Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:27
Enige wat mij verder nog opviel was dat de youtube app videos oprekt ivm het 4:3 formaat. Vind ik erg vreemd, helemaal aangezien de webvariant dit niet doet.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171592

goede scores overal dus! overigens heb ik het plastic er vanaf gehaalt en toen schoongemaakt met afwasmiddel. werkt nu prima! wifi blijft minder dan de 10 inch maar is te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alldirty
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 08:32
browsen met Opera ziet er inderdaad een stuk beter uit. tekstomloop = anti alliassing?
thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
Antutu benchmark na het opstarten van mijn tablet: 7706.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Begin me toch lichtelijk zorgen te maken over de accuduur van die van mij, daarnaast heb ik het gevoel dat mijn scherm niet helemaal mooi in het midden ligt en daarnaast voelt het alsof iets zwaars heen en weer schuift als ik hem kantel soms.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 16:38
Ik heb HDMI uitgezet en zit nu al een uur op 100%. Misschien werkt dit bij anderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Zal sowieso geen kwaad doen, om die uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 16:38
sja, ik had een flinke battery drain, en nu niet meer dus ik ben dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Hoe is het trouwens bij jullie als je de tablet weer aanzet? Bij mij zit er toch wel een redelijke vertraging van 2 a 3 secondes ofzo in voordat ik weer het unlock scherm naar voren krijg. Grappige is dat ik hem al wel kan unlocken, maar alleen het scherm niet gelijk aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is bij mij ook zo idd. Niet echt hinderlijk, meer een beetje wennen.
Batterij is goed bij mij trouwens. Gekregen met 85% En na 5 a 6 uurtjes flink gebruiken was tie op 7%. Toen de hele nacht aan de lader gehad en nu netjes 100%.

Mijn conclusie is tot nu toe dat dit een zeer goede koop is! (nu alleen nog ff een hoesje vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Batterij is bij mij ook stukken beter inmiddels. 4 keer moeten opladen om het zover te krijgen. Ik ken iemand die hoezen heeft die als het goed is passen op deze tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
Dusssssss...

Zojuist geprobeerd m'n exemplaar root toegang te geven via SuperOneClick, krijg ik dit tijdens de check:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/1cc49b3d613bca402d53f18fab975d68.png

Echter, als ik via Root Checker dit wil bevestigen krijg ik de melding dat ik nog geen toegang heb.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik deze methode, zoals hier getipt door Shuriken, bedoeld voor Rockchip 3066 apparaten.

Uiteraard kan ik SOC gewoon door laten gaan, maar ben een beetje huiverig voor de resultaten

*kuch* Beter lezen, hoort bij de procedure :o Tablet heeft nu root toegang!

[ Voor 5% gewijzigd door Zodiac op 09-09-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:34

jacobras

Developer

Jeru schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:42:
Enige probleem wat de mijne heeft is gewoon zwakke wifi, zelfs als ik in dezelfde kamer ben als de router.
Neefje van me had alleen bereik als-ie binnen drie meter van de router stond. Op 'n Cherry forum wat gelezen over slecht gesoldeerde WiFi-antennes, dus tablet terug laten brengen. Nieuwe gekregen die het wél prima doet, al speelt die weer geen video's in de browser af..

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martmoos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 22:46
ktulu666 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:24:
Zit te twijfelen om de tablet weer retour te sturen.
Heb erg vaak last dat het touchscreen niet goed reageert, ook na het schoonmaken.
Vooral bij angry birds is dit goed te merken, als je het vogeltje wilt richten laat hij vanzelf los zonder dat ik mijn vinger van het scherm haal.

Misschien is het mijn exemplaar die niet goed functioneert?
Zou iemand het even willen testen?
Werkt bij mij prima, ook Angry Birds!
Ook getest met Instellingen->>systeem->>Opties voor ontwikkelaars->>Cursorlocatie gecontroleerd werkt prima geen haperingen.
Ook CPU-rendering afdwingen aangezet scherm wordt dan sneller!

Groetjes, Martien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alldirty
Mastermind schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:42:
[...]

Hmm die heeft een rand die de bezel bedekt, dat past vaak niet omdat de pad net wat dik is.
Ik ga zelf deze bestellen:
http://www.ahappydeal.com/product-76680.html
er staat dat die voor een ipad 2 is? heb je hem al gepast? wel leuke case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
jacobras schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:20:
[...]

Neefje van me had alleen bereik als-ie binnen drie meter van de router stond. Op 'n Cherry forum wat gelezen over slecht gesoldeerde WiFi-antennes, dus tablet terug laten brengen. Nieuwe gekregen die het wél prima doet, al speelt die weer geen video's in de browser af..
Zit er een beetje over te twijfelen ook omdat ik 2 dooie pixels heb. Ik krijg nu ongeveer overal waar ik ben 2 streepjes aan wifi sterkte, weet niet hoeveel ik er zou moeten verwachten. Gebruik trouwens de standaard Ziggo ubee wifi modem/router. Gebruik daar wifi verder nooit echt van dus weet niet of die ook gewoon slecht kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245621

Ik zie op de foto's twee heel verschillende hoezen? De eerste heeft een 'achterblad' net als de macally, waar je de tablet in legt, maar verderop zie ik foto's van alleen een voorflap (hoe maak je die vast?)

Ik denk hoe dan ook niet dat dit past qua formaat. Je moet naar iP@d 1 zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alldirty
Anoniem: 245621 schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:06:
Ik zie op de foto's twee heel verschillende hoezen? De eerste heeft een 'achterblad' net als de macally, waar je de tablet in legt, maar verderop zie ik foto's van alleen een voorflap (hoe maak je die vast?)

Ik denk hoe dan ook niet dat dit past qua formaat. Je moet naar iP@d 1 zoeken.
de foto's die jij bedoeld zijn van Apple® :)
maar ik denk ook dat het niet past. iemand al iets moois en passends gevonden?
zoon leren map vind ik niks.

ps: nog een tip via www.swype.com kun je gratis een beta .apk installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327913

Ik heb onlangs deze hoes via eBay besteld voor mijn tablet.
Volgens gebruikers op het forum van tabletsupport, past deze hoes perfect.

http://www.ebay.com/itm/M...ories&hash=item51a088bdc1

Hij is ook in het zwart verkrijgbaar (ff zoeken op eBay). Kosten +- $10 per stuk zonder verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij verkopen ze die ook bij de xenos voor €14,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, de macally hoes past echt als een handschoen en tot nu toe de enige serieuze optie die ik. gevonden heb, als je een dergelijk type cover zoekt.
Heb er een voor mijn 906 en een in bestelling voor mijn 936.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:17
Heeft iemand CWM & het root script van het tablet forum al getest?

CWM:
https://www.dropbox.com/s/5sxqgkbylegwrgu/9%2C7-IPS-CWM.zip

Root:
https://www.dropbox.com/s/lpmtw80bcjlz63z/RootToolBeta.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Rooten is zeer simpel, zie mijn eerdere post (En de links)

CWM is nog een gevalletje risico - Het wordt hier beschreven, maar dit schijnt nog niet de optimale manier te zijn. Persoonlijk wacht ik nog even met CWM, daar er toch nog geen echte custom ROMs voor deze chip is (Hoewel ik vermoed dat CGM wel zal gaan werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwah ik zie nog niet echt het nut om mijn tablet te gaan rooten :S Hij loopt al heerlijk, wat zou ik er nog aan kunnen verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Tja je bent Tweaker of je bent het niet :)

Reden dat ik root toegang toch wel prettig vind is dat sommige apps dit eisen voor bepaalde functies:
-Quickboot (Snel herstarten/uitschakelen)
-Root verkennen in ES File Explorer

Maar ook andere handige dingetjes:
-Hosts bestand aanpassen (Adservers naar je loopback laten verwijzen zodat er geen reclamebanners naar voren komen in gratis apps)
-Ringtones, alarms, geluiden weghalen die ik niet gebruik (Eigen media is niet makkelijk terug te vinden als het tussen de standaard zut staat)

Maar het belangrijkste - omdat het kan! Het is MIJN apparaat, IK bepaal wat ik er mee doe, niet een of andere wilde Chinees ;) Als ik de mogelijkheid wil om mijn bestandsysteem te vernaggelen dan is dat mijn keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door Zodiac op 10-09-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik ga het doen zodat ik mijn DPI kan veranderen, ik hoop dat dit de korrelige tekst wat kan verminderen.

Eerst maar eens mijn huidige tablet retourneren door het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alldirty
Patrick V. schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:05:
Ik ga het doen zodat ik mijn DPI kan veranderen, ik hoop dat dit de korrelige tekst wat kan verminderen.

Eerst maar eens mijn huidige tablet retourneren door het scherm.
Is dat überhaupt mogelijk? Dit soort schermen heeft toch een standaard resolutie? en is Dots per inch (DPI) niet alleen op print/drukwerk van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodiac schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:28:
Tja je bent Tweaker of je bent het niet :)

Reden dat ik root toegang toch wel prettig vind is dat sommige apps dit eisen voor bepaalde functies:
-Quickboot (Snel herstarten/uitschakelen)
-Root verkennen in ES File Explorer

Maar ook andere handige dingetjes:
-Hosts bestand aanpassen (Adservers naar je loopback laten verwijzen zodat er geen reclamebanners naar voren komen in gratis apps)
-Ringtones, alarms, geluiden weghalen die ik niet gebruik (Eigen media is niet makkelijk terug te vinden als het tussen de standaard zut staat)

Maar het belangrijkste - omdat het kan! Het is MIJN apparaat, IK bepaal wat ik er mee doe, niet een of andere wilde Chinees ;) Als ik de mogelijkheid wil om mijn bestandsysteem te vernaggelen dan is dat mijn keuze.
Haha oke, ja zoveel verstand heb ik er dan ook weer niet van :)
Ik geef je groot gelijk dat als je zulke dingen kunt veranderen dat je dit ook wilt kunnen doen (jaja mooie zin)

Ik was al blij dat het me lukt om CM10 op mijn 10 inch te zetten... Maar aldoende leert men en ik kan zeggen dat ik door veel te lezen (en ja vragen) hier, ik al flink wat heb geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
alldirty schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:09:
[...]

Is dat überhaupt mogelijk? Dit soort schermen heeft toch een standaard resolutie? en is Dots per inch (DPI) niet alleen op print/drukwerk van toepassing?
Yep, deed ik ook wel eens op mijn telefoon :) Ik weet niet precies de werking van het veranderen van de DPI, wel weet ik dat mijn lettertype toen kleiner (of groter) werd.

Je kan het doen in je build.prop, of je gebruikt een app.

Google Play: DPI Changer

[ Voor 14% gewijzigd door Patrick V. op 10-09-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472686

De M906 had ook wifi problemen en hierin opperde iemand op het tabbletsupport forum het volgende:

"Ik had met deze tablet maar ook met mijn chinese android telefoon, dat om vaak onduidelijke reden
er vrijwel geen data verkeer mogelijk was ondanks een verbonden aanduiding bij het wifi netwerk.
Zoeken op build prop tweaks leverde een en ander op waaronder deze regels toevoegen:
net.tcp.buffersize.default=4096,87380,256960,4096, 16384,256960
net.tcp.buffersize.wifi=4096,87380,256960,4096,16384,256960 .
Het verschil is opmerkelijk, sindsdien een vrijwel onafgebroken goede verbinding.
Op mijn telefoon was het zelfs vrijwel onmogelijk iets te openen via het wifi netwerk op mijn werk
en heeft sindsdien geen enkel probleem meer opgeleverd.
Waarom het werkt weet ik niet, het heeft in ieder geval iets te maken met buffers voor het netwerk verkeer.
Deze toevoeging kan met behulp van ESfileExplorer gedaan worden in de build.prop in de system map.
Er zijn nog een aantal opties om de build.prop aan te passen die meer specifiek zijn voor streaming media.
Heb ik zelf nog niet geprobeerd:
media.stagefright.enable-player=true
media.stagefright.enable-meta=true
media.stagefright.enable-scan=false
media.stagefright.enable-http=true

Zou dit ook kunnen werken voor de M936? In dat geval is rooting ook van belang om het wifi probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Accesoires! Ben zojuist tijdens de mn pauze even naar de Xenos gelopen:

Screenprotector - Past perfect, alleen zelf een hoekje afknippen voor de frontcam)
Hoes - Past niet, Cherry is te dik en de rubberen randjes binnen de hoes blokkeren de poorten, waaronder ook de oplader...
Houder - Past goed, blokkeert geen poorten of cameras, erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh oke... dat is shit, want ik wilde hem daar weghalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245621 schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:08:
Klopt, de macally hoes past echt als een handschoen en tot nu toe de enige serieuze optie die ik. gevonden heb, als je een dergelijk type cover zoekt.
Heb er een voor mijn 906 en een in bestelling voor mijn 936.
Hoe werkt dat eigelijks ? Ik heb dat ding nu in mijn cart staan en dan neem ik aan dokken via ideal. En hoelang duurt het dan dat tie hier is ? En heb ik de goede optie aangevinkt kwa betalen (First class mail 9,99)
Totaal dus kleine 15 euro.

Sorry, 1e keer iets bestellen bij Ebay, beeeetje spannend dus....

Edit: zie dat er geen eens ideal is :s Moet ik dan Paypall gebruiken ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 171592 op 10-09-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
@MisterX2 Paypal gebruiken is wel de veiligste optie. Mocht het pakjes onverhoopt niet aankomen dan kan je via paypal je geld nog terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, Paypal gebruiken. Wie kan er nog zonder ;-)
Dan betalen en afwachten. Het zal wel even duren, maar ik kreeg vanochtend in ieder geval al een verzendbevestiging.
Mijn huidige had ik bij mobielbereikbaar.nl maar die heeft ze niet meer, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan hebben jullie de verzendmanier van 9.99 gedaan ?

Oke, zal ik vanavond maar eens gaan proberen dan. Toch altijd een beetje huiverig voor zulke dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Anoniem: 171592 schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:00:
En dan hebben jullie de verzendmanier van 9.99 gedaan ?

Oke, zal ik vanavond maar eens gaan proberen dan. Toch altijd een beetje huiverig voor zulke dingen..
Nergens voor nodig, als je een goede verkoper op ebay hebt is het allemaal te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep. 9,99usd verzendkosten. Paypal is mi niet minder veilig dan iDeal hoor. Sterker nog, Paypal is wereldwijd en geeft bescherming op je betaling. Creditcard koppelen en gaaaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Je kan het ook gewoon aan je bankrekening koppelen, heb ik zelf ook gedaan. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, vanavond dan maar even gaan betalen. Ben benieuwd hoe lang zoiets onderweg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-06 20:42
Ik heb PayPal juist niet gekoppeld aan mijn bankrekening. Dat geeft ze ook geen kans bij een geschil toch het bedrag af te boeken...

De Macally bookstand gebruik ik ook voor mijn 9,7" MP906 tab i.c.m. een neopreen sleeve waar de tab los in kan maar ook incl. de macally nog net inpast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472295

Heeft verder iemand het probleem dat wanneer je gebruik maakt van de multi-touch en een van je vingers van de tablet haalt, de tablet de laatst bekende positie van die vinger blijft registreren tot je de tablet helemaal loslaat? Het viel me pas op toen ik probeerde 1st person games te spelen en terwijl ik aan het mikken was ik niet stopte met schieten.
Verder is het in Chome lastig om tabbladen af te sluiten omdat de bovenste paar millimeter van het scherm aanrakingen verder naar boven registreren dan de daadwerkelijke positie, wat ervoor zorgt dat ik net onder het kruisje in de tabbladen moet 'mikken'.
Iemand die voor deze problemen een oplossing kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465581

Laat je het toch gewoon terugboeken mocht een dergelijke situatie zich voordoen?
QwaftZefoni schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:22:
Ik heb PayPal juist niet gekoppeld aan mijn bankrekening. Dat geeft ze ook geen kans bij een geschil toch het bedrag af te boeken...

De Macally bookstand gebruik ik ook voor mijn 9,7" MP906 tab i.c.m. een neopreen sleeve waar de tab los in kan maar ook incl. de macally nog net inpast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik heb de tablet nu geroot en de dpi ingestelt op 130 dpi (letter grootte op enorm). Nu is de tekst minder korelig. In de browser de tekst zoom op 100% ingestelt iplv 130%.

Nog een voordeel is dat ik nu meer ruimte heb op m'n scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door Patrick V. op 10-09-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 22:00
Anoniem: 472295 schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:42:
....
Verder is het in Chome lastig om tabbladen af te sluiten omdat de bovenste paar millimeter van het scherm aanrakingen verder naar boven registreren dan de daadwerkelijke positie, wat ervoor zorgt dat ik net onder het kruisje in de tabbladen moet 'mikken'.
Iemand die voor deze problemen een oplossing kent?
Dit probleem heb ik ook. oplossing is er niet voor ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Zodiac schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:03:
Rooten is zeer simpel, zie mijn eerdere post (En de links)

CWM is nog een gevalletje risico - Het wordt hier beschreven, maar dit schijnt nog niet de optimale manier te zijn. Persoonlijk wacht ik nog even met CWM, daar er toch nog geen echte custom ROMs voor deze chip is (Hoewel ik vermoed dat CGM wel zal gaan werken)
Helaas kan ik ik SOC niet downloaden omdat ik geen full member ben van dat forum 8)7 zou je die gemodde SOC ergens anders kunnen posten?
Nevermind, kan er nu wel bij. ik moest drie berichten plaatsen ofzo :o

[ Voor 5% gewijzigd door Joeri op 10-09-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het not done om die software om te rooten op een andere manier te delen?
Het lijkt me nou ook niet de bedoeling dat allemaal mensen zich daar gaan registreren om 1 attachment te mogen downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Anoniem: 245621 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:10:
Is het not done om die software om te rooten op een andere manier te delen?
Het lijkt me nou ook niet de bedoeling dat allemaal mensen zich daar gaan registreren om 1 attachment te mogen downloaden...
als het goed is kun je er nu bij: http://db.tt/WF6KC62t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Anoniem: 472686 schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:20:
De M906 had ook wifi problemen en hierin opperde iemand op het tabbletsupport forum het volgende:
...

...

Zou dit ook kunnen werken voor de M936? In dat geval is rooting ook van belang om het wifi probleem op te lossen.
Ik heb het geprobeerd, maar ik merk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Nog een weetje (misschien is het wel alom bekend maar ik wist het niet) je kunt screenshots maken door Power en Volume Down tegelijk in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joeri-slots schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:33:
Nog een weetje (misschien is het wel alom bekend maar ik wist het niet) je kunt screenshots maken door Power en Volume Down tegelijk in te drukken.
nice, dat wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alldirty
Patrick V. schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:48:
Ik heb de tablet nu geroot en de dpi ingestelt op 130 dpi (letter grootte op enorm). Nu is de tekst minder korelig. In de browser de tekst zoom op 100% ingestelt iplv 130%.

Nog een voordeel is dat ik nu meer ruimte heb op m'n scherm.
Rooten was easy, alleen wat virus meldingen. DPI changer app werkte niet. kon confg bestand niet vinden. andere app LCDdensity werkt wel maar, een andere DPI dan 160 zorgt er voor dat m'n toetsenbord niet volledig in beeld is. en dus niet bruikbaar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Rooten lukt bij mij niet met SuperOneClick. Het programma slaat steeds vast. Draai windows 7 op mijn laptop, misschien dat daar het probleem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joeri-slots schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:50:
[...]

Dit probleem heb ik ook. oplossing is er niet voor ben ik bang.
Bedankt voor de reactie. Ik hoop maar gewoon dat het met een update verholpen is. Anders is het ook geen ramp, ik ben over het algemeen bijzonder tevreden met het dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Te gek, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Zilverbeuk schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:46:
Rooten lukt bij mij niet met SuperOneClick. Het programma slaat steeds vast. Draai windows 7 op mijn laptop, misschien dat daar het probleem in zit.
Klinkt als een probleem met de driver - probeer eens via MoboRobo? Die applicatie installeert zn eigen driver voor het tablet, da's een manier die 99 van 100 keer wel werkt (Na het uitvoeren van de procedure kun je uiteraard Moborobo gewoon verwijderen van je PC en tablet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een enorm domme vraag, maar ik krijg een link om mijn paypall account te activeren. echter hij heeft dan een fout aan dat ik de link apart moet kopieren in de adresbalk. Maar dit lukt voor geen ene meter! Heeft iemand een idee hoe ik dit moet doen ? En moet ik geld overschrijven van mijn bank naar mijn paypall account ?

Hoop dat iemand hierop het antwoord weet, want anders heb ik een probleem ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Met de rechtermuisknop op de link klikken, "Snelkoppeling kopieren" kiezen, naar adresbalk van browser gaan, op CTRL-V drukken en Enter :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat had ik ook al geprobeerd.... Echter:

Er is een fout ontdekt in de link die u zojuist heeft gebruikt. Deze fout wordt vaak veroorzaakt doordat een link in twee regels is opgedeeld. Voor een juiste werking dient u de volledige link in te voeren in uw browservenster.

Het invoeren van de link gaat als volgt:

Kopieer en plak de eerste regel van de URL in de adresbalk van uw browservenster.
Kopieer en plak de tweede regel direct na de eerste regel in de adresbalk van hetzelfde browservenster.
Zorg dat er geen spaties in de nieuw gevormde link staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAar goed dit is heel erg off topic. Ik zal proberen om dit zelf op te lossen en anders moet ik de koop ongedaan maken op de 1 of andere manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Voor de mensen die problemen hebben om bijvoorbeeld in Google Chrome tabbladen te openen of te sluiten.
Kijk eens of je beeldscherm wel recht in de behuizing zit.

Mij is net opgevallen dat mijn beeldscherm niet helemaal recht in de behuizing zit. En volgens mij is dit waarom er problemen zijn met de reactie van het beeldscherm vlak bij de randen.

Edit: Ik heb besloten de tablet voor reparatie aan te melden. Het beeldscherm wat niet recht zit is voor mij de reden om het in orde te laten maken. En buiten dat: er zitten ook 2 stofjes onder het glas, die steeds irritanter worden omdat je ze zo duidelijk ziet.
Als het goed is wordt de tablet morgen opgehaald. Nu maar hopen dat de reparatie niet te lang duurt.

[ Voor 34% gewijzigd door Zilverbeuk op 11-09-2012 10:35 . Reden: aanmelding reparatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik ga mijn tablet vandaag aanmelden om 'm retour te sturen.

Ik vindt de kwaliteit/resolutie te laag van het scherm (+ de bleeding door de rand en kleur verschil tussen links en rechts). Ik zie helaas geen andere 9,7" tablets met een hogere resolutie (op de iPad 3 na dan ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Patrick V. schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:19:
Ik ga mijn tablet vandaag aanmelden om 'm retour te sturen.

Ik vindt de kwaliteit/resolutie te laag van het scherm (+ de bleeding door de rand en kleur verschil tussen links en rechts). Ik zie helaas geen andere 9,7" tablets met een hogere resolutie (op de iPad 3 na dan ;)).
Bleeding en kleursverschil vallen mijn inziens onder de garantie. Zou je de tablet niet gewoon aanbieden ter reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Klopt, dat kan ook. Ik blijf me alleen storen aan de resolutie, ik vind de tekst veel te korrelig (zelfs na mijn aanpassingen van de DPI).

Wellicht komt het omdat ik verwend ben met mijn One X scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Tja, je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten - dit blijft een budget tablet.

Overigens kan ik niet bevestigen dat de tekst korrelig is - waar zie je dit? Tevens vind ik het een prachtig scherm, hoewel ik ook bleeding heb in een hoek. Jammer, maar ik vind het niet de moeite waard om het hele garantieproces hier voor te moeten doorlopen, met het risico dat je een exemplaar terug krijgt met andere defecten die pas later naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Dat wil ik ook zeker niet, daarom zeg ik ook wellicht ben ik verwend door mijn One X ;)
Ik zie het vooral in de browser (zijn alternatieven voor), in de app drawer, Twitter & Facebook.

Misschien is mijn scherm helemaal niet goed, maar ik kan het niet vergelijken..

edit:
Ik zit net de filmpjes uit de start post te kijken, daar lijkt alles scherp.

Zou iemand een close-up foto willen maken van bijvoorbeeld de browser/facebook/twitter oid?

[ Voor 25% gewijzigd door Patrick V. op 11-09-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Patrick V. schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:09:
Dat wil ik ook zeker niet, daarom zeg ik ook wellicht ben ik verwend door mijn One X ;)
Ik zie het vooral in de browser (zijn alternatieven voor), in de app drawer, Twitter & Facebook.

Misschien is mijn scherm helemaal niet goed, maar ik kan het niet vergelijken..

edit:
Ik zit net de filmpjes uit de start post te kijken, daar lijkt alles scherp.

Zou iemand een close-up foto willen maken van bijvoorbeeld de browser/facebook/twitter oid?
https://www.dropbox.com/s...2012-09-11%2011.17.48.png

Korreligheid heb ik overigens ook geen last van. Ben erg tevreden met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Ah, dat zijn apps die ik niet gebruik (hoewel ik betwijfel dat ze allemaal hun eigen systeem gebruiken om fonts te renderen :) Chrome gebruik ik als browser, en Moon+ Reader als boek, en hoever ik ook inzoom, de tekst blijft verfijnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Bij zoomen is het probleem juist niet aanwezig, alleen bij kleine teksten.

Zilverbeuk, bedankt voor je screenshot. Ik ga er straks ook één maken, alleen zal denk ik het resultaat hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zilverbeuk schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:12:
Voor de mensen die problemen hebben om bijvoorbeeld in Google Chrome tabbladen te openen of te sluiten.
Kijk eens of je beeldscherm wel recht in de behuizing zit.

Mij is net opgevallen dat mijn beeldscherm niet helemaal recht in de behuizing zit. En volgens mij is dit waarom er problemen zijn met de reactie van het beeldscherm vlak bij de randen.

Edit: Ik heb besloten de tablet voor reparatie aan te melden. Het beeldscherm wat niet recht zit is voor mij de reden om het in orde te laten maken. En buiten dat: er zitten ook 2 stofjes onder het glas, die steeds irritanter worden omdat je ze zo duidelijk ziet.
Als het goed is wordt de tablet morgen opgehaald. Nu maar hopen dat de reparatie niet te lang duurt.
Dit lijkt het probleem niet te zijn. Het scherm zit goed uitgelijnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 14:11
Krijg nu net mijn 3e tab binnen, gek genoeg heeft deze wel bluetooth.
Zal zo eens kijken of de software versies anders zijn.
Misschien staat het bij de eerste bach wel uitgeschakeld in de software,geen idee of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik heb ook even screenshots gemaakt, en als ik deze zie vindt ik het er goed uit zien:
https://www.dropbox.com/s...t_2012-09-11-15-26-53.png
https://www.dropbox.com/s...t_2012-09-11-15-27-34.png
https://www.dropbox.com/s...t_2012-09-11-15-31-02.png

Ik twijfel nu of het aan mijn scherm zal liggen (mede door de overige mankementen).

[ Voor 11% gewijzigd door Patrick V. op 11-09-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
Alleen de build nummers zijn verschillend.

1e tab: 4.0.4 ACR 20120727.1306 Version 1.0.3
3e tab: 4.0.4 IMM 76D 20120727.1306 Version 1.0.3

3e tab heeft ook geen lelijke volume up en down koppen onderin en een veel betere touchscreen zo ver ik nu heb getest.

Wat dan wel weer jammer is is de helderheid van het scherm, die is een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Batterij blijft bij mij wel raar doen, als ik hem 's nachts oplaad en 's ochtends van de lader haal daalt hij bijna gelijk naar 80% en daalt uiteindelijk vrij snel naar ongeveer 32% waar hij dan vrij lang op blijft staan en langzaam daalt.
Twijfel nog steeds of ik hem terugstuur, want het is wel heel irritant als je niet weet hoe lang je nog kan met je tablet vind ik.
Helderheid is bij mij trouwens misschien wel te hoog, zelfs op de laagste stand vind ik hem eigenlijk wel iets te fel om in het donker te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Joeri schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:40:
[...]

Helaas blijkt het installeren van een andere Calendar niet te werken, wat blijkt ik mis de "GoogleCalendarSyncAdapter.apk" in /system/app :?
helaas heb ik nog geen werkende versie kunnen vinden op het net, is er misschien iemand die dit bestand ergens zou kunnen posten?
Ondertussen werkt mijn Google Calendar weer! :*) deze versie kunnen installeren van GoogleCalendarSyncAdapter.apk
http://www.tabletsupport.eu/cherry/attachment.php?aid=149

ik had mijn tablet al geroot, dus ik heb niet kunnen testen of je het ook kunt installeren zonder root acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben er net achter gekomen dat 1 heel klein gedeelte van mijn touch screen. niet optimaal werkt. rechts onder moet ik toch wel iets harder drukken dan dat gebruikelijk is. het is niet super hinderlijk, maar is me wel opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Jammer, super tabletje voor het geld, echter 2 dode pixels :'( waar ik me nogal aan ga ergeren :-( , de mijnes gaat morgen retour naar de kruidvat ;w

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Smarty_6000 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:47:
Jammer, super tabletje voor het geld, echter 2 dode pixels :'( waar ik me nogal aan ga ergeren :-( , de mijnes gaat morgen retour naar de kruidvat ;w
Bij mij ook 2 dooie pixels, denk idd ook aan retour doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472497

Tip download de boat browser uit de playstore; is gratis. Werkt super! Je kent je tablet niet meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327913

ktulu666 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:29:
Alleen de build nummers zijn verschillend.

1e tab: 4.0.4 ACR 20120727.1306 Version 1.0.3
3e tab: 4.0.4 IMM 76D 20120727.1306 Version 1.0.3

3e tab heeft ook geen lelijke volume up en down koppen onderin en een veel betere touchscreen zo ver ik nu heb getest.

Wat dan wel weer jammer is is de helderheid van het scherm, die is een stuk minder.
Is het mogelijk om de rom van de 3e tab te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
Patrick V. schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:04:
Ik heb ook even screenshots gemaakt, en als ik deze zie vindt ik het er goed uit zien:
https://www.dropbox.com/s...t_2012-09-11-15-26-53.png
https://www.dropbox.com/s...t_2012-09-11-15-27-34.png
https://www.dropbox.com/s...t_2012-09-11-15-31-02.png

Ik twijfel nu of het aan mijn scherm zal liggen (mede door de overige mankementen).
Aan een screenshot heb je helemaal niets. Dit is een afdruk van de digitale info die naar het beeldscherm wordt gestuurd, niet hoe het op het beeldscherm uitziet.
Om dit te vergelijken moet je foto's maken van het tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ja klopt, alleen ik krijg het niet goed vast gelegd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Mijn scherm verkleurt aan de onderkant (lange zijde); wit wordt gelig en dus erg irritant. Beetje bleeding vind ik niet zo erg voor een budget tablet, maar dit lijkt mij genoeg reden om te ruilen. Afgelopen zaterdag heb ik 'm ontvangen, kan ik dan nog beter naar kruidvat terugsturen als DOA ipv naar die reparatieservice provider? Heeft iemand dat ook al eerder gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ja :) Ik heb hetzelfde, en ga morgen Kruidvat contacteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Patrick V. schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:40:
Ja :) Ik heb hetzelfde, en ga morgen Kruidvat contacteren
Vervelend... Ook mijn Wifi gaat niet lekker trouwens. Op mijn 802.11n router met dd-wrt (tp-link 1043) is hij continue aan het reconnecten zonder dat er een goede verbinding ontstaat (authenticatie lijkt goed te gaan). Op een FON spotje met 802.11g gaat het wel goed, maar af en toe wil die ook niet goed werken (ook al ben ik verbonden) en krijg ik alleen weer een werkende verbinding als ik in de settings van het tablet de wireless uit en aan zet. :(

Hou me even op de hoogte wat kruidvat zeg svp.

• ktulu666
Anoniem: 327913 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:39:
[...]

Is het mogelijk om de rom van de 3e tab te kopieren?
Als ik CWM geïnstalleerd zou krijgen wel, maar dit wil nog niet lukken.

Nu ik wat meer met de nieuwe tablet heb kunnen spelen ben ik toch weer een paar grote minpunten tegengekomen.

Erg veel last van light bleeding, wifi die erg slecht is en vaak weg valt, zelfs in dezelfde kamer.
Dus deze gaat ook weer retour en er komt voorlopig geen nieuwe kruidvat.

Nu zie ik bij Intertoys bijna dezelfde tab, eens kijken of dat wat is, deze kan ik gewoon in de winkel halen dus geen gezeur meer met terug sturen.

• Stoempertje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-06 21:34
Nog steeds geen duidelijkheid of het de Momo11 Speed is?
Iemand dan wellicht al de Jellybean firmware van de Momo11 Speed erop geprobeerd?

Heb de tablet zelf wel besteld, maar nog niet binnen.

• Patrick V.
JPS schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:47:
[...]

Vervelend... Ook mijn Wifi gaat niet lekker trouwens. Op mijn 802.11n router met dd-wrt (tp-link 1043) is hij continue aan het reconnecten zonder dat er een goede verbinding ontstaat (authenticatie lijkt goed te gaan). Op een FON spotje met 802.11g gaat het wel goed, maar af en toe wil die ook niet goed werken (ook al ben ik verbonden) en krijg ik alleen weer een werkende verbinding als ik in de settings van het tablet de wireless uit en aan zet. :(

Hou me even op de hoogte wat kruidvat zeg svp.
Ik moet de tablet terug sturen, de medewerker heeft een notitie opgeschreven bij mijn bestel order.

• Jeru
Net contact gehad met een of andere enorm onvriendelijke vrouw van de klantenservice. Zij gaf aan dat ik hem terug kon sturen naar hun en dan mijn geld terug zou krijgen of naar het reparatiecentrum kan sturen. Weet niet zeker welke van de twee ik moet kiezen ik wil namelijk het liefst gewoon een nieuwe. Heb sinds vanochtend namelijk nog iets raars op mn scherm een vlakje met een aantal stipjes erin. die je duidelijk ziet op een zwart scherm.

• Zilverbeuk
Jeru schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:08:
Net contact gehad met een of andere enorm onvriendelijke vrouw van de klantenservice. Zij gaf aan dat ik hem terug kon sturen naar hun en dan mijn geld terug zou krijgen of naar het reparatiecentrum kan sturen. Weet niet zeker welke van de twee ik moet kiezen ik wil namelijk het liefst gewoon een nieuwe. Heb sinds vanochtend namelijk nog iets raars op mn scherm een vlakje met een aantal stipjes erin. die je duidelijk ziet op een zwart scherm.
Je kan beide doen. Maar ik zou kiezen voor reparatie als de rest wel goed werkt en je verder tevreden bent over de tablet.

Ik heb zelf wat problemen met stofjes in beeld en het beeldscherm wat niet recht in de behuizing zit. En net als zo velen hier op het forum ook problemen met wifi-ontvangst. Voor de rest heel erg tevreden met de tablet. Ik heb daarom besloten om de tablet ter reparatie in te sturen.

• Jeru
Dan komen ze hem dus ophalen voor de reparatie? Enig idee hoe lang dit duurt?

• Zilverbeuk
De tablet wordt inderdaad opgehaald. Dat is het mooie van de 2 jaar pick-up & return garantie.

Hoe lang het duurt voordat je de tablet terug hebt zou ik niet weten. Dit is voor mij ook de 1e keer dat ik een tablet opstuur.

Misschien is er hier iemand die dat wel weet?

Anoniem: 472940

Ik hoor en lees toch veel dat mensen geen problemen hebben met de batterij.

Bij sommige na 1 keer opladen en dan hoeft het dagen niet aan de lader te liggen ....

Nou hier is dat helaas anders...

We kregen tablet binnen en stond op 100 %. maar na enkele uurtjes ( nog minder dan 5 uur ) was tablet leeg.
Steeds na een volle nacht laden, is onze tablet na max 5 uur gebruik , en dan niet intensief ... leeg...

om niet goed van te worden ...

wordt denk ik gevalletje terug sturen ... maar goed .. wie zegt me dat de volgende wel goed werkt ;-)

• Jeru
Maar gaat hij daadwerkelijk uit? Of geeft de indicator een laag percentage aan? Hij blijft bij mij bijvoorbeeld heel lang hangen op lagere percentages. Niet om het goed te praten hoor, maar dat is mijn ervaring.

Hij gaat daadwerkelijk dan ook echt vanzelf uit ... helaas

net even een check gedaan van 89 % naar 69 % in een uur

• andy666
  • Laatst online: 12-12-2024
ik heb onlangs in Kruidvat België deze tablet gekocht voor mijn dochter.
in de winkel was er ook een tasje bij met klavier maar als ik de tablet in de voorzien houder klik dan schuift hij er langs de zijkanten steeds uit. is dit normaal? of is het de bedoeling dat dit ding dan klemvast zit?

bijkomende vraag van een android leek: dat bureaubladje staat nu vol shortcuts en ik vind dat heel onoverzichtelijk. kan ik niet gewoon een paar folders aanmaken en dan al die icoontjes naar de verschillende folders slepen? (bv. games, fotobewerkings, huiswerk,...)

hartelijk dank!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Heeft de "nieuwe batch" bluetooth? Of worden er nog steeds modellen verstuurd waar BT niet opzit (of niet geactiveerd)

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 21:50
andy666 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:56:
ik heb onlangs in Kruidvat België deze tablet gekocht voor mijn dochter.
in de winkel was er ook een tasje bij met klavier maar als ik de tablet in de voorzien houder klik dan schuift hij er langs de zijkanten steeds uit. is dit normaal? of is het de bedoeling dat dit ding dan klemvast zit?

bijkomende vraag van een android leek: dat bureaubladje staat nu vol shortcuts en ik vind dat heel onoverzichtelijk. kan ik niet gewoon een paar folders aanmaken en dan al die icoontjes naar de verschillende folders slepen? (bv. games, fotobewerkings, huiswerk,...)

hartelijk dank!
Gewoon een pictogram op een andere slepen, dan maakt hij een folder.

Vind je de shortcut niets, dan kun je hem verwijderen door lang ingedrukt te houden en te slepen naar verwijderen.

Alle apps blijven gewoon in de appdrawer staan.

• Zilverbeuk
Ik heb pas Android Assistant geïnstalleerd (die nu even voor reparatie weg is). Daar kan je de systeeminformatie mee opvragen en hier werd bij bluetooth aangegeven dat het wel ondersteund wordt.

Ik vraag me dus af of het er nu wel of niet op zit?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste