Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 22:45
Het is nu officieel aangekondigd, 12 september is er een Apple-event.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/09/iphone_2012_media_invite.jpg

Er zijn behoorlijk veel geruchten en uitgelekte onderdelen, wat we in principe al zeker weten:
  • 4" scherm, 16:9
  • Nieuw, langwerpig design
  • iOS 6
  • LTE
  • Vernieuwde kleinere dockconnector
  • Naam is iPhone 5 (zie uitnodiging)
Waarover nog twijfels zijn, of weinig over bekend is:
  • NFC
  • vernieuwde camera
  • nieuwe oordopjes
  • Processor, A5X of A6
  • Nano-sim
Het zou nog heel goed kunnen dat alle uitgelekte informatie niet klopt, maar 2 jaar geleden (met de introductie van de iPhone 4) bleek dat onderdeel-fabrikanten niet goed geheimen kunnen bewaren. Ik zou niet inzien waarom dit nu wel het geval zou zijn.

Maar wat verwachten jullie? Waar hopen jullie nog op?

De keynote 'live' volgen? Kan hier:

The Verge
Engadget

[ Voor 11% gewijzigd door RobbieB op 11-09-2012 20:14 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik verwacht een heel nieuw design, of dit gaat gebeuren weet ik niet maar ik hoop van wel.
als ze deze release in de iPhone 4 richting gaan (weer ) zal ik erover nadenken om de HTC one X aan te schaffen na mijn iPhone 4s verkocht te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 10:25
Ik denk: nieuwe design zoals de leaks, 4" scherm, nieuwe oordopjes die je moet kopen (standaard de normale bijgeleverd). A5X processor, 1GB RAM en nano sim. Geen NFC, Apple gaat het inzetten op bluetooth 4.0.

Er moet echter nog wel een USP zijn tegenover de iPhone 4S, naast de gewoonlijke camera, CPU/GPU upgrades. De iPhone 3G had 3G en GPS extra. 3GS had een magnetometer/kompas. De iPhone 4 had retina, LED flash, front facing camera. De iPhone 4S had Siri. De iPhone 5 zal tot nu toe alleen een groter scherm hebben, echter vind ik dat niet USP waardig. Er zal dus naar mij mening nog iets extra's zijn die de iPhone 4S niet heeft, en waar apps gebruik van kunnen maken.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:15
Ik hoop idd ook dat zo nog een WOW item achter de hand hebben. Ik ga hem toch halen maar ik hoop wel dat er nog iets is wat wij nog niet weten zij dat nu software of hardware.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verplaatst naar het goede subforum + titelbijschaafsel :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403748

Ik zou de nieuwe iPhone gehaald hebben als ik geen Samsung Galaxy S3 zou hebben. Mijn iPhone 4S verkocht en nu voor het eerst Android. Nu ik de laatste iPhone concepts foto's gezien heb houd ik het toch bij de Galaxy S3. De nieuwe iPhone lijkt te veel op de oude iPhone 4, wat toch teleurstellend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Anoniem: 403748 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:06:
Ik zou de nieuwe iPhone gehaald hebben als ik geen Samsung Galaxy S3 zou hebben. Mijn iPhone 4S verkocht en nu voor het eerst Android. Nu ik de laatste iPhone concepts foto's gezien heb houd ik het toch bij de Galaxy S3. De nieuwe iPhone lijkt te veel op de oude iPhone 4, wat toch teleurstellend is.
Zodra Apple een design sweetspot heeft gevonden dan houden ze zich daar een lange tijd aan. Zie MacBooks en iPads. Enkel zeer minieme uiterlijke verschillen zoals bij de Retina MacBook Pro worden dan doorgevoerd. Apple maakt niet producten om ze ieder jaar volledig te herdesignen. Als ze iets beters verzinnen dan doen ze het, zo niet dan blijft het zo. De vernieuwingsdrang onder sommige mensen is echt volledig doorgeslagen en Apple doet daar niet aan mee.
ASNNetworks schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:44:
Ik denk: nieuwe design zoals de leaks, 4" scherm, nieuwe oordopjes die je moet kopen (standaard de normale bijgeleverd). A5X processor, 1GB RAM en nano sim. Geen NFC, Apple gaat het inzetten op bluetooth 4.0.

Er moet echter nog wel een USP zijn tegenover de iPhone 4S, naast de gewoonlijke camera, CPU/GPU upgrades. De iPhone 3G had 3G en GPS extra. 3GS had een magnetometer/kompas. De iPhone 4 had retina, LED flash, front facing camera. De iPhone 4S had Siri. De iPhone 5 zal tot nu toe alleen een groter scherm hebben, echter vind ik dat niet USP waardig. Er zal dus naar mij mening nog iets extra's zijn die de iPhone 4S niet heeft, en waar apps gebruik van kunnen maken.
Tsja, wat had de Galaxy S3 tov. de S2? Scherm groter, betere cpu/gpu, nieuwe versie besturingssysteem, nieuwe camera, en een wat nieuwer jasje. Daar zat ook niet echt een USP aan, maar werd wel heel positief ontvangen. Inmiddels zitten we ook eigenlijk wel tegen een punt aan dat we redelijk uitontwikkeld zijn qua smartphones.

[ Voor 44% gewijzigd door Xeanor op 04-09-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
^^

Inderdaad. Kijk naar bv. de

iPod Touch (al sinds introductie hetzelfde)
iMac (al sinds 2004 grofweg hetzelfde)
MacBook Pro (al sinds 2008 hetzelfde)
Mac Pro (Al sinds 2003 hetzelfde)
iPod Classic (al sinds 2001 grotendeels hetzelfde)

Daarom verwacht ik ook juist nu geen grote design veranderingen omdat ik denk dat Apple nu eindelijk tevreden is over het design v/d iPhone. Uit de gelekte design prototypes bleek al dat dit de richting was die Apple op wou, maar wat eerder technisch waarschijnlijk nog niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Wat kan er uberhaupt beter?

- Het scherm hoeft geen hogere resolutie, dat heeft niet veel nut meer inmiddels. De huidige ppi is echt de sweetspot.
- Het scherm groter maken is niet perse beter. Sommige mensen hebben 'm misschien liever net wat groter, maar smartphones zullen nooit allemaal naar Galaxy Note-formaat gaan.
- De CPU/GPU kan nog sneller. Ik denk dat dit echter vrij irrelevant is. Alles is al supersnel op de 4S. Aan de gebruikerservaring gaat het niet veel veranderen, hoewel ze wel de CPU en GPU zullen blijven updaten.
- De camera kan altijd wel beter, maar dat is gewoon gelimiteerd door de technologie. Als ze die "focus nadat je de foto hebt genomen" technologie erin zouden weten te stoppen, zou dat wel echt een dikke doorbraak zijn.
- LTE en vergelijkbare technieken zijn wel leuk om erin te stoppen, maar het nadeel is dat dan eerst het volledige telecomnetwerk een upgrade nodig heeft.
- NFC danwel Bluetooth 4.0 en vergelijkbare dingen zijn "wel leuk", maar dan moet het wel bruikbaar zijn. Waar kan je dmv. NFC inmiddels betalen? (dat was toch het beginconcept ervan?) Dit is een struikelpunt voor heel veel technieken die je zou kunnen toevoegen aan een smartphone: leuk concept, maar er moet ondersteuning voor zijn buiten de telefoon.
- iOS updates hoef je geen nieuwe telefoon voor, er zijn wel verbeteringen mogelijk maar die staan eigenlijk los van wat de mogelijke iPhone 5 nieuw heeft.
- De batterij mag beter, maar wederom is dat niet afhankelijk van wat Apple doet, maar fabrikanten van de accu.
- Het design van de 4/4S is wat mij betreft al zeer goed. Wat meer stevigheid zou wel gewenst zijn, het kan dat je een keer je iPhone laat vallen en dat het glas gebarsten is. (tot grote tevredenheid van case-fabrikanten tot zover)

Ik verwacht dan ook niet meer dan een "upgrade" van alle basisdingen zoals cpu, camera en alles en dat het scherm iets groter wordt ja, meer richting 16:9 formaat. Het design zal wat aangepast zijn, maar niet veel. Ik denk dat de gelekte prototypes echt zijn.

Dat er een nieuwe dock connector en nieuwe oordopjes komen maken mij dus echt helemaal niets uit. Die nieuwe dock connector is meer een voor Apple noodzakelijke verandering zodat het minder ruimte in beslag neemt, en ik gebruik toch zelf Sennheisers dus hun oordopjes ga ik nooit gebruiken. Hetzelfde voor dat nano-sim gebeuren, het kan de consument geen reet schelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Xeanor op 04-09-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Xeanor schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:45:
- De camera kan altijd wel beter, maar dat is gewoon gelimiteerd door de technologie. Als ze die "focus nadat je de foto hebt genomen" technologie erin zouden weten te stoppen, zou dat wel echt een dikke doorbraak zijn.
Die Lytro-techniek gaat er zeker niet inzitten omdat de huidige Lytro camera ook slechts een resolutie van 640*480 heeft. Het is zeker een interessante ontwikkeling, maar het duurt nog wel een paar jaar voordat dit écht toegepast kan worden.
- LTE en vergelijkbare technieken zijn wel leuk om erin te stoppen, maar het nadeel is dat dan eerst het volledige telecomnetwerk een upgrade nodig heeft.
Vergis je er niet in dat de grootste markt voor Apple nu nog de US is waar LTE al een heel stuk verder is. Alle high-end Verizon toestellen hebben bv. LTE, op de iPhone 4S na. LTE is onvermijdelijk in de nieuwe iPhone. Of deze ook in Europa gaat werken is een tweede.
- NFC danwel Bluetooth 4.0 en vergelijkbare dingen zijn "wel leuk", maar dan moet het wel bruikbaar zijn. Waar kan je dmv. NFC inmiddels betalen? (dat was toch het beginconcept ervan?) Dit is een struikelpunt voor heel veel technieken die je zou kunnen toevoegen aan een smartphone: leuk concept, maar er moet ondersteuning voor zijn buiten de telefoon.
Bluetooth 4.0 zit ook al in de 4S, dus zal ook in de iPhone 5 zitten. Daarnaast lopen de ontwikkelingen ook hier in de US ver voor op die in Europa.
- De batterij mag beter, maar wederom is dat niet afhankelijk van wat Apple doet, maar fabrikanten van de accu.
Niet geheel mee eens. Kijk bv. naar een RAZR MAXX met een accu van 3300mAh, meer dan 2x zoveel als de iPhone. Het kan wel, maar de telefoon wordt er gewoon dikker van. Mijn vraag is dus waarom Apple kiest voor een nog dunnere iPhone en niet gewoon dezelfde dikte behoud met een grotere accu?
Ik verwacht dan ook niet meer dan een "upgrade" van alle basisdingen zoals cpu, camera en alles en dat het scherm iets groter wordt ja, meer richting 16:9 formaat. Het design zal wat aangepast zijn, maar niet veel. Ik denk dat de gelekte prototypes echt zijn.
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
RobbieB schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:53:
Niet geheel mee eens. Kijk bv. naar een RAZR MAXX met een accu van 3300mAh, meer dan 2x zoveel als de iPhone. Het kan wel, maar de telefoon wordt er gewoon dikker van. Mijn vraag is dus waarom Apple kiest voor een nog dunnere iPhone en niet gewoon dezelfde dikte behoud met een grotere accu?
Omdat ze waarschijnlijk toch willen blijven sleutelen aan de dikte en het gewicht, hoewel het eigenlijk niet meer echt dunner hoeft.

Een doorbraak in accu-technologie zou wel tof zijn, maar daar is Apple niet mee bezig. Als het komt dan krijgen gewoon alle nieuwe smartphones het en hebben ze het allemaal als USP. Dit wil ik eigenlijk het allerliefst, een accu die in 3-4 minuten kan opladen, of eentje die een 10x grotere capaciteit heeft. Het eerste is waarschijnlijker dat het er in de komende jaren een keer van komt verwacht ik. Maar als het komt dan is een iPhone niet het eerste wat het heeft, eerder een elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Xeanor schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:06:
[...]

Omdat ze waarschijnlijk toch willen blijven sleutelen aan de dikte en het gewicht, hoewel het eigenlijk niet meer echt dunner hoeft.

Een doorbraak in accu-technologie zou wel tof zijn, maar daar is Apple niet mee bezig. Als het komt dan krijgen gewoon alle nieuwe smartphones het en hebben ze het allemaal als USP. Dit wil ik eigenlijk het allerliefst, een accu die in 3-4 minuten kan opladen, of eentje die een 10x grotere capaciteit heeft. Het eerste is waarschijnlijker dat het er in de komende jaren een keer van komt verwacht ik. Maar als het komt dan is een iPhone niet het eerste wat het heeft, eerder een elektrische auto.
Nou ja. de nieuwe accu is volgens mij een van de weinige onderdelen die nog niet uitgelekt is (samen met de camera's). Dus wie weet...
Dergelijke dingen worden zeker wel door Apple intern ook onderzocht, dus het zou zomaar kunnen...

LOL, op exact het moment dat ik bovenstaande post plaats lekt dit uit: iPhone 5 battery compared to iPhone 4S battery

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieB op 04-09-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
RobbieB schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:08:
[...]

Nou ja. de nieuwe accu is volgens mij een van de weinige onderdelen die nog niet uitgelekt is (samen met de camera's). Dus wie weet...
Dergelijke dingen worden zeker wel door Apple intern ook onderzocht, dus het zou zomaar kunnen...

LOL, op exact het moment dat ik bovenstaande post plaats lekt dit uit: iPhone 5 battery compared to iPhone 4S battery
Nouja, een grote wetenschappelijke doorbraak zou nodig zijn voor een écht dramatisch betere batterij. Daar is Apple gewoon niet mee bezig denk ik. Volgens mij had Steve Jobs dat ook zo omschreven: ze vernieuwen dingen waarin ze denken dat zij het beter kunnen. Corning was veel beter in glas maken dan Apple zelf, dus lieten ze hen dat doen, bijvoorbeeld. Zodoende ontwikkelen ze ook niet hun eigen batterijen.

Maar wat dat betreft staat een betere batterij wel bovenaan mijn lijstje van wat ik graag vernieuwd zie worden. Maar 10% capaciteit ofzo gaat me echt niet boeien.

[ Voor 7% gewijzigd door Xeanor op 04-09-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJvD
  • Laatst online: 20-06 16:06
ASNNetworks schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:44:

Wellicht turn-by-turn navigatie? Heeft wellicht meer te maken met de intro van iOS6...Kan me alleen niet voorstellen dat ze dat alleen toepassen op de iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 12:23
Iemand al enig idee wanneer hij in Nederland te koop zal zijn?

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GJvD schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:53:
[...]

Wellicht turn-by-turn navigatie? Heeft wellicht meer te maken met de intro van iOS6...Kan me alleen niet voorstellen dat ze dat alleen toepassen op de iPhone 5.
Turn-by-turn navi is er al op de 4S hoor ?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

http://www.apple.com/ios/ios6/#maps bedoelen jullie neem ik aan?
En dus iOS 6.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 10:00

Dey

nalufrank schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:25:
Dat wordt 12 september aangekondigd, maar de geruchten zijn dat hij op 5 oktober in NL uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-06 23:04
nalufrank schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:25:
Hopelijk zo snel mogelijk aangezien ik dan mijn 4S verkoop en een 5 sim-lock vrij haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Caneezy schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:36:
[...]

Hopelijk zo snel mogelijk aangezien ik dan mijn 4S verkoop en een 5 sim-lock vrij haal.
En dat kan niet 2 weken later ? 8)7

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-06 23:04
DennusB schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:37:
[...]

Nah, dan wilt iedereen zijn of haar 4S kopen dus wil ik het eerder doen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJvD
  • Laatst online: 20-06 16:06
Dat bedoel ik ja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07 22:51
DennusB schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:37:
[...]

Bekende patroon hè, zodra er een nieuwe Apple product verschijnt verkoopt iedereen massaal zijn "oude" product die inmiddels door het nieuwe product wel in waarde is gedaald :P.

Ontopic: ik zit nu nog met een iPhone 4 en ga ook wel overstappen naar de 5 (Phonehouse cheque FTW though ;)). Een hogere resolutie zou leuk zijn, echter zie ik een langwerpige 16:9 ontwerp wat minder zitten. Een grotere scherm en een smallere bezel zou dan wel mooi zijn. Snellere CPU, graphics boeit me eerlijk gezegd niet zo. We wachten het af :).

Mijn iPhone 4 gaat naar m'n vriendin die momenteel een 3G heeft en ik neem dus de 5. Zij een upgrade, ik een uprade, wat wil je nog meer :).

[ Voor 9% gewijzigd door Jolly_Jumper op 05-09-2012 09:52 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 12:23
Caneezy schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:36:
[...]

Daarom! :D

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 20:20
Ik ben er zelf niet zo van onder de indruk. Natuurlijk heb ik ook alleen nog maar de geruchten waargenomen, maar de iPhone 5 heeft voor mij weinig meerwaarde.

- De grotere afmetingen zijn nog het grootste minpunt. Opbokken met dat lompe formaat. Resolutie op de iPhone 4/4S is prima. Ik mot geen grotere unit in m'n broekzak, ik sleep dat ding overal mee naar toe. Ik ben een man, dus ik heb geen handtas!
- Grotere accu? Lekker belangrijk, of mijn telefoon s'avonds nog 30% of 38% batterylife heeft is niet relevant, hij moet toch in de lader!
- Nieuwe connector is ronduit geldtroggelerij. Heb NB een halfjaar geleden een wekkerradiodockstationcombi gekocht. Die zou ik dus moeten wegdoen.
- Er van uitgaande dat er een snellere CPU in de 5 komt, is dit nog steeds geen reden (voor mij) om te upgraden. De 4 is namelijk nog steeds meer dan toereikend in snelheid. Facebook en mobiel bankieren/beleggen gaat er echt niet significant sneller van werken.

Ik acht het vooralsnog waarschijnlijker dat ik overstap van iPhone 4 16GB naar 4S met 32GB als deze massaal gedumpt gaan worden, dan naar iPhone 5. Uiteraard zal ik wel met gepaste nieuwsgierigheid het nieuws blijven volgen, want ik hoop natuurlijk ook op een èchte vernieuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 15:40
Maakt me niet zoveel uit hoeveel er verandert is, maar m'n iPhone 4 is versleten :+

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
DJTimo schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:05:
- Nieuwe connector is ronduit geldtroggelerij. Heb NB een halfjaar geleden een wekkerradiodockstationcombi gekocht. Die zou ik dus moeten wegdoen.
Daar komt wel weer een convertertje voor :P. Inderdaad dus geldtroggelerij :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-07 18:07
Gezien de vele lekken vanuit de supply-chain is de verassing betreft het design er toch echt af. Veel mensen roepen nu dat het design teveel lijkt op de iPhone 4/4s, maar ik ben het er niet mee eens dat dit per se iets verkeerds is.

Apple streeft in hun designs naar een soort van perfectie. Daardoor passen ze enkel de bestaande designs aan op de gebieden die noodzakelijk zijn om een product beter te maken als er bijvoorbeeld nieuwe mogelijkheden zijn waardoor het beter kan of wanneer uiteindelijk blijkt dat een bepaalde manier beter werkt. Neem de iPhone 3. Dit model was van plastic omdat andere betere materialen niet ver genoeg gevorderd waren om te gebruiken. Het model was tevens een stuk dikker omdat de techniek een dunner toestel nog niet toeliet. De iPhone 4 was dusdanig anders omdat de techniek het mogelijk maakte en dat de materialen beschikbaar waren. Ze hebben het design dus veranderd omdat het simpelweg beter kon dan het oude model.

De iMacs, Macbooks zijn al jaren niet echt veranderd in hun essentie. De iPhone zal naar vermoed ik ook niet snel veranderen in zijn essentie. Toen Apple de iPad 2 introduceerde zeiden ze expliciet ze dat het uiterst bijzonder was dat ze het design compleet hadden aangepast na een jaar, dus ga er maar niet vanuit dat we een excentriek uitziende iPhone krijgen 'omdat het kan'.

Pas wanneer een nieuw design echt beter is dan het oude design en iets functioneels toevoegt, zal Apple hier op inspelen. Maar hoe meer generaties, hoe 'perfecter' het design en dus hoe meer de volgende generaties op elkaar zullen lijken, tot het moment daar komt dat er weer nieuwe technologische/materiaal doorbraken zien waardoor het design anders kan om alles eruit te halen wat er mogelijk is.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:23
Toch hoop ik nog dat Apple de wereld compleet gaat verrassen met een totaal andere telefoon, maar dat lijkt gezien de lekken slechts een illusie te zijn. Ik ga hem wel direct halen, MediaMarkt Duitsland is hier toch 20 min vandaan. Eerder reed iedereen naar Oberhausen toe met de iPad 3 terwijl die bij de MediaMarkt om 18:00 nog prima op voorraad was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:47

Coldcat

HODL

NotSoSteady schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:18:
Toch hoop ik nog dat Apple de wereld compleet gaat verrassen met een totaal andere telefoon, maar dat lijkt gezien de lekken slechts een illusie te zijn. Ik ga hem wel direct halen, MediaMarkt Duitsland is hier toch 20 min vandaan. Eerder reed iedereen naar Oberhausen toe met de iPad 3 terwijl die bij de MediaMarkt om 18:00 nog prima op voorraad was.
Is die daar goedkoper dan?

Ik ben zat van mijn Galaxy S die erg traag is geworden. Geen idee hoe het kan maar na een reset doet hij het aardig maar daarna is het ellende. Wil wat nieuws dus daarom en Iphone. Hoop dat er een paar mooie features komen!

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik hoop dat ik de iPhone 5 met de F&F code kan krijgen bij Vodafone. Dan kost het me ongeveer 864 euro in totaal over 2 jaar (als de prijzen hetzelfde zijn als de 4s althans).

Mocht dit niet het geval zijn, koop ik hem gewoon los bij een Media Markt of bij de Apple Store en neem een Simyo abonnement van 15 euro per maand. Dat kost me 760 euro voor 1 jaar en voor 2 jaar 939 euro.

Bij die F&F van Vodafone gaat de toestelprijs van 69 euro naar zo'n 369 euro, dus 1 jaar is daar geen optie en zit dus sowieso vast aan 2 jaar.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Overigens kom ik net op een compleet wilde gedachte.

Stel dat die 5 in de aankondiging nu staat voor 5" en dat Apple uit komt met de iPhone 5, waarbij de 5 dus verwijst naar een 5" scherm. Ze moeten dan natuurlijk de resolutie verhogen, maar die kan dus met gemak verdubbeld worden bij een 5" scherm, dan zou hij namelijk 1920x1280 worden, niet geheel ondenkbaar.

Het is vast niet waar, maar het zou wel een stunt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:17

rammes

koekebakker 1e klas

er zijn meer mensen met een wilde fantasie: (bron iphoneclub)
  • De 5 staat voor de 5 kleuren, waarin de nieuwe iPhone verkrijgbaar zal zijn. De website iMore, die de datum van 12 september goed voorspelde en ook eerder al juiste voorspellingen deed, publiceerde een plaatje met een rode iPhone. Een geheime aanwijzing?
  • Simpel: er komt geen iPad mini, maar een iPod touch met 5-inch scherm.
  • De iPhone komt pas op 5 december in Nederland, met Sinterklaas dus. De nieuwe iPhone wordt van chocola en alle huidige iPhone-bezitters krijgen de nieuwe in hun schoen.
  • De nieuwe iPhone krijgt een 12:5 aspectratio. Een beetje vreemd, maar Apple moet iets verzinnen om innovatief te zijn.
  • De tekst ‘It’s almost here’ zou wijzen op de navigatiefuncties van TomTom.
  • De 5 wijst op het aantal maanden dat we moeten wachten voordat de iPhone in Nederland te koop is.
  • De 5 wijst erop dat Samsung vijf dagen later een compleet nieuwe Galaxy-smartphone gaat aankondigen.
  • Het aantal knoopjes dat openstaat bij het shirt van Apple-topman Craig Federighi, als hij de aankondiging doet.
  • Het is volgens Apple vijf voor twaalf, hoog tijd voor een nieuwe iPhone (eventuele verwijzingen naar een ondergang van de wereld op 12-12 2012 om 21:12 uur liggen misschien voor de hand, maar dat doemscenario is alweer van tafel).
  • Tim Cook gaat met vijf woorden de iPhone aankondigen: “This is the new iPhone”.
  • De naam APPLE bestaat uit vijf letters. Logisch dat Apple iets heeft met het cijfer 5.
  • Het aantal fysieke knoppen op de iPhone is 5.
  • De 5 staat voor iPod 5G.
  • De 5 en de 12 staan voor het aantal centimeters: de iPhone gaat 5 x 12 cm meten.
  • Het wordt een iPhone met 12-inch scherm en een 5-inch simkaart.
  • De ronding van de 5 wijst op een nieuwe oordopjesaansluiting.
  • Het cijfer 5 is op het plaatje een stuk groter dan de 12. Kortom: de iPhone 5 krijgt een groter scherm.
  • De iPhone 5 krijgt een 12 megapixel camera.
  • Het cijfer 12 stelt een klok voor. Apple gaat een iPod nano-achtig horloge uitbrengen.
  • De 12 staat voor 12 nieuwe talen in Siri.
  • Apple kondigt het vijfde iOS-product aan. Na de iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV krijgen we de…?
  • De nieuwe iPhone gaat 5 dollar kosten.
  • En de uitsmijter:]Apple gaat de iPhone met iOS 5 uitbrengen. De grootste verrassing van allemaal.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Grappig :)

Ik denk dat de 12 voor de vernieuwde superieure 12 MP camera staat.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Die nieuwe dock connector. Zou toch wel erg relaxed zijn als dat een magsafe dingetje zou zijn ;)
Waarom? Geen idee eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:16
rammes schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:16:
er zijn meer mensen met een wilde fantasie: (bron iphoneclub)
  • De 5 en de 12 staan voor het aantal centimeters: de iPhone gaat 5 x 12 cm meten.
  • Het wordt een iPhone met 12-inch scherm en een 5-inch simkaart.
lol, je kunt ook overdrijven :p

12 is gewoon launch day, 5 is de iPhone 5. Niets meer niets minder. Als je kijkt naar alle andere uitnodigingen zijn er nooit extreme dingen voortgekomen uit de mogelijk achterliggende gedachten van het plaatje.

Just my 2 cents!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Is er meer news over live stream????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:41
Afbeeldingslocatie: http://iphone5.nl/images/2012/09/iPhone-5-accu.png
Afbeeldingslocatie: http://iphone5.nl/images/2012/09/iPhone-5-accu-vergeleken-met-de-iPhone-4-accu.png

toch misschien wel een grotere batterij Ik zou het persoonlijk erg fijn vinden, als is het verschil hier minimaal, 5-10% extra batterijduur is leuk maar ze hoeven het van mij niet per se in die keynote te zetten :P

Ik moet het nog even twee maandjes volhouden met mijn brakke, rotte, afgetrapte 3Gs, dat ding valt ondertussen aan alle kanten uit elkaar. En dit zal dus hoe dan ook een verbetering zijn voor mij :P en daarmee ook de eerste smartphone die ik zelf heb aangeschaft (de vorige, een 3G en de 3Gs heb ik beide doorgeschoven gekregen :)) we gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Die 5-10% extra batterijduur zullen worden weggesnoept door een groter scherm. Gaat dus waarschijnlijk dezelfde batterijduur worden. En geloof maar dat dat in de keynote genoemd zal worden :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Komt Cook met dezelfde euforische stemming het podium op als Jobs dat vroeger deed: "The screen is 18,3% larger, but WE managed to maintain the outstanding 200 hour standby time!" :+

[ Voor 5% gewijzigd door Nilsepils op 05-09-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
icegodd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:47:
Is er meer news over live stream????
Ja, in ieder geval niet vandaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
UltraSub schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:12:
Die nieuwe dock connector. Zou toch wel erg relaxed zijn als dat een magsafe dingetje zou zijn ;)
Waarom? Geen idee eigenlijk :P
Lijkt mij ook heel fijn als dat een magsafe ding zou zijn. Klikt echt heel makkelijk vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
UltraSub schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:14:
Die 5-10% extra batterijduur zullen worden weggesnoept door een groter scherm. Gaat dus waarschijnlijk dezelfde batterijduur worden. En geloof maar dat dat in de keynote genoemd zal worden :+ :P
Als men de A6 processor gebruikt op bijvoorbeeld 28nm en het scherm verbruikt daarnaast een stuk minder energie, kan de batterij nog wel eens de grootste verrassing worden van de iPhone 5 (in positieve zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07 19:03
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kaVzt-_zajE&feature=player_embedded]

EDIT: Tsja, het lijkt mij behoorlijk fake. Waarom is de achterkant afgeplakt? En die home button is ook vaag.

[ Voor 41% gewijzigd door Conscience NL op 05-09-2012 18:38 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Wouw, wereldschokkend filmpje :P Toch wel weer iets nieuws uit gehaald, want de iPhone5 leek in het filmpje op de homepage juist een donkerdere helderheid te hebben, en hier is het juist andersom. had dan waarschijnlijk gewoon met de belichting te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Tjah, je ziet gewoon dat het fake is of dat er sowieso iets niet klopt :) De home-button ziet er niet uit, en de randen zijn van plastic (hoewel het misschien gespoten aluminium kan zijn..) :O

[ Voor 12% gewijzigd door Dannydekr op 05-09-2012 18:39 ]

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:17
heb filmpje is goed bestudeerd en het volgende viel me op :P

kijk eens goed bij het infaden van het apple logo, dan zie je dat er een 'virtueel' beeld overheen zit.. hier het bewijs:

voor het infaden (scherm uit): Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/30wv0nl.png
na het infaden (scherm aan): Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2v9zr43.png

en op 30 sec ziet het scherm er nogal vreemd uit: Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2w7e7v7.png

• Jolly_Jumper
Dat het nep was wist je toch al? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
DJTimo schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:05:
..
..
Same here, en nog een mooie ook, geen connector daar weer tussen frutten.

Ik sla de Iphone 5 ook maar een keertje over. (en auto cradle kost ook een vermogen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
frank_b schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:17:
[...]

Same here, en nog een mooie ook, geen connector daar weer tussen frutten.

Ik sla de Iphone 5 ook maar een keertje over. (en auto cradle kost ook een vermogen :( )
Tsja. Je weet dat dit op een gegeven moment gaat gebeuren. Het is ook zo met SCART/HDMI bv. Er komen nu genoeg TV's uit die geen Scart aansluiting meer hebben waardoor mensen hun video-recorder of zelfs oudere DVD-spelers ook niet meer aan kunnen sluiten.
Hetzelfde geldt voor VGA aansluitingen die ook aan het verdwijnen zijn (al had ik gehoopt dat dit al 3 jaar geleden het geval was).

De huidige dockconnector stamt uit 2003 en is dus bijna 10 jaar oud. Als je ziet hoe vaak aansluitingen van andere merken veranderen. Bij Nokia is de lader al 20x veranderd met verschillende voltages etc. etc. het verschil is dat daar geen accessoires voor uitgebracht werden.
Maar ook in het smartphone tijdperk werd eerst gebruik gemaakt van mini-USB en is nu micro-USB de standaard. Ook daar werden vrijwel geen accessoires voor gemaakt maar ook deze werd na 1 a 2 jaar veranderd. Om nog maar niet te spreken over mini-HDMI en micro-HDMI.

Wat dat betreft is Apple dus 9 jaar lang vrij constant gebleven én zal er waarschijnlijk een adapter komen die volgens de geruchten $10 gaat kosten dus dat vind ik dan nog wel weer meevallen.

Ik probeer het hier zeker niet goed te praten, ik baal er zelf ook van omdat ik accessoires zou moeten vervangen als ik over zou gaan op de nieuwe generatie producten, maar het is naïef om te denken dat Apple de dock-connector nooit zou vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Het valt inderdaad wel mee.

Maarja, ondertussen heb ik wel een cradle in de auto en een redelijk nieuwe klokradio met iphone aansluiting erop.

Kortom, ondanks dat ik redelijk mee loop met Apple, sla ik toch voorlopig de Iphone 5 over. Mijn 4S doet het ook nog uitstekend.

Misschien dat ik bij de 5S (of 6 ??) wel weer ga aanhaken, voorlopig dus maar even niet. Ik vind het gewoon zonde om die spullen nu zo snel af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Volgens mij wordt de 4S naar 5 een nog kleinere upgrade dan de 4 naar 4S....

Ik heb zelf een 4S, daarvoor had ik een 3G, ik zie voor zover wat er nu bekend is over de 5 geen reden tot upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
frank_b schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:21:
Het valt inderdaad wel mee.

Maarja, ondertussen heb ik wel een cradle in de auto en een redelijk nieuwe klokradio met iphone aansluiting erop.

Kortom, ondanks dat ik redelijk mee loop met Apple, sla ik toch voorlopig de Iphone 5 over. Mijn 4S doet het ook nog uitstekend.

Misschien dat ik bij de 5S (of 6 ??) wel weer ga aanhaken, voorlopig dus maar even niet. Ik vind het gewoon zonde om die spullen nu zo snel af te schrijven.
Xeanor schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:31:
Volgens mij wordt de 4S naar 5 een nog kleinere upgrade dan de 4 naar 4S....

Ik heb zelf een 4S, daarvoor had ik een 3G, ik zie voor zover wat er nu bekend is over de 5 geen reden tot upgraden.
Denk ook eerlijk gezegd dat de aanschaf van een 5 voor mensen met een 4S (en naar mijn idee ook iPhone 4 bezitters) zinloos is. Denk dat het interessanter is voor mensen met nog geen iPhone of bezitters van een iPhone ouder dan de 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 15:11

Maximus

There is no substitute

Nou zelfs voor nieuwe iPhone bezitters is het handig om af te wegen of de 4S niet al aan je wensen voldoet. Ik zit alleen dinsdag af te wachten om die beslissing te nemen. De 4S wordt dan nog goedkoper, scheelt mij weer ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maximus schreef op zondag 09 september 2012 @ 08:20:
Nou zelfs voor nieuwe iPhone bezitters is het handig om af te wegen of de 4S niet al aan je wensen voldoet. Ik zit alleen dinsdag af te wachten om die beslissing te nemen. De 4S wordt dan nog goedkoper, scheelt mij weer ;)
En toch denk ik niet dat de 4S zoveel voordelige wordt. De 4 daarentegen wordt de nieuwe 3G en is wel een mooie iPhone voor de nu Samsung kopers omdat het goedkoper is.

Ik heb een 4S en neem toch echt een 5. Puur voor de schermgrootte en het dunnere model.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

THE_BASE schreef op zondag 09 september 2012 @ 08:35:
[...]

En toch denk ik niet dat de 4S zoveel voordelige wordt. De 4 daarentegen wordt de nieuwe 3G en is wel een mooie iPhone voor de nu Samsung kopers omdat het goedkoper is.

Ik heb een 4S en neem toch echt een 5. Puur voor de schermgrootte en het dunnere model.
Fair point.

Heb zelf zakelijk een BB 9780, dus alles is een verbetering ;) Ik wacht de iPhone 5 nog even af en dan maak ik de keuze. Heb vrij grote handen dus een dunne telefoon heeft bij mij niet direct de voorkeur. Een groter scherm wel.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Heb er al echt zin in. Ben heel benieuwd wat Apple gaat aankondigingen. Wat ik meestal ook leuk vindt aan Apple presentaties zijn de presentatie technieken, ook altijd leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37

Tys

Hier een filmpje wat niet direct over apple gaat, maar over een TiVo stream unit voor TV naar wireless apparaten. En daar wordt gesproken over de "the new iPod Touch" (0:50), maar op dit moment komt er een 'kleine' iPad - althans, hij lijkt kleiner dan de normale versie - in beeld waar het jongetje mee speelt/naar kijkt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tys op 10-09-2012 07:58 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tyson schreef op maandag 10 september 2012 @ 07:57:
Hier een filmpje wat niet direct over apple gaat, maar over een TiVo stream unit voor TV naar wireless apparaten. En daar wordt gesproken over de "the new iPod Touch" (0:50), maar op dit moment komt er een 'kleine' iPad - althans, hij lijkt kleiner dan de normale versie - in beeld waar het jongetje mee speelt/naar kijkt. :)
Die dame in de keuken op 0:57 seconden lijkt ook op een kleinere iPad te kijken. Maar je gaat me toch niet vertellen dat het in plaats van een iPad Mini een iPod Touch 7" wordt?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

de iPod Note? ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-07 12:54
Ik baal er van dat ik woensdagavond van 19.00 tot 23.00 uur onder de pannen zit. Zo krijg ik niets mee van de verkiezingen, maar ook niet van het event. Eén ding wat ik wel weet, is dat m'n 4 sowieso de deur uitgaat. De lekken zullen wel kloppen, ze stemmen zo overeen met elkaar. Nu hier in huis ook een 4S is, merk ik wel dat de 4 het snappy-gevoel niet meer heeft en daar kan ik mij echt aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:30
Ik heb hetzelfde, de 4 heb ik nu na 2 jaar toch echt wel gehad, zoals je al zegt dat snappy-gevoel is er niet meer echt en daar kan ik me ook goed aan ergeren. :9

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:00:
[...]

Die dame in de keuken op 0:57 seconden lijkt ook op een kleinere iPad te kijken. Maar je gaat me toch niet vertellen dat het in plaats van een iPad Mini een iPod Touch 7" wordt?
Alle iPads in het filmpje (3 stuks) zijn de normale grootte 9,7" dus. Denk je nou echt dat andere bedrijven zo'n iPad vast kunnen proberen voordat de consument lekker gemaakt is door Apple zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Ik als non-iPhone bezitter denk er nu aan om een iPhone te kopen maar ben nog even aan het afwachten wat de iPhone 5 gaat brengen. Tot nu toe zie ik niet echt must-haves en denk ik vooral aan een 4S. Ik ben eens benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Anoniem: 296939 schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:34:
Ik als non-iPhone bezitter denk er nu aan om een iPhone te kopen maar ben nog even aan het afwachten wat de iPhone 5 gaat brengen. Tot nu toe zie ik niet echt must-haves en denk ik vooral aan een 4S. Ik ben eens benieuwd!
Ik zit ook te loeren op een nieuwe telefoon en zit de iPhone 5 ook in de gaten te houden maar vind het ook tot nu toe allemaal niet zo groots. Hoop dat de iPhone 5 toch wel een unique selling point gaat bevatten met iets wat zinvol is. Zo niet, dan ga ik toch maar in de Android of Windows Phone hoek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Robkazoe schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:38:
[...]

Ik zit ook te loeren op een nieuwe telefoon en zit de iPhone 5 ook in de gaten te houden maar vind het ook tot nu toe allemaal niet zo groots. Hoop dat de iPhone 5 toch wel een unique selling point gaat bevatten met iets wat zinvol is. Zo niet, dan ga ik toch maar in de Android of Windows Phone hoek kijken.
Als er een A6 28nm processor in komt, die nieuwe IGZI technologie voor het scherm, en een als de iPhone 5 dan dus ook nog een grotere batterij heeft, kun je ervan uitgaan dat de batterij een stuk langer mee gaat (40-50% misschien zelfs wel).

Daarnaast is er tot nu toe altijd een unieke software-feature geweest (zoals Siri voor de 4s) die uniek is voor het nieuwe toestel. Dat het scherm groter is, doet Apple niet 'omdat het kan', maar ga er maar vanuit dat hier een goede reden voor is.

Genoeg dus om op te hopen nog :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Dannydekr schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:59:
[...]

Als er een A6 28nm processor in komt, die nieuwe IGZI technologie voor het scherm, en een als de iPhone 5 dan dus ook nog een grotere batterij heeft, kun je ervan uitgaan dat de batterij een stuk langer mee gaat (40-50% misschien zelfs wel).

Daarnaast is er tot nu toe altijd een unieke software-feature geweest (zoals Siri voor de 4s) die uniek is voor het nieuwe toestel. Dat het scherm groter is, doet Apple niet 'omdat het kan', maar ga er maar vanuit dat hier een goede reden voor is.

Genoeg dus om op te hopen nog :).
Het platte scherm is inderdaad een leuk iets om naar uit te kijken. Zeker als het ook een groter scherm wordt. Dus dat is iets wat mijn aandacht wel heeft. Maar we moeten gewoon tot woensdag wachten, dan kunnen we zien wat het totaalpakket is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat ik nog het meest schandalig vind is hoe ze die idiote dockconnector er hier in de EU er door krijgen. Het kan toch niet dat alle phone manufacturers micro-usb moeten gebruiken maar Apple hier van kan afwijken. Can somebody enlighten me hoe dat ze dat erdoor gedrukt krijgen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Snake schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:33:
Wat ik nog het meest schandalig vind is hoe ze die idiote dockconnector er hier in de EU er door krijgen. Het kan toch niet dat alle phone manufacturers micro-usb moeten gebruiken maar Apple hier van kan afwijken. Can somebody enlighten me hoe dat ze dat erdoor gedrukt krijgen?
Is de dock connector al definitief bekend? Nee, slechts plaatjes, voorbeelden en rumors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Misschien zit er binnenin het rondje wel een Micro USB-connector verstopt maar heeft Apple dit weer eens mooie weten te verhullen? Dat weten we niet, dus tot dan denk ik dat we gewoon moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-07 00:09
Haakontje schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:51:
Misschien zit er binnenin het rondje wel een Micro USB-connector verstopt
Kans nul.
Dat weten we niet, dus tot dan denk ik dat we gewoon moeten afwachten.
Dat "weten" we wel want zoiets is niet te licenseren en zodoende verdienen ze er geen stuiver aan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Het is schandalig hoe iedereen denkt dat een micro-USB-aansluiting verplicht is. Dat is namelijk niet zo. De fabrikant moet wel voldoen aan een micro-USB-aansluiting, maar hoe staat helemaal open. Apple voldoet daar namelijk wel aan, want wat is er beschikbaar? Juist, dit. Daarnaast loopt USB als verplichting gewoon hopeloos achter en is de Dock Connector een geschenk uit de hemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
me_mrtn schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:34:
Daarnaast loopt USB als verplichting gewoon hopeloos achter en is de Dock Connector een geschenk uit de hemel.
Jaaa dat vinden alle mensen die nu een nieuwe Zeppelin/carkit/whatever moeten gaan kopen ook vast ja d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Brad Pitt schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:16:
[...]

Jaaa dat vinden alle mensen die nu een nieuwe Zeppelin/carkit/whatever moeten gaan kopen ook vast ja d:)b
Mag het even? Al drie generaties van de Dock Connector zonder dat er ook maar enige verandering aan vorm was en dat sinds 2003. Me dunkt is dat heel erg schappelijk. Of bedoel je dat micro-USB altijd al de standaard connector is geweest? Kan mij prima herinneren dat ik in die tijd van de Dock Connector ook mini-USB heb gehad. De kleinere varianten van USB zijn totaal niet uitwisselbaar en lopen gewoon achter qua connectiviteit. Of hoe lang dacht jij dat je met de 3e generatie Dock Connector vooruit kon? Kom op zeg, zo'n carkit kost je het leven ook niet en anders zijn er nog tal van BlueTooth-oplossingen en misschien een adapter vanuit Apple zelf. Kom maar op met die nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Brad Pitt schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:16:
[...]

Mag hopen dat de converter er voor gaat zorgen dat oude accessoires gewoon blijven werken. Heb een Alpine autoradio met iPod connector welke als een trein werkt. Weliswaar kun je je Android based toestellen er aan knopen waarna deze wordt gezien als usb storage maar de interface werkt een stuk minder fijn dat met iPod/iPhones er aangeknoopt. Veel vertraging en de shuffle werkt voor geen meter. En om er nou een el duro bluetooth adapter bij te kopen...

De bedoeling was dat de 5 een opvolger van mijn 3GS zou gaan worden, maar de laatste is al overleden na een onvrijwillige duik in een Zweeds meer. Nu gaat hij dus een HTC Desire opvolgen.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Chocovla schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:33:
[...]
Mag hopen dat de converter er voor gaat zorgen dat oude accessoires gewoon blijven werken.
Zal allemaal best wel. Was zelf echter "iets" geirriteerd toen ik een nieuwe wandlader kon kopen toen ik een andere iPod had aangeschaft. Opeens werkte de oude niet meer, ondanks de identieke dock connector, ondanks dat 'ie gewoon origineel van Apple was. Snap dan ook best de reden van die connector, da's alléén €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vraag me af hoeveel 4S-en in de verkoop gaan na 12 september :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Brad Pitt schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:40:
[...]

Zal allemaal best wel. Was zelf echter "iets" geirriteerd toen ik een nieuwe wandlader kon kopen toen ik een andere iPod had aangeschaft. Opeens werkte de oude niet meer, ondanks de identieke dock connector, ondanks dat 'ie gewoon origineel van Apple was. Snap dan ook best de reden van die connector, da's alléén €.
Dat kwam waarschijnlijk omdat die oudere iPod de FireWire gebruikte voor power en dat is er later uitgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:01
BtM909 schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:40:
Ik vraag me af hoeveel 4S-en in de verkoop gaan na 12 september :)
Of ervoor ;)

Ik heb mijn 4S gister verkocht.Hoop dat ik snel aan de nieuwe iphone kan komen.Want met die gare Nokia valt echt niet te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nfsgamer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-05 13:58
ik heb mn iphone 4 16 GB een paar dagen geleden verkocht hier op tweakers. Ik hoop dat Tim Cook woensdag de presentatie afrond met: "The iphone will be available from now on in the whole world, including Europe". Ik hoop het echt, want ik mis mn iphone echt heel erg :P. M'n good old samsung is een grooote stap achteruit, geloof me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik mag eind november over, maar no way dat ik mijn 4 nu ga verkopen en 2 maanden met een of ander gaar kutding ga lopen. Kan echt niet zonder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:30
Robkazoe schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:38:
[...]

Wat is het unique selling point van Windows Phone of Android toestellen dan?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:14
Ik zit ook eigenlijk een beetje te wachten op 12 sept. Niet zozeer voor de nieuwe iPhone maar inderdaad hoeveel 4S of 4 modellen er 2dehands gaan verwisselen van eigenaar.

Ik zoek namelijk om een reparatie periode van een 4 een andere 4 (of 4S) mag zelfs 8GB zijn om te overbruggen. De 4 die nu problemen heeft, heeft nog 11 maanden garantie maar de reparatie duur is max 5 weken en dat gaan we niet overleven denk ik.

Voor de rest hoop ik op een spec bump van de Mini.

En ben inderdaad wel benieuwd wat het nieuwe unique selling point wordt van de 5.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als dat er al is... Ik kan zo snel niks bedenken wat tegenwoordig nog, hetzij WM, Android of iOS, als USP kan dienen. Hoop dat ik verrast wordt :P

/edit
En met die US only USP's (zoals Siri en dat passes/wallet ding) ben ik wel klaar

[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 10-09-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
UltraSub schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:53:
Als dat er al is... Ik kan zo snel niks bedenken wat tegenwoordig nog, hetzij WM, Android of iOS, als USP kan dienen. Hoop dat ik verrast wordt :P

/edit
En met die US only USP's (zoals Siri en dat passes/wallet ding) ben ik wel klaar
Van Siri is vanaf het begin al bekend dat begin 2013 pas Nederland aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
AntraXxX schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:23:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af. Wat is er zo vreselijk speciaal aan android wat iOS niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:54
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0P0z0t0E1x3X3U0y1z1F/IMG_2470.JPG

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1G0r0m3q3O0n1I1V0P2p/IMG_2469.JPG

8)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
.. Een Apple Consultant die foto's post van een iPhone 5? Zal dat zekerheid bieden?

Is er trouwens al bekend rond welke Nederlandse tijd de keynote plaatsvind (en of er een liveblog is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

De keynote zal zoals gewoonlijk om 19:00 Nederlandse tijd plaatsvinden. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Leuk, maar hoe kom je hieraan en wat moeten we ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De naam iPhone is veel te vet gedrukt en Apple zal nooit zo'n lelijke rand om de lens gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
THE_BASE schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:25:
De naam iPhone is veel te vet gedrukt en Apple zal nooit zo'n lelijke rand om de lens gooien. :)
Randen om de lens zijn niet eens gelijk bij beide foto's van de zwarte iPhone's zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dat grootste vlak (van aluminium?) loopt ook niet echt naadloos over in het vlak (van glas?) bij de camera bij de witte versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Laatst online: 16:51
Ik had toch wel iets meer dan een smiley als achtergrondinformatie verwacht van een "Apple Consultant"

[ Voor 14% gewijzigd door emiel74 op 10-09-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
me_mrtn schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:54:
[...]

Van Siri is vanaf het begin al bekend dat begin 2013 pas Nederland aan de beurt is.
Nee dat is niet waar. In de keynote waarin Siri werd aangekondigd werd gezegd: "Other languages will follow soon..." En dat werd later "Begin 2013". Maar maakt ook niet uit. Het zijn zogenaamde USP's voor Apple. Waar je helaas in Nederland verder geen ruk aan hebt. En dat gebeurt tegenwoordig steeds meer. Siri? Extreem US gebaseerd met zoekresultaten (Yelp enz). Passbook? Nog meer US only. Maps? Again, Yelp. Business listings zullen in het begin wel weer 80% US zijn dus.
En het mooiste is nog, ze zullen allen tijdens de keynote weer als USP worden aangemerkt.

Vroeger he, vroeger, toen kreeg je nog alle features als je in bijvoorbeeld NL woonde. Nu krijg je 3 USP's die de komende jaren niet werken, maar je betaalt wel er voor.

Maak je geen zorgen, ik probeer hier echt niet te trollen, ik realiseer me heel goed in welk topic ik zit.
Geloof me, ik ben net zo benieuwd als jullie. En als het er ook maar enigszins goed is, bestel ik de nieuwe right away, zo uit de states. Maar ik blijf wel realistisch, al die klappers en juichers tijdens de keynote... Nah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
UltraSub schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:34:
[...]

Nee dat is niet waar. In de keynote waarin Siri werd aangekondigd werd gezegd: "Other languages will follow soon..." En dat werd later "Begin 2013". Maar maakt ook niet uit. Het zijn zogenaamde USP's voor Apple. Waar je helaas in Nederland verder geen ruk aan hebt. En dat gebeurt tegenwoordig steeds meer. Siri? Extreem US gebaseerd met zoekresultaten (Yelp enz). Passbook? Nog meer US only. Maps? Again, Yelp. Business listings zullen in het begin wel weer 80% US zijn dus.
En het mooiste is nog, ze zullen allen tijdens de keynote weer als USP worden aangemerkt.

Vroeger he, vroeger, toen kreeg je nog alle features als je in bijvoorbeeld NL woonde. Nu krijg je 3 USP's die de komende jaren niet werken, maar je betaalt wel er voor.

Maak je geen zorgen, ik probeer hier echt niet te trollen, ik realiseer me heel goed in welk topic ik zit.
Geloof me, ik ben net zo benieuwd als jullie. En als het er ook maar enigszins goed is, bestel ik de nieuwe right away, zo uit de states. Maar ik blijf wel realistisch, al die klappers en juichers tijdens de keynote... Nah ;)
Oh ik zeg ook niet dat je loopt te trollen hoor. En naja, begin, in ieder geval vorig jaar oktober was het al bekend. En nu draai ik zelf iOS6 op een 4, maar ik geloof dat de beta ook Europees gezien al wat meer in petto heeft voor Siri, maar Yelp niet bijvoorbeeld nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Klopt, maar gezien "de toon" van mijn post kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat ik probeer te trollen, dat wilde ik even voor zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Passbook is helemaal niet US-only.

Ik verwacht dat de KLM dat binnen 3 maanden gebruikt voor boarding passes.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

CyBeR schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:45:
Passbook is helemaal niet US-only.

Ik verwacht dat de KLM dat binnen 3 maanden gebruikt voor boarding passes.
Ga daar maar wel van uit, ook bioscopen zullen wel redelijk snel volgen vermoed ik.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
AntraXxX schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:23:
[...]

Als je kijkt naar de nieuwe Nokia:
- Pureview camera met beeldstabilisatie
- Touchscreen die veel sneller reageert
- Betere zichtbaarheid in zon
- Scherm dat je met handschoenen kan bedienen
- LTE die wel werkt in Nederland
- OS dat snel werkt
- Hubs in WP7/8
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tijdens het event is slowchatten toegestaan in dit topic.

Als er nieuwe producten worden aangekondigd, vraag dan eerst toestemming voordat je een topic opent. Dat voorkomt dat we mensen moeten teleurstellen vanwege dubbele topics.