[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 09:39
Ik lees net op een Turkse nieuwssite dat de stocks van de Lumia 920 in Amerika, Duitsland, Australie en het midden oosten doorheen zijn in een week. Ook de Duitse Amazon bevestigd dat ze door hun voorraden heen zijn. Ook een online seller Getgoods zegt dat ze door de hoge vraag geen voorraden meer hebben.

bron: http://www.ntvmsnbc.com/id/25398827/
Ik kan Turks, gebruik google translator als je het wil lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57
ben.blom schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:24:
Gebruik mijn 8x nu al 2 a 3 weken, nergens last van :).
Ik ook. Dit is ook leuk in het artikel:
Wel moeten we hier nuanceren dat het niet om de definitieve winkelversie van het toestel gaat.
.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, zou men daar een beta versie van WP8 draaien en dan klagen over stabiliteitsproblemen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:51
Ben hier ook nog geen bugs tegen gekomen in het OS. Alleen bij sommige apps (zoals whatsapp) gaat het soms mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
zonoskar schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:45:
[...]

Ik ook. Dit is ook leuk in het artikel:

[...]
.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, zou men daar een beta versie van WP8 draaien en dan klagen over stabiliteitsproblemen?
Direct daarna staat dan:
Al blijken de bugs nu ook in verkochte toestellen op te duiken.
Dus ja, afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

bugs...facebook app sluit regelmatig. Whatsapp gaat ook niet altijd lekker met verzenden en ontvangen. Zat in scherm feedback voor Nokia. Bij intikken tekst kreeg ik een freeze en na 20 seconden scherm op zwart maar kon wel weer hervatten waar ik was. Ik merk inderdaad soms wel wat haperingen op in animaties. En soms kijg je het scherm hervatten (ook al draait er verder niets in de achtergrond etc). Kan ook niet vaststellen wanneer het wel of niet optreedt. Er is nog wel wat werk te doen voor MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
badluckboy schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:38:
Ik lees net op een Turkse nieuwssite dat de stocks van de Lumia 920 in Amerika, Duitsland, Australie en het midden oosten doorheen zijn in een week. Ook de Duitse Amazon bevestigd dat ze door hun voorraden heen zijn. Ook een online seller Getgoods zegt dat ze door de hoge vraag geen voorraden meer hebben.

bron: http://www.ntvmsnbc.com/id/25398827/
Ik kan Turks, gebruik google translator als je het wil lezen.
Erg slecht dat ze de vraag niet aankunnen. Heb zo'n vermoeden dat de release in Nederland daardoor ook wel weer vertraging op zal lopen. Alsof ze beter een week later hadden kunnen launchen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 09:39
Martinspire schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:22:
[...]

Erg slecht dat ze de vraag niet aankunnen. Heb zo'n vermoeden dat de release in Nederland daardoor ook wel weer vertraging op zal lopen. Alsof ze beter een week later hadden kunnen launchen.
of de vraag naar de toestellen is GIGA of ze hebben het gewoon verkeerd gepland met de productie en launch. Of ze moesten wachten op Micrsofot met de productie kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 10:43
Martinspire schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:22:
[...]

ik vraag me af wat de reden is dat ze niet aan de vraag kunnen voldoen, is het echt een groter succes dan verwacht, ligt het aan de fabricage....

de belangrijkste vraag voor velen van ons is of ze de release in nederland doorzetten of dat ze de andere markten eerst aanvullen.....?

we zullen het over iets meer dan een week weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Het is gewoon ronduit slecht met de aankondiging en levering van WP8 icm Nokia. De tijd die tussen aankondiging zit en de dag dat er geleverd kan worden, is gewoon veel te lang.

Ik zat vorige week tv te kijken. Zie ik de reclame van de nieuwe Volkswagen Golf 7. Verkrijgbaar vanaf 9 november werd er tijdens het spotje gezegd. Het was 10 november dat ik die reclame voor het eerst zag. Zo moet het dus.....En niet 2 maand er tussen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bij Head-Fi.org zijn de meeste gebruikers zeer te spreken over de geluidskwaliteit, dit maakt me wel blij aangezien dat allemaal audiofielen zijn.

http://www.head-fi.org/t/...a-lumia-920-sound-quality

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Productiefaciliteiten van Nokia zijn natuurlijk flink onder de schop gegaan dit jaar. Fabrieken werden gesloten en weer gebouwd. Productielijnen voor zo'n telefoon vol innovatie lijkt me niet zo makkelijk op volle kracht draaiend te krijgen. Vaak worden nieuwe productielijnen maar voor een bepaald percentage gebruikt om alle fouten eruit te krijgen (er wordt in die fase nog veel handmatig gedaan).

Ten tweede zal ook de vraag aardig hoog liggen lijkt me. WP8 is eindelijk een alternatief, en de Lumia 920 mag gerust het meest innovatieve toestel van 2012 heten. Ze hebben echter uit angst voor het succes van de iPhone 5 de presentatie erg naar voren gehaald. (Achteraf onzin, de iPhone 5 is een enorme teleurstelling, kent productieproblemen en matige verkoopcijfers, aandeel Apple al dik 25% minder waard sinds introductie.) Nokia had meer moeten geloven in haar eigen kracht en gewoon samen met de WP8 presentatie eind oktober de telefoon moeten presenteren. Weekje pre-order en daarna leverbaar. Effectief geen verschil, maar marketingtechnisch/psychologisch heel veel.

Vooralsnog geloof ik dat 27 november gewoon de Nederlandse releasedatum wordt. Bij PhoneHouse worden die dag speciale Lumiameubels geleverd met de demotoestellen erop (erg goed van Nokia!). Zie ook het Levertijden topic. Nokia Lumia 920 - prijzen en levertijdentopic

Edit: Als het goed is is Nederland ook een 'second wave' land. Hopen dat die bugs er dan uit zijn. Er was al een L920 gespot met nieuwere software dacht ik. Camera is fysiek meer dan goed, alleen softwarematig moet daar nog wat getweakt worden. Bugs zijn er om te pletten, dat neem ik voor lief als early adaptor en gezien Microsofts/Nokia's 'all in' motivatie zal dat niet lang duren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MRELynx schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:37:
Het is gewoon ronduit slecht met de aankondiging en levering van WP8 icm Nokia. De tijd die tussen aankondiging zit en de dag dat er geleverd kan worden, is gewoon veel te lang.

Ik zat vorige week tv te kijken. Zie ik de reclame van de nieuwe Volkswagen Golf 7. Verkrijgbaar vanaf 9 november werd er tijdens het spotje gezegd. Het was 10 november dat ik die reclame voor het eerst zag. Zo moet het dus.....En niet 2 maand er tussen.
Je vergelijkt nu een reclame (voor als het product er al is) met een aankondiging.
Je ziet geen reclames van de Nokia 920 Lumia omdat hij er nog niet is.

De Golf 7 is op 4September officieel aangekondigd dus dat is ook ruim 2maanden geleden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Ha, post ik net dat ik nog geen issues gezien heb, reboot mijn toestel ineens en wil niet meer opstarten. En dat 10 min lang. Ik heb maar een harde reset gedaan (volume-down+power+camera knop). Nu staat ook de tijd weer fout. Hopelijk gebeurt het niet te vaak.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Donstil schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:58:
[...]

Je vergelijkt nu een reclame (voor als het product er al is) met een aankondiging.
Je ziet geen reclames van de Nokia 920 Lumia omdat hij er nog niet is.

De Golf 7 is op 4September officieel aangekondigd dus dat is ook ruim 2maanden geleden.
Je hebt gelijk, maar wat ik probeerde te zeggen is dat de gemiddelde consument niet 2 maanden wil wachten op iets wat eigenlijk direct leverbaar zou moeten zijn.
De consument wil iets kopen en wil dan eigenlijk direct nog dezelfde dag daarmee aan de slag. Op de manier waarop Nokia nu bezig is, verliezen ze gewoon veel mensen omdat de beschikbaarheid van datgene wat de consument wil, niet voor handen is of voldoet aan de wens van die consument.

Van een product als een telefoon mag je als normale consument aannemen dat wanneer je hoort dat die er is, dan die dan ook geleverd kan worden. En je de Lumia 920 is er, maar nog niet in NL.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
MRELynx schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:30:
[...]

Je hebt gelijk, maar wat ik probeerde te zeggen is dat de gemiddelde consument niet 2 maanden wil wachten op iets wat eigenlijk direct leverbaar zou moeten zijn.
De consument wil iets kopen en wil dan eigenlijk direct nog dezelfde dag daarmee aan de slag. Op de manier waarop Nokia nu bezig is, verliezen ze gewoon veel mensen omdat de beschikbaarheid van datgene wat de consument wil, niet voor handen is of voldoet aan de wens van die consument.

Van een product als een telefoon mag je als normale consument aannemen dat wanneer je hoort dat die er is, dan die dan ook geleverd kan worden. En je de Lumia 920 is er, maar nog niet in NL.
Kijk eens naar Apple. Nog steeds een wachttijd van 2-3 weken als je een iPhone 5 wil bestellen... Dat valt nu nog wel mee maar is ook wel eens anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Net even de rinkeltijd (echt?) proberen in te stellen via 1233, maar ik krijg 'support hiervoor word spoedig aangeboden' (of iets dergelijks) oftewel, kan nog niet. Dan voicemail maar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunther_p
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb nu sinds vrijdag de zwarte versie van deze telefoon maar ben er toch niet geheel tevreden van. De problemen zijn zaterdagavond begonnen met een spontane reboot waar hij op het nokia scherm bleef hangen, na 15 minuten dan maar een hard reset uitgevoerd.
Sindsdien gebeuren er overdag en 's nachts meerdere spontane reboots. Ook de batterijduur is zeer variabel gaande van 8u-10u licht gebruik zonder wifi tot 14-16u met druk gebruik met wifi.
Sinds vandaag wordt regelmatig ook de simkaart inactief, de telefoon even in airplane mode zetten lost dit wel op.
Al bij al, is deze telefoon in zijn huidige staat geen verbetering tov mijn vorige samsung nexus, zeker qua batterijduur houdt de 920 het veel minder lang uit dan mijn vorige nexus die ook al geen al te goede batterijduur had.
Edit: Net weer een reboot en ineens 15% batterij minder, terwijl de telefoon ook al in battery save modus staat.

[ Voor 6% gewijzigd door gunther_p op 19-11-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Oftewel er zijn nog wel wat problemen die er eigenlijk niet horen te zijn. Dat is dan wel weer jammer. Had gehoopt dat het een stabiel systeem zou zijn.

Dat het een totaal nieuw besturingsysteem is, dat is geen probleem voor mij. Maar als hij niet stabiel is, dan vind ik dan minder fijn.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gunther_p schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:50:
Al bij al, is deze telefoon in zijn huidige staat geen verbetering
Natuurlijk niet. Meerdere spontane reboots mogen niet voor komen.
Omwisselen dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
GokuSsj schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:56:
Oftewel er zijn nog wel wat problemen die er eigenlijk niet horen te zijn. Dat is dan wel weer jammer. Had gehoopt dat het een stabiel systeem zou zijn.

Dat het een totaal nieuw besturingsysteem is, dat is geen probleem voor mij. Maar als hij niet stabiel is, dan vind ik dan minder fijn.
De meeste problemen zijn ook "normaal" bij een volledig nieuw OS, denk dat Microsoft en Nokia wel snel een update gaan uitsturen om de reboot/batterijduur/hitte problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je zelf. Dat spontane reboots normaal zijn?
Natuurlijk niet. Dan is de hardware gewoon defect.
Heeft niks met Windows Phone te maken.
Ik herstart mijn Windows Phone (en de andere in huis) zelfs alleen bij een update.
En dat in een periode van 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiatounes schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:06:
[...]De meeste problemen zijn ook "normaal" bij een volledig nieuw OS, denk dat Microsoft en Nokia wel snel een update gaan uitsturen om de reboot/batterijduur/hitte problemen op te lossen.
Onzin. Het kan een keer voor komen, maar is echt niet normaal. Bij mij zou zo'n smartphone na meerdere spontane reboots direct retour gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
mafiatounes schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:06:
[...]
De meeste problemen zijn ook "normaal" bij een volledig nieuw OS, denk dat Microsoft en Nokia wel snel een update gaan uitsturen om de reboot/batterijduur/hitte problemen op te lossen.
Bovendien is het ook geen volledig nieuw OS he. Of is de code wel helemaal omgegooid? Ik weet niet hoe dat zit met kernel-veranderingen enzo.
Voor mij allemaal des te meer reden om nog even een paar maandjes te wachten, kijken of het uberhaupt op te lossen is. Anders nog maar even bij 7.8 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:09:
[...]

Onzin. Het kan een keer voor komen, maar is echt niet normaal. Bij mij zou zo'n smartphone na meerdere spontane reboots direct retour gaan.
Dan kan je beter ff wachten na release voor je overgaat tot aankoop, bij bijna elk toestel zijn er wel bugs of wat dan ook, ik spreek de reboots niet goed dat zou niet mogen, maar er is wat mis met de software, hardware heeft er niets mee te maken bij dit toestel (andere toestellen gebruiken de zelfde hardware al zonder problemen).

Het OS is veel veranderd t.o.v. WP7.5 ook al lijkt de interface er op, kernel enz zijn nieuw.

[ Voor 7% gewijzigd door mafiatounes op 19-11-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
iemand al een snes emu gezien voor windows phone 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MRELynx schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:30:
[...]

Maar het probleem ligt in deze bij ons denk ik, wij liefhebbers weten dat de 920 er is en hebben het erover.
De normale consument weet helemaal niet dat de 920 er is in andere landen, geen Nederlandse reclame is voor die mensen hetzelfde als "het toestel is nog niet uit".

Ik heb al meerdere mensen mijn gsm laten zien en veel daarvan wisten niet dat Nokia nog mobieltjes maakte die zo vooruit strevend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Het is toch nog niet eens bekend wanneer de lumia in NL geleverd gaat worden toch? Dus waar hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Over het feit dat er zo'n lange periode tussen de bekendmaking en de daadwerkelijke beschikbaarheid zit. Reclame of niet, hij is al maanden geleden gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
oxigan schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:57:
Over het feit dat er zo'n lange periode tussen de bekendmaking en de daadwerkelijke beschikbaarheid zit. Reclame of niet, hij is al maanden geleden gepresenteerd.
Wanneer was die bekendmaking dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf op de release dag naar Frankrijk gereden en heb daar een zwarte L920 bij de phonehouse gekocht. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het toestel. Ik heb geen vastlopers, het reageert altijd snel en soepel en geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om terug te schakelen naar android.
Afgelopen weekend heb ik het toestel meegenomen naar Parijs en de nachtelijke foto's zijn zeer indrukwekkend!
(ik kom van de galaxy s3)

Er is 1 ding dat mij we enorm stoort en dat is de batterij. Deze ochtend ging het toestel om 6 uur van de lader en op dit moment heb ik nog 37 procent over. En dat terwijl ik 3 smsjes verstuurt heb en een paar minuten op facebook heb gezeten! Verder heeft het toestel hier heel de dag op mijn bureau gelegen.
Er moet ergens dus een battery drain zijn maar ik weet niet hoe ik kan achterhalen wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Het is lang en ik heb zoiets ook liever gisteren dan vandaag, aan de andere kant is dit tegenwoordig niet gek in telefoonland. de iPhone 5 was ook niet direct beschikbaar bij presentatie, daar ging ook nog dik een maand overheen voor je 'm echt thuis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:02:
Ik ben zelf op de release dag naar Frankrijk gereden en heb daar een zwarte L920 bij de phonehouse gekocht. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het toestel. Ik heb geen vastlopers, het reageert altijd snel en soepel en geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om terug te schakelen naar android.
Afgelopen weekend heb ik het toestel meegenomen naar Parijs en de nachtelijke foto's zijn zeer indrukwekkend!
(ik kom van de galaxy s3)

Er is 1 ding dat mij we enorm stoort en dat is de batterij. Deze ochtend ging het toestel om 6 uur van de lader en op dit moment heb ik nog 37 procent over. En dat terwijl ik 3 smsjes verstuurt heb en een paar minuten op facebook heb gezeten! Verder heeft het toestel hier heel de dag op mijn bureau gelegen.
Er moet ergens dus een battery drain zijn maar ik weet niet hoe ik kan achterhalen wat er mis is.
Heb je toevallig Nokia Drive of een ander GPS appje lopen? Deze blijven actief op de achtergrond en kunnen veel batterij slurpen. Als je geen NFC gebruikt schijnt het ook te helpen als je dit uitzet.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoggyFreek schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:17:
[...]

Heb je toevallig Nokia Drive of een ander GPS appje lopen? Deze blijven actief op de achtergrond en kunnen veel batterij slurpen. Als je geen NFC gebruikt schijnt het ook te helpen als je dit uitzet.
Klinkt misschien heel dom maar hoe kan ik controleren of apps in de achtergrond nog op actief staan?
NFC staat al een paar dagen uit maar dat gaf geen beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:20:
[...]

Klinkt misschien heel dom maar hoe kan ik controleren of apps in de achtergrond nog op actief staan?
Ik heb NFC en 4G uitgeschakeld en dat scheelde me een paar uur op de accu.

Ik doe nu een dag met de accu, (07:30 van de lader, 23:30 bij slapen eraan),
Ik gebruik dan Kik Messenger, Whatsapp Messenger, Facebook, email (Met push aan), Internet browsen maar ik bel niet. Ongeveer een Screentijd van 2uur.

Vind ik persoonlijk prima, het is hier al helemaal normaal geworden dat het toestel aan de lader gaat als ik slaap, de HTC One X en 5 iPhone generatie's die ik hiervoor had deden dit precies zo.

Ik wil alleen nog een draadloze laadmat hebben voor op het Nachtkastje, zag dat ik deze voor iets van 30,- ex kan inkopen maar ziet er niet echt fraai uit. Misschien toch maar eens proberen.
deBennie schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:07:
[...]

Het is lang en ik heb zoiets ook liever gisteren dan vandaag, aan de andere kant is dit tegenwoordig niet gek in telefoonland. de iPhone 5 was ook niet direct beschikbaar bij presentatie, daar ging ook nog dik een maand overheen voor je 'm echt thuis had.
Tussen de lancering en de verkoop in de eerste landen zat bij de iPhone5 maar iets van 2weken.
Dat doen ze altijd erg netjes, daarna ontstaat er wel een schaarste maar die is er bij de UK/VS/DE Lumia 920 nu ook.

Dat er even zit tussen lanceren en levering vind ik trouwens niet zo vreemd, is toch overal wel zo, (Auto's, laptops, tablets, gsm's). Alleen Apple lijkt een echte uitzondering op deze regel.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 19-11-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat met smart te wachten op de lancering in NL. 2 vrienden van mij hebben de 920 in duitsland gehaald, een zwarte en een witte, maar ze hebben beide veel problemen, met vastlopers en reboots en batterij problemen!
Ik begin nu dus ook erg te twijfelen of ik de 920 nog wel wil hebben. mijn 800 bevalt me nog prima, behalve de camera.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:20:
[...]

Lang op de 'back' knop drukken. Dan kom je in het overzicht met openstaande apps.
Nu zou het niet veel uit moeten maken. Maar apps a la Navigon en Maps sluit ik ook altijd netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:29:
Ik begin nu dus ook erg te twijfelen of ik de 920 nog wel wil hebben. mijn 800 bevalt me nog prima, behalve de camera.....
Dus een betere camera is 600 euro waard? Ik zou zeggen, wacht nog even met de aanschaf.

[ Voor 24% gewijzigd door C4D op 19-11-2012 16:32 ]

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4D schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:31:
[...]

Dus een betere camera is 600 euro waard? Ik zou zeggen, wacht nog even met de aanschaf.
nee zeker geen 600 euro waard, ik kan bijn jaarlijkse abbo verlengen en daarbij mag ik dan weer een nieuw toestel uitkiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:46:
[...]

nee zeker geen 600 euro waard, ik kan bijn jaarlijkse abbo verlengen en daarbij mag ik dan weer een nieuw toestel uitkiezen ;)
Betaal je dan niet de absolute hoofdprijs voor een toestel als de 920?

Ik ga nog even afwachten met de 920, ik wacht tot de leveringen weer normaal gaan lopen. Dan zijn hopelijk de grootste problemen in hard- en software ook wel weer opgelost. Via de Belcompany voor €50 (effectief) de 800 gehaald vandaag, dus een goedkope oplossing om even te kijken hoe ik WP ervaar in het dagelijkse gebruik. Bevalt het, dan ga ik naar alle waarschijnlijkheid wel voor de 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hardware problemen?

edit: lijkt er trouwens wel op dat de Bing lockscreen background gefixed is, ik krijg al sinds zaterdag elke morgen de nieuwe foto.

[ Voor 78% gewijzigd door Donstil op 19-11-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:08
Voor mensen met batterij problemen: Trek je batterij is een keer leeg en laad hem dan op, zonder te gebruiken, dit heeft mijn batterijduur aanzienlijk verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Microsoft is al het reboot probleem aan het onderzoeken.

http://thenextweb.com/mic...The+Next+Web+All+Stories)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Van de week was ik in het buitenland en kon in een winkel'm even vasthouden. Helaas vond ik'm te groot. Nu zullen andere toptelefoons ook in de richting van deze grootte gaan dus het is niet iets specifiek verkeerds aan de Nokia maar meer mijn eigen voorkeur.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat ze in een maatje kleiner (zoals de 800) geen topper op de markt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de betere reclame fimpjes. Of ben ik te naief? :)
YouTube: David's match: The Nokia Lumia 920 Windows Phone - Full Length

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevalley schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:41:
[...]

Betaal je dan niet de absolute hoofdprijs voor een toestel als de 920?
nee hoor, prima deal altijd en na een jaar kan ik het toestel altijd weer goed verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 21:44
Hahaha, kom laten we de 920 het opnemen tegen het 2 jaar oude top model van HTC :P

Verder wel leuk om te zien, ik heb zelf ook een desire HD. Maar omdat nou serieus te nemen.
Aan de andere kant, mensen die net als ik twee jaar geleden een abbo afsloten kunnen nu ook een nieuwe uitkiezen en dan is de vergelijking natuurlijk weer wat beter. Maar toch, de 920 vs desire HD, tuurlijk wint de 920 dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
Hier geen problemen met reboots, battery drain e.d.
Achtergrond taken instellen/controleren via:
Instellingen -> je komt dan in systeeminstellingen -> naar rechts vegen (toepassingsinstellingen) -> dan op 'achtergrondtaken' klikken.
onder 'geavanceerd' knop staan taken die in de achtergrond draaien en e.v.t. niet uitgezet kunnen worden.
Bij mij stonden 'metrotube', 'nokia drive', weather view' actief, deze heb ik geblokkeerd.
Apps die niet uit kunnen zijn bij mij 'whatsapp', 'nokia music'.
Verder heb ik 4g, bluetooth, nfc, wifi uit staan als ik 't niet nodig heb. Schermhelderheid op auto.
Gemiddeld 24uur met 1 battery lading.

[ Voor 5% gewijzigd door dr_dreey op 19-11-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeara schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:03:
[...]
Hahaha, kom laten we de 920 het opnemen tegen het 2 jaar oude top model van HTC :P
Deze is met een meer courant model:
YouTube: Nokia Lumia 920: Sarah's match is a Windows Phone - Full Length

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Laatst online: 08-04-2022
Voor degene met vastlopers en brakke toestellen, probeer deze fix (voordat je het retourneerd): http://www.wpcentral.com/how-fix-bricked-920-after-reset

[ Voor 12% gewijzigd door Z_Jr op 20-11-2012 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 16:38
voor een ieder die wil draadloos opladen via het fornuis:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FeaT8e9NxzI]

[ Voor 37% gewijzigd door justice strike op 20-11-2012 09:50 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:51
Ik heb de laatste dagen ook problemen met mijn batterijduur :(
Eerder had ik bij "normaal gebruik" (wat muziek luisteren, half uurtje bellen, half uurtje surfen en wat whatsapp) nog ruim 30-40% over aan het einde van de dag. Gisteren was echter hij om 5 uur al leeg! Het toestel voelt ook constant warm aan.

Ik heb het vermoeden dat ik in de tussentijd een app heb geinstalleerd die ervoor zorgt dat de batterij zo snel leeg gaat. Weet iemand hoe ik in WP8 kan zien welke apps achtergrondprocessen uitvoeren ?

Heb de telefoon zojuist gereset en alleen de essentiele apps geinstalleerd. Daarbij heb ik na het lezen van dit artikel NFC uitgezet; http://www.wpcentral.com/...tery-problems-related-nfc dus ik hoop dat het vandaag weer beter zal gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
justice strike schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:48:
[video]
Nice :D

Maar is dat Nokia charging pad ook te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:19:
[...]

Nice :D

Maar is dat Nokia charging pad ook te koop?
ik heb hem nog nergens gezien, krijg straks wel een laad matje binnen van een universeel merk.
ben toch wel benieuwd of het zonder meer werkt.

is alleen niet zo mooi als de Nokia laders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Donstil schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:21:
[...] ik heb hem nog nergens gezien, krijg straks wel een laad matje binnen van een universeel merk.
ben toch wel benieuwd of het zonder meer werkt. [...]
Als het ook gebruik maakt van de Qi standaard zeker weten. Anders is het maar de vraag ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Caelorum schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:49:
[...]

Als het ook gebruik maakt van de Qi standaard zeker weten. Anders is het maar de vraag ja :)
Ik zag laatst op YouTube dat je zelfs op een inductie-kookplaat kunt opladen.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Ik heb het idee dat de batterijproblemen ergens een software bug is. Eergisteren helemaal geen problemen met batterij duur. 's nachts in standbij standbystand in 11 uur ongeveer -8%. Overdag ging het is standby een stukkie sneller leeg. Er draaiden geen apps in de achtergrond. Op 45% heb ik het toestel opnieuw gestart. Na opstarten gaf de batterij 42% aan. Toen ik na een kwartier niets gedaan te hebben weer keek stond de batterij op 62%....

Ik heb in ieder geval locatie uitstaan. Na gebruik Whatsapp werd om de zoveel tijd mijn GPS in- en uitgeschakeld. Dat was ook niet al te best voor mijn batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:49:
[...]

ja volgens de groothandel zou dat wel moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Donstil schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:07:
[...]

ja volgens de groothandel zou dat wel moeten ;)
waar gekocht en voor welke prijs? Ansich wil ik hem onder mijn bureau monteren dus hoe hij eruit ziet maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
justice strike schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:33:
[...]

waar gekocht en voor welke prijs? Ansich wil ik hem onder mijn bureau monteren dus hoe hij eruit ziet maakt niets uit.
Groothandel waar ze hier op de zaak kleine onderdelen bestellen (Twindis).
Koste iets van 32ex dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.kloegcom.nl/bibliotheek/Opladers/Zens_Wireless_Charger_Qi_8714835084082.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Werkt toch wel erg goed dat draadloze laden en het is behoorlijk cool. Heeft iets "star trek's".

Helaas kan de lader die we hier nu hebben niet laden bij een grotere afstand, 2a3cm lijkt toch wel maximaal.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wLpE87G8NlE&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Donstil schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:35:
Werkt toch wel erg goed dat draadloze laden en het is behoorlijk cool. Heeft iets "star trek's".

Helaas kan de lader die we hier nu hebben niet laden bij een grotere afstand, 2a3cm lijkt toch wel maximaal.

[video]
kun je proberen te laden met de charger onder het bureau? Ik wil hem namelijk onder het bureau monteren en mijn telefoon gewoon op het bureau leggen (ziet er ook wat mooier uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
justice strike schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:28:
[...]

kun je proberen te laden met de charger onder het bureau? Ik wil hem namelijk onder het bureau monteren en mijn telefoon gewoon op het bureau leggen (ziet er ook wat mooier uit)
Donstil schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:35:
Wordt een dun bureau helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Donstil schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:30:
[...]

[...]

Wordt een dun bureau helaas.
18mm of 25mm is vrij normaal voor een bureau. Ik wil alleen weten of het bureau ook het inductieladen tegengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Je kan toch een holte in de onderkant van het tafelblad frezen en daar de inductielader in passen. Aan de bovenkant zie he er dan niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Net een houten blad van 20mm dik geprobeerd en daar gaat hij niet door.
Misschien zijn die van Nokia beter natuurlijk dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Kwam ik Ben maar tegen, mag ie mij ook een geven, ruil m graag in voor mijn Nokia Express Music 5800. :P :9 :*) :)

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig voor de mensen die batterij problemen hebben

http://mashable.com/2012/11/20/living-with-lumia-day-4-5-6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
justice strike schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:48:
[video]
Reeds paar pagina's terug gepost ;) : rajboen in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1"
Blijft toch wel bizar om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Donstil schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:45:
Net een houten blad van 20mm dik geprobeerd en daar gaat hij niet door.
Misschien zijn die van Nokia beter natuurlijk dat zou kunnen.
ik hoop het. Ze lieten in de demo van die houten tafelbladen zien waar de charging unit in zat. Hoop niet dat het vineer was wat ze lieten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn batterijproblemen bleven aanhouden heb ik een factory reset gedaan. Toen ik gisterenavond om 12 uur ging slapen had de telefoon nog altijd 60 procent over! Meer dan een verdubbeling vergeleken met daarvoor!

Helaas bij het herinstalleren van de apps is er wel iets fout gelopen. In mijn app lijst staat er nu berichtje toepassing downloaden en als ik er op druk krijg ik een foutcode 8000ffff helaas kan ik dit nergens verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb trouwens wat stof stipjes achter het lensje van de frontcam. Meer mensen die dit hebben?
Ik weet niet of dit tijdens productie is gebeurd of door gebruik. Door gebruik zou betekenen dan het na een weekje al opgetreden is en ik na een halfjaartje niets meer zal zien door dat lensje.

Edit: Niet dat ik de frontcam (veel) gebruik hoor maar het gaat me er mee om of er dan niet ook stof onder het scherm zal komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 21-11-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dus batterijproblemen inderdaad gewoon een softwarefout (en ook nog makkelijk op te lossen). Wie weet komt er nog een kleine fix binnenkort (ook voor de reboot issues). Zijn er nou echt veel mensen met deze klachten of gaat het slechts om een foute batch/samenloop van softwarefouten en bepaalde apps? Als ik sommige berichten lees lijkt het alsof tienduizenden early adaptors met uitgelopen mascara huilend in een hoekje van hun badkamer liggen onder knipperende TL-verlichting in foetushouding met een kapotte in 'loop des doods' gevangen L920 in hun handen geklemd. Volgens mij is dat wel wat overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 23:59

Rick-Jan

always connected

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:33:
[...]

Oké dus batterijproblemen inderdaad gewoon een softwarefout (en ook nog makkelijk op te lossen). Wie weet komt er nog een kleine fix binnenkort (ook voor de reboot issues). Zijn er nou echt veel mensen met deze klachten of gaat het slechts om een foute batch/samenloop van softwarefouten en bepaalde apps? Als ik sommige berichten lees lijkt het alsof tienduizenden early adaptors met uitgelopen mascara huilend in een hoekje van hun badkamer liggen onder knipperende TL-verlichting in foetushouding met een kapotte in 'loop des doods' gevangen L920 in hun handen geklemd. Volgens mij is dat wel wat overdreven
+1 voor de vergelijking :P Ach dat houd je altijd natuurlijk. Ga er maar van uit dat het snel gefixt wordt, met de lumia 800 kwamen ook weet ik niet hoeveel updates voor de batterijproblemen uit. Zelf ben ik nadat bekend werd dat de nexus 4 voorlopig niet naar NL komt toch naar de lumia 800 aan het kijken, iemand ervaring met een galaxy nexus en heeft nu de 920?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
[...]

Ik lees er hier/op XDA veel berichten over, sommige mensen hebben er last van en sommige dan weer niet, het reboot probleem kan aan een paar beta apps liggen zoals Skype of Nokia Drive + of gewoon aan de software op het toestel, voor het batterijprobleem geldt hetzelfde alhoewel hier bij veel mensen enkele fixes zijn zoals het leeg laten lopen van de batterij en terug volledig opladen, of een factory reset die de batterijduur doet verbeteren.

Ik denk gewoon dat er wat updates moeten komen van zowel Microsoft, Nokia als app ontwikkelaars, en hopelijk komen deze snel want het is slecht voor het imago van beide reuzen.

Ik persoonlijk heb er geen last van; mijn toestel is 1 dag oud en heb alle apps die ik op mijn Lumia 710 had, sinds gisteren 18u tot nu en ik heb 20% over van batterijduur, heb uiteraard nog meerdere laadcyclussen nodig om een betere accuduur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ìk heb geen problemen met mijn accu, wel vanaf het begin NFC en 4g uitgeschakeld omdat dat "zou helpen".

Laad hem altijd s'nachts op en ga er verder niet super zuinig mee om (Met het toestel zelf wel), laad hem bij wanneer ik dat nodig acht en laad hem soms ook helemaal leeg lopen wat weer niet super goed schijnt te zijn.

Had de Lumia 800 ook geen accu problemen aan het begin trouwens?
[...]
Als ik sommige berichten lees lijkt het alsof tienduizenden early adaptors met uitgelopen mascara huilend in een hoekje van hun badkamer liggen onder knipperende TL-verlichting in foetushouding met een kapotte in 'loop des doods' gevangen L920 in hun handen geklemd. Volgens mij is dat wel wat overdreven
_/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_ApuDOB0eMd0/SQfsdbL5HYI/AAAAAAAAAcY/BAZ3E8MHu58/s400/casino-royale-bond-vesper-shower_1163730149.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 21-11-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiatounes schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:06:
[...]

Ik lees er hier/op XDA veel berichten over, sommige mensen hebben er last van en sommige dan weer niet, het reboot probleem kan aan een paar beta apps liggen zoals Skype of Nokia Drive + of gewoon aan de software op het toestel, voor het batterijprobleem geldt hetzelfde alhoewel hier bij veel mensen enkele fixes zijn zoals het leeg laten lopen van de batterij en terug volledig opladen, of een factory reset die de batterijduur doet verbeteren.

Ik denk gewoon dat er wat updates moeten komen van zowel Microsoft, Nokia als app ontwikkelaars, en hopelijk komen deze snel want het is slecht voor het imago van beide reuzen.

Ik persoonlijk heb er geen last van; mijn toestel is 1 dag oud en heb alle apps die ik op mijn Lumia 710 had, sinds gisteren 18u tot nu en ik heb 20% over van batterijduur, heb uiteraard nog meerdere laadcyclussen nodig om een betere accuduur te krijgen.
Ik had er in het begin ook geen last van maar plots werd het erger en erger. Op het moment dat ik mijn gsm 2x per dag aan de lader moest hangen was ik niet bepaald tevreden.
Huilen in een hoekje in de badkamer? Nee dat niet! _/-\o_

Ik begin soms toch wel bepaalde apps te missen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Vandaag ook weer een reboot gezien op mijn 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik ben benieuwd. Heb een 820 besteld dus daar zou de batterijduur alleen maar nog erger moeten zijn... ik kan dan wel weer een extra batterij kopen als het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
[...]
Als ik sommige berichten lees lijkt het alsof tienduizenden early adaptors met uitgelopen mascara huilend in een hoekje van hun badkamer liggen onder knipperende TL-verlichting in foetushouding met een kapotte in 'loop des doods' gevangen L920 in hun handen geklemd. Volgens mij is dat wel wat overdreven
Tss, echte mannen doen dat gewoon op de bank achter de TV, kun je nog wat gamen ook terwijl je daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:22:
Omdat mijn batterijproblemen bleven aanhouden heb ik een factory reset gedaan. Toen ik gisterenavond om 12 uur ging slapen had de telefoon nog altijd 60 procent over! Meer dan een verdubbeling vergeleken met daarvoor!

Helaas bij het herinstalleren van de apps is er wel iets fout gelopen. In mijn app lijst staat er nu berichtje toepassing downloaden en als ik er op druk krijg ik een foutcode 8000ffff helaas kan ik dit nergens verwijderen.
Bij twee personen die ik ken was het probleem met de batterijduur verholpen na verwijderen en herinstallatie van een deel van hun apps. (met name apps die syncen en/of op de lijst van background taken staan)
http://s14.postimage.org/4rqdx73ox/backgroundapps.jpg

Een factory reset is dus waarschijnlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik weet niet precies hoesnel de 920 aan de normale oplader oplaad maar ik heb hem nu een uurtje op de draadloze mat en dat is ongeveer 25% erbij. Vind ik best netjes eigenlijk.

Toestel wordt wel enorm heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:40:
[...]

Bij twee personen die ik ken was het probleem met de batterijduur verholpen na verwijderen en herinstallatie van een deel van hun apps. (met name apps die syncen en/of op de lijst van background taken staan)
http://s14.postimage.org/4rqdx73ox/backgroundapps.jpg

Een factory reset is dus waarschijnlijk niet nodig.
Dat had ik al geprobeerd en bij mij hielp dat helaas niet!

Ik zit nu wel met een ander probleem. Bij het herinstalleren van de apps is er blijkbaar iets misgegaan. Alle apps zijn wel degelijk opnieuw geinstalleerd maar bij de app lijst staat er toch een icoontje toepassing download en als je daar op klikt krijg ik een foutcode: 8000ffff
Op google al eens gezocht maar ik vind alleen paar artikels terug over windows 8 en niet de phone variant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wacht even. Begrijp ik dit nu goed en is whatsapp niet meer beschikbaar voor de windows 8 telefoons?

http://www.wpcentral.com/...not-windows-phone-8-users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Klopt, Whatsapp is (voorlopig) niet meer beschikbaar in de Windows Phone 8 Store. Toch begrijp ik dat niet, ik gebruik Whatsapp nu al een week zonder problemen op de HTC 8x. Nog steeds werkt het vlot en worden berichten direct afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 09:51
deBennie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:06:
Wacht even. Begrijp ik dit nu goed en is whatsapp niet meer beschikbaar voor de windows 8 telefoons?

http://www.wpcentral.com/...not-windows-phone-8-users
Als dat zo blijft dan hoef ik deze telefoon niet meer. Geen whatsapp is een duidelijke dealbreaker voor mij. Mag hopen dat ze binnenkort hem weer beschikbaar maken nog voordat de launch in Nederland er is anders is het onmiddellijk gedaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Kaasje123 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:50:
[...]

Als dat zo blijft dan hoef ik deze telefoon niet meer. Geen whatsapp is een duidelijke dealbreaker voor mij. Mag hopen dat ze binnenkort hem weer beschikbaar maken nog voordat de launch in Nederland er is anders is het onmiddellijk gedaan. :(
(zeur)Piet :) komt echt wel! Is al eens eerder een paar dagen uit de store gehaald...misschien dit keer ivm een update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Whatsapp komt snel weer terug volgens wp7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik snap er niks van. Ik zoek in de windows phone store naar whatsapp, krijg geen resultaat.
Zoek ik via google, kom ik op een site waarop ik me moet registreren, na registratie krijg ik via een download knop deze pagina:

http://www.windowsphone.c...85-4c7e-a9ec-054cf4569a79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Wie whatsapp alsnog wilt downloaden op een WP8 toestel moet gewoon even naar de officiële site gaan met eender welk WP8 toestel, en als je op de site op download klikt wordt je doorverwezen naar Marketplace en kan je hem alsnog binnenhalen.

• Donstil
  • Niet online
Hopelijk komt er snel een wel fatsoenlijke versie in de store, de wp7.5 versie die ik nu draai is echt bagger.

Doet Kik beter op WP, die heeft alleen gen LiveTile waarop je kunt zien hoeveel berichten je hebt

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
Kik doet het ook op android vele malen beter dan Whatsapp vind ik, het lijkt veel efficiënter met de kracht van de telefoon om te gaan.

Er komt inderdaad wel een betere versie van Whatsapp aan, maar hoeveel beter, is nog maar de vraag. Ik hoop flink beter, want als het voor eind dit jaar niet voor elkaar is, blijf ik toch bij Android. Mijn smartphone gebruik is namelijk 95% Whatsapp.

• zonoskar
Wat is er eigenlijk bagger aan Whatsapp? Bij mij doet ie het redelijk. Ik gebruik WA niet echt veel, dus misschien ligt het daar aan?

• justice strike
ik zit nog steeds af te vragen waarom microsoft nu eigenlijk 2 resoluties ondersteund. Verder is het ook nog eens zo dat de scaling van de nokia minder is dan van de 720p telefoons waardoor je (tegen verwachting in) minder ziet op je scherm terwijl je wel een hogere resolutie hebt...

Verder is het scherm ook niet 16:9 dus ik ben benieuwd of ze niet ergens in het verschiet hebben liggen dat er virtuele knoppen komen ipv fysieke zoals ze dat bij android hebben doorgevoerd.

• Donstil
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:38:
Wat is er eigenlijk bagger aan Whatsapp? Bij mij doet ie het redelijk. Ik gebruik WA niet echt veel, dus misschien ligt het daar aan?
Dat je zegt "bij mij doet ie het redelijk" zegt eigenlijk al genoeg 8)7 . Is het doel van een Dev niet dat de App Goed werkt?

Nou is mijn Whatsapp ervaring helaas op meerdere platformen geen beste maar op WP8 werkt hij toch wel erg slecht.

Hier heb ik voornamelijk problemen mee :

Berichten komen binnen op de telefoon maar als je dan Whatsapp opent duurt het minuten (niet 1 of 2 maar eerder 5 a 10) voor dat berichtje in Whatsapp gezien wordt.

Whatsapp berichten komen soms na uren pas aan als Lumia op Wifi hangt (Ook als hij gewoon 3g heeft).

Whatsapp "live tile" veranderd niet mee, blijft op 10 staan als alles al gelezen is.

• alwinus

alwinus

Tweaked

Donstil schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:27:
[...]

Dat je zegt "bij mij doet ie het redelijk" zegt eigenlijk al genoeg 8)7 . Is het doel van een Dev niet dat de App Goed werkt?

Nou is mijn Whatsapp ervaring helaas op meerdere platformen geen beste maar op WP8 werkt hij toch wel erg slecht.

Hier heb ik voornamelijk problemen mee :

Berichten komen binnen op de telefoon maar als je dan Whatsapp opent duurt het minuten (niet 1 of 2 maar eerder 5 a 10) voor dat berichtje in Whatsapp gezien wordt.

Whatsapp berichten komen soms na uren pas aan als Lumia op Wifi hangt (Ook als hij gewoon 3g heeft).

Whatsapp "live tile" veranderd niet mee, blijft op 10 staan als alles al gelezen is.
Ik vind whatsapp ook niet echt soepel lopen maar de live tile problemen gaat bij mij wel goed. Berichten komen ook altijd tijdig aan. Vanaf vandaag opeens berichten direct zichtbaar bij klikken op het binnenkomende bericht. Voorheen niet altijd. Afsluiten en opnieuw opstarten wil dan direct helpen. Maar goed dat wil je niet. Hopelijk inderdaad snel een update.

Wat ik ook irritant vind is de mail live ile. Als ik mail geopend heb en handmatig synchroniseer. Er worden nieuwe berichten binnengehaald en ga dan na synchroniseren direct naar het home scherm. Dan verschijnen daar vrolijk het aantal nieuwe berichten op de live tile. Maar ja dat wist ik al want ik kom er net vandaan :p ah wel ;)

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Donstil schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:27:
[...]
Deze problemen (alle 3) heb ik alleen als m'n telefoon aan wifi hangt.
Ik wil het probleem trouwens niet bagatelliseren.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Klopt, is echt iets i.c.m. een slechte verbinding of wifi. Notificaties gaan naar mijn weten gewoon via de dataverbinding en niet via wifi. Daarom lijkt het alsof de berichten niet binnen komen, maar deze komen gewoon later (brakke routing van de whatsapp severs oid?).

• Donstil
  • Niet online
Nu je het zegt, het is idd vooral als hij aan wifi netwerken hangt. Helaas zit ik op de zaak in een edge gebied dus dan is Wifi wel een must, zaterdag maar eens proberen wat hij doet met wifi uit.

Pagina: 1 ... 18 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;