PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Stuur het op naar Nokia.robg1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:44:
Bij mij werkt Glimp niet, maar vermoedelijk komt dit door de stof voor de proximity-sensor, gelukkig kan ik hier in de buurt hem door een repaircenter laten openmaken en stof laten verwijderen... (voor hoe lang dat dat werkt..)
Krijg je meteen een nieuw scherm
Nee zonder gein, heb hem zelf al opengemaakt om flitser te maken (aan te drukken, contactjes raakten elkaar niet goed) + ik heb een andere software-versie geinstalleerd (was duitse vodafone-lumia, nu staat er een dev-editie van amber op) dus ik gok dat ik geen garantie meer heb..
Ik heb wel stof in die front camera zitten, maar hij reageert wel nog.. Maken ze hem dan evengoed?Russel88 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:54:
[...]
Stuur het op naar Nokia.
Krijg je meteen een nieuw scherm
Ik ga wel met amber een week mijn accu testen. Is nooit goed geweest. Daar wil ik m eigenlijk ook voor opsturen.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ja.Scrisissszzz schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:06:
[...]
Ik heb wel stof in die front camera zitten, maar hij reageert wel nog.. Maken ze hem dan evengoed?
Ik heb de mijne opgestuurd, omdat er stof in zat. Ik kreeg 'm terug en ze hadden een nieuw scherm erin gezet. Op de mijne zaten een aantal kleine krasjes.
Helaas geen nieuwe case, wat ik hoopte
De kunststof behuizing is hartstikke mooi, maar als je 'm laat vallen zitten er meteen flinke deuken erin.
Ah dat probleem heb ik dus ookrobg1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:44:
Bij mij werkt Glimp niet, maar vermoedelijk komt dit door de stof voor de proximity-sensor, gelukkig kan ik hier in de buurt hem door een repaircenter laten openmaken en stof laten verwijderen... (voor hoe lang dat dat werkt..)
Toch maar even kijken of Nokia dat ding in wil nemen ter reparatie... Hoe lang duurt dat ongeveer, ga op vakantie binnenkort en wil hem dan toch voor die tijd wel weer terug hebben
Verder blije gebruiker van Amber hier! FM radio!
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Verder heb ik het idee dat de beruchte rattle weer terug is, in elk geval is de trilstand bij mij weer een stuk feller dan sinds de Portico-update. Dat is de lang geleden, dus ik weet niet of het ook net zo erg is als voor de Portico-update. Meer mensen die dit gevoel delen?
Verder niets meer dan lof over deze update, vooral Data Sense is meer dan welkom.
Nog een detail wat me vanochtend opviel: het geluid van de wekker is anders
Haal NOOIT een spookrijder in !
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik weet niet waar je woont maar had het volgende gestuurd naar een bedrijf in Eindhoven:Ryceck schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:15:
[...]
Ah dat probleem heb ik dus ook
Toch maar even kijken of Nokia dat ding in wil nemen ter reparatie... Hoe lang duurt dat ongeveer, ga op vakantie binnenkort en wil hem dan toch voor die tijd wel weer terug hebben
Verder blije gebruiker van Amber hier! FM radio!
De proximity-sensor reageert niet meer in mijn Lumia 920. Stof is de veroorzaker.. Kunnen jullie dit verhelpen? (Openhalen en stof weghalen voor de sensor) Zo ja, wat zijn hier de kosten van?
Met als reactie:
Wij kunnen dit voor je verhelpen, wij zullen je toestel openmaken en de stof verwijderen. Dit gaat € 10,- bedragen.
Liever 10 euro dan dat ik hem een tijde kwijt ben
Volgens mij ben jij wel je garantie kwijt als je het laat repareren door dat bedrijf. Ik neem aan dat je dat beseft?robg1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:47:
En ik zag vannochtend dat ik nu ook de Amber update heb. Dat Glimp is wel grappig en handig, radio heb ik nog niet geprobeerd (Hoe doe ik dat sowieso?). En ja de camera is gewoon subliem! Ik heb normaal altijd een bridge camera (Sony dsc-h2) en een Dslr (Sony Alpha 300), maar de kwaliteit van de Lumia overtreft de bridge camera! Dus voor point en click op vakantie gaat voortaan de Lumia mee!
Zijn er nog apps die echt de moeite waard zijn?
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Open de muziek en video app en daar staat nu Radio bij.Paganstars schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:54:
Ik heb sinds zaterdag een lumia 920 en moet eerlijk zeggen dat dit echt een verademing is tov android. Ik gebruik zakelijk nog een Galaxy SII, maar prive nooit meer naar Android!
En ik zag vannochtend dat ik nu ook de Amber update heb. Dat Glimp is wel grappig en handig, radio heb ik nog niet geprobeerd (Hoe doe ik dat sowieso?). En ja de camera is gewoon subliem! Ik heb normaal altijd een bridge camera (Sony dsc-h2) en een Dslr (Sony Alpha 300), maar de kwaliteit van de Lumia overtreft de bridge camera! Dus voor point en click op vakantie gaat voortaan de Lumia mee!
Dat besef ik, maar nogmaals, doordat ik hem zelf al open heb gehaald en een andere rom heb geinstalleerd ben ik deze toch al kwijt....Russel88 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:49:
[...]
Volgens mij ben jij wel je garantie kwijt als je het laat repareren door dat bedrijf. Ik neem aan dat je dat beseft?
Stof weghalen zal me ook nog wel lukken (ff uitspuiten) maar dat heeft weinig nut als ik over 2 weken weer net zoveel stof erin heb zitten. Ik neem aan dat Nokia het issue gelijk oplost voor me en ervoor zorgt dat er geen stof meer inkomt...robg1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:47:
[...]
Ik weet niet waar je woont maar had het volgende gestuurd naar een bedrijf in Eindhoven:
De proximity-sensor reageert niet meer in mijn Lumia 920. Stof is de veroorzaker.. Kunnen jullie dit verhelpen? (Openhalen en stof weghalen voor de sensor) Zo ja, wat zijn hier de kosten van?
Met als reactie:
Wij kunnen dit voor je verhelpen, wij zullen je toestel openmaken en de stof verwijderen. Dit gaat € 10,- bedragen.
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Verwijderd
Nu updates aan het binnenhalen, ben benieuwd!
Merkte al wel dat het even wennen wordt met Windows phone.
ik kom van ios af maar W8 is vele malen makkelijker trust meVerwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:06:
Sinds een half uurtje ook eigenaar van een 920
Dat uitspuiten heb ik ook gedaan en werkte inderdaad tijdelijk... Nokia schijnt ook niet meer dan dat te doen (wat ik op internet lees).Ryceck schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:02:
[...]
Stof weghalen zal me ook nog wel lukken (ff uitspuiten) maar dat heeft weinig nut als ik over 2 weken weer net zoveel stof erin heb zitten. Ik neem aan dat Nokia het issue gelijk oplost voor me en ervoor zorgt dat er geen stof meer inkomt...
Ik was een android gebruiker maar vind WP echt veel fijner werken.
Super blij met me 920
Is niet helemaal waar, ik heb em laatst ter reparatie opgestuurd gehad en toen hebben ze ook het stof verwijderd. Ik heb sinds dien geen enkel stofje ontdekt bij mijn lens. Het probleem bij de eerste batch lumia's is dat er aan de bovenkant geen afdichting zit en dus stof ik kan komen. Die afdichting doen ze er bij nokia/Arvato wel in nu.robg1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:43:
[...]
Dat uitspuiten heb ik ook gedaan en werkte inderdaad tijdelijk... Nokia schijnt ook niet meer dan dat te doen (wat ik op internet lees).
Gisteren overigens de update geïnstalleerd. Die was in 20 minuutjes klaar. Ik heb vóór en na foto's gemaakt. Nog geen tijd gehad om die goed te vergelijken. Lijkt wel scherper en lichter dan vóór de update. Datasense is een mooie extra. Apart btw dat die al datagebruik heeft opgenomen van voor de update. Het zat dus gewoon al in het systeem
[ Voor 24% gewijzigd door eeNer op 20-08-2013 12:49 ]
Paganstars schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:54:
Ik heb sinds zaterdag een lumia 920 en moet eerlijk zeggen dat dit echt een verademing is tov android. Ik gebruik zakelijk nog een Galaxy SII, maar prive nooit meer naar Android!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:06:
Sinds een half uurtje ook eigenaar van een 920
Gaat de goede kant op zo met Windows Phone/Nokia als ik dit zo lees.rjn27 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:45:
Heb mijn Grijze Lumia nu bijna een week, maar wat een camera wat een telefoon.
Ik was een android gebruiker maar vind WP echt veel fijner werken.
Super blij met me 920
Verwijderd
Verder heb ik mijn tweede Lumia920 (de eerste had barst in scherm en waterschade en kon volgens Nokia niet meer gerepareerd worden), maar deze is een italiaanse versie (IT country variant), heeft dat nog nadelige gevolgen?
Gaarne reacties
Je tijd op automatisch zetten heeft alleen zin als je provider dat ondersteunt, KPN doet dat bijvoorbeeld niet en dus zal je tijd niet herstellen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:15:
Heb 2 vraagjes, wie weet hoe het met de interne klok is van de Lumia920, ik heb hem op automatisch staan, maar is 2 minuten achter tov de echte tijd.
Verder heb ik mijn tweede Lumia920 (de eerste had barst in scherm en waterschade en kon volgens Nokia niet meer gerepareerd worden), maar deze is een italiaanse versie (IT country variant), heeft dat nog nadelige gevolgen?
Gaarne reacties
Ik heb ook ergens gelezen dat (ik meen Telfort) een probleem had met het tijdssignaal waardoor telefoons achter gingen lopen.
Je Italiaanse variant zou niet nadelig moeten zijn, eventueel kan je er zelf een andere firmware op flashen natuurlijk.
nooit echt last gehad met telfort met de tijdserver (verhaal van tijdverschil). Met Vodafone had ik wel keer gehad dat de tijd 1,5 uur voorruit werd gezet en ik heel fijn te laat op school kwam.. Gelukkig was ik niet de enigekippetje01 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:23:
[...]
Je tijd op automatisch zetten heeft alleen zin als je provider dat ondersteunt, KPN doet dat bijvoorbeeld niet en dus zal je tijd niet herstellen.
Ik heb ook ergens gelezen dat (ik meen Telfort) een probleem had met het tijdssignaal waardoor telefoons achter gingen lopen.
Je Italiaanse variant zou niet nadelig moeten zijn, eventueel kan je er zelf een andere firmware op flashen natuurlijk.
Blijkt dus dat het een vastloper was. Het viel me op dat het scherm niet helemaal 'zwart' was en aan leek te staan. Soft reset uitgevoerd en nu staat ie weer aan. Tijdens Portico nooit last van gehad
[ Voor 32% gewijzigd door SomerenV op 20-08-2013 13:59 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Ik zie verschillende staan waaronder smart cam en pro cam. Wat zijn de verschillen en welke is het beste bruikbaaR?
@lanerios?
Welke versie nummer staat er? Als hij begint met een 1 dan is het de portico-update, begint hij met 3 dan is het amber...
Je moet wel kijken bij de 'extra's en informatie' van Nokia. Die moet je tevens de laatste versie van hebben. Controleer dat even. Die 'Lumia Amber' staat niet bij de info die standaard bij de instellingen zit.lanerios schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:21:
1 update gehad paar dagen geleden met Data Sense en de andere zooi erin, maar niet dat mooie AMBER ding bij info schermHeb ik nu wel of niet de goede update?
9% was ook wel erg drastisch. Bij mij gaf ie nu bij een volle accu '1 dag en 15 uur' aan ipv 19 uur. Dus er is wel iets veranderd.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:59:
Ik hoop dat het zo blijft, maar sinds de update vanmorgen is mijn batterij verbruikt gedaald van gemiddeld 9% per uur naar 0.8% per uur.
[ Voor 28% gewijzigd door eeNer op 20-08-2013 18:21 ]
Sindsdien alleen nog maar de tandwieletjes zien draaien, inmiddels al een uur lang... Power & volumeknoppen al geprobeerd, phone gaat uit & weer aan maar dan toch weer de tandwieletjes.
Is een uur niet al erg lang? En wat kan ik eraan / ertegen doen?
Stond wel veel media op (ik geloof minder dan 4GB vrij, Lumia 920), maar na de harde reset is dat toch allemaal verdwenen?
Erg bedankt voor je reactie trouwens!
Dit, omdat de kabel van je hooftelefoon als antenne werkt. zonder antenne geen bereikmrcosmo schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:35:
Pfffffff die fm radio kun je niet zonder koptelefoon aanzetten zucht
je kan wel op luidspreker zetten. door op de frequentie te tikken en vasthouden. Dan krijg je een menu met o.a. "naar luidspreker schakelen"
[ Voor 21% gewijzigd door reinier.sr op 20-08-2013 21:40 ]
Inmiddels 3 uur lang alleen maar tandwieltjes.... Iemand tips?eeNer schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:23:
Dat was dan idd veel media. Ik heb er maar 5 muziek albums opstaan en gister tijdens de update deden de tandwielen er 5 minuten over ongeveer. Even ter vergelijking. Het gaat er inderdaad af maar hij moet dat wel verwerken.
Als je enige tijd de aan/uit-knop en de volume omlaag-knop tegelijk ingedrukt houdt, kan je een reboot forceren. Misschien helpt dit. (Bij mij deed het in ieder geval geen kwaad)
PS. niet vergeten achteraf je tijd en datum weer goed te zetten
[ Voor 16% gewijzigd door nlzephyr op 20-08-2013 22:56 ]
Moet dit met de Nokia hoofdtelefoon ? Want met mijn iPad oortjes doet hij het niet....reinier.sr schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:38:
[...]
Dit, omdat de kabel van je hooftelefoon als antenne werkt. zonder antenne geen bereik
je kan wel op luidspreker zetten. door op de frequentie te tikken en vasthouden. Dan krijg je een menu met o.a. "naar luidspreker schakelen"
helaas was ik iets te voorbarig. Whatsapp is ook nog steeds een slurper. Mijn gemiddelde zat op -8.9% (voor amber)eeNer schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:19:
[...]
Je moet wel kijken bij de 'extra's en informatie' van Nokia. Die moet je tevens de laatste versie van hebben. Controleer dat even. Die 'Lumia Amber' staat niet bij de info die standaard bij de instellingen zit.
[...]
9% was ook wel erg drastisch. Bij mij gaf ie nu bij een volle accu '1 dag en 15 uur' aan ipv 19 uur. Dus er is wel iets veranderd.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Nee, dat hoeft niet. M'n Sony koptelefoon werkt er ook prima mee. Maar gast, iPad-oortjes in een Nokia? Da's heiligschennis!mrcosmo schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:01:
[...]
Moet dit met de Nokia hoofdtelefoon ? Want met mijn iPad oortjes doet hij het niet....
Verwijderd
Vraagje; Weet iemand een goede dikke veilige case, tegen vallen etc (want het toestel is zo glad)..
Ik heb al rond gekeken en zag een Otterbox. WEl prijzig, 50 euro voor de dikke versie.
Zonder is natuurlijk veel mooier, maar binnenkort gebruik ik 'm ook tijdens het werk. En m'n vorige foon was regelmatig gevallen.
I-phone heeft de Survivor, die is wel extreem dik. Iets minder maar toch goed mag ook wel.
Zoiets als deze bijv. Alleen die heb ik nog niet in europa kunnen vinden.
http://www.yoobao.com/en/..._id=126&m_id=248&a_id=663
Of deze: http://cgi.ebay.com/ws/eB...Name=VIP:watchlink:top:en
Iemand een goede suggestie , ook voor een screenprotector die echt goed is.
thanks!
Ik heb het idee dat de amber update de batterij slechter heeft gemaakt. Gister was hij goed bezig met standby tijd maar nu keldert hij als een dolle. Al helemaal als whatsapp even open is geweest.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:17:
[...]
helaas was ik iets te voorbarig. Whatsapp is ook nog steeds een slurper. Mijn gemiddelde zat op -8.9% (voor amber)
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Opladen heb ik nog niet getest, maar ook de cr200 lijkt de batterij nu wel op peil te houden, ik ging weg met 100% en na ongeveer 30 minuten nog steeds 100%. Dit was met drive aan die me routeerde en met flitsnav voor de flitsmeldingen (en ja dat werk ook op de achtergrondRussel88 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:23:
[...]
Gisteravond GDR2 geinstalleerd. Vanochtend telefoon in de autolader gedaan, navigatie opgestart. Batterij was 86%, na een kleine uur 100%.
Hij laadt nu dus op tijdens het navigeren.
ik had daar ook problemen mee, verbinding viel vaak weg. ik dacht dat het aan mijn antieke abonnement lag met traag 3g (max 0.3mbit)SunnieNL schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:30:
Wat overigens wel een probleem is na de update...
Gedeeld internet wil vaak niet aan of duurt heel lang. Meestal krijg ik hem pas na een reboot aan
maar had het nog niet gebruikt voor de update, dus kon het niet vergelijken. Op mijn android toestel werkte wifi hotspot (gedeeld internet) wel beter.
Ik probeer het hier net, en het gaat direct aan, niet dat dat veel zegt natuurlijk.capsoft schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:14:
[...]
ik had daar ook problemen mee, verbinding viel vaak weg. ik dacht dat het aan mijn antieke abonnement lag met traag 3g (max 0.3mbit)
maar had het nog niet gebruikt voor de update, dus kon het niet vergelijken. Op mijn android toestel werkte wifi hotspot (gedeeld internet) wel beter.
ik had ook geen probleem met het activeren, maar terwijl de telefoon naast mijn laptop lag viel de verbinding vaak weg. Zoals ik al zei dacht ik dat het te maken had met mijn beperkte 3g snelheid (vanwege een oud abonnement) maar omdat ik dus las dat er iemand ontevreden over was dacht ik dat het dan misschien niet aan mijn abo ligt.kippetje01 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:19:
[...]
Ik probeer het hier net, en het gaat direct aan, niet dat dat veel zegt natuurlijk.
ik vroeg mij trouwens af hoeveel mensen draadloos laden. Het lijkt me best een leuke gadget om een fatboy lader te hebben op mijn bureau
http://www.pdashop.nl/pro...-fatboy-dt-901-black.html
hier lijkt hij nog redelijk goedkoop
http://www.mercateo.nl/p/...Country=nl&chooseGeo=true
[ Voor 30% gewijzigd door capsoft op 21-08-2013 11:24 ]
Ik vermoed dat het dan constant aan staat, hetgeen de batterij niet ten goede komt...
Verklaard wel waarom hij zo warm is na een tijd in de broekzak gedragen te hebben...
Grappige optie zoals ie nu is, niet meer dan dat.. Het kost idd meer batterij lijkt me. Vooral zoals in de amber review wordt aangekaart met het lcd scherm van de 920, de hele backlight moet toch actief om die tijd te laten zien..weid1374 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:42:
Leuk die 'Peek' optie bij Glimp. Maar wat doet die als je hem in je broekzak stopt?
Ik vermoed dat het dan constant aan staat, hetgeen de batterij niet ten goede komt...
Verklaard wel waarom hij zo warm is na een tijd in de broekzak gedragen te hebben...
Plus dacht ik de hele tijd dat ik m dan meteen kon unlocken dus was de hele tijd aan het proberen vanuit het glimp scherm meteen te unlocken door omhoog te sliden.. ohnee wacht dat kan niet
Inderdaad, zodra de proximity sensor bedekt (lees in broekzak, of tas) dan gaat de glimp functie uit. Heb de functie ook op 'peek' staan en het werkt perfect! Tot nu toe wel een iets minder lange batterijduur (komt wellicht ook door double tap to unlock optie?), maar vind het echt een toegevoegde functie, vooral als ze straks ook notificaties gaan toevoegen (gemiste oproepen etc.) en dat lijkt me de volgende logische stap.Vnze schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:01:
Voor zover ik weet werkt peak niet als de proximity sensor bedekt is (dus in de broekzak bv) dus het lijkt me sterk dat je extra verbruik daaraan ligt.
Mijn 920 is ineens toch wat gebruiksvriendelijker door zo'n kleine zaken toe te voegen.
Ik vind het vooral een leuke extra feature, tot ik daar inderdaad meer notificaties ga zien, dan vind ik t echt iets toevoegen. apart geluidsniveau's en notificatiecentrum mis ik toch meer..Sonny7 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:11:
[...]
Inderdaad, zodra de proximity sensor bedekt (lees in broekzak, of tas) dan gaat de glimp functie uit. Heb de functie ook op 'peek' staan en het werkt perfect! Tot nu toe wel een iets minder lange batterijduur (komt wellicht ook door double tap to unlock optie?), maar vind het echt een toegevoegde functie, vooral als ze straks ook notificaties gaan toevoegen (gemiste oproepen etc.) en dat lijkt me de volgende logische stap.
Ik heb thuis een draadloze lader ingebouwd in mijn nachtkastje en in de auto heb ik de nokia draadloze autolader. Ideaal hoor, geen gekloot met stekkertjes.capsoft schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
ik vroeg mij trouwens af hoeveel mensen draadloos laden. Het lijkt me best een leuke gadget om een fatboy lader te hebben op mijn bureau
Hier staat ie nog steeds aan na de updateEagle_Erwin schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:10:
Voor de mensen die merken dat de batterij langer mee gaat sinds Amber: het viel mij op dat de optie 'Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van scherm' weer uit stond sinds de update, terwijl ik het daarvoor altijd aan had staan. Als dit standaard is bij iedereen na de update, kan dat dus verklaren waarom de batterij langer mee gaat.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
In je broekzak gaat ie uit, kun je heel makkelijk controleren door de sensor rechtsboven te bedekken me je hand, de klok zal dan verdwijnen.weid1374 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:42:
Leuk die 'Peek' optie bij Glimp. Maar wat doet die als je hem in je broekzak stopt?
Ik volg (naast de Nokia status pagina) de reacties op deze site een beetje om te zien wanneer de 'coming soon' eindelijk eens omklapt naar 'available'....
Ja, maar heb er maar een dev-rom opgezet en heb nu dus nog wel een duitse in theorie maar software technisch een europese unbrandenddeBennie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:22:
Nog meer mensen met een Duitse 920 die met smart op de amber update zitten te wachten?
Ik volg (naast de Nokia status pagina) de reacties op deze site een beetje om te zien wanneer de 'coming soon' eindelijk eens omklapt naar 'available'....
Verwijderd
Hier is hij wel uitgeschakeld volgens mij, maar kan niet vinden bij de instellingen..kruila schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:31:
[...]
Hier staat ie nog steeds aan na de update
Kunnen jullie me vertellen waar ik moet kijken?
bij mij staat hij ook gewoon aan. Je kan het inschakelen bij wifi instellingen -> geavanceerdVerwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:58:
[...]
Hier is hij wel uitgeschakeld volgens mij, maar kan niet vinden bij de instellingen..
Kunnen jullie me vertellen waar ik moet kijken?
Verwijderd
Hij was inderdaad ook uitgeschakeld bij mij.vali schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:59:
[...]
bij mij staat hij ook gewoon aan. Je kan het inschakelen bij wifi instellingen -> geavanceerd
Bij mij bleek WiFi ook uit te gaan bij lock screen. Niet echt een verslechtering van accu gemerkt na inschakeling...Eagle_Erwin schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:10:
Voor de mensen die merken dat de batterij langer mee gaat sinds Amber: het viel mij op dat de optie 'Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van scherm' weer uit stond sinds de update, terwijl ik het daarvoor altijd aan had staan. Als dit standaard is bij iedereen na de update, kan dat dus verklaren waarom de batterij langer mee gaat.
Ik vraag me af (en hoop) of "Double-tap to unlock" ook uit gaat in je broekzak. Dat scheelt ook weer batterijduur, en kun je ook makkelijk zelf regelen: Als je je foon met scherm naar beneden op tafel legt, zijn dan beide (ietwat) batterijslurpende zaken uitgeschakeldkruila schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:33:
[...]
In je broekzak gaat ie uit, kun je heel makkelijk controleren door de sensor rechtsboven te bedekken me je hand, de klok zal dan verdwijnen.
Eerste indruk erg goed. Niet dat er superveel veranderd is, maar Data Sense, Nokia Camera Pro, Double tap to wake up en glance (tijd op je scherm al je scherm gelocked is) zijn een paar dingen waar ik wel blij mee ben.
Je kunt het ook uitzetten, ik zelf heb die klok uitgezet, als je, zoals ik, een horloge om hebt voegt dat imo niets toe.EgMaf schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:44:
[...]
Ik vraag me af (en hoop) of "Double-tap to unlock" ook uit gaat in je broekzak. Dat scheelt ook weer batterijduur, en kun je ook makkelijk zelf regelen: Als je je foon met scherm naar beneden op tafel legt, zijn dan beide (ietwat) batterijslurpende zaken uitgeschakeld
Ik doe alleen maar draadloos laden mits ik thuis of op mijn werk ben. Thuis op mijn nachtkastje heb ik de platte draadloze lader van Nokia liggen (die heb ik toen gratis van Nokia gehad). Op mijn werk heb ik mijn draadloze oplaadstand van Nokia staan. Daar zit trouwens ook een nfc chip in waarmee ik de standaard klok/weer/agenda app van Nokia laat opstarten.capsoft schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
ik had ook geen probleem met het activeren, maar terwijl de telefoon naast mijn laptop lag viel de verbinding vaak weg. Zoals ik al zei dacht ik dat het te maken had met mijn beperkte 3g snelheid (vanwege een oud abonnement) maar omdat ik dus las dat er iemand ontevreden over was dacht ik dat het dan misschien niet aan mijn abo ligt.
Je kunt on doen (constant aan) of timed, dan gaat hij na 15 minuten inactiviteit uit, om batterij te besparen zoals WP dit zegt. Daarnaast kun je bij de nightmode nog zelf een bepaalde tijd instellen wanneer het uit blijft (bijv. van 23:00 tot 08:00).EgMaf schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:44:
[...]
Ik vraag me af (en hoop) of "Double-tap to unlock" ook uit gaat in je broekzak. Dat scheelt ook weer batterijduur, en kun je ook makkelijk zelf regelen: Als je je foon met scherm naar beneden op tafel legt, zijn dan beide (ietwat) batterijslurpende zaken uitgeschakeld
Ik heb alleen 1 probleem. Ik kan maar niet wennen aan het toetsenbord!! Ik druk elke keer op de komma ipv de spatie -_- ik las op internet dat meer mensen ervan last hebben. weet iemand iets om dit op te lossen?
Gooi bij instellingen - toetsenbord - alle talen BEHALVE Nederlands weg, en kijk dan weer naar je toetsenbord, je zult zien dat onderaan meer ruimte is gekomen voor de diverse toetsen.AlphaWierie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:24:
Ik heb mijn lumia 920 nu ongeveer een half jaar. top toestel regelmatig updates, nog nooit gecrasht, nog even snel en je merkt dat het OS elke x een verbetering krijgt.
Ik heb alleen 1 probleem. Ik kan maar niet wennen aan het toetsenbord!! Ik druk elke keer op de komma ipv de spatie -_- ik las op internet dat meer mensen ervan last hebben. weet iemand iets om dit op te lossen?
Heb je een foto van je zelf? Dan maak ik ff een standbeeld van je! haha thxzkruila schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:33:
[...]
Gooi bij instellingen - toetsenbord - alle talen BEHALVE Nederlands weg, en kijk dan weer naar je toetsenbord, je zult zien dat onderaan meer ruimte is gekomen voor de diverse toetsen.
Bij "on" (constant aan) gaat het scherm toch uit als je je toestel met het scherm naar beneden neerlegt of in je (broek)zak stopt. Mijn vraag is dus of de aanraakgevoeligheid (double-tap to unlock) dan ook uit zou gaan (om batterij te besparen.Tropicc schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:28:
[...]
Je kunt on doen (constant aan) of timed, dan gaat hij na 15 minuten inactiviteit uit, om batterij te besparen zoals WP dit zegt. Daarnaast kun je bij de nightmode nog zelf een bepaalde tijd instellen wanneer het uit blijft (bijv. van 23:00 tot 08:00).
Verwijderd
Ik heb al een paar keer gehad dat mijn scherm aanstond in mijn broekzak....EgMaf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:00:
Mijn vraag is dus of de aanraakgevoeligheid (double-tap to unlock) dan ook uit zou gaan (om batterij te besparen.
Mijn proximity sensor doet het niet maar de tap-to-unlock functie wel...Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:43:
Als ik m'n vinger op de proximity sensor leg en dan 2x tik gebeurd er niets, ik neem aan dat deze ook werk icm de proximity sensor.
Is het nog gelukt met je factory reset? Of nog steeds tandwielen?EgMaf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:00:
[...]
Bij "on" (constant aan) gaat het scherm toch uit als je je toestel met het scherm naar beneden neerlegt of in je (broek)zak stopt. Mijn vraag is dus of de aanraakgevoeligheid (double-tap to unlock) dan ook uit zou gaan (om batterij te besparen.
Enig idee hoe lang dat nog kan duren?
Of is de officiele Amber ROM ook al beschikbaar voor NCS (L920 black/Swisscom)?
Logisch: de proximity sensor zou de tap-to-unlock uitzetten als er iets dichtbij gedetecteert wordt. Als die sensor het niet doet, zet ie ook nix uit en blijft tap-to-unlock (en het scherm) dus gewoon werken....robg1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:21:
[...]
Ik heb al een paar keer gehad dat mijn scherm aanstond in mijn broekzak....
[...]
Mijn proximity sensor doet het niet maar de tap-to-unlock functie wel...
[ Voor 44% gewijzigd door EgMaf op 22-08-2013 10:46 ]
Vraag ik me nog even af, weet het niet meer, moet ik de taal®io van mn toestel op 'Duits' en 'Duitsland' zetten om die update binnen te kunnen halen of kan mn toestel gewoon op NL blijven staan? Iemand een idee?
Verwijderd
Als ik een update bijwerk, dan gaat ie 'm downloaden en installeren. Iets voor het eind van het balkje springt ie op "Store - Downloads - Er worden nu geen downloads uitgevoerd".
Is dat normaal? Als ik de update bekijk dan heeft hij wel de nieuwere versie.
Maar het zou handiger zijn als je hem dan meteen kunt openen vanaf dat scherm.
Is dat op te lossen met een setting of iets dergelijks ?
[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 22-08-2013 17:33 ]
Verwijderd
Ja inderdaad, of "download complete" oid ff vermelden.robg1984 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:07:
Ja, dat is normaal, hij is dan klaar...
Maar het zou handiger zijn als je hem dan meteen kunt openen vanaf dat scherm.
Thanks.
Gistermiddag was m'n accu 21%. In de autolader gezet. Nokia Drive en Flitsnav opgestart en rijden maar. Tussentijds accu checken. 19%...Russel88 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:23:
[...]
Gisteravond GDR2 geinstalleerd. Vanochtend telefoon in de autolader gedaan, navigatie opgestart. Batterij was 86%, na een kleine uur 100%.
Hij laadt nu dus op tijdens het navigeren.
Alle andere apps gekilled, 18%. Flitsnav ook maar gestopt. Dus alleen Nokia Drive runt, 17%.
Totaal onbetrouwbaar. De ene keer kan ik laden met navigatie aan, de andere keer loopt de accu terug.
Op dagen dat mijn accu lang mee gaat, is mijn telefoon koel.
Blijkbaar 'draait' er iets op de Lumia 920 wat veel processorkracht vraagt, waardoor de telefoon warm wordt en de accu leegloopt.
Ik denk dan gelijk aan een achtergrondtaak, maar welke...
Zover ik weet is er geen 'task monitor' om te zien wat er draait.
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde.weid1374 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:55:
Wat ik merk is dat mijn telefoon warm is wanneer de accu snel leeg loopt.
Op dagen dat mijn accu lang mee gaat, is mijn telefoon koel.
Blijkbaar 'draait' er iets op de Lumia 920 wat veel processorkracht vraagt, waardoor de telefoon warm wordt en de accu leegloopt.
Ik denk dan gelijk aan een achtergrondtaak, maar welke...
Zover ik weet is er geen 'task monitor' om te zien wat er draait.
Volgens mij is het meer dat wanneer je de telefoon intensief gebruikt, dan wordt hij warm.
Vaak wanneer ik non stop met Whatsapp bezig ben bijvoorbeeld dan wordt hij warm en loop hij snel leeg. Maar ook als ik langere tijd op youtube wat aan het kijken ben.. Oftewel denk dat het aan intensief gebruik ligt..
Kon me nog een artikel herinneren, waarbij een redactrice wat nogal verknocht is aan haar iPhone een aantal dagen non stop de 920 ging uitproberen.
Hierin werd ook al geklaagd over plotselinge battery drains. MS en Nokia probeerden dat probleem voor haar te fixen. Link naar artikel: http://mashable.com/2012/11/12/apple-fan-switch-lumia-920/
De 920 is al 9 maanden oud. De commitent van MS is minder groot dan ik verwachtte/hoopte. Verwacht ook niet dat dit probleem snel zal verdwijnen bij de 920.
Het kost Nokia kennelijk dus een paar updates, na lancering van een nieuwe telefoon, om de camera software goed te tweaken!
@nokianl <-- via Twitter, werkt heel goed.oxigan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:01:
Iemand ervaring met contact opnemen met Nokia mbt garantie en reparatie? Is er nog een ander nummer dan dat (buitenlandse?) 0900 nummer op de site?
Nokia Nederland op Facebook, reageren erg snel en netjes..oxigan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:00:
Helaas Twitter-loos >.<. Via mijn verkooppunt is echter geen optie, duurt zo lang en veranderd niets aan mijn problemen.
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Dit topic is gesloten.
![]()
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;