• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:20:
[...]

Nee, hoor, zat lekker van alles te lezen.

Wat is er niet beter, kun je beter vragen. Als je beide hebt gebruikt, dan weet je het.

Geen idee, you tell me. Die boete van 1 miljard zal niet voor niks zijn.

Wat doe jij eigenlijk in dit topic behalve mekkeren en reacties uitlokken? Is het plastic budget telefoons topic gesloten?
_/-\o_

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

HollovVpo1nt schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:48:
@Whieee: Ik hoop dat mijn opmerkingen aanleiding geweest zijn voor je modbreak. Als ik niet kritisch kan zijn over de nieuwe iPhone vrees ik dat ik niet langer bij de GoT community wil horen. En ik heb hier eerlijk gezegd nog geen iOS vs. Android post gezien, meer concurrentie vs. iPhone 5. Kan net zo goed Lumia 920 zijn.
Mijn modbreak is in de categorie 'wie de schoen past, trekke hem aan'. Kritiek over de iPhone is uiteraard geen enkel probleem, mits onderbouwd en op een fatsoenlijke manier gebracht.

Maar zoals ik al zei: wie de schoen past, trekke hem aan ;)

Launching containers into space

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wekkel schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:14:
Ik ben erg benieuwd naar de foto/video kwaliteiten van de Iphone 5. Er is al flink over gedebatteerd hierboven, maar Nokia heeft met de 920 toch veel interesse gewekt met Pureview (ondanks de fake reclame). Vergeet ook de Rich recording niet, waardoor je veel beter geluid hebt bij het opnemen.

Als Apple dat niet kan bijbenen, zet ik de insteek van de presentatie (baanbrekend, competitie achter ons gelaten) tegenover harde feiten die anders spreken. Natuurlijk moeten we de sterke punten van WP8 nog maar afwachten.

Een evolutie, geen revolutie. Voor de stevige prijs geen aantrekkelijke optie. Laat ik duidelijk zijn: mooie hardware, maar ik snap niet waarom iemand de eigendom/software policy van Apple vrijwillig zou slikken (en als toetje te hoge prijzen betaald omdat je lievelingsfabrikant de concurrentie af probeert te troefen met patentenoorlogen; de Ipad/samsung tab discussie is om te huilen zo triest).
Op het gebied van foto/video heb je zeer zeker een punt, maar er zijn natuurlijk veel mensen die een telefoon niet primair aanschaffen om foto's te maken. Persoonlijk vind ik de camera van de 4S al meer dan prima (en beter dan die van mijn Galaxy Nexus) en zou de 5 voor mij voldoende zijn. Ik denk dat mensen die de camera wat minder belangrijk vinden geen directe voorkeur voor de Lumia zullen hebben op basis van andere argumenten, behalve dat je WP als OS wilt.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Each and every year we introduce new versions with new features... each time setting the gold standard
Dunne telefoon: check (de dunne Motorola telt niet met die bult van de camera)

Verder kom ik eigenlijk niet met die Gold Standard. Dat neemt niet weg dat het een fijn apparaat zal zijn, maar hoog van de toren blazen werkt meestal niet zo goed bij nuchtere Nederlanders :D
Ik hou de reviews van iOS6 goed in de gaten. Daar zal in mijn ogen de echte winst van Apple moeten zitten.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Wekkel schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:25:
[...]

Dunne telefoon: check (de dunne Motorola telt niet met die bult van de camera)

Verder kom ik eigenlijk niet met die Gold Standard. Dat neemt niet weg dat het een fijn apparaat zal zijn, maar hoog van de toren blazen werkt meestal niet zo goed bij nuchtere Nederlanders :D
Ik hou de reviews van iOS6 goed in de gaten. Daar zal in mijn ogen de echte winst van Apple moeten zitten.
Als de geruchten kloppen heeft Apple de eerste volledige Cortex A15 soc in een telefoon gestopt. Ook heeft Apple een duaal-band wifi chip ingebakken, daar zijn ze ook als eerste mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 12-09-2012 23:28 ]

• Aghanim
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:26:
[...]

Als de geruchten kloppen heeft Apple de eerste volledige Cortex A15 soc in een telefoon gestopt.
Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet gewoon vertellen wat er nu precies in zit.

• Miki
Aghanim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:27:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet gewoon vertellen wat er nu precies in zit.
Hebben ze dat ooit gedaan dan?

Verwijderd

Staat de nieuwe keynote al ergens online?

• Aghanim
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:28:
[...]

Hebben ze dat ooit gedaan dan?
Nee, verandert dat iets aan mijn vraag? Ik zal em nogmaals stellen: Ik ben benieuwd waarom Apple tot heden nooit heeft laten weten welke onderdelen er exact in de iPhones zitten.

• Miki
Aghanim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:30:
[...]

Nee, verandert dat iets aan mijn vraag? Ik zal em nogmaals stellen: Ik ben benieuwd waarom Apple tot heden nooit heeft laten weten welke onderdelen er exact in de iPhones zitten.
http://www.anandtech.com/...oc-arm-cortex-a15s-inside

Meer weten we niet totdat de eerste benchmarks worden getoond. Apple staat er wel om bekend dat de claims die ze maken wel altijd kloppen.

• Aghanim
  • Niet online
Dat weet ik, maar ik bedoel dat het nu nog geruchten zijn of het op 32nm is en de kloksnelheid en hoeveel GPU's. Deze informatie zou Apple op de keynote toch hebben kunnen delen? Ik vraag me af waarom ze dat niet doen. Zeker als het baanbrekend is wil je daar denk ik best mee pochen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nog even wachten en iFixit heeft alweer een teardown :)
Waarschijnlijk zegt Apple er niks over, omdat er dan gelijk over wordt geschreven, samen met introductie iPhone 5.
Als er over twee weken bekend wordt welke CPU en GPU erin zit gaat weer de halve wereld erover schrijven *bingo*

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Aghanim
  • Niet online
Op zich slim. Vandaar ook het zogenaamd 'lekken' van features de afgelopen perioden :)

• CLB
  • Niet online
Probably...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Miki schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:26:
[...]

Als de geruchten kloppen heeft Apple de eerste volledige Cortex A15 soc in een telefoon gestopt. Ook heeft Apple een duaal-band wifi chip ingebakken, daar zijn ze ook als eerste mee.
Doordenkend, volledige dekking van alle spectra (inclusief LTE) is ook fraai. Dual wifi zag ik al voorbij komen in de Kindle HD, al is dat geen phone en ik weet niet of dat ingebakken is.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:51
joffrey19 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:00:
Prijzen duitsland en frankrijk vanaf € 679. Dat is wel een forse stijging.

Bron. Apple de , en fr
Hmm 32GB gaat een dure worden dan.
Met de iPhone 4 icm i-150 2 jarig abbo was ik twee jaar geleden klaar voor €900.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wekkel schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:37:
[...]

Doordenkend, volledige dekking van alle spectra (inclusief LTE) is ook fraai. Dual wifi zag ik al voorbij komen in de Kindle HD, al is dat geen phone en ik weet niet of dat ingebakken is.
Dat is niet helemaal waar alleen. D'r zijn drie verschillende modellen iPhone 5 en die verschillen onderling allemaal in welke frequenties voor LTE er ondersteund worden. De europese overlapt alleen met de CDMA-variant in de VS.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Laat me zeggen dat iPhone 5 de telefoon is die ik zal komen maar ik wel teleurgesteld ben is de unique selling point. Wat kan dit beter dan een 4S? Dunner lichter en sneller. Het zijn allemaal zaken die zijn verbeterd maar er is geen zaak wat vernieuwend is wat ervoor zorgt dat de iPhone 5 iets heeft(imo: iets duidelijks) wat bijvoorbeeld de 4S niet heeft. Gemiste kans dus ik hoop dat iOS 7 wel iets brengt!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe lightning verbinding.

Apple heeft in de store al een verloopkabeltje, van de oude naar de nieuwe plug. Maar gaat deze dan ook (analoge) audio doorsturen?
Mijn (VW) autoradio heeft nu een oude iphone/ipod aansluiting, en daarmee kan ik heel mooi de ipod vanaf de radio bedienen.

Als ik op VW moet wachten tot ze een ander kabeltje bakken (met lightning aansluiting), dan gaat dat nog wel een paar maandjes duren denk ik...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RRCreations schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:44:
Laat me zeggen dat iPhone 5 de telefoon is die ik zal komen maar ik wel teleurgesteld ben is de unique selling point. Wat kan dit beter dan een 4S? Dunner lichter en sneller. Het zijn allemaal zaken die zijn verbeterd maar er is geen zaak wat vernieuwend is wat ervoor zorgt dat de iPhone 5 iets heeft(imo: iets duidelijks) wat bijvoorbeeld de 4S niet heeft. Gemiste kans dus ik hoop dat iOS 7 wel iets brengt!
Dunner, sneller, lichter, groter scherm, nieuwe schermtechnologie.. is dat dan niet voldoende? Vergeleken met de concurrentie brengt Apple niets nieuws, maar de sprong van iPhone 4S naar iPhone 5 is best wel groot. Alleen al om het scherm. Imo is het voor de iPhone een revolutie, maar als je naar het 'grote plaatje' in smartphoneland bekijkt is het een evolutie.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
680 euro voor de iPhone 5, oplichters, en ik ben een Apple fanboy, maar dit heeft helemaal niks meer te doen met winst maken te maken, dit is gewoon mensen een poot uitdraaien. Ze kunnen zich beter wat meer bezig houden met innoveren in plaats van aan de prijs te zitten.

• Aghanim
  • Niet online
RRCreations schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:44:
Dat was mijn beredenering ook maar toen werd ik enorm gebashed door een aantal mensen hier. Deze mensen hebben niet gelezen dat er in mijn ogen ook weinig meer te innoveren/USP-en is op hardware gebied en dat, naar mijn mening, de innovatie en USP's meer in het OS komen te zitten. Voornamelijk op het gebied van het vergemakkelijken van het leven van de consument.

Daarom vind ik de iPhone 5 niet tegen vallen, iOS6 daarentegen had wel wat meer features mogen bieden.

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 11:13
Prijs lijkt 629,95 te worden, bron: http://www.gsmpunt.nl/los...iphone-5--16gb-zwart.html

• N1ckk
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

*knip*

Hier stond een spampost, en dat mag hier niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Whieee op 12-09-2012 23:53 ]

• NotSoSteady
Spam.

[ Voor 40% gewijzigd door Whieee op 12-09-2012 23:53 ]

• RRCreations
RoD schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:47:
[...]

Dunner, sneller, lichter, groter scherm, nieuwe schermtechnologie.. is dat dan niet voldoende? Vergeleken met de concurrentie brengt Apple niets nieuws, maar de sprong van iPhone 4S naar iPhone 5 is best wel groot. Alleen al om het scherm. Imo is het voor de iPhone een revolutie, maar als je naar het 'grote plaatje' in smartphoneland bekijkt is het een evolutie.
Je begrijpt het verkeerd. Het is wel allemaal beter geworden zie post, maar er is niks nieuws wat er al niet was. Alle onderdelen zijn beter gemaakt, zoals ik al aangaf maar bijvoorbeeld SIRI in 4S kan je bijvoorbeeld niet gebruiken op je iPhone 4. Zo'n vernieuwing wilde ik zien. Iets wat de ander iPhone's helemaal niet hebben. Iets in de iOS wat speciaal voor de iPhone 5 was gemaakt.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
RoD schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:47:
[...]
Alleen al om het scherm. Imo is het voor de iPhone een revolutie, maar als je naar het 'grote plaatje' in smartphoneland bekijkt is het een evolutie.
Van de frontpage: "Sony gebruikte in-cell touch ook al voor zijn mid-range model Xperia P eerder dit jaar en ook de HTC One X beschikt waarschijnlijk over deze schermtechnologie. ". Wat is er ZO evolutionair aan? Resolutie?

Nickname does not reflect reality

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:53
Waarschijnlijk gemiddeld minder, aangezien de Iphone 4s daar ook 629,95 kost :p

Verwijderd

*knip*

nutteloze reactie is nutteloos. En persoonlijke aanvallen zijn ook niet nodig.

[ Voor 84% gewijzigd door Whieee op 12-09-2012 23:55 ]

• Aghanim
  • Niet online
Ik ben benieuwd, wil de iPhone wel eens in het echt zien. Zal toch bij Android blijven gezien de vrijheid die ik niet wil missen maar mijn vriendin hoeft dat bijvoorbeeld niet en haar zal ik dan ook zeker de 5 adviseren.

[ Voor 252% gewijzigd door Aghanim op 12-09-2012 23:56 ]

• NotSoSteady
Aghanim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:55:
Ik ben benieuwd, wil de iPhone wel eens in het echt zien. Zal toch bij Android blijven gezien de vrijheid die ik niet wil missen maar mijn vriendin hoeft dat bijvoorbeeld niet en haar zal ik dan ook zeker de 5 adviseren.
Ik ga de nieuwe iPhone 5 waarschijnlijk ook wel halen, maar als je gaat kijken naar de roadmap van Apple dan zal dat betekenen dat we volgende jaar de iPhone 5S zien verschijnen. De vraag in mijn ogen is hoelang Apple hiermee denkt weg te komen, zonder ook maar een enkele keer met iets revolutionairs te komen.

• Benny
  • Laatst online: 02-09 20:37
Als de 16GB hier 629 gaat kosten en 679 in DE en FR, waar komt dat verschil van 50 euro vandaan ? Dat slaat toch nergens op ?

• Aghanim
  • Niet online
Ik ken veel iPhone 3 en daarna 4 bezitters die voorafgaand aan de 5 release klaagden dat de UI saai is met enkel een rij icoontjes en dat ze ook homescreens willen zoals WP en Android. Deze mensen hoopten dat iOS 6 hier op in zou spelen en zouden anders over stappen naar een ander OS. Ik kan me dat persoonlijk goed voorstellen. Er is weinig reden om een 5 te kopen als je een 4 hebt en geen spannende dingen met je toestel doet.

Apple heeft zichzelf natuurlijk altijd gepositioneerd als revolutionair en enorm innovatief en dat maken ze sinds de 4S niet meer waar vind ik. Daarom ben ik overgestapt naar Android.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 13-09-2012 00:03 ]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

NotSoSteady schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:00:
[...]

Ik ga de nieuwe iPhone 5 waarschijnlijk ook wel halen, maar als je gaat kijken naar de roadmap van Apple dan zal dat betekenen dat we volgende jaar de iPhone 5S zien verschijnen. De vraag in mijn ogen is hoelang Apple hiermee denkt weg te komen, zonder ook maar een enkele keer met iets revolutionairs te komen.
Je kunt niet elk jaar een revolutie teweeg brengen. En om eerlijk te zijn is er wat mij betreft sinds de App Store en het retina display niet zo gek veel revolutionairs meer gebeurd. En Apple komt hiermee weg, zolang mensen het kopen. Voorlopig lijkt elke iPhone steevast alle verkooprecords van het vorige model te verbreken, dus het gaat ze aardig af.

Je kan je ook afvragen waarom andere fabrikanten 30 versies van hetzelfde toestel uitbrengen, en die toestellen vervolgens een halfjaar later alweer end-of-life verklaren. Bij Apple weet je op dat vlak wel beter waar je aan toe bent.

Het is maar net hoe je het bekijkt ;)

• Aghanim
  • Niet online
Whieee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:04:
[...]

Je kunt niet elk jaar een revolutie teweeg brengen. En om eerlijk te zijn is er wat mij betreft sinds de App Store en het retina display niet zo gek veel revolutionairs meer gebeurd. En Apple komt hiermee weg, zolang mensen het kopen. Voorlopig lijkt elke iPhone steevast alle verkooprecords van het vorige model te verbreken, dus het gaat ze aardig af.
Dan moet je ook niet jezelf positioneren als revolutionair en baanbrekend. Mensen gaan dan van je verwachten dat je dat blijft doen. Dat het nog blijft verkopen is zeer knap natuurlijk.
Je kan je ook afvragen waarom andere fabrikanten 30 versies van hetzelfde toestel uitbrengen, en die toestellen vervolgens een halfjaar later alweer end-of-life verklaren. Bij Apple weet je op dat vlak wel beter waar je aan toe bent.

Jij bekijkt het vanuit een Apple bril zo te zien, en dat mag ook prima hoor, maar eerst kom je met de modbreak over Android vs Apple en nu ga je zelf andere fabrikanten (en dus OSen) zitten bashen. Dat vind ik niet correct.

• NotSoSteady
[...]

Daar heb je inderdaad ook een punt, je voelt je inderdaad na een half jaar niet bekocht omdat er dan alweer een nieuw model is uitgebracht met betere specificaties. Ik denk dat de teleurstelling ook deels te maken heeft met het feit dat we eigenlijk alles al weten voor de presentatie van een nieuwe telefoon, daarmee krijg je zelf de indruk dat er niks is veranderd omdat je het al tientallen keren voorbij hebt zien komen.

• Aghanim
  • Niet online
Je moet als consument ook niet meer op specs vergelijken bij high-end toestellen vind ik. De Galaxy S2 is bijvoorbeeld nog meer dan snel genoeg om alles te doen wat een consument van een toestel verlangt. De One X en S3 zijn qua specs pure overkill in mijn ogen. Het OS dat dagelijkse bezigheden/zaken als betalen via je toestel kan aanbieden gaat in mijn ogen de slag winnen.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Aghanim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:08:
[...]

Jij bekijkt het vanuit een Apple bril zo te zien, en dat mag ook prima hoor, maar eerst kom je met de modbreak over Android vs Apple en nu ga je zelf andere fabrikanten (en dus OSen) zitten bashen. Dat vind ik niet correct.
Ik bekijk het niet zozeer vanuit een Apple-bril, en ik ben ook zeker niet Android aan het bashen. Wat ik signaleer is iets dat al bestond voordat iOS of Android op de tekentafel lagen bij respectievelijk Apple en Google.

Niet gaan zoeken naar iets wat er niet is ;)

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:23
exelletor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:03:
[...]

Moet je wel voor elkaar kunnen krijgen. :) Meer het zal allemaal wel, over een maandje weten we meer. ;)
En gefixt, zie de Apple site. iPad staat nu weer vanaf €399,-.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• Riderider
Whieee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:12:
[...]

Ik bekijk het niet zozeer vanuit een Apple-bril, en ik ben ook zeker niet Android aan het bashen. Wat ik signaleer is iets dat al bestond voordat iOS of Android op de tekentafel lagen bij respectievelijk Apple en Google.

Niet gaan zoeken naar iets wat er niet is ;)
Hij bekijkt het helemaal niet met een 'Apple-bril, integendeel. Dit is toch echt een plek voor 'Apple talk'. Jij komt aanzetten met Samung, logisch dat hij daar op reageert ;)

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hoewel ik de gehele iPod line up qua design vind tegenvallen, vind ik de iPhone 5 juist weer een zeer mooi toestel.

Gelukkig was ik nou net van plan om een iPhone te kopen en geen iPod, dus dat komt helemaal in orde.

Nu mijn iPad 3 updaten naar de iOS 6 GM versie.
Ik ben benieuwd of er nog wijzigingen in te vinden zijn, en of er nog meer 3D steden (In de keynote zag ik o.a de BigBen in 3D) zijn bijgekomen. :)

An  a day keeps the doctor away.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

NotSoSteady schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:08:
[...]

Daar heb je inderdaad ook een punt, je voelt je inderdaad na een half jaar niet bekocht omdat er dan alweer een nieuw model is uitgebracht met betere specificaties. Ik denk dat de teleurstelling ook deels te maken heeft met het feit dat we eigenlijk alles al weten voor de presentatie van een nieuwe telefoon, daarmee krijg je zelf de indruk dat er niks is veranderd omdat je het al tientallen keren voorbij hebt zien komen.
:D

Zo had ik het nog niet bekeken. Verder zitten de veranderingen hem dit keer niet zozeer in functionaliteit, maar heeft Apple vooral op gebied van industrieel ontwerp en productie stappen gemaakt. Niet zozeer boeiend voor de consument, maar ik vind het wel weer mooi om te zien. :)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dionlinn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:13:
[...]

Hij bekijkt het helemaal niet met een 'Apple-bril, integendeel. Dit is toch echt een plek voor 'Apple talk'. Jij komt aanzetten met Samung, logisch dat hij daar op reageert ;)
Kan je even aanwijzen waar ik Samsung erbij haal?

edit: misverstand gezien reactie hieronder ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Whieee op 13-09-2012 00:16 ]

• Riderider
Whieee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:14:
[...]

Kan je even aanwijzen waar ik Samsung erbij haal?
Excuses, beetje vreemd gequote :p. Had het over die ander.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dionlinn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:15:
[...]

:P

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 13:57
[...]

De Android telefoons hebben ook niets revolutionairs... zolang zij dat niet hebben is er natuurlijk geen druk op Apple om met iets te komen, hoewel ze dat er in het verleden niet van weerhield toch met iets helemaal nieuws te komen.

Maar de smartphones zijn ook wel redelijk "uitontwikkeld" vind ik. Er valt veel meer te halen bij het beter maken van de ondersteuning van smartphones functies (LTE netwerk om maar 1 ding te noemen) dan nog de telefoons zelf te upgraden.

• Aghanim
  • Niet online
Dionlinn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:15:
[...]

'Die ander' heeft anders ook nergens Samsung genoemd in de reactie op Whieee?

• Riderider
Aghanim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:17:
[...]

'Die ander' heeft anders ook nergens Samsung genoemd in de reactie op Whieee?
Die bedoel je wel ;)

• Aghanim
  • Niet online
Nee hoor, niet specifiek. Net zo goed HTC of LG als Samsung. Doet er verder ook niet toe. Reactie kwam op mij over als anti-Android maar is uitgelegd. Niks aan de hand dus :)

• Riderider
Aghanim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:20:
[...]

Nee hoor, niet specifiek. Net zo goed HTC of LG als Samsung. Doet er verder ook niet toe. Reactie kwam op mij over als anti-Android maar is uitgelegd. Niks aan de hand dus :)
Ah ook excuses aan jou dan :p Wellicht dat ik nog in het effect zit van de Iphone 5 :p. Verkeerd begrepen |:(

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Het is officieel: London is in 3D te bekijken in iOS 6 GM! :)

Edit: De kaarten app in iOS 6 GM werkt nog niet stabiel wanneer je het in 3D bekijkt.
Net kreeg ik nog een crash op mijn iPad 3.

Maar, andere apps (Zoals iTunes) werken uitstekend naar behoren.

Voor de rest is het verschil tussen iOS 6 Beta 4 en de GM versie minimaal...

[ Voor 94% gewijzigd door iApp op 13-09-2012 00:25 ]

An  a day keeps the doctor away.

• Aghanim
  • Niet online
Dionlinn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:21:
[...]

Ah ook excuses aan jou dan :p Wellicht dat ik nog in het effect zit van de Iphone 5 :p. Verkeerd begrepen |:(
Ach, ik kom vast in dit topic over als anti-Apple omdat ik een aantal stevige discussies heb gevoerd met een aantal mensen die niet realistisch kan discussiëren over het verschil tussen de diverse high-end toestellen en in plaats daarvan direct gaan roepen dat alles wat geen Apple is, inferieur is.

Maar ik ben helemaal niet anti-Apple, in tegendeel zelfs :) Ben echter ook niet pro-Apple, ik kies jaarlijks een toestel wat op dat moment het best bij mij past. Dat was 2x Apple, 2x Android en komend jaar misschien wel WP. Leuk joh, concurrentie. Kunnen wij tenminste wat uitproberen.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
Aghanim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:24:
[...]

Ach, ik kom vast in dit topic over als anti-Apple omdat ik een aantal stevige discussies heb gevoerd met een aantal mensen die niet realistisch kan discussiëren over het verschil tussen de diverse high-end toestellen en in plaats daarvan direct gaan roepen dat alles wat geen Apple is, inferieur is.

Maar ik ben helemaal niet anti-Apple, in tegendeel zelfs :) Ben echter ook niet pro-Apple, ik kies jaarlijks een toestel wat op dat moment het best bij mij past. Dat was 2x Apple, 2x Android en komend jaar misschien wel WP. Leuk joh, concurrentie. Kunnen wij tenminste wat uitproberen.
Probleem is dat je dan elk jaar (of 2 jaar) helemaal om moet van besturingssyteem. Als je bij iOS al een hele shitload aan apps hebt gekocht is het zonde om een jaar laten op android over te gaan en je helemaal opnieuw moet beginnen met het opbouwen van de perfecte mix van apps.

Zeker bij iOS loopt je hier wel behoorlijk tegenaan. Bij een switch tussen android en WP lijkt me dat minder moeilijk.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mooie update van de iPhone, lag allemaal in lijn der verwachting natuurlijk. Design ziet er prima uit, specs klinken goed, formaat is gelukkig minimaal in de hoogte gegroeid, dunner/lichter is fijn, overige verbeteringen zijn ook netjes. Ik hoopte ergens nog wel een wat spectaculairdere wijziging, bijvoorbeeld NFC op de kaart zetten, maar wellicht is het daar nog te vroeg voor.

iPhone 5 ga ik zeker bestellen zodra het mogelijk is. Ga zelf voor een zwarte denk ik :)

• Aghanim
  • Niet online
Klopt, alleen voor mij persoonlijk valt dat reuze mee omdat ik eigenlijk amper apps koop. Ik gebruik enkel de standaard apps (nu.nl/linkedin/nos/livescore/autoweek etc.) die allen gratis zijn. In 3 jaar iOS heb ik voor 12€ aan apps gekocht, na 2 jaar Android nog helemaal niets. Dat is nog goed te overzien.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Tom schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:28:
Mooie update van de iPhone, lag allemaal in lijn der verwachting natuurlijk. Design ziet er prima uit, specs klinken goed, formaat is gelukkig minimaal in de hoogte gegroeid, dunner/lichter is fijn, overige verbeteringen zijn ook netjes. Ik hoopte ergens nog wel een wat spectaculairdere wijziging, bijvoorbeeld NFC op de kaart zetten, maar wellicht is het daar nog te vroeg voor.

iPhone 5 ga ik zeker bestellen zodra het mogelijk is. Ga zelf voor een zwarte denk ik :)
Hier kan ik me helemaal in vinden, scheelt weer wat typen. Zo denk ik er ook over :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Tom
  • Niet online

Tom

Over de iOS/Android/Windows discussie... wat mij betreft loopt Apple nog steeds voorop en ligt de lat hoger dan concurrenten die teveel focussen op één vlak (of hardware, of software of geen visie om tot een goed platform te komen).

Ik heb hier alles van Apple en het werkt perfect. Er zijn nooit problemen mee (zowel hardware als software niet). Ik betaal er wel meer voor dan bij de concurrentie, maar het is heerlijk om apparatuur te kunnen gebruiken zonder te moeten 'klooien'. De integratie onderling is ook super. Bij die discussies merk ik dat anderen dat vaak moeilijk voor kunnen stellen, is denk ik iets wat je moet ervaren.
Nadeel is wel dat je volgens de Apple manier moet werken. Daar had ik in het begin ook wat moeite mee, je moet een stukje controle uit handen geven.

Concurrenten lijken spul te snel in de winkel te leggen. Windows Phone heeft misschien live-tiles, het onderliggende OS (gebaseerd op Windows CE) was een opgepoetst lijk... men had simpelweg meer tijd nodig. Daardoor kunnen de huidige Windows Phones fluiten naar ondersteuning. Te snel in de winkel, maar men moest wel want ze hadden de boot eigenlijk al gemist. Android... wat mij betreft te vergelijken met Linux... je kan er alles mee, maar in de praktijk is het 'net niet'. Paar maanden terug hadden we dezelfde discussie op de zaak. Ik vroeg aan twee Android-fans (beide technisch onderlegd, het hadden Tweakers kunnen zijn) of ze konden beeldbellen met elkaar. Dat was allemaal geen probleem, natuurlijk kon Android dat. En over 3G want dat stomme Apple kon dat niet eens, zou niet volgens Steve mogen. Dus ik vroeg ze om het te laten zien. Na een kwartier klooien hadden ze nog geen verbinding (ook niet over Wifi). Er is vast een verklaring voor. Ik pak m'n iPhone en Facetime naar een andere collega. Na vijf seconden verbinding. Daarom koop ik Apple.

Maar dat is mijn persoonlijke mening/ervaring. Mensen die willen tweaken en het niet erg vinden om custom roms te installeren zijn beter af met Android. Mensen die gek zijn op Microsoft (why? volgens mij is alles achterhaald van ze.. los van de schilletjes waar ze nu druk mee bezig zijn) kopen Windows Phone :)

Verwijderd

De iPhone 5 is een grote teleurstelling. Overigens is de Europese Samsung Galaxy S3 nog beter.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R6gKH.jpg

• NotSoSteady
De Galaxy S3 ziet eruit als een skateboard, ik zou nog eerder voor een Nokia gaan dan de Samsung.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Iedereen heeft natuurlijk bepaalde factoren, waarop je de keuze maakt voor een bepaalde telefoon. Gelukkig is er keuze. Maar zo'n conclusie als uit de bovenstaande tabel is te kort door de bocht ;).

[ Voor 98% gewijzigd door Hoedje op 13-09-2012 01:08 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Xeanor
Zo'n tabel is echt nietszeggend. Alle specs van de telefoons van tegenwoordig zijn zo gelijkwaardig dat de enige keuze die je moet maken eigenlijk het OS is.

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wat je zegt is zeker waar. Apple werkt goed samen met Apple, en daar stopt het dan ook.

Het is HET verkoopargument voor Apple producten, maar het beperkt ook je vrijheid als consument. Indien ik een Windows Laptop heb en een iPhone mis ik een deel van mijn mogelijkheden, en zou ik eigenlijk meer kunnen indien ik ook een Apple laptop heb.

Uiteindelijk moet je allemaal apparatuur van Apple kopen, en blijven kopen, zodat het goed samen werkt. Denk dat dit toch voor sommige mensen niet is wat ze willen.

Maar de voordelen die ik zie om Apple te kopen:
-) Het is kwaliteit
-) Het doet wat het moet doen
-) Het is gebruiksvriendelijk
-) Het werkt goed samen met andere Apple producten.

Dat allemaal terzijde ben ik toch eerder een fan van Android ;). Al zou ik als ik een iPhone 5 krijg nattuurlijk niet klagen, het is net iets te duur voor mij om het zelf te betalen :p.

Wat mij trouwens ook erg aan Apple stoort is het niet willen meedoen met standaarden:
-) Waarom gebruiken zij geen mini HDMI
-) Waarom gebruiken zij geen microUSB
-) Zullen nog wel wat standaard poorten zijn dat zij niet wensen te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Nactive op 13-09-2012 01:18 ]

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 09:10

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Nactive
  • Niet online
Alleen met Quicktime te zien, had het kunnen raden ... Dan maar geen key note :(

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Trollen is niet de bedoeling.

[ Voor 79% gewijzigd door Hoedje op 13-09-2012 09:00 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nactive schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:16:
[...]

Wat mij trouwens ook erg aan Apple stoort is het niet willen meedoen met standaarden:
-) Waarom gebruiken zij geen mini HDMI
Waarom wel?
-) Waarom gebruiken zij geen microUSB
Waarom wel?
-) Zullen nog wel wat standaard poorten zijn dat zij niet wensen te gebruiken.
Is het je al opgevallen dat er geen poorten op een iPhone zitten, behalve de dock of lightning connector?
Nactive schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:20:
[...]

Alleen met Quicktime te zien, had het kunnen raden ... Dan maar geen key note :(
Zover ik weet moet elke moderne browser met h.264-ondersteuning werken. If not now, dan binnenkort.

Ah, op dit moment moet je een browser hebben die apple's http streaming ondersteunt. Dat fixen ze morgen wel, en tegen die tijd zit 'ie ook wel in iTunes.

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 13-09-2012 01:51 ]

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 09:23
WooW europese prijzen zijn bekend. 679 euro voor de 16GB =S

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Om standaard kabels te kunnen gebruiken in plaats van tig aparte kabels te moeten kopen.
[...]

Waarom wel?
Ditto
[...]

Is het je al opgevallen dat er geen poorten op een iPhone zitten, behalve de dock of lightning connector?
Is het jou wel eens opgevallen dat je ondanks dat er maar 1 poort is je wel tig verschillende kabels en adapters nodig hebt? En dat je daardoor in sommige gevallen moet kiezen welke functionaliteit je gebruikt in plaats van meerdere tegelijkertijd?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zer0 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:40:
[...]

Om standaard kabels te kunnen gebruiken in plaats van tig aparte kabels te moeten kopen.
Maar dat gaat voorbij aan een eerdere vraag: waarom in godsnaam moet er hdmi op een telefoon zitten? Hoeveel denk je dat zoiets gebruikt wordt?
Ditto
Leuk maar micro-usb is kut. Veel te fragiel en je kunt er veel te weinig mee. Lang verhaal kort: het is niet goed genoeg. En daarom was er eerst de 30-pin connector (alle voorgangers van micro-usb hadden natuurlijk hetzelfde probleem) en nu lightning.

Enneuh, ik weet niet hoe 't bij jou is maar als ik aan een iPod-kabel moet komen kost me dat minder moeite dan een micro-usb. De eerste kan ik namelijk op kantoor roepen (even los van dat ik ze zelf heb) of als er niemand is loop ik bij de buren binnen, en dan roept er drie man terug. Bij micro-usb blijft 't stil.
Is het jou wel eens opgevallen dat je ondanks dat er maar 1 poort is je wel tig verschillende kabels en adapters nodig hebt? En dat je daardoor in sommige gevallen moet kiezen welke functionaliteit je gebruikt in plaats van meerdere tegelijkertijd?
Ja, und? Met dit soort opmerkingen laat je niet merken dat je snapt waarom deze producten ontworpen worden zoals ze dat worden. Jij kunt beter gewoon een galaxy of een htc kopen denk ik.

• Tom
  • Niet online

Tom

HDMI vind ik niet op een telefoon thuishoren. Airplay kan geloof ik het beeld draadloos versturen. Ik vind het geen belangrijke functionaliteit.

USB of een dock-connector maakt voor mij weinig uit. Je krijgt er een kabeltje bij. Heb je aan één kabeltje niet genoeg dan koop je er één bij.. of daar een USB of dock stekker aan zit maakt weinig uit. Enige nadeel van dock-kabel is dat het duurder is. Straks met Lightning koop ik er twee kabeltjes bij, dan heb ik er één voor in de laptop tas en op vakantie, één thuis voor aan de dock en één voor op de zaak. Kost je een paar tientjes en kun je weer tien jaar vooruit.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Kev7381 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:31:
WooW europese prijzen zijn bekend. 679 euro voor de 16GB =S
Jup, ik schrok er ook van. Tsja.. de slechte euro heeft er natuurlijk ook mee te maken. De nieuwe MacBooks werden in de US ook $100 goedkoper, maar hier €100 duurder.

De €379 iPhone 4 zal het wel goed gaan doen vermoed ik. Maar ik had gehoopt dat de 16GB toch wel €599 zou gaan kosten. Het mocht helaas niet zo zijn.

Gelukkig wordt hij door de BTW verhoging niet 2% duurder dan in de rest van Europa...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Xeanor
Wordt zo toch een stuk interessanter om er eentje te gaan importeren op een of andere manier. Meenemen uit de UK misschien.

Edit: Dat is omgerekend 660 euro. Heeft niet heel veel nut dus.

In Canada is hij omgerekend 554 euro excl. BTW. Dat lukt misschien beter als je daar toevallig net heen gaat.

[ Voor 56% gewijzigd door Xeanor op 13-09-2012 03:27 ]

• RRCreations
Hij wordt in Nederland gewoon 659 euro. Kijk naar de prijzen van iPhone 4 en 4S in Nederland en Duitsland. In Duitsland zijn ze namelijk 20 euro duurder. Hoe dit komt weet ik niet, maar hopelijk kan je hieruit afleiden dat de iPhone 5 in Nederland 659 zal zijn!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 03:33 ]

Verwijderd

NotSoSteady schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:48:
680 euro voor de iPhone 5, oplichters, en ik ben een Apple fanboy, maar dit heeft helemaal niks meer te doen met winst maken te maken, dit is gewoon mensen een poot uitdraaien. Ze kunnen zich beter wat meer bezig houden met innoveren in plaats van aan de prijs te zitten.
Mee eensch. Geen iPhone voor mij. 1.500 guldens omgerekend....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 06:31 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 06:25:
[...]

guldens of niet, ook in euro blijft deze idioot duur vergeleken met de andere high-end smartphones. OK, de Samsung G3 was ook 700 euro tijdens de release maar dat duurde ook 2 dagen. Zie ik niet zo snel gebeuren met de iPhone 5.

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 13-09-2012 07:01 ]

Strava

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
RRCreations schreef op donderdag 13 september 2012 @ 03:31:
Hij wordt in Nederland gewoon 659 euro. Kijk naar de prijzen van iPhone 4 en 4S in Nederland en Duitsland. In Duitsland zijn ze namelijk 20 euro duurder. Hoe dit komt weet ik niet, maar hopelijk kan je hieruit afleiden dat de iPhone 5 in Nederland 659 zal zijn!
Waarschijnlijk heb je gelijk, misschien nog iets goedkoper echter vergeet niet dat per 1 oktober de Btw verhoogd wordt.

€ 553,78 x 1,21 = € € 670,07

Dan wordt t prijsverschil,al minder.

• CLB
  • Niet online
Keynote: http://www.apple.com/apple-events/september-2012/ Nu wil ik m nog ergens downloaden...

• Nactive
  • Niet online
[...]

Maar dat gaat voorbij aan een eerdere vraag: waarom in godsnaam moet er hdmi op een telefoon zitten? Hoeveel denk je dat zoiets gebruikt wordt?
Mijn argument ging over Apple toestellen in het algemeen, niet specifiek Smartphones.
[...]

Leuk maar micro-usb is kut. Veel te fragiel en je kunt er veel te weinig mee. Lang verhaal kort: het is niet goed genoeg. En daarom was er eerst de 30-pin connector (alle voorgangers van micro-usb hadden natuurlijk hetzelfde probleem) en nu lightning.
`Het is niet goed genoeg`, is nog altijd, imo geen argument om het er niet op te steken. Wat is er juist niet goed genoeg aan als ik vragen mag ?
Enneuh, ik weet niet hoe 't bij jou is maar als ik aan een iPod-kabel moet komen kost me dat minder moeite dan een micro-usb. De eerste kan ik namelijk op kantoor roepen (even los van dat ik ze zelf heb) of als er niemand is loop ik bij de buren binnen, en dan roept er drie man terug. Bij micro-usb blijft 't stil.
Dan verschilt het waar je werkt, bij mij is de wereld omgekeerd.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

[...]

Doe datzelfde rekensommetje op je huidige salaris... en je bent even duur uit percentueel...

FreeReef.nl

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Ik vind apple leuk, maar dit lijkt meer een recordpoging "zo veel mogelijk superlatieven gebruien in 2 uur".

• Miki
[...]

Op een salaris van 8400 gulden mag dat niet zo'n probleem zijn :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nactive schreef op donderdag 13 september 2012 @ 07:45:

Het is niet goed genoeg`, is nog altijd, imo geen argument om het er niet op te steken. Wat is er juist niet goed genoeg aan als ik vragen mag ?
Argument? Eh.. alles gaat draadloos tegenwoordig, wat moet ik nu met een micro usb? Als ik een foto neem en deze online wil zetten upload ik 'm via Dropbox of Facebook en muziek vanaf iTunes kan ik op mijn telefoon kopen en anders gewoon de Apple kabel aan mijn PC hangen.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
in itunes > podcasts > apple keynotes

...less is more

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
De iPhone wordt toch wel verkocht, omdat het een iPhone is.

[ Voor 6% gewijzigd door RickvN op 13-09-2012 09:14 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Verwijderd

Ik kwoot mezelf even, omdat het een beetje ondersneeuwde ;)
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:33:
iPod Touch, halen ze daarmee een 1 dag voor de WiiU presentatie even Nintendo onderuit?
Wat ik dus gisteren zag zo snel is dat je de touch kunt gebruiken om mee te gamen op je TV en dat het dan een soort van tablet wordt met extra functies. Precies wat Nintendo met de WiiU wil doen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Xeanor schreef op donderdag 13 september 2012 @ 03:24:
In Canada is hij omgerekend 554 euro excl. BTW. Dat lukt misschien beter als je daar toevallig net heen gaat.
Heb je alleen wel geen werkende LTE in Europa.

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:46:
[...]

[...]

[...]

Ja, und? Met dit soort opmerkingen laat je niet merken dat je snapt waarom deze producten ontworpen worden zoals ze dat worden. Jij kunt beter gewoon een galaxy of een htc kopen denk ik.
Nutteloos discussie voeren met jou, merk ik aan al je posts, en dan heb ik nog maar twee posts gelezen. :'(
Waarom wel? Waarom wel? Ik verwacht dan ook geen ander antwoord van een Apple fanboy eigenlijk.

Er is destijds een soort afspraak geweest (volgens mij zelfs wettelijk?) dat alle telefoon ontwikkelaars wat betreft opladers een standaard zouden kiezen, wat is gevallen op microUSB.
Dat Apple hier niet aan mee doet, vind ik ook slecht, een beetje het "ik doe toch wat ik zelf wil, ik ben Apple" verhaal.

HDMI op een telefoon is nutteloos, klopt.

Ik ben neutraal wat betreft voorkeur, en loop zelf al een tijd rond met Android, omdat ik er niet van hou om vast te zitten aan 1 standaard.
Ik wil mijn telefoon zelf in kunnen richten, en rooten/flashen om zo het beste uit de hardware te halen.
iOS is een goed OS voor degene die dit soort dingen niet prefereren, maar wat voor een plank sommige Apple fans toch voor hun kop hebben is werkelijk lachwekkend. :')

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
CyBeR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 02:46:
[...]

[...]

[...]

Wow, een veel meer subjectiever antwoord kan je niet geven.

Ik zou graag feiten willen zien dat Micro USB fragieler is. (bij mij is mn Ipad lader al 3x kapot gegaan, micro USB nog nooit)
Kan er te weinig mee? Sorry hoor, ALLE! apparaten die ik hier heb, kan ik opladen via micro usb.

En binnen jou omgeving kan je niet schreeuwen om een micro usb oplader (of omdat je te lui bent er 1 mee te nemen, of omdat je het vergeet maakt niet uit), maar wel een Apple oplader. Dat maakt micro usb slechter? Kansloos argument.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lanerios schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:23:
[...]

Wow, een veel meer subjectiever antwoord kan je niet geven.

Ik zou graag feiten willen zien dat Micro USB fragieler is. (bij mij is mn Ipad lader al 3x kapot gegaan, micro USB nog nooit)
Hier andersom. Dus kansloos argument.
Kan er te weinig mee? Sorry hoor, ALLE! apparaten die ik hier heb, kan ik opladen via micro usb.
Maar je kunt er geen video over doen, geen audio, geen serieel, etc. Dat kan een iPod connector allemaal wel. Met een USB-connector ben je gelimiteerd tot USB en opladen.
En binnen jou omgeving kan je niet schreeuwen om een micro usb oplader (of omdat je te lui bent er 1 mee te nemen, of omdat je het vergeet maakt niet uit), maar wel een Apple oplader. Dat maakt micro usb slechter? Kansloos argument.
Dat, gecombineerd met de simpele inferieuriteit van het ding, maakt dat ik geen micro-usb wil hebben want dan kom ik nooit aan zo'n kabel als de mijne na een tijdje onvermijdelijk kapot gaat.
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:20:
[...]

Nutteloos discussie voeren met jou, merk ik aan al je posts, en dan heb ik nog maar twee posts gelezen. :'(
Waarom wel? Waarom wel? Ik verwacht dan ook geen ander antwoord van een Apple fanboy eigenlijk.
Oh lekker ben jij. Aan de hand van twee posts heb je al een compleet verkeerd beeld van me, alleen omdat ik een andere mening toegedaan ben dan jij. Lekker discussieren met jou dus.
Er is destijds een soort afspraak geweest (volgens mij zelfs wettelijk?) dat alle telefoon ontwikkelaars wat betreft opladers een standaard zouden kiezen, wat is gevallen op microUSB.
Dat Apple hier niet aan mee doet, vind ik ook slecht, een beetje het "ik doe toch wat ik zelf wil, ik ben Apple" verhaal.
Sowieso is er geen wet die stelt dat alle telefoons microusb moeten hebben, dat is een afspraak tussen fabrikanten. En Apple verkoopt je een adapter als je per see microusb wilt, dus ze voldoen daaraan.

Echter verkopen ze zover ik weet nauwelijks van die dingen dus blijkbaar wil de consument het helemaal niet en vinden ze die iPod-connector wel prima. Het zijn alleen Fandroids en andere nerds die zitten te zeiken om microusb omdat die niet nadenken wat je met zo'n ding kan en over of het wel in het ontwerp van je apparatuur past. En daar snap jij het niet: Appel maakt shit graag simpel en mooi. En dat kan niet als ze ook nog 's 15 verschillende poorten in hun telefoon moeten proppen.
Ik ben neutraal wat betreft voorkeur, en loop zelf al een tijd rond met Android, omdat ik er niet van hou om vast te zitten aan 1 standaard.
Ik wil mijn telefoon zelf in kunnen richten, en rooten/flashen om zo het beste uit de hardware te halen.
En ik ben blij dat jij met je Android kunt wat je wilt. Maar blijf dan lekker bij Android en zeik niet op iOS omdat 't anders werkt.
iOS is een goed OS voor degene die dit soort dingen niet prefereren, maar wat voor een plank sommige Apple fans toch voor hun kop hebben is werkelijk lachwekkend. :')
Sorry maar wat een onzin. Ik heb een plank voor m'n kop omdat ik er expliciet voor kies om niet te klooien met een apparaat waarvan ik afhankelijk ben dat 'ie zonder gezeik altijd werkt?

Ik snap waarom Apple de keuzes maakt die ze maken. Ik ben het er niet altijd mee eens maar ik kan er mee leven.

[ Voor 52% gewijzigd door CyBeR op 13-09-2012 10:32 ]

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:57

Maverick2001

Never look back

Het is natuurlijk het belangrijkste dat de verwachtingen veel te hoog liggen. Ook ik zit gister geïnteresseerd te kijken naar het verslag. Ook ik ben teleurgesteld in de iPhone5 echter is het natuurlijk wel zo dat je jezelf af kan vragen wat je nog meer wil op en met een telefoon. Ik heb nog een iPhone4 en die doet eigenlijk alles wat ik wil. De toegevoegde waarde van de iPhone5 zie ik echt niet. Voor alle Apple fan-boys die nu gaan bashen... ik ben enorm fan alleen wel realistisch.

Omdat mijn laptop en vaste computer zowel thuis als op mijn werk ook van Apple zijn is de overstap naar een ander merk niet zo handig. Je zit er een beetje aan vast als je iTunes / iCloud / iTunes Match gebruikt. Het overstappen naar de Lumnia 920 is dan nog niet zo makkelijk. Als het niet zo in elkaar verweven was dan was ik wel overgestapt. Gewoon om weer eens wat nieuws te proberen na 5 jaar.

Pura Vida

• corset
Ik ga er niet over verder, fanboy discussies ga ik niet mee bezig.

Ik moet zelf zeggen, ik vind de 4S geweldig als toestel, maar voor mij te beperkt. Ik wil kunnen aanpassen en aanklooien, en dat biedt android beter.

Ik heb met veel intresse de keynote bekeken achteraf, en moet zeggen, de nieuwe Iphone valt me heel erg tegen. Ik verwachtte er meer van. Op dit moment is het zowel prijstechnisch als hardwaretechnisch niet interesant om bij apple te blijven.
Als ik kijk, dat ik voor minder geld een beter toestel (S3 of de 920) heb, dan vind ik de Iphone 5 gewoon teleurstellend, in plaats van voorop lopen, nemen ze nu genoegen met een achteraf plekje qua technisch niveau.
Natuurlijk verkoopt hij wel goed, er staat apple op, dat wordt dus blind verkocht. Dat is wel de kracht ervan, het market zichzelf.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:27:
[...]

Hier andersom. Dus kansloos argument.
Ongeacht welke adapter je voorkeur geniet; ik blijf mij erover verbazen dat men nog steeds de kabels niet beschermt tegen buigen. De adapter zelf gaat niet snel kapot (USB of Apple), maar bij de kabel ernaartoe zie ik in mijn zakelijk omgeving zeker wel een duidelijke tendens dat die van Apple om de haverklap verslijten. 1 keer per anderhalf jaar vervangen zie ik bij meerdere gebruikers.

• sbmuc
  • Laatst online: 14-09 13:27
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:20:
[...]

Ik ben het met je eens hoor, daarom jailbreak. Is het jammer dat je een telefoon moet jailbreaken om er alles mee te doen wat je wil? Ja... Maar de iPhone is by far superior...jammergenoeg, ik heb liever een andere(lees goedkopere / android) telefoon. Maar de feeling mist gewoon die je bij een iPhone wel hebt. Vervolgens de ondersteuning / elke ontwikkelaar maakt apps voor de iPhone.

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
RickvN schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:14:
De iPhone wordt toch wel verkocht, omdat het een iPhone is.
Nou, ik denk dat ze deze keer hun hand hebben overspeeld qua prijsstelling.

Aangezien de meeste via abonnementen worden verkocht en het crisis is zullen mensen de stap nu echt te groot vinden in maandelijkse abonnementkosten.

• sbmuc
  • Laatst online: 14-09 13:27
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:35:
[...]

Nou, ik denk dat ze deze keer hun hand hebben overspeeld qua prijsstelling.

Aangezien de meeste via abonnementen worden verkocht en het crisis is zullen mensen de stap nu echt te groot vinden in maandelijkse abonnementkosten.
Crisis zorgt ervoor dat mensen minder gaan uit eten/minder snel de auto pakken(minder snel een auto kopen :+ ). Maar toch zal je zien dat mensen wel 40-60 euro per maand over hebben voor een nieuwe telefoon |:(

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
lanerios schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:30:

Als ik kijk, dat ik voor minder geld een beter toestel (S3 of de 920) heb, dan vind ik de Iphone 5 gewoon teleurstellend, in plaats van voorop lopen, nemen ze nu genoegen met een achteraf plekje qua technisch niveau.
Kun je ook aangeven wat er beter is aan de 2 bovengenoemde toestellen? Qua technisch niveau doet de 4S het nog zeer goed namelijk, qua gebruik is het nog steeds merkbaar de meest stabiele en soepele telefoon.

Sig

• corset
Dat merk ik dus totaal niet zelf Treat, bij mij doet een Lumia 800 langer met een batterij lading dan een 4S. (niet jailbroken).
En ik bekijk puur de hardware specificaties, iemand die een abo verlengd, kijkt naar de naampjes en de nummertjes. Daar gaat het ze om.

• Zalaroth
  • Laatst online: 01:02
Ik moet bekennen; ik wacht al erg lang op de iphone 5. (Ik heb nog steeds de HTC Legend, ik blijf maar uitstellen en uitstellen.. :P )

Toch, was ik vast beraden voor de iPhone 5 te gaan. Nu moet ik zeggen dat de S3 en Lumia 920 ook in mijn oog geschoten zijn..
Om het kort te houden, op de OS keus/voorkeur na; heeft de concurrentie wel erg grote stappen gemaakt waar Apple niet meer ver boven uit steekt. Kijk je dan naar de prijs/kwaliteit verhouding.. Dán ga ik toch echt twijfelen..

Meer mensen die hier nu 'ineens' last van hebben? Ik ben geen Apple fanboy, maar de iPhone voorkeur had ik altijd omdat ze 'zo ver boven de rest stonden'. Dat lijkt nu minimaal of niet te zijn.
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tijdens het event is slowchatten toegestaan in dit topic.

Als er nieuwe producten worden aangekondigd, vraag dan eerst toestemming voordat je een topic opent. Dat voorkomt dat we mensen moeten teleurstellen vanwege dubbele topics.