Sinds drie dagen de lumia dus hier mijn bevindingen:
Showstopper 1: Ding loopt net als veel anderen ervaren, vast in idle. Gisteren nacht stopte daardoor zelfs het laadproces en zat de batterij halfvol. Vannacht zelfde verhaal en in beide gevallen dus geen wekker! Het is nu vier keer gebeurd in 2 dagen waarvan 2 keer aan de lader en twee keer gewoon overdag. Ik kan niets bedenken waardoor dit kan gebeuren. Zat even aan Bluetooth gebruik of een batterij app te denken, maar heb die twee reeds kunnen uitsluiten. Vastlopen in idle is echt een probleem omdat het ding daardoor totaal onbetrouwbaar is. Als deze bug niet wordt onderkent, gaat mijn toestel helaas weer de deur uit.
Andere minpunten die hopelijk met de tijd worden opgelost maar waarvan ik me afvraag waarom het niet standaard in het OS zit:
- Native RDP. Moet het nu doen met apps die nog niet in de buurt komen van LogMeIn. Hopelijk komt dit goed in de toekomst.
- Geen rotatie lock. Hierdoor is het bijna onmogelijk om in bed te lezen. Constant draait de content op het scherm 90 graden weg van de juiste lees positie. Ik kan zelfs geen app vinden die dit fixt.
- Gemis van een standaard weather app.
Laatste minpunt waarvan ik geen oplossing verwacht: Het lijkt erop dat ik de telefoon veel beter tegen mijn oor moet houden om te kunnen verstaan wat er wordt gezegd. Ik hoor mezelf de laatste drie dagen vaak "zeg het nog eens" zeggen en dat had ik zeker niet met de iPhone.
Al het andere is super! Vooral het typen op WP8 is een verademing. Ik was altijd aan het vechten met de iPhone om een fatsoenlijk tekst die niet constant verbeterd werd door de iPhone zelf, te maken. Op de Lumia ervaar ik dat helemaal niet. Het werkt gewoon.
Alle apps die ik verder gebruik, zijn aanwezig en het is simpelweg de next gen.
Draadloze lader besteld, zwart, kwam net binnen toen ik een andere stond af te rekenen en koos toen toch voor deze omdat ie wellicht nieuwer zou zijn vwb firmware. Laatste updates staan erop en heb geen last van die rattle. Bluetooth werkt prima.
Als laatste vind ik het raar dat de lockscreen pincode ook geldt voor de kidscorner. Ik zou verwachten dat ik de gsm aan de kids kan geven die dan zelf zonder pincode de corner in kunnen terwijl ze niet in de telefoon kunnen omdat ze de pincode niet hebben. Nu moet ik zelf de telefoon in de corner zetten alvorens het ding aan de kids te geven. Raar... of ik mis nog iets wat ook zo maar zou kunnen natuurlijk
[
Voor 108% gewijzigd door
Bunker37 op 22-02-2013 08:26
]