[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.757 views

Verwijderd

Hallo,

M'n eerste post op dit forum.... so be nice ;-)
Kan ik via PC (Vanuit Belgie) geen apps downloaden naar telefoon ? (Lumia 920)
Nu verschijnt er dus altijd volgende tekst.

"U kunt in dit land/deze regio geen apps downloaden. U kunt kijken of de app beschikbaar is in de Windows Phone Store in uw land/regio."

Alvast bedankt voor jullie hulp
Groeten,
Jurgen

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:43:
Hallo,

M'n eerste post op dit forum.... so be nice ;-)
Kan ik via PC (Vanuit Belgie) geen apps downloaden naar telefoon ? (Lumia 920)
Nu verschijnt er dus altijd volgende tekst.

"U kunt in dit land/deze regio geen apps downloaden. U kunt kijken of de app beschikbaar is in de Windows Phone Store in uw land/regio."

Alvast bedankt voor jullie hulp
Groeten,
Jurgen
Welkom!

Meestal gebeurt dit als er in de link naar EN of US wordt gelinkt. Meestal heb je dan op dezelfde pagina een link als "check my store, of Sign in to see if this app is available for your phone". Als je gewoon zorgt dat je ingelogt bent op de WP Store krijg je dit niet (zolang je regionale instellingen goed staan)

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:28
Ik gok dat ie bedoelt dat ie ze via de pc wilt overzetten naar de telefoon maar volgens mij is dat niet meer mogelijk nee. Gaat gewoon prima via Wifi en als je dat niet hebt liggen kun je mogelijk altijd nog een tooltje als Connectify gebruiken om even een tijdelijke accesspoint op te zetten.
offtopic:
Daarbij is het wel jammer dat de laatste versie van connectify nu beperkt is tot 2 uur per sessie waarna je hem weer moet activeren, maar verder werkt die wel aardig

Martinspire - PC, PS5, XSX

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
picardo schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:15:
IK maak al maanden met veel plezier gebruik van de 920 .. Maar sinds een paar dagen heb ik een raar probleem ... Als ik hem uit standby wil halen reageert hij heel erg traag ... Duurt lang voordat het scherm aanspringt . En als ie aan is doen de apps : berichten , mail, one note en de bellen app het niet ..

Ze starten niet op krijg een zwart scherm en even later weer in het home screen ...

Als ik hem opnieuw opstart doet hij het even normaal maar zodra mijn scherm uitspringt is het raak ...

Heel vreemd allemaal ..
Check even mijn post iets terug. Dit klinkt bijna exact als wat ik had, alleen kon ik wel bellen.
De mijne is onderweg naar nokia.

kippetje01 in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1"

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
bhorvers schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:07:
[...]

Hey Bunker, ik had precies hetzelfde ... tile opnieuw, app opnieuw ... Had allemaal geen nut. Nu maar geen live tile dan ... Want inrix werkt nog prima ! Geen idee, wat het is ...
Raar, maar inderdaad... join the club. Een of andere update zal wel iets kapot hebben gemaakt.

http://forums.wpcentral.c...75-inrix-traffic-app.html

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
kippetje01 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:37:
[...]

Check even mijn post iets terug. Dit klinkt bijna exact als wat ik had, alleen kon ik wel bellen.
De mijne is onderweg naar nokia.

kippetje01 in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1"
Lijkt inderdaad precies hetzelfde .. Ik heb ook een ticket aangemaakt bij online nokia care , na de feestdagen eve UPS bellen voor een afspraak ..

Hou me op de hoogte ....

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:50

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Sinds gisteren dan ook eigenaar van een Lumia 920 + Fatboy laadkussentje (aanbieding Mediamarkt lopende t/m vandaag voor de geïnteresseerden). Wat mij opvalt is dat mijn zakelijke account van google perfect werkt en direct synchroniseert, maar mijn gratis gmail account synchroniseert absoluut niet direct. Ondanks dat alle settings wel zo staan dat er gepusht zou moeten worden. Kent iemand dit probleem ook? Heb nu werkelijk alle opties geprobeerd, maar helaas.

Op de Surface RT werkt Gmail wel gewoon middels push, maar nu zit ik met vertraging van soms wel een half uur.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:02
Atratus schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:09:
Sinds gisteren dan ook eigenaar van een Lumia 920 + Fatboy laadkussentje (aanbieding Mediamarkt lopende t/m vandaag voor de geïnteresseerden). Wat mij opvalt is dat mijn zakelijke account van google perfect werkt en direct synchroniseert, maar mijn gratis gmail account synchroniseert absoluut niet direct. Ondanks dat alle settings wel zo staan dat er gepusht zou moeten worden. Kent iemand dit probleem ook? Heb nu werkelijk alle opties geprobeerd, maar helaas.

Op de Surface RT werkt Gmail wel gewoon middels push, maar nu zit ik met vertraging van soms wel een half uur.
Volgens mij is dat omdat nieuwe accounts niet meer ondersteunt worden, want google ondersteunt geen active sync meer voor gratis accounts. MS is bezig om de standaarden van MS ook te gaan ondersteunen, dus het komt eraan.. maar volgens mij heb je nu gewoon pech gehad.

Bedank google maar, met z'n onredelijkheid :9

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Atratus schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:09:

Ik heb hetzelfde probleem op mijn Ativ S. Hoe ik het nu heb opgelost is dat ik 1 gmail account hebt aangemaakt waarbij ik aan heb gegeven dat alleen mijn mail gesynchroniseerd moet worden. Op deze manier wordt via IMAP verbinding gemaakt en krijg je wél je email binnen. Helaas kan je dan geen push mail inschakelen en is de "snelste" optie om per 15 minuten de mail te laten checken.

Omdat ik ook de agenda en contacten van Google wil, heb ik nog een email aangemaakt. Daarnaast heb ik nog een email account opgezet via "emails & accounts", "account toevoegen" en dan kiezen voor outlook. Hierbij dan x@googlemail.com (ipv x@gmail.com. Vul hier een onzin wachtwoord in. Je kan nu niet inloggen, maar hierdoor krijg je wel wat extra opties (bijvoorbeeld instellen van domein). Vervolgens vul je weer een onzin wachtwoord in en dan krijg je nadat het weer niet lukt om in te loggen, een pop up waar je geavanceerd kan kiezen. Druk hier op. Nu kan je je juiste informatie invullen. Dus vul je wachtwoord in, bij gebruikersnaam laat je de de toevoeging "@gmail.com" weg, laat het domein leeg en vul bij server 'm.gmail.com' in. Je geeft dan hierbij aan dat je alleen agenda en contacten wilt synchroniseren, maar niet je email.

Beetje omslachtig, maar zo werkt het voor mij in ieder geval wel :)

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

kippengaas schreef op zondag 19 mei 2013 @ 17:07:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem op mijn Ativ S. Hoe ik het nu heb opgelost is dat ik 1 gmail account hebt aangemaakt waarbij ik aan heb gegeven dat alleen mijn mail gesynchroniseerd moet worden. Op deze manier wordt via IMAP verbinding gemaakt en krijg je wél je email binnen. Helaas kan je dan geen push mail inschakelen en is de "snelste" optie om per 15 minuten de mail te laten checken.

Omdat ik ook de agenda en contacten van Google wil, heb ik nog een email aangemaakt. Daarnaast heb ik nog een email account opgezet via "emails & accounts", "account toevoegen" en dan kiezen voor outlook. Hierbij dan x@googlemail.com (ipv x@gmail.com. Vul hier een onzin wachtwoord in. Je kan nu niet inloggen, maar hierdoor krijg je wel wat extra opties (bijvoorbeeld instellen van domein). Vervolgens vul je weer een onzin wachtwoord in en dan krijg je nadat het weer niet lukt om in te loggen, een pop up waar je geavanceerd kan kiezen. Druk hier op. Nu kan je je juiste informatie invullen. Dus vul je wachtwoord in, bij gebruikersnaam laat je de de toevoeging "@gmail.com" weg, laat het domein leeg en vul bij server 'm.gmail.com' in. Je geeft dan hierbij aan dat je alleen agenda en contacten wilt synchroniseren, maar niet je email.

Beetje omslachtig, maar zo werkt het voor mij in ieder geval wel :)
Wow, thanks for the reply! Laat dat beetje maar achterwege voor omslachtig haha. Ik heb al besloten dat de Windows Phone omgeving toch niets is voor mij helaas. Mijn Surface werkt heerlijk en daar krijg ik al mijn mail netjes snel binnen, maar de telefoon omgeving is er nog lang niet voor mij. Mail werkt niet naar behoren en de live tiles vallen bijzonder tegen in tegenstelling tot Windows 8. Ik voel me toch genoodzaakt terug te gaan naar Android.

• Martinspire
De livetiles zijn maar net wat je er van maakt. Vind dat je er genoeg leuke apps voor hebt. Verder werkt de mail prima, maar Google doet nu (even) vaag. Met de update in juni zal het weer prima werken en alleen voor het instellen van een nieuwe account is het lastig. Maar ik ben inmiddels toch al de meeste belangrijke adressen aan het overzetten naar outlook dus is dat ook geen probleem meer. Net als dat de kalender via live.com gewoon net zo goed werkt. Maar al die mail-problemen moet je dus niet aan MS toewijzen, maar aan Google, die speelt gewoon niet zo netjes meer.

De afgelopen dagen trouwens nog wat lastige foto's gemaakt tijdens disco-bowlen. Viel me op zich niet tegen, al heeft ie wel wat last met het filmen in het donker. Helaas heb ik wel de laatste tijd meer ruis op mijn foto's en met het maken van foto's in donkere omgevingen zijn ze wat snel bewogen. Verder gaat het allemaal wel prima en voor een telefoon vind ik het allemaal wel best. Het is nog net geen compactcamera, maar voor wat ik ermee doe is het meer dan prima.

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Kan ik eigenlijk draadloos printen vanaf mijn L920, binnen een wifi-netwerk?

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16
Ik ben nog geen apps tegengekomen die een HP of Canon printer kunnen aansturen.
Wel zie ik een app staan Print2Cloud die via Google Cloud Printing service zou werken.
Ook Kumoprint werkt via Google Cloud printing.
Ik heb ze geen van beiden getest, omdat ik geen cloud printing heb.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Verwijderd

Iemand die weet of er een goede free data app is. Zou fijn zijn als ik mijn data verbruik een beetje kan monitoren.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:14:
Iemand die weet of er een goede free data app is. Zou fijn zijn als ik mijn data verbruik een beetje kan monitoren.
Dat zou er dan 1 moeten zijn die je provider aanbied. WP8 biedt ontwikkelaars geen toegang tot de API's die nodig zijn om dit soort apps te maken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Balen. Zou wel handig zijn als dat ooit gebeurd. Net als een goede mediaplayer, die zijn er ook niet. Ik moet meerdere handelingen doen voordat ik terug ben bij mijn album overzicht. Ook vind ik de mediaplayer maar zo zo i.t.t. tot de mediaplayer van Sony op de Xperia T.

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Martinspire schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:55:
De livetiles zijn maar net wat je er van maakt. Vind dat je er genoeg leuke apps voor hebt. Verder werkt de mail prima, maar Google doet nu (even) vaag. Met de update in juni zal het weer prima werken en alleen voor het instellen van een nieuwe account is het lastig. Maar ik ben inmiddels toch al de meeste belangrijke adressen aan het overzetten naar outlook dus is dat ook geen probleem meer. Net als dat de kalender via live.com gewoon net zo goed werkt. Maar al die mail-problemen moet je dus niet aan MS toewijzen, maar aan Google, die speelt gewoon niet zo netjes meer.

De afgelopen dagen trouwens nog wat lastige foto's gemaakt tijdens disco-bowlen. Viel me op zich niet tegen, al heeft ie wel wat last met het filmen in het donker. Helaas heb ik wel de laatste tijd meer ruis op mijn foto's en met het maken van foto's in donkere omgevingen zijn ze wat snel bewogen. Verder gaat het allemaal wel prima en voor een telefoon vind ik het allemaal wel best. Het is nog net geen compactcamera, maar voor wat ik ermee doe is het meer dan prima.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer tevreden met Windows 8 en de hele omgeving. Mijn Surface gebruik ik voor mijn werk en all-day media use. Ik had verwacht dat ik dezelfde functies zou hebben in de telefoon omgeving. Dat valt dus tegen, waarbij mail en agenda voor mij belangrijk zijn. Of dat nou google of microsoft is maakt mij nu niet uit. Het werkt niet en dan zoek ik een praktische oplossing.

• Worsteneter
Atratus schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:59:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer tevreden met Windows 8 en de hele omgeving. Mijn Surface gebruik ik voor mijn werk en all-day media use. Ik had verwacht dat ik dezelfde functies zou hebben in de telefoon omgeving. Dat valt dus tegen, waarbij mail en agenda voor mij belangrijk zijn. Of dat nou google of microsoft is maakt mij nu niet uit. Het werkt niet en dan zoek ik een praktische oplossing.
Laat ik het zo stellen; het werkt geweldig maar niet met google. Heb je een normale IMAP verbinding of @outlook/hotmail/live.com dan werkt het ge-wel-dig. De mails werken heel fijn, gewoon een soort van mobiele outlook en zelfde geldt voor de agenda; erg overzichtelijk en afspraken die via de mail binnenkomen schieten ook automatisch in de agenda etc.

Het probleem ligt hem gewoon bij google momenteel (en dus ook bij microsoft). Google wil active sync niet meer ondersteunen voor nieuwe gebruikers, en voor oude gebruikers gaat het er ook per juni/juli af. Tegen die tijd zal MS met GDR2 komen (denk ik) waar ondersteuning voor google terugkomt (zijn ze nu namelijk mee bezig).

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:55
Vandaag voor het eerst sinds 3 maand weer eigen updates gekregen uit de store! Het waren er ook direct 18 tegelijk :p Voor zover ik weet niets anders gedaan dan 'normaal'. Heb de store niet actief aangezet en normale verbinding via wi-fi aangehouden.

Nou hopen dat de updates gewoon blijven komen.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Mull3r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 16:10
Heb mijn Lumia 920 nu ongeveer 3 maand, en nog nooit problemen gehad met de Windows Store, maar sinds een week of 2 geeft ie geen updates meer weer :( iemand een tip om dit te fixen? Heb al een aantal soft reboots gedaan, maar dat hielp niet. Erg irritant, het is onbegonnen werk om al je apps handmatig af te gaan.

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 11:55
Mull3r schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:35:
Heb mijn Lumia 920 nu ongeveer 3 maand, en nog nooit problemen gehad met de Windows Store, maar sinds een week of 2 geeft ie geen updates meer weer :( iemand een tip om dit te fixen? Heb al een aantal soft reboots gedaan, maar dat hielp niet. Erg irritant, het is onbegonnen werk om al je apps handmatig af te gaan.
LOL zie m'n bericht erboven. Geduld :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• peerke63
Worsteneter schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:11:
[...]

Laat ik het zo stellen; het werkt geweldig maar niet met google. Heb je een normale IMAP verbinding of @outlook/hotmail/live.com dan werkt het ge-wel-dig. De mails werken heel fijn, gewoon een soort van mobiele outlook en zelfde geldt voor de agenda; erg overzichtelijk en afspraken die via de mail binnenkomen schieten ook automatisch in de agenda etc.

.......
Hoe krijg je dat voor elkaar dat afspraken die via de mail binnen komen gelijk ook in agenda komen te staan? Zijn dat bijgevoegde .csv-bestandjes?

Moet ik daar voor iets instellen... want bij mij lijkt dat vooralsnog niet te lukken....

• pollie99
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-02 18:19
Atratus schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:59:
[...]

Google heeft naar mijn weten de activesync functionaliteit uitgeschakeld (of gaat men dat doen?) mogelijk is dat de reden waarom het niet goed werkt. Deze zomer wordt middels update de google sync technieken in WP8 geïmplementeerd. Waarschijnlijk zal het daarna beter worden.

Ikzelf heb overigens geen last met de Apps mail accounts.

• Worsteneter
peerke63nl schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:39:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar dat afspraken die via de mail binnen komen gelijk ook in agenda komen te staan? Zijn dat bijgevoegde .csv-bestandjes?

Moet ik daar voor iets instellen... want bij mij lijkt dat vooralsnog niet te lukken....
Ik weet het niet maar bij mij op het werk krijg ik afspraken die de office manager voor mij maakt via de mail (in outlook uitnodigen). Dan krijg ik een mail die ik kan accepteren, als ik de afspraak accepteer komt hij gelijk in mijn telefoon in de agenda, erg makkelijk :)

Zelfde dat als ze mij word/excel bestandjes sturen en ik ze gelijk kan openen; windows phone is echt geweldig! :)

Verwijderd

peerke63nl schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:39:
[...]
Moet ik daar voor iets instellen...
Agenda van het mailaccount waar de afspraken op binnen komen aanzetten voor sync, zou de truc moeten doen.

• peerke63
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:08:
[...]

Agenda van het mailaccount waar de afspraken op binnen komen aanzetten voor sync, zou de truc moeten doen.
Dan doe ik denk ik iets fout
mijn hotmailaccount komt de mail op binnen en dat is tevens mijn account voor mijn lumia en alle agenda afspraken komen wel binnen....
maar een agenda-afspraak die via de mail binnenkomt.... krijg ik de bijlage (.csv =de afspraak) niet geopend.... in de outlook.com-omgeving. Wellicht wél indien ik 'm op mijn lumia open?

@Worsteneter ik kan de afspraak wel openenen in Outlook van MSOffice en dan via die weg importeren. Maar dan zou ik alleen dáár voor outlook moeten installeren. En dát hoopte ik te voorkomen... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door peerke63 op 20-05-2013 17:00 ]

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Niemand problemen met Wifi? Is zo térgend langzaam. De nu.nl app laadt soms helemaal niet en komt met de melding dat er geen verbinding is terwijl die er wel is.

• peerke63
Sanction schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:11:
Niemand problemen met Wifi? Is zo térgend langzaam. De nu.nl app laadt soms helemaal niet en komt met de melding dat er geen verbinding is terwijl die er wel is.
Ik heb wel eens de melding dat er geen internetverbinding is.
Dan staan echter zowel mobiele data als wifi aan... dus vraag me af of het aan de wifi ligt....

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12 18:32
volgens mij hebben sommige toestellen daar last van. heb t al eerder een keer voorbij zien komen in dit forum, maar ik heb er zelf helemaal geen last van. 3g was bij diegene ook sneller dan wifi

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Worsteneter
peerke63nl schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:57:
[...]

Dan doe ik denk ik iets fout
mijn hotmailaccount komt de mail op binnen en dat is tevens mijn account voor mijn lumia en alle agenda afspraken komen wel binnen....
maar een agenda-afspraak die via de mail binnenkomt.... krijg ik de bijlage (.csv =de afspraak) niet geopend.... in de outlook.com-omgeving. Wellicht wél indien ik 'm op mijn lumia open?

@Worsteneter ik kan de afspraak wel openenen in Outlook van MSOffice en dan via die weg importeren. Maar dan zou ik alleen dáár voor outlook moeten installeren. En dát hoopte ik te voorkomen... ;)
Hmm. Ik krijg gewoon een mail op m'n lumia, ga ik naar de mail: beantwoorden --> accepteren en vanaf dat moment schiet hij gelijk in m'n agenda op telefoon. Ik heb er verder niets voor ingesteld ;)

• peerke63
Worsteneter schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Hmm. Ik krijg gewoon een mail op m'n lumia, ga ik naar de mail: beantwoorden --> accepteren en vanaf dat moment schiet hij gelijk in m'n agenda op telefoon. Ik heb er verder niets voor ingesteld ;)
Beantwoorden en dan accepteren.... Ik ga het proberen.
Dank voor de suggestie

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik had ook een probleem met trage wifi. Zie eerdere posts van mij in dit topic. Ik heb het uiteindelijk weten op te lossen. Ik heb het probleem en de oplossing hier gepost:

http://answers.microsoft....85-436c-842b-277e2af863de

Hopelijk lost dit jouw issue ook op. Vooral als je Ziggo hebt, kan ik adviseren om je modum eens te resetten. Deze krijgt dan namelijk een nieuwe firmware as hij deze nog niet heeft, en er is toevallig een nieuwe sinds enkele weken ofzo. Waar ook meteen de openbare hotspot fuctie in zit. Al is deze nog uitgeschakeld bij mij.

https://opensea.io/seaart

• peerke63
Worsteneter schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Ik heb op benatwoorden geklikt maar ik kan dan niets accepteren. En indien ik de bijlage aanklik.. krijg ik de melding dat ik een app moet installeren om deze taak uit te voeren. Wil ik die opzoeken in de store?
Ik zou niet weten welke app ik dan nodig heb...

edit:

En bij uitproberen kom ik dan op iCalendar import als appje... en die blijkt goed te inporteren.
Heeft wel wat beperking maar voor een enkele afspraak is dit voldoende :)

• Sanction
  • Niet online
enomiss schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:27:
[...]

Ik had ook een probleem met trage wifi. Zie eerdere posts van mij in dit topic. Ik heb het uiteindelijk weten op te lossen. Ik heb het probleem en de oplossing hier gepost:

http://answers.microsoft....85-436c-842b-277e2af863de

Hopelijk lost dit jouw issue ook op. Vooral als je Ziggo hebt, kan ik adviseren om je modum eens te resetten. Deze krijgt dan namelijk een nieuwe firmware as hij deze nog niet heeft, en er is toevallig een nieuwe sinds enkele weken ofzo. Waar ook meteen de openbare hotspot fuctie in zit. Al is deze nog uitgeschakeld bij mij.
Bedankt, maar ik heb KPN. :)

Ik merk het met alles, nu.nl, teletekst, apps updaten/downloaden.

• Martinspire
Sanction schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:46:
[...]

Bedankt, maar ik heb KPN. :)

Ik merk het met alles, nu.nl, teletekst, apps updaten/downloaden.
Zeker weten dat je wifi ook daadwerkelijk goed doorkomt? Ik heb hier op sommige plekken in huis ook vaak 2 of 3 streepjes, maar dan komt het gewoon echt niet binnen. Mn laptop doet hetzelfde maar dat komt dus blijkbaar door de vloerverwarming waardoor het signaal gewoon slecht doorkomt. Tenminste, daar lijkt het op want ik heb het maar bij sommige kamers en meestal als het signaal dan door de vloerverwarming heen moet (voornamelijk boven dus).
Sinds ik hier een range extender heb staan (overigens ook een redelijk brak ding, maar meestal helpt het wel wat) gaat het wel weer wat beter en haalt ie ook gewoon normaal de downloads binnen.

• thamarty
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 21:17
Ik ben van plan een Lumia 920 aan te schaffen maar heb veel bluetooth nodig en rijd in een citroen c1 2012 met bluetooth in de radio geintegreerd. Heeft iemand ervaringen of dit goed werkt? Aangezien ik her en der lees dat er nogal wat problemen met bluetooth zijn?

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:01
thamarty schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:28:
Ik ben van plan een Lumia 920 aan te schaffen maar heb veel bluetooth nodig en rijd in een citroen c1 2012 met bluetooth in de radio geintegreerd. Heeft iemand ervaringen of dit goed werkt? Aangezien ik her en der lees dat er nogal wat problemen met bluetooth zijn?
Rijd wel een ander merk (MB), maar geen problemen. Contacten gaan ook feilloos over. Kwaliteit ingaande en uitgaande gesprekken is uitstekend.
Mijn (rode) 920 is van 4 maart, en tot dusver geen problemen.

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11 22:08
Had van het weekend een skyhigh dataverbruik in het buitenland, terwijl ik eigenlijk alleen maar whatsapp gebruikte. Is er een tooltje om te kunnen zien wat er op dat moment data verbruikt?

• Sanction
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:38:
[...]

Zeker weten dat je wifi ook daadwerkelijk goed doorkomt? Ik heb hier op sommige plekken in huis ook vaak 2 of 3 streepjes, maar dan komt het gewoon echt niet binnen. Mn laptop doet hetzelfde maar dat komt dus blijkbaar door de vloerverwarming waardoor het signaal gewoon slecht doorkomt. Tenminste, daar lijkt het op want ik heb het maar bij sommige kamers en meestal als het signaal dan door de vloerverwarming heen moet (voornamelijk boven dus).
Sinds ik hier een range extender heb staan (overigens ook een redelijk brak ding, maar meestal helpt het wel wat) gaat het wel weer wat beter en haalt ie ook gewoon normaal de downloads binnen.
Ja, ik heb twee Android telefoons en daar gaat het prima mee. Heb inderdaad een range extender, maar het effect blijft hetzelfde. Speedtest geeft 'redelijk' goede resultaten (3.29/2.36) wat niet echt geweldig is (20.3/2.29), maar het blijft erg langzaam en naar mijn gevoel iig minder dan due 3.29.

• Martinspire
Sanction schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:57:
[...]

Ja, ik heb twee Android telefoons en daar gaat het prima mee. Heb inderdaad een range extender, maar het effect blijft hetzelfde. Speedtest geeft 'redelijk' goede resultaten (3.29/2.36) wat niet echt geweldig is (20.3/2.29), maar het blijft erg langzaam en naar mijn gevoel iig minder dan due 3.29.
Hier zojuist even gekeken.

Via 3G/HVia Wifi
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qlaESMFl.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kFZ7MOkl.png

Via Wifi had ie overigens wel 1 test nodig voordat ie doorhad dat ie wat meer snelheid moest geven, hij begon namelijk met 1,5mbit download :+ . Maar daarna zeker geen slechte snelheid. Wel heb ik hier vaker problemen dat ie boven geen goede wifi heeft (dit is dus even in de ruimte van de access point gedaan) maar nu geeft ie ook ongeveer dezelfde snelheid aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 21-05-2013 11:30 ]

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Hmm, ik heb vandaag een battery drain. Vanochtend om 6:15 van de lader gehaald en hij heeft nu nog maar 25%. Er staat verder niks meer op de achtergrond aan. En sterker nog: ik heb hem haast nog niet gebruikt. Alleen ok even wat te internetten voor een paar minuten.. Apart.

• Martinspire
Tropicc schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:28:
Hmm, ik heb vandaag een battery drain. Vanochtend om 6:15 van de lader gehaald en hij heeft nu nog maar 25%. Er staat verder niks meer op de achtergrond aan. En sterker nog: ik heb hem haast nog niet gebruikt. Alleen ok even wat te internetten voor een paar minuten.. Apart.
Inderdaad apart, al kan het zijn dat er een live-tile is die problemen geeft ofzo. Zou me niet verbazen als die WP7.8 bug ook nog in de 8.0 versie zit op 1 of andere manier.

Maar misschien even rebooten om het te verhelpen?

• thamarty
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 21:17
@wenzel bedankt! Op de site van citroen staan telefoons die compatible zijn met mijn systeem echter de 920 is nog niet getest, maar de 900 doet het wel, is er veel verschil in bluetooth met de 920 tov de 900?

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:10
Iemand een idee wat de twee naar elkaar wijzende pijltjes betekenen in de agenda? Is het trouwens ook mogelijk om een facebook event te verwijderen uit de agenda, zonder direct alle facebook events te verwijderen of te verbergen?

• Tropicc
Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:44:
[...]

Inderdaad apart, al kan het zijn dat er een live-tile is die problemen geeft ofzo. Zou me niet verbazen als die WP7.8 bug ook nog in de 8.0 versie zit op 1 of andere manier.

Maar misschien even rebooten om het te verhelpen?
Rebooten heeft niet geholpen. Ik laad hem straks direct op en kijk wel even hoe het dan gaat.
live tile zou ik vreemd vinden want ik heb de laatste tijd geen nieuwe tiles geplaatst.

• RobinFM
  • Nu online
iivvvii schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:20:
Iemand een idee wat de twee naar elkaar wijzende pijltjes betekenen in de agenda?
Volgens mij krijg je die pijltjes als twee afspraken elkaar overlappen.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:47
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:14:
[...]

Wordt er een beetje leip van want ik moet nu mijn telefoon 2x per dag soft resetten of vliegtuig modes aan en uitzetten.
Heb net de accespoint update geinstalleerd, hopen dat dit iets oplost maar ik heb er een hard hoofd in.
Het bereik met de vodafone accespoint is ook bedroevend slecht, meestal 1 streepje in huis.
Ga de sim maar even in een andere telefoon doen kijken of het probleem daar ook voordoet.
Ik begin op dit moment te vermoeden dat het het gebouw is waar ik in zit. Ik heb afgelopen weekend gewoon goed verbinding gehad. En thuis zit ie altijd op de wifi, dus dat zit dan sowieso goed. Al heb ik nooit problemen gehad met mijn verbinding in dit gebouw. Als ik nou gewoon met WP makkelijk hier op het netwerk kon komen..... |:( Misschien maar eens contact opnemen met de ICT of wat het ook mag regelen hier.

Maar ik moet mijn telefoon denk ik maar eens opsturen, de hoeveelheid stof voor de front camera begint wel een beetje debiel te worden (gebruik het verder nooit, maar het mag er gewoon niet zitten ;) ) . Ik heb last gehad van stof voor de proximity sensor, maar dat is al een tijdje niet meer het geval.

Hoe lang duurt dat opsturen eigenlijk? 1-2 weken?

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 19:56
Zeara schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:59:
[...]

Ik begin op dit moment te vermoeden dat het het gebouw is waar ik in zit. Ik heb afgelopen weekend gewoon goed verbinding gehad. En thuis zit ie altijd op de wifi, dus dat zit dan sowieso goed. Al heb ik nooit problemen gehad met mijn verbinding in dit gebouw. Als ik nou gewoon met WP makkelijk hier op het netwerk kon komen..... |:( Misschien maar eens contact opnemen met de ICT of wat het ook mag regelen hier.

Maar ik moet mijn telefoon denk ik maar eens opsturen, de hoeveelheid stof voor de front camera begint wel een beetje debiel te worden (gebruik het verder nooit, maar het mag er gewoon niet zitten ;) ) . Ik heb last gehad van stof voor de proximity sensor, maar dat is al een tijdje niet meer het geval.

Hoe lang duurt dat opsturen eigenlijk? 1-2 weken?
Heb de mijne vorige week woensdag opgestuurd, en krijg hem morgen weer thuis bezorgd (incl weekend en pinksteren waarvan ik niet wist dat duitsland ook daaraan doet:P)....

• Martinspire
iivvvii schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:20:
Iemand een idee wat de twee naar elkaar wijzende pijltjes betekenen in de agenda? Is het trouwens ook mogelijk om een facebook event te verwijderen uit de agenda, zonder direct alle facebook events te verwijderen of te verbergen?
Agenda->... omhoog swipen->Instellingen->Zoek Facebook kalender ("Agenda" met daaronder "Facebook")->Uitschakelen. Et voila ;)
Of bedoel je dat je een facebook afspraak wilt verwijderen? Kan dat niet vanuit de facebook app dan? Heb hier even geen afspraak om mee te testen, dus kan het ook niet zien.
Tropicc schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:25:
[...]

Rebooten heeft niet geholpen. Ik laad hem straks direct op en kijk wel even hoe het dan gaat.
live tile zou ik vreemd vinden want ik heb de laatste tijd geen nieuwe tiles geplaatst.
Ik bedoel meer dat een service waar een tile aan gekoppeld is niet meer goed werkt of niet bereikbaar is. WP7.8 had het probleem (de reden waarom die uitrol destijds gestopt was) waarbij de actie constant herhaald werd als het niet lukte ipv dat het een half uur later nog eens werd geprobeerd.

Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:10:
[...]

Agenda->... omhoog swipen->Instellingen->Zoek Facebook kalender ("Agenda" met daaronder "Facebook")->Uitschakelen. Et voila ;)
Of bedoel je dat je een facebook afspraak wilt verwijderen? Kan dat niet vanuit de facebook app dan? Heb hier even geen afspraak om mee te testen, dus kan het ook niet zien.

[...]

Ik bedoel meer dat een service waar een tile aan gekoppeld is niet meer goed werkt of niet bereikbaar is. WP7.8 had het probleem (de reden waarom die uitrol destijds gestopt was) waarbij de actie constant herhaald werd als het niet lukte ipv dat het een half uur later nog eens werd geprobeerd.
Die bug zat alleen in wp7.8 en is al een tijd geleden een update voor uitgebracht. Ik denk eerder dat slecht bereik van 3g je telefoon heeft leeg getrokken. Ik merk dit zelf ook als ik op bepaalde afdelingen zit op mijn werk waar het bereik slecht is. Andere collega's hebben er dan ook last van (andere OSen).

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 21-05-2013 14:36 ]

• Hacula
bhorvers schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:56:
[...]

Ik had al mijn muziek al in de juiste mapjes met de volledige komplete tags op mijn pc staan. Anders had ik daar ook al een 'zooitje' in mediaplayer en iTunes ... Met de bovenstaande vinkjes uit heb ik alle mappen gewoon via de verkenner naar de Lumia gekopieerd. Geen probleem met de albums meer gehad ...
Ik heb heel dat xbox gebeuren ook uitstaan, maar krijg sinds kort toch bij elk album dat hij er dubbel in komt te staan.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:27:
[...]

Via 3G/HVia Wifi
[afbeelding][afbeelding]

Via Wifi had ie overigens wel 1 test nodig voordat ie doorhad dat ie wat meer snelheid moest geven, hij begon namelijk met 1,5mbit download :+ . Maar daarna zeker geen slechte snelheid. Wel heb ik hier vaker problemen dat ie boven geen goede wifi heeft (dit is dus even in de ruimte van de access point gedaan) maar nu geeft ie ook ongeveer dezelfde snelheid aan.
Gebruik je 5Ghz of 2,4Ghz netwerk? En als eens geprobeerd rechtstreeks van de wifi van het modum gebruik te maken, als deze het heeft? Maar volgens mij heb je gewoon last van een slecht wifi signaal...

https://opensea.io/seaart

• yannickzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-11 12:03
Ik ben van plan om binnenkort m'n Lumia 800 te 'upgraden' naar een 920. Is dat nu stom, aangezien er net een 925 is aangekondigd? De enige reden waarom ik voor 'n 920 kies op dit moment is toch wel het forse prijsverschil van 100+ euro en dat hij pas in september in Nederland te koop is.

Balen dat er niet aan een 928 kan worden gekomen in Nederland!

[ Voor 10% gewijzigd door yannickzz op 21-05-2013 17:04 ]

• Wenzel
thamarty schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:50:
@wenzel bedankt! Op de site van citroen staan telefoons die compatible zijn met mijn systeem echter de 920 is nog niet getest, maar de 900 doet het wel, is er veel verschil in bluetooth met de 920 tov de 900?
Mijn auto kent 920 ook (nog) niet. Bij mij ging de auto zelf zoeken naar een mobiel en kwam met "Windows Phone". Even bevestigen, PIN intoetsen en klaar is kees. In het scherm dus geen merk en typenummer, alleen Windows Phone. :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wenzel schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:39:
[...]

Mijn auto kent 920 ook (nog) niet. Bij mij ging de auto zelf zoeken naar een mobiel en kwam met "Windows Phone". Even bevestigen, PIN intoetsen en klaar is kees. In het scherm dus geen merk en typenummer, alleen Windows Phone. :)
Dat heeft niets te maken met de auto. Windows Phone is gewoon de bluetooth-weergavenaam van je telefoon, die je zelf eventueel kunt wijzigen. Standaard is dat Windows Phone, maar ik heb het zelf veranderd in Lumia 920 en dat zie ik dus ook in mijn auto staan.

Bluetooth heeft verder een aantal protocollen, bij een paringsactie wordt gekeken welke daarvan aan beide kanten ondersteund worden, zoals telefonie, synchronisatie van adresboek en audiostreaming.

Het moet dus gewoon werken, daarvoor is het een (backwards compatible, zelfs) standaard :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Sanction
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:27:
[...]

Via 3G/HVia Wifi
[afbeelding][afbeelding]

Wifi signaal is goed, heb het gemeten met mijn android telefoons, en die gaan razendsnel.

• Wenzel
Canaria schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:10:
.........Windows Phone is gewoon de bluetooth-weergavenaam van je telefoon, die je zelf eventueel kunt wijzigen. Standaard is dat Windows Phone, maar ik heb het zelf veranderd in Lumia 920 en dat zie ik dus ook in mijn auto staan ..........
Dat lijkt me handig. Kun je vertellen waar ik die naam kan wijzigen?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wenzel schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:29:
[...]

Dat lijkt me handig. Kun je vertellen waar ik die naam kan wijzigen?
Dat kan in de Windows Phone App.
Windows: http://www.windowsphone.c...ows-phone-app-for-desktop
Mac: http://www.windowsphone.c...windows-phone-app-for-mac

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
eindelijk maps gebruiken MET werkend kompas:

http://www.wpcentral.com/...ate-new-livesight-feature

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Martinspire
Al vraag ik me nu wel af wat het voordeel van de aparte Here City Lens nu nog is

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Yannickzz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:56:
Ik ben van plan om binnenkort m'n Lumia 800 te 'upgraden' naar een 920. Is dat nu stom, aangezien er net een 925 is aangekondigd? De enige reden waarom ik voor 'n 920 kies op dit moment is toch wel het forse prijsverschil van 100+ euro en dat hij pas in september in Nederland te koop is.

Balen dat er niet aan een 928 kan worden gekomen in Nederland!
Heb maandag mijn lumia 800 geupgrade naar een 2e hands marktplaats Lumia 920. Krasvrij en draadloze oplader erbij voor 350 euro. Op zich is het niet stom, maar ik vind de 925 gewoon niet mooi plus dat die hws 16gb minder ram heeft. Ik vind het wel prima zo. Ben blij met mn krasvrije en er als nieuw uitziende 2e hands lumia 920 in het wit.

XBL: MRE Inc

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Wie van jullie, die ook een cc-1043 cover voor zijn/haar Lumia 920 heeft, krijgt ook soort van 'slijtvlekken -en strepen' op de cover ? Ik heb een cyaan blauwe en zie op de hoeken en zijkanten zwarte vegen ...

Vinnik best jammer ... ziet er niet uit namelijk !
bhorvers schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:05:
Wie van jullie, die ook een cc-1043 cover voor zijn/haar Lumia 920 heeft, krijgt ook soort van 'slijtvlekken -en strepen' op de cover ? Ik heb een cyaan blauwe en zie op de hoeken en zijkanten zwarte vegen ...

Heb hier ook heel lichtjes last van op mijn grijze versie ( 1 hoekje is klein beetje verkleurd). Persoonlijk erger ik mij er niet aan, bedoel hij was maar 8 euro en heb het liever aan de cover dan aan de Phone.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 22-05-2013 09:10 ]

• Worsteneter

Ik heb ook een soort waas op de zijkanten, heb contact opgenomen met de webshop en nu moet ik hem opsturen voor onderzoek.. ook cc-1043 cyan

• kruila
Martinspire schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:20:
[...]

Al vraag ik me nu wel af wat het voordeel van de aparte Here City Lens nu nog is
City Lens kun je er inderdaad nu wel afgooien, is dubbel op imo

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 11:24

Inderdaad, niet alleen op de cover, maar ook 'slijtplekken' op het toestel zelf en dat vind ik persoonlijk nog veel erger (een hoesje hoort toch te beschermen?)..
Daarom heb ik het hoesje er haast niet meer omheen. Ik vervang de behuizing van m'n toestel wel als deze beschadigd raakt.

Livesight werkt ook volledig offline! (zeer welkome toevoeging!)

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Sonny7 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:57:
[...]

Inderdaad, niet alleen op de cover, maar ook 'slijtplekken' op het toestel zelf en dat vind ik persoonlijk nog veel erger (een hoesje hoort toch te beschermen?)..
Daarom heb ik het hoesje er haast niet meer omheen. Ik vervang de behuizing van m'n toestel wel als deze beschadigd raakt.

Livesight werkt ook volledig offline! (zeer welkome toevoeging!)
Ik heb ook last van slijtage gehad op zowel het hoesje als op de telefoon... Rode versie van de telefoon & hoesje. Erg balen.. Ga de behuizing op een gegeven moment wel vervangen denk ik. Behoorlijk balen in ieder geval :(

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Op het toestel zelf ? Dat is helemaal erg ! Dat heb ik nog niet ... is er dan stof of vuil onder de cover gekomen ?
Ik meende toch echt dat zo'n cover door en door gekleurd zou moeten zijn. Als je hem terugstuurt ... krijg je een nieuwe ... en vervolgens weer strepen ... Lost nix op dus.

iemand anders nog een goede tip voor een case ?

Verwijderd

Ik heb zelf de rode Nokia cover, zit er net een maand omheen en is al helemaal zwart verkleurd aan de randen.

Maar op de telefoon zelf gelukkig geen last van slijtage. Dus dan maar liever een verkleurend hoesje, dan een versleten telefoon.

• Sonny7
bhorvers schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:47:
Op het toestel zelf ? Dat is helemaal erg ! Dat heb ik nog niet ... is er dan stof of vuil onder de cover gekomen ?
Ik meende toch echt dat zo'n cover door en door gekleurd zou moeten zijn. Als je hem terugstuurt ... krijg je een nieuwe ... en vervolgens weer strepen ... Lost nix op dus.

iemand anders nog een goede tip voor een case ?
Inderdaad op het toestel zelf! Het lijken op wat 'matte' vlekken/krassen op de achterkant (op een rode lumia).. Het lijkt er ook op alsof je ze er zo af kunt poetsen, maar dit lukt helaas met geen mogelijkheid.
Deze vlekken zijn er op gekomen nadat ik twee weken het hoesje er om heb gelaten.. Nu dus maar weer zonder hoesje.. zonde! Heb niet het idee dat er stof of vuil tussen de cover en het toestel zijn gekomen.. Snap niet hoe dit is gebeurd!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-12 20:36
Ik heb een hele boel van die hoesjes omdat ik het leuk vind om de kleuren te wisselen.
Op de cyan versie zie je het gelukkig niet zo zitten, en op de zwarte helemaal niet.
Maar de gele is echt heel erg.
Ik heb het los proberen te krijgen met schuurmiddel, Dreft, Cif, Jif, de hele mikmak. Zelfs heel fijne korrel watervastschuurpapier helpt niet...

Het ziet er behoorlijk vunzig uit en ik heb er al meerdere opmerkingen over gehad...

• Senaxx
  • Laatst online: 02-12 23:14
Mijn Lumia geeft ineens geen update notificaties meer. Hij staat eigenlijk 24/7 aan, ook als hij aan de lader ligt. Eerst kreeg ik netjes update notificaties, maar nu zie ik ze pas als ik de app "opnieuw" download. Ik miste de notificatie van de 9GAG app, en die nieuwe Nokia "HERE Maps". Ook whatsapp notificaties willen nog wel eens soms 10 minuten of 30 minuten later binnen komen.

Heb al eens een soft-reset gedaan maar mag tot op heden ook niet baten. Notificaties blijft toch een raar sporadisch iets.

• Worsteneter
hahahi20 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:06:
Ik heb een hele boel van die hoesjes omdat ik het leuk vind om de kleuren te wisselen.
Op de cyan versie zie je het gelukkig niet zo zitten, en op de zwarte helemaal niet.
Maar de gele is echt heel erg.
Ik heb het los proberen te krijgen met schuurmiddel, Dreft, Cif, Jif, de hele mikmak. Zelfs heel fijne korrel watervastschuurpapier helpt niet...

Het ziet er behoorlijk vunzig uit en ik heb er al meerdere opmerkingen over gehad...
Ja ik heb ook proberen te schuren, en toen kwamen er kleine krasjes in de cover! Ik moet hem nu op sturen, maar de webshop zei in eerste instantie dat het waarschijnlijk geen defect was. Maar dat lijkt mij wel als meerdere mensen dat hebben? Mijn hoes heeft een soort van bruine/donkere waas aan de zijkanten.. ik vind dat echt lelijk! Aan de binnenkant van de hoes zie je namelijk wél die mooie cyaan kleur.

Waar kun je die hoesjes het goedkoopst halen, misschien kan ik beter paar nieuwe halen dan mij laten afzetten door een Nederlandse webshop

• kruila
Senaxx schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:22:
Mijn Lumia geeft ineens geen update notificaties meer. Hij staat eigenlijk 24/7 aan, ook als hij aan de lader ligt. Eerst kreeg ik netjes update notificaties, maar nu zie ik ze pas als ik de app "opnieuw" download. Ik miste de notificatie van de 9GAG app, en die nieuwe Nokia "HERE Maps". Ook whatsapp notificaties willen nog wel eens soms 10 minuten of 30 minuten later binnen komen.

Heb al eens een soft-reset gedaan maar mag tot op heden ook niet baten. Notificaties blijft toch een raar sporadisch iets.
Bij mij is het al een maand of 2, ongeveer 3 x per week, dat als ik hem 's morgens bekijk om te zien of er 's nachts nog wat geweest is, dat er dan update notificaties in de livetile van de store staan (1 tot 3 stuks meestal).

Hangt er natuurlijk ook sterk van af welke apps je hebt geïnstalleerd, de ene app update nu eenmaal vaker als de ander.

• kruila
Worsteneter schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:38:
[...]

Waar kun je die hoesjes het goedkoopst halen, misschien kan ik beter paar nieuwe halen dan mij laten afzetten door een Nederlandse webshop
heb ze hier gekocht, setje van 3 was nog goedkoper bij hem, snelle levering:
http://www.ebay.co.uk/itm...uches&hash=item51a789baff

• Hacula
Ik heb ze via dx.com, kosten ze helemaal geen knoop.

• Tropicc
Ik had dus gister die battery drain, en nu gaat hij weer vrij snel leeg. Misschien dat dit door whatsapp komt maar dan alsnog. Hij is nu 6,5 uur van de lader en nu al op 33%. Naast redelijk veel whatsappen heb ik alleen nog maar een youtubefilmpje van 8 minuten in HD gekeken.
Ik heb de volgende live-tiles:
HD photo viewer
Weatherflow (en op lockscreen)
Battery status (en op lockscreen)
TV show
Metrotube
Youtube
Buienradar
Weather Channel

Iemand een idee welke van deze veel stroom gebruiken? Battery status, metrotube, youtube, weather flow en weather channel staan ingeschakeld als achtergrond proces.

[ Voor 38% gewijzigd door Tropicc op 22-05-2013 16:10 ]

• kruila
Tropicc schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:08:
Ik had dus gister die battery drain, en nu gaat hij weer vrij snel leeg. Misschien dat dit door whatsapp komt maar dan alsnog. Hij is nu 6,5 uur van de lader en nu al op 33%. Naast redelijk veel whatsappen heb ik alleen nog maar een youtubefilmpje van 8 minuten in HD gekeken.
Ik heb de volgende live-tiles:
HD photo viewer
Weatherflow (en op lockscreen)
Battery status (en op lockscreen)
TV show
Metrotube
Youtube
Buienradar
Weather Channel

Iemand een idee welke van deze veel stroom gebruiken? Battery status, metrotube, youtube, weather flow en weather channel staan ingeschakeld als achtergrond proces.
probeer eens een week zonder dat battery status, slurpte ooit bij mij erg veel, er af gegooid, en geen last meer van drain

• Worsteneter
kruila schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:47:
[...]

heb ze hier gekocht, setje van 3 was nog goedkoper bij hem, snelle levering:
http://www.ebay.co.uk/itm...uches&hash=item51a789baff
Oh nice! En ik ze maar bij mobielbereikbaar.nl kopen voor 15 euro per stuk en een service die nog slechter is dan bij de banken in cyprus :P

Ik stuur m'n case nog op maar als ze het geen defect vinden koop ik hier cases! Thanks voor de tip! Alleen jammer dat er geen 3 pack is van cyan, grijs en zwart! misschien mailen dat hij dat maakt?

• Whatson
  • Niet online
kruila schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:28:
[...]

probeer eens een week zonder dat battery status, slurpte ooit bij mij erg veel, er af gegooid, en geen last meer van drain
Had hier ook last van, na het verwijderen van de Battery app leek het te zijn opgelost. Het probleem kwam trouwens niet terug toen ik hem na een tijdje opnieuw installeerde. :S

• kruila
Whatson schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:35:
[...]

Had hier ook last van, na het verwijderen van de Battery app leek het te zijn opgelost. Het probleem kwam trouwens niet terug toen ik hem na een tijdje opnieuw installeerde. :S
is ook mijn ervaring, ben later overgestapt op battery stats, op aanbeveling van iemand in een van de fora, tot nu toe geen problemen

Sommigen willen er niet aan bij batterij problemen, maar het is zo makkelijk om de battery app er 1 of 2 weken af te gooien en kijken of je dan geen problemen hebt, dus wat let je

• Tropicc
kruila schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:57:
[...]

is ook mijn ervaring, ben later overgestapt op battery stats, op aanbeveling van iemand in een van de fora, tot nu toe geen problemen

Sommigen willen er niet aan bij batterij problemen, maar het is zo makkelijk om de battery app er 1 of 2 weken af te gooien en kijken of je dan geen problemen hebt, dus wat let je
Heb hem al verwijderd. Ben benieuwd. Was al wel gewend om op mijn lockscreen te zien hoeveel batterij ik nog had, want dat dingetje rechtsbovenin is nogal waardeloos.

• Xutovlip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:18
Ik ben van plan om ook een Lumia 920 te kopen. Maar ik zie dat een Samsung Ativ S redelijk dezelfde specs heeft. Waarom zou ik een Lumia 920 kopen in plaats van een Ativ S? Want het prijsverschil is aardig groot.

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
Xutovlip schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:25:
Ik ben van plan om ook een Lumia 920 te kopen. Maar ik zie dat een Samsung Ativ S redelijk dezelfde specs heeft. Waarom zou ik een Lumia 920 kopen in plaats van een Ativ S? Want het prijsverschil is aardig groot.
Mijns inziens alleen al vanwege de Nokia-apps.
Navigatie is vooral erg goed van Nokia en Nokia besteed veel aandacht aan het platform.
Ook vind ik het design mooier van de 920 in vergelijking met de Ativ, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur.

Succes met je beslissing!

• Sonny7
Mijn batterij ging een stuk langer mee nadat ik de achtergrondtaak van de battery app had uitgezet. Ik update de app af en toe handmatig (het batterijpercentage op m'n lockscreen update helaas niet meer vanzelf) Hopelijk komt er bij een volgende update een percentage te staan naast het batterij-icoontje..

Daarnaast heb ik een raar probleem al een tijdje tijdens het navigeren..
Vorige heb ik m'n lumia mee gehad naar Tsjechië en hem gebruikt als navigatie. Ik kwam erachter dat m'n batterij zelfs leegliep wanneer ik hem via een lader aangesloten heb op de 'sigarettenaansteker'..!!
Ik snap dat navigeren vrij veel accu vreet (scherm constant aan e.d.) en dat merk ik ook wel omdat het toestel vrij heet wordt. Maar het mag toch niet de bedoeling zijn dat het toestel leegloopt terwijl deze wel aan de stroom hangt?? Ik begon met 100% en na 8 uur rijden stond de accu nog op 40%.. Dus 60% minder accu terwijl de lumia aan de stroom lag.. Iemand enig idee hoe dat kan?
(achtergrondtaak van HERE Drive+ Beta was wel uitgeschakeld)

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-12 10:20
@Sonny7: Dat komt omdat je autolader niet genoeg vermogen heeft om hem bij te laden. De app vreet meer stroom dan wat jouw autolader kan leveren. Kijk eens op de autolader of je kan zien hoeveel ampère het levert. Ik durf te wedden dat het rond de ~1,1 ampère zit.

Ik heb mijn Action autolader vervangen door een ICIDU Car Charger die 2,1 ampère levert. Mijn telefoon laadt nu zelfs tijdens het gebruik van de navigatie langzaam bij.

Verwijderd

Sonny7 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:28:
Ik kwam erachter dat m'n batterij zelfs leegliep wanneer ik hem via een lader aangesloten heb op de 'sigarettenaansteker'..!!
(te) Lange en/of brakke usb kabel zorgt voor geen tot slechte oplading via aansteker.
Ook zit er veel verschil in de (goedkope) aansteker-usb adapters.

<edit>
Wat hierboven gezegt wordt dus... :z

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 20:43 ]

• Sonny7
Manuel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:40:
@Sonny7: Dat komt omdat je autolader niet genoeg vermogen heeft om hem bij te laden. De app vreet meer stroom dan wat jouw autolader kan leveren. Kijk eens op de autolader of je kan zien hoeveel ampère het levert. Ik durf te wedden dat het rond de ~1,1 ampère zit.

Ik heb mijn Action autolader vervangen door een ICIDU Car Charger die 2,1 ampère levert. Mijn telefoon laadt nu zelfs tijdens het gebruik van de navigatie langzaam bij.
Het is inderdaad een goedkope autolader van dx.com met een output van 3,1 ampère.. (weet niet of ik dat moet geloven) Het is een lader met twee usb-poortjes waarin ik een originele nokia usb-kabel aan heb gekoppeld.

Wordt het vermogen dus verdeeld over beide usb-poorten?
Dus een betere autolader aanschaffen? :)

• Xutovlip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:18
Rhndy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:26:
[...]

Mijns inziens alleen al vanwege de Nokia-apps.
Navigatie is vooral erg goed van Nokia en Nokia besteed veel aandacht aan het platform.
Ook vind ik het design mooier van de 920 in vergelijking met de Ativ, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur.

Succes met je beslissing!
Ik vind het design van de 920 ook stukken mooier dan de Ativ.

En hoe zit dat trouwens met de Nokia apps? Zijn die allemaal compleet gratis? Of zit daar nog een abonnement achter verstopt?

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-12 10:20
Aangezien het twee USB-poorten heeft kan je proberen de stekker alsnog in de andere USB-poort te stoppen. Vaak wordt de eerste gebruikt voor smartphones terwijl de tweede poort dan voor de tablet is. De eerste poort levert dan 1 Amp terwijl de tweede het resterende levert.

Je kan dit heel eenvoudig testen door je navigatie app op te starten en je snelheid bij te laten houden voor ongeveer 10 minuten. Als het percentage naar beneden gaat moet je kijken naar een andere autolader. Duur zijn ze niet. :)

• Wenzel

• Sonny7
Manuel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Aangezien het twee USB-poorten heeft kan je proberen de stekker alsnog in de andere USB-poort te stoppen. Vaak wordt de eerste gebruikt voor smartphones terwijl de tweede poort dan voor de tablet is. De eerste poort levert dan 1 Amp terwijl de tweede het resterende levert.

Je kan dit heel eenvoudig testen door je navigatie app op te starten en je snelheid bij te laten houden voor ongeveer 10 minuten. Als het percentage naar beneden gaat moet je kijken naar een andere autolader. Duur zijn ze niet. :)
dank!! Ga het morgen checken _/-\o_

hoop wel dat Nokia nog wat aan het stroomverbruik doet van de navigatie app voordat deze de beta status verlaat.. De telefoon wordt nu wel heel warm tijdens navigeren! Op m'n oude N8 kon ik altijd vrij lang navigeren zonder dat de telefoon aan de stroom moest!

• Tropicc
Xutovlip schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:25:
Zoals al gezegd is de Nokia apps. Maar ook:

-draadloos opladen
-je kunt je scherm met handschoenen bedienen
-rich audio recording (zo krijg je bv. bij een concert mooi opgenomen geluid in plaats van wat gekraak zoals alle andere telefoons en meeste foto/videocamera's hebben.
-OIS oftewel optical image stabilization dus kleine bewegingen worden weggehaald bij foto's en video's die je maakt.
-hele goede camera als je bij donkere omstandigheden foto's maakt zonder flits. Ookal zie je niks als je de foto maakt, de foto wordt wel belicht :)
-echt zwarte kleuren wat volgensmij alleen de Lumia telefoons hebben, in plaats van het grijs-zwarte wat andere telefoons hebben.

Ik hoop je genoeg overgehaald te hebben :D

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Tropicc schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:08:
[...]

Zoals al gezegd is de Nokia apps. Maar ook:

-draadloos opladen
-je kunt je scherm met handschoenen bedienen
-rich audio recording (zo krijg je bv. bij een concert mooi opgenomen geluid in plaats van wat gekraak zoals alle andere telefoons en meeste foto/videocamera's hebben.
-OIS oftewel optical image stabilization dus kleine bewegingen worden weggehaald bij foto's en video's die je maakt.
-hele goede camera als je bij donkere omstandigheden foto's maakt zonder flits. Ookal zie je niks als je de foto maakt, de foto wordt wel belicht :)
-echt zwarte kleuren wat volgensmij alleen de Lumia telefoons hebben, in plaats van het grijs-zwarte wat andere telefoons hebben.

Ik hoop je genoeg overgehaald te hebben :D
Ik ga overal akkoord mee, behalve met het laatste punt: De ativ s heeft een amoled scherm, waardoor het lumia op de zwart toch echt niet zwarter kan zijn dan het zwart van de ativ s! ;)

• Senaxx
  • Laatst online: 02-12 23:14
Vandaag me hele telefoon maar weer eens geherinstalleerd. En warempel, ik heb ineens weer update notificaties en toasts en notificaties bij de facebook app... en bij whatsapp nu wel realtime notificaties.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Manuel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:40:

Dat is niet duur. Dat scheelt nogal met wat ik betaald heb. Ik heb een Belkin 2.1A lader gekocht voor 12,25 euro inclusief verzendkosten en een Micro USB kabeltje van 4 euro bij de bol.com. Was ik toch weer 5 euro meer kwijt...

• kruila
Dnc1n schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:56:
[...]

Dat is niet duur. Dat scheelt nogal met wat ik betaald heb. Ik heb een Belkin 2.1A lader gekocht voor 12,25 euro inclusief verzendkosten en een Micro USB kabeltje van 4 euro bij de bol.com. Was ik toch weer 5 euro meer kwijt...
Vooropgesteld dat ik van deze materie geen snars verstand heb:

Ik dacht dat de standaard lader van de Lumia 920 1 ampère levert, is het dan niet schadelijk voor de telefoon als je die aansluit op een lader die meer dan het dubbele levert?

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
kruila schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:05:
[...]

Ik dacht dat de standaard lader van de Lumia 920 1 ampère levert, is het dan niet schadelijk voor de telefoon als je die aansluit op een lader die meer dan het dubbele levert?
Maakt totaal niet uit, telefoon zelf regelt de stroom. Volgens mij heeft het ook geen nut een lader die meer stroom kan leveren want de telefoon ziet geen verschil tussen de laders die blijft dus met 1A laden.
Ik weet niet of dit 100% klopt maar ga er wel vanuit.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• kruila
Cyrus The Virus schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:20:
[...]

Maakt totaal niet uit, telefoon zelf regelt de stroom. Volgens mij heeft het ook geen nut een lader die meer stroom kan leveren want de telefoon ziet geen verschil tussen de laders die blijft dus met 1A laden.
Ik weet niet of dit 100% klopt maar ga er wel vanuit.
Jouw verhaal is dus een aanname (als ik het goed begrijp tenminste), is er iemand in dit forum die hier nog iets meer over kan vertellen? :|

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
kruila schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:05:
[...]

Slecht is het sowieso niet gezien de telefoon inderdaad alleen maar stroom gebruikt wat hij maximaal aankan. Maar volgensmij is 2.1A wel het beste om te hebben, gezien als je de telefoon gebruikt (Muziek, Bluetooth, 3G en GPS) hij daarbij zelf ook aardig stroom trekt, schijnt een 1A lader het niet meer aan te kunnen en een 2.1A wel. Je telefoon loopt leeg in plaats van dat hij oplaad. Lees hier: http://forums.wpcentral.c...car-noticed-somthing.html

[ Voor 3% gewijzigd door Dnc1n op 23-05-2013 09:14 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;