[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.757 views

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 19:26
Ik twijfel om een cyan lumia 920 te bestellen. Was tot voor kort even beschikbaar bij belsimpel.nl. http://www.belsimpel.nl/nokia/nokia-lumia-920-cyan/overzicht en status is nu binnenkort weer beschikbaar *O* . Dit zal een grijze import zijn, iemand enig idee of dit een vroege versie is, waarbij je nog kans hebt op schermen waar stof voor de front camera kan komen? 350 euro is wel een premium van 50€ bovenop een zwarte maar dat heb ik wel over voor de cyan variant. Deze is als goed is mat toch? En is een 920 sterk genoeg om vallen te doorstaan? Mijn lumia 800 zit vol met barsten, maar dit is ook gekomen door lomp gedrag. Is een 920 vergelijkbaar stevig/degelijk? Of degelijker wellicht, iemand ervaring hiermee?

[ Voor 4% gewijzigd door Timberly2 op 01-09-2013 15:52 ]

Verwijderd

Hallo dames en heren,

Ik heb eerder bekend gemaakt dat ik bezig ben om de review van de Nokia Lumia 920 uit te breiden na de amber update en ik heb het gedaan en hij staat er op. ziet hier voor de review productreview: Nokia Lumia 920 Zwart review door mobielmaster

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 02-09-2013 07:57 ]

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Iemand met double tap en een Lumia 920 in zijn/haar broekzak al vreemde ervaringen gehad ?
Bij mij toch stiekum de lockscreen geopend, door mijn startscherm gescrolled en een appje geopend ...

Dat is niet de bedoeling !

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 21:31
bhorvers schreef op maandag 02 september 2013 @ 07:51:
Iemand met double tap en een Lumia 920 in zijn/haar broekzak al vreemde ervaringen gehad ?
Bij mij toch stiekum de lockscreen geopend, door mijn startscherm gescrolled en een appje geopend ...

Dat zou op zich niet moeten. Leg je arm/hand maar eens over de proximity sensor, zul je zien dat de double tab niet werk (bij mij werkt het dan in ieder geval niet)...

Verwijderd

bhorvers schreef op maandag 02 september 2013 @ 07:51:

misschien een wachtwoord instellen. Het lijkt me sterk dat je been het wachtwoord weet

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
Ik heb er geen last mee, mogelijk bij een losse broek dat er wel een double tap kan plaatsen vinden? Misschien high sensitivity uit zetten.

Ik vind dat double tap ideaal, merk nu dat ik het bij mijn surface probeer, en dan duurt het twee voordat ik denk, owja alleen bij de 920...

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
raarrr, nu terug van vakantie in Griekeland.
Daar echter geen netwerkverbinding mogelijk (wel wifi, geen 3g/2g/1g).

Telefoon vond de netwerken wel, maar onder de netwerken gaf de telefoon aan: forbidden.
Als ik de netwerkselectie op automatic liet staan verbond de tel met geen enkel netwerk..

Provider is Tele2.. Zal het aan tele2 hebben gelegen of de nokia? .. I don't know.. Kon in ieder geval niet bellen / smsen, wat tcch erg vervelend is..

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:10
Bart_GR schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:00:

Telefoon vond de netwerken wel, maar onder de netwerken gaf de telefoon aan: forbidden.
Als ik de netwerkselectie op automatic liet staan verbond de tel met geen enkel netwerk..

Provider is Tele2.. Zal het aan tele2 hebben gelegen of de nokia? .. I don't know.. Kon in ieder geval niet bellen / smsen, wat tcch erg vervelend is..
Ik zou hierover Tele2 bellen

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Bart_GR schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:00:

Als je ze belt, zullen ze zeggen dat je een 1 voor de pincode had moeten zetten in het buitenland ...

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 08:06

defcon84

Multipass?

Sinds de update is men telefoon echt veel meer gaan verbruiken.. waar ik vroeger makkelijk een dag toekwam, is ie nu na 15 uur helemaal leeg..
Ik heb nu double tab gedisabled.. mss ligt het daar aan..

Verwijderd

defcon84 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:34:
Sinds de update is men telefoon echt veel meer gaan verbruiken.. waar ik vroeger makkelijk een dag toekwam, is ie nu na 15 uur helemaal leeg..
Ik heb nu double tab gedisabled.. mss ligt het daar aan..
Daar ligt het zeker aan, want onder double tab staat nog dat het meer stroom verbruikt.

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:21:
[...]

Daar ligt het zeker aan, want onder double tab staat nog dat het meer stroom verbruikt.
Meer betekend niet per definitie veel.

Ik heb het aan staan en ik heb zojuist mijn telefoon op de lader gelegd nadat hij na 2 dagen (lees 48 uur) licht gebruik (beetje whatsapp en 2 mail accounts elk half uur synchroniseren) op 34% stond en ik hem morgen de hele dag nodig heb. Ohja en ik heb zelfs Glimp aan staan op voorproefje.

Dus zelfs met double tap en Glimp op voorproefje aan met licht gebruik zou die dus 3 dagen meekunnen.

Normaal gebruik ik hem wel meer en dan haalt hij 1,5 of net aan 2 dagen.
Maar met het gemak van zo'n draadloze lader gooi ik hem er meestal elke dag wel op.

En om er verder ook nog maar een positief verhaal van te maken.
Ik heb een van de eerste Nederlandse modellen en ik heb alleen het stofprobleem gehad en hem met de stofzuiger schoongemaakt en nergens meer last van gehad.

Nooit een probleem met een trilmotor, flikkerend scherm of rare vastlopers gehad.
Notificaties van de store komen altijd op tijd binnen net als de grote software updates, en Whatsapp werkt al lange tijd als een trein.

Ik ben nog altijd een tevreden WP8 gebruiker al zijn voor sommige apps een paar updates wel meer dan welkom. ;)

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Nou....ben benieuwd naar de ontwikkelingen qua updates ed nu Nokia door Microsoft word overgenomen!!!!
duurt nog wel even....maar toch!!!

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 07:47

WWJD

*pluh*

Timberly2 schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:46:
Ik twijfel om een cyan lumia 920 te bestellen. .. Deze is als goed is mat toch?
Ik heb zelf een cyan body besteld op Ebay en deze omgewisseld met mijn zwarte 920. Hij is inderdaad mat! Erg mooi vind ik :)

Ik heb zelf een L920 van het eerste uur, geen problemen mee gehad en hij werkt nog steeds perfect! Heerlijk toestel :)

[ Voor 16% gewijzigd door WWJD op 03-09-2013 08:58 ]

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 11:24
WWJD schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:54:
[...]

Ik heb zelf een cyan body besteld op Ebay en deze omgewisseld met mijn zwarte 920. Hij is inderdaad mat! Erg mooi vind ik :)

Ik heb zelf een L920 van het eerste uur, geen problemen mee gehad en hij werkt nog steeds perfect! Heerlijk toestel :)
Waar? Ik had namelijk ook een Cyan case besteld, maar deze was glanzend en dus geen originele..

Verwijderd

ik heb hier een 920 gekocht in Nederland maar met Mobile Operator 000-DE
Hoe,waar en wat kan ik hier aan doen om hem een NL te maken? bvd
Firmware ? Waar laatste downloaden? Hoe en met wat op de tel plaatsen?
Heb gelezen hier maar ben denk al te oud om dit snel en met zekerheid te doen of begrijpen?

• deBennie
Ik heb ook een 000-DE, je kunt dat niet aanpassen. Je kunt enkel je taal&regio op NL zetten.
Er is ook weinig reden -voor zover ik weet- om 'm op een andere mobile operator te zetten, anders dan dat je bepaalde updates niet op hetzelfde moment als een NL toestel krijgt.

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
Als ik hem voor gebruik in Nederland koop bij de mediamarkt in Duitsland, kan ik dan nog problemen verwachten en zijn er zaken anders dan wanneer hier gekocht? €299 is een prima prijs imho.

[ Voor 142% gewijzigd door scorelord op 03-09-2013 09:40 ]

Verwijderd

SjorsC schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:32:
Mijn broer heeft ook de lumia 920, en net zo als ik erg tevreden mee.
alleen is er een probeem ontstaan na de amber update.
de accu laadt namelijk niet meer verder op dan 32%.
hierbij maakt het geen verschil of er draadloos of met een kabel wordt opgeladen.

iemand een idee om dit te kunnen oplossen op een andere manier dan terugsturen naar Nokia?
aangezien het me niks zou verbazen als het een softwarematige fout zou zijn omdat het precies na de update is ontstaan.
ik heb deze issue ook, hoe vaker ik em oplaad hoe minder ver ik kan opladen...na een herstart blijkt de accu dan toch ineens vol te zijn ;)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

scorelord schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:34:
Als ik hem voor gebruik in Nederland koop bij de mediamarkt in Duitsland, kan ik dan nog problemen verwachten en zijn er zaken anders dan wanneer hier gekocht? €299 is een prima prijs imho.
Nee, werkt gewoon.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• scorelord
Thanx, had daarnaook al even gezocht op Duitsland hier... had ik ff eerder moeten doen.
Mediamarkt/Saturn Duitsland €299 is een prima prijs imho. Nog ff kijken og het nog goedkoper kan, ik zie al wat 285's voorbijkomen ex verzendkosten. Nog tips?

Verwijderd

deBennie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:27:
Ik heb ook een 000-DE, je kunt dat niet aanpassen. Je kunt enkel je taal&regio op NL zetten.
Er is ook weinig reden -voor zover ik weet- om 'm op een andere mobile operator te zetten, anders dan dat je bepaalde updates niet op hetzelfde moment als een NL toestel krijgt.
Als ik een NL firmware erop zet is dit toch weg?

• deBennie
Een NL firmware? Kan dat uberhaubt?

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 08:23
Ja, ik had ook een duitse maar heb er en Developer-rom opgezet, lees dit topic maar eens door ;)

• deBennie
Welk voordeel heeft dat? Het maakt opzich toch niet uit of je een DE of een NL toestel hebt?
Ik bedoel, welke effort moet je er in stoppen om er een NL toestel van te maken en wat levert het op?

• defcon84

defcon84

Multipass?

sonna schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 01:24:
[...]

Meer betekend niet per definitie veel.

Ik heb het aan staan en ik heb zojuist mijn telefoon op de lader gelegd nadat hij na 2 dagen (lees 48 uur) licht gebruik (beetje whatsapp en 2 mail accounts elk half uur synchroniseren) op 34% stond en ik hem morgen de hele dag nodig heb. Ohja en ik heb zelfs Glimp aan staan op voorproefje.

Dus zelfs met double tap en Glimp op voorproefje aan met licht gebruik zou die dus 3 dagen meekunnen.
...
Ik heb nu doubletab gedisabled, en na 3 uur heb ik 5% verbruikt. (1.67%/uur)
lijkt erop dat double tab bij mij veeeel verbruikt.. zo'n 5%/uur extra.. ik ga verder 'onderzoeken' in de toekomst

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12 11:04
defcon84 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:55:
[...]

Ik heb nu doubletab gedisabled, en na 3 uur heb ik 5% verbruikt. (1.67%/uur)
lijkt erop dat double tab bij mij veeeel verbruikt.. zo'n 5%/uur extra.. ik ga verder 'onderzoeken' in de toekomst
Dus doubletap staat aan maar Glimp staat uit? Want die laatste lijkt me logischer voor meer stroomverbruik dan doubletap

Martinspire - PC, PS5, XSX

• defcon84

defcon84

Multipass?

Martinspire schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:04:
[...]
Dus doubletap staat aan maar Glimp staat uit? Want die laatste lijkt me logischer voor meer stroomverbruik dan doubletap
huh nee..
glimps staat op peek en doubletap staat uit :p

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

defcon84 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:39:
[...]

huh nee..
glimps staat op peek en doubletap staat uit :p
Glimp Peek kost bij mij ook ontzettend veel energie.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Ik moet eerlijk zijn dat sinds de gdr2 update het erop lijkt dat de standby tijd echt beter is geworden. Gister was ie 3 uur van de lader af en stond nog steeds op 100%. In die drie uur wel alleen een keer fb bekeken en mijn mail accounts nagelopen. Glimp ofzo heb ik niet aan staan, ga ik wel eens doen.

Er zijn gewoon bepaalde processen en apps, welke geen idee, iig whatsapp, maar dat weet iedereen, die echt veel accu slurpen.

oja en ik snap niet waarom ik whatsapp als achtergrond proces zou moeten hebben draaien. Als hij uit staat, krijg ik wel gewoon meldingen e.d.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• defcon84

defcon84

Multipass?

Fireshade schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:02:
[...]

Glimp Peek kost bij mij ook ontzettend veel energie.
Morgen een nieuwe test met ook glimps uit dan :)

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
deBennie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:15:
Welk voordeel heeft dat? Het maakt opzich toch niet uit of je een DE of een NL toestel hebt?
Ik bedoel, welke effort moet je er in stoppen om er een NL toestel van te maken en wat levert het op?
Je hoeft alleen een Nederlands firmware bestand te krijgen, de meest recente heb ik nog wel op mijn Skydrive staan.
Je kunt hem daarna vrij makkelijk flashen met Nokia Service Suite. Gewoon een kleine guide volgen.

Volgens mij voegt het bijna niks toe... Het gaat meer om het idee...

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
sonna schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 01:24:
[...]

.......
Nooit een probleem met een trilmotor, flikkerend scherm of rare vastlopers gehad.
Notificaties van de store komen altijd op tijd binnen net als de grote software updates, en Whatsapp werkt al lange tijd als een trein.

Ik ben nog altijd een tevreden WP8 gebruiker al zijn voor sommige apps een paar updates wel meer dan welkom. ;)
Helemaal mee eens met laatste regel. Hier ook tevreden gebruiker.

Vroeg me alleen af of je je toestel voor dat stofprobleempje ook ópen heb gemaakt???

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

hahahi20 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:32:
[...]

Je hoeft alleen een Nederlands firmware bestand te krijgen, de meest recente heb ik nog wel op mijn Skydrive staan.
Je kunt hem daarna vrij makkelijk flashen met Nokia Service Suite. Gewoon een kleine guide volgen.

Ik zou wel geïnteresseerd zijn in het nederlandse fimrware bestand :)

PSN/XBOX : Murzeltje1976

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 12:39
Murzeltje schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:06:
[...]

Ik zou wel geïnteresseerd zijn in het nederlandse fimrware bestand :)
ik eigenlijk ook wel, want ik heb nu een zwitserse van orange.ch en ben dan afhankelijk van hun update en wil niet die standaard sbb app. http://www.sbb.ch/home.html

Verwijderd

hahahi20 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:32:
[...]

heb jij voor mij de laatste/nieuwste unbranded Nedelandse firmware? en kan Nokia service suite(waar vinden, niet bij Nokia zelf als download te vinden) op XP ook draaien?

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik heb problemen met het roteren van het scherm als ik foto's bekijk, dat werkt namelijk niet meer. Dus portrati <--> landscape doet het niet meer. Ook heb ik ineens USB-problemen en wordt de GSM niet meer herkend in Windows en kan ik dus geen foto's meer naar mijn HD kopieren etc.

Ik heb de apparaten al verwijderd en opnieuw laten installeren, maar dat werkt dus niet meer. Ik dacht dat het wellicht de kabel was (original NOKIA), maar de ZTE Blade wordt gewoon goed herkend en is benaderbaar via Verkenner, als ik dezelfde kabel gebruik.

Iemand anders bekend met dit probleem ?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:10
Atila schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:10:
Ik heb problemen met het roteren van het scherm als ik foto's bekijk, dat werkt namelijk niet meer. Dus portrati <--> landscape doet het niet meer. Ook heb ik ineens USB-problemen en wordt de GSM niet meer herkend in Windows en kan ik dus geen foto's meer naar mijn HD kopieren etc.

Ik heb de apparaten al verwijderd en opnieuw laten installeren, maar dat werkt dus niet meer. Ik dacht dat het wellicht de kabel was (original NOKIA), maar de ZTE Blade wordt gewoon goed herkend en is benaderbaar via Verkenner, als ik dezelfde kabel gebruik.

Iemand anders bekend met dit probleem ?
uitzetten - ff wachten - aanzetten ???????????

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• bhorvers
Voor diegene die Spotify heeft geïnstalleerd en gebruikt ... hoe hard gaat jullie Lumia batterij tijdens het luisteren van lokale (dus niet online) nummers ?

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik zou ook graag willen weten welke je hebt besteld.

Was het wisselen makkelijk? Ik heb die video gezien maar dan ziet het er toch nog wel lastig uit. Wat zit er allemaal in die nieuwe behuizing, of moet je alles overzetten?
WWJD schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:54:
[...]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Geen idee of het onder XP draait...
Hier zit in ieder geval een download link en een guide in:
http://forums.wpcentral.c...ocess-defined-inside.html
Je moet alleen je firmware bestand in de Care Suite map zitten i.p.v. hem met Navifirm te downloaden.

Mensen die een link willen naar nieuwst Nederlandse firmware moeten me maar een DM sturen.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wel grappig, als ik mijn Lumia 920 aan mijn werk pc koppel met XP kan ik gewoon op de telefoon bladeren zonder de telefoon te unlocken, terwijl op Windows 7/8 je eerst de telefoon moet unlocken en je daarna pas bij de content kan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• deBennie
CAP-Team schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:58:
Wel grappig, als ik mijn Lumia 920 aan mijn werk pc koppel met XP kan ik gewoon op de telefoon bladeren zonder de telefoon te unlocken, terwijl op Windows 7/8 je eerst de telefoon moet unlocken en je daarna pas bij de content kan.
Ik kan dat niet. Heb een pinlock en moet eerst mn code invoeren om de telefoon te unlocken, pas daarna worden de mappen getoond.
Doe ik dat en worden de mappen getoond en zet ik daarna de telefoon weer op locked (met de knop aan de zijkant) dan blijven de mappen getoond..

• defcon84

defcon84

Multipass?

CAP-Team schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:58:
Dat hoef ik bij Win7 en 8 niet.. raar dat jij dat wel moet..

• autje
  • Laatst online: 05:46
bhorvers schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:23:
Voor diegene die Spotify heeft geïnstalleerd en gebruikt ... hoe hard gaat jullie Lumia batterij tijdens het luisteren van lokale (dus niet online) nummers ?
In mijn ervaring loopt de batterij op dat moment met 5 à 6% per uur leeg. Daar zit dan natuurlijk ook het overige verbruik nog bij, wat bij mij 'idle' (behalve netwerkeverbindingen en een synchroniserende mailbox) ongeveer 1% per uur is. Dit is bij offline luisteren, ik luister nooit online.

[ Voor 5% gewijzigd door autje op 04-09-2013 10:54 ]

• Scrisissszzz
defcon84 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:38:
[...]

Dat hoef ik bij Win7 en 8 niet.. raar dat jij dat wel moet..
Ik moet dit inderdaad als mijn pin actief is na 15 min niks met de telefoon doen. Dan zie ik de mappen als ik de telefoon unlock.. als ik de telefoon 'gelockt' aansluit binnen die 15 min zie ik de mappen meteen..

Kortom.. pin lock actief, geen mappen in de explorer.. (Win8)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:35
Scrisissszzz schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:50:
[...]

Ik moet dit inderdaad als mijn pin actief is na 15 min niks met de telefoon doen. Dan zie ik de mappen als ik de telefoon unlock.. als ik de telefoon 'gelockt' aansluit binnen die 15 min zie ik de mappen meteen..

Ja hier ook. Ik dacht laatst dat ik gek werd en me telefoon leeg was!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Scrisissszzz schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:50:
[...]

Yep, hier ook bij Windows 8.
Niet bij andere OS'en getest.

• shenr
  • Laatst online: 28-11 07:11
Jeetje wat gaat de nokia een stuk langer mee sinds de update:
Afbeeldingslocatie: http://i1214.photobucket.com/albums/cc485/Shenr81/382c1e67-62d4-401a-ab3a-ad11885e8965.jpg
Normaal gebruik, moet wel zeggen dat whatsapp gebruik wel laag was de laatste paar dagen, geen lange gesprekken. Voor de rest wel bellen/browsen/facebook/3 mail adressen die syncen bij ontvangst/weerapp sync/gilmp preview/doubletap/etc.

• capsoft
shenr schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:57:
Jeetje wat gaat de nokia een stuk langer mee sinds de update:
[afbeelding]
Normaal gebruik, moet wel zeggen dat whatsapp gebruik wel laag was de laatste paar dagen, geen lange gesprekken. Voor de rest wel bellen/browsen/facebook/3 mail adressen die syncen bij ontvangst/weerapp sync/gilmp preview/doubletap/etc.
Afbeeldingslocatie: http://i1365.photobucket.com/albums/r742/jphellemons/wp_ss_20130904_0002_zps8c2e621a.png
ik heb ook 3 mail accounts (2 google checkt ieder uur) 1 hotmail/live met push. geen double tap, geen glimpse, alleen whatsapp. ik heb trouwens wel altijd bluetooth aan ivm carkit. wifi staat zelfs uit. Ik hoop ook ooit meerdere dagen op een accu te kunnen net zoals senhr.
Ik heb ook gdr2 update en toestel is nog geen 2 maanden oud.

• defcon84

defcon84

Multipass?

hmm, heb ik toch ook eens een nieuwe telefoon nodig..
sinds de update is ie echt slecht geworden
eerst makkelijk 30 uur, nu amper 18 uur... :/
al een week nu, morgen laatste test met alle background tasks, glimps en doubletab uit..
wordt het niet beter, dan ma een harde reset.

• Scrisissszzz
capsoft schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:16:
[...]

[afbeelding]
ik heb ook 3 mail accounts (2 google checkt ieder uur) 1 hotmail/live met push. geen double tap, geen glimpse, alleen whatsapp. ik heb trouwens wel altijd bluetooth aan ivm carkit. wifi staat zelfs uit. Ik hoop ook ooit meerdere dagen op een accu te kunnen net zoals senhr.
Ik heb ook gdr2 update en toestel is nog geen 2 maanden oud.
Netjes, dat haal ik toch niet! Maar goed, ga hem vandaag aanmelden voor het stof onder front cam, en meteen vermelden dat mijn accu niet goed is.
Als ik hem oplaadt op de wireless pad van nokia zelf hoor ik het 'laad geluid' ook iets van 10 keer...

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 07:47

WWJD

*pluh*

Folkifoon schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:27:
Ik zou ook graag willen weten welke je hebt besteld.

Was het wisselen makkelijk? Ik heb die video gezien maar dan ziet het er toch nog wel lastig uit. Wat zit er allemaal in die nieuwe behuizing, of moet je alles overzetten?

[...]
http://www.ebay.nl/itm/Ca...n_186&hash=item35c768305e

Deze heb ik besteld, samen met de simtray die ook in die winkel te vinden is.

In principe kun je alles gewoon overzetten, alleen de draadloze oplaadspoel en de koptelefoon aansluiting zijn vastgelijmd.

Zodra je de onderste twee torx schroefjes hebt losgedraaid kun je vanaf de onderkant het scherm uit de behuizing drukken. Dan met je nagel langs de rand van het scherm en dan klikt hij er zo uit! Dan hangt hij alleen nog vast aan de kabel van de usb aansluiting, maar die kun er zo uit halen. De spoel en koptelefoon (zo uit het hoofd) zijn verbonden met contactjes en zijn in de behuizing vastgeplakt. Die moet je met een fohn warm maken en vervolgens lostrekken. Ik heb zelf de spoel in m'n eigen behuizing weer vastgeplakt met dubbelzijdig tape.

Je kunt ook in dezelfde ebay-winkel de spoel en koptelefoon los kopen, als je dit te moeilijk vind. Anders wil ik het overzetten ook best voor je doen!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
defcon84 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:58:
hmm, heb ik toch ook eens een nieuwe telefoon nodig..
sinds de update is ie echt slecht geworden
eerst makkelijk 30 uur, nu amper 18 uur... :/
al een week nu, morgen laatste test met alle background tasks, glimps en doubletab uit..
wordt het niet beter, dan ma een harde reset.
Die van mij gaat gemiddeld maar 15 uur mee. Met whatsapp/facebook/3xpush mail.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ik zou ook eens alle background tasks uitzetten, om te testen..
Bij mij heeft het enorm geholpen iig!
Niet op de Estimated time remaining letten volgens mij houdt ie rekening met het verleden :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H32DVvl.jpg

Verwijderd

Na de update is het wel veel langer geworden, alleen Whatsapp aan op achtergrond.
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/12/cmlk.jpg
ruim 3 dagen totaal :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 14:21 ]

• defcon84

defcon84

Multipass?

ja nice :)
maar waarom zou je whatsapp in the bg laten draaien?

• capsoft
defcon84 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:55:
ja nice :)
maar waarom zou je whatsapp in the bg laten draaien?
euh, je wil toch een melding als je een whatsappbericht binnen krijgt?

• Scrisissszzz
capsoft schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:58:
[...]

euh, je wil toch een melding als je een whatsappbericht binnen krijgt?
Dat regelt niet de achtergrond taak, dat is gewoon het notificatiegebeuren van MS. de achtergrond taak wordt voor zover ik weet gebruikt dat WA foto's kan blijven uploaden als je niet in de app zit..

Zet de taak maar eens uit en je notificaties blijven binnenkomen :)

• capsoft
Scrisissszzz schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:59:
[...]

Dat regelt niet de achtergrond taak, dat is gewoon het notificatiegebeuren van MS. de achtergrond taak wordt voor zover ik weet gebruikt dat WA foto's kan blijven uploaden als je niet in de app zit..

OK! dat wist ik niet, ik dacht dat die was zodat hij kon blijven pollen of er nog een berichtje is. maar werkt dus met push. eigenlijk inderdaad vrij logisch. bedankt!

• deBennie
Hmmz, mn telefoon rebootte zojuist tijdens een telefoongesprek.
Meteen zakt de batterij dan ook van 80% naar 30%..

Verwijderd

[...]

ik heb nog niemand een ruim 3 dagen score zien hebben, never change a winning team ;)

• defcon84

defcon84

Multipass?

[...]

Tot nu toe nog niet gemerkt dat er geen foto geupload is, maar mss is men internet te snel :p
binnekort ook eens testen iig..
deBennie schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:03:
Hmmz, mn telefoon rebootte zojuist tijdens een telefoongesprek.
Meteen zakt de batterij dan ook van 80% naar 30%..
Ik had 'm gister zelf gereboot, en toen ging ook van 50% naar 30% :)
maar daar bleef ie wel een lange tijd op staan.

• Scrisissszzz
defcon84 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:20:
[...]

Tot nu toe nog niet gemerkt dat er geen foto geupload is, maar mss is men internet te snel :p
binnekort ook eens testen iig..

[...]

Ik had 'm gister zelf gereboot, en toen ging ook van 50% naar 30% :)
maar daar bleef ie wel een lange tijd op staan.
Ik weet het ook niet 100% zeker dat het dat is, ik las het laatst toevallig ergens... Maar notificaties van WA komen binnen, ongeacht of de achtergrond taak aanstaat... Als die niet aan staat scheelt het imo alleen maar meer accuverbruik :)

• Scrisissszzz
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:16:
[...]

ik heb nog niemand een ruim 3 dagen score zien hebben, never change a winning team ;)
Met WA uit dan misschien naar de 3,5 dag ;)

Ik red dat nooit, maar goed, misschien gebruik ik hem intensiever..

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:16:
[...]

Pfff :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8itCmbv.png

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 16:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrisissszzz schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:25:
[...]

Ik weet het ook niet 100% zeker dat het dat is, ik las het laatst toevallig ergens... Maar notificaties van WA komen binnen, ongeacht of de achtergrond taak aanstaat... Als die niet aan staat scheelt het imo alleen maar meer accuverbruik :)
Net even getest. Mooi niet dat notificaties binnenkomen. Bericht komt wel binnen maar dat zie je pas als je de app selecteert.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Ik begin nu toch echt te twijfelen aan mijn batterij. Mijn toestel gaat misschien 8 uur mee op een dag en dan heb ik de de battery saver constant aan. De mensen die (in mijn ogen absurd) lange battery life hebben maken jullie veel gebruik van whatsapp of niet?

That Is The Question

• bhorvers
Gisteren om 22:00 uur Lumia van lader: 100 % ... vanmorgen 7:30 uur: 98 %

Bluetooth, Wifi, 4 mail accounts, achtergrondtaken, peek, heel de rataplan actief !

Eergisteren om 22:00 uur: 42 % ... gisterenochtend om 7:00 uur: Lumia in winterslaap ... 0% ... Uit dus.

Ik merk heel vaak dat er een app of een taak de batterij leegsleurpt. Enige remedie dan is keertje aan en uit zetten. Het lijkt er op, dat het iets te maken heeft met Wifi of 3G ... slechte verbinding of bereik op die locatie. Recentelijk in de Computable een topic over een batterij bug in Windows Phone. Volgens mij heeft WPCentral er ook al een topic aan gewijd. Er schijnen dus meer mensen last te hebben van dit probleem, dat niet iedere dag, maar wel periodiek optreedt. Ik hoop dat Nocriasoft dit probleem getackeld krijgt ...

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 16:43
Met mijn Omnia 7 haalde ik net 1 dag en met de 920 2 dagen. Ik gebruik met de 920 ook nog behoorlijk wat Skype, iets wat ik met de Omnia niet deed.
Watsapp gebruik ik niet.

• Scrisissszzz
Mijn gsm wordt zo opgehaald door UPs, ik had bij de aanvraag mijn werkadres opgegeven maar nu staat er nog mijn thuis adres op het label, maar in de aanvraag bij nokia staat wel mijn werkadres????

Iemand een idee hoe ik bij nokia/arvato kan check of het retour adres nou echt mijn werk adres is?

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Scrisissszzz schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:55:
Iemand een idee hoe ik bij nokia/arvato kan check of het retour adres nou echt mijn werk adres is?
Bel ze even op, snelste en beste manier denk ik.

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Pff ben het wachten zat... Duitse Vodafone moet nog steeds wachten en ik was toch al van plan om m'n toestel even helemaal leeg te gooien..

Wil iemand mij een link sturen van de Nederlandse Amber rom? Als ik wp-central goed begrijp zou dit niet al te moeilijk moeten zijn..

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:35
Met de vakantie moet ik zeggen dat het scherm van de Lumia zich absoluut bewezen heeft. Aan de zee in de volle zon kon ik het scherm nog steeds prima lezen en foto's laten zien. Dat had ik NOOIT verwacht dat dat zou lukken. Hulde!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• defcon84

defcon84

Multipass?

rataplan2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:30:
Ik begin nu toch echt te twijfelen aan mijn batterij. Mijn toestel gaat misschien 8 uur mee op een dag en dan heb ik de de battery saver constant aan. De mensen die (in mijn ogen absurd) lange battery life hebben maken jullie veel gebruik van whatsapp of niet?
dat had ik dus ook :)
  • zet voor de grap eens alle achtergrond taken uit (blokkeren)
  • reboot
  • nachtje volledig opladen
dan weet je na 5 uur hoe je batterij echt is :)
en ja ik gebruik whatsapp best veel...

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12 16:23
Begin toch ook te twijfelen aan het batterij verbruik. Het is niet significant veranderd met de Amber update maar het blijft wel echt beroerd. Heb het idee dat ik de telefoon relatief niet zwaar gebruik maar de accu houdt het nét een dag vol, soms niet eens.

Misschien dat het komt doordat bij iedere melding van Whatsapp het scherm aan gaat, en daarna ~10/15 seconden verlicht blijft wat veel accu vreet. Ga eens even wat spelen met instellingen.

Overigens nog iets vreemds; de push meldingen van de NOS-app komen door, ondanks dat deze niet in de achtergrond taken staan en niet op het home screen staat gepind. Dus kan het zijn dat meer apps push-nieuws wel doorkrijgen. Hoe dan ook > app verwijderd :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12 11:04
De notificaties van NOS worden dan ook gepushed en gaat niet via achtergrondtaken (net als dat e-mail ook niet bij achtergrondtaken staat).

Er zit binnen de app van de NOS wel een instellingen-menu waar je dat aan of uit kunt zetten. Zodra je dat doet, ontvang je ook geen notificaties meer ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Ben ook een zeer tevreden gebruiker. Batterij voor mij geen belangrijk punt. Plaats hem altijd a'vonds op de (snoerloze) lader. Het valt mij wel op dat de batterij app (verschillende geprobeerd) op een gegeven moment zegt dat de batterij vol is, terwijl het lampje van de lader nog brandt en dat nog betrekkelijk lang. Als het lampje uitgaat haal ik hem van de lader en zie dan via de batterij app een rechte lijn (Vol). Gedurende weer een betrekkelijke lange tijd blijft de lijn recht (dus vol), Ik vermoed dat dat komt omdat de batt app reageert op de klemspanning van de batterij en de klemspanning van een volle batterij kan varieren door o.a. de temperatuur, maar ook verschillen per batterij, (vervuilingen in de batterij).
Ik ben geen groot gebruiker, maar heb wel altijd whatsapp aan, nu ook de double tab en glimp. De batterij daling ligt dan meestal onder de 3%/uur wat betekent meer dan een dag. Maar nogmaals gewoon elke avond op de lader.
Ik heb nog wel een ander probleem. Als ik een compass app installeer dan wijst hij het noorden niet juist aan, draai ik het toestel 180 graden dan verschil het noorden wel ca 45 graden mat de eerste meting.
Wel steeds die calibratie gedaan, maar dat kan op 4 manieren. In het horizontale vlak of in het verticale vlak en beide met de telefoon plat of staand. Weet iemand de juiste manier en moet dat de oplossing zijn?

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:59:
Ik heb nog wel een ander probleem. Als ik een compass app installeer dan wijst hij het noorden niet juist aan, draai ik het toestel 180 graden dan verschil het noorden wel ca 45 graden mat de eerste meting.
Wel steeds die calibratie gedaan, maar dat kan op 4 manieren. In het horizontale vlak of in het verticale vlak en beide met de telefoon plat of staand. Weet iemand de juiste manier en moet dat de oplossing zijn?
Heb je dan ook problemen met de City Lens? Die vereist ook het kompas, waarvoor je soms een 8 moet maken met je telefoon voor de calibratie.
Daarvoor hou ik de telefoon in een horizontaal platte positie, en maak het 8-figuur in het horizontale vlak. Ik denk dat de verticale verplaatsing niets bijdraagt voor de richtingbepaling. Altijd goed gegaan zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Fireshade op 07-09-2013 21:29 ]

Verwijderd

Dikke overwinning voor de Qi standaard
http://wmpoweruser.com/co...motive-charging-standard/
Mooi voor een Lumia (o.a. 920) eigenaar die een 2014 Mercedes o.i.d. met draadloos laden wil kopen.

• Folkifoon
Poe € 60? Ik dacht dat ik die al een stuk goedkoper voorbij heb zien komen.

Ik wacht eerst even tot dat ik mijn 920 ongerepareerd terug krijg. Duurt nu al een week sinds ik heb aangegeven dat ik ze hem niet hoeven te repareren (voor € 109!!!).

Mocht het overzetten wat lastig lijken maak ik graag gebruik van je aanbod :) Woon je in de buurt van Rdam?

Stuur mij anders even een PM. Thanks!
WWJD schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:03:
[...]

http://www.ebay.nl/itm/Ca...n_186&hash=item35c768305e

Deze heb ik besteld, samen met de simtray die ook in die winkel te vinden is.

In principe kun je alles gewoon overzetten, alleen de draadloze oplaadspoel en de koptelefoon aansluiting zijn vastgelijmd.

Zodra je de onderste twee torx schroefjes hebt losgedraaid kun je vanaf de onderkant het scherm uit de behuizing drukken. Dan met je nagel langs de rand van het scherm en dan klikt hij er zo uit! Dan hangt hij alleen nog vast aan de kabel van de usb aansluiting, maar die kun er zo uit halen. De spoel en koptelefoon (zo uit het hoofd) zijn verbonden met contactjes en zijn in de behuizing vastgeplakt. Die moet je met een fohn warm maken en vervolgens lostrekken. Ik heb zelf de spoel in m'n eigen behuizing weer vastgeplakt met dubbelzijdig tape.

Je kunt ook in dezelfde ebay-winkel de spoel en koptelefoon los kopen, als je dit te moeilijk vind. Anders wil ik het overzetten ook best voor je doen!

• Henk Piek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 18:54
SjorsC schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:32:
Mijn broer heeft ook de lumia 920, en net zo als ik erg tevreden mee.
alleen is er een probeem ontstaan na de amber update.
de accu laadt namelijk niet meer verder op dan 32%.
hierbij maakt het geen verschil of er draadloos of met een kabel wordt opgeladen.

iemand een idee om dit te kunnen oplossen op een andere manier dan terugsturen naar Nokia?
aangezien het me niks zou verbazen als het een softwarematige fout zou zijn omdat het precies na de update is ontstaan.
SjorsC ik heb het zelfde probleem na de amber update. Ik moet nu elke ochtend (laat hem alleen op in de nacht) de l920 rebooten om het juiste accu percentage te krijgen. Als ik dat niet doet dan stop de L920 er ook mee als het weergegeven percentage is verbruikt. Na reboot gaat de L920 weer verder met bv 67% . Vind het wel vreemd maar ben er inmiddels aan gewend.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:36
Wie heeft er nog meer het probleem dat de Store tile je niet op de hoogte brengt van de laatste updates?
Zojuist handmatig updates binnen gehaald voor Tapatalk en Skype.
Die zijn alweer even geleden gereleased, begint nu wel vervelend te worden.

Toestel is voorzien van de laatste Windows Phone versie.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ziym42.jpg

Web Enrichment

• Folkifoon
Gister zag ik een item in Kassa (tv programma) waar een jongen een identieke situatie had als ik.

Namelijk een barst in de behuizing van zijn Lumia. Hij is daarmee teruggegaan naar de winkel, waar ze de telefoon hebben opgestuurd naar Nokia. Deze werd dus niet gerepareerd door Nokia vanwege de barst. Door deze schade vervalt elke garantie.

Volgens Kasse is dit onterecht, na veel zeuren gaf de winkelier de jongen uiteindelijk de optie om een nieuwe lumia 800 te nemen of het geld (de huidige aanschafwaarde).

Ik vraag mij dan af of Nokia in zijn recht staat om op deze manier de garantie te laten vervallen. Ik heb mijn 920 gekocht bij 4launch, volgens Kassa heb ik dan recht op een deugdelijk product en moet 4launch mij een nieuwe geven of zorgen dat het probleem wordt opgelost.

Graag jullie gedachten hierover. Ter info, het gaat om het probleem dat mijn flitser niet werkt. Als je op de body drukt net boven de flitser dan doet hij het wel. Dit is een bekend probleem, al enkele malen gemeld door verschillende mensen op o.a. dit forum.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Wietsee. schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:18:
Wie heeft er nog meer het probleem dat de Store tile je niet op de hoogte brengt van de laatste updates?
Zojuist handmatig updates binnen gehaald voor Tapatalk en Skype.
Die zijn alweer even geleden gereleased, begint nu wel vervelend te worden.

Toestel is voorzien van de laatste Windows Phone versie.

[afbeelding]
Heb/had ik ook last van. Van alles geprobeerd maar ik kreeg het niet opgelost. Ten einde raad maar een hard-reset gedaan gisteren. Weet niet of er al nieuwe updates voor apps zijn, denk dat ik dat even paar dagen af moet wachten.

Maar wat veel vervelender is, is dat ik nu de Amber update niet kan draaien? Die is ineens niet meer beschikbaar :( dus ook niet de bij behorende features en verbeteringen :(

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:36
Dexter schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:22:
[...]

Heb/had ik ook last van. Van alles geprobeerd maar ik kreeg het niet opgelost. Ten einde raad maar een hard-reset gedaan gisteren. Weet niet of er al nieuwe updates voor apps zijn, denk dat ik dat even paar dagen af moet wachten.

Maar wat veel vervelender is, is dat ik nu de Amber update niet kan draaien? Die is ineens niet meer beschikbaar :( dus ook niet de bij behorende features en verbeteringen :(
Die features zouden ook via de Store binnen moeten rollen, de zogenaamde systeemapps. Hard reset heeft dus niet geholpen ;).

Web Enrichment

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Het installeren van de overige apps is al wel gelukt (amber update wel aanwezig), alleen Pro Camera wil vooralsnog niet? Krijg foutmelding dat ie niet beschikbaar is voor mijn toestel (WTF?)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:26
Folkifoon schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:17:
Gister zag ik een item in Kassa (tv programma) waar een jongen een identieke situatie had als ik.

Namelijk een barst in de behuizing van zijn Lumia. Hij is daarmee teruggegaan naar de winkel, waar ze de telefoon hebben opgestuurd naar Nokia. Deze werd dus niet gerepareerd door Nokia vanwege de barst. Door deze schade vervalt elke garantie.

Volgens Kasse is dit onterecht, na veel zeuren gaf de winkelier de jongen uiteindelijk de optie om een nieuwe lumia 800 te nemen of het geld (de huidige aanschafwaarde).

Ik vraag mij dan af of Nokia in zijn recht staat om op deze manier de garantie te laten vervallen. Ik heb mijn 920 gekocht bij 4launch, volgens Kassa heb ik dan recht op een deugdelijk product en moet 4launch mij een nieuwe geven of zorgen dat het probleem wordt opgelost.

Graag jullie gedachten hierover. Ter info, het gaat om het probleem dat mijn flitser niet werkt. Als je op de body drukt net boven de flitser dan doet hij het wel. Dit is een bekend probleem, al enkele malen gemeld door verschillende mensen op o.a. dit forum.
Die barst is ongetwijfeld veroorzaakt door het laten vallen van de telefoon. Ik vind het vrij logisch dat Nokia hier geen garantie op geeft.

Ik heb mijn 920 een aantal keer laten vallen. Hierdoor was de behuizing op de hoeken beschadigd en zat er een klein barstje aan de onderkant van het scherm.

Twee maanden later heb ik mijn 920 naar Nokia opgestuurd om mijn LED flitser te laten maken, stof bij de front face camera weg te halen en het flikkerende scherm te fixen. Ik kreeg hem terug in een compleet nieuwe behuizing en alle problemen waren gefixt. Ik durf dus wel te stellen dat Nokia over het algemeen niet moeilijk doet over garantie.

• PinokkioTV
Dexter schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:45:
Het installeren van de overige apps is al wel gelukt (amber update wel aanwezig), alleen Pro Camera wil vooralsnog niet? Krijg foutmelding dat ie niet beschikbaar is voor mijn toestel (WTF?)
BounceMeister in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 820 - Deel 1" :)

• Folkifoon
Bij mij dus geweigerd vanwege een barst in de behuizing. Ik kreeg offerte van € 109 om het repareren, dit heb ik niet gedaan.

Zojuist op Ebay voor € 20 een nieuwe witte behuizing besteld incl simtray en toolset.
EBOOZ schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:02:
[...]

Die barst is ongetwijfeld veroorzaakt door het laten vallen van de telefoon. Ik vind het vrij logisch dat Nokia hier geen garantie op geeft.

Ik heb mijn 920 een aantal keer laten vallen. Hierdoor was de behuizing op de hoeken beschadigd en zat er een klein barstje aan de onderkant van het scherm.

Twee maanden later heb ik mijn 920 naar Nokia opgestuurd om mijn LED flitser te laten maken, stof bij de front face camera weg te halen en het flikkerende scherm te fixen. Ik kreeg hem terug in een compleet nieuwe behuizing en alle problemen waren gefixt. Ik durf dus wel te stellen dat Nokia over het algemeen niet moeilijk doet over garantie.

Verwijderd

Ik heb een unbranded lumia 920 uit Frankrijk en wacht nog altijd op de AMBER update. Volgens de website van Nokia moet die voor Frankrijk al lang beschikbaar zijn maar 2 weken later nog altijd niks.

Zijn er nog mensen die hier op de update wachten?

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 13:41
Ik wacht ook nog...

lumia 920
manufacturer = RM-821_eu_france_267
Operator = 000-FR
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:41:
Ik heb een unbranded lumia 920 uit Frankrijk en wacht nog altijd op de AMBER update. Volgens de website van Nokia moet die voor Frankrijk al lang beschikbaar zijn maar 2 weken later nog altijd niks.

Zijn er nog mensen die hier op de update wachten?

• PinokkioTV
Je kunt ook zelf updaten, enige nadeel is dat je het beginscherm opnieuw moet indelen ...
iCeQbe. schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:40:
Ik wacht ook nog...

lumia 920
manufacturer = RM-821_eu_france_267
Operator = 000-FR

[...]
Zet er de nederlandse unlockte amber ROM op, is het probleem opgelost.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

_/-\o_ Thanx voor de tip! _/-\o_ Hoewel ik wel om hem te kunnen downloaden WIFI weer uit moest zetten en download via mobiele netwerk moest laten lopen (zoals verderop in het topic ook te lezen is).

• Scrisissszzz
Zag net dat mijn lumia vanmorgen is aangekomen bij Arvato.. Ben benieuwd hoe lang het duurt!

Dexter schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:16:
[...]

_/-\o_ Thanx voor de tip! _/-\o_ Hoewel ik wel om hem te kunnen downloaden WIFI weer uit moest zetten en download via mobiele netwerk moest laten lopen (zoals verderop in het topic ook te lezen is).
je had ook alleen de proxy kunnen uitzetten, zo kan je via je wifi weer downloaden.

• scorelord
vali schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:40:
[...]

Zet er de nederlandse unlockte amber ROM op, is het probleem opgelost.
Dat ik straks ook wel bij mijn Duitse die nog binnen moet komen. Heb hier gezocht op custom rom, beetje lopen knoeien bij forumxda en wpcentral... tips? Die gelijk doen? http://forum.gsmhosting.c...without-navifirm-1656869/?

//edit. JA die link is prima om de rom te downloaden. Van Duits unbranded naar Nederlands succesvol gelukt. Kan dus zelf de rom flashen. Zoek je unbranded kleur Nederlands tussen de 821 lijst hier http://forum.gsmhosting.c...-nokia-515-added-1660094/ . Het flashen zelf stond daar niet maar met http://aydon.wordpress.co...sh-your-lumia-920english/ stap 7 heb je wel een idee wat er moet gebeuren. Het koste wel wat moeite om in de DFU of bootloadermode te komen. Had een paar keer een bliksem met tandwiel. Dan moet je disconnecten en power voldown gelijk indrukken. Dan reboot ie. Als je dan nog wil flashen is het gelijk er weer inprikken en VOL UP. De waarschwing dat de rom voor dit land geschikt is kan je inderdaad negeren.

[ Voor 89% gewijzigd door scorelord op 13-09-2013 07:33 ]

• defcon84

defcon84

Multipass?

*verkeerd draadje*

moved: defcon84 in "[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen"

[ Voor 169% gewijzigd door defcon84 op 09-09-2013 14:12 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
Folkifoon schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:17:
[...] Ik vraag mij dan af of Nokia in zijn recht staat om op deze manier de garantie te laten vervallen. Ik heb mijn 920 gekocht bij 4launch, volgens Kassa heb ik dan recht op een deugdelijk product en moet 4launch mij een nieuwe geven of zorgen dat het probleem wordt opgelost.

Graag jullie gedachten hierover. [...]
Schadereparatie bij Nokia valt onder fabrieksgarantie en is een 'toerijking' van de fabrikant, dus schade door ondeugdelijke hardware. De schade die je bij 4launch kan claimen valt onder consumentenrecht en zit anders in elkaar. Nokia kan IMO best weigeren het te repareren, 4launch dacht ik echter niet, al zou het in geval van valschade waarschijnlijk wel geheel voor jouw rekening komen, want je hebt dan immers wel recht op een deugelijk product maar je moet er zelf ook verantwoord mee omgaan.
[...]U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat u van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen:
  • wat de verkoper heeft gezegd
  • wat er in reclame is gezegd
  • het merk
  • de prijs
  • of het product nieuw of tweedehands is
[...]
oh en over fabriekgarantie
[...]U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft[...] (Mits dus de fabrikant niet ook de verkoper is ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 09-09-2013 12:04 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;