Ik ben compleet akkoord. Jammer dat het zo lang duurt tegen dat deze leuke USP's hier ook worden ondersteund. Je ziet dat niet enkel bij Apple hoor, ook Google maakt zich daar vaak schuldig aan.UltraSub schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:34:
[...]
Nee dat is niet waar. In de keynote waarin Siri werd aangekondigd werd gezegd: "Other languages will follow soon..." En dat werd later "Begin 2013". Maar maakt ook niet uit. Het zijn zogenaamde USP's voor Apple. Waar je helaas in Nederland verder geen ruk aan hebt. En dat gebeurt tegenwoordig steeds meer. Siri? Extreem US gebaseerd met zoekresultaten (Yelp enz). Passbook? Nog meer US only. Maps? Again, Yelp. Business listings zullen in het begin wel weer 80% US zijn dus.
En het mooiste is nog, ze zullen allen tijdens de keynote weer als USP worden aangemerkt.
Vroeger he, vroeger, toen kreeg je nog alle features als je in bijvoorbeeld NL woonde. Nu krijg je 3 USP's die de komende jaren niet werken, maar je betaalt wel er voor.
Maak je geen zorgen, ik probeer hier echt niet te trollen, ik realiseer me heel goed in welk topic ik zit.
Geloof me, ik ben net zo benieuwd als jullie. En als het er ook maar enigszins goed is, bestel ik de nieuwe right away, zo uit de states. Maar ik blijf wel realistisch, al die klappers en juichers tijdens de keynote... Nah
Leuk dat je wat feitjes opnoemt van de specsheets, maar de helft geloof ik al niet. Kijk, die camera zal niet slecht zijn (eigenlijk best wel goed), maar ik wil gewoon wat foto's van in het echt zien. Die beeldstabilisatie heeft de 4S overigens al. Touchscreen dat "sneller" reageert? Enige wat Nokia zegt is dat ze de "pixels wat extra's geven" en dat het nergens anders gebeurt. Dat soort marketing kul trap ik al überhaupt niet in. Zichtbaarheid in de zon, nogmaals, pas in real life.Robkazoe schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:25:
[...]
Als je kijkt naar de nieuwe Nokia:
- Pureview camera met beeldstabilisatie
- Touchscreen die veel sneller reageert
- Betere zichtbaarheid in zon
- Scherm dat je met handschoenen kan bedienen
- LTE die wel werkt in Nederland
- OS dat snel werkt
- Hubs in WP7/8
Scherm met handschoenen te bedienen; op zich tof en ook wel nuttig. Alleen, afgelopen winter zag je met de (voor Nederland) extreme kou dat de meeste touchscreens het wel begaven, trager werden, et cetera. Kun je wel leuk je handschoenen aanhouden, maar je telefoon werkt niet. En als het wat warmer is, kun je ook wel even je handschoenen uittrekken, want zo heel precies ben je niet met dikke handschoenen aan. LTE? Er is nog geen enkel netwerk voor de consument en dat ligt er ook niet de dag na de veiling. OS dat snel werkt? Misschien, maar mijn ervaring met WP7(.5) is dat het OS wel snel overkomt, maar dat door trucage het in principe langzamer is en met laadtijden helemaal. Hubs? Persoonlijk geen boodschap aan.
Kijk, LTE dat wordt zo langzamerhand (wereldwijd) gezien een must. Als de volgende iPhone daar niet mee wordt uitgerust heeft Apple een probleem. Maar dat lijkt mij ook sterk als dat niet zou gebeuren.
Het is wachten op vergelijkingen, maar wat ik tot nu toe heb kunnen vinden ziet er een stuk beter uit als de iPhone (camera). Telefoonmakers richten zich niet alleen op Nederland heme_mrtn schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:31:
[...]
Leuk dat je wat feitjes opnoemt van de specsheets, maar de helft geloof ik al niet. Kijk, die camera zal niet slecht zijn (eigenlijk best wel goed), maar ik wil gewoon wat foto's van in het echt zien. Die beeldstabilisatie heeft de 4S overigens al. Touchscreen dat "sneller" reageert? Enige wat Nokia zegt is dat ze de "pixels wat extra's geven" en dat het nergens anders gebeurt. Dat soort marketing kul trap ik al überhaupt niet in. Zichtbaarheid in de zon, nogmaals, pas in real life.
Scherm met handschoenen te bedienen; op zich tof en ook wel nuttig. Alleen, afgelopen winter zag je met de (voor Nederland) extreme kou dat de meeste touchscreens het wel begaven, trager werden, et cetera. Kun je wel leuk je handschoenen aanhouden, maar je telefoon werkt niet. En als het wat warmer is, kun je ook wel even je handschoenen uittrekken, want zo heel precies ben je niet met dikke handschoenen aan. LTE? Er is nog geen enkel netwerk voor de consument en dat ligt er ook niet de dag na de veiling. OS dat snel werkt? Misschien, maar mijn ervaring met WP7(.5) is dat het OS wel snel overkomt, maar dat door trucage het in principe langzamer is en met laadtijden helemaal. Hubs? Persoonlijk geen boodschap aan.
Kijk, LTE dat wordt zo langzamerhand (wereldwijd) gezien een must. Als de volgende iPhone daar niet mee wordt uitgerust heeft Apple een probleem. Maar dat lijkt mij ook sterk als dat niet zou gebeuren.
Dat terzijde hoop ik dat we compleet verrast worden as woensdag, want een verbeterd scherm en LTE is niet echt bijzonder als je kijkt naar de concurrentie.
We gaan het zien woensdag
[ Voor 4% gewijzigd door SL65 op 10-09-2012 20:41 ]
Grootste nadeel van de 920 vind ik die belachelijke dikte. Jammer, want qua design is het wel mooi om te zien en uniek, net zoals Sony tegenwoordig. Niet van die vage ovale vormen zoals een gemiddelde auto uit de jaren '90. Maar Windows Phone ben ik totaal niet van overtuigd. Jammer, had Nokia altijd hoog staan.
Niet helemaal eens: Maps in iOS 6 ziet er na een paar weken gebruik beter uit dan Google Maps. En het werkt ook sleeker. Natuurlijk: het kan altijd beter. En ik mag aannemen van Apple dat ze altijd blijven updaten. Dat er Yelp-resultaten inzitten is ook in Nederland bruikbaar, alleen wij doen meer met andere websites. Tot nog toe.UltraSub schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:34:
[...]
Nee dat is niet waar. In de keynote waarin Siri werd aangekondigd werd gezegd: "Other languages will follow soon..." En dat werd later "Begin 2013". Maar maakt ook niet uit. Het zijn zogenaamde USP's voor Apple. Waar je helaas in Nederland verder geen ruk aan hebt. En dat gebeurt tegenwoordig steeds meer. Siri? Extreem US gebaseerd met zoekresultaten (Yelp enz). Passbook? Nog meer US only. Maps? Again, Yelp. Business listings zullen in het begin wel weer 80% US zijn dus.
En het mooiste is nog, ze zullen allen tijdens de keynote weer als USP worden aangemerkt.
Passbook. Totaal nieuw. Ook voor US. Binnen 3 maanden gebruikt KLM dit, binnen 4 maanden Transavia, EasyJet...
Siri. Wanneer dit Nederlands wordt, is het zeker handig. Maar come on: wie gebruikt dit nu echt dagelijks? Ik kan mij niet voorstellen dat het in Amerika gebruik wordt zoals wij ooit sms gebruikten.
Neemt niet weg dat ik vind dat je een punt hebt. Er wordt teveel vanuit de behoeften van de Amerikanen gedacht. Ik hoop echt dat iPhone 5 nog een andere keyfeature heeft dan alleen een groter scherm. Maar dat weten we binnen 48 uur.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Het zijn dummies vanuit China.emiel74 schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:33:
[...]
Ik had toch wel iets meer dan een smiley als achtergrondinformatie verwacht van een "Apple Consultant"
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb ook heel geen zin om in de hol van de leeuw dit uit te vechten of te discussiëren. De functies die ik opnoem (en dat zijn ze nog niet eens allemaal), zijn voor mij wel leuk en interessant. Feit blijft dat Nokia een goed toestel neer hebben gezet waar genoeg leuke features in zitten die leuk bedacht zijn en tevens zinvol zijn. Daarnaast bevat WP8 ook genoeg dingen waardoor het OS een stuk volwassener is geworden en daarom zeker een goede concurrent is voor de iPhone 5.me_mrtn schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:31:
[...]
Leuk dat je wat feitjes opnoemt van de specsheets, maar de helft geloof ik al niet. Kijk, die camera zal niet slecht zijn (eigenlijk best wel goed), maar ik wil gewoon wat foto's van in het echt zien. Die beeldstabilisatie heeft de 4S overigens al. Touchscreen dat "sneller" reageert? Enige wat Nokia zegt is dat ze de "pixels wat extra's geven" en dat het nergens anders gebeurt. Dat soort marketing kul trap ik al überhaupt niet in. Zichtbaarheid in de zon, nogmaals, pas in real life.
[ Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 10-09-2012 22:09 ]
Laten we nou niet verzanden in een WP8 vs Android vs OS5 discussietopic...
Inderdaad, graag weer over de Apple producten
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik ben stiekem wel benieuwd wat die mogelijke nieuwe iPod's gaan doen. Hopelijk krijgen ze een iets groter scherm. Formaat iPod nano maar dan met alleen een touchscreen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dus zoals de huidige Nano?Touchdomex schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:50:
Ik ben stiekem wel benieuwd wat die mogelijke nieuwe iPod's gaan doen. Hopelijk krijgen ze een iets groter scherm. Formaat iPod nano maar dan met alleen een touchscreen
Scherm is te klein. Ik wil meer oppervlakte maar een Touch is te groot. De 5th gen is eigenlijk qua formaat perfect. 4th gen ook maar daar zit dan ook weinig verschil tussenme_mrtn schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:02:
[...]
Dus zoals de huidige Nano?Ach, ik hoop dat ze de Mini ooit nog eens gaan vereren zoals ze dat met de TAM hebben gedaan.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Ik hoop op een ipod nano met bleutooth en gps. Waarmee je bijvoorbeeld inkomende beller ziet op horloge/nano je nieuwe spoor op je ipod ziet. je snelheid ziet enz...
Ik hoop toch nog stiekem dat ze openen met: na 6 jaar dezelfde UI vonden we het tijd om innovatief te zijn en daarom hebben we een compleet nieuwe UI gebouwd die het rechtvaardigt om een sneller toestel aan te schaffen met GPU-acceleratie. Snap niet dat daar niet in geïnvesteerd wordt; daarmee neem je een groot 'USP' van Android/WP weg.
Grappig, ik heb hier laatst op het forum van The Verge een heel betoog over geschreven waarom Apple de iOS interface de komende jaren niet gaat veranderen.Aghanim schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:13:
Ik hoop toch nog stiekem dat ze openen met: na 6 jaar dezelfde UI vonden we het tijd om innovatief te zijn en daarom hebben we een compleet nieuwe UI gebouwd die het rechtvaardigt om een sneller toestel aan te schaffen met GPU-acceleratie. Snap niet dat daar niet in geïnvesteerd wordt; daarmee neem je een groot 'USP' van Android/WP weg.
Hier de post
TL;DR: iOS is het eerste (en enige) besturingssysteem ter wereld dat door een kind van 2 tot een bejaarde van 90 binnen 20 seconden begrepen wordt. Veranderingen voegen alleen maar complexiteit toe.
M.b.t. jouw 'nieuw-OS-om-GPU-te-rechtvaardigen'. Dit zal Apple nooit doen. Ze hebben al jaren 1 v/d beste GPU's van alle toestellen, wat bij games/foto-apps een groot voordeel is, maar Apple brengt nooit veranderingen aan om te veranderen (daarom wijkt het design van de iPhone5 niet veel af van de 4/4S, dit is wat zij het beste vinden en daar blijven ze bij, maar dat is weer een compleet andere discussie).
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Uh.. Je denkt dat al die iOS 6 beta's als afleiding zijn uitgegeven?Aghanim schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:13:
Overigens zitten er in iOS6 wel subtiele wijzigingen in sommige apps. De iPod, Podcast en Store Apps hebben allemaal de nieuwe stijl. Dit valt het meest op in de menuknoppen. Ik hoop dat dit ook doorgevoerd wordt in andere apps. Bijv. de klok en de telefoon app gebruiken dit nog niet in de laatste bèta's.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
De huidige iOS interface bestaat net 5 jaar...Aghanim schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:13:
Apple heeft de iOS 6 Beta al uitgegeven voor de iPhone 3Gs, 4, 4S, iPad 2 en iPad 3; En het zal wel niet dat zij na 4 beta's nog nieuwe features gaan toevoegen.
Het kan zijn dat zij met de iPhone 5 een nieuwe weg in zullen slaan, maar ik betwijfel het.
Ik denk dat er met de iPhone 5 eerder nieuwe features als een verbeterde Siri komen... Een natuurlijkere stem etc.
Maar woensdag avond weten wij het pas 100% zeker.
Iemand al een idee wanneer wij kunnen pre-orderen?
En wat is verstandiger? Bij de Online Apple Store bestellen, of via de plaatselijke Media Markt?
An a day keeps the doctor away.
Premium en Authorized resellers krijgen minimale voorraden bij iPhones. Het probleem is in NL dat de providers in NL verantwoordelijk zijn voor de distributie van iPhones en eerst hun eigen klanten voorzien voordat er 'vrije voorraad' komt bij de resellers. Dit is al jaren het geval en bij de lokale APR moet je soms 2/3 maanden wachten voordat er fatsoenlijke voorraden zijn.HardCoreGamer schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:32:
[...]
De huidige iOS interface bestaat net 5 jaar...
Apple heeft de iOS 6 Beta al uitgegeven voor de iPhone 3Gs, 4, 4S, iPad 2 en iPad 3; En het zal wel niet dat zij na 4 beta's nog nieuwe features gaan toevoegen.
Het kan zijn dat zij met de iPhone 5 een nieuwe weg in zullen slaan, maar ik betwijfel het.
Ik denk dat er met de iPhone 5 eerder nieuwe features als een verbeterde Siri komen... Een natuurlijkere stem etc.
Maar woensdag avond weten wij het pas 100% zeker.![]()
En wat is verstandiger? Bij de Online Apple Store bestellen, of via de plaatselijke Media Markt?
Enige uitzonderingen: Apple Store Amsterdam en Online Apple Store. Dus online bestellen als je niet in de buurt van A'dam woont.
Nee, het was dan ook enigszins cynisch bedoeld. Na 2x het duurste toestel beschikbaar te hebben gekocht zie ik geen enkele reden om wederom voor een iPhone te gaan. Nieuwe features zoals Siri of een eigen Maps leuk en aardig, maar de GUI blijft hetzelfde en dat is voor mij persoonlijk 95% van de totale ervaring. En daar ben ik vast niet de enige in. Prima dat het werkt voor mensen tussen 2 en 100 maar dan kom ik als gebruiker die net wat meer wil kunnen als een kind van 2 of een bejaarde bedrogen uit (ja, overdreven). Persoonlijk vind ik dus dat Apple te weinig innoveert en daarom ben ik overgestapt.UltraSub schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:22:
[...]
Uh.. Je denkt dat al die iOS 6 beta's als afleiding zijn uitgegeven?
DIT MENSEN!
Dit is waarom Apple het heeft gemaakt en vooral: het zo heeft gehouden!
Maargoed, er zijn altijd mensen die de feiten niet weten en beginnen over Apple dat het niet origineel is, terwijl Samsung, en android in het algemeen, toch wel zwaar de gebruiksvriendelijke interface hebben gejat, dat is overduidelijk.
En ik vind het dan ook meer dan logisch dat ze nu eens beginnen met hun ideeen te verdedigen, door elke kopie de nek om te draaien.
Dat hebben ze lang genoeg gelaten, en nu is de beurt aan Apple om hun ideeen en innovatie's een stempel te geven!
Sorry voor het offtopic gaan
Persoonlijk vind ik 'veranderen om anders te zijn' iets anders dan innoveren. Het belangrijkste zwakke punt van Android is de segmentatie, het constante gepriegel van fabrikanten die weer iets 'hips' willen doen om zich te onderscheiden. Ondanks, of misschien eerder dankzij, al dat gepriegel heeft Android nog steeds niet de mate van consistentie en gebruiksgemak die iOS wel biedt. Dit is een van de (vele) redenen dat ik juist van Android weer terug ben gegaan naar de iPhone. Het was weliswaar iets duurder, en ik kon er iets minder mee prutsen, maar dat hoefde dan ook niet. Ik kan met mijn iPhone alles doen wat ik met een smartphone wil doen, het werkt, en ik hoef niet elke 6 maanden weer opnieuw te gaan uitzoeken hoe alles werkt omdat $fabrikant weer 'origineel' moest zijn.Aghanim schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:41:
[...]
Nee, het was dan ook enigszins cynisch bedoeld. Na 2x het duurste toestel beschikbaar te hebben gekocht zie ik geen enkele reden om wederom voor een iPhone te gaan. Nieuwe features zoals Siri of een eigen Maps leuk en aardig, maar de GUI blijft hetzelfde en dat is voor mij persoonlijk 95% van de totale ervaring. En daar ben ik vast niet de enige in. Prima dat het werkt voor mensen tussen 2 en 100 maar dan kom ik als gebruiker die net wat meer wil kunnen als een kind van 2 of een bejaarde bedrogen uit (ja, overdreven). Persoonlijk vind ik dus dat Apple te weinig innoveert en daarom ben ik overgestapt.
De iOS interface kan misschien een likje verf gebruiken, maar in essentie werkt het, en om die reden zal Apple er voorlopig niet veel aan veranderen. Tenzij ze een nieuw briljant idee krijgen in Cupertino
Bedenk je ook dat de interface van Mac OSX al ruim 10 jaar min of meer hetzelfde is, en dat die zelfs nog grote gelijkenis vertoont met de classic MacOS interface. En ook de interface van Windows is in essentie niet enorm veel veranderd in de afgelopen 17 jaar.
Maar laten we het over iPhones hebben, en niet over welk mobiele OS beter is, want uiteindelijk moet iedereen gewoon lekker gebruiken waar hij/zij zich het fijnst bij voelt. Simple as that.
Launching containers into space
Waarschijnlijk een week of wat voor de daadwerkelijke releasedatum. Afaik ging dat bij de iPhone 4 iig zo-- bij de 4S heb ik niet opgelet want die hoefde ik niet.HardCoreGamer schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:32:
[...]
Bij de Apple Store is sowieso verstandiger want dan heb je alleen met Apple te maken voor garantie. Online of in Amsterdam (of Parijs of Londen of watdanook) maakt daarbij niet uit. Los van dat zij zelf natuurlijk de grootste voorraaden hebben en de meeste nieuwe inventory krijgen.En wat is verstandiger? Bij de Online Apple Store bestellen, of via de plaatselijke Media Markt?
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 11-09-2012 00:00 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Bij thephonehouse kan je toch al 'voor'-inschrijven? Das dan een zogenaamde pre-order lijkt me
Ja, lijkt me erg nuttig. Dan heb je over een half jaar wel 's een keer zo'n telefoon
Wat een onzin. Ik heb dat vorig jaar gedaan en kreeg dezelfde dag een telefoontje dat mijn nieuwe iPhone 4S 64 GB klaar lag. Kreeg nog voor het dubbele als het inschrijfgeld aan accessoires ook.CyBeR schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 02:14:
Ja, lijkt me erg nuttig. Dan heb je over een half jaar wel 's een keer zo'n telefoon
Het voordeel is dat veel mensen naar de grotere ketens gaan. Phone House krijgt geleverd van alle providers en dus eigenlijk meer voorraad. Werd mij verteld. Kortom: kort door de bocht dat het niet opschiet.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Heb jij hem simlock vrij gekocht dan? Of in combinatie met een abbonoment?
gewoon nee.
Valt ook erg tegen hoor die Online Apple store. Ik had de 4S een week voor de release besteld online bij Apple en had hem pas een week na release. Dat vind ik toch lang als je direct bij de fabrikant besteld.CyBeR schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:59:
Bij de Apple Store is sowieso verstandiger want dan heb je alleen met Apple te maken voor garantie. Online of in Amsterdam (of Parijs of Londen of watdanook) maakt daarbij niet uit. Los van dat zij zelf natuurlijk de grootste voorraaden hebben en de meeste nieuwe inventory krijgen.
Providers lijken toch voorrang te hebben, dat snap ik ook wel maar je verwacht het niet als je direct bij Apple besteld.
[ Voor 39% gewijzigd door Slasher op 11-09-2012 10:26 ]
Elect a clown, expect a circus.
Carriers hebben echt geen voorrang hoor. Ik heb mijn iPhone 4 in Parijs opgehaald dezelfde dag als de release toen, en daar hadden ze er een paar duizend liggen (voor elke bestelling een of twee plus wat extra) terwijl de winkels van carriers het moesten doen met een paar per stuk.Slasher schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:24:
[...]
Valt ook erg tegen hoor die Online Apple store. Ik had de 4S een week voor de release besteld online bij Apple en had hem pas een week na release. Dat vind ik toch lang als je direct bij de fabrikant besteld.
Providers lijken toch voorrang te hebben, dat snap ik ook wel maar je verwacht het niet als je direct bij Apple besteld.
Jij hebt het over de winkels, ik heb het over de online store. Uit mijn ervaring is gebleken is dat je die dan echt niet op de releasedag in huis hebt. Terwijl menigeen dat toch verwachtte.CyBeR schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:53:
[...]
Carriers hebben echt geen voorrang hoor. Ik heb mijn iPhone 4 in Parijs opgehaald dezelfde dag als de release toen, en daar hadden ze er een paar duizend liggen (voor elke bestelling een of twee plus wat extra) terwijl de winkels van carriers het moesten doen met een paar per stuk.
Tsja, de online store levert ook gewoon uit zo hard als ze kunnen. Ik denk dat je onderschat hoe belachelijk veel bestellingen ze daar krijgen.Slasher schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:55:
[...]
Jij hebt het over de winkels, ik heb het over de online store. Uit mijn ervaring is gebleken is dat je die dan echt niet op de releasedag in huis hebt. Terwijl menigeen dat toch verwachtte.
Om dezelfde reden is een nieuwe iPhone ook nooit tegelijk in alle landen verkrijgbaar-- dat kunnen ze qua productie gewoon niet bijhouden.
Ben benieuwd hoe de Apple Store in Amsterdam het gaat doen. Wil zelf graag de iPhone 5 simlockvrij halen, woon dichtbij de Apple Store dus kan er zo naartoe.
Enige is, blijven we nuchtere Nederlanders of gaan er fans kamperen voor de deur? Hoe groot is de kans dat ik de Apple Store op release rustig kan binnenlopen en 1 koop zonder te wachten?
Enige is, blijven we nuchtere Nederlanders of gaan er fans kamperen voor de deur? Hoe groot is de kans dat ik de Apple Store op release rustig kan binnenlopen en 1 koop zonder te wachten?
Nagenoeg nul.Hidde schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:26:
Hoe groot is de kans dat ik de Apple Store op release rustig kan binnenlopen en 1 koop zonder te wachten?
Launching containers into space
Reken er maar op dat aan zowat alle winkels waar de iPhone te koop zal zijn minstens een korte rij fans staat te kamperen, zelfs in niet-Apple stores. In België zijn er geen officiële Apple Stores, en ook hier staan er telkens kampeerders bij een nieuwe release.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Jawel hoor, dat lukt best. Voor de eerste zoveel pre-orders. Staan zat verhalen van op internet. Moet je wel écht bij de eerste batch zitten. (Maar daar zou ik dus ook niet vanuit gaan inderdaad).Slasher schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:55:
[...]
Jij hebt het over de winkels, ik heb het over de online store. Uit mijn ervaring is gebleken is dat je die dan echt niet op de releasedag in huis hebt. Terwijl menigeen dat toch verwachtte.
Ik waag dat echt te betwijfelen, en zie je bronnen graag tegemoetUltraSub schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:16:
[...]
Jawel hoor, dat lukt best. Voor de eerste zoveel pre-orders. Staan zat verhalen van op internet. Moet je wel écht bij de eerste batch zitten. (Maar daar zou ik dus ook niet vanuit gaan inderdaad).
Ik heb dat vorig jaar uitgebreid in de gaten gehouden via diverse forums (zowel GoT als iPhoneclub forum, het grootste iphone forum in NL), en de eerste batch kreeg pas na een week uitgeleverd. Niemand die hem via de online apple store op de releasedag in huis had.
Heb een week voor release vanaf 08:00 de site van apple continue van een refresh voorzien en toen meteen besteld en weet dus zeker dat ik een van de eerste was.
[ Voor 19% gewijzigd door Slasher op 11-09-2012 12:30 ]
Volgens mij geven ze de garantie binnen een maand na release te leveren en je anders je 10 euro terug krijgt.CyBeR schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 02:14:
Voila:
http://www.phonehouse.nl/...=100002_rij3_priorityclub- Als Phone House niet in staat is om binnen één maand na de officiële Nederlandse leverdatumvan een nieuwe smartphone te leveren, kan je bij de winkel van inschrijving de € 10,- retour ontvangen. Indien je online hebt ingeschreven kun je contact opnemen met onze klantenservice.
[ Voor 38% gewijzigd door jfversluis op 11-09-2012 12:55 . Reden: Bron toegevoegd ]
Is dit ook voor simlockvrije iPhone's?
gewoon nee.
http://www.dumpert.nl/med.../zijn_reclames_fake_.html ?Robkazoe schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:25:
[...]
Als je kijkt naar de nieuwe Nokia:
- Pureview camera met beeldstabilisatie
Voor zover ik weet niet.SanderPS3 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:15:
Is dit ook voor simlockvrije iPhone's?
Ja, want alle beelden die je in elke commercial ziet van wat voor telefoontoestel ook zijn altijd opgenomen met dat mobieltje zelf. Het gebeurt nergens, en als Nokia het doet is het ineens een issue.
Het demonstreert de mogelijkheden, en dat op een manier zodat het er ook nog mooi uitziet tijdens de commercial op je 50" full hd tv.
Hier trouwens een vergelijk met foto's tussen de verscheidende camera's (Iphone, Samsung, Nokia, etc)
http://www.theverge.com/2...view-camera-hi-res-photos
Quote:
Nokia's hardware deserved much better than what Nokia's marketing team did to it
Het demonstreert de mogelijkheden, en dat op een manier zodat het er ook nog mooi uitziet tijdens de commercial op je 50" full hd tv.
Hier trouwens een vergelijk met foto's tussen de verscheidende camera's (Iphone, Samsung, Nokia, etc)
http://www.theverge.com/2...view-camera-hi-res-photos
Quote:
Nokia's hardware deserved much better than what Nokia's marketing team did to it
[ Voor 8% gewijzigd door Devian op 11-09-2012 15:15 ]
https://wren.co/join/Devian
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
GloriX schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:14:
Weet ook iemand de tijd in CET dat het gaat beginnen?
Apple said the Sept. 12 event will begin at 10 a.m. Pacific time
Oftewel 19:00uur CET
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Hoop dat het me gaat lukken om TWiT Live aan te zetten vanaf 7u. Laatste tig Apple events op die manier gekeken, erg vermakelijk. En dan de iPad met een liveblog op schoot
Vrees alleen dat mn schoonouders hun nieuwe koffiemachine net woensdagavond geleverd gaan krijgen en ik kreeg het vriendelijk verzoek er bij te zijn (technologie is zo eng >.< )
OneMoreThingVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:44:
Welke livestreams / liveblogs gebruiken jullie meestal?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Volgens mij heb je de video niet goed bekeken/begrepen, de gestabiliseerde video wordt gefilmd vanuit een busje met een gigantische camera, in plaats van een Nokia toestelRobkazoe schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:59:
[...]
YouTube: OIS on Nokia Lumia 920
Ow, hier werkt het wel.
En nu ga ik weer on-topic
[ Voor 4% gewijzigd door Xeanor op 11-09-2012 16:56 ]
In de USA waren vorig jaar, en het jaar daarvoor legio mensen die op releasedag het ding thuis hadden. Die kregen allemaal ongeveer 1-2 dagen voor releasedag een mailtje van de Apple Store dat ze verstuurd waren. Bronnen? Apple forums, Macrumours, en nog een paar van die. Ik heb die lijn automatisch doorgetrokken naar .nl, dacht dat dat logisch zou zijn. Maar ik kan ernaast zitten vwb .nl.Slasher schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:24:
[...]
Ik waag dat echt te betwijfelen, en zie je bronnen graag tegemoet
Engadget met auto refresh en pauze mogelijkheidVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:44:
http://www.engadget.com/2012/09/12/apple-iphone-5-liveblog/
@RobbieB, wellicht ook handig om aan de OP toe te voegen.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
MacRumors en Engadget over het algemeen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:44:
Engadget en een chat-topic op got. Tenzij een livestream, maar dat heb ik maar één keer meegemaakt.
Done.Destianto schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:16:
[...]
Engadget met auto refresh en pauze mogelijkheid
http://www.engadget.com/2012/09/12/apple-iphone-5-liveblog/
@RobbieB, wellicht ook handig om aan de OP toe te voegen.
The Verge.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Blijkbaar zullen de iPhones via retailers maar OOK via de Apple Online Store met abonnement verkocht worden en dus niet zonder?
bron?ProfoundValue schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:20:
Blijkbaar zullen de iPhones via retailers maar OOK via de Apple Online Store met abonnement verkocht worden en dus niet zonder?
You and I have memories longer than the road ahead
Xeanor schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:56:
[...]
Volgens mij heb je de video niet goed bekeken/begrepen, de gestabiliseerde video wordt gefilmd vanuit een busje met een gigantische camera, in plaats van een Nokia toestel(kan je zien in de reflectie)
En nu ga ik weer on-topic
offtopic:
Als je niet weet waar je over praat, post dan helemaal niets. Dit is niet het filmpje met het busje...
Als je niet weet waar je over praat, post dan helemaal niets. Dit is niet het filmpje met het busje...

Waarom zou je via de Apple Store alleen een iPhone met abonnement kunnen kopen? Dat is nu niet het geval, sterker nog, je kunt alleen een los toestel kopen.
Ook al zou ik er zelf nooit een kopen, ik hoop echt met heel mijn hart dat ze er gewoon een onfatsoenlijk grote batterij in hebben gepropt. DAT zou pas innoveren zijn. Het moet altijd maar dunner, groter, sneller etc, maar waar blijf ik zonder lader?
Hopelijk volgen andere fabrikanten dan ook snel.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Lol, een grotere batterij innoveren noemen, nou nou. Dan zal ik inderdaad weggeblazen worden.
Als Apple een accu duur van bijvoorbeeld 40 uur weet te halen, dan heet dat een innovatie.bram1984 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:03:
Lol, een grotere batterij innoveren noemen, nou nou. Dan zal ik inderdaad weggeblazen worden.
Van mij mag het wel tussen de 3,5 en 4,3 inch blijven, ietsje dikker worden, en als ze dan toch bezig zijn, er een dikke batterij in proppen idd.Jeroenneman schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:00:
Ook al zou ik er zelf nooit een kopen, ik hoop echt met heel mijn hart dat ze er gewoon een onfatsoenlijk grote batterij in hebben gepropt. DAT zou pas innoveren zijn. Het moet altijd maar dunner, groter, sneller etc, maar waar blijf ik zonder lader?
Ik vind dunne toestellen totaal niet fijn om te gebruiken, daarom heb ik voorheen ook altijd e iPhone 3GS gebruikt, omdat hij veel beter werkte dan de 4 en de 4S (die overigens een geweldig design hebben).
Het probleem met een grotere accu is dat het pas echt 'het probleem' oplost als je er echt meer dan 2 dagen mee kunt doorbrengen.
Stel dat je nu ipv 1 dag, 1,5 dag haalt. Dan schiet je er nog niks mee op want dan moet je hem 's nachts nog opladen. Hetzelfde geldt voor 2 dagen, want je zult net zien dat je hem óf de ene dag, óf de andere dag meer gaat gebruiken waardoor je die 2 dagen nooit te nimmer haalt.
Een dergelijke innovatie heeft pas zin als we weer een week met onze telefoon kunnen doen en daarvoor zijn er aanpassingen aan accu's nodig die momenteel nog niet op grote schaal te produceren zijn.
Stel dat je nu ipv 1 dag, 1,5 dag haalt. Dan schiet je er nog niks mee op want dan moet je hem 's nachts nog opladen. Hetzelfde geldt voor 2 dagen, want je zult net zien dat je hem óf de ene dag, óf de andere dag meer gaat gebruiken waardoor je die 2 dagen nooit te nimmer haalt.
Een dergelijke innovatie heeft pas zin als we weer een week met onze telefoon kunnen doen en daarvoor zijn er aanpassingen aan accu's nodig die momenteel nog niet op grote schaal te produceren zijn.
Of je laadt gewoon 's nachts op? Ik zie het probleem daarmee niet echt.
Ik heb één Apple oplader, en deze gebruik ik voornamelijk in mijn woonkamer op een vaste plek waar mijn Apple dock connector ook geplaatst is. Ik heb geen zin om nog eens voor €20,- euro een iTunes sync kabel en voor €30,- euro een oplader te halen om mijn iPhone / iPad 's nachts te kunnen opladen naast mijn bed.
Maar voor alsnog, als je een hele dag weg bent en je iPhone is niet opgeladen, dan is dat zeer irritant want dan zit je rond een uur of 13:00 zonder iPhone... En zeg nou zelf, een dag zonder iPhone is soms wel dramatisch te noemen. (Alleen al mijn agenda gebruik ik digitaal)
Maar voor alsnog, als je een hele dag weg bent en je iPhone is niet opgeladen, dan is dat zeer irritant want dan zit je rond een uur of 13:00 zonder iPhone... En zeg nou zelf, een dag zonder iPhone is soms wel dramatisch te noemen. (Alleen al mijn agenda gebruik ik digitaal)
Ja, maar we zijn nu ook alweer maaaaanden verder dan de release van de iPhone 4S.me_mrtn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:36:
Waarom zou je via de Apple Store alleen een iPhone met abonnement kunnen kopen? Dat is nu niet het geval, sterker nog, je kunt alleen een los toestel kopen.
Ik weet alleen niet hoe dit in de praktijk uit gaat pakken bij de release, vandaar dat ik aan jullie vraag of jullie nog wisten of de iPhones bij de releases steeds simlockvrij waren
Gebruik je 'm naast je bed, bijvoorbeeld als wekker? Leg dan die oplader naast je bed en laad gewoon daar op.HardCoreGamer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:51:
Ik heb één Apple oplader, en deze gebruik ik voornamelijk in mijn woonkamer op een vaste plek waar mijn Apple dock connector ook geplaatst is. Ik heb geen zin om nog eens voor €20,- euro een iTunes sync kabel en voor €30,- euro een oplader te halen om mijn iPhone / iPad 's nachts te kunnen opladen naast mijn bed.
Ik heb dat probleem nooit. Omdat ik 's nachts oplaad. Oplader naast m'n bed.Maar voor alsnog, als je een hele dag weg bent en je iPhone is niet opgeladen, dan is dat zeer irritant want dan zit je rond een uur of 13:00 zonder iPhone... En zeg nou zelf, een dag zonder iPhone is soms wel dramatisch te noemen. (Alleen al mijn agenda gebruik ik digitaal)
De 1e iPhone niet, de 2e (3G) in de meeste gevallen niet (in Nederland niet maar bijvoorbeeld in Italië wel), voor de 3GS gold geloof ik hetzelfde en de iPhone 4 en verder zijn in heel Europa altijd simlockvrij te krijgen geweest vanaf dag 1.ProfoundValue schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:51:
[...]
Ja, maar we zijn nu ook alweer maaaaanden verder dan de release van de iPhone 4S.
Ik weet alleen niet hoe dit in de praktijk uit gaat pakken bij de release, vandaar dat ik aan jullie vraag of jullie nog wisten of de iPhones bij de releases steeds simlockvrij waren
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 12-09-2012 01:01 ]
Ja, ik gebruik de iPhone als wekker, maar als ik de iPhone een hele dag gebruik (Dus vanaf 07:00 tot 17:00) dan is de accu gewoon helemaal leeg!CyBeR schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:59:
[...]
Gebruik je 'm naast je bed, bijvoorbeeld als wekker? Leg dan die oplader naast je bed en laad gewoon daar op.
Dan heb ik geen zin om naar mijn slaapkamer te lopen om mijn iPhone op te kunnen laden.
Daarom heb ik de lader i.c.m de dockconnector op mijn bureau staan, in de woonkamer.
Echter gebruik ik de iPhone dan weer vanaf 19:00 tot 00:00, en dan kan het soms zijn dat mijn batterij rond de 60% - 70% zit. En daar zit nou net mijn probleem... Dus in vervolg laad ik hem ook rond een uur of 23:00 op, zodat ik er de volgende dag zeker van ben dat hij opgeladen is.
Vertel je me nou dat je 't ding letterlijk 13 uur per dag gebruikt?

Klinkt als een verrotte accu dan, als 'ie om 5 uur al leeg is.
Of jailbreak, verminderd accu duur hier in elk geval drastisch.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Nee maar als je WiFi de hele dag aan hebt staan loopt hij wel constant te zoeken naar netwerken, en als het mogelijk is zit hij daar ook gelijk mee verbonden en wisselt hij informatie uit.CyBeR schreef op woensdag 12 september 2012 @ 01:44:
Dat is een van de onderdelen waardoor een iPhone altijd zo snel leeg is.
Ho ho, daar moet ik je op tegenspreken. De jailbreak an sich verkloot je accuduur niet, dat doen een paar slechte tweaks die je waarschijnlijk hebt geïnstalleerd. Moet zeggen dat ik een redelijke fanatieke jailbreaker ben en heel wat iPhones de revue heb gepasseerd met een jailbreak, maar nog nooit ook maar één enkele klacht ontvangen van matige accuduur van de jailbreak zelf.Scrummie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 07:55:
Of jailbreak, verminderd accu duur hier in elk geval drastisch.
Sinds ik de iOS6 beta draai (en dus geen SBSettings), heb ik mij geen zorgen gemaakt om WiFi en 3G. Normaal zette ik thuis altijd 3G uit om WiFi aan te zetten. Netto scheelt het mij een procent of 5.hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 07:57:
[...]
Nee maar als je WiFi de hele dag aan hebt staan loopt hij wel constant te zoeken naar netwerken, en als het mogelijk is zit hij daar ook gelijk mee verbonden en wisselt hij informatie uit.
[ Voor 34% gewijzigd door me_mrtn op 12-09-2012 08:00 ]
Geen JB tweaks geinstalleerd, non, noppes, nada. Puur gedaan om te testen of het mijn telefoon verslechterde, en dat was het geval; voor JB hele dag iPhone gebruikt; 's avonds leeg. Met JB; 's middags einde verhaal.
Oke, nou dat is in ieder geval heel mooi om te horenme_mrtn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 07:59:
[...]
Ho ho, daar moet ik je op tegenspreken. De jailbreak an sich verkloot je accuduur niet, dat doen een paar slechte tweaks die je waarschijnlijk hebt geïnstalleerd. Moet zeggen dat ik een redelijke fanatieke jailbreaker ben en heel wat iPhones de revue heb gepasseerd met een jailbreak, maar nog nooit ook maar één enkele klacht ontvangen van matige accuduur van de jailbreak zelf.
[...]
Sinds ik de iOS6 beta draai (en dus geen SBSettings), heb ik mij geen zorgen gemaakt om WiFi en 3G. Normaal zette ik thuis altijd 3G uit om WiFi aan te zetten. Netto scheelt het mij een procent of 5.
De jailbreak an sich doet verder namelijk niets meer nadat je het hebt toegepast en de telefoon geboot. Het gaat puur om tweaks (Cydia) of apps (App Store), maar niets anders. De jailbreak verbruikt geen RAM namelijk, er draait verder niets "naast".Scrummie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:02:
Geen JB tweaks geinstalleerd, non, noppes, nada. Puur gedaan om te testen of het mijn telefoon verslechterde, en dat was het geval; voor JB hele dag iPhone gebruikt; 's avonds leeg. Met JB; 's middags einde verhaal.
Dat mag je vinden, ik vind van niet. Dat is slecht een sterkere accu. Wel fijn hoor, daar niet van, maar om nu van een innovatie te spreken. Een innovatie is meer een geheel nieuw idee.HardCoreGamer schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:04:
[...]
Als Apple een accu duur van bijvoorbeeld 40 uur weet te halen, dan heet dat een innovatie.
[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 12-09-2012 09:13 ]
Het is in dusverre een innovatie dat Apple in dat geval (wederom) de eerste is om zoiets toe te passen in een telefoon.bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:11:
[...]
Dat mag je vinden, ik vind van niet. Dat is slecht een sterkere accu. Wel fijn hoor, daar niet van, maar om nu van een innovatie te spreken. Een innovatie is meer een geheel nieuw idee.
Een waterstof accu? Of een organische obv bacteriën? Genoeg innovatie nog te bedenken.bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:11:
[...]
Dat mag je vinden, ik vind van niet. Dat is slecht een sterkere accu. Wel fijn hoor, daar niet van, maar om nu van een innovatie te spreken. Een innovatie is meer een geheel nieuw idee.
Mijn 3210 ging anders ook behoorlijk lang mee hoor.Chrisjuh_15 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:19:
[...]
Het is in dusverre een innovatie dat Apple in dat geval (wederom) de eerste is om zoiets toe te passen in een telefoon.
Die was te verwachten. Die telefoon gebruikte qua processor, scherm en geen WiFi/3G natuurlijk een stuk minder stroom en kun dus met dezelfde accu veel langer mee.bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:39:
[...]
Mijn 3210 ging anders ook behoorlijk lang mee hoor.
Ik laad mijn iPhone altijd 's nachts op. Daarnaast heb ik nog 3 extra laders (bij mijn computer, in mijn auto en op mijn werk). Laders kosten tegenwoordig niets meer. Ze zullen in het begin nog wel even iets duurder zijn (iPhone 5), maar zodra de fabrieken in China op stoom zijn kunnen ook wij hier in Nederland gewoon weer laders kopen voor < 5,- per stuk
...less is more
Je bent me nét voorVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:42:
Als je heel de dag Snake had gespeeld had dan was hij ook gewoon hartstikke leeg;)
Anyway, ben benieuwd wat Apple uit de hoge hoed tovert. Persoonlijk verwacht ik geen grote verrassingen eigenlijk. Ik kan de live stream helaas niet volgen vanavond
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik denk dat we óf gigantisch verrast gaan worden, of dat het gewoon een geüpgrade 4S gaat worden met een langer scherm. Ik hoop uiteraard op het eerste. Lijkt me zwaar geniaal als het gelekte design gewoon in de verste verte niet lijkt op het uiteindelijke design.
Sorry maar ik heb wifi de hele dag aanstaan en dit probleem niet. Ik laad dan wel 's nachts op maar ik ga wel 's perongeluk twee dagen zonder op te laden en dan is 'ie zo ongeveer aan het einde van de 2e middag wel 's een keer leeg.hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 07:57:
[...]
Nee maar als je WiFi de hele dag aan hebt staan loopt hij wel constant te zoeken naar netwerken, en als het mogelijk is zit hij daar ook gelijk mee verbonden en wisselt hij informatie uit.
YouTube: T-Mobile | See It Again TV Commercial
DIT MOET JE ZIEN (LACHEEN (:
DIT MOET JE ZIEN (LACHEEN (:
[ Voor 11% gewijzigd door Omnia love op 12-09-2012 10:26 ]
Ik verwacht het laatste naar wat ik tot nu toe gezien hebt. De gelekte onderdelen (als ze echt van de iphone 5 zijn) zien er uit als een uitgerekte 4s en ios 6 is ook bekend. Dus of ze hebben nog een revolutionaire feature uitgevonden wat nog verrassend is, anders wordt het een uitgerekte 4s met ios 6 en een upgrade van processor, betere camera (alleen front).bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:59:
Ik denk dat we óf gigantisch verrast gaan worden, of dat het gewoon een geüpgrade 4S gaat worden met een langer scherm. Ik hoop uiteraard op het eerste. Lijkt me zwaar geniaal als het gelekte design gewoon in de verste verte niet lijkt op het uiteindelijke design.
Ik gebruik mijn iPhone vanzelfsprekend niet 13 uur achter elkaar...CyBeR schreef op woensdag 12 september 2012 @ 01:44:
De iPhone die ik had stond wel 13 uur paraat per dag.
OT: Nog een kleine 9 uur tot de aankondiging van de nieuwe iPhone!
Ik ben benieuwd wat het gaat worden!
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Ik ben overigens een beetje bang dat de iPhone 5 dus -naast dat hij dunner en langer is- vrijwel niets echt vernieuwend toe gaat voegen. Apple kennende is dat niet waarschijnlijk, maar toch vraag ik me af of onder Cooks bewind Apple al durft om flink te innoveren terwijl ze de bestaande linie nog flink kunnen uitmelken.
Op hardwarematig-gebied zullen er ongetwijfeld mooie veranderingen komen. Dat er een mooier en efficiënter scherm in komt, geloof ik wel en hopelijk een zuinige processor waardoor de batterij, die tevens iets groter zal zijn, een stuk langer meegaat. Maar als de software-ervaring nagenoeg hetzelfde is, weet ik niet of ik er heel erg blij van wordt.
De grootste veranderingen moeten in mijn optiek plaatsvinden in de software. iOS6 is op dit moment niet het OS dat je mag verwachten in 2012/13 en de degradatie in UI consistentie baart me echt zorgen. Als zelfs Apple in zijn app-designs niet meer consistent is (andere tab/titlebars in hun eigen apps bijvoorbeeld), zullen developers die plicht al helemaal niet meer voelen. Daarnaast zijn er veranderingen in iOS6 op het gebied van de AppStore die een achteruitgang lijken te zijn; zoekresultaten zijn grote horizontale vlakken waar je dus niet snel naar de laatste app kunt scrollen, recensies gaan maar tot maximaal de 5 eerste recensies e.d.
.
Al om al heb ik nog veel meer punten, maar wat mij opvalt is dat iOS6 weinig innovatieve veranderingen heeft, en het OS een stuk minder consistent maakt.
Er zijn genoeg mogelijkheden om het OS te verbeteren. Als het een perfect OS was, hoorde je me echt niet klagen. Maar waar is het Apple dat buiten-de-box denkt? Maak bijvoorbeeld interactieve-app-previews, waardoor je door dubbel te klikken op je homescreen bijvoorbeeld de Appicons vergroot en de 'achterkant' te zien krijgt waar je informatie van je apps ziet (soort widgets). Apple kan allicht een nog beter systeem bedenken dan bovenstaande. Waarom ze zo erg vasthouden aan het systeem dat sinds 2007 bestaat, snap ik niet zo
.
Op hardwarematig-gebied zullen er ongetwijfeld mooie veranderingen komen. Dat er een mooier en efficiënter scherm in komt, geloof ik wel en hopelijk een zuinige processor waardoor de batterij, die tevens iets groter zal zijn, een stuk langer meegaat. Maar als de software-ervaring nagenoeg hetzelfde is, weet ik niet of ik er heel erg blij van wordt.
De grootste veranderingen moeten in mijn optiek plaatsvinden in de software. iOS6 is op dit moment niet het OS dat je mag verwachten in 2012/13 en de degradatie in UI consistentie baart me echt zorgen. Als zelfs Apple in zijn app-designs niet meer consistent is (andere tab/titlebars in hun eigen apps bijvoorbeeld), zullen developers die plicht al helemaal niet meer voelen. Daarnaast zijn er veranderingen in iOS6 op het gebied van de AppStore die een achteruitgang lijken te zijn; zoekresultaten zijn grote horizontale vlakken waar je dus niet snel naar de laatste app kunt scrollen, recensies gaan maar tot maximaal de 5 eerste recensies e.d.

Al om al heb ik nog veel meer punten, maar wat mij opvalt is dat iOS6 weinig innovatieve veranderingen heeft, en het OS een stuk minder consistent maakt.
Er zijn genoeg mogelijkheden om het OS te verbeteren. Als het een perfect OS was, hoorde je me echt niet klagen. Maar waar is het Apple dat buiten-de-box denkt? Maak bijvoorbeeld interactieve-app-previews, waardoor je door dubbel te klikken op je homescreen bijvoorbeeld de Appicons vergroot en de 'achterkant' te zien krijgt waar je informatie van je apps ziet (soort widgets). Apple kan allicht een nog beter systeem bedenken dan bovenstaande. Waarom ze zo erg vasthouden aan het systeem dat sinds 2007 bestaat, snap ik niet zo

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Hoi, dit is de eerste keer dat ik ook maar eens naar een Apple event ga kijken.
Begrijp ik het goed dat er geen livestream zal zijn? Dat is namelijk wel jammer!
Begrijp ik het goed dat er geen livestream zal zijn? Dat is namelijk wel jammer!
Klopt, om 19:00 Nederlandse tijd wordt hij aangekondigd.Zerfox schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:34:
Er zijn geen live streams, maar website's zoals Engadget hebben wel een liveblog vanuit de zaal.
Niet weer de discussie over het uiterlijk van iOS please..
Doet Apple bijna nooit. Er zijn echter blogs die alles live-bloggen incl foto's. En meestal is er een 3rd-party livestream vanuit de zaal.Zerfox schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:34:
Hoe dan ook is er meestal binnen een uur of 2 de volledige presentatie te kijken op Apple.com
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Tijdens het event is slowchatten toegestaan in dit topic.
Als er nieuwe producten worden aangekondigd, vraag dan eerst toestemming voordat je een topic opent. Dat voorkomt dat we mensen moeten teleurstellen vanwege dubbele topics.
Tijdens het event is slowchatten toegestaan in dit topic.
Als er nieuwe producten worden aangekondigd, vraag dan eerst toestemming voordat je een topic opent. Dat voorkomt dat we mensen moeten teleurstellen vanwege dubbele topics.