Ik denk dat als je veel vastlopers hebt, er gewoon een probleem is want dat hoort niet. Je zou hem eventueel nog een hard-reset kunnen geven (zorg dat je hetgeen wat je kunt backuppen ook backupped), maar ik denk dat het eerder een hardwareprobleem is.
Overigens kun je mogelijk nog effen wat info van je systeem geven. OS, firmware en dat soort. Misschien dat er ergens een verschil zit met mensen die er geen last van hebben. Dat ie nog een versie achterloopt bedoel ik dan.
Er is trouwens wel een weer-app van microsoft zelf, maar die heeft geen livetile. Ik verwacht eigenlijk wel dat die nog een grote update gaat krijgen, maar apps als weatherview en weathermaster zijn imo toch al veel beter. Weather view is dan wel betaald, maar heeft imo de beste tiles en lockscreen implementatie. App zelf is wel wat simpel, maar daar gebruik ik weer andere apps voor (regenmeter bv).
Die pincode bij kids-corner is volgens mij een onbedoelde feature van microsoft geweest. Maar ergens is er ook wel iets voor te zeggen. Volgens mij kun je namelijk ook persoonlijke info in die corner zetten (bv een mailbox voor de kids) maar wil je die mogelijk ook beschermen. Ik gok dat hier nog wel een fix voor gaat komen, maar anderzijds is het voor de opvoeding niet slecht als ze eerst om de telefoon vragen en er dan gewoon lekker mee kunnen spelen. Heb je er wat meer controle op
Ik had zelf bij whatsapp ook dat ik effe de live-tile weg moest halen voordat ie beter op wilde starten. Daarnaast lijkt het erop dat als je hem weer opnieuw opstart, hij wel sneller opstart maar na een lange time-out weer niet.