Ik heb het geluk gehad dat ik laatst een kwartiertje bezig mocht zijn met de Lumia 920 en de Lumia 820. Over nieuwe dingen van WP8 mag ik dan jammer genoeg niet spreken (er is al veel gelekt, dus hoeft dat ook niet), maar over mijn indruk van de toestellen is niet gesproken.
De indrukken van zowel de 820 als de 920 zijn min of meer gelijk, natuurlijk is het maar een eerste indruk want een kwartier is heel snel voorbij.
De Lumia 920 is groot!
Op dat moment had ik een Nokia XpressMusic 5530 als gsm (sinds diezelfde avond de Lumia 900) dus het verschil was gigantisch, zelfs bij de Lumia 900 vond ik al dat het een groot toestel was. Na enkele dagen er mee te werken valt het al weer goed mee (met die 900 dan). Het gewicht valt eigenlijk goed mee als je hem in je hand hebt, het voelt minder zwaar aan als wat in de specs staat.
De fotokwaliteit was zeer goed, meer kan ik daar niet echt over zeggen aangezien ik totaal niet met fotografie bezig ben. De foto's van mijn XpressMusic leken slechts een pixel tegenover die op de Lumia 920, dat gevoel had ik. Van de 820 heb ik dit niet getest.
Het OS draait op beide systemen zeer vlot, geen enkele hapering gemerkt. Niet erg verbazingwekkend aangezien dit bij WP7 ook al zo is, het is dus logisch dat men die ervaring wil doortrekken in het nieuwe OS. De bediening is hetzelfde dan bij WP7, dus een overstap zal heel eenvoudig zijn.
Bij de Lumia 820 had ik zowat hetzelfde gevoel, al had je het wel door dat je op een scherm keek met een lagere resolutie dan de Lumia 920 (niet in de slechte zin, je merkt dat gewoon als je van een hogere resolutie naar een lagere gaat).
Standaard zit bij beide toestellen een kabel zoals je bij de Lumia 900 kreeg, al zullen er hier en daar acties zijn waar een winkel gratis de draadloze lader meegeeft. Uiteraard moeten dit niet de design laders van Nokia zijn, normaal zou elke Qi lader moeten werken.
Bij het testen hingen ze ook aan de usb-kabel want de batterij was van beiden leeg, vergeten opladen

.