[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.757 views

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:47
deBennie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 07:49:
[...]

Ben benieuwd, heb jij een grijs kleuren thema?
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde met mijn lumia.
Als ik de grijze kleuren thema gebruik flikkert die soms.
Soms heel veel soms iets minder.

• funkyj4ever
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-10 13:53
Ja ik heb het grijs kleuren thema. Het grijs is trouwens erg mooi. Ik vond de andere kleuren te veel plastic lijken en zwart moest me denken aan mijn oude lumia 800(nog steeds van huilen hoe slecht).

Een ander probleem. Mijn frontcamera heeft ook een beetje last dat geflikker. Maar alleen met fel licht. Weet iemand hier een oplossing voor want meerdere mensen hier en op google hebben er last van.

Nog 1 vraagje. Heeft iemand in nederland al de gdr2 update gehad. Ik lees veel over het buitenland maar niks binnenlands?

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 16:46
Ik had ook een 920 met flikkerend scherm. Die heb ik teruggebracht en een nieuwe gekregen, want 't was soms echt niet om aan te zien, bijna psychedelisch.

• funkyj4ever
@apaat Het probleem is dat ik lees op internet dat sommige mensen wel 3nieuwe lumias hebben gekregen maar elke keer flikkert het scherm bij bepaalde omstandigheden.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12 16:23
funkyj4ever schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:11:
@apaat Het probleem is dat ik lees op internet dat sommige mensen wel 3nieuwe lumias hebben gekregen maar elke keer flikkert het scherm bij bepaalde omstandigheden.
Als je met "bepaalde omstandigheden" de felle zon bedoelt, kun je onder instellingen > scherm + aanraken, "afleesbaarheid in zonlicht" op aan/uit zetten. Deze weergeeft de lijnen dikker en meer helder.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• funkyj4ever
@karel17 Ik heb dit al aanstaan. Het flikkeren lijkt een beetje op een oud crt scherm. Ik heb niet auto helderheid uitstaan en helderheid op medium nu heb ik geen flikkering meer. Als die op hoog staat is het soms. Ik kijk het nog wel even aan tot de amber update misschien maakt die het, want forums staan helemaal vol met die probleem.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-12 20:10
funkyj4ever schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:36:
@karel17 Ik heb dit al aanstaan. Het flikkeren lijkt een beetje op een oud crt scherm. Ik heb niet auto helderheid uitstaan en helderheid op medium nu heb ik geen flikkering meer. Als die op hoog staat is het soms. Ik kijk het nog wel even aan tot de amber update misschien maakt die het, want forums staan helemaal vol met die probleem.
Heb dit ook eens gehad, uitzetten - ff wachten - aanzetten: probleem over.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
Hoe ervaren jullie het gemis van apps als scoupy en instagram op het WP platform? Wat is jullie mening over de Windows Store? Ervaart iemand het als jammer of zelfs belemmerend dat diensten als bijvoorbeeld PostNL en Vodafone NL geen app hebben voor WP?

Heb namelijk net mijn Lumia 920 binnen, nog niet geopend, ik twijfel namelijk of ik m ga houden of terug sturen.

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
bleu schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:23:
Hoe ervaren jullie het gemis van apps als scoupy en instagram op het WP platform? Wat is jullie mening over de Windows Store? Ervaart iemand het als jammer of zelfs belemmerend dat diensten als bijvoorbeeld PostNL en Vodafone NL geen app hebben voor WP?
Ik heb mijn Lumia 920 nu bijna 2 weken, en ik heb tot nu toe nog geen apps gemist. Ik heb hiervoor geen andere smartphone gehad, dus het kan zijn dat het dan anders is als je meer apps gewend bent.

Ik denk dat dit soort vragen echter niet in dit topic thuishoren, maar hier: [WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen

[ Voor 13% gewijzigd door Devin19 op 14-08-2013 13:33 ]

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12 20:01
Heb deze vraag ook in het windows phone topic gepost.

Heb sinds gister Windows Phone en het bevalt best.

Alleen heb ik een probleem vooorheen hadden ik en mijn vrouw dropbox waar alle foto´s die we maakte automatisch naar toe werden geupload we vinden dat handiger dan allebei een apparte account.
Is er een Windows Phone die dit ook kan.
Heb al boxfiles en boxshot gezien maar het is me niet duidelijk of ze deze optie ondersteunen.

Mijn vrouw overstappen naar skydrive is ook geen optie omdat de android versie geen autoupload ondersteund.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
bleu schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:23:

Heb namelijk net mijn Lumia 920 binnen, nog niet geopend, ik twijfel namelijk of ik m ga houden of terug sturen.
Met WP7 was het veel erger. Voornaamste apps die je zult missen zijn nieuwe spelhypes. Als je daar mee kan leven komt het allemaal wel goed. Vaak zijn er ook wel best goede 3rd party alternatieven. Voor instagram heb je bijv. 6tagram en instagraph en voor Vine heb je 6sec. Scoupy is momenteel druk bezig met een mobile HTML5 app, die dus ook op WP8 gaat werken. Het beste wat je kan doen is noteren welke apps je nu allemaal gebruikt en absoluut niet zonder kan. Dan met bing/google en op http://www.windowsphone.com/nl-nl/store kijken of er een officiele app is. Als die er niet is gewoon verder zoeken naar 3rd party apps en screenshots bekijken en reviews lezen. Dan kan je zelf de afweging maken of je blij wordt met je Lumia of niet.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:01
rjn27 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:30:
Heb deze vraag ook in het windows phone topic gepost.

Heb sinds gister Windows Phone en het bevalt best.

Alleen heb ik een probleem vooorheen hadden ik en mijn vrouw dropbox waar alle foto´s die we maakte automatisch naar toe werden geupload we vinden dat handiger dan allebei een apparte account.
Is er een Windows Phone die dit ook kan.
Heb al boxfiles en boxshot gezien maar het is me niet duidelijk of ze deze optie ondersteunen.

Mijn vrouw overstappen naar skydrive is ook geen optie omdat de android versie geen autoupload ondersteund.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Er staan een aantal alternatieven in de instellingen voor SkyDrive en dat zijn de volgende:
  • Filebox(gratis)
  • Een chinese app
  • PicasaSync
  • Cloudy Box
  • Filebox(betaald)
Filebox is volgens de Windows Store wel een app waarmee je in Dropbox kunt, gezien Dropbox zelf nog geen officiële app voor Windows Phone heeft uitgebracht. Aan de screenshots van de app te zien komen je foto's dan wel in je Dropbox account terecht. Of het ook echt zo is weet ik niet, dat zou je even uit kunnen testen.

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
Bedankt, en over WhatsApp op WP, in Android is er een bug dat plaatjes dubbel worden opgeslagen en weergegeven in de gallery als je een foto selecteert en verstuurt of ontvangt en doorstuurt.

Is dit ook zo in WP?

Verder kon ik niks gedetailleerds vinden over de alarmfunctie. Zit er, net als bij de Symbian Nokia's, een afspeellimiet van 1 minuut aan het alarm als deze af gaat, als je een mp3'tje hebt ingesteld als alarmsound?
Kan ik playlists (eventueel met shuffle optie) instellen als alarm?

[ Voor 5% gewijzigd door bleu op 14-08-2013 13:59 ]

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 15:40
@Blue
Inmiddels heb ik android en de ipheun 4 gehad (ook lange tijd een ipdaf gebruiker van het eerste uur) en ik mis de apps die je noemt op mijn 920 totaaaaal niet. Fotor is een geweldig leuke app voor foto-filter-dingen en voor 'diensten' zoals tnt en vodafone log je eenvoudig in op de betreffende website.
Natuurlijk zijn apps handig, maar voor sommige zaken moet (voor mij althans) nog de meerwaarde getoond worden. Een simpele mobile-versie van de website doet al wonderen.
Inmiddels heb ik mijn ipaf 3 omgeruild (letterlijk) voor een Surface RT en ook hier mis ik de apps totaal niet.
Zoals Caelorum al aan gaf. Maak een lijstje wat je 'mist' en vraag je dan zelf af of je het ook daadwerkelijk zult missen. Maak vervolgens eens echt goed gebruik van WP8 en de diensten die het te bieden heeft en vraag je dan af wat belangrijker is. Een telefoon die 'niet' crashed' en super responsive is of een toch dat andere platform. De android bug die je noemde ken ik niet met WP8. De alarm functie is redelijk basic en effectief (je helpen wakker te worden ;)) Geen playlists ofzo. But there is prob a app for that. Ennuh, wat betreft de afspeellimiet van het alarm. Volgens mijn vriendin duurt het enkele minuten voordat ik door heb dat het alarm af gaat (maar dat ligt echt bij mijn).

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

bleu schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:57:
Verder kon ik niks gedetailleerds vinden over de alarmfunctie. Zit er, net als bij de Symbian Nokia's, een afspeellimiet van 1 minuut aan het alarm als deze af gaat, als je een mp3'tje hebt ingesteld als alarmsound?
Kan ik playlists (eventueel met shuffle optie) instellen als alarm?
Ik heb een normale 256kbs mp3 liedje van 3 minuten als alarmsound ingesteld. Wordt helemaal afgespeeld en net zo lang herhaald totdat je hem uitzet of uitstelt. WP ondersteunt mp3 en wma.
Playlists zijn niet mogelijk als alarm.

Wat (nog) ontbreekt zijn eigen tones voor notificaties, zoals inkomende SMS, mail, agenda-afspraken e.d.
Die zijn (nu nog) vast helaas.

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 11:24
Heb een probleempje met m'n 920.. Ik merk de laatste tijd dat sommige livetiles niet bijgewerkt worden.. Bijv.: amazing weather HD, regenmeter, Bing nieuws/sport/weer en mybattery.. Zodra ik de apps open worden de tiles weer bijgewerkt (regenmeter pas een half uur later o.i.d.). Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden. Niet alle livetiles hebben dit probleem.. de buienradar livetile wordt bijvoorbeeld wel gewoon netjes bijgewerkt.. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Daarnaast ontvang ik sinds mijn vakantie in het buitenland (waar ik geen fatsoenlijke internet access had) geen updates vanuit de store meer.. Deze moet ik steeds zelf opzoeken en updaten. Iemand hoer een oplossing voor, of is het vooral geduld hebben (inmiddels weer anderhalve week in NL)

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 15:40
je probleem klinkt als of je data verbindingen niet goed staat.

• Sonny7
q2no schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:32:
je probleem klinkt als of je data verbindingen niet goed staat.
heb thuis constant verbinding met wi-fi en onderweg werkt internetten onder 3G signaal prima, dus denk dat het niet aan de internet connectie ligt! Zoals gezegd worden sommige tiles wel gewoon bijgewerkt! Nog andere suggesties?

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Sonny7 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:43:
Heb een probleempje met m'n 920.. Ik merk de laatste tijd dat sommige livetiles niet bijgewerkt worden.. Bijv.: amazing weather HD, regenmeter, Bing nieuws/sport/weer en mybattery.. Zodra ik de apps open worden de tiles weer bijgewerkt (regenmeter pas een half uur later o.i.d.). Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden. Niet alle livetiles hebben dit probleem.. de buienradar livetile wordt bijvoorbeeld wel gewoon netjes bijgewerkt.. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Daarnaast ontvang ik sinds mijn vakantie in het buitenland (waar ik geen fatsoenlijke internet access had) geen updates vanuit de store meer.. Deze moet ik steeds zelf opzoeken en updaten. Iemand hoer een oplossing voor, of is het vooral geduld hebben (inmiddels weer anderhalve week in NL)
Probeer de tiles een keer opnieuw op je startscherm te zetten.. .Mss helpt dat..
Amazing weather HD opnieuw pinnen via de app lostte dit bij mij ook een keer op.

[ Voor 3% gewijzigd door Scrisissszzz op 15-08-2013 08:34 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
LiveTiles worden niet bijgewerkt als je de app voor een periode niet opent

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Russel88 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:03:
LiveTiles worden niet bijgewerkt als je de app voor een periode niet opent
Dat klopt niet. Ik heb wel wat apps die gewoon hun Live Tile updaten :P
Het hangt af van hoe de app geprogrammeerd is, of van de instellingen van die app.
Soms heeft de app een eigen setting dat hij alleen update, als er een wifi-verbinding is (dus mobiele data wordt dan ontzien) - o.a. de Bing apps hebben dat.
En soms is de app in Achtergrondtaken geblokkeerd en verhelp je dat als je het deblokkeert.

[ Voor 15% gewijzigd door Fireshade op 15-08-2013 10:50 ]

• kruila
Down under, Australië dus, ik ga er voorzichtigjes van uit dat wij dan nog een dag of 10 moeten wachten. :'(

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
Fireshade schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:47:
[...]

Dat klopt niet. Ik heb wel wat apps die gewoon hun Live Tile updaten :P
Het hangt af van hoe de app geprogrammeerd is, of van de instellingen van die app.
Soms heeft de app een eigen setting dat hij alleen update, als er een wifi-verbinding is (dus mobiele data wordt dan ontzien) - o.a. de Bing apps hebben dat.
En soms is de app in Achtergrondtaken geblokkeerd en verhelp je dat als je het deblokkeert.
Dat is info die ik gelezen heb hier op het forum. Niels zijn weerapp moet je volgens mij eens in de zoveel tijd openen om de livetile werkend te hebben.

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Russel88 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:19:
[...]

Dat is info die ik gelezen heb hier op het forum. Niels zijn weerapp moet je volgens mij eens in de zoveel tijd openen om de livetile werkend te hebben.
Inderdaad, de backgroundagent loopt 14 dagen en moet daarna opnieuw gestart worden.

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10
Gister mijn Lumia 920 Grey binnen gekregen (na 2 dagen daarvoor besteld).
Zijn een paar dingen die me opvallen.
- Flikkerend scherm (vooral het lockscherm flikkert behoorlijk zichtbaar).
- Bij een whappje trilt de hele telefoon behoorlijk weird.

Heb hiervoor een Lumia 800 gehad, en die trilde wel gewoon normaal.

Tijd om em DOA te melden bij de MediaMarkt?
Of lekker lak aan hebben en wachten op een patch?.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Zen!th schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:20:
Gister mijn Lumia 920 Grey binnen gekregen (na 2 dagen daarvoor besteld).
Zijn een paar dingen die me opvallen.
- Flikkerend scherm (vooral het lockscherm flikkert behoorlijk zichtbaar).
- Bij een whappje trilt de hele telefoon behoorlijk weird.

Heb hiervoor een Lumia 800 gehad, en die trilde wel gewoon normaal.

Tijd om em DOA te melden bij de MediaMarkt?
Of lekker lak aan hebben en wachten op een patch?.
Ik zou hem terugbrengen.
Een flikkerend scherm hoort gewoon niet. Straks neem je hem in gebruik, en is ie alsnog brak en mag je hem terugsturen.

• Apaat
Flikkerend scherm zou ik niet mee wachten, gewoon gaan ruilen. Stel bij omruilen ff een effen gele achtergrond oid in, dan ziet de verkoper ook meteen goed dat het scherm niet goed is.

• Zen!th
Apaat schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:36:
Flikkerend scherm zou ik niet mee wachten, gewoon gaan ruilen. Stel bij omruilen ff een effen gele achtergrond oid in, dan ziet de verkoper ook meteen goed dat het scherm niet goed is.
Fireshade schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:36:
[...]

Ik zou hem terugbrengen.
Een flikkerend scherm hoort gewoon niet. Straks neem je hem in gebruik, en is ie alsnog brak en mag je hem terugsturen.
Ja het viel me vanochtend pas op eigenlijk .. De ene keer flikkerd ie ook sterker dan de andere keer :(
Gelukkig zit de MM redelijk dichtbij. Hopelijk krijg ik dan wel een ander mee, of gaat ie door een 5 maanden herstelproces?

Beetje lame dat ze die grijze 920 bijna nergens hebben .. dus waarschijnlijk word dat afwachten tot ze die kunnen leveren :(

• Sonny7
Sonny7 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:43:

Naast de hierboven genoemde problemen merk ik ook dat ik mijn geblokkeerde achtergrondtaak van Here Drive+ niet weer kan activeren. Had deze geblokkeerd, maar wil graag mijn route uitproberen als live tile, maar krijg de achtergrondtaak met geen mogelijkheid geactiveerd. Heb aangevinkt dat deze weer geactiveerd moet worden zodra ik de applicatie weer opstart, maar de achtergrondtaak blijft geblokkeerd. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Of is het misschien beter om te wachten op GDR2/Amber? Wellicht dat die de bovenstaande problemen oplost.

• kruila
Sonny7 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:56[quote][b][message=40710446,noline]Sonny7 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:56[/message]:[/b] [...] Naast de hierboven genoemde problemen merk ik ook dat ik mijn geblokkeerde achtergrondtaak van Here Drive+ niet weer kan activeren. Had deze geblokkeerd, maar wil graag mijn route uitproberen als live tile, maar krijg de achtergrondtaak met geen mogelijkheid geactiveerd. Heb aangevinkt dat deze weer geactiveerd moet worden zodra ik de applicatie weer opstart, maar de achtergrondtaak blijft geblokkeerd. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Of is het misschien beter om te wachten op GDR2/Amber? Wellicht dat die de bovenstaande problemen oplost. [/quote]:a
[...]

Naast de hierboven genoemde problemen merk ik ook dat ik mijn geblokkeerde achtergrondtaak van Here Drive+ niet weer kan activeren. Had deze geblokkeerd, maar wil graag mijn route uitproberen als live tile, maar krijg de achtergrondtaak met geen mogelijkheid geactiveerd. Heb aangevinkt dat deze weer geactiveerd moet worden zodra ik de applicatie weer opstart, maar de achtergrondtaak blijft geblokkeerd. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Of is het misschien beter om te wachten op GDR2/Amber? Wellicht dat die de bovenstaande problemen oplost.
al een keer uitgezet en weer aangedaan?

• Sonny7
kruila schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

al een keer uitgezet en weer aangedaan?
Haha, de meest effectieve truc in 9 v/d 10 gevallen, alleen in dit geval niet effectief :-(

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Wanneer komt die GDR2 nou via T-Mobile verdomme.

https://opensea.io/seaart

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
enomiss schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:39:
Wanneer komt die GDR2 nou via T-Mobile verdomme.
joh stel je niet zo aan, hij wordt in Nederland überhaupt nog niet uitgerold.

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 11:50
Hoe werkt dat eigenlijk als je een unbranded telefoon hebt; ik heb die van mij niet via een provider gekocht (verkapte lening, nee dank je, maar dat is offtopic) maar via een webshop. Volgens mij is de telefoon Zweeds van origine. Moet je dan ook ergens op wachten, of kun je gewoon ergens een generic update oppikken?

• funkyj4ever
Ik heb ook een grijse lumia met een flikkerend scherm. Het flikkert soms. Heeft het zin om terug te sturen? want ik lees op internet heel veel reacties van mensen die dit hebben. Ik heb nu een app gedownload die het hele scherm een kleur geeft. Nu heb ik er geen last van en helderheid staat op zijn hoogst. Het lijkt random te gebeuren als het scherm op high staat volgens mij en dan vooral op het lock scherm. Het lijkt ook vaker te gebeuren als het scherm op auto staat.

[ Voor 6% gewijzigd door funkyj4ever op 15-08-2013 16:04 ]

• enomiss
kippetje01 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:46:
[...]

joh stel je niet zo aan, hij wordt in Nederland überhaupt nog niet uitgerold.
No shit sherlock. Daarom zeg ik toch, wordt tijd!

• Zen!th
funkyj4ever schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:01:
Ik heb ook een grijse lumia met een flikkerend scherm. Het flikkert soms. Heeft het zin om terug te sturen? want ik lees op internet heel veel reacties van mensen die dit hebben. Ik heb nu een app gedownload die het hele scherm een kleur geeft. Nu heb ik er geen last van en helderheid staat op zijn hoogst. Het lijkt random te gebeuren als het scherm op high staat volgens mij en dan vooral op het lock scherm.
Same ..

Ik ga vanaaf de MM bellen of ze een andere op voorraad hebben .. Geen zin om weer terug te gaan naar men Lumia 800 met een hoop butsen -__-
Als ik zo kijk gebeurt dat flikkeren alleen bij de grijze Lumia 920?

Welke app hebje gedownload?

Verwijderd

flikkeren doet mijn gele 920 ook. heb toen besloten hem niet terug te sturen omdat ik al 2 maanden langer heb moeten wachten en hem al 2 keer voor zo'n 4 weken kwijt geweest voor reparaties. Flikkeren doet hij wel alleen aks mn scherm instellingen op automatisch staat, en met name op lockscreen.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Sonny7 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:23:
[...]
Haha, de meest effectieve truc in 9 v/d 10 gevallen, alleen in dit geval niet effectief :-(
Uitgezet d.m.v. minimaal 10 seconden lang de Volume Down + Power in te drukken?

• funkyj4ever
Ik hoop dat de amber update dat flikkeren oplost. Want heeft niet iedereen dit probleem? vooral als die op auto helderheid staat of op high, Ik gebruikt zaklamp 7 pro om mijn scherm te vullen met verschillende kleuren maar dan flikkert die meestal niet.

• Devin19
  • Niet online
funkyj4ever schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:28:
Ik hoop dat de amber update dat flikkeren oplost. Want heeft niet iedereen dit probleem? vooral als die op auto helderheid staat of op high, Ik gebruikt zaklamp 7 pro om mijn scherm te vullen met verschillende kleuren maar dan flikkert die meestal niet.
Ik heb die van mij nu 2 weken maar het is mij nog nooit opgevallen dat het scherm flikkert. Heb autohelderheid aanstaan.

• funkyj4ever
Zou iedereen hun info hier neer kunnen zetten en erbij kunnen zetten of het scherm flikkert?
Mijn info : besturingsysteem:8.0.10211.204
resivisienummerfw:1232.5957.1308.0003
revisiehardware :1.0.0.0
softwareradio : 1.0.202093.3
chip-soc : 8960

• Apaat
Dat flikkeren heeft niet elke 920 en is ook gewoon een fout scherm. Hiervoor zou je gewoon een nieuwe moeten krijgen!

Mijne flikkerde ook vooral op het lockscreen, maar als je goed keek (bv 's nachts) dan flikkerde hij ook wel in de rest van de GUI.

• funkyj4ever
@apaat dus jij hebt hem opgeruild en geen last meer van gehad?

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Sinds gisteren heb ik 4G op mijn Lumia 920. Gaat bloedsnel :D
Maar ik heb het gevoel dat mijn batterij nu ook veel sneller leeg gaat.
Meer mensen met die ervaring?

• Zen!th
Hij gaat bij mij steeds harder flikkeren, hogere frequentie en t verschil tussen felheid is ziek (heb automatische helderheid uit staan.)

@funkyj4ever: zelfde versie als jou

• René H
  • Laatst online: 02-12 16:28
Dat HereDrive+ niet uit de blokkade te halen is heb ik ook gehad. Uiteindelijk was de oplossing om het even te verwijderen van de telefoon en weer opnieuw te installeren, och windows roep ik dan maar ;)

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30

Rood en geen flikkering.

Maar volgens mij zijn deze gegevens bij iedereen hetzelfde

• funkyj4ever
Zijn er mensen met een grijze lumias zonder flikkerend scherm?

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

kippetje01 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:46:
[...]
Rood en geen flikkering.
Maar volgens mij zijn deze gegevens bij iedereen hetzelfde
Wit en geen flikkering.
Maar mijn besturingssysteem is anders (ouder?): 8.0.10211.0

• Caelorum
kippetje01 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:46:
[...] Maar volgens mij zijn deze gegevens bij iedereen hetzelfde
Nee hoor. Zwarte L920.
Mijn info : besturingsysteem:8.0.10328.78
resivisienummerfw:3047.0000.1326.2002
softwareradio : 1.0.202132.3

Maar ook hier geen flikkeringen, alleen dat af en toe *alle* apps niet meer kunnen roteren. Dus gelockt in portraitstand, ook IE enz. Reboot verhelpt het probleem.

• funkyj4ever
Ik ga hem volgende week opsturen dan maar. Ik ga toch een week met vakantie dus heel veel zal ik hem niet missen. Is het makkelijkst via mediamarkt of via nokia online repair?

• Zen!th
Ik rijd vanavond ff langs de Media Markt (in Ede). Laat wel ff weten hoe ze dit soort fouten behandelen, hopelijk hebben ze nog een grijze op voorraad die niet drastisch loopt te falen .. Heb al bijna spijt van mijn aankoop.

• michelengeltje
  • Laatst online: 28-11 09:01
Hier grijs en geen flikkering.

• Caelorum
Zen!th schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:54:
[...] Heb al bijna spijt van mijn aankoop.
Hardware defecten komen helaas bij alle telefoons voor. Vandaag bijv. naar Amsterdam moeten gaan omdat de Apple store een defect exemplaar van iPhone 4s had meegegeven een maand geleden toen we 230E!! moesten neerlappen voor het repareren van de telefoon. Dat verwacht je ook niet, maar ook bij de iPhone zullen ongetwijfeld 1 op de ~50 exemplaren een defect hebben.

• PvtMashkov
  • Laatst online: 19-09 11:28
Zwarte L920

Lichte flikkering wanneer de helderheid van scherm zichzelf aanpast.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 18:39
Het volgende is er aan de hand met mijn Nokia Lumia 920.
Whatsapp bleef maar "hervatten" weergeven. De rest van de knoppen reageerde niet meer. Kon het beeldscherm wel uit en aan zetten.

Na een tijdje is de telefoon helemaal uit gegaan. Ik krijg hem niet meer opgestart.
Heb de Volume-down en Aan/uit knap tegelijkertijd indrukken geprobeerd en dit werkt niet (Ook zonder sim werkt dit niet)

Iemand nog een goed idee?

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Vecodo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:59:
Whatsapp bleef maar "hervatten" weergeven. De rest van de knoppen reageerde niet meer. Kon het beeldscherm wel uit en aan zetten.

Na een tijdje is de telefoon helemaal uit gegaan. Ik krijg hem niet meer opgestart.
Heb de Volume-down en Aan/uit knap tegelijkertijd indrukken geprobeerd en dit werkt niet (Ook zonder sim werkt dit niet)

Een tijdje aan de lader doen wil nog weleens wat verrichten! :)

• Vecodo
michaelscott schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:00:
[...]

Een tijdje aan de lader doen wil nog weleens wat verrichten! :)
Definieer een tijdje :)?

• funkyj4ever
Opniew flashen heeft het flikkeren ook niet verholpen. Wat kan ik het beste doen via mediamarkt of online via nokia?

• Caelorum
Mediamarkt het eerste. Als ze schappelijk zijn ruilen ze hem ter plekke om. Als ze de telefoon willen opsturen zou ik Nokia contacteren. Het komt uiteindelijk bij hetzelfde bedrijf terecht, vermoed ik, maar ik als je de keuze hebt zou ik het altijd via de fabrikant doen. Die ruilen iets makkelijker om voor een nieuw toestel omdat de kosten voor hun lager zijn.

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Vecodo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:59:

Klinkt als een battery drain. Heb ik ook meerdere malen gehad, een keer duurde het een uur voordat de GSM weer uberhaupt aan kon. Morgen komt ie terug ...

• Vecodo
Atila schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:38:
[...]

Klinkt als een battery drain. Heb ik ook meerdere malen gehad, een keer duurde het een uur voordat de GSM weer uberhaupt aan kon. Morgen komt ie terug ...
Normaal zie ik een batterij als de batterij zo erg leeg is dat hij niet aan kan.
Dan druk je op de aan/uit knop en krijg je een batterij te zien.

Dat zie ik nu niet. Kan het dan nog steeds een battery drain zijn?

• Atila
  • Laatst online: 21-07 14:25
Dat is niet altijd, volgens mij.

• funkyj4ever
Thanks. Ik heb de telefoon online besteld volgens mij bij mediamarkt rotterdam. Is het mogelijk om ook naar den haag te gaan met de telefoon?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12 14:27

Swerfer

Hmm...

Vecodo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:40:
[...]

Normaal zie ik een batterij als de batterij zo erg leeg is dat hij niet aan kan.
Dan druk je op de aan/uit knop en krijg je een batterij te zien.

Dat zie ik nu niet. Kan het dan nog steeds een battery drain zijn?
Als de batterij zo leeg is dat hij zelfs dat logo niet meer kan laten zien, dan zal je hem eerst een tijd aan de lader moeten hangen. Ik weet niet of in dat geval de draadloze lader wel werkt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Witte Lumia 920 geen flikkering met volgende gegevens:

Firmware: 1232.5957.1308.0003
Hardware: 1.0.0.0
Radiosoftware: 1.0.202093.3
Chip: 8960

[ Voor 52% gewijzigd door Tropicc op 15-08-2013 18:56 ]

• Caelorum
funkyj4ever schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:51:
Thanks. Ik heb de telefoon online besteld volgens mij bij mediamarkt rotterdam. Is het mogelijk om ook naar den haag te gaan met de telefoon?
Alleen als beide echte filialen zijn van Mediamarkt. De meeste Mediamarkten zijn echter franchise (die in Ede ook voor de persoon die daar had gekocht) en dan doen ze niets.

Verwijderd

Nokia geeft "Amber" vrij: http://conversations.noki...en-light-for-lumia-amber/
De mijne pikt em nog niet op.

Verwijderd

2 grijze 920's, geen flikkeringen. 1 heeft de digitizer in puin, maar flikkert niet. ;)

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Hij is nog niet beschikbaar voor unbranded versies geloof ik, alleen voor KPN en Vodafone branded.

• enomiss
1 gele Lumia, flikkert vaker op de grond. ;)

• shizoframia
  • Laatst online: 21-08 13:59
weid1374 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:38:
Sinds gisteren heb ik 4G op mijn Lumia 920. Gaat bloedsnel :D
Maar ik heb het gevoel dat mijn batterij nu ook veel sneller leeg gaat.
Meer mensen met die ervaring?
Ik heb ook 4G en heb ook de indruk dat dit de batterijduur naar beneden haalt. Zeker ben ik niet maar volgens mij is 4G daadwerkelijk een energievreter. Daarom staat bij mij de snelheid terug op max 3G... enkel op 4G als het daadwerkelijk dat ietsje sneller moet.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• Caelorum
Wel alleen voor Android maar:
A close examination of performance and power characteristics of 4G LTE networks (pdf)
[...]Using a comprehensive data set consisting of 5-month traces of 20 smartphone users, we carefully investigate the energy usage in 3G, LTE, and WiFi networks and evaluate the impact of configuring LTE-related parameters. Despite several new power saving improvements, we find that LTE is as much as 23 times less power efficient compared with WiFi, and even less power efficient than 3G, based on the user traces and the long high power tail is found to be a key contributor.[...]

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 12:39
ik zag de link ook via nokia fb pagina. ik heb hem ook nog niet gezien. Ik heb het toestel trouwens los gekocht, maar als ik bij info kijk zie ik orange.ch (zwitserland) en dat terwijl hij in den bosch is gekocht (dutchcoms) heb ik dan pech dat ik moet wachten op een zwitserse release?
of kan er ook een nederlandse release op?
hoe kan ik een backup maken voordat ik hem wipe via de nokia update tool? of heeft iemand hem al ota? want hij moet nu dus ota binnenkomen.

• Seven_PRX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 15:56
shizoframia schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:54:
[...]

Ik heb ook 4G en heb ook de indruk dat dit de batterijduur naar beneden haalt. Zeker ben ik niet maar volgens mij is 4G daadwerkelijk een energievreter. Daarom staat bij mij de snelheid terug op max 3G... enkel op 4G als het daadwerkelijk dat ietsje sneller moet.
Ik heb ook 4G, en daarmee gaat de batterij juist langer mee. Batterij gaat minimaal 20 uur mee, meestal is ie dan op zo'n 30%, met behoorlijk intensief gebruik. Dus apps, videos, whatsapp, iedere 30 min mail sync, behoorlijk wat live tiels, etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Seven_PRX op 15-08-2013 20:38 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:48
Downloads schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:48:

Hij is nog niet beschikbaar voor unbranded versies geloof ik, alleen voor KPN en Vodafone branded.
Vodafone branded hier, maar nog niets te downloaden hoor...

Apart, op de nokia site staat 1232.5957.1308.0005 bij T-Mobile (en coming soon) terwijl dat wel de code van mijn vodafone variant is... Ah well, nog even geduld dan maar.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 20:08
Ik heb KPN branded lumia hij is nu aan het updaten.

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

capsoft schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:15:
[...]

ik zag de link ook via nokia fb pagina. ik heb hem ook nog niet gezien. Ik heb het toestel trouwens los gekocht, maar als ik bij info kijk zie ik orange.ch (zwitserland) en dat terwijl hij in den bosch is gekocht (dutchcoms) heb ik dan pech dat ik moet wachten op een zwitserse release?
of kan er ook een nederlandse release op?
hoe kan ik een backup maken voordat ik hem wipe via de nokia update tool? of heeft iemand hem al ota? want hij moet nu dus ota binnenkomen.
"wachten op een zwitserse release?"

JA

"of kan er ook een nederlandse release op?"

Ja, je kan de unbranded NL CV versie flashen, heb ik ook gedaan met m'n Duitse L920

"Hoe kan ik een backup maken voordat ik hem wipe via de nokia update tool?"

Zie: http://howtowindowsphone.com/?p=490

"heeft iemand hem al ota?"

Hier nog niet, unbranded/unlocked gele NL CV variant..

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Update nu aan het downloaden :)
Hi abonnement

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12 14:27

Swerfer

Hmm...

weid1374 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:51:
Update nu aan het downloaden :)
Hi abonnement
Kan je de versie hier posten als de update erop staat? Ik ben nieuwsgierig of het dezelfde update is als die eerder tijdelijk online stond...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
BlacKstaR- schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:41:
Ik heb KPN branded lumia hij is nu aan het updaten.
Hier ook ..

• funkyj4ever
Wat is het voor onzin dat branded eerder de update krijgen.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 21:31
Hier kun je zien wat de status van amber voor jouw toestel is.

Kpn en vodafona zijn inderdaad 'available'. En dat is vroeg, aangezien bv amber voor Duitsland nog op 'waiting for aproval staat' en nl geen focus land was.

• pollie99
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-02 18:19
de vraag is dan: Wat is sneller, Coming soon of Waiting for approval?

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
Vodafone NL haal ik nu binnen OTA. Echt heel benieuwd hoe de update gaat bevallen(met name de pro camera app).

• m0ridin
CR35 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:52:
Vodafone NL haal ik nu binnen OTA. Echt heel benieuwd hoe de update gaat bevallen(met name de pro camera app).
Mag ik vragen welke product code je hebt?

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Pro Camera app is geloof ik nu ook gewoon te downloaden voor mensen (zoals ik) die de Amber update nog niet hebben. Hij staat bovenaan bij de Nokia apps.

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Downloads schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:56:
Pro Camera app is geloof ik nu ook gewoon te downloaden voor mensen (zoals ik) die de Amber update nog niet hebben. Hij staat bovenaan bij de Nokia apps.
Downloaden wel maar je kan hem nog niet gebruiken zonder GDR2/Amber

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
m0ridin schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:54:
[...]

Mag ik vragen welke product code je hebt?
Ehh waar zie ik dat?

bedoel je RM_821_eu_netherlands_280?

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Ok, na de update
Besturingssysteem 8.0.10328.78
Firmware 3047.0000.1326.2005

En bij 'extra's en informatie' staat softwareversie 'Lumia Amber'
:D

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12 12:50
Hmm, hier bij Vodafone nog niet beschikbaar. Ik heb een RM-821_eu_netherlands_315

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 23:31
Nokia Pro Cam is wel buggy.. eerst sluit de app steeds af na het nemen van een foto, daarna probeer ik het eens met de flits uitgezet, maakt ie alsnog foto's met de flits aan.

Ook een bug gehad met vergredelscherm en dubble tap to wake. Kon vergrendelscherm wel omhoog doen, maar als ik dan door het homescherm wilde swypen kwam de vergredeling weer naar beneden zover als ik swypete.

EDIT: Moet het terugnemen van de flash, dat was mijn eigen fout. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Toms_88 op 15-08-2013 22:47 ]

:9

• m0ridin
CR35 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:07:
[...]

Ehh waar zie ik dat?

bedoel je RM_821_eu_netherlands_280?
Oh sorry, volgens mij kun je die alleen zien via de Nokia Care Suite of Service updater. Een code van 6 tekens. Zie bij mij RM_821_eu_netherlands_425 staan btw, maar geen idee of dat komt door de Amber rom die ik eerder handmatig geflashed heb.

THanks though :)

• shizoframia
pollie99 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:46:
de vraag is dan: Wat is sneller, Coming soon of Waiting for approval?
Ik denk dat Coming soon reeds 'approved' is. Als je nl de prio van de devices bekijkt dan is bij de lumia 820 en 920 de status Coming soon terwijl voor de minder prioritaire devices de status veelal Waiting for approval. Fingers crossed dus en af en toe eens handmatig checken!

• Vecodo
Vanmiddag bleef whatsapp hangen. Ik had de mogelijkheid om het scherm uit en aan te zetten. Telkens kreeg ik "hervatten" zien. Omdat ik aan het werk was er niet te veel naar gekeken. Op een gegeven moment is mijn telefoon helemaal uit gevallen.

Sommige hier dachten dat een battery drain was. Ik heb de telefoon nu vanaf 18.30 aan de oplader en kan hem nog steeds niet aanzetten. Ook de rode batterij die ik normaal zie als hij leeg is maar wel aan het opladen is zie ik niet.

Nog langer aan de oplader laten hangen of is hij echt defect?

• shizoframia
Vecodo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:41:
Vanmiddag bleef whatsapp hangen. Ik had de mogelijkheid om het scherm uit en aan te zetten. Telkens kreeg ik "hervatten" zien. Omdat ik aan het werk was er niet te veel naar gekeken. Op een gegeven moment is mijn telefoon helemaal uit gevallen.

Sommige hier dachten dat een battery drain was. Ik heb de telefoon nu vanaf 18.30 aan de oplader en kan hem nog steeds niet aanzetten. Ook de rode batterij die ik normaal zie als hij leeg is maar wel aan het opladen is zie ik niet.

Nog langer aan de oplader laten hangen of is hij echt defect?
ligt de telefoon wel uit? Hou de volume down en power button eens meer dan 10sec samen ingedrukt, mogelijks reboot ie dan gewoon. Uiteraard kan dit enkel als het device lijkt alsof ie uit is maar eigenlijk gewoon geen beeld meer geeft.

T is maar een idee, maar wat ge beschrijft heb ik ook al eens voorgehad.

• Vecodo
shizoframia schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:45:
[...]

ligt de telefoon wel uit? Hou de volume down en power button eens meer dan 10sec samen ingedrukt, mogelijks reboot ie dan gewoon. Uiteraard kan dit enkel als het device lijkt alsof ie uit is maar eigenlijk gewoon geen beeld meer geeft.

T is maar een idee, maar wat ge beschrijft heb ik ook al eens voorgehad.
Gedaan, wel iets van 20 seconden moeten vasthouden. Hij is weer aan en operationeel!
Dank je wel! _/-\o_

Verwijderd

funkyj4ever schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:26:
Wat is het voor onzin dat branded eerder de update krijgen.
Helemaal mee eens... NL is NL lijkt mij... :'(
Pagina: 1 ... 91 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;