[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.757 views

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 19:56
Hallo Tweakers..

Is er iemand bekend met het volgend probleem?

Wanneer ik de tel van mn vriendin probeer te laten checken op updates krijg ik het volgende te zien:
'Er kan op dit moment niet worden gecontroleerd op updates (80072ee2)'

Op mijn eigen Lumia heb ik hier nooit last van gehad.

gr

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:28
Sonny7 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:32:
[...]

Bij City Lens kan ik alleen aanvinken of 'ie mijn locatie mag gebruiken en welk stelsel ik wil gebruiken (metrisch in ons geval). Bij Here Drive Beta kan ik wel geldautomaten aanvinken, maar dan kan ik ze niet terugvinden bij Here City Lens.
Enig idee waarom niet?

Alvast bedankt!

@PaT, Heb PinPin geinstalleerd en zal deze ook eens proberen :)
Ik heb die optie ook niet daar staan, maar wel in drive. Maar als ik bij drive geen locatie instel en even wat meer inzoom, dan zie ik wel de pinautomaten in de buurt staan. Dus misschien is dat dan een andere optie?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Ladykiller007 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:20:
Hallo Tweakers..

Is er iemand bekend met het volgend probleem?

Wanneer ik de tel van mn vriendin probeer te laten checken op updates krijg ik het volgende te zien:
'Er kan op dit moment niet worden gecontroleerd op updates (80072ee2)'

Op mijn eigen Lumia heb ik hier nooit last van gehad.

gr
Windows Update: fout 80072ee2

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Mijn vriendin heeft zojusit een galaxy s3 gekocht, en zowaar zag ik iets wat ik ook wil hebben op mijn lumia 920 :)

---in whatsapp kan ze via een microfoon icoon tekst invoeren door stem
en het werkt ook nog echt :)

kan dit ook in de lumia 920? kan het nergens vinden

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
mrcosmo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:18:
Mijn vriendin heeft zojusit een galaxy s3 gekocht, en zowaar zag ik iets wat ik ook wil hebben op mijn lumia 920 :)

Geen idee of het met WhatsApp kan, maar het kan iig wel met sms en email: Windows knop ingedrukt houden, en zeggen: "sms" <naam>, en dan je bericht vertellen.

De mijne staat op engels, en dat werkt (zelfs in een rijdende diesel met omgevingsherrie) behoorlijk goed.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Je kan zo ook checken welke geinstalleerde Apps spraakcommando's ondersteunen en vervolgens welke commando's je per App kan gebruiken.

--> Windows knop ingedrukt houden --> Zeg; What can I say? --> Naar Apps swypen --> een App selecteren voor de commando's..

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020

Greetings from Earth

• Martinspire
ivibes schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:43:
Je kan zo ook checken welke geinstalleerde Apps spraakcommando's ondersteunen en vervolgens welke commando's je per App kan gebruiken.

--> Windows knop ingedrukt houden --> Zeg; What can I say? --> Naar Apps swypen --> een App selecteren voor de commando's..
Je moet hierbij wel even opmerken dat de Nederlandse taal nog niet word ondersteund als speech-input. Gooi die schuld overigens bij Microsoft Nederland.

Volgens mij heeft overigens Whatsapp niet de optie om het vanuit de app in het Engels te doen, maar dat zou zomaar in de toekomst kunnen komen natuurlijk. Al vraag ik me af hoe vaak je zoiets gaat gebruiken.

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
whatsapp kan het op andriod wel :(

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:19
mrcosmo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:18:

Is mogelijk ontdekte ik vanmiddag per toeval. Op 'bijlage' drukken en dan 'audioboodschap'. Daar kun je ook gewoon een boodschap opnemen voor zover ik het heb gezien.

Verwijderd

Insert12 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:28:
[...]

Is mogelijk ontdekte ik vanmiddag per toeval. Op 'bijlage' drukken en dan 'audioboodschap'. Daar kun je ook gewoon een boodschap opnemen voor zover ik het heb gezien.
Volgens mij wordt er spraak -> tekst bedoelt.

Dat is op Android volgens mij onderdeel van het toetsenbord, waardoor het overal te gebruiken is waar er tekst getypt kan worden.

Verwijderd

Sonny7 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:31:
Ik had nog wel een vraagje over Here Maps. Gisteren was ik opzoek naar een pinautomaat. Nu kon ik met mijn vorige toestel (Nokia N8), maps openen en zoeken naar de dichtsbijzijnde bankautomaat. Is dit ook mogelijk met de lumia 920? Ik kreeg het gisteren namelijk niet voor elkaar. Ik kon wel op plaatsen zoeken (hotel, restaurant etc.), maar er stond geen categorie tussen waar de pinautomaten onder zouden moeten staan. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen? Weet bijna zeker dat het mogelijk is, maar hoe?
Als ik in Here maps gewoon de zoekfunctie gebruik en "geldautomaat" intik of "atm" (=korter) geeft die bij mij de dichstsbijzijnde 3 geldautomaten (waarvan 1 helaas een meter of 50 ernaast).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:38:
[...]

Volgens mij wordt er spraak -> tekst bedoelt.

Dat is op Android volgens mij onderdeel van het toetsenbord, waardoor het overal te gebruiken is waar er tekst getypt kan worden.
In Windows Phone kun je spraak=>tekst bij elk tekstveld gebruiken door de Windows Phone HOME toets iets van 3 seconden ingedrukt te houden.
In het home screen en in de diverse voorgeinstalleerde apps kun je op dezelfde manier ook commando's geven terwijl er geen invoerveld geselecteerd is.

Je kunt dus "search" met Bing of een SMS of een emailtje (engelstalig) versturen door alleen je home toets te gebruiken.
Het valt echter niet mee om de ontvangers uit je personenlijst te selecteren in het engels.
Een naam als Mark gaat wel maar een naam als Marjolein valt niet mee.

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 11:24
Als ik in Here maps gewoon de zoekfunctie gebruik en "geldautomaat" intik of "atm" (=korter) geeft die bij mij de dichstsbijzijnde 3 geldautomaten (waarvan 1 helaas een meter of 50 ernaast).
Dit is inderdaad dé oplossing! Super dankje!

• PvtMashkov
  • Laatst online: 19-09 11:28
Na de laatste OTA update gaat de accu 2x zo lang mee, helemaal geweldig. En ze zijn bezig met een nieuwe versie voor Facebook.

Source: http://www.wpcentral.com/...-beta-app-windows-phone-8

Wel jammer dat de interface terug naar de IOS, Andriod stijl gaat.

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ben in Denemarken en daar worden binnen Here maps helaas geen geldautomaten aangegeven...

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb een vreemd probleem. Misschien hebben meerderen van jullie dit?

Ik dacht bij mijn lumia steeds, wat duurt het laden van youtube videos en updates van facebook bij peoples app altijd maar lang. Hierbij zat ik steeds op wifi met een perfecte verbinding. Down: 47Mbps, up: 7,71Mbps en een ping van 47. Tot ik laatst de youtube app (Mytube gebruik ik nu, maar dit geldt ook voor nokia trailers of welke streaming app) opende terwijl ik op 3G zat. En wat bleek, alles laadde razendsnel. Alles was sneller. Nu snap ik niet hoe dit kan. De verbinding via wifi is veel beter, maar moet bijvoorbeeld steeds over 30 seconden wachten tot de Mytube app het overzicht van populaire video's laat zien. Via 3G laadt dit binnen 2 seconden. Ook streaming video's spelen meteen af, waar het over wifi echt wachten is. Via 3G haal ik op deze plek: down: 3,50Mbps, up: 0,40Mbps, ping: 97.

Ik vind dit probleem nu behoorlijk vervelend, vooral nu ik weet dat het wel allemaal razend snel kan. Maar helaas heb ik maar een 500mb data bundel, en wil ik veel gebruik maken van wifi.

Mijn vermoeden is dat het aan een router instelling kan liggen, maar welke zou dit kunnen zijn? Kan dit probleem echt niet doorgronden.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 02-05-2013 03:42 ]

https://opensea.io/seaart

• PvtMashkov
  • Laatst online: 19-09 11:28
enomiss schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 03:41:

Ik dacht bij mijn lumia steeds, wat duurt het laden van youtube videos en updates van facebook bij peoples app altijd maar lang. Hierbij zat ik steeds op wifi met een perfecte verbinding. Down: 47Mbps, up: 7,71Mbps en een ping van 47. Tot ik laatst de youtube app (Mytube gebruik ik nu, maar dit geldt ook voor nokia trailers of welke streaming app) opende terwijl ik op 3G zat. En wat bleek, alles laadde razendsnel. Alles was sneller. Nu snap ik niet hoe dit kan. De verbinding via wifi is veel beter, maar moet bijvoorbeeld steeds over 30 seconden wachten tot de Mytube app het overzicht van populaire video's laat zien. Via 3G laadt dit binnen 2 seconden. Ook streaming video's spelen meteen af, waar het over wifi echt wachten is. Via 3G haal ik op deze plek: down: 3,50Mbps, up: 0,40Mbps, ping: 97.

Ik vind dit probleem nu behoorlijk vervelend, vooral nu ik weet dat het wel allemaal razend snel kan. Maar helaas heb ik maar een 500mb data bundel, en wil ik veel gebruik maken van wifi.

Mijn vermoeden is dat het aan een router instelling kan liggen, maar welke zou dit kunnen zijn? Kan dit probleem echt niet doorgronden.
Ik heb precies het zelfde probleem, vooral bij facebook. Het niet laden van berichten, updates etc. Of als het wel geladen wordt duurt het ontzettend lang. Echter sinds de laatste update van Facebook is dit aanzienlijk verbeterd, waardoor ik denk dat het aan de app ligt, en niet aan je router instellingen.

Verwijderd

peerke63nl schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:14:
Ben in Denemarken en daar worden binnen Here maps helaas geen geldautomaten aangegeven...
Ik ben even in Here maps even van Utrecht naat naar Aarhus geschoven en een zoek op "atm" geeft me daar zo een stuk of 20 geldautomaten waaronder al 6 van de Nordea bank. Dus zeker worden ook in Denemarken wel geldautomaten getoond.

Verwijderd

enomiss schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 03:41:

Een mogelijk tip is om naar je routersettings te gaan en in je QoS (Quality of Service) settings WMM uit te schakelen (Wi-Fi Multimedia).

De WMM setting in QoS prioriteert bepaalde verbindingen om sneller multimedia bestanden te kunnen gebruiken maar misschien wordt je telefoon laag geprioriteert door het protocol van de router omdat je telefoon enorm veel geoptimaliseerde kleine berichtjes/kleine pakketjes over het netwerk gooit en de router optimalisatiesoftware dat verkeert interpreteert

Je kunt deze setting ook weer gewoon herstellen als het geen effect heeft.

Verwijderd

Mijn 920 heeft sinds dit weekend een probleem.
Na een nacht een aantal foto's te hebben gemaakt en een paar keer kort de zaklamp te hebben gebruikt doet de flitser niks meer. Heel gek. Dit is al de 2e keer bij de 2e telefoon.

Meer mensen hiermee problemen, of een oplossing?
Echt geen zin om het toestel op te sturen voor reparatie:P

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:50:
Mijn 920 heeft sinds dit weekend een probleem.
Na een nacht een aantal foto's te hebben gemaakt en een paar keer kort de zaklamp te hebben gebruikt doet de flitser niks meer. Heel gek. Dit is al de 2e keer bij de 2e telefoon.

Meer mensen hiermee problemen, of een oplossing?
Echt geen zin om het toestel op te sturen voor reparatie:P
uitzetten - ff wachten - weer aanzetten?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11 19:57
Gisteravond de Lumia 920 ontvangen. Na uitpakken bleken er een soort krassen op de achterkant te zitten. Het zijn niet echt krassen zoals van sleutels. Het leek eerder op een soort ingebakken stof (zat ook aan de binnenkant van het beschermende folie. Ik kreeg het er niet af door met een licht vochtig doekje te poetsen.

Heeft iemand dit ook gehad?

Verwijderd

kruila schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:30:
[...]

uitzetten - ff wachten - weer aanzetten?
Helaas niet.

• Martinspire
martennis schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:30:
Gisteravond de Lumia 920 ontvangen. Na uitpakken bleken er een soort krassen op de achterkant te zitten. Het zijn niet echt krassen zoals van sleutels. Het leek eerder op een soort ingebakken stof (zat ook aan de binnenkant van het beschermende folie. Ik kreeg het er niet af door met een licht vochtig doekje te poetsen.

Heeft iemand dit ook gehad?
Heb het hier niet voorbij zien komen, dus ik denk het niet. Was de verpakking niet al een keer open geweest?

Als het echt stoort zou ik teruggaan, maar ik had in ieder geval even een foto genomen dat het dus pas gebeurde bij het openmaken, anders krijg je weer naar je hoofd dat je het zelf gedaan moet hebben. (Al is niet elke winkel zo trouwens).

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Waar blijft die Tweakers app voor de Windows Phone? Een fatsoenlijke :P

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

iNFiNiTY- schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:00:
Waar blijft die Tweakers app voor de Windows Phone? Een fatsoenlijke :P
Die komt er pas als Windows Phone een marktaandeel heeft dat substantieel genoeg is om de kosten voor zo'n app te rechtvaardigen.
(lees: dat duurt nog wel even).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Martinspire
PaT schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:04:
[...]

Die komt er pas als Windows Phone een marktaandeel heeft dat substantieel genoeg is om de kosten voor zo'n app te rechtvaardigen.
Hmm, das wel heel conservatief zeg. En wat is dan de bron voor een dergelijk marktaandeel? Want ik bezoek met mijn telefoon niet vaak de website, maar zou dat bv met een app wel doen. Denk niet dat ik daar de enige in ben.

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11 19:57
Martinspire schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:48:
[...]

Heb het hier niet voorbij zien komen, dus ik denk het niet. Was de verpakking niet al een keer open geweest?

Als het echt stoort zou ik teruggaan, maar ik had in ieder geval even een foto genomen dat het dus pas gebeurde bij het openmaken, anders krijg je weer naar je hoofd dat je het zelf gedaan moet hebben. (Al is niet elke winkel zo trouwens).
Nee, verpakking had de originele seal. Heb wel even foto's gemaakt, maar daar is het niet echt op te zien. Gelukkig zitten die markeringen ook op de verpakking zelf, dus ga er zo ff mee terug.

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
PaT schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:04:
[...]

Nou vraag ik me af hoeveel dat dan zou kosten. Als er enkele "fan-made" apps zijn die het redelijk doen en gratis zijn. Hoeveel moeite en geld zou het dan zijn voor een bedrijf(of persoon) die toegang heeft tot de api's? En word er ook gekeken naar windows 8 en windows phone 8?

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 08:06

defcon84

Multipass?

getverrr.. kras op men scherm, geen idee waarvan.. :(

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Markie577 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:14:
[...]

Nou vraag ik me af hoeveel dat dan zou kosten. Als er enkele "fan-made" apps zijn die het redelijk doen en gratis zijn. Hoeveel moeite en geld zou het dan zijn voor een bedrijf(of persoon) die toegang heeft tot de api's? En word er ook gekeken naar windows 8 en windows phone 8?
Het is denk ik niet alleen het ontwikkelen van een app, maar vooral de support, het onderhoud, eventuele vragen van gebruikers enz die de kosten met zich meebrengen.
De user-based apps die ik gezien heb zijn niet veel meer dan veredelde rss readers... Dan pak ik liever de frontpage in IE.

Maar dat is allemaal onderbuik gevoel hoor. Ik ben op geen enkele manier betrokken bij de ontwikkeling van een officiele Tweakers app voor Windows Phone, dus ik doe ook maar een slag in de ruimte :).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Net gelezen dat er in juni een officiele ING-bankieren app komt voor WP !!!

Enkele "zeurders" ;-) zijn door de ING uitgenodigd om de app te testen, aan de hand van hun bevindingen worden de puntjes op de i gezet en dan wordt ie ge-released !!!

link youtube:
YouTube: Primeur ING Mobiel Bankieren App voor Windows Phone & Windows 8

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Het zal eens tijd worden! de rabo app werkt prima, ik moet alleen steeds via de browser naar mijn ING toe.

Ik vind het trouwens jammer dat de 720 wel een sd slot gaat krijgen...

[ Voor 26% gewijzigd door iNFiNiTY- op 02-05-2013 14:20 ]

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:57:
[...]

Een mogelijk tip is om naar je routersettings te gaan en in je QoS (Quality of Service) settings WMM uit te schakelen (Wi-Fi Multimedia).

De WMM setting in QoS prioriteert bepaalde verbindingen om sneller multimedia bestanden te kunnen gebruiken maar misschien wordt je telefoon laag geprioriteert door het protocol van de router omdat je telefoon enorm veel geoptimaliseerde kleine berichtjes/kleine pakketjes over het netwerk gooit en de router optimalisatiesoftware dat verkeert interpreteert

Je kunt deze setting ook weer gewoon herstellen als het geen effect heeft.
Dit maakt helaas geen verschil...
Beveiliging ook niet, regio setting ook niet, vast ip ook niet..

[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 02-05-2013 17:09 ]

https://opensea.io/seaart

• peerke63
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:41:
[...]

Ik ben even in Here maps even van Utrecht naat naar Aarhus geschoven en een zoek op "atm" geeft me daar zo een stuk of 20 geldautomaten waaronder al 6 van de Nordea bank. Dus zeker worden ook in Denemarken wel geldautomaten getoond.
toch nog maar een keer zoeken dan. Ik zit overigens een stuk zuidelijker. Meer Kolding....
Popmart1970 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:56:
Net gelezen dat er in juni een officiele ING-bankieren app komt voor WP !!!

Enkele "zeurders" ;-) zijn door de ING uitgenodigd om de app te testen, aan de hand van hun bevindingen worden de puntjes op de i gezet en dan wordt ie ge-released !!!

link youtube:
YouTube: Primeur ING Mobiel Bankieren App voor Windows Phone & Windows 8
Dit is goed nieuws! Hopelijk komt hij snel uit voor wp8 en mijn surface rt :D Eindelijk hoef ik dan niet meer gebruik te maken van de browser.

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen mijn Lumia 920 ontvangen, maar zit al een tijdje te zoeken op een ogenschijnlijk zeer onnozel iets: in Windows Phone 8, had zou ik graag al mijn favoriete websites die ik op het startscherm heb, combineren onder één enkele tile. Is dit uberhaupt mogelijk, en zoja, hoe doe je dit?

• Martinspire
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:26:
Ik heb sinds enkele dagen mijn Lumia 920 ontvangen, maar zit al een tijdje te zoeken op een ogenschijnlijk zeer onnozel iets: in Windows Phone 8, had zou ik graag al mijn favoriete websites die ik op het startscherm heb, combineren onder één enkele tile. Is dit uberhaupt mogelijk, en zoja, hoe doe je dit?
Volgens mij niet, maar je omschrijving is wat beperkt. Wat wil je precies dat het dan doet? Alle favorieten openen? Of het scherm met je favorieten? Of als afbeelding ala peoplehub wat afwisselen? Niet dat het kan volgens mij (misschien met 3rd party app), maar ik snap het niet helemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 02-05-2013 21:41 ]

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Volgens mij kan dit o.a. met Bookmarks Manager, zelf niet getest maar favorieten aan de App toevoegen en dan pinnen op je startscherm lijkt mij wel mogelijk...

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Het is denk ik niet alleen het ontwikkelen van een app, maar vooral de support, het onderhoud, eventuele vragen van gebruikers enz die de kosten met zich meebrengen.
De user-based apps die ik gezien heb zijn niet veel meer dan veredelde rss readers... Dan pak ik liever de frontpage in IE.

Maar dat is allemaal onderbuik gevoel hoor. Ik ben op geen enkele manier betrokken bij de ontwikkeling van een officiele Tweakers app voor Windows Phone, dus ik doe ook maar een slag in de ruimte :).
En tweakers stelt ook geen API ter beschikking om een fatsoenlijke app mee te maken?

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 19:51
Je kunt de knop naast de adres balk in IE aanpassen naar favorieten. Op die manier kan je ook snel bij je favorieten komen. Ik zelf heb zes tiles voor mijn veel bezochte websites.

• Ladykiller007
Heeft er iemand al geprobeerd z'n 920 aan te sluiten op een tv? Is dit wel mogelijk?

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 11:55
Ladykiller007 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:10:
Heeft er iemand al geprobeerd z'n 920 aan te sluiten op een tv? Is dit wel mogelijk?
Met de app "PlayTo" van Nokia kun je content streamen naar je TV; mits je WiFi hebt en je tv aangesloten hebt op hetzelfde netwerk als je L920 (UTP/WiFi).

Met alleen een USB poortje kom je niet zo ver denk ik :P

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Ladykiller007
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:50:
[...]

Met de app "PlayTo" van Nokia kun je content streamen naar je TV; mits je WiFi hebt en je tv aangesloten hebt op hetzelfde netwerk als je L920 (UTP/WiFi).

Met alleen een USB poortje kom je niet zo ver denk ik :P
Jeps klopt...dat eerste had ik al uitgevonden haha..

Oki dat wilde ik ff weten..

Thnx

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
Sinds de laatste update geen last van crashes meer.

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 23:20
Ik heb een vraag over de bluetooth functionaliteit

Mijn huidige telefoon (Iphone 3gs) kan in de auto (BMW, 2009) tegelijkertijd verbinding maken met een bluetooth ontvanger tbv "bluetooth Voice" en daarnaast ook nog met een andere bluetooth ontvanger tbv "bluetooth audio/music" (los ontvangertje met audio out).

Ik vroeg me af of deze functionaliteit ook door de 920 wordt ondersteund, heeft iemand hier ervaringen mee?

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 13:16

Marientjuh

Fullstack developer

Dr_oetker schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:19:
Ik heb een vraag over de bluetooth functionaliteit

Mijn huidige telefoon (Iphone 3gs) kan in de auto (BMW, 2009) tegelijkertijd verbinding maken met een bluetooth ontvanger tbv "bluetooth Voice" en daarnaast ook nog met een andere bluetooth ontvanger tbv "bluetooth audio/music" (los ontvangertje met audio out).

Ik vroeg me af of deze functionaliteit ook door de 920 wordt ondersteund, heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb het toevallig gisteren getest omdat ik ook een aparte bluetooth audio verbinding wil hebben naast mijn carkit. Ik heb de verbindingen naast elkaar aan gehad. Als je gebeld word schakeld hij automatisch over naar je carkit. Dit waren mijn eerste bevindingen, heb het nog niet 'in de praktijk' kunnen test hoe robuust de verbindingen zijn.

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• Dr_oetker
Marientjuh schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:24:
[...]

Ik heb het toevallig gisteren getest omdat ik ook een aparte bluetooth audio verbinding wil hebben naast mijn carkit. Ik heb de verbindingen naast elkaar aan gehad. Als je gebeld word schakeld hij automatisch over naar je carkit. Dit waren mijn eerste bevindingen, heb het nog niet 'in de praktijk' kunnen test hoe robuust de verbindingen zijn.
Ziet er goed uit dan.. bedankt voor de snelle reactie! Altijd leuk om je verdere ervaringen te horen...

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:58

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Russel88 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:07:
Sinds de laatste update geen last van crashes meer.
Hier lijkt het ook beter te gaan, nog geen crashes gezien _/-\o_

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 13:16

Marientjuh

Fullstack developer

Dr_oetker schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:28:
[...]

Ziet er goed uit dan.. bedankt voor de snelle reactie! Altijd leuk om je verdere ervaringen te horen...
Graag gedaan ;-) Ik hoop dat het gaat werken zoals ik bedacht hebt. Ik heb een bluetooth audio dongle uit china laten komen, deze stop ik dan in mijn (nog aan te leggen) aux ingang. Daarmee kan ik onderweg gewoon mijn spotify luisteren vanaf de lumia. Maar ik wil wel dat mijn parrot nog blijft werken :) Als dat lukt heb ik bluetooth audio in mijn auto voor ongeveer een tientje ;-)

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• Dr_oetker
Marientjuh schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:39:
[...]

Graag gedaan ;-) Ik hoop dat het gaat werken zoals ik bedacht hebt. Ik heb een bluetooth audio dongle uit china laten komen, deze stop ik dan in mijn (nog aan te leggen) aux ingang. Daarmee kan ik onderweg gewoon mijn spotify luisteren vanaf de lumia. Maar ik wil wel dat mijn parrot nog blijft werken :) Als dat lukt heb ik bluetooth audio in mijn auto voor ongeveer een tientje ;-)
Haha... ik heb hetzelfde concept draaiend met mijn Iphone ;) Bevalt zo goed... dat het inmiddels een "must have" is voor een opvolger van de iphone.

• danieljohannes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:06
Kijk wat mijn Lumia 920 kan
Hebben hier meer mensen mee te maken ik heb het al een paar keer gekregen met bellen en multitasking tegelijkertijd

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/5183a58300b85/5183a583007a1-foto_%282%29.JPG

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nooit gehad.. *klopt af
Screen defect??

• danieljohannes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:06
scherm wel maar knoppen niet

maar uiteindelijk deed me telefoon het wel weer na een herstart

[ Voor 54% gewijzigd door danieljohannes op 03-05-2013 14:07 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37
Ehm, retourneren naar Nokia?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12 13:33
Marientjuh schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:39:
[...]

Al welke BT Dongle heb je dat tientje uitgegeven....(Neem één van DealExtreme)???
Ben ook op zoek naar een dergelijke AUX-IN oplossing. Voice/telefoon oproepen gaan rechtstreeks naar mijn radio, maar Audio over BT kent mijn autoradio nog niet. Dus een dergelijke oplossing zou mooi zijn.
BTW: Wat doet Nokia Drive met BT? Breekt ie er ook steeds doorheen? Dat zou wat minder prettig zijn, want Drive zegt wel 4x bij elke afslag "Sla zometeen rechtsaf"

Don't rely on their truth alone

• Dr_oetker
LessRam schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:51:
[...]

Al welke BT Dongle heb je dat tientje uitgegeven....(Neem één van DealExtreme)???
Ben ook op zoek naar een dergelijke AUX-IN oplossing. Voice/telefoon oproepen gaan rechtstreeks naar mijn radio, maar Audio over BT kent mijn autoradio nog niet. Dus een dergelijke oplossing zou mooi zijn.
BTW: Wat doet Nokia Drive met BT? Breekt ie er ook steeds doorheen? Dat zou wat minder prettig zijn, want Drive zegt wel 4x bij elke afslag "Sla zometeen rechtsaf"
Ik heb zelf deze diepte-investering gedaan:

http://dx.com/p/bluetooth...o-male-cable-black-163694

Voor 6 euro kun je ook een gokje wagen ;)

• LessRam
Dr_oetker schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:25:
[...]
Ik heb zelf deze diepte-investering gedaan:
http://dx.com/p/bluetooth...o-male-cable-black-163694
Voor 6 euro kun je ook een gokje wagen ;)
Die heb ik toevallig vorige week ook zitten bekijken. Vond het alleen zo'n groot onhandig ding lijken. Ding moet in een USB lader die je in de "sigarettenaansteker" steekt, daarna het audio kabeltje van deze "dongel" naar de Aux-In van de autoradio. Lijkt me zo'n dradenboel worden, zeker gezien ik de Lumia920 zelf ook al aangesloten heb op de sigarettenaansteker. oftewel daar moet een dubbele USB stekker in.

Er zal toch ook een klein "dongeltje" achtig iets bestaan (oplaadbaar) welke je direct in de Aux-In steekt? Zoveel stroom verbuikt BT niet.... lijkt me. Maar ik zit ter plekke te fantaseren :)

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
gisteren na ff aan en uitzetten vd Lumia ineens 21 store-updates!!! Was denk ik wel een week of 3-4 dat ik geen meldingen gekregen had! Vreemd blijft het wel hoor die "notificatie"op WP8 !!

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

Verwijderd

Popmart1970 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:52:
gisteren na ff aan en uitzetten vd Lumia ineens 21 store-updates!!! Was denk ik wel een week of 3-4 dat ik geen meldingen gekregen had! Vreemd blijft het wel hoor die "notificatie"op WP8 !!
Ik heb ook al 1,5 maand geen meldingen gehad :(

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 16:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Popmart1970 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:52:
Eergisteren nog 2 updates. Heeft dus geen fluit - in negatieve zin- met WP8 te maken. Overigens passeren hier erg veel berichten die weer helemaal geen fluit met de Nokia 920 te maken hebben, zoals bijvoorbeeld over een app voor Tweakers.net. Niet dat ik dat erg vind, maar er is een andere topic voor. Windows Phone Store en applicaties

Voordat de 'veegmeneer' alles weer weghaalt.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 04-05-2013 22:18 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wifi is de laatste tijd dramatisch traag; zelf nu.nl laden duurt lang. Nog meer mensen last van?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

We zijn inmiddels een aantal maandjes verder sinds de lancering van de L920. De meeste mensen hier hebben hem ook al een tijdje in het bezit.
Als jullie nu kijken na een tijdje gebruik en ervaringen, zijn je dan tevreden over jullie 920? Zijn er dingen die je zijn tegengevallen of juist zijn meegevallen? Zijn jullie blij met jullie 920 of had je voor een andere telefoon gekozen als je nu weer voor de keuze stond... ben benieuwd..

Wat mijzelf betreft; Ik was 1 van de early adopters en heb hem eind november 2012 uit Duitsland laten komen. Moest best wel wennen aan WP8 maar de telefoon voelde vanaf het begin solide, snel en proffesioneel aan. Ook ik heb in het begin opstartproblemen gehad met enkele 'freezes' maar die zijn al een tijdje verleden tijd.

Heb nog steeds totaal geen spijt van mij aankoop en weet inmiddels niet anders meer. De (beschikbare) Apps worden ook steeds beter en sta nog regelmatig versteld van de performance. Ook vind ik de support en het snelle ingrijpen van Nokia bij eventuele bugs erg goed. Veel systeemapps worden regelmatig geupdate en ben momenteel een zeer tevreden gebruiker. Aan het notificatiesysteem voor store-updates kan nog wel wat verbeterd worden.

Als ik op dit moment dan een puntje van kritiek zou moeten leveren vind ik het jammer van de stofvorming in de frontcam, misschien eenvoudig te verhelpen maar is toch een minpuntje in het ontwerp.

Kortom, zou op dit moment nog steeds voor een L920 kiezen en ben benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaat.

En jullie?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Totaal geen spijt hier, vriendin heeft er 1, en zij heeft er geen enkele issues mee. Als ik nu zou kunnen kiezen? Zou ik 100% zeker ook voor de 920 gaan.

Klachten die je hier hoort zijn de Vocal Minority. De tevreden gebruikers hoor je bijna niet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• peerke63
Na wat issues... ben ik erg tevreden over dit toestel. WP8... gen probleem. thuis op pc ook W8 ;) en ik kwam van wp7.
Waar ik wat blijer van zou worden is als er meer mogelijkheden binnen de belprofielen zouden zijn. Ben erg verwend geweest met Symbian wat dat betreft.
Verders gewoon helemaal top-toestel.

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik ben het helemaal met je eens ivibes. Enige nadeel stof onder de camera (ondanks dat ik die nooit gebruik). Ik heb heel lang getwijfeld tussen de L920 en de HTC 8X, die een verkoper in de winkel mij probeerde aan te smeren omdat die evengoed zou zijn als de L920 en de L920 veel te zwaar is.
Nou het gewicht vind ik geen probleem, vind het zelf prettig. De kleuren zijn zeker beter dan de 8X (vind ik) en je hebt dingen als een betere camera, rich audio recording en 16GB opslag (had ook al 8gb op mijn L800 dus daar schoot ik niks mee op).

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Tropicc schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:28:
..... en 16GB opslag (had ook al 8gb op mijn L800 dus daar schoot ik niks mee op).
32Gb zelfs ;-)

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
How, foutje. Inderdaad 16 op de 8X en mijn L800, 32 op de L920 :) Sorry :+

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16
Ik ben ook heel tevreden over de Lumia 920, sinds ik die in januari binnen heb gekregen nog geen enkel probleem tegengekomen. Camera is geweldig goed, voldoende apps die ik echt gebruik en de apps zijn van voldoende kwaliteit.
Natuurlijk kunnen er enkele apps wel wat beter, maar ik blijf wel zo reëel om te bedenken dat het WP8 platform slechts een goed half jaar oud is. Zoals ik het zie is dit een platform wat nog een geweldige ontwikkeling doormaakt. Wie weet wat de toekomst ons nog allemaal gaat brengen....
Ik ben blij dat ik mijn geld heb gestoken in de Lumia.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:02
Ik ben ook super tevreden. Het scherm is van zo'n geweldige kwaliteit, uitzonderlijk. Ik heb liever zo'n goed scherm als die van mijn lumia dan een 1080p scherm. Het aflezen in de zon of in direct licht is zo geweldig goed, wauw. Verder is WP gewoon prachtig voor het oog en erg gebruiksvriendelijk.

Apps vallen over algemeen vergeleken bij andere platforms enigszins tegen maar ik ben ook niet zo'n app gebruiker. De apps die ik heb, zoals fb, twitter, linked in, tumblr, endomondo zijn prima en er zijn zelfs enkele uitzonderlijke apps zoals photoplay, photobeamer, office en nokia music. Sowieso zijn de apps van Nokia geweldig; photobeamer, music maar ook navigatie, maps en andere camera apps zijn geweldig!

Het design is natuurlijk prachtig, en het gezeur over het gewicht begrijp ik niet echt. Het voelt als een solide telefoon en het is niet alsof je hem in je broek 'voelt' zitten.

Belkwaliteit is boven gemiddeld maar niet uitzonderlijk. Accu is hartstikke prima, na een hele dag werken staat hij vaak nog rond de 75% vol, geweldig dus. Kom er dus sowieso bij goed gebruik een minimale 20 uur mee door, wat ruim voldoende is. Daarbij is het draadloos opladen erg fijn. Zeker bij smsjes/appjes die je in bed nog krijgt.

last but not least; de camera. Wauw. Wát een prachtige plaatjes schiet die. Ik maak nogal veel foto'tjes met m'n telefoon en dat is nu helemaal top. Veel goede camera apps ook en de integratie met skydrive is helemaal het einde.

Al met al érg tevreden met m'n lumia. Ook blij dat ik een zwarte heb, terwijl ik graag de cyan wou. Je kan super afwisselen met cyan en grijze hoesjes van Nokia zelf, de CC-1043 past er strak om heen en erg mooi.

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 23:31
Hmm, telefoon is hier vastgelopen, scherm staat aan maar is bevroren, hardwareknoppen doen niet (dus kan ook geen reboot), alleen softwareknoppen geven een vibratie.

EDIT: Reset met volume down, power en camera werkt wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Toms_88 op 05-05-2013 22:10 ]

:9

• Martinspire
Toms_88 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:09:
Hmm, telefoon is hier vastgelopen, scherm staat aan maar is bevroren, hardwareknoppen doen niet (dus kan ook geen reboot), alleen softwareknoppen geven een vibratie.

EDIT: Reset met volume down, power en camera werkt wel.
Dat is meteen een hard reset, geen soft reset.

Misschien handig voor de TS:
If any problem should happen to you: to soft reset the Nokia Lumia 920 press and hold the power button and volume down button for about 10 seconds will do the trick; the phone should vibrate and reboot your phone.

If this fails a hard reset is the next step, but be warned that this is where the reports of bricking have come from. To hard reset hold the volume down, power button and camera button until the phone vibrates, then release the power button and keep the volume down and camera button down for another 5 seconds.Your phone should then reset to factory state.

• LessRam
Hier ook erg tevreden. Nog geen negatieve dingen kunnen ontdekken, ook de stof onder de camera niet. Zie nog niet hoe dat mogelijk is, maar blijkbaar is dat zo.
Zelf heb ik 1 nadeel; waar ik mijn vorige Lumia800 echt nooit liet vallen, laat ik mijn Lumia920 zeker 3x per week vallen. Hij glipt gewoon uit mijn handen. of dat door het formaat komt, het gewicht, of de verdeling van het gewicht.... I don't know, maar ik kan mijn klok erop gelijk zetten; het gebeurd steeds weer. gelukkig heb ik er het officiele beschermhoesje om, en (mede daardoor) geen krasje te vinden. Maar ik vind het wel frapant; De Lumia800 liet ik nooit vallen, deze veeeel te vaak.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Had gisteren toch iets geks. Haal telefoon van de draadloze lader. En binnen 4 uur helemaal leeg, van 100% naar 6% waarna hij zich uitschakelde. En op whatsapp na geen enkele applicatie open. Heel vreemd allemaal. Daarna probleem niet meer opgetreden.

Overige problemen die ik hier lees nog niet gehad en heb hem vanaf medio januari als ik me herinner. Wat wel opvalt is de reacties over de foto's die hij maakt. Hoog wow gehalte en dat van mensen met iPads en iPhones :) Heerlijk :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Wim-Bart schreef op maandag 06 mei 2013 @ 02:27:
Had gisteren toch iets geks. Haal telefoon van de draadloze lader. En binnen 4 uur helemaal leeg, van 100% naar 6% waarna hij zich uitschakelde. En op whatsapp na geen enkele applicatie open. Heel vreemd allemaal.
Heel herkenbaar, mijn 920 was ook gisteren ineens leeg. Wat ik wel had binnengehaald was een update van Facebook Beta. Zou daar een 'energy-drain' in zitten?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Wim-Bart schreef op maandag 06 mei 2013 @ 02:27:
Had gisteren toch iets geks. Haal telefoon van de draadloze lader. En binnen 4 uur helemaal leeg, van 100% naar 6% waarna hij zich uitschakelde. En op whatsapp na geen enkele applicatie open. Heel vreemd allemaal. Daarna probleem niet meer opgetreden.

Overige problemen die ik hier lees nog niet gehad en heb hem vanaf medio januari als ik me herinner. Wat wel opvalt is de reacties over de foto's die hij maakt. Hoog wow gehalte en dat van mensen met iPads en iPhones :) Heerlijk :)
dat is toevallig, dat had ik gisteren dus ook voor het eerst. Van volledig opgeladen naar helemaal leeg binnen een paar uurtjes terwijl de foon gewoon relaxed lag te chillen op de bank naast me. Normaal nooit problemen met de accu. De enige wijziging die ik gisterochtend gedaan heb is een update geïnstalleerd van de Facebook Beta App, die dus ook op de achtergrond actief is. Even afwachten of dat de boosdoener is, is tenslotte een Beta versie waar nog wel iets mis mee kan zijn,
Toevallig ook de FB Beta App draaien?

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 08:43

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Marientjuh schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:24:
[...]

Ik heb dit ook al eens getest, als het werkt, dan gaat het prima. Maar na een dag ontstonden er wat vreemde problemen (connect met alleen audio of alleen carkit, niet kunnen opnemen van een telefoongesprek, wel een connect maar geen audio te horen). Wel een paar keer gehad dat het wel werkte en dan is het wel een mooi systeem. Zodra je weer verbinding hebt begint je Nokia Mix weer te spelen e.d.

Ook de kids vonden een youtube filmpje midden op de snelweg vol over de speakers wel kicken. Was ik ineens weer stoer *snif*

Zal het met de laatste update nog eens proberen, wellicht dat het wat beter werkt nu. Het zou ook aan de auto kunnen liggen trouwens, als ik een gesprek op de telefoon zelf opneem (ipv op het stuur) schakelt wel de muziek uit, maar gaat de audio niet over de speakers. Dit zou ook wel eens een feauture kunnen zijn om prive een gesprek op te nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door sopsop op 06-05-2013 09:19 ]

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
Ik heb 2 weken geleden mijn telefoon retour gestuurd vanwege stof achter camera issue en vorige week maandag weer terug ontvangen (snelle service, dinsdag verstuurd maandag weer terug).
Er zit nu een nieuwe body op en ik heb dus ook gelijk geen last meer van een klein kraakje als ik op de behuizing drukte tussen de power en de camera knop.

Enige verdere nadeel dat ik af en toe ervaar (gisteren bijvoorbeeld) is een spontane power drain. Ik was gisteren in wageningen en logischerwijs is dan het netwerk wat (understatement) overbelast en blijkbaar ging dat na wat pogingen tot whatsappen / foursquare etc toch fout. Had ineens een hete telefoon in m'n zak. Na reboot is dat wel weer opgelost maar was toch in eens van 70% naar 40% gezakt.

Verder blijft het natuurlijk irritant dat de volumes van ringtone en muziek gekoppeld zijn.

Ik ben over het algemeen verder heel te vreden over de telefoon en hoop dat de gdr1 of blue update de laatse kleine dingetjes rechtstrijken (agenda live tile, fm radio, volume etc)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
kippetje01 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:40:
Ik heb 2 weken geleden mijn telefoon retour gestuurd vanwege stof achter camera issue en vorige week maandag weer terug ontvangen (snelle service, dinsdag verstuurd maandag weer terug).
Dat opsturen gaat toch via UPS of niet ? De mijne heeft ook nogal wat stof achter de front camera, wil hem ook opsturen om dat te laten fixen.

[ Voor 48% gewijzigd door Cyrus The Virus op 06-05-2013 12:29 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Megalodon86

Enzyme X

kippetje01 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:40:

Enige verdere nadeel dat ik af en toe ervaar (gisteren bijvoorbeeld) is een spontane power drain. Ik was gisteren in wageningen en logischerwijs is dan het netwerk wat (understatement) overbelast en blijkbaar ging dat na wat pogingen tot whatsappen / foursquare etc toch fout. Had ineens een hete telefoon in m'n zak. Na reboot is dat wel weer opgelost maar was toch in eens van 70% naar 40% gezakt.
Dit had ik laatst ook, half uur een warme telefoon in m'n zak rond het einde van de middag en daarna opperdepop. Accu helemaal leeg. Terwijl ik normaliter aan het einde van de dag nog zo'n 35% over heb voordat hij op de oplader gaat.
Verder blijft het natuurlijk irritant dat de volumes van ringtone en muziek gekoppeld zijn.
Ja dat is lastig soms, maar ik luister niet zo veel muziek via m'n telefoon.

Verder vind ik de agenda niet erg handig die erop zit. Maar daar houden de negatieve dingen wel op, verder supertevreden. Het is m'n eerste Windows Phone en heb hiervoor (qua smartphones) alleen een paar maanden een 2de hands iPhone 3GS gehad. Daarvoor altijd simpele Nokia's.

Hij heeft ondertussen wat krasjes en gebruikerssporen op de achterkant, maar dat hoort er nou eenmaal bij lijkt me. Ik heb hem pas één keer laten vallen, m'n zoontje ook al 3 keer (van het bureau, hij is 2) maar daar heeft de telefoon eigenlijk niks aan overgehouden. De krasjes en slijtplek op de achterkant komen denk van schuiven op tafel. Daardoor is hij wat minder mat in het midden en verlengde van "NOKIA | Carl Zeiss" dingetje. Ik heb trouwens een zwarte 920.

Foto's zijn mooi, filmpjes zijn mooi, livetiles zijn handig etc. Ja blij mee 8)

Oja, nog een verbetering die ik snel hoop te zien is integratie van Whatsapp in de peoplehub. Superhandig om per persoon je verleden te zien, maar dan staat WA er weer niet bij :-(

• kippetje01
Cyrus The Virus schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:29:
[...]

Dat opsturen gaat toch via UPS of niet ? De mijne heeft ook nogal wat stof achter de front camera, wil hem ook opsturen om dat te laten fixen.
klopt, je gaat naar de site van nokia care, vinkt aan dat je stof achter de camera hebt en dan krijg je een mail met verzend instructies en label. Je maakt dan een afspraak met UPS om je pakket bij je te laten ophalen.

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 12:20
Hier ook super tevreden!
Heb momenteel mijn 920 rood ongeveer 2 maanden in bezit. Gebruik het ZEER intensief. Nog 0x een vastloper meegemaakt. 1x een battery drain gehad (van 75% naar 2% in 1 uur...)

Prima telefoon! Accu is top (met gemak 1.5 dag bij zeer intensief gebruik)
Mooi scherm en het WP8 is echt WAUW. Snel, mooi en goed geoptimaliseerd.
Alleen de appstore kan wat beter. maar dat gaat vanzelf gezien de goede verkopen.

• Ladykiller007
Tweakers,

Vandaag mijn tel om 07u van de lader gehaald, staat nu al op spaarstand.
Enige wat ik heb gedaan is geappt vandaag...meer niet... Mail sync staat op half uur...
Verder hooguit 5 min facebook..

Wat zeggen jullie? Opsturen?
Had al een kijkje genomen op de site van nokia care. Is arvato de standaard reparateur ofzo?

Dank

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 18:39
Nog twee weken en dan ga ik de mijne ook bestellen i.c.m. Vodafone red Super!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:58

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ladykiller007 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:24:
Tweakers,

Wat zeggen jullie? Opsturen?
Had al een kijkje genomen op de site van nokia care. Is arvato de standaard reparateur ofzo?

Dank
Nee niet opsturen! Je accu probleem ligt voor 99% aan Whatsapp. Om dit te testen moet je maar eens een dag weinig of niet appen , je zult zien dat je accu dan veel langer meegaat. Er komt een update aan van Whatsapp die dit probleem zeer waarschijnlijk gaat oplossen.

#Tip: als je een app installeert zoals "Stop the music" en je forceert whatsapp elke keer te stoppen na gebruik scheelt het ook al een heel stuk. Geen blijvende oplossing maar beter dan niks

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
dreameater schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:38:
[...]Nee niet opsturen! Je accu probleem ligt voor 99% aan Whatsapp.
Ik ben zelf ook erg tevreden over mijn Lumia 920. Het enige minpunt wat ik ervaar blijft dan ook echt die accu. Ben er dan ook van overtuigd dat het enkel aan WhatsApp ligt. Nog even geduld hebben maar als het goed is komt de v3.0 eraan. Hoop dat het dan is opgelost en ik dan eindelijk een normale batterij heb.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Rips10 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:59:
[...]

Ik ben zelf ook erg tevreden over mijn Lumia 920. Het enige minpunt wat ik ervaar blijft dan ook echt die accu. Ben er dan ook van overtuigd dat het enkel aan WhatsApp ligt. Nog even geduld hebben maar als het goed is komt de v3.0 eraan. Hoop dat het dan is opgelost en ik dan eindelijk een normale batterij heb.
Bij mij ook enige nadeel vooralsnog de batterij.. Inderdaad geef ik voor een groot deel whatsapp de schuld.
Echter gister was de accu ook binnen 5 uur van 100% naar 10%, terwijl ik de telefoon amper aangeraakt heb. Ook whatsapp misschien 1 keer open gehad..

Ik zet mijn hoop ook op de 3.0 update, dat die maar snel mag komen!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 08:01
Ben de afgelopen paar dagen richting Auschwitz geweest en moet zeggen dat de accu van de telefoon me daar heel erg mee viel.
waar ik hier met mobiel internet/wifi aan vaak nog geen dag door kwam, had ik in het buitenland savonds nog vaak een 70% over met alleen een paar uurtjes Wifi-contact (de rest van de dag wel gewoon ingeschakeld maar geen verbinding),
dus volgens mij vreet de 3G-verbinding ook behoorlijk veel stroom, heb trouwens Hi (KPN netwerk) dus over het algemeen een goede verbinding.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik denk inderdaad dat het de facebook App was. Probleem is nu opgelost. Maar ik vond het zo maf, normaal doe ik bsst wel lang over een acculading, als ik hem vergeet te laden red hij het de volgende dag, als ik zuinig doe, tot 4 uur smiddags (24 uur + 8 uur). Maar heb ook een aantal achtergrond programma's uitgeschakeld.

Maar die spontane drain had ik dus nog niet meegemaakt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Megalodon86

Enzyme X

Nog wel een ander dingetje wat ik nu 2 of 3 keer gehad heb; als ik de wifi hotspot aanzet, reset hij vanzelf. Soms dus, want gebruik het wel vaker. Meer mensen die dat hebben?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Op WPC zijn ook diverse gebruikers met een Battery-drain door de FB Beta App, vooral als je ook nog eens de live-tile gebruikt, lijkt mij dus inmiddels wel duidelijk...

• Ladykiller007
dreameater schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:38:
[...]

Nee niet opsturen! Je accu probleem ligt voor 99% aan Whatsapp. Om dit te testen moet je maar eens een dag weinig of niet appen , je zult zien dat je accu dan veel langer meegaat. Er komt een update aan van Whatsapp die dit probleem zeer waarschijnlijk gaat oplossen.

#Tip: als je een app installeert zoals "Stop the music" en je forceert whatsapp elke keer te stoppen na gebruik scheelt het ook al een heel stuk. Geen blijvende oplossing maar beter dan niks
Ik ben op de hoogte van het api probleem van whatsapp...

En ik sluit wa ook af met stop the music...
Daarom vind ik het heel erg raar.....................
Geen touw aan te knopen hieraan...

maar goed...ik was sowieso wel ff af.

Bedankt voor je reactie

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Ladykiller007 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:05:
[...]

Ik ben op de hoogte van het api probleem van whatsapp...

En ik sluit wa ook af met stop the music...
Daarom vind ik het heel erg raar.....................
Geen touw aan te knopen hieraan...

maar goed...ik was sowieso wel ff af.

Bedankt voor je reactie
Welke achtergrondtaken heb je draaien?

• Martinspire
Ik heb het idee dat de telefoon veel last heeft van een brakke wifi-verbinding. Ik heb hier vaak ook wel wifi van beneden, maar dan gaat mn batterij nog steeds snel leeg. Nu heb ik even een access point in mn slaapkamer staan en mijn telefoon heeft nu nog zo'n 72% over. Na 9 uur sinds het laatst opladen dus.

Dus als je last hebt van een snel leeglopende batterij is het misschien aan te raden om te kijken hoe je wifi-bereik eigenlijk is. Ik had eerst connectify voor een wifiverbinding maar die werkte ook niet helemaal lekker (brakke wifikaart in pc) en vaak als ik beneden zat had ik wel wifibereik (3 of 4 strepen) maar kwam de data stroperig binnen. Nu geen problemen en 5 streepjes dus waarna mn batterij het fatsoenlijk uithoudt. Ook als ik op de wifi van beneden zit en beneden ben gaat het prima.

Op stap of boodschappen doen gaat ook aardig, maar ik denk dat ie met brak bereik ook gewoon allerlei wifi-netwerken aan het proberen is en daardoor wat sneller leegloopt. Zal nog even kijken of ik meer kan vinden.

Heb nog wat mail zitten lezen, zitten browsen en nog wat games zitten spelen vandaag dus dan is 30% eraf nog best aardig.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 06-05-2013 21:24 ]

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Hoe kom je bij 5 streepjes voor WiFi? Volgens mij kijk je naar je data-connectie..

sterkte van WiFi is max 1 punt en 3 streepjes...

[ Voor 24% gewijzigd door iVibes op 06-05-2013 21:36 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Martinspire schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:21:
Ik heb het idee dat de telefoon veel last heeft van een brakke wifi-verbinding. Ik heb hier vaak ook wel wifi van beneden, maar dan gaat mn batterij nog steeds snel leeg. Nu heb ik even een access point in mn slaapkamer staan en mijn telefoon heeft nu nog zo'n 72% over. Na 9 uur sinds het laatst opladen dus.
[...]
Het scheelt ook als het netwerk onzichtbaar is, heb ik gemerkt. Zeker als je omringd wordt door andere netwerken in de buurt. Ik ga nog wel een keer uitzoeken of een 5 GHz-netwerk batterijvriendelijker is dan een 2,4 GHz-netwerk.
Wat bij mij ook een groot verschil heeft gemaakt is het uitzetten van bluetooth. Ik liet het eigenlijk uit gewoonte altijd aan staan voor de carkit en audio streaming in mijn auto, maar het grootste gedeelte van de dag zit ik niet in de auto. Gelukkig zijn er tiles om het snel uit en aan te kunnen zetten.
In mijn batterijgrafiek zijn nu twee steile stukken te zien en voor de rest ziet het ernaar uit dat ik vandaag voor het eerst in de twee weken dat ik de Lumia heb niet hoef bij te laden :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Ladykiller007
ivibes schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:08:
[...]

Welke achtergrondtaken heb je draaien?
FB, accuweather, here city+drive.

De rest allemaal geblokt....

• kippetje01
AlphaWierie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:20:

Prima telefoon! Accu is top (met gemak 1.5 dag bij zeer intensief gebruik)
Wat versta je onder zeer intensief?

de mijne gaat (bij naar mijn idee matig gebruik) een ruime dag mee. Dat matig wil dan zeggen: 6 uur streaming radio (wifi met peap encryptie) , 1-2 uur gewone muziek, 1 mail account dat ieder uur sync, 1 dagelijks en 1 om de 2 uur. Facebook gelinkt en misschien af en toe een whatsappje en een minuut of 5-10 gamen (wordament oid).

• Martinspire
ivibes schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:27:
Hoe kom je bij 5 streepjes voor WiFi? Volgens mij kijk je naar je data-connectie..

sterkte van WiFi is max 1 punt en 3 streepjes...
Sorry ik bedoel max snelheid idd. Anders heb ik hier namelijk 1 streepje (met punt) maar dat werkt vrijwel helemaal niet.

Pagina: 1 ... 76 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;