* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Vreemd, ik heb hier (op alle verdiepingen) in en rondom het huis altijd max 3 streepjes (FrtizBox router, xs4all)Martinspire schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:31:
[...]
Sorry ik bedoel max snelheid idd. Anders heb ik hier namelijk 1 streepje (met punt) maar dat werkt vrijwel helemaal niet.
Mja dit huis is ook niet helemaal jofel. De draadloze deurbel van boven werkt ook niet in de gang maar moet in het trappengat gehangen worden. Volgens mij hebben ze de muren compleet van staal gemaakt en een grote spoel van de douche gemaakt hier want het signaal is echt belabberd. Ook de access point van het kantoor (garage is omgebouwd tot kantoor) kan ik niet eens ontvangen als ik boven op de wc zitivibes schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:41:
[...]
Vreemd, ik heb hier (op alle verdiepingen) in en rondom het huis altijd max 3 streepjes (FrtizBox router, xs4all)
Nou zijn de access points niet allemaal top-notch en nieuw, maar je komt er gewoon amper doorheen. In ieder geval kan ik hier prima 2 streepjes hebben op mn telefoon maar toch totaal geen verbinding hebben (het druipt dan letterlijk binnen).
Dat staal dinges zou prima kunnen. Bij ons kan ik het zielige routersignaal zowel op zolder als buiten in de tuin prima ontvangen, uit de meterkast. ook op m'n lumia gewoon hsdpa+. Bij een kameraadje die in zo'n hoogstaand architectonisch ding woont van 200% staal met dingen (wel zwembadMartinspire schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:20:
[...]
Mja dit huis is ook niet helemaal jofel. De draadloze deurbel van boven werkt ook niet in de gang maar moet in het trappengat gehangen worden. Volgens mij hebben ze de muren compleet van staal gemaakt en een grote spoel van de douche gemaakt hier want het signaal is echt belabberd. Ook de access point van het kantoor (garage is omgebouwd tot kantoor) kan ik niet eens ontvangen als ik boven op de wc zit
Nou zijn de access points niet allemaal top-notch en nieuw, maar je komt er gewoon amper doorheen. In ieder geval kan ik hier prima 2 streepjes hebben op mn telefoon maar toch totaal geen verbinding hebben (het druipt dan letterlijk binnen).
Op de site staat allemaal redelijk duidelijk dat ze een factuur willen, een kopie factuur aanvragen is meestal niet heel lastig.Boomlaars schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:43:
Ik zit te denken om mijn Lumia terug te sturen n.a.v. beperkte batterijduur (gemiddeld 8 uur, soms zelfs minder bij intensief gebruik) maar kan de factuur zo snel niet vinden. Enige kans dat ze hem alsnog repareren adhv het IMEI nr of zal ik een nieuwe kopie moeten halen?
Ja hier ook heb ik het idee, nu de batterij leeg in 4 uur tijd, telefoon lag gewoon op tafel, af en toe wat whatsappjes die binnen komen en wifi.ivibes schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:00:
Op WPC zijn ook diverse gebruikers met een Battery-drain door de FB Beta App, vooral als je ook nog eens de live-tile gebruikt, lijkt mij dus inmiddels wel duidelijk...
Over het algemeen doe ik 9 a 10 uur met batterij, soms zelfs minder. Met alleen whatsappen en af en toe facebook.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik had dus meteen een shock want ik wist dat navifirm niet meer werkt voor het publiek. Gelukkig had ik nokia care suite nog op mijn pc staan met de gedownloade firmware bestanden. Die heeft ie zojuist er opnieuw op geflasht.
Niet echt grappig dus. Ik hoopte dat deze vervelende bug eruit zou zijn in portico.
Zo ja, is het na het opslaan ook mogelijk om de route te openen in Here drive of Here maps?
(Met mijn oude N8 kon ik routes uitstippelen op here.com en deze routes daar opslaan, deze kon ik synchroniseren met nokia maps op m'n N8, zodat ik ze daar kon openen)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Z19vR1GldRI&feature=player_embedded#!]
Super grappig
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Je weet dat het best lang kan duren met die tandwielen? Zeker met veel applicaties en gebruikte geheugen kan dat best lang duren. Dus grote kans dat je hem dan niet aan het bricken bent, maar dat ie gewoon meer tijd nodig heeft. Bij mij duurde het met de update ook een kwartier voordat ie er klaar mee was en vervolgens nog iets van 20 minuten voor het verwerken van de data.eeNer schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:02:
Ik wilde zojuist mijn lumia 920 weer een keertje helemaal leeg maken en opnieuw indelen. Niet dat het echt nodig was maar goed. Ik drukte dus weer op "Fabrieksinstellingen herstellen" en toen had ik net als een paar maanden geleden een 'gebrickte' telefoon met die K*T tandwieltjes.
Ik had dus meteen een shock want ik wist dat navifirm niet meer werkt voor het publiek. Gelukkig had ik nokia care suite nog op mijn pc staan met de gedownloade firmware bestanden. Die heeft ie zojuist er opnieuw op geflasht.
Niet echt grappig dus. Ik hoopte dat deze vervelende bug eruit zou zijn in portico.
Het is geen OS van 3 mb wat ie moet herstellen maar een aantal gigabytes.
Bij mij werkt het met een Lexus CT200h en de Nokia Lumia 920Dr_oetker schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:19:
Ik heb een vraag over de bluetooth functionaliteit
Mijn huidige telefoon (Iphone 3gs) kan in de auto (BMW, 2009) tegelijkertijd verbinding maken met een bluetooth ontvanger tbv "bluetooth Voice" en daarnaast ook nog met een andere bluetooth ontvanger tbv "bluetooth audio/music" (los ontvangertje met audio out).
Ik vroeg me af of deze functionaliteit ook door de 920 wordt ondersteund, heeft iemand hier ervaringen mee?
Dat is anders, dat zijn gewoon twee services op dezelfde bluetoothverbinding.EdwinB schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:45:
[...]
Bij mij werkt het met een Lexus CT200h en de Nokia Lumia 920
Ik zie in mijn telefoon één apparaat voor zowel de telefoonfunctie als audiostreaming.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Spaarstand schakelt pas in onder de 20% accu.Ladykiller007 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:42:
Geen touw aan vast te knopen aan de accuprestaties; Gister rond deze tijd stond ie op spaarstand (zonder de fb beta app), nu nog ruim 52% over terwijl ik hem vandaag intensiever hebt gebruikt:|
weet ikpollie99 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:30:
[...]
Spaarstand schakelt pas in onder de 20% accu.
We hebben natuurlijk gewoon een apart topic om over apps en de Store te praten he?, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen toch?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Facebook beta heb ik er af gegooid Skype staat er nog op. Ik zit nu op 52% in 3uur en 38min.Boomlaars schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:51:
FYI: Sinds ik niet langer de live-tile van FB Beta gebruik en Skype heb verwijderd gaat mijn batterij ineens 16 uur mee ipv de 8 uur van voorheen.
Af en toe whatsapp en FB (Wifi uit BT aan). Als ie leeg is zal ik skype eens verwijderen.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 08-05-2013 11:20 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik denk echt dat jullie gewoon een rotte telefoon hebben gekregen dan hoor? Ik heb skype, FB beta, accuweather app, lockscreen weer app, die dingen verversen constant.Cyrus The Virus schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:19:
[...]
Facebook beta heb ik er af gegooid Skype staat er nog op. Ik zit nu op 52% in 3uur en 38min.
Af en toe whatsapp en FB (Wifi uit BT aan). Als ie leeg is zal ik skype eens verwijderen.
Mijn batterij gaan ruim een dag mee. Als ik werk; dus af en toe een foto maak van een product, beetje mails kijk.. wat whatsappen. Paar keer FB checken en twitter etc. Dan gaat er van 7 uur 's morgens tot 4 uur smiddags zo'n 25% van de accu af!!
Zou kunnen, maar kan me niet voorstellen dat er zo veel mensen zijn met slechte batterij. Denk dat ik hem van de week maar ga opsturen als ik een reserve telefoon heb (optimus 7 is helaas overleden).Worsteneter schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:32:
[...]
Ik denk echt dat jullie gewoon een rotte telefoon hebben gekregen dan hoor? Ik heb skype, FB beta, accuweather app, lockscreen weer app, die dingen verversen constant.
Mijn batterij gaan ruim een dag mee. Als ik werk; dus af en toe een foto maak van een product, beetje mails kijk.. wat whatsappen. Paar keer FB checken en twitter etc. Dan gaat er van 7 uur 's morgens tot 4 uur smiddags zo'n 25% van de accu af!!
Dacht al dat ik de enige was die het accu verbruik prima vind. Jouw gebruik komt erg overeen met mijn gebruik. Merk ook niets van de FB Beta "als accu-vreter".Worsteneter schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:32:
[...]
Ik denk echt dat jullie gewoon een rotte telefoon hebben gekregen dan hoor? Ik heb skype, FB beta, accuweather app, lockscreen weer app, die dingen verversen constant.
Wat ik dan niet doe, en me logische accu-vreters lijkt, zijn YouTube en Games spelen. (Games nooit, YT hooguit 2-3 minuten per dag).
Don't rely on their truth alone
Ik ben uitermate tevreden. Mijn Galaxy S heeft gedurende zijn levensduur het nooit langer dan een dag uitgehouden.
Dat deed de 920 overigens ook pas na een maand gebruik ongeveer. In het begin was hij 's avonds leeg, na een maand ging hij al een stuk langer mee.
Het is ook maar net hoe je met je Phone omgaat. Ik merk dat telefoons (maakt echt niet uit welk type) veel meer stroom verbruiken als je in de trein zit te appen, browsen en facebook app gebruikt. Je ziet de energie meter verlagen.sopsop schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:30:
Laatst nog met 1 acculading 2 dagen gedaan (7 uur 's ochtends van de lader af, de andere dag 's avonds om 23:00 erop). En hij zat nog niet in energy saving. Wifi + 3g + BlueTooth + GPS standaard aan (of beter gezegd: niet uitgeschakeld, zeker wifi, 3g en GPS zullen wel toggelen). Verder zeker 75 foto's (zonder flits) gemaakt, 10 minuten gebeld en whatsapp (50 per dag), NOS app, browser, maps e.d.
Ik ben uitermate tevreden. Mijn Galaxy S heeft gedurende zijn levensduur het nooit langer dan een dag uitgehouden.
Dat deed de 920 overigens ook pas na een maand gebruik ongeveer. In het begin was hij 's avonds leeg, na een maand ging hij al een stuk langer mee.
Sinds ik in de trein naar school gebruik maak van mijn tablet gaat mijn telefoon ook makkelijk een dag mee. Als ik mijn verslaving tot facebook, browsen op internet en wp7 nieuws app verminderd zou ik ook met gemak 2 dagen ermee kunnen doen. Ik zie het als een gebruikersvoorwerp en ga niet minderen om zo langer ermee te kunnen doen, savonds zit hij toch aan de lader
Ja vind je het gek, dan is die ook constant signaal aan het zoeken natuurlijkvali schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:20:
[...]
Het is ook maar net hoe je met je Phone omgaat. Ik merk dat telefoons (maakt echt niet uit welk type) veel meer stroom verbruiken als je in de trein zit te appen, browsen en facebook app gebruikt. Je ziet de energie meter verlagen.
Sinds ik in de trein naar school gebruik maak van mijn tablet gaat mijn telefoon ook makkelijk een dag mee. Als ik mijn verslaving tot facebook, browsen op internet en wp7 nieuws app verminderd zou ik ook met gemak 2 dagen ermee kunnen doen. Ik zie het als een gebruikersvoorwerp en ga niet minderen om zo langer ermee te kunnen doen, savonds zit hij toch aan de lader
Maar goed, ik vind ook dat het in de trein een stuk sneller gaat qua accu, dan gaat het bij mij ook wel een stukje rapper. Maar goed, nog steeds prima accuprestaties in mijn opinie.
Wel heb ik NFC uit (tik en verzend) aangezien ik dat niet gebruik dus.
Hij gaat mijn oude 5800 XpressMusic na zo'n vier jaar trouwe dienst opvolgen. Ben erg benieuwd hoe de Lumia 920 zich gaat houden, maar op basis van de verschillende reacties en reviews die ik gelezen heb, heb ik er wel vertrouwen in dat ik de komende jaren er goed mee vooruit kan.
Het heeft behoorlijk lang geduurd voordat deze uitvoering ook leverbaar was in Nederland, maar sinds vorige week is ie dan toch bij verschillende webshops op voorraad.
Ik vind het een erg mooi toestel, het mat grijs i.c.m. het zwarte scherm staat erg goed. Het toestel voelt erg degelijk en ligt prettig in de hand. Heb zelf geen moeite met het gewicht; voor mijn gevoel past het goed bij de grootte van het toestel.
Mijn eerste ervaring met Windows Phone 8 is tot nu toe erg positief. Mooie en eenvoudige UI, lekker vlot, en goede integratie van de live/hotmail diensten van MS die ik dagelijks gebruik.
Nu nog even wachten op m'n micro sim, dan kan ik de 5800 XM te rusten leggen...
pajjanssen schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:51:
Ik heb gisteren ook m'n Nokia Lumia 920 ontvangen, een mat grijze.![]()
Hij gaat mijn oude 5800 XpressMusic na zo'n vier jaar trouwe dienst opvolgen. Ben erg benieuwd hoe de Lumia 920 zich gaat houden, maar op basis van de verschillende reacties en reviews die ik gelezen heb, heb ik er wel vertrouwen in dat ik de komende jaren er goed mee vooruit kan.
Het heeft behoorlijk lang geduurd voordat deze uitvoering ook leverbaar was in Nederland, maar sinds vorige week is ie dan toch bij verschillende webshops op voorraad.
Ik vind het een erg mooi toestel, het mat grijs i.c.m. het zwarte scherm staat erg goed. Het toestel voelt erg degelijk en ligt prettig in de hand. Heb zelf geen moeite met het gewicht; voor mijn gevoel past het goed bij de grootte van het toestel.
Mijn eerste ervaring met Windows Phone 8 is tot nu toe erg positief. Mooie en eenvoudige UI, lekker vlot, en goede integratie van de live/hotmail diensten van MS die ik dagelijks gebruik.
Nu nog even wachten op m'n micro sim, dan kan ik de 5800 XM te rusten leggen...
Ik heb een glanzende rode (helaas erg krasgevoelig die achterkant). Op de terugweg in de trein vandaag wilde ik muziek luisteren, hoor ik geen geluid op rechts. Dacht natuurlijk niet na, dus pleurde het headsetje meteen weg (standaard Samsung headset). Thuis meteen het even met een ander headsetje geprobeerd, ook hier hoor ik rechts niks.
Ga hem binnenkort dan maar opsturen. Wellicht kunnen ze dan ook wat doen aan die minuscule lichtspleet bij het scherm en het stof bij de camera.
Heb ook nog niet zoveel apps erop staan, maar twee dingen die me wel aardig opvielen:
- Skype ingelogd laten kost best wel veel accu, maar daar haal ik het einde van de dag nog wel mee. Actief gebruik van Skype heb ik nog niet heel erg kunnen testen overdag.
- Intensief WhatsApp gebruik is killing voor de accu. Vandaag om 8:00 van de lader en eigenlijk alleen WA (veel) gebruikt vandaag en rond 15:00 uur is de accu nog 27% vol. Nu zo'n 2 uur later en geen WA meer gebruikt sinds 15:00 uur is de accu nog 23% vol.
Nou heb ik ook nog 1 of 2 dagen Facebook Beta op de telefoon gehad, maar erg weinig gebruikt zonder live tile. Net maar weer verwijderd aangezien hij al 17 uur lang geen nieuwe FB berichten laat zien.
Wat ook veel batterij kost is video's downloaden met Metrotube en video's in HD kijken. Maar dat vind ik op zich nog wel vrij logisch.
[ Voor 84% gewijzigd door Bullet NL op 08-05-2013 19:44 ]
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Weet iemand het antwoord op mijn vraag hierboven?Sonny7 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:07:
Is het op de lumia 920 ook mogelijk om zelf routes uit te stippelen en deze op te slaan? (bijvoorbeeld fietsroutes)
Zo ja, is het na het opslaan ook mogelijk om de route te openen in Here drive of Here maps?
(Met mijn oude N8 kon ik routes uitstippelen op here.com en deze routes daar opslaan, deze kon ik synchroniseren met nokia maps op m'n N8, zodat ik ze daar kon openen)
Is het daarnaast ook mogelijk om routepunten aan je navigatie toe te voegen?
BIjvoorbeeld, Ik wil van hier naar Groningen, maar dan wel via Heerenveen (noem maar iets)..
Is dat mogelijk
Kwam er ook achter dat de battery achtergrondtaak vrij veel energie slurpte... Nadat ik deze had uitgezet, ging m'n accu ineens van +/- 12 uur ineens makkelijk 24 uur mee. Zal eens kijken wat er gebeurd als ik skype ook uitzet (ook al ben ik nu tevreden met de accuduur).
Al met al kon ik dus 2x 2 dagen de hele dag foto's maken en ik had runtastic zo'n 8 uur per dag de route laten recorden met gps. Wifi had ik niet uitgeschakeld staan evenals 3g. Er was nergens verbinding dus zowel Wifi als 3g bleven dus op de achtergrond zoeken naar verbinding.
In totaal heb ik wel 200 foto's gemaakt.
Ik ben dan ook zeer tevreden over het accugebruik en denk dat mensen die dit bij lange na niet halen echt een probleem met of de accu hebben of met software.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik heb het weten op te lossen. Het probleem zat hem in het modem van Ziggo. Na een reset ervan werd het ook meteen ge-update en zag ik ook allerlei extra opties zoals de hotspot wat Ziggo nu uitrolt, al stond het bij mij nog uitgeschakeld. Anyway, na deze reset is alles razendsnel.Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:57:
[...]
Een mogelijk tip is om naar je routersettings te gaan en in je QoS (Quality of Service) settings WMM uit te schakelen (Wi-Fi Multimedia).
De WMM setting in QoS prioriteert bepaalde verbindingen om sneller multimedia bestanden te kunnen gebruiken maar misschien wordt je telefoon laag geprioriteert door het protocol van de router omdat je telefoon enorm veel geoptimaliseerde kleine berichtjes/kleine pakketjes over het netwerk gooit en de router optimalisatiesoftware dat verkeert interpreteert
Je kunt deze setting ook weer gewoon herstellen als het geen effect heeft.
https://opensea.io/seaart
Verwijderd
sinds ik geen battery apps meer gebruik gaat de batterij sowieso veel langer meeCanaria schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 03:41:
Ik ben wel tevreden, de batterij wordt steeds beter. Tijdens de twee steile stukjes stond bluetooth aan.
[afbeelding]
Ik heb sinds begin maart de Lumia 920 en uitermate tevreden over de responsiveness en algehele look en feel van de telefoon. Ik heb echt een probleem met de backcover, of achterkant van de unibody.
Hij zit als enige in mijn broekzak, sleutels etc. zitten in de andere zak, maar toch heb ik enorm veel krasjes en vlekjes op de achterkant die ik niet weg krijg als ik hem poets. Het beeldscherm zit ook vol met krasjes maar dat kan ik nog voor lief nemen want het blijft glas. Ik weet echter niet hoe het kan dat die achterkant zo slijtgevoelig is terwijl het zo duurzaam hoort te zijn.
De foto's hieronder zijn ter illustratie (als de links werken).
Het vreemdste is echter nog dat vlak naast de lens het lijkt alsof er een stuk van coating af is, de telefoon is niet gevallen of dergelijke en het is een rare beschadiging. Heb ik zulk agressief zweet op me handen of zoiets?
Ik vroeg me dus af of iemand hier ervaring mee heeft en weet of ik hier eventueel mee naar Nokia kan want ik vind het erg zonden om hier nog bijna 2 jaar mee te moeten lopen en dat het nu al een aftands ding lijkt.
Bij voorbaat dank.
Edit. nou de plaatjes werken niet maar de links wel.
HmmmVerwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:12:
[...]
sinds ik geen battery apps meer gebruik gaat de batterij sowieso veel langer mee
Ik ga geen nuttige apps verwijderen om maar zo lang mogelijk met de batterij te kunnen doen. De enige concessie die ik nu doe is bluetooth uitschakelen zodra ik uit de auto stap, dat deed ik voorheen nooit.
"Doe een hardware reset middels Volume down + Power button. Als de telefoon nu nog steeds bij de radartjes blijft hangen voer je de volgende toetsen achter elkaar in, één toets tegelijk:
- Volume up
- Volume down
- Power key
- Volume down
Nu zou de telefoon na een minuut of 5 in het Welkom scherm moeten komen."
Ik heb dit gedaan en voor de zekerheid de toetscombinatie ook bij het Nokia boot logo ingedrukt en verrek, na 5 minuten doet mijn telefoon het weer!
Of zou het Navigon Europe zijn... dat die lurkt ondanks dat ie uit staat?
Ziet er inderdaad niet fraai uit voor een redelijk nieuw toestel. Daarbij hoort het glas ook niet (zo snel) te krassen ivm gorilla glas. Ik kan het moeilijk vergelijken met mijn eigen lumia omdat ik na een 3 week ofzo er een case omheen gedaan heb. Ik doe trouwens nooit cases om telefoons maar aangezien in NL alleen de zwarte beschikbaar was en ik wel zin had aan een cyaankleurige telefoon; case eromheen haha.AbrahamKuyper schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:30:
Ok, hierbij de eerste post op GoT en Tweakers, nu maar hopen dat ik tag een beetje fatsoenlijk begrijp.
Ik heb sinds begin maart de Lumia 920 en uitermate tevreden over de responsiveness en algehele look en feel van de telefoon. Ik heb echt een probleem met de backcover, of achterkant van de unibody.
Hij zit als enige in mijn broekzak, sleutels etc. zitten in de andere zak, maar toch heb ik enorm veel krasjes en vlekjes op de achterkant die ik niet weg krijg als ik hem poets. Het beeldscherm zit ook vol met krasjes maar dat kan ik nog voor lief nemen want het blijft glas. Ik weet echter niet hoe het kan dat die achterkant zo slijtgevoelig is terwijl het zo duurzaam hoort te zijn.
De foto's hieronder zijn ter illustratie (als de links werken).
[afbeelding]
[afbeelding]
Het vreemdste is echter nog dat vlak naast de lens het lijkt alsof er een stuk van coating af is, de telefoon is niet gevallen of dergelijke en het is een rare beschadiging. Heb ik zulk agressief zweet op me handen of zoiets?![]()
[afbeelding]
Ik vroeg me dus af of iemand hier ervaring mee heeft en weet of ik hier eventueel mee naar Nokia kan want ik vind het erg zonden om hier nog bijna 2 jaar mee te moeten lopen en dat het nu al een aftands ding lijkt.
Bij voorbaat dank.
Edit. nou de plaatjes werken niet maar de links wel.
Maar als ik jou was zou ik contact opnemen met Nokia, het liefst met foto's erbij en leeftijd van de telefoon. Naar mijn beleving is de klantenservice van Nokia ge-wel-dig dus zullen ze hem vast nog omruilen ook.
laatste tip: doe het via de Nokia facebook; reactie binnen een dag en erg hulpvaardig
Edit: en natuurlijk welkom op Tweakers/GoT!
ik heb mijn telefoon maandag aan UPS gegeven, en nu staat sinds dinsdagmiddag al de status gerepareerd en sinds gisteravond de status geleverd. Nu zou het zo kunnen zijn dat het op mijn andere adres is geleverd, maar ik denk het niet en ik vind het ook erg snel. Maar wanneer denken jullie dat ik de telefoon weer kan verwachten?
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
ik heb mijn telefoon maandag aan UPS gegeven, en nu staat sinds dinsdagmiddag al de status gerepareerd en sinds gisteravond de status geleverd. Nu zou het zo kunnen zijn dat het op mijn andere adres is geleverd, maar ik denk het niet en ik vind het ook erg snel. Maar wanneer denken jullie dat ik de telefoon weer kan verwachten?"
Waar kan ik de status van reparatie vinden?
https://www.arvato-suppor...c0d0b41818021ec03954fe9f7
inloggen->serviceaanvragen-> en dan op je aanvraagnummer klikken en dan staat het linksboven
http://www.tech-recipes.c...oom-in-or-out-the-screen/
Dat gat weet ik niet, maar voor de rest zou je het eens met een gum kunnen proberen. Een btje flink gummen krijgt de meeste vlekken wel weg..AbrahamKuyper schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:30:
Ok, hierbij de eerste post op GoT en Tweakers, nu maar hopen dat ik tag een beetje fatsoenlijk begrijp.
Hij zit als enige in mijn broekzak, sleutels etc. zitten in de andere zak, maar toch heb ik enorm veel krasjes en vlekjes op de achterkant die ik niet weg krijg als ik hem poets.
Ik heb EXACT hetzelfde met mijn Lumia 800. Vorige week donderdag opgehaald op mijn werk, vrijdag aangekomen in Duitsland. Op maandag stond de status op "gerepareerd" en kort daarna (dinsdag?) op "geleverd". Ik ben ook heel benieuwd aan wie dan, is dit geleverd aan UPS (fijn dat je daar dan ook een track and trace code van krijgt) of zou dat geleverd aan mij moeten zijn?tonytang schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:06:
" Beetje een stomme vraag maar ik kan weinig vinden over hoe het precies werkt met nokia care center.
ik heb mijn telefoon maandag aan UPS gegeven, en nu staat sinds dinsdagmiddag al de status gerepareerd en sinds gisteravond de status geleverd. Nu zou het zo kunnen zijn dat het op mijn andere adres is geleverd, maar ik denk het niet en ik vind het ook erg snel. Maar wanneer denken jullie dat ik de telefoon weer kan verwachten?"
Waar kan ik de status van reparatie vinden?
Ik hoop niet dat mijn toestel kwijt is... Aan de andere kant....
haha ja dat zou ideaal zijn. maar ik heb net eventjes gebeld met een indiase flapdrol, die ik 4 keer een verkeerd nummer heb gegeven voordat ik de goeie heb gegeven omdat hij niet duidelijk kon maken welke hij nodig had. toen bleek dat het pakket gewoon in de UPS molen zit, dus of vandaag of maandag of dinsdag komt.PaT schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:58:
[...]
Ik heb EXACT hetzelfde met mijn Lumia 800. Vorige week donderdag opgehaald op mijn werk, vrijdag aangekomen in Duitsland. Op maandag stond de status op "gerepareerd" en kort daarna (dinsdag?) op "geleverd". Ik ben ook heel benieuwd aan wie dan, is dit geleverd aan UPS (fijn dat je daar dan ook een track and trace code van krijgt) of zou dat geleverd aan mij moeten zijn?
Ik hoop niet dat mijn toestel kwijt is... Aan de andere kant....Ze konden toch geen nieuwe 800's meer leveren?
Iemand had dat hier gepost. Heeft iemand dat linkje nog voor me?
Dat is per provider toch verschillend? Welke provider? of ik begrijp je vraag niet goed..deBennie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:34:
Ik ben dat linkje naar die pagina waar je de instellingen voor data mobiel op je telefoon kunt instellen kwijt.
Iemand had dat hier gepost. Heeft iemand dat linkje nog voor me?
[ Voor 5% gewijzigd door iVibes op 10-05-2013 12:50 ]
Ok bedankt, ik zal dat gummen proberen maar denk dan alsnog voor die diepere beschadiging contact op te nemen met Nokia Nederland.Cheeky schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 02:37:
[...]
Dat gat weet ik niet, maar voor de rest zou je het eens met een gum kunnen proberen. Een btje flink gummen krijgt de meeste vlekken wel weg..
Vind ik niet terug, link?AlphaWierie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:06:
De play To app is uit de bèta en nu te vinden op de marktplace (exclusief voor lumia). Briljante app!
Edit: mijn excuses, heb het gevonden:
http://www.windowsphone.c...bf-4483-97c7-6fd6a1e60bbf
[ Voor 21% gewijzigd door TajTaj op 10-05-2013 13:57 ]
http://www.windowsphone.c...bf-4483-97c7-6fd6a1e60bbfTajTaj schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:48:
[...]
Vind ik niet terug, link?
Edit: mijn excuses, heb het gevonden:
http://www.windowsphone.c...bf-4483-97c7-6fd6a1e60bbf
En ene keer is hij er in een seconden, andere keer duurt het heel lang of moet ik hem een paar keer opnieuw starten voordat hij het doet.
Ook geeft hij helemaal niet op tijd meldingen weer. Zo kreeg ik gister een notificatie, open ik Whatsapp, blijk ik nog 10 berichten te hebben van 3 verschillende personen, waar Whatsapp dus helemaal geen melding van heeft gemaakt.
Dit zal vast verholpen worden, maar mijn eerste probleem lijkt me toch een probleem bij de telefoon omdat hij het eerst wel altijd direct opstartte. Heb mijn history gecleaned maar heeft niet echt geholpen.
ja dit is een bekend probleem, heel vervelend maar hopelijk wordt dit bij de komende update eruit gehaald.Tropicc schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:59:
Hebben meer mensen dat het opstarten van Whatsapp soms heel lang duurt of helemaal niet opstart?
En ene keer is hij er in een seconden, andere keer duurt het heel lang of moet ik hem een paar keer opnieuw starten voordat hij het doet.
Ook geeft hij helemaal niet op tijd meldingen weer. Zo kreeg ik gister een notificatie, open ik Whatsapp, blijk ik nog 10 berichten te hebben van 3 verschillende personen, waar Whatsapp dus helemaal geen melding van heeft gemaakt.
Dit zal vast verholpen worden, maar mijn eerste probleem lijkt me toch een probleem bij de telefoon omdat hij het eerst wel altijd direct opstartte. Heb mijn history gecleaned maar heeft niet echt geholpen.
Hier idemdito. Hopen dat het bij de volgende update eruit is. Whatsapp is ook het enige wat ik tot nu tegen ben gekomen wat langzaam is, verder start en opent alles direct.Tropicc schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:59:
Hebben meer mensen dat het opstarten van Whatsapp soms heel lang duurt of helemaal niet opstart?
Een reboot werkt soms, maar meestal is een soft reset nodig, maar het komt iedere keer weer terug binnen het uur.
Ik heb toen die apps er maar weer af gehaald (zal wel een foute app zijn dacht ik) maar het bleef maar gebeuren. Vreemd genoeg trad het vannacht niet op (telefoon in vliegtuig modus) maar na een half uur na uit vliegtuig modus halen weer wel.
Vanmiddag kwam hij na een soft reset zelfs in een of andere reboot loop te zitten die een half uur duurde.
Nu maar een harde reset uitgevoerd. Ik hoop dat het nu opgelost is maar ik vond het maar een naar probleem
Verwijderd
Je moet de gegevens van die nummers ff fixen. Dat is vaak bij 538 dancesmashes etc dan zijn het gewoon losse nummer en herkent hij ze niet als albumVerwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 09:26:
Sinds gisteren ook in het bezit van de 920. Mooie smartphone, wel een beetje groot. Hiervoor een XperiaT en een Lumia 800 gehad. Maar er is een ding waar ik niet uitkom. Als ik muziek verplaats van mijn pc naar de 920 d.m.v. kopieren en plakken, dan zie ik alles door elkaar staan en heb ik wel 10 albums van b.v. 'dance' terwijl dat 1 album is. Iemand een idee hoe je dat een beetje kan fatsoeneren?
Nou, helaas na de harde reset met terugzetten van een backup gaat het nog steeds mis. Nu ben ik dus maar een harde reset zonder backup aan het doen.kippetje01 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:12:
Vanmiddag kwam hij na een soft reset zelfs in een of andere reboot loop te zitten die een half uur duurde.
Nu maar een harde reset uitgevoerd. Ik hoop dat het nu opgelost is maar ik vond het maar een naar probleem
Verwijderd
Ik heb diverse id3 tag software gebruikt, maar welk album ik ook op de 920 plaats, ik zie 4 keer hetzelfde album wat ik ook verander. Sync staat uit want dat maakt het nog erger. Ik kopieer en plak.Worsteneter schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:30:
[...]
Je moet de gegevens van die nummers ff fixen. Dat is vaak bij 538 dancesmashes etc dan zijn het gewoon losse nummer en herkent hij ze niet als album
Bij sommige albums heb ik dit ook. Handmatig een album erop gezet, staat hij 2x in player. Ook diverse albums die ineens opgesplitst worden in verschillende albums met toch dezelfde titel. Op mijn E7 werden ze nog gezien als 1 album.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:53:
[...]
Ik heb diverse id3 tag software gebruikt, maar welk album ik ook op de 920 plaats, ik zie 4 keer hetzelfde album wat ik ook verander. Sync staat uit want dat maakt het nog erger. Ik kopieer en plak.
Erger ik me ook grondig aan.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:53:
[...]
Ik heb diverse id3 tag software gebruikt, maar welk album ik ook op de 920 plaats, ik zie 4 keer hetzelfde album wat ik ook verander. Sync staat uit want dat maakt het nog erger. Ik kopieer en plak.
Maar ik heb er nog een grotere hekel aan dat ik niet gewoon playlists op mijn 920 kan maken. En als ik ze via de verkenner maak gaat ook alles fout.
Hoe maken jullie playlists?
Ik verander bij eigenschappen of in iTunes de artiets naar 538 of Dancesmash of wat dan ook, en dan verander ik de titel in "titel - artiest", dan weet je ook welke artiest het is. En je moet dan ook even bij eigenschappen of in iTunes alles selecteren > allemaal dezelfde albumnaam en artiestnaam geven.
Verwijderd
Verwijderd
Ja is enorm ergerlijk. Mijn MP3 speler van 6 jaar oud en 50 € is handiger....Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:39:
Ik ben er achter dat als ik MP3Tag gebruik ik alleen bestandsnaam, artiest en album gbruik. De rest van de tags gooi ik eruit. Ik hou nu een schoon overzicht met alleen een album. Geen dubbele albums meer. Kost even wat tijd, maar vooruit. Op Android ging dit zoveel makkelijker. Gewoon kopieren, en met je MP3 player het album selecteren en klaar.
zie het probleem niet helemaal.. Je kan btw ook gewoon alle files selecteren in explorer en daarna in 1 keer de bestanden aanpassen. Kwestie bij album de naam zetten en het probleem is verholpen. Dit moest ik ook doen toen ik nog gebruik maakte van mijn itouch,Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:39:
Ik ben er achter dat als ik MP3Tag gebruik ik alleen bestandsnaam, artiest en album gbruik. De rest van de tags gooi ik eruit. Ik hou nu een schoon overzicht met alleen een album. Geen dubbele albums meer. Kost even wat tijd, maar vooruit. Op Android ging dit zoveel makkelijker. Gewoon kopieren, en met je MP3 player het album selecteren en klaar.
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 12-05-2013 17:19 ]
Het is wel gemakkelijker om je muziek af te spelen, wp8 ondersteund geen zune meer maar gebruik het nog wel om mijn muziek op mijn pc af te spelenMartinspire schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:59:
Waarom niet gewoon een playlist aanmaken en die bij je mp3 bestanden erop plakken? Gaat nog sneller. Lekker boeiend dat die albums niet goed kloppen. Maar dat heb je bij VA cd's ook altijd.
ontopic:
Merken mensen ook dat het bel geluid stukken beter is dan andere merken? Had eventjes gebeld met een galaxy 3 en merk dat die stuk minder zuiver is.
Gewoon alle vinkjes bij settings Xbox music voor synchronisatie uitzetten ... daarna even opnieuw alle muziek weer overzetten en albums lopen nooit meer uit de pas. Die koppeling met Xbox live is de boosdoener !Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:39:
Verwijderd
Ik zie het probleem wel. Het is een omslachtig gedoe bij Windows phones om normaal en fatsoenlijk je albums in je muziekspeler te voorschijn te toveren. Bij Android is het kopieer en plak en klaar. Ik wil niet eerst van alles en nog wat aanpassen om alles in 1 mapje te hebben, om er vervolgens weer achter te komen dat alles 10 dubbel staat in mijn L920. Het is gewoon waardeloos hoe het nu is.vali schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:19:
[...]
zie het probleem niet helemaal.. Je kan btw ook gewoon alle files selecteren in explorer en daarna in 1 keer de bestanden aanpassen. Kwestie bij album de naam zetten en het probleem is verholpen. Dit moest ik ook doen toen ik nog gebruik maakte van mijn itouch,
Had ik al uitstaan voor ik eraan begon. Resultaat 0.bhorvers schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:29:
[...]
Gewoon alle vinkjes bij settings Xbox music voor synchronisatie uitzetten ... daarna even opnieuw alle muziek weer overzetten en albums lopen nooit meer uit de pas. Die koppeling met Xbox live is de boosdoener !
Verder zijn er ook wel andere zaken waar ik me aan erger maar daar kom ik ook wel uit.
Ik had al mijn muziek al in de juiste mapjes met de volledige komplete tags op mijn pc staan. Anders had ik daar ook al een 'zooitje' in mediaplayer en iTunes ... Met de bovenstaande vinkjes uit heb ik alle mappen gewoon via de verkenner naar de Lumia gekopieerd. Geen probleem met de albums meer gehad ...Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:51:
[...]
Ik zie het probleem wel. Het is een omslachtig gedoe bij Windows phones om normaal en fatsoenlijk je albums in je muziekspeler te voorschijn te toveren. Bij Android is het kopieer en plak en klaar. Ik wil niet eerst van alles en nog wat aanpassen om alles in 1 mapje te hebben, om er vervolgens weer achter te komen dat alles 10 dubbel staat in mijn L920. Het is gewoon waardeloos hoe het nu is.
[...]
Had ik al uitstaan voor ik eraan begon. Resultaat 0.
Verder zijn er ook wel andere zaken waar ik me aan erger maar daar kom ik ook wel uit.
Dan ligt het aan het brakke android platform, want als je dit niet doet heb je het ook met iTunes, zune en alle andere normale media playersVerwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:51:
[...]
Ik zie het probleem wel. Het is een omslachtig gedoe bij Windows phones om normaal en fatsoenlijk je albums in je muziekspeler te voorschijn te toveren. Bij Android is het kopieer en plak en klaar. Ik wil niet eerst van alles en nog wat aanpassen om alles in 1 mapje te hebben, om er vervolgens weer achter te komen dat alles 10 dubbel staat in mijn L920. Het is gewoon waardeloos hoe het nu is.
[...]
Na 1 simpele handeling kan ik alle gedownloade muziek gewoon naar mijn telefoon kopiëren. Ligt er natuurlijk wel aan waar je muziek "vandaan" haalt.
[ Voor 10% gewijzigd door vali op 12-05-2013 21:36 ]
Zaterdag mijn toestel laten vallen(hoesje eromheen dus geen zichtbare schade), nu trilt deze raar...zoals medetweakers eerder hebben beschreven hierzo...alsof het motortje iets raakt tijdens het trillen...
Ook kraakt de behuizing een beetje (dit was voor de val al zo)..
En gaat de accu niet eens een dag mee...de meeste achtergrond taken staan uit...
Wat moet ik doen volgens jullie?
Opsturen? En hoelang ben ik m'n tel dan kwijt?
Thnx
Ik zou even wachten tot whatsapp 3.0 uitkomt, zal hooguit nog een paar weken duren.Boomlaars schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:29:
Ga mijn tel terugsturen. Gister zat de batterij na 40 min Whatsappen al op 60%. Heb een factory reset gedaan om te zien of dat helpt maar zit nu met de cogwheels of death. Knap waardeloos
Verwijderd
Ik gebruik geen playlists maar de how-to zegt:hahahi20 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:26:
[...]
Erger ik me ook grondig aan.
Maar ik heb er nog een grotere hekel aan dat ik niet gewoon playlists op mijn 920 kan maken. En als ik ze via de verkenner maak gaat ook alles fout.
Hoe maken jullie playlists?
http://www.windowsphone.c...8/music/create-a-playlist
Voor mensen met dubbele albums in hun lijst is deze thread misschien handig: http://answers.microsoft....-a3b6-9a5278b40382?page=2
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 10:55 ]
je proberen nog even via de knoppen methode te resettenBoomlaars schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:29:
Ga mijn tel terugsturen. Gister zat de batterij na 40 min Whatsappen al op 60%. Heb een factory reset gedaan om te zien of dat helpt maar zit nu met de cogwheels of death. Knap waardeloos
Helaas mijn eigen probleem ook nog niet opgelost. Nu 2 harde resets gedaan (1 via menu info en 1 via bovenstaande methode) en zo goed als geen apps en accounts gedefinieerd maar helaas.Option 2: Hardware key combination
Use this option if you forget or lose the password.
Use this option if the phone fails to fully switch on when pressing the power on key.
Note: No warning about data loss!
Nokia Lumia with Windows Phone 8
Step 1Make sure the charger is disconnected.1. Switch the power Off.2. Press and hold the Volume down and connect the charger, if succeed an exclamation mark (!) is shown on the screen.
Step 2Then input Keys in the following order:1. Volume up2. Volume down3. Power4. Volume down
Step 3The phone will reset and boot up automatically. Please note that this may take several minutes.
Nog iemand andere suggesties? Anders ga ik de telefoon maar opnieuw flashen ofzo.
Verwijderd
Die reset methode lijkt gebaseerd op de (oude) WP7 methode maar werkt niet meer voor WP8Boomlaars schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:46:
Ik las nog over volume down + power + camera tegelijk indrukken, en power knop loslaten zodra het nokia logo verschijnt, en de andere 2 knoppen nog 3 seconden lang in gedrukt houden. Heeft bij mij niet gewerkt overigens.
Hier op de Nokia pagina staat het gewoon goed uitgelegd:
http://www.nokia.com/us-e...ingleTopic&topic=FA140408
Wanneer ik om de terug en windowsknop op het toestel druk krijg ik altijd een klein tril signaal. Kun je dat ook ergens uitzetten?
En mijn hotmail mail kan ik wel zien maar het is niet zo dat wijzigingen daarin ook gedaan zijn wanneer ik mijn hotmail op mijn laptop bekijk. Waar kan ik instellen dat dat synchroon loopt?
[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 13-05-2013 13:08 ]
Instellingen - beltonen & geluiden - geluid afspelen afvinken bij: toetsen indrukken (trillen hoort bij geluiden)stansfield schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:49:
Wanneer ik om de terug en windowsknop op het toestel druk krijg ik altijd een klein tril signaal. Kun je dat ook ergens uitzetten?
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Die heb ik al uitstaan. Ik heb alleen aangevinkt herinnerigen en camarasluiter. En dan heb ik nog steeds die trilling wanneer ik op de 2 'echte' knoppen druk.kruila schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:00:
[...]
Instellingen - beltonen & geluiden - geluid afspelen afvinken bij: toetsen indrukken (trillen hoort bij geluiden)
Het kan soms wel meer dan "enkele minuten" duren hoor. Bij de update was die van mij al bijna een half uur bezig met updaten. Dus wat dat betreft kun je beter wat langer wachten.Boomlaars schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:29:
Verwijderd
Jullie ook last van dat hij de laatste dagen wat raar doet met refreshen? Nu refresht hij helemaal niet.
Jep, soms spring hij opeens naar het eerste bericht na refreshen ipv een balkje met 'New Story'.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:30:
Zijn er meer mensen die de facebook beta app gebruiken?
Jullie ook last van dat hij de laatste dagen wat raar doet met refreshen? Nu refresht hij helemaal niet.
Verwijderd
kan wel dan moet je via dat programmaatje (volgens mij heet het gewoon windows phone) de dingen die je als ringtone wilt syncenVerwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:54:
Kan zijn dat ik iets over het hoofd zijn, maar waarom kan ik geen liedje instellen als beltoon? Nu moet ik de nummers die ik als beltoon wil gebuiken nog eens plaatsen in de map ringtones. Beetje overbodig lijkt me toch wel?
edit: ja heet windows phone (is op je pc)
http://www.windowsphone.c...ng-and-moving?signin=true
[ Voor 12% gewijzigd door kaasplank1 op 13-05-2013 19:57 ]
Ik zie in dit forum geen klachten meer dus krijg het idee dat de update al geweest is en dat het opgelost is voor de meesten. Voor mij dus helaas niet... Weet iemand daar nog iets op?
Er is naast de mogelijkheid via de computer ook mogenlijk om het via de app genaamd "ringtone maker" van nokia in te stellen.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:54:
Kan zijn dat ik iets over het hoofd zijn, maar waarom kan ik geen liedje instellen als beltoon? Nu moet ik de nummers die ik als beltoon wil gebuiken nog eens plaatsen in de map ringtones. Beetje overbodig lijkt me toch wel?
terugsturen? volgens mij gewoon defect toestel, als je alles geprobeerd hebt. Heb het weleens eerder gehoord.Jelmerstorm schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:15:
Ik heb al tijd een Lumia 920. Vanaf het begin heb ik al last van foto's die niet scherp zijn bij daglicht. Er zou een update komen waarin dat opgelost zou worden. Ik heb al meerder updates gehad maar de foto's zijn nog steeds niet scherp.
Ik zie in dit forum geen klachten meer dus krijg het idee dat de update al geweest is en dat het opgelost is voor de meesten. Voor mij dus helaas niet... Weet iemand daar nog iets op?
Dit topic is gesloten.
![]()
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;