[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.757 views

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
Russel88 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:23:
In mijn naïviteit ging ik ervan uit dat een modelspecifieke houder van een gerenommeerde merk als Brodit toch wel de benodigde power kan leveren.
Vergis ik me nu, of is de battery drain de oorzaak van de combinatie van nieuwste drive zonder GDR2?
Dat is bovendien gewoon een beperking van de telefoon zelf. Die implementeert Qi low power, wat wil zeggen dat hij maximaal 5W aan vermogen aan kan.

Verwijderd

Hier sinds gisteren de Amber update voor Vodafone branded 920. Werkt vlot en de nieuwe camera en Video trimming apps zijn fijn. FM radio werkt top. Batterij lijkt wel wat sneller leeg te lopen maar daar moet ik hem nog wat langer voor testen. Al met al tevreden!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
Als ik de woorden van SunnyNL en Kippetje01 goed begrip kom ik tot de volgende conclusie:

M'n Brodit houder levert te weinig stroom, 1A ipv 2A. Hij laadt alleen op, als telefoon in standby modus is.
Ook al levert de Brodit meer stroom, doordat de Lumia Qi low power implementeert, zal deze alsnog niet voldoende zijn.

M.a.w.
De Lumia 920 zal nooit kunnen opladen terwijl telefoon aanstaat in de auto. Dit weiger ik te geloven en heb het gevoel dat ik alles verkeerd interpreteer. Anders zou het internet toch vol staan met dit fenomeen? Wat heb je aan navigatie, als deze telkens leegloopt ondanks het feit dat deze aan een lader hangt.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je moet de officiele Nokia lader gebruiken (DC-20), deze is 'maar' 1A maar deze werkt perfect met navigatie tegelijk (laadt nog op dus). Ik heb ook diverse andere laders geprobeerd, ook van 2A of 2.1A, maar niks werkte goed.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• kippetje01
Russel88 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:30:
Als ik de woorden van SunnyNL en Kippetje01 goed begrip kom ik tot de volgende conclusie:

M'n Brodit houder levert te weinig stroom, 1A ipv 2A. Hij laadt alleen op, als telefoon in standby modus is.
Ook al levert de Brodit meer stroom, doordat de Lumia Qi low power implementeert, zal deze alsnog niet voldoende zijn.

M.a.w.
De Lumia 920 zal nooit kunnen opladen terwijl telefoon aanstaat in de auto. Dit weiger ik te geloven en heb het gevoel dat ik alles verkeerd interpreteer. Anders zou het internet toch vol staan met dit fenomeen? Wat heb je aan navigatie, als deze telkens leegloopt ondanks het feit dat deze aan een lader hangt.
Je interpreteert het goed. Het internet staat dan ook vol met klachten over dit fenomeen, zie bijvoorbeeld:
http://discussions.nokia....ar-Lumia-920/td-p/1612734

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Ik gebruik gewoon een universele car-holder (Haicom) i.c.m. de Nokia autolader DC-6.

Laatst heen-en-weer van Noord-Nederland naar Zuid-Duitsland gereden (ruim 1000 km) met continu navigatie aan. Telefoon werd netjes opgeladen en kwam met een zo goed als volle accu weer thuis...

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 19:56
Hebben meer mensen last van een grijze streep bij het openen van whatsapp? Precies midden in het scherm

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 12:26
Misschien een stomme vraag, maar ik lees overal dat de batterij van de 920 wat beter wordt naarmate hij een aantal keer aan de lader heeft gehangen. Klopt dat?

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 23:31
Ladykiller007 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:23:
Hebben meer mensen last van een grijze streep bij het openen van whatsapp? Precies midden in het scherm
Jep, maar vind onderstaande nog wel vervelender sinds de update.
Toms_88 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 01:47:
Sinds de Amber update iets irritants tijdens het scrollen. Steeds bij een nieuwe scroll verspringt het beeld een klein beetje. Ook als ik stop met scrollen en weer verder ga gaat dit niet altijd vloeiend, maar met een klein schokje ofzo en lijkt alles weer te verspringen. Vooral bij nieuws in de personen-app valt het op.

:9

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Russel88 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:30:
[...]
M.a.w.
Dat klopt pertinent niet. Ik heb eigenlijk altijd het scherm aan in de auto terwijl hij aan de lader zit. Hetzij met navigatie (Navigon) of FlitsNAV.
De batterij wordt wel degelijk opgeladen.
Zoals ik eerder zei dat bij Navigon in het begin de batterij nog wel eens terug liep, sinds de laatste update laadt hij hem wel bij.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• kippetje01
CAP-Team schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:00:
[...]

Dat klopt pertinent niet. Ik heb eigenlijk altijd het scherm aan in de auto terwijl hij aan de lader zit. Hetzij met navigatie (Navigon) of FlitsNAV.
De batterij wordt wel degelijk opgeladen.
Zoals ik eerder zei dat bij Navigon in het begin de batterij nog wel eens terug liep, sinds de laatste update laadt hij hem wel bij.
Bij flitsnav gaat het inderdaad prima, maar here drive verbruikt duidelijk meer energie. Wellicht is Navigon wat zuiniger.

Maar ik zal binnenkort eens testen met GDR2, je weet maar nooit.

[ Voor 5% gewijzigd door kippetje01 op 19-08-2013 14:03 ]

• Russel88
Ik zal het laden nog eens testen als GDR2 vrijkomt voor de simlockvrije versies.
Volgens mij had ik dit vroeger niet met Nokia Drive. Maar ik kan het me vergissen, had hier nooit op gelet.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Nog meer mensen last van slijtageplekken op de 'controleren op updates' button? :P

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
ivibes schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:10:
Nog meer mensen last van slijtageplekken op de 'controleren op updates' button? :P
zou het gewoon begin van de avond weer testen, dan zijn degenen die het spul aan moeten zetten vast wel wakker ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 19:51
ivibes schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:10:
Ik hou de availability pagina gewoon bij. Af en toe een 'F5' terwijl ik op m'n werk bezig ben :P

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Het is kort samen te vatten:

Met bepaalde opladers laad het toestel NIET met Here Drive.
Met bepaalde opladers laad het toestel WEL met Here Drive.

Short: dat heb je met elke telefoon. Sommige opladers werken beter dan anderen. Big whoop... Ik heb zelf een budget oplader van 5-6 euro, daarmee kan ik zonder problemen mijn toestel opladen tijdens Drive.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11 17:14
Weet iemand wanneer Amber en GDR2 gereleased wordt voor de unbranded toestellen?
Ik lees veel goede ervaringen van mensen her en der op het web dus wil graag zelf ook aan de slag met de nieuwe features.

• eeNer
Dr Pro schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:09:
Weet iemand wanneer Amber en GDR2 gereleased wordt voor de unbranded toestellen?
Ik lees veel goede ervaringen van mensen her en der op het web dus wil graag zelf ook aan de slag met de nieuwe features.
Vanaf vandaag, dus nog even geduld hebben. Ik wacht er ook op!

Hieronder kun je je status checken.
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

[ Voor 8% gewijzigd door eeNer op 19-08-2013 15:11 ]

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-11 13:02

LDVC

Let's get it over with

Er wordt vanzelf een Amber alert uitgestuurd wanneer de update beschikbaar is ;)

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:07

SomerenV

It's something!

Ik heb vandaag voor m'n werk de foto-kwaliteit van de Lumia 920 met Portico vergeleken met een Lumia 920 met Amber. Dat de foto algoritmes verbeterd zijn wist ik maar het verschil is echt gigantisch!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FPOBU9X.jpg

Vooral de scherpte is flink verbeterd en in andere foto's zijn de kleuren net wat beter. Voor wie benieuwd is, hier kun je m'n artikeltje lezen over de update: http://www.gsmacties.nl/n...ber-update-nader-bekeken/

Lang geleden dat ik zoveel plezier heb beleefd aan een 'kleine' update _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Genomen met de Pro Cam App?

Ik lees op WPC, Reddit en WMPoweruser namelijk veel meldingen dat Pro Cam een 'gele' waas over de foto's heeft op de L920 en dat de foto's te soft zijn....i.t.t. de standaard camera app..
*kliklinkjeomlekkeropteklikken*

[ Voor 4% gewijzigd door iVibes op 19-08-2013 17:07 ]

• wimvanp1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-12 15:21
Is er iemand die eet hoe je kan zien of je de amber update hebt?
Ik heb net mijn NL920 geüpdatet, maar ik zie nergens ook maar 1 nieuwigheid die normaal in GDR2/amber moet zitten...

Edit: info
Afbeeldingslocatie: https://skpprg.bn1.livefilestore.com/y2poEZvsJFvhtRX3h-7tmeyBD4lbTD1XQ6YzJbcWjg30c1ia1wgi589vFvpJiERWsdHUW-CSjJJwVEKZYBrvPZuiaXULfK7YWQUhA3TcaRv1D8/wp_ss_20130819_0001.png?psid=1

[ Voor 37% gewijzigd door wimvanp1 op 19-08-2013 17:30 ]

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

wimvanp1 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:22:
Is er iemand die eet hoe je kan zien of je de amber update hebt?
Ik heb net mijn NL920 geüpdatet, maar ik zie nergens ook maar 1 nieuwigheid die normaal in GDR2/amber moet zitten...
Op je Extra & Info scherm staat dan met vrij grote letters "Lumia Amber' bij software release...

• wimvanp1
ivibes schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:28:
[...]

Op je Extra & Info scherm staat dan met vrij grote letters "Lumia Amber' bij software release...
Ok die heb ik dan dus niet...
Wat voor update zou ik dan net gedownload hebben?
Toestel was up to date...
(Geen veranderingen opgemerkt...)

[ Voor 5% gewijzigd door wimvanp1 op 19-08-2013 17:31 ]

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-12 19:12
wimvanp1 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:29:
[...]

Ok die heb ik dan dus niet...
Wat voor update zou ik dan net gedownload hebben?
Toestel was up to date...
(Geen veranderingen opgemerkt...)
Als het goed is heb je afgelopen dagen al meerdere updates gehad zoals extra's en info + scherm+aanraken + toegangspunten e.d. Deze update's zijn ter voorbereiding voor de amber update.
Kan zijn dat je ze nog niet allemaal gehad hebt. Zullen ook wel gefaseerd aangeboden worden. Ik ga eigenlijk vanuit dat degene die alle voorbereidde updates gehad hebben ook als eerste de amber update krijgen.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

ivibes schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:03:
Genomen met de Pro Cam App?

Ik lees op WPC, Reddit en WMPoweruser namelijk veel meldingen dat Pro Cam een 'gele' waas over de foto's heeft op de L920 en dat de foto's te soft zijn....i.t.t. de standaard camera app..
*kliklinkjeomlekkeropteklikken*
De foto's voor de vergelijking zijn gemaakt met de standaard camera app om de vergelijking zo goed mogelijk te maken met foto's genomen van voor de update. Dat van de gele waas was mij nog niet opgevallen en ook dat foto's soft zijn heb ik niet gezien. Net dus even getest en wat foto's genomen met zowel de standaard app als met de pro app. Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Uw6KyCX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aKM26JX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cOT77RD.jpg

De foto's zijn een 100% crop op de originele grootte. Geen gele waas, in foto 2 iets meer detail en in foto 3 flink wat meer scherpte. Ik heb er dus geen last van.

• eeNer
Ik vind het er goed uitzien. Laat die update nu onderhand maar komen :D

Verwijderd

eeNer schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:11:
[...]

Vanaf vandaag, dus nog even geduld hebben. Ik wacht er ook op!

Hieronder kun je je status checken.
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
Staat bij dat de CV nu beschikbaar is, maar mijn telefoon ziet em nog niet als ik op updates check.
Nog maar wat geduld hebben dus...

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 08:39
Ik heb ook de 'geunlockte versie' (= dus de Country Variant?) van de Lumia 920 (kleur zwart, maar dat mag niet uitmaken lijkt me). Maar hier ook nog steeds niets. Valt me wel op dat mijn Revisienummer van de hardware 1232.5957.1308.0003 is en in de lijst van Nokia staat 3047.0000.1326.2005. Ik heb er een T-Mobile simkaart inzitten, maar deze telefoon is gewoon via Coolblue unlocked gekocht...

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

SomerenV schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:42:
Ik heb vandaag voor m'n werk de foto-kwaliteit van de Lumia 920 met Portico vergeleken met een Lumia 920 met Amber. Dat de foto algoritmes verbeterd zijn wist ik maar het verschil is echt gigantisch!

[afbeelding]

Vooral de scherpte is flink verbeterd en in andere foto's zijn de kleuren net wat beter. Voor wie benieuwd is, hier kun je m'n artikeltje lezen over de update: http://www.gsmacties.nl/n...ber-update-nader-bekeken/

Lang geleden dat ik zoveel plezier heb beleefd aan een 'kleine' update _/-\o_
Woha, van een luik naar een raam, wat een update!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

SomerenV schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:16:
[...]
Net dus even getest en wat foto's genomen met zowel de standaard app als met de pro app.
Ziet er goed uit inderdaad. Vooral foto 1 qua kleur en foto 3 qua scherpte......
De foto's met gele 'waas' zijn vooral foto's waar veel zwart in zit dus ga dit ook zeker even vergelijken.

thnks voor het testen!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 21:31
Jep, de statussen zijn veranderd. Ook die van de Duitse versies. :)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

verbaanr schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:37:
Ik heb ook de 'geunlockte versie' (= dus de Country Variant?) van de Lumia 920 (kleur zwart, maar dat mag niet uitmaken lijkt me). Maar hier ook nog steeds niets. Valt me wel op dat mijn Revisienummer van de hardware 1232.5957.1308.0003 is en in de lijst van Nokia staat 3047.0000.1326.2005. Ik heb er een T-Mobile simkaart inzitten, maar deze telefoon is gewoon via Coolblue unlocked gekocht...
Ik heb hier (Country Variant, Black, op TELE2) firmware 3047.0000.1326.2005 dus daar moet je op wachten denk ik :)

@Daenney: Ja, het verschil is echt gigantisch! Veel meer dan ik had verwacht eigenlijk :)

@ivibes: No problemo :) Ik zal vanavond ook nog wat foto's maken want de problemen schijnen te ontstaan door de ruisonderdrukking die toegepast wordt, dus wanneer je met hogere ISO-waarden werkt zou het probleem duidelijk(er) moeten zijn.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

verbaanr schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:37:
Er stond ook 1232.5957.1308.0003 toen de update nog niet beschikbaar was, 3047.0000.1326.2005 is het nummer van de laatste versie, Amber dus... is net aangepast...

• verbaanr
ivibes schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:42:
[...]

Er stond ook 1232.5957.1308.0003 toen de update nog niet beschikbaar was, 3047.0000.1326.2005 is het nummer van de laatste versie, Amber dus... is net aangepast...
Hmm... vreemd dat hij dan nog steeds aangeeft: "Uw telefoon is bijgewerkt. Laatst gecontroleerd: 2 seconden geleden"... Wachten dus nog maar even...

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

verbaanr schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:48:
[...]

Hmm... vreemd dat hij dan nog steeds aangeeft: "Uw telefoon is bijgewerkt. Laatst gecontroleerd: 2 seconden geleden"... Wachten dus nog maar even...
Je bent niet de enige ;-)

• RunTaker
  • Laatst online: 02-12 18:45
Ja het wachten duurt lang :p, maar als ik het zo zie is het ook wel het wachten waard (A)

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Party-time! Hij komt nu OTA binnenrollen op m'n unbranded gele Lumia 920!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 09:00
Ik ben m ook aan het downloaden, ook een unbranded 920 :)

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-12 20:10
Bucephalus schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:55:
Ik ben m ook aan het downloaden, ook een unbranded 920 :)
Hier loopt ie momenteel ook binnen (manueel gecontroleerd op updates)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Verwijderd

Tsjakkaaaaa! Hij is hier ook druk bezig, ben blij dat hij de update gewoon binnen schijnt te halen zodra je handmatig zoekt. Was met de update van 7.0 naar 7.5 wel anders, toen moest je nog de plug-unplug-zune-truc gebruiken!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12 12:50
Installatie van de update is inmiddels bezig hier, ook een unbranded toestel.

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12 20:01
Hier komt ie ook binnen!!!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Vooral geduld hebben bij de beruchte 'tandwielen', goed bereid kost even tijd....

• RunTaker
  • Laatst online: 02-12 18:45
Ja hier ook binnen :), alleen nog installeren!

Verwijderd

Yes! Hier ook, gewoon lekker over 4G. :)

• kruila
ivibes schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:10:
Vooral geduld hebben bij de beruchte 'tandwielen', goed bereid kost even tijd....
De "tandwielen"duurden bij mij 14 minuten.

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 16:14
bij mij ook al binnen. Staat al een poosje op Installatie voorbereiden: 100%. En het kan nu beginnen!

• Jazz37
  • Laatst online: 08:30
Update geslaagd! Tandwielen en alles gehad, geen amber update!!

Opnieuw handmatig gezocht, begint weer opnieuw.......

• verbaanr
Haha, hier ook!!

• kruila
kruila schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:20:
[...]

De "tandwielen"duurden bij mij 14 minuten.
"Bijna klaar", uw gegevens migreren (stap 2 van 5) duurde ook nog 10 minuten (stap 1, 3, 4 en 5 niet gezien)

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Hier ook voor de tweede keer en m'n Lumia krijgt het er warm van ;-)

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Update komt hier ook binnen L920 T-Mobile!

https://opensea.io/seaart

• CAP-Team

CAP-Team

Hier nu ook aan het updaten. Gele unbranded lumia.

• enomiss
Mensen met de Amber versie, welke kleur instelling gebruiken jullie nu? Ik las hier reviews: Nokia Lumia 920 met Amber: een significante update dat de warme instelling het beste zou zijn?

• Kaninho
Net klaar maar....het is nog steeds de windows 8.0. Vervolgens gekeken naar telefoonupdates en het is weer opnieuw begonnen met updaten :D Ben benieuwd

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Mr_Kahan schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:42:
Net klaar maar....het is nog steeds de windows 8.0.
Ik denk ook niet dat je Windows 9 gaat krijgen hoor.... ;-)

• Kaninho
ivibes schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:44:
[...]

Ik denk ook niet dat je Windows 9 gaat krijgen hoor.... ;-)
... Ik bedoel dat ik nog steeds geen amber update heb, terwijl het net klaar was met updaten.

• Jazz37
  • Laatst online: 08:30
Tweede keer wel raak!

• wimvanp1
Mr_Kahan schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:47:
[...]

... Ik bedoel dat ik nog steeds geen amber update heb, terwijl het net klaar was met updaten.
Had ik ook voor, vind het vreemd maarja, amber update is aan het downloaden dus :9~

• eeNer
Update nu aan het voorbereiden! Yeah :)

• Popmart1970
  • Laatst online: 27-10-2022
Hoe groot is t te downloaden bestand?! Ben aan t werk,geen wifi in de buurt!! Kan evt wel via 3G....wil echter niet TE groot bestand downen!!! Thnx!!

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 09:16
Staat hier al 10 minuten op installatie voorbereiden...
#ongeduldig

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Als je update naar GDR2 & Amber gelukt is vervolgens even de volgende zaken checken/updaten en/of installeren:

Afbeeldingslocatie: http://ivibes.home.xs4all.nl/qr/amberqr.jpg

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
Net voordat ik de Amber update binnen zou krijgen mobiel maar opgestuurd voor reparatie. Scherm is kapot. Eigenlijk alleen het glas ervoor maar scheelt dat eigenlijk in kosten?

• kruila
Jazz37 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:29:
Update geslaagd! Tandwielen en alles gehad, geen amber update!!

Opnieuw handmatig gezocht, begint weer opnieuw.......
hier ook het zelfde, 2e keer ging wel sneller en nu staat er bij instellingen - extra's en informatie in grote oranje letters: Lumia Amber

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27
Amber update update duurde vanaf downloaden tot 'weer klaar voor gebruikt' in totaal net geen half uur. De 'tandwielen' stonden slechts 10 minuten in beeld.

100% tevreden met de update _/-\o_. Mijn WhatsApp geschiedenis is ook terug na de update. Data sense is een uitkomst!

[ Voor 6% gewijzigd door BigEagle op 19-08-2013 20:20 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Kaninho
Telefoon start nu op, ben benieuwd. Ik denk echter wel dat het gelukt is! Ik zag net een icoontje van datasense.. nog eventjes wachten!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
hier ook 2 keer moeten downloaden, heb nu wel de amber maar er staat niet in het oranje lumia amber
vaag iemand ook last van?

• Kaninho
Inmiddels wel amber, maar is het iemand opgevallen dat scrollen erg haperend gebeurd?

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Mr_Kahan schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:27:
Inmiddels wel amber, maar is het iemand opgevallen dat scrollen erg haperend gebeurd?
Daar hebben meerdere mensen inderdaad over geklaagd. Zal wel met de registratie van je vingers door het touchscreen te maken hebben. Je merkt het goed wanneer je het homescreen naar links of rechts wilt swipen en dan halverwege je vinger stil houdt. Dan trilt het scherm een beetje.

• deBennie
Ik heb een duitse 920 en heb mn goestel vandaag nog op de duitse taal&regio gezet en gereboot (om te kijken of amber al beschikbaar is) bij het rebooten daalt mn batterij van 80 naar 20%!! Da's toch best gek?

• wimvanp1
Momenteel staat Glimp bij mij op peek, maar wanneer ik mijn toestel oplaad blijft de klok op het scherm staan. (dit is normaal volgens wpcentral)
Weet er iemand of dit kwaad kan? (Sneller slijtage aan het scherm,...)

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-12 11:04
Het lijkt erop dat data sense werkt met simyo. Nadat ik mijn max databundel heb ingesteld gaf hij direct resterend nog 133 van de 200 mB. Dit klopt als ik op de website inlog van simyo!
SomerenV schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:35:
[...]

Daar hebben meerdere mensen inderdaad over geklaagd. Zal wel met de registratie van je vingers door het touchscreen te maken hebben. Je merkt het goed wanneer je het homescreen naar links of rechts wilt swipen en dan halverwege je vinger stil houdt. Dan trilt het scherm een beetje.
Ik heb hetzelfde, Ik moest anders goed kijken voordat ik het zag ..

[ Voor 56% gewijzigd door reinier.sr op 19-08-2013 21:21 ]

• kruila
MJLJO schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:25:
hier ook 2 keer moeten downloaden, heb nu wel de amber maar er staat niet in het oranje lumia amber
vaag iemand ook last van?
Heb je wel bij instellingen - extra's en informatie gekeken?

wimvanp1 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:49:
Momenteel staat Glimp bij mij op peek, maar wanneer ik mijn toestel oplaad blijft de klok op het scherm staan. (dit is normaal volgens wpcentral)
Weet er iemand of dit kwaad kan? (Sneller slijtage aan het scherm,...)
je hebt geen amoled scherm, dus van slijtage heb je geen last van.

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 20:57
Tandwieltjes hebben bijmij nog geen vijf minuten gedraaid. In die tijd is het me overigens wel opgevallen dat de Tandwieltjes zowel linksom als rechtsom draaien. Zelfde illusie als die ballerina dus. Unbranded was bij mij vandaag stipt 7 uur beschikbaar

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Net Amber geinstalleerd ... zat daar nou ook niet dat kleurpalletje in, waarmee je zo leuk de kleuren van je tiles kan mixen ? Of is dat pas in GDR3 ? Ik heb trouwens ook een trillend scherm ... scrollen gaat prima !

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

deBennie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:43:
Ik heb een duitse 920 en heb mn goestel vandaag nog op de duitse taal&regio gezet en gereboot (om te kijken of amber al beschikbaar is) bij het rebooten daalt mn batterij van 80 naar 20%!! Da's toch best gek?
Na een reboot kan het soms best een tijdje duren voordat bepaalde statistieken weer zijn bijgewerkt, zoals data sense en synchronisatie met store updates e.d. Misschien duurt dat ook even met de status van de batterij? Hier trouwens ook een Duitse Lumia..

[ Voor 3% gewijzigd door iVibes op 19-08-2013 22:16 ]

• CAP-Team

CAP-Team

Dat haperen is idd wel een beetje irritant. Als je in de people hub aan het scrollen bent dan springt hij even een stukkie terug en dan weer verder.

• RuntimeError
  • Laatst online: 02-12 12:54
CAP-Team schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:24:
Dat haperen is idd wel een beetje irritant. Als je in de people hub aan het scrollen bent dan springt hij even een stukkie terug en dan weer verder.
Bij de Settings doet mijn Lumia dat ook. Best irritant. Hoop dat daar nog een fix voor komt...

• Temo44
Misschien eens rebooten? Ik heb totaal geen last van die haperingen na mijn Amber update

• RuntimeError
  • Laatst online: 02-12 12:54
Temo44 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:40:
Misschien eens rebooten? Ik heb totaal geen last van die haperingen na mijn Amber update
Na een herstart lijkt het opgelost te zijn. Hoop dat het nu ook weg blijft :-) Niet verwacht dat een herstart dit op zou lossen...

• cmndr_adama
  • Laatst online: 02-12 12:50
Na het hier te lezen heb ik er ook eens op gelet maar ik kan geen haperingen ontdekken.

• Temo44
Haha graag gedaan 😃

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
bhorvers schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:07:
Net Amber geinstalleerd ... zat daar nou ook niet dat kleurpalletje in, waarmee je zo leuk de kleuren van je tiles kan mixen ? Of is dat pas in GDR3 ? Ik heb trouwens ook een trillend scherm ... scrollen gaat prima !
Jep, zit onder instelling en dan scherm+aanraken. In principe zou je de meest up to date versie al moeten hebben, maar het kan zijn dat je nog een update daarvoor zou moeten krijgen via de store alvorens het ook aan te passen is.

• enomiss
Beanie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:08:
[...]

Jep, zit onder instelling en dan scherm+aanraken. In principe zou je de meest up to date versie al moeten hebben, maar het kan zijn dat je nog een update daarvoor zou moeten krijgen via de store alvorens het ook aan te passen is.
Nee hij bedoeld niet dat denk ik. Er komt ook nog een update, GDR3 of Blue waarin je meer tile kleuren kan instellen.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Net tijdens het uitlaten van de hond besloten de heldere hemel te fotograferen met Camera Pro. 4 seconden sluitertijd, ISO3200, focus op infinity:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M5ndwE4.jpg
Klik hier voor groot

Ik heb hem even door Lightroom gehaald om de ruis te verwijderen, maar verder niks mee gedaan :)

Hier kun je het origineel bekijken.

Niks dan lof hiervoor _/-\o_ want het feit dat je met een telefoon sterren kunt fotograferen is natuurlijk behoorlijk indrukwekkend. Daarbij gebruikte ik geen statief en ruste de telefoon op vier van mijn vingers die op een paaltje rustten.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
Zo vanmorgen ook Amber update binnen gehaald zonder problemen.
Die glimp/glance functie is wel grappig, vraag me alleen af hoevaal batterij dat verbruikt.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Russel88
Russel88 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:03:
Ik zal het laden nog eens testen als GDR2 vrijkomt voor de simlockvrije versies.
Volgens mij had ik dit vroeger niet met Nokia Drive. Maar ik kan het me vergissen, had hier nooit op gelet.
Gisteravond GDR2 geinstalleerd. Vanochtend telefoon in de autolader gedaan, navigatie opgestart. Batterij was 86%, na een kleine uur 100%.
Hij laadt nu dus op tijdens het navigeren.

• Temo44
Ik weet niet hoe het kan, maar ik heb mijn telefoon nu 3 dagen in gebruik en gisteren wilde ik hem eens leeg laten lopen, maar hij bleef weet ik niet hoe lang op 5% staan. Alsof de batterij niet goed 'gecalibreerd' is, haha.

Maar sinds de Amber update gaat de batterij echt een stuk langzamer leeg :)

• Scrisissszzz
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:06:
Zo vanmorgen ook Amber update binnen gehaald zonder problemen.
Die glimp/glance functie is wel grappig, vraag me alleen af hoevaal batterij dat verbruikt.
Vraag ik me ook af... Wel grappig inderdaad.

Even een andere vraag. Waar scannen jullie de QR codes mee?

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• deBennie
Scrisissszzz schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:45:
[...]

Vraag ik me ook af... Wel grappig inderdaad.

Even een andere vraag. Waar scannen jullie de QR codes mee?
Met de standaard aanwezige QR-code scanner. Vergrootglasje (rechtsonderaan op je toestel) > oogje (rechter icoontje) en scannen maar!

• Scrisissszzz
deBennie schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:48:
[...]

Met de standaard aanwezige QR-code scanner. Vergrootglasje (rechtsonderaan op je toestel) > oogje (rechter icoontje) en scannen maar!
Zo leer je nog eens wat, thnx!

• Temo44
SomerenV schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:10:
Net tijdens het uitlaten van de hond besloten de heldere hemel te fotograferen met Camera Pro. 4 seconden sluitertijd, ISO3200, focus op infinity:

[..]

Niks dan lof hiervoor _/-\o_ want het feit dat je met een telefoon sterren kunt fotograferen is natuurlijk behoorlijk indrukwekkend. Daarbij gebruikte ik geen statief en ruste de telefoon op vier van mijn vingers die op een paaltje rustten.
Indrukwekkend! Wil ik ook een keer proberen _/-\o_

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
kruila schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:12:
[...]

Heb je wel bij instellingen - extra's en informatie gekeken?
ja dat heb ik gedaan update was niet goed gegaan op 1 of andere manier.
heb de update over the air gehad, later zelf de update (firmware)met nokia sotfware updater gedaan alles perfect http://nokia-software-updater.updatestar.com/

[ Voor 44% gewijzigd door MJLJO op 20-08-2013 09:17 ]

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12 14:28
Bij mij werkt de glimp + voorproefje een beetje raar.
Wanneer het scherm vergrendeld word laat de telefoon meteen de tijd zien.

Ook bij 2 maal tikken om te ontgrendelen laat de telefoon meteen de tijd zien wanneer je het ontgrendelscherm laat 'time outen'

Daarna 1 keer tikken doet in 9 van de 10 gevallen niets.

Dek je de bovenkant van het scherm af (even met de hand erboven zodat de sensor geen licht ziet, daarna je hand weer weghalen), waardoor de telefoon waarschijnlijk denkt dat hij uit een broekzak oid wordt getoverd en tik je dan 1 maal op het scherm werkt het voorproefje wel :P

[ Voor 7% gewijzigd door ZtaaB op 20-08-2013 09:52 ]

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 11:24
ZtaaB schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:42:
Bij mij werkt de glimp + voorproefje een beetje raar.
Wanneer het scherm vergrendeld word laat de telefoon meteen de tijd zien.

Ook bij 2 maal tikken om te ontgrendelen laat de telefoon meteen de tijd zien wanneer je het ontgrendelscherm laat 'time outen'

Daarna 1 keer tikken doet in 9 van de 10 gevallen niets.

Dek je de bovenkant van het scherm af (even met de hand erboven zodat de sensor geen licht ziet, daarna je hand weer weghalen), waardoor de telefoon waarschijnlijk denkt dat hij uit een broekzak oid wordt getoverd en tik je dan 1 maal op het scherm werkt het voorproefje wel :P
Je hoeft het scherm niet aan te raken om bij 'voorproefje' de tijd te zien. Je moet gewoon even met je hand over de sensor 'zweven' en dan laat de telefoon de tijd zien. Bij het vergrendelen laat 'voorproefje' inderdaad altijd voor 30 sec. de tijd zien alvorens uit te gaan.

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
heb zojuist de update gedaan bleef zeker 10min op de tandwieltjes , ik keek net weer zwart scherm.
krijg de telefoon ook niet aan......wat nu?

• Scrisissszzz
Mooie aanvulling voor de Glimp zou zijn dat je daar ook de notificaties al ziet zoals op je lock screen.

Pagina: 1 ... 93 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;