Voor zover ik weet zegt dat niets over een fysieke aanwezigheid van bluetooth. Volgens mij haalt Android die informatie uit een configuratiebestand en dus zal Android Assistant alleen maar weergeven wat er softwarematig is aangegeven. Maar de app zal vermoedelijk niet kunnen bepalen wat er fysiek, hardwarematig is ingebouwd. Het beste is dus altijd om een real life test te doen en de tablet daadwerkelijk gekoppeld te krijgen met een ander apparaat dat bluetooth ondersteunt. Maar ik zeg erbij, ik ben geen Android expert.Zilverbeuk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:42:
Ik heb pas Android Assistant geïnstalleerd (die nu even voor reparatie weg is). Daar kan je de systeeminformatie mee opvragen en hier werd bij bluetooth aangegeven dat het wel ondersteund wordt.
Ik vraag me dus af of het er nu wel of niet op zit?
Het enige 10" tablet bij intertoys is niet bepaald vergelijkbaar. Langzamer, minder geheugen, oude android versie en resistief scherm. De tomtec(bart smit) en xiron(blokker) tablets zijn vergelijkbaar met het single core kruidvat tablet van 150 euro. Bij Nederlandse winkels is voor zover ik kan zien geen tablet te vinden met specificaties die vergelijkbaar zijn met die van het dual core tablet.ktulu666 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:21:
[...]
Als ik CWM geïnstalleerd zou krijgen wel, maar dit wil nog niet lukken.
Nu ik wat meer met de nieuwe tablet heb kunnen spelen ben ik toch weer een paar grote minpunten tegengekomen.
Erg veel last van light bleeding, wifi die erg slecht is en vaak weg valt, zelfs in dezelfde kamer.
Dus deze gaat ook weer retour en er komt voorlopig geen nieuwe kruidvat.
Nu zie ik bij Intertoys bijna dezelfde tab, eens kijken of dat wat is, deze kan ik gewoon in de winkel halen dus geen gezeur meer met terug sturen.
Dit is wat ik tegenkwam in de root van beide tabs.
Tab zonder bluetooth?

Als ik dan het bestand L2cap opent krijg ik dit te zien.

Tab met bluetooth.
Zoals je ziet een extra map.

En als ik hier het bestand L2cap opent zie je dit.

En in die extra map staan de volgende bestanden.

Heb al geprobeerd de missende bestanden naar de tab zonder bluetooth te kopieren maar dit lukt helaas niet.
Ook het handmatig aanpassen van het L2cap bestand wil niet lukken, staat wel dat het succesvol is maar als ik hem dan weer opent staat alles weer zoals het stond.
Iemand anders die er wat mee kan?
Tab zonder bluetooth?

Als ik dan het bestand L2cap opent krijg ik dit te zien.

Tab met bluetooth.
Zoals je ziet een extra map.

En als ik hier het bestand L2cap opent zie je dit.

En in die extra map staan de volgende bestanden.

Heb al geprobeerd de missende bestanden naar de tab zonder bluetooth te kopieren maar dit lukt helaas niet.
Ook het handmatig aanpassen van het L2cap bestand wil niet lukken, staat wel dat het succesvol is maar als ik hem dan weer opent staat alles weer zoals het stond.
Iemand anders die er wat mee kan?
Kijk eens in het nieuwe intertoys speelgoed boekElvis56686 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:34:
[...]
Het enige 10" tablet bij intertoys is niet bepaald vergelijkbaar. Langzamer, minder geheugen, oude android versie en resistief scherm. De tomtec(bart smit) en xiron(blokker) tablets zijn vergelijkbaar met het single core kruidvat tablet van 150 euro. Bij Nederlandse winkels is voor zover ik kan zien geen tablet te vinden met specificaties die vergelijkbaar zijn met die van het dual core tablet.
[ Voor 6% gewijzigd door ktulu666 op 12-09-2012 16:48 ]
Tablet vandaag teruggestuurd naar Kruidvat, na contact met de klantenservice. Prima, vriendelijk en snel geholpen. Ik ga er vanuit dat ik pech heb gehad met dit scherm en ga heb een nieuwe bestellend.
[ Voor 7% gewijzigd door JPS op 12-09-2012 19:22 ]
Daar inderdaad wel en als je vanuit de folder naar de website gaat staat het tablet er ook gewoon. Klik je op de homepage beneden in het menu op tablets dan staat het dual core tablet er niet bij.ktulu666 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:43:
[...]
Kijk eens in het nieuwe intertoys speelgoed boek
Toch weer wat vreemds gezien, de pagina waar de folderafbeelding naartoe linkt lijkt over een ander tablet te gaan.Op de pagina hebben ze het over een CPU Cortex A8 1,2 GHz , GPU MALI400, 1 GB DDRIII RAM en in de folder over CPU Cortex A9 1,5 GHz DualCore , GPU MALI400, 1 GB DDRIII RAM
Anoniem: 472295
Zou je dit bestand ergens naartoe kunnen uploaden? Ik kan met geen mogelijkheid posten of downloaden op die website, nooit een registratiemail gekregen...Joeri schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:27:
[...]
Ondertussen werkt mijn Google Calendar weer!deze versie kunnen installeren van GoogleCalendarSyncAdapter.apk
http://www.tabletsupport.eu/cherry/attachment.php?aid=149
ik had mijn tablet al geroot, dus ik heb niet kunnen testen of je het ook kunt installeren zonder root acces.
Ik had eerst ook geen activatie mail ontvangen! Hij bleek in de SPAM-box te staan.
Nefit Envilline 13kW all-ellectric | HR 300L boiler | 100L buffervat | Buderus pomp | Vloerverwarming met naregeling: Danfoss Icon | 11,52 kWp zonnepaneel installatie
Bedankt voor de tip maar daar heb ik al gekeken, helaas... Een e-mail naar de beheerder heeft ook nog geen resultaat.scarwoman schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:01:
Ik had eerst ook geen activatie mail ontvangen! Hij bleek in de SPAM-box te staan.
Mijne gaat morgen terug voor reparatie, richting België blijkbaar. Ben benieuwd hoe lang het duurt en wat ze doen.
Ook fijn bericht in de mail trouwens bij de bevestiging van RMA " Goederen reizen steeds op risico van de klant!." geruststellend gevoel
Ook fijn bericht in de mail trouwens bij de bevestiging van RMA " Goederen reizen steeds op risico van de klant!." geruststellend gevoel
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Ik heb dezelfde vraag gesteld op www.tabletsupport.eu en als antwoord kreeg ik dit: de gemiddelde reparatietijd bedraagt momenteel 10 werkdagen, oftewel 2 weken.Jeru schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:37:
Mijne gaat morgen terug voor reparatie, richting België blijkbaar. Ben benieuwd hoe lang het duurt en wat ze doen.
Anoniem: 245621
Niet zo heel gek natuurlijk, ze kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor een pakket dat nog niet bij ze is aangekomen. Voor hetzelfde geld stuur je een baksteen in een doos mee met een RMA nummer eropJeru schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:37:
Hmm, voor zo'n tijd ben je beter uit om hem terug te sturen naar Kruidvat eigenlijk. Plus dan kan je je geld tenminste terugkrijgen. Als ik die van mij nu over 2 weken ontvang en hij is weer niet goed, kan ik hem volgens mij ook niet meer retour sturen naar Kruidvat. Daar moet je hem namelijk binnen 14 dagen terugsturen om je geld terug te krijgen.Zilverbeuk schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:03:
[...]
Ik heb dezelfde vraag gesteld op www.tabletsupport.eu en als antwoord kreeg ik dit: de gemiddelde reparatietijd bedraagt momenteel 10 werkdagen, oftewel 2 weken.
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Gisteren de opnieuw bestelde Tab ontvangen, maar ook hiervan vind ik dat het scherm aan een van de lange kanten gelig kleurt ipv wit.
Toeval? Het is me denk ik niet ernstig genoeg om er nu weer een punt van te maken (blijft een budgettab), maar irritant is het wel. Zijn er anderen waarbij het beeld wel volkomen egaal is bij 1 afgebeelde kleur?
Toeval? Het is me denk ik niet ernstig genoeg om er nu weer een punt van te maken (blijft een budgettab), maar irritant is het wel. Zijn er anderen waarbij het beeld wel volkomen egaal is bij 1 afgebeelde kleur?
Volgens mij gebruiken ze 2 verschillende displays, dit kan je herkennen aan de build nummer.JPS schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:23:
Gisteren de opnieuw bestelde Tab ontvangen, maar ook hiervan vind ik dat het scherm aan een van de lange kanten gelig kleurt ipv wit.![]()
Ik denk dat jij er een hebt met IMM 76D in de build nummer, klopt dit?
Hum ik heb 2 van die tabs hier, 1 met een slecht display met veel light bleeding en een gelig scherm en 1 met een heel mooi helder scherm zonder light bleeding.
Tab met het mooie scherm heeft in de build nummer ACR, die met het gelig scherm IMM76D.
Die build id's staan voor het type scherm wat is gebruikt, iig dat denk ik.
In de build.prob staat de regel
ro.build.display.id= en dan het volledige build nummer.
Heeft jou tab toevallig bluetooth?
Volgens google staat IMM76D voor de android versie?
Tab met het mooie scherm heeft in de build nummer ACR, die met het gelig scherm IMM76D.
Die build id's staan voor het type scherm wat is gebruikt, iig dat denk ik.
In de build.prob staat de regel
ro.build.display.id= en dan het volledige build nummer.
Heeft jou tab toevallig bluetooth?
Volgens google staat IMM76D voor de android versie?
[ Voor 9% gewijzigd door ktulu666 op 14-09-2012 17:21 ]
Weet iemand hoe je de nieuwe android versie: 4.1 Jelly Bean op deze tablet kan installeren?
Nefit Envilline 13kW all-ellectric | HR 300L boiler | 100L buffervat | Buderus pomp | Vloerverwarming met naregeling: Danfoss Icon | 11,52 kWp zonnepaneel installatie
Ik zal deze zaterdagmiddag even online zettenAnoniem: 472295 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:29:
[...]
Zou je dit bestand ergens naartoe kunnen uploaden? Ik kan met geen mogelijkheid posten of downloaden op die website, nooit een registratiemail gekregen...
EDIT:
bij deze: http://db.tt/wmXS8Hqg
[ Voor 5% gewijzigd door Joeri op 15-09-2012 11:39 ]
Hallo allemaal,
Ik denk dat de tablet allemaal van Point of View vandaan komen!
de M-936 is denk ik de: ProTab 3 IPS 9.7''
Aangezien deze tablet dezelfde specificaties heeft en als enig verschil jelly bean erop. Kan ik dan aannemen dat dat met de kruidvat tablet ook kan?
De M-906 is bijvoorbeeld: PROTAB2 IPS - Android 4.0
De M-1007 is: PROTAB2 XXL- Android 4.0
Dit is de link van de website: http://www.pointofview-online.com/showro...gory_id=97
Hier zijn allemaal firmwares te downloaden voor de tablets...:http://downloads.pointofview-online.com/Drivers/
Hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
Aangezien deze tablet dezelfde specificaties heeft en als enig verschil jelly bean erop. Kan ik dan aannemen dat dat met de kruidvat tablet ook kan?
Dit is de link van de website: http://www.pointofview-online.com/showro...gory_id=97
Hier zijn allemaal firmwares te downloaden voor de tablets...:http://downloads.pointofview-online.com/Drivers/
Ik heb de tablet nu 3 dagen in bezit.Tot nu toe ben ik best tevreden.
Conclusie:
- ips scherm heeft last van bleeding. Ook is er een kleur overgang zichtbaar van wit naar geel-wit
- touch werkt goed 90℅. Bij browsen gebeurd het regelmatig dat er ongewenst ingezoomed wordt, wanneer er naar beneden gesleept wordt. chrome heeft hier meer last van dan bijvooorbeeld opera. Zelf vind ik boat en dolphin ook fijne browsers, waar dit minder speelt. Denk dus ook dat dit software matig iets is..
- Het duurt heel lang voordat de batterij volledig opgeladen is. Ik heb hem in deze 3 dagen 1 keer op de 100% gehad, terwijl die dus 2 nachten aan de stroom heeft gezeten. Ook is de batterij snel leeg. Max 2 uur actief browsen. Ik vermoedt dat dit na 5x opladen beter moet gaan gezien de reacties hier op het forum.
- wanneer ik de tablet even niet gebruik, en later weer aanzet, geeft de tablet aan dat er wel een wireless verbinding is, maar internet doet het niet. Het uit/aan zetten lost dit direct op. Hier hebben meer mensen last van las ik in dit forum.
- tablet is snel
- spellen draaien goed
- typen op toetsenbord gaat ook goed
Ik vermoedt dat veel van bovenstaande probleempjes opgelost zijn met de komst van updates of installatie van custom rom zoals CM10. Als die er is update ik hem meteen.
Ik zie nu niet echt een reden de tablet terug te sturen omdat ik niet direct verbetering verwacht. Behalve de batterij, dat moet echt beter worden. Ondanks de probleempjes is het nogsteeds bang for bucks...
Edit: geen WIFI bij opstarten is trouwens ook wel heel irritant, wie heeft dit ook ?
Conclusie:
- ips scherm heeft last van bleeding. Ook is er een kleur overgang zichtbaar van wit naar geel-wit
- touch werkt goed 90℅. Bij browsen gebeurd het regelmatig dat er ongewenst ingezoomed wordt, wanneer er naar beneden gesleept wordt. chrome heeft hier meer last van dan bijvooorbeeld opera. Zelf vind ik boat en dolphin ook fijne browsers, waar dit minder speelt. Denk dus ook dat dit software matig iets is..
- Het duurt heel lang voordat de batterij volledig opgeladen is. Ik heb hem in deze 3 dagen 1 keer op de 100% gehad, terwijl die dus 2 nachten aan de stroom heeft gezeten. Ook is de batterij snel leeg. Max 2 uur actief browsen. Ik vermoedt dat dit na 5x opladen beter moet gaan gezien de reacties hier op het forum.
- wanneer ik de tablet even niet gebruik, en later weer aanzet, geeft de tablet aan dat er wel een wireless verbinding is, maar internet doet het niet. Het uit/aan zetten lost dit direct op. Hier hebben meer mensen last van las ik in dit forum.
- tablet is snel
- spellen draaien goed
- typen op toetsenbord gaat ook goed
Ik vermoedt dat veel van bovenstaande probleempjes opgelost zijn met de komst van updates of installatie van custom rom zoals CM10. Als die er is update ik hem meteen.
Ik zie nu niet echt een reden de tablet terug te sturen omdat ik niet direct verbetering verwacht. Behalve de batterij, dat moet echt beter worden. Ondanks de probleempjes is het nogsteeds bang for bucks...
Edit: geen WIFI bij opstarten is trouwens ook wel heel irritant, wie heeft dit ook ?
[ Voor 4% gewijzigd door AmRuLeZ op 15-09-2012 12:35 ]
Ik herken de punten uit je review grotendeels. Mijn eerste tablet heb ik retour gestuurd en de tweede heeft vergelijkbare issues. Het lijkt er toch op dat er tweede keus IPS schermen zijn gebruikt (wat me overigens niet helemaal zou verrassen gezien de prijs).
Ook de Wifi is wat instabiel en de batterij opladen geeft problemen.
Het scherm neem ik maar voor lief en de Wifi en oplaad issues zouden m.i. met een update of custom ROM opgelost moeten kunnen worden. Gezien de prijs ben ik dus best content.
Ook de Wifi is wat instabiel en de batterij opladen geeft problemen.
Het scherm neem ik maar voor lief en de Wifi en oplaad issues zouden m.i. met een update of custom ROM opgelost moeten kunnen worden. Gezien de prijs ben ik dus best content.
Lijkt er kwa specs wel op, net als vele china tabs.scarwoman schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:52:
Hallo allemaal,
Zou het graag uitproberen maar ik loop al vast bij het installeren van de usb driver.
Deze installeert wel maar geeft aan dat het apparaat niet gestart kan worden.
Voor mensen die het aandurven om er een andere software op te zetten. Gebruik die van de Point of View ProTab 3 IPS 9.7" eens. Ik ben ervan overtuigd dat dit goed moet gaan.
Edit: linkje verwijderd, ik had iets te snel gekeken en me dus verlezen. Sorry. ProTab 3 IPS 9.7" firmware staat er nog niet op.
Ik kan het helaas nu zelf niet uitproberen, omdat mijn tablet nog bij de reparatiedienst is.
Edit: linkje verwijderd, ik had iets te snel gekeken en me dus verlezen. Sorry. ProTab 3 IPS 9.7" firmware staat er nog niet op.
Ik kan het helaas nu zelf niet uitproberen, omdat mijn tablet nog bij de reparatiedienst is.
[ Voor 29% gewijzigd door Zilverbeuk op 15-09-2012 21:18 ]
Anoniem: 468289
Die POV ProTab 3 IPS 9,7" is toch echt anders (plaats camera, klepje voor de poorten)
De specs zijn wel hetzelfde, maar zou wel heel toevallig zijn als precies dezelfde cameras, touchscreen, g-sensor, enz. gebruikt zijn
Dat er RK3066 tabs zijn met JB is natuurlijk wel bemoedigend, hopelijk snel update voor deze Cherry
Edit: de link van Zilverbeuk is voor ProTab2 te installeren met LiveSuit (Allwinner A10 dus) dat gaat zeker niet werken op deze RK3066 tablet
De specs zijn wel hetzelfde, maar zou wel heel toevallig zijn als precies dezelfde cameras, touchscreen, g-sensor, enz. gebruikt zijn
Dat er RK3066 tabs zijn met JB is natuurlijk wel bemoedigend, hopelijk snel update voor deze Cherry
Edit: de link van Zilverbeuk is voor ProTab2 te installeren met LiveSuit (Allwinner A10 dus) dat gaat zeker niet werken op deze RK3066 tablet
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 15-09-2012 14:27 ]
Zou het niet zo kunnen zijn dat het uiterlijk gewoon anders is, maar de hardware verder hetzelfde is.
In de autowereld werken ook verschillende merken samen, maar brengen auto's uit die qua uiterlijk verschillen, maar die van "binnen" (motorische - en elektronische gedeelte) hetzelfde zijn.
Ik vind het daarom niet zo'n vreemd idee dat dit binnen de tablet wereld ook gebeurd. Eerlijk gezegd zou ik het zelfs heel logisch vinden dat ze dit doen.
In de autowereld werken ook verschillende merken samen, maar brengen auto's uit die qua uiterlijk verschillen, maar die van "binnen" (motorische - en elektronische gedeelte) hetzelfde zijn.
Ik vind het daarom niet zo'n vreemd idee dat dit binnen de tablet wereld ook gebeurd. Eerlijk gezegd zou ik het zelfs heel logisch vinden dat ze dit doen.
Anoniem: 468289
Zou natuurlijk kunnen dat het binnenwerk hetzelfde is (maar ja die Chinezen kennende?)
Alleen heb ik nog geen firmware voor die POV Protab 3 kunnen vinden
Als die er is zal die met RKTools geinstalleerd moeten worden (Allwinner A10 is toch echt anders dan RK3066)
De Ployer Momo11 Speed lijkt een stuk meer op de Cherry en hiervoor is JB wel te downloaden
Te installeren met Rockchip_Batch_Tool
Maar zolang er op het Cherry forum nog geen firmware en updateprocedure staat zodat je terug kan vallen als er iets fout gaat, lijkt het mij niet verstandig om met alternatieve firmware te gaan experimenteren
Alleen heb ik nog geen firmware voor die POV Protab 3 kunnen vinden
Als die er is zal die met RKTools geinstalleerd moeten worden (Allwinner A10 is toch echt anders dan RK3066)
De Ployer Momo11 Speed lijkt een stuk meer op de Cherry en hiervoor is JB wel te downloaden
Te installeren met Rockchip_Batch_Tool
Maar zolang er op het Cherry forum nog geen firmware en updateprocedure staat zodat je terug kan vallen als er iets fout gaat, lijkt het mij niet verstandig om met alternatieve firmware te gaan experimenteren
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 468289 op 16-09-2012 01:31 ]
Duizendmaal dank!Joeri schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:19:
[...]
Ik zal deze zaterdagmiddag even online zetten
EDIT:
bij deze: http://db.tt/wmXS8Hqg
Hoe bedoel je precies? Dat je WLAN adapter zich uitschakelt als je het tablet op standby zet? Dat is een normale functie van deze Android versie, om accuduur te besparen (WiFi vreet stroom). Is wel uit te schakelen, ergens in je WiFi instellingen meen ik.AmRuLeZ schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:28:
Ik bedoel dat wanneer ik de tabblad na een ca. 1 uur weer gebruik, WIFI niet automatisch wordt herstelt. Het icoon rechtsonderin blijft/ is dan grijs... handmatig uit/aanzetten WIFI verhelpt dit...Zodiac schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:11:
[...]
Hoe bedoel je precies? Dat je WLAN adapter zich uitschakelt als je het tablet op standby zet? Dat is een normale functie van deze Android versie, om accuduur te besparen (WiFi vreet stroom). Is wel uit te schakelen, ergens in je WiFi instellingen meen ik.
EDIT: wireless N zou ook ondersteund zijn, maar alleen 2.4ghz dan? 5ghz wordt niet gevonden..
Daarnaast is mn batterij nogsteeds niet wat het zou moeten zijn... Vannacht weer de hele nacht aan de oplader, maar in de ochtend op 68%... lijkt me niet echt normaal voor de 5e nacht achtereen aan de oplader.
Tevens vandaag van 65% naar 25%, door ca. 50 minuten een avi video bekijken met VLC...
[ Voor 5% gewijzigd door AmRuLeZ op 16-09-2012 17:27 ]
Ik heb het accu probleem ook gehad, maar nadat mijn tablet een keer spontaan was uitgevallen (accu was schijnbaar leeg terwijl een paar uur daarvoor nog voor de helft vol was) is het probleem met de accu bij mij niet meer voorgekomen. Ik zorg er normaal wel voor dat de accu niet helemaal leeg gaat.
Wie weet helpt dit bij jou tablet ook, al wordt het niet aangeraden om de accu helemaal leeg te laten gaan.
Wie weet helpt dit bij jou tablet ook, al wordt het niet aangeraden om de accu helemaal leeg te laten gaan.
Deze problemen had ik zelf ook heb hem opgestuurd voor reparatie. Ben benieuwd wat ze eraan gaan doen.AmRuLeZ schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:17:
[...]
Ik bedoel dat wanneer ik de tabblad na een ca. 1 uur weer gebruik, WIFI niet automatisch wordt herstelt. Het icoon rechtsonderin blijft/ is dan grijs... handmatig uit/aanzetten WIFI verhelpt dit...
EDIT: wireless N zou ook ondersteund zijn, maar alleen 2.4ghz dan? 5ghz wordt niet gevonden..
Daarnaast is mn batterij nogsteeds niet wat het zou moeten zijn... Vannacht weer de hele nacht aan de oplader, maar in de ochtend op 68%... lijkt me niet echt normaal voor de 5e nacht achtereen aan de oplader.
Tevens vandaag van 65% naar 25%, door ca. 50 minuten een avi video bekijken met VLC...
Ik heb mijn apparaat proberen te rooten, maar helaas loopt superoneclick vast als ik 'm probeer te gebruiken. USB debugging staat aan en de drivers zijn geïnstalleerd zegt windows. Wat doe ik verkeerd?
@Jammy959: gebruik je toevallig windows 7?
Ik heb namelijk ook Windows 7 en ik heb het idee dat het daar aan ligt dat Superoneclick vastloopt. Mijn tablet is helaas nog weg voor reparatie, dus ik kan het nog niet proberen op een Vista pc.
Ik heb namelijk ook Windows 7 en ik heb het idee dat het daar aan ligt dat Superoneclick vastloopt. Mijn tablet is helaas nog weg voor reparatie, dus ik kan het nog niet proberen op een Vista pc.
Het werkt bij mij nu wel. Volg deze tutorial: http://www.slatedroid.com...dual-core-ii-how-to-root/Zilverbeuk schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:10:
(met dank aan Shuriken)
Ben nu al een aantal dagen bezig om een compatible firmware te vinden, helaas nog geen gevonden.
Van de originele firmware heb ik een backup gemaakt met romdump, iemand enig idee hoe ik hier weer een bruikbare rom van maak om de tab terug te flashen?
De volgende bestanden heb ik overgehouden na het dumpen met romdump.
boot.img 16 MB
checksum.md5 1 kB
config.gz 0 kB
recovery.img 16 MB
system.info.gz 2 kB
system.tar 244 MB
Ben al uren aan het zoeken hoe ik hier weer een bruikbare rom van kan bakken.
Van de originele firmware heb ik een backup gemaakt met romdump, iemand enig idee hoe ik hier weer een bruikbare rom van maak om de tab terug te flashen?
De volgende bestanden heb ik overgehouden na het dumpen met romdump.
boot.img 16 MB
checksum.md5 1 kB
config.gz 0 kB
recovery.img 16 MB
system.info.gz 2 kB
system.tar 244 MB
Ben al uren aan het zoeken hoe ik hier weer een bruikbare rom van kan bakken.
Anoniem: 32677
Ik zou de superoneClick zoeken met Modded erin: die doet het wel met windows 7 bij mij, die andere loopt inderdaad vast.Zilverbeuk schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:10:
Anoniem: 171592
wat is bij jullie de gemiddelde batterijduur? ik zi op zon 6 uur. beetje surfen en wat wordfeut en ruzzle. redelijk standaard of zijn er betere batterijduren?
Ik denk dat dat wel ongeveer klopt als batterijduur.
Accu probleem is nu verholpen. Eergisteren eindelijk naar de 100% opgeladen. Later na een herstart, was het percentage opeens 8%... toen ging opladen sneller weer naar de 100%, sindsdien is de batterij goed.Zilverbeuk schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:01:
Ik heb het accu probleem ook gehad, maar nadat mijn tablet een keer spontaan was uitgevallen (accu was schijnbaar leeg terwijl een paar uur daarvoor nog voor de helft vol was) is het probleem met de accu bij mij niet meer voorgekomen. Ik zorg er normaal wel voor dat de accu niet helemaal leeg gaat.
Nog iets wat me opvalt is een vervelende eigenschap van back button van android. Als ik kies voor back, dan gaat ie vrijwel nooit terug naar de voorgaande screen, maar wordt deze herladen.
Voorbeeld is facebook, nu.nl en browsen. Ik touch op een bericht om de reactie of foto te bekijken, vervolgens kijk is voor back. Facebook wordt dan volledig opnieuw geladen, ipv de vorige "screen state".
Mijn ervaring met een android phone (2.3) is anders...
Herkennen jullie dit ook? Is dit iets android 4.0, tablet specifiek? Of heeft dit met de software van deze tablet te maken?
Voorbeeld is facebook, nu.nl en browsen. Ik touch op een bericht om de reactie of foto te bekijken, vervolgens kijk is voor back. Facebook wordt dan volledig opnieuw geladen, ipv de vorige "screen state".
Mijn ervaring met een android phone (2.3) is anders...
Herkennen jullie dit ook? Is dit iets android 4.0, tablet specifiek? Of heeft dit met de software van deze tablet te maken?
Is er nu al wat bekend over een custom rom en/of clockworkmod.
Ik heb geprobeerd een romdump te maken maar dat lukt op een of andere manier niet.
Ik volg dit topic al een tijdje, ook ik heb last van een vaag touchscreen met name in de liggende modus.
Dan kan ik niet het kruisje van een tab blad sluiten aan tikken, als ik m`n tab een kwartslag draai dan lukt het wel.
Maar als ik de cursorlocatiemodus inschakel kan ik overal komen zonder een enkele fout.
Dus.... lekker vaag.
Ik heb geprobeerd een romdump te maken maar dat lukt op een of andere manier niet.
Ik volg dit topic al een tijdje, ook ik heb last van een vaag touchscreen met name in de liggende modus.
Dan kan ik niet het kruisje van een tab blad sluiten aan tikken, als ik m`n tab een kwartslag draai dan lukt het wel.
Maar als ik de cursorlocatiemodus inschakel kan ik overal komen zonder een enkele fout.
Dus.... lekker vaag.
Tablet toch maar retour gestuurd... helaas een te laag WAF.
Zijn er nog tweakers die de start post willen onderhouden? Graag een direct message, dan zal ik je toevoegen als mede auteur.
Zijn er nog tweakers die de start post willen onderhouden? Graag een direct message, dan zal ik je toevoegen als mede auteur.
Die van mij ligt nog steeds ter reparatie in België ben benieuwd hoelang het duurt voor ik hem terug heb. Mis het zelfs nadat ik een week een tablet had al om het ding in huis te hebben.
Die van mij is ook al meer dan een week ter reparatie. Heb van de week een mailtje gestuurd naar SSB-Repair, maar na een paar dagen nog steeds geen antwoord gehad. En dat terwijl er bij mij volgens mij niets vervangen moest worden. Had namelijk alleen een paar stofjes in het beeld en het beeldscherm zat niet recht in de behuizing, en WIFI ontvangst was minder als op mijn M-906.
Hoop dat ik volgende week mijn tablet toch wel weer terug krijg.
Hoop dat ik volgende week mijn tablet toch wel weer terug krijg.
De status van mijn reparatie is sinds vandaag veranderd en is nu: Wachtend op omruiling sinds 25-09-2012.
Viel me wel op dat dit gebeurde nadat ik vandaag nog maar een keer een mail heb gestuurd hoe het met mijn tablet stond.
Betekent dit dat mijn tablet omgeruild gaat worden voor een ander exemplaar? Of gaan ze onderdelen vervangen?
Viel me wel op dat dit gebeurde nadat ik vandaag nog maar een keer een mail heb gestuurd hoe het met mijn tablet stond.
Betekent dit dat mijn tablet omgeruild gaat worden voor een ander exemplaar? Of gaan ze onderdelen vervangen?
Is het iemand gelukt die de nieuwe Live TV Ziggo app draaiend heeft gekregen?
Volgens mij moet de tablet eerst geroot worden en dan pas hide my root gebruiken met de functie temp root.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens mij moet de tablet eerst geroot worden en dan pas hide my root gebruiken met de functie temp root.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Vraagje, m'n ouders hebben er een gekocht. In het weekend ff mee gespeeld. Voor budget tab ben ik redelijk positief, al kan het scherm wat beter reageren (vergeleken met A merk tabs etc) Maar denk dat dat met custom roms/updates wel goed komt. Wat blacklight bleedining, maar daar kan ik wel mee leven, dode pixels zo snel niet gezien, kleuren gezien de prijs ok. Maar hij kreeg op een gegeven moment wel een rood kader om het gehele scherm aan de buitenkant. Dus een een rode rand van zo'n 4mm. Na herstart/standby ging ie soms ff weg. Daarna factory reset gedaan en vooralsnog leek het weg. Maar heb 'm daarna maar kort gebruikt. Nu wil ik graag weten of er meerderen dit probleem tegen zijn gekomen. Hij was verder out of the box, niets buiten wifi ingesteld of (apps) geinstalleerd. Verder lijkt de versie GPS te hebben, echter geen Bluetooth... Zit er daadwerkelijk gps op? Ik heb dat namelijk nog niet kunnen testen mbv aps etc
Heb die van mij zojuist terug gekregen van reparatie, ik vraag mij erg af wat ze daadwerkelijk hebben gedaan. Heb nog steeds 3 dode pixels en een rare vlek onder mijn scherm. Ze hebben aangegeven dat ze soldeerwerk opnieuw hebben gedaan, maar dat gaat dode pixels uiteraard niet verhelpen.
Ik moet zeggen dat ik hier wel van baal, aangezien ik erin vertrouwde dat zij dit goed zouden repareren. Hierdoor kan ik nu ook het geld niet meer terug krijgen van deze tablet van het Kruidvat omdat de 2 weken ruim verlopen zijn hierdoor.
Erg jammer allemaal, vooral omdat het in principe een goede tablet zou kunnen zijn.
Er staat trouwens doodleuk onder mijn brief die ik ontvangen heb van hun dat mijn scherm voldoet aan de specificaties. Nou kan ik dat nog begrijpen met een paar dode pixels, maar ik heb echt een behoorlijke vlek onder mijn scherm waar een aantal lichte puntjes te zien zijn in de vorm van een raster.
Dit is trouwens hoe het eruit ziet.
Nog maar een edit dan, mijn tablet was net helemaal vol, binnen 10 minuten al onder de 50% batterij, volgens mij is er helemaal niets gedaan met de tablet bij de "reparatie".
Ik moet zeggen dat ik hier wel van baal, aangezien ik erin vertrouwde dat zij dit goed zouden repareren. Hierdoor kan ik nu ook het geld niet meer terug krijgen van deze tablet van het Kruidvat omdat de 2 weken ruim verlopen zijn hierdoor.
Erg jammer allemaal, vooral omdat het in principe een goede tablet zou kunnen zijn.
Mijn ervaring is dat ze aan schermen dus niets doen, hooguit wat soldeer dingen doen om batterij indicator te fixen.Zilverbeuk schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:47:
De status van mijn reparatie is sinds vandaag veranderd en is nu: Wachtend op omruiling sinds 25-09-2012.
Er staat trouwens doodleuk onder mijn brief die ik ontvangen heb van hun dat mijn scherm voldoet aan de specificaties. Nou kan ik dat nog begrijpen met een paar dode pixels, maar ik heb echt een behoorlijke vlek onder mijn scherm waar een aantal lichte puntjes te zien zijn in de vorm van een raster.
Dit is trouwens hoe het eruit ziet.
Nog maar een edit dan, mijn tablet was net helemaal vol, binnen 10 minuten al onder de 50% batterij, volgens mij is er helemaal niets gedaan met de tablet bij de "reparatie".
[ Voor 48% gewijzigd door Jeru op 01-10-2012 17:53 ]
Direct weer terug sturen. Je hebt wel een tablet gekocht waarvan je behoort te verwachten dat deze functioneert.
Laat ze maar een normale opsturen!
Edit: Zie ik nu goed dat jou onderwerp is verwijderd van het cherry forum ????
Laat ze maar een normale opsturen!
Edit: Zie ik nu goed dat jou onderwerp is verwijderd van het cherry forum ????
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 171592 op 02-10-2012 08:31 ]
Ja dat klopt. Weet ook niet waarom. Ik ga het tot donderdag aankijken, anders dan weer terugsturen denk ik. Krijg van SSB gewoon hetzelfde bericht als de eerste keer, dat ik hem op moet sturen en dat het gerepareerd wordt. Niets geen excuus of wat dan ook, geen uitleg niets, gewoon dat ik het maar weer moet opsturen. Vraag me echter af wat ze deze keer dan gaan doen.
[ Voor 105% gewijzigd door Jeru op 02-10-2012 13:24 ]
Laatst een 2.5mm naar USB kabel gekocht om te kunnen opladen, aanrader!. Veel makkelijker dan altijd die hele adapter mee te moeten nemen.
http://img.dxcdn.com/productimages/sku_2538_3.jpg
Zijn er al mensen die hun cover/hoes binnen hebben? past het goed?
http://img.dxcdn.com/productimages/sku_2538_3.jpg
Zijn er al mensen die hun cover/hoes binnen hebben? past het goed?
Goede tip die USB laadkabel, maar wat is de max mogelijke laadstroom? Is een 500mA standaardaansluiting genoeg om een beetje fatsoenlijk op te kunnen laden?
Ik heb ook de MacAlly Bookstand cover, zoals meerdere hier via Ebay aangeschaft. Past goed, knoppen en aansluitingen nog goed bereikbaar en bevalt dus goed.
Ik heb ook de MacAlly Bookstand cover, zoals meerdere hier via Ebay aangeschaft. Past goed, knoppen en aansluitingen nog goed bereikbaar en bevalt dus goed.
Misschien een hele rare vraag. Maar zou iemand de bookstand voor mij willen bestellen vanaf Ebay, en dan laten bezorgen bij mij ? Ik heb gezocht in nederland, maar deze zijn niet voor normale prijzen te krijgen. Ik zal deze uiteraard betalen! Ebay is niet bepaald mijn ding, heb het geprobeerd en er zijn mij net te veel onzekerheden en rariteiten bij.
Het zal vast en zeker mogelijk zijn om het afleveradres bij mij te doen, zodat het niet in Nederland nog maals verstuurd hoeft te worden.
Mocht iemand dit willen graag even een pm, zodat we alles door kunnen spreken zodat alles goed komt met de betaling.
Mijn dank zal reuze groot zijn!
Even terug ontopic: : Ik heb vrijdag mijn batterij even helemaal leeg laten lopen, omdat ik vond dat hij ineens wel heel snel de batterij opmaakte. Nu draait tie weer als een topper 1e klas. Batterijduur is stukken verbeterd zelfs!
Het zal vast en zeker mogelijk zijn om het afleveradres bij mij te doen, zodat het niet in Nederland nog maals verstuurd hoeft te worden.
Mocht iemand dit willen graag even een pm, zodat we alles door kunnen spreken zodat alles goed komt met de betaling.
Mijn dank zal reuze groot zijn!
Even terug ontopic: : Ik heb vrijdag mijn batterij even helemaal leeg laten lopen, omdat ik vond dat hij ineens wel heel snel de batterij opmaakte. Nu draait tie weer als een topper 1e klas. Batterijduur is stukken verbeterd zelfs!
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Cherry 936 en de Yarvik Xenta ? Volgens mij is de hardware nagenoeg gelijk? Mogelijk dat hier een custom ROM uit kan komen?
[ Voor 15% gewijzigd door Sgtdutch op 11-10-2012 16:15 ]
Nagenoeg, is exact het probleem. Vooral de touchscreen driver verschilt per fabrikant of soms per tablet.Sgtdutch schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:14:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Cherry 936 en de Yarvik Xenta ? Volgens mij is de hardware nagenoeg gelijk? Mogelijk dat hier een custom ROM uit kan komen?
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Jammer dat de 9.7 niet meer verkrijgbaar is via de site.. Iemand enig idee wanneer hij weer leverbaar is of de nieuwe versie uitkomt..
Goed nieuws! Cherry is bezig met de rom voor onze tablet en zoals de beheerder van dit forum zegt:
Het zal een jelly bean worden!
Super!
Het zal een jelly bean worden!
Super!
Ik heb gisteren mijn tablet terug gekregen van reparatie. Ze hebben gewacht op de nieuwe rom, die geïnstalleerd en mijn tablet teruggestuurd. Het originele probleem dat mijn HDMI niet werkt hebben ze niet opgelost helaas... Het goede nieuws is wel dat ik kan bevestigen dat mijn tablet nu draait op Jelly Bean!
Nu proberen om opnieuw te rooten.. Iemand ideeën?
Nu proberen om opnieuw te rooten.. Iemand ideeën?
[ Voor 7% gewijzigd door Jammy959 op 16-10-2012 12:21 ]
Dan hoop ik nu maar dat ik mijn tablet ook snel terug ga krijgen. Ik wist dat ik een nieuwe zou krijgen, maar als Jelly Bean nu op die nieuwe zou staan dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
We wachten maar weer af wanneer ik mijn tablet terug ga krijgen, want inmiddels is de 5e week al bijna voorbij.
We wachten maar weer af wanneer ik mijn tablet terug ga krijgen, want inmiddels is de 5e week al bijna voorbij.
De mijne heb ik vorige week ook ter reparatie opgestuurd. Batterij was na 3 weken nog niet goed. Tevens had m'n scherm ook wat kuren. Soms registreerde de tablet meerdere aanraakpunten, terwijl ik op 1 punt contact maakte met het scherm.
Ik ben toch ook wel benieuwd naar de nieuwe JB rom!
Ik ben toch ook wel benieuwd naar de nieuwe JB rom!
karakedi schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:55:
Deze tablet is binnenkort weer beschikbaar.
https://online.kruidvat.n...vigationid=13980000000683
Hopelijk dus ook snel een update voor de huidige modellenAndroid versie 4.1 Jelly Bean

Is dit dezelfde als de 9,7" inch dual core van de Intertoys? In dat topic denken zou het gaan om een Momo11 Speed.
Dit topic loopt een stuk minder hard dan de 9.7" inch Kruidvat A10 Alwinner. Dat vind ik toch wel opvallend omdat deze processor een stuk rapper is. Ik mag toch verwachten dat Kruidvat heeft geleerd van de vorige batch en dat problemen met het scherm en accu zijn opgelost?
Dit topic loopt een stuk minder hard dan de 9.7" inch Kruidvat A10 Alwinner. Dat vind ik toch wel opvallend omdat deze processor een stuk rapper is. Ik mag toch verwachten dat Kruidvat heeft geleerd van de vorige batch en dat problemen met het scherm en accu zijn opgelost?
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 22-10-2012 14:49 ]
Dat Jelly Bean nu beschikbaar komt op nieuwe tablets is een mooi vooruitzicht.
Ik heb er op het moment nog niets aan, want ben nu al bijna 6 weken aan het wachten tot ik mijn tablet terug krijg (wat overigens wel een nieuwe wordt). SSB-repair heeft laten weten dat er gewacht wordt op een nieuwe levering (vorige levering te weinig geleverd gekregen), maar meer als die info wordt er niet gegeven. Dus blijft afwachten wanneer ik dus mijn nieuwe tablet kan verwachten.
Ik heb er op het moment nog niets aan, want ben nu al bijna 6 weken aan het wachten tot ik mijn tablet terug krijg (wat overigens wel een nieuwe wordt). SSB-repair heeft laten weten dat er gewacht wordt op een nieuwe levering (vorige levering te weinig geleverd gekregen), maar meer als die info wordt er niet gegeven. Dus blijft afwachten wanneer ik dus mijn nieuwe tablet kan verwachten.
Jemig nog steeds aan het wachten? Dat is wel erg zeg... Ik heb die van mij juist weer opnieuw aangemeld voor reparatie. Hopen dat het bij mij niet zo lang gaat duren. Hoop ook dat ze deze keer wat meer doen met de problemen die ik heb aangegeven.
In de laatste Kruidvat-folder wordt aangegeven dat 4.1 Jelly Bean update er ook komt voor de 1e Pro Line, dus...wachten we op die voor de Dual Core.....
Ja ze zijn er mee bezig op het cherry forum volgens mij.
Source code is nu via de website te downloaden:
http://www.tabletsupport.eu/cherry/announcements.php?aid=8
Rechtstreeks: https://www.dropbox.com/s...ease_source%2Bcode.tar.gz
http://www.tabletsupport.eu/cherry/announcements.php?aid=8
Rechtstreeks: https://www.dropbox.com/s...ease_source%2Bcode.tar.gz
Die van mij is weer de deur uit net, ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren.
Van de week m'n tablet terug gekregen. Er staat nu inderdaad jelly bean op.
De nieuwe rom is stabiel. Alleen maar positief. Ik had problemen met het touchscreen, wifi die niet goed herstelt werd na standby, en battery problemen. Van allen heb ik geen last meer.
Ik begrijp dus niet waarom deze ROM niet vrijgegeven wordt...
De nieuwe rom is stabiel. Alleen maar positief. Ik had problemen met het touchscreen, wifi die niet goed herstelt werd na standby, en battery problemen. Van allen heb ik geen last meer.
Ik begrijp dus niet waarom deze ROM niet vrijgegeven wordt...
Oke mooi dat je hem weer terug hebt!
Hoe zijn je ervaringen met de batterijduur ? En werkt alles ? Qua flash, video etc ?
Hoe zijn je ervaringen met de batterijduur ? En werkt alles ? Qua flash, video etc ?
Hier nog steeds aan het wachten op mijn tablet. Inmiddels zijn er al bijna 7 weken om.
Kruidvat heeft vorige week voor de 2e keer contact gehad met SSB. SSB heeft gezegd dat ik gisteren of vandaag mijn tablet kan verwachten (tot nu toe nog geen bezorger gezien).
Kruidvat vond het veel te lang duren en heeft SSB gezegd er spoed achter te zetten.
Blijft dus nog afwachten of ik inderdaad nog vandaag mijn tablet in ontvangst kan gaan nemen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Kruidvat heeft vorige week voor de 2e keer contact gehad met SSB. SSB heeft gezegd dat ik gisteren of vandaag mijn tablet kan verwachten (tot nu toe nog geen bezorger gezien).
Kruidvat vond het veel te lang duren en heeft SSB gezegd er spoed achter te zetten.
Blijft dus nog afwachten of ik inderdaad nog vandaag mijn tablet in ontvangst kan gaan nemen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik hoop het ook voor je. Want uiteraard is dit geen stijl! Het enigste voordeel, maar dan ook het enigste, is dat je dan jellybean er op hebt staan!
Dit is geen goede reclame voor kruidvat, maar waarschijnlijk beseffen ze zich dit absoluut niet..
Dit is geen goede reclame voor kruidvat, maar waarschijnlijk beseffen ze zich dit absoluut niet..
Onbegrijpelijk Zilverbreuk. Gewoon navragen aan Herwig of hij er wat meer van weet op het cherry forum.
@MisterX2 en @Jeru:
Ik laat expres al Kruidvat steeds bellen, want ik ben zelf echt niet van plan om mijn telefoonkosten op te laten lopen. Ik heb net ook weer een tweet gestuurd naar Kruidvat.
Mailen naar SSB heeft zoals bekend geen enkele zin, want daar antwoorden ze helemaal niet op.
Bovendien heb ik op www.tabletsuppert.eu een topic staan die ik steeds bijhoudt. Herwig zou deze dus waarschijnlijk ook lezen/zien, want hij heeft er al eerder op gereageerd.
Maar dit is voor Kruidvat/SSB zeker geen goede reclame. Maar volgens mij doet het ze helemaal niets, want het verbeterd allemaal niet. Het contact ivm. informatie naar de klanten toe blijft slecht bij SSB. Het is gewoon te gek voor woorden.
Het is dat ik tevreden was over de M936. In de week dat ik hem hem gehad, heb ik namelijk geen problemen gehad qua stabiliteit en dergelijke. Het enige ergerlijke was voor mij dat er stof in het beeld zat en dat het beeldscherm niet recht in de behuizing zat, waardoor die mijn inziens in de hoeken slecht reageerde.
Ik laat expres al Kruidvat steeds bellen, want ik ben zelf echt niet van plan om mijn telefoonkosten op te laten lopen. Ik heb net ook weer een tweet gestuurd naar Kruidvat.
Mailen naar SSB heeft zoals bekend geen enkele zin, want daar antwoorden ze helemaal niet op.
Bovendien heb ik op www.tabletsuppert.eu een topic staan die ik steeds bijhoudt. Herwig zou deze dus waarschijnlijk ook lezen/zien, want hij heeft er al eerder op gereageerd.
Maar dit is voor Kruidvat/SSB zeker geen goede reclame. Maar volgens mij doet het ze helemaal niets, want het verbeterd allemaal niet. Het contact ivm. informatie naar de klanten toe blijft slecht bij SSB. Het is gewoon te gek voor woorden.
Het is dat ik tevreden was over de M936. In de week dat ik hem hem gehad, heb ik namelijk geen problemen gehad qua stabiliteit en dergelijke. Het enige ergerlijke was voor mij dat er stof in het beeld zat en dat het beeldscherm niet recht in de behuizing zat, waardoor die mijn inziens in de hoeken slecht reageerde.
Ik zou toch gewoon gaan voor geld terugvragen via Kruidvat en SSB het tablet direct naar Kruidvat op laten sturen. En dan eventueel gewoon een nieuwe bestellen. Mijne ligt nu ter reparatie ivm scherm scheef, stof onder scherm en slechte batterij indicator en dode pixel problemen. Altijd naar om dan dit te lezen.
@Jeru: Ik denk dat ik nu beter kan wachten tot ik mijn tablet krijg. Geld terug vragen en dan Bij Kruidvat een nieuwe bestellen gaat denk ik ook wel weer een aantal weken duren. Daar heb ik ook geen zin in.
Ik hoop voor jou dat ze bij jou de reparatie sneller uitvoeren als bij mij. Succes met wachten.
Ik hoop voor jou dat ze bij jou de reparatie sneller uitvoeren als bij mij. Succes met wachten.
Bij mij ging de eerste reparatie opzich wel redelijk snel, jammer genoeg was er toen voor mijn gevoel niets gedaan en kwam het alleen maar terug met meer problemen.
Vreemd dan mijn ouders hebben de Kruidvat Pro-line 2 binnengekregen met Android 4.1 Jelly Bean en de YouTube App is die met allemaal kleine beeldjes onder elkaar, ik vermoed de telefoonversie.Anoniem: 171592 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:24:
Yep die is aanwezig.
Eerste indruk rest van de tablet. Ik heb naar aanleiding van dit topic gelijk een aantal vitale functies getest.
Aanraakgevoeligheid (via developer functie): Dit is prima in orde. De lijn en het balletje volgt mijn vinger goed.
Multitouch: Vijf vingers worden herkend.
Wifi: Download snelheid is zo hoog als dat het mogelijk is hier, dus ook dat werkt prima.
Snelheid: Goed
Google Play: Werkt gelijk na invoeren/ maken account.
Vreemd: Twee verschillende USB stekkers waardoor ze enkel passen op het USB gat waarvoor ze bedoeld zijn. Dat snap ik eigenlijk niet
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 31-10-2012 14:33 ]
Wij hebben nog de oude besturingsversie, dus kan idd zijn dat dit is aangepast.(youtube)
Wifi is wel een belangrijk punt, zou dus betekenen dat het wifiprobleem word opgelost met jellybean!
Wifi is wel een belangrijk punt, zou dus betekenen dat het wifiprobleem word opgelost met jellybean!
Weet iemand waar ik moet zijn om mijn geld terug te krijgen?
Het blijkt nu dat SSB niet kan zeggen wanneer ik mijn tablet krijg. Het is werkelijk om niet goed van te worden.
Kruidvat wil ook niet gelijk een tablet opsturen, terwijl dit volgens mij op hetzelfde neer komt als mijn geld terug sturen en mij een andere laten bestellen.
Ik ben altijd tevreden geweest met de service van Kruidvat, maar dit slaat werkelijk alles.
En ook over SSB ben ik zeker niet te spreken. Eerst dingen zeggen en dan niet nakomen, wat voor een bedrijf is dat zeg.
Het blijkt nu dat SSB niet kan zeggen wanneer ik mijn tablet krijg. Het is werkelijk om niet goed van te worden.
Kruidvat wil ook niet gelijk een tablet opsturen, terwijl dit volgens mij op hetzelfde neer komt als mijn geld terug sturen en mij een andere laten bestellen.
Ik ben altijd tevreden geweest met de service van Kruidvat, maar dit slaat werkelijk alles.
En ook over SSB ben ik zeker niet te spreken. Eerst dingen zeggen en dan niet nakomen, wat voor een bedrijf is dat zeg.
Ik zou gewoon met kruidvat bellen, aangeven dat dit al zo lang duurt en je nog steeds geen tablet hebt die werkt. En dat SSB je hier geen duidelijkheid over geeft zelfs niet na zoveel weken.
Alternatief is dat ze het ongerepareerd terug sturen en je gewoon je tabelt terugstuurt naar Kruidvat en dan je geld terug krijgt. Wat ik denk dat de meest waarschijnlijke manier is hoe het gaat gebeuren.
Kruidvat gaat je namelijk niet zomaar geld terugsturen, en je ook niet zomaar een nieuwe sturen. Als ze dit wel zouden doen verdienen ze een pluim voor service.
Je kan Herwig op het andere forum ook een privé bericht sturen trouwens, daar reageerde hij bij mij wel snel op.
Maar ik vind het wel vreemd dat ze nog steeds reparaties aannemen, terwijl ze dus niet veel kunnen repareren. Ook moet ik zeggen dat ik min of meer dezelfde problemen heb als jij, en het lijken mij geen moeilijke problemen waarvoor je überhaupt vervangende onderdelen voor nodig hebt. Kwestie van open maken stof weghalen scherm recht erin leggen en goed dichtmaken. Tenzij je echt problemen had met het scherm.
Alternatief is dat ze het ongerepareerd terug sturen en je gewoon je tabelt terugstuurt naar Kruidvat en dan je geld terug krijgt. Wat ik denk dat de meest waarschijnlijke manier is hoe het gaat gebeuren.
Kruidvat gaat je namelijk niet zomaar geld terugsturen, en je ook niet zomaar een nieuwe sturen. Als ze dit wel zouden doen verdienen ze een pluim voor service.
Je kan Herwig op het andere forum ook een privé bericht sturen trouwens, daar reageerde hij bij mij wel snel op.
Maar ik vind het wel vreemd dat ze nog steeds reparaties aannemen, terwijl ze dus niet veel kunnen repareren. Ook moet ik zeggen dat ik min of meer dezelfde problemen heb als jij, en het lijken mij geen moeilijke problemen waarvoor je überhaupt vervangende onderdelen voor nodig hebt. Kwestie van open maken stof weghalen scherm recht erin leggen en goed dichtmaken. Tenzij je echt problemen had met het scherm.
[ Voor 49% gewijzigd door Jeru op 31-10-2012 18:39 ]
Ik sta constant in contact met Kruidvat via Twitter (dit werkt perfect via privéberichten). Zij hebben mij gezegd dat ik nu gewoon een nieuwe tablet kon bestellen en ik via Kruidvat Online mijn geld terug kan vragen. Geen idee hoe dit dus in zijn werk gaat met het geld terug vragen.
Denk niet dat het moeilijk wordt om dat zonder tablet te doen, want ik heb mail naar het Kruidvat en Twitterberichten als bewijs dat mijn tablet nog steeds bij SSB ligt.
Heb net weer een heel relaas aan privéberichten verstuurd. Die zullen natuurlijk morgen pas gelezen worden, want er wordt alleen binnen kantooruren gereageerd.
En dat SSB nog reparaties aan neemt is inderdaad heel erg vreemd en zeker niet klantvriendelijk.
Denk niet dat het moeilijk wordt om dat zonder tablet te doen, want ik heb mail naar het Kruidvat en Twitterberichten als bewijs dat mijn tablet nog steeds bij SSB ligt.
Heb net weer een heel relaas aan privéberichten verstuurd. Die zullen natuurlijk morgen pas gelezen worden, want er wordt alleen binnen kantooruren gereageerd.
En dat SSB nog reparaties aan neemt is inderdaad heel erg vreemd en zeker niet klantvriendelijk.
Nou ik moet zeggen dat ik van Herwig ook wel buiten kantoor uren bericht heb gehad rond 19.00 nog gewoon. Ik vermoed zelf dat hij daar wel regelmatig nog kijkt thuis.
Ik bedenk mijzelf net dat ik ook heb aangegeven dat mijn scherm vervangen moet worden aangezien ik een rare pixelvlek heb. Maar ik snap ook niet dat ze voor dat soort dingen reparaties doen eigenlijk, zo debiel veel winst zit er al niet op die tablets en de kosten en om dan nog schermen daar naartoe te sturen voor reparatie lijkt mij erg duur vanuit China.
Lijkt mij dat je het beste gewoon kan proberen je geld eerst terug te vragen en dan pas een nieuwe bestellen, als je hier bevestiging van hebt.
Kruidvat lijkt mij ook niet dat die moeilijk willen doen hierover. En ik zou zeggen laat het Kruidvat lekker zelf afhandelen met SSB verder.
Ik bedenk mijzelf net dat ik ook heb aangegeven dat mijn scherm vervangen moet worden aangezien ik een rare pixelvlek heb. Maar ik snap ook niet dat ze voor dat soort dingen reparaties doen eigenlijk, zo debiel veel winst zit er al niet op die tablets en de kosten en om dan nog schermen daar naartoe te sturen voor reparatie lijkt mij erg duur vanuit China.
Lijkt mij dat je het beste gewoon kan proberen je geld eerst terug te vragen en dan pas een nieuwe bestellen, als je hier bevestiging van hebt.
Kruidvat lijkt mij ook niet dat die moeilijk willen doen hierover. En ik zou zeggen laat het Kruidvat lekker zelf afhandelen met SSB verder.
@Jeru. Ik heb al vaker gehoord dat er mensen zijn die een nieuwe tablet bestellen en dan voor de oude hun geld terugvragen terwijl die bij SSB ligt. En het geld hebben ze dan meestal toch binnen een aantal weken weer op hun rekening staan.
Ik heb er dus voor gekozen om inderdaad een nieuwe tablet te bestellen en mijn geld terug te vragen via Kruidvat. Precies zoals mij geadviseerd is door Kruidvat zelf.
Vandaag krijg ik mijn nieuwe tablet en ik hoop dan maar dat deze wel goed is. Want nog een keer dat traject met SSB daar heb ik absoluut geen zin in.
Ik heb er dus voor gekozen om inderdaad een nieuwe tablet te bestellen en mijn geld terug te vragen via Kruidvat. Precies zoals mij geadviseerd is door Kruidvat zelf.
Vandaag krijg ik mijn nieuwe tablet en ik hoop dan maar dat deze wel goed is. Want nog een keer dat traject met SSB daar heb ik absoluut geen zin in.
Gisteren tablet binnengehad en moest Youtube meteen updaten. Ik heb de versie afgebeeld hierboven.Anoniem: 16328 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:24:
[...]
Vreemd dan mijn ouders hebben de Kruidvat Pro-line 2 binnengekregen met Android 4.1 Jelly Bean en de YouTube App is die met allemaal kleine beeldjes onder elkaar, ik vermoed de telefoonversie.
Eerste indruk, IPS heel klein beetje bleeding in het hoekje (alleen zichtbaar met zwart). Wifi erg goede ontvangst (beter dan mijn Zenithink ZT-280) Touchscreen werkt super en tablet reageert geweldig.
Wat wel raar was, tablet had al 42 uuur gedraaid bij ontvangst accu op 48%. Of dat accuraat was geen idee, maar nog makkelijk 3 uur kunnen spelen met de tablet.
Vorige week woensdag besteld en werd dinsdag al door de post aangeboden (twee weken levertijd zijn soms erg kort, had wel de zwarte besteld.) Al met al zeer tevreden tot nu toe.
There is no knowledge, that is not Power!
Voor iedereen die al een tijdje aan het wachten zijn op hun tablet nadat ze hem ingestuurd hebben naar SSB: neem alsjeblieft contact op met Kruidvat en geef zo veel mogelijk informatie over het verloop van de reparatie.
Ik heb een uitvoerige mail gestuurd vandaag met hoe het allemaal gelopen is met de reparatie en de gebrekkige communicatie van SSB. En Kruidvat was daar heel erg blij mee.
Wil je niet bellen, doe het dan via Twitter, Facebook of gewoon via e-mail. Een medewerker van Kruidvat zal erop reageren.
Mij hebben ze via deze kanalen prima te woord gestaan en waar nodig hebben ze zelf telefonisch contact met mij opgenomen.
Hoewel het niet de frustratie wegneemt van het feit dat ik mijn tablet bijna 2 maanden ben kwijtgeweest, heeft Kruidvat mij uiteindelijk wel geholpen met een oplossing.
Die oplossing had uiteindelijk dus al een paar weken geleden geboden kunnen worden als SSB duidelijk was geweest met informatie verstrekken. Dit had mij dus een aantal weken wachten bespaard.
Ik heb een uitvoerige mail gestuurd vandaag met hoe het allemaal gelopen is met de reparatie en de gebrekkige communicatie van SSB. En Kruidvat was daar heel erg blij mee.
Wil je niet bellen, doe het dan via Twitter, Facebook of gewoon via e-mail. Een medewerker van Kruidvat zal erop reageren.
Mij hebben ze via deze kanalen prima te woord gestaan en waar nodig hebben ze zelf telefonisch contact met mij opgenomen.
Hoewel het niet de frustratie wegneemt van het feit dat ik mijn tablet bijna 2 maanden ben kwijtgeweest, heeft Kruidvat mij uiteindelijk wel geholpen met een oplossing.
Die oplossing had uiteindelijk dus al een paar weken geleden geboden kunnen worden als SSB duidelijk was geweest met informatie verstrekken. Dit had mij dus een aantal weken wachten bespaard.
Heb je de nieuwe al binnen Zilver? Ik ga zelf ook zodra ik hem over 2 weken niet heb hetzelfde doen als jij nu hebt gedaan denk ik. Ik ga namelijk niet zo lang geduld hebben.