[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.135 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:38
Helaas van de week met een Nexus 5 gespeeld en dan valt de Lumia 920 heel erg tegen qua snelheid....de overgangsanimaties (om de trage hardware te maskeren) helpen dan ook niet echt. Gelukkig de Lumia nog 1 streepje voor op de Nexus met de camera.

Wel heb ik nog steeds moeite om in een aantal gevallen een redelijke foto te maken, te weten:
- Bewegende voorwerpen redelijk scherp op een foto krijgen, het lijkt niet. Met zowel de pro en standaard camera app krijg ik het niet voor elkaar in de standaard stand. Zelfs de scherpte in de sport stand is matig.
- Bij het maken van foto's binnen zit overal een gele waas overheen. Huid is zelfs onnatuurlijk gelig.
- Welk flitsstand ik ook gebruik: rode ogen staan op elke foto... Natuurlijk kan ik het bijwerken, maar dan staat de foto weer in een ander album en er is een extra handeling voor nodig.

Iemand tips? Ik was in het begin erg positief over het toestel, maar begin me toch steeds meer aan kleine dingen te irriteren. Zal moeten blijken of ik de Windows Phone 8.1 update haal met dit toestel.

[ Voor 19% gewijzigd door Mother_lepard op 24-01-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Mother_lepard schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:21:
Helaas van de week met een Nexus 5 gespeeld en dan valt de Lumia 920 heel erg tegen qua snelheid....de overgangsanimaties (om de trage hardware te maskeren) helpen dan ook niet echt. Gelukkig de Lumia nog 1 streepje voor op de Nexus met de camera.

Wel heb ik nog steeds moeite om in een aantal gevallen een redelijke foto te maken, te weten:
- Bewegende voorwerpen redelijk scherp op een foto krijgen, het lijkt niet. Met zowel de pro en standaard camera app krijg ik het niet voor elkaar in de standaard stand. Zelfs de scherpte in de sport stand is matig.
- Bij het maken van foto's binnen zit overal een gele waas overheen. Huid is zelfs onnatuurlijk gelig.
- Welk flitsstand ik ook gebruik: rode ogen staan op elke foto... Natuurlijk kan ik het bijwerken, maar dan staat de foto weer in een ander album en er is een extra handeling voor nodig.

Iemand tips? Ik was in het begin erg positief over het toestel, maar begin me toch steeds meer aan kleine dingen te irriteren. Zal moeten blijken of ik de Windows Phone 8.1 update haal met dit toestel.
Lumia Black + Nokia Camera app al geprobeerd?
http://www.windowsphone.c...da-415c-ad99-69a20f101e04

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Sinds mijn update naar Black op L920 regelmatig netwerkuitval KPN voor korte momenten...
Meer mensen die ervaring?? Regio Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Mother_lepard schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:21:
Helaas van de week met een Nexus 5 gespeeld en dan valt de Lumia 920 heel erg tegen qua snelheid....de overgangsanimaties (om de trage hardware te maskeren) helpen dan ook niet echt.
Waar merk jij dan trage overgangsanimaties op? Mijn Lumia 920 is juist retesnel.
Of boedoel je dat als je bijvoorbeeld dat je op instellingen tapt, dat dan de instellingen van boven naar beneden in beeld verschijnen? Dat is namelijk een bewuste animatie. Je kan dan natuurlijk ook in 1 keer alle items in het scherm zetten, maar dat zou een veel statischer beeld geven.

Ook het scrollen gaat ontzettend vloeiend, de apps openen snel en games draait hij ook prima.

Ik heb geen Nexus in mijn handen gehad, maar ik denk dat ik gewoon niet weet wat jij bedoeld met tegenvallende snelheid.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
peerke63nl schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:41:
Sinds mijn update naar Black op L920 regelmatig netwerkuitval KPN voor korte momenten...
Meer mensen die ervaring?? Regio Arnhem
Misschien 4G aanstaan terwijl je geen 4G abbo hebt? ik heb dat namelijk met Vodafone, dus max snelheid op 3G gezet en dan is dat probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Swerfer schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Waar merk jij dan trage overgangsanimaties op? Mijn Lumia 920 is juist retesnel.
Of boedoel je dat als je bijvoorbeeld dat je op instellingen tapt, dat dan de instellingen van boven naar beneden in beeld verschijnen? Dat is namelijk een bewuste animatie. Je kan dan natuurlijk ook in 1 keer alle items in het scherm zetten, maar dat zou een veel statischer beeld geven.

Ook het scrollen gaat ontzettend vloeiend, de apps openen snel en games draait hij ook prima.

Ik heb geen Nexus in mijn handen gehad, maar ik denk dat ik gewoon niet weet wat jij bedoeld met tegenvallende snelheid.
Ik heb ook geen Nexus in mijn handen gehad,,, maar onlangs wel een HTC One en een Note 3...
Maar ik begrijp hem ook niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
.Johnny schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:42:
[...]

Misschien 4G aanstaan terwijl je geen 4G abbo hebt? ik heb dat namelijk met Vodafone, dus max snelheid op 3G gezet en dan is dat probleem weg.
Nope... max staat op 3G Mobiel Netwerken ook KPN/Hi Internet en niet de 4G/LTE-versie bij Toegangspunt
Misschien dat het al veel eerder voor kwam maar valt me pas op sinds de Black-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 12:01
peerke63nl schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:48:
[...]

Nope... max staat op 3G Mobiel Netwerken ook KPN/Hi Internet en niet de 4G/LTE-versie bij Toegangspunt
Misschien dat het al veel eerder voor kwam maar valt me pas op sinds de Black-update
heb ik de laatste paar weken ook 'last' van, 1/2 keer per week valt het netwerk even weg.
maar dit gebeurde bij mij al voor de black-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UQeY5sG.jpg

Zoals je kunt zien, heb ik een probleempje met mijn Nokia.
Ik heb zelf al wat rond gezocht op internet en heb een paar opties:
  • Zelf het glas en touchscreen vervangen
    Hierbij moet ik wel zorgen dat ik een goed vervangend scherm heb, met clearblack etc.
    Ook schijnt het niet heel makkelijk te zijn om dit te doen, omdat alles aan het scherm vast zit.
  • Laten repareren.
    Redelijk prijzig, maar zo kan ik er ook niks mee, en minder risico dan wanneer ik het zelf probeer.
  • Nieuwe telefoon
    Als het echt duur word kan ik beter gewoon een nieuwe kopen, maar ik ga er van uit dat het zo ver niet komt.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het scherm, en misschien een linkje naar ebay of andere webshop met een scherm dat zeker goed is, liever een origineel scherm van €100 dan een schermpje van een paar tientjes. Ik wou toch nog een aantal jaren met mijn telefoon doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Devin19 op 26-01-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Devin19 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:39:
[afbeelding]

Ik krijg geen plaatje te zien (http 403 forbidden), kan dus ook niet echt meedenken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
Hoe kan dit gebeuren? Iets met bier...
had je hem in vliegtuigstand gezet, en toen gekeken of hij echt kon vliegen?
maar als ik de videos op youtube bekijk die over het schem vervangen gaan is het wel te doen

PS: ik kan de afbeelding ook niet zien

[ Voor 6% gewijzigd door SjorsC op 26-01-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik had vanochtend opeens weer een flikkerend scherm, had hier aan het begin (bijna een jaar geleden) last van, heb hem toen opgestuurd en daarna nergens geen last meer van gehad, maar vanochtend dus weer, nu doet die het weer normaal, maar als het weer gebeurd kan die weer retour.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Heb vandaag al meerdere keren gehad dat de telefoon resette als ik van wifi veranderde. erg vervelend

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
gauchov6 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:09:
[...]

Ik krijg geen plaatje te zien (http 403 forbidden), kan dus ook niet echt meedenken... ;)
Sorry, had skydrive link erop gezet, maar foto stond nog op privé 8)7
SjorsC schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:20:
maar als ik de videos op youtube bekijk die over het schem vervangen gaan is het wel te doen
Ok ja dat leek mij ook al, nu moet ik alleen nog een fatsoenlijk scherm hebben, ik heb foto's gezien van mensen die voor een paar tientjes een scherm hadden gekocht, maar die had geen clearblack waardoor alles heel grijs was.

Edit
http://www.touchfix.nl/on...920/glas-touchscreen.html
Deze lijkt mij wel goed, ik heb er op een Amerikaanse website ook een gevonden voor $40, maar op het plaatje lijkt die niet origineel te zijn en ClearBlack te missen, omdat het glas veel te doorzichtig is.

[ Voor 22% gewijzigd door Devin19 op 26-01-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Laatst online: 19-09 13:35
Zo... Mijn 920 gaat weer eens op weg naar Duitsland...
1e 920 - Simkaart lezer miste contactpuntje: Refurbished telefoon gekregen.
2e 920 - Zoveel vastlopers dat ik 4 soft resets nodig had om door de setup te komen en bleef crashen wat je er ook aan deed: Nieuw (refurbished) telefoon.
3e 920 - Nu op weg naar Duitsland vanwege probleem met de 3.5mm aansluiting iets minder dan een jaar perfect gewerkt te hebben.

Hij disconnecte de hele tijd waardoor mijn muziek op pauze ging, en daardoor werd het onmogelijk om muziek te luisteren op de fiets. Een tikje tegen de connector was al genoeg. Hij had er last van bij mijn Sennheisers en zelfs bij de meegeleverde Nokia oortjes...
Kunnen ze gelijk het stof achter de camera ook weghalen... Maar de 3.5mm zit op het moederboard... Dus dat wordt waarschijnlijk een nieuwe. Hopen dat ze niet weer met zo'n refurbished ding aankomen...

Tot dan maar weer even de E7 leven in geblazen.
Vroeger was ik zo weerhoudend van WP. Niet te geloven hoe dat ooit zo heeft kunnen zijn, denk ik nu... Wat is Symbian toch niks vergeleken met WP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hahahi20 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:02:
Zo... Mijn 920 gaat weer eens op weg naar Duitsland...
1e 920 - Simkaart lezer miste contactpuntje: Refurbished telefoon gekregen.
2e 920 - Zoveel vastlopers dat ik 4 soft resets nodig had om door de setup te komen en bleef crashen wat je er ook aan deed: Nieuw (refurbished) telefoon.
3e 920 - Nu op weg naar Duitsland vanwege probleem met de 3.5mm aansluiting iets minder dan een jaar perfect gewerkt te hebben.

Hij disconnecte de hele tijd waardoor mijn muziek op pauze ging, en daardoor werd het onmogelijk om muziek te luisteren op de fiets. Een tikje tegen de connector was al genoeg. Hij had er last van bij mijn Sennheisers en zelfs bij de meegeleverde Nokia oortjes...
Kunnen ze gelijk het stof achter de camera ook weghalen... Maar de 3.5mm zit op het moederboard... Dus dat wordt waarschijnlijk een nieuwe. Hopen dat ze niet weer met zo'n refurbished ding aankomen...

Tot dan maar weer even de E7 leven in geblazen.
Vroeger was ik zo weerhoudend van WP. Niet te geloven hoe dat ooit zo heeft kunnen zijn, denk ik nu... Wat is Symbian toch niks vergeleken met WP...
Ik ben ondertussen nu met zesde aanmelding bezig maar dit wordt ook de laatste.
-Eerste was stof onder mijn camera,
-Tweede was de enorme krassen die ontstaan waren bij het gebruiken van een origineel siliconde nokia hoesje.
-Derde keer waren er beschadigingen op het schermgemaakt tijdens de reparatie (mocht hij weer terug).
-Bij de vierde keer begon ik mij te erg aan het model te ergeren. Bij wat minder ontvangst leek het volgens de mensen waarmee ik belde, alsof ik het toestel 3 meter van mij af hield.
-Bij de vijfde keer kreeg ik in de plaats van een refurbished toestel een gloednieuwe, maar het probleem werd hierbij stukken erger. Nu ben ik bijna 9 van de 10 als ik iemand bel slecht te verstaan.

Ik had het toestel alleen bij de eerste keer via bol.com opgestuurd en de andere vier keer via Nokia zelf. Had eergisteren contact opgenomen met bol.com dat ik eigenlijk het model onderhand helemaal zat ben en dat ze maar met een goede oplossing moeten komen. Ik neem ieder geval geen genoegen met een andere Lumia 920 en wil eigenlijk een ander toestel (wel wp8 natuurlijk, daar is helemaal niks mis mee).

Ik heb geloof ik nog nooit zoveel pech gehad met 1 model.. Als ik zie hoeveel mensen om mij heen nergens last hebben met mijn l920, vraag ik mij bijna af of ik alleen de eerste batch naar mij opgestuurd krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 27-01-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
[afbeelding]

Ik heb zelf al wat rond gezocht op internet en heb een paar opties:
[list]
Zelf het glas en touchscreen vervangen
Hierbij moet ik wel zorgen dat ik een goed vervangend scherm heb, met clearblack etc.
Ook schijnt het niet heel makkelijk te zijn om dit te doen, omdat alles aan het scherm vast zit.
Laten repareren.
Redelijk prijzig, maar zo kan ik er ook niks mee, en minder risico dan wanneer ik het zelf probeer.
......
bij mij werkte de inboedelverzekering goed mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Ik heb sinds de Black Update al een aantal keer gehad dat mijn toestel uit het niks reset, volledig willekeurig. 1 keer gehad in Whatsapp, 1 keer met muziek afspelen, en 1 keer toen nu.nl open stond.. Erg raar.. Ook kan ik niet echt zeggen dat de batterij er beter op is geworden. Nog steeds onverklaarbare drains van tijd tot tijd..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Ja en het gaf helaas weinig verschil. Alhoewel de foto's na bewerken nu wel in de camera album terecht komen. Dat is in ieder geval al 1 verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Swerfer schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Overal eigenlijk: als je van homescreen naar agenda gaat als je vanuit homescreen naar instellingen gaat, etc. Apps starten heel traag op (relatief natuurlijk he, vergeleken met een Nexus 5, mits ze niet al open staan). Scrollen gaat ontzettend traag op zowel UC browser als IE. Let wel, het is allemaal relatief, maar vergeleken met een ander toestel scheelt het veel. Onder de streep is het natuurlijk een luxe probleem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
@Vali
Wauw... Ze hebben het wel heel erg bont gemaakt... Je zou bijna een 1020 of 32G 925 kunnen eisen... Hoeveel tijd daar al niet in moet zitten...

Dan valt het bij mij nog relatief mee, maar 3 keer is opzich al veel en veel te veel voor een telefoon. Een prodcutiefout kan, maar dit is echt te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hahahi20 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:35:
@Vali
Wauw... Ze hebben het wel heel erg bont gemaakt... Je zou bijna een 1020 of 32G 925 kunnen eisen... Hoeveel tijd daar al niet in moet zitten...

Dan valt het bij mij nog relatief mee, maar 3 keer is opzich al veel en veel te veel voor een telefoon. Een prodcutiefout kan, maar dit is echt te gek.
Ja het gaat echt nergens over. Hoop snel een antwoord te horen van Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Devin19 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:37:
[...]

Sorry, had skydrive link erop gezet, maar foto stond nog op privé 8)7

[...]

Ok ja dat leek mij ook al, nu moet ik alleen nog een fatsoenlijk scherm hebben, ik heb foto's gezien van mensen die voor een paar tientjes een scherm hadden gekocht, maar die had geen clearblack waardoor alles heel grijs was.

Edit
http://www.touchfix.nl/on...920/glas-touchscreen.html
Deze lijkt mij wel goed, ik heb er op een Amerikaanse website ook een gevonden voor $40, maar op het plaatje lijkt die niet origineel te zijn en ClearBlack te missen, omdat het glas veel te doorzichtig is.
Ik heb zelf het scherm van mij vorige lumia (800) eens gewisselt.
Als je een scherm koopt waar alles op zit, glas, digitizer, lcd, .. ben je iets duurder uit, maar is het vervangen super simpel. ik was op 15 minuten klaar toen.
(vlgs mij moet je dan deze hebben: http://www.ebay.com/itm/N...epair-Parts-/130830203535 )

alleen het glas wisselen, dan moet je alles lospeuteren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Mother_lepard schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:39:
[...]

Overal eigenlijk: als je van homescreen naar agenda gaat als je vanuit homescreen naar instellingen gaat, etc. Apps starten heel traag op (relatief natuurlijk he, vergeleken met een Nexus 5, mits ze niet al open staan). Scrollen gaat ontzettend traag op zowel UC browser als IE. Let wel, het is allemaal relatief, maar vergeleken met een ander toestel scheelt het veel. Onder de streep is het natuurlijk een luxe probleem. :+
probeer jij eens een andere 920...
want dan moet er met jouw 920 wat aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
kittop schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 07:04:
[...]

probeer jij eens een andere 920...
want dan moet er met jouw 920 wat aan de hand zijn.
2 collega's hebben ook een Lumia 920 en precies hetzelfde gedrag en snelheid. In demo's op youtube is het ook niet anders. Let wel, ik zeg dat het relatief gezien traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
Mother_lepard schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:57:
[...]

2 collega's hebben ook een Lumia 920 en precies hetzelfde gedrag en snelheid. In demo's op youtube is het ook niet anders. Let wel, ik zeg dat het relatief gezien traag is.
Ja, zo is mijn Sony Ericsson van 7 jaar oud relatief ook trager dan mijn L920...
Vergeet niet dat de Lumia 920 al bijna anderhalf jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Devin19 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:03:
[...]

Ja, zo is mijn Sony Ericsson van 7 jaar oud relatief ook trager dan mijn L920...
Vergeet niet dat de Lumia 920 al bijna anderhalf jaar oud is.
Lees anders even het woord "relatief" even. :+ Ik vergeleek hem daarnaast met een Nexus 5. Daarvoor vond ik hem niet al te snel, maar nu vind ik hem dus traag. Helemaal afhankelijk van wat je referentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mother_lepard schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:05:
[...]

Lees anders even het woord "relatief" even. :+ Ik vergeleek hem daarnaast met een Nexus 5. Daarvoor vond ik hem niet al te snel, maar nu vind ik hem dus traag. Helemaal afhankelijk van wat je referentie is.
Maak je nou een vergelijking tussen een Lumia 920 met een nexus 5? Natuurlijk is de nexus 5 sneller, gezien het feit dat de hardware ook stuk sneller is. Al verliest hij het nog steeds als je de camera tussen de toestellen gaat vergelijken.

Zou interessanter vinden als de nexus 5 wordt vergeleken met de l1520..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Hey mijn appel is geen peer?!?!?
Je kan het openen van agenda/internet tussen beide systemen niet vergelijken. WP heeft een animatie welke altijd een bepaalde tijd inneemt, al zet je er een 16core in. Dit is gewoon hoe de OS werkt (ingebouwd om zelfs de langzaamste telefoons in de WP lijn vloeiend aan te laten voelen) en is echt appels met peren vergelijken. De laadtijd van dezelfde games op beide systemen zou je wel kunnen vergelijken bijvoorbeeld, maar daar geldt dan weer dat je een dual core met een de nieuwste quad core vergelijkt.
Scrollen gaat ontzettend traag
Wat bedoel je hiermee? Is het niet vloeiend? Of laadt de pagina niet snel genoeg? Het is bij mij altijd wel vloeiend op mijn 920, waar android nog wel eens een hickup wil tonen. Als je zegt hij laadt niet snel genoeg met zware pagina's, dan is dat logisch, want je vergelijkt weer een dual core met de nieuwste quadcore.

Mijn advies: verkoop je lumia 920 en koop een nexus. Cya in 2 years wanneer je hickups in android zat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
vali schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:23:
[...]

Maak je nou een vergelijking tussen een Lumia 920 met een nexus 5? Natuurlijk is de nexus 5 sneller, gezien het feit dat de hardware ook stuk sneller is. Al verliest hij het nog steeds als je de camera tussen de toestellen gaat vergelijken.

Zou interessanter vinden als de nexus 5 wordt vergeleken met de l1520..
Ik vind de Lumia 920 erg traag sinds ik met de Nexus 5 heb gespeeld. Daar laat ik het bij. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:26
Over WP8 wordt toch altijd gezegd dat een quadcore overbodig is vanwege het OS efficientie. Wordt erop gewezen dat telefoon x sneller is, dan mag dat niet omdat x een quad core is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Russel88 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:09:
Over WP8 wordt toch altijd gezegd dat een quadcore overbodig is vanwege het OS efficientie. Wordt erop gewezen dat telefoon x sneller is, dan mag dat niet omdat x een quad core is....
Dus dat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook zo, maar dan moet er wel een vergelijking worden gemaakt van hardware uit dezelfde tijd. De cpu van de l920 is alweer een jaar oud en de techniek van arm processoren staat niet stil. De focus op het maken van high end dualcores is verschoven naar quadcores, daarom vind ik de vergelijking niet op gaan. Bedoel als je de nexus 4 vergelijkt met de l920 zie je wel de voordelen van software optimalisatie op de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Klopt, is ook overbodig om de OS goed en VLOEIEND te laten functioneren. Stop dezelfde dual core maar in een android en je gaat huilen van alle haperingen. Maar vloeiend betekent nog niet dat iets dan net zo snel is, in een benchmark is de quadcore van de Nexus 5 altijd sneller dan de dual core in de lumia 920.
Even ter vergelijking:
Nexus 5: Quad-core 2.3 GHz Krait 400 (Appel)
Lumia 920: 1,5Ghz-Qualcomm Snapdragon S4 Krait (Peer)

Appel <> Peer

Dus ja de nexus zal met het openen van apps sneller aanvoelen en ik heb in mijn vorige post ook al aangegeven waarom. Waarom mensen zo heftig reageren is hierom:
en dan valt de Lumia 920 heel erg tegen qua snelheid
Apps starten heel traag op
Scrollen gaat ontzettend traag op zowel UC browser als IE
En dan erachteraan zeggen "relatief" maakt de post niet opeens minder erg. In zijn taalgebruik lijkt het alsof de 920 zo traag als stront is vergeleken met de nexus 5, terwijl iedereen weet dat dat echt niet zo is. Net als ik zou zeggen dat de camera van de nexus 5 zo ontzettend bagger is en bagger fotos schiet en ontzettende troep is...

...relatief gezien de camera van de lumia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Jullie weten toch wel wat ik bedoel. WP8 ondersteunt sinds kort quadcore. MS Fanboys claimen dan dat WP8 dat helemaal niet nodig heeft, maar dat dit moet vanwege de specs oorlog. Als nu blijkt dat de theorie niet opgaat, dan mag dat wat mij betreft best vermeld worden.
Persoonlijk vind ik de 920 niet traag. Maar dat is toch geen reden om iemand aan te vallen omdat hij vindt dat de Nexus 5 sneller is? Volgens mij waren er al quadcores in de omloop tijdens de release van de 920. WP8 kant claimde dat WP8 dat niet nodig had en dus niet ondersteunt wordt.
Wat interessanter is of de Nexus 5 idd sneller is dan de 1520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Mother_lepard schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:39:
Overal eigenlijk: als je van homescreen naar agenda gaat als je vanuit homescreen naar instellingen gaat, etc.
Ik denk dat je de bewuste animaties als traag ervaart. Bij de Nexus zal de agenda waarschijnlijk direct in beeld staan, terwijl bij Windows Phone (welk toestel dan ook, ook quad cores) de startpagina naar links 'weg vouwt' en daarna de agenda van links wordt opgebouwd. Bij instellingen zie je het nog beter, dan wordt het beeld van links boven naar rechts onder opgebouwd.

Nogmaals; Bewuste animaties...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Misschien nuttig voor mensen met een Parrot carkit: Ik had sinds de GDR3/Black update last van een wegvallende en brakke bluetooth verbinding (muziek streamen werkte bijv. niet meer) met mijn Parrot MKi9000 carkit.

Ik heb de carkit geupdated naar de meest recente software versie (2.20), en nu werkt alles weer perfect. Sterker nog, het werkt veel beter dan eerder. Zo heb ik de volgende verbeteringen opgemerkt:

- Ik kan nu een inkomend gesprek met mijn stem opnemen, de telefoon vraagt of ik het gesprek wil accepteren of weigeren. Dit is erg handig want de knoppen van de Parrot afstandsbediening zijn zo goed als kapot (je blijft er vaak aan hangen met je jas, dan trek je ze kapot).
- Bij gebruik i.c.m. Here Drive, worden de instructies nu helemaal goed via bluetooth uitgesproken. Eerder vielen de eerste paar woorden weg omdat de bluetooth audio te laat geactiveerd werd, erg irritant omdat je zo de helft van de rij-instructie miste (" ... de eerste afslag" i.p.v. "neem over 100 meter op de rotonde de eerste afslag").
- Ook kan ik nu via de microfoon van de carkit de ingebakken voice-commando's van Windows Phone gebruiken, dit werkte eerst ook niet.

Het is al met al dus zeker aan te raden om de kijken of je de firmware van je carkit kan updaten als je problemen ermee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Russel88 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:35:
Jullie weten toch wel wat ik bedoel. WP8 ondersteunt sinds kort quadcore. MS Fanboys claimen dan dat WP8 dat helemaal niet nodig heeft, maar dat dit moet vanwege de specs oorlog. Als nu blijkt dat de theorie niet opgaat, dan mag dat wat mij betreft best vermeld worden.
Persoonlijk vind ik de 920 niet traag. Maar dat is toch geen reden om iemand aan te vallen omdat hij vindt dat de Nexus 5 sneller is? Volgens mij waren er al quadcores in de omloop tijdens de release van de 920. WP8 kant claimde dat WP8 dat niet nodig had en dus niet ondersteunt wordt.
Wat interessanter is of de Nexus 5 idd sneller is dan de 1520.
Ik ben ook van mening dat een quadcore niet nodig is, mits er snelle dualcores op de markt blijven komen. De l920 loopt super smooth en snel in vergelijking met smartphones die op android os draaien en dezelfde specs hebben. Er waren inderdaad in de tijd quadcores op ARM basis, maar het stond toen nog wel erg in zijn kinderschoenen (Tegra 3 was toen 1 van de krachtigste maar totaal niet gemaakt voor smartphones).

Wat ik gewoon jammer vind is dat de ontwikkelaars van de ARM processen teveel op getallen letten en nu al dualcores links laten liggen. Je bent dus als je een krachtiger telefoon wilt verplicht om er 1 te nemen met een quadcore erin, maakt hierbij niet uit welk OS je op je smartphone wilt hebben. Tevens leveren ze nu al smartphones met een quadcore erin (htc desire 300 bv) die niet vooruit te branden zijn. De consument denkt een snelle Phone te hebben, terwijl de Lumia 520 van mijn moeder hem nog voorbij streeft.

[ Voor 24% gewijzigd door vali op 28-01-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat ik een erg gekleurd sneeuwbeeld had op mijn L920.
Hier kwam ik achter toen ik het toestel van mijn oor haalde om een gesprek te verbreken.

Moest uiteindelijk soft-reset doene om dit te herstellen....
Enige wat tijdens het gesrpek niet standaard was, dat ik schakelde van BT-carkit naar gewoon toestelbediening.

iemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
RoccoS schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:26:
Misschien nuttig voor mensen met een Parrot carkit: Ik had sinds de GDR3/Black update last van een wegvallende en brakke bluetooth verbinding (muziek streamen werkte bijv. niet meer) met mijn Parrot MKi9000 carkit.

Ik heb de carkit geupdated naar de meest recente software versie (2.20), en nu werkt alles weer perfect. Sterker nog, het werkt veel beter dan eerder. Zo heb ik de volgende verbeteringen opgemerkt:

- Ik kan nu een inkomend gesprek met mijn stem opnemen, de telefoon vraagt of ik het gesprek wil accepteren of weigeren. Dit is erg handig want de knoppen van de Parrot afstandsbediening zijn zo goed als kapot (je blijft er vaak aan hangen met je jas, dan trek je ze kapot).
- Bij gebruik i.c.m. Here Drive, worden de instructies nu helemaal goed via bluetooth uitgesproken. Eerder vielen de eerste paar woorden weg omdat de bluetooth audio te laat geactiveerd werd, erg irritant omdat je zo de helft van de rij-instructie miste (" ... de eerste afslag" i.p.v. "neem over 100 meter op de rotonde de eerste afslag").
- Ook kan ik nu via de microfoon van de carkit de ingebakken voice-commando's van Windows Phone gebruiken, dit werkte eerst ook niet.

Het is al met al dus zeker aan te raden om de kijken of je de firmware van je carkit kan updaten als je problemen ermee hebt.
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik het beste de firmware van mijn carkit updaten? Heb namelijk ook de Mki9000 van Parrot. Heb niet alle problemen die je hierboven noemt, maar wel een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Collega van mij heeft sinds de Black update een 'crashende' navigatie van z'n Volvo. Volvo Nederland heeft er (op dit moment) ook geen oplossing voor, dussuh...voorzichtigheid is geboden denk ik bij het updaten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Gistermiddag DataSense eens uitgezet....als in "geen limiet opgegeven" ... Heb ik gisteravond opeens 19 updates aangegeven staan in de store-tile.... Daarvoor maanden geen updates gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
shenr schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:19:
[...]

Dus ja de nexus zal met het openen van apps sneller aanvoelen en ik heb in mijn vorige post ook al aangegeven waarom. Waarom mensen zo heftig reageren is hierom:

En dan erachteraan zeggen "relatief" maakt de post niet opeens minder erg. In zijn taalgebruik lijkt het alsof de 920 zo traag als stront is vergeleken met de nexus 5, terwijl iedereen weet dat dat echt niet zo is. Net als ik zou zeggen dat de camera van de nexus 5 zo ontzettend bagger is en bagger fotos schiet en ontzettende troep is...

...relatief gezien de camera van de lumia 920.
Het gaat maar om een telefoon. Als je er zelf tevreden mee bent is het toch goed, wat maakt het uit wat anderen ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Mother_lepard schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:29:
[...]
Het gaat maar om een telefoon. Als je er zelf tevreden mee bent is het toch goed, wat maakt het uit wat anderen ervan zeggen.
Heb ik gezegd dat het wat anders was dan? Ik heb het ook al eerder aangegeven, mijn advies koop de nexus 5 en verkoop je lumia 920, maar post a.u.b. geen onzin hier. Ik heb nog geen een reactie van je gelezen waar je ingaat op de inhoud, dus ik kan alleen maar concluderen dat je aan het trollen bent en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gisteren melding gekregen dat ik een update had, gisteren geinstalleerd, bleek dus de black update te zijn.

Zie nog weinig nieuws, wel dat bij Info nu provider weer op 1 of andere poolse provider staat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Er zijn geruchten dat er een device uitkomt genaamd de lumia 1520V. Als je kijkt naar de specs dan is het scherm kleiner dan het scherm van de 920 (4.45 vs 4.5 inch) en is de resolutie gelijk aan deze van de 920. Wat me echter vrij interessant lijkt is dat het toestel tot 3 gewone (6 kleine) tiles kan tonen op het scherm. Ik ga er dan ook van uit dat er uiteindelijk voor de lumia 920 ook nog een update zal komen om de extra tiles te kunnen tonen.

Tweette Joe Belfiore niet op 22/10/2013 dat het aantal tegels afhankelijk is van de screen size (niet de resolutie) en dat de fabrikant vervolgens mag beslissen of ze dit al dan niet zouden ondersteunen?

Fingers crossed zou ik zeggen...

Btw, bizar dat ik deze opmerking op geen enkele andere plaats ben tegengekomen :?

[ Voor 6% gewijzigd door shizoframia op 29-01-2014 12:25 ]

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
SinergyX schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:29:
Gisteren melding gekregen dat ik een update had, gisteren geinstalleerd, bleek dus de black update te zijn.

Zie nog weinig nieuws, wel dat bij Info nu provider weer op 1 of andere poolse provider staat.
Grrr.. Mijn Lumia 920 heeft het nog steeds niet. Ding kwam met een T-Mobile NL image, maar toen zelf een developer image op gezet. Ik blijf het vreemd vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Laatst online: 21:09
Caelorum schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:25:
[...]

Grrr.. Mijn Lumia 920 heeft het nog steeds niet. Ding kwam met een T-Mobile NL image, maar toen zelf een developer image op gezet. Ik blijf het vreemd vinden..
Als het de echte developer image is zeg maar, zal het nog lang duren als ik de verhalen her en der mag geloven, schijnt dat men dar bij nokia nog niet mee bezig is, of men is het vergeten.

Dus word terugflashen naar een NL CV variant ben ik bang.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, daar was ik ook al bang voor. De enige tool waarmee je die images kan downloaden is alleen brak. Eerste 50% gaat met paar mb/s, maar daarna valt het terug naar 50KB/s en dan duurt zo'n image binnen hengelen lang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ja, klopt, paar maanden geleden had ik ook een update voor het retail programma, toen heeft de laptop een halve dag staan neerladen. Denk je snel internet te hebben, moet de andere kant wel meewerken!!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm, nu maar geprobeerd zonder Navifirm+ maar gewoon met Nokia Care Suite. Download gaat echt stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
shizoframia schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:21:
Er zijn geruchten dat er een device uitkomt genaamd de lumia 1520V. Als je kijkt naar de specs dan is het scherm kleiner dan het scherm van de 920 (4.45 vs 4.5 inch) en is de resolutie gelijk aan deze van de 920. Wat me echter vrij interessant lijkt is dat het toestel tot 3 gewone (6 kleine) tiles kan tonen op het scherm. Ik ga er dan ook van uit dat er uiteindelijk voor de lumia 920 ook nog een update zal komen om de extra tiles te kunnen tonen.

Tweette Joe Belfiore niet op 22/10/2013 dat het aantal tegels afhankelijk is van de screen size (niet de resolutie) en dat de fabrikant vervolgens mag beslissen of ze dit al dan niet zouden ondersteunen?

Fingers crossed zou ik zeggen...

Btw, bizar dat ik deze opmerking op geen enkele andere plaats ben tegengekomen :?
Een tijdje geleden waren er berichten dat de 920 gehacked was. En daardoor was het mogelijk om 3 colum op je homescreen te krijgen. Er zaten ook nog extra functies in.
Ik heb er later eigenlijk niks meer van gehoord.
Misschien brengt deze of een andere developer het ooit uit voor iedereen, dan kun je het zo doen. Op de Ativ S is het al mogelijk.

http://www.phonearena.com...Chinese-hack-team_id50802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
Caelorum schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:16:
Hmm, nu maar geprobeerd zonder Navifirm+ maar gewoon met Nokia Care Suite. Download gaat echt stukken sneller.
Thanks voor de tip, ben ik nu ook mee bezig!
Bezig met downloaden van Black...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
Sonny7 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:00:
[...]

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik het beste de firmware van mijn carkit updaten? Heb namelijk ook de Mki9000 van Parrot. Heb niet alle problemen die je hierboven noemt, maar wel een aantal.
Ga naar http://www.parrot.com/nl/support/parrot-mki9000 , je kan daar de nieuwste firmware downloaden. Het makkelijkste is de Parrot Software Update Tool te installeren op je computer, die download de nieuwste firmware en zet het op een usb stick. Je moet daarna de stick in de usb poort van je carkit stoppen, en via het menu: Voorkeuren > Software update kan je de update starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 19:03
RoccoS schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:19:
[...]

Ga naar http://www.parrot.com/nl/support/parrot-mki9000 , je kan daar de nieuwste firmware downloaden. Het makkelijkste is de Parrot Software Update Tool te installeren op je computer, die download de nieuwste firmware en zet het op een usb stick. Je moet daarna de stick in de usb poort van je carkit stoppen, en via het menu: Voorkeuren > Software update kan je de update starten.
Vergeet niet je stick op fat32 te formateren anders doet ie het niet :P
Die van mij was op NTFS geformatteerd en dat herkent de Parrot niet. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Grappig na de black update doet m'n carkit weer zonder problemen. Carkit werkte altijd probleemloos met m'n iPhones, maar met de 920 was het altijd kommer en kwel. Maar na de black update werkt ie weer zoals vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Zeker grappig, dat je je telefoon van een update voorziet en dat dan spontaan je carkit weer werkt. ;)

Zal ongetwijfeld met bluetooth 4.niks van doen hebben, lag niet aan je carkit maar aan je telefoon.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
hahahi20 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:40:
[...]
Een tijdje geleden waren er berichten dat de 920 gehacked was. En daardoor was het mogelijk om 3 colum op je homescreen te krijgen. Er zaten ook nog extra functies in.
Ik heb er later eigenlijk niks meer van gehoord.
Misschien brengt deze of een andere developer het ooit uit voor iedereen, dan kun je het zo doen. Op de Ativ S is het al mogelijk.

http://www.phonearena.com...Chinese-hack-team_id50802
Ik ga m'n 920 niet voorzien van 3rd party software. Ik heb dit destijds meermaals gedaan met mijn HD2 maar heb veel moeten vaststellen dat die custom roms toch niet zo stabiel zijn als ze beweren. Het is echter goed mogelijk dat ik gewoon pech heb gehad met de keuze van de roms. De les die ik er voor mezelf uit trek is dat ik mijn smartphone minder ga tweaken en eerder de hoop leg op het beschikbaar worden van features via het officiële kanaal. Wat mij betreft is/was Nokia niet slecht bezig; hopelijk blijft het na de overname hetzelfde. Het ligt volledig in handen van Nokia. Hopelijk spelen ze dit niet strategisch (marketing gewijs t.a.v. de nieuwere/betere toestellen) en brengen ze de update uit voor alle 92X+ toestellen... Misschien met de WP8.1 update binnen een tweetal maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voel toch even de behoefte om iets positiefs te vertellen. Deze site wordt natuurlijk (te) vaak gebruikt om (terecht) klachten te spuien. Ikzelf ben zeer tevreden over mijn Lumia920, stabiel, snel (voor mij) en logisch in gebruik en daardoor erg gebruikersvriendelijk. Vind vooral de live tiles ontzettend fijn, kan zonder een app te openen mijn agenda punten zien, hoe aandelen staan (rood of groen) en hoe de weersverwachting er uit ziet. Verder vind ik het gemakkelijk om een aantal apps in mappen te stoppen, waardoor je minder tiles op het scherm nodig hebt. Mijn batterijverbruik is ook verbeterd met Black, s'Nachts ca 1% ontlading per uur. Kan hem dan ook aan ieder aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:37:
Voel toch even de behoefte om iets positiefs te vertellen. Deze site wordt natuurlijk (te) vaak gebruikt om (terecht) klachten te spuien. Ikzelf ben zeer tevreden over mijn Lumia920, stabiel, snel (voor mij) en logisch in gebruik en daardoor erg gebruikersvriendelijk. Vind vooral de live tiles ontzettend fijn, kan zonder een app te openen mijn agenda punten zien, hoe aandelen staan (rood of groen) en hoe de weersverwachting er uit ziet. Verder vind ik het gemakkelijk om een aantal apps in mappen te stoppen, waardoor je minder tiles op het scherm nodig hebt. Mijn batterijverbruik is ook verbeterd met Black, s'Nachts ca 1% ontlading per uur. Kan hem dan ook aan ieder aanraden.
Ik ben volledig met jou akkoord. 6de, maar beste smartphone so far...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Ik heb net een update van Microsoft binnengekregen... Momenteel nog geen idee wat het zou zijn. Ik zoek het even op op de techsites. Black/update 3 had ik al staan.

Btw, ik ben geabonneerd op de preview voor developers.

edit: nobody else?

[ Voor 36% gewijzigd door shizoframia op 31-01-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
hier niets. Welke os versie heb je nu?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
ozzynator schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:42:
hier niets. Welke os versie heb je nu?
OS versie lijkt ongewijzigd; ik had 8.0.10521.155 en heb nog steeds 8.0.10521.155... de firmware is ook ongewijzigd

misschien dat bij de black update een onderdeel niet mee was gekomen??? ik had wel al gemerkt dat bepaalde live tiles niet 100% functioneerden (lees: refreshten), dat ziet er nu terug ok uit.

I'm seeing ghosts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Kan ja, schijnt dat er in 1 van de eerste versies van black een kleine bug zat mbt de livetiles en dat het hiermee opgelost is.

Staat iets over geschreven in de WP8 preview Alerts app.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ozzynator schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:38:
[...]
Als het de echte developer image is zeg maar, zal het nog lang duren als ik de verhalen her en der mag geloven, schijnt dat men dar bij nokia nog niet mee bezig is, of men is het vergeten.

Dus word terugflashen naar een NL CV variant ben ik bang.
Om even op terug te komen. Ik heb de 'echte' developer image. NaviFirm+ en NCS lieten het downloaden beiden afweten (bleef hangen op 94%).
Maar heb uiteindelijk gisteravond laat de update binnen gekregen. Ik ben dus weer blij, want die aanpassing aan glance is wel een verademing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Caelorum schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:05:
[...]
aanpassing aan glance is wel een verademing :)
Klopt, vooral dat hij uit kan aan de lader.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Er viel me vandaag iets op aan de tijd die de lumia automatisch instelt.
Deze loopt altijd 2 minuten achter op alle andere apparaten die ik gebruik met tijd sync.. Meer mensen die dit hebben?

Erg raar om whatsapp te zien dat je een bericht binnen krijgt op 13:00 terwijl het op je lumia pas 12:58 is :)

[ Voor 22% gewijzigd door Scrisissszzz op 31-01-2014 13:18 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ja hij neemt de tijd van je mobiele netwerk, niet van een timeserver. Download realtime maar eens dan zie je exact wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Thnx, 1:26 min verschil dus.. Godsamme Telfort! Dan maar handmatig instellen..

[ Voor 5% gewijzigd door Scrisissszzz op 31-01-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ik gebruik echt alleen custom ROM's als het nodig is. Neem bijvoorbeeld Symbian Cyanogenmod voor op oude Androids. Bij WP zal ik er ook weg bij blijven omdat de originele software gewoon zo goed is!

Maandag middag dus mijn telefoon naar Nokia Care gestuurd en vrijdag ochtend was hij er alweer! Hij is helemaal opgeknapt. Nieuwe USB poort, nieuw scherm, nieuwe 3.5mm aansluiting, nieuw omhulsel, nieuwe heatspreader voor de processor, nieuwe FFC, wat een service!
Ben hier eigenlijk blijer mee dan een nieuw toestel, de internals draaide verder altijd perfect namelijk. Hij is in een jaar tijd nog nooit vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, Nokia Care is bijzonder netjes als het op fabricagefouten aankomt. Heb ook het idee dat ze bij twijfel vaak gewoon alsnog maar repareren. Dat is wel eens anders bij andere merken. Ik hoop ook echt dat dit zo door blijft gaan bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik heb vandaag mijn eerste spontane reboot OOIT gehad. Gewoon tijdens het bellen, schijnbaar komt dit sporadisch voor na de Black update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
Heb toch nog een probleem ontdekt met mijn 920 na de Black update, is nu een keer of drie voorgekomen: Ik probeer dan iemand te bellen, maar i.p.v. het nummer te draaien geeft hij direct aan dat er geen netwerk beschikbaar is. Ontvangst is wel degelijk prima (hij geeft gewoon de streepjes aan bovenaan) en zelfs internet doet het nog, maar bellen lukt niet meer. Als ik de telefoon even in en uit de vliegtuigstand zet, dan doet hij het weer. Zou iets te maken kunnen hebben met de bluetooth carkit heb ik het vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:26
Heb via Coolblue een tweedehands Lumia 920 gekocht, echter heeft hij regelmatig problemen met het opstarten van de games hub, hij begint dan te laden (duurt trouwens best lang dan) dan springt ie over op hervatten en knalt ie gelijk terug naar het homescreen. Ook laat de sensor die beweging van de telefoon registreert het regelmatig af weten. Verder af en toe bij het aanzetten een enorme vertraging voordat hij het lockscreen laat zien. komen deze dingen bekend voor? Heb wel de laatste versie van de software (Lumia black) er op gezet.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
JP_S schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:30:
Heb via Coolblue een tweedehands Lumia 920 gekocht, echter heeft hij regelmatig problemen met het opstarten van de games hub, hij begint dan te laden (duurt trouwens best lang dan) dan springt ie over op hervatten en knalt ie gelijk terug naar het homescreen. Ook laat de sensor die beweging van de telefoon registreert het regelmatig af weten. Verder af en toe bij het aanzetten een enorme vertraging voordat hij het lockscreen laat zien. komen deze dingen bekend voor? Heb wel de laatste versie van de software (Lumia black) er op gezet.
Nee, dat is niet normaal.
Effe soft of hard resetten en als het nog steeds voorkomt, Nokia care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:26
Ik heb hem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen dat heeft het probleem echter nog niet verholpen ;( .

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke vervolg op mijn toestel, ik mag hem terug sturen naar bol.com en krijg mijn aankoopbedrag terug.Wat een top service zeg! Zit nu te twijfelen tussen de Lumia 1020 en de 1520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 21:14
vali schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:10:
Oke vervolg op mijn toestel, ik mag hem terug sturen naar bol.com en krijg mijn aankoopbedrag terug.Wat een top service zeg! Zit nu te twijfelen tussen de Lumia 1020 en de 1520
Wat was er mis met de Lumia dan?

Edit: Nvm, net gelezen een paar pagina's terug. |:(

Die van mij begint steeds vaker te flikkeren, lijkt mij een backlight probleem. Zit nog te twijfelen of ik de Lumia terug wil sturen..

[ Voor 5% gewijzigd door triesvan op 03-02-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

vali schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:10:
Zit nu te twijfelen tussen de Lumia 1020 en de 1520
Wereld van verschil. 1020 Goede camera verder redelijk gelijk aan de 920. 1520 is gewoon groot. De camera is redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
1520 is toch ook een quadcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
vraagje, kreeg net van mijn provider een sms dat ik voor de helft op mijn databundel zit.
dit is me nog nooit gelukt en ik doe niets anders :)
ik heb ook overal wifi(thuis etc) dus vraag ik me af of ik een instelling verkeerd hebt.
ik heb roaming al uitstaan maar waar kan ik nog meer zoeken?
kan ik bv wifi primair zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Kijk eens in datasense. Hierin zie je welke app hoeveel data verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
mrcosmo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:52:
[...] kan ik bv wifi primair zetten ?
Dat zou standaard al moeten zijn. Zodra je verbonden bent hoort al het dataverkeer over wifi te lopen.
Kijk anders eens in Data Sense of er niet een app is die toch alles over het mobiele netwerk zit te doen ondanks dat je met wifi bent verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
in mijn datasense staat maar een kwart circkel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
ga anders een naar:
instellingen --> wifi --> geavenceerde instellingen --> WIFi actief houden bij time-out van het scherm (oid).

waarschijnlijk staat dat vinkje uit en haal je dus je mail, whatsapp, etc. op in je databundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
mrcosmo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:37:
in mijn datasense staat maar een kwart circkel ....
In de Data Sense app kan je naar rechts schuiven voor een overzicht van alle apps en hoeveel data ze verbruiken over wifi en 3g. Verder inderdaad even bovenstaande instellingen nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij werkt Data Sense totaal niet goed met gedeeld internet. Het is wel een apart kopje in de lijst, maar heb gisteren een map-update gedaan van GoPilot op mijn auto PC (90MB), mijn Wifi op de PC zegt ontvangen 108MB, Data Sense zegt 'slecht' 28MB.

Als ik nu ook kijk naar mijn dataverbruik, loopt mijn Data Sense ~70MB achter op My Vodafone (1,68 tov 1,61GB). Data Sense loopt wat achter, maar dit was allemaal gisterenavond, dat zou nu toch wel zijn bijgewerkt? Zelfs My Vodafone was al bijgewerkt.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 04-02-2014 11:55 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
SinergyX schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:54:
Volgens mij werkt Data Sense totaal niet goed met gedeeld internet. Het is wel een apart kopje in de lijst, maar heb gisteren een map-update gedaan van GoPilot op mijn auto PC (90MB), mijn Wifi op de PC zegt ontvangen 108MB, Data Sense zegt 'slecht' 28MB.

Als ik nu ook kijk naar mijn dataverbruik, loopt mijn Data Sense ~70MB achter op My Vodafone (1,68 tov 1,61GB). Data Sense loopt wat achter, maar dit was allemaal gisterenavond, dat zou nu toch wel zijn bijgewerkt? Zelfs My Vodafone was al bijgewerkt.
Heb ik hier totaal geen last van, mijn resterende tegoed loopt exact gelijk met die van Simyo :)
Wellicht is er nog weer een verschil per provider?

[ Voor 3% gewijzigd door Sonny7 op 04-02-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Provider loopt gewoon goed, ik heb de ~90MB gewoon verbruikt. Maar Data Sense heeft dat gewoon niet meegenomen, daar mis ik dus die ~70MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
SjorsC schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:40:
ga anders een naar:
instellingen --> wifi --> geavenceerde instellingen --> WIFi actief houden bij time-out van het scherm (oid).

waarschijnlijk staat dat vinkje uit en haal je dus je mail, whatsapp, etc. op in je databundel
staat inderdaad uit maar ik wil toch whatsapps ontvangen als mijn telefoon op standbij staat?
wat is anders het nut van mijn internet verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
mrcosmo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:07:
[...]
staat inderdaad uit maar ik wil toch whatsapps ontvangen als mijn telefoon op standbij staat?
wat is anders het nut van mijn internet verbinding :)
Punt is dus dat als je die aanzet je juist verbinding houdt met het wifi netwerk als je telefoon in standby staat. Staat die uit dan moet de telefoon terugvallen op het mobiele netwerk. Dat gaat je bakken met data uit je bundel kosten. Beste is gewoon aanzetten dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 04-02-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Caelorum schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:36:
[...]

Punt is dus dat als je die aanzet je juist verbinding houdt met het wifi netwerk als je telefoon in standby staat. Staat die uit dan moet de telefoon terugvallen op het mobiele netwerk. Dat gaat je bakken met data uit je bundel kosten. Beste is gewoon aanzetten dus :)
Maar hoe werkt dat dan ik rijd hier weg bij het bedrijf(wifi) en kan vervolgens geen whatsapp onderweg ontvangen ? pas als ik thuis ben(wifi) weer wel ? als dat zo is schiet ik me doel voorbij(altijd bereikbaar) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
mrcosmo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:16:
[...]
Maar hoe werkt dat dan ik rijd hier weg bij het bedrijf(wifi) en kan vervolgens geen whatsapp onderweg ontvangen ? pas als ik thuis ben(wifi) weer wel ? als dat zo is schiet ik me doel voorbij(altijd bereikbaar) 8)
Nee, op het moment dat je buiten bereik bent van een wifi netwerk waarmee je kan verbinden zal de telefoon altijd automatisch terugvallen op mobiele data.
De situatie is nu:
uit: Telefoon gebruikt altijd mobiele netwerk tenzij deze actief (schem unlocked) is en kan verbinden met een wifi netwerk. Zodra je scherm locked zal de telefoon verbinding met wifi netwerk verbreken.
aan: Telefoon zal altijd met wifi netwerk verbinden als deze binnen bereik is. Als er geen wifi verbinding kan worden opgezet wordt mobiele netwerk gebruikt.
Dit laatste is wat je eigenlijk altijd zou willen omdat data via wifi goedkoper is (waarschijnlijk gratis) ten opzichte van mobiele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Caelorum schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:46:
[...]

Nee, op het moment dat je buiten bereik bent van een wifi netwerk waarmee je kan verbinden zal de telefoon altijd automatisch terugvallen op mobiele data.
De situatie is nu:
uit: Telefoon gebruikt altijd mobiele netwerk tenzij deze actief (schem unlocked) is en kan verbinden met een wifi netwerk. Zodra je scherm locked zal de telefoon verbinding met wifi netwerk verbreken.
aan: Telefoon zal altijd met wifi netwerk verbinden als deze binnen bereik is. Als er geen wifi verbinding kan worden opgezet wordt mobiele netwerk gebruikt.
Dit laatste is wat je eigenlijk altijd zou willen omdat data via wifi goedkoper is (waarschijnlijk gratis) ten opzichte van mobiele data.
lol nu snap ik het, heb het nu aangevinkt. stelletje boeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
Caelorum schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:36:
[...]

ik heb het zelf eerlijk gezegd altijd uit staan aangezien mijn batterij het dan langer vol houdt (vooral als ik aan het reizen ben omdat hij niet naar netwerken gaat zoeken). en mijn databundel krijg ik toch nooit op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
SjorsC schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:44:
[...]
ik heb het zelf eerlijk gezegd altijd uit staan aangezien mijn batterij het dan langer vol houdt (vooral als ik aan het reizen ben omdat hij niet naar netwerken gaat zoeken). en mijn databundel krijg ik toch nooit op O-)
Ja, ik was nog aan het overwegen dat toe te voegen aan de post, maar dat had het minder duidelijk gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik ben er EINDELIJK achter waarom ik zo een slechte accu duur had (denk ik). Ik had mijn locationservices uitgezet, want die GPS trekt 'm leeg, zoals iedereen weet. Nu bleek dat de die wel aanstonden in de PERSONEN/IK hub! Daar uitgezet en nu heb ik na 3 uur gebruik, nog 92% over. Dat is wel even een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb de locatie services altijd aan staan (zou niet weten waar ik dat überhaupt uit kan zetten in de Ik/hub).
Maar buiten dat, ik haal het eind van de dag makkelijk en meestal met nog zo'n 70% batterij vol..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Blijf de spontane reboots wel echt wonderlijk vinden. Laatste keren dat hij het deed was toen hij gewoon op tafel lag en tijdens een telefoongesprek!

Na het rebooten zegt hij dat mijn netwerk niet beschikbaar is en of ik een ander netwerk wil kiezen. Ik kies nee en hij maakt gewoon connectie... 8)7

Pagina: 1 ... 108 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;