PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik zit bij Hollandsenieuwe...Bart_GR schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
Dat is wel heel toevallig! Net even test belletje gedaan vanaf werk telefoon naar lumia, geen enkel probleem. Vreemd. Bij welke provider zit je? Ik zit zelf bij Tele-2, maar lijkt me sterk dat het daaraan kan liggen.
En er is volgens mij geen update geweest voor de dailer oid?
Ik heb ook geen update gehad, maar wellicht 'stoort' een update van een app de dailer?
Telefoon terug, alles gereset dus weg Youtube app, maar ook scherm + behuizing vervangen, dus ook weg met krasjes en deukjes!Toms_88 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:26:
[...]
Ah crap, ik had de Youtube app ook niet geupdate. Donderdag ook mijn telefoon opgestuurd voor het stof voor de frontfacing camera. Hoopte dat ze niks resette, maar dat kan ik dus wel vergeten. Nouja, dan maar hopen op een nieuw scherm aangezien er een paar krasjes op zaten. ;9
Thanks Nokia, pluspunten.
:9
Hoe mooi en goed bedoelt, ik ga gewoon wachten op de officiële update.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:52:
Is er hier niet iemand zo aardig om de Nederlandse amber rom online te doen ?
De langste tijd wachten zit er nu zo onderhand wel op.
Nog 1 à 2 weken wachten, dan komt ie "vanzelf" naar mijn telefoon.
En laat het 3 weken zijn, dan nog ben ik tevreden.
Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn
Verwijderd
mijn collega had dat ook, met abo van simpel. overgestapt op kpn, op advies telcomshop, en probleem opgelost. om een of andere reden schijnt simpel te slurpenScrisissszzz schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:43:
Ik blijf me verbazen over de batterij in de lumia.
Ik vond altijd dat het slecht gesteld was met hem, vroeg in de middag al meer dan half leeg bij normaal gebruik. Maar een paar achtergrondtaken, daar zat wel battery sense bij.
Vorige week alle achtergrondtaken uitgezet. Battery sense maar even helemaal verwijderd. Nu is ie net 4 uur van de lader, enige wat ik heb gedaan is een gesprek van een halve minuut, een paar WA berichten verstuurd en 10 min muziek geluisterd, en de batterij is al half leeg!
Dus in mijn geval, battery app of niet, accuduur is nog steeds een drama..
Erg merkwaardig, ik heb laatst een dag +/- 8 uur lang muziek spelende gehad (op shuffle) aangesloten op een installatie (niet erg vaak scherm gebruikt tough), van 12:00 tot 18:00. 's ochtends nog wat gewhatsapped en gebeld, en s' avonds hetzelfde. De volgende ochtend rond de 35% en toen pas aan de lader gedaan.Scrisissszzz schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:43:
Ik blijf me verbazen over de batterij in de lumia.
Ik vond altijd dat het slecht gesteld was met hem, vroeg in de middag al meer dan half leeg bij normaal gebruik. Maar een paar achtergrondtaken, daar zat wel battery sense bij.
Vorige week alle achtergrondtaken uitgezet. Battery sense maar even helemaal verwijderd. Nu is ie net 4 uur van de lader, enige wat ik heb gedaan is een gesprek van een halve minuut, een paar WA berichten verstuurd en 10 min muziek geluisterd, en de batterij is al half leeg!
Dus in mijn geval, battery app of niet, accuduur is nog steeds een drama..
Ok das ook een mooi verhaal. Ik heb sim only van Telfort maar tot afgelopen week ging de accu redelijk goed mee. Met normaal gebruik hield hij het dan net een dag vol. Maar laatste dagen loopt ie gewoon sneller leeg met niks doen. Dus denk in mijn geval niet dat mijn telfort sim ineens meer dorst heeft.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:24:
[...]
mijn collega had dat ook, met abo van simpel. overgestapt op kpn, op advies telcomshop, en probleem opgelost. om een of andere reden schijnt simpel te slurpen
Ik kijk het dit weekend nog aan met wat testen en anders toch maar eens Nokia bellen. Kunnen ze meteen het stof onder mijn camera weghalen. Die werkt trouwens wel naar behoren..
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik krijg deze rom maar niet geflashed op mijn telefoon. Krijg iedere keer de melding:m0ridin schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:16:
[...]
Deze:
Product Code 059R4H6 - which is the RM-821 (Non US) Developer version
Zie hier:
http://50.23.216.69/showpost.php?p=44360201&postcount=23
Met daarin deze link: http://sdrv.ms/188MrBf
Dat roamen is niet zo raar, had dat eerder ook met android. Maar daar kon je wifi instellen voor je je aan moest melden en dat kan blijkbaar niet met Windows phone. Dat is dus wat lastig, njah...
Failed: Variant package for requested SW Version 3047.000.1326.2002 not found. Geprobeerd om offline te flashen, maar dit wilde ook niet baten jammer genoeg
Hmmm, dat had ik eerst ook... Hoe ik het volgens mij oploste was mijn telefoon loskoppelen en uitzetten. Vervolgens dat flashen starten in de NCS app.vali schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:46:
[...]
Ik krijg deze rom maar niet geflashed op mijn telefoon. Krijg iedere keer de melding:
Failed: Variant package for requested SW Version 3047.000.1326.2002 not found. Geprobeerd om offline te flashen, maar dit wilde ook niet baten jammer genoeg
Hij kan dan je telefoon niet vinden, maar dan krijg je een plaatje over het indrukken van je volume en powerknop. Dat doen (en de usb kabel in je telefoon prikken) en als het goed is gaat hij dan wel verder (je krijgt eerst een nokia logo te zien oid, en daarna ook een 'laadbalkje'... kan wel even duren de eerste keer voordat hij daadwerkelijk begint).
Dit is zo even uit mijn hoofd, maar is op internet wel meer over te vinden (zoek maar naar unbricken van je lumia 920 oid).
haha terwijl jij dit tikte is het mij gelukt (deed precies hetzelfde wat jij zei), hij is nu aan het flashen! Alsnog bedankt voor je info.m0ridin schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:53:
[...]
Hmmm, dat had ik eerst ook... Hoe ik het volgens mij oploste was mijn telefoon loskoppelen en uitzetten. Vervolgens dat flashen starten in de NCS app.
Hij kan dan je telefoon niet vinden, maar dan krijg je een plaatje over het indrukken van je volume en powerknop. Dat doen (en de usb kabel in je telefoon prikken) en als het goed is gaat hij dan wel verder (je krijgt eerst een nokia logo te zien oid, en daarna ook een 'laadbalkje'... kan wel even duren de eerste keer voordat hij daadwerkelijk begint).
Dit is zo even uit mijn hoofd, maar is op internet wel meer over te vinden (zoek maar naar unbricken van je lumia 920 oid).
Had nog voor de zekerheid de unlockte nederlandse rom gedownload voordat ik de flash ging uitvoeren. Zodat ik nog kan terug vallen als deze rom niks is.
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 09-08-2013 14:56 ]
Verwijderd
Had ik bij het flashen van mijn DE Lumia 820 naar NL CV Rom.m0ridin schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:53:
[...]
Hmmm, dat had ik eerst ook... Hoe ik het volgens mij oploste was mijn telefoon loskoppelen en uitzetten. Vervolgens dat flashen starten in de NCS app.
Alleen was bij mij de melding dat de telefoon ID niet klopte.
Zoals ik het opmaak, is dat door de telefoon te herstarten NCS de telefoon niet kan controleren en dus door gaat.
En GDR2 werkt perfecto! Mooie update.
flash is gelukt, nu ff mijn telefoon instellenVerwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:56:
[...]
Had ik bij het flashen van mijn DE Lumia 820 naar NL CV Rom.
Alleen was bij mij de melding dat de telefoon ID niet klopte.
Zoals ik het opmaak, is dat door de telefoon te herstarten NCS de telefoon niet kan controleren en dus door gaat.
En GDR2 werkt perfecto! Mooie update.
Waar ik wel erg van baal is het roaming icoontje, hier had ik eerst geen last van..
edit: Ben nu bezig met de backup terug te flashen. Ik wacht wel liever eigenlijk. Rom werkte voor de rest prima, maar irriteer mij echt aan het icoontje.
Backup instellingen terugzetten ging niet in de developer rom, maar wel in de nederlandse. Blijkbaar staat in de nederlandse roaming standaard aan in het begin.
[ Voor 36% gewijzigd door vali op 09-08-2013 15:24 ]
Als ik op mijn Lumia 920 een adres aantik in de personen hub dan start automatisch HERE en dan kun je je route heel makkelijk plannen.kittop schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:11:
Weet iemand of het mogelijk is om met de 920 het adres vanuit de agenda in te koppelen is met de routeplanner zoals bijvoorbeeld met de E7-00?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Verwijderd
Me to zitten bij Hollandsnieuwe, maar ikke ook gene updates hebben gekrijgtdeBennie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:44:
[...]
Ik zit bij Hollandsenieuwe...
Ik heb ook geen update gehad, maar wellicht 'stoort' een update van een app de dailer?
Verwijderd
Goed genoegMRELynx schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:44:
[...]
Volgens de spec site niet. 1GB intern geheugen en 32GB flash met 7GB skydrive
http://www.nokia.com/us-e.../lumia920/specifications/
Maar die glance-feature werkt niet verkeerd en ook het tappen om de telefoon uit standby te halen is erg fijn. Zal nog wel kijken wat ik nog meer kan vinden.
Overigens heb ik nu ook Data Sense. Heb zelf T-Mobile (was branded ook), maar weet niet of het door de ROM komt of doordat T-Mobile dat nu ook ondersteund. In ieder geval erg blij mee.
Al met al geen hele speciale update, maar toch zijn er wel weer wat dingen die het gebruik weer net effe wat fijner maken. Op naar GDR3
Verwijderd
Moet ik dit in de 920 zoeken of bij VF?
Wel raar hoor... mijn UPC lijntje heeft nu een tragere upstream dan mijn 4G verbinding.
De instelbare kleurverzadeging, wat vind je daarvan? Zie je veel verschil in minimale en maximale stand bij bv de kleur steel?Martinspire schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:28:
Hier ook mn telefoon geflashed met de franse GDR2. Werkt prima en alles normaal in Nederlands. Duurde overigens wel even voordat ie overal klaar mee was. Moest namelijk 235 apps&games installeren. Whoops
Maar die glance-feature werkt niet verkeerd en ook het tappen om de telefoon uit standby te halen is erg fijn. Zal nog wel kijken wat ik nog meer kan vinden.
Overigens heb ik nu ook Data Sense. Heb zelf T-Mobile (was branded ook), maar weet niet of het door de ROM komt of doordat T-Mobile dat nu ook ondersteund. In ieder geval erg blij mee.
Al met al geen hele speciale update, maar toch zijn er wel weer wat dingen die het gebruik weer net effe wat fijner maken. Op naar GDR3
ja,,, dat bedoel ik,,, exact zoals bij je personen hub,,,kruila schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:09:
[...]
Als ik op mijn Lumia 920 een adres aantik in de personen hub dan start automatisch HERE en dan kun je je route heel makkelijk plannen.
maar dan bij het adresveld van de agenda van de 920 ... blijkbaar?????
Bij m'n E7 open ik mijn agenda,,,,
tip mijn afspraak aan en de E7 opent de afspraak,
vervolgens tip ik het adres in de afspraak aan en ovi maps opent zich,
vervolgens brengt de e7 brengt me er keurig heen.
Maar hoe doe ik dat bij de 920?
[ Voor 3% gewijzigd door kittop op 10-08-2013 18:50 ]
Kunnen andere er namelijk ook gebruik van maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 10-08-2013 19:23 ]
Ik heb hem binnengehaald toen dat nog gewoon kon met Nokia Software Updater for Retail.
Komt dus direct van Nokia af.
Voor de witte 920 (059R018).
Edit:
Maar ik weet niet hoe groot de vraag is, voor wat mensen wil ik het best afhandelen, maar ik heb niet echt zin in grote hopen PM's...
[ Voor 29% gewijzigd door Pyramiden op 10-08-2013 19:27 ]
Was hij vrij verkrijgbaar bij Nokia, ik bedoel voor iedereen downloadbaar? Dan hoeft het namelijk geen probleem te zijn om hier de link te posten.hahahi20 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:25:
3047.0000.1326.2005
Ik heb hem binnengehaald toen dat nog gewoon kon met Nokia Software Updater for Retail.
Edit:
Maar ik weet niet hoe groot de vraag is, voor wat mensen wil ik het best afhandelen, maar ik heb niet echt zin in grote hopen PM's...
En zijn er verschillende ersies voor verschillende kleuren telefoons? Dat kan dan volgens mij alleen te maken hebben met het witte thema, maar ik dacht dat je op elke telefoon gewoon elk thema kan instellen...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
net geflashed, draait als een zonnetje en het is inderdaad unlocked ( CV NL)hahahi20 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:25:
3047.0000.1326.2005
Edit:
toppie!
Ik heb de rom nu ookvali schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:33:
[...]
net geflashed, draait als een zonnetje en het is inderdaad unlocked ( CV NL)
toppie!
Hoe heb jij hem geflashed?
[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 10-08-2013 23:13 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Telefoon niet aansluiten, flash aanzetten )NCS) Hierna de handeling volgen (power +volume down) en je telefoon daarna aansluitenSwerfer schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:56:
[...]
Ik heb de rom nu ookmaar ik krijg Nokia Care Suit (nog) niet aan de praat
![]()
Hoe heb jij hem geflashed?
Op WPCentral staat op het 920 forum ook wel een goede beschrijving, maar ik zal hem maar niet linken. Ben in ieder geval erg tevreden over de nieuwe versie en kan mensen dan ook wel aanraden om (als je het wachten beu bent en je het geen punt vind om alles weer opnieuw in te stellen) het gewoon te doen.vali schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:21:
[...]
Telefoon niet aansluiten, flash aanzetten )NCS) Hierna de handeling volgen (power +volume down) en je telefoon daarna aansluiten
Heb hier nog wel een filmpje, uitleg begint vanaf 30 seconde. Wilde het zelf eerst ook niet doen, maar wilde erg graag de data sense. Tevens is de other bug eindelijk opgelost (liep beetje erg hoog op).Martinspire schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:23:
[...]
Op WPCentral staat op het 920 forum ook wel een goede beschrijving, maar ik zal hem maar niet linken. Ben in ieder geval erg tevreden over de nieuwe versie en kan mensen dan ook wel aanraden om (als je het wachten beu bent en je het geen punt vind om alles weer opnieuw in te stellen) het gewoon te doen.
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 10-08-2013 23:28 ]
Tot die tijd zal ik iedereen wel via DM helpen
@Martinspire, Misschien kun je hier nog antwoord op geven?deBennie schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:27:
[...]
De instelbare kleurverzadeging, wat vind je daarvan? Zie je veel verschil in minimale en maximale stand bij bv de kleur steel?
Dat configuratiebestandje gedaan en alle overage stappen ook.Martinspire schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 01:39:
Hier met Windows 8.1 gedaan dus dat is het niet. Heb je wel dat configuratiebestandje in de installatiedirectory gezet?
Ik zal eens opnieuw opstarten...
Edit:
Opnieuw opstarten heft geholpen.
Echter nu wil hij niet flashen. Hij zegt "Variant Package error"
Kan het zijn dat de 'Witte' GDR2 niet wil installeren op de rode?
Product code Rode: 059R086
Product code Witte: 059R018
Door voor "No connection" te kiezen in de product support tool is het me wel gelukt om te flashen...
[ Voor 34% gewijzigd door Swerfer op 11-08-2013 11:18 ]
Ik zie er wel degelijk verschil in. Ik heb hem helemaal oververzadigd staan zodat het een beetje AMOLED lijkt, daarop zijn die tiles wat mooier. Helemaal diepere kleuren als donkergroen, donkerblauw en karmijnrood zien er heel mooi uit als je er wat mee gaat spelen.deBennie schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 08:23:
[...]
@Martinspire, Misschien kun je hier nog antwoord op geven?
maar dat is puur mijn mening, kan anders zijn voor anderen.
Mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is.Swerfer schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:55:
[...]
Dat configuratiebestandje gedaan en alle overage stappen ook.
Ik zal eens opnieuw opstarten...
Edit:
Opnieuw opstarten heft geholpen.
Echter nu wil hij niet flashen. Hij zegt "Variant Package error"
Kan het zijn dat de 'Witte' GDR2 niet wil installeren op de rode?
Product code Rode: 059R086
Product code Witte: 059R018
Door voor "No connection" te kiezen in de product support tool is het me wel gelukt om te flashen...
Ook dat was even aankloten om die geinstalleerd te krijgen, maar het is gelukt!
http://forums.wpcentral.c...eo-trimmer-l920-gdr2.html
Uitleg:
1- Search for Fiddler on google and download it
2- Open Fiddler
3- Go to Tools > Fiddler Options > Connections > mark "Allow remote computer to connect" and OK.
4- Restart Fiddler
5- Press "Control + R" to open a file with a Notepad in Fiddler.
6- Press "Control + F" to make a search and paste this:
static function OnBeforeRequest(oSession: Session) {
7- Click on "Search Next"
8- At the next line, paste this code:
if(oSession.uriContains("RM-821_eu_euro1_425"))
{
oSession.url = oSession.url.Replace("RM-821_eu_euro1_425","RM-877_nam_att_205");
}
9- Now you have to change both "RM-821_eu_euro1_425" to Manufacturer Name from your Lumia. You will find it on Extra+Infos on your Lumia. Bij mij was het: RM-821_eu_netherlands_315
10- Save the Notepad file and close
11- Now pickup your phone and forget about your PC. Click on WiFi settings, connect with the same WiFi you are connected on your PC.
12- Still in your phone and WiFi options, click on your WiFi, Activate proxy and put your PC IP Address on Server field. On port field, put 8888. Make an exception for port 8888 in your pc's firewall!
13- Now you have to search for QR Codes below using your phone - hit search button, hit eye symbol, hold your phone against the QR codes, tap on the website link.
QR codes

Om het bij mij werkend te krijgen heb ik vliegtuigstand in moeten schakelen, Wifi dan natuurlijk weer aan met de proxy instellingen. Daarna de QR-codes scannen en als je de knop "Installeren" hebt in de store, dan de proxy weer uitschakelen en dan de app installeren.
[ Voor 63% gewijzigd door Swerfer op 11-08-2013 15:10 ]
Thx. Kan niet wachten tot blue komt en ik (hopelijk) mn eigrn thema kleur kan kiezen.hahahi20 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 10:26:
[...]
Ik zie er wel degelijk verschil in. Ik heb hem helemaal oververzadigd staan zodat het een beetje AMOLED lijkt, daarop zijn die tiles wat mooier. Helemaal diepere kleuren als donkergroen, donkerblauw en karmijnrood zien er heel mooi uit als je er wat mee gaat spelen.
maar dat is puur mijn mening, kan anders zijn voor anderen.
Video Upload kan overigens alleen naar youtube, maar dat ziet er verder wel prima uit. Fotokwaliteit is volgens mij ook wel wat beter geworden, maar moet nog verder testen. Denk wel dat ik hem voorlopig even als standaard camera-app instel, maar je mist er op dit moment nog niet zo heel veel aan imo.
Vooral het handmatig scherpstellen miste ik heel erg bij de normale app. Het scherpstellen op een object door er op te tappen was niet precies genoeg. Nu kan ik tussen een wirwar van objecten het juiste object scherp op de foto krijgen.Martinspire schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:50:
Bovenstaande methode werkt idd prima. Pro Cam is inderdaad wel uitgebreid, al twijfel ik nog wel over hoe handzaam hij is als je snel even een foto wilt maken (de opties zijn soms wat klein). Het handmatig focussen op een ander object werkt wel apart. Je drukt op het scherm waar je wilt focussen en drukt vervolgens op de hardwarematige camera-knop of op de camera-knop op het scherm.
Video Upload kan overigens alleen naar youtube, maar dat ziet er verder wel prima uit. Fotokwaliteit is volgens mij ook wel wat beter geworden, maar moet nog verder testen. Denk wel dat ik hem voorlopig even als standaard camera-app instel, maar je mist er op dit moment nog niet zo heel veel aan imo.
En de manier waarop je kan scherpstellen en de overige manuele instellingen vind ik geniaal.
Probeer maar eens met de normale app het bloemmetje in het midden scherp te krijgen en dan ook nog eens met harde wind...
[ Voor 12% gewijzigd door Swerfer op 11-08-2013 16:05 ]
Ik heb het geprobeerd, maar dat gaat helaas niet...SomerenV schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:29:
@Swerfer: Is het ook mogelijk ook tijdens het opnemen van een video handmatige scherp te stellen? Dit zou ik persoonlijk namelijk echt een topfunctie vinden!
Iemand nog suggestie, kan het slecht missen ivm werk, dus wil datalleen als uiterste noodzaak.
Misschien is de inwendige antenne los geraakt. Opsturen naar Nokia zou ik zeggen. Ben je hem wel een week kwijt...stuurjans schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:54:
Lumia 920 rood nu 1week in gebruik. Alles werkte perfect tot afgelopen vrijdag. Had ineens heel slecht bereik, vaak maar 1 streepje of soms helemaal geen bereik). Laatste paar dagen nog erger geworden. Heb nu helemaal geen bereik meer of af en toe 1 streepje voor een minuut. Vriendin met Typhoon 4S wel constant 3 streepjes of meer. Uiteraard op verschillende lokaties geprobeert, heb nu al hele middag helemaal geen bereik meer. Soft reset gegeven, instellingen van provider diverse malen opnieuw erin gezet ook automatisch laten zoekenb, niets helpt. Uiteraard ook met 2,3,4G of data uit geprobeerd, Wifi werkt top met snelheden tot 50Mb, maar data en spraak is nu helemaal weg.
Iemand nog suggestie, kan het slecht missen ivm werk, dus wil datalleen als uiterste noodzaak.
Nou ik heb het geprobeerd, maar het openen van poort 8888 in mijn Linksys E2000 router lukt me niet. Ik heb dit al vaker geprobeerd te doen voor bijvoorbeeld Soulseek in het verleden, alleen op een of andere manier blijkt dan steeds als ik een poortcheck doe dat deze nog steeds dicht is...Swerfer schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:19:
Waar ik het voor deed is de Nokia Pro Camera app.
Ook dat was even aankloten om die geinstalleerd te krijgen, maar het is gelukt!![]()
http://forums.wpcentral.c...eo-trimmer-l920-gdr2.html
Uitleg:
1- Search for Fiddler on google and download it
2- Open Fiddler
3- Go to Tools > Fiddler Options > Connections > mark "Allow remote computer to connect" and OK.
4- Restart Fiddler
5- Press "Control + R" to open a file with a Notepad in Fiddler.
6- Press "Control + F" to make a search and paste this:
static function OnBeforeRequest(oSession: Session) {
7- Click on "Search Next"
8- At the next line, paste this code:
if(oSession.uriContains("RM-821_eu_euro1_425"))
{
oSession.url = oSession.url.Replace("RM-821_eu_euro1_425","RM-877_nam_att_205");
}
9- Now you have to change both "RM-821_eu_euro1_425" to Manufacturer Name from your Lumia. You will find it on Extra+Infos on your Lumia. Bij mij was het: RM-821_eu_netherlands_315
10- Save the Notepad file and close
11- Now pickup your phone and forget about your PC. Click on WiFi settings, connect with the same WiFi you are connected on your PC.
12- Still in your phone and WiFi options, click on your WiFi, Activate proxy and put your PC IP Address on Server field. On port field, put 8888. Make an exception for port 8888 in your pc's firewall!
13- Now you have to search for QR Codes below using your phone - hit search button, hit eye symbol, hold your phone against the QR codes, tap on the website link.
QR codes
[afbeelding]
Om het bij mij werkend te krijgen heb ik vliegtuigstand in moeten schakelen, Wifi dan natuurlijk weer aan met de proxy instellingen. Daarna de QR-codes scannen en als je de knop "Installeren" hebt in de store, dan de proxy weer uitschakelen en dan de app installeren.
In hoeverre verschilt Nokia Pro Cam ten opzichte van Pro Shot? Die vind ik persoonlijk ook wel ERG goed! je kunt hiermee ook zelf bepalen waar je op scherp stelt.
Ik wacht wel even met het installeren van die Nokia app zodra deze is vrijgegeven voor Nederlandse gebruikers...
Ik draai trouwens nog GDR1.
Meer gebruikers hier last van?
[ Voor 5% gewijzigd door MrLeeeet op 12-08-2013 11:24 ]
Jep, ook 1x gehad, lees ook hier:MrLeeeet schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:23:
Sinds een week het probleem dat wanneer je een inkomend gesprek binnen krijgt, het scherm blijft hangen op 'Answer/Ignore'. De toetsen geven wel feedback, maar er gebeurt vervolgens niks. Enige oplossing is het toestel een soft reset te geven.
Ik draai trouwens nog GDR1.
Meer gebruikers hier last van?
Bart_GR in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1"
http://www.wp7.nl/36407/nokia-lumia-920-nu-voor-319-euro/
Waarschijnlijk omdat de kleur van de telefoon zelf ook grijs is.deBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:18:
Hoe kan deze 920 nou grijze tiles hebben?
@deBennie: Sorry ik ging er van uit dat er geen grijze versie was, en dacht daarom dat het de 925 was, maar toen zag ik in de tekst staan wat ik hierboven heb staan.Amazon heeft nu nog alle kleuren, inclusief de moeilijk verkrijgbare grijze versie, op voorraad.
[ Voor 52% gewijzigd door Devin19 op 12-08-2013 13:30 ]

En dan nog, al zou het een 925 zijn, dan nog zouden grijze tiles niet kunnen. Er is geen grijs thema in wp8.
Dus waarom die afbeelding toch grijze tiles laat zien, ik ben heel benieuwd!
Vreemd kan alle apps downloaden behalve pro cameraSwerfer schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:19:
Waar ik het voor deed is de Nokia Pro Camera app.
edit":
Nvm gelukt
[ Voor 3% gewijzigd door vali op 12-08-2013 13:55 ]
Dit krijg je volgens mij voor elkaar om voor "hoog contrast" te kiezen, dan kan je een zwart(grijs)/wit thema voor elkaar krijgen.deBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:28:
Nee hoor, het is een 920. De 925 heeft geen unibody, zie:
[afbeelding]
En dan nog, al zou het een 925 zijn, dan nog zouden grijze tiles niet kunnen. Er is geen grijs thema in wp8.
Dus waarom die afbeelding toch grijze tiles laat zien, ik ben heel benieuwd!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dat lukt mij in ieder geval nietPaT schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:18:
[...]
Dit krijg je volgens mij voor elkaar om voor "hoog contrast" te kiezen, dan kan je een zwart(grijs)/wit thema voor elkaar krijgen.
Links de grijze 920 van amazon.de, rechts mijn 920 met steel:michelengeltje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:43:
http://www.creepyed.com/2...e-8-theme-colors-hex-rgb/
Steel: #647687; RGB(100, 118, 135)

No way dat die grijze de 'steel' thema in heeft geschakelt...
Jah, maar dat kan toch niet? Voor zover ik weet zijn er geen WP8's met andere thema's dan die je er standaard in hebt zitten? Toch?Devin19 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:51:
Waarschijnlijk is het een thema dat exclusief is voor deze zeldzame grijze 920.
Ik ook. Denk je dat alleen lumia 920's met een gele behuizing een gele thema kunnen kiezen? Die kun jij toch ook gewoon kiezen?Devin19 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:54:
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, ik heb n zwarte
Ah, boeit verder ook niet, t zal wel een shop zijn. Een grijs thema bestaat niet in het huidige wp8. En het lijkt me sterk dat het GDR2 is, dan hadden we al wel gelezen dat er meer themakleuren bij waren gekomen. Kan GDR3 zijn, maar GDR3 op een amazon plaatje laten zien is ook niet logisch.
[ Voor 32% gewijzigd door deBennie op 12-08-2013 14:57 ]
Ja hoor, Mijn Nokia's hebben ook een "speciaal" Nokia blauw thema. Nokia kan dus best een speciaal grijs thema maken. HTC had dat in het verleden ook, een speciaal groen thema.deBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:53:
[...]
Jah, maar dat kan toch niet? Voor zover ik weet zijn er geen WP8's met andere thema's dan die je er standaard in hebt zitten? Toch?
@onder: Op mijn HTC Trophy 7 is het rood wel vergelijkbaar met het standaard rood. Maar staat er toch echt twee keer in. Rood en Vodafone rood ^^ Kan mij dus goed voorstellen dat Nokia ook kleuren toevoegt aan bepaalde edities. Overigens hebben de operators wel iets meer in te brengen dan de meeste denken, denk ik. Hun invloed op de branded devices beperkt zich echt niet alleen tot een extra kleurtje en een logo bij opstarten.
[ Voor 60% gewijzigd door Caelorum op 12-08-2013 17:11 ]
Van Nokia weet ik niet, maar Vodafone heeft inderdaad een extra tint rood tussen de tiles zitten. Als je 920 dus Vodafone branded is.deBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:28:
Wacht even, dat blauw en red waar jullie het over hebben zijn niet het blauw en rood wat standaard op wp8 zit?
Ook HTC doet zoiets, mijn zusjes 8X heeft een extra kleur, volgens mij HTC blauw/paars of groen.
Verwijderd
Als ik vragen mag welke tile is dat voor het weer?deBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:49:
[...]
Links de grijze 920 van amazon.de, rechts mijn 920 met steel:
[afbeelding]
Sinds ik GDR2 gebruik heb ik het gevoel dat de batterij aardig hard gaat:(
Misschien moet de batterij na de update opnieuw gekalibreerd worden?Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:23:
[...]
Dat gaat vanzelf, en duurt een paar weken. Als je batterij dan nog steeds hard leeg loopt, zou ik me pas zorgen gaan maken (en naar specifieke apps gaan kijken)
Ik ben juist erg blij met de GDR2 update.Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:23:
[...]
Als ik vragen mag welke tile is dat voor het weer?
Mijn Lumia 920 gaat eindelijk 2 dagen mee in plaats van 3/4e dag!
Verwijderd
Had geen geluid meer in mn rechteroortje na wat forums doorspitten eigenlijk geen oplossing kunnen vinden, Uiteindelijk het opgelost door mn telefoon ff een keertje opnieuw op te starten. Vaak liggen de makkelijkste oplossing het dichtstebij
Dat is de app AAA weatherVerwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:23:
[...]
Als ik vragen mag welke tile is dat voor het weer?
http://www.windowsphone.c...8a-4d7e-8c23-62992596f859
is het misschien niet grijs maar staalblauw???? (een van de thema's die je kunt instellen)deBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:18:
Hoe kan deze 920 nou grijze tiles hebben?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Ja, ik dus ook. Vreemd probleem! Heb je er vaker last van gehad sindsdien?deBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:39:
[...]
Jep, ook 1x gehad, lees ook hier:
Bart_GR in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1"
Het speciale blauwe thema heet "nokia blue". Die verwacht ik niet te zien op een Samsung of HTCdeBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:28:
Wacht even, dat blauw en red waar jullie het over hebben zijn niet het blauw en rood wat standaard op wp8 zit?
Om hier even op terug te komen. Het lijkt verdomd veel op het grijze thema. Is het niet gewoon een overbelichte grijze thema?deBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:49:
[...] [afbeelding]
Ik heb op de HTC zowel grey als staalblauw. En staalblauw ziet er erg grijs uit. Maar beide lijken niet op de foto.deBennie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:53:
[...]
Jah, maar dat kan toch niet? Voor zover ik weet zijn er geen WP8's met andere thema's dan die je er standaard in hebt zitten? Toch?
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 13-08-2013 15:39 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Even een vraagje bij de Media markt in duisland kost de Lumia 309€ als ik hem daar haal hou ik dan mijn garantie via Nokia care ?
En kan ik het apperaat gewoon op nl zetten.
Anders bestel ik hem in Nl, maar als het niet uit maakt haal ik hem niet zo lief in Duitsland is hier namelijk om de hoek.
Verwijderd
Een buitenlandse kun je hier gebruiken, maar afhankelijk van je provider is de telefoon van mening dat hij aan het roamen is. Alles werkt wel, alleen je moet roaming data aanzetten (is een beetje een risico als je naar het buitenland gaat). ik had er eentje uit Zweden (blijkbaar, vandaar zo goedkoop...), afgelopen weekend de CV NL ROM erop geflashed en nu werkt alles zoals het hoort (geen dataroaming bij Telfort).rjn27 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:29:
Ho allemaal.
Even een vraagje bij de Media markt in duisland kost de Lumia 309€ als ik hem daar haal hou ik dan mijn garantie via Nokia care ?
En kan ik het apperaat gewoon op nl zetten.
Anders bestel ik hem in Nl, maar als het niet uit maakt haal ik hem niet zo lief in Duitsland is hier namelijk om de hoek.
Garantie is alleen een probleem, wanneer je een toestel van buiten de Europese Unie koopt.
Verwijderd
Mijn 920 van Belsimpel is wel de hele tijd van mening geweest dat hij aan het roamen was (unbranded SWE ROM). Nu met de CV is hij dat niet meer van mening. Hiervoor heb ik een Optimus 7 gehad met een duitse ROM, deze was ook van mening dat geroamd werd. Naar ik begrepen heb is dat dan wel een Telfort probleem, maar wel een probleem dat nu over is.Marly schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:23:
Een simlockvrij/unbranded buitenlands toestel, dat dus niet afkomstig is van een provider, gewoon de CV (country variant), "denkt" niet, dat hij hier roamt en zover ik weet zijn de MM toestellen unbranded, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Garantie is alleen een probleem, wanneer je een toestel van buiten de Europese Unie koopt.
bij telfort moet je altijd dataroaming aanzetten wil je kunnen internetten. Maakt eigenlijk niet uit waar je toestel (in Europa) vandaan komt. Als hij simlock vrij is doet hij het gewoon hier in Nederland.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:34:
[...]
Een buitenlandse kun je hier gebruiken, maar afhankelijk van je provider is de telefoon van mening dat hij aan het roamen is. Alles werkt wel, alleen je moet roaming data aanzetten (is een beetje een risico als je naar het buitenland gaat). ik had er eentje uit Zweden (blijkbaar, vandaar zo goedkoop...), afgelopen weekend de CV NL ROM erop geflashed en nu werkt alles zoals het hoort (geen dataroaming bij Telfort).
Dat is idd een Telfort probleem, met KPN, Vodafone of T-Mobile heb je hier niets mee te maken, waar je toestel ook vandaan komt, heb er hier eentje uit Duitsland en een uit DubaiVerwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:38:
[...]
Mijn 920 van Belsimpel is wel de hele tijd van mening geweest dat hij aan het roamen was (unbranded SWE ROM). Nu met de CV is hij dat niet meer van mening. Hiervoor heb ik een Optimus 7 gehad met een duitse ROM, deze was ook van mening dat geroamd werd. Naar ik begrepen heb is dat dan wel een Telfort probleem, maar wel een probleem dat nu over is.
Verwijderd
Telfort probleem is weg sinds het flashen van de CV NL ROM. Net als bij mijn HTC-8S (die van een duurdere winkel afkomt, dus waarschijnlijk ook een CV NL ROM). Ik heb geen driehoekje meer in beeld op de 920 en op de 8S nooit gehad.vali schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:39:
[...]
bij telfort moet je altijd dataroaming aanzetten wil je kunnen internetten. Maakt eigenlijk niet uit waar je toestel (in Europa) vandaan komt. Als hij simlock vrij is doet hij het gewoon hier in Nederland.
Want hij wil niet updaten
settings -> inforjn27 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:36:
Zojuist de Nokia Lumia 920 gehaald bij Media markt, hoe kan ik nu zien dat ik de laaste update heb.
Want hij wil niet updaten
als je bij OS 8.0.10328.78 hebt staat heb je de laatste versie erop staan.
Dan moet je update nog krijgen, als het goed is wordt hij deze week of volgende week released.rjn27 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:48:
Ik heb 8.010211.204 er op staan maar hij vind geen updates
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Hier ook nog geen update.
Vele hier hebben hem handmatig geflashed, zover ik weet is hij nog niet in Nederland uitgebracht voor de lumia 920. Wel bv. voor de samsung ativ s en htc toestellen.rjn27 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:12:
Hoe kan dat dan hij was toch al gereleased?
voor de rest wat een telefoon!!!!
Dat is niet de reden, ze willen optijd de update kunnen stoppen als er problemen ontstaan. Zo hebben niet alle gebruikers er last van, maar een deel ervan. Bij Apple kan je zien wat de gevolgen zijn als er een bug is in IOS en iedereen heeft hem al geïnstalleerd. Breekt gelijk paniek uit.Ota gaat inderdaad gefaseerd, volgens mij om de servercapaciteit te kunnen verdelen.
Hier ook nog geen update.
[ Voor 37% gewijzigd door vali op 13-08-2013 21:22 ]
Maar wat ik niet zo vaak elders lees, maar mij zo ontzettend goed bevalt is de kwaliteit van het scherm om boeken mee te lezen: zelfs in de volle zon met zonnebril op is dit gewoon heel goed mogelijk.
en dan volgende week (GDR2) nog FM radio geactiveerd, wat wil je nog meer!
Heb ook meteen maar Amber erop geflasht. Leuke update dat
Ik heb sinds vandaag de lumia 920 grijs. Ik heb echter een probleem met het scherm. Het flikkert soms. Hebben meer mensen hier last van?
Ben benieuwd, heb jij een grijs kleuren thema?funkyj4ever schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 01:05:
Hallo,
Ik heb sinds vandaag de lumia 920 grijs. Ik heb echter een probleem met het scherm. Het flikkert soms. Hebben meer mensen hier last van?
Dit topic is gesloten.
![]()
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;