• alldirty
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 08:32
Rezje schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:34:
Jammer dat tie er alleen in het wit is.
Ik vind het zo toch echt een vrouwentablet en heb het idee dat bij wit alles toch wat sneller vies wordt.
Jonge das toch een reden om er wel 1 te kopen. Zeggen dat ie voor je vrouw is, of er een mee versieren!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Hier de Quadrant benchmark van de 165 euro kostende Freelander PD80 RK3066 tablet:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/axvf3vfll/freelander_pd80.jpg

Hij outperformt de Transformer Prime zelfs.

[ Voor 6% gewijzigd door Mastermind op 06-09-2012 22:16 ]

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 19:43
Gister besteld besteld, vanmiddag binnen. Ben dik tevreden. Opladen duurt wel lang, maar hij was ook helemaal leeg bij aankomst. Scherm ff poetsen, want soepel is anders. Apps geïnstalleerd, werkt allemaal.

Ik zie net dat mn accu op 34% blijft hangen bij t opladen. Hebben meer oplaadproblemen?

[ Voor 19% gewijzigd door BlackBull op 06-09-2012 22:27 ]

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 11:47
KoffieAnanas schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:22: Aangezien er ICS op staat zou je bij Settings -> Developer options de opties moeten hebben *snip*
ktulu666 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:50:Bedankt voor de tip, het lijkt er op dat het scherm niet goed reageert.
Zal zo het filmpje posten. *snip*[video]
Suggestie en filmpje opgenomen in de FAQ.

[ Voor 28% gewijzigd door 2green op 06-09-2012 22:19 ]

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
In afwachting van de levering van het tablet ben ik alvast aan het kijken wat de procedure is om root toegang te verkrijgen en een versie van Cyanogen die wellicht werkt.

Is het uberhaupt mogelijk om Cyanogen op dit ding te plaatsen (Heb geen ervaring met CGM)? Iemand enig idee of de Pro-Line compatibel is met iets uit deze lijst? Noch Rockwell, noch Cherry en Pro-Line komen in het lijstje voor.

Daarnaast kan ik maar weinig vinden over het rooten, maar da's wellicht omdat dit een redelijk nieuwe tablet is. Dit bericht op XDA is het meest relevante wat ik kon vinden.

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 14:11
Mastermind schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:07:
Hier de Quadrant benchmark van de 165 euro kostende Freelander PD80 RK3066 tablet

Hij outperformt de Transformer Prime zelfs.
Erg verleidelijk om die freelander te scoren ipv de kruidvat om te ruilen.
Maar qua garantie is het weer wat lastiger en het blijkt dat je die wel eens nodig kan hebben.
Zou je het snelheidsverschil echt merken?

[ Voor 6% gewijzigd door ktulu666 op 06-09-2012 22:34 ]

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
BlackBull schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:08:
Gister besteld besteld, vanmiddag binnen. Ben dik tevreden. Opladen duurt wel lang, maar hij was ook helemaal leeg bij aankomst. Scherm ff poetsen, want soepel is anders. Apps geïnstalleerd, werkt allemaal.

Ik zie net dat mn accu op 34% blijft hangen bij t opladen. Hebben meer oplaadproblemen?
Ik weet niet precies wat het is, maar het opladen duurde bij mij ook lang. Toen ik (nadat hij tot 99% was opgeladen) even wegliep en een paar minuten later hem weer aanzette was hij nog maar 24%. Even mee gespeeld totdat hij bijna leeg was om hem vervolgens weer aan te zetten en 11% capaciteit te krijgen.

Formaat is overigen ietsje groter dan de Ipad (iig de 2 en 3), dus let goed op bij de aanschaf van hoesjes.

• Mastermind
ktulu666 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:32:
[...]

Erg verleidelijk om die freelander te scoren ipv de kruidvat om te ruilen.
Maar qua garantie is het weer wat lastiger en het blijkt dat je die wel eens nodig kan hebben.
Zou je het snelheidsverschil echt merken?
Waarom? Ik post dat hier omdat het volgens mij dezelfde tablet is met een ander merkje erop geprint.
Kan iemand een Quadrant bench draaien van de Kruidvat Proline tablet?

• Zilverbeuk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
Cheaps schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:38:
[...]
Formaat is overigen ietsje groter dan de Ipad (iig de 2 en 3), dus let goed op bij de aanschaf van hoesjes.
Hoesjes van de Ipad 1 zouden goed moeten passen. Deze passen ook om de Cherry M906 (1e 9.7" versie van de Cherry) en de M936 heeft dezelfde afmetingen. Ik heb de 1e versie in combinatie met een Macally hoes voor de Ipad1 en ik ben hier erg tevreden over (http://www.amazon.com/Macally-BOOKSTAND-Protective-Case-Stand/dp/B003DRCVUE).

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Mastermind schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:43:
[...]

Waarom? Ik post dat hier omdat het volgens mij dezelfde tablet is met een ander merkje erop geprint.
Die was al gedraaid: Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Pjc-gUxbnDQ/UEX2mbTwwqI/AAAAAAAABX4/xkA9Z22rNuQ/s800/Screenshot_2012-09-04-14-36-37.png

Toch een aanzienlijk verschil....

• ktulu666
Mastermind schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:43:
[...]

Zie start post.

Freelander tab is volgens die graph een stuk sneller dan de kruidvat tab?
Jij hebt die Freelander tab? staat daar misschien een custom rom op of heeft dit geen invloed op die bench?

[ Voor 17% gewijzigd door ktulu666 op 06-09-2012 22:54 ]

Anoniem: 472331

De score s lager, 3507, daarmee komt hij dus tussen de Motorola en de Asus.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 472331 op 06-09-2012 22:58 ]

Anoniem: 75098

Grappig,

Ik heb hier 2 x de 9.7" nieuwe dual core tablet liggen (een voor mijzelf en een voor een kennis gekocht) (vandaag binnen gekregen)

Wat mij opvalt is dat ze een verschillende wifi signaal symbool hebben de een met 2 de ander met 3 streepjes.
Ik heb ze een paar keer opnieuw opgestart, maar dat blijft.

Verder zijn ze tov mijn vorige tablet (de 9.7" single core cherry, build 20120811) een stuk sneller!
Full HD filmpjes gaan vloeiend, mooi scherp beeld.

Ook spelletjes draaien een stuk soepeler

Ik ben blij dat ik m'n "oude" heb ingeruild voor deze met 4 tientjes bij betalen :-)

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07 10:33
Cheaps schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:38:
[...]

Ik weet niet precies wat het is, maar het opladen duurde bij mij ook lang. Toen ik (nadat hij tot 99% was opgeladen) even wegliep en een paar minuten later hem weer aanzette was hij nog maar 24%. Even mee gespeeld totdat hij bijna leeg was om hem vervolgens weer aan te zetten en 11% capaciteit te krijgen.

Bij mij gaat hij niet verder dan 77%, ik ga er nu een uurtje mee spelen zonder netsnoer.

*EDIT* Na een minuut keldert de accu naar 65%

[ Voor 3% gewijzigd door layzzzz op 06-09-2012 23:29 ]

Anoniem: 130302

Dit nieuwe model verkopen ze hier in België (nog) niet. En Kruidvat.nl levert niet naar België. :/

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 130302 op 07-09-2012 00:00 ]

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Jup ook hier wisselende accu waardes. Ook niet meer dan in de 70% gehad. En snelle sprongen omlaag en met herstarten. Ik denk dat ik hem maar ga terug sturen onder garantie. In mijn geval stotterende touchscherm en blijkbaar slechte accu. Ik geef het een weekje

Jammer. Want over de rest zeer te spreken.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-06 20:42
poe, 4505 of 3500. daar kan ik met deze 906 dus single score niet aan tippen nee (1705)...
wel een opmerkelijk verschil tussen die pd80 en de cherry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Toch ook maar besteld...hopelijk komt er nog een mooie custom ROM uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:27
JPS schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:05:
Toch ook maar besteld...hopelijk komt er nog een mooie custom ROM uit.
Custom rom is er waarschijnlijk al wel, moeten er alleen achterkomen wat eigenlijk de echte naam is van de tablet, enige verschil tot nu toe is de plaatsing van de speakers.

Probleem met accu kan trouwens een firmware iets zijn, heb gelezen dat tabs soms erg slecht zijn met de indicatie van hun batterijen. En dat hij bijvoorbeeld op 10% uren blijft werken. Dit was tenminste het geval bij de PiPo M1, die vergelijkbare specs heeft.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171592

Ik vind het tablet opzich een super ding! Hij laad de web pagina's snel, heeft een goeie batterij duur wat ik zo inschat, en is gewoon super :P
(oke nadeel is dat de sensor kaduk is, maar afgezien daarvan, top ding! Nu proberen om een nieuwe te krijgen, want hier is het vertrouwen natuurlijk wel een beetje uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
ktulu666 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:48:
[...]

Zie start post.

Freelander tab is volgens die graph een stuk sneller dan de kruidvat tab?
Jij hebt die Freelander tab? staat daar misschien een custom rom op of heeft dit geen invloed op die bench?
Hmm raar. Ja, ik heb de Freelander PD80, alleen ik dacht dat hij hetzelfde was als de Kruidvat tab.
Misschien zit er toch een andere soc in, er staat tenslotte RK3606 ipv RK3066... misschien een goedkopere rockchip variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Ik vermoed ook dat het probleem met de wisselende accu waardes firmware gerelateerd is. Dit probleem had ik ook met de M906 en na het vervangen van de stock-rom voor een nieuwere versie (en later custom-rom CM10) was dit probleem verholpen.

Ik zou zeggen niet te snel terugsturen als je dit probleem hebt en even afwachten of er snel een nieuwere stock-rom uitkomt of zoeken naar een custom-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Jeru schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 02:28:
[...]

Custom rom is er waarschijnlijk al wel, moeten er alleen achterkomen wat eigenlijk de echte naam is van de tablet, enige verschil tot nu toe is de plaatsing van de speakers.
Geen idee ook welke chinatab dit exact is, ik hield ook al een tijdje de RK3066 tab ontwikkelingen in de gaten.

Misschien is toch een eigen lijn ontwikkeld? Ik was wel positief verrast dat Kruidvat zo snel een Dual Core tab aanbood en ook nog op de RK3066 gebaseerd. De eerste RK3066 tabs had ik pas in november verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
Mastermind schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:39:
[...]

Hmm raar. Ja, ik heb de Freelander PD80, alleen ik dacht dat hij hetzelfde was als de Kruidvat tab.
Misschien zit er toch een andere soc in, er staat tenslotte RK3606 ipv RK3066... misschien een goedkopere rockchip variant?
RK3606 was een foutje en is nu aangepast naar 3066.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dit Diablo tablet tablet op chinavasion lijkt praktisch hetzelfde als de dual core pro-line te zijn http://www.chinavasion.co...roid_Tablet_PC/CVUZ-9410/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 13:20
[Edit]
Nevermind, de huidige promo in de Belgische kruidvat is een heel ander toestel.....

Gisteren relamefoldertje gevonden in de bus.

http://nl.kruidvat.be/dom...=Kruidvat-Folder&token=-1

Maar hier spreken ze van een Coretex 1.2 ghz cpu.

Is dit hetzelfde toestel?

[ Voor 15% gewijzigd door DinoBe op 07-09-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245621

Volgens mij is dat de 906 die eigenlijk gewoon op 1 GHz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 13:20
Volgens mij is dat de 906 die eigenlijk gewoon op 1 GHz draait.
idd, zal wel de 906 zijn. We zien wel wanneer deze promo naar belgie komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
Elvis56686 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:11:
Dit Diablo tablet tablet op chinavasion lijkt praktisch hetzelfde als de dual core pro-line te zijn http://www.chinavasion.co...roid_Tablet_PC/CVUZ-9410/
Deze heeft dan wel Bluetooth en 10 point touch.
Zou dit softwarematig aangepast kunnen zijn in de kruidvat tablet?

Ik vind bijna alleen maar vergelijkbare tabs waar wel Bluetooth in zit en ook bijna allmaal hebben ze 10 point touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
ktulu666 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:51:
[...]

RK3606 was een foutje en is nu aangepast naar 3066.
Ok, hoe kunnen we dan vergelijken of het dezelfde is?
Als het wel dezelfde is kan misschien de PD80 ROM erop, waardoor hij sneller wordt.

Heeft jouw kruidvat tablet de Volume+ en Volume- ook verkeerdom zitten? (Dus de rechterkant zet het geluid zachter en de linkerkant het geluid harder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Accuproblemen (iig de tijdsindicatie) zijn helaas nogsteeds. Voor iedereen die denkt dat alle tablets `hetzelfde zijn`, let goed op de specificaties, in het walhalla van de tablets (Shenzhen) zijn honderden bedrijven die hun eigen tablets maken en ze customizen, een tablet is tegenwoordig net een soort eigenbouw computer waar iedereen naar hartelust dingen weglaat en toevoegt. Als een tablet er van buiten hetzelfde uitziet dan kan het goed zijn dat dat de enige overeenkomst is met zijn buurman....

De opdruk van de achterkant is overigens op zn kop gedaan, kleine (jammere) details, niet dat het boeit, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cheaps schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:14:
De opdruk van de achterkant is overigens op zn kop gedaan, kleine (jammere) details, niet dat het boeit, maar toch.
Dat ligt er maar net aan wat je in portrait als de bovenkant beschouwt, toch? Camera rechtsonder of linksboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
Mastermind schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:39:
[...]

Ok, hoe kunnen we dan vergelijken of het dezelfde is?
Als het wel dezelfde is kan misschien de PD80 ROM erop, waardoor hij sneller wordt.

Heeft jouw kruidvat tablet de Volume+ en Volume- ook verkeerdom zitten? (Dus de rechterkant zet het geluid zachter en de linkerkant het geluid harder)?
Bij mij werkt de volumeknop normaal.
Misschien dat ik hem eens ga openschroeven, kijken of er iets op de printplaat te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nummer 2 besteld en is heeft het logistieke centrum verlaten. Vanmiddag de kapotte maar terug brengen en hopen dat ze snel het geld weer overmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel succes met de nieuwe! Als je er een hebt die helemaal functioneert, ben je zo verliefd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Mijn exemplaar is zojuist bezorgd. Uiteraard meteen aangezet, accu was voor 60% opgeladen (stond al aan). Scherm lijkt geen problemen te hebben, zelfs niet met de standaard schermfolie (Nog even erop laten zitten totdat ik er vanavond meer mee kan spelen). Draadloos werkt zonder problemen (ong. 10 meter van mn werkplek tot het AP) en alle apps die ik nodig heb lijken compatibel te zijn.

Full-HD speelt ie feilloos af, boeken zijn prettig om te lezen, stripboeken ditto. De standaard ROM bevat geen bloatware of andere troep van de maker, lijkt een standaard Android installatie te zijn.

Kortom, vooralsnog ben ik happy, vanavond wat beter inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Net de tablet binnen gekregen. Doos is helemaal geseald met plastic. Dat was bij de M906 wel even anders.
En ook de doos is netjes dichtgeplakt 2 stickers.

Ben benieuwd...

[ Voor 25% gewijzigd door Zilverbeuk op 07-09-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij was dit ook en *toch* zat de tablet er draaiend en met een volle accu in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Tablet was bij mij volledig uit en moest dus helemaal opstarten. Accu was op 60%. Wifi ontvangst lijkt hetzelfde als die van mijn M906.

Ben er nu een 25 minuten mee bezig, maar touchscreen lijkt normaal te werken (heb de beschermfolie nog laten zitten). Tablet is in vergelijking met de M906 echt een stuk sneller, maar dat mag ook wel met de dual-core processor.
Heb er tot nu toe alleen wat apps opgezet die ik op de M906 ook had staan, dus een volledig beeld kan ik nog niet geven, maar tot nu toe tevreden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zilverbeuk op 07-09-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
Tweede tab is binnen en ook deze heeft een afwijking in het touchscreen.
Zal dan wel een software issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Heb hem ook besteld, hopen dat hij morgen binnenkomt. Weet niet wanneer ik precies bevestiging kan verwachten dat hij daadwerkelijk verzonden is. Hoe was dat bij jullie?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Jeru schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:10:
Heb hem ook besteld, hopen dat hij morgen binnenkomt. Weet niet wanneer ik precies bevestiging kan verwachten dat hij daadwerkelijk verzonden is. Hoe was dat bij jullie?
Heb de tablet gisteren rond half zeven 's avonds besteld en ruim 2 uur later kreeg ik de bevestiging dat de tablet verzonden was. (Maar zal me niets verbazen als dat per bestelling verschilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ja ik ga ervan uit dat ik de bevestiging pas krijg na 7 uur aangezien hij dan verzonden wordt. Maar was er toch even benieuwd naar, altijd spannend of je hem snel krijgt als je iets besteld op vrijdag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jeru op 07-09-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 22:00
croxz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:14:
[...]
Dat probleem speelt wel vaker op (goedkope) android tablets. Het is dacht is wel te fixen in de fimrware, maar daar moet je zelf even op googlen. De workaround is om de agenda via Exchange koppeling toe te voegen.
[Edit]
Bij de tomtec ultimate10 waar dat probleem ook speelde, was dit de oplossing:
[...]
en dit de workaround:
[...]
Helaas blijkt het installeren van een andere Calendar niet te werken, wat blijkt ik mis de "GoogleCalendarSyncAdapter.apk" in /system/app :?
helaas heb ik nog geen werkende versie kunnen vinden op het net, is er misschien iemand die dit bestand ergens zou kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
joeri-slots schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:40:
[...]

Helaas blijkt het installeren van een andere Calendar niet te werken, wat blijkt ik mis de "GoogleCalendarSyncAdapter.apk" in /system/app :?
helaas heb ik nog geen werkende versie kunnen vinden op het net, is er misschien iemand die dit bestand ergens zou kunnen posten?
Ik zal straks een kijken of ik dit voor je kan vinden.

Net even deze hoes besteld voor de tablet:
http://www.ebay.nl/itm/MA...43b2293eb8#ht_5292wt_1037

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die binnen is. Voorlopig maar de hoes van de M906 erom gedaan (maar voor elk tablet een eigen hoes is natuurlijk wel zo handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 22:00
mooie hoes met een zeer nette prijs, voor minder dan 15 euro in huis, misschien ga ik die ook maar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Maat is zelfde als die van 1st gen iPad? Ivm hoezen bestellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jeru op 07-09-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
ktulu666 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:03:
Tweede tab is binnen en ook deze heeft een afwijking in het touchscreen.
Zal dan wel een software issue zijn.
Afwijking is niet aanwezig bij mijn versie. Getest door via de settings onder ontwikkelaars opties de pointer en bewegingen weer te geven.

Geeft hij de afwijking altijd of juist alleen als je snel of langzaam over je delen van je scherm gaat? Mogelijk doe ik niet de juiste handeling het te reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Zou graag foto's zien hoe die past, neem hem dan ook gelijk op in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:34
Jeru schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:28:
Ja ik ga ervan uit dat ik de bevestiging pas krijg na 7 uur aangezien hij dan verzonden wordt. Maar was er toch even benieuwd naar, altijd spannend of je hem snel krijgt als je iets besteld op vrijdag :)
Ik heb hem om 12:38 besteld, en kreeg om 15:44 een T&T code met de tijd: 08:00 - 09:30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Patrick V. schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:41:
[...]

Ik heb hem om 12:38 besteld, en kreeg om 15:44 een T&T code met de tijd: 08:00 - 09:30 :)
Hmm hopen dat ik hem dan ook nog alsnog opgestuurd krijg vandaag. Nog geen TnT code gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Jeru schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:06:
Maat is zelfde als die van 1st gen iPad? Ivm hoezen bestellen.
Hoezen voor de 1st gen Ipad zullen in de meeste gevallen goed passen (neem ook eens een kijkje op onderstaande link). Heb deze hoes (in het grijs) ook om mijn 1e versie van de Pro-Line (M906) en past perfect. Tablet zit goed vast en valt er niet zo maar uit.
2green schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:35:
[...]
Zou graag foto's zien hoe die past, neem hem dan ook gelijk op in het overzicht.
Heb nu geen tijd om foto's te maken. Maar hier een linkje naar de foto's van de M906: http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=771.

De M906 en M936 verschillen niet qua grootte, maar de m936 is wel iets dunner als de M906.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand de tablet al aan de pc gehad, niet als massa opslag maar in usb foutopsporing modus? Mijn pc geeft dan aan dat er geen android apparaat aanhangt. Ik heb ook de 906 en daar werkt het wel mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 472331 op 07-09-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Hier trouwens nog een andere case waarvan ik verwacht dat hij wel past, kijkende naar alle 9.7" tabs die erin zouden moeten passen.
http://www.pandawill.com/...nch-tablet-pc-p66265.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
2green schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:32:
[...]

Afwijking is niet aanwezig bij mijn versie. Getest door via de settings onder ontwikkelaars opties de pointer en bewegingen weer te geven.

Geeft hij de afwijking altijd of juist alleen als je snel of langzaam over je delen van je scherm gaat? Mogelijk doe ik niet de juiste handeling het te reproduceren.
Afwijking is er altijd.
ik laat gewoon rustig mijn vinger over het scherm glijden en vaak registreert de tab het niet goed.

De nieuwe tab die ik net binnen heb heeft ook het laad probeem.
Na een uur aan de lader stond het laad icoon op 1% maar na een paar keer opnieuw opstarten stond deze ineens op 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Jeru schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:34:
Hier trouwens nog een andere case waarvan ik verwacht dat hij wel past, kijkende naar alle 9.7" tabs die erin zouden moeten passen.
http://www.pandawill.com/...nch-tablet-pc-p66265.html
Hmm die heeft een rand die de bezel bedekt, dat past vaak niet omdat de pad net wat dik is.
Ik ga zelf deze bestellen:
http://www.ahappydeal.com/product-76680.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Ja zoiets ga ik ook maar bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Jeru schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:43:
Ja zoiets ga ik ook maar bestellen denk ik.
Die pas namelijk goed, de zijkanten zijn ook open zodat alle knoppen en aansluitingen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Mastermind schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:49:
[...]

Die pas namelijk goed, de zijkanten zijn ook open zodat alle knoppen en aansluitingen beschikbaar zijn.
Ja precies.
Open net mn mailbox zie ik dit staan als onderwerp: "Je zending is onderweg".
Heerlijk zo'n moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
Nog een filmpje met het touch probleem.

[YouTube: http://youtu.be/1jaXnK89lSc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
ktulu666 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:11:
Nog een filmpje met het touch probleem.

[video]
Blijkbaar heb ik "betere" vingers ;), mijn vriending heeft exact hetzelfde probleem.

Onwerkbaar zo, bekijk nog even of er iets in te stellen is anders gaat ie na het weekend retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
@joeri-slots: Ik heb gekeken voor je of ik de "GoogleCalendarSyncAdapter.apk" wel bij mij in /system/app kon vinden. Maar helaas heb ik hem er ook niet instaan.

Ik heb het zelf ook geprobeerd met de agenda, maar ook ik krijg hem niet werkend met mijn gmail-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Treedt het probleem ook op als je de lader losgekoppeld hebt? Ik heb dit probleem eens gehad doordat ik een te zwakke adapter aangesloten had, en terwijl hij aangesloten is ermee werkte. Er kan kennelijk niet genoeg capaciteit opgebouwd worden op het scherm doordat hij louter de netspanning probeert te pakken.

Gewoon adapter loskoppelen en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Mastermind schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:06:
Treedt het probleem ook op als je de lader losgekoppeld hebt? Ik heb dit probleem eens gehad doordat ik een te zwakke adapter aangesloten had, en terwijl hij aangesloten is ermee werkte. Er kan kennelijk niet genoeg capaciteit opgebouwd worden op het scherm doordat hij louter de netspanning probeert te pakken.

Gewoon adapter loskoppelen en kijken wat er gebeurt.
Tevens een probleem wat ik vaak ben tegengekomen op fora van chinese tabs dat de touchscreen niet goed werkt als deze aan de lader hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
Tab zat niet aan de lader op de filmpjes.
Erg jammer van het touchscreen, tab is verder een prima ding voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472065

Mijn M936 heeft ook problemen met het touchscreen , ook na het verwijderen van de folie.
Na resetten werkte het touchscreen helemaal niet meer, dus gaat ie retour....
Voor de rest een prima tablet !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Btw @ mensen waarbij de touchscreen niet werkt, hebben jullie hem online gekocht? Zo ja wanneer?
Misschien dat er een reden voor is, zoals dat het misschien een 2e lichting is of juist een eerste. Er is een moment geweest dat ze tijdelijk uitverkocht waren online. Misschien is er een 2e batch gestuurd die misschien andere firmware heeft oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Jeru schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:31:
Btw @ mensen waarbij de touchscreen niet werkt, hebben jullie hem online gekocht? Zo ja wanneer?
Misschien dat er een reden voor is, zoals dat het misschien een 2e lichting is of juist een eerste. Er is een moment geweest dat ze tijdelijk uitverkocht waren online. Misschien is er een 2e batch gestuurd die misschien andere firmware heeft oid.
Ik heb een eerste batch, volgens mij had ik ook al tweakers gezien met problemen die hem later gekocht hadden (lees: 2e batch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472497

De batterij indicator kwam bij niet verder dan 33℅. Ik heb dit "opgelost" door de tablet uit te zetten tijdens het opladen. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Iemand met de moed om deze root-hack te testen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik heb de tablet binnen, mijn touchscreen functioneert goed zelfs met folie. Ik heb wel last van bleeding bovenin de hoeken. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Patrick V. schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:10:
Ik heb wel last van bleeding bovenin de hoeken. Hebben jullie dat ook?
Helaas wel ja, hoewel het alleen te zien is wanneer het om een roetzwarte achtergrond gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-07 22:31

Shuriken

Life is all about priorities

Ik zou het niet doen. Hier heb je betere kans mee denk ik: Shuriken in "Het Yarvik Xenta topic"

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Root toegang en/of custom roms zijn wel hard nodig want na het installeren van een aantal programma's verscheen al de melding device getting low on free space. Enkele jaren geleden vond ik dat nog wel acceptabel(HTC desire bijvoorbeeld had een erg kleine systeem partitie) maar met een modern tablet zou dat niet meer mogen gebeuren. Met root toegang is dat wel op te lossen(A2SD,link2SD,move app data met titanium backup, move dalvik cache enz.) maar het zou niet nodig moeten zijn.

Het touchscreen lijkt overigens te gevoelig te zijn, in opera mini wordt er regelmatig spontaan ingezoomd omdat er een dubbelklik wordt geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
Het touchscreen van mijn tweede tab doet nu helemaal niets meer, erg jammer, stuur beide maar weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Na alle problemen hier gelezen te hebben gaat het hier dus overduidelijk over afgekeurde hardware die ze gebruiken in hun tablets. Het touch-screen waar gewoon niet mee te werken is vind ik al wel helemaal triest!

Knap dat jullie zo rustig blijven in ieder geval, nouja het blijft ook tweakers natuurlijk ... en als je het geld hebt liggen lijkt het me inderdaad leuk om er mee te knutselen. Maar ik snap Kruidvat niet dat ze uberhaubt dit soort producten aan de man proberen te brengen, Aldi (Medion) was in het begin ook een ramp al zijn ze wel vooruit gegaan nu. Toch blijf ik er bij dat die zaken gewoon moeten verkopen wat ze altijd al verkochten en niet ook nog eens consumenten electronica er bij!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Godskleretig, ik schrik me net te pletter. Had gisteravond de tablet uitgeschakeld en vervolgens de hele nacht aan de stroom laten hangen (Adviseren ze in de handleiding om zo de levensduur van de accu te verbeteren). Vanochtend scherm schoongemaakt en schermfolie erover, bam, klaar. Zet ik em aan, krijg ik een wit scherm met RGB strepen over de ene helft.

In plaats van naar de Kruidvat te bellen om garantie te claimen, toch maar eerst even gereset - nu start ie wel goed door. Ik begin nou ook mn twijfels te krijgen over dit apparaat, hoewel dit uiteraard vanalles geweest kan zijn.

Over het touch-screen - het lijkt per exemplaar te verschillen. Afgezien van bovenstaande schrikmomentje heb ik verder niks te klagen over het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alldirty
J
Elvis56686 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:16:
Root toegang en/of custom roms zijn wel hard nodig want na het installeren van een aantal programma's verscheen al de melding device getting low on free space.

Het touchscreen lijkt overigens te gevoelig te zijn, in opera mini wordt er regelmatig spontaan ingezoomd omdat er een dubbelklik wordt geregistreerd.
Zelfde verhaal hier, bij hardere drukken zie je overal random touches geregistreerd worden.
Beetje jammer. Ik zou niemand aanraden dit apparaat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:14
alldirty schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:25:
J
[...]

Zelfde verhaal hier, bij hardere drukken zie je overal random touches geregistreerd worden.
Beetje jammer. Ik zou niemand aanraden dit apparaat te kopen.
Probeer eens met deze app:
Google Play: SGS Touchscreen Booster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik zit er aan te denken om de tablet terug te sturen, de bleeding is best veel (3 plekken aan de lange kant van de frontcamera) en het word soms erger als ik 'm op een bepaalde manier vast houd. Het scherm reageert wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Heb hier het pakketje binnen, ben benieuwd hoe het touchscreen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het iemand al gelukt om de 936 aan de pc te koppelen in de usb foutopsporingmodus. Mijn pc herkent de tablet niet als android apparaat. De 906 wordt door mijn pc we als android apparaat herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Alles lijkt bij de mijne in orde, enige wat mij opvalt is dat het lang duurt voor een app begint met downloaden. Tevens vind ik de wifi sterkte niet echt denderend, ik zit in een kamer naast de router en heb maar 2 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Elvis56686 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:16:
...

Heb inderdaad ook het idee dat het scherm te gevoelig is. Heb namelijk hetzelfde probleem met internetpagina's die spontaan inzoomen terwijl ik bijv. wil scrollen.

Ik hoop dat dit probleem wordt opgelost met een nieuwe firmware. Bij de voorloper, de M906, loste het flashen van nieuwere firmware voor mij toch wel wat probleempjes op.
Ook een custom-rom, zoals van Cyanogen (CM10) zal waarschijnlijk wat problemen oplossen. Ik weet alleen niet of deze al beschikbaar is voor onze tablet.
Anoniem: 472331 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:46:
Is het iemand al gelukt om de 936 aan de pc te koppelen in de usb foutopsporingmodus. Mijn pc herkent de tablet niet als android apparaat. De 906 wordt door mijn pc we als android apparaat herkent.
Ik heb de USB-foutopsporing aanstaan. En als ik de tablet aansluit op de pc staat er op de tablet duidelijk: USB-foutopsporing verbonden. Tablet wordt door de pc ook herkend.

Echter CherryUpdater die ik met de M906 veelvuldig gebruikt heb werkt met de M936 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnenkort komt er een rom van het forum van Cherry. Ik ga er vanuit dat deze ook regelmatig word geupdate, omdat dit ook gebeurde bij de andere tablets. Vanmiddag komt mijn nieuwe binnen, en hoop dat deze geen problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Enige probleem wat de mijne heeft is gewoon zwakke wifi, zelfs als ik in dezelfde kamer ben als de router.

Wat trouwens frapant is, dat uploaden sneller gaat dan downloaden volgens speedtest app.

[ Voor 30% gewijzigd door Jeru op 08-09-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alldirty
Thanks ik heb het geprobeert symptomen zijn niet weg, maar werkt wel iets smoother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Ben net met mijn tablet bezig en in een keer begint het scherm in allerlei kleuren te flikkeren. Tijdens het aanraken en ook gewoon zo.

Wordt een retourtje reparatie-service denk ik.

Edit: had de tablet even uitgezet en na een half uurtje weer opnieuw opgestart. Nu doet het beeldscherm het weer normaal. Lijkt me toch een software probleem waardoor het scherm soms niet naar behoren werkt.
Ik kijk het dit weekend nog even aan.

[ Voor 40% gewijzigd door Zilverbeuk op 08-09-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik merk nu ook er kleur verschil zit tussen de linker & rechterkant (waar de bleeding vooral zit door 'verdrukking' van de rand).

Ik ga mijne maandag ook aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Internet is bij mij nu beter, echter was mijn tablet net nog vol van de oplader binnen 15 minuten zit hij op 34%, is de eerste keer opladen, hopen dat het daardoor komt.

Verder moet ik zeggen dat hij erg goed reageerd, enige wat me nu net opvalt is dat het erop lijkt dat ik wel 2 dode pixels heb.

[ Voor 27% gewijzigd door Jeru op 08-09-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe is binnen en deze draait gelukkig wel :) Werkt weer lekker smooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alldirty
Wat vinden jullie van de scherpte van tekst? Ik vind het vrij pixelig... Is daar nog iets aan te doen zoals in windows (anti aliassing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Wat mij zelf enorm opvalt aan pixels zijn die (overbodige) volume knoppen. Erg lelijk naast de andere strakke iconen. Vind zelf text niet erg pixelig, heb echter ook geen goed vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
alldirty schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:37:
Wat vinden jullie van de scherpte van tekst? Ik vind het vrij pixelig... Is daar nog iets aan te doen zoals in windows (anti aliassing)
Inderdaad dat vind ik dus ook, vooral op internet en in de launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn touchscreen werkt trouwens goed, geen haperingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Wat voor mij trouwens wonderen heeft gedaan op het gebied van Wifi is even een aantal verschillende kanalen testen.
Batterij blijft een drama moet ik zeggen, binnen half uur van gebruik van 100 naar 17%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb net even de antutu benchmark gedaan.....

7486 score! zeer netjes dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Anoniem: 171592 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:58:
ik heb net even de antutu benchmark gedaan.....

7486 score! zeer netjes dus!
Krijg hier zelfs 7754.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
Voor mensen die de text pixelig vinden in de browser, probeer de opera browser eens die ziet er bij mij iig een stuk beter uit.

Bij mij is de wifi trouwens gewoon goed meestal 4 streepjes als ik in dezelfde kamer als de router zit.
De batterij gaat bij mij best lang mee, maar ik heb de brightness wel op 30% ongeveer.

Antutu score van 7641

[ Voor 3% gewijzigd door ktulu666 op 08-09-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472497

Hier een Antutu benchmark van 7753. Perfecte tablet,zeker voor het geld.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste