[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.757 views

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
EgMaf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:43:
na 3 uur opgegeven, oude ROM via NokiaCareSuite erop gezet, en alweer een phone update gehad. Maar dat was nog niet de Amber update, dus wachten (en regelmatig "check for updates" :( )
Enig idee hoe lang dat nog kan duren?

Of is de officiele Amber ROM ook al beschikbaar voor NCS (L920 black/Swisscom)?
Hehe, eindelijk ben ik weer terug op Amber: Eerst een oude officiele Nokia Swisscom ROM erop, en na tal van updates via de normale "update your phone" nu dus weer op Amber.

Maar... Nog steeds geen Datasense!?! Waar / hoe hebben jullie die gevonden? Op het startschem, in de app list, in Settings? En was dat na een ROM Flash (dus met complete wipe), of na een OTA update?

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

EgMaf schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:30:
[...]

Hehe, eindelijk ben ik weer terug op Amber: Eerst een oude officiele Nokia Swisscom ROM erop, en na tal van updates via de normale "update your phone" nu dus weer op Amber.

Maar... Nog steeds geen Datasense!?! Waar / hoe hebben jullie die gevonden? Op het startschem, in de app list, in Settings? En was dat na een ROM Flash (dus met complete wipe), of na een OTA update?
Na de OTA update stond deze gewoon standaard in de applist en ook 'gepinned' onderaan het startscherm, zeker weten dat Amber er goed op staat? Ik moest hem ook 2 keer installeren voordat hij echt zichtbaar werd...

Edit: en als je dan toch bent gaan flashen, waarom heb je dan niet direct de originele unbranded NL rom er opgezet? Die heb ik eventueel nog wel liggen voor je, ook alle portico versies trouwens..

[ Voor 12% gewijzigd door iVibes op 23-08-2013 20:59 ]

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12 20:02
Vorige week mijn 2e Lumia opgestuurd naar Nokia voor problemen. Na een week kreeg ik vandaag een nieuwe Lumia terug. De oude was blijkbaar niet meer te herstellen.

Mijn vreugde was helaas van korte duur. Na het insteken van simkaart bleek het gehele touchscreen niet te werken. Ik kan er nu dus weer niets mee. Helaas was het al lang na 5'en dus bellen naar de reparatieafdeling van Nokia kon ook al niet meer.

Ik hoop dat ik zo direct niet weer een week hoef te wachten.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 13:27

Megalodon86

Enzyme X

EgMaf schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:30:

ivibes schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:50:
[...]

Na de OTA update stond deze gewoon standaard in de applist en ook 'gepinned' onderaan het startscherm, zeker weten dat Amber er goed op staat? Ik moest hem ook 2 keer installeren voordat hij echt zichtbaar werd...
Hier precies hetzelfde, na de update stond hij gewoon gepinned aan m'n startscherm. Ik ben er wel erg blij mee, ookal kwam ik nooit over de helft van m'n bundel :o

Blocklist en andere extra opties zijn leuk, maar betwijfel of ik het veel ga gebruiken.

Verwijderd

Na een paar dagen nog steeds erg blij met mijn overstap :D

Alleen heb een google agenda en gebruik daar ook de takenfunctie. Nou kreeg ik deze niet in mijn agenda ingepast.
De google agenda wordt wel weergeven binnen de standaard agenda maar de taken niet. Als ik in mijn google accountsettings kijkt is aangevinkt dat mail, contacten en agenda gesynchroniseerd moeten worden. Taken kan ik hiebij niet apart aankruisen.
Iemand enig idee wat ik hierin anders moet instellen? Het moet wel mogelijk zijn volgens mij?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12 11:04
Heb je de laatste update al binnengehaald? (Instellingen->Telefoonupdates). Want in die laatste update zit ondersteuning voor Carddav en Caldav die Google gebruikt daarvoor. Al weet ik zo even niet of taken daar ook bij zit.

Maar anders kun je ook overgaan naar Taken van de WP8 Calendar zelf? Moet je ze via outlook/outlook.com synchroniseren.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Inmiddels weer terug bij de standaard camera app. Pro cam is mooi, maar ik krijg het idee dat de foto's in low light beter genomen worden door de standaard camera app. Ook had ik last van de gele waas wanneer ik een foto maak met de Pro cam.

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Na 2 dagen van uitvoerig testen, kan ik rustig zeggen dat mijn nieuwe 920 1000% beter werkt dan die ik heb ingeleverd. De accu gaat de hele dag mee(en ik gebruik de gsm VEEL), verder wordt ie niet meer zo heet dat ik er een eitje op kan bakken -- dit is gewoon hoe mijn 920 vanaf het begin had moeten zijn.

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Weird. Na de update staat hij opeens op 4G terwijl ik helemaal niet zo'n abo heb (Vodafone).

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
MrLeeeet schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:55:
Inmiddels weer terug bij de standaard camera app. Pro cam is mooi, maar ik krijg het idee dat de foto's in low light beter genomen worden door de standaard camera app. Ook had ik last van de gele waas wanneer ik een foto maak met de Pro cam.
Ja, ik heb hetzelfde gevoel. Maar voor macro en over het algemeen lijkt Pro Cam toch beter.
Daarom heb ik de normale maar vastgemaakt aan startscherm, en hij start dan gelijk op in de nachtmodus. Voor de rest gebruik ik Pro Cam.

• iamry
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 10:41
Ik heb een probleempje sinds Amber er op staat, het beeldscherm draait niet meer automatisch mee. Internet Explorer en de fotogalerij draaien niet meer mee als ik het toestel draai. Nokia pro cam doet het ook niet, start schermen krijg ik wel van te zien maar als daar doorheen ben springt de app uit. Als ik m vervolgens opnieuw start springt ie na 2 seconden weer uit....

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
Van het weekend weer naar feestje geweest. En moet weer zeggen dat geluid en beeld weer echt top is helemaal voor een telefoon :D

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:10:
Na een paar dagen nog steeds erg blij met mijn overstap :D

Alleen heb een google agenda en gebruik daar ook de takenfunctie. Nou kreeg ik deze niet in mijn agenda ingepast.
De google agenda wordt wel weergeven binnen de standaard agenda maar de taken niet. Als ik in mijn google accountsettings kijkt is aangevinkt dat mail, contacten en agenda gesynchroniseerd moeten worden. Taken kan ik hiebij niet apart aankruisen.
Iemand enig idee wat ik hierin anders moet instellen? Het moet wel mogelijk zijn volgens mij?
probeer Vsys Calendar of True Calendar 8 eens. Beide goede agenda apps. Ken alleen de taken functie niet omdat ik deze niet gebruik

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
Sanction schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:10:
Weird. Na de update staat hij opeens op 4G terwijl ik helemaal niet zo'n abo heb (Vodafone).
Staat hij op 4g bij het signaal icoontje bovenin of staat hij bij de telefooninstellingen op maximaal 4g?
Dat laatste komt omdat vodafone 4g ondersteund en vrijgegeven heeft op branded toestellen. De non-branded konden het al langer activeren in Nederland

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

SunnieNL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:17:
Dat laatste komt omdat vodafone 4g ondersteund en vrijgegeven heeft op branded toestellen. De non-branded konden het al langer activeren in Nederland
Ik heb een non-branded toestel en een gewone 3g (max) data abbo. Vóór GDR2 stond er geen 4g optie bij mijn Vodafone verbindingsnelheid. Na de update staat 4g wel in het lijstje.
Ik kan het aanzetten, maar mijn hoogste snelheid blijft 3g (te zien aan het icoontje bovenaan). Dat 4g had dus eigenlijk niet in het lijstje mogen staan of had niet selecteerbaar moeten zijn.
Wat bedoel je met activeren?

Nog terzijde voor de updaters:
De GDR2+Amber update verliep bij mij geheel vlekkeloos en DataSense is automatisch toegevoegd als LiveTile onderaan het startscherm. Al mijn instellingen zijn ook behouden :)

Edit: ik zit in de randstad waar 4G beschikbaar zou moeten zijn volgens
https://www.vodafone.nl/s...tuele-dekkingskaart.shtml

[ Voor 13% gewijzigd door Fireshade op 26-08-2013 12:53 ]

• Mylotec
  • Laatst online: 11-11 20:01
Zouden jullie eens kunnen zeggen hoelang jullie door kunnen met de batterij als de telefoon is ingesteld op 3G ?

bij mij heeft die rond de 19 h. Aan volledig opgeladen. Maar eens ik die gebruik schiet het verbruik de lucht in 5-10% / h. En dan staat er soms resterende tijd 6 uur op. ( 80% geladen). Is dit normaal gedrag volgens jullie ?

alvast bedankt !

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 19:51
Mylotec schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:40:
Zouden jullie eens kunnen zeggen hoelang jullie door kunnen met de batterij als de telefoon is ingesteld op 3G ?

bij mij heeft die rond de 19 h. Aan volledig opgeladen. Maar eens ik die gebruik schiet het verbruik de lucht in 5-10% / h. En dan staat er soms resterende tijd 6 uur op. ( 80% geladen). Is dit normaal gedrag volgens jullie ?

alvast bedankt !
Mijne staat altijd op 3G ingesteld. Tijdens mijn werk ligt mijn telefoon ongebruikt op mijn bureau. Dan gaat ie makkelijk een dag mee. Zodra ik een half uurt je ga zitten browsen gaat mijn batterij ook snel. Dat is ook logisch. Op dit moment is mijne 7 uur van de lader af, heb nu 89% en kan nog 17 uur mee zegt ie. Ik vind dat gewoon goed.

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Bij Vodafone kun je een Blox aanzetten voor E 2,50 per maand om het 4G netwerk te kunnen gebruiken!!

Naar mijn weten is dit eenmalig aan te zetten.....en dus tussentijds NIET meer uit te zetten!!! Je zit er dan tot einde contract aan vast!!! (correct me if I'm wrong) !!!

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Mylotec schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:40:
Ik kan aleen zeggen dat bij 3G de accu bij mij sneller leegraakt dan bij 2G, zelfs als je niets met je mobiel doet (maar wel aan staat) - dat is normaal, want het toestel gebruikt de verbinding regelmatig om zich te melden aan de provider en om zendmasten te peilen. Bij actief gebruik van de verbinding (bellen, internetten) gaat dat uiteraard nog harder, ook omdat dan vaak het scherm aan staat.

Echter, het is lastig om te benchmarken hoe lang een accu op 3G meegaat, omdat dat o.a. afhangt van de zendmastafstand(en) en hoeveel storing er is op de gsm-frequenties door externe invloeden.

[ Voor 4% gewijzigd door Fireshade op 26-08-2013 13:03 ]

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Sinds afgelopen zaterdag gaat de batterij van mijn Lumia 920 ineens veel langer mee. Vorige week was juist mijn telefoon vaak warm en was de batterij in de loop van de middag al leeg.
Zaterdagavond was het percentage nog 91%! :D
Zondag heeft mijn dochter er lang spelletjes op gespeeld, en was het om elf uur `s avonds nog 19%.
Ben er helemaal blij mee.

Enige wat ik gedaan heb is Bing News van mijn telefoon verwijderd.

• Cyrus The Virus
weid1374 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:32:
Sinds afgelopen zaterdag gaat de batterij van mijn Lumia 920 ineens veel langer mee. Vorige week was juist mijn telefoon vaak warm en was de batterij in de loop van de middag al leeg.
Zaterdagavond was het percentage nog 91%! :D
Zondag heeft mijn dochter er lang spelletjes op gespeeld, en was het om elf uur `s avonds nog 19%.
Ben er helemaal blij mee.

Enige wat ik gedaan heb is Bing News van mijn telefoon verwijderd.
Bij mij fluctueerd dat van dag tot dag. Afgelopen zaterdag -9% per uur terwijl ik er niks mee deed (alleen whatsapp stond aan en scherm was uit). Op dit moment zit ik op -1.5%, gemiddeld op -7.1% per uur volgens battery sense

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik merkte vandaag dat mijn batterij snel begon leeg te lopen en de achterkant bleef ook wat warm. Dus maar ff geherstart. Lijkt toch een achtergrond proces te zijn wat blijkbaar niet helemaal is afgesloten ofzo. In dat opzicht zou het mooi zijn als er een soort task manager was waarmee je precies kunt zien wat er nog draait.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

CAP-Team schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:16:
Ik merkte vandaag dat mijn batterij snel begon leeg te lopen en de achterkant bleef ook wat warm. Dus maar ff geherstart. Lijkt toch een achtergrond proces te zijn wat blijkbaar niet helemaal is afgesloten ofzo. In dat opzicht zou het mooi zijn als er een soort task manager was waarmee je precies kunt zien wat er nog draait.
Eens!
Maar mijne is ook nog steeds lekker koel en 93% (van de lader af sinds 7 uur) :)

• Cyrus The Virus
Whatsapp is nog steeds de grootste verbruiker.

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
Wellicht niet perse voor het Lumia 920, maar toch aardig... Bovendien kon ik niet vinden of dit al eerder was gepost maar sinds de update speelt mijn 920 ineens wel .WAV files af. Mijn voicemail op mijn vaste telefoon thuis emailt mij een .WAV file en die kon ik sinds de overstap van iPhone naar de L920 niet meer afspelen. Nu dus weer wel.

• stuurjans
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06-2024
Lumia 920 defect na weekje gebruik, had vrijwel geen bereik terwijl simkaart in andere telefoons vol bereik gaf. UPs telefoon opgehaald en volgende dag al ingebeokt in Nokia repair centrum! Helemaal blij dat een dag later status gerepareerd al in systeem stond! So far so good.

Nu 2,5 week later heb ik nog steeds mijn telefoon niet terug. Hij is een week lang binnen allerlei Duitse UPS vestigingen rondgestuurd. Na veelvuldige escaltie door mij met Nokia en UPS telefoon opgestuud naar... je gelooft het niet naar Helsinki inFInland na escalatie van mij wederom opgestuurd, paar dagen later status aangekomen in Denemarken. Het is echt ongeloofelijk wat een tent dat UPS en dus ook Nokia, want ze doen er helemaal niets aan!!! Na wederom escalatie vanuit mijn kant, nog Nokia nog UPS doet aan kwaliteitscontrole. Ze wachten gewoon totdat je gaat piepen en dan gaan ze weer wat doen. Paar dagen gelden wederom status opgestuurd, zou vandaag binnen komen, en de klucht is nog niet klaar, hij heeft inmiddels de status onderweg naar, ja wel Duitsland. Nu 2,5 week later is de telefoon weer terug waar vandaan hij gestuurd is. Ik hoop hem voor de kerst terug te hebben, zal dan neem ik aan meteen wel een 925 zijn geworden in verband met End of Life 920.

Kortom bezind eer ge begint aan een Nokia met die fantastische reparatie haal enbreng service van UPS. Als hij ooit nog een keer terugkomt en het probleem is niet verholpen, dan denk ik dat ik in plaats van een valtest naar Rijswijk toe ga hem door de ramen ga gooien en dan kijken of de 920 dan schade heeft of het misschien wel weer gaat doen..

Een zeer ontevreden klant van Nokia en de haal en breng Service van UPS.

• Mylotec
  • Laatst online: 11-11 20:01
weid1374 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:28:
[...]

Eens!
Maar mijne is ook nog steeds lekker koel en 93% (van de lader af sinds 7 uur) :)
gelukzak :p.

wat heb je zo allemaal aanstaan dan ?

De mijne nu nog 50% sinds deze morgen om 6 h van de lader. Maar heeft deze voormiddag via 3G veel leeg getrokken. heb hem nu maar terug op 2G gezet en nu gaat ie nog een dag mee (volgens verwachting van battery [ weet de exacte naam niet van de app]).

[ Voor 32% gewijzigd door Mylotec op 26-08-2013 20:51 ]

stuurjans schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:47:
Lumia 920 defect na weekje gebruik, had vrijwel geen bereik terwijl simkaart in andere telefoons vol bereik gaf. UPs telefoon opgehaald en volgende dag al ingebeokt in Nokia repair centrum! Helemaal blij dat een dag later status gerepareerd al in systeem stond! So far so good.

Nu 2,5 week later heb ik nog steeds mijn telefoon niet terug. Hij is een week lang binnen allerlei Duitse UPS vestigingen rondgestuurd. Na veelvuldige escaltie door mij met Nokia en UPS telefoon opgestuud naar... je gelooft het niet naar Helsinki inFInland na escalatie van mij wederom opgestuurd, paar dagen later status aangekomen in Denemarken. Het is echt ongeloofelijk wat een tent dat UPS en dus ook Nokia, want ze doen er helemaal niets aan!!! Na wederom escalatie vanuit mijn kant, nog Nokia nog UPS doet aan kwaliteitscontrole. Ze wachten gewoon totdat je gaat piepen en dan gaan ze weer wat doen. Paar dagen gelden wederom status opgestuurd, zou vandaag binnen komen, en de klucht is nog niet klaar, hij heeft inmiddels de status onderweg naar, ja wel Duitsland. Nu 2,5 week later is de telefoon weer terug waar vandaan hij gestuurd is. Ik hoop hem voor de kerst terug te hebben, zal dan neem ik aan meteen wel een 925 zijn geworden in verband met End of Life 920.

Kortom bezind eer ge begint aan een Nokia met die fantastische reparatie haal enbreng service van UPS. Als hij ooit nog een keer terugkomt en het probleem is niet verholpen, dan denk ik dat ik in plaats van een valtest naar Rijswijk toe ga hem door de ramen ga gooien en dan kijken of de 920 dan schade heeft of het misschien wel weer gaat doen..

Een zeer ontevreden klant van Nokia en de haal en breng Service van UPS.
Wel zwaar klote als ik dit verhaal zo lees. Herken de service van Nokia en UPS er totaal niet in, had die van mij na het opsturen binnen 4 dagen weer terug (en ook een gloednieuw toestel). Zou er in ieder geval wel werk van maken en zeker ook een klacht indienen.

Als je op een facebook of twitter dit verhaal neerzet zal je zien dat je erg snel reactie krijgt.

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:26
Ik had toevallig hetzelfde geintje. Ik zag op 16/8 dat 'ie onderweg was, maar dinsdag had ik nog niets binnen. Toen Nokia Repair maar een mailtje gestuurd en zij hebben een case geopend bij UPS. Kortom; UPS pakket kwijt bij het terugsturen vanuit Nokia Repair

Van nieuw naar oud:
Langenhagen, Germany 26/08/2013 19:56 Vertrekscan
Langenhagen, Germany 26/08/2013 18:01 Aankomstscan
Glostrup, Denmark 26/08/2013 9:45 Vertrekscan
Glostrup, Denmark 26/08/2013 6:07 Bestemmingsscan
Glostrup, Denmark 24/08/2013 6:30 Aankomstscan
Helsinki, Finland 22/08/2013 18:45 Vertrekscan
Herne-Boernig, Germany 19/08/2013 11:48 Aankomstscan
Langenhagen, Germany 19/08/2013 8:53 Vertrekscan
Langenhagen, Germany 17/08/2013 3:05 Herkomstscan
Germany 16/08/2013 10:34 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
Als het goed is krijg ik hem morgen weer terug :) Ik kan niet wachten, want mijn oude HTC Radar is niet vooruit te branden in vergelijking met de 920...

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Morgenochtend gaat mijn Lumia voor de tweede keer richting Nokia (via Bol.com reparatieservice) in verband met de proximity sensor, batterijdrain en temperatuur bij kort maar intensief gebruik. Vorige keer bijna vier weken kwijt geweest, hopelijk gaat het deze keer een stuk sneller. En wordt mijn probleem gefixt.

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 16:14
Ik heb een probleem met Viber..Ik krijg namelijk geen notificaties meer wanneer ik gebeld wordt en wanneer ik een sms krijg! Ik zie ook geen gemiste bericht notificatie op mijn beginscherm. Ervaart iemand dit ook? Het rare is dat dit voorheen niet het geval was, maar echt sinds kort doet het raar. Verwijderen en opnieuw installeren heeft geen nut, want het probleem blijft aanhouden.

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Mijn 920 is gisteren gestorven :( touchscreen reageert niet meer en soft- en hardreset hebben hier geen effect op. Donderdag vertrek ik voor vier maanden op Erasmus dus nu nog binnen doen bij coolblue heeft geen zin. Gelukkig ga ik naar Helsinki, thuisstad van Nokia, dus als ik ergens kans heb op reparatie is het daar. Garantie is normaal Europees geregeld dus geen graten daar en blijkbaar kunnen ze goed Engels in Finland.

Nu vraag ik me wel af of iemand weet hoe ik mijn Lumia toch nog kan uitzetten zonder touch. Het toestel staat nu gewoon aan en de enige toetsencombinaties die ik ken zijn soft- en hardreset waarna de telefoon gewoon opnieuw boot. Hij hangt nu aan de lader omdat ik geen deep-drain van de batterij wil moest ik dezelfde telefoon terug krijgen maar het is nogal dwaas dat de telefoon niet gewoon uit kan.

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Mylotec schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:46:
[...]

gelukzak :p.

wat heb je zo allemaal aanstaan dan ?
Toestel draait op 4G en heeft Wifi aan (niet bij inactief scherm).
Verder Whatsapp, Bing Weer, Facebook, Foursquare,InPic, Regenmeter, My Stocks Portfolio en Youtube op de achtergrond.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12 16:23
Gister even met Android (4.1) geklooid en een notificatie center werkt toch wel erg lekker. Echt alle informatie komt daarin terecht zonder de live tiles te moeten checken; bronnen melden al wel dat een notification center in GDR3 wordt beloofd, wat eind dit jaar komt.

Is er iemand hier met ervaring van een alternatieve app voor een notification center?
Unification is een app die het probeert maar krijgt weinig reviews en beoordeling in de store.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Notificatiecentrum is inderdaad erg gewenst, naast wat meer info op je lockscreen. Inderdaad zijn er verschillende apps die wel een deel laten zien maar beperkt..

De trilmotor is weer een paar levels harder gezet na de gdr2 update, beetje jammer...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Zijn er hier mensen die het stof onder hun frontfacing camera weg hebben gekregen? Ik las en zag wat over compressed air in de luidspreker blazen maar dat werkt niet bij mij. Er zit nu al aardig wat in.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
Tropicc schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:59:
Zijn er hier mensen die het stof onder hun frontfacing camera weg hebben gekregen? Ik las en zag wat over compressed air in de luidspreker blazen maar dat werkt niet bij mij. Er zit nu al aardig wat in.
Ik had een stofzuiger geprobeerd. Dit werkte niet, dus had 'm opgestuurd naar Nokia.
Kreeg 'm terug met een nieuw scherm.

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Russel88 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:16:
[...]

Ik had een stofzuiger geprobeerd. Dit werkte niet, dus had 'm opgestuurd naar Nokia.
Kreeg 'm terug met een nieuw scherm.
Ja maar na een tijdje komt er dan toch weer stof onder?

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
Tropicc schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:17:
[...]

Ja maar na een tijdje komt er dan toch weer stof onder?
Nee.
Ze hebben wat veranderd waardoor ik geen last meer heb van stof. Nieuwere versies hebben dat probleem ook niet.

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De update is voor de accu een verademing. Echter vreet die peek optie bij glimp wel weer als een gek accu. Daarnaast heb ik met SMS veel problemen. Op het moment dat ik smilies toevoeg blijft het scherm hangen, evenals bij zenden en ontvangen van SMS berichten van en naar virtuele providers waaronder Simpel. Maar met name bij gebruik van smilies bij zenden en ontvangen van SMSJES.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Scrisissszzz
Russel88 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:22:
[...]

Nee.
Ze hebben wat veranderd waardoor ik geen last meer heb van stof. Nieuwere versies hebben dat probleem ook niet.
Dan toch maar even ergens een tijdelijk toestel zoeken, zodat ik hem kan opsturen voor het stof. De sensor doet het op zich nog prima maar nu valt ie nog onder garantie. :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 19:53

BeyondThunder

Lost Lightning

Hi allen,
Ik heb even jullie advies nodig.
Bij een webshop (goedkoopste uit de pricewatch) heb ik een L920 besteld.
Maar ik zag gelijk al aan de handleiding dat deze in het Duits was.
Ook heeft de telefoon een T-mobile / Deutsche Telekom bootlogo.
En uiteraard allemaal provider apps en meuk erop.

Goed, hij staat nu op Nederlands en de provider meuk heb ik eraf gegooid.
Functioneert prima. Maar de Amber update heb ik nog niet binnen.

Ik heb dit gemeld bij de webshop aangezien dit niet vermeld stond bij mijn aanschaf.
Nu kan ik kiezen, een andere telefoon of 20 euro retour.

Welke nadelen kan ik nog meer verwachten bij een branded toestel?

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11 10:45
Grappig, toen ik mijn lumia 920 net had kon ik amper een dag met de accu. Nu naar al die updates heb ik 's nachts nog meer dan de helft over. Wat een verschil, mijn gebruik is amper verandert.

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 07:11
BeyondThunder schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:20:
Hi allen,
Ik heb even jullie advies nodig.
Bij een webshop (goedkoopste uit de pricewatch) heb ik een L920 besteld.
Maar ik zag gelijk al aan de handleiding dat deze in het Duits was.
Ook heeft de telefoon een T-mobile / Deutsche Telekom bootlogo.
En uiteraard allemaal provider apps en meuk erop.

Goed, hij staat nu op Nederlands en de provider meuk heb ik eraf gegooid.
Functioneert prima. Maar de Amber update heb ik nog niet binnen.

Ik heb dit gemeld bij de webshop aangezien dit niet vermeld stond bij mijn aanschaf.
Nu kan ik kiezen, een andere telefoon of 20 euro retour.

Welke nadelen kan ik nog meer verwachten bij een branded toestel?
Ik heb exact dezelfde 'branded' telefoon (ik heb hem uit duitsland besteld). Tot nu toe nog geen andere nadelen gezien eigenlijk, behalve dat bij een factory reset alles weer duits is. Ik zou lekker die 20€ nemen, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Piekartz87 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:39:
Grappig, toen ik mijn lumia 920 net had kon ik amper een dag met de accu. Nu naar al die updates heb ik 's nachts nog meer dan de helft over. Wat een verschil, mijn gebruik is amper verandert.
Heb de laatste tijd vaak meer dan 80% over. Ideaal! :*)
Durf bijna Glimp weer aan te gaan zetten...

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 21:31
@SubSense
Same here, ook een Duits toestel en daar geen problemen mee gehad, anders dan dat het moment van uitrollen van een update anders kan zijn dan een NL-telefoon. :)

[ Voor 3% gewijzigd door deBennie op 28-08-2013 10:21 ]

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ahh, toppie heren.
Ik heb de 20 euro korting genomen. Wel goede service van de webshop.
Ik zal straks eens kijken of ze een notitie op de site hebben gezet bij de L920

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 08:01
weid1374 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:20:
[...]

Heb de laatste tijd vaak meer dan 80% over. Ideaal! :*)
Durf bijna Glimp weer aan te gaan zetten...
Kon voor de gdr2 update, nog geen dag met de accu door.
Na de update glimp en double-tap aanstaan en avonds nog 40% over :*)

• Scrisissszzz
SjorsC schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:23:
[...]

Kon voor de gdr2 update, nog geen dag met de accu door.
Na de update glimp en double-tap aanstaan en avonds nog 40% over :*)
Gebruik jij dan ook whatsapp? Zo ja, hoeveel tijd per dag ongeveer? :)

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Scrisissszzz schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:44:
[...]

Whatsapp actief als achtergrondtaak. Echt chatten circa half uur per dag.
[...]

Ik haal zelfs einde van de dag meer dan zelfs 70% met alleen whatsappen en beetje browsen. Ik laat thuis zelfs steed wifi aanstaan (zelfs met standby), nu de accu zolang mee gaat.

Op normale dagen als ik naar school ga en in de trein browse neemt het browsen,fben en whatsapp toe en dan heb ik zo'n 40% nog over. Moet zeggen dat de GDR2 update echt een verbetering voor de accuverbruik brengt!

• Scrisissszzz
hmmm dan komt er toch een klacht bij als mijne naar Nokia gaat voor het stof verhaal.. Want mijn accu haalt dit soort dingen bij lange na niet.

Het ligt er echt aan hoeveel je hem gebruikt. Als ik mijn email constant laat syncen (ze staan nu alle 3 op handmatig), veel whatsapp/facebook browse en spelletjes speel haal ik het natuurlijk ook niet.

• Scrisissszzz
vali schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:41:
Het ligt er echt aan hoeveel je hem gebruikt. Als ik mijn email constant laat syncen (ze staan nu alle 3 op handmatig), veel whatsapp/facebook browse en spelletjes speel haal ik het natuurlijk ook niet.
Dat snap ik, maar met 1 achtergrondtaak, 2 mail accounts waarvan 1 ieder uur en de ander om het half uur checkt, geen glimp, en in mijn ogen echt niet superveel gebruik van zware taken rond 18-19u al bij de 20% zijn is best snel.

Heb dan wel 3G aan staan, maar als ik onderweg op internet wil ofzo heb ik geen zin om steeds 3G aan te moeten zetten... 8)

Edit: volgens mij heeft mijn lumia meegekregen dat ik dit typte, in de dikke 3 uur dat ie nu van de lader is, is er maar 4% van de accu af gegaan. En heb 2 keer snel WA open gehad, een keer NU open gehad en een paar mails gelezen... Vaaaaaaaaaaaaaaaag

[ Voor 15% gewijzigd door Scrisissszzz op 28-08-2013 14:37 ]

• SjorsC
[...]

Een 1 tot 2 uur,verder gewoon altijd wifi en 3g aan, 4 mail accounts en geregeld Facebook, nu, enz.
En natuurlijk regenmeter 😉
Dus redelijk wat, was zelf ook verrast dat de update bij mij zo goed werkte

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 08:23
Overigens, ik heb zelf maar 1 account, waar mail van 4 adressen op binnenkomt. Scheelt dat niet aan batterij t.o.v. 4 mailaccounts? Overigens kun je in het eerste geval niet 1 van de 4 adressen kiezen als afzender... (of wel?)

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

mijn accu is savond rond 22:00 uur op 20% en dan staat wifi en 3g aan en mail synct elk uur en af en toe zit ik op whatssapp

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Op mijn Duitse T-Mobile L920 komt nu een grote update binnen, het zal Amber wel zijn. Echter op de site staat nog steeds "Comming Soon"
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Gisteravond kwam op m'n "Italiaanse 920" 10mb tbv Nokia Music binnen...
en nu Amber... blijkbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door kittop op 29-08-2013 06:28 ]

Verwijderd

Hier ook Amber op duits toestel binnen gekregen.
alles goed en redelijk snel geinstalleerd.
Een vraagje, dit is mijn 2e 920 (eerste in Tunesie kwijt door overval).
De eerste had ik via Telfort(lease) en die had wel bij het 2e scherm van de App lijst A t/m Z buttons.
Deze 2e 920(duits ID) heeft dat niet, en nu dus na de Amber update ook nog steeds niet????
Hoe krijg ik die weer? help. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 09:06 ]

• EBOOZ
Dat gebeurd automatisch als je app nummer 46 installeerd :)

[ Voor 31% gewijzigd door EBOOZ op 29-08-2013 09:12 ]

Verwijderd

EBOOZ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:09:
Dat gebeurd automatisch als je app nummer 46 installeerd :)
Thanks :) ben nu naar die 46e nuttige APP aan het zoeken ;)

edit, en hebbes :) :) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 09:19 ]

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Vertel dan wel ff welke het is geworden ;-)

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 19:04
Na afgelopen week Amber op mijn Vodafone Lumia 920 binnen te hebben gekregen kreeg ik zojuist weer een firmware update?

Ik zie niet direct wat er anders is, een check op mijn revisienummers vertelt ook niet veel nieuws.
Besturingssysteem: 8.0.10328.78 (is volgens mij GDR2)
Revisienummer firmware: 3049.0000.1330.0008 (geupdate Amber?)

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 12:39
Ik heb een Lumia 920 ook via de pricewatch ergens zo goedkoop mogelijk gehaald en heb geen duitse, maar zwitserse (orange.ch) en zit op NL t-mobile netwerk. ik merk het aan een zwitserse pre-installed app. maar verder niet. had de upgrade naar amber via de nokia software updater tool gedaan en ging prima.

nu net zoals bij zo velen een prima accu duur. 3 mail accounts (1 push, 2 een keer per uur checken) en dagelijks normaal whatsapp gebruik (ook als achtergrond taak)
heb double tap uitgezet ivm eventueel accuverbruik

ik heb een oudere firmware dan TMPJ, namelijk: 3047.0000.1326.2007 de nokia software updater tool geeft ook geen nieuwere versie aan.

[ Voor 5% gewijzigd door capsoft op 29-08-2013 11:30 ]

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
mijn lumia 920 heeft het vreemde, als je iets aan het doen bent.gaat hij uitzichzelf opeens allerlei apps en tabbladen openen iemand ook last van mega irritant. (wel amber erop)
MJLJO schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:39:
mijn lumia 920 heeft het vreemde, als je iets aan het doen bent.gaat hij uitzichzelf opeens allerlei apps en tabbladen openen iemand ook last van mega irritant. (wel amber erop)
Hangt hij aan de oplader als je dit doet? Ik heb dit namelijk ook als ik hem oplaad met een niet originele oplader.

• SjorsC
TMPJ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:13:
Na afgelopen week Amber op mijn Vodafone Lumia 920 binnen te hebben gekregen kreeg ik zojuist weer een firmware update?

Ik zie niet direct wat er anders is, een check op mijn revisienummers vertelt ook niet veel nieuws.
Besturingssysteem: 8.0.10328.78 (is volgens mij GDR2)
Revisienummer firmware: 3049.0000.1330.0008 (geupdate Amber?)
Je revisienummer firmware is anders dan bij mij, ik heb:
3047.0000.1326.2005

Verder heb ik kpn brandend, dus misschien toch iets anders...

• MJLJO
nee zit niet op de lader het is mega vreemd in ieder geval
vali schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

Hangt hij aan de oplader als je dit doet? Ik heb dit namelijk ook als ik hem oplaad met een niet originele oplader.

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 07:11
MJLJO schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:11:
nee zit niet op de lader het is mega vreemd in ieder geval
[...]
Heb je al je scherm eens even goed schoongemaakt?

• Kaninho
Ik heb vandaag mijn telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen, echter ben ik de amber update kwijt en de telefoon zegt telkens dat mijn mobiel up to date is. Ik heb echter wel Data Sense en fm radio al op men mobiel...terwijl dit toch echt na de amber update kwam. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik de 'normale' amber update kan bemachtigen?

• MJLJO
ja ook gedaan hard reset gedaan en het kwam gelijk weer terug. dus telefoon maar terug gebracht en een nieuwe mee gekregen.
shenr schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

Heb je al je scherm eens even goed schoongemaakt?

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb ook een nieuwe update gekregen, maar wat het verschil is is me een raadsel.

• MJLJO
hoe vaak per dag gooit nokia updates eruit.Me nieuwe 920 heeft alleen de gdr2 van microsoft binnen getrokken maar nog niet de amber.

Verwijderd

Voor de Lumia 820 van mijn kwamen gisteren 4 updates. 3 van MS en 1 van Nokia.
Alles staat er nu op: GDR2+Amber+Nokia app updates.

• EBOOZ
MJLJO schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:04:
hoe vaak per dag gooit nokia updates eruit.Me nieuwe 920 heeft alleen de gdr2 van microsoft binnen getrokken maar nog niet de amber.
Zoek in de store even naar Sysapp Pusher. Dan kan je met de hand de Nokia systeem apps updaten.

• MJLJO
zal hij dan ook de amber laten zien
EBOOZ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:07:
[...]

Zoek in de store even naar Sysapp Pusher. Dan kan je met de hand de Nokia systeem apps updaten.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Maar eens even via NCS updaten dan, OTA schiet maar niet op :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
EBOOZ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:07:
[...]

Helaas, de Sysapp Pusher kent geen DataSense bij mij (L920, Amber, Swisscom)

• HMS
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

DataSense zat bij mij bij de Amber update in. Verder niet handmatig hoeven downloaden.

• EBOOZ
Precies. Ik had na GDR2 DataSense, maar geen Glance, Call/SMS blocking, e.d. Met Sysapp Pusher haalde ik die zo binnen.

Welke versie van het OS geeft je telefoon aan?

• MJLJO
waar op de nokia site kan je NCS downloaden kan het niet vinden.
Phyxion schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:18:
Maar eens even via NCS updaten dan, OTA schiet maar niet op :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MJLJO schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:31:
waar op de nokia site kan je NCS downloaden kan het niet vinden.
[...]
Hier bijvoorbeeld :) Kwestie van NCS even de firmware laten downloaden en gaan met die banaan :P

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 12:39
Phyxion schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Hier bijvoorbeeld :) Kwestie van NCS even de firmware laten downloaden en gaan met die banaan :P
bedankt, ik had er ook al over gelezen maar nog geen (goede) link voor gevonden. Ik had mijn firmware met de NSU tool geregeld. Dat was ook een download van net iets meer dan 100mb

Verwijderd

Phyxion schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Eindelijk een goede download. _/-\o_

Wat te doen met de username/wachtwoord? Ik probeer m'n andere 920 (uit Hongkong) te updaten naar Amber maar loopt daarop vast, kan alleen offline.

• Folkifoon
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb mijn 920 opgestuurd omdat de flitser niet werkt. Wanneer je op de behuizing drukt werkt hij wel, duidelijk geval van contactpunten. Mijn eerste 920 had dit probleem ook, dit is toen netjes gerepareerd. Echter tot mijn grote verbazing ontving ik een mail met een prijsopgave van ongeveer € 109. Er zit schade aan de behuizing en daarom geen garantie.
Ik ben het hier totaal niet mee eens, iemand misschien een tip?

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:36
Folkifoon schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 07:45:
Ik heb mijn 920 opgestuurd omdat de flitser niet werkt. Wanneer je op de behuizing drukt werkt hij wel, duidelijk geval van contactpunten. Mijn eerste 920 had dit probleem ook, dit is toen netjes gerepareerd. Echter tot mijn grote verbazing ontving ik een mail met een prijsopgave van ongeveer € 109. Er zit schade aan de behuizing en daarom geen garantie.
Ik ben het hier totaal niet mee eens, iemand misschien een tip?
Twee schroeven + even drukken en je hebt je Lumia 920 al open om de contactpunten iets bij te buigen. Bestel op e-Bay of een andere telefoonshop even de juiste torx schroevendraaier en je bent voor minder dan 10 euro al klaar.

€109,- 8)7

Web Enrichment

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 08:23
Wietsee. schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:15:
Twee schroeven + even drukken en je hebt je Lumia 920 al open om de contactpunten iets bij te buigen.
Klopt, ik had dat probleem eerst ook maar wilde mijn toestel niet een tijdje kwijt zijn dus zelf geprobeerd... was nog geen 5 min werk..

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Na m'n GDR2/Amber update bijna 2 weken geleden kreeg ik geen enkele update notificatie meer van de Windows Phone Store. Dit terwijl ik wist dat er diverse updates van verschillende apps waren.

Heb van alles, aan de hand van tips op WPC, geprobeerd maar niets werkte.
(store tile verwijderen, reboot, IE geschiedenis verwijderen etc. etc.)

Nu kwam ik toevallig een bericht tegen van iemand die exact hetzelfde had en ook al 3 weken geen notificaties meer ontving. Zijn oplossing was een beetje omslachtig maar ik heb het net een uurtje geleden uitgevoerd en dit heeft eindelijk gewerkt. Heb nu weer netjes 14 update notificaties op m'n store tile staan.

Als er nog meer mensen dit probleem hebben, probeer het volgende eens:

1. Verwijder de Store Tile van je startscherm.
2. Ga naar Instellingen > Mijn telefoon zoeken > Vink Apps naar mijn tel. verzenden dmv pushberichten uit.
3. Ga naar instellingen > Telefoonupdates > Vink beide opties uit.
4. Verwijder de geschiedenis van IE
5. Zet je telefoon uit en wacht 2 minuten.
6. Zet je telefoon weer aan.
7. Pin de Store Tile weer op je startscherm.
8. Ga naar Instellingen > Mijn telefoon zoeken > Vink Apps naar mijn tel. verzenden dmv pushberichten weer aan.
9. Ga naar instellingen > Telefoonupdates > Vink beide opties weer aan.
10. Verwijder nogmaals de geschiedenis van IE.
11. Zet je telefoon weer uit en wacht minimaal 2 minuten.
12. Zet je telefoon weer aan en laat hem minimaal 30 minuten aanstaan.
13. Geef nu een soft-reset en voilà, notificaties werken weer...

Het is even omslachtig maar wel de moeite van het proberen waard als je ook problemen hebt met update notificaties van de store na de GDR2/Amber update...

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12 11:04
Lijkt me handig als je het ook even in het algemene WP8 topic of het WP Marketplace topic neerzet?

Klinkt als een omslachtig methoder trouwens, maar als het werkt is dat mooi meegenomen :)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Martinspire schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:51:
Lijkt me handig als je het ook even in het algemene WP8 topic of het WP Marketplace topic neerzet?

Klinkt als een omslachtig methoder trouwens, maar als het werkt is dat mooi meegenomen :)
Je hebt gelijk, ook even in het algemene WP8 topic geplaatst

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:25
Vorige week mijn Lumia 920 (gekocht in februari dit jaar) opgestuurd voor het fixen van het stof achter de front camera. Na een weekje kwam 'ie weer terug: nieuw glas, nieuwe zwarte case én schone front camera! _/-\o_ Misschien is de telefoon wel volledig vervangen... :9~

Ben er superblij mee, uitstekende service imho :*)

Nu komt er hopelijk geen stof meer terug, ik zal over een maandje of 3 een update geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Radiodurans op 31-08-2013 18:35 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE

Verwijderd

Beste dames en heren,

Ik heb een tijdje geleden een review over de NOKIA Lumia 920 geschreven, productreview: Nokia Lumia 920 Zwart review door mobielmaster maar na de amberupdate zijn er een heleboel dingen veranderd. Binnenkort komt er een uitbrijding van de review met een speciaal stukje, namelijk AMBER. in dat stukje behandel ik niet de hardware, maar de software. Bedankt voor het lezen.

[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 02-09-2013 08:00 ]

• Kaninho
Misschien een rare vraag, maar ik heb net de regio van mijn NL 920 veranderd van nederland naar de verenigde staten. Heeft dit enige invloed op mijn telefoonrekening ? Ik weet namelijk niet of T-mobile nu denkt dat ik de VS zit... Op google krijg ik niet echt een hit hierop. Ik merk wel dat er aardig wat apps zijn die in VS wel beschikbaar is en in NL niet.

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 11:17
Mr_Kahan schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:49:
Misschien een rare vraag, maar ik heb net de regio van mijn NL 920 veranderd van nederland naar de verenigde staten. Heeft dit enige invloed op mijn telefoonrekening ? Ik weet namelijk niet of T-mobile nu denkt dat ik de VS zit... Op google krijg ik niet echt een hit hierop. Ik merk wel dat er aardig wat apps zijn die in VS wel beschikbaar is en in NL niet.
Nee, dat maakt voor je telefoonrekening helemaal niets uit. De regio-instelling van je telefoon heeft alleen te maken met de regio van een aantal diensten zoals de Bing zoekmachine, en andere applicaties die per regio kunnen verschillen qua inhoud.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Ben heeeel benieuwd of het werkt (ben nu in de 30 minuten fase :), want ik heb al geruime tijd (ook pre Amber geen updates meer op mijn tile (= superirritant!) en net als jij al van alles geprobeerd.

Enige wat me opviel was dat ik bij 'mijn telefoon zoeken' niet de opties heb staan die jij benoemt? Ik kan alleen maar die optie in- of uitschakelen.

Maar goed...zal mijn verdere bevindingen hier posten...
ivibes schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:48:
Na m'n GDR2/Amber update bijna 2 weken geleden kreeg ik geen enkele update notificatie meer van de Windows Phone Store. Dit terwijl ik wist dat er diverse updates van verschillende apps waren.

Heb van alles, aan de hand van tips op WPC, geprobeerd maar niets werkte.
(store tile verwijderen, reboot, IE geschiedenis verwijderen etc. etc.)

Nu kwam ik toevallig een bericht tegen van iemand die exact hetzelfde had en ook al 3 weken geen notificaties meer ontving. Zijn oplossing was een beetje omslachtig maar ik heb het net een uurtje geleden uitgevoerd en dit heeft eindelijk gewerkt. Heb nu weer netjes 14 update notificaties op m'n store tile staan.

Als er nog meer mensen dit probleem hebben, probeer het volgende eens:

1. Verwijder de Store Tile van je startscherm.
2. Ga naar Instellingen > Mijn telefoon zoeken > Vink Apps naar mijn tel. verzenden dmv pushberichten uit.
3. Ga naar instellingen > Telefoonupdates > Vink beide opties uit.
4. Verwijder de geschiedenis van IE
5. Zet je telefoon uit en wacht 2 minuten.
6. Zet je telefoon weer aan.
7. Pin de Store Tile weer op je startscherm.
8. Ga naar Instellingen > Mijn telefoon zoeken > Vink Apps naar mijn tel. verzenden dmv pushberichten weer aan.
9. Ga naar instellingen > Telefoonupdates > Vink beide opties weer aan.
10. Verwijder nogmaals de geschiedenis van IE.
11. Zet je telefoon weer uit en wacht minimaal 2 minuten.
12. Zet je telefoon weer aan en laat hem minimaal 30 minuten aanstaan.
13. Geef nu een soft-reset en voilà, notificaties werken weer...

Het is even omslachtig maar wel de moeite van het proberen waard als je ook problemen hebt met update notificaties van de store na de GDR2/Amber update...

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
ivibes schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:48:
Na m'n GDR2/Amber update bijna 2 weken geleden kreeg ik geen enkele update notificatie meer van de ........
........
waard als je ook problemen hebt met update notificaties van de store na de GDR2/Amber update...
Ik zie bij die instelling alleen dat ik aan of uit kan zetten om mijn telefoon te zoeken.

Ik kan niets over pushberichten aan- of uit-vinken....

• SjorsC
Mijn broer heeft ook de lumia 920, en net zo als ik erg tevreden mee.
alleen is er een probeem ontstaan na de amber update.
de accu laadt namelijk niet meer verder op dan 32%.
hierbij maakt het geen verschil of er draadloos of met een kabel wordt opgeladen.

iemand een idee om dit te kunnen oplossen op een andere manier dan terugsturen naar Nokia?
aangezien het me niks zou verbazen als het een softwarematige fout zou zijn omdat het precies na de update is ontstaan.

• Folkifoon
  • Laatst online: 24-06-2024
Wietsee. schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:15:
[...]

Twee schroeven + even drukken en je hebt je Lumia 920 al open om de contactpunten iets bij te buigen. Bestel op e-Bay of een andere telefoonshop even de juiste torx schroevendraaier en je bent voor minder dan 10 euro al klaar.

€109,- 8)7
Ik ga het ook zeker niet laten maken daar, ik ben van mening dat dit gewoon onder garantie moet vallen.
Omdat ik het toestel leeg wilde opsturen heb ik de telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet. Echter bleven de tandwieltjes lopen, na een uur nog. Vervolgens uitgezet,dan gaat hij vanzelf weer aan en het zelfde verhaal: draaiende tandwielen.Uiteindelijk maar gewoon zo verpakt en meegegeven aan de koerier.
Iemand daar een oplossing voor?

• EBOOZ
SjorsC schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:32:
Mijn broer heeft ook de lumia 920, en net zo als ik erg tevreden mee.
alleen is er een probeem ontstaan na de amber update.
de accu laadt namelijk niet meer verder op dan 32%.
hierbij maakt het geen verschil of er draadloos of met een kabel wordt opgeladen.

iemand een idee om dit te kunnen oplossen op een andere manier dan terugsturen naar Nokia?
aangezien het me niks zou verbazen als het een softwarematige fout zou zijn omdat het precies na de update is ontstaan.
Heb je al een hard reset geprobeerd?
Pagina: 1 ... 95 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;