[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.206 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:03:
[...]

Schadereparatie bij Nokia valt onder fabrieksgarantie en is een 'toerijking' van de fabrikant, dus schade door ondeugdelijke hardware. De schade die je bij 4launch kan claimen valt onder consumentenrecht en zit anders in elkaar. Nokia kan IMO best weigeren het te repareren, 4launch dacht ik echter niet, al zou het in geval van valschade waarschijnlijk wel geheel voor jouw rekening komen, want je hebt dan immers wel recht op een deugelijk product maar je moet er zelf ook verantwoord mee omgaan.

[...]

oh en over fabriekgarantie

[...]
Probleem (naja het is maar hoe je het bekijkt ) is echt onder de nederlandse wetgeving, dat je als klant na het half jaar moet aantonen hoe de schade is ontstaan. Je kan nu wel zeggen dat het een deugdelijk product moet zijn, maar zie maar eens te bewijzen dat jij de schade niet zelf hebt gemaakt (laten vallen of tegen iets gestoten).

Mocht het zijn dat je het korter hebt dan half jaar is het een ander verhaal, dan moet 4launch het tonen dat jij het hebt gemaakt (iets wat bijna onmogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:56
Martinspire schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:01:
De notificaties van NOS worden dan ook gepushed en gaat niet via achtergrondtaken (net als dat e-mail ook niet bij achtergrondtaken staat).

Er zit binnen de app van de NOS wel een instellingen-menu waar je dat aan of uit kunt zetten. Zodra je dat doet, ontvang je ook geen notificaties meer ;)
Als ontwikkelaar van de NOS app kan ik inderdaad bevestigen dat de applicatie geen gebruik maakt van achtergrondtaken. Push notificaties worden in Windows Phone afgehandeld door het OS, Pas vanaf het moment dat je op de notificatie tapt wordt de applicatie actief.

Om een idee te krijgen van applicaties die op de achtergrond actief zijn kan het overigens de moeite waard zijn om naar Nokia's DataSense app te kijken (beschikbaar na de GDR2 update). Daarin kun je zien welke applicaties veel data verbruiken. Dat kan soms een indicatie zijn van veel achtergrondactiviteit. Zo betrapte ik Nokia's #2InstaWithLove app (die ik 1 keer bekeken heb) op het gebruiken van 100MB data via de achtergrondtaak. Kan niet goed zijn voor de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:38
tomverhoeff schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:43:
[...]

Als ontwikkelaar van de NOS app kan ik inderdaad bevestigen dat de applicatie geen gebruik maakt van achtergrondtaken. Push notificaties worden in Windows Phone afgehandeld door het OS, Pas vanaf het moment dat je op de notificatie tapt wordt de applicatie actief.
Komen er nog updates aan voor deze app. Een live-tile misschien? Een manier om de push notificaties terug te vinden? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Precies. Je krijgt een NOS notificatie (door wie eigenlijk?) boven in het scherm maar daarna is het volkomen spoorloos verdwenen. Mede daardoor en omdat NOS nergens op reageert heb ik de app ingewisseld voor Bing nieuws. Maar het nieuws van Bing is eigenlijk veel te summier. Dus ik twijfel om de Bing weer in te ruilen voor NOS. De NOS app zelf vind ik prachtig gemaakt. Wel jammer van de kansloze Live Tile. Kan zoveel beter.

Ik vind de CNN app trouwens ook prachtig. (ik snap alleen niet waarom ze teksten cursief maken, past totaal niet op een WP8 telefoon)

Oké, Bing maar weer verwijderd, en NOS er weer op.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 09-09-2013 15:44 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
Sonny7 schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:23:
[...]
Komen er nog updates aan voor deze app. Een live-tile misschien? Een manier om de push notificaties terug te vinden? :-)
Communicatie over updates wordt door de NOS zelf gedaan. Alle suggesties die binnenkomen via e-mail, reviews, etc. worden door de NOS bijgehouden en meegenomen bij het plannen van updates.

Even los van of livetiles wel of niet in een update ondersteund gaan worden zit er wel een technische uitdaging in. Livetiles updaten kan alleen via een pushmechanisme (dat specifiek voor WP geimplementeerd zou moeten worden en daarom voor weinig partijen interessant is) of via een backgroundtask (relatief eenvoudig te implementeren, maar wel implicaties voor de accuduur).

Zouden jullie een backgroundtask die de tile update met (foto's van) het laatste nieuws aanzetten? Of toch liever uit laten staan om de accu te sparen?

Als je overigens interesse hebt om toekomstige updates van deze en andere apps te betatesten kun je dat wel (via PM) laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:21
Sonny7 schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:23:
Volgens mij kan je twee dingen doen met een live tile: het aantal meldingen weergeven (zoals het aantal gemiste gesprekken, aantal whatsapp-berichten of aantal facebook updates. Ik heb het idee dat deze via het notificatiesysteem geüpdate kunnen worden. Als je op de live tile nieuws of iets dergelijks wil laten zien, dan mag je geloof ik maar maximaal één keer per half uur de gegevens updaten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

tomverhoeff schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:50:
[...]

updaten kan alleen via een pushmechanisme (dat specifiek voor WP geimplementeerd zou moeten worden en daarom voor weinig partijen interessant is)
Persoonlijk krijg ik altijd jeuk van dit soort motivaties. Niet persoonlijk bedoelt, maar dan is het voor mij heel eenvoudig: Delete.

Ik zat gisteren een film te kijken (ushi). Daar dronk Ushi een familiebrowsel. Niet te zuipen, dus zei Ushi: 'Vooral IN de familie houden'. Dus, als NOS vindt dat ze gebruikers iets moeten onthouden omdat het ze te veel moeite kost, maak die app dan vooral voor de NOS zelf en niet voor gebruikers die veel meer verwachten.

En zo is, wat mij betreft, het hele leven. Levert de NOS niet wat gebruikers willen, dan deleten die handel en op zoek naar beter. Iets wat ik wel wil hebben zoals de CNN app.

Mij persoonlijk maakt de accuduur niets uit. ik koop geen smartphone om maar zo lang mogelijk met een accu te kunnen doen. Ik wil de smartphone optimaal gebruiken en dan maar om de zoveel uur aan de lader. Overal is wel een 'stopcontact' te vinden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
[...]

Communicatie over updates wordt door de NOS zelf gedaan. Alle suggesties die binnenkomen via e-mail, reviews, etc. worden door de NOS bijgehouden en meegenomen bij het plannen van updates.

Even los van of livetiles wel of niet in een update ondersteund gaan worden zit er wel een technische uitdaging in. Livetiles updaten kan alleen via een pushmechanisme (dat specifiek voor WP geimplementeerd zou moeten worden en daarom voor weinig partijen interessant is) of via een backgroundtask (relatief eenvoudig te implementeren, maar wel implicaties voor de accuduur).

Zouden jullie een backgroundtask die de tile update met (foto's van) het laatste nieuws aanzetten? Of toch liever uit laten staan om de accu te sparen?

Als je overigens interesse hebt om toekomstige updates van deze en andere apps te betatesten kun je dat wel (via PM) laten weten.
Zolang het een optie is van de livetile, lijkt het me best prima eigenlijk? Ik zie meer apps die het als optionele feature aanbieden, waardoor het prima werkt. Vind zelf de NOS app overigens prima werken, maar mis idd wel de live-tile. Als die erbij zou zitten, zou ik de app van kleine icoon tot wide-tile veranderen. Accuduur valt overigens prima mee met livetiles. Het kost je wel wat, maar ook weer niet gigantisch veel. Even whatsappen kost je bv al meer batterij.

Vraag anders eens aan andere developers (bv van regenmeter) die livetiles hebben, hoeveel batterijduur het scheelt. Die zullen de cijfers wel hebben, lijkt me (of iemand anders moet dat even melden)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
[...]

Ja vind de NOS app heel fijn werken, het enige wat ontbreekt is eigenlijk een live-tile met updates van het laatste nieuws en een notificatie 'teller'. Ik krijg regelmatig een notificatie van de NOS (bij belangrijk nieuws) en als ik deze 'toevallig' mis, dan kan ik dus nergens terug vinden welke app de notificatie stuurde.

Maar moet zeggen dat de app verder goed werkt en ik hem regelmatig gebruik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
GerCor schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:11:
[...]
Persoonlijk krijg ik altijd jeuk van dit soort motivaties. Niet persoonlijk bedoelt, maar dan is het voor mij heel eenvoudig: Delete.
Nogmaals, commentaar dat ik hier geef gaat over afwegingen die in het algemeen gemaakt worden, niet over waarom een bepaalde functie wel of niet in een specifieke (NOS bijv.) app zit.

In het kader van batterijbesparing (wat een redelijk hot topic is voor de 920) is de oplossing met een push mechanisme wenselijk. Er komt echter nogal wat kijken bij de implementatie daarvan:
  • Elk device moet zich apart registreren voor notificaties, er komt een url terug die opgeslagen moet worden
  • Voor elke tile-update moet naar elke deviceurl een request gestuurd worden
  • Elke request heeft een eigen response die ook goed afgevangen moet worden
Dit vereist een investering in zowel de client-app als een backend die eea afhandelt. Daarbij is die backend ook nog eens specifiek voor Windows Phone, aangezien andere platformen deze functionaliteit niet kennen. Dat moet allemaal meegenomen worden in de afweging om al dan niet dit mechanisme te ondersteunen.

Je ziet dan dat een partij als WhatsApp dat wel doet, omdat hun app core business is. Veel andere partijen zien dit echter om diverse redenen niet zitten (initiele investering, onderhoud, etc.)

Als je kijkt naar bijv. de apps van CNN of De Telegraaf dan gebruiken deze allemaal de oplossing met een backgroundagent. Zo lang gebruikers de keuze hebben om deze te activeren lijkt dat me ook de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Nu we hier toch allemaal over niet-direct-gerelateerde-Lumia 920- issues babbelen ... kan ik mijn vraag vast ook wel stellen; Hoe krijg ik mijn Outlook taken (die ik via Exchange synchroniseer) op een (live) tile ?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:06

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Het is weer klaar, nu weer ontopic dus over de Lumia 920.

Offtopic posts krijgen direct een schop.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 14:55

Dexter

d((o_o))b

Woohoo! Ik heb weer app-updates op mijn live tile van de store! Heb die dingen enkele maanden niet gehad, maar na een hard-reset (en automatische herinstallatie) zag ik straks tot mijn grote vreugde ineens weer 2 updates op mijn 920!

* Dexter is blij!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Vandaag ging mijn batterij echt niet lang mee. Om 8 uur van de lader gehaald, af en toe wat whatsapp gebruikt maar dat was het ook. En vanmiddag rond een uur of 17 was die al bijna leeg. Ik heb verder mail op 30 minuten staan en alle overbodige dingen (tap+send/wifi zoeken/etc) uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb even wat vragen over de procam app verplaatst naar het Windows Phone Store en applicaties topic. Dan blijft het hier wat overzichtelijker

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 08:58
iCeQbe. schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:40:
Ik wacht ook nog...

lumia 920
manufacturer = RM-821_eu_france_267
Operator = 000-FR

[...]
Wacht ook nog steeds. Heb mijn vorige firmware (1308) wel geflashed, misschien dat dat er iets mee te maken heeft, maar heb geen zin om nu weer te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Tropicc schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:16:
Vandaag ging mijn batterij echt niet lang mee. Om 8 uur van de lader gehaald, af en toe wat whatsapp gebruikt maar dat was het ook. En vanmiddag rond een uur of 17 was die al bijna leeg. Ik heb verder mail op 30 minuten staan en alle overbodige dingen (tap+send/wifi zoeken/etc) uit staan.
Hoe zit het met je Skydrive backup?
Misschien heeft die de nodige MB's via 3G zitten verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
tomverhoeff schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:56:
[...] Daarbij is die backend ook nog eens specifiek voor Windows Phone, aangezien andere platformen deze functionaliteit niet kennen. [...]
Je vergeet Windows 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Tropicc schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:16:
Bij mij trekt whatsapp de batterij leeg. Als ik een bericht bekijk of verstuur en via de homeknop terug ga blijft het accu slurpen (als ik een half uur later check 12-20% per uur). Als ik het afsluit door de terugknop te gebruiken heb ik dat niet (1,5-3% per uur). Battery app installeren is wel een aanrader om te ontdekken wat de oorzaak is, weet niet of je dat al gedaan hebt?

De accuduur is wat mij betreft zo'n beetje het enige nadeel van de 920. Ik heb hem nu een paar weken en hij begint steeds beter te bevallen. Ik ben nu helemaal aan Windows Phone gewend en mis weinig van de ontbrekende functies en apps die ik met Android wel had. De camera is echt geweldig en offline navigatie is ook al een aantal keer een uitkomst gebleken. Draadloos laden is ook fijner dan ik gedacht had. Zeker voor de prijs echt een een topper. Weet niet of het iemand anders al eens opgevallen was maar ik heb af en toe een notificatiegeluid als ik mijn telefoon neerleg. Dit is dus blijkbaar een NFC notificatie en komt omdat ie dan op of vlak naast mijn portemonnee ligt.

YouTube: Windows Phone 8 HTC 8X NFC card sound

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:51
Gisteren me eigen helemaal ongans gezocht naar een overzicht van gebelde minuten. Totale gespreksduur, uitgaande en inkomende oproepen. Waar staat dat? Zal wel zeer voor de hand liggend zijn, maar ik kan het dus niet vinden 8)7

• Luuk1983
Jean-Bob schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:57:
Als ik het afsluit door de terugknop te gebruiken heb ik dat niet (1,5-3% per uur).
Misschien is dat nog een algemene tip voor mensen, ik weet niet of iedereen weet dat je met de terugknop programma's af kan sluiten. Als je een application verlaat met de terugknop, dan sluit je de applicatie daadwerkelijk af in plaats van dat deze actief blijft. Als je dus op je Lumia net zo vaak op terug drukt tot je niet meer verder terug kan, dan heb je alle applicaties echt afgesloten. Dit gebeurt uiteraard niet als je de windows-toets gebruikt. Je kan de open programma's zien door de terugknop even in te houden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Luuk1983 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:52:
[...]

Misschien is dat nog een algemene tip voor mensen, ik weet niet of iedereen weet dat je met de terugknop programma's af kan sluiten. Als je een application verlaat met de terugknop, dan sluit je de applicatie daadwerkelijk af in plaats van dat deze actief blijft. Als je dus op je Lumia net zo vaak op terug drukt tot je niet meer verder terug kan, dan heb je alle applicaties echt afgesloten. Dit gebeurt uiteraard niet als je de windows-toets gebruikt. Je kan de open programma's zien door de terugknop even in te houden.
En in GDR3 kan je je apps in het multitask menu gewoon sluiten m.b.v. een kruisje!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

PaT schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:13:
[...]

En in GDR3 kan je je apps in het multitask menu gewoon sluiten m.b.v. een kruisje!
Moet je dat ergens activeren? want ik zie die kruisjes niet bij mij

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:59:
[...]

Moet je dat ergens activeren? want ik zie die kruisjes niet bij mij
GDR3 is nog niet uit zover ik weet. GDR2 wordt eigenlijk pas net uitgerold.

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:03:
[...]

GDR3 is nog niet uit zover ik weet. GDR2 wordt eigenlijk pas net uitgerold.
Ah okay, ik las GDR2, excuses ;)

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:04:
[...]
Ah okay, ik las GDR2, excuses ;)
No problem ;)

Zie hier voor de features van GDR3: Tomba in "[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen"

• Sonny7
Wilde een hard-reset uitvoeren omdat ik niet geheel tevreden was met het accugebruik (ook na uitschakelen achtergrondtaken) en omdat ik geen updates meer kreeg vanuit de store (al meer dan een maand lang)..

Maar helaas na de reset.. jullie raden het al... de spinning wheels of death!!! :(
Iemand tips? Hij laat nu al 2 uur de twee witte radertjes zien...
Hoe kan ik dit oplossen?

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:29
Sonny7 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:15:
Wilde een hard-reset uitvoeren omdat ik niet geheel tevreden was met het accugebruik (ook na uitschakelen achtergrondtaken) en omdat ik geen updates meer kreeg vanuit de store (al meer dan een maand lang)..

Maar helaas na de reset.. jullie raden het al... de spinning wheels of death!!! :(
Iemand tips? Hij laat nu al 2 uur de twee witte radertjes zien...
Hoe kan ik dit oplossen?
Had gisteren precies hetzelfde, maar heb het na 4 uur zoeken opgelost.

http://blinkthinks.wordpr...re-even-without-navifirm/

Hierin staat precies wat je nodig hebt. Gebruik de Nokia Care Suite die bij de download zit, nieuwere versies werken niet. Als je dan de firmware gedownload hebt kun je met de zelfde software eerst de telefoon selecteren en dan een recovery uitvoeren. Dan legt het programma precies uit wat je met de telefoon moet doen.

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Als ik alles zo zie, dan is de Lumia 920 eigenlijk een veel te mooie telefoon als je van iOS afkomt en iets nieuws wilt.
Goeie camera, snelle telefoon, mooi uiterlijk :D

• Sonny7
superman12 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:30:
[...]

Hierin staat precies wat je nodig hebt. Gebruik de Nokia Care Suite die bij de download zit, nieuwere versies werken niet. Als je dan de firmware gedownload hebt kun je met de zelfde software eerst de telefoon selecteren en dan een recovery uitvoeren. Dan legt het programma precies uit wat je met de telefoon moet doen.
Was er al bang voor dat er geen betere oplossing zou zijn :(
Morgen of vanavond maar proberen dan... Dank!
Ondertussen nog steeds naar radertjes aan het kijken...

• Tropicc
Ik zat vanmiddag in de bus een filmpje te kijken die ik al vooraf had gedownload in Metrotube en plotseling valt mijn L920 uit. Had ik laatst ook al, zat ik gewoon muziek te luisteren (telefoon in zak), ging die ook ineens uit. Vind dat best apart. Nog meer mensen dit wel eens gehad?

Verwijderd

Tropicc schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:01:
Ik zat vanmiddag in de bus een filmpje te kijken die ik al vooraf had gedownload in Metrotube en plotseling valt mijn L920 uit. Had ik laatst ook al, zat ik gewoon muziek te luisteren (telefoon in zak), ging die ook ineens uit. Vind dat best apart. Nog meer mensen dit wel eens gehad?
Kon je hem daarna gewoon weer inschakelen, of deed hij dat automatisch, want als hij automatisch opstart was hij bezig met een telefoonupdate (iets wat ze ongevraagd doen en wat erg veel mobiel data verbruikt als je geen wifi hebt) waar hij bij moet opnieuw opstarten, en als hij gewoon uit valt terwijl de batterij nog goed is, enz. dan zou ik nokia bellen.

Verwijderd

ProfoundValue schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:25:
Als ik alles zo zie, dan is de Lumia 920 eigenlijk een veel te mooie telefoon als je van iOS afkomt en iets nieuws wilt.
Goeie camera, snelle telefoon, mooi uiterlijk :D
En een goede prijs. voor dit geld een telefoon die sneller is dan de iphone 5 en groter, met een grotere resolutie. Eigenlijk is dit de beste aanrader voor een telefoon, ga je hem kopen?? :*)

• ProfoundValue
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:04:
[...]

En een goede prijs. voor dit geld een telefoon die sneller is dan de iphone 5 en groter, met een grotere resolutie. Eigenlijk is dit de beste aanrader voor een telefoon, ga je hem kopen?? :*)
Haha, wil 'm wel nemen bij de verlenging van mijn T-Mobile abonnement :D
Vind 'm heel erg stylish, weinig mensen hebben deze telefoon en het OS ziet er clean uit :)

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:41
Sonny7 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:52:
[...]

Was er al bang voor dat er geen betere oplossing zou zijn :(
Morgen of vanavond maar proberen dan... Dank!
Ondertussen nog steeds naar radertjes aan het kijken...
Meen ergens gelezen te hebben, dat als je dan je lader aansluit, het probleem SOMS over is. (ben niet zeker)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Tropicc
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:24:
[...]

Kon je hem daarna gewoon weer inschakelen, of deed hij dat automatisch, want als hij automatisch opstart was hij bezig met een telefoonupdate (iets wat ze ongevraagd doen en wat erg veel mobiel data verbruikt als je geen wifi hebt) waar hij bij moet opnieuw opstarten, en als hij gewoon uit valt terwijl de batterij nog goed is, enz. dan zou ik nokia bellen.
Ik weet niet of het automatisch ging. Ik dacht dat hij op lockscreen ging dus gewoon geprobeerd te unlocken en toen ging die weer aan.
Automatische updatedownloads heb ik trouwens uit staan.

• Sonny7
[...]

Helaas, ik blijf constant steken bij de stap: 'RETRY'.
Telefoon is via usb gekoppeld aan PC. Selecteer RM-821 (Lumia 920) en het programma vind de firmware die ik gedownload heb (CV NL RED). Nu probeer ik te flashen, maar gebeurd er niets,zoals ook in de beschrijving staat komt er een window voor met beschrijving hoe de koppeling moet verlopen (hold power and volume down) en klik op 'Retry'. Tot zover gaat het prima.. In beeld blijft nadat ik de retry button heb gebruikt de tekst Verification of data package integrity staan... De eerste keer is het balkje compleet groen, maar nadat ik retry heb aangeklikt word ie weer helemaal 'leeg'.. Daarna blijft constant het 'Retry' schermpje maar weer verschijnen..

Nokia Care Suite herkent met geen mogelijkheid m'n telefoon.. Iemand opties/tips?

[ Voor 10% gewijzigd door Sonny7 op 12-09-2013 06:44 ]

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:29
Sonny7 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 06:33:
[...]

Helaas, ik blijf constant steken bij de stap: 'RETRY'.
Telefoon is via usb gekoppeld aan PC. Selecteer RM-821 (Lumia 920) en het programma vind de firmware die ik gedownload heb (CV NL RED). Nu probeer ik te flashen, maar gebeurd er niets,zoals ook in de beschrijving staat komt er een window voor met beschrijving hoe de koppeling moet verlopen (hold power and volume down) en klik op 'Retry'. Tot zover gaat het prima.. In beeld blijft nadat ik de retry button heb gebruikt de tekst Verification of data package integrity staan... De eerste keer is het balkje compleet groen, maar nadat ik retry heb aangeklikt word ie weer helemaal 'leeg'.. Daarna blijft constant het 'Retry' schermpje maar weer verschijnen..

Nokia Care Suite herkent met geen mogelijkheid m'n telefoon.. Iemand opties/tips?
Die Retry knop heb ik ingedrukt op het moment dat ik het Nokia logo in beeld zag. Ook heb ik geflashed met de nieuwste versie van nokia care suite. Heb eerst een backup gemaakt van de map C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products daarna de oude versie van Nokia care suite verwijderd. En de nieuwste geïnstalleerd en mocht bovenstaande map niet meer bestaan terug gezet vanuit de backup.

Wat gebeurt er als je reboot en nadat je telefoon trilde de volume omhoog knop inhoudt. Komt de telefoon dan in een soort van download modus en ziet je computer het als een Qualcomm msm device.

En er is nog een toets sequence. Na het rebooten op Volume omhoog, Volume omlaag, Power, Volume omlaag drukt. Gewoon een voor een achter elkaar indrukken

Beide deden bij mij weinig maar dan kunnen we zien of de problemen hetzelfde zijn.

• Sonny7
superman12 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:47:
[...]

Die Retry knop heb ik ingedrukt op het moment dat ik het Nokia logo in beeld zag. Ook heb ik geflashed met de nieuwste versie van nokia care suite. Heb eerst een backup gemaakt van de map C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products daarna de oude versie van Nokia care suite verwijderd. En de nieuwste geïnstalleerd en mocht bovenstaande map niet meer bestaan terug gezet vanuit de backup.

Wat gebeurt er als je reboot en nadat je telefoon trilde de volume omhoog knop inhoudt. Komt de telefoon dan in een soort van download modus en ziet je computer het als een Qualcomm msm device.

En er is nog een toets sequence. Na het rebooten op Volume omhoog, Volume omlaag, Power, Volume omlaag drukt.

Beide deden bij mij weinig maar dan kunnen we zien of de problemen hetzelfde zijn.
Er is inderdaad een nieuwere versie van de nokia care suite! Deze maar eens proberen dan!

Bij de volume omhoog knop zie ik een 'lightning/gear ' symbool, zou je kunnen zeggen wat dit inhoud?? Kan ik hier wellicht iets mee?

Wat bedoel je precies met de laatste combinatie? Dus alle drie de knoppen ingedrukt houden?

[ Voor 3% gewijzigd door Sonny7 op 12-09-2013 08:56 ]

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Tropicc schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:01:
Het lijken wel situaties waarin veel hitte ontstaat -> oververhitting, waardoor hij eruit klapt?
Is je L920 dan ook heel warm?
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Afgelopen vrijdag mijn lumia opgestuurd voor stof onder de front camera. Net was UPS alweer hier met een compleet nieuwe! Prima service Nokia! :D

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Russel88
  • Laatst online: 11-10 11:42
Ik heb het ook 2 keer meegemaakt dat m'n Lumia er mee kapte. De eerste keer "hing" ie. Scherm ging niet meer uit, reageerde niet meer. Soft reset hielp niet. Na een tijdje deed ie het opeens weer.
Aantal dagen later was het scherm zwart en kreeg ik niet meer aan. Lader erin geprikt, niks, ook niet het geluidje dat je normaal gesproken hoort als je de kabel erin prikt. Na een soft reset deed ie het weer.

Al met al is de Lumia niet zo stabiel waarop ik hoopte/verwachte. Accu gebruik is zo instabiel als wat. De ene keer laadt ie m'n telefoon op als ik aan het navigeren ben, de andere keer loopt m'n accu terug. Tijdens het teruglopen, alle apps gekilled zonder resultaat.

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Jean-Bob schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:57:
[...]

De accuduur is wat mij betreft zo'n beetje het enige nadeel van de 920. Ik heb hem nu een paar weken en hij begint steeds beter te bevallen. Ik ben nu helemaal aan Windows Phone gewend en mis weinig van de ontbrekende functies en apps die ik met Android wel had. De camera is echt geweldig en offline navigatie is ook al een aantal keer een uitkomst gebleken. Draadloos laden is ook fijner dan ik gedacht had. Zeker voor de prijs echt een een topper. Weet niet of het iemand anders al eens opgevallen was maar ik heb af en toe een notificatiegeluid als ik mijn telefoon neerleg. Dit is dus blijkbaar een NFC notificatie en komt omdat ie dan op of vlak naast mijn portemonnee ligt.
als je nfc uit zet scheelt het met de accuduur. of gebruik je nfc ergens voor?

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Wellicht een domme vraag... :|
IK wil een telefoonnummer opslaan met een pauze erin. Hoe doe je dat. :?

Ik moet bellen +[landnummer][netnummer][abonneenummer] pauze [toestelnummer]#

Ik heb niet door hoe ik die pauze erin krijg in Windows Phone...

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 23:41
Bedankt voor de tip,
na wat moeite is het me gelukt om van een frans toestel zonder updates naar een belux toestel met amber-update te gaan.
Ik heb het moeten forceren door een factory-reset te doen, en terwijl hij op die radartjes stond, bewust het toestel doen vastlopen om dan via nokia care suite de recovery te starten zonder dat het toestel automatisch te laten detecteren.
[...]

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

weid1374 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:20:
Wellicht een domme vraag... :|
IK wil een telefoonnummer opslaan met een pauze erin. Hoe doe je dat. :?

Ik moet bellen +[landnummer][netnummer][abonneenummer] pauze [toestelnummer]#

Ik heb niet door hoe ik die pauze erin krijg in Windows Phone...
met de komma

http://www.nokia.com/us-e...ingleTopic&topic=FA137511

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
Vaag probleem:
Ik hang steeds mensen op met mijn wang tijdens het bellen. Het scherm hoort toch "uit" te gaan als ik de telefoon tegen mijn hoofd houdt?

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
Ik had laatst precies hetzelfde!
ik haalde de telefoon uit mijn zak, haal mijn koptelefoon eruit. Daarna zie ik het scherm een keer met de lockscreen oplichten, en dan zwart.
Daarna kwam het Nokia logo in beeld en starte hij vanzelf opnieuw op.

• Tropicc
Fireshade schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:06:
[...]

Het lijken wel situaties waarin veel hitte ontstaat -> oververhitting, waardoor hij eruit klapt?
Is je L920 dan ook heel warm?
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt.
Hij wordt dan inderdaad wel warm, maar ik heb hem veel vaker echt haast heet gehad. Voornamelijk toen whatsapp nog extreem veel gebruikte en je veel gesprekken tegelijk voert. Maar toen bleef hij wel gewoon aan.
---

Waar ik vandaag achterkwam, als je bij instellingen het contrast op hoog zet, worden alle tiles zwart met een wit randje. Persoonlijk vind ik dat dit wel een leuk effect geeft, probeer het eens uit :)

• ProfoundValue
  • Niet online
Net even in de winkel met de 920 in m'n handen gestaan. Mooi scherm, mooie afwerking van het toestel (hoewel ik wel moet zeggen dat de gele kleur die op alle productfotos staat, wel ietwat Markeerstift Geel/Fluorescerend aandeed:

Afbeeldingslocatie: http://www.iphone5wholesale.net/images/Nokia%20Mobile%20Phone/001.jpg

Daarbij moet ik ook wel zeggen dat (wat ik op sommige plekken lees), naar mijn idee ik de telefoon gewoon met 1 hand kon bedienen (2 handen blijft altijd, bij iedere telefoon 100x makkelijker), maar het was niet hinderlijk om met 1 hand te werken ofzo.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
ProfoundValue schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:57:
[...] Daarbij moet ik ook wel zeggen dat (wat ik op sommige plekken lees), naar mijn idee ik de telefoon gewoon met 1 hand kon bedienen (2 handen blijft altijd, bij iedere telefoon 100x makkelijker), maar het was niet hinderlijk om met 1 hand te werken ofzo.
Dat kan ik ook met de mijne, maar je moet er wel groter dan gemiddelde handen voor hebben of lange vingers. Zelf ben ik gezegend met van beide een beetje dus is het allemaal lekker makkelijk te bedienen :D

• Tropicc
Net even in de winkel met de 920 in m'n handen gestaan. Mooi scherm, mooie afwerking van het toestel (hoewel ik wel moet zeggen dat de gele kleur die op alle productfotos staat, wel ietwat Markeerstift Geel/Fluorescerend aandeed:

Daarbij moet ik ook wel zeggen dat (wat ik op sommige plekken lees), naar mijn idee ik de telefoon gewoon met 1 hand kon bedienen (2 handen blijft altijd, bij iedere telefoon 100x makkelijker), maar het was niet hinderlijk om met 1 hand te werken ofzo.
Ik wilde ook eerst voor de gele gaan, maar toen ik hem in de winkel zag vond ik hem wel heel erg plastic eruit zien, erg goedkoop. Ben toen voor de witte gegaan die er naar mijn mening veel beter uitziet :P
En hij is inderdaad goed met één hand te bedienen, je moet hem gewoon goed vasthouden. Mijn moeder zegt dat ze haar LG L5 al niet met één hand kan bedienen maar ze houdt hem gewoon te hoog vast waardoor je duim die buiging niet meer kan halen. Ik raak nog wel eens per ongeluk de zoekknop aan maar dit is met de tijd ook minder geworden.

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:27
Yep de witte is i.m.h.o ook de mooiste. Al ben ik er benieuwd naar die grijze, maar die is bijna nergens live te bewonderen. De witte valt bij veel mensen in de smaak, vooral omdat het hoogglans wit is. O ja en gebruik geen hoesje met je mooie lumie 920. Heb een vriend die dat wel doet en mensen geloofden niet dat ik dezelfde telefoon had. Die van mijn vonden ze echt mooi, die van hem groot, lelijk en log, lol. Hij heeft de zwarte met de officiële siliconen hoes, ik gebruik de witte zonder hoes. Vind hem zelf niet echt lelijk met die hoes, maar zonder is hij vele malen mooier.

• Tropicc
shenr schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:33:
Yep de witte is i.m.h.o ook de mooiste. Al ben ik er benieuwd naar die grijze, maar die is bijna nergens live te bewonderen. De witte valt bij veel mensen in de smaak, vooral omdat het hoogglans wit is. O ja en gebruik geen hoesje met je mooie lumie 920. Heb een vriend die dat wel doet en mensen geloofden niet dat ik dezelfde telefoon had. Die van mijn vonden ze echt mooi, die van hem groot, lelijk en log, lol. Hij heeft de zwarte met de officiële siliconen hoes, ik gebruik de witte zonder hoes. Vind hem zelf niet echt lelijk met die hoes, maar zonder is hij vele malen mooier.
Die matte lijkt me ook nog wel mooi idd (nog nooit in het echt gezien) maar is dat matte niet heel erg krasgevoelig? Tenminste, op matte lak zie je sneller krassen dan op glanzende lak om je geen lichtinvallen hebt.
Ik heb trouwens wel wat krasjes op mijn witte L920. Je ziet ze niet meteen maar als je heel goed kijkt met een lamp erboven een paar op plekken waar ik hem altijd langs mijn broekzak laat glijden en op de achterkant wat.

Verwijderd

ProfoundValue schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:06:
[...]

Haha, wil 'm wel nemen bij de verlenging van mijn T-Mobile abonnement :D
Vind 'm heel erg stylish, weinig mensen hebben deze telefoon en het OS ziet er clean uit :)
Dat is een mening, en ik vind dat ook, maar ik heb een erg rare vriend die echt een eigen geloof heeft en hij vindt dat het slecht is, maar hij is eigenlijk ook best wel raar. }:O

Verwijderd

Tropicc schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:57:
[...]

Ik weet niet of het automatisch ging. Ik dacht dat hij op lockscreen ging dus gewoon geprobeerd te unlocken en toen ging die weer aan.
Automatische updatedownloads heb ik trouwens uit staan.
Dat kan je niet zomaar uit schakelen. Ik heb het ook uitgeschakeld, maar bij data sense staat er bij systeem toch nog 30Mb :o

Verwijderd

In het begin toen ik hem had was het nog echt iets zovan: f*ck hij is eigenlijk een beetje te groot waarodoor ik hem moet bewegen, maar ik wou hem niet laten vallen. Toen had ik er een enorm hoesje om gedaan, met screen protector en toen was het nog erger, maar na lange tijd oefenen [ongeveer een week] is het me toch gelukt om overal bij te komen. Het is dus even wennen als je van een 3'' scherm naar een 4,5'' scherm gaat :9~

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik heb een probleem met gedeeld internet... denk ik.
Ik heb verbinding tussen laptop en L920 via gedeeld internet, maar op de laptop wordt aangegeven dat de verbinding maar beperkte mogelijkheden heeft. Ik kom niet op internet.
Ik kan ook geen instelling vinden die dit beperkt.
iemand enig idee?
Gewoon vol verbinding (volgens icoontje op L920) en 1000MB data van KPN beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Ik heb mijn Duitse Lumia binnen. Gelijk omgeflashed naar Nederlands, zie mijn vorige post hoe. En nu maar eens kijken hoe het werkt. Ik mis wat apps en ik zoek nog naar wat alternatieven. Hulp aub want ik ken de windows store nog niet zo goed. Ik kom van Android.

-ES Fileexplorer. Kon mooi lokaal roeren en switchen naar dropbox en naar mijn NAS en onderling zaken uitwisselen.
-Keepass...
-Vignette...Filtertjes over foto's leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:52
scorelord schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 07:40:
Ik heb mijn Duitse Lumia binnen. Gelijk omgeflashed naar Nederlands, zie mijn vorige post hoe. En nu maar eens kijken hoe het werkt. Ik mis wat apps en ik zoek nog naar wat alternatieven. Hulp aub want ik ken de windows store nog niet zo goed. Ik kom van Android.

-ES Fileexplorer. Kon mooi lokaal roeren en switchen naar dropbox en naar mijn NAS en onderling zaken uitwisselen.
-Keepass...
ES fileexplorer --> bestaat voor zover ik weet niet voor WP8
Keepass --> gebrui ik zelf niet, dus zou geen vervanger weten
Vignette --> camera openen, en dan op lenzen klikken (die 2 pijltjes). dan kan je naar meer lenzen zoeken en vind je een aantal apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:51
Nog even een update over mijn probleem met de noisecancelling microfoon waardoor gesprekspartners me niet konden horen wanneer ik in een stille ruimte was, tenzij ik de telefoon op speakerstand zette. Ik heb de telefoon op aanraden van Nokia opgestuurd ter reparatie. Schijnt dus inderdaad een probleem te zijn met de eerste modellen

Ik heb hem zojuist terug ontvangen, en zie dat ze de casing en de secundaire microfoon hebben vervangen. Daarbij hebben ze ook meteen het hele scherm ontvangen, waarschijnlijk omdat ik ook wat stof achter de sensor had zitten (was ik vergeten te vermelden bij het opsturen maar ze hebben het toch gefixed). Het probleem lijkt opgelost te zijn.

Ben trouwens onder de indruk van de vlotte service:

* Maandag UPS pakket opgehaald
* Dinsdag pakket aangeboden bij Nokia (arvato)
* Woensdagmiddag was de telefoon gerepareerd
* Donderdag pakket door Arvato meegegeven aan UPS
* Vandaag mijn zo goed als nieuwe Lumia 920 binnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaneV op 13-09-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
scorelord schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 07:40:

-Keepass...
Keepass -> 7Pass is een redelijk alternatief
Vignette -> Ken de app niet, maar qua fotobewerking is er veel op WP. Er zijn een aantal apps van Nokia, daarnaast is PicturesLab erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
Zou mijn lumia willen flashen met GDR2, maar kan ik nadien nog de apps downloaden die niet meer beschikbaar zijn in de marketplace via backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

levi1700 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:23:
Zou mijn lumia willen flashen met GDR2, maar kan ik nadien nog de apps downloaden die niet meer beschikbaar zijn in de marketplace via backup?
Tijdens de gdr2 update gaat er NIKS verloren. Alles wordt netjes opgeslagen in de clouds en na de update heb je alles nog precies hetzelfde als tevoren. Dus alle data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

7Pass werkt idd wel makkelijk, alleen moet je zelf af en toe syncen met je skydrive file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:38:
[...]

Tijdens de gdr2 update gaat er NIKS verloren. Alles wordt netjes opgeslagen in de clouds en na de update heb je alles nog precies hetzelfde als tevoren. Dus alle data
Via reguliere update wel, dat weet ik, maar voor mijn type is de update nog niet beschikbaar, dus zou willen flashen, daar twijfel ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:51
Er staat nu dus wel weer de Duitse firmware op. Deze herkent niet dat telfort een MVNO van KPN is, waardoor het toestel dus constant aangeeft aan het roamen te zijn.

Weet iemand waar ik de unbranded Nederlandse versie momenteel ergens kan downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik ben er bijna uit of ik voor de L 920 ga of niet. Maar het duizelt me een beetje over alle updates. Ik heb geen idee waar het over gaat..amber...maar ik lees wel dat er vaak problemen zijn met dat upgrade.
Dus ik krijg de indruk dat de lumia ook niet alles is.. Heeft er iemand een idee waar ik nog een goed filmpje kan zien van het gebruik van de lumia. Graag in het Nederlands.
Truuske >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:35
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:28:
Heeft er iemand een idee waar ik nog een goed filmpje kan zien van het gebruik van de lumia. Graag in het Nederlands.
Misschien staat er wel een filmpje van de Lumia 920 op Youtube, wieweet :+ !

[ Voor 9% gewijzigd door Wietsee. op 13-09-2013 21:49 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Hoi,
Ik ben er bijna uit of ik voor de L 920 ga of niet. Maar het duizelt me een beetje over alle updates. Ik heb geen idee waar het over gaat..amber...maar ik lees wel dat er vaak problemen zijn met dat upgrade.
Dus ik krijg de indruk dat de lumia ook niet alles is.. Heeft er iemand een idee waar ik nog een goed filmpje kan zien van het gebruik van de lumia. Graag in het Nederlands.
Dat er veel problemen zijn lijkt zo, omdat dat wordt gepost. Zoals al eens eerder is gezegd: iedereen bij wie het goed gaat (grote meerderheid) heeft niks te klagen dus laten niks van zich horen.
Hier een filmpje van coolbue: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-YGOshAVFxQ]. Hij geeft als minpunt dat het toestel zwaar en groot is, maar zoals ik al eens eerder zei vind ik persoonlijk de zwaarte heel erg meevallen, went snel en je hebt tenminste wat in je hand in plaats van een plastic fragiel dingetje. Hij is wel groot (logisch door het grote scherm) en vrij dik, maar daar stoor ik me ook niet aan.

Gewoon kopen dat ding! Je zult er geen spijt van krijgen :)

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Hoi,
Dus ik krijg de indruk dat de lumia ook niet alles is.
Hoi Truske,
Met mijn Lumia heb ik een probleem....
Niet met updates of Amber,,, maar met Britte.
Mijn dochter Britte wilde graag een androïd S3 Galaxy kopen.
Maar ze mocht voorlopig mijn nieuwe Lumia 920 lenen...
Echter kwam ik al een afschrift van PayPall tegen met de aanschaf van:
"Plants versus Zombies" spelletje voor windows phone.
Vandaag kwam ik thuis en zie op het computerscherm een telefoonmapje met zebraprint voor een Lumia 920
Intussen heb haar niet meer gehoord over een S3.
Ik pak mijn oude e7-00 maar weer,
waarop ik via whatsapp mooie fotootjes binnen krijg,
genomen door en met....
je raadt het al.

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
tomverhoeff schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:25:
[...]

Keepass -> 7Pass is een redelijk alternatief
Vignette -> Ken de app niet, maar qua fotobewerking is er veel op WP. Er zijn een aantal apps van Nokia, daarnaast is PicturesLab erg mooi.
Thanx, en SjorsC, standaard zijn de filters erg mooi als je een alternatief zoekt voor Vignette (android). PictueLab is niet iets wat voor mij. Ik kan mijn draai al goed vinden op WP :)

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:54
kittop schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:18:
[...]

Hoi Truske,
Vandaag kwam ik thuis en zie op het computerscherm een telefoonmapje met zebraprint voor een Lumia 920
genomen door en met....
je raadt het al.
Mooi verhaal en heel herkenbaar :*)

Verwijderd

kittop schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:18:
[...]

Hoi Truske,
genomen door en met....
je raadt het al.
Het punt is dat je ouderlijk toezicht op de Nokia Lumia 920 kan zetten, met de instellingen van: Mijn Gezin. kijk even op google en je kan de appaankopen blokkeren

Verwijderd

Thanks...dat zijn de verhalen die ik graag wil lezen..ik ga hem zeker aanschaffen. Maar ben pas in december jarig dus dat gaat weer een verjaardags kado worden. Maar in het rood denk ik.intussen blijf ik het hier zeker volgen. Kom maar op met die mooie verhaaltjes. :*)

• J.G. an Breemen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2023
regeninholland lijkt mij niet het zonnetje in huis en gaat een "tikkie"voorbij aan de opmerkingen van kittop en zijn dochter denk ik zomaar.
Geen lenige geest ben ik bang.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:51:
[...]

Het punt is dat je ouderlijk toezicht op de Nokia Lumia 920 kan zetten, met de instellingen van: Mijn Gezin. kijk even op google en je kan de appaankopen blokkeren

• kittop
[...]

Fantastisch dat ouders onder toezicht gezet kan worden...
want die ouders van tegenwoordig snappen geen snars van die nieuwe mobiele telefoons. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

je kan ook gewoon een wachtwoord op je wakker instellen en vinkje zetten bij "bij aankopen van de store om wachtwoord vragen". Is het probleem ook opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wil deze mooie Lumia aanschaffen als vervanging van mij Sony Xperia Tipo, is hij zijn 300 euro waard of kan ik beter een ander model aanschaffen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuusj98 schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:39:
Wil deze mooie Lumia aanschaffen als vervanging van mij Sony Xperia Tipo, is hij zijn 300 euro waard of kan ik beter een ander model aanschaffen.
Voor het geld vind ik het zeker waard. Zat zelf bij de release te twijfelen tussen deze en de ativ s wegens het amoled scherm (had eerst altijd de omnia 7), maar moet zeggen dat ik blij ben met de aankoop. Toestel is stabiel en zeker sinds de laatste paar updates is de batterij duur super.

Zou zelf natuurlijk kijken welk scherm type je voorkeur heeft, sinds de htc 8x en de ativ s ietsje goedkoper zijn. Daar in tegen biedt Nokia mijns inziens wel veel extra's en ondersteuning (here apps en tweaks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Als je wireless charging niet gebruikt, en je Glance (Glimp) constant aan wil hebben, dan zou je nog de Lumia 925 kunnen overwegen.
Met de 925 is standaard niet mogelijk draadloos te laden (je hebt een lelijke klikcover accessoire nodig). Hij heeft wel een amoled scherm, waardoor Glance/Glimp zeer weinig energie kost (minder dan bij het LCD scherm van de 920).
De 925 is echter wel duurder dan de 920. Keuzes, keuzes... :)
De Samsung heeft ook een amoled scherm, maar de Nokia-only apps, ondersteuning en service zijn echt wereldklasse.

[ Voor 7% gewijzigd door Fireshade op 16-09-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.G. an Breemen schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:59:
regeninholland lijkt mij niet het zonnetje in huis en gaat een "tikkie"voorbij aan de opmerkingen van kittop en zijn dochter denk ik zomaar.
Geen lenige geest ben ik bang.
[...]
Juist wel, maar mijn vader had de instellingen zo gezet En kan ik dat niet doen, en dat vind ik wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Fireshade schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:51:
[...]

Als je wireless charging niet gebruikt, en je Glance (Glimp) constant aan wil hebben, dan zou je nog de Lumia 925 kunnen overwegen.
Met de 925 is standaard niet mogelijk draadloos te laden (je hebt een lelijke klikcover accessoire nodig). Hij heeft wel een amoled scherm, waardoor Glance/Glimp zeer weinig energie kost (minder dan bij het LCD scherm van de 920).
De 925 is echter wel duurder dan de 920. Keuzes, keuzes... :)
De Samsung heeft ook een amoled scherm, maar de Nokia-only apps, ondersteuning en service zijn echt wereldklasse.
Maar de Lumia 920 is heel erg goed af te lezen in het zonlicht, ik verwacht niet dat het AMOLED-scherm van de 925 daar tegenop kan. Mogelijk kan je dat meenemen in je overweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Doe ik een reset via Settings->About, blijft ie hangen tijdens de reset
de tandwielen zijn al 2 à 3 uurtjes aant ronddraaien nu :/
dat wordt firmware flashen :/

edit:
geflasht.

[ Voor 5% gewijzigd door defcon84 op 16-09-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defcon84 schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:03:

edit:
geflasht.
Toen ik aan het resetten was, deed hij het binnen een kwartier, met nog 16gb liedjes, 5gb apps, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit:
geflasht.
Bij mij duurder het ook onwijs lang.. Had er ook onwijs veel muziek en apps op staan. Heb in ieder geval van geleerd geen hard reset te doen als je veel aan data opstaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie, nog steeds geen update gehad. Ik heb blijkbaar een Franse unbranded 920.

Voor de bovenstaand mensen die twijfelen over deze telefoon: niet twijfelen! Deze telefoon is één van mijn beste aankopen in 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 16:16
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:03:
Voor de bovenstaand mensen die twijfelen over deze telefoon: niet twijfelen! Deze telefoon is één van mijn beste aankopen in 2013.
;)

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben sommige mensen hier ook het probleem dat het systeem erg veel data verbruikt. Mijn abbo wordt de tweede van de maand bijgevuld en ik heb nu al meer dan 40Mb aan data verbruikt en ik heb maar 275Mb. Heeft iemand dit ook, en of weet hoe je het moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ik ben overtuigd dat er op het moment geen beter, mooier en completer toestel te koop is in deze prijsklasse.
Zelf begrijp ik niet waarom er nog mensen zijn die minimaal 2x zoveel geld neerleggen voor een ander toestel.
Het amoledscherm van mijn E7 is erg mooi ja... Maar het scherm van de Lumia 920 mag er ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 07:24:
Hebben sommige mensen hier ook het probleem dat het systeem erg veel data verbruikt. Mijn abbo wordt de tweede van de maand bijgevuld en ik heb nu al meer dan 40Mb aan data verbruikt en ik heb maar 275Mb. Heeft iemand dit ook, en of weet hoe je het moet oplossen?
Britte had met haar Nokia 701 een verbruik tussen de 40 en 70 mb.
Binnen een week had ze met de 920 een melding dat ze over het midden van haar verbruik was (250mb)
Dus was er even paniek...
Ik heb haar even geadviseerd om even te stoppen met filmpjes te versturen,,, maar ook op te halen via whatsapp.
Nu.... 5 dagen verder,,,, zit ze op 284 mb... wat nog rijkelijk veel is voor haar. Maar eergisteren verstuurde een vriendinnetje 30 onzinnigge foto's van mignons...
Dat kan je beter met bluetooth doen of wifi.
Ze vertelde me dat ze haar telefoon op vliegtuigstand zet tijdens de school, en dat de de meeste troep ophaalde via wifi als ze thuis komt... Maar die 30 onzinnige foto's zouden wel eens via 3G binnengekomen kunnen zijn.

Britte is vandaag 13 geworden en kan heel verstandig met kosten omgaan.
Haar aankopen hoeft ze van mij niet te melden, maar doet het toch voor haar gemoedrust.
Dat hoge mb verbruik waar ze geconfronteerd mee werd kwam ze ook gelijk melden en samen hebben we gekeken hoe we daar mee om moeten gaan.

Zojuist heeft ze besloten om dagelijks het mb verbruik te bekijken en kijken waar de mb's heen vliegen.
Dus ik verwacht binnenkort wel een rapportje op mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz

edit:
geflasht.
Mijn Lumia 2 weken geleden een reset gegeven toen ik hem ging opsturen. Na 2 uur nog tandwieltjes. Nokia support maar even gebeld omdat ups er elk moment kon zijn. Just put it in the box and let the battery drain zeiden ze :P

6 dagen later, met een weekend er tussen, nieuwe lumia! :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:29
Check eens of je echt wifi gebruikt als je denkt dat je een wifi verbinding hebt. Dat is bij mij sinds GDR2 nl. ook een issue. Kun je testen door in DataSense te kijken wat het verbruik van IE is, vervolgens in je browser een aantal pagina's te laden, en dan nog eens het verbruik te bekijken. Dan kun je zien of het verbruik van die paar pagina's bij wifi of 3G geteld is.

Probleem kan ik zelf alleen oplossen door de router te resetten, dan gaat het daarna weer een paar dagen goed. Ik merk zelf vrij snel dat het fout zit als ik nieuwe updates in de store installeer, dat duurt dan heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
autje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:57:
[...]

Check eens of je echt wifi gebruikt als je denkt dat je een wifi verbinding hebt. Dat is bij mij sinds GDR2 nl. ook een issue. Kun je testen door in DataSense te kijken wat het verbruik van IE is, vervolgens in je browser een aantal pagina's te laden, en dan nog eens het verbruik te bekijken. Dan kun je zien of het verbruik van die paar pagina's bij wifi of 3G geteld is.

Probleem kan ik zelf alleen oplossen door de router te resetten, dan gaat het daarna weer een paar dagen goed. Ik merk zelf vrij snel dat het fout zit als ik nieuwe updates in de store installeer, dat duurt dan heel lang.
Sowieso als je updates installeert staat erbij of het over wifi of 3g gaat..

Ik had dit probleem ook, voor en met gdr2. Nu heb ik van de week toch maar de firmware van mijn router eens up-to-date gemaakt, had ik eerder kunnen doen maar iets met luiheid :P..

Eens testen wat hij nu doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:56:
[...]

Toen ik aan het resetten was, deed hij het binnen een kwartier, met nog 16gb liedjes, 5gb apps, enz.
vali schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:00:
[...]

Bij mij duurder het ook onwijs lang.. Had er ook onwijs veel muziek en apps op staan. Heb in ieder geval van geleerd geen hard reset te doen als je veel aan data opstaat :P
volgens regeninholland zou dat niet veel moeten uitmaken..
Geen idee wat er mis gelopen was, maar de mijne is weer clean nu :)
nu hopen dat de batterij wat beter presteert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:57:
[...]

Ik heb niet vaak een Wifi verbinding, want mijnvader wil dat niet geven. Maar als ik Wifi aan heb staan zet ik mobiel netwerk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40 MB in 15 dagen is natuurlijk helemaal niets. denk dat mijn telefoon dat al verbruikt door whatsapp en email, zonder gekke dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:02:
Ik heb niet vaak een Wifi verbinding, want mijnvader wil dat niet geven. Maar als ik Wifi aan heb staan zet ik mobiel netwerk uit
Dat dat niet hoeft weet je?
Ik bedoel, als je wifi hebt, wordt er niets van je mobiele netwerk gebruikt...
(Pas weer als je wifi uitzet of wegvalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 16:44

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Qua stroomverbruik is het wel gunstiger om als je Wifi hebt je mobiele verbinding even naar 2g te zetten, vooral als je 3g verbinding niet optimaal is

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Pagina: 1 ... 97 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;