet binnenkomen en tiles freezen.

Hoop dat GDR3 mooie dingen met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
@ Atila,
Ik zit weer aan de E7
Mijn dochter heeft de 920 in beslag genomen.
De E7 is inderdaad vrij zuinig met energie, ondanks de accu een stukje kleiner is, gaat hij lang mee.
Dat is een van de mooie dingen die Symbian biedt.
Whats app is wat ze veel gebruikt en het vraagt veel engergie inderdaad, maar niet zoveel zoals je omschrijft.
Wat zij doet is regelmatig de verbinding uitschakelen (vliegtuigstand) en wanneer ze de tijd heeft gooit ze de verbinding open en download ze een stuk of honderd berichtjes.
Dan hoor je ook niet de g*dganse dag dat geploink.

@ PvtMashkov
volgens mij ben je niet de enigste,,, maar misschien wel de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Laatst online: 21-07 14:25
@ kittop:

Ik hoor vrij weinig geploink, op de een of andere manier hoor ik lang niet alle notificaties van WA. Soms open ik WA en zie ik dat ik 10 msgs heb, maar heb ik geen enkel geluid gehoord. WA op Symbian is damn-near perfect.

Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat ik toch een slechte accu heb, ik zie bij fellow-920 gebruikers dat zij makkelijk een dag of langer kunnen doen op een volle accu. Ik heb sinds mijn replacement nog geen enkele drain meegemaakt en mijn gsm wordt ook niet superheet meer. Dus ging ik er vanuit dat het goed zat nu. Ik twijfel inmiddels weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atila schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:11:
@ kittop:

Ik hoor vrij weinig geploink, op de een of andere manier hoor ik lang niet alle notificaties van WA. Soms open ik WA en zie ik dat ik 10 msgs heb, maar heb ik geen enkel geluid gehoord. WA op Symbian is damn-near perfect.

Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat ik toch een slechte accu heb, ik zie bij fellow-920 gebruikers dat zij makkelijk een dag of langer kunnen doen op een volle accu. Ik heb sinds mijn replacement nog geen enkele drain meegemaakt en mijn gsm wordt ook niet superheet meer. Dus ging ik er vanuit dat het goed zat nu. Ik twijfel inmiddels weer.
Zitten jullie in een slecht gebied qua ontvangs ofzo? Ik heb sinds de grote update van whatsapp nergens last meer van. Heb vandaag de gehele dag gewerkt (wifi stond gehele dag nonstop aan) en heb nog 71% (sinds vanmorgen 8 uur).

Moet wel zeggen dat ik normaal een dag met een gehele accu doe. Zit dan voornamelijk op school en dan gaat het stukken harder met het verbruik :) .

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 05-10-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
@t Atila
Dat ploinkje zal wel een instelling zijn.
@t Vali
Een E7 sleurt ook makkelijk een batterij leeg in een gebied met slecht bereik.
Er is een gebied hier in midden Nederland wat zeer slecht ontvangst bied.
Dat gebied is tussen Blaricum, Huizen, Bussum en Naarden.
Alleen met KPN(en meelifters) is een beetje signaal op te pikken.
Maar zoals Atila zegt zou het best een optie kunnen zijn dat de accu niet best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kittop schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 00:20:
@t Atila
Dat ploinkje zal wel een instelling zijn.
@t Vali
Een E7 sleurt ook makkelijk een batterij leeg in een gebied met slecht bereik.
Er is een gebied hier in midden Nederland wat zeer slecht ontvangst bied.
Dat gebied is tussen Blaricum, Huizen, Bussum en Naarden.
Alleen met KPN(en meelifters) is een beetje signaal op te pikken.
Maar zoals Atila zegt zou het best een optie kunnen zijn dat de accu niet best is.
Kan inderdaad zijn dat je in het begin een slechte accu had en snap dat je dan sneller gaat twijfelen bij je tweede toestel. Zou zelf eens in de zoveel tijd kijken hoe je ontvangs is, mocht hij erg laag zijn op 3g zou ik 2g aanzetten. Bespaard flink wat energie verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:46
Zelf opnieuw in het bezit van de Lumia. Verkregen na een ruil om hem vervolgens te verkopen. Maar ik moet zeggen, na de Amber update is het een stuk vooruit gegaan zeg. Ik mis nog maar twee apps (Strava en de ANWB app voor parkeren). Misschien toch maar zelf eens proberen. Enkel de batterij is nog niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Vanmorgen voor het eerst gemerkt dat de lader DT-900 het niet heeft gedaan.
Lampje van het laadstation brandde toen ik het toestel er op legde en het lampje dus aan ging... kwam er geen geluidje vanuit mijn Lumia... dat ie aan de lader was aangesloten...
Lumia lag voor zover ik kon nagaan wél goed op het laadstation...
Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 21:55
peerke63nl schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:04:
Vanmorgen voor het eerst gemerkt dat de lader DT-900 het niet heeft gedaan.
Lampje van het laadstation brandde toen ik het toestel er op legde en het lampje dus aan ging... kwam er geen geluidje vanuit mijn Lumia... dat ie aan de lader was aangesloten...
Lumia lag voor zover ik kon nagaan wél goed op het laadstation...
Meer mensen deze ervaring?
Wel eens gehad ja, maar direct de 920 er op nieuw op gelegd, toen wel geluidje.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
kruila schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:46:
[...]

Wel eens gehad ja, maar direct de 920 er op nieuw op gelegd, toen wel geluidje.
Ik zal het straks nog eens in de gaten houden. Want vannacht heb ik 'm er verschillende keren weer op gelegd... zonder het gewenste effect blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Vanochtend heeft mijn 920 in 3 uur 75% batterij gebruikt terwijl hij in een la lag, ik was niet thuis dus hij is onaangeraakt geweest. Voelde wel warm aan maar er draaide niks meer op de achtergrond en ik heb altijd alle background tasks uitstaan dus daar kon het ook niet door komen.
apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Tropicc schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:38:
Vanochtend heeft mijn 920 in 3 uur 75% batterij gebruikt terwijl hij in een la lag, ik was niet thuis dus hij is onaangeraakt geweest. Voelde wel warm aan maar er draaide niks meer op de achtergrond en ik heb altijd alle background tasks uitstaan dus daar kon het ook niet door komen.
apart..
Hier ongeveer hetzelfde verhaal, toen ik gisteravond ging slapen (+/- 12 uur) was mijn 920 nog voor 95% vol, vanmorgen (10 uur later) nog maar 6% over. Er stonden geen apps meer te draaien, en hij heeft gewoon goed bereik gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 14:31
helaas vandaag overleed mijn lumia
na gebruik hoofdtelefoon denkt ie dat deze aangesloten is terwijl dit niet is.
morgen maar opsturen.
een soft en hardreset mochten helaas niet helpen
terug naar de good old n8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Overleed..

Heb je geprobeerd om je headset er weer in te doen en er weer uit te halen? Telefoon uit en aan doen terwijl de headset er nog in zit? Zulke dingen, zou het in ieder geval proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help! Volgens mij is m'n Lumia ook overleden. Batterij was redelijk leeg na een dag intensief gebruik, ik was aan het surfen toen ik een whatsapp berichtje kreeg, toen ik daar op klikte liep hij nogal vast. Heb op ''sceenlock'' knopje gedrukt en in m'n zak gedaan. Even later zag ik alleen nog de tijd rechtsboven en verder deed hij niks meer, m'n 3 touchknoppen lichten nog wel telkens op, maar meer ook niet.

Nu zie ik ook de tijd niet meer, zit hij alweer een half uur aan de oplader maar geeft hij geen teken van leven. Iemand die me hoop kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
Probeer hem eens te resetten door je aan/uitknop en de volume-down knop tegelijk in te houden, dat lost meestal rare fouten door vastlopers wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Apaat schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:52:
Probeer hem eens te resetten door je aan/uitknop en de volume-down knop tegelijk in te houden, dat lost meestal rare fouten door vastlopers wel op.
+1

Heeft bij mij ook een keer een vaag probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:36:
Help! Volgens mij is m'n Lumia ook overleden. Batterij was redelijk leeg na een dag intensief gebruik, ik was aan het surfen toen ik een whatsapp berichtje kreeg, toen ik daar op klikte liep hij nogal vast. Heb op ''sceenlock'' knopje gedrukt en in m'n zak gedaan. Even later zag ik alleen nog de tijd rechtsboven en verder deed hij niks meer, m'n 3 touchknoppen lichten nog wel telkens op, maar meer ook niet.

Nu zie ik ook de tijd niet meer, zit hij alweer een half uur aan de oplader maar geeft hij geen teken van leven. Iemand die me hoop kan geven?
Ja, zoals hiervoor al gescheven staat, is dat je hem moet resetten, door de stappen te volgen, maar je kon het eerst ook even zelf gaan kijken op de Nokia site: http://www.nokia.com/nl-n...ingleTopic&topic=FA141447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 14:31
Tropicc schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:48:
Overleed..

Heb je geprobeerd om je headset er weer in te doen en er weer uit te halen? Telefoon uit en aan doen terwijl de headset er nog in zit? Zulke dingen, zou het in ieder geval proberen.
uiteraard had ik dat geprobeerd zelfs opnieuw geflasht omdat ie op de tandwieltjes bleef na een uur of 4
vandaag opgehaald door ups hopelijk vrijdag terug :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Batterij verbruik van de lumia is ook geen peil op te trekken, normal zat ik rond de 8 a 10% gemiddeld per uur, sinds zondag middag is het gedaald naarongeveer 1% per uur. En heb niks veranderd, enige achtergrond taken die aanstaan zijn Battery Sense, True Calendar en Regenmeter. Whatsapp staat uit, werkt voor de rest wel.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 07:59:
Batterij verbruik van de lumia is ook geen peil op te trekken, normal zat ik rond de 8 a 10% gemiddeld per uur, sinds zondag middag is het gedaald naarongeveer 1% per uur. En heb niks veranderd, enige achtergrond taken die aanstaan zijn Battery Sense, True Calendar en Regenmeter. Whatsapp staat uit, werkt voor de rest wel.
netwerkprovider die het signaal verbeterd heeft? De Telco's zijn nogal aan het knutselen aan hun netwerk de laatste tijd...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
PaT schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:19:
[...]

netwerkprovider die het signaal verbeterd heeft? De Telco's zijn nogal aan het knutselen aan hun netwerk de laatste tijd...
Ik heb Vodafone, grootste deel van de dag zit ik op het werk waar we femtocellen hebben van Vodafone, dus altijd vol bereik (al komt 1 streepje 4G er nu soms doorheen). En thuis heb ik ook vol bereik met signaalplus femtocell, dus daar ligt het niet aan.

Volgens mij moet het een app of iets zijn, helaas is het moeilijk uit te zoeken welke. Eigenlijk zou er een sort CPU meter moeten zijn van welke app of taak de meeste resources gebruikt.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hebben jullie een screenprotector voor de Lumia 920? Tot nu toe alleen maar screenprotectors kunnen vinden die niet het volledige scherm beschermen. Zelfs Brando die dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:37:
Hebben jullie een screenprotector voor de Lumia 920? Tot nu toe alleen maar screenprotectors kunnen vinden die niet het volledige scherm beschermen. Zelfs Brando die dat niet doet.
Ik heb er een gekocht voor €15 maar heb hem nog nooit gebruikt. Mij lijkt dat dat Gorilla Glass genoeg bescherming biedt als je er niet al te gek mee gaat doen.

Hier na 2 maanden nog geen krasje, ik houd hem ook gescheiden van geld en sleutels etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Devin19 op 08-10-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb geen screen protector. Ik heb wel een tijdje een pouch gehad (nog die van mijn vorige HTC Titan) maar sinds een tijdje dus ook zonder Pouch. Nog geen krasje op het scherm te zien. Ik houd altijd wel de telefoon gescheiden van sleutels of geld e.d. in mijn broekzak.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Laatst online: 21-08 13:59
CAP-Team schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:44:
Ik heb geen screen protector. Ik heb wel een tijdje een pouch gehad (nog die van mijn vorige HTC Titan) maar sinds een tijdje dus ook zonder Pouch. Nog geen krasje op het scherm te zien. Ik houd altijd wel de telefoon gescheiden van sleutels of geld e.d. in mijn broekzak.
Bij mij na 10mnd toch al redelijk wat krassen op de behuizing van m'n 920 (witte kleur), op het glas zijn slechts een handvol kleine krasjes te zien. De lumia wordt wel héél intensief gebruikt. De telefoon heeft echter nooit in een hoes gezeten en zit nooit bij andere scherpe spullen in mijn broekzak.

Het gorilla glass van de lumia 920 is goed krasbestendig, toch zeker in vergelijking met de oudere generatie gorilla glass. Door de vorm van het device is het scherm wel vatbaar voor barsten indien je het laat vallen, zeker indien het toestel vlak op de grond valt. Indien deze op een hoek valt dan is volgens mij de kans op barsten kleiner.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hmm, ik heb hiervoor een andere Lumia 920 gehad, die al in de 1e week wat kleine krasjes had. Niet in het gorilla glass zelf, maar op die oppervlakte daarboven leek het wel. Vandaar wil ik nu graag een screenprotector.
Devin19 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:43:
[...]

Ik heb er een gekocht voor €15 maar heb hem nog nooit gebruikt. Mij lijkt dat dat Gorilla Glass genoeg bescherming biedt als je er niet al te gek mee gaat doen.

Hier na 2 maanden nog geen krasje, ik houd hem ook gescheiden van geld en sleutels etc.
Welke heb jij? En bedekt die de gehele voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:24:
Hmm, ik heb hiervoor een andere Lumia 920 gehad, die al in de 1e week wat kleine krasjes had. Niet in het gorilla glass zelf, maar op die oppervlakte daarboven leek het wel. Vandaar wil ik nu graag een screenprotector.

[...]

Volgens mij bedekte die wel de hele voorkant.
Ze zaten met 2 bij elkaar, ik heb toen een geprobeerd erop te krijgen maar die heb ik toen verknoeit, en toen geen moeite meer gedaan om die andere te proberen.
Ik heb de protector thuis liggen, maar ik zal even kijken of ik mijn order nog terug kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Devin19 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:54:
[...]

Volgens mij bedekte die wel de hele voorkant.
Ze zaten met 2 bij elkaar, ik heb toen een geprobeerd erop te krijgen maar die heb ik toen verknoeit, en toen geen moeite meer gedaan om die andere te proberen.
Ik heb de protector thuis liggen, maar ik zal even kijken of ik mijn order nog terug kan zien.
Zou mooi zijn, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
Dit is degene die ik gekocht heb (€11 trouwens, niet 15 ;) )
Trendy8 Screenprotector Nokia Lumia 920

Maar ik gebruik 'm zelf dus niet, en kan ook niet oordelen of hij goed werkt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 23:38
JPtjeeNL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:37:
Ik heb er al verschillende besteld via amazon, meestal bedekken ze niet het hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Sinds vandaag een raar probleem, als ik een foto maak reboot de telefoon iemand een oplossing voor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Laatst online: 02-10 08:48
Heb er gewoon een hele zooi via china besteld. Bedekken niet de randen van je scherm. Maar beter dan geen bescherming. Ook heb ik een flip over hoesje.

Ik ken mezelf met telefoons. Ook altijd gescheiden van sleutels enz maar ik krijg altijd krassen. Ooit laat ik hem dan een keer vallen en dan zijn ze kapot. Neem dit keer geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPtjeeNL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:24:

[...]

Ik heb zelf deze. De beste screen protection die er is voor de lumia 920. Het dekt mijn gehele scherm en doordat je het met water aanbrengt (deed het zelf met screenspray voor mijn beeldscherm), krijg je hem erg mooi erop zonder bubbeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
vali schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:31:
[...]

Ik heb zelf deze. De beste screen protection die er is voor de lumia 920. Het dekt mijn gehele scherm en doordat je het met water aanbrengt (deed het zelf met screenspray voor mijn beeldscherm), krijg je hem erg mooi erop zonder bubbeltjes.
Goede tip, thnx! _/-\o_ Heb 'm besteld. Ben benieuwd naar de kwaliteit. Waarschijnlijk zal ik alleen de voorkant van de protector gebruiken, maar dat maakt niet uit. Wie weet bedenk ik mij over een paar weken en ruil ik mijn Nokia case voor de protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPtjeeNL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Goede tip, thnx! _/-\o_ Heb 'm besteld. Ben benieuwd naar de kwaliteit. Waarschijnlijk zal ik alleen de voorkant van de protector gebruiken, maar dat maakt niet uit. Wie weet bedenk ik mij over een paar weken en ruil ik mijn Nokia case voor de protector.
Ik heb de voor en achterkant erop zitten en kan hem nog steeds in mijn hoesje doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Nu heb ik hem vanmiddag opgeladen en zit hij weer continu op 8% per uur :S terwijl ik er niks mee gedaan heb (af en toe wat whatsappjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:05:
Nu heb ik hem vanmiddag opgeladen en zit hij weer continu op 8% per uur :S terwijl ik er niks mee gedaan heb (af en toe wat whatsappjes)
Dat deed mijn eerste Lumia ook. Na opsturen heb ik een andere en die gaat stukken langer mee. Intensief gebruik van Whatsapp niet meegerekend wat dat zuipt enorm.

Vanochtend om 7 uur van de lader gepakt en net om 11 uur stond ie nog steeds op 100%. in die uren alleen even op facebook en nu.nl gekeken dat wel. 5 min WA gebruikt en meteen 7% eraf...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Kijk ik er nu overheen, of kan je inderdaad geen ringtone aan een groep koppelen in Windows Phone 8? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Scrisissszzz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:37:
[...]

Dat deed mijn eerste Lumia ook. Na opsturen heb ik een andere en die gaat stukken langer mee. Intensief gebruik van Whatsapp niet meegerekend wat dat zuipt enorm.

Vanochtend om 7 uur van de lader gepakt en net om 11 uur stond ie nog steeds op 100%. in die uren alleen even op facebook en nu.nl gekeken dat wel. 5 min WA gebruikt en meteen 7% eraf...
ja dat had ik ook, mijn eerste versie ging maar 8 uur mee op een dag. WA is inderdaad een groot verbruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:46:
[...]

ja dat had ik ook, mijn eerste versie ging maar 8 uur mee op een dag. WA is inderdaad een groot verbruiker.
Mensen, ik snap het probleem niet, ik heb diverse smartphones gehad, androids, en ook 2 iPhones. Allemaal kwamen ze de dag niet door zonder tussendoor op te laden. Dat is mormaal met smartphones. Gewoon halverwege de dag even bijladen en er is helemaal niets aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:07:
[...] Dat is mormaal met smartphones. Gewoon halverwege de dag even bijladen en er is helemaal niets aan de hand!
Ik vind dat verre van normaal en heb het ook bij nog geen enkele Windows Phone persoonlijk gehad of gezien. Hell, zelfs mijn n900 met maemo haalde met gemak 48 uur en dat ding was pas een echte smartphone!* Na underclocken en andere tweaks was zelfs 60 uur mogelijk.. Nu met eenzelfde soort gebruik* zover mogelijk haal ik met moeite de 24 uur met WP8. Overigens doet de L920 het beter dan de HTC Trophy 7.

* 'echte smartphone' in de zin dat het zover ik weet het enige mobiele OS is waar je python, ruby, C/C++ op kan programmeren, compileren en testen zonder ooit een ander device nodig te hebben (lees alles wat je nodig hebt is de telefoon). Ook het enige OS waarin echt alles (op de 3g spraak drivers na) open is en aanpasbaar. Zo kan je het zendvermogen van de interne radio ongelooflijk opboosten totdat je eigenlijk een soort van portable radio blocker hebt ^^

* 'een zelfde soort gebruik': de n900 draaide permanent op de achtergrond een mailclient (poll elke 5min), een browser, irc client en msn/gtalk client, daarnaast incidenteel een uurtje muziek luisteren, 2 uurtjes configs kloten en soms een webservertje draaien ^^ Iets wat met WP8 niet mogelijk is. Dus eenzelfde soort gebruik is meer bedoelt als subjectief even intensief.

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 10-10-2013 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
Je weet dat het woord smartphone 0,0 te maken heeft met hoe open een platform is?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Martinspire schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 01:14:
Je weet dat het woord smartphone 0,0 te maken heeft met hoe open een platform is?
Dat weet ik en dat was mijn punt ook niet. IMO heeft smartphone te maken met slimme functies. De mogelijkheden daarvoor op een platform als maemo is bijzonder groot. In hoeverre het daar ook daadwerkelijk aanwezig is laat ik even in het midden.

Het punt was dat zelfs een platform als maemo, dat oneindig veel beter te tweaken is dan Android en verder alle functionaliteit aan boord heeft waar android gebruikers altijd over zeuren dat andere platforms het niet hebben, makkelijk twee dagen op de accu kan. Het is dus voor mij onbegrijpelijk dat iemand het normaal vind dat je een smartphone halverwege de dag moet opladen. Dat hoefde met mijn N900 niet, mijn HTC Trophy niet en nu met mijn L920 ook niet.

Oh, en ik haalde alleen mijn n900 erbij zodat ik de discussie over beperkt OS (WP) vs open OS (Android) voor ben in verband met accuduur voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:07:
[...]

Mensen, ik snap het probleem niet, ik heb diverse smartphones gehad, androids, en ook 2 iPhones. Allemaal kwamen ze de dag niet door zonder tussendoor op te laden. Dat is mormaal met smartphones. Gewoon halverwege de dag even bijladen en er is helemaal niets aan de hand!
nou ik zou toch wel verwachten dat ze een telefoon kunnen maken die minstens 14 uur mee gaat bij licht gebruik. Het vreemde bij mij is het wisselvallige batterij verbruik, heel soms doe ik er meer dan een dag mee. Andere keer niet eens 8 uur, en dat allemaal met het zelfde verbruik.

Mijn Xperia X1 met WM6.1 hoefde ik ook alleen snachts op te laden. Mij oude BB Bold ging ook meer dan een dag mee. En mijn iphone 5 gaat paar dagen mee (maar daar staat een whatsapp op dat scheeld aanzienlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:53
Tja batterijverbruik. Mijn Nokia 808 (symbian) gaat ook gemakkelijk anderhalve dag mee. En dat is toch echt een smartphone die heel veel kan en soms nog meer als wat de huidige smartphones kunnen. Maar eerlijk is eerlijk. Moderne Os'sen werken vlotter en beter. Maar kwa batterijverbruik wil het nog niet echt. Snellere processoren, grotere schermen, etc. En dan tot overmaat van ramp vaak ook nog geen verwisselbare batterij. Natuurlijk kan ik in de loop van de dag een keer opladen. Maar soms heb ik zoveel overleggen dat dat slecht uitkomt. En als ik een weekend ben kamperen is het helemaal lastig. Ik vind 24 uur toch echt wel het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Grappig, ik app veel, bel soms, en zit vaak op internet (Dilbert comic, nieuws etc) en ga rustig een dag of 2 op een lading mee..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54
lanerios schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:22:
Grappig, ik app veel, bel soms, en zit vaak op internet (Dilbert comic, nieuws etc) en ga rustig een dag of 2 op een lading mee..
Ik ook (incl manual syncen van mail), 2 à 3 dagen op 1 volle acculading is goed te doen...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
vali schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Ik heb de voor en achterkant erop zitten en kan hem nog steeds in mijn hoesje doen :)
Screenprotectors zijn inmiddels binnen! Je moet je toestel dus minimaal 5 uur uitschakelen. Aii, dat wordt dan tijdelijk doorzetten naar een ander toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
JPtjeeNL schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:02:
[...]

Screenprotectors zijn inmiddels binnen! Je moet je toestel dus minimaal 5 uur uitschakelen. Aii, dat wordt dan tijdelijk doorzetten naar een ander toestel. :)
Je moet je toestel 5 uur uitschakelen om die screenprotectors erop te plakken? Heb ze ook besteld namelijk, maar je kunt je telefoon toch gewoon 's nachts uitzetten als het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Tropicc schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:07:
[...]
Je moet je toestel 5 uur uitschakelen om die screenprotectors erop te plakken? Heb ze ook besteld namelijk, maar je kunt je telefoon toch gewoon 's nachts uitzetten als het moet?
Ja klopt, dat staat erop. Nee, ik moet voor werkzaamheden 24/7 beschikbaar zijn.

Hebben jullie ook wel eens dat het scherm van de 920 tijdens het bellen niet uitgeschakeld wordt? Daarvoor heb ik mijn vorig toestel geretourneerd als DOA, maar dit lijkt nu weer te gebeuren. Kan het een app zijn die dat blokkeert?

Daarnaast, NFC is ook niet je van het op de Lumia 920. Android is al zover dat je geen bevestiging hoeft te geven bij het contact met een tag. Daarnaast kun je bij Android meerdere taken aan een tag koppelen, wat bij de Lumia maar 1 taak kan zijn. Ook niet echt handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat staat er alleen op zodat je zeker weet dat het scherm niet warm is en niet statisch geladen. Beide kan voorkomen. Eerste door je scherm gewoon 1 uur niet aan te zetten en de tweede door het scherm tegen iets dat geaard is te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Laatst online: 27-09 16:29
Yes, de "My Vodafone" app is uit.
En mooi dat hij is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
@Rene H waar vind je die dan....op de site zie ik alleen voor IOS en Android een app!!

dus link zou handig zijn!! THNX

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Pop.. of je zoekt gewoon in de store? Dan had je hem allang gehad ;)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmart1970
Stond net niet in de store!!! Dus ben maar ff gaan google-en !!!

http://www.windowsphone.c...c4-4d1b-b963-6d3849f7ffdd

Dit moet de link zijn.....!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Popmart1970 op 11-10-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Staat dus gewoon in de store hoor.. zoeken op My Vodafone en de eerste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmart1970
@Lanerios....keek op de PC in de Store!! daar vond ie m niet!!

Net maar ff de Lumia gepakt...en daar via de Store wel te vinden....WEIRD

Niet echt goede sync zo blijkt ......!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:03

Coldcat

HODL

En ik heb mijn Lumia voor de derde keer retour gedaan. Weer allemaal kleine problemen. Hopelijk een oplossing!

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
Niemand last van of oplossing=
MJLJO schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:57:
Sinds vandaag een raar probleem, als ik een foto maak reboot de telefoon iemand een oplossing voor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

nee, nog nooit meegemaakt / gehoord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
probeer een andere camera app te koppelen aan je camera knop.. misschien is het de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
lanerios schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:44:
probeer een andere camera app te koppelen aan je camera knop.. misschien is het de app
dat is een goede suggestie! ik heb zelf sinds gdr2 die pro cam applicatie aan de knop en heb geen last van reboots. eigenlijk nooit last van. wel af en toe dat de accu sneller leeg gaat dan anders, maar nooit reboots. ik heb ook dat als de accu leeg is en je dan toch denkt het scherm aan te zetten met middelste knop en dan dus eigenlijk de telefoon opnieuw aanzet met lege accu, dat hij dan in soort bootloop blijft. dan moet ik een soft reset doen en opladen en is alles weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Popmart1970 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:42:
@Lanerios....keek op de PC in de Store!! daar vond ie m niet!!
Net maar ff de Lumia gepakt...en daar via de Store wel te vinden....WEIRD
Niet echt goede sync zo blijkt ......!!
Dat heeft waarschijnlijk met de regio te maken. Let er goed op dat je in de Nederlandse Windows Phone marketplace zit te kijken, dus deze: http://www.windowsphone.com/nl-nl/store (NL) en niet deze http://www.windowsphone.com/en-us/store/ (US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
Heb ik al geprobeerd maar dat mag niet baten helaas is in 1 keer gekomen dat probleem. heel vaag zal is aan nokia nl vragen op FB.
lanerios schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:44:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
[...]

Mochten jullie geïnteresseerd zijn in deze screenprotectors, mijn Lumia 920 gaat weer retour dus ik heb de screenprotectors niet nodig. Het doosje is alleen even open geweest om te kijken of ze erin zaten. Hij komt dus in originele verpakking als nieuwstaat: V&A aangeboden: ScreenKnight Ultra Tough Screen Protector (Nokia Lumia 920)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
[...]

Vandaag binnen gekregen. Ben niet bekend met de aanbrengmethode dus het zal wel fout gaan. Dan eerst maar de achterkant proberen want als die fout gaat kan ik het altijd nog goed doen met de voorkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tropicc schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:50:
[...]

Vandaag binnen gekregen. Ben niet bekend met de aanbrengmethode dus het zal wel fout gaan. Dan eerst maar de achterkant proberen want als die fout gaat kan ik het altijd nog goed doen met de voorkant :P
Het is niet zo moeilijk. Zet de telefoon uit en laat deze 24 uur drogen na het aanbrengen.

Zou screenspray in een kommetje gebruiken (voor je tv of lcd scherm) om daarin de protector in te dompelen. Daarna je handen nat maken met dat spul en dan is het een kwestie om het goed op je telefoon te plakken. Daarna met het rubbertje het de vloeistof eruit duwen. Je zal zien dat het best snel blijft zitten.

Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
vali schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:09:
[...]

Het is niet zo moeilijk. Zet de telefoon uit en laat deze 24 uur drogen na het aanbrengen.

Zou screenspray in een kommetje gebruiken (voor je tv of lcd scherm) om daarin de protector in te dompelen. Daarna je handen nat maken met dat spul en dan is het een kwestie om het goed op je telefoon te plakken. Daarna met het rubbertje het de vloeistof eruit duwen. Je zal zien dat het best snel blijft zitten.

Thanks! Bij die van mij zit trouwens geen spray, maar er staat op dat je zelf een mix van water met een beetje zeep moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:32
Ik heb sinds eergisteren de Lumia 920. Het gewicht is nog even wennen, maar verder een erg mooi toestel! Wel ervaar ik problemen bij het kopieren van foto's van mijn laptop naar mijn Lumia 920 via usb. Alle foto's raken beschadigd met strepen, felle kleuren, etc. Ik heb een andere usb poort en een andere usb kabel geprobeerd, maar het probleem blijft.

Bij het kopieren van de Lumia naar laptop gaat het wel goed. Enig idee wat hier misgaat? Ik heb dit eerder bij een windows 7.5 telefoon i.c.m. andere laptop ook gehad.

Vooralsnog zet ik alles maar even over met FTP :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mother_lepard op 13-10-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 10:26
Ik was net een beetje gewend aan de 920, kom van een iPhone 4 en het is een heerlijk snel toestel. Was even zoeken naar hoe alles werkt, apps etc maar had alles lekker draaiend.

De afgelopen week echter een paar issues waar ik knettergek van wordt
-Tijd en datum staan soms spontaan verkeerd, bij gemiste oproepen en smsjes leidt dat tot vage problemen dat die berichten dan ergens achteraan je gesprekken staan. Agenda werkt niet bij etc. De tijd had ik al handmatig ingesteld omdat die auto tijd niet lijkt te werken of in elk geval niet rap.
-Paar vastlopers, die los ik op met een soft reset waarbij (blijkt later) de klok ook weer een aantal maanden terug is waardoor je dan gelijk weer te maken hebt met alles op het punt hierboven.
-Vanacht is hij helemaal vastgelopen op de draadloze lader, na een soft reset bleek hij wel volledig opgeladen. Wel wederom al die datum ongein, er kwam van alles binnen en dat staat dus nu in een ver verleden in alle bericten. Baal hier het meeste van want ben dus onbereikbaar geweest en dat de telefoon werkt is wel echt prio 1. Wat gegoogled op dat vastloop issue op de lader en dat kwam maanden terug vrij vaak voor maar zou volgens mij opgelost moeten zijn, ik heb de amber update dus het toestel is redelijk bij.

Zijn er meer mensen met dit soort instabliteitsissues en is het op te lossen? Met name dat bevriezen tijdens laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:44:

-Tijd en datum staan soms spontaan verkeerd, bij gemiste oproepen en smsjes leidt dat tot vage problemen dat die berichten dan ergens achteraan je gesprekken staan. Agenda werkt niet bij etc. De tijd had ik al handmatig ingesteld omdat die auto tijd niet lijkt te werken of in elk geval niet rap.
-Paar vastlopers, die los ik op met een soft reset waarbij (blijkt later) de klok ook weer een aantal maanden terug is waardoor je dan gelijk weer te maken hebt met alles op het punt hierboven.

Zijn er meer mensen met dit soort instabliteitsissues en is het op te lossen? Met name dat bevriezen tijdens laden?
Als de tijd verkeerd is gegaan, wat ik ook heb, en iedereen ook, dan moet je gewoon even wachten totdat de tijd weer goed is. Als je naar instellingen-->datum &tijd gaat dan automatisch instellen, dan doet hij het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:07:
[...]

Als de tijd verkeerd is gegaan, wat ik ook heb, en iedereen ook, dan moet je gewoon even wachten totdat de tijd weer goed is. Als je naar instellingen-->datum &tijd gaat dan automatisch instellen, dan doet hij het gewoon goed.
Dat hangt dan wel van je provider af volgens mij. KPN doet niet aan time-sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 21:55
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:07:
[...]

Ik meen me te herinneren dat bij veel providers er geen signaal wordt meegezonden om de tijd automatisch goed te houden, dus op manual zetten dan, en zelf de tijd instellen.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 10:26
Het probleem is dus na een crash op de lader, dat als je een soft reset doet, je daarna direct alles binnen krijgt wat gedurende de vastloper niet binnenkwam en dat krijgt dan een verkeerde timestamp mee. Al die conversaties daar klopt dan niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:32
Mother_lepard schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 08:40:
..................Wel ervaar ik problemen bij het kopieren van foto's van mijn laptop naar mijn Lumia 920 via usb. Alle foto's raken beschadigd met strepen, felle kleuren, etc. Ik heb een andere usb poort en een andere usb kabel geprobeerd, maar het probleem blijft.

Bij het kopieren van de Lumia naar laptop gaat het wel goed. Enig idee wat hier misgaat? Ik heb dit eerder bij een windows 7.5 telefoon i.c.m. andere laptop ook gehad.
Inmiddels soort van opgelost met Windows Phone sync. Echter ben ik van mening dat ik de telefoon als usb opslag moet kunnen gebruiken. Nog even navraag doen bij Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Ik was net een beetje gewend aan de 920, kom van een iPhone 4 en het is een heerlijk snel toestel. Was even zoeken naar hoe alles werkt, apps etc maar had alles lekker draaiend.

-Vanacht is hij helemaal vastgelopen op de draadloze lader, na een soft reset bleek hij wel volledig opgeladen. Wel wederom al die datum ongein, er kwam van alles binnen en dat staat dus nu in een ver verleden in alle bericten. Baal hier het meeste van want ben dus onbereikbaar geweest en dat de telefoon werkt is wel echt prio 1. Wat gegoogled op dat vastloop issue op de lader en dat kwam maanden terug vrij vaak voor maar zou volgens mij opgelost moeten zijn, ik heb de amber update dus het toestel is redelijk bij.

Bij een soft reset moet je idd datum/tijd opnieuw instellen. Bij de iPhone hoeft dat volgens mij niet, maar bij WP8 wel.
Wat betreft de vastlopers. Het valt mij op dat het bij mij ook steeds vaker voorkomt. Geen pijl op te trekken. Ik had begrepen dat WP7.5 super stabiel was, WP8 is dat zeer zeker niet. Vastlopen op de draadloze lader heb ik nooit gehad, wel een aantal keren in de autolader en gewoon tijdens gebruik.
Sowieso is accu gebruik niet echt efficiënt, telefoon is in notime leeg bij een simpel spel als Tetris.
Op WPCentral las ik dat WP8 telefoons zelfs leeg raken tijdens het laden bij het spelen van Order & Chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm heb nooit last van vastlopers met mijn L920. WP7 was zeker heel stabiel, maar kende zo zijn eigen problemen. Zo heb ik maandenlang telkens de flight mode aan en uit moeten zetten om internet te krijgen, is MMS mij nog nooit gelukt, crashte apps echt gigantisch vaak vergeleken met WP8 en had die bij mij nog wel eens last van dat ik geen enkele app (systeem of uit de Marketplace) meer kon openen en dus een reboot moest geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:14

Hm, als je telefoon zo vaak vastloopt zou ik garantie claimen hoor. Dat is echt niet normaal. Je zou nog kunnen proberen om een hard reset uit te voeren, misschien verbetert dat iets? Ik heb inmiddels Windows Phone 7.0, 7.5, 7.8 en 8.0 gehad en vastlopers... ik geloof dat de enige keer dat mijn HTC 8x vast liep is toen hij een tijd vol in de zon had gelegen en ik hem ging gebruiken. Toen verscheen beeldcorruptie die na een reboot opgelost was. Ook met de tijd heb ik geen enkel probleem...

Van de andere toestellen (HTC 7 Trophy, Nokia 800) kan ik me geen vastlopers herinneren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 19:49
Ik heb heel lang geen probleem gehad met instabiliteit van mijn Lumia 920, maar ik heb nu twee keer achter elkaar problemen gehad. Eén keer bleef het beeld gewoon zwart en reageerde de telefoon nergens meer op (zelfs geen oplichtende lampjes als je 'm aan de oplader hing) en vandaag dat ik de telefoon pak en het beeld zwart is met alleen het Nokia logo in beeld en verder deed de telefoon ook niks meer... Hopelijk zijn het incidenten!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Laatst online: 21-08 13:59
ter info: "Microsoft officially announced GDR3 to be rolled out in the coming weeks / months!"

Iemand nieuws over het al dan niet activeren van de optie voor 3 medium sized tiles (6 small) op de 920? Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten op verschillende tech sites...

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
vali schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:09:
[...]

Het is gelukt, helemaal perfect geen lucht of stof er meer onder. Alleen aan de rand van de protector zit wat stof maargoed niet hinderlijk. Ik vind het trouwens niet echt een hele fijne protector omdat hij nogal stroef is. Vaak als je dan slide met je vinger blijf je steken, maar dit kan ook wennen zijn.
Pagina: 1 ... 99 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;