[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.310 views

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Scrisissszzz schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:20:
[...]

Het is wel mogelijk. Mijn iPad had het met zijn cover ook dat hij kon vergrendelen als je de hoes dicht deed. Het is dan geen smartphone maar goed :)
Dat gaat dmv een magneet:
http://www.ifixit.com/Tea...art+Cover+Teardown/5089/1

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
Radiodurans schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Hier vannacht dezelfde ervaring: van >30% over naar uitgeschakeld 7 uur later... Exit battery app!
welke battery app geeft bij julie deze problemen?

Had bij mijn N8 ook vaak deze problemen, battery-app er af, en je deed veel langer met een lading

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02-2025
Ow ja tuurlijk! Was ik alweer vergeten.. al tijd geleden mijn iPad verkocht.. Binnenkort in NY kijken voor een Surface Pro :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Nou deed mijn batterij het nog steeds niet helemaal lekker na het verwijderen van battery app, heb dus even in de background tasks gekeken wat er op de achtergrond mocht draaien en daar stond wat onzin tussen wat mij niet nodig leek dat ze in de achtergrond draaiden => block. Voor de zekerheid ff een reboot en nu doet mijn accu het weer als een zonnetje. We zijn inmiddels een uur of wat verder met redelijk gebruik en zit nog op 90 % ... Dus of de battery app geheel de schuldige is weet ik nog niet, maar vermoed wel 1 van de oorzaken.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
robkrekel schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:11:
Nou, das mooi zuur dan. Ik werk in een omgeving waar het nogal eens lawaaiig is, en dan ben ik mede afhankelijk van geluid+trillen. Trillen alleen is geen optie.
Hele korte ringtoon maken. Die herhaalt zich steeds voor de rinkel duur incl trilling als die opnieuw begint

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
vali schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:33:
Merk de laatste tijd dat mijn accu echt stuk langer meegaat, hij haalt nu met gemiddeld gebruik gemakkelijk 2 dagen. Ik merkte vooral veel verbruik als ik veel zat te internetten in de trein op weg naar school. Tegenwoordig ben ik eerder geneigd om mijn surface te gebruiken om zo de tijd te doden. Tevens is het ook merkbaar welke battery app je gebruikt. gebruik sinds aantal dagen de app "battery stats" en merk dat hij zuiniger met de accu omgaat.

Om terug te komen op het gebruik tijdens de trein, blijkbaar trekt het steeds verbinding maken met de 3g palen onderweg veel stroom, want ik haalde net een dag als ik gebruik maakte van mijn Phone in de 1 durende treinreis (en ook weer terug natuurlijk).

Iets totaal anders, we hoeven niet bang te zijn dat onze camera van troon wordt afgestoten door de nieuwe htc one. Zijn meerdere foto's op het internet gekomen en die laten toch overduidelijk zien dat hij niet met vel licht kan omgaan. Tevens vind ik het erg jammer om te zien dat HTC de metro interface van Microsoft heeft gejat, is het tegenwoordig zo moeilijk om zelf een ui te ontwerpen?
Merk precies hetzelfde, beste batterijbeparings maatregel die ik heb kunnen nemen is het kopen van een Surface. Haal nu makkelijk 5 uur meer eruit en kom zo aan ruim een dag. Twee dagen red ik nooit, maar heb dan ook 4 mail accounts die de hele dag door synchroniseren (1 op binnenkomst, rest op om de 2 uur) wat denk ik wel wat wil verbuiken.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:36
@Beanie: heb je ervaring met het batterijverbuik als je de 920 laat tetheren voor de Surface? Dat ben ik nl. ook van plan (niet continu natuurlijk).

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-12-2025
Wilde net mijn lumia hard resetten. Nu issie bricked.. fuck. En nu?

Ben Nokia care suite aan het downloaden

[ Voor 24% gewijzigd door eeNer op 20-02-2013 20:40 ]

Verwijderd

Mett de Nokia care suite aan de slag. Dan kun je recoveren. Genoeg haandleidingen te vinden

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Inmiddels een paar weken in bezit van een zwarte lumia en tot op heden zeer tevreden. Vandaag wel iets gemerkt dat ik nog mis. Hiervoor had ik een HTC Desire en voor al mijn Google contacts een verjaardag genoteerd. Vervolgens had ik een birthday calendar app die een week voor een verjaardag een reminder geeft en vervolgens de daarop volgende dagen tot aan de verjaardag een herinnering geeft. Bestaat zoiets ook voor WP8?

Valt me overigens nu ook op dat de Google "agenda" die de verjaardagen van contactpersonen toont, ook niet zichtbaar is in de agenda van de Lumia. Dit terwijl dit wel zo staat ingesteld in mijn Google calender Online.

[ Voor 20% gewijzigd door Ruud2001 op 20-02-2013 20:58 ]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
Zojuist Portico binnengekregen! Had de mijne (unlocked, unbranded, zwart) via CB besteld en ik dacht op vrijdag 11 januari binnengekregen...

Firmware bij mij eindigt trouwens op 1002...

• eeNer
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:42:
Mett de Nokia care suite aan de slag. Dan kun je recoveren. Genoeg haandleidingen te vinden
welke firmware kan ik het best pakken in navifirm?

ik had nog geen portico.

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-12-2025
verbaanr schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:53:
Zojuist Portico binnengekregen! Had de mijne (unlocked, unbranded, zwart) via CB besteld en ik dacht op vrijdag 11 januari binnengekregen...

Firmware bij mij eindigt trouwens op 1002...
Nadat ik dit las heb ik ook maar even een update check gedaan. Er worden nu updates gedownload! (Wit, unbranded, bol.com 17 januari)

• eeNer
gaurdian schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:01:
[...]

Nadat ik dit las heb ik ook maar even een update check gedaan. Er worden nu updates gedownload! (Wit, unbranded, bol.com 17 januari)
Ik heb mijne tegelijk met jouwe besteld en heb op dit moment een gebrickte. Zou jij mij jou variant nummer willen geven en het firmware nummer na je update? Please

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:27
Krijg net de portico update binnen (NLD toestel unbranded 000-nl RM-821_eu_netherlands_315) versie is nu: 1232.5951.1249.1002

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008

Megalodon86

Enzyme X

Ik ben hem nu ook aan het downloaden, vanwege bovenstaande berichten nog maar eens geprobeerd :)

Ik heb ook een bol.com unbranded (zwart).

Ben het apparaatje nog steeds niet zat trouwens :*) Ondertussen wel twee keer een reset moeten doen. De laatste keer was dat nadat ik hem als wifi-puntje gebruikt had voor m'n laptop; toen kwam ik niet meer in de instellingen? Bleef laden en daarna niks. Verder werkte alles nog wel volgens mij. Maargoed, even een reset en weg was het.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Hoe weet ik dat ik de portico update heb?

Xbox Live: Miesjh NL

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Miesjh schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:27:
Hoe weet ik dat ik de portico update heb?
Versie nummer checken.

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Mijn gloednieuwe Lumia 920 loopt bijna dagelijks vast (zwart scherm). Alleen een soft reset kan hem weer tot leven brengen. Ik heb de laatste software en nog geen enkele app geïnstalleerd.
Het vreemde is dat dit altijd in idle mode gebeurt. 9 van de 10x 's nacht. Soms tijdens opladen, maar meestal ook zonder dat hij aan de lader hangt.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-12-2025

RawChild

PSN: Rawchild

Na een paar maanden gebruik valt dit me op:

Nog steeds geen firmware update btw:
-Overigens wel prachtige foto's
-Alles werkt super snel
-blijft mooie telefoon
-interface besturingssysteem
-Nokia apps

-Twitter app werkt soms slecht, krijg een andere tweet dan degene die ik selecteerde.
-Facebook app werkt soms slecht. Als ik terug ga gaat het beeld op zwart.
-Contacten soms niet te vinden in whatsapp terwijl ik ze wel in mijn vrienden hub hem staan inc mobiel nummer.
-Laatste tijd als ik bel en weer wil ophangen werkt mijn "ontgrendel knop" niet goed, scherm gaat dan meteen weer op zwart waardoor ik niet kan ophangen en soms dus ook voicemail onbedoeld inspreek.
-Batterij binnen een dag leeg!!
-Geluid van muziek is soms zo zacht dat het niet te horen is, ik moet dan resetten.
-Kan lang niet alle filmpjes afspelen vanwege flash player???

Sja aantal dingen ben ik zeer over te spreken, en aantal zaken ook niet. Ook wacht ik nog steeds op een update, dan zijn misschien een aantal problemen verholpen, maar ik denk dat ik hem maar ga flashen, wacht nu al zo lang, ben er wel klaar mee.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2025
blijft ie bij jullie ook zo lang hangen op "installatie voorbereiden" staat nu al een tijdje op 100%, maar wil niet echt vlotten....

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
RawChild schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:59:

-Laatste tijd als ik bel en weer wil ophangen werkt mijn "ontgrendel knop" niet goed, scherm gaat dan meteen weer op zwart waardoor ik niet kan ophangen en soms dus ook voicemail onbedoeld inspreek.
Normaal zou je je ontgrendel knop niet nodig hebben, wanneer je je telefoon verwijderd van je oor zou het scherm terug moeten oplichten. Ik denk dat je het bekende "proximity sensor probleem" hebt... Zou kunnen dat er stof onder zit, heb je stofdeeltjes zitten onder je front facing camera?

• RawChild
  • Laatst online: 23-12-2025

RawChild

PSN: Rawchild

MrMute schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:07:
[...]

Normaal zou je je ontgrendel knop niet nodig hebben, wanneer je je telefoon verwijderd van je oor zou het scherm terug moeten oplichten. Ik denk dat je het bekende "proximity sensor probleem" hebt... Zou kunnen dat er stof onder zit, heb je stofdeeltjes zitten onder je front facing camera?
Daar zit indd stof in ja, zal dat eens weghalen en zien of het beter is, bedankt voor de tip in ieder geval.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• frenk16
  • Laatst online: 21-12-2025
Bucephalus schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:06:
blijft ie bij jullie ook zo lang hangen op "installatie voorbereiden" staat nu al een tijdje op 100%, maar wil niet echt vlotten....
Ja had ik ook, maar geduld is een schone zaak. Mijn Lumia is nu klaar met updaten :)

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2025
mijne nu weer verder bezig, moet kennelijk leren wat meer geduld te hebben... maarja, is moeilijk na lang wachten. haha

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ruud2001 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:50:
Inmiddels een paar weken in bezit van een zwarte lumia en tot op heden zeer tevreden. Vandaag wel iets gemerkt dat ik nog mis. Hiervoor had ik een HTC Desire en voor al mijn Google contacts een verjaardag genoteerd. Vervolgens had ik een birthday calendar app die een week voor een verjaardag een reminder geeft en vervolgens de daarop volgende dagen tot aan de verjaardag een herinnering geeft. Bestaat zoiets ook voor WP8?

Valt me overigens nu ook op dat de Google "agenda" die de verjaardagen van contactpersonen toont, ook niet zichtbaar is in de agenda van de Lumia. Dit terwijl dit wel zo staat ingesteld in mijn Google calender Online.
bij mij laat hij de verjaardagen van mijn contacts automatisch in de kalender zien, met een geel blokje erbij,zie jij die niet? Ik heb de portico update btw.

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
autje schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:29:
@Beanie: heb je ervaring met het batterijverbuik als je de 920 laat tetheren voor de Surface? Dat ben ik nl. ook van plan (niet continu natuurlijk).
Met de Surface nog niet echt geprobeerd. Sowieso tether ik nooit echt heel erg veel, maar bij de keren dat ik wel doe dan is het batterijverbruik doorgaans minder dan wanneer ik de 920 zelf als internet device gebruik. Ook logisch natuurlijk gezien het display niet aan staat en de processor vermoedelijk ook minder werk hoeft te verzetten.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ook logisch natuurlijk gezien het display niet aan staat en de processor vermoedelijk ook minder werk hoeft te verzetten.
Maar de telefoon moet ook wel meer data gaan verzenden en als wifi zender werken, dat kost vast meer stroom dan alleen ontvangen. Maar goed om een keer te testen (als m'n 920 geleverd is).

Verwijderd

supersatan schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:47:
Mijn gloednieuwe Lumia 920 loopt bijna dagelijks vast (zwart scherm). Alleen een soft reset kan hem weer tot leven brengen. Ik heb de laatste software en nog geen enkele app geïnstalleerd.
Het vreemde is dat dit altijd in idle mode gebeurt. 9 van de 10x 's nacht. Soms tijdens opladen, maar meestal ook zonder dat hij aan de lader hangt.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Had dit probleem al sinds release (heb de 920 nu al iets meer dan 3 maand).
Soms maar om de week en soms meerdere keren per dag totaal willekeurig.

Vorige week opgestuurd was het echt beu. Heb van alles geprobeerd, hardware reset, nieuwe firmware (portrico update) updates, de 920 draaien met een minimum aan apps etc...

Er is niks dat je kunt doen, nergens iets over te vinden...
Het is onduidelijk of het een software / hardware probleem is of een combinatie hiervan.

Zal meer weten wanneer ik hem terug krijg hopelijk, of indien niet dan toch tenminste een nieuwe exemplaar 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 23:26 ]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
Let wel op, in hun voorwaarden staat dat ze je ook een refurbished exemplaar terug mogen sturen. Dus als hij echt stuk is ben je niet verzekerd van een nieuwe!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:31
Net de Portico update geinstalleerd. Bol.com toestel, wit. Gisteren ook al de draadloze lader ontvangen.
Ben weer helemaal gelukkig. Had nergens last van, maar ik hoop dat foto kwaliteit nu iets beter zijn.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Frieda schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:17:
[...]

bij mij laat hij de verjaardagen van mijn contacts automatisch in de kalender zien, met een geel blokje erbij,zie jij die niet? Ik heb de portico update btw.
Ik heb ook de portico update (stond overigens al op het toestel bij uitlevering).

Een voorbeeld:
Als ik via de tile 'personen' iemand in mijn lijst met contactpersonen bekijk, zie ik bovenaan in het Profiel 'Google' staan. Hierbij zie ik ook een item verjaardag met daarbij de geboortedatum. Dit item is grijs en kan ik vanuit hier dan ook niet wijzigen. Als ik in mijn agenda kijk naar de datum waarop deze contactpersoon jarig is, zie ik niets staan.

Ga ik nu naar vervolgens vanuit de agenda naar instellingen zie ik daar de volgende punten:
  • Ruud's calendar (hotmail) - uitgeschakeld
  • US Holidays (hotmail) - uitgeschakeld
  • Birthday calendar (hotmail) - ingeschakeld
  • mijn google account - ingeschakeld
Kijk ik online naar mijn Google calendar zie ik daar 2 categoriën:
1) Mijn agenda's
  • mijn google account
  • Taken
2) Andere agenda's
  • Nederlandse feestdagen
  • Verjaardagen van contactpersonen
Zie je hierin verschillen met hoe e.e.a. bij jou is vastgelegd?

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 23-02-2025
Portico hier nu ook bezig! En wilde net vanavond zelf flashen haha! Ben benieuwd..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• eeNer
Ik heb gisteren mijn lumia wel MOETEN flashen omdat ie na een factory reset bricked was. Kan ik nu nog wel de reguliere updates ontvangen? Bij mij staat nu in het infoscherm bij Provider: CV NL v2

Heb er wel meteen de portico opgezet.

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Portico update status .... Installatie voorbereiden 100 %

...

En dan, gaat ie nu ook nog automatisch verder ?

Verwijderd

bhorvers schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:34:
Portico update status .... Installatie voorbereiden 100 %

...

En dan, gaat ie nu ook nog automatisch verder ?
Ja, je hoeft verder niets te doen

• bhorvers
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:35:
[...]

Ja, je hoeft verder niets te doen
Okay dan ... Portico is geinstalleerd. En nu ... had iemand het overizichtje van de belangrijkste verbeteringen nog voor ogen ? Naast de camera, de batterij, hopelijk ook de vastlopers. Ik heb er toch wel een paar in de week. Ik lees hier dat sommige mensen, zelfs met Portico, toch die vastlopers nog hebben. Iedere keer weer zo'n soft-reset en dan je datum/tijd weer instellen, vind ik zo'n gepruts. Dat zou niet moeten mogen. Ligt dit nu aan de hard- of aan de software ? Ik bedoel, dan heeft terugsturen ook geen zin ...

Ik ben benieuwd ... overigens ben ik nog steeds ERG blij met mijn Lumia. Helemaal geen spijt dat ik geen Aaifoon meer heb. Die was toch echt wel een beetje saai ... (maar geen vastlopers)

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
bhorvers schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:04:
[...]

Okay dan ... Portico is geinstalleerd. En nu ... had iemand het overizichtje van de belangrijkste verbeteringen nog voor ogen ?
Met alle respect, dat kun je toch zonder moeite via google of zelfs in dit forum vinden?

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ruud2001 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:10:
[...]

Ik heb ook de portico update (stond overigens al op het toestel bij uitlevering).

Een voorbeeld:
Als ik via de tile 'personen' iemand in mijn lijst met contactpersonen bekijk, zie ik bovenaan in het Profiel 'Google' staan. Hierbij zie ik ook een item verjaardag met daarbij de geboortedatum. Dit item is grijs en kan ik vanuit hier dan ook niet wijzigen. Als ik in mijn agenda kijk naar de datum waarop deze contactpersoon jarig is, zie ik niets staan.

Ga ik nu naar vervolgens vanuit de agenda naar instellingen zie ik daar de volgende punten:
  • Ruud's calendar (hotmail) - uitgeschakeld
  • US Holidays (hotmail) - uitgeschakeld
  • Birthday calendar (hotmail) - ingeschakeld
  • mijn google account - ingeschakeld
1) Mijn agenda's
  • mijn google account
  • Taken
2) Andere agenda's
  • Nederlandse feestdagen
Zie je hierin verschillen met hoe e.e.a. bij jou is vastgelegd?
ik heb van alle contacts uit mijn google account ook een gekoppeld hotmail account (heb ook nog een aantal Facebook contacts gekoppeld). Ik denk dat het daar iets mee te maken heeft. Als je nou eens een duplicaat contact aanmaakt op je telefoon (hotmail) en deze dan koppelt aan je google contact, laat hij dan wel de verjaardag zien in je calendar?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Whatabout die Portico-update...
Ik lees op de FP nieuws: Nokia levert Lumia 920 in Nederland met camera-update

Maar mensen met een toestel van Bol.com hebben dus niet (altijd?) deze software al op het toestel staan?
Bol.com levert geen grijze import modellen uit Duitsland ofzo... De vraag is, waarom jullie nu updates krijgen?

Mensen die de update nu voorgeschoteld krijgen... Wanneer hebben jullie je toestel ontvangen?

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 21-02-2013 13:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Goede suggesties, maar helaas ook geen effect. Heb een kopie van een bestaand google contact gemaakt als hotmail contact en hierbij een verjaardag opgevoerd. Vervolgens beide contacten gekoppeld, maar ook nu geen melding in de agenda.

Heb daarnaast een volledig nieuwe hotmail contactpersoon gemaakt met verjaardag toegevoegd. Deze is niet gekoppeld aan een bestaand contact, maar ook in dit geval geen melding in de agenda.

Wellicht dat jij iets ziet als gevolg van de koppeling met Facebook?

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
CLB schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:52:
Whatabout die Portico-update...
Ik lees op de FP nieuws: Nokia levert Lumia 920 in Nederland met camera-update

Maar mensen met een toestel van Bol.com hebben dus niet (altijd?) deze software al op het toestel staan?
Bol.com levert geen grijze import modellen uit Duitsland ofzo... De vraag is, waarom jullie nu updates krijgen?

Mensen die de update nu voorgeschoteld krijgen... Wanneer hebben jullie je toestel ontvangen?
Ik heb gister ook de update ontvangen, mijn toestel komt ook van bol.com 18 januari

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• weid1374
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Mijn vrouw en ik hebben allebei een Lumia. De bluetooth carkit geeft beide de naam 'Windows phone' waardoor het lastig te herkennen is welke telefoon verbonden is met de auto.

Heeft iemand al gevonden waar je de Bluetooth-naam kan aanpassen? Kan het zelf tot nu toe nergens vinden...

Verwijderd

Ruud2001 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:10:
[...]
1) Mijn agenda's
  • mijn google account
  • Taken
2) Andere agenda's
  • Nederlandse feestdagen
Andere agenda's zijn toch geimporteerde agenda's of gekoppelde agenda's uit andere bronnen. Ik kan me voorstellen dat die niet syncen naar je telefoon waar je die bronnen zelf misschien ook al direct gekoppeld hebt.

Verwijderd

weid1374 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:09:
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Lumia. De bluetooth carkit geeft beide de naam 'Windows phone' waardoor het lastig te herkennen is welke telefoon verbonden is met de auto.

Heeft iemand al gevonden waar je de Bluetooth-naam kan aanpassen? Kan het zelf tot nu toe nergens vinden...
http://www.nokia.com/gb-e...FAQ&caseid=FA139040_en_US

Dat was overigens meer een vraag voor het Windows Phone 8 ervaringen topic
[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 13:16 ]

• weid1374
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

hAI,
Dank voor je antwoord.
Maar is het niet gek dat je alleen via Zune de naam kan aanpassen?
Is Zune compatible met Windows Phone 8?
Neem aan van wel, anders had je het antwoord niet gegeven ;)

• mrsar
  • Registratie: September 2000

mrsar

waar een sar is,is een wodka

weid1374 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:19:
hAI,
Dank voor je antwoord.

[...]

Maar is het niet gek dat je alleen via Zune de naam kan aanpassen?
Is Zune compatible met Windows Phone 8?
Neem aan van wel, anders had je het antwoord niet gegeven ;)
niet via zune toch....als ik mijn tel via usb connect krijg ik zo'n apart device scherm waar ik allerlei dingen kan aanpassen.....ga het eens voor je checken en screen maken ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• DevC
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-12-2025
Je hebt het volgende programma nodig om de naam van je toestel te veranderen.

http://www.windowsphone.c...ows-phone-app-for-desktop

• mrsar

mrsar

volgens mij heb ik nooit iets geinstalleerd(werk laptop)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G0JnLa8SQHqseDyKXHFTSMb3/thumb.png

[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 21-02-2013 13:36 ]

Verwijderd

weid1374 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:09:

windows ziet je phone als harde schijf, en die kun je gewoon elke naam geven die je maar wilt ;) very easy!

Verwijderd

Hoera, vanmorgen de Portico update (OTA) geinstalleerd. Ging vlekeloos, in minder dan 10 min.

Verwijderd

Zijn er mensen die de Lumia 920 gebruiken met de Nokia CK-7W carkit? Bij mij connect hij wel, maar tijdens een gesprek valt vaak gesprek tijdelijk weg.....

hebben meer mensen diet probleem, en heeft iemand misschien een oplossing?

Verwijderd

Inderdaad, sluit lumia aan met je computer, ga naar verkenner. Vraag eigenschappen van je phone en varander de naam. Easy

• bhorvers
Afbeeldingslocatie: https://skydrive.live.com/?cid=aa2678e750d18fc6&id=AA2678E750D18FC6!290&action=Share

Gemaakt met de Lumia 920 ... ik zeg, dat is een strakke foto !
Alleen is deze met de standaard instellingen gemaakt. Zodra ik voor 'close-up' opname kies, gaat het mis en krijg ik geen focus.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
bhorvers schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:57:
[afbeelding]

Gemaakt met de Lumia 920 ... ik zeg, dat is een strakke foto !
Alleen is deze met de standaard instellingen gemaakt. Zodra ik voor 'close-up' opname kies, gaat het mis en krijg ik geen focus.
Daar kwam ik ook achter, met close up moet je ook echt binnen 20-30 centimeter van het object zijn.

Mijn n8 had een focus afstand van 12cm, ik weet echter niet hoe dat met de 920 zit...

• Cardwizard
Mensen die een hoesje/cover zoeken , de originele Nokia cc-1034 zit er echt perfect omheen !

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2025
cardwizard schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:12:
Mensen die een hoesje/cover zoeken , de originele Nokia cc-1034 zit er echt perfect omheen !
link?

Want ik krijg totaal verkeerde hoesjes als ik zoek op Nokia cc-1034.

Voor de lumia 920 waren ze toch?

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Omdat het moet zijn Nokia cc-1043 (ipv 1034)

Don't rely on their truth alone

• defcon84
  • Registratie: September 2009

defcon84

Multipass?

mijn Nokia Lumia CC-1043 Soft cover is al een week in bestelling bij bol.com
Verwacht rond: 28-03-2013
net als de L920

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
Ik heb exact zelfde hoesje/cover bij gsmpunt gekocht, dag er na had ik het binnen. Even zoeken naar alternatieve shops doet wonderen, Google is your friend :)
Portico heb ik er sinds Januari op draaien overigens, geen last van freezes en fotos zijn super

[ Voor 23% gewijzigd door BigF25 op 21-02-2013 16:01 ]

• harry899
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
BigF25 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:00:
Ik heb exact zelfde hoesje/cover bij gsmpunt gekocht, dag er na had ik het binnen. Even zoeken naar alternatieve shops doet wonderen, Google is your friend :)
Portico heb ik er sinds Januari op draaien overigens, geen last van freezes en fotos zijn super
Ik doe een poging bij dealextreme. Wordt morgen of overmorgen verzonden.. Kan even duren, maar heb mijn telefoon toch nog niet... Wel alle kleuren..

• xGlasvezelkabel
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb de CC-1043 hier vandaan: http://www.ebay.nl/itm/35...1497.l2649#ht_1524wt_1139

Zal misschien niet echt van Nokia zijn, maar past ontzettend goed. Had hem ook binnen een paar dagen in huis.

• Cardwizard
Sorry ik gaf het onjuiste type nummer inderdaad , ik heb hem ook bij die eBay verkoper gekocht , snel in huis en dat zijn gewoon originele

• autje
Vandaag m'n eerste onverklaarbare battery drain gehad. Vanochtend om ongeveer 7:00 begonnen, en in een paar uur was hij 40% kwijt. WhatsApp draaide niet (ook niet op de achtergrond, Stop The Music gebruikt na de laatste keer gisterenavond). Vanochtend op dat tijdstip alleen m'n Me tile gecheckt, omdat hij aangaf dat er 1 reactie was. Verder niets met de telefoon gedaan. Ook geen extra achtergrontaken erbij gekregen of zo. Wellicht dat er één op hol was geslagen.

De lijn in battery sense ging behoorlijk vlak (m'n normale discharge rate is ongeveer 1,5% per uur), en ineens scherp naar beneden.

Telefoon even uit/aan gezet, en sindsdien loopt ie weer normaal. Vaag.

• gaurdian
Normale discharge rate van 1,5%? Dan moet die van mij kapot zijn. Battery stats geeft aan: peak discharge rate 28,5 %/hour, average discharge rate: 13,2%/hour en current discharge rate 2,9%. Geen apps in de achtergrond, wel regelmatig whatsapp gebruikt (soms in combinatie met stop music).

• autje
gaurdian schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:52:
Normale discharge rate van 1,5%? Dan moet die van mij kapot zijn. Battery stats geeft aan: peak discharge rate 28,5 %/hour, average discharge rate: 13,2%/hour en current discharge rate 2,9%. Geen apps in de achtergrond, wel regelmatig whatsapp gebruikt (soms in combinatie met stop music).
Ik ben geen zware gebruiker. Paar mailtjes per dag, paar whatsappjes, paar telefoontjes, NOS en nu.nl apps checken. Als ik daadwerkelijk WhatsApp gebruik voor een conversatie, dan zie ik daarna wel dat ie behoorlijk omlaag is gegaan.

• Cardwizard
Er staat een update klaar voor whatsapp, misschien dat die helpt ?

• gaurdian
cardwizard schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:57:
Er staat een update klaar voor whatsapp, misschien dat die helpt ?
EEEEEEEEEEEEINDELIJK! Windows phone had die echt heel erg hard nodig. Dit was een van de redenen die ik heb gehoord waarom er flink wat windows phones werden geretourneerd.

Ik zie helaas nog wel dat de wifi verbinding nog steeds (onnodig) wordt opengehouden...

Meer info hier: http://www.wpcentral.com/...one-gets-major-new-update

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03-2025
Weet iemand hoe het kan, dat het ook "lijkt of is" dat na de portico update, de camera niet echt verbeterd lijkt te zijn??

Foto's op het display lijken minder scherp en meer waziger dan mijn iphone 5.
Ben ik daarmee de enige die dit vind of??

• corset
  • Laatst online: 30-12-2025
offtopic:
Mooi het dat je hier alleen iOS mensen hoort met "op mijn Iphone" Andere mensen zeggen gewoon "op m'n vorige telefoon

Totaal geen issues met de foto's hier, maar had ook al Portico vanaf dag 1 (Telfort). Dit is vergeleken met:

Ipad3
Iphone5
Iphone4S
S3
S2
Desire Z

Scherper dan alle bovenstaanden.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
defcon84 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:53:
mijn Nokia Lumia CC-1043 Soft cover is al een week in bestelling bij bol.com
Verwacht rond: 28-03-2013
net als de L920
www.mobielbereikbaar.nl

• 038Robijno
lanerios schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:03:
offtopic:
Mooi het dat je hier alleen iOS mensen hoort met "op mijn Iphone" Andere mensen zeggen gewoon "op m'n vorige telefoon

Totaal geen issues met de foto's hier, maar had ook al Portico vanaf dag 1 (Telfort). Dit is vergeleken met:

Ipad3
Iphone5
Iphone4S
S3
S2
Desire Z

Scherper dan alle bovenstaanden.
Dan zal het wel aan mij liggen.. Op het toestel lijkt het niet echt super scherp.
Mischien op de computer wel.

• Worsteneter
Geweldig weer die whatsapp update; whatsapp logo weg. Heb nu gewoon 1 tegel zonder logo, enkel kleur :P

• xGlasvezelkabel
  • Laatst online: 28-12-2025
Worsteneter schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:36:
Geweldig weer die whatsapp update; whatsapp logo weg. Heb nu gewoon 1 tegel zonder logo, enkel kleur :P
Gewoon opnieuw je tile op je homescreen zetten. Verder is het nog steeds zo traag als ..., wel mooi dat je nu de hoeveelheid ongelezen berichten op je lockscreen kan zien.

• bhorvers
Ik vind Whatsapp nu erg bagger ! Dit is toch geen update ...

Vind hem een stuk trager bij opstarten, de gekleurde tile is verdwenen, dat lelijke opstartscherm is er nog steeds en ... Whatsapp denkt nog steeds een mediaspeler te zijn !

[ Voor 59% gewijzigd door bhorvers op 21-02-2013 20:09 ]

• Sierraalpha88
  • Laatst online: 18-12-2025
Ook ik ben nu bijna een week in de weer met de Lumia 920, ik mocht mijn abonnement verlengen (kom van de lumia 800) dus dit gelijk maar gedaan in de Hi winkel, daar hadden ze nog een witte liggen. :9
Telefoon bevalt me zeer goed, is lekker snel in gebruik, Portico-update stond al op het toestel, nog niet echt problemen gehad met whatsapp, dus ik wacht denk ik maar even met de update :P
Het in gebruik nemen van de telefoon was slechts een kwestie van inloggen met mijn Microsoft account en alles gegevens werden direct gesynchroniseerd, en (betaalde) applicaties kon ik rechtstreeks via windowsphone.com opnieuw installeren.
Daar zit eigenlijk ook gelijk een vraag, want om die applicaties via de site opnieuw te installeren, moet de functie "mijn telefoon zoeken" ingeschakeld worden.
Langs die weg is het ook mogelijk om de telefoon te traceren, op afstand te bellen, te blokkeren of te wissen.
Handig natuurlijk in het geval dat je telefoon gejat wordt, alleen valt me een ding een beetje tegen.
Deze functie "mijn telefoon zoeken" op de telefoon is uit te schakelen zonder dat er een code danwel wachtwoord noodzakelijk is? Op de Lumia 800 was dit ook al zo.
Dit zou dan betekenen dat, indien je telefoon gejat wordt, die persoon zo zonder problemen de functie uit kan schakelen en jij als gedupeerde gebruiker te telefoon niet meer kan traceren?
Ik ken dit systeem wel van android i.c.m. de galaxy SIII, alleen daar moet je wel een wachtwoord invoeren om de functie op de telefoon weer uit te schakelen, voelt naar mijn idee een stuk veiliger? :p

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:43
bhorvers schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:59:
Ik vind Whatsapp nu erg bagger ! Dit is toch geen update ...
Vind hem een stuk trager bij opstarten, [...]
Bij WP7 gebeurt dat soms ook met apps. Herinstalleren van de app zorgt er dan vaak voor dat dingen ineens wel werken of sneller. Wellicht dat je dat dus ook kan proberen? Je bent namelijk de eerste die klaagt over een nog langzamer startende Whatsapp.

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
038Robijno schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:51:
Weet iemand hoe het kan, dat het ook "lijkt of is" dat na de portico update, de camera niet echt verbeterd lijkt te zijn??

Foto's op het display lijken minder scherp en meer waziger dan mijn iphone 5.
Ben ik daarmee de enige die dit vind of??
je bent niet de enige. Ik ben ook niet tevreden met de camera. De foto's zijn overdag meer onscherp dan scherp. kan nog niet achter komen wanneer ze wel scherp zijn en de kleuren zijn niet mooi , meer bruinig.

Lidy

• Worsteneter
Ik vind het wel een logische actie om de tegel meer in de 'metro' interface te maken maar ik vond het juist mooi dat het whatsapp logo gekleurd was op een tegelachtergrond dinges? :)

• 038Robijno
truffel50 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:23:
[...]

je bent niet de enige. Ik ben ook niet tevreden met de camera. De foto's zijn overdag meer onscherp dan scherp. kan nog niet achter komen wanneer ze wel scherp zijn en de kleuren zijn niet mooi , meer bruinig.
Zo denk ik er idd precies net zo over..
In een omgeving waar weinig ligt is, maakt hij betere foto's als bij daglicht lijkt het.

• bhorvers
Caelorum schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:15:
[...]

Bij WP7 gebeurt dat soms ook met apps. Herinstalleren van de app zorgt er dan vaak voor dat dingen ineens wel werken of sneller. Wellicht dat je dat dus ook kan proberen? Je bent namelijk de eerste die klaagt over een nog langzamer startende Whatsapp.
Sorry, ik heb te snel geoordeeld. Whatsapp werkt goed ... En snel. Het enige wat ze nog moeten aanpakken is dat 'mediaspelergedrag' ...

Maar dan terug naar de Lumia camera na de Portico update. Ik vind de foto's bij weinig licht, bijvoorbeeld in de woonkamer, helemaal niet scherp. Buiten zijn ze niet slecht en diverse close-ups zijn erg goed. Ik ben ook nog niet helemaal onder de indruk van de 'geroemde' Lumia camera ... Ga nog ff verder experimenteren ...

[ Voor 23% gewijzigd door bhorvers op 21-02-2013 22:56 ]

• 038Robijno
bhorvers schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:49:
[...]

Sorry, ik heb te snel geoordeeld. Whatsapp werkt goed ... En snel. Het enige wat ze nog moeten aanpakken is dat 'mediaspelergedrag' ...

Maar dan terug naar de Lumia camera na de Portico update. Ik vind de foto's bij weinig licht, bijvoorbeeld in de woonkamer, helemaal niet scherp. Buiten zijn ze niet slecht en diverse close-ups zijn erg goed. Ik ben ook nog niet helemaal onder de indruk van de 'geroemde' Lumia camera ... Ga nog ff verder experimenteren ...
Hoezo experimenteren??? Met de camera of?
Zoja, hoe?

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
Sierraalpha88 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:21:
Langs die weg is het ook mogelijk om de telefoon te traceren, op afstand te bellen, te blokkeren of te wissen.
Handig natuurlijk in het geval dat je telefoon gejat wordt, alleen valt me een ding een beetje tegen.
Deze functie "mijn telefoon zoeken" op de telefoon is uit te schakelen zonder dat er een code danwel wachtwoord noodzakelijk is? Op de Lumia 800 was dit ook al zo.
Dit zou dan betekenen dat, indien je telefoon gejat wordt, die persoon zo zonder problemen de functie uit kan schakelen en jij als gedupeerde gebruiker te telefoon niet meer kan traceren?
Ik ken dit systeem wel van android i.c.m. de galaxy SIII, alleen daar moet je wel een wachtwoord invoeren om de functie op de telefoon weer uit te schakelen, voelt naar mijn idee een stuk veiliger? :p
Ik ga er vanuit dat je een pincode op je lockscreen hebt? Dan moet de dief die wel eerst weten.
Als hij die niet weet moet het toestel gereset worden en zijn al je gegevens weg.

• bhorvers
038Robijno schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:04:
[...]

Hoezo experimenteren??? Met de camera of?
Zoja, hoe?
Nou ja, verschillende foto's, onder verschillende omstandigheden en met verschillende instellingen ... Daar wordt ie niet beter van, maar voor mij wel duidelijk, wat ik er van kan verwachten.

Check deze foto even ... Dit is toch geweldig ?

https://skydrive.live.com...id=AA2678E750D18FC6%21290

Wel even op origineel klikken !

[ Voor 3% gewijzigd door bhorvers op 21-02-2013 23:39 ]

• Sanction
  • Niet online
Ik zal wel een volslagen idioot zijn, maar hoe delete ik een video die ik opgenomen heb?

• Worsteneter
Sanction schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:38:
Ik zal wel een volslagen idioot zijn, maar hoe delete ik een video die ik opgenomen heb?
bij video, die 3 puntjes (instellingen) aantikken/omhoog vegen en dan op verwijderen

• Sanction
  • Niet online
Worsteneter schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:49:
[...]

bij video, die 3 puntjes (instellingen) aantikken/omhoog vegen en dan op verwijderen
Ik zie hem alleen bij 'photos', nergens anders.

• TonyM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik lees steeds berichten over Whatsapp en iets met de mediaplayer.
Ik ben alleen nog geen duidelijk bericht tegengekomen waaruit ik kan opmaken wat dat probleem nu precies is.
Kan iemand dat uitleggen aub?

• Sierraalpha88
sundace schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:35:
[...]

Ik ga er vanuit dat je een pincode op je lockscreen hebt? Dan moet de dief die wel eerst weten.
Als hij die niet weet moet het toestel gereset worden en zijn al je gegevens weg.
toegang tot mijn telefoon vanaf het lockscreen is inderdaad met code (weliswaar na 3 minuten) maar een extra laag in die specifieke "beveiliging" leek mij persoonlijk geen overbodige luxe. :P

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11-2025
Is zo een hoesje echt nodig jongens? Ik heb vernomen dat de lumia van zich zelf al stevig en schok absoberend is. En na wat destroy my.. Filmpjes gezien op youtube. Kan hij best wel wat hebben.??

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
AlphaWierie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 01:20:
Is zo een hoesje echt nodig jongens? Ik heb vernomen dat de lumia van zich zelf al stevig en schok absoberend is. En na wat destroy my.. Filmpjes gezien op youtube. Kan hij best wel wat hebben.??
Zoek deze post eens op : Zaterdag 16 februari 2013 13:41

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A + extra baterij onderweg, wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• eeNer
TonyM schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 00:17:
Ik lees steeds berichten over Whatsapp en iets met de mediaplayer.
Ik ben alleen nog geen duidelijk bericht tegengekomen waaruit ik kan opmaken wat dat probleem nu precies is.
Kan iemand dat uitleggen aub?
Whatsapp wilde graag een connectie open kunnen houden om berichten sneller binnen te kunnen laten komen. Maar ze mochten dat niet echt op de achtergrond doen dus hebben ze een trucje bedacht. Ze gebruiken de background agent van bijvoorbeeld streaming muziek en daardoor kunnen ze een 'stream'-verbinding openhouden met de whatsapp servers. Daardoor blijft bijvoorbeeld ook de Wifi aan onder het lockscherm.

Als je niet in whatsapp zit en je gebruikt je volumeknoppen dan zie je een icoontje staan. Wat je normaal ziet als je muziek streamt. Als je erop klikt dan start whatsapp op en als je bijvoorbeeld in 'muziek&video' app zit dan staat volgens mij ook whatsapp als gepauzeerd.

Hopelijk goed uitgelegd. Correct me of im wrong. Verder verwijs ik je naar het whatsapp topic.

• Bunker37
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2015
Sinds drie dagen de lumia dus hier mijn bevindingen:

Showstopper 1: Ding loopt net als veel anderen ervaren, vast in idle. Gisteren nacht stopte daardoor zelfs het laadproces en zat de batterij halfvol. Vannacht zelfde verhaal en in beide gevallen dus geen wekker! Het is nu vier keer gebeurd in 2 dagen waarvan 2 keer aan de lader en twee keer gewoon overdag. Ik kan niets bedenken waardoor dit kan gebeuren. Zat even aan Bluetooth gebruik of een batterij app te denken, maar heb die twee reeds kunnen uitsluiten. Vastlopen in idle is echt een probleem omdat het ding daardoor totaal onbetrouwbaar is. Als deze bug niet wordt onderkent, gaat mijn toestel helaas weer de deur uit.

Andere minpunten die hopelijk met de tijd worden opgelost maar waarvan ik me afvraag waarom het niet standaard in het OS zit:
- Native RDP. Moet het nu doen met apps die nog niet in de buurt komen van LogMeIn. Hopelijk komt dit goed in de toekomst.
- Geen rotatie lock. Hierdoor is het bijna onmogelijk om in bed te lezen. Constant draait de content op het scherm 90 graden weg van de juiste lees positie. Ik kan zelfs geen app vinden die dit fixt.
- Gemis van een standaard weather app.

Laatste minpunt waarvan ik geen oplossing verwacht: Het lijkt erop dat ik de telefoon veel beter tegen mijn oor moet houden om te kunnen verstaan wat er wordt gezegd. Ik hoor mezelf de laatste drie dagen vaak "zeg het nog eens" zeggen en dat had ik zeker niet met de iPhone.

Al het andere is super! Vooral het typen op WP8 is een verademing. Ik was altijd aan het vechten met de iPhone om een fatsoenlijk tekst die niet constant verbeterd werd door de iPhone zelf, te maken. Op de Lumia ervaar ik dat helemaal niet. Het werkt gewoon.

Alle apps die ik verder gebruik, zijn aanwezig en het is simpelweg de next gen.

Draadloze lader besteld, zwart, kwam net binnen toen ik een andere stond af te rekenen en koos toen toch voor deze omdat ie wellicht nieuwer zou zijn vwb firmware. Laatste updates staan erop en heb geen last van die rattle. Bluetooth werkt prima.

Als laatste vind ik het raar dat de lockscreen pincode ook geldt voor de kidscorner. Ik zou verwachten dat ik de gsm aan de kids kan geven die dan zelf zonder pincode de corner in kunnen terwijl ze niet in de telefoon kunnen omdat ze de pincode niet hebben. Nu moet ik zelf de telefoon in de corner zetten alvorens het ding aan de kids te geven. Raar... of ik mis nog iets wat ook zo maar zou kunnen natuurlijk

[ Voor 108% gewijzigd door Bunker37 op 22-02-2013 08:26 ]

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:30
ben nu 2 dagen in bezit van de telefoon en moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben...geen last van de rattle, batterij doet het vooralsnog voorbeeldig...wel een vraag:

Als ik geen Wifi verbinding heb en ik probeer de shop dan krijg ik de error: c00cee22, zodra ik verbind met een Wifi netwerk werkt het wel zoals het hoort.
Dit is rete irritant, ik heb een goede data bundel dus waarom kan ik dan de store niet gebruiken via mijn telefoonverbinding? Iemand tips?

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik ben juist blij met de Whatsapp update. Hij is nu meer op het niveau van andere platformen. Hopen dat het nu ook de batterij ten goede komt.

Overigens niet onbelangrijk om te vermelden, het is nu mogelijk om gemaakte screen shots te versturen!

Edit: Nu nog de optie om reeds gemaakte video's te versturen en ik ben helemaal blij. Snap dat het door de bestands grootte lastig is, maar bij andere platformen comprimeerde hij ze toch ook eerst?

[ Voor 28% gewijzigd door dubbeldekkert op 22-02-2013 09:00 ]

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Bunker37 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:04:

- Geen rotatie lock. Hierdoor is het bijna onmogelijk om in bed te lezen. Constant draait de content op het scherm 90 graden weg van de juiste lees positie. Ik kan zelfs geen app vinden die dit fixt.
Steeds meer apps ondersteunen dit zelf, denk bijv. aan de WPCentral App.

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
Aan de Lumia 920 bezitters..

Ik ben opzoek naar een achtergrond afbeelding die ik gezien heb ik de erg mooie review van Zonoskar.
Ik heb al contact gehad met Zonoskar en hij heeft het helaas verwijderd van zijn telefoon. Hij gaf mij de tip om het hier even te vragen aangezien hier veel mensen zijn met de Lumia 920. Het is een stock afbeelding.

Hieronder de afbeelding waar ik naar op zoek ben.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9378940/Limua920Review/wp_ss_20121118_0002.png

Heb je hem? Wil je hem mij opsturen? Alvast bedankt! _/-\o_

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• mkrijt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Heeft iemand hier een idee wat een goede screenprotector is voor de 920? Ik zit te kijken naar een protector van Zagg, iemand daar ervaring mee?

• mrsar

mrsar

Bunker37 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:04:

Showstopper 1: Ding loopt net als veel anderen ervaren, vast in idle. Gisteren nacht stopte daardoor zelfs het laadproces en zat de batterij halfvol. Vannacht zelfde verhaal en in beide gevallen dus geen wekker! Het is nu vier keer gebeurd in 2 dagen waarvan 2 keer aan de lader en twee keer gewoon overdag. Ik kan niets bedenken waardoor dit kan gebeuren. Zat even aan Bluetooth gebruik of een batterij app te denken, maar heb die twee reeds kunnen uitsluiten. Vastlopen in idle is echt een probleem omdat het ding daardoor totaal onbetrouwbaar is. Als deze bug niet wordt onderkent, gaat mijn toestel helaas weer de deur uit.
Wat ik zo gek vind is waarom ik hier totaal geen last van heb. ik heb een witte 920 van bol.com.
mischien eens vergelijken wat we anders hebben? ik heb bv in de avond geen wifi aanstaan,en meestal ook geen 3g (anders blijft WA mij wakker houden :P ) heb er redelijk wat apps opstaan maar bijna alles op de achtergrond geblocked,alleen weatherapp staat aktief op de achtergrond ;) mischien dat het er iets mee te maken heeft?

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

EraZor

Don't mention the war

Wat je ook aan/uit hebt staan: een telefoon hoort niet vast te lopen. Gewoon terugstturen dus. Ik heb in een maand tijd 0 vastlopers gehad, en zo hoor t.
Pagina: 1 ... 53 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;