Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 11:47
Mede-auteur:

Anoniem: 16328

Kruidvat Pro-Line 2 Dual Core 9.7" inch Tablet

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/10eRa.png

Inleiding
Dit topic gaat zowel over de eerste als de tweede serie Pro-Line 2 tablets van het Kruidvat. De eerste versie werd geleverd met Android 4.0 Ice Cream Sandwich en de tweede (en daarmee huidige) versie wordt geleverd met Android 4.1 Jelly Bean. De eerste serie tablets kende helaas nogal wat problemen, maar van de tweede serie zijn mij geen grootschalige problemen bekend. De tablet is aan te schaffen bij het Kruidvat in de kleuren zwart of wit.

Specificaties
Krachtige professionele tablet PC met extra snelle 1.6GHz Dual-core cortex A9 processor. Ideaal voor de veeleisende tablet gebruiker, zeer geschikt voor games en video doeleinden. Extra sterke 8000MaH accu en16GB opslag capaciteit (uitbreidbaar met micro SD).

BrandKruidvat (Cherry)
Model9.7'' dual-core PRO-LINE (M936)
CPUDual-Core Cortex A9 max 1.6Ghz en MALI400 3D accelerator (Rockchip3606)
Tablet data capacity16GB
RAMDDR3 1GB
Operation SystemAndroid 4.0.4 (versie 1, update beschikbaar) en Android 4.1 (versie 2)
Screen Size9.7" (4:3)
Display TypeIPS capacitive multi-touch display
Display Resolution1024x768
Multi Touch5 point
Extend Card32GB TF card expand
Camera1.3MP front 2.0MP rear
Microphoneyes
Build-in Speakersyes, 2 x top right side ?
GPSno
G-sensoryes
3Gsupport external 3G dongle
Bluetoothno
WiFiyes, IEEE 802.11b/g/n
Product Sizehxbxd mm
Weight670 gram
Battery Capacity 8000mAh, ?V
Phone Functionno
Interface
DC in1
USB2 x micro (1 host)
Earphone1
HDMI1
TF Card Slot1
Package ContentCharger, Cable USB OTG, User Manual ?

Foto's en filmpjes

Benchmarks
Quadrant Benchmark: 3525 punten (screenshot door oXygeN)
NenaMark 1: 71,6 fps
NenaMark 2: 61,2 fps
Vellamo html5: 1291
Vellamo metal: 409
Linpack single: 49 MFLOPS
Linpack multi: 74 MFLOPS

Problemen versie 1
Er wordt door diverse Tweakers gemeld dat het touchscreen hapert. Het lijkt erop dat dit voor alle exemplaren geldt. Het is nog niet duidelijk of dit hardware of software gerelateerd is. Zie ook deze film en deze film.

FAQ
Het scherm reageert slecht of voelt stroef aan
Dat het scherm van een nieuwe tablet wat stroef is kan ook 'nieuwigheid' zijn. Meestal zit er beschermfolie op het scherm geplakt die wat lijmresten achter kan laten. Maak het scherm eens schoon met een glasreiniger. Het kan met een paar dagen verdwijnen. (Tip van: CaptJackSparrow)

Hoe kan ik de aanraakgevoeligheid controleren?
Via het menu Settings -> Developer options de optie 'Pointer location' en 'Show touches' aanvinken. Hiermee is het zichtbaar wat het scherm registreert bij aanrakingen. Er word door diverse tweakers gemeld dat het touchscreen hapert. Het lijkt erop dat dit voor alle exemplaren geldt. Het is nog niet duidelijk of dit hardware of software gerelateerd is. Zie ook deze film en deze film. (Tip van KoffieAnanas, film door ktulu666)

Google Play Error (DF-BPA-13)
Vele Android apparaten kunnen om nog onduidelijke reden een foutmelding geven met het downloaden van apps uit de Google Play Store (voorheen de Google Market). Dit probleem is eenvoudig op te lossen en doet zich voor zover bekend eenmalig voor. (uiteraard blijft deze melding verschijnen totdat het opgelost wordt!)
De te volgen stappen zijn:
1) Ga naar het beginscherm en klik in de rechter bovenhoek op de 6 vierkantjes om het programma overzicht te krijgen.
2) Kies hier voor de Instellingen.
3) Selecteer aan de linkerkant "Apps" en kies aan de rechterkant het tabblad "Alles".
4) Scroll naar "Google Play Store" (of Google Market) en klik deze aan.
5) Klik achtereenvolgens op "Nu stoppen" (OK voor de melding), "Cache wissen" en daarna "Gegevens wissen" (en weer OK voor de melding)
6) Klik linksonderin eenmaal op het pijltje om het overzicht van de Apps weer te zien.
7) Scroll naar "Google Services Framework" en kies hier ook voor "Nu Stoppen" - "Cache Wissen" en "Gegevens wissen".
8) Druk de powerknop op de zijkant van de tablet in totdat het scherm verschijnt om de tablet uit te schakelen (en klik "OK")
9) Start de tablet weer op zodra deze helemaal uit is geweest.
10) Open de Google Play Store (of nog de oude Google Market) en accepteer de voorwaarden. DeGoogle Play Store moet nu weer naar behoren functioneren.
(tip van Arie Atari)

Roms
Stock ROM:
Voor de eerste versie tablets is er een update naar Android 4.1 Jelly Bean beschikbaar via het support forum behorende bij de tablets verkocht via Kruidvat: http://tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2196

Custom ROM's: Niet bekend.

Klonen
Mogelijk: Freelander PD80
Mogelijk: Cube U19GT Dual Core SunFlowers RK3066 9.7 inch IPS Screen 16GB

Links
Support forum
Review Tabletguide versie 1

[ Voor 135% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 18-11-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75098

Eergisteren besteld (maandag ochtend heel vroeg)
zal als alles klopt morgen arriveren.

Verzoeken voor benchmarks e.d., vraagt u maar :*)

Ik hoop dat er snel CM 10 beschikbaar komt voor deze tablet!

Ik heb mijn cherry 9.7" single core CPU weer retour gestuurd naar kruidvat (rom was van 20120811)

het zou leuk geweest zijn om ze beiden naast elkaar te leggen, maar helaas ben ik niet zo rijk, en de tijd om retour te mogen sturen was te kort.

Hij zou een stuk sneller moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik ben gisteren ook even langs de winkel gegaan om te kijken of hij al te verkrijgen was. Tot mijn stomme verbazing was hij in filiaal 1 (Hilversum) niet te verkrijgen en toen ik bij het tweede filiaal langsging werd mij verteld dat alle (nieuwe) tablets teruggestuurd zijn naar een centraal verdeelpunt voor de webshop omdat het zo hard gaat, zodat ze beter verdeeld kunnen worden.

Gisterenavond om 6 uur besteld en volgens de track and trace komt hij over een aantal uurtjes binnen! Ik ben erg lang op zoek geweest naar een passende tablet (9.7 of 10") met dual-core voor een betaalbare prijs, in eerste instantie wilde ik hem uit China halen maar met deze aanbieding lijkt me dit toch wel een goed alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245621

De mijne komt vandaag aan. Benieuwd hoe hij vergelijkt met de single core m906.
Benieuwd of de dual eigenlijk ook een Cherry is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Anoniem: 245621 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 07:17:
De mijne komt vandaag aan. Benieuwd hoe hij vergelijkt met de single core m906.
Benieuwd of de dual eigenlijk ook een Cherry is?
Denk het wel. M936 staat erop en dit leidt in google al snel naar cherry.
Op die wij hebben staat trouwens android 4.04.

[ Voor 6% gewijzigd door Schaapje82 op 05-09-2012 07:52 ]

"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, inderdaad als er M936 op staat is het de Cherry. Het support forum voor M936 staat daar al online :) thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 19:43
Voor degene die hem al in huis heeft, hoe is de bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
Hij is stevig. Geen flabberdewatski-ding. Knopjes zijn ook oke.

"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 14:11
Bouwkwaliteit is wat mij betreft prima.
Achterkant is van aluminium, zijkanten van plastic, tablet voelt verder gewoon erg stevig aan zonder gekraak of iets.

Deze tablet lijkt erg op de Yarvik TAB9-200 Xenta volgens de specs maar die heeft wel bluetooth.
Kan het zijn dat de hardware er wel in zit maar de rom is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171592

Hoe staat het met de batterijduur ? Is die een beetje voldoende ? Gaat tie snel leeg, of valt het mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktulu666
Meer mensen last, dat het scherm vaak uit zichzelf inzoomt tijdens het scrollen?
Gebeurd vooral vaak hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 19:43
Ik heb nog geen tablet in mijn bezit gehad, maar voor deze specs en prijs wil ik de gok wel wagen, vanmiddag ff bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Moet het geen Rockchip 3066 zijn ipv. 3606 (typo)?

[ Voor 5% gewijzigd door Mastermind op 05-09-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472116

Hey iedereen!

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor de Proline tablets bij Kruidvat.
Deze dual-core is beschikbaar in Nederland, maar in België zie ik daar (nog) niets van.
Iemand enig idee of deze ook in België zou verschijnen?

Wel jammer dat het een witte versie is, ik heb veel liever zwart.
"Luxe uitvoering" betekent niet voor iedereen hetzelfde è :)

Zit er veel verschil in snelheid tussen deze en de single core 9.7 ? Die is wel verkrijgbaar in België...

Bedankt al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Deze tablet heeft een RK3066 1.6GHz dual-core cpu met quad-core MALI-400 GPU.
Deze SOC is echt een van de snelste dual-cores die je kunt krijgen, en zeker veel, veel sneller dan de single-core versie.

Google maar eens op reviews over tablets met de RK3066, vooral de memory I/O is uitzonderlijk goed, en laat dat nou net iets zijn waardoor apps sneller laden en dus de snelheid toeneemt (vergelijk het met een PC met een SSD en een PC met een harde schijf).

De quad-core GPU resulteert erin dat 1080p films die met een GPU-accelerated video player afgespeeld worden veel minder de CPU belasten en dus vloeiend afspelen (vergelijk het met een HTPC met een AMD-e450 CPU, trage CPU maar de GPU is erg snel dus spelen 1080p films goed af).

[ Voor 31% gewijzigd door Mastermind op 05-09-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het ook zo dat je zonder problemen hier de CM10 op kunt zetten ? Want je zit natuurlijk nu met een dual core, en weet niet of dat hetzelfde werkt.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of de batterij duur ook goed is. Er zit dan wel een 8000 batterij in, maar hij zal ook wel meer stroom eten lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
ktulu666 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:50:
Meer mensen last, dat het scherm vaak uit zichzelf inzoomt tijdens het scrollen?
Gebeurd vooral vaak hier op het forum.
Heb ik ook gehad, maar niet meer na het schoonmaken van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 11:20
Ik kan nergens een volledige lijst met specs terugvinden. Zou iemand die de tablet al ontvangen heeft wellicht een lijst met specs kunnen aanmaken? Ik neem aan dat er op de doos bijvoorbeeld meer staat dan op de Kruidvat website... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75098

De post is net bij mij langs geweest zonder Tablet. :( even ingelogd op mijnpakket.postnl.nl, blijkt dat de bezorg datum "onbekend" is.
Balen dus. duurt nog wel even voor die van mij binnen is.
Had graag al met de tablet gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het gevoel dat Kruidvat berichten uitstuurt dat ze de tablet verzonden hebben, terwijl dit niet zo is....
Er staat nl "Zending wordt voorbereid." Dus wel aangemeld maar nog niet aangeleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alldirty
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 08:32
Levertijd 1 a 2 werkdagen. Bij mijn post.nl stond eerst levering vandaag, een dag later: donderdag.
Hou dus rekening met 2 werkdagen! Status wordt pas snachts ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Cherry is voorzover ik weet geen tablet OEM. De vraag blijft voor mij dus wie de fabrikant is van deze tablet. In het verleden is dit onder andere weleens Ployer geweest. Kan het zijn dat het een rebrand is van de Ployer Momo 11 Speed? Alhoewel de achterzijde anders is, lijken de aansluitingen aan de zijkant wel op dezelfde plek te zitten. Dit is de enige OEM RK3066 tablet waarbij ik dit heb kunnen ontdekken.

http://en.ployer.cn/mid_detail.php?id=7
Foto zijkant/achterzijde Momo 11 Speed: http://i01.i.aliimg.com/p...ortex_a9_momo11_speed.jpg

Mocht dit inderdaad kloppen, dan is er reeds een Jelly Bean update beschikbaar welke dan wellicht ook op de Kruidvat/Cherry tablet werkt. Zie ook http://www.pandawillforum...d-Android-JB-4-1-firmware

[ Voor 17% gewijzigd door KoffieAnanas op 05-09-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472065

Tablet ziet er precies zo uit als de foto's hier boven.

@KoffieAnanas build-nummer van mijn M936 = 4.0.4 ACR 20120727.1306 Version 1.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
FYI: Ployer Momo11 speed foto's (vergelijkingsmateriaal voor first adopters). Benieuwd of 't 'm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M936 laad niet via USB (3 verschillende snoertjes geprobeerd )
Bij wie wel ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MisterX2 zojuist gebeld en dit werd ook gemeld, Bedankt voor snelle reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Wat ik nou niet snap he, is dat Tweakers.net wel altijd de aanbiedingen van de Aldi plaatst, die niet eens bang-for-buck zijn, zoals deze:
nieuws: Aldi legt zaterdag nieuwe 9,7"-tablet in de winkel
300 euro (!), en niet deze Kruidvat-aanbieding wat dus wél bang for buck is, en zo'n RK3066 tablet best uniek genoemd mag worden voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Anoniem: 472065 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:06:
M936 laad niet via USB (3 verschillende snoertjes geprobeerd )
Bij wie wel ???
Voorzover ik weet kunnen alle tablets met een RK3066 niet via USB opgeladen worden. Kennelijk is dit niet in de chipset instructieset meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Mastermind schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:17:
Wat ik nou niet snap he, is dat Tweakers.net wel altijd de aanbiedingen van de Aldi plaatst, die niet eens bang-for-buck zijn, zoals deze:
300 euro (!), en niet deze Kruidvat-aanbieding wat dus wél bang for buck is, en zo'n RK3066 tablet best uniek genoemd mag worden voor Nederland.
Aan de andere kant, gelukkig maar, anders is ie wellicht in no-time uitverkocht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-06 20:42
Zo is dat, wel jammer dat er geen gps-sensor en betere speakers inzitten, dat was dan nog ietsje extra geld waard geweest.

Ik hou 't nog even bij de 906 maar zodra er meer bekend is over rooten en CM10 erop (en mss een versie die niet afzichtelijk wit is) wordt 't serieus interessant. Dus zowel de Xenta als deze cherrypopper lijken leuk speelgoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach wit/paars/blauw maakt me geen donder uit, zolang die maar geen roze is :P

(is overigens besteld, ben benieuwd hoe lang het gaat duren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472183

Hier de gegevens van de M-936 uitgelezen met Android Systeem.

Versie-informatie
Android-versie : 4.0.4
Release-naam : REL
API-LEVEL : 15
Processor-ABI : armeabi-v7a
Fabrikant : rockchip
Bootloader : unknown
Processor-ABI2 : armeabi
Hardware : rk30board
Radio : unknown
Board : rk30sdk
Merk : rk30sdk
Toestel : rk30sdk
Scherm : 4.0.4 ACR 20120727.1306 Version1.0.3Host : yidong-desktopModel : PC936
Product : rk30sdk

Processor
Processor ARMv7 Processor rev 0 (v7l)
processor 0
BogoMIPS 1199.34
processor 1
BogoMIPS 1199.34
Features swp half thumb fastmult vfp edsp neon vfpv3
CPU implementer 0x41
CPU architecture 7
CPU variant 0x3
CPU part 0xc09
CPU revision 0
Hardware RK30board
Revision 0000
Serial 0000000000000000
Frequentiebereik: 252.0 -> 1608.0MHz
Huidige frequentie: 1272.0MHz
Frequentiestatistieken (tijd):
- 252.0 MHz 46.23% (677811)
- 504.0 MHz 4.99% (73157)
- 816.0 MHz 13.74% (201524)
- 1008.0 MHz 22.68% (332528)
- 1200.0 MHz 6.94% (101725)
- 1272.0 MHz 1.5% (21942)
- 1416.0 MHz 2.89% (42448)
- 1608.0 MHz 1.04% (15186)

Camera
As retreiving camera infos can give the impression that it is taking picture on some device, it is not enabled by default. If you wish to, go in settings menu.

Scherm
Resolutie: 768 x 976
Verversingssnelheid: 59.831
X-factor for DIP: 1.0
Dichtheid: 160 dpi
Pixel per inch X: 132.70204 dpi Y: 132.70204 dpi

OpenGL
As retreiving opengl infos can crash some device, it is not enabled by default. If you wish to, go in settings menu.

Sensoren
MMA8452Q 3-axis Accelerometer: 0.2 mA by Freescale Semiconductor
AK8975 3-axis Magnetic field sensor: 6.8 mA by Asahi Kasei
AK8975 Orientation sensor: 7.0 mA by Asahi Kasei
AL3006Proximity sensor: 0.5 mA by Dyna Image Corporation
AL3006 light sensor: 0.5 mA by Dyna Image CorporationJava-eigenschappen
java.vendor.url: http://www.android.com/
java.class.path: .
java.class.version: 50.0
os.version: 3.0.8+
java.vendor: The Android Project
user.dir: /
user.timezone: null
path.separator: :
os.name: Linux
os.arch: armv7l
line.separator:
file.separator: /
user.name:
java.version: 0
java.home: /system

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:27
Ik zat te twijfelen om zelf een tablet te importeren uit China, maar dit is toch wel enorm aantrekkelijk. Hoe zijn de speakers hierop, en waar zitten ze? En iemand al een klein beetje een idee van de batterijduur?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Mastermind schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:17:
Nieuws submit gedaan? Zo nee niet klagen :>

OT: leuke tablet alhoewel ik die je krijg bij het veronica magazine ook wel interresant vind. Wil namelijk 1 tablet naast mijn iPad hebben vooral voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De speakers zitten rechtsboven aan de zijkant. De batterijduur is pas te beoordelen na een paar ladingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Dankje GS-Joe. Klopt van batterijduur, even niet bij stilgestaan.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nu ik dit topic zie, das best een leuke tablet voor die prijs ja!
Wat is precies de resolutie van het scherm? De report van GS-joe laat 768 x 976 zien, klopt dat? (lijkt me vreemde resolutie)

edit: 1024x768 waarschijnlijk , want de system bar van android is 48px.

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-09-2012 17:52 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Precies tutti, toen ik er voorbij scrollde dacht ik ook ook dat het raar was, maar idd die system bar onderin neemt een deel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 22:00
Ik heb de Tablet nu een dag in mijn bezit. Het is mijn eerste tablet, wat mij meteen opviel is de stroefheid van het swipen in vergelijking met mijn HTC telefoon, maar na goed schoonmaken en meer gebruiken gaat het een stuk makkelijker. WiFi bereik is iets minder dan mijn telefoon.
Verder bevalt hij goed. Echter loop ik tegen een probleem aan. In agenda (calendar) wordt mijn gmail account niet herkend, en ook bij instellingen&sync wordt mijn agenda niet weergegeven terwijl gmail op de tablet het wel gewoon doet. Al meerdere malen account toegevoegd, maar dat mocht niet baten.
Herkenbaar probleem of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Volgens mij is het de Freelander PD80 die ik ook heb. Alleen de kleuren zijn anders. De kruidvat heeft een grijze zijkant en witte bezel.
http://www.ahappydeal.com/product-93072.html

Afbeeldingslocatie: http://www.mallmic.com/media/catalog/product/cache/1/image/72737d463706b88b6fdce08fd5febaec/2/_/2_1_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mallmic.com/media/catalog/product/cache/1/image/72737d463706b88b6fdce08fd5febaec/1/2/12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad is de werkbalk niet meegerekend met de resolutie. Daarom hier een rapport van Screeninfo V1.0.3

Device Name: PC936
Android Version: 4.0.4
Screen class: xlarge
Density class: mdpi
Width (px): 1024
Height (px): 720
Width (dp): 1024
Height (dp): 720
Smallest DP: 720
Long or Wide: No
Natural Orientation: Landscape
Current Orientation: 90
Touchscreen: Finger
Screen DPI: 160
X DPI: 132.70204
Y DPI: 132.70204
Logical Density: 1.0
Font Scale Density: 1.0
Calculated Diagonal (inches): 9.4
Calculated Diagonal (mm): 240.0
Pixel Format: Unknown
Refresh Rate (fps): 59.831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Mastermind schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:26:
Volgens mij is het de Freelander PD80 die ik ook heb. Alleen de kleuren zijn anders. De kruidvat heeft een grijze zijkant en witte bezel.
http://www.ahappydeal.com/product-93072.html
Dit is inderdaad een goede kandidaat, de aansluitingen lijken hetzelfde. Heeft de Kruidvat tablet net als de Freelander PD80 ook geen bluetooth? Bij de Momo 11 Speed is mij dat wat onduidelijk, het lijkt van wel maar de officiële site vermeld er niks over. Is Freelander een OEM? Ik kan zo snel niet een officiële website van ze vinden.

Ook bij de PD80 is het onduidelijk of deze bluetooth heeft. Sommige sites vermelden dat dit er wel in zit, sommige vermelden dat het er niet in zit. Misschien verschillende smaakjes PD80?

Blijft bij mij nog wel de vraag of deze Kruidvat tablet wel of niet bluetooth heeft. Dus niet dat dit vermeld staat bij de settings in Android, maar heeft iemand al een apparaat kunnen koppelen via bluetooth?

[ Voor 24% gewijzigd door KoffieAnanas op 05-09-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06 11:08
Heeft er nog meer iemand problemen met het downloaden van apps via de play store? Ik krijg verschillende foutmeldingen bij het downloaden van verschillende apps, o.a. es file explorer en angry birds space. Verder erg tevreden over bouwkwaliteit en snelheid van de tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Mark,
Ik heb net even angry birds erop gezet, geen probleem! Voor file explorer geld hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06 11:08
Bedankt Joe voor het testen.

Ik heb even gezocht op de foutmelding in de play store (had ik eerder moeten doen...), maar wil jullie de oplossing niet onthouden indien er meer zijn met hetzelfde probleem:
http://android-tablet-sto...play-error-df-bpa-13.html

Bij mij werkt alles weer naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Arie Atari schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:43:
Bedankt Joe voor het testen.

Ik heb even gezocht op de foutmelding in de play store (had ik eerder moeten doen...), maar wil jullie de oplossing niet onthouden indien er meer zijn met hetzelfde probleem:
http://android-tablet-sto...play-error-df-bpa-13.html

Bij mij werkt alles weer naar behoren!
Tip is opgenomen in de FAQ

• Jeru
Andere mogelijke kloon trouwens : http://tablets-world-com....ps-gemei-g9t-android.html
Locatie van de speaker is alleen anders.

• lo-nrd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2024
Uitverkocht
:( :( :(

• Jeru
Dat ging sneller dan ik dacht. Maar als je mazzel hebt liggen ze misschien nog in de winkel?

Pfff net op tijd besteld dus! Mijn pakketje ligt in het sorteercentrum!

Dat ging snel! Voorlopig staat er bij mij nog "Vandaag 9:00 - 12:00" Duimen.

Bij mij zegt tie tussen 15.00 en 17.00 uur. Maar ik begreep al dat het ook nog best wel eens een 2 werkdagen kon duren.. Maar ik hoop vandaag uiteraard en ik moet zeggen dat er ook staat vandaag :P Mja je weet hoe dat gaat he....

• Mastermind
Was te te verwachten.
Deze tablet is namelijk nog goedkoper (en dan spreken we over dezelfde snelle soc) dan bij een chinese wholesaler als je importheffigen meerekent. Plus dat je garantie in Nederland hebt.

Mijn Freelander PD80 heeft trouwens wel bluetooth. Quadrant Benchmark geeft aan dat deze zelfs nog sneller is dan de Asus Transformer prime. Een stuk sneller (10%).

[ Voor 11% gewijzigd door Mastermind op 06-09-2012 08:57 ]

• Zilverbeuk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
Hoop maar dat Kruidvat net als met de ProLine 1 binnenkort weer voorraad heeft. Had deze tablet namelijk graag besteld.

• ktulu666
Zit te twijfelen om de tablet weer retour te sturen.
Heb erg vaak last dat het touchscreen niet goed reageert, ook na het schoonmaken.
Vooral bij angry birds is dit goed te merken, als je het vogeltje wilt richten laat hij vanzelf los zonder dat ik mijn vinger van het scherm haal.

Misschien is het mijn exemplaar die niet goed functioneert?
Zou iemand het even willen testen?

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
En hij is binnen! Dinsdagavond besteld, in eerste instantie leek het erop dat hij woensdag bezorgd zou worden (inclusief de tijdsindicatie) maar hij bleek 's morgens vroeg gewijzigd te zijn. Ze melden m vrij snel na bestelling aan met een track n trace voordat hij volgens mij bij het sorteercentrum al is.

Eerste indruk: mooi ding! De accu was helaas leeg bij aankomst, en opladen duurt vrij lang. Even de tablet uitgedaan om te kijken of dat de oplaadsnelheid verbetert maar heb het idee dat dat niet werkt, maargoed moet niet zo ongeduldig zijn.

De wifi-ontvangst is minder in vergelijking met mijn Macbook en Samsung GIO, maar ik zit ook best wat meters van de router af, dus moet hem zo maar eens even van wat dichterbij proberen. Eerste indruk van de camera was absoluut ondermaats, gelukkig is de 'live preview' een stuk lelijker dan de werkelijke fotokwaliteit, dus dat viel me dan weer mee.

Straks even naar de Xenos om hem te voorzien van een Neopreen cover (4,99), en ik zit nog te twijfelen om zo'n 3-in 1 flop ding te kopen voor onderweg.
Afbeeldingslocatie: http://www.xenos.nl/Images/Public/popup/581091_ipad_hoes_3_in_1.jpg

Iemand tips voor andere (toetsenbord-loze) covers die de achterkant beschermen en die je mooi open kunt vouwen? De kwaliteit van dat ding bij de Xenos is wel vrij ondermaats.

Hoe is de ervaring trouwens van mensen met screenprotectors, beïnvloed dit de gevoeligheid van het touchscreen? Hij is overigens 5-point IPS-multitouch volgens de doos... :)

• Mastermind
ktulu666 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:24:
Zit te twijfelen om de tablet weer retour te sturen.
Heb erg vaak last dat het touchscreen niet goed reageert, ook na het schoonmaken.
Vooral bij angry birds is dit goed te merken, als je het vogeltje wilt richten laat hij vanzelf los zonder dat ik mijn vinger van het scherm haal.

Misschien is het mijn exemplaar die niet goed functioneert?
Zou iemand het even willen testen?
Heb je de extra folie er al afgehaald? Er zitten (tenminste bij mij) twee lagen folie over, een dikke, maar daaronder nog een dunne onzichtbare screenprotector.
Pulk deze er via de hoekjes af, en het scherm schoonmaken (niet met glassex!) om de lijmresten te verwijderen.

Ben benieuwd of die past die cover!

• ktulu666
En ze zijn weer op voorraad.

Bij mij zit er geen extra screenprotector op, ga hem maar omruilen.

Anoniem: 472295

Heeft iemand enig idee waarom bij mij Wifi niet aan wil? Ik dacht eerst dat het misschien was omdat het dingetje nog aan de oplader hangt maar toen las ik de post van Cheaps, waardoor ik het idee krijg dat dat geen probleem zou moeten zijn.

EDIT:
Reboot was voldoende, excuses :|

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 472295 op 06-09-2012 12:17 ]

ktulu666 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:21:
En ze zijn weer op voorraad.

huh waarom ?

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

ktulu666 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:21:
Ik zou toch eerst proberen om het scherm gewoon even schoon te maken met een doekje en wat water

\o/

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 06:19
Hoe is de kwaliteit van het scherm qua resolutie. De resolutie lijkt mij behoorlijk laag als je bijv kijkt naar een galaxy tab. Wordt dit ook zo ervaren tijdens het gebruik, of zie je dat eigenlijk niet.

En wat is het gewicht van de tablet, dat zie ik nog niet vermeld staan

[ Voor 15% gewijzigd door rened80 op 06-09-2012 11:50 ]

• KoffieAnanas
Het lijkt me zinvol om een uitgebreider overzicht van specs te plaatsen. Kan iemand die de tablet in bezit heeft de tabel aanvullen/corrigeren?

BrandKruidvat (Cherry)
Model9.7'' dual-core PRO-LINE (M936)
CPURockchip RK 3066 dual core
Tablet data capacity16GB
RAMDDR3 1GB
Operation SystemAndroid4.0.4
Screen Size9.7" (4:3)
Display TypeIPS wide angle
Display Resolution1024x768
Multi Touch5 point
Extend Card32GB TF card expand
Camera1.3MP front 2.0MP rear
Microphoneyes
Build-in Speakersyes, 2 x top right side ?
GPSno
G-sensoryes
3Gsupport external 3G dongle
Bluetoothno
WiFiyes, IEEE 802.11b/g/n
Product Sizehxbxd mm
Weight? g
Battery Capacity 8000mAh, ?V
Phone Functionno
Interface
DC in1
USB2 x micro (1 host)
Earphone1
HDMI1
TF Card Slot1
Package ContentCharger, Cable USB OTG, User Manual ?

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieAnanas op 06-09-2012 13:23 ]

Ik heb hem, maar de erg technische zaken weet ik nog niet.

Hij heeft iig 2x micro USB (net als de M906)
Een G-sensor (scherm kantelt automatisch)
Maten zijn ook exact die van de M906, die voor zover ik weet weer hetzelfde zijn als de iP@d 1

• ktulu666
oXygeN schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:27:
[...]

Ik zou toch eerst proberen om het scherm gewoon even schoon te maken met een doekje en wat water
Heb ik al geprobeerd, werkt helaas niet.
Zal er een filmpje van maken want het is wel erg irritant.

Bluetooth heeft deze jammer genoeg niet.

[ Voor 6% gewijzigd door ktulu666 op 06-09-2012 13:15 ]

• KoffieAnanas
ktulu666 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:14:
[...]

Heb ik al geprobeerd, werkt helaas niet.
Zal er een filmpje van maken want het is wel erg irritant.

Bluetooth heeft deze jammer genoeg niet.
Aangezien er ICS op staat zou je bij Settings -> Developer options de opties moeten hebben 'Pointer location' en 'Show touches' (de nederlandse benamingen weet ik niet). Deze even aanvinken, en dan kan je zien wat het scherm registreert bij aanrakingen. Ik heb iets soortgelijks eerder meegemaakt met een Intertoys tablet, en daar bleek op een bepaalde strook van het scherm de touch het gewoon niet te doen. Kennelijk was deze strook niet goed aangesloten op de driver.

• ktulu666
KoffieAnanas schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:22:
[...]

Aangezien er ICS op staat zou je bij Settings -> Developer options de opties moeten hebben 'Pointer location' en 'Show touches' (de nederlandse benamingen weet ik niet). Deze even aanvinken, en dan kan je zien wat het scherm registreert bij aanrakingen. Ik heb iets soortgelijks eerder meegemaakt met een Intertoys tablet, en daar bleek op een bepaalde strook van het scherm de touch het gewoon niet te doen. Kennelijk was deze strook niet goed aangesloten op de driver.
Bedankt voor de tip, het lijkt er op dat het scherm niet goed reageert.
Zal zo het filmpje posten.

Bij deze.

[YouTube: http://youtu.be/c-0GrsggCTg]

[ Voor 4% gewijzigd door ktulu666 op 06-09-2012 14:09 ]

Dit lijkt mij niet echt een hardware probleem. De ene keer pikt ie de aanraking wel op en de andere keer niet.
Als er hardwarematig iets mis zou zijn met het touchscreen, zou je permanente uitval op bepaalde gedeeltes verwachten...

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:26
joeri-slots schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:32:
[...]Echter loop ik tegen een probleem aan. In agenda (calendar) wordt mijn gmail account niet herkend, en ook bij instellingen&sync wordt mijn agenda niet weergegeven terwijl gmail op de tablet het wel gewoon doet. Al meerdere malen account toegevoegd, maar dat mocht niet baten.
Herkenbaar probleem of weet iemand een oplossing?
Dat probleem speelt wel vaker op (goedkope) android tablets. Het is dacht is wel te fixen in de fimrware, maar daar moet je zelf even op googlen. De workaround is om de agenda via Exchange koppeling toe te voegen.

[Edit]
Bij de tomtec ultimate10 waar dat probleem ook speelde, was dit de oplossing:
calendar sync in stockrom iCS voor de atp7659 is gewoon op de newsmy manier afgeleverd, dus niet werkend. oplossing een andere calender.apk te installeren waardoor je wel sync krijgt.
en dit de workaround:
Om de agenda functie op uw tablet te gebruiken dient u uw Google account als Exchange account toe te voegen.

[ Voor 25% gewijzigd door croxz op 06-09-2012 15:18 ]

Anoniem: 472331

Heb dit tablet sinds afgelopen dinsdag en hij bevalt redelijk goed. WIFI is een beetje zwak, na een meter of 6 van de router houdt het wel op.

Wat mij ook niet lukt is de tablet te rooten. Is er iemand bij wie dit wel gelukt is?

• Jeru
Anoniem: 472331 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:23:
Heb dit tablet sinds afgelopen dinsdag en hij bevalt redelijk goed. WIFI is een beetje zwak, na een meter of 6 van de router houdt het wel op.

Wat mij ook niet lukt is de tablet te rooten. Is er iemand bij wie dit wel gelukt is?
Redelijk goed klinkt niet al te positief, wat zijn dingen waar je niet blij mee bent naast wifi/niet kunnen rooten?

Nou ik heb hem ook binnen! Wat een leuk ding!
Als eerste wat me opvalt en wat ook logisch is, is het formaat. Ik kom van een 10 inch en dat is echt een heleandere kijk ervaring. Het 2e is dat mijn tablet aan stond, beetje raar moet ik zeggen.. positief punt is dat tie al 3 dagen aan was :-)
Qua snelheid met internetten super snel, wifi is Gemiddeld 1 streepje ,minder dat ik gewend ben, das wel jammer. Toetsenbord op de tablet zelf werkt niet top, soms pakt tie een letter niet, ik heb wel het plastic er nog oop. Tot zover mijn 1 e conclusie

Ik merk trouwens dat mijn scherm niet mee draait in normale modus, is dit gebruikelijk? 10 inch deed dit wel nl

Plastic eraf scheelt een hoop. Ontvangst wifi prima. Hetzelfde als mijn 906.

Ook de mijne stond aan, met een volle accu, in een verzegelde doos :-)
Ik lach me helemaal gek.

• Zilverbeuk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
Heb de tablet net besteld. Nu maar afwachten wanneer ik hem binnen krijg.
Ben benieuwd of ik van deze net zoveel plezier ga hebben als van de M906.

Draait jouw scherm wel? Bij deze site bv kan ik hem alleen in portrait bekijken en de tablet niet draaien. Wel belangrijk om te weten voor me n.l.

• ktulu666
Werkt bij mij wel iig, als ik de tablet draai gaat het beeld gewoon mee.

Shit, dan zou mijn draai sen sonsor kaduk zijn... dat zou wel balen zijn... ik heb beeldscherm draaien wel aan staan..

• ktulu666
Ik heb dan weer last dat het touchscreen niet altijd even goed reageert.
Heb jij daar geen last van?

Ja wel een beetje, hij pakt bv de l niet altijd, maar dit weid ik ik aan het plastic dat er op zit. Zo eerst maar wens aan de lader en hopen dat het morgen wonderbaarlijk beter is :-)

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
Uitverkocht? De dual-core Pro-Line? Deze? Echt niet, heb er net eentje besteld, en de pagina waar het artikel staat vermeld dat er nog meer dan 10 op voorraard zijn.

• ktulu666
Was even uitverkocht ;)

Raar ik krijg de voeding stekker niet in mijn tablet :S Terwijl er ruimte genoeg is voor het stekkertje opzich, tis net alsof er iets binnen in de tablet hem tegen houd.... zul je net zien, heb ik een maandag model terwijl die op woensdag bestelt is...

Net het briljante idee om de tablet eens aan te doen, en wat blijkt, hij laad wel! Er zit schijnbaar geen batterij indicator op ? (bij de 10 inch, kon je alstie uit is, 1 keer op de aan knop drukken en dan zag je hoever die was met laden.)

• Jeru
Heb wel eens gelezen dat sommige tablets niet opgeladen worden als ze uitstaan bij de chinese tablets tenminste. En aangezien dit gewoon een rebranded versie is denk ik dat het niet anders is bij deze.

Jeru schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:37:
[...]

Redelijk goed klinkt niet al te positief, wat zijn dingen waar je niet blij mee bent naast wifi/niet kunnen rooten?
Toetsenbord op het scherm werkt soms wel goed, soms niet en accu is snel leeg en opladen duurt (nog?) erg lang. Is nu drie keer opgeladen. Na een kleine 8 uur in slaap stand is de accu al voor 50% leeg.

Moet wel zeggen dat de wifi ontvangst beter is dan de 906. Heb ze allebei in huis van het kruidvat dus als ik iets moet vergelijken voor iemand dan laat maar even weten.

• Jeru
Ik heb ergens gelezen dat het snel leeggaan van de batterij in "slaap stand" te maken kan hebben met apps die voorkomen dat een tablet echt in slaap modus komt. Weet niet of dat hierbij ook een mogelijkheid zou zijn.

Maar al met al, vind je het prijswaardig?

[ Voor 9% gewijzigd door Jeru op 06-09-2012 19:14 ]

• alldirty
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 08:32
Net binnen en mij valt alleen de resolutie wat tegen. Tov galaxy nexus gsm. Verder mooi en degelijk en prima snelheid.

het blijkt dat mijn sensor kapot is. Dit getest doormiddel van een simpel spelletje.
Helaas zal ik hem dus moeten aanmelden ter reperatie. Zeer vervelend dit.

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07 10:33
Jeru schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:13:
Ik heb ergens gelezen dat het snel leeggaan van de batterij in "slaap stand" te maken kan hebben met apps die voorkomen dat een tablet echt in slaap modus komt. Weet niet of dat hierbij ook een mogelijkheid zou zijn.

Maar al met al, vind je het prijswaardig?
De 906 heb ik ook (nog) thuisliggen, ik merk op de 936 dat browsen op de wat zwaardere websites (flash etc) een stuk sneller gaat, kan jij dit bevestigen?

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vandaag binnen gehad. Zover ik zie werkt alles prima. Alleen het touch gedeelte heeft bij mij ook soms kuren, ondanks het plasticloze en goed schoon gemaakte scherm. Even aankijken nog.

Ps: ik lees toch wel dat aardig mensen hier last van hebben. Iemand nog tips? Vraag me af of het helemaal hardware gerelateerd is of software

[ Voor 28% gewijzigd door Mau_Maus op 06-09-2012 19:50 ]

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07 10:33
Mau_Maus schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:39:
Vandaag binnen gehad. Zover ik zie werkt alles prima. Alleen het touch gedeelte heeft bij mij ook soms kuren, ondanks het plasticloze en goed schoon gemaakte scherm. Even aankijken nog.

Ps: ik lees toch wel dat aardig mensen hier last van hebben. Iemand nog tips? Vraag me af of het helemaal hardware gerelateerd is of software
Beschermfolie weghalen en schoonmaken, zie posts hierboven.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:31

Shuriken

Life is all about priorities

Heeft iemand al wat meer fotos? Dat plaatje op de Kruidvat website is beetje minimaal.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
layzzzz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:50:
[...]

Beschermfolie weghalen en schoonmaken, zie posts hierboven.
Of je leest de hele tekst ;)

• 2green
Shuriken schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:27:
Heeft iemand al wat meer fotos? Dat plaatje op de Kruidvat website is beetje minimaal.
Zie start post onder het kopje "foto's". Dit zijn foto's genomen door een mede tweakers.

layzzzz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:29:
[...]

De 906 heb ik ook (nog) thuisliggen, ik merk op de 936 dat browsen op de wat zwaardere websites (flash etc) een stuk sneller gaat, kan jij dit bevestigen?
Inderdaag laden zwaardere websites wat sneller / werken wat vloeiender op de 936. Vind het prijs verschil van de 936 tov de 906 de tablet wel waard. Hij is gewoon wat sneller en je "werkt"er wat vlotter mee.

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Jammer dat tie er alleen in het wit is.
Ik vind het zo toch echt een vrouwentablet en heb het idee dat bij wit alles toch wat sneller vies wordt.

• 2green
KoffieAnanas schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:39:
Het lijkt me zinvol om een uitgebreider overzicht van specs te plaatsen. Kan iemand die de tablet in bezit heeft de tabel aanvullen/corrigeren?
Mooie opzet, heb hem opgenomen in TS.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste