Atratus schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:09:
Sinds gisteren dan ook eigenaar van een Lumia 920 + Fatboy laadkussentje (aanbieding Mediamarkt lopende t/m vandaag voor de geïnteresseerden). Wat mij opvalt is dat mijn zakelijke account van google perfect werkt en direct synchroniseert, maar mijn gratis gmail account synchroniseert absoluut niet direct. Ondanks dat alle settings wel zo staan dat er gepusht zou moeten worden. Kent iemand dit probleem ook? Heb nu werkelijk alle opties geprobeerd, maar helaas.
Op de Surface RT werkt Gmail wel gewoon middels push, maar nu zit ik met vertraging van soms wel een half uur.
Ik heb hetzelfde probleem op mijn Ativ S. Hoe ik het nu heb opgelost is dat ik 1 gmail account hebt aangemaakt waarbij ik aan heb gegeven dat alleen mijn mail gesynchroniseerd moet worden. Op deze manier wordt via IMAP verbinding gemaakt en krijg je wél je email binnen. Helaas kan je dan geen push mail inschakelen en is de "snelste" optie om per 15 minuten de mail te laten checken.
Omdat ik ook de agenda en contacten van Google wil, heb ik nog een email aangemaakt. Daarnaast heb ik nog een email account opgezet via "emails & accounts", "account toevoegen" en dan kiezen voor outlook. Hierbij dan x@
googlemail.com (ipv x@
gmail.com. Vul hier een onzin wachtwoord in. Je kan nu niet inloggen, maar hierdoor krijg je wel wat extra opties (bijvoorbeeld instellen van domein). Vervolgens vul je weer een onzin wachtwoord in en dan krijg je nadat het weer niet lukt om in te loggen, een pop up waar je geavanceerd kan kiezen. Druk hier op. Nu kan je je juiste informatie invullen. Dus vul je wachtwoord in, bij gebruikersnaam laat je de de toevoeging "@gmail.com" weg, laat het domein leeg en vul bij server 'm.gmail.com' in. Je geeft dan hierbij aan dat je alleen agenda en contacten wilt synchroniseren, maar niet je email.
Beetje omslachtig, maar zo werkt het voor mij in ieder geval wel